• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:27
Mijn levering van witte RWD is maandag, echter heb ik nog geen SMS met kenteken en meldcode ontvangen, dus ik heb een voorgevoel dat de levering niet door zal gaan. Net Tesla gemaild, dus we gaan het merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furedetsu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03 11:03
Mijn zwarte RWD met 20" velgen is besteld via Leaseplan op 21/12 met verwachtte leverdatum 8 maart.
Still waiting, nog geen bevestiging ontvangen... :O

[Voor 7% gewijzigd door Furedetsu op 17-03-2023 10:24]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Furedetsu schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:23:
Mijn zwarte RWD met 20" velgen is besteld via Leaseplan op 21/12 met verwachtte leverdatum 8 maart.
Still waiting, nog geen bevestiging ontvangen... :O
Zou Leaseplan ff contacten dan

• Furedetsu
DennusB schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Zou Leaseplan ff contacten dan
Heb ik gedaan, 10 dagen geleden hadden ze mij gemeld dat Tesla had aangegeven dat de wagen leveringsklaar zou zijn in maart zonder een specifieke datum te geven.
Tesla heeft mij op 27/02 gemeld dat de twee volgende weken quasi alle openstaande orders zouden worden gekoppeld aan een VIN met bedoeling te leveren eind maart.
Sindsdien geven ze geen antwoord meer...

• X_chinese
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:51
Nog nieuws over de Model Y met de kleur Quicksilver? Hoor er niks over in de chat. Het lijkt erop dat ze één kleur tegelijk uitbrengen en dan moet wachten voor een andere kleur. Toen ik het bestelde op 10/2 stond het voor feb/maart. Ondertussen staat het op april-juni.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
X_chinese schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:09:
Nog nieuws over de Model Y met de kleur Quicksilver? Hoor er niks over in de chat. Het lijkt erop dat ze één kleur tegelijk uitbrengen en dan moet wachten voor een andere kleur. Toen ik het bestelde op 10/2 stond het voor feb/maart. Ondertussen staat het op april-juni.
Die wordt toch regelmatig uitgeleverd vanuit Berlijn, wel enkel als LR of P versie.

• Darkmystica
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:45
Tommie12 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:48:
Ik zie bijna geen blauwe auto's uitgeleverd worden...
Ga ik dan pech hebben en nog een kwartaal moeten wachten?
Waar zijn al die auto's gebleven die net in Zeebrugge aangekomen zijn, of krijgen ze die niet van de kade weg?
Hier wordt een blauwe afgeleverd!

8-3-2023: MY RWD Blauw/Zwart/19" besteld door LM
15-3-2023: Sms ontvangen voor leverdatum 30-03-2023
17-3-2023: VIN ontvangen

Ik besef uiteraard hoe belachelijk veel geluk ik hier mee heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier op 20/2 besteld (LR), in eerste instantie 30-31 maart leveren (einde Q1), maar nu uitstel 1 april - 8 mei (Q2), wel wat onhandig omdat ik mijn Lynk en Co rond eind van de maand moet opzeggen.

[Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 17-03-2023 11:36]

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30
Darkmystica schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:34:
[...]

Hier wordt een blauwe afgeleverd!

8-3-2023: MY RWD Blauw/Zwart/19" besteld door LM
15-3-2023: Sms ontvangen voor leverdatum 30-03-2023
17-3-2023: VIN ontvangen

Ik besef uiteraard hoe belachelijk veel geluk ik hier mee heb.
Hier staat nog steeds 22 - 31 maart
Ook voor een MY RWD Blauw/Zwart/19

13-3 om laten zetten naar deze kleur want grijs RWD had een veel langere levertijd en ook omdat de blauwe "in de aanbieding was" wat voor een privé rijder toch wel heel aantrekkelijk is... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
R2L schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Hier staat nog steeds 22 - 31 maart
Ook voor een MY RWD Blauw/Zwart/19

13-3 om laten zetten naar deze kleur want grijs RWD had een veel langere levertijd en ook omdat de blauwe "in de aanbieding was" wat voor een privé rijder toch wel heel aantrekkelijk is... :)
Heb je al een VIN? Staat wrs. nog op een boot hiernaartoe :), levering voor Q1 lijkt wel zeker te zijn _/-\o_

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Model 3 RWD Zwart / Zwart interieur / 18 Inch / geen trekhaak

11-02 - bestelling geplaatst (particulier)
11-02 - Geschatte leverdatum 23-03 - 31-03
24-02 - VIN gekregen, levering 04-03 - 18-03
25-02 - bevestiging gekregen, Glovis Sunrise
06-03 - SMS met afspraak gekregen, 18-03
06-03 - JA gereageerd
08-03 - SMS met kenteken en Meldcode
14-03 - Bij de RDW gezien dat auto op naam staat
15-03 - Kentekenpapieren ontvangen
16-03 - gebeld met Tesla en gevraagd of de afspraak aangepast kan worden naar 17-03. Volgens de klantenservice kon dit niet maar de Tesla Advisor wou me even spreken (Zwolle) , afspraak kon gewoon aangepast worden.
17-03 - op moment van schijven onderweg naar Tilburg, reistijd met de trein 3,5 uur 💀

Ik zal een update plaatsen wanneer ik de auto heb opgehaald.

FYI: Gezien mijn jonge leeftijd (22) staat de auto niet op mijn naam, alles bij Tesla staat op mijn naam behalve de auto zelf. Ik haal de auto dus op met een Power of Attorney. Zal laten weten of hier nog bijzonderheden uit komen!

Groetjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2L
_Richie_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Heb je al een VIN? Staat wrs. nog op een boot hiernaartoe :), levering voor Q1 lijkt wel zeker te zijn _/-\o_
Was volgens sales vorige week al aangekomen, maar ze moesten even kijken hoe ze 'm naar NL konden krijgen. Maar aangezien Tesla er zelf alles aan doet om in Q1 zoveel mogelijk auto's te leveren verwacht ik wel dat dit goed gaat komen. VIN stond al gelijk in m'n account en heb toen direct betaald. Kijk nu iedere 5 minuten naar mijn phone of er al een SMS binnen komt... :)

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:15
_Richie_ schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Hier op 20/2 besteld (LR), in eerste instantie 30-31 maart leveren (einde Q1), maar nu uitstel 1 april - 8 mei (Q2), wel wat onhandig omdat ik mijn Lynk en Co rond eind van de maand moet opzeggen.
Hier nog steeds 8/2 besteld. Indicatie levering tussen 10/4 en 4/6

Acties:
  • +7Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Gisteren in Tilburg mijn auto opgehaald. Weer een geheel nieuwe ervaring met auto levering kan ik je melden. De rode loper ligt uit. Ik kon in de ontvangstruimte de app koppelen, daarna nog de controle of ik mijzelf was en een korte uitleg van het leveringsroces. Nog even een prima espresso en dan door naar de auto. Die staat in een genummerd vak tussen circa 100 anders Tesla's.

Er zouden collega's zijn die eventuele vragen konden beantwoorden of hulp bij een instelling, handig voor de minder technisch aangelegde kopers denk ik. Na een visuele controle en wat instellingen gedaan te hebben rij je naar de uitgang waar gecontroleerd wordt of je de goede auto mee neemt.

Dat is het. Prima wat mij betreft.

Onderweg naar huis ben ik een paar keer gestopt, voor wat instellingen. Het belangrijkste werkt maar ik moet nog aardig wat bijleren heb ik al gezien. Ik heb al wel ervaren dat de navigatie en de voice control uitstekend werkt en zeer intuïtief is.

Omdat ik zeker wilde weten of mijn app goed gekoppeld was ben ik naar de SuC gereden. Daar aangekomen paste de stekker niet in mijn MY. Even aan een ervaringsdeskundige gevraagd. Bleek ik een ModelS stekker in mijn handen te hebben. Die wijkt af en past niet in de MY. Weer wat geleerd. 8)7

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:42
Vanochtend een voorraadmodel Model Y LR uit Berlijn aangeschaft, precies zoals ik hem wilde. Ik had mijn originele order 'on-hold' staan tot einde deze maand, maar gezien de kortingen de voorraad wat in de gaten gehouden afgelopen dagen. Een aanzienlijke korting.
Ik had natuurlijk al wel een aanbetaling gedaan in januari, met de order on-hold tot eind deze maand ivm aflopen lease. Fantastisch en vriendelijk geholpen door de Tesla medewerkers waar ik ook eerder contact mee heb gehad en die gaan het crediteren van de 250eu, ondanks de betaling in januari, alsnog in gang zetten en verwachtten daar geen problemen mee.
Ik durfde nl. niet te wachten totdat de Tesla showroom om 10u open zouden gaan, ik ze kon bellen en zo evt. de reservering aanpassen zoals anderen hier meldden. De korting zou dat alsnog ruimschoots goedmaken. Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het alsnog geregeld worden, fantastisch.
Alhoewel de auto online op Tilburg stond, staat deze op dit moment in Utrecht, wat voor mij veel beter uitkomt. Scheelt ook Tesla weer een transport. Dus de locatie omgezet en nu even wachten op het delivery team om contact op te nemen. Er zat nog geen kenteken gekoppeld aan de auto, dus dit weekend is onwaarschijnlijk. Dus ergens volgende week mag ook ik als een blij kind de auto ophalen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 27-03 19:13
Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en ben vanuit het kia forum overgestapt naar die van tesla.

07-03-23 kia niro ev dpl afgeleverd na 11 mnd wachttijd! Deze beviel niet helemaal.
13-03-23 kia te koop gezet
13-03-23 in de avond alvast een reservering geplaatst voor MY RWD wit/wit. Meteen vin en aflever datum op 31-03-23
16-03-23 kia verkocht!!
17-03-23 tesla vanochtend gebeld en gevraagd of er een mogelijkheid is voor nog eerder. De mevrouw ging het uitzoeken voor mij. Om 12 uur werd ik gebeld met "u kunt de auto om 15 uur halen!"
Kortom ook ik zit nu in de trein!

Levertijd van 4 dagen bij tesla t.o.v. 11 mnd bij kia. Ik ben nu al fan hahaha! 🎉

Ow ja...en is particuliere aankoop.

• The__Virus
pe-el2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:21:
Hoi allemaal.

07-03-23 kia niro ev dpl afgeleverd na 11 mnd wachttijd! Deze beviel niet helemaal.
13-03-23 in de avond alvast een reservering geplaatst voor MY RWD wit/wit. Meteen vin en aflever datum op 31-03-23
16-03-23 kia verkocht!!
17-03-23 tesla vanochtend gebeld en gevraagd of er een mogelijkheid is voor nog eerder. De mevrouw ging het uitzoeken voor mij. Om 12 uur werd ik gebeld met "u kunt de auto om 15 uur halen!"

Levertijd van 4 dagen bij tesla t.o.v. 11 mnd bij kia. Ik ben nu al fan hahaha! 🎉

Wow binnen een week je nieuwe auto in de verkoop? Je kan als consument ook gebruik maken van herroepingsrecht? Goede reis en veel plezier! Leuk om zo aangenaam verrast te worden dat ie al klaarstaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pe-el2
  • Laatst online: 27-03 19:13
The__Virus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:25:
[...]

Wow binnen een week je nieuwe auto in de verkoop? Je kan als consument ook gebruik maken van herroepingsrecht? Goede reis en veel plezier! Leuk om zo aangenaam verrast te worden dat ie al klaarstaat!
Dat klopt. Ik heb de optie gekregen om de koop ongedaan te maken. Ik heb de kia echter particulier met winst kunnen verkopen.
Ik laat nog een trekhaak monteren straks en met die erop is alles maar 300 euro meer tov wat ik voor de kia heb gekregen.
De dealer gaf uiteraard minder.

Idd heel leuk dit..heb er zin in..

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
pe-el2 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:21:
Hoi allemaal.

