Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 19:19

pietje63

RTFM

peewee. schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 14:49:
[...]

Welke postcode is dit? Ik zit nu ook alweer bijna een jaar met de glasvezelkabel tot in het huis te wachten op aansluiting (pc 9172)
Postcode begint met 14

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Nou gisteren monteur langs geweest om modem aan te sluiten en dingetjes in te stellen. Maar hij kreeg geen verbinding. Wat bleek ? Delta had mn ingangsdatum op 7juni staan ? Fout van hun kant. Gaven ze ook aan. Ze zouden het zo snel mogelijk oplossen. Op lossen ? Snap ik het verkeerd, of is dit niet meer dan iets openzetten oid, zodat er internet naar mijn adres komt ? Alles ligt er al, kastje etc ook .. Is het niet gewoon een kwestie van iets openzetten ? Ik krijg nou allemaal smsjes: we zijn met de storing bezig, we kunnen het helaas niet op afstand verhelpen etc. Het is geen storing, iemand heeft gewoon per ongeluk op 7 juni gezet ipv 10 mei ... Nu kan ik wellicht tot 5 dgn wachten tot ik mn verbinding heb??

Geen fijne start dit in ieder geval :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 15:30
JediUberknaft schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 06:14:
Nou gisteren monteur langs geweest om modem aan te sluiten en dingetjes in te stellen. Maar hij kreeg geen verbinding. Wat bleek ? Delta had mn ingangsdatum op 7juni staan ? Fout van hun kant. Gaven ze ook aan. Ze zouden het zo snel mogelijk oplossen. Op lossen ? Snap ik het verkeerd, of is dit niet meer dan iets openzetten oid, zodat er internet naar mijn adres komt ? Alles ligt er al, kastje etc ook .. Is het niet gewoon een kwestie van iets openzetten ? Ik krijg nou allemaal smsjes: we zijn met de storing bezig, we kunnen het helaas niet op afstand verhelpen etc. Het is geen storing, iemand heeft gewoon per ongeluk op 7 juni gezet ipv 10 mei ... Nu kan ik wellicht tot 5 dgn wachten tot ik mn verbinding heb??

Geen fijne start dit in ieder geval :-(
klinkt alsof de patch in de centrale nog niet gemaakt is of nog niet overgezet is vanaf je oude provider.

had je al glasvezel kun je proberen het oude modem weer aan te sluiten. vaak werkt de oude verbinding tot de patch word aangepast naar in dit geval delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

hjvg schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:31:
[...]

klinkt alsof de patch in de centrale nog niet gemaakt is of nog niet overgezet is vanaf je oude provider.

had je al glasvezel kun je proberen het oude modem weer aan te sluiten. vaak werkt de oude verbinding tot de patch word aangepast naar in dit geval delta
Ik ben hier net komen wonen. Vorige bewoners hadden ziggo, geen glasvezel. Had alles geregeld met DELTA, kastje aan de muur was er al, die heb ik laten verplaatsen, en installatie van modem etc zou max uurtje duren, maar ze hadden dus een verkeerde ingangsdatum genoteerd in het systeem. Ik ben bang dat er niks anders op zit dan wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pietje63 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:45:
[Afbeelding]
Vandaag post van Delta *O* het gaat nog wel even duren -O- Gebruiken deze netwerken zoveel energie? Dacht dat het stuk minder was dan kabel..

Toch nog maar een keer ziggo bellen om jaartje te verlengen..
Een PoP (verdeelhuisje) verbruikt niet superveel maar er is toch wel een zwaardere aansluiting nodig dan voor je huis. In dit geval waarschijnlijk 3x35 of 3x50A.
En als dat niet afgetakt kan worden van de bestaande kabel in de buurt, moet er een nieuwe kabel gegraven worden. En dat kost tijd...

Overigens kan dit ook al gebeuren bij een nieuwe standaard consumenten aansluiting hoor. Ergens zit de grens van wat de bestaande stroomkabel nog kan en degene die met zijn aanvraag die grens overschrijdt zal moeten wachten op een zwaardere kabel (netverzwaring).

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 11-05-2024 09:56 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
hjvg schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:31:
[...]

Nee puur administratief, activatie datum staat op verkeerde datum. Eerder aansluiten werkt dan niet, abonnement zal niet eerder gaan werken als die datum. Tenzij ze die datum gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Nee puur administratief, activatie datum staat op verkeerde datum. Eerder aansluiten werkt dan niet, abonnement zal niet eerder gaan werken als die datum. Tenzij ze die datum gaan aanpassen.
het zou ook prima administratief kunnen zijn maar lijkt in dit geval zeker niet de oorzaak omdat @JediUberknaft alles gewoon heeft ontvangen en zelfs een monteur heeft gehad wat normaal niet voor de ingangsdatum kan.

ook krijgt hij te horen dat het niet op afstand opgelost kan worden administratief zou wel op afstand kunnen worden opgelost dit klinkt echt als een missende patch in de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

hjvg schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:34:
[...]

het zou ook prima administratief kunnen zijn maar lijkt in dit geval zeker niet de oorzaak omdat @JediUberknaft alles gewoon heeft ontvangen en zelfs een monteur heeft gehad wat normaal niet voor de ingangsdatum kan.

ook krijgt hij te horen dat het niet op afstand opgelost kan worden administratief zou wel op afstand kunnen worden opgelost dit klinkt echt als een missende patch in de centrale
pfff .. nou hopen dat dan snel gefixed kan worden. Maar dat zal dan zeker pas weer maandag worden. Slordige fout dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Wellicht kun je even @R3D een DM sturen, wellicht kan hij iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:49:
[...]

