• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
16-1 subsidie M3RWD zwart besteld
Veel incorrecte indicaties en onjuiste toezeggingen later..
25-3 9:30 opgehaald

Wat een feest! Door de 10 weken wachten is elk horrorscenario gepasseerd (slecht geluid, langzaam optrekken, grote schades bij levering, 15% geladen etc).

Hier mijn ervaring als tegengeluid. We waren er als een van de eerste, zeer vriendelijke ontvangst en de auto stond klaar. Bij de inspectie zijn er 2 medewerkers langsgeweest om te vragen of alles duidelijk was. Auto 100% geladen meegekregen. Geluid: dikke prima (absoluut geen kwaliteit van een 20 jaar oude Corsa zoals ergens werd geschreven) en ook lekker snel. Hiervoor privé een Audi Q4 gehad en qua dynamiek niet te vergelijken, in positieve zin. Geleverd op Michelin Pilot Sport 4 👌

Er zaten wat lichte wasstraatkrassen op de buitenspiegel, werd zonder "binnen de marge" praatjes toegegeven en mocht ik een melding voor aanmaken. Wel een aandachtspunt voor de andere afhalers van deze badge: de aluminium strook sluit aan de rechterkant niet aan. Stonden vier 3's op een rij, allemaal hetzelfde. De Y's zaten allemaal wel goed. (Ramen staan open, heb niet aan andermans bezit gezeten 😅)

Volgende week voor een glascoat, achterramen tinten en Ali doppen erop, dan volgen er nog foto's.

PS: er staat nog een zee aan auto's op hun baasje te wachten

[Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 25-03-2023 15:58]

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 21:34
Model Y RWD, White, 19"

-Eind januari ergens via LM ondertekent.
- 21-03 kon ik ophalen. Uitgesteld tot 25-03
- 25-03 11:00 afspraak

De navigatie liet ons over een of ander doodlopend fietspad rijden initieel. Toch maar Google maps aangezet en zo geraakten wij uiteindelijk bij de ENORME loods van Tesla. Stonden veel auto's buiten zoals ook te zien is in de post hierboven. Maar het ophalen geschiedt (tenminste met mijn ervaring) binnen in de loods.

Het was "gemiddeld druk" met een rij van ong. 10 (paar) mensen. Moest ong. 10 minuten wachten. Vertoon van rijbewijs; tesla app laten zien en de auto stond erin. Iets waarvoor ik huiverig was omdat ik totaal tot daar aan toe niets had gezien in de app qua auto oid.

Daarna mochten we gelijk door naar de auto. Die stond niet op de desbetreffende plek. Door medewerker geholpen en vanaf afstand de hoorn laten afgaan en daar was die dan.

Internet checklist nagegaan en ik heb werkelijk waar geen enkel defect kunnen vinden. Maar wellicht ben ik niet zo picky omdat het via de LM is.

Wat background; ik heb bijna 9 jaar lang een Mazda 323F uit 1998 gereden. Met defecte radio etc. Dus elke nieuwe auto is al een zware zware verbetering voor mij. Maar toen ik de auto zag was het nog veel mooier dan in de showroom ooit op een of andere manier.

En tot mijn verbazing (want ik verwachtte iets anders na alle posts in dit topic) was de auto 100% geladen. Na wat gepiel en gedoe en het advies dat ik de update nog niet moest doen zijn we weggereden.

Ik merk dat ik nog echt heel veel te leren heb en dat ik nog veel instelling in detail na moet gaan. Maar tot nu toe valt het volgende mij op in positieve en negatieve zin:

1. Ik vind het zicht in de auto beperkt in die zin dat --> achteruit rijden via de camera's bijna een must is. Dat mensen die van rechts komen lastig te zien zijn mede door de achteruitkijkspiegel die in de weg zit.

2. Ik voel de drempels echt heel hard. Dat deed mijn oude Mazdaatje veel en veel beter.

3. De ruimte in de auto is belachelijk groot :).

4. Wat een dikke snelheid (nogmaals ik kom van een hele oude Mazda).

5. Moet heel erg wennen aan one pedal driving merk ik.

Tijdens het wegrijden werd ons trouwens nog vertelt dat de update voor de (parkeer)sensoren volgende week gaat komen.

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 20:00
Sms gehad voor levering op 29/3!

Model Y, LR black/black, 20”, trekhaak achteraf.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16
flyguy76 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:18:
De laatste bestelling is MY RWD zwart(ext)/wit(int) std19 inch met dus €5k korting.
Haha! Wat een verhaal. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik achteraf 3K korting gekregen heb dankzij tip in deze topic. De 5K kortingen gaan op de RWD's in kleur en/of met wit intereur. Op zich wel spectaculair, maar meisje vond de 'instapper' het mooist: witte MY met zwart interieur.
Donderdag ophalen in Utrecht.
Tenzij je voor die tijd een nog betere deal langs ziet komen, natuurlijk! ;)

Ben niet zo van het witte Tesla interieur, maar in een volledig zwarte auto lijkt me het wel weer mooi. Goeie keuze! (y)

Tip: tot 1 april niet meer kijken op de website als je eenmaal besteld hebt...

• TCMR
Burakius schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:54:
2. Ik voel de drempels echt heel hard. Dat deed mijn oude Mazdaatje veel en veel beter.
Zover ik heb kunnen vaststellen na een reeks testritten zijn EV's vrij stug geveerd omdat zo'n groot gewicht anders de neiging heeft te gaan deinen. Maar het klopt wel, comfort is wel wat lager.
5. Moet heel erg wennen aan one pedal driving merk ik.
Je kunt het al, heel gedoseerd het pedaal indrukken, maar nu dus even aanleren om het ook gedoseerd los te laten. Na een dag heb je het onder de knie.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
TCMR schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:00:
[...]
Tip: tot 1 april niet meer kijken op de website als je eenmaal besteld hebt...
Brr, nu weer een config staan die volledig overeen komt met mijn wensconfig maar dan ‘gewoon’ rood ipv MCR maar wel 4,5k euro goedkoper en direct leverbaar :9~ }:O :-( What to do…

• Beekje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-05 09:39
Hey hey, ik wilde mijn ervaring met ophalen van mijn MYPQS nog delen. De aflevering was in eerste instantie gisteren op vrijdag, maar dat kwam niet uit en door te bellen met mijn TA kon de afspraak zonder probleem verzet worden naar de zaterdag 1530. De afleverlocatie was in Utrecht (door de verkoper is mij verteld dat uitgeweken wordt naar Utrecht omdat Tilburg vol staat). Ik was een half uur te vroeg maar ook dit was geen probleem. Blijkbaar is de zaterdag in Utrecht alleen voor mensen die de afspraak verzetten en wordt die niet regulier ingepland is mij verteld. Daardoor was het ook erg rustig, er waren drie (inc ikzelf) mensen die verspreid door de dag heen hun auto kwamen halen. De locatie zelf is lekker kleinschalig en ik had hier toch echt het meer klassieke dealer gevoel. Er werd een kopje koffie aangeboden, het papierwerk werd uitgelegd en gedaan en er werd uitgebreid uitleg gegeven over de hele auto door een supervriendelijke enthousiaste verkoper (die naast mij in de auto is gaan zitten) die ook nog eens verstand van zaken had: de telefoon was zo als sleutel ingesteld bijvoorbeeld. Geen enkel gevoel van haast of druk. Ik kan Utrecht in ieder geval echt aanbevelen als afleverlocatie en als het even kan, kies dan de zaterdag :)!

De auto zelf was puik in orde, ik ben de hele auto nagelopen, geen panel gaps, krasjes of andere onvolmaaktheden. Er stond maar 4 km op de teller en de auto was tot 90% opgeladen. Een laatste krabbel gezet voor ontvangst en meteen rebootte de auto en werd het proef abonnement voor premium connectivity actief.

Tijdens de rit naar huis moesten de cameras nog even kalibreren maar ook dit ging naar mijn gevoel heel vlot. Daarna lekker op autopilot gereden. Auto bevalt echt heel goed (al zijn er ook quircks: de positie van de snelheidsmeter valt net achter mijn hand bijvoorbeeld en moet ik echt nog wennen aan de navigatie die voor mijn gevoel niet ver genoeg inzoomt). Komende uit een IPace merk ik wel dat de hele aandrijflijn een stukje verfijnder en soepeler is.

Al met al ben ik zeer tevreden over het hele proces, binnen nog geen twee maanden een gloednieuwe auto uit de fabriek zonder enig mankement aan mij geleverd. Heb er echt niks op aan te merken, dus hulde! Ik gun iedereen zon prettige ervaring!

In het kort nog de tijdlijn:

11 feb besteld, levering feb-mrt.

Begin maart: levering 10-31 mrt

10 mrt: levering 15-31mrt

Vanaf de 15e schoof de ondergrens 5x een dag op.

20 mrt: vin bekend en eindfactuur (meteen betaald)

21 mrt: sms met vrijdag ophalen, gebeld en verzet naar zaterdag.

25 mrt: auto opgehaald.

Ik heb wat fotos bijgevoegd:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Burakius
Beekje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:04:
Hey hey, ik wilde mijn ervaring met ophalen van mijn MYPQS nog delen. De aflevering was in eerste instantie gisteren op vrijdag, maar dat kwam niet uit en door te bellen met mijn TA kon de afspraak zonder probleem verzet worden naar de zaterdag 1530. De afleverlocatie was in Utrecht (door de verkoper is mij verteld dat uitgeweken wordt naar Utrecht omdat Tilburg vol staat). Ik was een half uur te vroeg maar ook dit was geen probleem. Blijkbaar is de zaterdag in Utrecht alleen voor mensen die de afspraak verzetten en wordt die niet regulier ingepland is mij verteld. Daardoor was het ook erg rustig, er waren drie (inc ikzelf) mensen die verspreid door de dag heen hun auto kwamen halen. De locatie zelf is lekker kleinschalig en ik had hier toch echt het meer klassieke dealer gevoel. Er werd een kopje koffie aangeboden, het papierwerk werd uitgelegd en gedaan en er werd uitgebreid uitleg gegeven over de hele auto door een supervriendelijke enthousiaste verkoper (die naast mij in de auto is gaan zitten) die ook nog eens verstand van zaken had: de telefoon was zo als sleutel ingesteld bijvoorbeeld. Geen enkel gevoel van haast of druk. Ik kan Utrecht in ieder geval echt aanbevelen als afleverlocatie en als het even kan, kies dan de zaterdag :)!

De auto zelf was puik in orde, ik ben de hele auto nagelopen, geen panel gaps, krasjes of andere onvolmaaktheden. Er stond maar 4 km op de teller en de auto was tot 90% opgeladen. Een laatste krabbel gezet voor ontvangst en meteen rebootte de auto en werd het proef abonnement voor premium connectivity actief.

Tijdens de rit naar huis moesten de cameras nog even kalibreren maar ook dit ging naar mijn gevoel heel vlot. Daarna lekker op autopilot gereden. Auto bevalt echt heel goed (al zijn er ook quircks: de positie van de snelheidsmeter valt net achter mijn hand bijvoorbeeld en moet ik echt nog wennen aan de navigatie die voor mijn gevoel niet ver genoeg inzoomt). Komende uit een IPace merk ik wel dat de hele aandrijflijn een stukje verfijnder en soepeler is.

Al met al ben ik zeer tevreden over het hele proces, binnen nog geen twee maanden een gloednieuwe auto uit de fabriek zonder enig mankement aan mij geleverd. Heb er echt niks op aan te merken, dus hulde! Ik gun iedereen zon prettige ervaring!

In het kort nog de tijdlijn:

11 feb besteld, levering feb-mrt.

Begin maart: levering 10-31 mrt

10 mrt: levering 15-31mrt

Vanaf de 15e schoof de ondergrens 5x een dag op.

20 mrt: vin bekend en eindfactuur (meteen betaald)

21 mrt: sms met vrijdag ophalen, gebeld en verzet naar zaterdag.

25 mrt: auto opgehaald.

Ik heb wat fotos bijgevoegd:)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zag gister ook deze kleur wegrijden in Tilburg. Echt heel erg mooi! Veel plezier met je auto!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TCMR
Radiodurans schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:38:
Brr, nu weer een config staan die volledig overeen komt met mijn wensconfig maar dan ‘gewoon’ rood ipv MCR maar wel 4,5k euro goedkoper en direct leverbaar :9~ }:O :-( What to do…
Ik zou zeggen: go for it! Dat MCR is gewoon jaren '80 bordeauxrood, daar zit niemand op te wachten... ;)

1989 Ford Sierra, I rest my case:

[Voor 14% gewijzigd door TCMR op 26-03-2023 08:27]

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 22:52
Voordat ik dit topic ga verlaten, ook mijn ervaringen.

8-2-23: MYLR QS zwart besteld
Indicatie levertijd veranderde en uiteindelijk naar 10-4 / 4-6
21-3: Bestelling omgezet naar MYLR zwart/ zwart/ trekhaak (wegens 3390 euro korting)
25-3: auto opgehaald in Tilburg

Ervaringen in Tilburg zoals iedereen. Stond een rij van ca 7 wachtenden voor me. Ging iets verkeerd met aanvragen meldcode --> die wordt later nagezonden. Maar had al kentekenbewijs, dus kon de auto gaan zoeken. Geïnspecteerd en zag er prima uit. Alles sluit goed aan en geen krassen o.i.d. en 53% opgeladen. Telefoon gekoppeld en de eerste instellingen gedaan en 30 minuten later onderweg naar Den Haag. Voelt dus als het halen van een pak melk bij de Albert Heijn, alleen dan een stuk duurder. Maar erg blij mee en auto rijdt heerlijk.

Vertelde ervaringen 's-avonds op een feestje. Daar gaf iemand aan dat het ophalen 5 jaar geleden (van zijn model s) echt anders was. Vijf man die tegelijkertijd naar Tilburg kwamen, rondleiding door de assemblagefabriek en daarna het doek dat van de auto werd gehaald. In die zin zijn de tijden veranderd :-)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik weet dat dit voor nog te leveren auto's zijn, maar even een waarschuwing:
Even een random reminder om mudflaps (in ieder geval bij de voorwielen) of stukje ppf te installeren op de dag van levering. Ik heb mijn model y nu enkele weken en de achterdeur zit vol met putjes.

[ Tesla MIG MYP ]

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:35
Cyw00d schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:58:
Even een random reminder om mudflaps (in ieder geval bij de voorwielen) of stukje ppf te installeren op de dag van levering. Ik heb mijn model y nu enkele weken en de achterdeur zit vol met putjes.

[Afbeelding]
Dat is wel vlot! :X

3960wp SE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimm1
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-03 21:11
Maurice- schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:52:
16-1 subsidie M3RWD zwart besteld
Veel incorrecte indicaties en onjuiste toezeggingen later..
25-3 9:30 opgehaald
[Afbeelding]

Wat een feest! Door de 10 weken wachten is elk horrorscenario gepasseerd (slecht geluid, langzaam optrekken, grote schades bij levering, 15% geladen etc).

Hier mijn ervaring als tegengeluid. We waren er als een van de eerste, zeer vriendelijke ontvangst en de auto stond klaar. Bij de inspectie zijn er 2 medewerkers langsgeweest om te vragen of alles duidelijk was. Auto 100% geladen meegekregen. Geluid: dikke prima (absoluut geen kwaliteit van een 20 jaar oude Corsa zoals ergens werd geschreven) en ook lekker snel. Hiervoor privé een Audi Q4 gehad en qua dynamiek niet te vergelijken, in positieve zin. Geleverd op Michelin Pilot Sport 4 👌

Er zaten wat lichte wasstraatkrassen op de buitenspiegel, werd zonder "binnen de marge" praatjes toegegeven en mocht ik een melding voor aanmaken. Wel een aandachtspunt voor de andere afhalers van deze badge: de aluminium strook sluit aan de rechterkant niet aan. Stonden vier 3's op een rij, allemaal hetzelfde. De Y's zaten allemaal wel goed. (Ramen staan open, heb niet aan andermans bezit gezeten 😅)
[Afbeelding]

Volgende week voor een glascoat, achterramen tinten en Ali doppen erop, dan volgen er nog foto's.

PS: er staat nog een zee aan auto's op hun baasje te wachten
[Afbeelding]
Zelf afgelopen vrijdag mijn zwarte M3 RWD opgehaald en de strip op het dashboard sluit aan de rechterkant inderdaad niet mooi aan, enige foutje die ik heb kunnen ontdekken. Het afleveren is lopende band werk, vond het erg prettig dat je in alle rust zelf met de auto aan de slag kon. Ze gaven aan dat ze alleen al in de laatste 2 weken van maart 2500 auto's gaan uitleveren in Tilburg...

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-04 19:54
ScreamGT schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:14:
[...]

In de SMS die je krijgt ter bevestiging na JA gezegd te hebben staat expliciet in vermeld dat je er geen lease auto mag achterlaten.
Hoe lang nadat je “Ja” had gereageerd kreeg je die sms? Heb m nog steeds niet binnen, heb donderdag gelijk gereageerd met Ja.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 09:18

ScreamGT

joejoe

Pahlawan schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Hoe lang nadat je “Ja” had gereageerd kreeg je die sms? Heb m nog steeds niet binnen, heb donderdag gelijk gereageerd met Ja.
Na een paar uur.

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 08:50
Ik heb een bestelling voor een model Y staan (in België), en wil deze nu aan een voorraadmodel koppelen. Ik belde al met KBC leasing, en nadien met Tesla. KBC kon geen koppeling doen, ze konden enkel een bericht sturen naar Tesla om mij te bellen. Maar dit zie ik niet meteen gebeuren. Bij Tesla raakte ik amper binnen telefonisch, enkel via het keuzemenu dat ik al een wagen heb, maar geen probleem, ze konden me daar wel helpen, maar, ze hebben het RN nummer nodig.Weer naar KBC gebeld, die kenden dit niet, en vonden nergens iets dat met 11 zou starten. Heeft iemand ervaring met hoe dit normaal gaat / zou moeten gaan?

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 20:00
Lease bestelling van MY LR Black/black 20" met trekhaak achteraf

26/1 -> bestelling doorgegeven aan Tesla door LP
28/2 -> RN nummer doorgekregen met verwachte levering maart/april

Tussentijds nul communicatie rondom VIN.

25/3 -> SMS met ophaalvoorstel 29/3, met JA beantwoord
27/3 -> SMS met kenteken en VIN (auto komt uit Duitsland)

[Voor 10% gewijzigd door Ashy op 27-03-2023 12:07]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29

carpebios

-1 social credit

Ashy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:59:
Lease bestelling van MY LR Black/black 20" met trekhaak achteraf

26/1 -> bestelling doorgegeven aan Tesla door LP
28/2 -> RN nummer doorgekregen met verwachte levering maart/april

Tussentijds nul communicatie rondom VIN.

25/3 -> SMS met ophaalvoorstel 29/3, met JA beantwoord
27/3 -> SMS met kenteken en VIN
Wat een lange tijd tussen bestelling en RN zeg, ze kunnen pakketten terug op aarde laten landen etc, maar een systeem waarbij de LM besteld en er een RN gekoppeld wordt lijkt lastig en is nu zelfs handmatig...

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• pe-el2
  • Laatst online: 03-06 21:31
* tekst verwijderd *

[Voor 93% gewijzigd door pe-el2 op 27-03-2023 12:44. Reden: Mocht niet volgens regels]

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
TCMR schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:24:
[...]
Ik zou zeggen: go for it!
Vanochtend Tesla Groningen gebeld en order omgezet! :*) Vrijdag de 31ste ophalen, krijg er ook nog 5000km gratis Supercharging bij }:O . Gaat vast wel druk worden vrijdag...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pe-el2 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:09:
Mochten mensen nog een tesla willen bestellen dan zou ik het op prijs stellen om mijn referral code te gebruiken.

We krijgen beide dan extra credits te besteden voor extra snellaad km of andere accessoires in de shop.

Als de credits in ons account staan maak ik nog eens 100 euro over!

Pm mij als je mijn referral wilt gaan gebruiken.
Mijn levertijd was slechts 4 dgn!
Niet helemaal de bedoeling…..

Let op! Wijziging in referral-beleid per 31 maart 2018

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 19:04
Besteld op: 9-11-2022 MY RWD/ grijs/ 19" / trekhaak en direct RN nummer ontvangen (privé aanschaf)
Vanwege vakantie on-hold tot: 22-2-2023.
Verwachtte levering op 23-2-2023 was april / mei
Ondertussen een mooie prijsverlaging.
Op 13-3-2023 ivm snellere levering en nog eens extra korting omgezet naar andere kleur (blauw) maar dan zonder trekhaak. Verwachtte levering: 22 - 31 maart.

Op dit moment nog steeds geen SMS ontvangen, maar zie al wel de afrekening in mijn account waarop het kenteken staat en de afleverdatum (31-3 op locatie Utrecht).

Tot nu toe flink gemazzeld. Vorig jaar voor de oude prijs besteld. Daarna de grote prijsverlaging en ook nog eens de extra korting en als klap op de vuurpijl 5000 km gratis snelladen, dus komende vakanties reis ik gratis qua opladen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:25
carpebios schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Wat een lange tijd tussen bestelling en RN zeg, ze kunnen pakketten terug op aarde laten landen etc, maar een systeem waarbij de LM besteld en er een RN gekoppeld wordt lijkt lastig en is nu zelfs handmatig...
Hier bestelling MY LR zwart trekhaak en 20 inch velgen via leaseplan.
Zes weken verder, amper communicatie, nog geen RN of VIN gekregen, ook niet na specifiek om vragen via mail.
Na nog een mail met de vraag om eindelijk een béétje info te kunnen krijgen, ivm planning keuring en verkoop eigen (privé) auto eindelijk antwoord.
Twee antwoorden eigenlijk, twee mails van verschillende diensten.
Eentje met de melding dat levering auto 26 maart is, eentje met het bericht dat ik 2 april om de auto mag gaan. Beide op locatie Tesla Aartselaar.
Ook vreemd dat het alletwee zondagen zijn 🤔
Datum 1 is gisteren gepasseerd, en ik heb trouwens van Tesla uit zelf ook nog geen info of SMS gehad.
Een Tesla privé bestellen en leveren kan op twee dagen (voorraad model) maar via lease is het echt drama.
Soit, auto van het werk dus we klagen niet. Een gegeven paard kijk je niet in de bek 😁

• carpebios

carpebios

-1 social credit

BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:22:
[...]

Hier bestelling MY LR zwart trekhaak en 20 inch velgen via leaseplan.
Zes weken verder, amper communicatie, nog geen RN of VIN gekregen, ook niet na specifiek om vragen via mail.
Na nog een mail met de vraag om eindelijk een béétje info te kunnen krijgen, ivm planning keuring en verkoop eigen (privé) auto eindelijk antwoord.
Twee antwoorden eigenlijk, twee mails van verschillende diensten.
Eentje met de melding dat levering auto 26 maart is, eentje met het bericht dat ik 2 april om de auto mag gaan. Beide op locatie Tesla Aartselaar.
Ook vreemd dat het alletwee zondagen zijn 🤔
Datum 1 is gisteren gepasseerd, en ik heb trouwens van Tesla uit zelf ook nog geen info of SMS gehad.
Een Tesla privé bestellen en leveren kan op twee dagen (voorraad model) maar via lease is het echt drama.
Soit, auto van het werk dus we klagen niet. Een gegeven paard kijk je niet in de bek 😁
Maar toch raar hoe dit gaat, want Tesla zou contact met je moeten opnemen voor een RN.
Ik heb hem 24/2 aangevraagd en alles aangeleerd bij LP, daarna besteld op 9-3. Denk dan half april iets te horen. Tesla zelf zegt nog geen bestelling te zien voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BJF005
carpebios schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Maar toch raar hoe dit gaat, want Tesla zou contact met je moeten opnemen voor een RN.
Ik heb hem 24/2 aangevraagd en alles aangeleerd bij LP, daarna besteld op 9-3. Denk dan half april iets te horen. Tesla zelf zegt nog geen bestelling te zien voor mij.
Ik ben met de uitgeprinte versie van bestelbon LP naar Tesla gegaan maar zij vinden niks. Logisch want de reservering of dossier nummer van de lease is niet de RN van Tesla. En op mijn naam vinden ze ook niks want ik koop hem zelf niet, dat doet de lease.
Ik hoor van alle collega's dat het contact met leaseplan ondermaats is maar ik ga er vanuit dat het altijd zo wel gaat bij die grote lease maatschappijen.

• carpebios

carpebios

-1 social credit

BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Ik ben met de uitgeprinte versie van bestelbon LP naar Tesla gegaan maar zij vinden niks. Logisch want de reservering of dossier nummer van de lease is niet de RN van Tesla. En op mijn naam vinden ze ook niks want ik koop hem zelf niet, dat doet de lease.
Ik hoor van alle collega's dat het contact met leaseplan ondermaats is maar ik ga er vanuit dat het altijd zo wel gaat bij die grote lease maatschappijen.
Ja, en Tesla doet hier ook iets in, omdat zij handmatig via fleet sales alle lease kopen, een RN moeten geven, dus zij lopen gigantisch achter. Maar 6 weken is wel echt extreem.

In mijn Leaseplan account zie ik bij bestelgegevens ook alleen dat hij besteld is, dus nu ligt het bij Tesla...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Burakius
Cyw00d schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:58:

[Afbeelding]
En...... besteld!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:43:
[...]

Ik ga niet zeggen dat Arval (B) beter is, maar ik heb wel een RN nummer kunnen vastkrijgen van Tesla omdat Arval bij de bestelling mijn mailadres heeft doorgegeven. En Tesla heeft me dat nummer kunnen doorgeven.

Nu, ik heb mijn auto nog altijd niet (finaal besteld in Januari), en heb ook geen datum.

• Lejeune10
  • Laatst online: 29-03 09:34
10 dagen geleden sms met leveringsdatum bevestigd en zogezegd levering in Drogenbos (BE) op 23/3.
Op 22/3 oude auto verkocht en krijg die avond om 22.30u een sms; "dealer zit vol, uw auto staat op een andere parking, we doen home delivery op 28/3".

Vandaag een e-mail:"wegens grote drukte moet Tesla Brugge inspringen bij leveringen, u kan de auto ophalen op 30/3 in Brugge."

Nu stond de auto zogezegd op 20km van mijn woning en kan ik een week later dan voorzien de auto nog gaan ophalen 120km verderop.
Allemaal last minute communicatie terwijl onze oude wagen wel al een week verkocht is.
Toch allemaal zeer onprofessioneel...

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:50
Dat weten ze zelf ook en daarom krijg je nu 5000km gratis superchargen erbij ;-)

• Lejeune10
Waar heb je dat gehaald?
Gewoon benieuwd btw, staat in geen enkele communicatie alleszins.

• Magicw00b
Lejeune10 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:46:
Waar heb je dat gehaald?
Gewoon benieuwd btw, staat in geen enkele communicatie alleszins.
App al geopend?

• Lejeune10
Jep, staat gewoon de nieuwe ophaaldatum + uur

• Magicw00b
Lejeune10 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:53:
Jep, staat gewoon de nieuwe ophaaldatum + uur
en als je boven in op het koffertje klikt?

• Lejeune10
Staat idd op bij in ontvangstname voor 31/3 krijg je 5.000 credits. Bij gratis supercharge km's staat 0.
Als 1 credit = 1 SC km is heb je idd gelijk.

• Magicw00b
Klik eens op inwisselen.
Daar zul je zien dat je van die credits supercharge kilometers kunt kopen en meer.

• Lejeune10
Magicw00b schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:01:
Klik eens op inwisselen.
Daar zul je zien dat je van die credits supercharge kilometers kunt kopen en meer.
Zal na ophaling, als ik credits krijg, eens checken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pahlawan
  • Laatst online: 19-04 19:54
Krijg zojuist dit per mail.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 12:00
Ook zelfde bericht gekregen. Weet iemand hoe dat werkt voor leaseautos?

Van het kastje naar de muur lopen...

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 22:04
Nu opeens gratis supercharger .. je zou maar zaterdag geleverd hebben gekregen

• Lejeune10
Klopt, ook mailtje gehad.

• Maurice-
sammy777 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:56:
Vanochtend stond in de voorwaarden nog vanaf 25 maart.. In de mail staat geen "vanaf" datum?

PS: van jouw 3000 euro korting kun je behoorlijk superchargen :P

[Voor 10% gewijzigd door Maurice- op 27-03-2023 17:57]

• Burakius
Ja lekker dan. Baal als een stekker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-06 16:52
Burakius schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Ja lekker dan. Baal als een stekker
Same here. Zaterdag de auto geleverd gekregen. Eens even kijken hoe we dit aan moeten pakken. Aangezien ze eerst 25 maart op de side hadden staan zouden ze de 25 maart afhalers dit gewoon ook moeten geven...

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

• Burakius
gast777 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Same here. Zaterdag de auto geleverd gekregen. Eens even kijken hoe we dit aan moeten pakken. Aangezien ze eerst 25 maart op de side hadden staan zouden ze de 25 maart afhalers dit gewoon ook moeten geven...
Vannochtend snel gekeken hoe ik ze kan mailen. Kan het niet vinden. Bellen zal geen zin hebben.

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:01
Als je een printscreen met die datum erop kan meesturen, helpt dat zeker. Stond die niet eerder in dit topic?

• Maurice-
Burakius schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:22:
[...]

Vannochtend snel gekeken hoe ik ze kan mailen. Kan het niet vinden. Bellen zal geen zin hebben.
Grootste kans bij je lokale service point denk ik. Zij waren ook het aanspreekpunt voor communicatie bij de prijsverlaging van januari.

Ben benieuwd naar de reactie!

• DancePlaza
Vrijdag gehaald en ook de extra km gehad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BJF005
Magicw00b schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:43:
Dat weten ze zelf ook en daarom krijg je nu 5000km gratis superchargen erbij ;-)
Na mijn post van rond de middag, plots een stortvloed van info dus bij deze: vrijdag 31 maart om 10u mag ik de Tesla gaan halen 😁
Ikzelf woon bijna letterlijk op wandel afstand van Tesla Aartselaar, toch moet ik mijn auto in Drogenbos halen.
Lever voorkeur stond al vast op locatie Aartselaar.
Echter, door de grote drukte wordt er blijkbaar uitgeweken naar andere locaties. Beetje vervelend die last minute wijzigingen maar met die levering op vrijdag heb ik ook de 5000 gratis kilometers dus ik ga zeker niet klagen.
Tesla weet waarschijnlijk dat ze er een zooitje van maken de laatste weken maar ik vind die 5000 kilometers eigenlijk een heel mooie service.
Voor mij is dat dus bijna een half jaar 'gratis' rijden 🤣
En zo heb ik meteen ook mijn eerste test rit met wat afstand te doen.
Dus van nul info deze ochtend, na 6 weken, plots mail, telefoon, sms en deze vrijdag een Tesla voor de deur!

• Maurice-
DancePlaza schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:51:
[...]

Hoe heb je daar bericht van gekregen? En heb je de credits al in je Loot Box?

[Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 27-03-2023 20:24]

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 22:04
DancePlaza schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:51:
[...]

Ik niet, wel zelfde dag gehaald. Thanks Tesla :p

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:17
Ja ik vind het ook heel jammer, tesla gemaild en kreeg 0 op het request. Erg jammer.

Vind het erg tegenstrijdig. Zaterdag is veruit de drukste dag, ze zouden dit dan juist op deze dag moeten geven.

• BJF005
deryck schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:12:
Ja ik vind het ook heel jammer, tesla gemaild en kreeg 0 op het request. Erg jammer.

Vind het erg tegenstrijdig. Zaterdag is veruit de drukste dag, ze zouden dit dan juist op deze dag moeten geven.
Heeft niks met drukke zaterdag te maken, enkel met die allerlaatste dag van maart. Kwartaalcijfers 🤣

• Lejeune10
BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Na mijn post van rond de middag, plots een stortvloed van info dus bij deze: vrijdag 31 maart om 10u mag ik de Tesla gaan halen 😁
Ikzelf woon bijna letterlijk op wandel afstand van Tesla Aartselaar, toch moet ik mijn auto in Drogenbos halen.
Echter, door de grote drukte wordt er blijkbaar uitgeweken naar andere locaties. Beetje vervelend die last minute wijzigingen maar met die levering op vrijdag heb ik ook de 5000 gratis kilometers dus ik ga zeker niet klagen.
Tesla weet waarschijnlijk dat ze er een zooitje van maken de laatste weken maar ik vind die 5000 kilometers eigenlijk een heel mooie service.
Dus van nul info deze ochtend, na 6 weken, plots mail, telefoon, sms en deze vrijdag een Tesla voor de deur!
Wacht nog maar tot donderdag, ik had ook Drogenbos vorige week, dan home delivery normaal gezien morgen want idd op andere locatie gezet wegens drukte en nu 30/3 kan ik naar Brugge.
Ik woon in Eppegem (Zemst) dus dat wordt een dag verlof en met de trein.
5k supercharge mooie geste maar goed, intussen al een week autoloos.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DancePlaza
Maurice- schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:09:
[...]