16-03-23 kia verkocht!!

Beetje offtopic maar via welke wijze heb je de auro verkocht? Mijn vader wil een zelfde weg gaan bewandelen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zie op de bestelsite van Tesla nu ineens april/juni staan als verwachte levering.

Model Y RWD 19”, wit, zwart interieur, trekhaak.

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:01
The__Virus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:03:
Vanochtend een voorraadmodel Model Y LR uit Berlijn aangeschaft, precies zoals ik hem wilde. Ik had mijn originele order 'on-hold' staan tot einde deze maand, maar gezien de kortingen de voorraad wat in de gaten gehouden afgelopen dagen. Een aanzienlijke korting.
Ik had natuurlijk al wel een aanbetaling gedaan in januari, met de order on-hold tot eind deze maand ivm aflopen lease. Fantastisch en vriendelijk geholpen door de Tesla medewerkers waar ik ook eerder contact mee heb gehad en die gaan het crediteren van de 250eu, ondanks de betaling in januari, alsnog in gang zetten en verwachtten daar geen problemen mee.
Ik durfde nl. niet te wachten totdat de Tesla showroom om 10u open zouden gaan, ik ze kon bellen en zo evt. de reservering aanpassen zoals anderen hier meldden. De korting zou dat alsnog ruimschoots goedmaken. Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het alsnog geregeld worden, fantastisch.
Alhoewel de auto online op Tilburg stond, staat deze op dit moment in Utrecht, wat voor mij veel beter uitkomt. Scheelt ook Tesla weer een transport. Dus de locatie omgezet en nu even wachten op het delivery team om contact op te nemen. Er zat nog geen kenteken gekoppeld aan de auto, dus dit weekend is onwaarschijnlijk. Dus ergens volgende week mag ook ik als een blij kind de auto ophalen.
Hoe dan? Via de Duitse pagina?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The__Virus
Sten2017 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Hoe dan? Via de Duitse pagina?
Nee gewoon de Nederlandse site. Als je de details van een voorraadmodel bekijkt, zie je in de URL het eerste deel van de VIN. XP7 is Berlijn, LWH ofzo Shanghai. Kun je eenvoudig onthouden door een grijze Y aan te klikken. Die komt altijd uit Shanghai :). Dan weet je dat de andere startletters in de URL Berlijn zijn :P.

• X_chinese
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:51
Tommie12 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:24:
[...]

Die wordt toch regelmatig uitgeleverd vanuit Berlijn, wel enkel als LR of P versie.
Ja, heb de LR, QS, zwart interieur, zonder trekhaak besteld. Het valt op dat bijna niemand in de chat de auto met die kleur op kan halen. Ik vraag me af of de de kleur in één keer wordt uitgeleverd of langzaam binnen komt druppelen.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:50
X_chinese schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Ja, heb de LR, QS, zwart interieur, zonder trekhaak besteld. Het valt op dat bijna niemand in de chat de auto met die kleur op kan halen. Ik vraag me af of de de kleur in één keer wordt uitgeleverd of langzaam binnen komt druppelen.
Wellicht wachten ze tot ze voldoende orders hebben voor een productie run.
De kleur is natuurlijk iets exclusiever dan de andere.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Pahlawan
  • Laatst online: 10:44
Zojuist gebeld met Tesla, er is nog geen VIN nummer, maar degene aan de telefoon zei waarschijnlijk levering eind deze maand. Weet niet of ik dat met een korreltje zout moet nemen of dat dat ook echt klopt.

• Tommie12
Pahlawan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:09:
Zojuist gebeld met Tesla, er is nog geen VIN nummer, maar degene aan de telefoon zei waarschijnlijk levering eind deze maand. Weet niet of ik dat met een korreltje zout moet nemen of dat dat ook echt klopt.
Wat heb je besteld?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 27-03 22:43
Vanochtend in Utrecht een MY LR Wit opgehaald. Daar stond ook een heel rijtje in de kleur QS, geen idee of het RWD's of LR's betrof. Had oorspronkelijk een QS in bestelling, maar toch aangepast naar een witte toen deze met korting op voorraad werd aangeboden. QS ziet er mooi uit, maar ben blij dat ik gewisseld heb want ik vond die kleur in het echt geen 6300 euro waard (het verschil tussen mijn bestelde en voorraadmodel). Meningen mogen verschillen uiteraard :).

Relaxed personeel daar. Korte uitleg, kreeg ruim en ongestoord de tijd om de wagen te bekijken. Zag een kleine beschadiging in de lak en daar kan ik een afspraak met leenwagen voor maken en dan gaat dat opgelost worden. Kentekenplaten zaten niet goed vastgeklikt en zag dat bij meerdere wagens, dus een let op voor een ieder, zonde om met een paar dagen al met een ophoogcode te moeten gaan rijden.

Ik ben met een dikke grijns naar huis gereden. Ga zo nog maar even een burgertje halen als toetje. Ergens 100km verderop ofzo. Gewoon. Omdat dat kan.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

• Pahlawan
Model Y RWD Zwart/Zwart 20inch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
-MD- schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:32:
Vanochtend in Utrecht een MY LR Wit opgehaald. Daar stond ook een heel rijtje in de kleur QS, geen idee of het RWD's of LR's betrof. Had oorspronkelijk een QS in bestelling, maar toch aangepast naar een witte toen deze met korting op voorraad werd aangeboden. QS ziet er mooi uit, maar ben blij dat ik gewisseld heb want ik vond die kleur in het echt geen 6300 euro waard (het verschil tussen mijn bestelde en voorraadmodel). Meningen mogen verschillen uiteraard :).

Relaxed personeel daar. Korte uitleg, kreeg ruim en ongestoord de tijd om de wagen te bekijken. Zag een kleine beschadiging in de lak en daar kan ik een afspraak met leenwagen voor maken en dan gaat dat opgelost worden. Kentekenplaten zaten niet goed vastgeklikt en zag dat bij meerdere wagens, dus een let op voor een ieder, zonde om met een paar dagen al met een ophoogcode te moeten gaan rijden.

