Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Tommie12 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:04:
Hier witte rook!
Mijn auto is ingeschreven, de verzekering is er, maar de nummerplaat is nog niet in Drogenbos. Als de Post nu haar werk doet is het een kwestie van begin volgende week ophalen hoop ik.

Waarom is een paasweekend nu 3 dagen lang?
En Arval blijft met mijn voeten spelen.
Auto staat in Drogenbos, en ze sturen de nummerplaat naar Zaventem….

Niks, maar dan echt niks doen ze de eerste keer juist.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-08 21:20
Tommie12 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:23:
[...]

En Arval blijft met mijn voeten spelen.
Auto staat in Drogenbos, en ze sturen de nummerplaat naar Zaventem….

Niks, maar dan echt niks doen ze de eerste keer juist.
Ja niet te geloven hoe onbekwaam die leasemaatschappijen zijn. De administratie is het enige wat ze moeten doen, het is niet dat ze de auto moeten fabriceren hé.

Wat heb je uiteindelijk gedaan nadat je het sms'je van Tesla kreeg? ALD wil in mijn geval niet checken bij Tesla, ze wachten totdat Tesla hen contacteert :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Zwiri schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:04:
[...]

Ja niet te geloven hoe onbekwaam die leasemaatschappijen zijn. De administratie is het enige wat ze moeten doen, het is niet dat ze de auto moeten fabriceren hé.

Wat heb je uiteindelijk gedaan nadat je het sms'je van Tesla kreeg? ALD wil in mijn geval niet checken bij Tesla, ze wachten totdat Tesla hen contacteert :-(
Na die SMS heb ik de LM gecontacteerd en die wisten eerst van niks. Tesla kon me dan vertellen dat ze informatie gegeven hadden aan de LM om de auto in te schrijven (dat was di-wo vorige week).
En vrijdagavond kreeg ik dan bericht van LM dan de auto ingeschreven was en de verzekering geregeld, maar dat was dus om 19h.

Vandaag dan gebeld naar Tesla om te vragen of ze de nummerplaat hadden. Telefoon werd opgenomen na 2 pogingen in Zaventem. Ze konden me nog eens zeggen dat de auto in Drogenbos ter beschikking staat, maar de nummerplaat was er nog niet. Hij heeft dan zelfs de post in Zaventem gecontroleerd, maar ook daar nog geen plaat.

Ik heb de man gezegd dat ik morgen nog eens ging terugbellen om zeker te zijn dat ik niet tevergeefs naar Drogenbos ga. Het schijnt al meermaals gebeurd te zijn dat mensen daar aankomen, maar dat er nog geen plaat is.
En dan heb ik een mailtje gestuurd naar Arval en die konden me vertellen dat de nummerplaat naar Zaventem verstuurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_chinese
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2023
henkster72 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:26:
[...]

Zegt de leasemaatschappij dat, of krijg je dat door van Tesla?
Is een prive aankoop. Zag het in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michelk90
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-04-2023
DRKHuizen schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:28:
[...]

Ik heb het zelfde gehad. Kenteken dat aan mijn LP bestelling gekoppeld was, bleek helemaal niet voor mij bestemd te zijn. Ik zou dinsdag direct actie ondernemen..
Goed nieuws :)! Vrijdag mag ik hem ophalen!

21maart besteld! MY RWD zwart 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bin089
  • Laatst online: 10-02 14:55
Ik zag zojuist dat op de site van Tesla bij snel leverbaar weer 'voorraad' staat van MYRWD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Ik neem ook maar even plaats in deze enorme wachtkamer...

Besteld op 25 maart:
MY RWD Midnight Silver 19".
Het is een particuliere aankoop en ik ontving direct een RN nummer.
Verwachte levertijd april - juni (zoals op de website nu nog steeds staat).

26 Maart standaard e-mail ontvangen met de nog te doorlopen stappen.
27 Maart persoonlijk mailtje van Tesla Advisor uit Den Haag met welkom.
27 Maart leveringsdatum aangepast naar 4 mei - 28 juni

En daar staat-ie nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
r0bin089 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:42:
Ik zag zojuist dat op de site van Tesla bij snel leverbaar weer 'voorraad' staat van MYRWD...
In België is er behoorlijk wat voorraad, ook in blauw en quicksilver.
Ik denk echt dat ze in B het personeel niet hadden om de autos die aangekomen waren naar de verdeelcentra te vervoeren en klaar te maken.
Eind Maart was er telefonisch niet binnen te geraken, nu lukt het wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Bij KBC lease weten ze blijkbaar niet hoe ze een voorraadmodel kunnen koppelen aan een bestelling, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bin089
pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:28:
Bij KBC lease weten ze blijkbaar niet hoe ze een voorraadmodel kunnen koppelen aan een bestelling, iemand tips?
Je kunt bellen naar de dealer als je je RN nummer hebt. Ze kunnen dit RN nummer koppelen aan een VIN nummer (voorraad auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
r0bin089 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:05:
[...]

Je kunt bellen naar de dealer als je je RN nummer hebt. Ze kunnen dit RN nummer koppelen aan een VIN nummer (voorraad auto).
ook via leasing? Ik probeer momenteel binnen te raken, maar nog geen geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sd3903-3
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-05-2023
Weet iemand of Tesla Berlin al een blauwe Model Y LR maakt? Of komen deze nog uit Shanghai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

Gisteren geraakte ik wel binnen, vandaag... noppes. Al 15 keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooojeee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:27
Hier ook een wachter met onderstaande updates.
  • 20 maart via leasemaatschappij Alphabet een blauwe MY RWD besteld zonder extra's
  • 24 maart RN ontvangen van Tesla met onderwerp 'Welkom bij Tesla'
    Geen uitnodiging gehad om account aan te maken, maar had ik zelf al gedaan uit ongeduld. :)
  • 28 maart update via LM uit hun Tesla-account: 'earliest delivery date April 1, 2023'
  • 3 april Geen updates volgens LM
  • 7 april Tesla gebeld: grove verwachting van half mei gekregen.
    Nog geen VIN gekoppeld. 1 april interpreteerden zij als 'niet eerder leveren dan'. :? Dat was niet de bedoeling! Bij de LM z.s.m. aangegeven en eerder nog gedubbelcheckt.
Ik kan nu niet anders concluderen dan dat het voor RWD's wachten is op een nieuwe partij uit China (afgezien van de verdwaalde voorraad die nu weer online staat, helaas niet in mijn configuratie).

Als ik het goed zie, moeten die op het schip Grand Champion staan die 7 april vertrokken is uit Shanghai en 6 mei in Zeebrugge lijkt aan te komen. Mocht ik dit verkeerd interpreteren dan hoor ik het graag.

Bronnen:
Kaart ship tracking
Google Spreadsheet ship tracking
Tesla Motors Club - 2023 Shipping Movements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
sd3903-3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:05:
Weet iemand of Tesla Berlin al een blauwe Model Y LR maakt? Of komen deze nog uit Shanghai?
Tot nader bericht is dat nog altijd Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittarius23
  • Laatst online: 02-09-2024
ooojeee schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:42:
Hier ook een wachter met onderstaande updates.
  • 20 maart via leasemaatschappij Alphabet een blauwe MY RWD besteld zonder extra's
  • 24 maart RN ontvangen van Tesla met onderwerp 'Welkom bij Tesla'
    Geen uitnodiging gehad om account aan te maken, maar had ik zelf al gedaan uit ongeduld. :)
  • 28 maart update via LM uit hun Tesla-account: 'earliest delivery date April 1, 2023'
  • 3 april Geen updates volgens LM
  • 7 april Tesla gebeld: grove verwachting van half mei gekregen.
    Nog geen VIN gekoppeld. 1 april interpreteerden zij als 'niet eerder leveren dan'. :? Dat was niet de bedoeling! Bij de LM z.s.m. aangegeven en eerder nog gedubbelcheckt.
Ik kan nu niet anders concluderen dan dat het voor RWD's wachten is op een nieuwe partij uit China (afgezien van de verdwaalde voorraad die nu weer online staat, helaas niet in mijn configuratie).

Als ik het goed zie, moeten die op het schip Grand Champion staan die 7 april vertrokken is uit Shanghai en 6 mei in Zeebrugge lijkt aan te komen. Mocht ik dit verkeerd interpreteren dan hoor ik het graag.

Bronnen:
Kaart ship tracking
Google Spreadsheet ship tracking
Tesla Motors Club - 2023 Shipping Movements
Dat gaat bij jou een stuk sneller dan bij mij via LP, voor eenzelfde auto. Vorige week, na ongeveer 2 weken niks gehoord te hebben, zelf LP gebeld en na wat moeite de RN gekregen. Dit weekend info in de LP app dat de auto besteld is.

Vanuit Tesla zelf nog geen bevestiging ontvangen, wat jij in 4 dagen al had...
Wel zelf Tesla gebeld met de RN en zij gaven toen een leverperiode aan van mei t/m juli, met een grove schatting van eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-09 14:13
r0bin089 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:05:
[...]

pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

[quote]pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb via Arval BE een bestelling laten plaatsen voor een MYP black/black/trekhaak.

Enfin, initieel aan leasing gevraagd of ik zelf een stockmodel kon reserveren en RN doorgeven aan hen om het wat in gang te trappen op 11/03, allemaal geen probleem, hadden ze reeds klaargespeeld etc. Onmiddellijk RN + VIN toegewezen, 3 weken niets gehoord waarop Tesla mij contacteerde voor de einde Q1 levering. Gezegd dat dit het hem niet ging worden gezien alles precies traag gaat bij de LM. VIN terug losgekoppeld en opnieuw wachten tot alles geregeld werd.

In Arval app staat besteldatum 31/03, gisteren contact met leasing over de status. Zeiden ze me dat ze bestelling gisteren zouden doorzetten. Ik bel vandaag Tesla op om dan ook de voorraad wagen reeds te koppelen aan mijn RN nummer om alles weer wat vlotter te laten gaan en de leasing eig enkel de administratie en verzekeringen nog moet regelen gezien ze gewoon mijn RN zouden overnemen. Zegt die man van Tesla Hasselt mij opeens dat er nog niets terug te vinden is van aanvraag/bestelling en dat als het via lease gaat en de bestelling zichtbaar is, er sowieso geen stockmodel aan gekoppeld mag worden?!

Dus ik weet niet zo of je stockwagens kan laten koppelen aan RN nummer als er dus een LM aan te pas komt? Heb echt elke keer weer tegenstrijdige info langs alle kanten, zowel telefoontjes als mailtjes bij zowel LM als Tesla op die maand :*)

Ik heb me nu maar gewoon voorgenomen te wachten… :*)

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 22:47

DJT

Bij mij heeft Leaseplan de auto besteld volgens de status pagina, ik zie ook dat daarbij het RN nummer van mijn eerder geplaatste reservering is doorgegeven. Bij Tesla is hier echter nog niets van bekend. Nu is e.e.a. pas gisteren gedaan dus ik geef het nog even tijd. ;-)

Aan onze wagenpark beheerder was doorgegeven dat de levertijd circa 3 weken na bestelling zichtbaar wordt. Ik heb een aflever afspraak staan voor volgende week woensdag, dat wordt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjangoeman
Relaxxxx1103 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:37:
[...]

[...]

[quote]pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb via Arval BE een bestelling laten plaatsen voor een MYP black/black/trekhaak.

Enfin, initieel aan leasing gevraagd of ik zelf een stockmodel kon reserveren en RN doorgeven aan hen om het wat in gang te trappen op 11/03, allemaal geen probleem, hadden ze reeds klaargespeeld etc. Onmiddellijk RN + VIN toegewezen, 3 weken niets gehoord waarop Tesla mij contacteerde voor de einde Q1 levering. Gezegd dat dit het hem niet ging worden gezien alles precies traag gaat bij de LM. VIN terug losgekoppeld en opnieuw wachten tot alles geregeld werd.

In Arval app staat besteldatum 31/03, gisteren contact met leasing over de status. Zeiden ze me dat ze bestelling gisteren zouden doorzetten. Ik bel vandaag Tesla op om dan ook de voorraad wagen reeds te koppelen aan mijn RN nummer om alles weer wat vlotter te laten gaan en de leasing eig enkel de administratie en verzekeringen nog moet regelen gezien ze gewoon mijn RN zouden overnemen. Zegt die man van Tesla Hasselt mij opeens dat er nog niets terug te vinden is van aanvraag/bestelling en dat als het via lease gaat en de bestelling zichtbaar is, er sowieso geen stockmodel aan gekoppeld mag worden?!

Dus ik weet niet zo of je stockwagens kan laten koppelen aan RN nummer als er dus een LM aan te pas komt? Heb echt elke keer weer tegenstrijdige info langs alle kanten, zowel telefoontjes als mailtjes bij zowel LM als Tesla op die maand :*)

Ik heb me nu maar gewoon voorgenomen te wachten… :*)
Ik kreeg van Tesla dan weer te horen dat die via leasing wel zou moeten gaan, maar dat de leasemaatschappij het bij mij op de foute manier gedaan had, en deze laatste weten geen andere manier :( vandaag wou ik dan de juiste proberen vragen, maar niet binnen geraakt heel de dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
pieterjangoeman schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:42:
[...]

Ik kreeg van Tesla dan weer te horen dat die via leasing wel zou moeten gaan, maar dat de leasemaatschappij het bij mij op de foute manier gedaan had, en deze laatste weten geen andere manier :( vandaag wou ik dan de juiste proberen vragen, maar niet binnen geraakt heel de dag...
Naar wat ik van de Tesla verkoper heb begrepen is dat de leasing normaal gezien gewoon de RN nummer kan vragen om te koppelen aan hun bestelling. Dan gaat de aankoop van privé naar zakelijk ofzoiets maar dit loopt blijkbaar niet vlot. Bij mij heeft die alles al aangepast inclusief factuur op naam van het bedrijf, om dan vervolgens te zeggen dat er wel geen stockwagens aan toegewezen kunnen worden gezien het leasing is, privé zou dat wel geen issue zijn want is maar gewoon aan RN koppelen. Ik zie het verschil dan niet echt maar bon. Gewoon wachten wordt het hier 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichtk
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb vrijdagochtend 7/4 een MYLR besteld die in Drogenbos zou staan.
Die middag waren alle formaliteiten a geregeld en doorgegeven aan Tesla. In de namiddag heb ik een VIN nummer gekregen.
Vandaag, woensdag 12/4 heeft de verzekering nog steeds geen documenten ontvangen van Tesla.
Is er iemand die een idee heeft hoe lang dit process in beslag neemt?
Hoe lang zat er tussen jullie tijdstip van VIN nummer ontvangen en effectieve leveringsdatum?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Trichtk In Nederland hoeft de verzekering geen papieren van Tesla te ontvangen, maar kan je op basis van kenteken of type+evt. meldcode een verzekering afsluiten. Op de dag van ophalen wordt gecontroleerd of de auto verzekerd is.

Weet je zeker dat de verzekering niet zelf aan zet is? Wat zouden ze van Tesla moeten ontvangen? Werkt dat in BE blijkbaar anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 12-04-2023 21:07 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Taro schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:06:
@Trichtk In Nederland hoeft de verzekering geen papieren van Tesla te ontvangen, maar kan je op basis van kenteken of type+evt. meldcode een verzekering afsluiten. Op de dag van ophalen wordt gecontroleerd of de auto verzekerd is.

Weet je zeker dat de verzekering niet zelf aan zet is? Wat zouden ze van Tesla moeten ontvangen? Werkt dat in BE blijkbaar anders?
Ja, dat werkt helemaal anders. Hier hoort een kenteken bij een eigenaar en niet vast bij een auto.
Om een auto in te schrijven heeft de leasemaatschappij eerst documenten van Tesla met VIN nodig en een verzekering. Dan krijgen die een nummerplaat en pas dan kan een auto effectief uitgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Trichtk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:59:
Die middag waren alle formaliteiten a geregeld en doorgegeven aan Tesla. In de namiddag heb ik een VIN nummer gekregen.
Vandaag, woensdag 12/4 heeft de verzekering nog steeds geen documenten ontvangen van Tesla.
Hoe lang zat er tussen jullie tijdstip van VIN nummer ontvangen en effectieve leveringsdatum?

Alvast bedankt!
Dat is een moeilijke… ik had een VIN en verzekering (waarop een nummerplaat stond) op vrijdag.
Vandaag heb ik nog geen bevestiging dat de nummerplaat in Drogenbos is, en wanneer ik de auto kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Tommie12 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:14:
[...]

Dat is een moeilijke… ik had een VIN en verzekering (waarop een nummerplaat stond) op vrijdag.
Vandaag heb ik nog geen bevestiging dat de nummerplaat in Drogenbos is, en wanneer ik de auto kan ophalen.
Zit je ook echt niet mee. Moeten maar een erehaag voor je vormen als je de auto eindelijk mag ophalen d:)b

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Taro schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:19:
[...]

Zit je ook echt niet mee. Moeten maar een erehaag voor je vormen als je de auto eindelijk mag ophalen d:)b
Idd, en dan zo’n lakentje en een goedkope fles cava er bij. Dan krijg ik weer het Audi of Volvo gevoel. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Even een niet levering iets, maar meer een afscheid iets.

Mijn tesla M3 werd vandaag opgehaald door een bedrijf dat schade's bekijkt en hem meeneemt voor de LM.
Nu kwam de haler iets later zij de man, en ik verwachte een trailer. Maar er kwam een student aan de deur die hem meenam, met 16% batterij er nog in, in Zeeland waar in de buurt geen SuC is....arme jonge.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
  • Laatst online: 18-09 14:30
Morgen wordt de auto eindelijk geleverd (Model Y RWD, Wit). Een overzicht van mijn tijdlijn:

03-02 - Besteld bij Arval
08-03 - RN ontvangen na zelf Tesla te hebben gebeld.
14-04 - Levering

Echter nog niks te zien in de app, ook geen SMS'jes gehad.
Ik ben benieuwd of de auto morgen zichtbaar wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
victorverg schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:35:
Morgen wordt de auto eindelijk geleverd (Model Y RWD, Wit). Een overzicht van mijn tijdlijn:

03-02 - Besteld bij Arval
08-03 - RN ontvangen na zelf Tesla te hebben gebeld.
14-04 - Levering

Echter nog niks te zien in de app, ook geen SMS'jes gehad.
Ik ben benieuwd of de auto morgen zichtbaar wordt.
Paar uur voor levering tot levering, dan wordt die zichtbaar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bin089
27-3 bestelbevestiging ontvangen van LM
31-3 RN nummer opgevraagd bij Tesla en ontvangen
13-04 update gevraagd bij Tesla en VIN ontvangen. Levering in mei werd er aangegeven.

Kun je nog iets vinden als je het VIN hebt? Op welke boot hij staat bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikgroen1988
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-07 13:01
erikgroen1988 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:51:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe snel het bij jou zal gaan. Ik heb 28/3 dezelfde configuratie besteld bij de Leasemaatschappij. De bestelling lijkt gedaan te zijn gezien het feit dat ik mail kreeg om een wachtwoord op mn account te zetten. Verder nog geen RN/VIN of Afleverdatum gehoord.
Vandaag na contact te hebben gehad met een medewerker van Tesla welke mij ook had geholpen met de proefrit dus mijn RN ontvangen. Goede nieuws was dat de VIN ook gekoppeld was.
Nu nog wachten op de befaamde SMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
Ik zie dat er binnenkort een MYLR/blauw/zwart/19 op voorraad komt in Tilburg …
Mijn config alleen zonder trekhaak.
Die kan er toch altijd later op of heb ik dat verkeerd?
Zal morgen eens proberen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkster72
  • Laatst online: 14-06-2023
Is de prijsverlaging van 10% ook in Nederland doorgevoerd?

[ Voor 15% gewijzigd door henkster72 op 14-04-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
henkster72 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:58:
Is de prijsverlaging van 10% ook in Nederland doorgevoerd?
Ja nou 3000 goedkoper nu.

Ik heb gelijk even gebeld met Tesla, want 2 dagen geleden een M3 besteld. Hij zei gelijk: “ik weet al waar het over gaat, geen zorgen, je krijgt de nieuwe prijs”.

Bizar, 10k in prijs gezakt sinds augustus vorig jaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tommie12
Vandaag mijn MY LR in ontvangst genomen in Drogenbos.

Ging behoorlijk vlot, maar heel cool.
Even documenten controleren, handtekening zetten, en dan gaat er iemand mee naar de auto om de nummerplaten vast te zetten, and that's it.
Lean and mean.

Rondje gelopen rond de auto, alle accessoires gecontroleerd, maar kon niks fout ontdekken.
Om uitleg te geven is er niet direct iemand beschikbaar, niet dat ik het nodig had, maar de man voor mij wachtte 2 jaar op een Model X, had zelfs nog geen proefrit gedaan, en werd ook droog de weg op gestuurd.

Maar wat een auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Trichtk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:59:

Alvast bedankt!
Exact hetzelfde als jou. 07/04 besteld bij Drogenbos, sinds woensdag is alles rond qua betaling (ik neem een leasing op de zaak) maar verzekering heeft tot nu toe nog niets ontvangen.
Het is wel zo, ik kreeg deze ochtend een smsje dat ze renovaties aan het doen zijn en dat ik asap een bericht zal krijgen wanneer de levering plaatsvindt. Maar zonder de papieren voor de verzekering hoef ik geen leverdatum te hebben haha .. Eerst zien dat de nummerplaten er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichtk
  • Laatst online: 11-05-2023
jmignolet schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:17:
[...]

Exact hetzelfde als jou. 07/04 besteld bij Drogenbos, sinds woensdag is alles rond qua betaling (ik neem een leasing op de zaak) maar verzekering heeft tot nu toe nog niets ontvangen.
Het is wel zo, ik kreeg deze ochtend een smsje dat ze renovaties aan het doen zijn en dat ik asap een bericht zal krijgen wanneer de levering plaatsvindt. Maar zonder de papieren voor de verzekering hoef ik geen leverdatum te hebben haha .. Eerst zien dat de nummerplaten er zijn.
Ik heb deze ochtend ook deze SMS ontvangen. Daarstraks ben ik zelf even naar Zaventem gereden om na te vragen en daar hebben ze mij vriendelijk meer informatie gegeven. Ze hebben mijn RN nummer gevraagd, nagekeken in het systeem, gezien dat alle documenten ok waren en ze gingen iemand van registratie vragen om de wagen in te schrijven. Vermoedelijk zou ik de wagen dan einde volgende week kunnen afhalen.

Drogenbos zal afgesloten zijn, maar de persoon van Tesla vermoed dat we buiten het terrein zullen afspreken, waarop ze de wagen tot daar rijden. Voor mij ok zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Trichtk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:20:
[...]

Drogenbos zal afgesloten zijn, maar de persoon van Tesla vermoed dat we buiten het terrein zullen afspreken, waarop ze de wagen tot daar rijden. Voor mij ok zo :)
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen....
Laat maar eens weten hoe het liep, ik was er vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vandaag een sms gekregen voor het ophalen van de bestelde zwarte M3 RWD, 20-04.

Ivm de prijsverlaging even geschakeld met Justlease en Tesla over mogelijkheden. Misschien toch leuk om een andere kleur dan zwart te nemen voor hetzelfde geld, maar Justlease zit er tussen. Die partij zou nog even bellen met Tesla, maar niets meer van mogen vernemen vandaag.

Nu beetje in dubio wat handig is. Zal ik met ja reageren op de sms? Of eerst even afwachten wat er vanuit Justlease als reactie komt. In principe zou een paar tientjes korting op de lease ook niet gek zijn ipv een andere kleur. Mits dat überhaupt zal gebeuren natuurlijk :p.

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemmesB
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 01:16
RemmesB schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:36:
In juni 2021(!) een MXLR besteld en toen was het wachten… De huidige ‘oude X’ werd niet meer geleverd in Nederland en dus werd het wachten op de ‘nieuwe’ versie die nu verkocht wordt. Indicatie van de leverdatum toen: eerst een toezegging van eind 2021, toen half 2022, toen geen indicatie meer en sinds kort was het in mijn account ‘officieel’ Februari-Maart. Wás…

Helaas is na een wijziging de indicatie voor de leverdatum ook gewijzigd :-(
De verwachte levering zal nu plaats vinden tussen April en Juni 2023

Ik had de 5 zits configuratie besteld, maar nu m’n ouders (vooral m’n pa) toch wat minder fit zijn en niet zo graag meer lange stukken (o.a. paar keer per jaar naar Friesland) rijden, ik 3 dochters heb en dus bergen vriendjes en vriendinnen moet vervoeren én omdat het gewoon handig is, wilde ik toch graag de 7-zits. Ik had het TCS Amsterdam al eens eerder gebeld om een wijziging door te voeren maarrrr, ik zou dan de nieuwe prijs voor mijn kiezen krijgen. Aangezien ik de MX in juni 2021 besteld heb, had ik een overeenkomst met de oude prijs en het veranderen van de interieurindeling zou mij dan zo’n 20.000 euro(!) kosten. Ben gekke Gerrit niet, dus dan maar 5 zits.

Toen ik er onlangs achter kwam dat er een levertijdindicatie te zien was, heb ik heel eigenwijs toch nog een keer gebeld met TSC Amsterdam en voilá, het was nu wel mogelijk om zonder prijsverhoging de indeling te veranderen. Uiteraard moet ik wel de 4300 euro voor de interieurwijziging zelf aftikken en helaas dus nóg langer wachten.

Mijn bestelling:

Tesla Model X
Midnight Silver Metallic
Cyberstream-velgen
Cream premium interieur met Walnut decor
7-zits configuratie
Stuurwiel
Autopilot

Ik twijfelde heel erg en wilde de Yoke proberen. Ik dacht dat de verkoper dit ook had begrepen, maar samen met de verandering van de indeling heeft hij ook de yoke vervangen voor het stuurwiel. Nu deze verandering is doorgevoerd, heb ik besloten het zo maar te laten. Mijn vrouw zal er ook in gaan rijden en over een paar jaar ook mijn dochters, dus wellicht dat een ‘gewoon’ stuurwiel toch beter is. Daarnaast is het ontbreken van de ‘stalks’ en de bediening op het stuur al genoeg wennen.

Het cream interieur is erg mooi en een stuk minder geel/creme dan op de foto’s of in de eerste versies van de Model S jaren geleden. Het is een soort van off-white. Het echt witte interieur vond ik tè wit. Ik geloof dat het witte interieur makkelijk te onderhouden is, maar bij daglicht en veel verlichting ‘s nachts, is het te licht naar mijn mening en geeft het geen rustig gevoel. Het crème interieur straalt wat meer rust uit.

De Enhanced Autopilot of FSD bestel ik er na aflevering bij.
Update: Inmiddels een SMS ontvangen met het verzoek aanvullende gegevens aan te leveren. Tijdens het aanleveren uiteraard op de Vision Only disclaimer moeten klikken. VIN is inmiddels ook bekend.

Levering zal gaan plaats vinden tussen 21 april en 5 mei.

Mijn bestelling:

Tesla Model X
Midnight Silver Metallic
Cyberstream-velgen
Cream premium interieur met Walnut decor
7-zits configuratie
Stuurwiel
Autopilot

Nu wachten op de ophaaldatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

DJT schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:41:
Nou, ik heb de gok genomen.. MYRWD wit/zwart/19" besteld via werk bij Leaseplan NL en om de vaart erin te houden ook prive online besteld in de hoop dat Leaseplan mijn RN wil overnemen.

Enigszins verbaast dat er direct een VIN aan het RN is gekoppeld, er staan namelijk geen voorraad auto's online bij Tesla. Het is natuurlijk wel het meest basic model dus in dat opzicht ook niet heel verrassend.

Anyway; nu even kijken hoe LP hiermee omgaat. Aan Tesla zal het niet liggen, die willen volgende week al leveren.
Het lijkt vooralsnog te lopen zoals gehoopt. Vanmorgen is mijn RN nummer overgenomen door Leaseplan en ik kreeg van Tesla direct mijn reserveringskosten terug gestort. Ik kreeg ook een SMS met een nieuwe afleverdatum op donderdag 20/4 om 10:00u. Ik kan dan niet dus hoop dat ik hem weer terug kan zetten op 19/4 om 14:30u, dat was al eerder gepland toen de reservering nog op mijn privé stond.

Als het allemaal lukt dan heb ik de auto binnen 13 dagen, en dan zaten daar ook nog de paasdagen tussen. Volgens mij heeft m'n werkgever de bestelling zelfs pas afgelopen dinsdag bij Leaseplan geplaatst, op die manier bekeken is het dan zelfs een levering binnen 8 dagen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door DJT op 14-04-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Kan een bestelling nog omgevormd worden als ie al betaald is etc? Ik zie in stock nl. een paar MYLR met de 20" velgen die "Binnenkort" aankomen. Het kriebelt om dus voor de bestelling om te wisselen. En het zou in mijn geval puur de velgen zijn die de configuratie veranderd..

Ik zal eens bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikgroen1988
DJT schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:17:
[...]

Het lijkt vooralsnog te lopen zoals gehoopt. Vanmorgen is mijn RN nummer overgenomen door Leaseplan en ik kreeg van Tesla direct mijn reserveringskosten terug gestort. Ik kreeg ook een SMS met een nieuwe afleverdatum op donderdag 20/4 om 10:00u. Ik kan dan niet dus hoop dat ik hem weer terug kan zetten op 19/4 om 14:30u, dat was al eerder gepland toen de reservering nog op mijn privé stond.

Als het allemaal lukt dan heb ik de auto binnen 13 dagen, en dan zaten daar ook nog de paasdagen tussen. Volgens mij heeft m'n werkgever de bestelling zelfs pas afgelopen dinsdag bij Leaseplan geplaatst, op die manier bekeken is het dan zelfs een levering binnen 8 dagen. _/-\o_
Bizar snel gedaan. Ik heb dezelfde configuratie alleen dan via de LM besteld. Tot nu toe weet ik dat er een RN en een VIN is dus dat stemt positief. Ik kreeg van de week een mailtje van iemand van Tesla(waar ik al eerder contact mee had gehad) dat mijn telefoonnummer nog niet bekend was. Die hebben ze nu dus ik hoop dat ik ook snel die sms krijg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reiger
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-12-2024
Zojuist een update gehad van mijn MYQSLR Zwart met 20 inch wielen, levering nu op 23 april - 9 mei.

24 maart besteld.

Ook vannacht een mail ontvangen dat de prijsverlaging geldt voor mijn MY. Ik ga er vanuit dat dit niet correct is, de LR heeft in de configurator namelijk nog dezelfde prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Reiger op 15-04-2023 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:02
sd3903-3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:05:
Ik denk dat als je een performance besteld in blauw, deze komt in sep-okt, hij uit Berlijn komt. Dan zal de LR ook rond die tijd uit Berlijn komen. En wellicht in de nieuwe kleur blauw als je nu besteld... Wat denken anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RFAMLK schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:03:
[...]

Ik denk dat als je een performance besteld in blauw, deze komt in sep-okt, hij uit Berlijn komt. Dan zal de LR ook rond die tijd uit Berlijn komen. En wellicht in de nieuwe kleur blauw als je nu besteld... Wat denken anderen?
Oude kleur bestellen is oude kleur krijgen lijkt me. Dus ik zou verwachten dat die gewoon nog uit China komt. Als hij uit Berlijn zou komen met de nieuwe kleur dan hadden ze dit wel aangepast op de site. Net als met de rode kleur gedaan is.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 17-04-2023 09:13 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Mijn bestelling van een nieuwe firmawagen is inmiddels ook lopende. Ik ben voor een M3 LR gegaan in het rood en de standaard velgen.
  • 11/04: wagen besteld door werkgever bij Leaseplan België
  • 12/04: bestelbevestiging van Leaseplan bij Tesla ontvangen
  • 17/04: mail voor aanmaak Tesla account ontvangen en mail van leaseplan met leverdatum 8 juni
Meer heb ik voorlopig nog niet ontvangen, maar tot nu toe gaat het vrij vlot. Ik heb bij Tesla Hasselt gevraagd of er een snel leverbaar model aan mij kan toegewezen worden aangezien er eentje in exact dezelfde config beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Zonet bericht gekregen dat de verzekering de nummerplaten gaat aanvragen en levering is voorzien voor woensdag 19/04! Uur nog te bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jmignolet schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:12:
Zonet bericht gekregen dat de verzekering de nummerplaten gaat aanvragen en levering is voorzien voor woensdag 19/04! Uur nog te bevestigen. :)
Bel toch maar eerst als je ze vast krijgt. Soms komen de platen toe in Zaventem, en sta je in Drogenbos voor niks.

Maar proficiat, en veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Tommie12 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:52:
[...]

Bel toch maar eerst als je ze vast krijgt. Soms komen de platen toe in Zaventem, en sta je in Drogenbos voor niks.

Maar proficiat, en veel plezier!
In de mail naar de verzekering toe (ik stond in CC) moest de makelaar de nummerplaten laten opsturen naar Sint-Agatha-Berchem. Vermoedelijk wordt er vervolgens een transport voorzien richting Drogenbos? Plaats van levering is Drogenbos staat er in diezelfde mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
jmignolet schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:56:
[...]

In de mail naar de verzekering toe (ik stond in CC) moest de makelaar de nummerplaten laten opsturen naar Sint-Agatha-Berchem. Vermoedelijk wordt er daarna vervolgens een transport voorzien richting Drogenbos? Plaats van levering is Drogenbos staat er in diezelfde mail.
… toch eerst checken, je zou niet de eerste zijn die daar staat zonder platen …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikgroen1988
  1. 28/3 - besteld bij LM
  2. 4/4 - de bestelling geplaatst door LM bij Tesla
  3. 13/4 - bericht van contactpersoon bij Tesla dat er een RN nummer bekend was en VIN inmiddels ook gekoppeld maar dat Telefoonnummer nog onbekend is.
  4. 17/4 - Bericht gehad van Tesla. Mijn MYRWD White/Black staat klaar op de 24e in Tilburg.
Dit gaat echt vreselijk snel maar daar klagen we maar niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:02
Inspired schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:12:
[...]

Oude kleur bestellen is oude kleur krijgen lijkt me. Dus ik zou verwachten dat die gewoon nog uit China komt. Als hij uit Berlijn zou komen met de nieuwe kleur dan hadden ze dit wel aangepast op de site. Net als met de rode kleur gedaan is.
Wat je zag met QuickSilver is dat mensen die MSM hadden besteld, gratis werden geupgrade naar QS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RFAMLK schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:39:
[...]

Wat je zag met QuickSilver is dat mensen die MSM hadden besteld, gratis werden geupgrade naar QS.
Dat zal. Maar ik acht de kans groter dat je gewoon een oude blauwe krijgt uit China. Die zijn ook lang onderweg dus de leverindicatie is niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
Linus_BE schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:19:
Mijn bestelling van een nieuwe firmawagen is inmiddels ook lopende. Ik ben voor een M3 LR gegaan in het rood en de standaard velgen.
  • 11/04: wagen besteld door werkgever bij Leaseplan België
  • 12/04: bestelbevestiging van Leaseplan bij Tesla ontvangen
  • 17/04: mail voor aanmaak Tesla account ontvangen en mail van leaseplan met leverdatum 8 juni
Meer heb ik voorlopig nog niet ontvangen, maar tot nu toe gaat het vrij vlot. Ik heb bij Tesla Hasselt gevraagd of er een snel leverbaar model aan mij kan toegewezen worden aangezien er eentje in exact dezelfde config beschikbaar is.
En lukt dit? Mij vertelden ze vorige week dat dit bij leasing blijkbaar niet kan? Ben benieuwd wat ze jou verteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkster72
Pfffff net een tientje te duur die witte Model Y performance in de lease. Valt net buiten mijn budget..... Anders had ik mijn QS ingeruild voor een MY performance.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
henkster72 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:41:
Pfffff net een tientje te duur die witte Model Y performance in de lease. Valt net buiten mijn budget..... Anders had ik mijn QS ingeruild voor een MY performance.......
Uitzondering aanvragen. Je werkgever zal met een goed verhaal naar de belastingdienst moeten komen met waarom deze auto toch bij je functie past, maar dat is bij goede performance meestal niet zo'n issue. Verder wat buiten je leasebudget valt laten opnemen als kosten voor privegebruik op je loonstrook. Dan mag je het wegstrepen tegen de bijtelling (die tot 0 kan teruglopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkster72
Caelorum schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:43:
[...]

Uitzondering aanvragen. Je werkgever zal met een goed verhaal naar de belastingdienst moeten komen met waarom deze auto toch bij je functie past, maar dat is bij goede performance meestal niet zo'n issue. Verder wat buiten je leasebudget valt laten opnemen als kosten voor privegebruik op je loonstrook. Dan mag je het wegstrepen tegen de bijtelling (die tot 0 kan teruglopen).
Ik werk voor een groot internationaal bedrijf en dit is al de maximale overschreiding die toegestaan is. Daar gaan ze geen uitzonderingen voor maken. Maar goed. het is prima zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkster72 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:45:
[...]

Ik werk voor een groot internationaal bedrijf en dit is al de maximale overschreiding die toegestaan is. Daar gaan ze geen uitzonderingen voor maken. Maar goed. het is prima zo....
Wanneer loopt je huidige af? Als je kunt wachten kun je dat doen. De prijs van de LR en P kan nog wel eens wat verder gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkster72
Inspired schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:46:
[...]

Wanneer loopt je huidige af? Als je kunt wachten kun je dat doen. De prijs van de LR en P kan nog wel eens wat verder gaan zakken.
Ik rij al in een voorloopauto...... ik heb begin feb besteld dus ik vermoed dat de QS ook wel snel geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkster72 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:48:
[...]

Ik rij al in een voorloopauto...... ik heb begin feb besteld dus ik vermoed dat de QS ook wel snel geleverd gaat worden.
Ah.. ja. Dan is het niet anders. Je zou dan de Performance boost kunnen meenemen. Dan is de LR toch net wat snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Iemand hier die toevallig zeer recentelijk een model 3 helemaal standaard in multicoat white heeft besteld? Wanneer besteld en wanneer geleverd (of verwacht)?

[ Voor 8% gewijzigd door mw303 op 18-04-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Caelorum schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:43:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat de Belastingdienst iets moet vinden van het iets verruimen een leasebudget. Kan mij voorstellen dat er wel ergens kaders zijn, maar voor een Model 3/Y zal dit altijd een gevalletje eigen bijdrage of de budgetten binnen het bedrijf bijstellen betreffen. Gaat het om 100% van je salaris opmaken voor een lease Lamborghini, dan zal de BD daar mogelijk wel iets van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Taro schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:58:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat de Belastingdienst iets moet vinden van het iets verruimen een leasebudget. Kan mij voorstellen dat er wel ergens kaders zijn, maar voor een Model 3/Y zal dit altijd een gevalletje eigen bijdrage of de budgetten binnen het bedrijf bijstellen betreffen. Gaat het om 100% van je salaris opmaken voor een lease Lamborghini, dan zal de BD daar mogelijk wel iets van vinden.
Van wat ik heb begrepen van HR toen is dat de budgetten bij het functiegebouw moeten passen en dat dit functiegebouw wordt getoetst bij de belastingdienst. Een te hoog leasebudget bij een bepaald loonbedrag was lastig uitleggen. Ik heb toen een uitzondering moeten aanvragen boven de standaard 20% overschrijving die in veel bedrijven wordt gehanteerd. Ik vermoed dat die 20% ook vanuit een standaarduitleg van de belastingregels komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
Relaxxxx1103 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 00:17:
[...]

En lukt dit? Mij vertelden ze vorige week dat dit bij leasing blijkbaar niet kan? Ben benieuwd wat ze jou verteld hebben.
Ze hebben mij nog niet geantwoord. Van zodra ik meer weet zal ik het hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
Onze QS staat er.
4 maart besteld.
Net ingelogd in de app en een VIN gekregen met levering tussen 18 - 26 april.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:48
nils7 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:48:
Onze QS staat er.
4 maart besteld.
Net ingelogd in de app en een VIN gekregen met levering tussen 18 - 26 april.
Die van mij (MYLRQS zwart) besteld op 11 Feb (of 23 als de wachttijd op financing meetelt) nog steeds een “groot” window: 19-apr tot 5-mei. En geen VIN.

Heb jij een LR of een P?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
rvleij schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:16:
[...]

Die van mij (MYLRQS zwart) besteld op 11 Feb (of 23 als de wachttijd op financing meetelt) nog steeds een “groot” window: 19-apr tot 5-mei. En geen VIN.

Heb jij een LR of een P?
Wit interieur
LR

[edit]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 23% gewijzigd door nils7 op 18-04-2023 20:52 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
Is er mogelijk een trekhaak leveringsprobleem dat iemand weet?
In Het grote Tesla Model 3 & Y topic merkt carpebios op dat er al sinds eind maart geen Tesla Store voorraad is. (carpebios in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic")
Heeft dat effect op bestelling (MY/LR/Blauw/Zwart/19/besteld via LM op 26-01-2023) mét trekhaak die bijvoorbeeld op de Grand Champion zouden moeten staan? Ik vraag het niet voor een vriend maar expliciet voor mijzelf... ;)

https://tesla-updates.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

nzxtviper schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:11:
Is er mogelijk een trekhaak leveringsprobleem dat iemand weet?
In Het grote Tesla Model 3 & Y topic merkt carpebios op dat er al sinds eind maart geen Tesla Store voorraad is. (carpebios in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic")
Heeft dat effect op bestelling (MY/LR/Blauw/Zwart/19/besteld via LM op 26-01-2023) mét trekhaak die bijvoorbeeld op de Grand Champion zouden moeten staan? Ik vraag het niet voor een vriend maar expliciet voor mijzelf... ;)

https://tesla-updates.github.io/
Tesla heeft wel vaker zaken nageleverd, het gaat erom dat de auto voorbereid is voor een trekhaak en zolang ze daar geen leverproblemen met bijbehorende onderdelen hebben zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17-09 23:03
Stiekem had ik ook al een vermoeden dat wagens uitgerust met een trekhaak langer op zich laten wachten dan zonder… Mijn bestelling (met trekhaak) gaat ook trager dan bij anderen (zonder trekhaak). Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik heb eentje met trekhaak besteld en mag straks om 13u achter mijn MYLR. Benieuwd of ie enkel voorbereid zal zijn voor de trekhaak of dat de trekhaak er wel degelijk op zit.

[ Voor 3% gewijzigd door jmignolet op 19-04-2023 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkster72
https://electrek.co/2023/04/18/tesla-slashes-price-again/

Gaan de prijzen nu weer naar beneden? Misschien komt dan toch die MYP in zicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jmignolet schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:34:
Ik heb eentje met trekhaak besteld en mag straks om 13u achter mijn MYLR. Benieuwd of ie enkel voorbereid zal zijn voor de trekhaak of dat de trekhaak er wel degelijk op zit.
De bol zal mooi in zijn verpakking zitten, en ligt in de koffer of de frunk.
Ik heb de afdekplaat nog niet verwijderd... ik zal eens moeten proberen of ik die echt gemonteerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooojeee
MY RWD, blauw. 20-3 besteld via LM Alphabet.
Net Tesla weer eens gebeld na laatste contact op 3 april (toen wel een RN, maar geen VIN). Zag voorraad in mijn configuratie met indicatie ‘binnenkort leverbaar’ op de site staan dus even checken of ik die kon claimen. Ondanks alle verhalen hier van ongeduldige Tweakers bleek dat toch een bijzondere vraag.