Wellicht kun je even @R3D een DM sturen, wellicht kan hij iets voor je betekenen.
heb je het tegen mij ? Dat ik kan proberen te DM-en ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JediUberknaft schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:53:
[...]

heb je het tegen mij ? Dat ik kan proberen te DM-en ?
R3D is een Delta medewerker. Alleen aan de technische kant. Dus als het een administratief probleem is (en dan doel ik echt op facturatie verhaal of zo) zal hij er niks aan kunnen doen vermoed ik. En als het een missende patch in de PoP is dan lijkt het mij ook sterk dat hij voor je in de auto stapt om naar het PoP te gaan.
Dus ik zou persoonlijk ervoor kiezen om hem lekker van zijn weekend te laten genieten :p

Maar er was dus al een aansluiting toen je er ging wonen? Kan dan ook zomaar zijn dat het een "oud" / "hybride" netwerk is met een patch in het PoP op het AON netwerk en dat je een (Nokia) ONT hebt ontvangen voor op XGS-PON. En die twee werken niet met elkaar samen. In het PoP zal dan ook de "voorbereiding" voor XGS-PON zijn gedaan maar moeten ze de aansluiting dus ompatchen van de AON hardware naar XGS-PON hardware. Alternatief zou kunnen zijn dat Delta wel de huisaansluiting af maakt maar vervolgens überhaupt niet doet patchen in de PoP. Maar enige reden die ik mij daarvoor kan bedenken zou zijn uit kostenbesparing op hardware. Zolang niet alle aansluitingen klant zijn hoef je geen hardware voor alle aansluitingen te plaatsen. Maar met XGS-PON zit je al op 128 aansluitingen per vezel. Dus het is niet dat ze tientallen (dure) switches moeten plaatsen om een duizendtal aansluitingen te faciliteren. En voor elke nieuwe klant een monteur naar het PoP sturen is natuurlijk ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:05:
[...]

R3D is een Delta medewerker. Alleen aan de technische kant. Dus als het een administratief probleem is (en dan doel ik echt op facturatie verhaal of zo) zal hij er niks aan kunnen doen vermoed ik. En als het een missende patch in de PoP is dan lijkt het mij ook sterk dat hij voor je in de auto stapt om naar het PoP te gaan.
Dus ik zou persoonlijk ervoor kiezen om hem lekker van zijn weekend te laten genieten :p

Maar er was dus al een aansluiting toen je er ging wonen? Kan dan ook zomaar zijn dat het een "oud" / "hybride" netwerk is met een patch in het PoP op het AON netwerk en dat je een (Nokia) ONT hebt ontvangen voor op XGS-PON. En die twee werken niet met elkaar samen. In het PoP zal dan ook de "voorbereiding" voor XGS-PON zijn gedaan maar moeten ze de aansluiting dus ompatchen van de AON hardware naar XGS-PON hardware. Alternatief zou kunnen zijn dat Delta wel de huisaansluiting af maakt maar vervolgens überhaupt niet doet patchen in de PoP. Maar enige reden die ik mij daarvoor kan bedenken zou zijn uit kostenbesparing op hardware. Zolang niet alle aansluitingen klant zijn hoef je geen hardware voor alle aansluitingen te plaatsen. Maar met XGS-PON zit je al op 128 aansluitingen per vezel. Dus het is niet dat ze tientallen (dure) switches moeten plaatsen om een duizendtal aansluitingen te faciliteren. En voor elke nieuwe klant een monteur naar het PoP sturen is natuurlijk ook niet goedkoop.
Alles is gloedjesnieuw en pas aangelegd in het huis, en ik had al meerdere keren aan de telefoon gesproken met DELTA, die hebben mij vertelde dat alles klaar was om mij aan te sluiten, maar puur afspraak moest maken met monteur, die dus weinig kon doen omdat er niks binnen kwam bij mij.
Ik wacht het wel even af nog, ze zouden me bellen als het gefixed was. Maar ik bel ze zelf op,totdat t opgelost is :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
JediUberknaft schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:38:
[...]

pfff .. nou hopen dat dan snel gefixed kan worden. Maar dat zal dan zeker pas weer maandag worden. Slordige fout dit.
Power en PON ledje branden neem ik aan en eventueel WLAN en internet is uit. Wat van kleur is het PON lampje? Rood? Dan is er waarschijnlijk nog niet gepatched en als die groen is dan is het administratief probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataMan
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:25
Ik ben nu 3 jaar gebruiker van de glasvezel van Delta Networks (voorheen Glasvezel Buitenaf) en ik heb een internetabonnement bij Delta, de internetprovider. Alleen internet, geen tv en geen telefoon. Ik heb destijds gekozen voor een 450 Mbps verbinding en dat is snel zat voor alles wat ik nodig heb qua thuiswerken en streamen.

Ik woon op de Zuid Hollandse eilanden en in mijn buitengebied zijn er geen alternatieven beschikbaar, de 4G en 5G verbindingen zijn adequaat voor de telefoon, maar Microsoft Teams kan je vergeten met beeld (wel geluid). Ik woon aan de rand van Nederland en een goede dekking is niet de eerste prioriteit van de telecom providers. Met andere woorden: glasvezel is een zegen.

Maar dat is alleen een zegen als het ook werkt. En dat doet het. In die 3 jaar heb ik drie storingen gehad. In het begin, bij de opstart, toen er met de patching iets niet helemaal goed ging. In die periode heb ik veel contact gehad met een technische afdeling van Delta en ik kan niet anders zeggen dat ze blij waren met een klant die dingen voor ze kon testen, maar dat die klant ook heel blij was dat ze direct met me belden en dat binnen 1,5 dag de boel op orde was voor het hele gebied.

De tweede storing was toen een aannemer de hoofdkabel bij graafwerkzaamheden doortrok. Dat heeft 3 dagen geduurd.

De derde keer was een configuratie fout van mijn nieuwe WiFi mesh systeem. Mijn fout dus. Contact met de helpdesk, die mij doorschakelde naar de tweede lijn. Daar kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij een paar dingen liet testen en zij had binnen 3 vragen door waar het probleem zat, en wist me ook te vertellen wat ik moest aanpassen, ook al behoorde dat niet tot haar taak.