Ik ben met een dikke grijns naar huis gereden. Ga zo nog maar even een burgertje halen als toetje. Ergens 100km verderop ofzo. Gewoon. Omdat dat kan.
Zal allemaal LR of P zijn geweest, RWD bestaat niet in quicksilver.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Pahlawan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Die staat tussen de voorraad modellen toch? Heb je de volle mep betaald? Zo ja dan zou ik ff kijken en bellen :)

• Pahlawan
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:56:
[...]

Die staat tussen de voorraad modellen toch? Heb je de volle mep betaald? Zo ja dan zou ik ff kijken en bellen :)
Klopt, maar het is een zakelijke auto via mijn werkgever via de LM leaseplan.
Heb toen gemaild met leaseplan en gevraagd naar een voorraad model waarbij ze hadden aangegeven dat ze de auto niet kunnen annuleren na bestelling. Alhoewel ik weet dat dat gewoon kan via alle berichten die ik hier heb gelezen. Maar ik dacht wacht wel wat langer dan is ie splinternieuw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gisteren in Tilburg zag ik 1x Quicksilver tussen de rest staan. Ze worden dus wel uitgeleverd, maar waarschijnlijk zeer sporadisch.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JerCre
  • Laatst online: 22-03 08:17
Zojuist de sms met kenteken en meldcode binnen! Weer een stap dichter bij de uitlevering van as woensdag!👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59
Zojuist sms gekregen met mijn kenteken 🔥🔥

Maar ook een “voertuig identificatie nummer”. Ik dacht dat zal dan wel het VIN nummer zijn, maar niet dus…

• JerCre
Burakius schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:01:
Zojuist sms gekregen met mijn kenteken 🔥🔥

Maar ook een “voertuig identificatie nummer”. Ik dacht dat zal dan wel het VIN nummer zijn, maar niet dus…
Voertuig Identificatie Nummer = VIN

Wanneer heb jij je afhaal afspraak?

• Burakius
P.s.

Welke “lijst” gebruiken jullie om alles te controleren?

• Burakius
JerCre schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Voertuig Identificatie Nummer = VIN

Wanneer heb jij je afhaal afspraak?
O dat is gek. Net geprobeerd in te voeren via de app “add vehicle”. Maar nu bekruipt mij het gevoel dat het uit zichzelf te voorschijn zou moeten komen. En dan niet op de app, maar de website?

Ik had origineel 21/03 ophalen, maar verzet naar 25/03

• Tommie12
Taro schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 18:42:
[...]

Gisteren in Tilburg zag ik 1x Quicksilver tussen de rest staan. Ze worden dus wel uitgeleverd, maar waarschijnlijk zeer sporadisch.
Stonden er ook blauwe Model Y?

• Taro
  • Niet online

Taro

Tommie12 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Stonden er ook blauwe Model Y?
Niet dat ik weet, zag voornamelijk zwart Y&3, een kleiner deel wit (voornamelijk M3), 2-3 stuks Midnight Silver Y&3 en één MY QS.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Tommie12
[...]

Dan moeten er toch nog wat autos uit China aankomen. Ik blijf hoopvol.

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Tommie12 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik kan mijn blauwe Y woensdag in Tilburg ophalen dus ze zijn in het land…

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Burakius
Check op kenteken geeft mij dat ik blijkbaar een "Y6LR" type batterij heb. Oftewel een LFP batterij. Betekent dus, als ik het goed begrijp, dat ik mijn Tesla juist altijd op 100% moet proberen te laden. Correct?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jesper.B
  • Nu online
Burakius schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:18:
Check op kenteken geeft mij dat ik blijkbaar een "Y6LR" type batterij heb. Oftewel een LFP batterij. Betekent dus, als ik het goed begrijp, dat ik mijn Tesla juist altijd op 100% moet proberen te laden. Correct?
Klopt inderdaad

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 22:53
Jesper.B schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:42:
Model 3 RWD Zwart / Zwart interieur / 18 Inch / geen trekhaak

FYI: Gezien mijn jonge leeftijd (22) staat de auto niet op mijn naam, alles bij Tesla staat op mijn naam behalve de auto zelf. Ik haal de auto dus op met een Power of Attorney. Zal laten weten of hier nog bijzonderheden uit komen!

Groetjes
Uhhh, de auto niet op jouw naam staan maar jij wordt wel de dagelijkse bestuurder? Wat schiet je daar mee op?

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:42
Tommie12 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Ik blijf ook hoopvol...
Wachten is hier op een blauwe MY LR/AWD met zwart interieur, 19" velgen en een trekhaak.
LM houd nog vol dat het moet lukken om "tweede helft maart" te gaan halen..

Zijn er al blauwe MY LR geleverd op zitten die allemaal op de Dream Orchid?? :)

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:42
ronver schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:52:
[...]

Ik kan mijn blauwe Y woensdag in Tilburg ophalen dus ze zijn in het land…
RWD of AWD?

• Tommie12
nzxtviper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:30:
[...]

Ik blijf ook hoopvol...
Wachten is hier op een blauwe MY LR/AWD met zwart interieur, 19" velgen en een trekhaak.

Ik heb dezelfde config, maar met een wit interieur.
We gaan het zien. Arval bel ik niet meer, die weten toch niks, of hebben geen zin in het systeem te kijken.
En ik wil nu ook niet elke 2 dagen naar Tesla bellen. Als de VIN niet toegewezen is, dan weten ze eigenlijk ook niks.

• Furedetsu
[...]

Same as me :P

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:14
Burakius schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:18:
Alle nieuwe M3 rwd hebben deze accu nu toch?

Ik heb even bij de RWD bij mijn kenteken gekeken maar kan daar niets terugvinden over het type accu. Waar staat dit?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:20

carpebios

-1 social credit

NMA schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Ik heb even bij de RWD bij mijn kenteken gekeken maar kan daar niets terugvinden over het type accu. Waar staat dit?
Kan je dat niet uit je VIN halen? Met zo'n vin checker?

