RemmesB schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:36:
In juni 2021(!) een MXLR besteld en toen was het wachten… De huidige ‘oude X’ werd niet meer geleverd in Nederland en dus werd het wachten op de ‘nieuwe’ versie die nu verkocht wordt. Indicatie van de leverdatum toen: eerst een toezegging van eind 2021, toen half 2022, toen geen indicatie meer en sinds kort was het in mijn account ‘officieel’ Februari-Maart. Wás…
Helaas is na een wijziging de indicatie voor de leverdatum ook gewijzigd

De verwachte levering zal nu plaats vinden tussen April en Juni 2023
Ik had de 5 zits configuratie besteld, maar nu m’n ouders (vooral m’n pa) toch wat minder fit zijn en niet zo graag meer lange stukken (o.a. paar keer per jaar naar Friesland) rijden, ik 3 dochters heb en dus bergen vriendjes en vriendinnen moet vervoeren én omdat het gewoon handig is, wilde ik toch graag de 7-zits. Ik had het TCS Amsterdam al eens eerder gebeld om een wijziging door te voeren maarrrr, ik zou dan de nieuwe prijs voor mijn kiezen krijgen. Aangezien ik de MX in juni 2021 besteld heb, had ik een overeenkomst met de oude prijs en het veranderen van de interieurindeling zou mij dan zo’n 20.000 euro(!) kosten. Ben gekke Gerrit niet, dus dan maar 5 zits.
Toen ik er onlangs achter kwam dat er een levertijdindicatie te zien was, heb ik heel eigenwijs toch nog een keer gebeld met TSC Amsterdam en voilá, het was nu wel mogelijk om zonder prijsverhoging de indeling te veranderen. Uiteraard moet ik wel de 4300 euro voor de interieurwijziging zelf aftikken en helaas dus nóg langer wachten.
Mijn bestelling:
Tesla Model X
Midnight Silver Metallic
Cyberstream-velgen
Cream premium interieur met Walnut decor
7-zits configuratie
Stuurwiel
Autopilot
Ik twijfelde heel erg en wilde de Yoke proberen. Ik dacht dat de verkoper dit ook had begrepen, maar samen met de verandering van de indeling heeft hij ook de yoke vervangen voor het stuurwiel. Nu deze verandering is doorgevoerd, heb ik besloten het zo maar te laten. Mijn vrouw zal er ook in gaan rijden en over een paar jaar ook mijn dochters, dus wellicht dat een ‘gewoon’ stuurwiel toch beter is. Daarnaast is het ontbreken van de ‘stalks’ en de bediening op het stuur al genoeg wennen.
Het cream interieur is erg mooi en een stuk minder geel/creme dan op de foto’s of in de eerste versies van de Model S jaren geleden. Het is een soort van off-white. Het echt witte interieur vond ik tè wit. Ik geloof dat het witte interieur makkelijk te onderhouden is, maar bij daglicht en veel verlichting ‘s nachts, is het te licht naar mijn mening en geeft het geen rustig gevoel. Het crème interieur straalt wat meer rust uit.
De Enhanced Autopilot of FSD bestel ik er na aflevering bij.