Kortom: je leest altijd de horrorverhalen in fora als deze, begrijpelijk. Maar voor iemand die voor zijn werk mede afhankelijk is van een goed functionerende internetverbinding kan ik niet anders concluderen dan dat ik een hele tevreden gebruiker ben. In alle jaren en providers sinds de jaren 90 heb ik nooit eerder zo weinig storingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DataMan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:10:
Ik ben nu 3 jaar gebruiker van de glasvezel van Delta Networks (voorheen Glasvezel Buitenaf) en ik heb een internetabonnement bij Delta, de internetprovider. Alleen internet, geen tv en geen telefoon. Ik heb destijds gekozen voor een 450 Mbps verbinding en dat is snel zat voor alles wat ik nodig heb qua thuiswerken en streamen.

Ik woon op de Zuid Hollandse eilanden en in mijn buitengebied zijn er geen alternatieven beschikbaar, de 4G en 5G verbindingen zijn adequaat voor de telefoon, maar Microsoft Teams kan je vergeten met beeld (wel geluid). Ik woon aan de rand van Nederland en een goede dekking is niet de eerste prioriteit van de telecom providers. Met andere woorden: glasvezel is een zegen.

Maar dat is alleen een zegen als het ook werkt. En dat doet het. In die 3 jaar heb ik drie storingen gehad. In het begin, bij de opstart, toen er met de patching iets niet helemaal goed ging. In die periode heb ik veel contact gehad met een technische afdeling van Delta en ik kan niet anders zeggen dat ze blij waren met een klant die dingen voor ze kon testen, maar dat die klant ook heel blij was dat ze direct met me belden en dat binnen 1,5 dag de boel op orde was voor het hele gebied.

De tweede storing was toen een aannemer de hoofdkabel bij graafwerkzaamheden doortrok. Dat heeft 3 dagen geduurd.

De derde keer was een configuratie fout van mijn nieuwe WiFi mesh systeem. Mijn fout dus. Contact met de helpdesk, die mij doorschakelde naar de tweede lijn. Daar kreeg ik een medewerker aan de telefoon die mij een paar dingen liet testen en zij had binnen 3 vragen door waar het probleem zat, en wist me ook te vertellen wat ik moest aanpassen, ook al behoorde dat niet tot haar taak.

Kortom: je leest altijd de horrorverhalen in fora als deze, begrijpelijk. Maar voor iemand die voor zijn werk mede afhankelijk is van een goed functionerende internetverbinding kan ik niet anders concluderen dan dat ik een hele tevreden gebruiker ben. In alle jaren en providers sinds de jaren 90 heb ik nooit eerder zo weinig storingen gehad.
Ik zit al zeker 8 jaar bij Caiway/Delta, nauwelijks storingen en vaak door externe toedoen.
Ik wordt netjes geholpen wanneer er iets is. Ik heb wel tv en daar maken ze nu verdere stappen in met tv apps en een Android decoder. Nu nog NPO 1 UHD tijdens EK en ESPN UHD, dat mis ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

bjusterbaarlik schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Power en PON ledje branden neem ik aan en eventueel WLAN en internet is uit. Wat van kleur is het PON lampje? Rood? Dan is er waarschijnlijk nog niet gepatched en als die groen is dan is het administratief probleem.
(er brandde nergens iets rood, alleen maar 2 groene lichtjes WLAN enzo idd uit)
Ik heb vandaag contact gehad met ze en zijn druk voor me bezig, het ziet er naar uit dat het echt wel snel opgelost is. Ik leek wellicht negatief over DELTA (heb sowieso een maand research gedaan en hier gelezen alvorens bij ze internet te nemen), maar ben so far erg tevreden qua klantenservice. Als ze beloven te bellen, doen ze dat ook. En verzetten van mn kastje was ook allemaal keurig geregeld. Daarom verbaasde me het een beetje dat deze fout was gemaakt. Ook niet echt een tikfout namelijk ( 10 mei of 7 juni)
Is gewoon superlastig op dit moment, vanwege mn werk, maar wellicht kan ik maandag genieten van mn glasvezel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 18:55
Vraag.

heb enkele qnap nassen op verschillende locaties en heb nu thuis twee lijnen xs4all en Delta.
Ik gebruik qbelt vpn server om een vpn verbinding op te zetten en werkt al lang perfecr via xs4all.

Als ik de Delta WAN modem ip (100.xx.xx.xx) gebruik kan er geen verbinding gemaakt worden.

Via wat is mijn ip adres sites zijn er schijnbaar nog een 72.x.x.x en een 62.xx.xx.xx te vinden.
Ook deze werken niet.

Ondanks dat de delta modem cg-nat gebruikt lijkt mij dat het WAN modem ip adres de juiste is maar krijg het niet voor elkaar.
Verplaats ik het device naar het xs4all LAN en kies dat profiel dan werkt het gelijk.

Suggesties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lord Anubis schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:41:
Vraag.

heb enkele qnap nassen op verschillende locaties en heb nu thuis twee lijnen xs4all en Delta.
Ik gebruik qbelt vpn server om een vpn verbinding op te zetten en werkt al lang perfecr via xs4all.

Als ik de Delta WAN modem ip (100.xx.xx.xx) gebruik kan er geen verbinding gemaakt worden.

Via wat is mijn ip adres sites zijn er schijnbaar nog een 72.x.x.x en een 62.xx.xx.xx te vinden.
Ook deze werken niet.

Ondanks dat de delta modem cg-nat gebruikt lijkt mij dat het WAN modem ip adres de juiste is maar krijg het niet voor elkaar.
Verplaats ik het device naar het xs4all LAN en kies dat profiel dan werkt het gelijk.

Suggesties?
CG-NAT is juist wel (waarschijnlijk) het probleem. Want je wilt van buitenaf verbinding naar "thuis" opzetten? En dat gaat dan (inderdaad) niet door CG-NAT.

Dit moet je dus uit (laten) zetten (kan mogelijk al via MijnDelta, anders via de klantenservice). Daarna zul je ook weer in het modem en "op internet" hetzelfde IP zien en kom je gewoon op je eigen modem uit met dat IP adres. I.p.v. op een server/router van Delta, die niet weet wat die met dat verkeer aan moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:11:
[...]