Na netjes binnen een kwartier teruggebeld te zijn, werd mij verteld dat een VIN gekoppeld is aan mijn RN en de levering medio mei moet plaatsvinden. De voorraad op de site zou op hetzelfde schip staan dus daar valt helaas geen voordeel te behalen. ‘Binnenkort leverbaar’ betekent bij Tesla in dit geval dus medio mei.

Dit matcht goed met mijn eerdere aanname dat mijn auto ook op de Grand Champion staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bin089
ooojeee schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:00:
[...]

Net Tesla weer eens gebeld na laatste contact op 3 april (toen wel een RN, maar geen VIN). Zag voorraad in mijn configuratie met indicatie ‘binnenkort leverbaar’ op de site staan dus even checken of ik die kon claimen. Ondanks alle verhalen hier van ongeduldige Tweakers bleek dat toch een bijzondere vraag.

Na netjes binnen een kwartier teruggebeld te zijn, werd mij verteld dat een VIN gekoppeld is aan mijn RN en de levering medio mei moet plaatsvinden. De voorraad op de site zou op hetzelfde schip staan dus daar valt helaas geen voordeel te behalen. ‘Binnenkort leverbaar’ betekent bij Tesla in dit geval dus medio mei.

Dit matcht goed met mijn eerdere aanname dat mijn auto ook op de Grand Champion staat.
En die zou 6 mei in Zeebrugge moeten arriveren toch?! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ooojeee
r0bin089 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:16:
[...]

En die zou 6 mei in Zeebrugge moeten arriveren toch?! :*)
Klopt! Hoewel ik nog geen goede bron heb die dat bevestigt. Ben benieuwd of iemand anders die wel heeft.

Ik baseer het op onderstaand topic, maar de tekst is wat vaag.
GRAND CHAMPION is a Tesla charter and is heading for an EU port, after the traditional refuel off Singapore.
Either Koper (30 Apr), Barcelona (1 May) or Zeebrugge (6 May). My money is on Zeebrugge.
Bron: https://teslamotorsclub.c...-movements.289596/page-68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
PeterinDen Haag schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:04:
Ik neem ook maar even plaats in deze enorme wachtkamer...

Besteld op 25 maart:
MY RWD Midnight Silver 19".
Het is een particuliere aankoop en ik ontving direct een RN nummer.
Verwachte levertijd april - juni (zoals op de website nu nog steeds staat).

26 Maart standaard e-mail ontvangen met de nog te doorlopen stappen.
27 Maart persoonlijk mailtje van Tesla Advisor uit Den Haag met welkom.
27 Maart leveringsdatum aangepast naar 4 mei - 28 juni

En daar staat-ie nog steeds op.
Even een update:
Ik zag vandaag in de app dat ik een aanpassing in mijn bestelling moest accepteren door in te loggen op mijn account. Het betrof het akkoord dat van mij nodig was op de Tesla Vision ipv de Ultrasoonsensoren. Na het akkoord direct een nieuwe datum ontvangen. Staat nu op 2 mei - 16 mei.
Denk dat hij dus op de Grand Champion staat die rond 6 mei in Zeebrugge aankomt.

En nog een update:
Zie nu net in mijn account/documenten dat de eindfactuur ook is toegevoegd. Hierop is nu mijn VIN vermeld en de afleverdatum van 9 mei.... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door PeterinDen Haag op 19-04-2023 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT

DJT

DJT schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:17:
[...]

Vanmiddag MYRWD wit/zwart opgehaald in Tilburg.

6 april prive bestelling geplaatst, direct een VIN ontvangen.
11 april bestelling met RN nummer doorgegeven aan Leaseplan.
19 april opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WongWong
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:35
Hi allen,

Ik kan het zo 123 niet vinden, maar ik heb via Arval een Tesla Y besteld. Deze komt binnenkort binnen (24ste!), maar hoe kan ik het voertuig toevoegen in de app?

Als ik het VIN invoer, zegt de app dat dit niet kan ivm dat het een lease-auto is.
Kan ik straks rijden zonder de app? Of laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
WongWong schreef op donderdag 20 april 2023 @ 00:21:
Hi allen,

Ik kan het zo 123 niet vinden, maar ik heb via Arval een Tesla Y besteld. Deze komt binnenkort binnen (24ste!), maar hoe kan ik het voertuig toevoegen in de app?

Als ik het VIN invoer, zegt de app dat dit niet kan ivm dat het een lease-auto is.
Kan ik straks rijden zonder de app? Of laden?
Dat doen ze bij de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
jmignolet schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:34:
Trekhaak zat er niet op, maar wel netjes in de koffer in een mooi Tesla zakje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Relaxxxx1103 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 00:17:
[...]

Ik krijg geen antwoord via mail (Tesla Hasselt) en telefonisch geraak ik ook niet binnen. Weet niet of er nog een ander emailadres of telefoonnummer is wat ik kan gebruiken om meer info hierover te krijgen. Ik ben al eerder in contact geweest via mail en kreeg steeds na 2-3 dagen antwoord, nu al meer dan een week stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_chinese
Zojuist is de leveringstermijn weer uitgesteld van 19 april- 5 mei naar 26 april- 12 mei. Toen ik de MYLR QS zwart zonder trekhaak bestelde zeiden ze dat het in februari/ maart wordt geleverd. Op 10 februari besteld, maar ik zie al veel mensen in de chat die later hadden besteld, maar wel de auto al konden ophalen. Vraag me af of er iets mis is met mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Iemand al iets gehoord over de levering van de Model Y LR in Midnight Cherry Red? Of misschien al gezien bij een Tesla vestiging?
Ik heb hem besteld en als leveringsperiode 9 juni-30 juni.
Ik ben wel benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
X_chinese schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:15:
Zojuist is de leveringstermijn weer uitgesteld van 19 april- 5 mei naar 26 april- 12 mei. Toen ik de MYLR QS zwart zonder trekhaak bestelde zeiden ze dat het in februari/ maart wordt geleverd. Op 10 februari besteld, maar ik zie al veel mensen in de chat die later hadden besteld, maar wel de auto al konden ophalen. Vraag me af of er iets mis is met mijn bestelling.
Die van mij (alles exakt hetzelde als bij jou) is ook opgeschoven, precies hetzelfde.

Ik vraag mij soms ook af of er iets mis is met mijn bestelling. Mijn order stond origineel ook op Feb / Mrt, het lijkt redelijk random. Ik weet niet of we opgeschoven worden omdat er minder wagens gemaakt worden dan gepland of omdat anderen (lease, fleet?) voorgaan ofzo.

Als ik nu op de website kijk staat er gewoon apr-jun, dat kan OF niet kloppen OF mijn bestelling doet er langer over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_chinese
rvleij schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:41:
[...]

Die van mij (alles exakt hetzelde als bij jou) is ook opgeschoven, precies hetzelfde.

