Hier ook een MY LR QS besteld (24 maart, afgelopen vrijdag). Levertijd staat bij mij op 21 april - 15 juni. Ophaal locatie is Tilburg.X_chinese schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:15:
[...]
Ook een MY LR QS. Besteld op 10 februari. Bij mij staat het op 13 april - 20 mei. Moet het wel ophalen in Tilburg, maar snap niet dat de verwachte levertijd zo kan verschillen.
Delivery date in app nog steeds 29-3 / 31-3 maar nog steeds geen VIN, heb er een hard hoofd in dat de komende dagen nog wat zal gebeuren...
(MY LR QS 19 TH)
(MY LR QS 19 TH)
Tempting…xailoNN schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 03:41:
Iemand die voor 2K 20" Induction-velgen zwart wilt overnemen met inruil voor je 19 inch Gemini velgen
Hoe gaat het dan: heb je al betaald, heb je al een kenteken om je verzekering te regelen?_Richie_ schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:59:
Delivery date in app nog steeds 29-3 / 31-3 maar nog steeds geen VIN, heb er een hard hoofd in dat de komende dagen nog wat zal gebeuren...
(MY LR QS 19 TH)
Nadat ik een nogal "cryptische" SMS kreeg van Tesla heb ik toch maar eens een paar keer proberen te bellen, en eindelijk binnen geraakt.
Overflow parkings staan vol, en ze slagen er niet in om mijn auto nog voor 31/3 in te schrijven en af te leveren.
Levering staat nu op 4-15 April in hun systeem (wat ik niet kan zien).
Blijkbaar is er een VIn gelinkt aan mijn order, maar dat wordt blijkbaar terug los gekoppeld op 1/4 om dat opnieuw gematcht te worden.
Dus, ik leef op hoop dat het begin April komt.
Ze waarschuwden me overigens dat ik waarschijnlijk een bericht zou krijgen van de LM dat de auto beschikbaar is voordat de inschrijving gebeurd is en er nummerplaten beschikbaar zijn.
Ze krijgen blijkbaar regelmatig afhalers voor de deur die te snel zijn... en dan teruggestuurd moeten worden.
Ik mag pas langs gaan op het moment dat TESLA me verwittigt.
Overflow parkings staan vol, en ze slagen er niet in om mijn auto nog voor 31/3 in te schrijven en af te leveren.
Levering staat nu op 4-15 April in hun systeem (wat ik niet kan zien).
Blijkbaar is er een VIn gelinkt aan mijn order, maar dat wordt blijkbaar terug los gekoppeld op 1/4 om dat opnieuw gematcht te worden.
Dus, ik leef op hoop dat het begin April komt.
Ze waarschuwden me overigens dat ik waarschijnlijk een bericht zou krijgen van de LM dat de auto beschikbaar is voordat de inschrijving gebeurd is en er nummerplaten beschikbaar zijn.
Ze krijgen blijkbaar regelmatig afhalers voor de deur die te snel zijn... en dan teruggestuurd moeten worden.
Ik mag pas langs gaan op het moment dat TESLA me verwittigt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Wat betekent aangepaste showroomprijs bij de voorraadmodellen en kan het zijn dat deze dan maanden geleden zijn gebouwd?
Onwaarschijnlijk, zijn allemaal op zelfde schepen aangekomen (of uit Berlijn). Tesla wil dit kwartaal -dus de komende dagen- van zoveel mogelijk auto’s af. Is gewoon onverkochte voorraad (tenzij er demo model oid bij staat)
Ik bel tesla omdat sinds 9-3 de bestelling is geplaatst. Ja meneer hebben ze u niet gebeld vorige week? Hij staat hier klaar. Maar ik zie dat er een blokkade opzit tot november dit jaar. Leaseplan maar weer eens bellen. Man man man.
RN is daar ook al sinds vorige week bekend blijkbaar.
RN is daar ook al sinds vorige week bekend blijkbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 29-03-2023 14:26 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nee vanwege die leverblokkade van november blijkbaar.Ecke82 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:29:
@carpebios
Had je ook geen mail vanuit Tesla gehad?
Gaat om een wisselactie van model 3 naar model y van leaseplan. Maar dus onterecht een blokkade opgezet door leaseplan.
Sta ondertussen alweer 20 minuten in de wacht bij leaseplan.
Edit: sales weet van niets. 0 update vanuit tesla. Ze gaan nu intern ff kijken in inkoop of zij iets weten maar zij weten niets van een blokkade 🤣. HELP!
Leaseplan zou het nu op vandaag leveren hebben gezet, maar Tesla is echt onbereikbaar op het 013....9400 nummer.
Ondertussen al meer dan 35 minuten in de wacht...
Na 45 min geholpen. Hij gaat kijken of het nog voor vrijdag lukt als LP het door heeft gegeven, maar dit loopt weer via de afdeling die de lease regelt. Hij ging er in ieder geval achteraan.
[ Voor 47% gewijzigd door carpebios op 29-03-2023 16:47 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb het in de survey van Tesla nog even aangegeven. Wie weet helpt die feedback.Maurice- schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:43:
[...]
Toch heeft dit er tot het eind van de maandagochtend gestaan. Beetje jammer!
[Afbeelding]
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE
Benieuwd hoeveel mensen inmiddels hun beklag hebben gedaan. Ja, het gaat maar om een paar honderd euro maar toch, het heeft er gestaan en ook die zaterdag was er sprake van de genoemde grote drukte. Vooral omdat begin januari duidelijk maakte dat ze niet zo star zijn in het tegemoetkomen van klanten.gast777 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:00:
[...]
Ik heb het in de survey van Tesla nog even aangegeven. Wie weet helpt die feedback.
Was het vandaag trouwens druk in Tilburg met wachtrijen? Ik mag er morgen naartoe voor de MY RWD blauw en ben benieuwd of ik vanwege een wachtrij eerder moet gaan?
Vraag ik me ook af. Nog niet betaald natuurlijk…Reiger schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:08:
[...]
Hoe gaat het dan: heb je al betaald, heb je al een kenteken om je verzekering te regelen?
Ik ga het even uit mijn hoofd zetten inderdaad.
[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 29-03-2023 22:05 ]
Wacht iemand op een MYLR blauw? De levertijd veranderd elke week bij mij. 😞
Vandaag 11:30 mijn LR opgehaald, reed na 15 min weer naar buiten. De telefoon koppelde zichzelf al toen we op de parkeerplaats aan kwamen rijden.R2L schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:29:
Was het vandaag trouwens druk in Tilburg met wachtrijen? Ik mag er morgen naartoe voor de MY RWD blauw en ben benieuwd of ik vanwege een wachtrij eerder moet gaan?
Accu was 89% vol, maar de innerlijke mens moet ook wat. Dus even aan de charger bij vd Valk en ff wat gaan eten.
De 5000 credits staan ook al in mijn account, soepeler kan het niet gaan geloof ik. 0 wachtrijen, 0 wachten. Krabbel zetten, auto bekijken en door.
[ Voor 4% gewijzigd door Magicw00b op 29-03-2023 22:18 ]
Top! Dat geeft de burger moed. Was al bang dat er net zulke wachtrijen zouden staan als in december, maar dan zal het dus nog wel een tandje erger zijn geweest.Magicw00b schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:18:
[...]
Vandaag 11:30 mijn LR opgehaald, reed na 15 min weer naar buiten. De telefoon koppelde zichzelf al toen we op de parkeerplaats aan kwamen rijden.
Accu was 89% vol, maar de innerlijke mens moet ook wat. Dus even aan de charger bij vd Valk en ff wat gaan eten.
De 5000 credits staan ook al in mijn account, soepeler kan het niet gaan geloof ik.
Was een enorm goed geoliede machine. 4 dames achter de ontvangst balie. Heb verder alleen de medewerker bij de rolpoort gesproken.
Vanochtend de Tesla in Tilburg gehaald. Zaten de kentekenplaten er niet op. Na 1.5 uur wachten waren ze gebracht. Ik had gisteren 16.45 de kenteken sms gehad.
Kijk uit wanneer je de 5000 punten voor KMs activeert. Ze zijn maar 6 maanden geldig
Kijk uit wanneer je de 5000 punten voor KMs activeert. Ze zijn maar 6 maanden geldig
Ik heb het nagevraagd, vandaag 150 leveringen, morgen 250, overmorgen 350R2L schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:29:
Kenteken SMS hier vandaag vrij laat gehad. Aflevering pas om 14:30, dus hopelijk zitten ze er dan al op gemonteerd. Het maar 6 maanden geldig van het gratis snel laden is wel balen. Snel laden doe ik normaal gesproken nauwelijks in NL. Meestal alleen maar op vakantie.dwarsdrijver schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:00:
Vanochtend de Tesla in Tilburg gehaald. Zaten de kentekenplaten er niet op. Na 1.5 uur wachten waren ze gebracht. Ik had gisteren 16.45 de kenteken sms gehad.
Ik wacht op een blauwe MYLR.sd3903-3 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:07:
Nog geen SMS gehad.
Via LM. Tweede helft maar zeggen ze.
Dat is wel erg sneaky! De voorwaarden zeggen dat de credits een jaar geldig zijn, maar dat je ze beter voor 30 april kunt omzetten in kilometers omdat het daarna misschien niet meer kan, of de wisselkoers kan wijzigen. Nergens is te lezen dat de kilometers vervolgens maar 6 maanden geldig zijn.
Als je gaat naar je lootbox in de app, gaat naar redeem, dan de supercharger kilometers selecteert en naar beneden scrollt, dan zie je het staan.titaniumbase schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:43:
Dat is wel erg sneaky! De voorwaarden zeggen dat de credits een jaar geldig zijn, maar dat je ze beter voor 30 april kunt omzetten in kilometers omdat het daarna misschien niet meer kan, of de wisselkoers kan wijzigen. Nergens is te lezen dat de kilometers vervolgens maar 6 maanden geldig zijn.
Hier ook MYLR20Blauw. Via Arval die nog steeds meldt tweede helft maart.nzxtviper schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:16:
[...]
Ik wacht op een blauwe MYLR.
Nog geen SMS gehad.
Via LM. Tweede helft maar zeggen ze.
Yep, ik ook.sd3903-3 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:07:
Zou nu 4-15 April zijn, wat normaal betekent dat de auto in België is.
MYQS19Wit update
Besteld 4 maart
nu geplande levering tussen 14 april en 21 mei.
Hebben nog geen VIN.
3x raden wanneer wij precies op vakantie zijn
Besteld 4 maart
nu geplande levering tussen 14 april en 21 mei.
Hebben nog geen VIN.
3x raden wanneer wij precies op vakantie zijn
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Zojuist een SMS van Tesla ontvangen, alleen zijn de variabelen niet ingevuld. Ik wil ze even bellen voordat ik JA antwoord, maar kan geen telefoonnummer van delivery vinden.
Iemand die een telefoonnummer van delivery heeft? In de emails staat geen telefoonnummer vermeld.Tesla Update: Uw {Model} levering is gepland op {ScheduledDeliveryDate} om {ScheduledDeliveryTime} uur in {VRL}. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE als dit moment niet schikt. Voltooi de stappen in uw Tesla account voor een prettig verloop van uw levering en maak daarnaast gebruik van uw 5000 KM gratis supercharging bij levering tot en met 31 maart 2023. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP. {ReferenceNumber} Verwacht een drukke dag. Bekijk de Tesla tutorials voorafgaand uw afspraak.
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-03-2023 15:28 ]
Ik krijg net een sms van Tesla:
Tesla Update: Uw {Model} levering is gepland op {ScheduledDeliveryDate} om {ScheduledDeliveryTime} uur in {VRL}. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE als dit moment niet schikt. Voltooi de stappen in uw Tesla account voor een prettig verloop van uw levering en maak daarnaast gebruik van uw 5000 KM gratis supercharging bij levering tot en met 31 maart 2023. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP. {ReferenceNumber} Verwacht een drukke dag. Bekijk de Tesla tutorials voorafgaand uw afspraak.
Tesla Update: Uw {Model} levering is gepland op {ScheduledDeliveryDate} om {ScheduledDeliveryTime} uur in {VRL}. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE als dit moment niet schikt. Voltooi de stappen in uw Tesla account voor een prettig verloop van uw levering en maak daarnaast gebruik van uw 5000 KM gratis supercharging bij levering tot en met 31 maart 2023. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP. {ReferenceNumber} Verwacht een drukke dag. Bekijk de Tesla tutorials voorafgaand uw afspraak.
Dit dus.Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:27:
Zojuist een SMS van Tesla ontvangen, alleen zijn de variabelen niet ingevuld. Ik wil best ze even bellen voordat ik JA antwoord, maar kan geen telefoonnummer van delivery vinden.
[...]
Heb vandaag al 2x meer dan
:strip_exif()/f/image/hqCSG2mjTmg2dsoBzkMlQWsA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 30-03-2023 15:32 ]
Binnen de 4 minuten opgenomen nu!Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:27:
Zojuist een SMS van Tesla ontvangen, alleen zijn de variabelen niet ingevuld. Ik wil ze even bellen voordat ik JA antwoord, maar kan geen telefoonnummer van delivery vinden.
[...]
Iemand die een telefoonnummer van delivery heeft? In de emails staat geen telefoonnummer vermeld.
Morgen ophalen om 17:00
Hier nog steeds in de wacht.carpebios schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Binnen de 4 minuten opgenomen nu!
Morgen ophalen om 17:00
Ja ik ook weer, het systeem werkte niet mee. Hij heeft mij nu even in de wacht gezet.
Hij zag dat er contact was geweest met mij gisteren inzake een foutieve restrictie vanuit de LM. Even afwachten dus of alles goed gaat.
P.S. bel niet anoniem, volgens mij maakt dat uit, omdat ze dan zien dat ze belt voor de levering. Heb die van mij even uit gezet.
Edit: Yes gelukt, nu sms met bevestiging morgen 17:00 in chillburg.
[ Voor 20% gewijzigd door carpebios op 30-03-2023 15:46 ]
Inmiddels een nieuwe SMS ontvangen met gegevens.carpebios schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:44:
[...]
Ja ik ook weer, het systeem werkte niet mee. Hij heeft mij nu even in de wacht gezet.
Hij zag dat er contact was geweest met mij gisteren inzake een foutieve restrictie vanuit de LM. Even afwachten dus of alles goed gaat.
P.S. bel niet anoniem, volgens mij maakt dat uit, omdat ze dan zien dat ze belt voor de levering. Heb die van mij even uit gezet.
Edit: Yes gelukt, nu sms met bevestiging morgen 17:00 in chillburg.
[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-03-2023 18:11 ]
Wie gaat na ontvangst parkeersensors erop laten zetten?
Die vision schijnt op het moment niet zo nauwkeurig te zijn, en met de kleine parkeerplekken hier ben ik al snel bang dat ik tegen iets aan kom (https://electrek.co/2023/...ould-still-use-some-work/)
Die vision schijnt op het moment niet zo nauwkeurig te zijn, en met de kleine parkeerplekken hier ben ik al snel bang dat ik tegen iets aan kom (https://electrek.co/2023/...ould-still-use-some-work/)
Hoe reden mensen vroeger zonder parkeersensoren?Farr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:03:
Wie gaat na ontvangst parkeersensors erop laten zetten?
Het is een handig hulpmiddel maar zonder heb ik ook geen problemen met inparkeren en dergelijke.
Hier net terug uit Tilburg. Het was best druk, stond geen rij. Lachen om te zien hoe alle Tesla's naast elkaar stonden te wachten op hun nieuwe baasje! We liepen naar de auto en deden even een inspectieronde, zaten wat lijmresten op de motorkap. Die hebben ze gelijk weggewerkt! Verder geen beschadigingen gezien. Auto was 45%, dus na een half uurtje rijden een fastned lader opgezocht en de auto voorzien van wat stroom. Ging best snel, maar rookie mistake: batterij niet van te voren laten opwarmen.
Voor iedereen die de komende dagen z'n Tesla gaat ophalen, veel plezier!
Voor iedereen die de komende dagen z'n Tesla gaat ophalen, veel plezier!
Mijn MYLR20 inch blauw stond op tweede helft maart. Ik dacht dat gaat hem niet meer worden word ik zojuist gebeld of ik hem morgen wil komen ophalen. Nou, daar moet ik even over nadenken 🤓
Oh wow. Ze mogen mij ook wel bellen. Leest Tesla Delivery NL mee? 🙂 (MYLR/blauw/zwart/19/TH)HJKteZ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:18:
Mijn MYLR20 inch blauw stond op tweede helft maart. Ik dacht dat gaat hem niet meer worden word ik zojuist gebeld of ik hem morgen wil komen ophalen. Nou, daar moet ik even over nadenken 🤓
Gaat natuurlijk niet gebeuren want LM…
Levering is gepland voor morgen! Zo snel kan het dan ineens gaan.
MY RWD wit, all black interior, 19”, trekhaak.
13-02 besteld door de LM.
21-02 een RN gekregen.
MY RWD wit, all black interior, 19”, trekhaak.
21-02 een RN gekregen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-03-2023 23:14 ]
LR of RWD?Dj-sannieboy schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:47:
Levering is gepland voor morgen! Zo snel kan het dan ineens gaan.
MY wit, all black interior, 19”, trekhaak.
21-02 een RN gekregen.
Ik had hier helemaal niet op gerekend maar zojuist een sms ontvangen morgen mijn MY RWD black ophalen om 16.00 uur in Tilburg.Rivella schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:49:
Ik heb op 21 Februari een MY Solid black, 19 inch, achterwielaandrijving besteld via Arval.
Op 11 maart heb ik eindelijk een reserveringsnummer ontvangen.
Kan ik hoopvol zijn dat die in April komt. Er werd mij eerst verteld tweede helft Maart maar dat gaat m niet worden.
Mijne is ook LM maar heb een sms ontvangen om het morgen op te halen.nzxtviper schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:27:
[...]
Oh wow. Ze mogen mij ook wel bellen. Leest Tesla Delivery NL mee? 🙂 (MYLR/blauw/zwart/19/TH)
Vandaag MY RWD zwart/wit opgehaald in Utrecht.
Had lang verhaal getyped maar ineens weg.
Liep niet helemaal soepel want 5 minuten voor aankomst een telefoontje dat de auto er niet was en dat we de auto pas 5 uur later konden halen. We waren wel vroeg maar ja dat is natuurlijk niet handig met schoolgaande kids en een geleende auto.
Toch maar doorgereden aangezien we er bijna waren. Werd snel duidelijk dat auto er echt niet was dus maar besloten te vertrekken, alleen nog even kijken of ie niet op die 3e vrachtwagen staat die net aankomt, bingo!
Moest natuurlijk wel eerst helemaal klaargemaakt worden dus maar ergens koffie gaan drinken.
Natuurlijk ook geen kans om te laden dus toen we m in ontvangst mochten nemen stond ie aan de lader en kregen we uitgebreide uitleg van een van de medewerkers. Natuurlijk hadden ze gisteren moeten weten dat de auto er niet was, maar je verder deden ze wel alles om het goed te maken, is iedereen erg vriendelijk en nemen ondanks de drukte de tijd om alles uit te leggen. Dus verder prima afgehandeld.
Ik ga nog wel even terug voor wat 2 plekjes in de lak -op zwart zie je echt alles- bij thuiskomst ontdekte in condens in de achterlichten, ook maar toegevoegd aan de afspraak.
Ik denk dat dit een standaard ding is, maar onder de achterklep zitten de zijpanelen (quarter panels) met puntlassen aan de carrosserie, ik vind dat minder strak dan ik van andere merken gewend ben. Het plaatwerk zit niet helemaal strak tegen het onderliggende metaal en staat tussen de puntlassen zelfs een beetje bol. Is dat bij jullie ook zo?
Had lang verhaal getyped maar ineens weg.
Liep niet helemaal soepel want 5 minuten voor aankomst een telefoontje dat de auto er niet was en dat we de auto pas 5 uur later konden halen. We waren wel vroeg maar ja dat is natuurlijk niet handig met schoolgaande kids en een geleende auto.
Toch maar doorgereden aangezien we er bijna waren. Werd snel duidelijk dat auto er echt niet was dus maar besloten te vertrekken, alleen nog even kijken of ie niet op die 3e vrachtwagen staat die net aankomt, bingo!
Moest natuurlijk wel eerst helemaal klaargemaakt worden dus maar ergens koffie gaan drinken.
Natuurlijk ook geen kans om te laden dus toen we m in ontvangst mochten nemen stond ie aan de lader en kregen we uitgebreide uitleg van een van de medewerkers. Natuurlijk hadden ze gisteren moeten weten dat de auto er niet was, maar je verder deden ze wel alles om het goed te maken, is iedereen erg vriendelijk en nemen ondanks de drukte de tijd om alles uit te leggen. Dus verder prima afgehandeld.
Ik ga nog wel even terug voor wat 2 plekjes in de lak -op zwart zie je echt alles- bij thuiskomst ontdekte in condens in de achterlichten, ook maar toegevoegd aan de afspraak.
Ik denk dat dit een standaard ding is, maar onder de achterklep zitten de zijpanelen (quarter panels) met puntlassen aan de carrosserie, ik vind dat minder strak dan ik van andere merken gewend ben. Het plaatwerk zit niet helemaal strak tegen het onderliggende metaal en staat tussen de puntlassen zelfs een beetje bol. Is dat bij jullie ook zo?
nzxtviper schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:27:
[...]
Oh wow. Ze mogen mij ook wel bellen. Leest Tesla Delivery NL mee? 🙂 (MYLR/blauw/zwart/19/TH)
Ik wacht ook op een MYLR blauw/wit 19’ TH.nzxtviper schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:27:
[...]
Die zou in België zijn, maar net niet op tijd om hem deze maand nog in te schrijven.
Ik heb t vermoeden dat ze tot het laatste moment gewacht hebben om autos te verkopen aan particuliere verkopers en nu over zijn gegaan naar toch toewijzen aan eerder bestelde orders. De voorraad op de website is ineens heel dun...
Zie mijn bericht boven die van jou. Deze versie heeft een drietal dagen op de voorraad pagina gestaan en is er gistermiddag vanaf gegaan, ik denk dat ze die zijn gaan toewijzen om toch uit te kunnen leveren.
Wacht ook op een blauwe Y LR / Zwart / Trekhaak / 19" (België). Stond normaal deze maand op de planning maar gaat dus niet meer gebeuren.
Heb het bij Tesla gevraagd en meer dan 'april-mei' kon het SC niet zeggen..
LM zegt voor 14/4, laten we hopen.
Nee, als je nu koopt kan de auto niet meer in Q1 geleverd worden, dus is er voor Tesla minder noodzaak deze 'snel' te verkopen. Tesla werkt altijd met kwartalen, dus eind Q2 zullen er ongetwijfeld weer een hoop aanbiedingen komen om de verkopen te boosten.Ninjetsu NL schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:25:
Ik heb t vermoeden dat ze tot het laatste moment gewacht hebben om autos te verkopen aan particuliere verkopers en nu over zijn gegaan naar toch toewijzen aan eerder bestelde orders. De voorraad op de website is ineens heel dun...
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Nee dat weten ze niet.flyguy76 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:22:
Natuurlijk hadden ze gisteren moeten weten dat de auto er niet was, maar je verder deden ze wel alles om het
Een auto staat ingepland om geleverd te worden op die dag, zeker op deze dagen (einde kwartaal) heeft dat hun focus maar ze hebben geen zicht op wanneer de chauffeur de auto's op de truck zet en die kant op rijdt.
Daarnaast hebben ze ook geen zicht op zijn route (wellicht ook lossen op een andere locatie) en eventuele rij- en rusttijden.
-althans zo was het 4 jaar geleden
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Wanneer heb je dat gehoord?Gumball3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:49:
Wacht ook op een blauwe Y LR / Zwart / Trekhaak / 19" (België). Stond normaal deze maand op de planning maar gaat dus niet meer gebeuren.
Ik had ze gisteren aan de lijn (na 7 keer proberen), en kreeg de melding dat er een VIN gekoppeld was, dat de auto waarschijnlijk al in B is, maar niet in Drogenbos.
Op 1/4 worden alle koppelingen lost gemaakt en opnieuw gekoppeld. En met een bestelling door een LM gaan er 2 dagen over voor de nummerplaat en verzekering geregeld is.
De datum in het systeem van Tesla was 4-15/4, dus ik leef op hoop.
In de Arval app staat overigens nog altijd "eerste helft Maart", en die weten echt niks.
Dat was gisteren via mail (Tesla verkoper), maar ik denk dat het SC wat overladen is door vragen en daarom geen specifieke informatie kan / wou geven.. Ofwel is er bij mij nog geen VIN gekoppeld, dat kan ook. Bestelling was op 22/2 door de LM (Athlon) bevestigd / RN dan ontvangen.Tommie12 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:39:
[...]
Wanneer heb je dat gehoord?
Ik had ze gisteren aan de lijn (na 7 keer proberen), en kreeg de melding dat er een VIN gekoppeld was, dat de auto waarschijnlijk al in B is, maar niet in Drogenbos.
Op 1/4 worden alle koppelingen lost gemaakt en opnieuw gekoppeld. En met een bestelling door een LM gaan er 2 dagen over voor de nummerplaat en verzekering geregeld is.
De datum in het systeem van Tesla was 4-15/4, dus ik leef op hoop.
In de Arval app staat overigens nog altijd "eerste helft Maart", en die weten echt niks.
Dan hoop ik dat er 1/4 iets uit komt, er staat allesinds nog een massa Y's in Zeebrugge.
Komende 2 weken is het vakantie, dat zou ik ideaal vinden om naar Drogenbos te gaan.
Collega staat momenteelin Tilburg in een lange “efteling” rij om zijn Y op te halen. Blijkbaar is het vandaag toch wel wat drukker dan de afgelopen dagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Magicw00b op 31-03-2023 15:38 ]
750 uitleveringen in Tilburg. Bizarre rij.Magicw00b schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:32:
Collega staat momenteelin Tilburg in een lange “efteling” rij om zijn Y op te halen. Blijkbaar is het vandaag toch wel wat drukker dan de afgelopen dagen.
Dat zouden ze toch echt moeten vermijden….. Hoe kan je op die manier een goede klantenervaring bieden? Als je de google reviews kijk van de belgische aflevercentra, dan merk je toch wat frustratie. En je… telefoon nemen ze amper op.carpebios schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:25:
[...]
750 uitleveringen in Tilburg. Bizarre rij.
Tesla en een goede klantenervaring is volgens mij sowieso geen gelukkig huwelijk. Maarja, ze blijven verkopen op de één of andere manier. Ik zelf blijf ook elke keer maar kijken naar de MX. Het heeft iets magisch denk ik. Mijn vrouw daarentegen vindt het echt helemaal niks (alle Tesla’s), dus je bent voor of tegen lijkt het haha.Tommie12 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:33:
[...]
Dat zouden ze toch echt moeten vermijden….. Hoe kan je op die manier een goede klantenervaring bieden? Als je de google reviews kijk van de belgische aflevercentra, dan merk je toch wat frustratie. En je… telefoon nemen ze amper op.
Als je een Tesla neemt dan schijn je dit soort dingen op de koop toe moeten nemen, althans dat wordt als het nieuwe normaal gezien mbt het merk Tesla. Daar kan ik me soms wel enorm over verbazen, maar het zullen vnl. lease-rijders zijn. Dat heeft toch een andere inslag dan bij eigendom.
I don't have dreams, I have goals!!
Het is vooral een communicatie probleem, als de boodschap zou zijn “De levering gaat chaotisch worden, in ruil daarvoor krijg je 1000kWh gratis” is het al heel anders.Redondo1982 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:27:
[...]
Tesla en een goede klantenervaring is volgens mij sowieso geen gelukkig huwelijk. Maarja, ze blijven verkopen op de één of andere manier. Ik zelf blijf ook elke keer maar kijken naar de MX. Het heeft iets magisch denk ik. Mijn vrouw daarentegen vindt het echt helemaal niks (alle Tesla’s), dus je bent voor of tegen lijkt het haha.
Als je een Tesla neemt dan schijn je dit soort dingen op de koop toe moeten nemen, althans dat wordt als het nieuwe normaal gezien mbt het merk Tesla. Daar kan ik me soms wel enorm over verbazen, maar het zullen vnl. lease-rijders zijn. Dat heeft toch een andere inslag dan bij eigendom.
Mijn radio kraakt verschrikkelijk. Spotify kraakhelder… maar een heerlijke wagen die Y
Ja, daar valt en staat alles mee. Ze kunnen het gewoon niet aan zo lijkt het. Dat zie je aan de communicatie, probleempjes etc.n0pe schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:52:
[...]
Het is vooral een communicatie probleem, als de boodschap zou zijn “De levering gaat chaotisch worden, in ruil daarvoor krijg je 1000kWh gratis” is het al heel anders.
Al vind ik het weggeven van bepaalde dingen ook niet de oplossing. Dat kan je keertje doen, maar daarna moet er wel verbetering zijn. Alleen Tesla wilt gewoon elke kwartaal pushen dus richting het einde zal het chaos blijven.
Inmiddels mijn MY RWD (uit China volgens VIN) in ontvangst genomen. Prima service van Tesla!
Ik heb nu tijdelijk een M3 uit 2021 maar DAB is niet kraakvrij inderdaad.carpebios schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:04:
Mijn radio kraakt verschrikkelijk. Spotify kraakhelder… maar een heerlijke wagen die Y
Wat zegt Tesla hierover?GeeMoney schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:15:
[...]
Ik heb nu tijdelijk een M3 uit 2021 maar DAB is niet kraakvrij inderdaad.
Geen idee maar we zijn in ieder geval niet de enige..
Ik rijd hem maar 2 weken nog en dan gaat hij weer weg dus ik last het zelf voor wat het is in ieder geval.
Aha, ben wel benieuwd. DAB is normaal superhelder, in elke auto waarin ik heb gereden.GeeMoney schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:42:
[...]
Geen idee maar we zijn in ieder geval niet de enige..
Ik rijd hem maar 2 weken nog en dan gaat hij weer eeg dus ik last het zelf voor wat het is in ieder geval.
Ja, mijn ervaring is ook spatzuiver in andere auto’s.Redondo1982 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:43:
[...]
Aha, ben wel benieuwd. DAB is normaal superhelder, in elke auto waarin ik heb gereden.
Mogelijk is het opgelost in software 2023.6.8 lees ik in ieder geval wel veel mensen die aangeven dst het sterk verbeterd is of zelfs weg is. Mogelijk dus software.
Vandaag heb ik mijn auto opgehaald, ik heb gisterochtend een voorraad auto met korting gekocht (RWD blauw/zwart)
.
Het was druk, de wachtrij stond tot buiten toen we aankwamen (16:00) en na ruim een uur was ik aan de beurt. De formele afhandeling ging soepel, daarna doorwezen naar een plekje in de loods waar de auto aan de lader hing (17%). Mooi gezicht al die nieuwe Tesla's bij elkaar, en af toe klonk er wat enthousiast getoeter
. Rondje rond de auto gelopen (geen beschadigingen), e.e.a. ingesteld en rond 17:50 vertrokken met 26%. Onderweg geladen bij de Supercharger Dordrecht, de auto was al vol voordat we het eten op hadden!
Rijden is super, AP was na een paar km al gekalibreerd en geen ruzie met de ruitenwissers gehad! Ik ga genieten van mijn nieuwe bolide!
Het was druk, de wachtrij stond tot buiten toen we aankwamen (16:00) en na ruim een uur was ik aan de beurt. De formele afhandeling ging soepel, daarna doorwezen naar een plekje in de loods waar de auto aan de lader hing (17%). Mooi gezicht al die nieuwe Tesla's bij elkaar, en af toe klonk er wat enthousiast getoeter
Rijden is super, AP was na een paar km al gekalibreerd en geen ruzie met de ruitenwissers gehad! Ik ga genieten van mijn nieuwe bolide!
Blauwe auto's lijkt toch een probleem te zijn doordat deze steeds verder geschoven worden.. Maar we hebben ze bij deze gevonden, zijn natuurlijk nog niet direct in Europa..
[YouTube: 【TESLA】Second quarter Tesla export deliveries begin Tesla is filling the port of Shanghai\4K \Mar.29]
[YouTube: 【TESLA】Second quarter Tesla export deliveries begin Tesla is filling the port of Shanghai\4K \Mar.29]
Persoonlijk vond ik de aflevering een grote teleurstelling. Efteling rijtje tot buiten toe. 45 minuten in een rij. Daarna wachten tot de auto binnen gereden werd. Nou daar staat ie en succes ermee. Vanwege het rare tijdstip, 19:00 in het donker en gietende regen terug met een bijna lege accu. App koppelt niet. Nee meneertje dat kan soms wel ff duren. Leuke auto maar verder zijn het dozen schuivers. Als ik er zelf niet bij was geweest zou ik het niet geloven.
Zo komt het op mij ook over en voor mij ook reden nummer één om er nog geen één te bestellen. Ik vind dat het zo nu en dan behoorlijk gebagatelliseerd wordt en dat is echt fanboy gedrag of het goed praten van de aankoop. Het is gewoon geen autobedrijf in hart en nieren, dat is duidelijk. Nu hoeft dat ook niet helemaal meer, maar de dingen die ik hier lees verbaasd me nog steeds. Van communicatie t/m aflevering is best droevig zo nu en dan. Vooral ook die checkup van je eigen auto bij een aflevering en ook de afstand van medewerker tot klant bij afhaal, treurig.HJKteZ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:47:
Persoonlijk vond ik de aflevering een grote teleurstelling. Efteling rijtje tot buiten toe. 45 minuten in een rij. Daarna wachten tot de auto binnen gereden werd. Nou daar staat ie en succes ermee. Vanwege het rare tijdstip, 19:00 in het donker en gietende regen terug met een bijna lege accu. App koppelt niet. Nee meneertje dat kan soms wel ff duren. Leuke auto maar verder zijn het dozen schuivers. Als ik er zelf niet bij was geweest zou ik het niet geloven.
Ik mocht hem ophalen om 17:00, was er om 16:30 (bij het frietkraam daar) en 18:00 aan de beurt, hij stond klaar gelukkig met 41% batterij. App kan tot twee weken duren geloof ik of dat moet via de LM, zie nu de Model 3 nog staan die ik tot donderdag heb. Verder doet de radio het dus niet, alleen maar piepjes en kraken etc. Ook lijkt mijn telefoon niet goed te contacten, zie geen geschiedenis en dergelijke terwijl ik wel wat gebeld heb. Maar de aflevering is gewoon dramatisch, vooral omdat het allemaal zo lang moet duren en ze er niet van lijken te leren.HJKteZ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:47:
Doordat mensen veel vroeger waren moest er veel voor mij nog wachten, maar die houden de rij ook weer op, lastig. En serieus hele gezinnen met kinderen van onder de 3 die in die rij gaan staan, om een auto op te halen...
[ Voor 13% gewijzigd door carpebios op 31-03-2023 23:05 ]
En serieus hele gezinnen met kinderen van onder de 3 die in die rij gaan staan, om een auto op te halen...
[/quote]
Inderdaad kinderen die verveelt over de grond lagen 😂
[/quote]
Inderdaad kinderen die verveelt over de grond lagen 😂
Ik had gisteren een sms gekregen dat ik mijn MY RWD zwart vandaag om 16 uur kon ophalen.
Ik heb vandaag toch maar de leasemaatschappij gebeld en die zeiden dat ik helemaal niet hoef te gaan.
De auto wordt komende week bij mij thuis afgeleverd en ze nemen de oude lease auto ook weer mee.
Als ik het zo lees ben ik wel blij dat die rit en het wachten mij bespaard is gebleven.
Ik heb vandaag toch maar de leasemaatschappij gebeld en die zeiden dat ik helemaal niet hoef te gaan.
De auto wordt komende week bij mij thuis afgeleverd en ze nemen de oude lease auto ook weer mee.
Als ik het zo lees ben ik wel blij dat die rit en het wachten mij bespaard is gebleven.
Blij dat ik mijn 2021 M3 SR in Eindhoven heb kunnen ophalen. Na een paar minuten werd ik geholpen en in de tussentijd koffie gehad. Even gepraat, ook over eventuele volgende voertuigen en na een kwartiertje ofzo was ik weg.MrElmo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:11:
Het was druk, de wachtrij stond tot buiten toen we aankwamen (16:00) en na ruim een uur was ik aan de beurt.
De occasions verkopen ze met enhanced autopilot. Werkt op zich prima, behalve als het gaat regenen. Met een beetje regen werkt het nog, daarna is het jammer en gaat het over op normale autopilot.
Mijn ervaring met enhanced autopilot: het geeft aan dat het wil inhalen. Dat bevestig je door richting aan te geven en als het veilig is wisselt het van baan. Het terug gaan naar de rechter baan vind ik niet vaak genoeg voorkomen. Het kan ook door de drukte zijn geweest. De suggesties naar links waren over het algemeen terecht, al ben ik zelf wat voorzichtiger, ik weet niet of ik zelf die baanwissel zou doen, dus ik heb het ook niet gedaan.Ik ben zelf wel erg blij dat ik summon heb. Het naar voren/achter rijden kan zeker handig zijn aangezien ik weleens problemen heb waar ik woon met het in mijn auto gaan omdat mensen te dicht inparkeren.
[ Voor 33% gewijzigd door MoonRaven op 01-04-2023 06:04 ]
Dat "fanboy" gedrag benoemen begint mij echt wel de keel uit te hangen.Redondo1982 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:55:
[...]
Zo komt het op mij ook over en voor mij ook reden nummer één om er nog geen één te bestellen. Ik vind dat het zo nu en dan behoorlijk gebagatelliseerd wordt en dat is echt fanboy gedrag of het goed praten van de aankoop. Het is gewoon geen autobedrijf in hart en nieren, dat is duidelijk. Nu hoeft dat ook niet helemaal meer, maar de dingen die ik hier lees verbaasd me nog steeds. Van communicatie t/m aflevering is best droevig zo nu en dan. Vooral ook die checkup van je eigen auto bij een aflevering en ook de afstand van medewerker tot klant bij afhaal, treurig.
Je kunt er ook gewoon voor gaan en er daarna van genieten
Klassieke (lees: ouderwetse autofabrikanten die verlies maken op EV's en het op dit moment nog wél kunnen compenseren met ICE verkopen) leveren niet 750 stuks per dag in NL uit, dus je kunt dit niet vergelijken.
Toen ik de auto een paar weken geleden ophaalde was er juist heel veel positieve aandacht en tijd. En iedereen controleert toch zijn auto bij het ophalen? Niet alleen bij Tesla.
Als het je niet bevalt, dan kan je toch beter in een ander leveringstopic gaan rondhangen? Maar aangezien je hier blijft hangen is er toch wel enige interesse in de aanschaf van een Tesla ondanks alle tekortkomingen die je graag benoemt?
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 31-03-2023 23:51 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Bij mijn telefoon had ik ook eerst last de contacten te zien, geschiedenis,.. Lag aan feit dat ik ergens op mijn telefoon moest aanzetten dat de contacten mochten gesynchroniseerd wordencarpebios schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:04:
[...]
Ik mocht hem ophalen om 17:00, was er om 16:30 (bij het frietkraam daar) en 18:00 aan de beurt, hij stond klaar gelukkig met 41% batterij. App kan tot twee weken duren geloof ik of dat moet via de LM, zie nu de Model 3 nog staan die ik tot donderdag heb. Verder doet de radio het dus niet, alleen maar piepjes en kraken etc. Ook lijkt mijn telefoon niet goed te contacten, zie geen geschiedenis en dergelijke terwijl ik wel wat gebeld heb. Maar de aflevering is gewoon dramatisch, vooral omdat het allemaal zo lang moet duren en ze er niet van lijken te leren.
Doordat mensen veel vroeger waren moest er veel voor mij nog wachten, maar die houden de rij ook weer op, lastig. En serieus hele gezinnen met kinderen van onder de 3 die in die rij gaan staan, om een auto op te halen...
Is bij Tesla toch bekend dat het aan het einde van een kwartaal een gekkenhuis is? Je kunt bij de aflever SMS ook gewoon nee intypen en een paar weekjes wachten. Dan is het veel rustiger. Ikzelf heb gisteren mijn MY RWD gewoon opgehaald en toen was er geen wachtrij. Auto was tiptop in orde alleen misten de kentekenplaten (is toch vrij essentieel). Bleken na wat uitzoekwerk in een andere afhaalvestiging te liggen waar de auto in eerste instantie zou worden afgeleverd. Gelukkig kwam ik daar op de terugweg toch langs dus duizend maal excuses gehad en uiteindelijk met groene platen de locatie verlaten en gelijk genoten van een heerlijke auto. Op de andere locatie direct geholpen met de juiste kentekenplaten en weer door naar huis. Kortom aflevering was niet perfect, maar het is allemaal keurig opgelost.
Mijn ophaal ervaring was (ook) kansloos: lange wachtrijen in de stromende regen buiten (vanaf 15:15 uur) en totaal geen informatie en/of updates. Rond 18:00 uur toch maar gaan "vragen/klagen" dat ik na bijna 3 uur nog helemaal niets wist, met een Tesla die al wel was gekoppeld aan mijn app en een accu van net boven de 30% aangaf. Op mijn suggestie om die accu een beetje op te laden tijdens het langdurig wachten (zodat ik de rit naar Noord Holland zou halen) werd niet serieus op gereageerd. En toen mijn Tesla er opeens stond was de instructie/overhandiging binnen 10 minuten voorbij.
Ik wil geen azijnzeiker zijn en ga ongetwijfeld heel blij worden van deze prachtige MY, maar wat een drama zeg. Een spiksplinter nieuwe auto ophalen en dan met een bijna lege accu worden weggestuurd met de boodschap "ga maar ergens snelladen".
Het in het donker wegrijden met veel regen zonder enig idee hoe de ruitenwissers werken is niet geweldig
Gelukkig was de gratis friet erg lekker 😅
Ik wil geen azijnzeiker zijn en ga ongetwijfeld heel blij worden van deze prachtige MY, maar wat een drama zeg. Een spiksplinter nieuwe auto ophalen en dan met een bijna lege accu worden weggestuurd met de boodschap "ga maar ergens snelladen".
Het in het donker wegrijden met veel regen zonder enig idee hoe de ruitenwissers werken is niet geweldig
Gelukkig was de gratis friet erg lekker 😅
Het is ook fanboy gedrag, vandaar ook jouw reactie. Je kan er de klok op gelijk zetten: jij komt bij dit soort beweringen altijd om de hoek kijken. Je kan ook mij gewoon m’n gang laten gaan en het fanboy gedrag laten noemen? Wat is daar mis mee? Waarom moet ik naar een ander topic? Is het te kritisch voor je? Of voor het merk Tesla? Ik snap het probleem niet, kritiek maakt de wereld zoveel beter. Schaapjes hebben we al genoeg.Taro schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:31:
[...]
Dat "fanboy" gedrag benoemen begint mij echt wel de keel uit te hangen.
Je kunt er ook gewoon voor gaan en er daarna van genietenJe lijkt vooral te focussen/wachten/kijken naar de negatieve zaken, maar met 750 auto's per dag zal iedereen begrijpen dat er een rij staat, niet iedere auto 90% volgeladen is, tijdig een kenteken heeft, etc. Alle medewerkers doen hun best om de auto's zo snel mogelijk uit te leveren aan de nieuwe eigenaren.
Klassieke (lees: ouderwetse autofabrikanten die verlies maken op EV's en het op dit moment nog wél kunnen compenseren met ICE verkopen) leveren niet 750 stuks per dag in NL uit, dus je kunt dit niet vergelijken.
Toen ik de auto een paar weken geleden ophaalde was er juist heel veel positieve aandacht en tijd. En iedereen controleert toch zijn auto bij het ophalen? Niet alleen bij Tesla.
Als het je niet bevalt, dan kan je toch beter in een ander leveringstopic gaan rondhangen? Maar aangezien je hier blijft hangen is er toch wel enige interesse in de aanschaf van een Tesla ondanks alle tekortkomingen die je graag benoemt?
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik geïnteresseerd ben in Tesla, evenals vele andere merken. Ik bezit meerdere auto’s, wil er nog meer en ik ben altijd geïnteresseerd in de autowereld om meerdere redenen. Ik kom uit het segment dat het hard moet rijden met veel geluid, dat zal niet zomaar weggaan/slijten. Vandaar dat ik ook een MB G63 in bestelling heb staan. Alleen ik sta ook open voor de andere kant: EV met veel power en bepaalde looks. Een model X Plaid komt dan om de hoek kijken. Die zou ik er graag bij willen kopen, alleen de verhalen eromheen bevallen me niet helemaal. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics volg. Beetje kennis kan geen kwaad vooraf, toch?
Jouw mening over 'fanboys' als feit droppen is ook niet helemaal juist en zorgt gegarandeerd voor getriggerde reacties. Ik snap namelijk niet wat een dergelijke reactie moet brengen.Redondo1982 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:06:
[...]
Het is ook fanboy gedrag, vandaar ook jouw reactie. Je kan er de klok op gelijk zetten: jij komt bij dit soort beweringen altijd om de hoek kijken. Je kan ook mij gewoon m’n gang laten gaan en het fanboy gedrag laten noemen? Wat is daar mis mee? Waarom moet ik naar een ander topic? Is het te kritisch voor je? Of voor het merk Tesla? Ik snap het probleem niet, kritiek maakt de wereld zoveel beter. Schaapjes hebben we al genoeg.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik geïnteresseerd ben in Tesla, evenals vele andere merken. Ik bezit meerdere auto’s, wil er nog meer en ik ben altijd geïnteresseerd in de autowereld om meerdere redenen. Ik kom uit het segment dat het hard moet rijden met veel geluid, dat zal niet zomaar weggaan/slijten. Vandaar dat ik ook een MB G63 in bestelling heb staan. Alleen ik sta ook open voor de andere kant: EV met veel power en bepaalde looks. Een model X Plaid komt dan om de hoek kijken. Die zou ik er graag bij willen kopen, alleen de verhalen eromheen bevallen me niet helemaal. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics volg. Beetje kennis kan geen kwaad vooraf, toch?
Dat sommige uitleveringen droevig zijn, zeker waar, moeten ze er iets aan doen... misschien. In ieder geval levert deze tactiek nog niet genoeg misbaar/incentive op om deze te moeten veranderen. Sterker nog, mensen kopen willens en wetens autos om ze in deze periode te ontvangen omdat ze in de laatste week dan nog 5K km erbij krijgen. Ik denk zelfs dat de meeste Tesla kopers dusdanig goed geïnformeerd zijn dat ze heel goed weten dat ze in deze drukte terecht kunnen komen. Dat er dan alsnog gekozen wordt om op te halen is wel een eigen keuze.
Dat gezegd hebbende is buiten in een rij moeten staan niet tof. Eerlijk is eerlijk. Weg moeten rijden met weinig in de tank ook niet. Een vergelijking maken met ICE autos is niet te doen want die leveren meestal niet uit vanuit centrale plekken en al helemaal niet met deze cijfers. Dus een gevalletje you take the good with the bad. Er is echter wel degelijk iets veranderd en dat is de kwaliteit dus dat zit wel goed.
Na de levering is het gewoon een heel goede auto.
Houdt de levering jou tegen om er een te halen of is het toch nog iets anders? Je zegt verhalen, maar welke zijn dat dan? Als je al in het levering topic aanwezig bent lijkt me de interesse al vrij concreet of zie ik dat verkeerd?
Ok, ik val even met de deur in huis, ziehier mijn letterlijke google review over Drogenbos, gister 31 maart.
Vreemd dat deze Tesla locatie zo slechte reviews krijgt. Ik ben op vrijdag 31 maart langs gegaan, de drukste dag in maanden, wegens einde kwartaalcijfers en waanzinnige verkoop model Y.
Door de gigantische drukte moeilijk parkeren (privé auto vervoer naar Drogenbos) en afspraak 10u werd eerder 10.40u wegens wachtrij.
Ik werd op voorhand gecontacteerd wegens verandering aflever locatie Aartselaar naar Drogenbos. Geen probleem, ik heb 5000 kilometer gratis snelladen gekregen ter compensatie, mooie service.
Donderdag namiddag kreeg ik nog een SMS van Tesla medewerker Philip voor bevestiging/herinnering afspraak en verzekering dat zowel auto als nummerplaat effectief op locatie waren. Ook wat praktische info en melding dat ik grote drukte met bijhorende vertraging kon verwachten.
Meerdere medewerkers aan de balie, vriendelijk, perfect tweetalig, vlotte afhandeling papierwerk. Zitplaatsen/werkhoek achteraan en, heel belangrijk, toiletten 😃
Er wordt inderdaad géén uitleg gegeven maar dit melden ze duidelijk aan de balie en er lopen buiten meer dan genoeg behulpzame Tesla medewerkers rond!
Is de ervaring in Drogenbos perfect? Nee maar gezien de immense drukte en de enorme aantallen verkochte wagens, ben ik toch zeer tevreden met de afhandeling EN met de wagen zelf ook natuurlijk!
Ben ik een fanboy of ligt mijn 'lat' al lager wegens de vele horrorverhalen van de laatste dagen?
Zou ik de last minute verandering Drogenbos ipv Aartselaar (op bijna letterlijk wandel afstand van mij thuis!) zomaar geaccepteerd hebben? Zeker en vast niet maar ik heb bewust SMS met JA ipv NEE getypt en de 5000 km gratis laden mooi meegenomen. (die staan bij mij nog niet in de app, maar volgens de mail komen die in april tevoorschijn?)
Eerste punt van controle bij ophalen auto; batterij lading en wonder boven wonder, die stond op 91% ik had 30% of zo verwacht, gezien de drukte en de enorme voorraad nieuwe Tesla's daar op de parking.
Mijn app was trouwens 'gekoppeld' vóór dat ik de auto in ontvangst had genomen.
Eerste wat ze vroegen aan de balie was VIN nummer, uiteraard moest ik die mail van LeasePlan nog zoeken (terwijl ik 40 minuten in de rij niks stond te doen) en die man zei direct 'gewoon je app openen daar staat je VIN in' ik zei nee hoor die app is compleet leeg, ik wacht al wéken op iets van info daarin' dus ik open die -als bewijs- om de nutteloze app te tonen en daar stond dus een volledig gekoppelde auto in? Waarschijnlijk is dat een dingetje wegens lease en niet privé aankoop?
Ik werd inderdaad na snel afgehandeld papierwerk naar mijn auto 'vak nummer zoveel' verwezen en dat was het.
Controle (via checklijst hier gevonden) alles in orde, paar dingetjes ingesteld en klaar.
Info en uitleg had ik niet nodig. Via Het grote Tesla Model 3 & Y topic en het lezen van de handleiding, wist ik genoeg.
Zo te lezen klinkt mijn ervaring wel positiever dan bv gister Tilburg. Ik ben het 'vroegah' ook anders gewend, afhalen in de garage, blinkend in de toonzaal, maar uiteindelijk ben ik tevreden met de Tesla manier.
Is het perfect? Nee zeker niet, maar nogmaals, ik wist wat ik kon verwachten van service, hetgeen fanboys de Tesla experience noemen?
De rest van mijn ervaringen gaan nu verder in Het grote Tesla Model 3 & Y topic.
Vreemd dat deze Tesla locatie zo slechte reviews krijgt. Ik ben op vrijdag 31 maart langs gegaan, de drukste dag in maanden, wegens einde kwartaalcijfers en waanzinnige verkoop model Y.
Door de gigantische drukte moeilijk parkeren (privé auto vervoer naar Drogenbos) en afspraak 10u werd eerder 10.40u wegens wachtrij.
Ik werd op voorhand gecontacteerd wegens verandering aflever locatie Aartselaar naar Drogenbos. Geen probleem, ik heb 5000 kilometer gratis snelladen gekregen ter compensatie, mooie service.
Donderdag namiddag kreeg ik nog een SMS van Tesla medewerker Philip voor bevestiging/herinnering afspraak en verzekering dat zowel auto als nummerplaat effectief op locatie waren. Ook wat praktische info en melding dat ik grote drukte met bijhorende vertraging kon verwachten.
Meerdere medewerkers aan de balie, vriendelijk, perfect tweetalig, vlotte afhandeling papierwerk. Zitplaatsen/werkhoek achteraan en, heel belangrijk, toiletten 😃
Er wordt inderdaad géén uitleg gegeven maar dit melden ze duidelijk aan de balie en er lopen buiten meer dan genoeg behulpzame Tesla medewerkers rond!
Is de ervaring in Drogenbos perfect? Nee maar gezien de immense drukte en de enorme aantallen verkochte wagens, ben ik toch zeer tevreden met de afhandeling EN met de wagen zelf ook natuurlijk!
Ben ik een fanboy of ligt mijn 'lat' al lager wegens de vele horrorverhalen van de laatste dagen?
Zou ik de last minute verandering Drogenbos ipv Aartselaar (op bijna letterlijk wandel afstand van mij thuis!) zomaar geaccepteerd hebben? Zeker en vast niet maar ik heb bewust SMS met JA ipv NEE getypt en de 5000 km gratis laden mooi meegenomen. (die staan bij mij nog niet in de app, maar volgens de mail komen die in april tevoorschijn?)
Eerste punt van controle bij ophalen auto; batterij lading en wonder boven wonder, die stond op 91% ik had 30% of zo verwacht, gezien de drukte en de enorme voorraad nieuwe Tesla's daar op de parking.
Mijn app was trouwens 'gekoppeld' vóór dat ik de auto in ontvangst had genomen.
Eerste wat ze vroegen aan de balie was VIN nummer, uiteraard moest ik die mail van LeasePlan nog zoeken (terwijl ik 40 minuten in de rij niks stond te doen) en die man zei direct 'gewoon je app openen daar staat je VIN in' ik zei nee hoor die app is compleet leeg, ik wacht al wéken op iets van info daarin' dus ik open die -als bewijs- om de nutteloze app te tonen en daar stond dus een volledig gekoppelde auto in? Waarschijnlijk is dat een dingetje wegens lease en niet privé aankoop?
Ik werd inderdaad na snel afgehandeld papierwerk naar mijn auto 'vak nummer zoveel' verwezen en dat was het.
Controle (via checklijst hier gevonden) alles in orde, paar dingetjes ingesteld en klaar.
Info en uitleg had ik niet nodig. Via Het grote Tesla Model 3 & Y topic en het lezen van de handleiding, wist ik genoeg.
Zo te lezen klinkt mijn ervaring wel positiever dan bv gister Tilburg. Ik ben het 'vroegah' ook anders gewend, afhalen in de garage, blinkend in de toonzaal, maar uiteindelijk ben ik tevreden met de Tesla manier.
Is het perfect? Nee zeker niet, maar nogmaals, ik wist wat ik kon verwachten van service, hetgeen fanboys de Tesla experience noemen?
De rest van mijn ervaringen gaan nu verder in Het grote Tesla Model 3 & Y topic.
Helemaal akkoord. Drie uur wachten op een auto die je de vorige dag hebt besteld, wow! Dat zou ik met alle plezier doen, ook in de regen. We hebben 10 maanden zitten wachten op een auto van een ander merk, die er nog steeds niet is, en waarvan na 10 maanden ook niet duidelijk is of deze er ooit komt.Ninjetsu NL schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:41:
Een vergelijking maken met ICE autos is niet te doen want die leveren meestal niet uit vanuit centrale plekken en al helemaal niet met deze cijfers.
Wij mochten MY na twee weken ophalen, hoefden niet langer dan vijf minuten voor de balie te wachten. De afgelopen dagen is het blijkbaar feest in Tilburg, maar daar heb je dan waarschijnlijk ook een feestprijs + 5K SuperCharger kilometers voor gekregen.
Hij/zij zit hier al vanaf november op dit leveringstopic te roepen hoeveel dikke auto's ie al gekocht heeft, 100 man in dienst heeft, als koning wordt behandeld door diverse autodealers, maar durft het niet aan om een Model X Plaid te bestellen. @Redondo1982 , ben je geen 15-jarige troll, ga er dan gewoon voor, zeker als je geld als water hebt (...ben ook geen pure Nederlander, die grotendeels klaagt en voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten), boeit het toch helemaal niet? Je kunt 'm altijd weer verkopen, of weggeven als de auto niet bevalt. Om het geld hoef jij het niet te laten (...in het segment waarin ik shop heb je zoveel ander moois), ook als de MX Plaid onverwacht veel extra kosten met zich meebrengt.Houdt de levering jou tegen om er een te halen of is het toch nog iets anders?
Tjeemig, het is een auto. Een gebruiksvoorwerp om van A naar B te komen, rotzooi of vakantiemeuk in te vervoeren, op een prettige manier, bij voorkeur een beetje toekomstgericht m.b.t. energieverbruik en uitstoot.
Als auto's een verlengstuk van je ego zijn, kun je je geld misschien beter besteden aan een goede psychiater. Een stuk goedkoper ook
Dit betreft het Tesla levering topic, als je niet op de levering van een Tesla zit te wachten, maar hier wel zit te patsen, klagen en tof te doen alsof je het mannetje bent, dan mag ik toch afvragen wat je hier doet?Redondo1982 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 00:06:
[...]
Het is ook fanboy gedrag, vandaar ook jouw reactie. Je kan er de klok op gelijk zetten: jij komt bij dit soort beweringen altijd om de hoek kijken. Je kan ook mij gewoon m’n gang laten gaan en het fanboy gedrag laten noemen? Wat is daar mis mee? Waarom moet ik naar een ander topic? Is het te kritisch voor je? Of voor het merk Tesla? Ik snap het probleem niet, kritiek maakt de wereld zoveel beter. Schaapjes hebben we al genoeg.
Maar de "schaapjes" worden erbij gehaald, dan weet ik voldoende en is direct helder met wat voor type persoon we hier te maken hebben.
En daar komt ie weer, "meerdere auto's", daarna wordt er nog een type genoemd, etc. Hak gewoon die knoop door als je toch zo rijk bent, koop die Model X Plaid, haal hem op, ga zien dat het tuurlijk niet altijd goed gaat, maar in de meeste gevallen wel. Rij weg met die auto en ga ervan genieten ipv hier te klagen.Ik heb al zo vaak gezegd dat ik geïnteresseerd ben in Tesla, evenals vele andere merken. Ik bezit meerdere auto’s, wil er nog meer en ik ben altijd geïnteresseerd in de autowereld om meerdere redenen. Ik kom uit het segment dat het hard moet rijden met veel geluid, dat zal niet zomaar weggaan/slijten. Vandaar dat ik ook een MB G63 in bestelling heb staan. Alleen ik sta ook open voor de andere kant: EV met veel power en bepaalde looks. Een model X Plaid komt dan om de hoek kijken. Die zou ik er graag bij willen kopen, alleen de verhalen eromheen bevallen me niet helemaal. Dat is ook de reden dat ik dit soort topics volg. Beetje kennis kan geen kwaad vooraf, toch?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Kunnen jullie dit niet in de DM uitvechten of op het schoolplein?Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:49:
[...]
Dit betreft het Tesla levering topic, als je niet op de levering van een Tesla zit te wachten, maar hier wel zit te patsen, klagen en tof te doen alsof je het mannetje bent, dan mag ik toch afvragen wat je hier doet?
Maar de "schaapjes" worden erbij gehaald, dan weet ik voldoende en is direct helder met wat voor type persoon we hier te maken hebben.
[...]
En daar komt ie weer, "meerdere auto's", daarna wordt er nog een type genoemd, etc. Hak gewoon die knoop door als je toch zo rijk bent, koop die Model X Plaid, haal hem op, ga zien dat het tuurlijk niet altijd goed gaat, maar in de meeste gevallen wel. Rij weg met die auto en ga ervan genieten ipv hier te klagen.
Dat is misschien wel een optie. Maar ik was eigenlijk van plan het hierbij te laten en mijn energie aan leuke dingen te gaan besteden, zoals vandaag een mooi stuk in de Tesla rijdencarpebios schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:03:
[...]
Kunnen jullie dit niet in de DM uitvechten of op het schoolplein?
@Tommie12 Ik zag gisteren de video uit Shanghai met erg veel blauwe auto's en moest direct aan jou denken, je wacht echt al wel vrij lang.
Misschien hebben ze gisteren een soortgelijke auto niet meer uit kunnen leveren en kunnen ze die naar jou overzetten? Wel een belletje waard vandaag (zal wel veel rustiger zijn) en anders komt het vast komende week wel goed, we duimen voor je
Misschien hebben ze gisteren een soortgelijke auto niet meer uit kunnen leveren en kunnen ze die naar jou overzetten? Wel een belletje waard vandaag (zal wel veel rustiger zijn) en anders komt het vast komende week wel goed, we duimen voor je
Nou, ik was ook ‘één van de 700’ gisteren. Ik had een MYLR MCR in bestelling met een levertijd ergens in de zomer maar kon een aanbieding van deze week voor exact zelfde model maar dan ‘gewoon’ rood niet laten staan
.
Dus dat werd dus i.p.v. letterlijk te gaan lopen naar Tesla Groningen een hele tocht naar Tilburg met het OV. Tilburg is uiteraard uitstekend te bereiken met de trein. Daarna overstappen op bus 327/328 richting Oosterhout die meerdere keren per uur gaan en er ongeveer 20 minuten over doen voordat je bij een groot bedrijventerrein langs de snelweg wordt afgezet. Aan de overkant van de snelweg staan niet te missen grote hallen van Tesla (en ook een gigantische hal van CoolBlue). Bij het uitstappen van de bus meteen al aanspraak met een mede-Tesla-koop-genootje. Gezamenlijk liepen we richting de prima aangegeven ingang van het service centrum. Snel een gratis patatje + snack bij de ingang gescoord en dan inderdaad de Efteling rij in!
. Ik was een uur te vroeg en de hele rij duurde ongeveer een uur dus precies op tijd bij de vriendelijke dames en heren van de servicebalie.
Het uur vloog voor mijn gevoel voorbij: de hele rij stond vol met voornamelijk mannen die blij als een kind in een speelgoedwinkel aan het wachten waren op het kunnen ophalen van hun nieuwe speeltje waar ze al heel lang van hebben gedroomd
Leuke verhalen gehoord variërend van ervaringsdeskundigen met eerdere Tesla’s tot grote plannen wat ze van plan waren om te doen met hun eerste nieuwe EV. Ook was er iemand die al 3 jaar heeft gewacht op een MX en eindelijk eindelijk de auto kon ophalen. Dus ja, je stond lang in de rij maar ik vond het ook wel wat hebben, leuk om er samen het beste van te maken.
De Tesla dames en heren waren goed getraind om je vrolijk het idee te geven dat het een mooi en spannend moment voor je is, wat het ook was natuurlijk
.
Ach en daar stond dan mijn rode beauty te midden van een zee van grijs en zwart
Opeens leek het alsof alle spontane claxons bedoeld waren voor mijn auto
Daarna relaxed de auto bekeken en afgezien van wat resterend blauw beschermplastic op het dakglas waarvan ik natuurlijk meteen eerst dacht dat het ruitschade was geen enkel probleem bemerkt. Snel de interface op Engels gezet (brr, wat een rare vertalingen naar het Nederlands) en met het papiertje van de RDW in de hand richting de uitgang. Duimpje omhoog daar en de weide wereld in! Nou ja, de eerste de beste parkeerplaats dan want ik had de mud flaps meegenomen. Deze waren super gemakkelijk te monteren (neem wel even een platte schroevendraaier mee).
Navigatie instellen was nog wel even wennen (waarom springt ie weer terug naar de standaard route i.p.v. de door mij gewenste alternatieve route? Waarom springt mijn huisadres telkens naar een andere postcode nadat je de juiste postcode kiest uit het dropdown menu?) en het bleek dat 80% batterij ruim voldoende was om thuis te komen in Groningen. Zelfs met het grootste deel van de tijd de TACC op 135km/u. Wat rijdt de MY heerlijk! Wat een prachtig geluid samen met het volledig intuitive (want zelfde) interface van Apple Music. Wat een fantastische power zelfs boven de 100km/u zonder eerst te moeten terugschakelen naar 3
. Hierboven las ik iets over ‘de ICE rijder in vertwijfeling achterlatend’ en ik had precies dat gevoel
.
Na een voorspoedige reis aangekomen en toen het magische moment om de auto te koppelen aan je eigen Tesla lader. Wat een gaaf idee toch om nooit meer naar een tankstation te hoeven. Op 1 fase gaat het wel maar met ongeveer 3kW/uur dus heb overnacht nodig gehad om weer van 20 naar 80% te gaan. Maar toch, daar staat ‘ie dan weer helemaal klaar om op avontuur te gaan!
Dank jullie allemaal hier voor het op de hoogte houden omtrent alles wat betreft de levering van de Tesla en om het wachten dragelijker te maken. Ik verlaat dit topic en ga naar het M3&Y topic!
Dus dat werd dus i.p.v. letterlijk te gaan lopen naar Tesla Groningen een hele tocht naar Tilburg met het OV. Tilburg is uiteraard uitstekend te bereiken met de trein. Daarna overstappen op bus 327/328 richting Oosterhout die meerdere keren per uur gaan en er ongeveer 20 minuten over doen voordat je bij een groot bedrijventerrein langs de snelweg wordt afgezet. Aan de overkant van de snelweg staan niet te missen grote hallen van Tesla (en ook een gigantische hal van CoolBlue). Bij het uitstappen van de bus meteen al aanspraak met een mede-Tesla-koop-genootje. Gezamenlijk liepen we richting de prima aangegeven ingang van het service centrum. Snel een gratis patatje + snack bij de ingang gescoord en dan inderdaad de Efteling rij in!

Het uur vloog voor mijn gevoel voorbij: de hele rij stond vol met voornamelijk mannen die blij als een kind in een speelgoedwinkel aan het wachten waren op het kunnen ophalen van hun nieuwe speeltje waar ze al heel lang van hebben gedroomd

De Tesla dames en heren waren goed getraind om je vrolijk het idee te geven dat het een mooi en spannend moment voor je is, wat het ook was natuurlijk
Ach en daar stond dan mijn rode beauty te midden van een zee van grijs en zwart

Navigatie instellen was nog wel even wennen (waarom springt ie weer terug naar de standaard route i.p.v. de door mij gewenste alternatieve route? Waarom springt mijn huisadres telkens naar een andere postcode nadat je de juiste postcode kiest uit het dropdown menu?) en het bleek dat 80% batterij ruim voldoende was om thuis te komen in Groningen. Zelfs met het grootste deel van de tijd de TACC op 135km/u. Wat rijdt de MY heerlijk! Wat een prachtig geluid samen met het volledig intuitive (want zelfde) interface van Apple Music. Wat een fantastische power zelfs boven de 100km/u zonder eerst te moeten terugschakelen naar 3
Na een voorspoedige reis aangekomen en toen het magische moment om de auto te koppelen aan je eigen Tesla lader. Wat een gaaf idee toch om nooit meer naar een tankstation te hoeven. Op 1 fase gaat het wel maar met ongeveer 3kW/uur dus heb overnacht nodig gehad om weer van 20 naar 80% te gaan. Maar toch, daar staat ‘ie dan weer helemaal klaar om op avontuur te gaan!
Dank jullie allemaal hier voor het op de hoogte houden omtrent alles wat betreft de levering van de Tesla en om het wachten dragelijker te maken. Ik verlaat dit topic en ga naar het M3&Y topic!
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
@Redondo1982
Ik snap ook niet wat je hier doet.
Ik wacht op een Tesla, en voorlopig is de communicatie moeilijk, maar als ik iemand aan de lijn heb bijzonder vriendelijk en correct.
Ik heb de aflevering van een auto bij VW, Audi en Volvo mee gemaakt inclusief het ‘samen het doek van de auto trekken’ en het nemen van een slechte foto.
En dan krijg je een fles schuimwijn die ik mijn schoonmoeder niet wil voor zetten na het kopen van een auto van 70k.
Ik voel me daar altijd ongemakkelijk bij.
Nadien wil die ‘delivery officer’ dan elke knop en hendel uitleggen en het hele menu door lopen net alsof je een klein kind bent. Maar ja, je moet mee doen, want dan ben je geen schaap.
Wat er nu bij Tesla gebeurt vind ik ook niet OK.
Als je afleverlocatie maar 200 auto’s op een dag kan afleveren in goede condities, dan moet je er geen 700 inplannen. Mensen een uur buiten laten wachten is not done. Dan moet je als bedrijf ofwel je capaciteit opschroeven, ofwel grote jongen zijn en iets minder focussen op die kwartaalstock.
Wat ik lees over de minder drukke dagen lijkt me wel een pak beter.
Mij spreekt het aan om binnen te wandelen, de app te koppelen, en dan rustig naar je auto te gaan, eventueel een paar vraagjes te stellen, en dan rustig te vertrekken. Maar een uur wachten buiten hoort daar niet bij.
Ik snap ook niet wat je hier doet.
Ik wacht op een Tesla, en voorlopig is de communicatie moeilijk, maar als ik iemand aan de lijn heb bijzonder vriendelijk en correct.
Ik heb de aflevering van een auto bij VW, Audi en Volvo mee gemaakt inclusief het ‘samen het doek van de auto trekken’ en het nemen van een slechte foto.
En dan krijg je een fles schuimwijn die ik mijn schoonmoeder niet wil voor zetten na het kopen van een auto van 70k.
Ik voel me daar altijd ongemakkelijk bij.
Nadien wil die ‘delivery officer’ dan elke knop en hendel uitleggen en het hele menu door lopen net alsof je een klein kind bent. Maar ja, je moet mee doen, want dan ben je geen schaap.

Wat er nu bij Tesla gebeurt vind ik ook niet OK.
Als je afleverlocatie maar 200 auto’s op een dag kan afleveren in goede condities, dan moet je er geen 700 inplannen. Mensen een uur buiten laten wachten is not done. Dan moet je als bedrijf ofwel je capaciteit opschroeven, ofwel grote jongen zijn en iets minder focussen op die kwartaalstock.
Wat ik lees over de minder drukke dagen lijkt me wel een pak beter.
Mij spreekt het aan om binnen te wandelen, de app te koppelen, en dan rustig naar je auto te gaan, eventueel een paar vraagjes te stellen, en dan rustig te vertrekken. Maar een uur wachten buiten hoort daar niet bij.
Ik heb Tesla Belgie deze week aan de lijn gehad (eerlijk, na een keer of 7 proberen). Zeer vriendelijk. Ze konden me zeggen dat er een ViN gekoppeld is, maar dat aflevering niet zou lukken voor 31/3. De auto zou dus in B zijn, maar waarschijnlijk op wat ze een ‘overloopparking’ noemen omdat er geen plaat is in Drogenbos.Taro schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:18:
@Tommie12 Ik zag gisteren de video uit Shanghai met erg veel blauwe auto's en moest direct aan jou denken, je wacht echt al wel vrij lang.
Wat me wel verwonderde, is dat op 1/4 alle koppelingen verbroken worden en dan terug gekoppeld worden.
Komt wel goed, en ik zit nog altijd droog in mijn huidige auto. Die doet het goed, maar maakt nogal wat lawaai, en stinkt wat aan de achterkant.
Maar ja, het ongeduld stijgt met de week.
@Tommie12 is blauw een kleur die niet veel gemaakt word of wat is de reden? Ik zie er verschillende rijden in NL in ieder geval. Wel een mooie kleur trouwens met die zwarte accenten.
Ik vind het hem beter staan dan wit of zwart.
In Berlijn hebben ze van Elon nog geen potjes blauwe verf gekregen. Wellicht heeft dat er iets mee te maken. Alle blauwe auto’s komen uit China, en inderdaad, je ziet ze niet zo dikwijls bij de voorraadmodellen.GeeMoney schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:31:
@Tommie12 is blauw een kleur die niet veel gemaakt word of wat is de reden? Ik zie er verschillende rijden in NL in ieder geval. Wel een mooie kleur trouwens met die zwarte accenten.
Lijkt mij een oude video. Allemaal chrome lijsten ipv zwart.Gumball3000 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:35:
Blauwe auto's lijkt toch een probleem te zijn doordat deze steeds verder geschoven worden.. Maar we hebben ze bij deze gevonden, zijn natuurlijk nog niet direct in Europa..
Nee nee, dat is afgeplakt met witte beschermingsfolie voor transport ;Orac schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:52:
[...]
Lijkt mij een oude video. Allemaal chrome lijsten ipv zwart.
Of is het zo'n dag
[ Voor 3% gewijzigd door Gumball3000 op 01-04-2023 11:22 ]
Gumball3000 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:21:
[...]
Nee nee, dat is afgeplakt met witte beschermingsfolie voor transport ;
Of is het zo'n dag
Ik lees veel frustraties over het ophalen. Van wat ik lees snap ik dit volkomen. Ik heb blijkbaar geluk gehad want mijn ophaal ervaring was totaal anders.
Afgelopen woensdag de in Tilburg mijn MY opgehaald. De afhaal datum was drie keer verzet omdat hij na transport naar de spuiter moest voor schadeherstel op de achterklep, dit was wel een vervelend proces. De derde keer moest ik zelf verzetten door omstandigheden. Bij aankomst was het rustig en hoefde ik werd ik direct geholpen bij binnenkomst. Mijn auto stond niet op de gemelde plek maar was snel gevonden. De accu was 95% vol en alles zag er tip top uit. Ik was vroeg en de enige vertraging was de koppeling met mijn app, welke een kwartier na mijn aankomst wat een kwartier voor geplande tijd geregeld was.
Afgelopen woensdag de in Tilburg mijn MY opgehaald. De afhaal datum was drie keer verzet omdat hij na transport naar de spuiter moest voor schadeherstel op de achterklep, dit was wel een vervelend proces. De derde keer moest ik zelf verzetten door omstandigheden. Bij aankomst was het rustig en hoefde ik werd ik direct geholpen bij binnenkomst. Mijn auto stond niet op de gemelde plek maar was snel gevonden. De accu was 95% vol en alles zag er tip top uit. Ik was vroeg en de enige vertraging was de koppeling met mijn app, welke een kwartier na mijn aankomst wat een kwartier voor geplande tijd geregeld was.
Ben een newby op dit forum en ben van plan een zwarte M3RWD aan te schaffen. Catalogusprijs net geen €45K.
Om voor subsidie in aanmerking te komen stelt de belastigdienst dat de drie data: 1e toelating, 1e inschrijving en datum tenaamstelling bij de RDW gelijk zijn, dus op dezelfde dag.
Heeft iemand het ooit meegemaakt met een nieuwe Tesla (dus geen voorraadmodel) dat er verschillende data waren?
Om voor subsidie in aanmerking te komen stelt de belastigdienst dat de drie data: 1e toelating, 1e inschrijving en datum tenaamstelling bij de RDW gelijk zijn, dus op dezelfde dag.
Heeft iemand het ooit meegemaakt met een nieuwe Tesla (dus geen voorraadmodel) dat er verschillende data waren?
Dit zijn de data van die van mij, was geen voorraadmodel:TheBruce schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:04:
Ben een newby op dit forum en ben van plan een zwarte M3RWD aan te schaffen. Catalogusprijs net geen €45K.
:fill(white):strip_exif()/f/image/7t0IWnWQbdCjEzGn2luM7nLH.png?f=user_large)
Datum 1e inschrijving in Nederland = Datum 1e tenaamstelling in Nederland
Dus met deze gegevens voldoe je wat dat aangaat aan de subsidie eisen. Zou geen probleem moeten zijn als je een nieuwe Tesla koopt.
Dus met deze gegevens voldoe je wat dat aangaat aan de subsidie eisen. Zou geen probleem moeten zijn als je een nieuwe Tesla koopt.
[ Voor 42% gewijzigd door timiro op 02-04-2023 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.