CG-NAT is juist wel (waarschijnlijk) het probleem. Want je wilt van buitenaf verbinding naar "thuis" opzetten? En dat gaat dan (inderdaad) niet door CG-NAT.

Dit moet je dus uit (laten) zetten (kan mogelijk al via MijnDelta, anders via de klantenservice). Daarna zul je ook weer in het modem en "op internet" hetzelfde IP zien en kom je gewoon op je eigen modem uit met dat IP adres. I.p.v. op een server/router van Delta, die niet weet wat die met dat verkeer aan moet ;)
Bedankt; ik begreep eigenlijk dat Qvpn/gbelt de 443 port zou forwarden, niet dus blijkbaar.
Bij mijn.delta zie ik bij zelf regelen onder ip adressen dat ik nog geen ip adressen heb. Lijkt me ook niet te kloppen. Zie eigenlijk niets wat ik zou kunnen ‘regelen’ ; of kijk ik op de verkeerde plaats.

Ook even portforwarding in de moden ingested maar gaf ook geen oplossing.
Hoopte dat ik dan het publieke adres kon gebruiken te samen met portforwarding.

Zou een externe vpn kunnen werken? Dit even als scenario als cg-nat niet uitgezet kan/gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Anubis op 11-05-2024 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Lord Anubis schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 23:40:
[...]

Bedankt; ik begreep eigenlijk dat Qvpn/gbelt de 443 port zou forwarden, niet dus blijkbaar.
Bij mijn.delta zie ik bij zelf regelen onder ip adressen dat ik nog geen ip adressen heb. Lijkt me ook niet te kloppen. Zie eigenlijk niets wat ik zou kunnen ‘regelen’ ; of kijk ik op de verkeerde plaats.

Ook even portforwarding in de moden ingested maar gaf ook geen oplossing.
Hoopte dat ik dan het publieke adres kon gebruiken te samen met portforwarding.

Zou een externe vpn kunnen werken? Dit even als scenario als cg-nat niet uitgezet kan/gaat worden.
chat via de website starten en vragen om cg-nat uit te laten zetten daarna word dit geregeld ongeveer 4 uur later modem restarten en daarna werkt het meestal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:55:
Ik weet niet het niet zeker, maar ik hoop dat mijn vraag in dit topic het best past.

***members only***
Even terugkoppeling naar dit bericht.

Ze zijn uiteindelijk voor glasvezel gegaan. Afgelopen week is in de meterkast de FTU geplaatst.
Al met al heeft de daadwerkelijke aanleg ik geloof enkele weken in beslag genomen, maar ik weet niet hoe vaak ze daadwerkelijk bezig zijn geweest; ik was er immers niet bij.
Maar in dat tijdbestek is er voor zover ik weet over een lengte van zo'n ~300 meter glasvezel aangelegd onder/naast de openbare weg naar hun nieuwe woning; dit leid ik af van de verscheidene opgravingen langs de wegen.
Uiteraard ging dit niet zonder slag of stoot; internet heeft er over een tijdsbestek van enkele dagen meerdere keren uitgelegen bij de buren wegens (voor zover ik begreep) kabelbreuk en ze zijn ook achter Delta aan moeten gaan voor de montage/oplevering van de FTU.
Maar het lijkt er op dat ze nu een provider kunnen gaan uitzoeken.

Overigens is de afgelopen weken ook bekend geworden dat Glaspoort dit gebied in onderzoek heeft; las ergens dat ze schijnbaar eerst bij bedrijven (bedrijf in de buurt was al benaderd) doen en later mogelijk woningen.
KPN heeft het bij hun postcodecheck ook over dat deze woonplaats glasvezel gaat krijgen van Glaspoort.

Benieuwd hoe dat gaat uitpakken omdat er ook wordt gesproken over eventuele overnames tussen Glaspoort en Delta enzo. (en of er dus uiteindelijk nóg een glasvezelkabelnetwerk hier wordt aangelegd of niet)

Maar goed; ik wou het na de hulp van diverse Tweakers in dit topic even terugkoppelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
hjvg schreef op zondag 12 mei 2024 @ 08:28:
[...]

chat via de website starten en vragen om cg-nat uit te laten zetten daarna word dit geregeld ongeveer 4 uur later modem restarten en daarna werkt het meestal
Gedaan. Helaas werkt het nog steeds niet. Heb uiteraard nu een niet 100.xx... extern IP adres. Niet ping baar en geen port open. Porten geforward. Zelfs even mijn 15 jaar draaiende extranet omgezet naar achter de Nokia modem, maar helaas.

Via test welke porten openstaan staat alles nog steeds dicht. Heel apart, nu staat er ngo wel een ticket open waarbij de techneuten aan moeten werken; of het gerelateerd is weet ik niet.

Ergens las ik iets over een 168.xx.xx.xx LAN adres groep en dat het LAN daarin moest vallen, maar dat lijkt me stug en bij zo ja dan een blunder van de FW ontwikkelaars bij Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Lord Anubis schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Gedaan. Helaas werkt het nog steeds niet. Heb uiteraard nu een niet 100.xx... extern IP adres. Niet ping baar en geen port open. Porten geforward. Zelfs even mijn 15 jaar draaiende extranet omgezet naar achter de Nokia modem, maar helaas.

Via test welke porten openstaan staat alles nog steeds dicht. Heel apart, nu staat er ngo wel een ticket open waarbij de techneuten aan moeten werken; of het gerelateerd is weet ik niet.

Ergens las ik iets over een 168.xx.xx.xx LAN adres groep en dat het LAN daarin moest vallen, maar dat lijkt me stug en bij zo ja dan een blunder van de FW ontwikkelaars bij Nokia.
Volgens mij reageerd het nokia modem sowieso niet op pings dus vandaar dat je je ip niet kunt pingen.
(ik krijg ook geen antwoord van het nokia modem alks ik me extarne ip probeer te pingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPadawan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
hjvg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Volgens mij reageerd het nokia modem sowieso niet op pings dus vandaar dat je je ip niet kunt pingen.
(ik krijg ook geen antwoord van het nokia modem alks ik me extarne ip probeer te pingen)
Je kan porten pingen, o.a met telnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPadawan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:09:
[...]

