Om makkelijk vanaf mijn iPhone te kunnen checken of ik al een VIN heb, heb ik net even een shortcut in elkaar geknutseld die via de Tesla API checkt of er al een auto gekoppeld is aan mijn account. Voor wie hier ook blij van wordt, hier is de shortcut te vinden: https://www.icloud.com/sh...86d0e4cee934f1727f270559c
Kan niet worden geopend zegt mijn iPhone.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
In de instellingen van Shortcuts/Opdrachten van je iPhone moet je even aanzetten dat je niet-vertrouwde opdrachten toestaat om de shortcut te kunnen openen
[ Voor 20% gewijzigd door mo66 op 21-09-2019 16:15 ]
Ik heb 13.1 beta 4 draaien en zie die er helaas niet tussen staan.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je moet eerst een shortcut via de store toevoegen en die runnen. Daarna staat de “allow shortcuts from untrusted sources” tussen je settings.carpebios schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:18:
Ik heb 13.1 beta 4 draaien en zie die er helaas niet tussen staan.
Held! Dat werkt inderdaad.
Verwijderd
Iemand ervaring met kopen in Belgie?
Tesla heeft zat voorraad in belgie staan namelijk.
Heb je dan ondersteuning?
Moet je invoerrechten betalen?
Graag jullie visie
Tesla heeft zat voorraad in belgie staan namelijk.
Heb je dan ondersteuning?
Moet je invoerrechten betalen?
Graag jullie visie
Blij?! Gelukkig 😁! Heel tof, bedankt!maartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Voor wie hier ook blij van wordt ...: https://www.icloud.com/sh...86d0e4cee934f1727f270559c
TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak
Held! Thnx voor de moeite man :-)maartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Om makkelijk vanaf mijn iPhone te kunnen checken of ik al een VIN heb, heb ik net even een shortcut in elkaar geknutseld die via de Tesla API checkt of er al een auto gekoppeld is aan mijn account. Voor wie hier ook blij van wordt, hier is de shortcut te vinden: https://www.icloud.com/sh...86d0e4cee934f1727f270559c
Lijkt me echt superhandig, maar krijg deze errormaartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Aww nice, works like a charm!maartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
(nu alleen nog en VIN
Ik zie wel een VIN in de source code staan, maar via deze shortcut rapporteert hij er geen een. Ik heb zelfs ook al een afspraak voor ophalen (26-9). Apart toch? Kan iemand dat verklaren?CRoNiXX schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:33:
[...]
Aww nice, works like a charm!
(nu alleen nog en VIN)
Mijn verklaring is dat de shortcut dan (nog) niet optimaal werktLeifErikson schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:36:
[...]
Ik zie wel een VIN in de source code staan, maar via deze shortcut rapporteert hij er geen een. Ik heb zelfs ook al een afspraak voor ophalen (26-9). Apart toch? Kan iemand dat verklaren?
Of het is die 5YJX code? Om hem te retourneren wat als voorbeeld in de code staat
[ Voor 54% gewijzigd door carpebios op 21-09-2019 17:59 ]
Wat is je config?LeifErikson schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:00:
Hi allemaal,
Hier mijn tijdlijn:
15-08 besteld via LM (alphabet) met restrictie 1-10
17-08 welkomstmail tesla account met RN
19-09 SMS met leveringsdatum 26-09, dat is dus nog voor de restrictie.
De restrictie betekent dus niet per de dat ze pas vanaf die datum iets gaan doen in mijn ervaring.
Ik mag hem ophalen in Amsterdam, heeft iemand wat meer informatie over de shuttle busjes die vanaf Amsterdam Sloterdijk zouden rijden?
Alvast bedankt!
Ik heb zelf helaas geen manier om te checken of het werkt, aangezien ik nog geen VIN heb. Ik heb dit gemaakt aan de hand van een andere post van iemand die de API gebruikte om via zijn Home Assistant server te checken of er al een auto gekoppeld was.
Maar misschien dat dit werkt: https://www.icloud.com/sh...e6b6e4e53a6a12b3e734fe841
Nu krijg je het JSON object te zien en kan je zelf interpreteren of het betekent of er al iets gekoppeld is
Maar misschien dat dit werkt: https://www.icloud.com/sh...e6b6e4e53a6a12b3e734fe841
Nu krijg je het JSON object te zien en kan je zelf interpreteren of het betekent of er al iets gekoppeld is
..volgens mij krijg je pas vehicles te zien op het moment dat Tesla je app activeert bij het ophalen van de auto.maartenott schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:28:
Ik heb zelf helaas geen manier om te checken of het werkt, aangezien ik nog geen VIN heb. Ik heb dit gemaakt aan de hand van een andere post van iemand die de API gebruikte om via zijn Home Assistant server te checken of er al een auto gekoppeld was.