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• Burakius
NMA schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Toen ik op de RWD site keek stond er dus Y6RL? En dat staat weer voor die LFP batterij

• Jesper.B
  • Nu online
tjeerdgiesbers schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:21:
[...]

Uhhh, de auto niet op jouw naam staan maar jij wordt wel de dagelijkse bestuurder? Wat schiet je daar mee op?
Verzekering die 90 inplaats van 250 kost

• NMA
Burakius schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Toen ik op de RWD site keek stond er dus Y6RL? En dat staat weer voor die LFP batterij
Onder welk kopje staat dit op de RWD site? Ik kan dit voor mijn kenteken namelijk niet vinden.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:35
NMA schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Onder welk kopje staat dit op de RWD site? Ik kan dit voor mijn kenteken namelijk niet vinden.
Als je de oplaadlimiet lager zet dan 100% dan verschijnt er bij mijn RWD ook een melding in de app dat je regelmatig tot 100% op moet laden.

• Burakius
NMA schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Onder “basis”

• NMA
Dank je. Bij mij staat daar E6LR. Dat is dus de 60kW LFP batterij.

[Voor 30% gewijzigd door NMA op 18-03-2023 12:48]

• -MD-
Voor hen die onlangs een levering hebben gehad, staat er bij jullie ook een document in je account genaamd: 'Beperkte garantie nieuw voertuig' in het rijtje met documenten? Deze staat er bij mij pas in na levering, maar bij openen krijg ik een error 502.

• Taro
  • Niet online

Taro

-MD- schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:27:
Voor hen die onlangs een levering hebben gehad, staat er bij jullie ook een document in je account genaamd: 'Beperkte garantie nieuw voertuig' in het rijtje met documenten? Deze staat er bij mij pas in [u]na[/n] levering, maar bij openen krijg ik een error 502.
Ja, hier ook 502 error.

• -MD-
@Taro Hmm, ben wel benieuwd wat er in zou moeten staan of dat het een foutje is. Kan me niet herinneren daar ergens iets over gelezen te hebben.

• Taro
  • Niet online

Taro

-MD- schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:29:
@Taro Hmm, ben wel benieuwd wat er in zou moeten staan of dat het een foutje is. Kan me niet herinneren daar ergens iets over gelezen te hebben.
Ze beperken de garantie standaard tot 4 jaar / 80k km's voor bepaalde onderdelen. Staat ook in de andere documenten, verwacht dat dit alleen een samenvatting daarvan zal zijn. Maar we zien het wel als het document werkt.

• Timka100
Timka100 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:10:
Mijn levering van witte RWD is maandag, echter heb ik nog geen SMS met kenteken en meldcode ontvangen, dus ik heb een voorgevoel dat de levering niet door zal gaan. Net Tesla gemaild, dus we gaan het merken.
Zojuist een mail terug gehad met de melding dat ze last hebben van een ICT storing waardoor de kentekens niet uitgegeven kunnen worden en dat ze verwachten dat het maandagochtend is opgelost.
Gaat spannend worden met een levering die dag om 15:00. Voor die tijd moet de verzekering dus nog geregeld worden.

• Pahlawan
Goede smaak wanneer heb je besteld?

• rodb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 12:57
Ik heb mijn Y op 28-02 besteld standaard config en mag hem donderdag ophalen in Tilburg,
nog dingen wat handig is om op te letten?

Ik zie hier en daar wat checklists maar dat gaat meestal over 2022 modellen.

28-02 - bestelling geplaatst (zakelijk)
28-02 - geschat leverdatum 02-03 - 14-03
28-02 - VIN gekregen
08-03 - FL rond
12-03 - leverdatum 14-03 - 23-03
15-03 - SMS gekregen met Afspraak 23-03
15-03 - In mijn account het kenteken gezien op de factuur
20-03 - SMS gekregen met een meldcode en kenteken
22-03 - SMS Gekregen met afspraak bevestiging 23-03

[Voor 45% gewijzigd door rodb op 22-03-2023 13:55. Reden: Tijdlijn toegevoegd]

• tjeerdgiesbers
Jesper.B schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Verzekering die 90 inplaats van 250 kost
Hmmm, en als je hem platrijd mag je uitleggen waarom jij er mee reedt….en dan trekt de verzekering zijn keutel in…. Niet zo erg als je alleen zelf schade rijdt of jezelf invalide maakt….problematisch als je iemand anders aanrijdt en die komt zijn schade op jou verhalen…. Die regels zijn er niet voor niks hè. En verzekeraars zijn hufterig genoeg om jou voor je leugen te straffen zodat zij niet uit hoeven te keren.

• tjeerdgiesbers
MY RWD wit, zwart int, 19” “kaal deluxe”
24-2 besteld en direct VIN en RN leverdatum 27-2
27-2 leverdatum aangepast naar 9-3/23-3
9-3 leverdatum aangepast naar 13-3/23-3
Inmiddels zag ik op de site voorraad modellen voorbijkomen met forse kortingen, ook de “kaal deluxe” uitvoering,
11-3 overleg met Tesla Eindhoven met de vraag wat de reden voor die kortingen is. Antwoord; we hebben veel auto’s binnen en zo proberen we wat extra te verkopen. Als je snel bent kun je hem wellicht omzetten. Helaas was daar op zaterdag geen mogelijkheid voor.
13-3 weer contact met Tesla Eindhoven; helaas de kortingsauto van zaterdag is al weg maar hou vooral de website in de gaten want er volgen er wellicht nog meer. Zeker zolang er nog geen exacte leverdatum is kan dit probleemloos.
13-3 een uur later….. ik ververs de pagina en ik zie weer een aanbieding staan, zelfde uitvoering waar ik eerder €47992,50 voor moest betalen nu voor €45172,50 🥳
Direct gebeld met mijn contact in Eindhoven en hij had hem ook gezien en al gekoppeld 👍🏻
14-3 eindfactuur binnen en wat schetst mijn verbazing….. VIN nummer gewoon hetzelfde. 🤪
Nu afspraak ingepland om 20-3 de auto op te halen. Ik kan niet wachten. 😎

Update
17-3 kenteken bekend
18-3 SMS…. Levering 20-3 gaat niet door ivm logistieke problemen
SMS…. 23-3 eerste mogelijkheid, antwoord Nee….
Telefoon van Tesla delivery team, afspraak gepland voor 24-3…. Nog ff geduld dus

• JerCre
Krijg je bij je Tesla met trekhaak trouwens een witte plaat bijgeleverd, of moet je die zelf achteraf nog regelen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Furedetsu
Pahlawan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:26:
[...]

