Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renegade666 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:05:
[...]

Zover als ik weet niet.
Ik had eerst wel een 100.x adres, en de meldingen die een paar post eerder ook aangaf.
Echter na een dag heb ik een 141.x adres, en melding in het modem is weg. daarna ook mijn ziggo er afgehaald en deze aangekoppeld. en de mijn eigen diensten weer bereikbaar gemaakt en dat werkt als een trein.

Helaas werkt mijn delta account nog niet (gaat vandaag ook pas in), dus ik kan verder ook nog niet kijken daar.
Ok. Dan - als de Nokia 141.x.y.z aangeeft - zit je niet in de CGNAT pool.

Mogelijk inderdaad dat VoWiFi niet lekker werkt met de DMZ constructie. Maar ik heb er niet genoeg kennis van. Wellicht iemand anders hier.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
ernstoud schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:14:
[...]

Ok. Dan - als de Nokia 141.x.y.z aangeeft - zit je niet in de CGNAT pool.

Mogelijk inderdaad dat VoWiFi niet lekker werkt met de DMZ constructie. Maar ik heb er niet genoeg kennis van. Wellicht iemand anders hier.
Ik zal voor de zekerheid vanavond nog even proberen door de wifi van de nokia nog even aan te zetten en dan testen. dan weten we het snel genoeg :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Renegade666 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:53:
of moet ik bij KPN zijn om het IP in een whitelist te zetten?
Ik heb hier eens gelezen dat Vowifi niet werkte bij iemand en dat na lang "zoeken" van de provider (Vodafone meen ik) bleek dat het IP adres van Delta (inderdaad) "niet was toegestaan".

Had in dat geval te maken met dat het een reeks IP adressen was die Delta relatief nieuw had ingekocht "van in Amerika". En de geoIP database van Vodafone dus verouderd was. Maar na die les, v.w.b. moeilijk aan IPs komen en vervolgens allemaal vage problemen is Delta dus begonnen met CG-NAT uit te rollen in de hoop dat ze dus veel minder IPv4 adressen nodig hebben en ze dus eerder voldoende zullen hebben aan hun bestaande (/oude) IP pools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-09 20:59
Al sinds maandag ochtend 0415 (fatsoenlijk dag-nacht ritme? Was da?) geen internet (krijg geen DHCP lease van het Delta netwerk - we gebruiken geen CG-NAT).
Eigen modem (Zaram SFP+ ding).
Lampjes op de Nokia geeft wel een groen PON lampje maar geen internet.

Al lekker 3 keer mogen afbellen voor werk, 4 afspraken verzetten en 3x mijn 4G databundel mogen bijdokken... Lekker joh.
Delta zelf lijkt er ook geen haast achter te zetten. :')

Wel reden om kipnuggets van de MCD te halen, dat dan weer wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
finlaydag33k schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:07:
Al sinds maandag ochtend 0415 (fatsoenlijk dag-nacht ritme? Was da?) geen internet (krijg geen DHCP lease van het Delta netwerk - we gebruiken geen CG-NAT).
Eigen modem (Zaram SFP+ ding).
Lampjes op de Nokia geeft wel een groen PON lampje maar geen internet.

Al lekker 3 keer mogen afbellen voor werk, 4 afspraken verzetten en 3x mijn 4G databundel mogen bijdokken... Lekker joh.
Delta zelf lijkt er ook geen haast achter te zetten. :')

Wel reden om kipnuggets van de MCD te halen, dat dan weer wel.
Heb je je nokia weer opnieuw aangemeld dan? Dst moet tegenwoordig met dezelfde procedure als dat je destijds met je zaram hebt gedaan. Dus PON id doorgeven en wachten tot Delta m provisioned heeft.

Steeds switchen van modem zonder dat je m fatsoenlijk aanmeld maakt de chaos alleen maar erger.

Ik zou de zaram er aan hangen en laten hangen. En dan @R3D een berichtje sturen. Met wat geduld heeft hij het hopelijk snel opgelost.

Edit: Check ook even het topic en deze post: R3D in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2" (beetje terug scrollen en lezen in dat topic)

[ Voor 7% gewijzigd door EWS99 op 02-04-2024 19:35 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Laatst online: 06-09 20:59
EWS99 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:30:
[...]

Heb je je nokia weer opnieuw aangemeld dan? Dst moet tegenwoordig met dezelfde procedure als dat je destijds met je zaram hebt gedaan. Dus PON id doorgeven en wachten tot Delta m provisioned heeft.

Steeds switchen van modem zonder dat je m fatsoenlijk aanmeld maakt de chaos alleen maar erger.

Ik zou de zaram er aan hangen en laten hangen. En dan @R3D een berichtje sturen. Met wat geduld heeft hij het hopelijk snel opgelost.

Edit: Check ook even het topic en deze post: R3D in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2" (beetje terug scrollen en lezen in dat topic)
Nee, alleen de instructie gekregen de Nokia eraan te hangen en dat was het, niks kwa instructie voor opnieuw aanmelden.
Ze hebben wel gekeken toen de Nokia eraan hing en konden niks zien raars zien behalve dus geen DHCP lease.

Benoemde wel iets van een centrale storing op het PON netwerk maar niks meer gehoord van ze sinds gister ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
RobertMe schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb hier eens gelezen dat Vowifi niet werkte bij iemand en dat na lang "zoeken" van de provider (Vodafone meen ik) bleek dat het IP adres van Delta (inderdaad) "niet was toegestaan".

Had in dat geval te maken met dat het een reeks IP adressen was die Delta relatief nieuw had ingekocht "van in Amerika". En de geoIP database van Vodafone dus verouderd was. Maar na die les, v.w.b. moeilijk aan IPs komen en vervolgens allemaal vage problemen is Delta dus begonnen met CG-NAT uit te rollen in de hoop dat ze dus veel minder IPv4 adressen nodig hebben en ze dus eerder voldoende zullen hebben aan hun bestaande (/oude) IP pools.
Ik zal morgen even via partner kanaal bellen, want via de officiele weg kunnen ze ons niet. (is wat ingewikkeld bij ons...)

Anders schiet ik via een andere klant een ticket in :P

Via wifi van modem werkt het idd niet. Dus dat is duidelijk dan geen DMZ/firewall issue erachter.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Contact gehad met Delta over het constant uitvallende internet. Ze geven aan dat ik hun Deco's moet gebruiken en dat ze me anders niet echt kunnen helpen.
Dit terwijl dat deco setje van hun (deze: uitvoering: TP-Link AX1800 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco X20 (set van 3 s... ) in het niet valt bij de set die ik zelf heb:
uitvoering: TP-Link Deco XE75 Pro, 3 pack

Ze zeggen dat als ik niet hun deco set gebruik ze het niet kunnen uitlezen. Lijkt me toch wat overboden als het internet ook weg valt als ik rechtstreeks verbind met het modem?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:35:

Ze zeggen dat als ik niet hun deco set gebruik ze het niet kunnen uitlezen. Lijkt me toch wat overboden als het internet ook weg valt als ik rechtstreeks verbind met het modem?
Klopt, maar als je niet geholpen wil worden zou ik het ook negeren wat ze zeggen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickNootjes
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-04-2024
Beste tweakers,

Gaarnw jullie hulp
Sinds paar weken klant van Delta. Ging best voorspoedig. Alles werkte zoals mijn Fritz 5590 fiber, behalve mijn eigen emailserver op NAS. Zelfs ddns van Strato werkte.
Viaviavia erachter gekomen dat ik ook 'lid' ben cgnat. Dat zou het probleem zijn van mijn email strubbelingen. Dus gebeld, gechat, gebeld met klantenservice. Cgnat kon ik zelf aanpassen . Gedaan en toen werkte er niets meer. Wederom gebeld, gechat en gebeld. Allerlei voorstellen gedaan maar niets werkte. Nu is de status dat ze mijn Cgnat weer hebben aangezet en nu moet ik 4 uur wachten .