Je kan porten pingen, o.a met telnet.
Pingen doe je via ICMP. telnet gebruikt tcp. Dus per definitie is het geen ping meer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

JediUberknaft schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:22:
[...]

(er brandde nergens iets rood, alleen maar 2 groene lichtjes WLAN enzo idd uit)
Ik heb vandaag contact gehad met ze en zijn druk voor me bezig, het ziet er naar uit dat het echt wel snel opgelost is. Ik leek wellicht negatief over DELTA (heb sowieso een maand research gedaan en hier gelezen alvorens bij ze internet te nemen), maar ben so far erg tevreden qua klantenservice. Als ze beloven te bellen, doen ze dat ook. En verzetten van mn kastje was ook allemaal keurig geregeld. Daarom verbaasde me het een beetje dat deze fout was gemaakt. Ook niet echt een tikfout namelijk ( 10 mei of 7 juni)
Is gewoon superlastig op dit moment, vanwege mn werk, maar wellicht kan ik maandag genieten van mn glasvezel ;)
Gelukkig is mijn internet verbinding inderdaad vandaag toch goedgekomen. Dus al met al viel het reuze mee (2dgn te laat)

Klantenservice heeft me goed geholpen en op de hoogte gehouden. Alles werkt naar behoren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
JediUberknaft schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:08:
[...]

Gelukkig is mijn internet verbinding inderdaad vandaag toch goedgekomen. Dus al met al viel het reuze mee (2dgn te laat)

Klantenservice heeft me goed geholpen en op de hoogte gehouden. Alles werkt naar behoren :-)
Was ook een administratief foutje, dus voor de juiste technische persoon zo te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:36
Merk zojuist dat mijn IP adres ineens in een 62.45.xx range zit van CGNAT.

Ongewenst overgezet dus ondanks port-forwards, maar weer achtereen om dat ongedaan te maken...
Helaas is de klantenservice natuurlijk tot 9 uur gesloten.
Vrij irritant maar ach het kan snel ongedaan gemaakt worden.

Vraag me overigens af, als je dynamisch IP kiest in je abonnement of je dan feitelijk ook direct een nieuw contract aangaat...

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:50:
Vraag me overigens af, als je dynamisch IP kiest in je abonnement of je dan feitelijk ook direct een nieuw contract aangaat...
Als je huidige contract nog loopt, wordt de einddatum niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
MrJoery schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:16:
[...]

Als je huidige contract nog loopt, wordt de einddatum niet aangepast.
Bedankt, heb dat net in de chat nog even dubbel geverifieerd en dat klopt.
CGNAT wordt in ieder geval z.s.m. eraf gehaald (binnen 4 uur).

Prettige medewerkers bij de klantenservice bij Delta in ieder geval, persoonlijk geen klachten over.

Update:
In krap een uurtje is het automatisch aangepast naar Dynamisch IP zonder modem reboot.

Wel grappig, het publieke IP adres dat ik weer krijg toegewezen is letterlijk het IP wat ik ervoor ook had.

[ Voor 20% gewijzigd door CriticalHit_NL op 14-05-2024 10:48 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPadawan
Iemand ervaring met een QNAP QHora-321W en ook achter de Nokia?

[ Voor 6% gewijzigd door iPadawan op 15-05-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyBubble
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-04 20:46
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:50:
Merk zojuist dat mijn IP adres ineens in een 62.45.xx range zit van CGNAT.

Ongewenst overgezet dus ondanks port-forwards, maar weer achtereen om dat ongedaan te maken...
Helaas is de klantenservice natuurlijk tot 9 uur gesloten.
Vrij irritant maar ach het kan snel ongedaan gemaakt worden.

Dit kun je zelf veranderen in mijn Delta omgeving, bij mij werkte alles binnen 3 uur weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
BennyBubble schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Dit kun je zelf veranderen in mijn Delta omgeving, bij mij werkte alles binnen 3 uur weer als vanouds.
Bij mij binnen paar min. Mn ip zit nu in deze range 141.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPadawan
BennyBubble schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Zit dit onder “zelf regelen “? Ik zie zelf nl alleen maar mijn email adres + aanmaken, en daaronder bekijk je ip adres met daar de melding van “geen ip adressen beschikbaar “.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
iPadawan schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Zit dit onder “zelf regelen “? Ik zie zelf nl alleen maar mijn email adres + aanmaken, en daaronder bekijk je ip adres met daar de melding van “geen ip adressen beschikbaar “.
Het lijkt te verschillen per persoon of deze optie zichtbaar is. Ik heb binnen MijnDelta "zelf regelen" geen optie, maar als ik mijn abonnement aanpas, heb ik deze optie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPadawan
MrJoery schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Het lijkt te verschillen per persoon of deze optie zichtbaar is. Ik heb binnen MijnDelta "zelf regelen" geen optie, maar als ik mijn abonnement aanpas, heb ik deze optie wel.
Heb je dan voor een dag of mnd dan je abonnement aangepast?

Veranderd dan je contract ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Zijn er meer mensen die ineens last hebben van uitval bij Delta?

Allestoringen laat in ieder geval een behoorlijke piek bij zowel Caiway als Delta zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3dTIBlQ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dPp3L49.png

Delta website lijkt traag te laden, waarschijnlijk overbelast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:12

thijsco19

KTM 990 SMT

@CriticalHit_NL ja, hier ook in Maasland.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:07
CriticalHit_NL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:20:
Zijn er meer mensen die ineens last hebben van uitval bij Delta?

Allestoringen laat in ieder geval een behoorlijke piek bij zowel Caiway als Delta zien:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Delta website lijkt traag te laden, waarschijnlijk overbelast. :+
Nou vooral google.com en youtube.com.
Op de apple spullen geen youtube kunnen laden.

Alles van google lijkt eruit te liggen, of een DNS probleem?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 19:35

The_Duke

ho gek!