Goede smaak wanneer heb je besteld?
Besteld 21/12, en jij?

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
JerCre schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:39:
Krijg je bij je Tesla met trekhaak trouwens een witte plaat bijgeleverd, of moet je die zelf achteraf nog regelen?
Nee, zelf eentje bestellen en misschien is dan een verloopje van 13 naar 7 polige stekker ook handig.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.

• Taro
  • Niet online

Taro

JerCre schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:39:
Goed dat je het zegt! In 2019 kreeg ik die witte plaat er wel bij, maar nu inderdaad niet meer, moet ik dus nog even regelen.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
tjeerdgiesbers schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:58:
Hmmm, en als je hem platrijd mag je uitleggen waarom jij er mee reedt….en dan trekt de verzekering zijn keutel in….
Die kans lijkt me inderdaad groot. Ik kwam deze bepaling ook expliciet tegen bij scooterverzekeringen, waarbij het natuurlijk veeeeeeel aantrekkelijker is om een volwassene met veel schadevrije jaren de hoofdbestuurder te maken, dan een 16-jarige hormoonbom ;)

• tjeerdgiesbers
TCMR schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Die kans lijkt me inderdaad groot. Ik kwam deze bepaling ook expliciet tegen bij scooterverzekeringen, waarbij het natuurlijk veeeeeeel aantrekkelijker is om een volwassene met veel schadevrije jaren de hoofdbestuurder te maken, dan een 16-jarige hormoonbom ;)
Ik werd er ook expliciet op gewezen door mijn verzekeringsagent toen ik mijn 2de auto (een mx5 met een V6 swap uit 1996) als Youngtimer wilde verzekeren. Als ik hem voor dagelijks gebruik zou hebben dan valt dat officieel buiten die verzekering.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:21

ScreamGT

joejoe

Ondertussen contact gehad met Tesla, nog geen info bekend over mijn auto (oftewel: een bestelling voorbij zien komen waar ik als berijder op ben gegeven). Zelf geven ze aan dat er momenteel een verwerkingsachterstand is. Nog even geduld dus.

• Pahlawan
17-2 is de auto besteld door leaseplan bij Tesla en ik heb 8-2 bij leaseplan bestelling gedaan.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 13:50
Vandaag een truck met 4 QuickSilver gezien, nabij Gent (richting het Zuiden).
Hij stond op de parking dus expres even om gereden om erbij te gaan kijken want vrouwlief had de kleur nog niet in de buitenlicht gezien.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:15
nils7 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:53:
Vandaag een truck met 4 QuickSilver gezien, nabij Gent (richting het Zuiden).
Hij stond op de parking dus expres even om gereden om erbij te gaan kijken want vrouwlief had de kleur nog niet in de buitenlicht gezien.

[Afbeelding]
Ik vind de velgen, zoals op deze foto, eigenlijk mooier dan de wieldoppen. Weet iemand hoeveel minder bereik je krijgt wanneer je met deze velgen gaat rijden?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Timka100
Timka100 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:20:
[...]

Zojuist een mail terug gehad met de melding dat ze last hebben van een ICT storing waardoor de kentekens niet uitgegeven kunnen worden en dat ze verwachten dat het maandagochtend is opgelost.
Gaat spannend worden met een levering die dag om 15:00. Voor die tijd moet de verzekering dus nog geregeld worden.
Net een belletje en SMS gehad van Tesla, Kenteken is bekend en levering gaat door vandaag!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2L
Timka100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Net een belletje en SMS gehad van Tesla, Kenteken is bekend en levering gaat door vandaag!
Congrets! Ben benieuwd, vertel later even hoe je de aflevering hebt beleefd . Ik wacht nog met smart op het SMS-je... Levering 22 - 31 maart, dus zou nu toch onderhand moeten komen lijkt me.

[Voor 9% gewijzigd door R2L op 20-03-2023 10:25]

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:46
Net een belletje gehad van SeC Zwolle. De levering welke 1,5 week geleden is gepland heeft een kink in de kabel opgelopen....De auto zou 'nog vastzitten in een container?'. In ieder geval gaat de levering van die wagen niet door.

SeC gaat even kijken of er andere mogelijkheden zijn. Vandaag net mijn oude wagen weggedaan :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 11:11
nzxtviper schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:30:
[...]

Ik blijf ook hoopvol...

Heb exact dezelfde configuratie. Athlon (België) zei eerst uiterste leverdatum 14/4, maar is sinds kort naar Q1 2023 veranderd.. Dan zal er deze week toch iets moeten gebeuren (Heb enkel RN, maar is logisch omdat het via de LM besteld is)
Maakt me op zich weinig uit, ik was al meer dan een jaar op een VW aan het wachten, dus 4 weken is tot nu toe goed te doen.
sjors123 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Ik vind de velgen, zoals op deze foto, eigenlijk mooier dan de wieldoppen. Weet iemand hoeveel minder bereik je krijgt wanneer je met deze velgen gaat rijden?
Met covers is gemiddeld 3.5% zuiniger. Bij hogere snelheden loopt het op tot rond de 5%.
Zijn op het internet wel verschillende testen van te vinden, voornamelijk wel van de Model 3.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The__Virus
Ook hier het één na laatste bericht zoals zovelen: vrijdag een voorraadmodel Y LR uit Berlijn met korting besteld, vandaag de sms gehad, donderdag einde middag ophalen in Utrecht! Nu nog even wachten op een kenteken, zodat ik de verzekering kan afsluiten :*)

[Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 20-03-2023 14:32]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:09
sjors123 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Even googlen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Burakius
Timka100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Iemand is nu een nieuwe Tesla aan het bekijken :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bango
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:05
Bango schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:44:
Long time lurker..