Maar daarna wil ik er dus weer uit. Dus zal nog wel veel tijd kosten. Wie o wie kan me helpen . Ben al dagen zonder internet en word er knettergek van. Gelukkig heb ik onbeperkte databundel .En vele medewerkers spreken elkaar vaak tegen. Ik begrepen dat @R3D veel verstand van zaken heeft. Ik wil er zelfs voor betalen als ik maar weer verder kan . Dus concreet: welke stappen moet ik zetten om weer te kunnen emailen, en dus zonder cgnat. En 2e vraag: kan ik niet voor klein bedrag extra te betalen een vast ip adres krijgen als particulier? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
CG-NAT heeft niks te maken met wel of geen internet, heeft alleen te maken met een publiek IPv4 adres. Dus wat is er nog meer gebeurt? Er mist veel informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickNootjes schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:42:
Beste tweakers,

Gaarnw jullie hulp
Sinds paar weken klant van Delta. Ging best voorspoedig. Alles werkte zoals mijn Fritz 5590 fiber, behalve mijn eigen emailserver op NAS. Zelfs ddns van Strato werkte.
Viaviavia erachter gekomen dat ik ook 'lid' ben cgnat. Dat zou het probleem zijn van mijn email strubbelingen. Dus gebeld, gechat, gebeld met klantenservice. Cgnat kon ik zelf aanpassen . Gedaan en toen werkte er niets meer. Wederom gebeld, gechat en gebeld. Allerlei voorstellen gedaan maar niets werkte. Nu is de status dat ze mijn Cgnat weer hebben aangezet en nu moet ik 4 uur wachten .

Maar daarna wil ik er dus weer uit. Dus zal nog wel veel tijd kosten. Wie o wie kan me helpen . Ben al dagen zonder internet en word er knettergek van. Gelukkig heb ik onbeperkte databundel .En vele medewerkers spreken elkaar vaak tegen. Ik begrepen dat @R3D veel verstand van zaken heeft. Ik wil er zelfs voor betalen als ik maar weer verder kan . Dus concreet: welke stappen moet ik zetten om weer te kunnen emailen, en dus zonder cgnat. En 2e vraag: kan ik niet voor klein bedrag extra te betalen een vast ip adres krijgen als particulier? Bij voorbaat dank.
Wat is het nu? Geen internet of je kunt niet e-mailen? Dat is nogal een verschil.

En nee, vast IP is alleen bij zakelijk pro. Kun je als particulier afsluiten maar kent vermoedelijk wel zakelijke condities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Beste tweakers,

Gaarnw jullie hulp

Hmm, een eigen mailserver op een particulieren internetlijn is niet echt aan te bevelen. De IP subnets van deze internetlijnen worden vaak geblokkeerd door de grote jongens (gmail, outlook.com etc).

Denk eerlijk gezegd dat je beter af bent met een (fatsoenlijke) VPS voor je mailserver.

CGNat is zeker de oorzaak van je probleem dat je mailserver niet vanaf buiternaf bereikbaar is. R3D kan je alleen helpen als je de volledige overtuiging hebt dat er een probleem in de Delta infrastructuur zit én je zelf ook al je huiswerk hebt gedaan.

Voor vast IP heb je een zakelijk abonnement nodig bij Delta. Weet niet precies wat dat kost.

Terug naar je "eigenlijke" probleem. Als je CGNAT uit hebt laten zetten zou je internet niet uit moeten vallen. Je moet natuurlijk wel een nieuwe DHCP lease krijgen, want je IP adres verandert uiteraard. Wat dan kan helpen is je router herstarten zodra het internet wegvalt na de CGNAT aanpassing.

Veel problemen zijn ook op te lossen door wat geduld te hebben. Als je echt niet enkele uren zonder internet kunt, plan dan de aanpassing voor CGNAT op het juiste moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk om bij Delta een nieuw IP aan te vragen? Ik vermoed niet dat mijn internetproblemen ermee te maken hebben, maar in een ver verleden heb ik wel eens last gehad van een DDOS aanval die mijn internet regelmatig plat legde. Is er een manier om zelf een nieuw IP te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:19:
Is het trouwens mogelijk om bij Delta een nieuw IP aan te vragen? Ik vermoed niet dat mijn internetproblemen ermee te maken hebben, maar in een ver verleden heb ik wel eens last gehad van een DDOS aanval die mijn internet regelmatig plat legde. Is er een manier om zelf een nieuw IP te forceren?
Nee. Zelfs als je CGNAT aanzet een tijdje en dan weer uit zet, is de kans groot dat je weer hetzelfde adres krijgt.

En na een DDoS attack iemand anders opzadelen met jouw probleem (IP adressen zijn schaars dus komt weer in de pool) kan ook niet de bedoeling zijn.

Je moet de reden van dat soort aanvallen proberen te voorkomen. Vaak gamers die elkaar lastig vallen begrijp ik, dus een VPN toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Renegade666 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:19:
[...]

Ik zal morgen even via partner kanaal bellen, want via de officiele weg kunnen ze ons niet. (is wat ingewikkeld bij ons...)

Anders schiet ik via een andere klant een ticket in :P

Via wifi van modem werkt het idd niet. Dus dat is duidelijk dan geen DMZ/firewall issue erachter.
Heb even gebeld, en moest even ticket aanmaken, dus dat gedaan, ben benieuwd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Beste tweakers,

Gaarnw jullie hulp

Ik werk niet meer met een glazenbol, dus ik zal wel je klantnummer/pon-id of postcode+hisnr nodig hebben in een PB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickNootjes
  • Laatst online: 04-04-2024
Beste reaguurders,

Ik heb sinds paar weken glasvezel van Delta. Bevalt me prima op één punt na: eigen email server werkt niet.

Ik heb van alles geprobeerd met portforwading ed, maar niets werkt.
Nu heb ik mij ook uit de cgnat groep laten halen, maar ook dat werkt niet. Krijg in headers van email te zien dat Port 25 niet toegankelijk is. Wie o wie helpt me uit de brand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
PatrickNootjes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:54:
Beste reaguurders,

Ik heb sinds paar weken glasvezel van Delta. Bevalt me prima op één punt na: eigen email server werkt niet.

