Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-02 16:24
bakafish schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb dus ook huisadres als afleverlocatie in mn account staan, maar heb gisteren ook een mailtje gehad dat niet Tilburg, maar Amsterdam de ophaallocatie is. Heb jij die ook nog gehad?
Ik heb geen thuis adres staan, bij mij staat er dit:
Afspraak voor levering
Donderdag 26 september om 08:00
1-7 Asteriastraat n/a

Maar in mijn email staat:
Om u zo snel mogelijk uw Model 3 te leveren hebben wij u geselecteerd om uw afspraak voor uw Model 3 levering te laten doorgaan bij Koopman Amsterdam, in plaats van de Tilburg Factory.

En athlon zegt: dat hij thuis komt 8)7

2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 18:59
Mooi man, Athlon gooit nog een schepje bovenop de wazige communicatie 8)7

Net met Alphabet gebeld, Tesla had al netjes het kenteken en alles doorgegeven, dus als het goed is heb ik morgen al mijn laadpas! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
Japie81 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:11:
[...]

Ik heb geen thuis adres staan, bij mij staat er dit:
Afspraak voor levering
Donderdag 26 september om 08:00
1-7 Asteriastraat n/a

Maar in mijn email staat:
Om u zo snel mogelijk uw Model 3 te leveren hebben wij u geselecteerd om uw afspraak voor uw Model 3 levering te laten doorgaan bij Koopman Amsterdam, in plaats van de Tilburg Factory.

En athlon zegt: dat hij thuis komt 8)7
En hoe ga je nu de waarheid achterhalen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Herbie0412 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:55:
Ben er! Wat een tesla’s Bij elkaar zeg! Damn! En die van mij staat vooraan, al gelokaliseerd voordat ik mij heb ingecheckt.

Grote tent neergezet, fijne stoelen, koffie en een nog grotere tent voor reparatie’s, en dat soort dingen.
Amsterdam of Tilburg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bakafish schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:15:
[...]

Volgende vraag: "Ik heb drie Tesla's maar ik hang al een uur in de wacht. What to do?"
roderickvd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:59:
[...]

Top man, veel plezier!

En, kan je gewoon lopend het terrein betreden (dus zonder de shuttlebus)? Via de hoofdingang?
Je moet je melden bij de hoofdingang en daar kan je gewoon heen lopen. Naar de P lopen kan ook zelf (als je weet waar het is) maar de kans bestaat dat je wel even aan het sjouwen bent.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
[...]

Nou ga denk ik nog maar eens Athlon bellen nu, want weet ook niet meer idd!
Ga er vanuit dat zij toch wel weten wat standaard is, zal niet de eerste tesla M3 zijn die ze geleverd krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje aan de ( ervaring) deskundigen.
Als je er vandaag eentje uit de voorraad bestel zou die dan deze maand nog geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie81
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:30:
Als je er vandaag eentje uit de voorraad bestel zou die dan deze maand nog geleverd worden?
Deze maand kan, maar meestal duurt het 2/3 weken. zover ik het hier een tijdje gevolgd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:30:
Ligt er ook een beetje aan waar dat voorraad model staat. Het is wel eens voor gekomen dat een voorraadmodel nog aan de andere kant van de plas staat en dan durf ik niet te voorspellen op welke boot deze dan mee gaat komen?! Vooral niet omdat ook in dit topic aangegeven wordt dat de volgende boot misschien pas weer eind oktober/begin november komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_1984
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ligt er ook een beetje aan waar dat voorraad model staat. Het is wel eens voor gekomen dat een voorraadmodel nog aan de andere kant van de plas staat en dan durf ik niet te voorspellen op welke boot deze dan mee gaat komen?! Vooral niet omdat ook in dit topic aangegeven wordt dat de volgende boot misschien pas weer eind oktober/begin november komt...
Ik heb vanmorgen met Delivery gesproken en ook deze dame bevestigde dat de volgende boten pas eind oktober/begin november verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim_1984 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb vanmorgen met Delivery gesproken en ook deze dame bevestigde dat de volgende boten pas eind oktober/begin november verwacht worden.
Dan is het beter Delivery te bellen en te vragen of de voorraad al in nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 21:55
Zojuist met Delivery (Engelstalige dame) gesproken. Ik had verbazingwekkend genoeg gelijk iemand aan de lijn zonder wachttijd. De ophaaltijd zelfs nog met een uur kunnen vervroegen volgende week vrijdag (van 14.30 naar 13.30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:51
Tim_1984 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:02:
[...]

Dit is echt fuckd up. Nu nog hopen dat mijn configuratie mee komt... anders kan het snel 3 maanden voor mij worden :-(

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

tailfox schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:26:
Ik zou mijn auto vrijdag op halen in Tilburg. Nu is het maandag in Amsterdam. Lekker onhandig
Het is nu volgende week zaterdag geworden. 8)7

Heeft het vaak fout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Laatst online: 07-03 11:12
ElonDusk schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:09:
[...]

Dit is echt fuckd up. Nu nog hopen dat mijn configuratie mee komt... anders kan het snel 3 maanden voor mij worden :-(
Volgens mij maken ze tussen de 5000 en 7000 stuks per week in fremont. Dus hoeveel wil je er hebben? Die boten gaan straks maximaal richting Europa. Willen natuurlijk voor 2020 alles op kenteken. Misschien gaan ze in de usa al op kenteken worden gezet eind december?.....maximale voorraad 2019 kentekens om in 2020 te verkopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Dancen op 20-09-2019 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:57
Nu in A'dam afhalen. Tent ingericht voor ontvangst, parkeren moeilijk. Vandaag 4 mensen per uur om te proberen en leren. Proefdag. Maandag 25 per half uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tailfox
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

The Source schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:26:
Nu in A'dam afhalen. Tent ingericht voor ontvangst, parkeren moeilijk. Vandaag 4 mensen per uur om te proberen en leren. Proefdag. Maandag 25 per half uur
Kan je mijne al zien?

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saci11211
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-08 16:17
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:42:
Wat is de reactietijd van deliveryNL@tesla.nl?
Net gebeld met Tesla 013-nummer (Delivery-afdeling) en binnen 3 minuten een Engelse vrouw aan de lijn gekregen. Vervolgens binnen 1 minuut een mail van haar ontvangen zodat ik de financial lease gegevens kan toesturen. Zij stuurt het door naar de afdeling Finance zodat de factuur opgemaakt kan worden voor de bank.

Gelukkig geen lange wachttijd taferelen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-10 13:36
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:20:
[...]

Volgens mij maken ze tussen de 5000 en 7000 stuks per week in fremont. Dus hoeveel wil je er hebben? Die boten gaan straks maximaal richting Europa. Willen natuurlijk voor 2020 alles op kenteken. Misschien gaan ze in de usa al op kenteken worden gezet eind december?.....maximale voorraad 2019 kentekens om in 2020 te verkopen :)
Het in Amerika al op kenteken zetten is leuk, maar voor de bijtelling geldt de datum van ingebruikname. Dat is de datum wanneer de auto op naam is gezet, meestal de dag van levering.