22-2 via LM besteld:Tesla Model Y AWD Dual Motor Long Range zwart/zwart
24-2: Bevestiging van Tesla zonder specifieke leverdatum.

Wel via LM begrepen dat zij op hun beurt van Tesla weer door hebben gekregen dat levering "medio" maart is. Gezien de andere reacties lijkt me dat optimistisch maar heb goede hoop.
Net de bevestigings-sms gehad van Tesla. A.s donderdag 11 uur in Tilburg _/-\o_

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier helaas nog steeds het bericht dat de levering geschat is op april-juni. Begrijp niet zo goed waarom er eerste maart-april gezegd wordt en nu ineens april-juni.

• titaniumbase
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42
Dj-sannieboy schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:05:
Hier helaas nog steeds het bericht dat de levering geschat is op april-juni. Begrijp niet zo goed waarom er eerste maart-april gezegd wordt en nu ineens april-juni.
Hier hetzelfde, toevallig ook een Quicksilver?

• Beekje
  • Laatst online: 27-03 18:37
En weer een update:
11 feb: MYPQS besteld. Meteen RN, levering feb-mrt.
1 mrt: levering 10-26 mrt
11 mrt: levering 15-31 mrt.
20 mrt: VIN en eindfactuur zichtbaar, levering 20-27 mrt.

Kan nooit lang meer duren denk ik dan :)

• R2L
Bango schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Net de bevestigings-sms gehad van Tesla. A.s donderdag 11 uur in Tilburg _/-\o_
Jeetje! Die uitnodiging is ook kort van te voren?? Je zou op die dag geplande vergaderingen of andere afspraken hebben. Die kun je niet altijd zo maar annuleren of omzetten... :|

• JerCre
Vraagje aan iedereen die recent zijn tesla heeft afgehaald, waarbij deze via een leasemaatschappij loopt:

hoe lang van tevoren werd bij jullie de tenaamstelling geregeld door de LM? Ik heb nl as woensdag 22/3 een afhaalafspraak, en afgelopen vrijdag de sms met kenteken ontvangen. Opvragen van het kenteken bij de RDW laat echter zien dat er nog 0 eigenaren zijn (noch particulier noch bedrijf).

Gebeurt de tenaamstelling van tevoren of wordt dit bij het afhalen in gang gezet?

Bedankt!

• Taro
  • Niet online

Taro

JerCre schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
Vraagje aan iedereen die recent zijn tesla heeft afgehaald, waarbij deze via een leasemaatschappij loopt:

hoe lang van tevoren werd bij jullie de tenaamstelling geregeld door de LM? Ik heb nl as woensdag 22/3 een afhaalafspraak, en afgelopen vrijdag de sms met kenteken ontvangen. Opvragen van het kenteken bij de RDW laat echter zien dat er nog 0 eigenaren zijn (noch particulier noch bedrijf).

Gebeurt de tenaamstelling van tevoren of wordt dit bij het afhalen in gang gezet?

Bedankt!
De tenaamstelling wordt door Tesla geregeld. In mijn geval 1 dag voor het afhalen. Maakt niet uit of het privé of lease is.

• JerCre
Taro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:57:
[...]

De tenaamstelling wordt door Tesla geregeld. In mijn geval 1 dag voor het afhalen. Maakt niet uit of het privé of lease is.
Aha, okay. Dan zal dat morgen wel geregeld worden. Gracias!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timka100
Ik ga dit topic verlaten, maar zal mijn ervaring met de levering delen.

Vanmiddag ben ik rond 15:30 bij Tesla in Tilburg de model 3 gaan ophalen. Allereerst moet je je aanmelden en wordt de auto op naam gezet. Er wordt dan gekeken of je auto klaar staat en als dat zo is wordt je direct de parkeerplaats in de hal gewezen waar de auto klaarstaat aan de lader. Als je auto nog niet klaar staat (zoals bij mij het geval was omdat kentekenplaten nog gemaakt moesten worden) wordt je verwezen naar een wachtruimte.

In de wachtruimte werd het kenteken na een tijdje gebracht en moesten wij nog een periode wachten tot de auto ook op een parkeerplaats stond. Dit duurde ongeveer 30 minuten, waardoor ik dacht dat ze ons vergeten waren. Dit bleek ook het geval, want bij navraag bleek dat de auto al klaarstond op een parkeerplaats. We mochten toen zelf doorlopen naar die plek en de auto zelf inspecteren.

Omdat er verder niemand bij kwam kijken, hebben wij een medewerker gevraagd om de kentekenplaten op de auto te bevestigen, hier werd meteen aan voldaan. Wel vond ik het best eng dat ze met een simpel kliksysteem vastgezet worden waaruit ze simpel losgetrokken kunnen worden.

Nadat de inspectie klaar was, stond de batterij op 39% wat mij weinig leek, dus nagevraagd of er een optie was om "met een volle tank" zoals bij reguliere autodealers zo is, te vertrekken en of laden op de dag van de levering bij een supercharger gratis is.
De medewerker vertelde mij dat het bij ons met de lading nog wel mee viel omdat het al aan het einde van de dag was en er vandaag ook al mensen met 18% lading de deur uit waren gereden. Ook was het laden bij een supercharger de normale prijs. Ik vond dit jammer, want het maakt de experience van rijden op elektriciteit wel minder. Het zou Tesla prijzen om de eerste keer laden bij een supercharger gratis aan te bieden op de leverdag als er zo weinig lading in de auto zit. Na aangegeven te hebben dat ik volgens de navigatie met 3% thuis zou komen, werd aangegeven hoe ik een supercharger aan mijn route kan toevoegen.