Caiway hier. Alle Google diensten zijn onbereikbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32
Vrijwel alles behalve diensten van Google werken hier (Almelo).

Ik gebruik overigens AdGuard Home DNS met 1.1.1.1 en 9.9.9.9. Dus aan de Delta/Caiway DNS ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kJ7SHXaqOx61Ff4CYtqOR7vDqw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JajGKIgZR58t7aweM8LXls5u.jpg?f=fotoalbum_medium
Dit zie ik staan. Geen verstand ervan maar misschien is dit iets?

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 15-05-2024 18:28 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
carpebios schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:24:
[...]

Nou vooral google.com en youtube.com.
Op de apple spullen geen youtube kunnen laden.

Alles van google lijkt eruit te liggen, of een DNS probleem?
Lijkt me iets meer dan DNS, heb in de router wel Google DNS ingesteld, maar zit nu via Wifi op de Ziggo lijn met de PC en op de wifi adapter 8.8.8.8 ingesteld als DNS dus dat lijkt niet Google zijn DNS te zijn.

Delta heeft wel gezegd op hun storingen pagina dat er in deze tijd aan de DNS servers van hunzelf wordt gewerkt maar dat kan ik nu even niet terug lezen want de website ligt plat.

De Google diensten doen het hier wel gewoon via de Ziggo lijn.

Edit:
thijsco19 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:28:
[Afbeelding]
Dit zie ik staan. Geen verstand ervan maar misschien is dit iets?
Dit is inderdaad wat ik bedoelde ja, maar dat lijkt het dus niet te zijn zover ik begrijp?

Edit 2:
De website van het bedrijf die via Delta XGS-PON loopt in Zevenaar is wel gewoon te bereiken, dus het lijkt toch niet volledig plat dan.

[ Voor 31% gewijzigd door CriticalHit_NL op 15-05-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier ook alles van Google eruit op Delta Glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:05

Aapje

Opel-beun
The_Duke schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:26:
Same met Caiway hier... De DNS resolve lukt niet... zelfs niet met alternatieve dnsproviders. Laatste lukt nu opeens wel weer.. Routings naar google zijn zoek.

[ Voor 12% gewijzigd door Aapje op 15-05-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:07
Hier trouwens Delta Glas in zeeuws vlaanderen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Via mobiel 4G werkt alles prima, dus echt een provider issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 23:43
Same here

DNS Is 1.1.1.1 en nog werkt het niet

[ Voor 10% gewijzigd door Desiler op 15-05-2024 18:35 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 11:04
Inderdaad. Caiway is er snel bij, ze hebben al een bandje aan staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32
Nou dan ga ik maar weg bij deze provider hè.

Altijd maar storingen, het werkt ook nooit. Me wifi doet het nie.

:+

/s

[ Voor 3% gewijzigd door BlazeMuis op 15-05-2024 18:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XQHs8eC2kMgAlB4VHLFnk5ElQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vZxkp7PBa7R1Ur5L0nnXWZNB.png?f=fotoalbum_large

Routing loopje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-05 20:23
Hier ook issues ZO Friesland. wel internet in het algemeen. Maar mijn smart plugs van Homewizard zijn rood en hebben geen verbinding.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Renegade666 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:58:
Hier ook issues ZO Friesland. wel internet in het algemeen. Maar mijn smart plugs van Homewizard zijn rood en hebben geen verbinding.
Niet zo smart dus, als ze klagen over geen internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 18:59:
[...]

Niet zo smart dus, als ze klagen over geen internetverbinding.
oF juist wel :P

ook Google diensten doen hier niks.. :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Same. FR en geen google en geen homewizards

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59
Hier ook, Google dns niet bereikbaar en niks van de andere Google diensten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hier werkt ook niets wat internet gerelateerd is. Dus geen enkele website, apps en andere diensten.
In een half jaar Delta heb ik al verstoringen meer gehad dan de afgelopen 10 jaar bij UPC/Ziggo.
Hopen dat het snel verbeterd.

[ Voor 14% gewijzigd door avdl72 op 15-05-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Renegade666 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:01:
[...]

oF juist wel :P

ook Google diensten doen hier niks.. :P
offtopic:
In mijn huis komt geen smart spul dat "voor niks" een actieve internet verbinding vereist. Meeste is Zigbee & ZWave dat dus sowieso lokaal werkt (al helemaal met een eigen coordinator / stick), en een klein deel ESP bordjes die dan wel wifi nodig hebben maar ondanks "custom" ESPHome firmware toch in de router internettoegang wordt ontzegt. Smart (/connected?) spul als TV, versterker en mediaspeler vereisen uiteraard wel internettoegang, maar het gebruik is dan ook media consumptie van streaming diensten. En de koppeling met Home Assistant van die apparaten is nog steeds lokaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
avdl72 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:07:
Hier werkt ook niets wat internet gerelateerd is. Dus geen enkele website, apps en andere diensten.
In een half jaar Delta heb ik al meer gehad dan de afgelopen 10 jaar bij UPC/Ziggo.
Hopen dat het snel verbeterd.
Ik ben blij dat mijn contract blijkbaar al in augustus afloopt, ik ga iig wel terug. Heb in de 10 er voor met ziggo wel geteld 1x het modem moeten herstarten na een onderhoudsbeurt. Voor de rest werkt het altijd.