SR+ wit, airo velgen, zwart interieur. Volledig standaard dus.
Mijn tijdlijn:
13-9 LM bericht dat ze Tesla gaan leveren
13-9 Tesla account + RN
restrictie: Tesla mag niet leveren voor week 40
config: LR, wit, aero (volledige standaard config)
Nu afwachten, ik denk dat het de volgende levering/boot gaan zijn eind oktober / begin november
13-9 LM bericht dat ze Tesla gaan leveren
13-9 Tesla account + RN
restrictie: Tesla mag niet leveren voor week 40
config: LR, wit, aero (volledige standaard config)
Nu afwachten, ik denk dat het de volgende levering/boot gaan zijn eind oktober / begin november
Zien jullie die restrictie dan ergens staan?
Dat idee krijg ik inderdaad ook. Enige manier om het te fixen is om te simuleren op de website in te loggen en dan in de source naar Vin met een RegEx ofzo. Zal dat vandaag of morgen eens proberen.Pronging schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:39:
[...]
..volgens mij krijg je pas vehicles te zien op het moment dat Tesla je app activeert bij het ophalen van de auto.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Wat is je configuratie ? ik zit ook bij alphabet met ook restrictie 29-09 maar nog geen vin. SR+ zw zw 18 aero.LeifErikson schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:00:
Hi allemaal,
Hier mijn tijdlijn:
15-08 besteld via LM (alphabet) met restrictie 1-10
17-08 welkomstmail tesla account met RN
19-09 SMS met leveringsdatum 26-09, dat is dus nog voor de restrictie.
De restrictie betekent dus niet per de dat ze pas vanaf die datum iets gaan doen in mijn ervaring.
Ik mag hem ophalen in Amsterdam, heeft iemand wat meer informatie over de shuttle busjes die vanaf Amsterdam Sloterdijk zouden rijden?
Alvast bedankt!
Ik weet dit van mijn LM. Zie je nergens staan.carpebios schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 19:27:
Zien jullie die restrictie dan ergens staan?
Tenzij Tesla zijn API's heeft dichtgetikt is dit niet waar. Waarom? Ik kwam er op deze manier achter dat ik inderdaad een restrictie had. Tevens kwam ik er achter dat de LM matten heeft meebesteldtricker89 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:16:
[...]
Ik weet dit van mijn LM. Zie je nergens staan.
Zoek even de get-list methode in dit topic op en daar staat nog een API call bij die voor mij twee documenten tevoorschijn kon halen op basis van ID. Werkt die niet meer, dan is het enige wat je nog rest de LM bellen of Tesla
Die werkt volgens mij niet meer.
Lucky you! Ik zit ook bij Alphabet, besteld op 27-08, restrictie nu op 01-10 (of althans, 30-09 liet de SeC medewerker in het Tesla CRM zien) maar geen VIN of SMS... Gaat om een Midnight Silver LR AWD + Aero in mijn geval.LeifErikson schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:36:
[...]
Ik zie wel een VIN in de source code staan, maar via deze shortcut rapporteert hij er geen een. Ik heb zelfs ook al een afspraak voor ophalen (26-9). Apart toch? Kan iemand dat verklaren?
is de restrictie manueel te vinden in de source code? die get-lists werken niet meerNinjetsu NL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:04:
[...]
Tenzij Tesla zijn API's heeft dichtgetikt is dit niet waar. Waarom? Ik kwam er op deze manier achter dat ik inderdaad een restrictie had. Tevens kwam ik er achter dat de LM matten heeft meebesteld
Zoek even de get-list methode in dit topic op en daar staat nog een API call bij die voor mij twee documenten tevoorschijn kon halen op basis van ID. Werkt die niet meer, dan is het enige wat je nog rest de LM bellen of Tesla
Dan hebben ze die dus dichtgetikt... hmmmm... dan heeft een collega geluk gehad want die kwam er zo achter dat zijn restrictie op 31/12 stond
Zo ver ik weet is die niet in de source te vinden, dan kom je dus Tesla aan t bellen of je hebt al een mail gehad waarin staat dat ze jouw auto gaan proberen te leveren per X...
Zo ver ik weet is die niet in de source te vinden, dan kom je dus Tesla aan t bellen of je hebt al een mail gehad waarin staat dat ze jouw auto gaan proberen te leveren per X...
https://owner-api.teslamotors.com/api/1/productsNinjetsu NL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:50:
Dan hebben ze die dus dichtgetikt... hmmmm... dan heeft een collega geluk gehad want die kwam er zo achter dat zijn restrictie op 31/12 stond![]()
Die komt nu terug met een bad request idd, jammer.
Deze URL werkte voorheen bij mij ook en daar was die datum ook zichtbaar, bij mij doet hij het nu echter ook niet meer.....
https://www.tesla.com/tes...document/order-agreement/
(openen als je ingelogd bent)
[ Voor 17% gewijzigd door cronixx op 21-09-2019 21:57 ]
Wel met een ID erachter toch?!CRoNiXX schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:55:
[...]
https://owner-api.teslamotors.com/api/1/products
Die komt nu terug met een bad request idd, jammer.
Deze URL werkte voorheen bij mij ook en daar was die datum ook zichtbaar, bij mij doet hij het nu echter ook niet meer.....
https://www.tesla.com/tes...document/order-agreement/
(openen als je ingelogd bent)
Voor die product list is geen ID nodig, toch?
heb overigens geen ID, dus kan het niet testen ook :-P
mn Vehicle List komt netjes terug met 0
get-list heeft geen ID nodig nee, die order-agreement API wel, maar ik heb hem net even gerund, noppes meer aanwezig, dus of ik zit te ver in t proces ofzo of hij is dichtgetikt...
Hm maar als die order-agreement API wel een ID nodig heeft, dan kun je die dus sowieso niet runnen zolang er (nog geen) vehicle aan je gekoppeld is?Ninjetsu NL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:15:
get-list heeft geen ID nodig nee, die order-agreement API wel, maar ik heb hem net even gerund, noppes meer aanwezig, dus of ik zit te ver in t proces ofzo of hij is dichtgetikt...
Nah, die API haalde de inkooporder van de LM op alsook de koopovereenkomst. Daar stond dus die restrictie op. Dan is er nog geen sprake van uberhaupt een auto...CRoNiXX schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:19:
[...]
Hm maar als die order-agreement API wel een ID nodig heeft, dan kun je die dus sowieso niet runnen zolang er (nog geen) vehicle aan je gekoppeld is?
Awww oke, nee die heb ik dan nooit met eigen ogen mogen aanschouwen, toen was 'ie al dicht gezet denk ik..Ninjetsu NL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 22:23:
[...]
Nah, die API haalde de inkooporder van de LM op alsook de koopovereenkomst. Daar stond dus die restrictie op. Dan is er nog geen sprake van uberhaupt een auto...
M3 LR AWD, Black, Black, 19"
17-09 bestelling geplaatst bij LM
19-09 LM Tesla besteld
19-09 RN Zichtbaar
Geen VIN te vinden voor de M3, wel vond ik deze in de source; 5YJXCAE4XGF006813 (callback request) volgens mij is dit een VIN van model X, geen idee wat het inhoudt..
19-09 LM Tesla besteld
19-09 RN Zichtbaar
Geen VIN te vinden voor de M3, wel vond ik deze in de source; 5YJXCAE4XGF006813 (callback request) volgens mij is dit een VIN van model X, geen idee wat het inhoudt..
Dat is een voorbeeld. Staat bij iedereen.
Had je die verwacht dan? Volgens mij zit iedereen elkaar gek te maken hierzo. Vroeger bij ICE auto’s bestelde je de auto en 3/4 maanden later kon je hem ophalen. Nu zit iedereen 3 dagen na de bestelling 100x per dag een VIN nummer te zoeken.Dannosz schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:48:
M3 LR AWD, Black, Black, 19"
19-09 LM Tesla besteld
19-09 RN Zichtbaar
Heb je voor 7 oktober besteld? Prima, gewoon afwachten, het komt vanzelf.
Laat lekker gaan, is toch allemaal onderdeel van de voorpret...Tim_1984 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:04:
[...]
Had je die verwacht dan? Volgens mij zit iedereen elkaar gek te maken hierzo. Vroeger bij ICE auto’s bestelde je de auto en 3/4 maanden later kon je hem ophalen. Nu zit iedereen 3 dagen na de bestelling 100x per dag een VIN nummer te zoeken.
Haha true, je moet toch wat op je vrije zondag middag heTim_1984 schreef op zondag 22 september 2019 @ 12:04:
[...]
Had je die verwacht dan? Volgens mij zit iedereen elkaar gek te maken hierzo. Vroeger bij ICE auto’s bestelde je de auto en 3/4 maanden later kon je hem ophalen. Nu zit iedereen 3 dagen na de bestelling 100x per dag een VIN nummer te zoeken.
Je hebt (de) er 3 besteld?
Krijg je een reactie waarin een VIN staat vermeld? Ik heb alleen bericht gekregen dat ik de auto op 28/9 mag ophalen in Amsterdam. Of is dat een bericht dat via de LM verloopt?
Nee, ik heb nooit een VIN gezien in een mail/reactie. Inmiddels wel in mijn Tesla account (zonder in de broncode te hoeven zoeken).MrDuckeers schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:23:
Krijg je een reactie waarin een VIN staat vermeld? Ik heb alleen bericht gekregen dat ik de auto op 28/9 mag ophalen in Amsterdam. Of is dat een bericht dat via de LM verloopt?
De boot van GB is weer in NL aangekomen?
HOEGH OSLO ligt voor anker wachtend op orders.carpebios schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:37:
De boot van GB is weer in NL aangekomen?
Weet iemand of de shuttles inderdaad in Amsterdam van het station naar de leverplaats rijden?
Hoe loopt die koppeling met "je Tesla account". Voor mij is het nog een beetje onduidelijk of je via een mailtje daarvan op de hoogte gebracht wordt. Ik heb de mijne ook 17/09 bij de LM besteld, automatische bevestiging van LM gekregen, maar verder nog niks. Verder heb ik wel een Tesla account, maar dat had ik al eerder aangemaakt in het geval ik een auto via de Direct Beschikbaar optie had willen reserveren.
Gaat Tesla die koppeling verzorgen, moet je een soort activatielink klikken (die je dan waarschijnlijk via de LM krijgt)?
Gaat Tesla die koppeling verzorgen, moet je een soort activatielink klikken (die je dan waarschijnlijk via de LM krijgt)?
Je Tesla account is gekoppeld aan de email van je werk (waarmee je bij je LM geregistreerd bent). Bij mij was het zo dat ze een typefoutje hadden gemaakt in de email waardoor ik maar niks te horen kreeg en het account ook niet had terwijl deze al een lange tijd aangemaakt was. Aangezien het nog geen week geleden is dat je hem hebt besteld zou ik nog even wachtenFab1Man schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:20:
Hoe loopt die koppeling met "je Tesla account". Voor mij is het nog een beetje onduidelijk of je via een mailtje daarvan op de hoogte gebracht wordt. Ik heb de mijne ook 17/09 bij de LM besteld, automatische bevestiging van LM gekregen, maar verder nog niks. Verder heb ik wel een Tesla account, maar dat had ik al eerder aangemaakt in het geval ik een auto via de Direct Beschikbaar optie had willen reserveren.
Ik neem aan dat je dan ook een tijdelijk wachtwoord krijgt waarmee je moet inloggen en dus ook niet vanaf scratch "Create account" moet doen?
Nee hij komt gewoon in je account te staan die je al hebt.
Ik had ook al een account voor de bestelling. Je ziet de bestelling vanzelf erbij komen. Je krijgt ook nog een mail van tesla (welkom bij de tesla familie bla bla), maar die kreeg ik pas een week na de bestellingFab1Man schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:20:
Ik heb wel een account op mijn prive email. Maar ik zie het vanzelf wel goedkomencarpebios schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:27:
Nee hij komt gewoon in je account te staan die je al hebt.
Nee, ze brengen je naar Schiphol voor een vlucht naar Fremont: factory visit.miki112 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:14:
Weet iemand of de shuttles inderdaad in Amsterdam van het station naar de leverplaats rijden?
Wat kan werken is ook alvast een account maken op je werkmail (afhankelijk van wat je leasemaatschappij heeft doorgegeven gebruiken ze die).Fab1Man schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:30:
[...]
Ik heb wel een account op mijn prive email. Maar ik zie het vanzelf wel goedkomen.
[ Voor 37% gewijzigd door MrAcid op 22-09-2019 18:29 ]
Eerst volgende boot voor Amsterdam is de Glovis Courage ETA: 24:00 CEST.Joe Dancen schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:02:
[...]
