Zo dat was een lange file van Adam naar huis
Mijn evaring vandaag bij het ophalen van mijn model 3 in Amsterdam:
Had een afspraak om 15h maar ik was 14.15 aanwezig. Parkeren was moeilijk dit terwijl het helemaal niet druk was. We hadden eerst achter een slagboom geparkeerd maar een mevrouw stond snel buiten om ons weg te wijzen toen bleek dat ik niet bij ze op kantoor binnenstapte. Dit was bij het kruisje. Uiteindelijk op de parkeerplaats ervoor geparkeerd echter was die ook gereserveerd en van een ander bedrijf. Ga er maar vanuit dat dit maandag als er echte 25 man per half uur komen je niet je andere auto tijdelijk kunt parkeren, dus met de pendel bus gaan waar in de email over gesproken werd. Deze heb ik overigens niet gezien.
Op het terein dat Tesla huurt is ook plek echter worden daar alle leasebakken neergezet die omgeruild dienen te worden, voornamelijk BMW's.
Bij de ingang stonden een paar gele hesjes (dikke pijl) die ons naar een grote tent verwezen (W = Welkom).
Daarnaast was er op het terein ook nog een anderer grote tent die voor assemblage werd gebruikt gok ik. Er stond een lange rij auto voor echter hadden de 18"nog niet de wieldoppen erop zitten. Hier zullen ze ook wel gecharghed worden en gewassen?
In de welkoms tent kon je ff wat water / zero of pure cola drinken terwijl je moest wachten. Er zat iemand te wachten (hoop geen tweaker) die zijn auto kwam afhalen echter stond die nog in zeebrugge(?). Meneer baalde als een stekker. Bij de bali moet je even je gegevens / rijbewijs, etc laten zien en dan wordt je app geactiveerd en kun je naar de auto. Mijn LM moest nog een bepaald nummer doorgeven... weet niet wat echter 10m later was dat ook geregeld. Toen was er nog geklooi met papieren waar mij naar niet opstond omdat het van een andere LM was. Anyway mijn papier gevonden, handtekenen en kun kunt naar buiten zoeken. Allemaal erg vriendelijk, ze vertelde ook dat wij proefkonijnen waren en dat het maandag pas echt druk zou worden.
Nu was het niet druk dus naar buiten lopen en ik liep er direct op. Wellicht stonden de autos op tijds volgorde ofzo. Mijn auto stond in een vak van 20 ofzo andere autos en ik heb vanaf mijn auto (blauw dak) een foto gemaakt naar de andere kant.
Mijn accu was 53% vol ofzo en 50% toen ik wegreed, alles natuurlijk uitgeprobeerd en getest. Ik had 2 uitgebreide checklijsten en heb met een collega goed de tijd genomen om alles te controleren. Er liepen ook vriendelijke en kundige service medewerkers rond waar je dingen aan kon vragen en die je meehielpen waar nodig.
3 problemen gevonden;
1. Vocht in rechter achterlamp. Viel binnen fout marge. Was ook ERG klein, maar ja toch gevonden na grondige check. Kan ik mee leven.
2. Links achter deur rubbers zijn er schandalig in verwerkt, echt een maandag ochtend job. Alle andere zagen er ook niet top uit. Werd een werk order voor aangemaakt.
3. Rechts voor was de console beschadigd, nou ja... er zaten kreukels in. Hier werd ook een werkorder voor aangemaakt.
Wellicht worden deze problemen via een mobiele service unit opgelost.
Daarna weer naar de welkoms tent om je af te melden en doei doei.
Met 50% batterij, een zware rechtervoet en een monsterfile richting Eindhoven begon ik m wel te knijpen toen hij 7% aantikte. Bij mijn telefoon baal ik al bij 15% (dan gaat hij ook in powersaving mode

). Anyway Eindhoven supercharger heeft dit opgelost, ging erg snel.
Ik hoop dat ik hiermee wat mensen geholpen heb.
[
Voor 83% gewijzigd door
The Source op 20-09-2019 21:51
]