Want mijn wifi bellen vanuit een KPN sim doen ze ook niks aan. "zou moeten werken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 20:57
Hier ook problemen, inderdaad met Google diensten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:09:
[...]

offtopic:
In mijn huis komt geen smart spul dat "voor niks" een actieve internet verbinding vereist. Meeste is Zigbee & ZWave dat dus sowieso lokaal werkt (al helemaal met een eigen coordinator / stick), en een klein deel ESP bordjes die dan wel wifi nodig hebben maar ondanks "custom" ESPHome firmware toch in de router internettoegang wordt ontzegt. Smart (/connected?) spul als TV, versterker en mediaspeler vereisen uiteraard wel internettoegang, maar het gebruik is dan ook media consumptie van streaming diensten. En de koppeling met Home Assistant van die apparaten is nog steeds lokaal.
Dat is idd een keuze. Ik heb geen zin met allemaal houtje touwtje te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:15
Postcode 4731 alles er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
alles van Google eruit hier, ook delta glasvezel. Noord Brabant 5161
Ook de p1 meter trouwens

[ Voor 19% gewijzigd door Freek0416 op 15-05-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 23:10
Oldenzaal hier met Caiway. Ook geen Google diensten. Ik gebruik Adguard Home als DNS server en een eigen unbound DNS server daarachter, dus geen publieke DNS in gebruik hier :)

Op zich een goede reden om DuckDuckGo nu als standaard in te stellen als zoekmachine. Wie weet laat ik het wel staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeykapi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-03 12:53
Google etc lijken ook hier vanuit brabant niet te bereiken via ipv4, ipv6 lijkt wel te werken, maar dan moet je die wel maar hebben :/ alles blijft steken op 62.45.255.x

Issues lijken bij mij sinds 18:07 gestart

[ Voor 22% gewijzigd door joeykapi op 15-05-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdswaluw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 17:19
Ook hier geen Google. Gelukkig wel het nodige thuis ingericht om Google heen met Cloudflare en Unbound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00
Volgens mijn Homewizard is de verbinding om 18:00 gestopt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 22:15
Julie klagen alleen over Google. Vreemd.... ik heb helemaal niets meer.
Het jonge grut hier in huis is helemaal van slag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willow739
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 11:39
Hier ook alles eruit wat maar met Google te maken heeft. Van Homewizard tot Snapchat.

Wel 1 groot voordeel nu: ik krijg nergens meer advertenties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 23:43
Willow739 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:28:
Wel 1 groot voordeel nu: ik krijg nergens meer advertenties te zien.
Haha dat is wel een voordeel, nadeel is dat Youtube ook niet werkt :'(

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 20:23
Ah, en ik rommelen met verschillende DNS-en in de router. Hier ook Google/Youtube eruit op Caiway regio Albrandswaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:10
lijkt meer te zijn dan alleen Google, ook de eigen mailservers lijken niet bereikbaar (m'n moeder belde net dat ze vanaf de iPad geen mailtjes kon versturen vanaf haar @zeelandnet.nl adres). sommige websites doen het wel maar andere niet, zo is de website van Delta ook niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb hier helemaal geen internet, ongeacht Google of iets anders...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:33
miicker schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:32:
Ik heb hier helemaal geen internet, ongeacht Google of iets anders...
Gebruik je misschien 8.8.8.8 als DNS? Die is ook onbereikbaar.

Algemene opmerking: Volgens mij werkt de verbinding naar Google-services helemaal niet meer, en hebben ze deze uit voorzorg uit eigen DNS gehaald, want niets resolved meer op de DNS-servers van Caiwai en Delta..

[ Voor 4% gewijzigd door koppie op 15-05-2024 19:35 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 10:18
Zet ter test een vpn open op de pc. Alle diensten doen het weer. Check de telefoon zonder vpn: nope. Niets. 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 18:54
xxxneoxxx schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:37:
Zet ter test een vpn open op de pc. Alle diensten doen het weer. Check de telefoon zonder vpn: nope. Niets. 😂
bij mij ook zelfde verhaal mbt google. de rest werkt wel, ook zonder vpn. ik gebruik echter niet de caiway/delta dns servers.

op de klantenservice pagina staat inmiddels:

Wegens een storing met nog onbekende oorzaak, kunt u problemen ervaren met onze internetdiensten. Onze specialisten doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen.
Heb je plots geen internet op één of meerdere apparaten en maak je gebruik van een router of modem in bridge modus? Tussen 8 mei en 3 juni zullen we DNS servers met de IP-adressen 83.128.0.2, 83,128.0.3 en 83.128.0.4 geleidelijk uitschakelen. Om onze netwerkbeveiliging te versterken en de prestaties te verbeteren, is het noodzakelijk om enkele wijzigingen aan te brengen in onze DNS-configuratie.

Controleer in je browser of je wel het adres 1.1.1.1 kan bereiken. Als dit werkt is het nodig de DNS servers automatisch te laten toewijzen. Op deze pagina zie je hoe je dit eenvoudig kan oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door wezzley op 15-05-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
patrickt35 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:27:
Julie klagen alleen over Google. Vreemd.... ik heb helemaal niets meer.
Het jonge grut hier in huis is helemaal van slag
Bol.com laadt hier bv niet omdat hij iets met googleadservices probeert te doen. En zo heb ik er nog een paar.

Ligt dus ergens bij Delta. Tv werkt overigens wel prima.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59

duderuud

Sliden is koel

Hier ook problemen met Google en Homewizard.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moest even denken aan dat Caiway wat DNS gaat uitzetten deze maand Bron hier
Het zal toch niet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdswaluw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-04 17:19
Mijn VPS in Frankrijk kan wel pingen naar 8.8.8.8. Hier thuis gaat dat niet. Is dan toch een regionale storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Op de storingspagina van Caiway]:

"Wegens een storing met nog onbekende oorzaak, kunt u problemen ervaren met onze internetdiensten. Onze specialisten doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen."

[ Voor 198% gewijzigd door rfbroek op 15-05-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
mvdswaluw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:40:
Mijn VPS in Frankrijk kan wel pingen naar 8.8.8.8. Hier thuis gaat dat niet. Is dan toch een regionale storing...
Denk dat dit een conflict is tussen Delta/Caiway en Google, maar bij Ziggo werkt alles prima, die heb ik thuis als 2e back-up lijn nog actief voor dit soort gevalletjes.