Ik vraag mij soms ook af of er iets mis is met mijn bestelling. Mijn order stond origineel ook op Feb / Mrt, het lijkt redelijk random. Ik weet niet of we opgeschoven worden omdat er minder wagens gemaakt worden dan gepland of omdat anderen (lease, fleet?) voorgaan ofzo

Als ik nu op de website kijk staat er gewoon apr-jun, dat kan OF niet kloppen OF mijn bestelling doet er langer over. :)
Ik heb de auto voor prive besteld. Of het is inderdaad dat de lease maatschappijen voorrang hebben, of het komt omdat auto’s met de kleur QS een lagere prioriteit hebben. Als de vertraging door de kleur komt, dan vind ik dat helemaal raar. Moet €3k extra betalen voor de kleur en moet er langer op wachten.
Heb nu een probleem omdat ik mijn oude auto heb verkocht en die maandag moet inleveren. Ik had gedacht dat de levertermijn steeds nauwkeuriger wordt. Nu wordt de window juist groter en komt het later. Word er niet vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkster72
X_chinese schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:57:
[...]

Ik heb de auto voor prive besteld. Of het is inderdaad dat de lease maatschappijen voorrang hebben, of het komt omdat auto’s met de kleur QS een lagere prioriteit hebben. Als de vertraging door de kleur komt, dan vind ik dat helemaal raar. Moet €3k extra betalen voor de kleur en moet er langer op wachten.
Heb nu een probleem omdat ik mijn oude auto heb verkocht en die maandag moet inleveren. Ik had gedacht dat de levertermijn steeds nauwkeuriger wordt. Nu wordt de window juist groter en komt het later. Word er niet vrolijk van!
Ik denk dat veel lease maatschappijen doen alsof ze meer weten dan tesla. Maar als je Tesla delivery mailed dan krijg je gewoon antwoord en dat is vaker een groter window dan je lease maatschappij je geeft maar dat is eerlijker dan steeds opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Als de vertraging door de kleur komt, dan vind ik dat helemaal raar. Moet €3k extra betalen voor de kleur en moet er langer op wachten. [...]
Geen idee hoe het nu 4 jaar later is, maar in 2019 werden ze nog in batches gemaakt en moest je toen ook lang wachten als je wit had (zwart was toen een tijd lang gratis op de model 3). Het is zelfs toen even geweest dat als je bijbetaalde voor een trekhaak je hem een stuk sneller kreeg dan de anderen. Paar weken later was het compleet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
[...]

Ik kan je garanderen dat LM GEEN voorrang krijgen.
Mijn indruk is dat LM en Tesla helemaal geen beste vriendjes zijn. In elk geval ging mijn proces met LM enorm stroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
Linus_BE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:04:
[...]

Ik krijg geen antwoord via mail (Tesla Hasselt) en telefonisch geraak ik ook niet binnen. Weet niet of er nog een ander emailadres of telefoonnummer is wat ik kan gebruiken om meer info hierover te krijgen. Ik ben al eerder in contact geweest via mail en kreeg steeds na 2-3 dagen antwoord, nu al meer dan een week stilte.
Thanks voor de update. Ik was ook reeds eerder in contact met Tesla Hasselt (meerdere personen). Het ging allemaal goed qua respons tot ze door kregen dat de leasing te traag was om de auto nog geleverd te krijgen in Q1. Sindsdien pakt niemand mijn telefoon nog op of antwoordt niemand nog op de mails die ik verstuurd heb vanaf 31/03.

De leasingmij heeft nu de bestelling wel eindelijk bevestigd op 13/04, maar dan bij Tesla Antwerp merk ik. Mijn levering staat voorlopig gepland "eerste helft van mei" bij Arval.

Ben benieuwd wanneer jij iets hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
[...]

Ja, ik heb hem ook privé gekocht. Ik heb mijn auto al begin Feb verkocht. Er stond namelijk dat levering Feb / Mrt was en ik wilde geen nieuwe auto bestellen zonder dat ik de centjes van mijn "oude" binnen had. Best irritant dit, maar goed niet zoveel aan te doen anders dan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_chinese
rvleij schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:31:
[...]

Ja, ik heb hem ook privé gekocht. Ik heb mijn auto al begin Feb verkocht. Er stond namelijk dat levering Feb / Mrt was en ik wilde geen nieuwe auto bestellen zonder dat ik de centjes van mijn "oude" binnen had. Best irritant dit, maar goed niet zoveel aan te doen anders dan wachten.
Oef! Hopelijk hoeft u niet veel langer te wachten.
Ik wou mijn oude auto eerst inleveren bij Tesla, maar toen had ik het toch maar ergens anders verkocht. Kreeg ergens anders €1500 meer voor. Maar misschien was het toch handig om het gewoon bij Tesla in te leveren. Scheelt me gedoe en hoef ik geen rekening te houden met de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Probeer a.u.b. steeds aan te geven welke Tesla je bestelt hebt. Ik probeer al vijf pagina's lang te achterhalen wat de actuele levertijd is van een standaard model 3 in wit, zonder opties, maar dat is niet te doen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 06-09 09:55
X_chinese schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:50:
[...]

Oef! Hopelijk hoeft u niet veel langer te wachten.
Ik wou mijn oude auto eerst inleveren bij Tesla, maar toen had ik het toch maar ergens anders verkocht. Kreeg ergens anders €1500 meer voor. Maar misschien was het toch handig om het gewoon bij Tesla in te leveren. Scheelt me gedoe en hoef ik geen rekening te houden met de levertijd.
Bij mij was t verschil 7000 euro. Prive verkoop bracht dus veel meer op dan inruil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
mw303 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:43:
Probeer a.u.b. steeds aan te geven welke Tesla je bestelt hebt. Ik probeer al vijf pagina's lang te achterhalen wat de actuele levertijd is van een standaard model 3 in wit, zonder opties, maar dat is niet te doen zo ;)
Daar is niet direct een voorspelling over te doen. Hangt gewoon af van wat er op de schepen staat die onderweg zijn, en van de open bestellingen. En soms annuleert iemand een auto en ben jij de gelukkige.

Ik zou rekenen met 6-8 weken, kan sneller met wat geluk.

En je kan natuurlijk altijd de direct leverbare auto’s bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsM
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik heb een VIN! MYLRQS/zw/19/geen trekhaak. 4/2 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_chinese
MatthijsM schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:17:
Ik heb een VIN! MYLRQS/zw/19/geen trekhaak. 4/2 besteld!
Lease of prive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Linus_BE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:04:
[...]

Vanmiddag nog bij Tesla Hasselt geweest. Was er gigadruk, moest zelfs de wagen dwars voor de service garagepoort plaatsen omdat er nergens plaats was en ik anders de volledige gang naar achter blokkeerde. Er waren er ook verschillende hun wagens aan het afhalen en de service medewerkers hadden het precies ook zeer druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
LucLey schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:35:
[...]

Vanmiddag nog bij Tesla Hasselt geweest. Was er gigadruk, moest zelfs de wagen dwars voor de service garagepoort plaatsen omdat er nergens plaats was en ik anders de volledige gang naar achter blokkeerde. Er waren er ook verschillende hun wagens aan het afhalen en de service medewerkers hadden het precies ook zeer druk.
Ze gaan de service zo snel moeten uitbreiden…. En als dat niet lukt, dan zitten we binnenkort met enorme wachttijden.

Hoe is dat in NL verlopen na 2019? Krijg je je probleem op tijd opgelost?

Ik heb na de aflevering gemerkt dat de voorste plaathouder gebroken is… geen drama natuurlijk, maar ik heb er een service request voor in geschoten. Pas na 3 dagen een reactie dat ze de ‘onderdelen’ gaan bestellen.
Zouden ze die plaathouders per pallet of halve vrachtwagen aan slepen?

Pagina: 1 ... 418 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.