Voor zover ik weet is er geen kentekenlimiet per jaar van het RDW, en gezien de hoeveelheid kentekens die het RDW toewijst per week, zullen die paar duizend extra van Tesla geen probleem zijn.

De enige limiterende factoren zijn dus hoe snel Tesla de auto's kan maken, kan verschepen naar Europa en kan uitleveren aan de kopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_1984
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:20:
[...]

Lijkt me ook dat na 7 oktober de focus meer komt te liggen op de bestaande bestelling. Maak me dan ook totaal geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miki112
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-10 19:10
Weet iemand of er inderdaad shuttles rijden vanuit Station Amsterdam Sloterdijk? Ik zag dat als deze niet rijden je best wel lang moet lopen namelijk (25 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Iemand hier nog geanalyseerd welke financial lease het voordeligst is of simpelweg met findio in zee gegaan? Heb zelf nooit eerder iets gefinancieerd dus geen ervaring in vergelijken, het is wel duidelijk dat de meeste financiers niet al te schuitig zijn met rentepercentages geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:30:
[...]

Het in Amerika al op kenteken zetten is leuk, maar voor de bijtelling geldt de datum van ingebruikname. Dat is de datum wanneer de auto op naam is gezet, meestal de dag van levering.
als een auto een kenteken heeft gekregen.. dan is hij in gebruik. dus is dit op 31 december 2359 op kenteken gezet en de eerste echte koper koopt pas in maart.. kan hij nog prima van 4% bijtelling gebruik van maken.

alleen de dealer moet het geld beetje voorschieten..

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-10 20:48
Simply1337 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:41:
[...]

dus is dit op 31 december 2359 op kenteken gezet
Nice 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Simply1337 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:41:
[...]

als een auto een kenteken heeft gekregen.. dan is hij in gebruik. dus is dit op 31 december 2359 op kenteken gezet en de eerste echte koper koopt pas in maart.. kan hij nog prima van 4% bijtelling gebruik van maken.

alleen de dealer moet het geld beetje voorschieten..
Wat je zegt klopt niet, ik quote:
Het bijtellingspercentage dat geldt bij de eerste ingebruikname van de auto (de dag waarop het kenteken van de auto voor het eerst op naam is gesteld) blijft van toepassing gedurende 60 maanden (gerekend vanaf de eerste dag van de maand volgend op de eerste ingebruikname).
Bron: https://www.anwb.nl/auto/autobelastingen/bijtelling
Zie ook: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

[ Voor 10% gewijzigd door Hatsjoe op 20-09-2019 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe Dancen
Wat je zegt klopt niet, ik quote:

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.
Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.

Heb iets meer vertrouwen in de belastingdienst qua regelgeving dan de ANWB ;)

Bron belastingdienst (leuker kunnen we het niet maken)
https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
niet snel eentesla variant kunnen vinden, maar

https://www.broekhuis.nl/...ev400-hse-2018/533395957/

Jaguar i-pace
Kenteken op 27-12-2018

en ja, nog 4% bijtelling op het gehele bedrag.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Simply1337 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:40:
[...]

Jaguar i-pace
Kenteken op 27-12-2018

Off-topic... 1 TON voor dat gedrocht... brrrrr :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
miki112 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:38:
Weet iemand of er inderdaad shuttles rijden vanuit Station Amsterdam Sloterdijk? Ik zag dat als deze niet rijden je best wel lang moet lopen namelijk (25 minuten).
De mail van Tesla gaf aan van wel:

Beste klant,

De Koopman Terminal is het eenvoudigste bereikbaar via openbaar vervoer, naar Station Amsterdam Sloterdijk. Vanaf Sloterdijk rijden er vanaf de Kiss en Ride shuttles naar de locatie.

Parkeren zal gelimiteerd zijn, en voornamelijk gereserveerd voor inruil auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikonFire
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-03-2022
Holy smoke! Dat wordt in ieder geval een happening op maandag. Ik heb een afspraak om 17.00. Ben benieuwd wat ik ga aantreffen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:12:
[...]

[...]

Heb iets meer vertrouwen in de belastingdienst qua regelgeving dan de ANWB ;)

Bron belastingdienst (leuker kunnen we het niet maken)
https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019
Het meeste vertrouwen heb ik in de Wegenverkeerswet, dus bij deze ;) https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20
Bijlage 2, Paragraaf 1, Artikel 2:
Indien de vaststelling van de datum van eerste toelating geschiedt in het kader van de aanvraag tot inschrijving zonder afzonderlijk onderzoek van het betrokken voertuig door een bedrijf dat beschikt over de bevoegdheid, bedoeld in artikel 46, tweede lid, onderdeel a, van het Kentekenreglement, wordt de datum van eerste toelating vastgesteld aan de hand van het op basis van bijlage I vastgestelde voertuigidentificatienummer waarbij de datum van eerste toelating wordt gesteld op de datum van eerste tenaamstelling.
TL;DR: Datum tenaamstelling is lijdend voor de bijtelling onder normale omstandigheden.
Simply1337 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:40:
[...]

Jaguar i-pace
Kenteken op 27-12-2018

Dat lijkt mij een import auto te zijn gezien de km stand (50km) en de tenaamstelling van 1 zakelijke eigenaar in begin 2019. Bij import auto's ligt de datum van eerste toelating dan op de datum dat ze voor het eerst een buitenlands kenteken hebben ontvangen (zie Bijlage, Paragraaf 2, Artikel 5 van bovengenoemd wetsartikel).

Het lijkt mij niet dat Tesla de Model 3's eerst massaal op een Amerikaans kenteken laat zetten om deze vervolgens massaal uit te exporteren naar Nederland toe. Geen idee wat voor administratieve rompslomp daarbij komt kijken, maar denk niet dat het dat waard is. Die Model 3's verkopen ze toch wel.

Laten we elkaar vooral niet lopen opjutten met betrekking tot de bijtelling. Iedereen die nu nog besteld hoeft zich niet druk te maken. Maar laten we ook vooral geen onjuiste informatie verstrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:19:
[...]

Het meeste vertrouwen heb ik in de Wegenverkeerswet, dus bij deze ;) https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20

[...]

TL;DR: Datum tenaamstelling is lijdend voor de bijtelling onder normale omstandigheden.

[...]

Laten we elkaar vooral niet lopen opjutten met betrekking tot de bijtelling. Iedereen die nu nog besteld hoeft zich niet druk te maken. Maar laten we ook vooral geen onjuiste informatie verstrekken.
Als je de tekst goed ontleed zal je zien dat dit artikel gaat om de vaststelling van de datum 1e toelating.
Die hoeft echter niet meer te worden vastgesteld want de zodra de auto een NL kenteken krijgt is de 1e toelating een feit. Dit artikel gaat over de situatie wanneer men geen 1e toelating kan vaststellen of bij import voertuigen. Dan is de 1e tennaamsteling leidend en zie je vaak dat de 1e toelating 2017 is en de 1e tenaamstelling in NL bv 2019.

Tesla kan in principe de hele boot al op kenteken zetten voordat de boot hier is. 1e toelating is dan 2019. Hoeven hem helemaal niet op US kenteken te zetten. VIN is genoeg.

Truc is al eerder uitgehaald door TESLA met de MS en MX. Werden in 2018 op kenteken gezet en pas in 2019 geleverd voor de 4%

Maar on-topic: Afleveringen

[ Voor 13% gewijzigd door Joe Dancen op 20-09-2019 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:19:
[...]

[...]

[...]

Wel bestellen voor 7 oktober! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie81
[...]

Na bellen met Athlon net een mail gekregen die mij 2 opties geeft.

Optie 1: Athlon levert de Tesla op de genoemde datum op een locatie naar uw keuze. Deze leverdatum kan niet gewijzigd worden.
Optie 2: De Tesla zelf ophalen bij de Koopman Terminal in Amsterdam.

dus gegaan voor optie 1, aangezien ik bij optie 2 ook nog iets moest regelen voor mijn huidige lease auto en geen zin heb om nog een dag rekening mee te houden.

nog maar 6 nachten slapen. Voelt beetje als sinterklaas van vroeger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:29:
[...]

Als je de tekst goed ontleed zal je zien dat dit artikel gaat om de vaststelling van de datum 1e toelating.
Die hoeft echter niet meer te worden vastgesteld want de zodra de auto een NL kenteken krijgt is de 1e toelating een feit. Dit artikel gaat over de situatie wanneer men geen 1e toelating kan vaststellen of bij import voertuigen. Dan is de 1e tennaamsteling leidend en zie je vaak dat de 1e toelating 2017 is en de 1e tenaamstelling in NL bv 2019.

Tesla kan in principe de hele boot al op kenteken zetten voordat de boot hier is. 1e toelating is dan 2019. Hoeven hem helemaal niet op US kenteken te zetten. VIN is genoeg.

Truc is al eerder uitgehaald door TESLA met de MS en MX. Werden in 2018 op kenteken gezet en pas in 2019 geleverd voor de 4%

Maar on-topic: Afleveringen!
Dat klopt niet. Zie Hoofdstuk 2 Artikel 2.2. Daarin staat heel duidelijk:
De datum van eerste toelating, bedoeld in het eerste lid, wordt door de Dienst Wegverkeer vastgesteld op de wijze, bepaald in bijlage II.
Deze teksten hoef je niet te ontleden en zijn ook niet open ter interpretatie. Het is heel zwart wit.
Wat betreft import, wat je daarover zegt klopt wel, zie ook mijn reply op Simply1337.

De truc waar jij naar refereert maakte gebruik van deze maas in de wet. Deze auto's zijn in het buitenland in 2018 op kenteken gezet. Ik kan echter niet vinden dat Tesla zelf daar gebruik van heeft gemaakt, enkel van individuen of andere bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:09

Fioravanti

Fioravantastisch!

Japie81 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:46:
[...]

Na bellen met Athlon net een mail gekregen die mij 2 opties geeft.

Optie 1: Athlon levert de Tesla op de genoemde datum op een locatie naar uw keuze. Deze leverdatum kan niet gewijzigd worden.
Optie 2: De Tesla zelf ophalen bij de Koopman Terminal in Amsterdam.

dus gegaan voor optie 1, aangezien ik bij optie 2 ook nog iets moest regelen voor mijn huidige lease auto en geen zin heb om nog een dag rekening mee te houden.

nog maar 6 nachten slapen. Voelt beetje als sinterklaas van vroeger :+
Een dergelijke mail kreeg ik ook vanmiddag. Met als extra text erbij dat ik nog niet gereageerd had. Wat klopt, want die mail heb ik nooit gehad. Daarnaast kreeg mijn vrouw (secondary contact) een voicemail, en ik ben nooit gebeld, heel maf.

Maar goed, meteen gereageerd dat maandagmiddag thuis afleveren goed was plus wat gemachtigde personen, dus het einde van mijn soap lijkt nabij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:47:
[...]

Dat klopt niet. Zie Hoofdstuk 2 Artikel 2.2. Daarin staat heel duidelijk:

[...]

Deze teksten hoef je niet te ontleden en zijn ook niet open ter interpretatie. Het is heel zwart wit.
Wat betreft import, wat je daarover zegt klopt wel, zie ook mijn reply op Simply1337.
In jouw voorbeeld:

Nieuwe Tesla MS uit 2017. Staat in de showroom met 0 km en een bv kenteken NN-XXX-L. Auto heeft wel kenteken maar is nog niet tenaamgesteld.
Nu koopt iemand die nieuwe showroom verse auto in 2019 en zet hem op naam.
Volgens mij mag die dan vanaf 2017 (1e toelating) nog 60 maanden genieten van een lage bijtelling van 4% over alles (regeling 2017) en volgens jou dus van 2019 (1e tenaamstelling) 60 maanden en dan boven de 4% tot 50K en daarboven 22% (regeling 2019)?

Dat kwartje valt bij mij nog even niet,

Ik heb bv een aantal oldtimers, 1e toelating 1977, 1e tenaamstelling 2010. Daar betaal ik geen MRB voor omdat de 1e toelating geldt voor de vrije 40 jaars grens. In 1977 tot 2010 reed die nog vrolijk rond in de USA 8) 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 20-09-2019 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:29:
[...]

In jouw voorbeeld:

Nieuwe Tesla MS uit 2017. Staat in de showroom met 0 km en een bv kenteken NN-XXX-L. Auto heeft wel kenteken maar is nog niet tenaamgesteld.
Nu koopt iemand die nieuwe showroom verse auto in 2019 en zet hem op naam.
Volgens mij mag die dan vanaf 2017 (1e toelating) nog 60 maanden genieten van een lage bijtelling van 4% over alles en volgens jou dus van 2019 (1e tenaamstelling) 60 maanden en dan boven de 4% tot 50K en daarboven 22%?

Dat kwartje valt bij mij nog even niet,
Nee, zolang de auto nog in de showroom staat en helemaal nieuw is zal deze nog geen 1e toelating hebben omdat er geen tenaamstelling gedaan is. In het wetsartikel wat ik in mijn eerdere berichten aanhaalde staat heel duidelijk dat de datum van 1e toelating gelijk is aan de datum van de 1e tenaamstelling (voor nieuwe, niet import auto's).
Joe Dancen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:29:
Ik heb bv een aantal oldtimers, 1e toelating 1977, 1e tenaamstelling 2010. Daar betaal ik geen MRB voor omdat de 1e toelating geldt voor de vrije 40 jaars grens. In 1977 tot 2010 reed die nog vrolijk rond in de USA 8) 8)
Dit zijn import auto's welke eerder op kenteken hebben gestaan in de VS. Wanneer je deze vervolgens importeert zal de datum eerste toelating gelijk zijn aan de datum 1e kenteken afgifte VS. Wat je dan hebt is dat de datum eerste tenaamstelling recenter is dan de datum eerste toelating. Dit is precies waaraan je een import kan auto herkennen. Dit is ook wat ik eerder al meldde.

De Tesla's die wij massaal kopen met z'n allen zijn 100% nieuw en zullen daardoor ten alle tijden de datum van de tenaamstelling als datum eerste toelating hebben. Wanneer je een occasion koopt welke eerder in Amerika op kenteken heeft gestaan is dat uiteraard niet zo, het is dan immers een import auto.

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken, en we zijn al enorm off-topic gegaan. Als het nog niet duidelijk is kom je maar in mijn PM of even bellen met de belastingdienst, die zullen dit moeten kunnen toelichten aan je. Dit is de laatste post die ik hieraan zal wijden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mnky2C
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10 15:29
Mnky2C schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:18:
Ik heb zaterdag echt een verschikkelijke afleverings ervaring gehad...

08-07: Bestelling bij LM. Blauwe SR+ standaard.
08-14: Bestelling LM geplaatst bij Tesla.
08-15: Tesla account + RN.
08-21: Een VIN in de source! (ergens al een paar dagen eerder, maar eerste keer opgeschreven)
08-28: Een nieuwe VIN na storing/werk aan website.
09-06: SMS ophalen op 14 september in Tilburg.
09-11: Kenteken bekend.
09-14: Levering... Auto met verkeerde kleur!

Vanaf de bestelling bij de LM beginnen de kriebels die jullie hier allemaal wel kennen. Dat kleine beetje excitement dat bij iedere nieuwe ontdekking (accounts! en VINS, en boten!!) iedere keer weer groter wordt. Bij ons thuis was het zelfs zo dat mijn enthousiasme helemaal op mijn vrouw in begon te werken en zij vrolijk mee door de source code en de boten excel sheets heen zat te spitten op zoek naar nog meer aanwijzingen van wanneer onze auto zou aankomen.

Na een lange week vol voorbereidingen (aanvraag laadpaal, bestellen kabels, matten, ssd, etc) kon er niets meer misgaan. Op vrijdagavond was alles gewoon klaar. Mijn vrouw zag alleen nog heel erg op tegen de reis van Amsterdam naar Tilburg, maar ik hoefde haar alleen maar te herinneren waarom wij naar Tilburg gingen om dat gevoel weg te nemen.

Op zaterdag zelf begonnen wij vroeg in de ochtend om ons klaar te maken voor de reis (kind naar logeerplek, chauffeur en vervoer ophalen, etc), zodat wij laat in de middag in ieder geval op tijd aanwezig zouden zijn. Uiteindelijk kwamen wij een uur te vroeg, maar we werden meteen geholpen. Ik was aangenaam verrast om eerlijk te zijn, ik verwachtte namelijk een zeer onpersoonlijke benadering en een zoek-het-zelf-maar-uit houding, maar het personeel was juist heel behulpzaam en vriendelijk.

Onze excitement stond op een piekmoment toen een Tesla medewerker onze auto liet toeteren en wij wisten dat die in de buurt moest zijn. De verwarring echter toen we ons kenteken op een auto met de verkeerde kleur zagen... Het is op zich bizar dat op alle papieren (RDW, kentekenbewijs, Tesla account, etc.) de auto blauw was. Ook de medewerkers van Tesla wisten niet goed wat ze hiermee moesten. Uiteindelijk hebben wij de auto niet meegenomen (het was een kleur die wij gevetoed hadden), dus... weer terug naar Amsterdam in de zelfde auto waar wij mee naar Tilburg waren gegaan... Ik hoop dat ik ons leveringsverhaal snel kan vervolgen met een positief bericht, maar ik vrees dat wij weer achter in een rij moeten wachten op een volgende auto.
Nou... we hadden het niet meer verwacht, maar ik kan mijn vorige bericht dus toch op korte termijn met een positief bericht opvolgen! Gisteren kreeg mijn vrouw opeens een telefoontje dat de auto meteen geleverd kon worden. Nu waren wij allebei in de middle of nowhere en zou het nog even duren voordat we thuis een auto in ontvangst konden nemen. Dat was geen probleem, de auto kon ook om 1830 worden geleverd.

En om 1830 is onze blauwe auto ook daadwerkelijk geleverd! De auto is vanuit Tilburg naar ons huis in Amsterdam gereden door een Tesla HR medewerker die met de deliveries meehielp. Zij heeft ons uitgebreid door de auto heen geleid en na controle, hebben wij haar een rit naar dichtbij haar huis gegeven (zij woonde ook in Amsterdam). Wij moeten allebei nog eens goed wennen aan de auto, maar de eerste indrukken gisteravond waren zeker positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Mnky2C schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:53:
[...]

Nou... we hadden het niet meer verwacht, maar ik kan mijn vorige bericht dus toch op korte termijn met een positief bericht opvolgen! Gisteren kreeg mijn vrouw opeens een telefoontje dat de auto meteen geleverd kon worden. Nu waren wij allebei in de middle of nowhere en zou het nog even duren voordat we thuis een auto in ontvangst konden nemen. Dat was geen probleem, de auto kon ook om 1830 worden geleverd.

En om 1830 is onze blauwe auto ook daadwerkelijk geleverd! De auto is vanuit Tilburg naar ons huis in Amsterdam gereden door een Tesla HR medewerker die met de deliveries meehielp. Zij heeft ons uitgebreid door de auto heen geleid en na controle, hebben wij haar een rit naar dichtbij haar huis gegeven (zij woonde ook in Amsterdam). Wij moeten allebei nog eens goed wennen aan de auto, maar de eerste indrukken gisteravond waren zeker positief!
Kijk, als al die ellende door de rush momenteel een beetje voorbij is, zou het mooi zijn als dit de gangbare service gaat worden, want dat idee heb ik namelijk wel. Ik volg ook wat US gerelateerde TM3 groepen en daar lijkt een soortgelijke service vrij gangbaar te zijn..

Veel plezier! Ik heb nog even geduld tot ergens eind komende maand :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-10 12:21
Collega van mij heeft een afpsraak voor volgende week vrijdag, kan niet.
Belt met Delivery.
Ze geven aan dat de auto in september opgehaald moet zijn omdat vanaf 1 oktober de ruimte waar de auto's staan vrijgemaakt moet worden.
Kortom haal het op, anders eind oktober begin november.

Dus heb je geen SMS gehad ? Dan ben je waarschijnlijk eind oktober begin november aan de beurt.
Huilie huilie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roels1
  • Laatst online: 20-07 22:07
Kemalism schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:05:
Belt met Delivery.
Ze geven aan dat de auto in september opgehaald moet zijn omdat vanaf 1 oktober de ruimte waar de auto's staan vrijgemaakt moet worden.

Dus heb je geen SMS gehad ? Dan ben je waarschijnlijk eind oktober begin november aan de beurt.
Huilie huilie...
Hmm toevallig een LR ZW/ZW Aero 18" ??? ;) Wil ik m wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saci11211
Malt007 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:40:
Iemand hier nog geanalyseerd welke financial lease het voordeligst is of simpelweg met findio in zee gegaan? Heb zelf nooit eerder iets gefinancieerd dus geen ervaring in vergelijken, het is wel duidelijk dat de meeste financiers niet al te schuitig zijn met rentepercentages geven.
ABN AMRO 3,10% in mijn geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berthus!
  • Laatst online: 24-10 12:51
Zojuist nog een sms gehad(eerste) voor volgende week zaterdag 28-9 om 9.00 uur.
SR+ White Black 19”
Besteld 27-7
Restrictie 1-10 deze week laten verwijderen
Zojuist sms 20-9
Afhalen 28-9 Adam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:01:
[...]

Scherm in de auto.
Hmm oke, dan zou het idd kunnen dat het niet klopt.
Stond bij mij toen ook een bedrag, dat bedrag is echter nooit in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Berthus! schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:16:
Zojuist nog een sms gehad(eerste) voor volgende week zaterdag 28-9 om 9.00 uur.
SR+ White Black 19”
Besteld 27-7
Restrictie 1-10 deze week laten verwijderen
Zojuist sms 20-9
Afhalen 28-9 Adam
Ik wil ook m'n sms ontvangen voor Amsterdam :)
25-9 Tilburg werd van de week gecanceld.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Saci11211 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:09:
[...]

ABN AMRO 3,10% in mijn geval.
Stukken beter dan rabo die 4,34 biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benza2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Malt007 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:19:
[...]

Op de zaak 2,69% voor vier jaar bij de Rabobank (Lage Landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saci11211
Malt007 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:19:
[...]

Yep, als het een zakelijke lease is dan moet je letten op het verschil met de btw. De ene financier houdt de btw buiten beschouwing, dus die moet je zelf betalen. Daarnaast mag je een bedrag in eigen inbreng kiezen.

De ander (3,10%) vordert de btw zelf en berekent de btw door naar jou. Dus je eigen inbreng en de maandtermijnen zijn inclusief btw die je dan kan verrekenen met de fiscus.

Het is dus aan jou waar jij je het prettigst bij voelt. In andere woorden, de btw volledig in een keer zelf vorderen of de btw uitsmeren over je inbreng en de maandtermijnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 23-10 22:37
Okee, dag drie van mijn tesla: wieldop weg. Vermoed dat-ie gejat is, die krijg je er niet zomaar af. Maar goed dat ik sowiesi ze eraf haal, maar nondeju wat een kutbuurt woon ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saci11211
benza2006 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:28:
[...]

Op de zaak 2,69% voor vier jaar bij de Rabobank (Lage Landen)
Nice. Wanneer heb je deze percentage gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Mday schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:31:
Okee, dag drie van mijn tesla: wieldop weg. Vermoed dat-ie gejat is, die krijg je er niet zomaar af. Maar goed dat ik sowiesi ze eraf haal, maar nondeju wat een kutbuurt woon ik.
Waarschijnlijk een jaloerse buurman. Zet sentry mode aan (met een usb of ssd aangesloten), misschien kan je dan iemand op heterdaad betrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 10:12

cronixx

krieuw

Mday schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:31:
WTF.... toch wel benieuwd welke regio je dan woont.... :-|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benza2006
  • Laatst online: 22-07 11:55
Saci11211 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:32:
[...]

Nice. Wanneer heb je deze percentage gekregen?
Vorige week. Hadden wel 3 performance modellen gekocht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 vrienden hebben vandaag onafhankelijk van elkaar hun 3 opgehaald. Bij 1 stond er nog 155 als range en de ander had 70km. De stroom wordt duur betaald in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Kemalism schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:05:
Belt met Delivery.

Huilie huilie...
Ik heb ook nog geen SMS/Mai/VIN (bestelling half augustus) maar kreeg wel door van mijn LM die een medewerker via de mail heeft gesproken dat er een auto aan mijn account is gekoppeld en die verwacht voor 1 oktober op de weg te hebben. (heb de mail zelf in mijn inbox).
Ik zie verder geen wijzigingen in mijn account dus dat is een beetje vreemd? Maak me niet druk verder en later zou prima uitkomen omdat ik anders een hogere afkoop boete moet betalen voor mijn huidige auto.
Zou echter verwachten als er een auto aan mijn account gekoppeld zou zijn ik wel iets zou zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 20-09-2019 21:21 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Source
Zo dat was een lange file van Adam naar huis :)

Mijn evaring vandaag bij het ophalen van mijn model 3 in Amsterdam:
Had een afspraak om 15h maar ik was 14.15 aanwezig. Parkeren was moeilijk dit terwijl het helemaal niet druk was. We hadden eerst achter een slagboom geparkeerd maar een mevrouw stond snel buiten om ons weg te wijzen toen bleek dat ik niet bij ze op kantoor binnenstapte. Dit was bij het kruisje. Uiteindelijk op de parkeerplaats ervoor geparkeerd echter was die ook gereserveerd en van een ander bedrijf. Ga er maar vanuit dat dit maandag als er echte 25 man per half uur komen je niet je andere auto tijdelijk kunt parkeren, dus met de pendel bus gaan waar in de email over gesproken werd. Deze heb ik overigens niet gezien.

Op het terein dat Tesla huurt is ook plek echter worden daar alle leasebakken neergezet die omgeruild dienen te worden, voornamelijk BMW's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNyF1EU.jpg

Bij de ingang stonden een paar gele hesjes (dikke pijl) die ons naar een grote tent verwezen (W = Welkom).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kv6KHBK.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ifQs1dj.png

Daarnaast was er op het terein ook nog een anderer grote tent die voor assemblage werd gebruikt gok ik. Er stond een lange rij auto voor echter hadden de 18"nog niet de wieldoppen erop zitten. Hier zullen ze ook wel gecharghed worden en gewassen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JyjP9Qp.png

In de welkoms tent kon je ff wat water / zero of pure cola drinken terwijl je moest wachten. Er zat iemand te wachten (hoop geen tweaker) die zijn auto kwam afhalen echter stond die nog in zeebrugge(?). Meneer baalde als een stekker. Bij de bali moet je even je gegevens / rijbewijs, etc laten zien en dan wordt je app geactiveerd en kun je naar de auto. Mijn LM moest nog een bepaald nummer doorgeven... weet niet wat echter 10m later was dat ook geregeld. Toen was er nog geklooi met papieren waar mij naar niet opstond omdat het van een andere LM was. Anyway mijn papier gevonden, handtekenen en kun kunt naar buiten zoeken. Allemaal erg vriendelijk, ze vertelde ook dat wij proefkonijnen waren en dat het maandag pas echt druk zou worden.

Nu was het niet druk dus naar buiten lopen en ik liep er direct op. Wellicht stonden de autos op tijds volgorde ofzo. Mijn auto stond in een vak van 20 ofzo andere autos en ik heb vanaf mijn auto (blauw dak) een foto gemaakt naar de andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UmqHhQj.png

Mijn accu was 53% vol ofzo en 50% toen ik wegreed, alles natuurlijk uitgeprobeerd en getest. Ik had 2 uitgebreide checklijsten en heb met een collega goed de tijd genomen om alles te controleren. Er liepen ook vriendelijke en kundige service medewerkers rond waar je dingen aan kon vragen en die je meehielpen waar nodig.

3 problemen gevonden;

1. Vocht in rechter achterlamp. Viel binnen fout marge. Was ook ERG klein, maar ja toch gevonden na grondige check. Kan ik mee leven.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BwMiDAU.png

2. Links achter deur rubbers zijn er schandalig in verwerkt, echt een maandag ochtend job. Alle andere zagen er ook niet top uit. Werd een werk order voor aangemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jybs3xF.png

3. Rechts voor was de console beschadigd, nou ja... er zaten kreukels in. Hier werd ook een werkorder voor aangemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPVexVd.png

Wellicht worden deze problemen via een mobiele service unit opgelost.

Daarna weer naar de welkoms tent om je af te melden en doei doei.

Met 50% batterij, een zware rechtervoet en een monsterfile richting Eindhoven begon ik m wel te knijpen toen hij 7% aantikte. Bij mijn telefoon baal ik al bij 15% (dan gaat hij ook in powersaving mode :) ). Anyway Eindhoven supercharger heeft dit opgelost, ging erg snel. O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mUY8y9m.png

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen geholpen heb.

[ Voor 83% gewijzigd door The Source op 20-09-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 20:50
Ha leuk, zie mijn blauwe al in de rij staan. Maandag ophalen😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram_Ram
  • Laatst online: 16-03-2023
update:
2-9 auto besteld bij LM (Athlon)
3-9 Bevestiging LM (verwachte levering wk 44)
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN
18-9 auto staat in Zeebrugge en wacht op transport naar A`dam :) verwachting is volgende week uitlevering.
24-9 8:00 uur Tilburg levering!!!!! :)

SR+ Grey 19" wit interieur autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10 10:12

cronixx

krieuw

Bram_Ram schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:56:
update:
2-9 auto besteld bij LM (Athlon)
3-9 Bevestiging LM (verwachte levering wk 44)
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN
18-9 auto staat in Zeebrugge en wacht op transport naar A`dam :) verwachting is volgende week uitlevering.
24-9 8:00 uur Tilburg levering!!!!! :)

SR+ Grey 19" wit interieur autopilot
Nice, lekker snel allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_Ram
CRoNiXX schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:56:
[...]

Nice, lekker snel allemaal!
Zeker, alleen helaas Tilburg. Woon zelf in Amsterdam :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Nou, er is al een uitgebreid verslag geschreven over Amsterdam.

Kneep em even, aangezien de twee mensen voor mij allebei de auto’s er niet waren. Maar toen ik naar buiten keek vanuit de tent, zag ik hem al staan! 😄

Ik had eigenlijk nauwelijks wat met de tesla. Deur bijgesteld, en ieniminimieni krasje weggewerkt. Verder prima op orde. Morgen zelf echt alles nalopen, maar volgens mij het het allemaal wel snor.

Wat een acceleratie zeg! Geweldig! Vind wel dat we veel windruis is vanaf de spiegels...

Ervaring van bestellen, wachten en uiteindelijk ophalen... perfect! Goed contact gehad, Via sms en mail. Vriendelijke ontvangst, leuk gesprek gehad met een van de monteurs. Schijnt onderling met elkaar ( werknemers tesla ) een zeer goede sfeer te hangen. Was vandaag ook te merken, goed om te zien en mee te maken.

Daarna even doorgeven naar Tesland, wat spulletjes gehaald. Leuke, aardige, behulpzame gasten daar! 😄😄

1-9 besteld en betaald.
20-9 afgehaald en tevreden.

Zo kan het dus blijkbaar ook.

Voor een ieder die nog zit te wachten... succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Bram_Ram schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:06:
[...]

Zeker, alleen helaas Tilburg. Woon zelf in Amsterdam :p
Hier snap ik dus geen bal van... :P Toch in Tilburg... terwijl het juist leek dat iedereen naar Amsterdam moest... Maja, zoals ook al tegen mij werd gezegd, heb je een leuke roadtrip terug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Mooi verslag van Amsterdam. Ik word gebracht en ga hem samen met iemand ophalen... Zo te lezen is er niet eens een plek om even met de auto te staan als het straks zo druk is? Dat wordt een chaos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_Ram
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:19:
[...]

Hier snap ik dus geen bal van... :P Toch in Tilburg... terwijl het juist leek dat iedereen naar Amsterdam moest... Maja, zoals ook al tegen mij werd gezegd, heb je een leuke roadtrip terug :*)
Hahaha probleem is alleen 08:00 uur ga ik nooit reden met de trein, aangezien me huidige auto mee terug moet naar kantoor voor een andere collega :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 23:15
Bram_Ram schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:46:
[...]

Hahaha probleem is alleen 08:00 uur ga ik nooit reden met de trein, aangezien me huidige auto mee terug moet naar kantoor voor een andere collega :?
Zeker een Athlon auto, deze afspraken staan in Tilburg tegenwoordig standaard op 8 uur i.v.m. het ophalen van de auto door hun zelf maar dan zijn ze (ze=Tesla) er helemaal nog niet (vertelde Athlon zelf) als je hem zelf gaat ophalen.

Zou delivery maandag maar even bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-06 08:40
Mooi verslag.

Zie ik daar nu witte staan met trekhaak gemonteerd?
The Source schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:24:
[...]

Zo dat was een lange file van Adam naar huis :)

Mijn evaring vandaag bij het ophalen van mijn model 3 in Amsterdam:
Had een afspraak om 15h maar ik was 14.15 aanwezig. Parkeren was moeilijk dit terwijl het helemaal niet druk was. We hadden eerst achter een slagboom geparkeerd maar een mevrouw stond snel buiten om ons weg te wijzen toen bleek dat ik niet bij ze op kantoor binnenstapte. Dit was bij het kruisje. Uiteindelijk op de parkeerplaats ervoor geparkeerd echter was die ook gereserveerd en van een ander bedrijf. Ga er maar vanuit dat dit maandag als er echte 25 man per half uur komen je niet je andere auto tijdelijk kunt parkeren, dus met de pendel bus gaan waar in de email over gesproken werd. Deze heb ik overigens niet gezien.

Op het terein dat Tesla huurt is ook plek echter worden daar alle leasebakken neergezet die omgeruild dienen te worden, voornamelijk BMW's.

[Afbeelding]

Bij de ingang stonden een paar gele hesjes (dikke pijl) die ons naar een grote tent verwezen (W = Welkom).

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Daarnaast was er op het terein ook nog een anderer grote tent die voor assemblage werd gebruikt gok ik. Er stond een lange rij auto voor echter hadden de 18"nog niet de wieldoppen erop zitten. Hier zullen ze ook wel gecharghed worden en gewassen?

[Afbeelding]

In de welkoms tent kon je ff wat water / zero of pure cola drinken terwijl je moest wachten. Er zat iemand te wachten (hoop geen tweaker) die zijn auto kwam afhalen echter stond die nog in zeebrugge(?). Meneer baalde als een stekker. Bij de bali moet je even je gegevens / rijbewijs, etc laten zien en dan wordt je app geactiveerd en kun je naar de auto. Mijn LM moest nog een bepaald nummer doorgeven... weet niet wat echter 10m later was dat ook geregeld. Toen was er nog geklooi met papieren waar mij naar niet opstond omdat het van een andere LM was. Anyway mijn papier gevonden, handtekenen en kun kunt naar buiten zoeken. Allemaal erg vriendelijk, ze vertelde ook dat wij proefkonijnen waren en dat het maandag pas echt druk zou worden.

Nu was het niet druk dus naar buiten lopen en ik liep er direct op. Wellicht stonden de autos op tijds volgorde ofzo. Mijn auto stond in een vak van 20 ofzo andere autos en ik heb vanaf mijn auto (blauw dak) een foto gemaakt naar de andere kant.

[Afbeelding]

Mijn accu was 53% vol ofzo en 50% toen ik wegreed, alles natuurlijk uitgeprobeerd en getest. Ik had 2 uitgebreide checklijsten en heb met een collega goed de tijd genomen om alles te controleren. Er liepen ook vriendelijke en kundige service medewerkers rond waar je dingen aan kon vragen en die je meehielpen waar nodig.

3 problemen gevonden;

1. Vocht in rechter achterlamp. Viel binnen fout marge. Was ook ERG klein, maar ja toch gevonden na grondige check. Kan ik mee leven.
[Afbeelding]

2. Links achter deur rubbers zijn er schandalig in verwerkt, echt een maandag ochtend job. Alle andere zagen er ook niet top uit. Werd een werk order voor aangemaakt.
[Afbeelding]

3. Rechts voor was de console beschadigd, nou ja... er zaten kreukels in. Hier werd ook een werkorder voor aangemaakt.
[Afbeelding]

Wellicht worden deze problemen via een mobiele service unit opgelost.

Daarna weer naar de welkoms tent om je af te melden en doei doei.

Met 50% batterij, een zware rechtervoet en een monsterfile richting Eindhoven begon ik m wel te knijpen toen hij 7% aantikte. Bij mijn telefoon baal ik al bij 15% (dan gaat hij ook in powersaving mode :) ). Anyway Eindhoven supercharger heeft dit opgelost, ging erg snel. O+

[Afbeelding]

Ik hoop dat ik hiermee wat mensen geholpen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ShadowFrys schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:40:
Mooi verslag.

Zie ik daar nu witte staan met trekhaak gemonteerd?

[...]
Dank.
Nee, dat is wellicht de zon.
Mijn collega heeft er een met trekhaak en die lag in de kofferbak.

• ricadelic
  • Laatst online: 29-06-2022
Interessante review. Ik mag um morgen halen, ben benieuwd!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:30
Ik heb de SR+ ook gereserveerd via LM. Deze gaven aan dat deze woensdag binnenkwam en er dan nog kenteken etc aangevraagd werd. Hopelijk over 3 weken rijden.

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

31/8 besteld
30/9 ophalen in Amsterdam

Collega 3/9 besteld
20/9 opgehaald in Tilburg

Beide een LR AWD 19”, Pearle White/zwart, ik met FSD en trekhaak.

Waar we werken heeft ook als BV een lease alleen voor de medewerkers. Samen met de baas op een eigen account besteld. Allebei nieuw, niet uit voorraad.

[ Voor 42% gewijzigd door sjoe op 21-09-2019 08:19 ]

• kreature
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
5/9 besteld bij LP
9/9 doorgezet van LP naar tesla (bleek 11/9 te zijn obv order excel)
14/9 welkomstmail tesla
19/9 vin
20/9 SMS
26/9 Geplande ophaaldatum in Tilburg

Wit/Wit Performance

• Bram_Ram
CVar schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:58:
[...]

Zeker een Athlon auto, deze afspraken staan in Tilburg tegenwoordig standaard op 8 uur i.v.m. het ophalen van de auto door hun zelf maar dan zijn ze (ze=Tesla) er helemaal nog niet (vertelde Athlon zelf) als je hem zelf gaat ophalen.

Zou delivery maandag maar even bellen....
Thanks for the info, ga maandag idd contact met athlon opnemen

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Vraagje, wat moet je nu meenemen naar het ophalen? Alleen een rijbewijs als je via LM auto komt halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ruudhermans78 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:39:
Vraagje, wat moet je nu meenemen naar het ophalen? Alleen een rijbewijs als je via LM auto komt halen?
Rijbewijs is voldoende idd.

• Paullinden
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb een welkomsmail van Tesla ontvangen. In het account zie ik echter niets staan. Alleen de wijze van communiceren. Gaat dit goed? En hoe is het proces verder?

