Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Onze QS staat nog steeds tussen 14 april en 21 mei.
Toch maar even checken met ze want we zijn in die periode 3 weken op vakantie waarvan een week niet bereikbaar.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
4 maart besteld, hebben nog geen VIN.SuradjBajaj schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:11:
@nils7 En wanner hebben jullie de bestelling geplaatst en is het goedgekeurd door Tesla met dat welkomsbericht?
Wat bedoel je precies met welkomsbericht?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik mag aannemen dat je die wel heb gehad nu toch? Hier staat je RN nummer op.
Levering stond van mij op mrt-apr maar dat is waarschijnlijk nu dus uitgesteld als ik het beetje aflees van jou verhaal
@SuradjBajaj Ik heb mijn MYQS 24 maart besteld. Ontving direct een welkomstbericht en RN code. Levering staat gepland tussen 21 april - 15 juni.SuradjBajaj schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:56:
@nils7 Zo dan ken ik nog langer wachten gok ik. Hier ook nog geen VIN. De MYPQS besteld op 9 maart maar pas 14 maart is er goedgekeurd door Tesla. De welkom bericht is de mail welke je ontvangt van Tesla wanneer ze dus je bestelling hebben goedgekeurd. Hier staat dan het verloop van het proces beschreven.
Levering stond van mij op mrt-apr maar dat is waarschijnlijk nu dus uitgesteld als ik het beetje aflees van jou verhaal
Ik wil mijn privé auto weg doen, maar ben dan wel een beetje afhankelijk van de levertijd van de auto.
Had je ook de performance variant besteld?
Oh zo, de order confirmatie hadden wij 2 dagen later binnen en de RN direct.SuradjBajaj schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:56:
@nils7 Zo dan ken ik nog langer wachten gok ik. Hier ook nog geen VIN. De MYPQS besteld op 9 maart maar pas 14 maart is er goedgekeurd door Tesla. De welkom bericht is de mail welke je ontvangt van Tesla wanneer ze dus je bestelling hebben goedgekeurd. Hier staat dan het verloop van het proces beschreven.
Wij kopen de auto prive dus geen LM of financierder zit er tussen.
In de Tesla app staat bij ons het leverwindow qua datums.SuradjBajaj schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:09:
@Reiger Dat is wel super snel en fijn! Bij mij zijn er nog geen datums genoemd alleen maar een indicatie nu van apr-mei -__-.
Ik wil mijn privé auto weg doen, maar ben dan wel een beetje afhankelijk van de levertijd van de auto.
Wij hebben een gewone met wit interieur besteld.
[ Voor 24% gewijzigd door nils7 op 03-04-2023 11:18 ]
Ik heb een LR besteld (prive).SuradjBajaj schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:09:
@Reiger Dat is wel super snel en fijn! Bij mij zijn er nog geen datums genoemd alleen maar een indicatie nu van apr-mei -__-.
Ik heb hetzelfde, had die voorheen bij m'n model 3 wel. Maar we hebben een bereidersprofiel, daarin is de lootbox niet te zien. Blijkbaar staan ze er wel op, maar dat kan je testen bij een SuCDimi3h schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:52:
Ik heb op 31 maart mijn model Y opgehaald in Drogenbos. Het betreft een leasing wagen. Er werd mij verzekerd dat de 5000km gratis aan de superchargers zouden worden toegekend maar ik zie hier niets over in de app, heb ook dat lootbox icoontje niet rechts bovenaan. Nog iemand die hetzelfde probleem heeft en weet hoe dit opgelost kan worden?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hoe kan je dan zien dat de SuC wel de credits gebruikt en niet op je VISA factureert? Door achteraf te kijken of er niets is aangerekend? Wel lastig dat je dan het resterende aantal credits/km's niet kan zien...carpebios schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:10:
[...]
Ik heb hetzelfde, had die voorheen bij m'n model 3 wel. Maar we hebben een bereidersprofiel, daarin is de lootbox niet te zien. Blijkbaar staan ze er wel op, maar dat kan je testen bij een SuC
- bestelling : 26/10 en aangepast op 22/11 ivm trekhaak.
- oorspronkelijke leverblok was 2 FEB - 8 MRT, vervolgens 12 FEB-28 FEB, en dan 6 MRT - 19 MRT en zo verder. Nu : 2-18 APRIL.
- telefonisch is verkooppunt telkens onbereikbaar, want 'grote interesse in onze Tesla's, probeert u het later nog eens'.
- Dus dan maar op 13 maart tot daar gereden om toch maar zeker te weten dat alles juist staat, want toch vreemd dat het telkens opschuift..... verkoper stelt me gerust : "ik zie in het systeem dat hij 7/4 in Berlijn van de band rolt en dan is die 8 april hier, maar je krijgt daar heel binnenkort bevestiging van."
- Vandaag nog maar eens langs gereden, andere verkoper : "sorry meneer, maar er is echt nog niets te zien hoor, mijn collega zal iets te enthousiast geweest zijn. Maar ik verwacht wel dat u hem dit kwartaal zeker hebt'
ik hoef echt geen speciale behandeling, maar een beetje respect en correcte informatie is toch echt wel een minimum hoor.
waardeloos gewoonweg
Hem geantwoord met woensdag of donderdag, maar verder niks.
En dan eens gebeld naar Tesla Brussel, en geen antwoord.
Als ik naar daar rij, dan wil ik echt niet voor niks daar voor de deur staan.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hier helaas nog smsradiostilte.Tommie12 schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:09:
Vandaag een SMS met deze tekst: Dear, Please confirm your Tesla desired delivery date. Best Tesla Belgium.
Ik hoop voor je dat het door kan gaan.
Laat maar even weten.
Voor zover ik weet kunnen ze helemaal niet zien wanneer die van de band rolt. Zo zit het systeem ook niet in elkaar.josse74 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:41:
MYLR Quicksilver, black/white, 19", trekhaak (België)
- bestelling : 26/10 en aangepast op 22/11 ivm trekhaak.
- oorspronkelijke leverblok was 2 FEB - 8 MRT, vervolgens 12 FEB-28 FEB, en dan 6 MRT - 19 MRT en zo verder. Nu : 2-18 APRIL.
- telefonisch is verkooppunt telkens onbereikbaar, want 'grote interesse in onze Tesla's, probeert u het later nog eens'.
- Dus dan maar op 13 maart tot daar gereden om toch maar zeker te weten dat alles juist staat, want toch vreemd dat het telkens opschuift..... verkoper stelt me gerust : "ik zie in het systeem dat hij 7/4 in Berlijn van de band rolt en dan is die 8 april hier, maar je krijgt daar heel binnenkort bevestiging van."
- Vandaag nog maar eens langs gereden, andere verkoper : "sorry meneer, maar er is echt nog niets te zien hoor, mijn collega zal iets te enthousiast geweest zijn. Maar ik verwacht wel dat u hem dit kwartaal zeker hebt'
ik hoef echt geen speciale behandeling, maar een beetje respect en correcte informatie is toch echt wel een minimum hoor.
waardeloos gewoonweg
Ze produceren gewoon en uit die pool die er dan is worden die auto’s pas toegewezen (T gaat nog iets dieper) aan een RN.
Ik heb die sms ook gehad. Ongeveer hetzelfde geantwoord. Verder geen informatie. Dacht eerst dat het een grap was van mijn collega's. Weet niet wat ik nu moet doen.Tommie12 schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:09:
Vandaag een SMS met deze tekst: Dear, Please confirm your Tesla desired delivery date. Best Tesla Belgium.
Tja… ik ga morgen nog eens proberen te bellen, maar eigenlijk verwacht ik dat ze een van de voorgestelde dagen bevestigen.Zwiri schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:45:
[...]
Ik heb die sms ook gehad. Ongeveer hetzelfde geantwoord. Verder geen informatie. Dacht eerst dat het een grap was van mijn collega's. Weet niet wat ik nu moet doen.
Ondertussen ga ik wel de leasemaatschappij vragen of ze de verzekering en de inschrijving al geregeld hebben. Ik wil daar niet voor niks naar toe. Moet mijn huidige auto ook nog op het werk zien te krijgen.
Als jij iets hoort… posten graag.
Wat is jouw LM? Of kocht je privé?
Bij mij loopt het voa Arval.
[ Voor 8% gewijzigd door Tommie12 op 03-04-2023 19:55 ]
Ik heb via ALD besteld in september 2022Tommie12 schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:54:
[...]
Tja… ik ga morgen nog eens proberen te bellen, maar eigenlijk verwacht ik dat ze een van de voorgestelde dagen bevestigen.
Ondertussen ga ik wel de leasemaatschappij vragen of ze de verzekering en de inschrijving al geregeld hebben. Ik wil daar niet voor niks naar toe. Moet mijn huidige auto ook nog op het werk zien te krijgen.
Als jij iets hoort… posten graag.
Wat is jouw LM? Of kocht je privé?
Bij mij loopt het voa Arval.
Leasemaatschappijen hebben hun procedures nog niet afgestemd op dit nieuwe type dealers waar auto's gewoon gewoon als "commodity" beschouwd worden.
Ik hou je op de hoogte.
Ik ben ook niet te spreken van ALD. Mijn wagen was besteld eind augustus. Wagen was bij Tesla al ter plaatse op 11 januari en ik heb nog moeten wachten tot 2 maart om hem af te halen. Als ik zelf er niet achter had gezeten dan was die mss nog niet geleverd. ALD wist niets, zelfs het RN-nr niet,…. Triestig die communicatie daarZwiri schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:08:
[...]
Ik heb via ALD besteld in september 2022De wagen was geleverd eind november maar ALD wilde niet inschrijven want dan was het een wagen van 2022, ze vroegen Tesla om alle bestellingen te blokkeren tot 15 januari 2023. Tesla gaf die wagens dus gewoon aan andere klanten, wat ik begrijp. Daarna werd mijn order echter niet automatisch opnieuw geplaatst, ik moest eerst 2 maanden bellen en mailen om Tesla en ALD terug in sync te brengen.
Leasemaatschappijen hebben hun procedures nog niet afgestemd op dit nieuwe type dealers waar auto's gewoon gewoon als "commodity" beschouwd worden.
Ik hou je op de hoogte.
Arval doet zelfs geen poging meer om me te informeren. Als je belt zeggen ze dat ze de bestelling doorgezet hebben, maar dat ze geen RN nummer van Tesla gekregen hebben.LucLey schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:52:
[...]
Ik ben ook niet te spreken van ALD. Mijn wagen was besteld eind augustus. Wagen was bij Tesla al ter plaatse op 11 januari en ik heb nog moeten wachten tot 2 maart om hem af te halen. Als ik zelf er niet achter had gezeten dan was die mss nog niet geleverd. ALD wist niets, zelfs het RN-nr niet,…. Triestig die communicatie daar
Als ik dan bel, dan ziet Tesla het RN gewoon gebaseerd op mijn telefoonnummer.
En iedere vraag aan Arval beantwoorden ze met: bel maar naar de dealer.
Bij mij was Tesla zeer behulpzaam. Herkenden me ook via mijn telefoonnr en het is Tesla die me het RN-nr heeft bezorgd, nadien ook informeerde dat de wagen geleverd was, waar, dat de papieren naar de ALD waren gestuurd,…. Zo heb ik dan ALD kunnen pushen om dossier verder af te handelen.Tommie12 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:54:
[...]
Arval doet zelfs geen poging meer om me te informeren. Als je belt zeggen ze dat ze de bestelling doorgezet hebben, maar dat ze geen RN nummer van Tesla gekregen hebben.
Als ik dan bel, dan ziet Tesla het RN gewoon gebaseerd op mijn telefoonnummer.
En iedere vraag aan Arval beantwoorden ze met: bel maar naar de dealer.
Ik rij ook sinds 31-03 een MY via leasemaatschappij. Heb wel de lootbox in de app, maar nog geen tegoed. Heb Tesla gebeld en die gaven aan dat het blijkbaar handmatig gecontroleerd en verwerkt wordt. Ze hebben mijn auto in ieder geval op een “lijst” gezet om te gaan verwerken. We wachten het af. Ondertussen wel al 2x gebruik gemaakt van supercharging, maar er is nog geen bedrag van de cc afgeschreven. Oplaadgeschiedenis in de app is ook nog leeg.Dimi3h schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:52:
Ik heb op 31 maart mijn model Y opgehaald in Drogenbos. Het betreft een leasing wagen. Er werd mij verzekerd dat de 5000km gratis aan de superchargers zouden worden toegekend maar ik zie hier niets over in de app, heb ook dat lootbox icoontje niet rechts bovenaan. Nog iemand die hetzelfde probleem heeft en weet hoe dit opgelost kan worden?
Aan mijn telefoonnummer zagen ze al wat er besteld was en wanneer (16 febr, MY, blauw/zwart/19/TH).
Ze wisten mij te vertellen dat het deze maand niet meer gaat gebeuren maar eerder in mei of zelfs juni.
Én dat de auto uit Berlijn komt….(!?!).
Toen ik vroeg wanneer Berlijn dan was begonnen met de kleur blauw kreeg is als antwoord dat ze deze kleur al vanaf het begin maken.
Weet iemand of dat klopt? Ik was ervan overtuigd dat de blauwe uit China komt.
Ik ga weer in de wacht.

Er is nog geen blauwe gespot in Berlijn. Ze zeggen dus maar wat.nzxtviper schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:41:
Net even contact gehad met Tesla.
Aan mijn telefoonnummer zagen ze al wat er besteld was en wanneer (16 febr, MY, blauw/zwart/19/TH).
Ze wisten mij te vertellen dat het deze maand niet meer gaat gebeuren maar eerder in mei of zelfs juni.
Toen ik vroeg wanneer Berlijn dan was begonnen met de kleur blauw kreeg is als antwoord dat ze deze kleur al vanaf het begin maken.
Ik ga weer in de wacht.
Ondertussen ook kunnen bellen met Tesla. Blijkt dat de papieren nog niet naar Arval verstuurd werden. Dus… het zal waarschijnlijk voor volgende week zijn.
Dat is ook de reden waarom ze nog niet op die SMS geantwoord hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Tommie12 op 04-04-2023 11:56 ]
Nog geen bericht gehad van m'n LM, echter Tesla geeft aan dat de auto deze of komende week af te halen moet zijn.
Besteld volgens Arval op 3 februari (werkelijke verwerkdatum lag volgens Tesla later blijkbaar, eerder rond 20 feb).
30-03 heb ik de Tesla model 3 dan eindelijk in Groningen kunnen ophalen. Hij is vervoerd per containerschip en gelost in Rotterdam. Daar bleek ook een euvel te zitten want de levering was op 21/3 gepland, maar 20/3 belde men in de middag doodleuk op dat hem niet ging worden.
Tijdspanne voor hen die het boeiend vinden:
12-3-2022: Proefrit in Zwolle
18-3-2022: Werkgever stuurt akkoord naar LM voor bestelling
22-4-2022: LM bestelt pas de 22e
29-4-2022: Ontvangst van RN door LM
09-03-2023: Gebeld om levering te plannen. Staat voor 21/3.
20-03-2023: Gebeld dat levering niet door kan gaan, Tesla zit nog in een container, Rotterdam is te druk..Levering nu 30/3
30-03-2023: Levering te Groningen.
Tesla compleet met Granny charger en trekhaak (zoals besteld).
/f/image/bfkAmAKihhrC37VLZI7B1QLK.png?f=fotoalbum_large)
De eerste indruk is toch wel positief. Ik heb hem nu een krappe week, en er 600km op de teller staan. Rij veel op AP en dat bevalt toch wel goed. Beetje huiverig voor Phantom Breaks maar nog geen mogen ervaren (veelal A1, A10, A9).
Ik schijn ook wat gratis Supercharger km's gekregen te hebben (heb er ook een e-mail van ontvangen), maar omdat het een leaseauto is, kan ik die SuC Km's nog niet vinden in de app, ik heb geen 'lootbox'. Tesla belde mij een dag na levering hoe het was gegaan, en bevestigde dat de km's voor mij er echt wel waren. Iemand enig idee hoe dit te checken? (Anders dan naar een SuC rijden, even stekkeren en kijken of je een factuur ontvangt
Tilburg zeker? Dat Berlijn verhaal werd mij ook verteld. "Alles wat hier binnenkomt, komt uit Berlijn".nzxtviper schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 10:41:
Net even contact gehad met Tesla.
Ik ga weer in de wacht.
Inmiddels een blauwe uit China gekregen. Prachtige kleur en je ziet ze niet veel. Niets mis mee, de kwaliteit is echt uitstekend.
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
Vandaag een mail in de namiddag dat Arval me een automatisch bericht stuurt als ze de papieren hebben. Ok, dat is prima.
Maar dan om half acht: de levering van je auto is VERVROEGD van 15 Maart naar eerste helft Juni….
Ik denk dat het een of ander automatisch bericht is, maar ik snap er niks van.
WTF, het zit je echt niet meeTommie12 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:53:
Mijn verhaal wordt nog mooier…
Vandaag een mail in de namiddag dat Arval me een automatisch bericht stuurt als ze de papieren hebben. Ok, dat is prima.
Maar dan om half acht: de levering van je auto is VERVROEGD van 15 Maart naar eerste helft Juni….
Ik denk dat het een of ander automatisch bericht is, maar ik snap er niks van.

Bericht van Arval of Tesla?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Arval….. prutsers. Ik geloof het gewoon niet. Tesla begint normaal geen SMS te sturen als de auto er nog niet is.Taro schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 21:57:
[...]
WTF, het zit je echt niet mee
Bericht van Arval of Tesla?
Niet te geloven...Tommie12 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:21:
[...]
Arval….. prutsers. Ik geloof het gewoon niet. Tesla begint normaal geen SMS te sturen als de auto er nog niet is.
Communicatie is al niet best vanuit Arval maar dit helpt zeker niet.
Maar weer achteraan bellen denk ik... Succes.
Ik duik zo even de spreadsheets in maar wellicht weten jullie zo welke boot er nu als eerste richting BE ZEE vaart en wat de verwachte aankomst is.
Ik heb namelijk nog steeds (wellicht ijdele) hoop dat ik 22 april nog met de MYLR/Blauw/Zwart/19/TH op vakantie kan...
Tilburg inderdaad... Fijn dat je jouw blauwe hebt.bert pit schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:03:
[...]
Tilburg zeker? Dat Berlijn verhaal werd mij ook verteld. "Alles wat hier binnenkomt, komt uit Berlijn".
Inmiddels een blauwe uit China gekregen. Prachtige kleur en je ziet ze niet veel. Niets mis mee, de kwaliteit is echt uitstekend.
Ik zie geen boten onderweg. Ik hoop,dat je auto ergens in een haven of op een parking staat.nzxtviper schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:35:
[...]
Niet te geloven...
Communicatie is al niet best vanuit Arval maar dit helpt zeker niet.
Maar weer achteraan bellen denk ik... Succes.
Ik duik zo even de spreadsheets in maar wellicht weten jullie zo welke boot er nu als eerste richting BE ZEE vaart en wat de verwachte aankomst is.
Ik heb namelijk nog steeds (wellicht ijdele) hoop dat ik 22 april nog met de MY/Blauw/Zwart/19/TH op vakantie kan...
Pas de komende dagen verwacht ik dat de eerste schepen naar Europa vertrekken.
https://tesla-updates.github.io/
- Besteld door lease op 28/3/23
- Communicatie van leaseplan dat levering op 6/4/23 zou doorgaan
- Contact opgenomen met Tesla; er is nog geen wagen gekoppeld, leverdatum kan zeker niet doorgaan...
Ik heb ondertussen het bericht dat hun laatste communicatie (levering ‘vervroegd’ van 15/3 naar 15/6….) een foutje was.
Arval kent het chassisnummer, dus ze kunnen de inschrijving regelen….
Zou het dan toch echt gaan gebeuren?
We hebben net de bank gebeld en we kunnen maximaal maar 50k overmaken via internet bankieren per keer en het resterende kan pas 4 uur later.
Dus voor onze ModelY LR zitten we daar al boven dus moet het betalen in 2x.
Iemand dit ook al eens gedaan en gaat dat goed?
Gaat prima, wel heb ik erachteraan naar tesla het bewijs van de overboekingen gemaild, en een dag later vanuit hun bevestigd gekregen.nils7 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:49:
Weet iemand dit die zijn Tesla prive heeft betaald?
We hebben net de bank gebeld en we kunnen maximaal maar 50k overmaken via internet bankieren per keer en het resterende kan pas 4 uur later.
3960wp SE | Model Y RWD
Ik kon het bedrag aangeven waar ik naartoe wou verhogen maar begrijp dat er bij jou dan een max op zit...nils7 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:49:
Ja alles daarboven moeten we bellen blijkbaar.Ninjetsu NL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:21:
[...]
Ik kon het bedrag aangeven waar ik naartoe wou verhogen maar begrijp dat er bij jou dan een max op zit...
Had ik nog niet over nagedacht. De voorwaarden van ING zijn ook tot 50k. Om het in één keer over te maken rijd ik even langs het ING kantoor om het limiet verder te verhogen.nils7 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:49:
22/03 Kenteken en chassisnummer doorgekregen van LP. Laadpas was al aangevraagd en naar mij onderweg. Geen communicatie vanuit Tesla zelf gekregen. (SMS, RN-nummer etc)
31/03 Zelf gebeld met Tesla, gezien er vanuit LP geen reactie kwam op mijn mail of alles wel goed gaat met de bestelling. Tesla vertelde mij dat het kenteken dat ik heb doorgekregen NIET aan mijn naam gekoppeld stond bij hun in het systeem. Er was tot op heden nog geen RN-nummer gekoppeld aan mijn bestelling. (Auto is eind januari besteld bij LP en begin februari bij Tesla door LP)
03/04 LP laat weten dat Tesla een tijd terug een aantal RN nummers heeft geannuleerd, maar zij niet konden zien om welke bestelnummers van LP dit zou gaan.
05/04 Nog steeds geen idee wanneer ik ook maar een auto ga ontvangen.
M3 RWD Wit/Zwart interior/19 inch
Je vraagt je toch af wat er in godsnaam zo moeilijk is dat er bij die LMs zo veel fout gaat... ik weet nog dat ik in 2019 ook volle bak achter LeasePlan aan heb moeten zitten omdat ze het niet geregeld kregen om de beperking van de bestelling af te halen...DRKHuizen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:57:
Mijn verhaal met leasen is nog mooier....
22/03 Kenteken en chassisnummer doorgekregen van LP. Laadpas was al aangevraagd en naar mij onderweg. Geen communicatie vanuit Tesla zelf gekregen. (SMS, RN-nummer etc)
31/03 Zelf gebeld met Tesla, gezien er vanuit LP geen reactie kwam op mijn mail of alles wel goed gaat met de bestelling. Tesla vertelde mij dat het kenteken dat ik heb doorgekregen NIET aan mijn naam gekoppeld stond bij hun in het systeem. Er was tot op heden nog geen RN-nummer gekoppeld aan mijn bestelling. (Auto is eind januari besteld bij LP en begin februari bij Tesla door LP)
03/04 LP laat weten dat Tesla een tijd terug een aantal RN nummers heeft geannuleerd, maar zij niet konden zien om welke bestelnummers van LP dit zou gaan.
05/04 Nog steeds geen idee wanneer ik ook maar een auto ga ontvangen.
M3 RWD Wit/Zwart interior/19 inch
Het is werkelijk niet te geloven..Ninjetsu NL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:27:
[...]
Je vraagt je toch af wat er in godsnaam zo moeilijk is dat er bij die LMs zo veel fout gaat... ik weet nog dat ik in 2019 ook volle bak achter LeasePlan aan heb moeten zitten omdat ze het niet geregeld kregen om de beperking van de bestelling af te halen...
Zojuist nogmaals met Tesla gebeld; er stond namelijk een M3 in de exacte specificatie als mijn 'bestelde' M3 op de website 'snel leverbaar' in Tilburg. Wat blijkt? Tesla kan mijn 'bestelling' niet eens meer terug zien in hun systeem en verwees mij wederom naar LP...........
Vreemd....Reiger schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:43:
Zojuist gezien dat de status van de leverdatum van onze MYQS LR gewijzigd is van 21 april - 15 juni, naar 24 april - 31 mei
Ik heb 1 feb besteld en bij mij staat de levertijd op april - juni. Wat voor specs heb je de QS besteld? Ik heb een QS LR 20 Inch en Zwart interieur besteld.
Ik denk dat ze te weinig kickbacks of extra commissie krijgen van Tesla, en daarom zo weinig mogelijk Tesla promoten.Ninjetsu NL schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:27:
[...]
Je vraagt je toch af wat er in godsnaam zo moeilijk is dat er bij die LMs zo veel fout gaat... ik weet nog dat ik in 2019 ook volle bak achter LeasePlan aan heb moeten zitten omdat ze het niet geregeld kregen om de beperking van de bestelling af te halen...
Tot Tesla er zelf mee begint, en dan zal het kot te klein zijn.
Bende oelewappers.
DRKHuizen schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:30:
[...]
Het is werkelijk niet te geloven..
Zojuist nogmaals met Tesla gebeld; er stond namelijk een M3 in de exacte specificatie als mijn 'bestelde' M3 op de website 'snel leverbaar' in Tilburg. Wat blijkt? Tesla kan mijn 'bestelling' niet eens meer terug zien in hun systeem en verwees mij wederom naar LP...........
Heb op 10 feb besteld. MY LR QS zwart zonder trekhaak. Staat bij mij nu op 13 april - 20 meihenkster72 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:02:
[...]
Vreemd....
Ik heb 1 feb besteld en bij mij staat de levertijd op april - juni. Wat voor specs heb je de QS besteld? Ik heb een QS LR 20 Inch en Zwart interieur besteld.
Lijkt erop dat de kleur QS mondjesmaat uit de fabriek komen. Beetje vreemd aangezien we zoveel voor de kleur hebben betaald.
Ik heb dezelfde specs (met trekhaak). Wel een privé aanschaf.henkster72 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:02:
[...]
Vreemd....
Afgelopen vrijdag heeft mijn collega de auto opgehaald, inderdaad Efteling-rij achtige taferelen! De accu was helaas slechts 35% vol maar dat is logisch omdat er te weinig tijd was om alle auto's voldoende te laden. De aflevering ging verder perfect, alles OK. De Tesla adviseur had de Tesla Supercharger bij vd Valk Tilburg ingesteld om de auto verder te laden. Dat werkte ook direct maar het is in tegenstelling tot wat de adviseur beweert niet gratis.pk1970 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:33:
[...]
nee, ik denk toch niet.... Ik heb een collega bereid gevonden die graag mijn MY RWD wil ophalen, op vrijdag 31 maart. Maar je bent me net 1 dag voor!
Als het goed is staat die vrijdagavond laat als ik thuis kom op de oprit
Ik heb er al diverse plezierritjes mee gemaakt, de auto bevalt echt super en de RWD met de kleine accu is voor mij perfect. Vlot genoeg en zuinig. (afgelopen maandagavond een "zondagsritje' door de dorpjes van oost-brabant/noord limburg, daarbij slechts 122 Wh/km verbruikt over 64 km, wel rustig gereden) Bij deze ga ook ik dit forum verlaten!
14 april / 21 mei hebben wij nogX_chinese schreef op woensdag 5 april 2023 @ 18:51:
[...]
Heb op 10 feb besteld. MY LR QS zwart zonder trekhaak. Staat bij mij nu op 13 april - 20 mei
Lijkt erop dat de kleur QS mondjesmaat uit de fabriek komen. Beetje vreemd aangezien we zoveel voor de kleur hebben betaald.
4 maart besteld
Graag zou ik mijn bestelling willen spiegelen aan die van mede 'ongeduldigen'
Op 27-3 bestelbevestiging ontvangen van LM, tevens een Tesla account aangemaakt door LM.
Besteld; Model Y RWD int; zwart, ext; wit, 20" Inductions
RN nummer wordt niet in de app gezet, deze heb ik zelf opgevraagd bij de LM.
Zonder RN kun je ook de VIN checker extensie van chrome niet gebruiken toch?
Ik hoop via jullie een indicatie te krijgen. Nu is er vanuit LM of Tesla nog niks gezegd.
Via de telefoon zegt Tesla voor deze config, eind april / begin mei wat ik ambitieus vind.
Als je de bestelde auto niet in het account terug ziet wat 9/10 keer zo is bij lease dan is het simpelweg wachten of een statusupdate vragen aan deliverynl @ tesla.com . Een RN nummer is dan wel noodzakelijk.r0bin089 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:29:
Hi All,
Graag zou ik mijn bestelling willen spiegelen aan die van mede 'ongeduldigen'.
Op 27-3 bestelbevestiging ontvangen van LM, tevens een Tesla account aangemaakt door LM.
Ik hoop via jullie een indicatie te krijgen. Nu is er vanuit LM of Tesla nog niks gezegd.
Via de telefoon zegt Tesla voor deze config, eind april / begin mei wat ik ambitieus vind.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik had gewoon Tesla 013 gebeld en die zagen op mijn naam/e-mail/telefoonnummer vooral dat er een auto gekoppeld was, maar bij mij bleek er onterecht een leaseblokkade op te staan. Dat was 29-03, 31-03 had ik m'n auto. LeasePlan had hem 9-3 besteld bij Tesla.pretpik schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:53:
[...]
Als je de bestelde auto niet in het account terug ziet wat 9/10 keer zo is bij lease dan is het simpelweg wachten of een statusupdate vragen aan deliverynl @ tesla.com . Een RN nummer is dan wel noodzakelijk.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Leaseplan is nu wel een voorbeeld van een firma dat met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk geld wilt aftroggelen.Tommie12 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 17:15:
[...]
Ik denk dat ze te weinig kickbacks of extra commissie krijgen van Tesla, en daarom zo weinig mogelijk Tesla promoten.
Tot Tesla er zelf mee begint, en dan zal het kot te klein zijn.
Bende oelewappers.
Enkele jaren geleden had ik dezelfde ervaring met Mercedes en Leaseplan. Mijn wagen stond daar gewoon al enkele weken en leaseplan deed niks. Heb ik ze zelf uit hun zomerslaap moeten halen om de administratie toch maar in orde te krijgen.
Is gewoon een drama die maatschappij. Helaas werken veel bedrijven nog steeds samen met hun
Hier een mede 'ongeduldige'. Op 24-3 heb ik ook een Model Y RWD/zwart int./blauw ext./standaard 19" velgen besteld. Aangezien ik ook niks in de LM app zag, heb ik de LM gebeld om de status te vragen. Zij gaven aan dat de auto besteld was en dat alles nu bij Tesla ligt. Tesla zou mij vandaag of morgen moeten bellen met de bestel-/levergegevens. Mocht Tesla mij niet bellen deze week, dan moet ik volgende week de LM weer bellen. Zij nemen dan contact op met Tesla.r0bin089 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:29:
Hi All,
Graag zou ik mijn bestelling willen spiegelen aan die van mede 'ongeduldigen'.
Sta me toe dit te betwijfelen. Bel gewoon zelf eens naar Tesla, en vraag of je order al zichtbaar is op basis van je naam, telefoonnummer of mailadres.Mittarius23 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:57:
[...]
Hier een mede 'ongeduldige'. Op 24-3 heb ik ook een Model Y RWD/zwart int./blauw ext./standaard 19" velgen besteld. Aangezien ik ook niks in de LM app zag, heb ik de LM gebeld om de status te vragen. Zij gaven aan dat de auto besteld was en dat alles nu bij Tesla ligt. Tesla zou mij vandaag of morgen moeten bellen met de bestel-/levergegevens. Mocht Tesla mij niet bellen deze week, dan moet ik volgende week de LM weer bellen. Zij nemen dan contact op met Tesla.
Tesla vraagt normaal ruim vooraf om de app te installeren en een Tesla account aan te maken.
Zojuist gebeld, maar Tesla geeft aan dat zij niet met mijn naam/telefoonnumer/emailadres kunnen achterhalen of de bestelling geplaatst is. Daarvoor hebben zij het RN nodig, maar die heb ik dus niet...Tommie12 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:07:
[...]
Sta me toe dit te betwijfelen. Bel gewoon zelf eens naar Tesla, en vraag of je order al zichtbaar is op basis van je naam, telefoonnummer of mailadres.
Tesla vraagt normaal ruim vooraf om de app te installeren en een Tesla account aan te maken.
Waar zien jullie dat dan? Ik bel Tesla Amsterdam en die zeggen dan dat het tussen April en eind Juni is. Ik heb de auto via de lease maatschappij besteld. Ik vroeg de Tesla Helpdesk nog naar de app maar die geven aan dat dat pas kan na ontvangst van de auto. Doe ik iets verkeerd?_Richie_ schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:29:
Hier MY QS zwart 19 TH 13-29 April, 22 feb besteld
Huidige lease-auto loopt op 20 mei af.
Vorige week dinsdag, 28-3 nog voor voor het actietarief via de LM een blauwe RWD MY besteld, met zo'n 3000 euro korting.
Krijg op woensdag de 29e een mail van Tesla junior accountmanager een mail;
Teruggemaild wat het juiste telefoonnummer is, én het nummer van de LM. Geen reactie terug.Zojuist probeerde wij u te bellen over de levering van uw auto op nr. +316xxxx helaas is dit nummer niet in gebruik. Bent u in de gelegenheid om de auto op een ander tijdstip op te halen dan 10:30 u op vrijdag 31 december 2023 in Tilburg? Wij horen het graag z.s.m.
Op donderdag ontvang ik de standaard SMS met RN-nummer dat ik de auto op vrijdag 31-3 op kan halen.
NEE geantwoord, en sms doorgestuurd naar LM. Die probeert donderdag en vrijdag hun eigen Tesla contactpersoon te bereiken, tesla delivery afdeling, maar nergens een reactie.
Ook ik wordt niet gebeld voor het maken van een andere afspraak.
Afgelopen dinsdag is er eindelijk contact tussen LM en Tesla. Auto blijkt ondanks de reservering verkocht te zijn aan iemand anders

Helaas geen coulance vanuit Tesla, en een andere auto (later) leveren tegen zelfde bedrag is niet mogelijk, wat er dus in resulteert dat mijn lease bedrag straks weer 60 euro hoger is helaas

Als ik bel, dan zien ze het zo, gewoon op basis van mijn telefoonnummer.Mittarius23 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:22:
[...]
Zojuist gebeld, maar Tesla geeft aan dat zij niet met mijn naam/telefoonnumer/emailadres kunnen achterhalen of de bestelling geplaatst is. Daarvoor hebben zij het RN nodig, maar die heb ik dus niet...
Ofwel willen ze niet zoeken, ofwel heeft de LM je order nog niet doorgezet met je naam er bij.
Volgens mij communiceren ze vrij duidelijk dat de korting alleen van toepassing is als de auto vóór 1 april kan worden geleverd.Marcopano schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:37:
Even teleurstelling en ongenoegen uiten.
Vorige week dinsdag, 28-3 nog voor voor het actietarief via de LM een blauwe RWD MY besteld, met zo'n 3000 euro korting.
[...]
Teruggemaild wat het juiste telefoonnummer is, én het nummer van de LM. Geen reactie terug.
Op donderdag ontvang ik de standaard SMS met RN-nummer dat ik de auto op vrijdag 31-3 op kan halen.
NEE geantwoord, en sms doorgestuurd naar LM. Die probeert donderdag en vrijdag hun eigen Tesla contactpersoon te bereiken, tesla delivery afdeling, maar nergens een reactie.
Afgelopen dinsdag is er eindelijk contact tussen LM en Tesla. Auto blijkt ondanks de reservering verkocht te zijn aan iemand anders![]()
![]()
![]()
Helaas geen coulance vanuit Tesla, en een andere auto (later) leveren tegen zelfde bedrag is niet mogelijk, wat er dus in resulteert dat mijn lease bedrag straks weer 60 euro hoger is helaas
Waarom heb je die afspraak op 31/3 niet aanvaard?Marcopano schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:37:
Even teleurstelling en ongenoegen uiten.
[...]
Teruggemaild wat het juiste telefoonnummer is, én het nummer van de LM. Geen reactie terug.
Afgelopen dinsdag is er eindelijk contact tussen LM en Tesla. Auto blijkt ondanks de reservering verkocht te zijn aan iemand anders![]()
![]()
![]()
De SMS luidt: Deze datum kan nog gewijzigd worden - wij nemen contact met u op in het geval van een dergelijke wijziging. ...
Het is wat het is in deze huidige markt, maar wel jammer!
[ Voor 53% gewijzigd door Marcopano op 06-04-2023 12:54 ]
Denk niet dat je iets verkeerd doet. Zelfde verhaal hier. Model Y LR QS/Zwart, via Arval BE en door hen besteld bij Tesla op 27 februari. Arval geeft aan verwachte levertijd 14 april.henkster72 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:34:
[...]
Waar zien jullie dat dan? Ik bel Tesla Amsterdam en die zeggen dan dat het tussen April en eind Juni is. Ik heb de auto via de lease maatschappij besteld. Ik vroeg de Tesla Helpdesk nog naar de app maar die geven aan dat dat pas kan na ontvangst van de auto. Doe ik iets verkeerd?
Heb Tesla ondertussen zelf gecontacteerd en via RN nummer geven zij aan levering ergens Q2.
Ook bij mij nog niets te zien in app (zelf account al aangemaakt met zelfde mail adres als doorgegeven aan LM) of mail gehad van Tesla om app te installeren/account aan te maken.
Gelukkig......ben dus niet helemaal achterlijk......Stijnv1982 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:02:
[...]
Denk niet dat je iets verkeerd doet. Zelfde verhaal hier. Model Y LR QS/Zwart, via Arval BE en door hen besteld bij Tesla op 27 februari. Arval geeft aan verwachte levertijd 14 april.
Heb Tesla ondertussen zelf gecontacteerd en via RN nummer geven zij aan levering ergens Q2.
Ook bij mij nog niets te zien in app (zelf account al aangemaakt met zelfde mail adres als doorgegeven aan LM) of mail gehad van Tesla om app te installeren/account aan te maken.
De Berlijn MY zal wel een Blade batterij hebben. Iets minder range (423 km geloof ik) maar goedkoper, iets lichter (66 kg) en iets veiliger. Misschien is de voorkant ook in een keer gecast. Ook weer goedkoper en vormvaster. Overigens is in Berlijn ook een nieuwe kleur blauw waargenomen. Ben benieuwd!
Op termijn lijkt dat wel het plan ja, maar dat zal nog wat maanden duren. Waarom die minder range zou hebben snap ik niet.Silversurfer1 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:40:
Ik denk dat er helemaal geen MY’s meer uit China gaan komen maar uit Berlijn. Zo kunnen ze vraag en aanbod beter op elkaar afstemmen. De kortingen die afgelopen tijd zijn gegeven kwam doordat er te veel voorraad was omdat er steeds boten aankwamen met daarop duizenden auto’s.
De Berlijn MY zal wel een Blade batterij hebben. Iets minder range (423 km geloof ik) maar goedkoper, iets lichter (66 kg) en iets veiliger. Misschien is de voorkant ook in een keer gecast. Ook weer goedkoper en vormvaster. Overigens is in Berlijn ook een nieuwe kleur blauw waargenomen. Ben benieuwd!
Enigszins verbaast dat er direct een VIN aan het RN is gekoppeld, er staan namelijk geen voorraad auto's online bij Tesla. Het is natuurlijk wel het meest basic model dus in dat opzicht ook niet heel verrassend.
Anyway; nu even kijken hoe LP hiermee omgaat. Aan Tesla zal het niet liggen, die willen volgende week al leveren.
In België staan er wel nog auto’s op stock en je kan er wel wat online zien. In Nederland moeten er ook nog zijn, maar wellicht hebben ze die nog niet zichtbaar gemaakt…. Ze recupereren nog van vorige week denk ik.DJT schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:41:
Nou, ik heb de gok genomen.. MYRWD wit/zwart/19" besteld via werk bij Leaseplan NL en om de vaart erin te houden ook prive online besteld in de hoop dat Leaseplan mijn RN wil overnemen.
Enigszins verbaast dat er direct een VIN aan het RN is gekoppeld, er staan namelijk geen voorraad auto's online bij Tesla. Het is natuurlijk wel het meest basic model dus in dat opzicht ook niet heel verrassend.
Anyway; nu even kijken hoe LP hiermee omgaat. Aan Tesla zal het niet liggen, die willen volgende week al leveren.
Iemand deze week nog in Drogenbos geweest? Is het daar druk nu, of gaat het nu wat gemoedelijker?
[ Voor 5% gewijzigd door Tommie12 op 06-04-2023 22:50 ]
Volgens de info in de app staat de auto in Tilburg op mij te wachten.Tommie12 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:49:
[...]
In België staan er wel nog auto’s op stock en je kan er wel wat online zien. In Nederland moeten er ook nog zijn, maar wellicht hebben ze die nog niet zichtbaar gemaakt…. Ze recupereren nog van vorige week denk ik.
Iemand deze week nog in Drogenbos geweest? Is het daar druk nu, of gaat het nu wat gemoedelijker?
Ik ben wel benieuwd hoe snel het bij jou zal gaan. Ik heb 28/3 dezelfde configuratie besteld bij de Leasemaatschappij. De bestelling lijkt gedaan te zijn gezien het feit dat ik mail kreeg om een wachtwoord op mn account te zetten. Verder nog geen RN/VIN of Afleverdatum gehoord.DJT schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:41:
Nou, ik heb de gok genomen.. MYRWD wit/zwart/19" besteld via werk bij Leaseplan NL en om de vaart erin te houden ook prive online besteld in de hoop dat Leaseplan mijn RN wil overnemen.
Mijn auto is ingeschreven, de verzekering is er, maar de nummerplaat is nog niet in Drogenbos. Als de Post nu haar werk doet is het een kwestie van begin volgende week ophalen hoop ik.
Waarom is een paasweekend nu 3 dagen lang?
Telefonisch van Tesla een verwachte leverperiode ontvangen van mei tot en met juli, met een onbevestigde verwachte leverdatum ergens eind mei. Ik moet dus nog even geduld hebben.
Helaas nog geen directe info van Tesla via een email en/of SMS ontvangen, tevens nog niet zichtbaar in mijn Tesla en LM account.
Congratz, hopelijk is de Post snel en heb je spoedig veel rijplezier met je nieuwe TeslaTommie12 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:04:
Hier witte rook!
Mijn auto is ingeschreven, de verzekering is er, maar de nummerplaat is nog niet in Drogenbos. Als de Post nu haar werk doet is het een kwestie van begin volgende week ophalen hoop ik.
Waarom is een paasweekend nu 3 dagen lang?
De SMS zal vaak later en doordeweeks volgen. Doorgaans verschijnt het geplande moment al eerder op website & app.Michelk90 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:26:
Via LP tesla besteld, staat er in de app opeens dat er een afspraak is gemaakt? Geen sms whatsoever.. meer ervaring hiermee?
Dus nog een week of 2, mooi!Taro schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:36:
[...]
De SMS zal vaak later en doordeweeks volgen. Doorgaans verschijnt het geplande moment al eerder op website & app.
Altijd wachten tot je bericht van Tesla zelf hebt. LM en Tesla…. Op een of andere manier werkt dat slecht samen. En ik ben niet de enige.Michelk90 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:26:
Via LP tesla besteld, staat er in de app opeens dat er een afspraak is gemaakt? Geen sms whatsoever.. meer ervaring hiermee?
Klopt, nul info via lease. En bij actief vragen LM, vage en zelfs tegenstrijdige info.Tommie12 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:17:
[...]
Altijd wachten tot je bericht van Tesla zelf hebt. LM en Tesla…. Op een of andere manier werkt dat slecht samen. En ik ben niet de enige.
En dan plots out of the blue bericht van Tesla zelf via mail, en in de reeds aangemaakte account én de langverwachte SMS 😊
Gaat om een "onze deal" auto, schijnt dat deze al besteld zijn door LP ( staat iig bij ze op de website) we gaan het afwachten.. vind het bijzonder, stond lang helemaal niets in die app en nu plots...Tommie12 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:17:
[...]
Altijd wachten tot je bericht van Tesla zelf hebt. LM en Tesla…. Op een of andere manier werkt dat slecht samen. En ik ben niet de enige.
Bij mij gaat het ook om een "onze deal" auto, paar weken geleden aangevraagd.Michelk90 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:51:
[...]
Gaat om een "onze deal" auto, schijnt dat deze al besteld zijn door LP ( staat iig bij ze op de website) we gaan het afwachten.. vind het bijzonder, stond lang helemaal niets in die app en nu plots...
Na wat gebel naar de LM eindelijk een RN gekregen en vanmorgen zag ik de bestelling in de LM app staan. Maar nog geen leverdatum bekend volgens de app.
Met de RN die ik van de LM had, navraag gedaan bij de Tesla gisteren (al was mijn naam daar nog niet bekend...). Dat de auto in Q2 geleverd wordt, zoals de LM aangaf, kon Tesla niet bevestigen. Leverperiode volgens Tesla is mei tot en met juli. Met de huidige verwachting (echter niet bevestigd) dat de wagen eind mei geleverd wordt.
Staat er in de app bij jou alleen besteld? Bij mij stond dat er gisterochtend dus, en gisteravond sprong hij naar "levering gepland" geen idee wat wijsheid isMittarius23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:01:
[...]
Bij mij gaat het ook om een "onze deal" auto, paar weken geleden aangevraagd.
Na wat gebel naar de LM eindelijk een RN gekregen en vanmorgen zag ik de bestelling in de LM app staan. Maar nog geen leverdatum bekend volgens de app.
Met de RN die ik van de LM had, navraag gedaan bij de Tesla gisteren (al was mijn naam daar nog niet bekend...). Dat de auto in Q2 geleverd wordt, zoals de LM aangaf, kon Tesla niet bevestigen. Leverperiode volgens Tesla is mei tot en met juli. Met de huidige verwachting (echter niet bevestigd) dat de wagen eind mei geleverd wordt.
Ik heb alleen nog 'besteld' staan in mijn LM app. Op het Tesl account dat ik gemaakt heb staat nog niks.Michelk90 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:08:
[...]
Staat er in de app bij jou alleen besteld? Bij mij stond dat er gisterochtend dus, en gisteravond sprong hij naar "levering gepland" geen idee wat wijsheid is
Alleen door de LM te bellen voor de RN en vervolgens Tesla te bellen, ben ik erachter gekomen wat de verwachte levertijd is.
Weet trouwens iemand of je zelf het RN nummer aan je Tesla account kan koppelen, om de status bij te houden, of dient dit door Tesla zelf uitgevoerd te worden?
Bijzonder ik heb dus geen RN maar in de app staat dat hij klaar staat... blijf het bijzonder vinden!Mittarius23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:47:
[...]
Ik heb alleen nog 'besteld' staan in mijn LM app. Op het Tesl account dat ik gemaakt heb staat nog niks.
Alleen door de LM te bellen voor de RN en vervolgens Tesla te bellen, ben ik erachter gekomen wat de verwachte levertijd is.
Weet trouwens iemand of je zelf het RN nummer aan je Tesla account kan koppelen, om de status bij te houden, of dient dit door Tesla zelf uitgevoerd te worden?
Als ik de LM niet had gebeld, dan had ik de RN ook niet gehad.Michelk90 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:56:
[...]
Bijzonder ik heb dus geen RN maar in de app staat dat hij klaar staat... blijf het bijzonder vinden!
Btw als ik de LM niet had gebeld dan waren mijn gegevens ook niet doorgeven bij de bestelling, die was men 'vergeten' in te voeren.
Zou dus goed kunnen waarom ze bij Tesla mijn bestelling niet kunnen zien! Dinsdag maar is bellen met LP..Mittarius23 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:12:
[...]
Als ik de LM niet had gebeld, dan had ik de RN ook niet gehad.
Btw als ik de LM niet had gebeld dan waren mijn gegevens ook niet doorgeven bij de bestelling, die was men 'vergeten' in te voeren.
We hebben even gecheckt (bij Tesla) en je kan er gewoon meerdere keren (zelfs verspreid over enkele dagen) over doen om het bedrag over te maken :-)
Eens die aanvaard is, krijg ik vermoedelijk de aanvraag tot inschrijving? Kan me niet inbeelden dat dit allemaal achter de schermen gebeurt?
Je kan een auto pas inschrijven als je een verzekering hebt.jmignolet schreef op zondag 9 april 2023 @ 07:25:
Voor mensen in België, hoe gebeurt de inschrijving na bestelling? Ik ben ZZP'er en gisteren zonet een bestelling geplaatst voor een stock MYLR die geleverd wordt in Drogenbos. Ik heb wel via de website zelf een financiële renting genomen bij AlphaCredit (maandprijs die tentoongesteld wordt wanneer je je voertuig configureert).
Eens die aanvaard is, krijg ik vermoedelijk de aanvraag tot inschrijving? Kan me niet inbeelden dat dit allemaal achter de schermen gebeurt?
Neem contact op met een verzekeringsmakelaar. Maar ook die kan pas een verzekering en een inschrijving regelen als je documenten van Tesla hebt.
Neen, je schrijft een auto in en dan pas kan je een verzekering hebben.Tommie12 schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:57:
[...]
Je kan een auto pas inschrijven als je een verzekering hebt.
Neem contact op met een verzekeringsmakelaar. Maar ook die kan pas een verzekering en een inschrijving regelen als je documenten van Tesla hebt.
Maar dus Tesla levert de documenten af, prima. Hoe het dus ook altijd aan toe gaat met andere merken.
Ik heb het zelfde gehad. Kenteken dat aan mijn LP bestelling gekoppeld was, bleek helemaal niet voor mij bestemd te zijn. Ik zou dinsdag direct actie ondernemen..Michelk90 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 23:26:
Was ik ook van plan, bij Tesla ben ik ook niet bekend.... dus ze lopen weer te prutsen bij LPDRKHuizen schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:28:
[...]
Ik heb het zelfde gehad. Kenteken dat aan mijn LP bestelling gekoppeld was, bleek helemaal niet voor mij bestemd te zijn. Ik zou dinsdag direct actie ondernemen..
Besteld 4 maart
Net een update qua levering window van 14 april - 21 mei naar 20 april - 6 mei.
Ben echt van 13 april tot en met de ochtend van 4 mei op vakantie.
Dus ik gok dat we die middag ook de nieuwe auto gaan halen :-D
Besteld op 10 februari
Levering window is gewijzigd van 13 april- 20 mei naar 19 april - 4 mei.
Begint dichterbij te komen. Hoeveel dagen van te voren krijg je een sms voor de leveringsdatum?
Zegt de leasemaatschappij dat, of krijg je dat door van Tesla?X_chinese schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 03:41:
MYLR QS zwart zonder trekhaak
Besteld op 10 februari
Levering window is gewijzigd van 13 april- 20 mei naar 19 april - 4 mei.
Begint dichterbij te komen. Hoeveel dagen van te voren krijg je een sms voor de leveringsdatum?
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.