HOEGH OSLO ligt voor anker wachtend op orders.
Dit weekend zijn er volgens mij tientallen auto’s opgehaald. Ik zie alleen nergens een impressie of het delen van de ervaring. Voelen jullie je ook ‘gebruikt’
in de bevestigingsmail:miki112 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:14:
De Koopman Terminal is het eenvoudigste bereikbaar via openbaar vervoer, naar Station Amsterdam Sloterdijk. Vanaf Sloterdijk rijden er vanaf de Kiss en Ride shuttles naar de locatie.
Parkeren zal gelimiteerd zijn, en voornamelijk gereserveerd voor inruil auto’s.
Neeee!
Goedenmiddag meneer ...,
We hebben begrepen van onze transporteur dat uw Model 3 niet op tijd aankomt voor de geplande levering morgen, erg jammer. Graag willen we een nieuwe leverafspraak plannen. Welke tijd en datum komt u in de loop van deze week uit?
Bedankt voor uw begrip en een prettige middag gewenst.
Tesla Delivery Team
Goedenmiddag meneer ...,
We hebben begrepen van onze transporteur dat uw Model 3 niet op tijd aankomt voor de geplande levering morgen, erg jammer. Graag willen we een nieuwe leverafspraak plannen. Welke tijd en datum komt u in de loop van deze week uit?
Tesla Delivery Team
Aah, valt wel mee toch?ErikonFire schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:26:
Neeee!
Goedenmiddag meneer ...,
Tesla Delivery Team
Toch niet...MrAcid schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:09:
Inmiddels letterlijk 3 SMSjes en 3 leveringsmails gehad over mijn levering van morgen in Amsterdam dus volgens mij gaat het allemaal écht gebeuren.
@carpebios haha, nope!
6-9 besteld
11-9 order eruit bij LM (geen restricties)
13-9 RN nummer
Daarna stil.....
Deep blue metallic, Trekhaak en FSD besteld op 18" Aero's
13-9 RN nummer
Daarna stil.....
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
Tja, nu is het een kwestie van ouderwets geduld hebben. Daar kan je niet zoveel aan doen. Het beste is om je gewoon in te stellen op een levering 6 weken na het moment van het verkrijgen van een RN.RefleCs schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:08:
6-9 besteld
13-9 RN nummer
Daarna stil.....
In mijn geval, als het deze week niet mis loopt zat er ongeveer vijf en een halve week tussen. En dat vind ik erg snel, ik heb nog nooit zo snel een nieuwe auto mogen ontvangen!
Laat je vooral niet gek maken door de pagina source door te gaan lezen en moeilijk gedoe met api's. Uiteindelijk zit je daardoor niet sneller in je TM3.
Ja of meer. Ik wacht nu 5 weken. En zoals ze zeggen eerst volgende boot komt eind oktober. Dus dat wordt voor mij eerder 8-10 weken. (hopelijk niet meerBrainwaste schreef op maandag 23 september 2019 @ 06:50:
[...]
Tja, nu is het een kwestie van ouderwets geduld hebben. Daar kan je niet zoveel aan doen. Het beste is om je gewoon in te stellen op een levering 6 weken na het moment van het verkrijgen van een RN.
In mijn geval, als het deze week niet mis loopt zat er ongeveer vijf en een halve week tussen. En dat vind ik erg snel, ik heb nog nooit zo snel een nieuwe auto mogen ontvangen!
Laat je vooral niet gek maken door de pagina source door te gaan lezen en moeilijk gedoe met api's. Uiteindelijk zit je daardoor niet sneller in je TM3.
Model 3
Deze is gisteren in Amsterdam aangekomen.buiz schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:07:
[...]
Eerst volgende boot voor Amsterdam is de Glovis Courage ETA: 24:00 CEST.
Dus moet je nu maar gaan hopen dat daar jou Tesla op zit dan.
Zo niet dan word het pas op zijn vroegst eind oktober lees ik hier.
Of zijn er nog schepen onderweg richting NL?
Nope. Niks onderweg.RichardC79 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:29:
[...]
Deze is gisteren in Amsterdam aangekomen.
Dus moet je nu maar gaan hopen dat daar jou Tesla op zit dan.
Zo niet dan word het pas op zijn vroegst eind oktober lees ik hier.
Of zijn er nog schepen onderweg richting NL?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dan ben je dus wel het haasje.
Want dan ga je minimaal 4 weken de wacht in lijkt mij?
Mja, als hij gewoon van de west kust moet komen wel ja. Oostkust is iets korter qua vaartijd maar wellicht was dat een eenmalige actie zo voor de eind kwartaal push. Eerste maand nieuwe kwartaal is vaak rustig.RichardC79 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:37:
[...]
Dan ben je dus wel het haasje.
Want dan ga je minimaal 4 weken de wacht in lijkt mij?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik dacht dat de auto's per schip naar Amsterdam zouden gaan? Vanochtend al drie vrachtwagens met M3's richting Amsterdam zien rijden over de A4 en A13.
Geen import, want eerste toelating (eerste keer op kenteken) en eerste afgifte NL (eerste keer op kenteken in NL) is hetzelfde. Ik vermoed dat dealer of importeer het gewoon op de zaak heeft gezet.. daarom een 0/1 (zakelijk) bij aantal eigenaren.Hatsjoe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:19:
[...]
Dat lijkt mij een import auto te zijn gezien de km stand (50km) en de tenaamstelling van 1 zakelijke eigenaar in begin 2019. Bij import auto's ligt de datum van eerste toelating dan op de datum dat ze voor het eerst een buitenlands kenteken hebben ontvangen (zie Bijlage, Paragraaf 2, Artikel 5 van bovengenoemd wetsartikel).
maar een dealer die een auto in zn inboedel krijgt zorgt niet ervoor dat de aantal eigenaren stijgt, behalve als ze hard/op naam in de inboedel van het bedrijft komt te staan (zoals bij de eerste tenaamstelling op 05/03).

een importauto begint altijd met 0/1 (zakelijk) of 1/0(prive) eigenaar, zelfs als je de tiende eigenaar bent. eigenaarcijfer geldt alleen in nederland.
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 23-09-2019 08:49 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Vrijdag meerdere vrachtwagen met M3's op de A27 gezien richting Utrecht (dus Amsterdam).BytePhantomX schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:46:
Ik dacht dat de auto's per schip naar Amsterdam zouden gaan? Vanochtend al drie vrachtwagens met M3's richting Amsterdam zien rijden over de A4 en A13.
Stonden vol met Witte M3's waar de fabriekspakkingen nog op en aanzaten.
Dat zou mooi uitkomen. Weet iemand eigenlijk hoe de toewijzing werkt? Tesla produceert niet 'op bestelling', maar in series. Maar op welk punt in het proces worden de orders toegewezen aan de auto's? Gebeurt dit na ontvangst in het uitleverpunt, of voordat ze de boot op gaan al?RichardC79 schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:55:
[...]
Vrijdag meerdere vrachtwagen met M3's op de A27 gezien richting Utrecht (dus Amsterdam).
Stonden vol met Witte M3's waar de fabriekspakkingen nog op en aanzaten.
Ze trekken de hele voorraad uit Zeebrugge leeg, grootste gedeelte via schip, en deel via truck.BytePhantomX schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:46:
D-Day voor veel Tweakers volgens mij? Ik heb zelf ook 23-9 staan
Spannend. Kan ik vanaf vanavond eindelijk weer rustig slapen.. hopelijk.
Same here rond 12:00 vandaag.Divak schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:05:
D-Day voor veel Tweakers volgens mij? Ik heb zelf ook 23-9 staanSpannend. Kan ik vanaf vanavond eindelijk weer rustig slapen.. hopelijk.
Nice! Ik mag, als het allemaal nog steeds goed is, donderdag om 12:30!
Komt goed! Ik zal vandaag als ik hem eenmaal binnen heb gesleept mijn ervaring van vandaag hier ook even posten. Ik ga er met het OV heen en ben benieuwd.Brainwaste schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:12:
[...]
Nice! Ik mag, als het allemaal nog steeds goed is, donderdag om 12:30!
Oh nice, ben benieuwd!miki112 schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:14:
[...]
Komt goed! Ik zal vandaag als ik hem eenmaal binnen heb gesleept mijn ervaring van vandaag hier ook even posten. Ik ga er met het OV heen en ben benieuwd.
Dat zou in mijn geval wel goed uitkomen...Emptyy schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:49:
Ben benieuwd of de “voorraad” in Zeebrugge nog gebruikt wordt om orders zonder VIN te koppelen.
Is er echt een voorraad dat nog niet gekoppeld is? broN?Emptyy schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:49:
Ben benieuwd of de “voorraad” in Zeebrugge nog gebruikt wordt om orders zonder VIN te koppelen.
Model 3
Ik zie nu trouwens dat mijn LM (Alphabet) standaard een referalcode gebruikt bij het bestellen van een Tesla. En dat ze daar al 1.491 referals hebben.
https://www.tesla.com/nl_...nederland4977?redirect=no
https://www.tesla.com/nl_...nederland4977?redirect=no
Zojuist mail bevestiging van Tesla ontvangen.
Kenteken is nu ook bekend
Woensdag 12 uur ophalen in Amsterdam.
2 dagen van tevoren pas?ShadowFrys schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:49:
Zojuist mail bevestiging van Tesla ontvangen.
Je bedoeld het kenteken?
Dat ik hem woensdag kan ophalen wist ik al eerder via SMS.
Zit dit al op de Tesla M3's die nu geleverd worden:
https://www.autoblog.nl/n...jk-irritant-geluid-130491
Ik denk dat het via een firmware update geenabled gaat worden.ShadowFrys schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:17:
Zit dit al op de Tesla M3's die nu geleverd worden:
Alleen voor modellen die na 1 september geproduceerd zijn, staat in het artikel. Alles wat 'nu' in NL is heeft volgens mij die externe speakers niet.The Source schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:18:
[...]
Ik denk dat het via een firmware update geenabled gaat worden.
Precies, ik hoop inderdaad dat de eerder geproduceerde modellen dat speakertje niet hebbenMrAcid schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:21:
[...]
Alleen voor modellen die na 1 september geproduceerd zijn, staat in het artikel. Alles wat 'nu' in NL is heeft volgens mij die externe speakers niet.
Onlangs mijn model 3 geannuleerd, hopelijk heeft dit ervoor gezorgd dat iemand erg blij is geworden dat zijn auto onverwacht sneller kwam.
Had een aantal keer gereden in de model 3 en vond de zitpositie niet erg fijn. Ben gewend mijn stoel altijd zo laag mogelijk te zetten en dan was door de batterij bij de model 3 niet mogelijk.
Vervolgens besloten eens naar de dealer te gaan om de model S eens wat beter te bekijken, uiteindelijk voor een model X gegaan en deze 9 september besteld en 11 september de config iets aangepast zodat ik een voorraad model toegewezen kon krijgen die al aangekomen was in Zeebrugge.
Afgelopen vrijdagavond een sms gehad dat deze 30 september geleverd wordt! Al met al niet slecht, ondanks dat de model 3, die ik 15 juli besteld heb, niet in augustus zou komen, maar pas 27 september.
Heb wel het idee dat ik hier een van de weinige ben met een andere auto dan de 3, maar dat mag de pret niet drukken.
Had een aantal keer gereden in de model 3 en vond de zitpositie niet erg fijn. Ben gewend mijn stoel altijd zo laag mogelijk te zetten en dan was door de batterij bij de model 3 niet mogelijk.
Vervolgens besloten eens naar de dealer te gaan om de model S eens wat beter te bekijken, uiteindelijk voor een model X gegaan en deze 9 september besteld en 11 september de config iets aangepast zodat ik een voorraad model toegewezen kon krijgen die al aangekomen was in Zeebrugge.
Afgelopen vrijdagavond een sms gehad dat deze 30 september geleverd wordt! Al met al niet slecht, ondanks dat de model 3, die ik 15 juli besteld heb, niet in augustus zou komen, maar pas 27 september.
Heb wel het idee dat ik hier een van de weinige ben met een andere auto dan de 3, maar dat mag de pret niet drukken.
Gaat er uiteindelijk om dat jij zelf een fijn gevoel hebt bij de auto, als dat bij de X beter is dan bij de 3 (en het past allemaal in het budgetProggy schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:26:
Onlangs mijn model 3 geannuleerd, hopelijk heeft dit ervoor gezorgd dat iemand erg blij is geworden dat zijn auto onverwacht sneller kwam.
Das nogal een verschil in prijs lijkt me?
Beetje als zeggen dat je eerst voor een polo ging en uiteindelijk toch maar voor een BMW 3 serie hebt gekozen
Veel plezier met je X in ieder geval!
Beetje als zeggen dat je eerst voor een polo ging en uiteindelijk toch maar voor een BMW 3 serie hebt gekozen
Veel plezier met je X in ieder geval!
[ Voor 69% gewijzigd door thewizard2006 op 23-09-2019 11:29 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Confirmed. Dag dat je de Tesla (model 3 iig) hebt opgehaald is de super charger gratis. Dus lekker volgooien!