Nu heb ik mij ook uit de cgnat groep laten halen, maar ook dat werkt niet. Krijg in headers van email te zien dat Port 25 niet toegankelijk is. Wie o wie helpt me uit de brand.
andere poort dan poort 25 gebruiken voor je mail server?
de meeste providers hebben poort 25 geblockt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjvg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:00:
[...]

Gaat nogal lastig bij een inkonende mailserver. Aangezien die poort nogal vast staat in de standaard en je niet aan de buitenwereld kunt vertellen dat jij poort 26 i.p.v. 25 gebruikt.

Enige workaround die ik mij kan bedenken is een VPS met daarop een VPN "naar thuis" en dan op de VPS poort 25 forwarden naar het "interne" IP thuis, en dan dus de MX records (/A / AAAA achter MX) laten verwijzen naar de VPS. VPN zou niet eens perse nodig zijn, kunt natuurlijk ook bv 26 naar buiten opzen zetten thuis en VPS laten forwarden daar naatoe. Maar dan zit in ieder geval op dat stukje altijd encryptie. En als je VPN van thuis uit laat opzetten maakt een gewijzigd IP adres ook niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00

rvk

hjvg schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:00:
[...]
En hoe instrueer je de miljoenen servers op internet dat jij jouw mailserver voor binnenkomende mail niet op poort 25 hebt draaien? Dat kun je niet in je MX record aangeven. Als je een eigen server draait voor binnenkomende mail dan zal die op poort 25 moeten staan.

Overigens zal dit toch wel bij Delta kunnen, mag ik hopen? (Zou voor mij reden zijn om Delta in de toekomst ver links te laten liggen)

Ps. Ziggo blokkeert ook op sommige modems poort 25 (kun je niet instellen in port forwarding) maar dat kun je dan weer omzeilen door upnp (ieks). Met een modem in bridge kan het in ieder geval altijd. (Bij Delta zou je dan een eigen ont en router moeten hebben)

[ Voor 17% gewijzigd door rvk op 04-04-2024 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Laatst online: 20:51
Je kan ook forwardemail.net gebruiken om poort 25 door te sturen naar een ander poortnummer.
Kan met het gratis account. Zie onderstaande link.
https://forwardemail.net/...y-isp-has-blocked-port-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:35

ofc

PatrickNootjes schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:54:
Beste reaguurders,

Ik heb hier ergens gelezen dat port forwarding op de Nokia XS-2426G-B wat eigenaardigheden heeft. Soms moet je de regel verwijderen en opnieuw toevoegen voordat het werkt.
Je zou ook DMZ kunnen proberen (http://192.168.1.254/web_whw/#/security/dmz-alg). Mijn mail server is op die manier bereikbaar op poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:15
Even een vraag :
Vanaf begin mei verloopt mijn kabel abonnement bij Delta en wil ik overstappen naar glasvezel.
Connector aan de muur zit er al.

Alleen wil ik de modem van Delta (Nokia als ik het goed begrijp) ergens anders zetten dan waar de huidige modem staat, hiervoor heb ik dus een langere kabel nodig vanaf de muur connector naar de glasvezel modem.

Alleen wel type kabel heb ik dan nodig : LC, SC of ST ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
dierkx36 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:25:
Even een vraag :
Vanaf begin mei verloopt mijn kabel abonnement bij Delta en wil ik overstappen naar glasvezel.

Alleen wil ik de modem van Delta (Nokia als ik het goed begrijp) ergens anders zetten dan waar de huidige modem staat, hiervoor heb ik dus een langere kabel nodig vanaf de muur connector naar de glasvezel modem.

Denk dat dat lastig is. De glaskabel zit in het modem, zonder stekker. En de andere kant is een stuk plastic voor in de muuraansluiting.

Zou eerder een cat6a even trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
  • Laatst online: 14-06-2024
Even een vraag :

Ik heb begrepen dat er koppelstukjes bestaan. Onderaan de Nokia zit een schroefje. Daaronder zit een groene SC/APC connector, die steek je dan in zo’n koppelstukje en aan de andere kant dan een SC/APC naar SC/APC kabel van de lengte die je zoekt.

“What’s up?” “I don’t know,” said Marvin, “I’ve never been there.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
Even een vraag :

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Hier staat het eea uitgelegd, met links naar kabel, koppelstukje enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Behoorlijk Leek schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:34:
[...]

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Hier staat het eea uitgelegd, met links naar kabel, koppelstukje enz.
Die had ik gemist, tanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Nu had ik de vraag betreffende het type kabel wat je nodig hebt voor de glasvezel modem naar de FTU ook uitgezet bij Delta.

Net krijg ik een bericht binnen van Delta dat het niet mogelijk is een langer kabel hiervoor te gebruiken omdat de modem in de buurt van de FTU moet staan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowbagger
dierkx36 schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:25:
Nu had ik de vraag betreffende het type kabel wat je nodig hebt voor de glasvezel modem naar de FTU ook uitgezet bij Delta.

Net krijg ik een bericht binnen van Delta dat het niet mogelijk is een langer kabel hiervoor te gebruiken omdat de modem in de buurt van de FTU moet staan ?
Wat een komisch verhaal. De demping van glasvezelkabel is minimaal.
10 tot 20 kilometer kan de optiek in mijn Delta modem overbruggen.

Nee hoor, je kunt de glasvezel tussen FTU en het modem gerust verlengen of vervangen tot de lengte die je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
Wowbagger schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:25:
[...]

Wat een komisch verhaal. De demping van glasvezelkabel is minimaal.
10 tot 20 kilometer kan de optiek in mijn Delta modem overbruggen.

Nee hoor, je kunt de glasvezel tussen FTU en het modem gerust verlengen of vervangen tot de lengte die je nodig hebt.
Ze willen natuurlijk niet dat je zelf met de slede of het modem gaat rommelen. Best begrijpelijk omdat je het vrij eenvoudig kunt beschadigen en daar komt dan weer een service incident uit voort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15

Heb vrij recent verlengd met 30 meter en dat doet niks met de kwaliteit van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk de kabel die je nu hebt heel goed, en zoek dan dezelfde versie op fs.com (bijvoorbeeld), maar dan in de lengte die je denkt nodig te hebben. Bedenk wel dat een glasvezelkabel wat minder makkelijk door buizen te trekken is, of hoekjes kan maken, Een CAT kabel is daarin veel flexibeler (letterlijk..)
En de kabel die je koopt heeft al voorgelaste connectoren dus die moeten ook door de buis/doorvoergaten die je eventueel had bedacht.

Let op: De groene en/of blauwe connectoren aan de bestaande kabel zijn belangrijk en niet uitwisselbaar, net als de dikte ervan. Kleine dunne connectoren zijn LC, de twee keer zo dikke versie is SC (ik weet niet wwat de FTU en de modem voor soort gebruiken)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:36

kujinshi

seven heroes

Hallo, ik heb me weken geleden mij bij Delta aangemeld. De 2 weken zijn ruimschoots om maar ik hoor nog niks van ze.

Ik heb glasvezel tot aan de deur liggen, kabel steekt bij voordeur tussen de stenen omhoog.

Ik wacht op een afspraak tot schouwing, en dat de aansluiting in de meterkast gemaakt gaat worden. Voordat ze het installatiepakket gaan opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
kujinshi schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:40:
Hallo, ik heb me weken geleden mij bij Delta aangemeld. De 2 weken zijn ruimschoots om maar ik hoor nog niks van ze.

Ik heb glasvezel tot aan de deur liggen, kabel steekt bij voordeur tussen de stenen omhoog.

Ik wacht op een afspraak tot schouwing, en dat de aansluiting in de meterkast gemaakt gaat worden. Voordat ze het installatiepakket gaan opsturen.
Als ze nog in de buurt aan het aanleggen zijn, kan het nog wel even duren ;)

Zijn bij ons meer dan 1 jaar bezig geweest tussen aanleg en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

De kabels in de straat en naar de huizen toe is 1.5 jaar geleden gebeurd. De aanleg van kabels is dan ruimschoots afgerond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
kujinshi schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:54:
De kabels in de straat en naar de huizen toe is 1.5 jaar geleden gebeurd. De aanleg van kabels is dan ruimschoots afgerond.
Als de kabels nog “tussen de stenen omhoog steekt”, dan is het nog niet afgerond. Reken op meerdere maanden tot 1 jaar, vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Oke, het is lange termijn die glasvezel business. Ik zal mijn verwachtingen omlaag bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben echt helemaal klaar met Delta. Wat een bedrijf is dit zeg. Ik heb dus al weken last van een wegvallende verbinding. Zo'n 4-5 keer per dag valt het internet een minuut of 5 weg. Irritant, maar daar valt mee te leven. Er loopt een ticket en ik moet iedere keer als het weg valt een bericht sturen via WhatsApp met de exacte tijd, datum en de duur. Dit doe ik al een aantal dagen zonder dat ik een reactie ontvang.

Op zich vervelend, maar er valt mee te leven. Vanacht waren er geplande werkzaamheden tussen 1 en 6. Ik zag aan de logs van het alarm dat de internet verbinding inderdaad continu weg viel. Die problemen waren er vanochtend ook nog. Toen het modem maar even van de stroom gehaald en weer aangezet. Helaas geen resultaat. Als ik internet had was het maximaal 2 minuten, meer niet. Dan viel het weer 5-10 minuten weg, en dit constant.

Toen gaan bellen, de opdracht gekregen om het modem drie minuten van de stroom te halen, dat gedaan, daarna had ik met de kabel op de laptop even internet, speedtest gaf 650/900 aan, maar websites waren extreem traag. Toen even gewacht, en dat werd niet echt beter. Toch maar even het deco setje aangesloten, die gaf helemaal geen internet.

Speestest.net laad niet, of extreem traag, als hij eenmaal geladen is geeft hij aan dat ik 900/900 haal... Als ik mijn hotspot aan zet dan laden alle sites 10x zo snel, maar geeft speedtest uiteraard een veel lagere snelheid aan.

Toen opnieuw bellen. Enige wat ik kreeg te horen was dat er al een ticket open stond en dat hij er bij ging zetten dat er nu iets meer spoed was... Toen ik ik redelijk geïrriteerd aangaf dat ik op deze manier niet van plan was om klant te blijven kreeg ik alleen de vraag of ik verder nog vragen had.

De eerste medewerker die ik sprak was ook al niet bepaald vriendelijk. Ik heb ook ooit op een call center gewerkt en we kregen in ieder geval nog de opdracht iets van empathie te tonen.

Maar goed, het vreemde was dat de laatste medewerker die ik sprak aangaf dat hij zag dat het modem offline was terwijl ik wel (halfbakken) internet heb en de juiste lampjes branden op het modem.

Ben echt in staat om ook nog maar bij een andere provider een fatsoenlijk werkend abonnement af te sluiten en Delta maar gewoon te betalen voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:07:
Ik ben echt helemaal klaar met Delta. Wat een bedrijf is dit zeg. Ik heb dus al weken last van een wegvallende verbinding. Zo'n 4-5 keer per dag valt het internet een minuut of 5 weg. Irritant, maar daar valt mee te leven. Er loopt een ticket en ik moet iedere keer als het weg valt een bericht sturen via WhatsApp met de exacte tijd, datum en de duur. Dit doe ik al een aantal dagen zonder dat ik een reactie ontvang.

Op zich vervelend, maar er valt mee te leven. Vanacht waren er geplande werkzaamheden tussen 1 en 6. Ik zag aan de logs van het alarm dat de internet verbinding inderdaad continu weg viel. Die problemen waren er vanochtend ook nog. Toen het modem maar even van de stroom gehaald en weer aangezet. Helaas geen resultaat. Als ik internet had was het maximaal 2 minuten, meer niet. Dan viel het weer 5-10 minuten weg, en dit constant.

Toen gaan bellen, de opdracht gekregen om het modem drie minuten van de stroom te halen, dat gedaan, daarna had ik met de kabel op de laptop even internet, speedtest gaf 650/900 aan, maar websites waren extreem traag. Toen even gewacht, en dat werd niet echt beter. Toch maar even het deco setje aangesloten, die gaf helemaal geen internet.

Speestest.net laad niet, of extreem traag, als hij eenmaal geladen is geeft hij aan dat ik 900/900 haal... Als ik mijn hotspot aan zet dan laden alle sites 10x zo snel, maar geeft speedtest uiteraard een veel lagere snelheid aan.

Toen opnieuw bellen. Enige wat ik kreeg te horen was dat er al een ticket open stond en dat hij er bij ging zetten dat er nu iets meer spoed was... Toen ik ik redelijk geïrriteerd aangaf dat ik op deze manier niet van plan was om klant te blijven kreeg ik alleen de vraag of ik verder nog vragen had.

De eerste medewerker die ik sprak was ook al niet bepaald vriendelijk. Ik heb ook ooit op een call center gewerkt en we kregen in ieder geval nog de opdracht iets van empathie te tonen.

Maar goed, het vreemde was dat de laatste medewerker die ik sprak aangaf dat hij zag dat het modem offline was terwijl ik wel (halfbakken) internet heb en de juiste lampjes branden op het modem.

Ben echt in staat om ook nog maar bij een andere provider een fatsoenlijk werkend abonnement af te sluiten en Delta maar gewoon te betalen voor niets.
Over dezelfde glasvezel? Ik ben bang dat er gewoon in de aansluiting of straatkast iets verkeerd gaat. Dus een andere provider = dezelfde problemen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:28:
[...]

Over dezelfde glasvezel? Ik ben bang dat er gewoon in de aansluiting of straatkast iets verkeerd gaat. Dus een andere provider = dezelfde problemen.
Nee dan gewoon ziggo (kabel) of kpn (dsl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99

Klinkt eerlijk gezegd als een lastig probleem. En ik snap de frustratie. Dit kan helaas bij elke provider voorkomen (heb iets soortgelijks bij Ziggo gehad. Koste daar maanden om het probleem boven tafel te krijgen). Als het een slechte kabel is, moeten ze dat kunnen zien lijkt me.