Vraag me af of dat de routering die Delta gebruikt voor het conflict zorgen, hopelijk krijgen we er wat meer informatie over te horen.
rfbroek schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:41:
Op de storingspagina van Caiway:

"Wegens een storing met nog onbekende oorzaak, kunt u problemen ervaren met onze internetdiensten. Onze specialisten doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen."
Wat ook grappig is dat de Caiway site wel laad, maar achter Cloudflare hangt, en Delta dan weer niet? Aparte keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door CriticalHit_NL op 15-05-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:40:
Moest even denken aan dat Caiway wat DNS gaat uitzetten deze maand Bron hier
Het zal toch niet... :/
Het is wel erg toevallig uiteraard.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvdswaluw schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:40:
Jeps een regionale storing binnen provider Delta/Caiway, als je het vanuit www oogpunt bekijkt. Je kan het ook een landelijke storing bij provider Delta/Caiway voor google diensten noemen. Google functioneert gewoon bij overige ISP's, behalve voor Delta/Caiway klanten.

Misschien ligt de private peering down en lijken de backup paden het verkeer niet over te nemen? tagging @ANdrode de atlas probe guru.

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 15-05-2024 19:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 20:16
Ze hebben ergens een routing issue, wanneer je de default DNS gebruikt die via DHCP wordt toegewezen kan je google.com niet resolven. Switch je naar een handmatige DNS zoals 1.1.1.1 dan kan je wel google.com resolven maar een trace blijft direct na het modem steken.

Edit 19:54: Het lijkt wel op een connectie issue tussen Delta (Server 62.45.255.129) en Ams-IX
Alle andere websites gaan over Delta server 62.45.255.193 of 62.45.255.131 en werken wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Fleer op 15-05-2024 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Fleer schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:48:
Ze hebben ergens een routing issue, wanneer je de default DNS gebruikt die via DHCP wordt toegewezen kan je google.com niet resolven. Switch je naar een handmatige DNS zoals 1.1.1.1 dan kan je wel google.com resolven maar een trace blijft direct na het modem steken.
Dus de dns op 1.1.1.1 instellen in het modem heeft geen nut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 18:54
pven schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:51:
[...]

nee, alleen andere routing helpt; dus daarom werkt bijvoorbeeld een vpn wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
Even een route gemaakt in mijn UDM Pro om mijn hoofdpc via mijn backuplijn van Ziggo te draaien. Kan weer alles. Erg luxe twee internet lijntjes, de baas betaald Delta (internet only), Ziggo heb ik aangehouden. Komt nu goed van pas

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
pven schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:51:
[...]
Jawel maar dan kan je nog steeds de Google diensten niet bereiken.
Je zou om te zoeken dan wel bv bing.com kunnen gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Briljant fenomeen... Google speaker speelt vrolijk muziek... vraag je om te stoppen... dat kan hij niet omdat er geen internet verbinding is.

Maar hier ook... Google niet bereikbaar via IPv4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:22
Er is nu blijkbaar een storing op dit moment :

https://www.omroepzeeland...-delta-sites-onbereikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:43
Iemand heeft de stekker eruit getrokken :+

De eerste is trouwens HTTP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLvGtm46_av9JzWaSeEJcmP6Dxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fGC4gtbdqJI5ZB5DEI6ptSMY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Deshmir op 15-05-2024 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Inloggen op Mijn Delta werkt ook niet en ik weet toch haast zeker dat ik daar de optie aan hebt staan dat er een mailtje verstuurd wordt als er een storing is..... Ook niet te vertrouwen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:33
Deshmir schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:02:

[Afbeelding]
18:00 precies: En nu heeft Caiway/Delta wel voldoende van onze services gebruik gemaakt. ;) En klaar >:) .

Heel bijzonder, en hoogstwaarschijnlijk een routeringsaanpassing die niet goed is doorgevoerd?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Deshmir schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:02:

De eerste is trouwens HTTP.

[Afbeelding]
Komt precies overeen met mijn HomeWizard.... Precies 18:00 zal mij niets verbazen dat er ergens een certificaat vergeten is om te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
winwiz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:03:
Inloggen op Mijn Delta werkt ook niet en ik weet toch haast zeker dat ik daar de optie aan hebt staan dat er een mailtje verstuurd wordt als er een storing is..... Ook niet te vertrouwen dus.
Die krijg je denk ik alleen als er gepland onderhoud is, en die ontvang ik ook netjes.
Bij dit soort situaties denk ik dat dit niet gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:45:
[...]

Jeps een regionale storing binnen provider Delta/Caiway, als je het vanuit www oogpunt bekijkt. Je kan het ook een landelijke storing bij provider Delta/Caiway voor google diensten noemen. Google functioneert gewoon bij overige ISP's, behalve voor Delta/Caiway klanten.

Misschien ligt de private peering down en lijken de backup paden het verkeer niet over te nemen? tagging @ANdrode de atlas probe guru.
Ik kan vanaf Ziggo niet bij de delta storings-pagina komen. Er lijkt wat meer aan de hand.

Wat RIPE atlas traceroute metingen naar verschillende bestemmingen:Mijn hypothese is hier dus dat alleen Delta probes problemen hebben met de google DNS server.

[ Voor 57% gewijzigd door ANdrode op 15-05-2024 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
ANdrode schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:06:
[...]

Ik kan vanaf Ziggo niet bij de delta storings-pagina komen. Er lijkt wat meer aan de hand.

Traceroutes vanaf veel locaties in Nederland:Ik verwacht (ik heb nog niet gekeken) bij de eerste twee problemen vanaf overal. Derde werkt. Vierde niet vanaf Delta. Vijfde werkt overal.
Je zou toch zeggen dat ze een status pagina juist niet intern in hun eigen netwerk hebben draaien. Je kunt er dan wel wat opzetten als je een storing hebt...... maar ja niemand ziet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03 21:13
Hier ook problemen in het Delta-gebied (regio Zuid Holland Zuid). Veel wisselende geluiden. Ikzelf heb geen TV, wel WiFi, maar geen internet via WiFi. Bekabeld wel internet. Veel variaties van problemen in deze omgeving.

In de linkjes hierboven kan ik wel de vierde link laden.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
In het Caiway topic wordt gesproken over een loop in de routing

TheDevilOnLine in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Pagina: 1 ... 92 ... 119 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.