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Paullinden schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:44:
Ik heb een welkomsmail van Tesla ontvangen. In het account zie ik echter niets staan. Alleen de wijze van communiceren. Gaat dit goed? En hoe is het proces verder?
ja gaat goed.
proces is afwachten tot je meer info krijgt

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Conifeer
  • Laatst online: 16-10 20:24
AWD blauw, wit interieur 18 inch
14-7 besteld bij LM
29-7 bevestiging Tesla en RN
5-8 restrictie verwijderd van 1-10
En toen heeeeel stil
Geen VIN, wel bevestiging dat restrictie weg is
In augustus gezegd door Tesla auto eind september
Tesla zegt nu voor 31-12 geen probleem, hopen maar
Wellicht vervelende configuratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:34
Voor iedereen die nog een inspectie moet doen:
YouTube: Model 3 Newborn Check (Delivery Inspection) - Australia

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 15:10
Pff meest zichtbare gebrek hebben ze niet gezien.. stuur zit aan de verkeerde kant :+

• carpebios
Maar dat valt binnen de foutmarges!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• lekzzz
Gebruiken jullie referral codes bij je bestelling. Scheelt weer 1500km fast charging

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
lekzzz schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:02:
Gebruiken jullie referral codes bij je bestelling. Scheelt weer 1500km fast charging
Nope, ging via LM. Maar je mag de mijne wel gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Conifeer schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:54:
14-7 besteld bij LM
En toen heeeeel stil
Dat is wel vervelend man.
Je kunt er niet van op aan.
Ik heb heb hem 12 juli besteld, levering augustus zeiden ze op de site.
Centre in Rotterdam waar ik hem bestelde zei voor eind sept. waarschijnlijk eerder.
Ik vrolijk mijn Zoe verkocht.
Nu zegt de medewerker in Rotterdam: ja het gaat langer duren dan normaal. 8)7
Terwijl op andere fora dezelfde config is geleverd aan personen die later besteld hebben.
Het is dat ik hem graag wil hebben maar ik ben niet content met de gang van zaken bij Tesla.

• lekzzz
carpebios schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:02:
[...]

Nope, ging via LM. Maar je mag de mijne wel gebruiken ;)
Heb ik al reeds gedaan ook gewoon via de LM. Regelen ze gewoon bij Tesla even hoor :*)

• Joe Dancen
Conifeer schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:54:
14-7 besteld bij LM
En toen heeeeel stil
Hoe kreeg je de bevestiging dat je restrictie eraf was? Mail/bellen of iets anders?

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Bij mij was er ook langere tijd wat onduidelijkheid over de restrictie. Toen een keer gemaild met sales;binnen een half uur opgelost.

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:29
Goedendag,

Ik ben van plan om een tesla wall charger aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke YMvk kabel ik het beste kan aanschaffen 3x2.5/4x2.5/5x2.5. Ik heb een 3x25a aansluiting. Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door hoihoi321 op 21-09-2019 12:21 ]

• carpebios
hoihoi321 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:19:
Goedendag,

Ik ben van plan om een tesla wall charger aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen welke YMvk kabel ik het beste kan aanschaffen 3x2.5/4x2.5/5x2.5. Ik heb een 3x25a aansluiting. Alvast bedankt
Deze vraag kan je het beste hier stellen denk ik [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:29
Ah oké top bedankt. Niet gezien excuses

• Hypofyze
  • Laatst online: 21-08 08:04
Fioravanti schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:10:
Bij mij was er ook langere tijd wat onduidelijkheid over de restrictie. Toen een keer gemaild met sales;binnen een half uur opgelost.
Ik vroeg me af wat jullie met restricties bedoelen?
Lease maatschappij in de lead of lease contract verloopt later?
Bij wie haal je dit er af LM of Tesla?

Model 3 LR AWD White / black / aero - Bestelling: 12-09 VIN: 28-11

• Conifeer
Joe Dancen schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:54:
[...]

Hoe kreeg je de bevestiging dat je restrictie eraf was? Mail/bellen of iets anders?
Bellen LM en Tesla
Paar keer gebeurde eerst niets

[ Voor 6% gewijzigd door Conifeer op 21-09-2019 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conifeer
Hypofyze schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:28:
[...]

Ik vroeg me af wat jullie met restricties bedoelen?
Lease maatschappij in de lead of lease contract verloopt later?
Bij wie haal je dit er af LM of Tesla?
Je contract loopt bijvoorbeeld 1-11 af met de LM
dan zet de LM standaard levering per 1-11 en doet tesla voor 1-11 niets

• Hypofyze
Conifeer schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:41:
[...]

Je contract loopt bijvoorbeeld 1-11 af met de LM
dan zet de LM standaard levering per 1-11 en doet tesla voor 1-11 niets
Goed om te weten idd. Contract loopt 19-10 af.
Maar wel al RN nummer. Is het er dan al af of niet?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:02
Hypofyze schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:46:
[...]

Goed om te weten idd. Contract loopt 19-10 af.
Maar wel al RN nummer. Is het er dan al af of niet?
nee dat zegt niets

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Hypofyze
Top goed om te weten dus eerst restrictie er af bij LM en dan zelf tesla bellen dat ie er af is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Laatst online: 26-10 22:52
Hypofyze schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:54:
Top goed om te weten dus eerst restrictie er af bij LM en dan zelf tesla bellen dat ie er af is?
Ik denk dat Tesla dat liever van de LM zelf hoort

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Schrobz schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ik denk dat Tesla dat liever van de LM zelf hoort
Dat klopt. Heb zelf ook tijdens de mailwisseling met sales de bevestigingsmails van Athlon als bijlage toegevoegd. Later in de middag was er spontaan een VIN gekoppeld.

• Ninjetsu NL
Fioravanti schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:05:
[...]

Dat klopt. Heb zelf ook tijdens de mailwisseling met sales de bevestigingsmails van Athlon als bijlage toegevoegd. Later in de middag was er spontaan een VIN gekoppeld.
Exact dit is met de mijne ook gebeurd... nadat er duidelijkheid was geschapen over de restrictie en dat deze er af moest ineens een bevestiging van Tesla en 2 uur later een VIN. Nu dinsdag dus leveren.

Ik heb zo het idee dat er toch een hoop mensen zijn met een restrictie waarvan ze het bestaan niet weten... :/
hoihoi321 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:19:
Goedendag,

Hier het antwoord mocht deze vraag ook hier nogmaals langskomen:
QvTzKwCi schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:42:
[...]

Handboek-Eve-Mini zegt toch duidelijk dat 16A versies tot 4mm2 mogen, maar 32A versies 6mm2 moeten zijn.

input: minimum geadviseerde kabel- diameters (aanname max. 50m kabeltracé)
1-fase 3,7kW laden, 16A per fase: 3 x 4 mm23-fase 11kW laden, 16A per fase: 5 x 4 mm2 1-fase 7.4kW laden, 32A per fase: 3 x 6mm23-fase 22kW laden, 32A per fase: 5 x 6 mm2

[ Voor 53% gewijzigd door Ninjetsu NL op 21-09-2019 14:20 . Reden: Extra informatie naar aanleiding van laadpaal kabel dikte vraag ]

• LeifErikson
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-02-2024
Hi allemaal,

Hier mijn tijdlijn:
15-08 besteld via LM (alphabet) met restrictie 1-10
17-08 welkomstmail tesla account met RN
19-09 SMS met leveringsdatum 26-09, dat is dus nog voor de restrictie.

De restrictie betekent dus niet per de dat ze pas vanaf die datum iets gaan doen in mijn ervaring.

Ik mag hem ophalen in Amsterdam, heeft iemand wat meer informatie over de shuttle busjes die vanaf Amsterdam Sloterdijk zouden rijden?

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 65 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.