Eigen modem? Of meegeleverde Nokia modem van Delta?

Je zou nog kunnen vragen of ze een monteur willen sturen, om te verifieren dat het niet aan je eigen netwerk ligt. Neem aan dat je een laptop, als enig apparaat, bekabeld op je modem hebt aangesloten om de boel te testen?

Misschien is andere provider nog niet zo'n slechte oplossing hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
EWS99 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:32:
[...]

Klinkt eerlijk gezegd als een lastig probleem. En ik snap de frustratie. Dit kan helaas bij elke provider voorkomen (heb iets soortgelijks bij Ziggo gehad. Koste daar maanden om het probleem boven tafel te krijgen). Als het een slechte kabel is, moeten ze dat kunnen zien lijkt me.

Eigen modem? Of meegeleverde Nokia modem van Delta?

Je zou nog kunnen vragen of ze een monteur willen sturen, om te verifieren dat het niet aan je eigen netwerk ligt. Neem aan dat je een laptop, als enig apparaat, bekabeld op je modem hebt aangesloten om de boel te testen?

Misschien is andere provider nog niet zo'n slechte oplossing hier.
Ja laptop was het enige verbonden apparaat. Aan hun kant staat het modem blijkbaar als offline, terwijl er een soort van internet is. Dan moet het wel bij hun liggen. Maar de vreselijke manier hoe er met klanten omgegaan wordt is hetgeen wat me het meest stoort.

Die paar keer per dag dat ik even geen internet heb kan ik nog mee leven, maar nu al de hele dag geen internet en dan te horen krijgen dat degene die ik aan de lijn heb geen idee heb wanneer ik weer iets te horen krijg, dat vind ik toch wel heel erg slecht.

Inmiddels ook het modem gereset naar fabriek instellingen, maar ook dat heeft het niet opgelost. Heb echt heel veel spijt dat ik ben overgestapt naar Delta. Uiteraard geen zin om voor twee telco's te gaan betalen, maar overweeg het wel. Of ik ga dan alles van Delta storneren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:37:
[...]
ik ga dan alles van Delta storneren :P
Dat is nooit verstandig, maar in overleg met Delta is het wel mogelijk om het geld terug te krijgen van wanneer je geen (goed) werkende verbinding hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
miicker schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:37:
[...]

Ja laptop was het enige verbonden apparaat. Aan hun kant staat het modem blijkbaar als offline, terwijl er een soort van internet is. Dan moet het wel bij hun liggen. Maar de vreselijke manier hoe er met klanten omgegaan wordt is hetgeen wat me het meest stoort.

Die paar keer per dag dat ik even geen internet heb kan ik nog mee leven, maar nu al de hele dag geen internet en dan te horen krijgen dat degene die ik aan de lijn heb geen idee heb wanneer ik weer iets te horen krijg, dat vind ik toch wel heel erg slecht.

Inmiddels ook het modem gereset naar fabriek instellingen, maar ook dat heeft het niet opgelost. Heb echt heel veel spijt dat ik ben overgestapt naar Delta. Uiteraard geen zin om voor twee telco's te gaan betalen, maar overweeg het wel. Of ik ga dan alles van Delta storneren :P
Als de verbinding echt zo slecht is zoals je hier beschrijft moeten ze een monteur sturen. Kan overigens best een paar dagen duren..

Dus gewoon nogmaals bellen en aandringen op een monteur. Soms helpt het ook om jezelf wat dommer voor te doen (alsof je de bakker om hoek bent) dan proberen bijdehand slim te zijn als ITer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zou ook aandringen op een monteur die langs kan komen. Lijkt mij wel iets in de glaslijn, weet niet zeker of de 1e lijns helpdesk die waardes ook heel goed kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij mag je na 30 dagen zonder uitzicht op een oplossing ontbinden, dan kan je zonder dubbele klosten naar een andere provider.

Mijn eerste indruk, jij brak internet, zij geen modem beheer -> lijn meting met monteursbezoek. Als je graag glasvezel wilt blijven houden is het verstandig de mogelijke kosten van een monteursbezoek als risico te accepteren. Als je pertinent geen kosten wilt maken, lekker overstappen al je contract ontbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:43
@R3D
Is er al enig zicht op een oplossing voor het IPv6 pinhole probleem van de Nokia XS-2436?

[ Voor 12% gewijzigd door Roetzen op 09-04-2024 17:27 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hmm, als nieuwe klant krijg je flinke korting op de 8gbit verbinding. Als bestaande klant met de 2gbit merk ik wel dat ik behoefte ga krijgen aan wat sneller. Vooral nu ik een nieuwe nas heb die makkelijk 10 gbit kan verstoken en mensen bij mij off-site backuppen en andersom.

Iemand ervaring met het upgraden en toch korting krijgen? En iemand die al weet of je dat abonnement dat je erbij krijgt mag inzetten voor een 4g backup modem? Ik zag in een gebruikerstest e-mail dat ze binnenkort een gratis simkaartje willen aanbieden voor bepaalde abonnementen. Daar heb ik ook die vraag neergelegd maar helaas nog geen antwoord.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:46:
Hmm, als nieuwe klant krijg je flinke korting op de 8gbit verbinding. Als bestaande klant met de 2gbit merk ik wel dat ik behoefte ga krijgen aan wat sneller. Vooral nu ik een nieuwe nas heb die makkelijk 10 gbit kan verstoken en mensen bij mij off-site backuppen en andersom.

Iemand ervaring met het upgraden en toch korting krijgen? En iemand die al weet of je dat abonnement dat je erbij krijgt mag inzetten voor een 4g backup modem? Ik zag in een gebruikerstest e-mail dat ze binnenkort een gratis simkaartje willen aanbieden voor bepaalde abonnementen. Daar heb ik ook die vraag neergelegd maar helaas nog geen antwoord.
Op MijnDelta zie je als het goed is wanneer je contract afloopt (en het overgaat in een maandelijks opzegbaar contract). Als deze datum nabij is, zou ik zeker bij de klantenservice eens vragen of ze een mooie aanbieding kunnen geven.

06-nummers mag je officieel gezien niet gebruiken voor data-only apparaten, hier zijn de 097-nummers voor, maar volgens mij geeft Delta deze (nog) niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:58
@miicker heb je niet gewoon een DNS probleem? Heb je toevallig smokeping draaien, wat zie je daarmee? Anders de moeite om op te zetten. Hoe meer inzicht je zelf in het probleem kan krijgen, hoe doelgerichter je Delta kan laten mee zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

MrJoery schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:06:
[...]

Op MijnDelta zie je als het goed is wanneer je contract afloopt (en het overgaat in een maandelijks opzegbaar contract). Als deze datum nabij is, zou ik zeker bij de klantenservice eens vragen of ze een mooie aanbieding kunnen geven.

06-nummers mag je officieel gezien niet gebruiken voor data-only apparaten, hier zijn de 097-nummers voor, maar volgens mij geeft Delta deze (nog) niet uit.
Ik zie geen einddatum staan (als in het hokje staat er maar geen value, NaN). Ik kan wel een 5 euro in de maand korting krijgen als ik nu mijn huidige abbo verleng met 12 maanden. Maar ik wacht even af. Vooral nu Odido ed de markt ook aan het betreden is in mijn gebied. Deze bieden ook snelle abonnementen aan en samen met koppel van het mobiele abonnement dat ik al heb zou dat interessant kunnen wezen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:43

Reda

HA DO KEN

Vandaag is een delta glasaansluiting in m’n meterkast opgeleverd. De monteur voerde aan het einde van de werkzaamheden een test uit en kreeg telefonisch een waarde (0,246) door. Hiervan kon hij niet direct uitleggen wat dit betekent, behalve dat het signaal goed is.
Weet iemand wat deze waarde betekent en wat gangbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowbagger
Reda schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:52:
Vandaag is een delta glasaansluiting in m’n meterkast opgeleverd. De monteur voerde aan het einde van de werkzaamheden een test uit en kreeg telefonisch een waarde (0,246) door. Hiervan kon hij niet direct uitleggen wat dit betekent, behalve dat het signaal goed is.
Weet iemand wat deze waarde betekent en wat gangbaar is?
Vrijwel zeker de demping tussen jou en de POP waar degene zat die de monteur bij jou belde.

En 0,246 dB demping is niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 14:18
In de Nokia kun je de optical module status opvragen.
Is er nog wat te zeggen over wanneer deze waarden wel of niet goed zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvSOPZ_N8awAOX3OwBmUnhzNe8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fm1cyQHP5BAzZKEjqg054297.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPadawan
  • Laatst online: 11-06-2024
Gezocht maar niet gevonden;

Betreffende een Nokia XS-2426G-B
Als er (nog) geen internet verbinding is vanuit de modem, kan ik dan niet in de modem?
Als ik het ipv4 adres van een nog niet gewijzigde modem in typ, vind de browser de modem niet.

Via Lan Scan is het adres zichtbaar.

Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:56
Zit je computer/laptop in de zelfde ip range als je modem?

http://192.168.1.254 (Standaard Nokia ip adres)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPadawan
  • Laatst online: 11-06-2024
Fox-Racing schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:30:
Zit je computer/laptop in de zelfde ip range als je modem?

http://192.168.1.254 (Standaard Nokia ip adres)
Ja hoor.

Eerst dacht ik, voordat ik aan de slag ging dat WiFi en LAN ieder zijn eigen IP adres had.
Dus eerst met lan scan checken en het standaard adres kwam te voorschijn. Port 80 staat als open gekenmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Mijn IP adres is vandaag voor de 2e keer veranderd en daarbij valt het internet ook zo'n 2 seconden uit waardoor alles disconnect (online game, radio).

Vandaag is dus de 2e keer dat dit gebeurd. Gisteren ook al rond hetzelfde tijdstip.

Gisteren was het IP veranderd naar een in de range 87.99.*.* en nu zit ik in de range 149.143.*.*

Hebben anderen hier ook last van? Ik gebruik gewoon het standaard Delta Nokia modem.

Hierdoor moet ik elke keer het IP adres in mijn VPN (naar huis) config veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
Bij mij ook zojuist..

Naar dezelfde 149.143.*.* range

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:31
Hier ook (Westland) naar een 149.143 adres. komend van een 213 adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Qua ip wisselingen. Zie ook het caiway forum. Er zijn flink wat wijzigingen op het netwerk van delta fiber.
Niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
internet4me schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:49:
Qua ip wisselingen. Zie ook het caiway forum. Er zijn flink wat wijzigingen op het netwerk van delta fiber.
Niet fijn.
Heb je een link? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Ik zat op een andere site te kijken (caiway gebruikers forum) |:(

Mijn fout :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:28
BlazeMuis schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:56:
Mijn IP adres is vandaag voor de 2e keer veranderd en daarbij valt het internet ook zo'n 2 seconden uit waardoor alles disconnect (online game, radio).

Vandaag is dus de 2e keer dat dit gebeurd. Gisteren ook al rond hetzelfde tijdstip.

Gisteren was het IP veranderd naar een in de range 87.99.*.* en nu zit ik in de range 149.143.*.*

Hebben anderen hier ook last van? Ik gebruik gewoon het standaard Delta Nokia modem.

Hierdoor moet ik elke keer het IP adres in mijn VPN (naar huis) config veranderen.
Hier ook sinds een dag of 2 als het goed is, had een 87.99.*.* IP adres, en in de afgelopen 2 dagen een andere in dezelfde range, ondanks dat 5 april er volgens mij geen wijziging is geweest ondanks onderhoud.

En nu zie ik vandaag ineens een 204.168.*.* IP adres.
In het modem zie ik dat IP ook als gateway, hoort dat niet het IP van het modem zelf te zijn?
Heb er eerder niet zo goed op gelet om eerlijk te zijn.

Volgens http://ip.bieringer.net/cgn-test.html is het in ieder geval geen CGNAT, alles komt groen terug dus dat is prima.

Aankomende nacht is XGS-PON op het werk aan de beurt, we gaan het zien, vandaag nog stroomloos gezet om even wat te testen maar geen IP wijziging, dat is een 149.*.*.* range overigens.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja gisteren ook hier alles even uit de licht met het standaard Platinum modem. Ik vermoed dat men flink aan het werk is om zaken aan te passen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Sjakie0101 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 19:40:
Ja gisteren ook hier alles even uit de licht met het standaard Platinum modem. Ik vermoed dat men flink aan het werk is om zaken aan te passen.
Jij bent heel goed in vermoeden, maar ik wil toch wel graag weten wat er écht aan de hand is op dit moment.

Ben benieuwd of er een bericht vanuit Delta komt.

Morgen rond 15.00 weer een nieuw IP adres? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
BlazeMuis schreef op donderdag 11 april 2024 @ 20:51:
[...]

Jij bent heel goed in vermoeden, maar ik wil toch wel graag weten wat er écht aan de hand is op dit moment.

Ben benieuwd of er een bericht vanuit Delta komt.

Morgen rond 15.00 weer een nieuw IP adres? :+
Er gaat geen bericht van Delta komen. Als je het heel graag wil weten, kun je beter bij Delta gaan werken.

Het IPv4 adres is Dynamisch. Dat betekend dat het adres op willekeurige momenten kan veranderen. Willekeurig kan 1x per jaar zijn, maar ook 1x per dag. Als je een vast IP nodig hebt, moet je een zakelijke verbinding afnemen. Of overstappen naar een provider die vaste IP adressen uitgeeft, zoals Freedom.

Ik denk zelf dat Delta nogal moet jongleren met IPv4 adressen. Ze hebben er simpelweg veel te weinig. Oudere providers als KPN en Ziggo hebben er miljoenen. Delta maar een paar honderd duizend. Zou een reden kunnen zijn waarom een adres bij KPN en Ziggo wat "vaster" is dan bij Delta.