Voor de rest ben ik wel heel tevreden. Mijn eerste keer bij de supercharger was de auto veel sneller geladen dan verwacht en het tijdens het laden gebruik maken van de entertainment opties was erg prettig. Geluidskwaliteit was prima. Ik had wel op autopilot 2x een "phantom brake" vlak na elkaar in de tunnel van de a2 bij Leidsche rijn. Er was niemand voor of naast mij en ik reed de toegestane snelheid (100), dus vond het vreemd dat hij naar 85 remde.

Al met al ben ik blij met de auto, maar de aflevering had naar mijn idee iets beter gekund.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NMA
Timka100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:29:

[..] De medewerker vertelde mij dat het bij ons met de lading nog wel mee viel omdat het al aan het einde van de dag was en er vandaag ook al mensen met 18% lading de deur uit waren gereden.d
Ha, dat zou ik kunnen zijn geweest. :)

Toen ik vandaag mijn M3 ophaalde stond hij op iets van 20%. Ik heb hem toen zelf maar weer ingeplugd en tegelijkertijd een update laten doen (20 min.). Helaas voor mij bleek hij tijdens de update niet op te laden (ik ben een newbie) Toen nog maar een koffie in de lounge gehaald. Uiteindelijk met 40% weggereden.

Ik ben erg te spreken over de aflevering maar vond dit inderdaad wel een klein minpuntje. Maar goed, het was redelijk druk dus ik denk dat ze gewoon geen plaats hadden om alle af te leveren modellen tot 100% op te laden.

Tip voor wie nog moet afhalen: check als eerste hoe vol de batterij zit en plug desnoods zelf weer in als hij niet meer aangesloten is. Check dan de auto en doe geen update tijdens het laden ;)

• Taro
  • Niet online

Taro

@Timka100 & @NMA Toen ik de auto donderdag om 14:30 ophaalde was deze op 90% ingesteld en inmiddels gestopt met laden. Ze kunnen inderdaad niet iedere auto helemaal volladen met deze aantallen per dag, maar anders is dat wel het geval, is dus geen onwil.

In 2019 kon je dan inderdaad op de eerste dag gratis superchargen, destijds ook gedaan omdat dat nodig was, jammer dat ze dat tegenwoordig niet meer aanbieden.

@Timka100 Normaal gesproken als je aankomt is de auto al op naam gesteld en zitten de platen erop. Vreemd dat dat in jouw geval nog moest worden gedaan. Toevallig last minute een voorraadmodel gekozen of iets gewisseld? Of enige tijd geleden al besteld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Timka100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:29:
Het zou Tesla prijzen om de eerste keer laden bij een supercharger gratis aan te bieden op de leverdag als er zo weinig lading in de auto zit.
Dat zou zeker sjiek zijn, en des Tesla's om dat überhaupt te kunnen aanbieden.

Aan de andera kant van het spectrum, te triest voor woorden, maar in prijslijst van Kia Nederland voor een auto van ruim 50K:
Volle batterij: € 26,00
:'(

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:46
Tja, de "volle tank" zit gewoon in de afleverkosten dus het is een sigaar uit eigen doos.

• Timka100
Taro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:59:

@Timka100 Normaal gesproken als je aankomt is de auto al op naam gesteld en zitten de platen erop. Vreemd dat dat in jouw geval nog moest worden gedaan. Toevallig last minute een voorraadmodel gekozen of iets gewisseld? Of enige tijd geleden al besteld?
Ik had ongeveer een week voor de levering de bestelling uit midden januari naar een goedkoper voorraadmodel laten omzetten, maar het kwam vooral door een probleem met de ICT bij Tesla waardoor het registreren bij de RDW pas maandag kon, wat ook zorgde voor een uitdaging bij de verzekeraar omdat die data blijkbaar 1x per dag binnen halen van het RDW, waardoor zij alles handmatig moesten invullen. Dit was gelukkig aan het einde van de ochtend gelukt.

• Taro
  • Niet online

Taro

Timka100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Ik had ongeveer een week voor de levering de bestelling uit midden januari naar een goedkoper voorraadmodel laten omzetten, maar het kwam vooral door een probleem met de ICT bij Tesla waardoor het registreren bij de RDW pas maandag kon, wat ook zorgde voor een uitdaging bij de verzekeraar omdat die data blijkbaar 1x per dag binnen halen van het RDW, waardoor zij alles handmatig moesten invullen. Dit was gelukkig aan het einde van de ochtend gelukt.
Ah, vandaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bango
  • Laatst online: 12:05
R2L schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Jeetje! Die uitnodiging is ook kort van te voren?? Je zou op die dag geplande vergaderingen of andere afspraken hebben. Die kun je niet altijd zo maar annuleren of omzetten... :|
Moest wel 't één en ander omzetten maar gelukkig kon dat deze keer ook. Morgen m'n Toyota Rav4 terug verkopen aan de dealer waar ik hem vandaan heb en ook dat kon gelukkig op hele korte termijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:51
titaniumbase schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:19:
[...]

Hier hetzelfde, toevallig ook een Quicksilver?
Bij mij wel, ik ben begonnen op Feb-Mar, toen via Mei-Jul nu naar apr-jun, MYLRQS.
Zit weinig vooruitgang in, het zal wel druk zijn. Ik zag in die filmpjes van Giga Berlin wel dat de hele parkeerplaats vol stond met uitgaande autos (waaronder QS), dus ze werken volle snelheid volgens mij.

De website heeft een hele tijd op Feb-Mrt gestaan voor die auto, wat vreemd is als ik zelf op april-jun sta met mijn order van begin Feb. Maar goed, hoe vaak ik ook kijk daar komt de auto niet eerder van haha. Ik hoop / verwacht april, maar het is gewoon afwachten tot er een SMS komt. Wachten is lastig....

Wordt straks wel grappig als de auto er is. Dan is dat hele wachten ineens over. Wat moet ik dan doen de hele dag hahaha.
Pagina: 1 ... 413 414 415 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee