pk1970 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:42:
[...]
Toevallig heb ik opeens een witte Y met zwart interieur besteld ,kreeg een mail of ik deze op 30-3 wilde ophalen.
Misschien de jouwe.
vanmorgen kreeg ik de SMS: ophalen op 30 maart. Helaas ben ik in die week voor mijn werk in het buitenland. Gevraagd of het eerder of later kan. Helaas is Tesla nu zeer star.... eerder kan niet en veel later ook niet... men wil de kwartaalcijfers hoog houden dus de uiterste mogelijkheid was vrijdagmiddag 31 maart. Ik ben nu in overleg met mijn baas of ik eerder naar huis kan komen. Als ik geen mogelijkheid heb op deze 2 dagen zal men de auto aan iemand anders verkopen en krijg ik een nieuwe VIN toegewezen met onbekende leverdatum. Niet erg klantvriendelijk.
Update:CptnBamboo schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Update:
14/03 - Estimated Delivery: March 15 - March 22
15/03 - Bevestiging van uw Levering --> 22/03
21/03 - "Door de grote drukte hebben ze in Drogenbos geen plaats meer om de wagens in ontvangst te nemen. Hierdoor zouden we voor jouw levering willen kijken voor deze aan huis/bedrijf te komen leveren.
Kan u ons meedelen welke dag, vanaf aanstaande vrijdag, mogelijk is voor u ?
Alsook op welk adres we de wagen dan mogen komen afzetten."
Kwaliteit van de logistiek/aflevering is toch series gedaald de afgelopen jaren
En waarom zou een levering aan huis slechter zijn dan dat je ter plaatse moet gaan?CptnBamboo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Update:
21/03 - "Door de grote drukte hebben ze in Drogenbos geen plaats meer om de wagens in ontvangst te nemen. Hierdoor zouden we voor jouw levering willen kijken voor deze aan huis/bedrijf te komen leveren.
Ideaal toch!
Ik wacht ook op een MY die normaal deze maand zou geleverd worden, maar ik hoor niks.
In elk geval, dit betekent dat ze in Drogenbos vlotjes aan het uitleveren zijn. Dan kom ik wel eens aan de beurt hoop ik.
Waar haal je dit vandaan?Xenir schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:12:
Tja, de "volle tank" zit gewoon in de afleverkosten dus het is een sigaar uit eigen doos.
Idd, ik heb nog nooit echt een volle tank gekregen bij de aflevering van een auto. Meestal is dat net boven het minimum gevuld.
Nog nooit een nieuwe auto (of tweedehands van de merkdealer) zonder volle tank ontvangen.Tommie12 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:18:
[...]
Idd, ik heb nog nooit echt een volle tank gekregen bij de aflevering van een auto. Meestal is dat net boven het minimum gevuld.
En hoop ik de laatste lever update: aanstaande zaterdag de auto ophalen in Utrecht! Ik laat nog wel weten wat mijn ervaring wasBeekje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:57:
En weer een update:
11 feb: MYPQS besteld. Meteen RN, levering feb-mrt.
1 mrt: levering 10-26 mrt
11 mrt: levering 15-31 mrt.
20 mrt: VIN en eindfactuur zichtbaar, levering 20-27 mrt.
Kan nooit lang meer duren denk ik dan

Ik zou ook dolblij zijn als ze uit zichzelf (en dus zonder meerkosten) zouden voorstellen om de auto thuis af te leveren. Blijkbaar hebben ze personeel genoeg....(maar dus geen plek)Tommie12 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:10:
[...]
En waarom zou een levering aan huis slechter zijn dan dat je ter plaatse moet gaan?
Ideaal toch!
Ik wacht ook op een MY die normaal deze maand zou geleverd worden, maar ik hoor niks.
In elk geval, dit betekent dat ze in Drogenbos vlotjes aan het uitleveren zijn. Dan kom ik wel eens aan de beurt hoop ik.
Ik ben mijn wagen op 2 maart gaan afhalen in Drogenbos. Normaal had ik Hasselt gevraagd doch omdat Hasselt overvol stond hadden ze mijn wagen in Drogenbos afgezet. De straten rondom de locatie stonden ook vol met Tesla’s, de locatie zelf ook. Ik zou niet ontevreden zijn mochten ze deze thuis hadden komen afleveren, persoonlijke begeleiding ben ik nooit tegen. In Drogenbos hadden ze zeer weinig tijd toen en moest je zelf maar hulp vragen indien er iets niet in orde was of je vragen had. De wagen was ook maar half geladen en bijladen kon niet daar alle laders vol hingen met andere wagens.CptnBamboo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:50:
[...]
Update:
Gisteren m'n Tesla Model 3 RWD op mogen halen in Tilburg. De auto hing keurig aan de lader en er heerste een hele ontspannen sfeer. Je kreeg alle ruimte om de auto na te lopen. Uurtje de auto nagelopen en alles getest. Auto leek helemaal in orde maar eenmaal buiten in het daglicht viel me op dat het dashboard toch behoorlijk scheef gemonteerd is aan de rechter zijde.
Rechts:
Links:
Daarnaast verscheen na de eerste rit de EPBR_a179 foutmelding (parkeerremfuncties verminderd). Ik meen hier eerder iets over gelezen te hebben op Tweakers maar de zoekfunctie leidt me niet terug naar de juiste posts.
Ik heb voor beiden een serviceafspraak ingepland of dien je binnen de eerste 160 kilometer een andere procedure te volgen?
Rechts:
Links:
Daarnaast verscheen na de eerste rit de EPBR_a179 foutmelding (parkeerremfuncties verminderd). Ik meen hier eerder iets over gelezen te hebben op Tweakers maar de zoekfunctie leidt me niet terug naar de juiste posts.
Ik heb voor beiden een serviceafspraak ingepland of dien je binnen de eerste 160 kilometer een andere procedure te volgen?
Gisteren heb ik mijn nieuwe Model 3 RWD afgehaald in Tilburg. Hoe dit proces verloopt is in dit topic al door diverse mensen beschreven. Ik zal hier dan ook niet verder over uitweiden.
Wat mij vooral opviel was hoe vriendelijk en relaxt het personeel was. Ik heb geen moment het gevoel gehad op te moeten schieten. Er werd de tijd voor je genomen om even met je te praten, ook als er nog meerdere mensen achter je in de rij staan.
Als je eenmaal weet waar je auto staat dan kun je er zelf heen lopen om de auto te inspecteren. Tesla medewerkers lopen rond als je vragen hebt. Heerlijk om zelf de auto te kunnen checken zonder dat er iemand in je nek staat te hijgen. Ook hier weer totaal geen druk om op te schieten. Ik heb er zeker een uur gestaan (auto vroeg om een software update en het leek me handig die ter plaatse uit te voeren mocht er iets mis gaan plus de batterij was maar voor 20% opgeladen dus die heb ik nog even op de oplader aangesloten). Ik had daarna nog een beginners vraag (kreeg de achterportieren niet goed open) en werd zonder enige ergernis van de medewerker geholpen.
Dit geldt eigenlijk voor het gehele aankoopproces. Ook bij de proefrit (Tesla Rotterdam) vriendelijk en relaxt ontvangen en geen verkooppraatjes of 'upselling' gehad. Online bestellen verliep moeiteloos en communicatie met Tesla verliep soepel en vlot. Alle zaken zoals VIN en kenteken zijn op tijd opgestuurd zonder dat ik daar achteraan moest bellen.
Alles bij elkaar dus een prima ervaring.
Wat mij vooral opviel was hoe vriendelijk en relaxt het personeel was. Ik heb geen moment het gevoel gehad op te moeten schieten. Er werd de tijd voor je genomen om even met je te praten, ook als er nog meerdere mensen achter je in de rij staan.
Als je eenmaal weet waar je auto staat dan kun je er zelf heen lopen om de auto te inspecteren. Tesla medewerkers lopen rond als je vragen hebt. Heerlijk om zelf de auto te kunnen checken zonder dat er iemand in je nek staat te hijgen. Ook hier weer totaal geen druk om op te schieten. Ik heb er zeker een uur gestaan (auto vroeg om een software update en het leek me handig die ter plaatse uit te voeren mocht er iets mis gaan plus de batterij was maar voor 20% opgeladen dus die heb ik nog even op de oplader aangesloten). Ik had daarna nog een beginners vraag (kreeg de achterportieren niet goed open) en werd zonder enige ergernis van de medewerker geholpen.
Dit geldt eigenlijk voor het gehele aankoopproces. Ook bij de proefrit (Tesla Rotterdam) vriendelijk en relaxt ontvangen en geen verkooppraatjes of 'upselling' gehad. Online bestellen verliep moeiteloos en communicatie met Tesla verliep soepel en vlot. Alle zaken zoals VIN en kenteken zijn op tijd opgestuurd zonder dat ik daar achteraan moest bellen.
Alles bij elkaar dus een prima ervaring.
@NMA
Top dat je dit zo beschrijft en bevestigt. Ik ben nog in blijde verwachting.
Wat is spijtig vind is dat bij een bestelling via een LM, je niks ziet voor de levering, en de communicatie heel mager is.
Ik heb al een Tesla account die op vraag van de LM aangemaakt is, maar voorlopig is daar echt helemaal niks in te zien. Dat zou beter moeten kunnen, zeker voor auto's die al weken vooraf op de boot staan.
Top dat je dit zo beschrijft en bevestigt. Ik ben nog in blijde verwachting.
Wat is spijtig vind is dat bij een bestelling via een LM, je niks ziet voor de levering, en de communicatie heel mager is.
Ik heb al een Tesla account die op vraag van de LM aangemaakt is, maar voorlopig is daar echt helemaal niks in te zien. Dat zou beter moeten kunnen, zeker voor auto's die al weken vooraf op de boot staan.
Vandaag ook opgehaald en ging relaxed. Had nog gevraagd of ze de kentekenplaathouders wat vaster wilden zetten want die vond ik wat los hangen. Zitten overigens luxe platen op (Model Y RWD), waar ik eerder had gelezen dat er reguliere op zouden zitten.
Thuis had ik even struggles om wifi werkend te krijgen (bleef op initialiseren hangen en liet geen netwerken zien). Heb uiteindelijk de auto gereboot (twee knoppen stuur 5 seconden ingedrukt houden) en toen was er ineens leven in te krijgen. Dus dat was even een glitch. Nu hangt ie aan de lader en is ie de software update aan het downloaden.
Moet nog even de komende dagen verder kijken of alles ok is, maar heb zo op het eerste gezicht niks gezien (maar dat zegt niks gezien sommige detailpunten waar het mis kan gaan).
Thuis had ik even struggles om wifi werkend te krijgen (bleef op initialiseren hangen en liet geen netwerken zien). Heb uiteindelijk de auto gereboot (twee knoppen stuur 5 seconden ingedrukt houden) en toen was er ineens leven in te krijgen. Dus dat was even een glitch. Nu hangt ie aan de lader en is ie de software update aan het downloaden.
Moet nog even de komende dagen verder kijken of alles ok is, maar heb zo op het eerste gezicht niks gezien (maar dat zegt niks gezien sommige detailpunten waar het mis kan gaan).
MY RWD, Midnight Silver, zwart interieur, 19"
11-2: Besteld. Direct RN want privè aankoop
16-2: Inruil offerte geaccepteerd voor m'n 13 jaar oude Giulietta
16-2 tot 20-3: Tussen deze tijd is de leverdatum 4 keer met 3 dagen verschoven.
19-3: Inruil offerte verlopen. Opnieuw kilometerstand moeten doorgeven. Wachten op nieuwe offerte.
21-3: SMS gekregen voor levering in Utrecht op 24-3. Nog geen kenteken.
In de SMS staat overigens het volgende: 'Het is niet mogelijk om uw huidige leaseauto bij ons achter te laten'. Weet iemand of dit specifiek is voor lease- en niet voor privè voertuigen?
19-3: Inruil offerte verlopen. Opnieuw kilometerstand moeten doorgeven. Wachten op nieuwe offerte.
In de SMS staat overigens het volgende: 'Het is niet mogelijk om uw huidige leaseauto bij ons achter te laten'. Weet iemand of dit specifiek is voor lease- en niet voor privè voertuigen?
Als het voor privé voertuigen was, stond er geen leaseauto bij.Danvari schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:51:
MY RWD, Midnight Silver, zwart interieur, 19"
Nu extra prikkelend en minder stuurbaar
Zelf heb ik zojuist mijn MYLR QS omgezet. De verwachte lever tijd van mijn QS was April-Mei.. en ik had het geduld niet meer..Het gaat hier om een privé aanschaf.
Heb de order nu omgezet in een MYLR Solid Black. Deze kan ik vrijdag al ophalen en Tesla heeft ook nog ongeveer 3000 euro korting toegepast!
Wat ik mij afvraag.. in de factuur staat een rekeningnummer van CITI, is het de bedoeling dat ik daarop het resterende bedrag overmaak?
Het is toch een aanzienlijk bedrag.. dus wil het even zeker weten
Heb de order nu omgezet in een MYLR Solid Black. Deze kan ik vrijdag al ophalen en Tesla heeft ook nog ongeveer 3000 euro korting toegepast!
Wat ik mij afvraag.. in de factuur staat een rekeningnummer van CITI, is het de bedoeling dat ik daarop het resterende bedrag overmaak?
Je mag het ook naar mij overmaken, maar dat lijkt mij niet de bedoeling.Exactkoen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:03:
Dergelijke vragen zou je het beste aan je SA kunnen vragen. Maar om je gerust te stellen: ja, je moet het bedrag overmaken naar het rekeningnummer dat op de factuur staat (en die begint met CITI).
Grappig. Zag dat er 2 met korting stonden en heb vandaag met dezelfde bestelling (LRQS) hetzelfde gedaan. Ik betaal nu, incl trekhaak die ik eigenlijk achteraf had willen monteren en de korting van 3350, ruim 5300 euro minder. Dat is die zilveren kleur me ook weer niet waard. Als het goed is binnen nu en een week ophalenExactkoen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:03:
Zelf heb ik zojuist mijn MYLR QS omgezet. De verwachte lever tijd van mijn QS was April-Mei.. en ik had het geduld niet meer..Het gaat hier om een privé aanschaf.
Als je op je tesla account inlogt kun je bij jouw bestelling alle gegevens die je nodig hebt om het geld over te boeken vinden. Er staat zelfs een ‘kopieer naar klembord’ icoontje naast zodat je deze direct kunt kopieren en plakken in je bank app. Loop je niet het risico om per ongeluk een cijfertje verkeerd te typen.Exactkoen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:03:
Voor iedereen die hem recentelijk geleverd heeft gekregen: welke firmware draaien jullie?
Bij mij blijft hij staan op 2023.2.100 (MYLR Berlijn) 🤷♂️
Ja, is correct.Exactkoen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:03:
Donderdag opgehaald met 2023.2.12 en vandaag update ontvangen naar 2023.6.8.rutger7435 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:27:
Voor iedereen die hem recentelijk geleverd heeft gekregen: welke firmware draaien jullie?
Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Vrijdag opgehaald en staat op 2023.2.200 en de release notes in de app heeft het over 'Auto Steering Wheel Heat'. Ik heb nog niet gekeken of ik al wat nieuws kan binnenhalen, is ook een MYLR uit Berlijn. Die patch versie zie ik niet op https://www.notateslaapp.com. Heb me er verder nog niet in verdiept.
Nog een positief puntje, ik had een kleine lakschade gezien bij ophalen. Werd genoteerd en ik kon zelf een afspraak inplannen via de app. Nog niet aan toegekomen, kreeg ik vanmiddag een belletje dat de service-melding nog openstond en of we meteen een afspraak konden inplannen. Had ik niet verwacht, actief garantiewerk afhandelen.
Nog een positief puntje, ik had een kleine lakschade gezien bij ophalen. Werd genoteerd en ik kon zelf een afspraak inplannen via de app. Nog niet aan toegekomen, kreeg ik vanmiddag een belletje dat de service-melding nog openstond en of we meteen een afspraak konden inplannen. Had ik niet verwacht, actief garantiewerk afhandelen.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579
gefelicteerd! Ik was net te laat 😁sjors123 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:53:
[...]
Grappig. Zag dat er 2 met korting stonden en heb vandaag met dezelfde bestelling (LRQS) hetzelfde gedaan. Ik betaal nu, incl trekhaak die ik eigenlijk achteraf had willen monteren en de korting van 3350, ruim 5300 euro minder. Dat is die zilveren kleur me ook weer niet waard. Als het goed is binnen nu en een week ophalen
Hopelijk komt er nog iets voorbij.
nee, ik denk toch niet.... Ik heb een collega bereid gevonden die graag mijn MY RWD wil ophalen, op vrijdag 31 maart. Maar je bent me net 1 dag voor!
Als het goed is staat die vrijdagavond laat als ik thuis kom op de oprit

Er staat er nog 1😜Magicw00b schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:28:
[...]
gefelicteerd! Ik was net te laat 😁
Hopelijk komt er nog iets voorbij.
er was er ook een met 20”. Daar belde ik voor.
Bedankt voor de bevestiging (ook van de anderen die dit reeds hadden aangegeven). Na het inloggen via Tesla.nl (daar staat toch een stuk meer info dan via de app) zojuist kunnen betalen.
Hopelijk morgen het kenteken om de verzekering te regelen en dan nog een paar daagjes wachten en vrijdag de auto in Tilburg ophalen!
[Voor 12% gewijzigd door Exactkoen op 21-03-2023 22:37]
Hoe zit dat precies als je de Tesla via een LM leased en er gaat iets mis (error / gebreken);
Binnen de 1ste dag?
Na een paar weken?
Binnen de 1ste dag?
Na een paar weken?
In principe hetzelfde als particulier. Als jij na twee maand ineens een schade ziet dan gaat Tesla dat niet meer fixen.Burakius schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:23:
Hoe zit dat precies als je de Tesla via een LM leased en er gaat iets mis (error / gebreken);
Binnen de 1ste dag?
Na een paar weken?
En dan beschouwt de LM dat als eigen schade waarop jij of je werkgever een vrijstelling mag betalen.Inspired schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:25:
[...]
In principe hetzelfde als particulier. Als jij na twee maand ineens een schade ziet dan gaat Tesla dat niet meer fixen.
Zelfde bij mij. MYLRQS zonder trekhaak op 10 feb besteld. Eerst zeiden ze dat het feb/maart was, daarna was er een bug in hun systeem en gaf die mei/juli aan. Nu staat die op 10 april/ juni. Zit er toch behoorlijk naast met de levertijd.rvleij schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:10:
[...]
Bij mij wel, ik ben begonnen op Feb-Mar, toen via Mei-Jul nu naar apr-jun, MYLRQS.
Zit weinig vooruitgang in, het zal wel druk zijn. Ik zag in die filmpjes van Giga Berlin wel dat de hele parkeerplaats vol stond met uitgaande autos (waaronder QS), dus ze werken volle snelheid volgens mij.
De website heeft een hele tijd op Feb-Mrt gestaan voor die auto, wat vreemd is als ik zelf op april-jun sta met mijn order van begin Feb. Maar goed, hoe vaak ik ook kijk daar komt de auto niet eerder van haha. Ik hoop / verwacht april, maar het is gewoon afwachten tot er een SMS komt. Wachten is lastig....
Wordt straks wel grappig als de auto er is. Dan is dat hele wachten ineens over. Wat moet ik dan doen de hele dag hahaha.
Een vraag voor mensen die recent een tesla hebben opgehaald: zit er een blauwe 16A CEE stekker bij de mobile charger?
Deze bedoel je? Die zit er niet bij.Airpower schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:24:
Een vraag voor mensen die recent een tesla hebben opgehaald: zit er een blauwe 16A CEE stekker bij de mobile charger?
Dat kan ik idd ook bevestigen, deze wordt op dit moment niet meegeleverd.
Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Ik heb me wel rotgezocht wat er dan WEL bij moet zitten qua stekkers. Maar heb het nergens kunnen vinden voor Nederland...Taro schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:29:
[...]
Dat kan ik idd ook bevestigen, deze wordt op dit moment niet meegeleverd.
Hier al gekeken? Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"Burakius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Ik heb me wel rotgezocht wat er dan WEL bij moet zitten qua stekkers. Maar heb het nergens kunnen vinden voor Nederland...
TL;DR -> Standaard 230 V schuko thuislader & Type 2 laadkabel van 7,5m.
Heeft iemand ervaring in zijn bestelling om te wisselen in een snel leverbaar model (keuze snellere optie)? Kan ik als Belg een omwisseling doen in Nederland? Die auto's zijn ook enkele duizenden euro's goedkoper?
Enkele hebben dat al succesvol gedaan, sommige hebben zelfs gewisseld voor hetzelfde model dat ze besteld hadden en deze met korting gekocht.Poelman9 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:03:
Heeft iemand ervaring in zijn bestelling om te wisselen in een snel leverbaar model (keuze snellere optie)? Kan ik als Belg een omwisseling doen in Nederland? Die auto's zijn ook enkele duizenden euro's goedkoper?
Het beste is gewoon je telsa advisor bellen bij je lokale dealer, die kunnen het ook meteen regelen.
Of je een NL voorraad model kunt kopen geen idee, maar ik zie op de NL site voorraad modellen uit België staan, waarbij ik aanneem dat we die dus kunnen kopen, zou denken dat andersom dan ook mogelijk is…
[Voor 6% gewijzigd door flyguy76 op 22-03-2023 10:16]
offtopic:
Vraag:
Ik kreeg het kentekenbewijs binnen, met het tweede deel van de tenaamstellingscode. Wanneer of hoe hebben jullie deel 1 van de code gekregen?
Nvm. Bedacht me zojuist dat ik nog een stuk papier direct bij aankomst in mijn handen had gekregen, dit opgevouwen in mijn binnenzak. Ik zat meer naar die wagen te kijken dan goed te luisteren.
Vraag:
Ik kreeg het kentekenbewijs binnen, met het tweede deel van de tenaamstellingscode. Wanneer of hoe hebben jullie deel 1 van de code gekregen?
Nvm. Bedacht me zojuist dat ik nog een stuk papier direct bij aankomst in mijn handen had gekregen, dit opgevouwen in mijn binnenzak. Ik zat meer naar die wagen te kijken dan goed te luisteren.

[Voor 41% gewijzigd door -MD- op 22-03-2023 11:22]
Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579
MY RWD 19" black
24/2 via LP besteld en alle documenten ingeleverd.
09/03 heeft LP de auto besteld
tot op heden nog geen RN
24/2 via LP besteld en alle documenten ingeleverd.
09/03 heeft LP de auto besteld
tot op heden nog geen RN
Voor alle QS bestellers:
Vandaag VIN gekregen, tesla vision moeten accepteren en levering tussen 22 en 30 maart 😎
Besteld 24 januari ofzo.
LR QS Zwart 20 inch
Vandaag VIN gekregen, tesla vision moeten accepteren en levering tussen 22 en 30 maart 😎
Besteld 24 januari ofzo.
LR QS Zwart 20 inch
Gisteren gedaan (wel als Nederlander). Gebeld met Tesla Den Haag en was binnen 10 minuten geregeld. Kan de auto as zaterdag ophalen en aanbetaling blijft staan.Poelman9 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:03:
Ik ga eens proberen binnen geraken bij Tesla en eens bekijken wat ze voor me kunnen betekenen. Een collega zei dat dit mogelijks qua wetgeving niet mag (of extra taxen betaald dienen te worden) vandaar wij (Belgen) geen NL Tesla's zien en omgekeerd wel.sjors123 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:39:
[...]
Gisteren gedaan (wel als Nederlander). Gebeld met Tesla Den Haag en was binnen 10 minuten geregeld. Kan de auto as zaterdag ophalen en aanbetaling blijft staan.
Spijt mij heel erg om toch nog een vraag te stellen; maar heb ik dan nog iets additioneels nodig om bij bijvoorbeeld een Fastned te ladebTaro schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:10:
[...]
Hier al gekeken? Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"
TL;DR -> Standaard 230 V schuko thuislader & Type 2 laadkabel van 7,5m.
Ja, een druppel die gekoppeld is aan een bankrekening waar geld op staat. Of een Fastned account die gekoppeld is aan diezelfde bankrekening.Burakius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:13:
[...]
Spijt mij heel erg om toch nog een vraag te stellen; maar heb ik dan nog iets additioneels nodig om bij bijvoorbeeld een Fastned te ladeb
Vanochtend uit het niets een mail van Tesla om mijn account te voltooien. Ik had al een account aangemaakt, moest alleen mijn wachtwoord wijzigen. Verder zie ik niets in het account zelf verschijnen.
Vragen stellen mag altijd, maar er zijn hier complete topics over te vinden waar je het antwoord zo kunt achterhalen. Daarnaast staat dit los van Tesla. Kijk even in de topicwaarschuwing van het Tesla Model 3/Y topic, daar heb ik ze allemaal ingezet.Burakius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:13:
[...]
Spijt mij heel erg om toch nog een vraag te stellen; maar heb ik dan nog iets additioneels nodig om bij bijvoorbeeld een Fastned te ladeb
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3Burakius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:13:
[...]
Hier vind je alles wat je zoekt

Als het gaat om een aanschaf via LM dan is dit normaal en zal je niets zien verschijnen tot bij de aflevering.ScreamGT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:35:
Vanochtend uit het niets een mail van Tesla om mijn account te voltooien. Ik had al een account aangemaakt, moest alleen mijn wachtwoord wijzigen. Verder zie ik niets in het account zelf verschijnen.
Dat betekent normaal dat Tesla je order heeft, maar vermits je via LM bestelt krijg je pas iets te zien op de dag van de levering...ScreamGT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:35:
Vandaag stond er weer een, meteen gebeld.Magicw00b schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:37:
[...]
er was er ook een met 20”. Daar belde ik voor.
Nu wel "beet"
Dus de quicksilver om laten zetten, meteen vin toegewezen. Factuur in de app. Nu in afwachting van de afhaal sms.
Gisteren een Tesla Model Y RWD 19" White besteld bij LeasePlan, ik heb het kenteken al van de auto. LP beloofd op de website een levering binnen drie weken, ik ben erg benieuwd, heb er zin in!
Heb afgelopen maandag de M3RWD op mogen halen. Was .. een typische Tesla ervaring (zoals je online leest) denk ik. Was in alle vroegte uit het oosten vertrokken om om 10 uur in Tilburg te zijn, maar hebben nog 2 uur moeten wachten tot ze klaar waren met de auto wassen. De hal stond helemaal vol en elke keer als iemand een auto mee nam kwam de volgende direct die plaats innemen, dus er was een behoorlijke doorloop. Zal ook wel door end of quarter komen denk ik. Er waren een hoop mensen die zo door konden lopen naar hun auto, maar ook een paar waar het wel wat minder ging en hun auto er op die dag gewoon niet was. Al met al was het niet ideaal, maar ook geen dealbreaker voor de volgende keer.Luqq schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:21:
[...]
Vanmiddag bevestiging gehad van mijn afspraakbevestiging en het kenteken gekregennu op zoek naar een verzekering. Unive is een stuk duurder dan een tijdje geleden lijkt het (95 -> 135)
Toen we de auto eenmaal gezien hadden hadden we een aantal kleine puntjes die ze daar netjes opgelost hebben door o.a. te polijsten (of de "within spec" kaart speelden), en daarna de auto mee genomen en vanaf dat moment was het echt fantastisch. Wat een ontzettend snelle soepele auto en de software topt het helemaal af. Als eindstand een heel blije nieuwe eigenaar hier

Klopt. Die hebben ze eind vorig jaar gekocht nog voor de prijsdaling.Systemadmin schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:23:
Gisteren een Tesla Model Y RWD 19" White besteld bij LeasePlan, ik heb het kenteken al van de auto. LP beloofd op de website een levering binnen drie weken, ik ben erg benieuwd, heb er zin in!
Ga je dan niet nat met je cataloguswaarde/bijtelling?
Eindelijk is de vin en ook meteen een lever datum bekend! Toch een auto uit Berlijn!DancePlaza schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:07:
[...]
07-03 - nog geen vin.
Mag ik verwachten dat de auto uit Berlijn gaat komen, zoja. Hoelang zit daar tussen levering - voordat je de sms krijgt. Ik verwacht nu dat de auto eind maart geleverd gaat worden. Spannend allemaal.
Heeft het zin om morgen te bellen om de levering naar voren te halen naar de 24e? Kantoor was al dicht 😏, ik heb al ja terug smsed voor de 25e.
25-3 sms om de auto op zaterdag om 12 uur op te halen in Tilburg (gepland Utrecht)
25-3 verlossende belletje van de vin gehad van Tesla Zwolle en dat het smsje van levering spoedig volgt
16-3 - paar belletjes gehad met tesla om een voorraad auto te laten matchen maar steeds net te laat
07-03 - nog geen vin.
28-2 - nog geen vin, tesla zeg dat half maart - eind maart verwacht wordt.
16-2 - nog geen VIN gekoppeld
8-2 - tesla RN nummer ontvangen
3-2 - leaseplan plan ordernummer
16-1 besteld bij leaseplan
[Voor 4% gewijzigd door DancePlaza op 22-03-2023 18:49]
Van het kastje naar de muur lopen...
Inmiddels een RN nummer van Tesla ontvangen. Ook een verwachte leverdatum van 31-3!ScreamGT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:35:
Huidige tijdlijn:
3-3 besteld bij LP
13-3 LP account aangemaakt
14-3 LP bestelling in de app
22-3 Mail Tesla > account voltooien
22-3 RN nummer ontvangen
22-3 Mail Tesla verwachte leverdatum 31-3
MYRWD Black/Black/20”
Keek vandaag weer even snel op de app (jaja...meerdere malen per dag). Datum nu gewijzigd naar 24 Maart - 31 Maart._Richie_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:35:
[...]
Hier op 20/2 besteld (LR), in eerste instantie 30-31 maart leveren (einde Q1), maar nu uitstel 1 april - 8 mei (Q2), wel wat onhandig omdat ik mijn Lynk en Co rond eind van de maand moet opzeggen.

Toch een Q1'tje?
MY LR QS 19inch/Zwart/TH/EAP
[Voor 3% gewijzigd door _Richie_ op 22-03-2023 21:08]
Ik wou zoals ik daarnet zei bekijken of ik mijn levering niet kon versnellen door stockmodel in NL.
Keek ik regelmatig op de app en wat zag ik deze avond. Wijziging in de status.
01/03 bestelling tesla MY RWD black (levertermijn 2-4 weken), RN gekregen.
03/03 levertermijn aangepast van 31 - 16 april
11/03 levertermijn aangepast naar 28 april - 12 juli
19/03 levertermijn aangepast naar 1 april - 8 mei
22/03 levertermijn aangepast naar 23-29 maart - VIN toegewezen
Ik zal eerstdaags worden gecontacteerd door Tesla. Feestje

Aan de reacties te zien zijn er een heleboel mensen blij gemaakt. Er zal een bootje zijn toegekomen
Ik zal eerstdaags worden gecontacteerd door Tesla. Feestje

Aan de reacties te zien zijn er een heleboel mensen blij gemaakt. Er zal een bootje zijn toegekomen

[Voor 8% gewijzigd door Poelman9 op 22-03-2023 21:50]
Nog één nachtje slapenSjoerdV nl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:29:
Is het al morgen?

Het is nog steeds geen morgen, nog steeds een nachtje slapen

Zojuist gebeld door LM, de auto wordt geleverd op 13 april tussen 12:00 - 14:00... 

Ik belde van de week Tesla om te vragen wat de verwachting is m.b.t. levering, toen werd er aangegeven dat ik niet meer hoef te bellen omdat ze geen info hebben en ik maar moet wachten op de SMS.
Ik gok dat ze het een beetje druk hebben, echt klantvriendelijkheid kan ik het niet noemen.
Ik gok dat ze het een beetje druk hebben, echt klantvriendelijkheid kan ik het niet noemen.
Proficiat! Waanzin eigenlijk als je op 20/2 hebt besteld! Ik heb op 4/2 besteld en heb lange tijd op 16/6-30/8 gestaan... Nu wel wat goed nieuws voor mij want de termijn is gewijzigd naar 16/4-22/5._Richie_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:08:
[...]
Keek vandaag weer even snel op de app (jaja...meerdere malen per dag). Datum nu gewijzigd naar 24 Maart - 31 Maart.![]()
Toch een Q1'tje?
MY LR QS 19inch/Zwart/TH/EAP
Nou de voorbereiding is er al: de wallconnector hangt en werkt 
Nu Tessie nog (alhoewel we 'm denk ik Quickie gaan noemen).

Nu Tessie nog (alhoewel we 'm denk ik Quickie gaan noemen).
iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik zou graag het minimale wensen. Een RN dat ik weet dat hij in bestelling is. Maar dat is blijkbaar handmatigDj-sannieboy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:11:
Ik belde van de week Tesla om te vragen wat de verwachting is m.b.t. levering, toen werd er aangegeven dat ik niet meer hoef te bellen omdat ze geen info hebben en ik maar moet wachten op de SMS.

hoppa vrijdag de auto ophalen.DancePlaza schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:49:
[...]
Eindelijk is de vin en ook meteen een lever datum bekend! Toch een auto uit Berlijn!
Heeft het zin om morgen te bellen om de levering naar voren te halen naar de 24e? Kantoor was al dicht 😏, ik heb al ja terug smsed voor de 25e.
25-3 sms om de auto op zaterdag om 12 uur op te halen in Tilburg (gepland Utrecht)
25-3 verlossende belletje van de vin gehad van Tesla Zwolle en dat het smsje van levering spoedig volgt
16-3 - paar belletjes gehad met tesla om een voorraad auto te laten matchen maar steeds net te laat
07-03 - nog geen vin.
28-2 - nog geen vin, tesla zeg dat half maart - eind maart verwacht wordt.
16-2 - nog geen VIN gekoppeld
8-2 - tesla RN nummer ontvangen
3-2 - leaseplan plan ordernummer
16-1 besteld bij leaseplan
Ik moet zeggen dat het vervelend is dat er geen vin of leverdatum is.
Moet eerlijk zeggen dat ik prima contact hebt gehad met de mensen van tesla Zwolle en delivery.
Handig is dat je wel een rn nummer en VIN nummer hebt anders moet je helaas geduld hebben.
Net een SMS ontvangen om de Y op te halen in Tilburg op 30-3ScreamGT schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:04:
[...]
Inmiddels een RN nummer van Tesla ontvangen. Ook een verwachte leverdatum van 31-3!
Huidige tijdlijn:
3-3 besteld bij LP
13-3 LP account aangemaakt
14-3 LP bestelling in de app
22-3 Mail Tesla > account voltooien
22-3 RN nummer ontvangen
22-3 Mail Tesla verwachte leverdatum 31-3
MYRWD Black/Black/20”

Besteld bij leaseplan 17-2
Zojuist sms bericht gekregen voor het afhalen op 29-3, kan alleen reageren met ja of nee klopt dat? Hoe kan je de afspraak verplaatsen, reageren met nee?
Weet iemand of het een probleem is als ik mijn huidige leaseauto daar achterlaat zodat leaseplan die daar kan komen ophalen?
Zojuist sms bericht gekregen voor het afhalen op 29-3, kan alleen reageren met ja of nee klopt dat? Hoe kan je de afspraak verplaatsen, reageren met nee?
Weet iemand of het een probleem is als ik mijn huidige leaseauto daar achterlaat zodat leaseplan die daar kan komen ophalen?
[Voor 33% gewijzigd door Pahlawan op 23-03-2023 13:55]
Reageren met NEE en dan bellen ze jou voor een andere datum.Pahlawan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:31:
In de SMS die je krijgt ter bevestiging na JA gezegd te hebben staat expliciet in vermeld dat je er geen lease auto mag achterlaten.Pahlawan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:31:
JA!SjoerdV nl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:29:
Is het al morgen?

Gratis laden bij supercharger netwerk op dag van levering, is dat nou wel of niet zo. Lees namelijk wisselende berichten hier in het topic. Kan iemand het bevestigen die onlangs de auto heeft afgehaald?
Ik heb 21-02 een RN gekregen en sindsdien alleen maar standaard leverdatum informatie gekregen die ook gewoon op de bestelpagina te zien is.carpebios schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:52:
[...]
Ik zou graag het minimale wensen. Een RN dat ik weet dat hij in bestelling is. Maar dat is blijkbaar handmatig
Vandaag opgebeld geweest door Tesla advisor. Heel druk momenteel vandaar ze thuislevering voorstelden. 29 maart komen ze hem leveren. Leuk! Een datum op naar uit te kijken. Binnen 2-4w levertermijn. Als alles goed gaat zitten ze dus op de te verwachte periodePoelman9 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:31:
Ik wou zoals ik daarnet zei bekijken of ik mijn levering niet kon versnellen door stockmodel in NL.
Ik zal eerstdaags worden gecontacteerd door Tesla. Feestje![]()

Het korte antwoord is Nee.Pahlawan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:08:
Gratis laden bij supercharger netwerk op dag van levering, is dat nou wel of niet zo. Lees namelijk wisselende berichten hier in het topic. Kan iemand het bevestigen die onlangs de auto heeft afgehaald?
Gratis laden zit er niet bij. Heb mijn auto afgelopen maandag opgehaald en zat 39% vol. Heb deze in Oosterhout aan de Tesla Supercharger gehangen. Deze deed het gelijk en kon laden zonder een rekening nummer in de app gezet te hebben, echter nadat ik geladen had kreeg ik de melding dat laden geblokkeerd is totdat het rekeningnummer is ingevoerd in de app. Dit daarna gedaan en vandaag is het bedrag van mijn rekening geschreven.
Hier nog even een update had nog geen tijd gehad om de aflevering te vermelden.CosmicTX schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:14:
Na even meegelezen te hebben zal ik mijn status ook even delen:
29-01 Tesla M3 RWD Deep Blue besteld
12-02 Factuur toegevoegd en Chassisnr bekend
De verwachte levering staat sinds dat het chassisnummer bekend is al tussen 6 en 20 maart.
Leveringsdatum op factuur is 13 maart.
Benieuwd wat de uiteindelijke leverdatum zal zijn. Tot op heden nog geen sms gehad
Zoals bekend was Tesla bezig met kortingen.
Ik had een M3 Deep Blue met 18 inch velgen besteld die verwacht werd op 20 maart.
Op 2 maart zie ik bij voorraad modellen een M3 Deep Blue met 19 inch staan die al in Amsterdam staat die maar 450,- meer kost dan de 18 inch. Persoonlijk vind ik 19 inch net wat mooier staan.
Nog even over nagedacht en tot mijn verbazing hebben ze op 4 maart de prijzen nog veel verder verlaagd.
Nu heb ik Tesla 6 maart gebeld om deze gelijk aan te passen.
Voor deze auto ben ik €1200.- goedkoper uit dan de standaard prijs voor de M3 met 18 inch die ik eerst had besteld. Dus een super goede deal.
-10 maart: de betaling gedaan. Werkt goed dat je op de Tesla site alle gegevens zo kan kopiëren naar de bank zodat je geen fout maakt. Na betaling een afschrift gestuurd naar het Tesla Delivery e-mail adres. ook op 10 maart bericht van Tesla dat het geld binnen was.
Ik kreeg een sms voor levering op 14 maart. Heb geantwoord dat ik dan niet kan dus verplaatst naar 20 maart om 11:00 uur.
De levering.
Kwam afgelopen maandag om 10:45 uur aan in Tilburg.
Voor mij stonden 10 mensen te wachten voor de balie die geholpen werden om de auto op te halen.
Tijdens het wachten kwamen er ook nog 8 mensen binnen dus het was aanzienlijk druk.
Zoals gezegd lijken het net warme broodjes die over de toonbank gingen.
Aangemeld bij de balie moest ik mijn rijbewijs laten zien. De Tesla app had ik al van tevoren geïnstalleerd en deze werd gelijk actief op de auto gezet.
De auto werd tenaamgesteld en een handtekening werd gezet voor ontvangst.
Keurig netjes geholpen door de medewerker.
Kreeg te horen dat ze 182 afleveringen hadden die dag. Echt mega veel.
Dan wordt aangegeven waar je auto in de hal staat. Die van mij stond eigenlijk gelijk bij de ingang.
Na de papieren te hebben gehad naar de auto gelopen.
De inspectie:
Auto rondom gecontroleerd. Geen aparte afwijkingen gevonden. Alles klopte. Auto was wel even afgespoten maar niet heel erg schoon van buiten.
De auto was tot 39% geladen. Even aan een medewerker gevraagd of ze konden laden. Ze gebruiken een standaard lader waar ze verschillende Tesla’s om de beurt mee kunnen laden. Dus even klein beetje geladen.
Zeker met zoveel afleveringen lukt het niet altijd om auto’s tot 100% te laden.
Je kan rustig om je auto lopen en krijg de tijd om alles te controleren. Bij vragen kan je een medewerker vragen.
Na de instellingen goed gezet te hebben naar de uitgang gereden.
Daar wordt het tenaamstellingsbewijs met kentekens en chassisnummer op de auto gecontroleerd en de auto vrijgegeven uit fabrieksmodus.
Naar buiten gereden en sindsdien alleen maar een big smile op mijn gezicht. Wat rijdt dit lekker en voor een RWD ook al echt snel.
Gelijk naar de Supercharger gereden en kon zo laden. Ging niet snel omdat de accu nog niet goed warm was. Tilburg - Oosterhout en in navigatie gezet om te preheaten.
Nadat ik geladen had kreeg ik de melding op de app en in de auto dat laden geblokkeerd is omdat er geen rekeningnummer is toegevoegd in de app.
Uiteraard daarna toegevoegd en is vandaag het geld van mijn rekening geschreven.
Iemand stelde ook de vraag of er gratis laden bij zit op de 1e dag maar dat is niet het geval.
En die autopilot is ook fantastisch.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Nou vandaag was de dagrodb schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:47:
Ik heb mijn Y op 28-02 besteld standaard config en mag hem donderdag ophalen in Tilburg,
nog dingen wat handig is om op te letten?
Ik zie hier en daar wat checklists maar dat gaat meestal over 2022 modellen.
28-02 - bestelling geplaatst (zakelijk)
28-02 - geschat leverdatum 02-03 - 14-03
28-02 - VIN gekregen
08-03 - FL rond
12-03 - leverdatum 14-03 - 23-03
15-03 - SMS gekregen met Afspraak 23-03
15-03 - In mijn account het kenteken gezien op de factuur
20-03 - SMS gekregen met een meldcode en kenteken
22-03 - SMS Gekregen met afspraak bevestiging 23-03

ik had een afspraak om 16:00 maar we waren een uurtje te vroeg
was geen probleem (het was niet druk)
Bij de balie een leuke dame die mij netjes hielp en toen mocht ik naar de auto, daar de auto geïnspecteerd en hij zag er top uit! en hij was netjes 100% geladen.
Ik had nog een paar vragen over hoe ik de tesla in mijn app kreeg, en toen kwam er een medewerker in de auto zitten, die begon als een malle op het scherm te rammen en zette alle opties aan en zei ik moet weer verder, ook zette hij de beta opties aan (hoe zit dit met een eventueel ongeluk en verzekering?)
Verder hartstikke blij met de auto!
Met leaseplan gebeld en ik mocht hem bij avis of hertz achter laten. Auto afgemeld bij leaseplan, de auto wordt dan opgehaald door een 3e partij [autoreset]. Zij inspecteren hem en maken dan een rapport op en daar krijg je een kopie van. Ik heb een shortlease auto. Prima opgelostPahlawan schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:31:
Vanochtend de vorige week uit voorraad gekochte MY RWD voor/met m'n meisje opgehaald in Tilburg. Ze is helemaal gelukkig. Met trein en taxi (best duur, want nog best ver) naar Tesla Valley (tjeemig, wat staan daar veel Tesla hallen). Zwarte wieldoppen en nog wat handige accessoires om meteen te monteren in een Ikea-tas mee, en daar kon men daar wel om lachen. Meerdere complimenten over deze "OCD-vrije" doppen gekregen van Tesla-medewerkers op de vloer aldaar. Heb de originele doppen lekker achtergelaten (er staan er al genoeg op MP).
Erg leuk dat ze je daar lekker laten aanklooien, en dat je hulp kunt vragen als je er niet uitkomt. De auto was in orde, 100% opgeladen en we hadden niemand nodig (of de software is heel goed ontworpen, of ik ben gewoon een vreselijke nerd die al veel teveel informatie had lopen opdiepen). Dus uiteindelijk toch nog maar even gevraagd of we zo weg konden rijden, en dat kon. Alleen nog bij de uitgang even met je RDW-papiertje langs een dame bij de uitgang, en you're good to go. Van app die pas na uren gekoppeld zou zijn niks gemerkt. Alles werkte meteen, maar app stond ook al een week op telefoons.
Ik vind het echt een belachelijk grote bak, maar dames denken daar anders over (compensatiedrift?). Twee vriendinnen waar we in Brabant na het ophalen mee hadden afgesproken hadden er in ieder geval ook totaal geen moeite mee. Eén ervan heeft een paar maanden geleden een ID.5 gekocht (had een uur lang uitleg gekregen bij de VW-dealer...), en tja... Zie je ze zo naast elkaar, dan ziet die ID.5 er toch wel behoorlijk gedateerd uit (deurgrepen, randjes, rommelig design van C-stijl, etc.).
Ik krijgt het bijna niet uit m'n strot, maar zo slecht is het design van die Model Y toch niet. Het went op den duur ook wel een beetje, die dikke reet. Ik zie het maar als de dikke broer van de oorspronkelijke Ioniq (in wezen dezelfde body style, en ook heeeeel aero).
Nou ja, wederom onder de indruk van Tesla's eigenzinnige aanpak, en daarbij dus happy wife, happy life, etc.
Erg leuk dat ze je daar lekker laten aanklooien, en dat je hulp kunt vragen als je er niet uitkomt. De auto was in orde, 100% opgeladen en we hadden niemand nodig (of de software is heel goed ontworpen, of ik ben gewoon een vreselijke nerd die al veel teveel informatie had lopen opdiepen). Dus uiteindelijk toch nog maar even gevraagd of we zo weg konden rijden, en dat kon. Alleen nog bij de uitgang even met je RDW-papiertje langs een dame bij de uitgang, en you're good to go. Van app die pas na uren gekoppeld zou zijn niks gemerkt. Alles werkte meteen, maar app stond ook al een week op telefoons.
Ik vind het echt een belachelijk grote bak, maar dames denken daar anders over (compensatiedrift?). Twee vriendinnen waar we in Brabant na het ophalen mee hadden afgesproken hadden er in ieder geval ook totaal geen moeite mee. Eén ervan heeft een paar maanden geleden een ID.5 gekocht (had een uur lang uitleg gekregen bij de VW-dealer...), en tja... Zie je ze zo naast elkaar, dan ziet die ID.5 er toch wel behoorlijk gedateerd uit (deurgrepen, randjes, rommelig design van C-stijl, etc.).
Ik krijgt het bijna niet uit m'n strot, maar zo slecht is het design van die Model Y toch niet. Het went op den duur ook wel een beetje, die dikke reet. Ik zie het maar als de dikke broer van de oorspronkelijke Ioniq (in wezen dezelfde body style, en ook heeeeel aero).
Nou ja, wederom onder de indruk van Tesla's eigenzinnige aanpak, en daarbij dus happy wife, happy life, etc.

Dat is heel simpel, als je dat niet wil dan zet je het weer uit.rodb schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:48:
[...]
ook zette hij de beta opties aan (hoe zit dit met een eventueel ongeluk en verzekering?)
Wil je het wel blijf je als bestuurder verantwoordelijk voor wat de auto doet.
Dus met zaken op Beta moet je gewoon nog steeds opletten en rijdt je auto (op autopilot) tegen een andere auto aan (lijkt me heel sterk maar het kan he want Beta) ben jij verantwoordelijk want je had op de rem kunnen stappen als de auto gevaarlijk dichtbij kwam.
iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Fijn dat je je ervaring deelt! Ik vroeg me af welke zwarte wieldoppen je nu hebt en waar je ze gehaald had?TCMR schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 23:05:
Vanochtend de vorige week uit voorraad gekochte MY RWD voor/met m'n meisje opgehaald in Tilburg. Ze is helemaal gelukkig. Met trein en taxi (best duur, want nog best ver) naar Tesla Valley (tjeemig, wat staan daar veel Tesla hallen). Zwarte wieldoppen en nog wat handige accessoires om meteen te monteren in een Ikea-tas mee, en daar kon men daar wel om lachen. Meerdere complimenten over deze "OCD-vrije" doppen gekregen van Tesla-medewerkers op de vloer aldaar. Heb de originele doppen lekker achtergelaten (er staan er al genoeg op MP).
....
Heb deze van MP van iemand die "Jeff" heet en nog wat andere aftermarket Tesla accessoires verkoopt (ik vermoed een (kleine?) handelaar)._Richie_ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:22:
Fijn dat je je ervaring deelt! Ik vroeg me af welke zwarte wieldoppen je nu hebt en waar je ze gehaald had?
Ik heb dezelfde doppen ("merk" Motenio) ook in bestelling in het land waar deze RWD gebouwd is, maar dat duurt nog even, en heb daarom van MP snel leverbare gehaald. Eigen bestelling wel een stuk goedkoper, hoop ik toch, na invoeren. Ik heb mogelijk al een gegadigde dus stuur mij geen PM's. Let op bij dit design dat niet alle aanbieders deze "obsessive-compulsive disorder"-vrije versie hebben:

Erg leuk bedacht. Kom daar maar eens om met je Überturbines!
Je ziet wel dat deze dop eigenlijk nog verbeterd had kunnen worden door de buitenrand iets verder naar binnen toe door te trekken zodat de alu velgrand niet zo zichtbaar is. Er zijn vergelijkbare doppen die dat hebben (je herkent ze aan het feit dat de ventieldop in een gat zit, i.p.v. een uitsparing), maar die zijn dan weer niet "obsessive-compulsive disorder"-vrij. Ik los dat op met wat matzwarte Plasti-dip®.
29 maart ophalenFreerk123 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:13:
Voor alle QS bestellers:
Besteld 24 januari ofzo.
LR QS Zwart 20 inch

Update voor mijn tijdlijn:
MY - RWD - Midnight Silver - Zwart interieur - Trekhaak - 19 inch
Prive bestelling
06-02 - Bestelling geplaatst. Direct RN gekregen. App gaf aan levering februari - maart.
25-02 - Update levering in de app: 28 april - 22 juni.
01-03 - Update levering in de app: 2 - 4 weken
03-03 - Update levering in de app: 24 april - 8 juli.
14-03 - Update levering in de app: 29 april - 23 juni.
21-03 - Bestelling omgezet naar een voorraadmodel (idem, maar zonder trekhaak). Direct VIN en factuur ontvangen.
22-03 - SMS ontvangen met afhaaldatum 25 Maart (zaterdag)
23-03 - Betaald; verzekering geregeld
25-03 - op naar Tilburg
Die anti-OCD wielkappen van Ali had ik ook al gespot. Zijn wel mooi en beschermen de velgrand een beetje. Maar ik heb me nog in kunnen houden. Dat Plasti-dip plan getuigt toch wel van een beetje aanwezigheid van OCD
De enige accessoire die ik alvast heb gekocht zijn spatlappen (ook van Ali) om de zijkant een beetje te beschermen. Oh ja, en zo'n rood sleutelhanger knopje om de laadpoortklep te openen.
MY - RWD - Midnight Silver - Zwart interieur - Trekhaak - 19 inch
Prive bestelling
06-02 - Bestelling geplaatst. Direct RN gekregen. App gaf aan levering februari - maart.
25-02 - Update levering in de app: 28 april - 22 juni.
01-03 - Update levering in de app: 2 - 4 weken
03-03 - Update levering in de app: 24 april - 8 juli.
14-03 - Update levering in de app: 29 april - 23 juni.
21-03 - Bestelling omgezet naar een voorraadmodel (idem, maar zonder trekhaak). Direct VIN en factuur ontvangen.
22-03 - SMS ontvangen met afhaaldatum 25 Maart (zaterdag)
23-03 - Betaald; verzekering geregeld
25-03 - op naar Tilburg

Die anti-OCD wielkappen van Ali had ik ook al gespot. Zijn wel mooi en beschermen de velgrand een beetje. Maar ik heb me nog in kunnen houden. Dat Plasti-dip plan getuigt toch wel van een beetje aanwezigheid van OCD

De enige accessoire die ik alvast heb gekocht zijn spatlappen (ook van Ali) om de zijkant een beetje te beschermen. Oh ja, en zo'n rood sleutelhanger knopje om de laadpoortklep te openen.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE
Zo heft het elkaar weer opgast777 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:47:
Dat Plasti-dip plan getuigt toch wel van een beetje aanwezigheid van OCD

Iemand ervaring wanneer je een telefoontje kunt verwachten als je hebt geantwoord met nee?
Ik kreeg vanmiddag een sms met afhaal datum 28-3, maar ivm werk afspraken krijg ik het enkel 27 of 29-3 geregeld.
Ik kreeg vanmiddag een sms met afhaal datum 28-3, maar ivm werk afspraken krijg ik het enkel 27 of 29-3 geregeld.
Hier kreeg ik niks. Heb toen mn Tesla Advisor gebeld/gemaild, en die heeft de afspraak voor me gemaakt!Magicw00b schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:07:
Iemand ervaring wanneer je een telefoontje kunt verwachten als je hebt geantwoord met nee?
Hier uiteindelijk de advisor te pakken proberen te krijgen.
Lukte niet. Dus toen een sms gestuurd als reactie op mijn NEE. 29-3 kan wel. en prompt 10 min later een bevestiging sms voor 29-3
Lukte niet. Dus toen een sms gestuurd als reactie op mijn NEE. 29-3 kan wel. en prompt 10 min later een bevestiging sms voor 29-3
De blauwe MY’s AWD/zwart/19/trekhaak moeten nog wachten denk ik.
Nog steeds geen SMS.
LM: “tweede helft maart”…. Kort dag.

Nog steeds geen SMS.
LM: “tweede helft maart”…. Kort dag.
Zonet melding via mail gekregen dat door het grote succes mijn Tesla wordt geleverd in Brugge en dat ik hem daar op woensdag dien af te halen. Nogal wat vreemd als ze eerst een thuislevering inplannen en daar geen melding van maken in die mail. Ik kan even niet meer volgen. Wordt vervolgd 😅Poelman9 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:58:
[...]
Vandaag opgebeld geweest door Tesla advisor. Heel druk momenteel vandaar ze thuislevering voorstelden. 29 maart komen ze hem leveren. Leuk! Een datum op naar uit te kijken. Binnen 2-4w levertermijn. Als alles goed gaat zitten ze dus op de te verwachte periode
MY RWD wit, zwart int, 19” “kaal deluxe”
24-2 besteld en direct VIN en RN leverdatum 27-2
27-2 leverdatum aangepast naar 9-3/23-3
9-3 leverdatum aangepast naar 13-3/23-3
Inmiddels zag ik op de site voorraad modellen voorbijkomen met forse kortingen, ook de “kaal deluxe” uitvoering,
11-3 overleg met Tesla Eindhoven met de vraag wat de reden voor die kortingen is. Antwoord; we hebben veel auto’s binnen en zo proberen we wat extra te verkopen. Als je snel bent kun je hem wellicht omzetten. Helaas was daar op zaterdag geen mogelijkheid voor.
13-3 weer contact met Tesla Eindhoven; helaas de kortingsauto van zaterdag is al weg maar hou vooral de website in de gaten want er volgen er wellicht nog meer. Zeker zolang er nog geen exacte leverdatum is kan dit probleemloos.
13-3 een uur later….. ik ververs de pagina en ik zie weer een aanbieding staan, zelfde uitvoering waar ik eerder €47992,50 voor moest betalen nu voor €45172,50 🥳
Direct gebeld met mijn contact in Eindhoven en hij had hem ook gezien en al gekoppeld 👍🏻
14-3 eindfactuur binnen en wat schetst mijn verbazing….. VIN nummer gewoon hetzelfde. 🤪
Nu afspraak ingepland om 20-3 de auto op te halen. Ik kan niet wachten. 😎
Update
17-3 kenteken bekend
18-3 SMS…. Levering 20-3 gaat niet door ivm logistieke problemen
SMS…. 23-3 eerste mogelijkheid, antwoord Nee….
Telefoon van Tesla delivery team, afspraak gepland voor 24-3…. Nog ff geduld dus
🥳
24-3 in de afgeschreven Prius plug-in naar Tilburg met mijn vrouw, netjes op tijd daar. App had ik al geïnstalleerd en de auto was al gekoppeld. Hij moest er nog ff bijgezocht worden maar een uurtje later stond hij klaar. Helaas maar 20% geladen dus de vriendelijke dame vroeg of ze hem ff aan de supercharger zouden hangen. Kwartiertje later was hij weer terug met dikke 60%. Rustig alles bekeken, op een klein stofje in de lak op de frunk alles netjes. Auto weer even terug en een kwartier later alles klaar voor vertrek.
70km terug naar huis en thuis aan het spelen. Tot zover een super ervaring 👍🏻
24-2 besteld en direct VIN en RN leverdatum 27-2
27-2 leverdatum aangepast naar 9-3/23-3
9-3 leverdatum aangepast naar 13-3/23-3
Inmiddels zag ik op de site voorraad modellen voorbijkomen met forse kortingen, ook de “kaal deluxe” uitvoering,
11-3 overleg met Tesla Eindhoven met de vraag wat de reden voor die kortingen is. Antwoord; we hebben veel auto’s binnen en zo proberen we wat extra te verkopen. Als je snel bent kun je hem wellicht omzetten. Helaas was daar op zaterdag geen mogelijkheid voor.
13-3 weer contact met Tesla Eindhoven; helaas de kortingsauto van zaterdag is al weg maar hou vooral de website in de gaten want er volgen er wellicht nog meer. Zeker zolang er nog geen exacte leverdatum is kan dit probleemloos.
13-3 een uur later….. ik ververs de pagina en ik zie weer een aanbieding staan, zelfde uitvoering waar ik eerder €47992,50 voor moest betalen nu voor €45172,50 🥳
Direct gebeld met mijn contact in Eindhoven en hij had hem ook gezien en al gekoppeld 👍🏻
14-3 eindfactuur binnen en wat schetst mijn verbazing….. VIN nummer gewoon hetzelfde. 🤪
Nu afspraak ingepland om 20-3 de auto op te halen. Ik kan niet wachten. 😎
Update
17-3 kenteken bekend
18-3 SMS…. Levering 20-3 gaat niet door ivm logistieke problemen
SMS…. 23-3 eerste mogelijkheid, antwoord Nee….
Telefoon van Tesla delivery team, afspraak gepland voor 24-3…. Nog ff geduld dus
🥳
24-3 in de afgeschreven Prius plug-in naar Tilburg met mijn vrouw, netjes op tijd daar. App had ik al geïnstalleerd en de auto was al gekoppeld. Hij moest er nog ff bijgezocht worden maar een uurtje later stond hij klaar. Helaas maar 20% geladen dus de vriendelijke dame vroeg of ze hem ff aan de supercharger zouden hangen. Kwartiertje later was hij weer terug met dikke 60%. Rustig alles bekeken, op een klein stofje in de lak op de frunk alles netjes. Auto weer even terug en een kwartier later alles klaar voor vertrek.
70km terug naar huis en thuis aan het spelen. Tot zover een super ervaring 👍🏻
Kan ook wel weer eens een update geven (weet niet alle data exact).
25jan23 M3 RWD zwart/zwart (subsidie) besteld, meteen RN en vrij snel VIN ontvangen.
Sms met leverdatum 20 maart, Tilburg.
Overwogen te veranderen naar een witte M3 RWD met €2700 korting, toch niet gedaan.
11mrt23 MY RWD wit/zwart met €3k korting besteld en later telefonisch laten omzetten (tesla was gesloten dus heb gewoon een nieuwe aanbetaling gedaan)
Meteen RN en vrij snel SMS leverdatum 30 maart Tilburg
22mrt23 ik zie op woensdag avond wel een aantal hele mooie MY RWD voorbijkomen (wit/zwart/blauw/rood, sommige zijn later weer in prijs omhoog gegaan, heb screenshots) met €5k korting. ‘S ochtends gebeld maar moest gewoon online bestellen en dan de andere annuleren.
De laatste bestelling is MY RWD zwart(ext)/wit(int) std19 inch met dus €5k korting. Donderdag ophalen in Utrecht.
Als ik 2 tips mag geven, betaal het openstaande bedrag niet tot je een leverdatum krijgt. Ik had voor de 1e order al volledig betaald en het was lastig en duurde lang voor de betaling op de nieuwe orders werden toegepast (ook heb ik meer betaald voor de 1e order dan de 2 erna dus krijg nog geld terug).
Tip 2: nu wel geleerd dat de beste deals ongeveer een week voor einde kwartaal zijn lijkt me (mits er voorraad modellen zijn).
25jan23 M3 RWD zwart/zwart (subsidie) besteld, meteen RN en vrij snel VIN ontvangen.
Overwogen te veranderen naar een witte M3 RWD met €2700 korting, toch niet gedaan.
11mrt23 MY RWD wit/zwart met €3k korting besteld en later telefonisch laten omzetten (tesla was gesloten dus heb gewoon een nieuwe aanbetaling gedaan)
22mrt23 ik zie op woensdag avond wel een aantal hele mooie MY RWD voorbijkomen (wit/zwart/blauw/rood, sommige zijn later weer in prijs omhoog gegaan, heb screenshots) met €5k korting. ‘S ochtends gebeld maar moest gewoon online bestellen en dan de andere annuleren.
De laatste bestelling is MY RWD zwart(ext)/wit(int) std19 inch met dus €5k korting. Donderdag ophalen in Utrecht.
Als ik 2 tips mag geven, betaal het openstaande bedrag niet tot je een leverdatum krijgt. Ik had voor de 1e order al volledig betaald en het was lastig en duurde lang voor de betaling op de nieuwe orders werden toegepast (ook heb ik meer betaald voor de 1e order dan de 2 erna dus krijg nog geld terug).
Tip 2: nu wel geleerd dat de beste deals ongeveer een week voor einde kwartaal zijn lijkt me (mits er voorraad modellen zijn).
Wij mogen hem a.s. donderdag al in Utrecht ophalen, nog niets betaald overigensflyguy76 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:18:
Kan ook wel weer eens een update geven (weet niet alle data exact).

Toch maar voor een blauwe Y gegaan voor nog geen 45k. Ben benieuwd.
Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.