Het IPv6 adres is bij Delta wel redelijk vast. Ze volgen daarvoor de best-practices van Ripe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Blijkbaar was het daar niet zo gezellig meer🤔🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:14
Gisteren ochtend vroeg heeft de monteur alles aangesloten met de Nokia .

De beste man zei “vanavond of uiterlijk morgenochtend heeft u verbinding “.

Nu blijft de modem aan en uit gaan; bewuste herstart?, maar heb nog geen verbinding. Nu ik via ethernet geen verbinding kan krijgen met de modem; via Lan Scan is het adres er wel maar reageert niet, vraag ik me af of de Nokia wel goed functioneert?

Via “zelf regelen “ zie ik ook geen IP adressen; geeft dat aan dat er nog geen verbinding is; lijkt me dat op HW level nog niets gaande is. Is er ergens een andere om dit te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Lord Anubis schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:56:

Nu blijft de modem aan en uit gaan; bewuste herstart?, maar heb nog geen verbinding. Nu ik via ethernet geen verbinding kan krijgen met de modem; via Lan Scan is het adres er wel maar reageert niet, vraag ik me af of de Nokia wel goed functioneert?

Via “zelf regelen “ zie ik ook geen IP adressen; geeft dat aan dat er nog geen verbinding is; lijkt me dat op HW level nog niets gaande is. Is er ergens een andere om dit te checken?
Heb je de helpdesk al gebeld? Klinkt als defect modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
EWS99 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:13:
[...]

Heb je de helpdesk al gebeld? Klinkt als defect modem
Met de HD gesproken en door verbonden met de technische dienst.
Ze denkt ook dat de modem kapot is.
Reset knop deed ook helemaal niets.

Tickets aangemaakt. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
Mijn ervaring na deze "update" met nieuw ip-adres van deze week is dat het netwerk nu wel stukje stabieler is.

Na de overstap van Ziggo naar Delta schommelde de snelheden vrij veel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ37kZZgRoZ0nx6cMsXjUiyl61Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pYoYjgD4RJKaZczYn5Ng8gj0.png?f=fotoalbum_large

Maar na de update van deze week is het veel stabielere met af en toe een dipje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS3fHncImkiHbVg_1g-N58ehIBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7pOVvsPgmy6i8ygr2cxOTCwl.png?f=fotoalbum_large

Ga zo door Delta :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fox-Racing schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:38:
Mijn ervaring na deze "update" met nieuw ip-adres van deze week is dat het netwerk nu wel stukje stabieler is.

Na de overstap van Ziggo naar Delta schommelde de snelheden vrij veel

[Afbeelding]

Maar na de update van deze week is het veel stabielere met af en toe een dipje

[Afbeelding]

Ga zo door Delta :*)
Je kan nog kiezen in de tool om de speedtest servers vast te selecteren, denk dan aan de speedtest servers in het eigen netwerk van delta en 2 daarbuiten. Dan meet je vooral de load in je wijksegment waar de meeste overboeking is, en je kan ook nog extern meten op die 2 servers naar het internet.

Bij mij gaf dat veel minder schommelingen in de grafieken, er zijn een aantal speedtestservers die de load niet kunnen bolwerken aan de server zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
stormfly schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:08:
[...]

Je kan nog kiezen in de tool om de speedtest servers vast te selecteren, denk dan aan de speedtest servers in het eigen netwerk van delta en 2 daarbuiten. Dan meet je vooral de load in je wijksegment waar de meeste overboeking is, en je kan ook nog extern meten op die 2 servers naar het internet.

Bij mij gaf dat veel minder schommelingen in de grafieken, er zijn een aantal speedtestservers die de load niet kunnen bolwerken aan de server zijde.
Thnx ga ik eens proberen 👍🏻

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Lord Anubis schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:56:

Dat zou heel vreemd zijn, het moet gelijk werken. Waarop baseerde hij dat? Had hij zelf ook gebeld met Delta? Welke LED'jes branden er toen de monteur dit aangaf en welke branden er nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:47:
[...]

Dat zou heel vreemd zijn, het moet gelijk werken. Waarop baseerde hij dat? Had hij zelf ook gebeld met Delta? Welke LED'jes branden er toen de monteur dit aangaf en welke branden er nu?
Hij heeft contact gehad met Delta.

Wisselend power en pon. Maar geen ledje meer. Gaat na paar minuten weer alles uit en dan het zelfde liedje.
Volgens de HD kunnen ze de modem niet zien.
En omdat het ook niet vanuit lan bereikbaar is is er een ticket aangemaakt.

Bijna vergeten, zelfs de reset knop werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Anubis op 13-04-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Bij ons komt Delta (VolkerWessels) morgen eindelijk de kabel naar binnen leggen. Binnen hoeveel weken kan ik dan grofweg een actieve lijn verwachten? Gaat hier om een Delta netwerk wat net nieuw is aangelegd in de gemeente. Zal een van de eerste woningen zijn waar de kabel naar binnen gaat.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Trackerfire Bij ons in het zuiden van Noord-Holland duurde het activeren van de wijkcentrale en signaal op de kabel ongeveer 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Trackerfire schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:07:
Bij ons komt Delta morgen eindelijk de kabel naar binnen leggen. Binnen hoeveel weken kan ik dan grofweg een actieve lijn verwachten? Gaat hier om een Delta netwerk wat net nieuw is aangelegd in de gemeente. Zal een van de eerste woningen zijn waar de kabel naar binnen gaat.
Heel lastig te zeggen. Hangt er namelijk ook vanaf of de PoP al gereed is. Kan paar dagen zijn, paar weken of paar maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

EWS99 schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:09:
[...]

Heel lastig te zeggen. Hangt er namelijk ook vanaf of de PoP al gereed is. Kan paar dagen zijn, paar weken of paar maanden..
Check. Dit is wat Delta aangeeft qua status.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVRbk61grAV2vWSIG4dO-2lBL0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DZt4RJ52k9A5IxkqVsDq0lY.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

RoRoNL schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:09:
@Trackerfire Bij ons in het zuiden van Noord-Holland duurde het activeren van de wijkcentrale en signaal op de kabel ongeveer 3 weken.
Thanks voor het delen. Zou blij zijn met een tijdverloop als deze 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:30

wdr

Hier glas in huis half november jl. Aansluiting half maart. Grappig, want volgens status op internet ben ik nog niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:10
Hier is alles al tot in het huis aangelegd in augustus/september, maar wordt er nog steeds niets aangesloten. Ook de updates over de aansluiting die zouden moeten komen blijven achter, 2x gehad, de laatste keer in februari. Ik heb er zelfs, wat eenzijdig, contact over gehad met klantenservice:

Automatische reactie: we hebben uw bericht ontvangen

Beste heer, mevrouw,
Dank u wel voor uw bericht. Uw bericht is geregistreerd onder referentienummer 1526609.

Omdat sommige vragen wat meer tijd en aandacht vergen om volledig te begrijpen en te beantwoorden, kan het soms wat langer duren voordat we via e-mail kunnen reageren. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen een antwoord te geven.

We willen u graag laten weten dat voor dringende kwesties of als u een sneller antwoord verkiest, onze virtuele assistent op de klantenservicepagina voor u klaarstaat. Onze chat medewerkers zijn dagelijks beschikbaar van 9:00 tot 21:00 uur om u te assisteren. Ze helpen u graag direct verder.

Bedankt voor uw begrip en de mogelijkheid om u van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

DELTA

Dit is een automatisch verstuurd bericht, u kunt daarom niet reageren op deze e-mail.

En meer krijg je ook niet te horen, dat was het dan. Ik zou laatste kwartaal 2023 worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:43
Apart deze twee nieuwe opties zitten nu in MijnDelta bij een coaxaansluiting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaJmlmu1zCixOFta9cW8IoiOeF8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OTK7DLNnSiwNv47kXy8wD8sw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op woensdag 17 april 2024 @ 06:41:
Apart deze twee nieuwe opties zitten nu in MijnDelta bij een coaxaansluiting

[Afbeelding]
Cyprische naamgeving. Wat kost het als je het inschakelt?

Dynamisch IP heb je by default al toch via DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:06
stormfly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:07:
[...]

Al’s de naamgeving identiek is als bij glasvezel is dit cgnat. Met dynamisch IP krijg je dan een gewoon routeerbaar adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:43
stormfly schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:07:
[...]

Ja, maar ik vermoed dat hiermee CGNAT op de kabel ingevoerd gaat worden.

We zullen maar afwachten en dan gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
PNA Address en SubNet

Nieuwe Nokia modem ontvangen. Werkte gelijk; voor zover.

Nieuw vreemd iets.

Mijn LAN zit in een 10.x.x.x adres groep, een zogeheten PNA. en wil de modem daarin plaatsen met 10.xxx.xxx.3 /23
Een 10. range wordt door de modem niet geaccepteerd als geldig adres; nergens terug te vinden waarom niet.

Als ik als test b.v 192.168.2.xxx of 192.168.2.xxx als adres gebruikt voor de modem dan accepteert deze het wel ( het textfield althans ) maar bij bewaren wordt er niets bewaard. Krijg de melding "Klik ok om te rebooten" maar er gebeurd niets. Bij zelf rebooten is het adres niet bewaard.
DHCP uit accepteert het ook niet.

Iemand enig idee om
1. een 10 range address te gebruiken voor de modem
2. het adres te kunnen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
Lord Anubis schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:07:

1. een 10 range address te gebruiken voor de modem
2. het adres te kunnen bewaren.
1. Als de Nokia dit niet accepteert gok ik dat dit niet werkt, vermoed dat je daar niet omheen kan
2. 192.168.2.x werkt inderdaad niet. Is gereserveerd in de Nokia zelf. Ieder ander adres (3 - 254) werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Ethefox schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:42:
[...]

1. Als de Nokia dit niet accepteert gok ik dat dit niet werkt, vermoed dat je daar niet omheen kan
2. 192.168.2.x werkt inderdaad niet. Is gereserveerd in de Nokia zelf. Ieder ander adres (3 - 254) werkt wel
Alternatieven? Bridge mode? O, dat kan weer niet.
DMZ dan aanzetten?

Terzijde.
Handleiding die ik gevonden heb is meer een setje screenshots van de modem software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
DMZ werkte voor mij prima. Daarna zelf een Nokia xs-010x-q aangeschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Very very ( heel heel ) weird ( raar ).

De stroom moest er effe af; MK renovatie; en het werkt toch.

Heeft natuurlijk niets met elkaar te maken, maar toch...
Kan dus gewoon een 10. reeks gebruiken. Heb ze niet allemaal getest maar het werkt; geen tijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Heel intressant inderdaad. Delta heeft ruim een jaar hier glasvezel aangelegd. Glaspoort gaat binnenkort starten met glasvezel aanleggen. Dus heb ik dan straks 2 glasvezels van dezelfde provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Al hier gelezen over de activatie en de dubieuze 14 dagen bedenktijd maar dat betrof vaak nieuwe aansluitingen.

Hier ook Delta glasvezel aangevraagd en de activatiedatum is heel toevallig 14 dagen na de aanvraag. Vandaag installatie pakket ontvangen en meteen aangesloten. PON is groen maar Internet brand niet. Via chat gevraagd om activatie maar vervroegen zou niet kunnen en moet dus 2 weken wachten. Nu wil dus het geval dat het hier niet om een geheel nieuwe glasvezel aansluiting gaat, de vorige bewoner heeft al succesvol Delta XGS-PON glasvezel gehad toen het vorig jaar is aangelegd. Als het een nieuwe aansluiting was kan ik het nog begrijpen maar is er een (technische) reden waarom bij een al werkende aansluiting niet eerder geactiveerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:37
Novax schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:02:
Al hier gelezen over de activatie en de dubieuze 14 dagen bedenktijd maar dat betrof vaak nieuwe aansluitingen.

Hier ook Delta glasvezel aangevraagd en de activatiedatum is heel toevallig 14 dagen na de aanvraag. Vandaag installatie pakket ontvangen en meteen aangesloten. PON is groen maar Internet brand niet. Via chat gevraagd om activatie maar vervroegen zou niet kunnen en moet dus 2 weken wachten. Nu wil dus het geval dat het hier niet om een geheel nieuwe glasvezel aansluiting gaat, de vorige bewoner heeft al succesvol Delta XGS-PON glasvezel gehad toen het vorig jaar is aangelegd. Als het een nieuwe aansluiting was kan ik het nog begrijpen maar is er een (technische) reden waarom bij een al werkende aansluiting niet eerder geactiveerd kan worden?
er moet een patch in de centrale gemaakt worden. toen de oude bewoners opgezegd hebben is deze op de eind datum verwijderd in de centrale.
Dus wanneer jij aanvraagt zit er geen signaal op dit moeten ze nog doen en moet een monteur voor naar de centrale toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:02:
. Als het een nieuwe aansluiting was kan ik het nog begrijpen maar is er een (technische) reden waarom bij een al werkende aansluiting niet eerder geactiveerd kan worden?
Er is geen technische het is hoe de systemen van Delta zijn ingericht. Gaat door de administratieve molen en die is zo gemaakt. Na voren halen kan, maar dat is alleen mogelijk door de technische mensen en die doen dat normaal gesproken niet. Elke klant persoonlijk gaan helpen kost nu eenmaal heel veel tijd, terwijl technisch personeel toch al schaars is. Dus zoiets automatiseer je zodat ook de niet technische mensen het gemakkelijk krijgen en er veel minder fout kan gaan.

Waar jij nu last van hebt is dat er wel signaal is maar er is geen abonnement actief, dus er begint verder niks. Pas op de activatie datum beginnen de systemen door te lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door bjusterbaarlik op 17-04-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:53
Nou hier na maaaaaanden ook eindelijk schot in de zaak. Eind mei komen ze de glas binnen leggen *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 ... 90 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.