Ik heb mijn auto nu 2x opgeladen van een super charger en enkel de laaste is gerekend, die van de ophaal dag niet.
Ik heb mijn auto nu 2x opgeladen van een super charger en enkel de laaste is gerekend, die van de ophaal dag niet.
Het was zeker een flinke extra investering, maar het gratis unlimited supercharging haalde dat gevoel snel weg. Uiteraard haal je de extra kosten daarmee er nooit uit, maar ik kopo liever een auto die meteen bij mijn situatie past, dan dat ik 5 jaar aan een lease vast zit met een auto waar ik niet 100% happy mee ben.
Het is en blijft een Tesla en zit vol met gave gadgets
Het is en blijft een Tesla en zit vol met gave gadgets
Ben ik ook wel benieuwd naar.ElonDusk schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:11:
[...]
Is er echt een voorraad dat nog niet gekoppeld is? broN?
Volgens mij is alles gekoppeld.
Ik heb mijn verwachting voor mijn model 3 naar eind oktober gezet.
Alleen nu even kijken wat ik tussen midden oktober en eind oktober doe.
Heb nu geen auto.
Mensen hier nog iets over gehoord? Free (2 jaar) supercharging komt mogelijk terug voor M3.
https://www.cnet.com/road...supercharging-incentives/
Ik las daar al iets over op de Amerikaanse fora, was voor de end-of-quarter push een actie. Wat mij betreft mogen ze dat best met terugwerkende kracht op ons van toepassing laten zijnEmptyy schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:34:
Mensen hier nog iets over gehoord? Free (2 jaar) supercharging komt mogelijk terug voor M3.
Persoonlijk vind ik dat kunstmatige geluid ook niet leuk, maar ik snap het nut er wel van.Brainwaste schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:22:
[...]
Precies, ik hoop inderdaad dat de eerder geproduceerde modellen dat speakertje niet hebben
Ik woon aan het einde van een soort woonerf in ruim hoekhuis met mijn Model 3 voor de deur op een eigen plek. Elke keer moet ik dat hele woonerf af rijden als ik aankom of vertrek. In die route ook een scherpe wat onoverzichtelijk bocht die aansluit op een fietsroute voor de onwonenden waar veel kinderen gebruik van maken. Men hoort mijn Model 3 simpelweg niet. Ik rijd echt stapvoets (5 a 6 km/uur) die in totaal 70m en zeker bij die bocht stop ik eerst en kruip echt die bocht om. Hiervoor met mijn oude Toyota Avensis reed ik ook rustig maar ik zag toen o.a. aan de lichaamshouding van die kinderen dat ze wisten dat ik er aan kwam terwijl ze me niet gezien hadden. Nu zie ik geregeld dat ik ze verras ondanks de 5km/uur.
Dus hoewel niet leuk, zou ik er niet mee zitten als alsnog mijn Model 3 uit juli/augustus een geluidje zou gaan maken onder de 20km/uur. Indien niet ga ik echter niet zelf een speakertje aanleggen. Kruipen door het woonerfje zal ik wel altijd moeten blijven doen, het is niet anders.
Ik vind die geluiden wel beetje klinken zoals in oude science fiction films zoals back to the future, best vet. Als ik de filmpjes kijk dan het liefste alleen het geluid van de auto die achteruit rijdt. Dit geluid is wat minder hard en vind het minder vervelend klinken.
Als het voorkomt dat ik een kind dood rijd, dan graag. Tis sowieso weer iets waar mensen aan moeten wennen, als alle auto's dit straks hebben omdat het verplicht wordt, dan weten we niet beter.
Als het voorkomt dat ik een kind dood rijd, dan graag. Tis sowieso weer iets waar mensen aan moeten wennen, als alle auto's dit straks hebben omdat het verplicht wordt, dan weten we niet beter.
Probeer al sinds vanmorgen met delivery te bellen maar wordt constant opgahangen, iemand anders die er wel door heen gekomen is?
Iemand afgelopen week besteld die al iets van een leverdatum gezien heeft?
Lees hier dat er ook in Amsterdam afgehaald kan worden, ik kon alleen kiezen tussen Tilburg en Groningen, is dat later nog aan te passen?
Lees hier dat er ook in Amsterdam afgehaald kan worden, ik kon alleen kiezen tussen Tilburg en Groningen, is dat later nog aan te passen?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.