Hoe heb je daar bericht van gekregen? En heb je de credits al in je Loot Box?
. Yes de mail vanmiddag, rond half 5.

Ik kan het niet zien omdat het tesla hoofdaccount van leaseplan is. En ik heb volgens mij een berijderaccount.

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Je krijgt toch alleen loot box credits bij een refferal voor een Tesla of aankoop?
Toch niet bij de aankoop van een Tesla charger of andere accessoires?

• Tommie12
BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:52:
[...]

Welke config? Uit China?

• Maurice-
DancePlaza schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:27:
[...]
. Yes de mail vanmiddag, rond half 5.

Ik kan het niet zien omdat het tesla hoofdaccount van leaseplan is. En ik heb volgens mij een berijderaccount.
[Afbeelding]
Volgens voorwaarden zou jij het juist moeten krijgen.
In het geval dat voertuigbestuurder en voertuigeigenaar verschillende personen zijn, is deze promotie alleen geldig voor de primaire voertuigbestuurder geregistreerd op 31 maart 2023, en wordt de voertuigeigenaar niet beloond.

• BJF005
Berlijn, MY LR zwart trekhaak en 20 inch velgen.
Drie collega's met zelfde order ook net bericht gehad, Drogenbos ipv Aartselaar, vrijdag 10 en 11u.

• Tommie12
BJF005 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:28:
[...]

Berlijn, MY LR zwart trekhaak en 20 inch velgen.
Drie collega's met zelfde order ook net bericht gehad, Drogenbos ipv Aartselaar, vrijdag 10 en 11u.
Ik wacht op een blauwe uit China. Geen nieuws.

• Rivella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 01:01
Ik heb op 21 Februari een MY Solid black, 19 inch, achterwielaandrijving besteld via Arval.
Op 11 maart heb ik eindelijk een reserveringsnummer ontvangen.

Kan ik hoopvol zijn dat die in April komt. Er werd mij eerst verteld tweede helft Maart maar dat gaat m niet worden.

[Voor 5% gewijzigd door Rivella op 27-03-2023 22:50]

• flyguy76
  • Laatst online: 23:54
Rivella schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:49:
Ik heb op 21 Februari een MY Solid black, 19 inch, achterwielaandrijving besteld via Arval.
Op 11 maart heb ik eindelijk een reserveringsnummer ontvangen.

Kan ik hoopvol zijn dat die in April komt. Er werd mij eerst verteld tweede helft Maart maar dat gaat m niet worden.
MY RWD solid black? Die kost dus €49193 inclusief aflever kosten? Kun je die niet omzetten naar de MY RWD solid black/wit interieur met 20inch induction velgen voor €49593 (€3k korting) direct uit voorraad (Oosterhout) + gratis 5000km supercharge (als je deze week nog ophaalt).
Ik ging uit van private lease, anders heb je wel meer bijtelling uiteraard met €52k catalogusprijs…

[Voor 5% gewijzigd door flyguy76 op 27-03-2023 23:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:30
Tommie12 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:33:
[...]

Ik wacht op een blauwe uit China. Geen nieuws.
Kort dag he? Eind maart... ook radiostilte aan deze kant...
(besteld: 26 jan, LM Arval-NL, MY/LR/Blauw/Zwart/19/Trekhaak) :O

• Rivella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 01:01
flyguy76 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:10:
[...]

MY RWD solid black? Die kost dus €49193 inclusief aflever kosten? Kun je die niet omzetten naar de MY RWD solid black/wit interieur met 20inch induction velgen voor €49593 (€3k korting) direct uit voorraad (Oosterhout) + gratis 5000km supercharge (als je deze week nog ophaalt).
Ik ging uit van private lease, anders heb je wel meer bijtelling uiteraard met €52k catalogusprijs…
Het is helaas een lease auto via de werkgever en vanwege de hogere catalogusprijs niet toegestaan.

• Tommie12
nzxtviper schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 00:32:
[...]

Kort dag he? Eind maart... ook radiostilte aan deze kant...
(besteld: 26 jan, LM Arval-NL, MY/LR/Blauw/Zwart/19/Trekhaak) :O
Mijn hoop zit nu op de Hoegh Bangkok. Die komt vandaag aan in Zeebrugge na een korte tussenstop in Le Havre.
Daarna…..is er niks onderweg tussen China en Europa, dus dat wordt minstens een maand wachten, tenzij ze in Berlijn snel met blauw beginnen, maar dat is nog niet bevestigd.

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05 23:37
afgelopen zaterdag een MY LR besteld.

Ik wilde hem a.s. vrijdag halen, maar de verkoper adviseerde vanwege drukte a.s. woensdag (morgen).

zaterdag betaling geregeld en die is verwerkt. in de app staat netjes:

Woensdag 29 maart om 9.30 uur.

ik wacht alleen nog op het kenteken.

ik ben vooral benieuwd of ze zo snel kunnen werken, dat ze vandaag nog een kenteken toesturen?

• Tommie12
Iemand deze SMS al gekregen?

"Dear, due to logistic reason, your Tesla has not arrived in our store yet. Please let us confirm you when the car has arrived so a delivery appointment can be scheduled. Best Tesla Belgium"

Zou het nu een kwestie van dagen zijn, of ... weken?
Rare is dat het woord "scheduled" fout gespeld is als "schdeduled".

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01-06 18:55
Tommie12 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:59:
Iemand deze SMS al gekregen?

"Dear, due to logistic reason, your Tesla has not arrived in our store yet. Please let us confirm you when the car has arrived so a delivery appointment can be scheduled. Best Tesla Belgium"

Zou het nu een kwestie van dagen zijn, of ... weken?
Rare is dat het woord "scheduled" fout gespeld is als "schdeduled".
Let us confirm you? Klinkt heel krom...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:05:
[...]

Mijn hoop zit nu op de Hoegh Bangkok. Die komt vandaag aan in Zeebrugge na een korte tussenstop in Le Havre.
Daarna…..is er niks onderweg tussen China en Europa, dus dat wordt minstens een maand wachten, tenzij ze in Berlijn snel met blauw beginnen, maar dat is nog niet bevestigd.
Hoe weet je met welke kleur men nu bezig is in Berlijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik kan donderdag mijn MYRWD ophalen in Tiltburg, ook bevestigd via SMS. Alleen nog geen kenteken ontvangen… :X

• R2L
ScreamGT schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:37:
Ik kan donderdag mijn MYRWD ophalen in Tiltburg, ook bevestigd via SMS. Alleen nog geen kenteken ontvangen… :X
Die staat toch in de factuur of op 1 van de invoices??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Hoe weet je met welke kleur men nu bezig is in Berlijn?
Berlijn maakt op dit moment enkel Wit, Zwart en Quicksilver in serie. Er zijn al een paar rode (Midnight Cherry) gespot op vrachtwagens, maar nog geen enkele blauwe.

• Tommie12
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Let us confirm you? Klinkt heel krom...
Letterlijke quote...

• flyguy76
  • Laatst online: 23:54
R2L schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Kenteken op invoice? Niet bij mij (wel VIN en RN).
Donderdag MYRWD zwart/wit ophalen -Utrecht- gisteren kenteken ontvangen. Tilburg zal het wel druk hebben. Had gelezen dat sommige pas 1 dag voor levering ketenen ontvingen (meer uitzondering dan regel).

• R2L
flyguy76 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Kenteken op invoice? Niet bij mij (wel VIN en RN).
Donderdag MYRWD zwart/wit ophalen -Utrecht- gisteren kenteken ontvangen. Tilburg zal het wel druk hebben. Had gelezen dat sommige pas 1 dag voor levering ketenen ontvingen (meer uitzondering dan regel).
Zal inderdaad wel chaotisch zijn. Hier kenteken al wel bekend maar nog steeds wachtende op de "afhaal SMS". Ook is de afhaal locatie op de invoice ineens versprongen van Utrecht naar Tilburg.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

R2L schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Betreft een lease auto. Voor mij in ieder geval niet inzichtelijk.

[Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 28-03-2023 11:56]

• R2L
ScreamGT schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:56:
[...]

Betreft een lease auto. Voor mij in ieder geval niet inzichtelijk.
Voor een leaseauto is het kenteken niet relevant lijkt me. Privé wel i.v.m. verzekering.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

R2L schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Voor een leaseauto is het kenteken niet relevant lijkt me. Privé wel i.v.m. verzekering.
Voor mij wel.

Ik woon in een vergunningsgebied. Hier dien ik een wijziging in plaats te laten vinden. Maar hier heeft de gemeente een leasecontract voor nodig met kenteken en mij als berijder. Anders gaat er een aantal dagen overheen en ben ik 20 euro per dag kwijt :+ Beetje zonde.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier MY LR QS 19 besteld op 22 feb en nu nog steeds in de app 29-31 maart als afleverdatum. Gisteren even maar Groningen gebeld en ze vertelden dat de kans niet heel groot is dat Q1 deze auto nog geleverd wordt (nog geen VIN). Wel is het voorgekomen dat er een trailer vol met Tesla’s vanuit Berlijn direct naar Groningen ging zonder dat ze ervan afwisten en dat klanten dan ook op het laatste moment geïnformeerd waren (mbt VIN).
We wachten maar af… (hij vertelde dat de sms jes meestal rond 2300 avond de deur uit gingen)

• R2L
ScreamGT schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Voor mij wel.

Ik woon in een vergunningsgebied. Hier dien ik een wijziging in plaats te laten vinden. Maar hier heeft de gemeente een leasecontract voor nodig met kenteken en mij als berijder. Anders gaat er een aantal dagen overheen en ben ik 20 euro per dag kwijt :+ Beetje zonde.
Da's ook een heel goed argument! Niet aan gedacht. Ondertussen nog steeds ongeduldig afwachtende op het verlossende SMS'je. Aan het eind van de middag maar weer eens bellen.

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 01-06 18:55
Ja vandaar dat de alarmbellen af gaan. Die andere spelfout is ook wel opvallend...

• pieterjangoeman
  • Laatst online: 26-05 08:50
Kreeg net de mail van Tesla om een account aan te maken, bestelling is dus doorgegaan. Ik had via ons extern fleet bedrijf, via leasing een model y laten bestellen, en heb deze gisteren laten aanpassen naar een stockmodel. Enig idee hoe lang het tegenwoordig duurt tussen dit en ophalen? deze week nog? :D Ik denk aan bv de nummerplaten die nog gemaakt moeten worden...
Gaat over België btw.

• Lejeune10
Op Reddit zie je in de US ook wel zeer veel jan/feb orders voor LR en P die continue achteruit schuiven qua levering.
Schakelen naar stock lijkt daar toch de beste optie...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2L
Besteld op: 9-11-2022 MY RWD/ grijs/ 19" / trekhaak en direct RN nummer ontvangen (privé aanschaf)
Vanwege vakantie on-hold tot: 22-2-2023.
Verwachtte levering op 23-2-2023 was april / mei
Ondertussen een mooie prijsverlaging.
Op 13-3-2023 ivm snellere levering en nog eens extra korting omgezet naar andere kleur (blauw) maar dan zonder trekhaak. Verwachtte levering: 22 - 31 maart.

Zojuist SMS ontvangen! Aflevering aanstaande donderdag 30-maart om 14.30 in Tilburg.

Nu nog even uitzoeken hoe ik daar met het OV kan komen... :)

• Tommie12
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:08:
[...]

Ja vandaar dat de alarmbellen af gaan. Die andere spelfout is ook wel opvallend...
Ja, ik vind het ook bizar...

• Zwiri
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05 23:20
Mijn order voor een Y RWD is op 1 maart 2023 geplaatst. De leasemaatschappij gaf me 1 juni 2023 als leverdatum maar ik denk dat ze op veilig willen spelen. Zou er een kans bestaan dat hij toch nog op de Hoegh Bangkok staat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
Zwiri schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:52:
Mijn order voor een Y RWD is op 1 maart 2023 geplaatst. De leasemaatschappij gaf me 1 juni 2023 als leverdatum maar ik denk dat ze op veilig willen spelen. Zou er een kans bestaan dat hij toch nog op de Hoegh Bangkok staat?
Kan vriezen, kan dooien.

Er is een kans, maar of die nu 1% is of 60%....
Als morgen iemand zijn auto niet ophaalt of niet betaalt, en die configuratie past, dan kan je overmorgen al aan de beurt zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

ScreamGT schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:21:
[...]

Voor mij wel.

Delivery een mail gestuurd en een uur later SMS ontvangen met kenteken!

Huidige tijdlijn:
3-3 besteld bij LP
13-3 LP account aangemaakt
14-3 LP bestelling in de app
22-3 Mail Tesla > account voltooien
22-3 RN nummer ontvangen
22-3 Mail Tesla verwachte leverdatum 31-3
23-3 SMS afhaal afspraak Tilburg voor 30-3
23-3 SMS met bevestiging ontvangen
28-3 SMS ontvangen met VIN en kenteken

Donderdag 2,5 uur met het OV richting Tilburg :)

• carpebios

carpebios

-1 social credit

ScreamGT schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Delivery een mail gestuurd en een uur later SMS ontvangen met kenteken!

Huidige tijdlijn:
3-3 besteld bij LP
13-3 LP account aangemaakt
14-3 LP bestelling in de app
22-3 Mail Tesla > account voltooien
22-3 RN nummer ontvangen
22-3 Mail Tesla verwachte leverdatum 31-3
23-3 SMS afhaal afspraak Tilburg voor 30-3
23-3 SMS met bevestiging ontvangen
28-3 SMS ontvangen met VIN en kenteken

Donderdag 2,5 uur met het OV richting Tilburg :)
Hier 9-3 besteld via LP naar Tesla, maar nog altijd geen RN

• 2_linkerhanden
  • Laatst online: 19:16
TCMR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:05:
Meerdere complimenten over deze "OCD-vrije" doppen gekregen van Tesla-medewerkers op de vloer aldaar. Heb de originele doppen lekker achtergelaten (er staan er al genoeg op MP).
Wat zijn de voordelen van deze "OCD-vrije wieldoppen? Puur esthetisch of ook functioneel? En waar heb je ze gehaald?

Heb zelf een MY wit met trekhaak besteld op 22 feb, momenteel verwachte levering tussen 4 mei en 28 juni.

Bedankt!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05 23:37
dwarsdrijver schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:52:
afgelopen zaterdag een MY LR besteld.

Ik wilde hem a.s. vrijdag halen, maar de verkoper adviseerde vanwege drukte a.s. woensdag (morgen).

zaterdag betaling geregeld en die is verwerkt. in de app staat netjes:

Woensdag 29 maart om 9.30 uur.

ik wacht alleen nog op het kenteken.

ik ben vooral benieuwd of ze zo snel kunnen werken, dat ze vandaag nog een kenteken toesturen?
Na een dagje duimen, 16.45 kenteken per sms ontvangen

• Notna
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Model X LR in 10-2021 besteld, leverindicatie was begin dit jaar jan-mrt, wat april-jul werd.

Kreeg vanavond een VIN toegewezen, na het accepteren van de Vision clausule is de leverdatum nu aangepast naar 4-18 april :D

Staat op de Höegh Trotter. Eta is 30-03 in Rotterdam

Nu eerst eens kijken wat de Model Y oplevert voor ik de knoop definitief doorhak :Y

[Voor 8% gewijzigd door Notna op 28-03-2023 21:48]

Xbox Live ID:Notna8310

• pcc
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pcc schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:02:
[...]

03/02 bestelling doorgegeven aan leaseplan (RWD, midnight Silver, trekhaak, volledig zelfrijdend, 19", zwart interieur)
16/02 Bevestiging bestelling gekregen
10/03 "Momenteel heeft Tesla ons nog geen vermoedelijke leverdatum doorgegeven. Zodra we dit ontvangen wordt je hiervoor automatisch van op de hoogte gebracht."
Vandaag bericht gekregen van LP België dat de geschatte leveringsdatum 1 juni gaat zijn...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TCMR
2_linkerhanden schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:36:
Wat zijn de voordelen van deze "OCD-vrije wieldoppen? Puur esthetisch of ook functioneel?
Ik ga ervan uit dat door de vorm ze minder weerstand hebben. De 'dikke' kant slaat niet tegen de wind in. Maar of het ook echt iets uitmaakt zal moeilijk vast te stellen zijn.
En waar heb je ze gehaald?
Dat leg ik uit in een eerdere post. Heb overigens net de zelf in het verre oosten bestelde wieldoppen binnen (duurde me te lang)... met schade :| Dus daar mag ik weer achteraan...

• X_chinese
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 01:00
_Richie_ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:22:
Hier MY LR QS 19 besteld op 22 feb en nu nog steeds in de app 29-31 maart als afleverdatum. Gisteren even maar Groningen gebeld en ze vertelden dat de kans niet heel groot is dat Q1 deze auto nog geleverd wordt (nog geen VIN). Wel is het voorgekomen dat er een trailer vol met Tesla’s vanuit Berlijn direct naar Groningen ging zonder dat ze ervan afwisten en dat klanten dan ook op het laatste moment geïnformeerd waren (mbt VIN).
We wachten maar af… (hij vertelde dat de sms jes meestal rond 2300 avond de deur uit gingen)
Ook een MY LR QS. Besteld op 10 februari. Bij mij staat het op 13 april - 20 mei. Moet het wel ophalen in Tilburg, maar snap niet dat de verwachte levertijd zo kan verschillen.

• Burakius
Mensen. Vandaag met Tesla gebeld over die 5000 credits: vergeet het maar. Ten eerste 25 maart is GEEN 27 maart. En ik heb lekker pech. Ten tweede zit ik bij een LM en dan komt het sowieso niet bij mij (zeiden ze).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maurice-
Burakius schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:39:
Mensen. Vandaag met Tesla gebeld over die 5000 credits: vergeet het maar. Ten eerste 25 maart is GEEN 27 maart. En ik heb lekker pech. Ten tweede zit ik bij een LM en dan komt het sowieso niet bij mij (zeiden ze).
Toch heeft dit er tot het eind van de maandagochtend gestaan. Beetje jammer!

• xailoNN
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-06 16:52
23 maart besteld voorraad model de MY zwart, int zwart en de 20" Induction-velgen zwart.

Mag nu 30 maart ophalen in Utrecht.

Iemand die voor 2K 20" Induction-velgen zwart wilt overnemen met inruil voor je 19 inch Gemini velgen :O

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
xailoNN schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 03:41:
23 maart besteld voorraad model de MY zwart, int zwart en de 20" Induction-velgen zwart.

Mag nu 30 maart ophalen in Utrecht.

Iemand die voor 2K 20" Induction-velgen zwart wilt overnemen met inruil voor je 19 inch Gemini velgen :O
Zwarte velgen met een zwarte auto is zo'n mooie combinatie...!

• Burakius
Maurice- schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:43:
[...]

Toch heeft dit er tot het eind van de maandagochtend gestaan. Beetje jammer!
[Afbeelding]
Yep ook gezegd, maarja .. daar kwam niet echt repliek op zeg maar :D. Geen idee ook of je er iets juridisch aan kunt hangen. Maar dat vind ik dan weer te ver gaan.
Pagina: 1 ... 415 ... 423 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee