• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:38
friketje1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:59:
Gisteren afgehaald in Tilburg, besteld 29/1

Een grijze m3 RWD. Financieel vrij ongunstig natuurlijk maar ik vind de my gewoon echt te lelijk, wit geen optie en zwart heeft geen metallic lak. Auto is emotie tenslotte. Ik wou eigenlijk voor een long range gaan maar mij laten ompraten door de verkoper.

Aflevering: Ik blijf er bij dat ik het bespottelijk vind dat je bij een groot merk als Tesla het halve land moet afrijden om een semi luxe middenklasser af te halen. Receptie was vriendelijk. Daarna mag je het uitzoeken en zijn er mensen voor vragen. Die laatste zijn vrij onverschillig. Met wat gepuzzel kom je er wel uit (als je al een testrit hebt gemaakt), wat ik niet wist is dat je de mobiele sleutel op de telefoon zelf moet instellen. Ik vroeg dit nog even bij wegrijden waarom ik nu steeds de key card moest gebruiken "daar vraagt de auto soms om meneer". Uiteindelijk hier half uur later (duurt even voordat je een afrit vindt in die omgeving) na wat youtube filmpjes gezien te hebben de sleutel alsnog ingesteld en telefoon als hotspot ingesteld omdat de premium connectivity het ook gelijk niet meer deed bij wegrijden, dat werd pas later weer geactiveerd.
Geen stress, maar niet de manier hoe je een auto verkoopt. Zelfs al hebben die mensen het druk (zag er niet zo uit), zet er dan gewoon een werkstudent neer die even een kwartiertje naast de klant zit om de auto even in te stellen. En loop even langs om te vragen of alles goed gaat.

De auto:
Ik had dus nog niet in een RWD gereden. Achterbank is nog steeds te krap en de koffer onhandig, dat wist ik van te voren.
Acceleratie, rijgedrag is gewoon prima. In Nederland kun je niet meer vermogen op het asfalt kwijt, hier mis ik geen long range of performance. De 170km gereden met 50% batterij. Hopelijk hoef ik voor dagtripjes dus vrijwel nooit publiek te laden (de auto is niet voor vakantie bedoeld, daarvoor heb ik een ice), maar wellicht zal ik toch een keertje balen van de RWD qua range.
Cruise controle is super. Het heeft eigenlijk niets met autorijden te maken zo makkelijk rijdt deze auto.

Minpunten:
Geluid: echt een auto van deze prijs onwaardig. Het klinkt alsof ze de normale "premium" installatie hebben genomen en dat er dan een manager met de rode viltstift willekeurig wat speakers heeft geschrapt. Geluid komt ook van voren (omdat ze de subwoofer achter hebben geschrapt), geen volume. Klinkt als een autoradio van een auto van 20 jaar oud. Past ook echt niet bij het uitgebreide multimedia systeem en het is mij een raadsel waarom het premium geluid niet standaard is net zoals in de my. Voor mij geen reden om de auto terug te doen, maar eeuwig zonde dat ik net 5 minuten te laat was voor een long range voorraad met korting vorige week.
Basic autopilot: ik weet nog steeds niet wat je nu eigenlijk moet doen met het stuur om je aanwezigheid te tonen, een beetje druk uitoefenen doet het in ieder geval niet, ik ben uiteindelijk maar als een kind het stuur een beetje van links naar rechts gaan bewegen. Wellicht went het, ik begrijp wel waarom er accessoires te koop zijn om dit te verhelpen, denk dat ik dat ook ga overwegen. Ik vind het ook erg betuttelend, je blijft alleen op de baan met basic autopilot, je blijft toch wel opletten (ik wel te minste). Van baan verwisselen met basic autopilot is erg onhandig en gaat vaak met slingeren gepaard, het voelt bijna bewust knullig om mensen over te halen om een upgrade te doen.

Verder tevreden over de aankoop. Hopelijk blijft die het doen na de garantie en hoef ik niet te veel contact met Tesla te hebben met problemen, ben er een beetje bang voor wat een gedoe dat allemaal geeft.
Als je in Autopilot, je hand onderaan op het stuur legt, geef je net genoeg druk om autopilot geen waarschuwing te laten geven. Werkt bij mij prima.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
Gisteren afgehaald in Tilburg, besteld 29/1

Minpunten:
Geluid: echt een auto van deze prijs onwaardig. Het klinkt alsof ze de normale "premium" installatie hebben genomen en dat er dan een manager met de rode viltstift willekeurig wat speakers heeft geschrapt. Geluid komt ook van voren (omdat ze de subwoofer achter hebben geschrapt), geen volume. Klinkt als een autoradio van een auto van 20 jaar oud. Past ook echt niet bij het uitgebreide multimedia systeem en het is mij een raadsel waarom het premium geluid niet standaard is net zoals in de my. Voor mij geen reden om de auto terug te doen, maar eeuwig zonde dat ik net 5 minuten te laat was voor een long range voorraad met korting vorige week.
Basic autopilot: ik weet nog steeds niet wat je nu eigenlijk moet doen met het stuur om je aanwezigheid te tonen, een beetje druk uitoefenen doet het in ieder geval niet, ik ben uiteindelijk maar als een kind het stuur een beetje van links naar rechts gaan bewegen. Wellicht went het, ik begrijp wel waarom er accessoires te koop zijn om dit te verhelpen, denk dat ik dat ook ga overwegen. Ik vind het ook erg betuttelend, je blijft alleen op de baan met basic autopilot, je blijft toch wel opletten (ik wel te minste). Van baan verwisselen met basic autopilot is erg onhandig en gaat vaak met slingeren gepaard, het voelt bijna bewust knullig om mensen over te halen om een upgrade te doen.
Ik schrok van je review van de audio. Dat lijkt dus ook een beetje een grijs gekleurde mening. :+

Zoals anderen aldaar ook vroegen (mocht je het niet gelezen hebben) is er niet iets mis met jouw specifieke installatie?

[Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 15-03-2023 12:17]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Tommie12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Ik heb als bedrijfsauto wel al een paar auto's "gekocht" bij diverse merken (Audi, VW, Volvo, Ford).
Ik heb me nog nooit echt als een "koning" gevoeld.
Zelfs als je een A6 wil gaan (laten) bestellen kreeg ik zowat het gevoel dat het maar een basis versie was omdat het geen 6-cilinder was. Wel zijn ze nogal actief om je 'budget' zo vol mogelijk te krijgen. Ook bij Volvo ging het om "opties" verkopen. Bij BMW (waar ik niet gekocht heb) ging het over een interieur en velgen die pasten bij mijn "persoonlijkheid". BS dus.

Bij Tesla was het een pak relaxer. Je doet een proefrit, ze vragen naar wat feedback en bieden aan om rustig nog een paar details te bekijken in de showroom, maar op geen moment proberen ze je te pushen, in te schatten of geven ze de indruk dat je ipv een Y toch maar eens moet kijken of je geen performance, X of S in het budget krijgt.
En de info die ze verstrekken lijkt me ook correct. Ik vroeg hoe realistisch die 530km range was die op de papiertjes staat. Ik kreeg direct als antwoord, dat is enkel haalbaar in de zomer bij rijden aan 70-90 km/h. Realistisch voor gemengd gebruik vanaf een volle batterij is eerder 400km en doorduwen op autostrade ca 300-350km.
Ik heb dan echt andere ervaringen. Laatste jaren alleen maar dik spul dus dan hebben ze niet zoveel aan te brengen, maar ook het Jan Modaal spul heb ik nooit problemen gehad. Twee keer wel wat problemen gehad bij Mercedes MDBD: één keer voor een bedrijfsauto. Die lieten me komen voor een nieuwe (Citan) en bleek een demo te zijn. Kon ik € 500,- korting krijgen en kreeg ik de offerte handgeschreven mee, want geen tijd. Tweede keer voor CLA en gingen ze pushen voor de kleur, omdat ik al twee keer had getwijfeld. Uiteindelijk zes Peugeot Partners besteld en een nieuwe CLA elders. Dikke middelvinger voor ze. MDBD is echt een kutbedrijf, maar dat betekent niet dat het merk Mercedes dan niks is. Uiteindelijk bij Van Mossel terecht gekomen en super goed behandeld. Nu daar al meer dan vijf auto’s gekocht en er staat er nog één in bestelling.

Overigens vind ik het wel goed als verkopers met je meekijken of een andere auto niet (ook) geschikt is. Draai het eens om: ze informeren je niet over een andere auto en achteraf kom je daar dan achter. Dan ben je ook beledigd. Het gaat om ‘hoe’ je het brengt. Maarja, verkopen zit in je bloed en dat kan je bijna niet leren. Kwestie van aanvoelen, en de meesten kunnen dat gewoon niet. Alleen er is gewoon wel personeel tekort overal, zeker als ASML alles weg blijft plukken uit de automotive-branche.

I don't have dreams, I have goals!!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:22
friketje1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Gewoon leuke auto toch met goede prijs/kwaliteit op dit moment. Tesla polariseert kennelijk. Of je moet het kritiekloos geweldig vinden, of helemaal niets.
Is een heel bekend verschijnsel en niet uniek voor Tesla. Erkennen dat een grote aanschaf tekortkomingen heeft - hoe klein ook - voelt als een nederlaag.

12,2 kWp Oost/West, Mitsubishi MSZ-FH35VE A+++ L/L WP

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:50
titaniumbase schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Hier ook 26 april - 20 juni, maar dan met 20". Ik heb ook EAP, zou dat nog uitmaken voor de prioriteitsstelling?
Ik heb wit interieur.
EAP is echt gewoon een software setting die af fabriek niet zoveel uit maakt.
Dat kun je na levering nog steeds aanschaffen.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik wou eigenlijk voor een long range gaan maar mij laten ompraten door de verkoper.
Wow, je hebt je door een Tesla-verkoper laten ompraten om een goedkoper model te kiezen? Ik wist dat Tesla de zaken aanpakt, maar dit gaat wel echt lijnrecht in tegen de ervaringen die mensen hebben bij dealers van "legacy automakers".

Ik zeg: weer een plusje voor Tesla. De RWD heeft een accupakket dat kobaltvrij is, veel meer laadcycli aankan. Ik denk dat je de goede keuze gemaakt hebt.

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 08:40
CorvusGS schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:10:
Model Y Long Range, wit, zwart interieur, 19”, op 22/02 besteld, 7/03 mail van de account manager dat de wagen zeker in maart wordt geleverd. Vandaag een berichtje van onze fleet manager dat ik op 16/03 de wagen mag gaan halen in Aartselaar. Onder voorbehoud want volgens hem loopt er door de grote drukte wel een en ander in de mist bij Tesla.

Het is een bedrijfswagen maar aangekocht door mijn werkgever, geen leasing.

EDIT: net telefoon gekregen van Tesla Aartselaar, of ik de wagen vandaag of morgen al kan komen halen. Zal dus morgen worden :)
Deze voormiddag de wagen gaan halen in Aartselaar (BE). Had om 10u een afspraak, was al dik na 11u voor ik geholpen werd. Er waren 6 afspraken gepland en maar 1 verkoper :| Blijkbaar staan er daar zo veel auto's dat ze je auto echt moeten vrij maken en soms tot 20 andere wagens moeten verplaatsen.

Daardoor heeft hij maar even aan de charger kunnen hangen en bij vertrek 37% geladen. Quasi geen uitleg gekregen, ze zijn daar een beetje overwerkt lijkt me. De tijd dat ik er zat te wachten kwamen er ook 2 vrachtwagens aan met Tesla's, duidelijk een piek.

Oja de Model Y LR die ik nu heb komt uit Duitsland en is gefabriceerd op 17 februari.

De rit naar kantoor (10 km) wel heel de tijd de melding ivm kalibratie op het scherm, weet iemand hoe lang dit blijft staan? Voor vertrek aan de verkoper gevraagd en dit zou na een paar km moeten verdwijnen.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:35
CorvusGS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Deze voormiddag de wagen gaan halen in Aartselaar (BE). Had om 10u een afspraak, was al dik na 11u voor ik geholpen werd. Er waren 6 afspraken gepland en maar 1 verkoper :| Blijkbaar staan er daar zo veel auto's dat ze je auto echt moeten vrij maken en soms tot 20 andere wagens moeten verplaatsen.

Daardoor heeft hij maar even aan de charger kunnen hangen en bij vertrek 37% geladen. Quasi geen uitleg gekregen, ze zijn daar een beetje overwerkt lijkt me. De tijd dat ik er zat te wachten kwamen er ook 2 vrachtwagens aan met Tesla's, duidelijk een piek.

Oja de Model Y LR die ik nu heb komt uit Duitsland en is gefabriceerd op 17 februari.

De rit naar kantoor (10 km) wel heel de tijd de melding ivm kalibratie op het scherm, weet iemand hoe lang dit blijft staan? Voor vertrek aan de verkoper gevraagd en dit zou na een paar km moeten verdwijnen.
Die instelling gaat uiteindelijk wel weg. Ik heb op de terugweg een rit van 150km moeten maken en voor zover ik me kan herinneren heeft even geduurd voordat die verdween. Aan het einde en erna geen meldingen meer gehad.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
hypetrax schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:09:
31/1: Tesla Model Y Long Range / 18" / zwart-zwart / geen trekhaak besteld
1/2: RN nummer en VIN nummer gekregen
2/2: Auto zou week erop al geleverd kunnen worden. Maar doordat we op vakantie waren kon dit niet door gaan. Bestelling tijdelijk op hold gezet tot 14/2. Helaas was de auto al wel weg en kwam ik weer achteraan de rij.
10/3: Ik zag bij voorraad auto's een Model Y Performance staan met flinke korting. Contact opgenomen met Tesla en bestelling was aangepast. Vervolgens gelijk betaald.
11/3: Aflever SMS en kan de auto volgende week al ophalen
15/3: Auto ophalen uit Tilburg

Betreft een privé aanschaf

ps: Voor de 19" inch gemini velgen heb ik nog nieuwe zwarte doppen liggen. Iemand?
In verband met protesten bij Arriva OV een hotel geboekt, om een dag van te voren alvast op locatie te zijn, zodat ik zeker was dat ik de volgende dag de auto op kon halen.
Aangezien ik toch al in de buurt was toch maar even bij Tesla gekeken. Bij binnenkomst toch maar mijn verhaal gedaan bij een aardige meneer die mij ontving. Bij ontvangst heeft hij m'n RN nummer gecheckt en kon mij al vertellen dat de auto binnen stond :D . Na een korte check en kleine 15 minuten later kon hij mij al vertellen dat ik de auto direct mee mocht nemen, helemaal geweldig!

Auto geïnspecteerd, rustig m'n tijd er voor genomen. Ondertussen het hotel nog kunnen annuleren en verzekering geregeld. Het is mijn eerste nieuwe auto die ik koop en het is echt een onwerkelijk gevoel dat deze echt van mij is.

Vanuit Tilburg tot aan Hardenberg vervolgens met dikke smile gereden 8)

• Ninjetsu NL
:+

[Voor 99% gewijzigd door Ninjetsu NL op 15-03-2023 14:02. Reden: Dubbelpost]

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Redondo1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:10:
Ligt dan echt aan je dealer hoor haha. Ik kan je zo een paar dealers geven waar je als koning wordt behandeld, zoals het hoort.
Ik wil helemaal niet als koning worden behandeld, ik wil dat mensen, ook autohandelaren (zijn dat ook mensen?), gewoon normaal doen. En gewoon eerlijk zijn over levertijden, en niet maar iets verzinnen. En als het uiteindelijk niet lukt om te leveren, dan dat gewoon laten weten, zoals elke normale leverancier dat doet.

En op dit soort %#*t zit toch ook niemand te wachten :r :

Dat soort onzin was ik in 1991 al beu. En al helemaal als het om leasewagens gaat.

Gaan we gelukkig allemaal niet missen volgende week (y)

Ik heb al gezien dat Tesla z'n user manuals prima voor elkaar heeft (echt, je zou eens moeten zien wat ze bij een Niro EV, op papier (!) durven te leveren, vol met taal- maar ook inhoudelijke fouten, jaren '80 vormgeving), dus ik kan me volledig inlezen, in netjes gesteld Nederlands, met index + zoekfunctie.

Begin al een beetje fanboy-neigingen te krijgen... 8)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:09
hypetrax schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:54:
[...]

In verband met protesten bij Arriva OV een hotel geboekt, om een dag van te voren alvast op locatie te zijn, zodat ik zeker was dat ik de volgende dag de auto op kon halen.
Aangezien ik toch al in de buurt was toch maar even bij Tesla gekeken. Bij binnenkomst toch maar mijn verhaal gedaan bij een aardige meneer die mij ontving. Bij ontvangst heeft hij m'n RN nummer gecheckt en kon mij al vertellen dat de auto binnen stond :D . Na een korte check en kleine 15 minuten later kon hij mij al vertellen dat ik de auto direct mee mocht nemen, helemaal geweldig!

Auto geïnspecteerd, rustig m'n tijd er voor genomen. Ondertussen het hotel nog kunnen annuleren en verzekering geregeld. Het is mijn eerste nieuwe auto die ik koop en het is echt een onwerkelijk gevoel dat deze echt van mij is.

[Afbeelding]

Vanuit Tilburg tot aan Hardenberg vervolgens met dikke smile gereden 8)
Nou mooi toch! Ik had precies hetzelfde toen ik daar wegreed!

• Ninjetsu NL
TCMR schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:03:
[...]

Ik wil helemaal niet als koning worden behandeld, ik wil dat mensen, ook autohandelaren (zijn dat ook mensen?), gewoon normaal doen. En gewoon eerlijk zijn over levertijden, en niet maar iets verzinnen. En als het uiteindelijk niet lukt om te leveren, dan dat gewoon laten weten, zoals elke normale leverancier dat doet.

[Afbeelding]

Dat soort onzin was ik in 1991 al beu. En al helemaal als het om leasewagens gaat.

Ik heb al gezien dat Tesla z'n user manuals prima voor elkaar heeft (echt, je zou eens moeten zien wat ze bij een Niro EV, op papier (!) durven te leveren, vol met taal- maar ook inhoudelijke fouten, jaren '80 vormgeving), dus ik kan me volledig inlezen, in netjes gesteld Nederlands, met index + zoekfunctie.

Die handleiding heb ik al op mn dooie gemak doorgeakkerd en is inderdaad helemaal prima.

Ik ben erg blij dat we de Niro EV uiteindelijk geannuleerd hebben toen we in de gaten kregen dat we steeds met een kluitje het riet in werden gestuurd wat betreft de levertijd.

Veel reizen om je eigen auto op te halen is niet optimaal, maar het was wel genieten om de rit terug naar huis te maken :*)

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:14
En vandaag de sms met kenteken en meldcode ontvangen en tevens de bevestigings sms van de afhaaldatum.

Vandaag tevens voor de laatste keer (van mijn leven?) getankt. Het gaat nu echt gebeuren :)

Tijdslijn:
3-2 M3 zwart/zwart 18" besteld + inruil auto aangeboden (direct bij Tesla) levertijd: 8 - 24 maart
3-2 Reserveringsnummer ontvangen
13-2 Leveringstermijn aangepast naar 8-20 maart
16-2 inruil aanbod gehad
18-2 inruil aanbod geaccepteerd, leveringstermijn aangepast naar 6-20 maart
20-2 VIN nummer ontvangen
6-3 datum voor levering ontvangen (20-3)
9-3 eindfactuur ontvangen en betaald, betalingsbewijs naar Tesla gestuurd en mail ontvangen dat ze het document toegevoegd hebben
15-3 sms met kenteken en meldcode ontvangen en sms met bevestiging van afhaaldatum
20-3 ophalen

[Voor 5% gewijzigd door NMA op 15-03-2023 14:21]

• CorvusGS
Ninjetsu NL schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Die handleiding heb ik al op mn dooie gemak doorgeakkerd en is inderdaad helemaal prima.
Ik had al veel op YouTube gezien maar tijdens het wachten vanmorgen de belangrijke delen in de manual ook gelezen.

Echter toen ik wou wegrijden kreeg ik de wagen niet in drive. Uiteindelijk hulp moeten vragen, blijkbaar heb je na het scannen van je key card (telefoon was toen nog niet gekoppeld) 2 minuten om de auto te starten. Keycard opnieuw swipen en het was opgelost :)

• turkeyhakan
CorvusGS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Ik had al veel op YouTube gezien maar tijdens het wachten vanmorgen de belangrijke delen in de manual ook gelezen.

Echter toen ik wou wegrijden kreeg ik de wagen niet in drive. Uiteindelijk hulp moeten vragen, blijkbaar heb je na het scannen van je key card (telefoon was toen nog niet gekoppeld) 2 minuten om de auto te starten. Keycard opnieuw swipen en het was opgelost :)
Je kunt ook links bovenin het scherm zien of R N D P zichtbaar is. Zo ja, ready to drive, zo niet, even rem pedaal indrukken en bij gebruik keycard deze eerst op de betreffende plek leggen.

• CorvusGS
turkeyhakan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Je kunt ook links bovenin het scherm zien of R N D P zichtbaar is. Zo ja, ready to drive, zo niet, even rem pedaal indrukken en bij gebruik keycard deze eerst op de betreffende plek leggen.
Die letters waren zichtbaar maar N bleef actief.
Na het swipen van de keycard merkte ik dat de hendel verder naar beneden geduwd kon worden.

• titaniumbase
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42
Onbedoeld bericht, kan ik kennelijk niet verwijderen.

[Voor 96% gewijzigd door titaniumbase op 15-03-2023 14:39]

• turkeyhakan
CorvusGS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Die letters waren zichtbaar maar N bleef actief.
Na het swipen van de keycard merkte ik dat de hendel verder naar beneden geduwd kon worden.
De hendel kun je altijd even ver naar beneden duwen. Ook al staat de auto "uit".

• CorvusGS
turkeyhakan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:39:
[...]

De hendel kun je altijd even ver naar beneden duwen. Ook al staat de auto "uit".
Mja het voelde toch anders aan, misschien een extra klikje ofzo. Toch wel een iets andere feedback.

• turkeyhakan
CorvusGS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Mja het voelde toch anders aan, misschien een extra klikje ofzo. Toch wel een iets andere feedback.
Nogmaals, nee.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:25
Heeft iemand hier (recente) ervaring met het bestellen van een Tesla met een gewenste leverdatum via een LM? Dus met een aflopend contract van een andere auto. Ik neem aan dat het nog steeds zo werkt dat Tesla pas twee weken voor deze datum wat gaat doen? Mijn auto loopt per begin juli af en ik zou dan ook graag voor augustus de auto hebben ivm vakantie. De kans daarop is echter niet groot als Tesla pas half juni wat gaat doen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Inspired schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:11:
Heeft iemand hier (recente) ervaring met het bestellen van een Tesla met een gewenste leverdatum via een LM? Dus met een aflopend contract van een andere auto. Ik neem aan dat het nog steeds zo werkt dat Tesla pas twee weken voor deze datum wat gaat doen? Mijn auto loopt per begin juli af en ik zou dan ook graag voor augustus de auto hebben ivm vakantie. De kans daarop is echter niet groot als Tesla pas half juni wat gaat doen.
Dat is een zeer "lucky" shot.

Ik denk dat het soms makkelijker is om begin Juli te kijken wat er op voorraad is, en die te bestellen.

• Inspired
Tommie12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:18:
[...]

Dat is een zeer "lucky" shot.

Ik denk dat het soms makkelijker is om begin Juli te kijken wat er op voorraad is, en die te bestellen.
Ja, dat is niet echt een optie. Ik vraag me meer af of Tesla nog steeds deze werkwijze hanteerd. Maar daar ga ik dan even wel vanuit. (Dus, nu bestellen met een blokkade tot begin juli is eigenlijk hetzelfde als bestellen per half juni.)

• Redondo1982
TCMR schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]

Ik verwar 'koning' niet met een strik om de auto hoor, dat zie ik hier heel vaak terugkomen als leidraad. Ik wil gewoon gehoord worden als ik binnenloop, dat mijn issues/vragen serieus worden genomen (juist na de aankoop) etc. Gewoon dat ik geen nummer ben, want dat doe ik met mijn bedrijf ook niet. Toen ik in m'n eentje werkte niet, niet met 20 man en ook niet met 100 man. De mensen moeten voelen dat ze met een grote speler te maken hebben qua netwerk, maar dat ze uiteindelijk met een persoonlijk, warm en laagdrempelig bedrijf te maken hebben. Ik werk alleen maar met dit soort dealers. Hebben ze dit niet, dan kunnen ze me wat.

Je begint inderdaad fanboy neigingen te krijgen. Prima toch als je dit wilt. Ik heb ook voorkeur voor bepaalde merken, maar ben gelukkig niet blind voor tekortkomingen. Maar ook niet als het goed gaat, want dan meld ik het ook. Ik ben ook geen pure Nederlander, die grotendeels klaagt en voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Alleen wat ik nu met Tesla voorbij zie komen daar schrik ik van en ik schrik nog meer dat mensen het onder stoelen en banken schuiven, zo gebrand op het krijgen van een auto van hen. Dat laatste zou mij nooit en te nimmer gebeuren. Ik vind Tesla wel erg interessant en blijf het ook volgen, maar totdat er eea gaat veranderen neem ik ze niet serieus mee in de overweging voor aanschaf nieuwe auto. Bovendien in het segment waarin ik shop heb je zoveel ander moois.

• Tommie12
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Ik verwar 'koning' niet met een strik om de auto hoor, dat zie ik hier heel vaak terugkomen als leidraad. Ik wil gewoon gehoord worden als ik binnenloop, dat mijn issues/vragen serieus worden genomen (juist na de aankoop) etc. Gewoon dat ik geen nummer ben, want dat doe ik met mijn bedrijf ook niet. Toen ik in m'n eentje werkte niet, niet met 20 man en ook niet met 100 man. De mensen moeten voelen dat ze met een grote speler te maken hebben qua netwerk, maar dat ze uiteindelijk met een persoonlijk, warm en laagdrempelig bedrijf te maken hebben. Ik werk alleen maar met dit soort dealers. Hebben ze dit niet, dan kunnen ze me wat.

Je begint inderdaad fanboy neigingen te krijgen. Prima toch als je dit wilt. Ik heb ook voorkeur voor bepaalde merken, maar ben gelukkig niet blind voor tekortkomingen. Maar ook niet als het goed gaat, want dan meld ik het ook. Ik ben ook geen pure Nederlander, die grotendeels klaagt en voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Alleen wat ik nu met Tesla voorbij zie komen daar schrik ik van en ik schrik nog meer dat mensen het onder stoelen en banken schuiven, zo gebrand op het krijgen van een auto van hen. Dat laatste zou mij nooit en te nimmer gebeuren. Ik vind Tesla wel erg interessant en blijf het ook volgen, maar totdat er eea gaat veranderen neem ik ze niet serieus mee in de overweging voor aanschaf nieuwe auto. Bovendien in het segment waarin ik shop heb je zoveel ander moois.
Ik snap je, maar wat jou frustreert is exact wat ik bij de conventionele automerken tegen kom.

- VW: knoeien met adblue in het koffer, beweren eerst bij hoog en bij laag dat zij het niet geweest zijn, en na x telefoontjes kan het dan toch ineens van bij hen komen. Herstelling in 6 weken
- Volvo: 3 afspraken nodig gehad voor een defecte sleutel, je maakt telefonisch afspraken en die verdwijnen zomaar.
- BMW: slechte koffie, en zo lang je niet met een 760i of een X5 rijdt ben je plebs. Garages in de ruime omgeving van Brussel kunnen geen Nederlands
- Audiverkopers zijn moeilijker bereikbaar dan de koning van Engeland. Reageren ook niet op mail om een offerte te maken.

• Redondo1982
Tommie12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Ik snap je, maar wat jou frustreert is exact wat ik bij de conventionele automerken tegen kom.

- VW: knoeien met adblue in het koffer, beweren eerst bij hoog en bij laag dat zij het niet geweest zijn, en na x telefoontjes kan het dan toch ineens van bij hen komen. Herstelling in 6 weken
- Volvo: 3 afspraken nodig gehad voor een defecte sleutel, je maakt telefonisch afspraken en die verdwijnen zomaar.
- BMW: slechte koffie, en zo lang je niet met een 760i of een X5 rijdt ben je plebs. Garages in de ruime omgeving van Brussel kunnen geen Nederlands
- Audiverkopers zijn moeilijker bereikbaar dan de koning van Engeland. Reageren ook niet op mail om een offerte te maken.
VAG is ook niet best nee, dat hoor je vaker. Volvo verbaasd me wel en BMW moet je het beetje treffen denk ik. Je kan het beste een dealer zoeken buiten de grote steden, althans ik ervaar daar de beste service. Een beetje ouderwetse inslag hebben die nog.

Het is allemaal wat, je moet doen waar je je het beste bij voelt. ;)

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07
Luqq schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:28:
[...]

En de SMS binnen. Afspraak voor 20 maart!
Vanmiddag bevestiging gehad van mijn afspraakbevestiging en het kenteken gekregen :) nu op zoek naar een verzekering. Unive is een stuk duurder dan een tijdje geleden lijkt het (95 -> 135)

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 18:23
Maurice- schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Ik schrok van je review van de audio. Dat lijkt dus ook een beetje een grijs gekleurde mening. :+

[Afbeelding]

Zoals anderen aldaar ook vroegen (mocht je het niet gelezen hebben) is er niet iets mis met jouw specifieke installatie?
Ik heb ook alleen maar goede reviews gezien van de audio. Dit zijn echter auto journalisten of "influencers" die er werkelijk geen verstand van hebben en dan wordt niet vergeleken met de premium audio. Mijn tv heeft inbouw beter geluid (met een subwoover van paar cm, een phillips) , zonder gekheid. Wat er aan scheelt:

-geen subwoover (maar dat wisten we), dat is gelijk ook het grootste euvel. Degelijke audio kan eigenlijk niet zonder subwoofer
-geluid komt vrijwel uitsluitend van voor, zet je het naar achter, dan komt het weer van achter, er is geen middenweg, het klinkt allemaal ver weg. Je zit dus niet in het geluid, wat vrijwel elke kleine middenklasser al decenia heeft. Volgens mij komt dit omdat het systeem ontworpen is met subwoover en bas achter en is die gewoon geschrapt zonder verdere aanpassingen
-Kwaliteit v/d speakers is zo zo, het voldoet, niet super. Omdat er speakers geschrapt zijn krijg je geen volume, zet je het hard dan gaan ze al kraken met bas (dit is geen gebrek van mijn auto denk ik, heeft vrijwel alle auto audio, mijn vorige auto had dit ook, ik gebruik te veel bas denk ik ;) )

Ik denk dat de premium audio ook niet geheel de hoogste standaard heeft overigens, maar dat de ervaring wel een stuk beter is door het vollere geluid en de subwoover en dat het "klopt", voor wat het is. De standaard audio voelt voor mij teveel als gewone audio voor een kleine middenklasser. Maar iedereen zal het anders ervaren.

• Inspired
Luqq schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Vanmiddag bevestiging gehad van mijn afspraakbevestiging en het kenteken gekregen :) nu op zoek naar een verzekering. Unive is een stuk duurder dan een tijdje geleden lijkt het (95 -> 135)
Die volgen het nieuws ook blijkbaar. :+

https://www.rtlnieuws.nl/...kering-duurder-15-procent

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Ja, dat is niet echt een optie. Ik vraag me meer af of Tesla nog steeds deze werkwijze hanteerd. Maar daar ga ik dan even wel vanuit. (Dus, nu bestellen met een blokkade tot begin juli is eigenlijk hetzelfde als bestellen per half juni.)
Blokkade kan ook van je LM afhangen, dus daar goed mee overleggen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
friketje1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Ik heb ook alleen maar goede reviews gezien van de audio. Dit zijn echter auto journalisten of "influencers" die er werkelijk geen verstand van hebben en dan wordt niet vergeleken met de premium audio. Mijn tv heeft inbouw beter geluid (met een subwoover van paar cm, een phillips) , zonder gekheid. Wat er aan scheelt:

-geen subwoover (maar dat wisten we), dat is gelijk ook het grootste euvel. Degelijke audio kan eigenlijk niet zonder subwoofer
-geluid komt vrijwel uitsluitend van voor, zet je het naar achter, dan komt het weer van achter, er is geen middenweg, het klinkt allemaal ver weg. Je zit dus niet in het geluid, wat vrijwel elke kleine middenklasser al decenia heeft. Volgens mij komt dit omdat het systeem ontworpen is met subwoover en bas achter en is die gewoon geschrapt zonder verdere aanpassingen
-Kwaliteit v/d speakers is zo zo, het voldoet, niet super. Omdat er speakers geschrapt zijn krijg je geen volume, zet je het hard dan gaan ze al kraken met bas (dit is geen gebrek van mijn auto denk ik, heeft vrijwel alle auto audio, mijn vorige auto had dit ook, ik gebruik te veel bas denk ik ;) )

Ik denk dat de premium audio ook niet geheel de hoogste standaard heeft overigens, maar dat de ervaring wel een stuk beter is door het vollere geluid en de subwoover en dat het "klopt", voor wat het is. De standaard audio voelt voor mij teveel als gewone audio voor een kleine middenklasser. Maar iedereen zal het anders ervaren.
Heb je gelezen wat andere eigenaren zeggen over je bericht in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"? Of de hele wereld is gek.... of er is misschien toch iets mis. (Of je bent extreem kritisch op een auto met een prijs waar je net een aangeklede Golf voor koopt)

• Inspired
ZeRoC00L schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:08:
[...]

Blokkade kan ook van je LM afhangen, dus daar goed mee overleggen.
Ja. Die zit er ook op door de LM. Vraag is dus meer of Tesla nog steeds vanaf twee weken vooe blokkade gaat zoeken. Maar dat zal wel.

• wimgroen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:16
Eindelijk maart 30 maart 9,30 uur ophalen in Tilburg.
Besteld 25-1.
Wit en zwart interieur RW.

• wimgroen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:16
Knip, quote en tekst staan door elkaar. Ps. graag wat genuanceerder brengen.

[Voor 95% gewijzigd door Taro op 16-03-2023 08:50]

• JerCre
  • Laatst online: 22-03 08:17
Vandaag nieuwe sms gekregen dat de levering van mijn MY RWD van 21/3 naar 22/3 is verplaatst vanwege logistieke redenen. Anderen hier nog ‘last’ van gehad recent?

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:19
JerCre schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:52:
Vandaag nieuwe sms gekregen dat de levering van mijn MY RWD van 21/3 naar 22/3 is verplaatst vanwege logistieke redenen. Anderen hier nog ‘last’ van gehad recent?
Had ik ook met mijn m3, zou hem morgen ophalen, nu vrijdag. Al belden ze mij ipv smsje.

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-03 19:58
Staat hier nog op 17/3.. Spannend of er morgen een sms komt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nee, ik zit hier al de hele dag in spanning en hoopte geen SMS te ontvangen. Kreeg ineens een SMS van Tesla Delivery, ik denk: Het zal toch niet .....

Gelukkig de 3e herhaling van bevestiging meldcode en kenteken, pfoe :)

Morgenmiddag kan ik hem ophalen, mits ze niet alsnog morgenochtend een berichtje sturen...

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• pk1970
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 10:41
pk1970 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:36:
MY RWD wit 19" met trekhaak besteld op 31-1
VIN bekend sinds 10 februari
leverperiode werd toen aangegeven met 1 - 15 maart, en op de factuur staat leverdatum 8 maart. Maar zoals ik al begrepen heb betekent dat weinig.
Check op de Hoegh site gaf geen match, dus de auto staat op een andere boot.
Ik gok op de Glovis Sunrise
op 2 maart is de leverperiode aangepast naar 9-23 maart.
op 11 maart zag ik een MY RWD wit/zwart, maar zonder trekhaak, met 2820,- korting bij snel leverbare modellen staan. (en omdat er geen trekhaak van 1350,- bij zit in totaal dus 2820 + 1350 = 4170,- goedkoper) de trekhaak laat ik er naderhand nog wel onder zetten. (is bedoeld om sporadisch een aanhanger te kunnen trekken)
die dag nog gemaild en reactie gekregen van Tesla Eindhoven: mijn bestelling is omgezet naar dit model met korting! (netjes Tesla)
leverperiode is nu 9-27 maart.
hopelijk inderdaad nog uitlevering in deze maand..... elke dag wachten op de SMS....
vanmorgen kreeg ik de SMS: ophalen op 30 maart. Helaas ben ik in die week voor mijn werk in het buitenland. Gevraagd of het eerder of later kan. Helaas is Tesla nu zeer star.... eerder kan niet en veel later ook niet... men wil de kwartaalcijfers hoog houden dus de uiterste mogelijkheid was vrijdagmiddag 31 maart. Ik ben nu in overleg met mijn baas of ik eerder naar huis kan komen. Als ik geen mogelijkheid heb op deze 2 dagen zal men de auto aan iemand anders verkopen en krijg ik een nieuwe VIN toegewezen met onbekende leverdatum. Niet erg klantvriendelijk.

• Taro
  • Niet online

Taro

pk1970 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:42:
[...]

vanmorgen kreeg ik de SMS: ophalen op 30 maart. Helaas ben ik in die week voor mijn werk in het buitenland. Gevraagd of het eerder of later kan. Helaas is Tesla nu zeer star.... eerder kan niet en veel later ook niet... men wil de kwartaalcijfers hoog houden dus de uiterste mogelijkheid was vrijdagmiddag 31 maart. Ik ben nu in overleg met mijn baas of ik eerder naar huis kan komen. Als ik geen mogelijkheid heb op deze 2 dagen zal men de auto aan iemand anders verkopen en krijg ik een nieuwe VIN toegewezen met onbekende leverdatum. Niet erg klantvriendelijk.
Je kunt niet iemand anders machtigen om hem op te halen?

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Redondo1982
[...]

Jezus, bizar zeg. Wat een bedrijf |:(

Wel eerlijk hoe ze het vertellen, maar inderdaad niet klantvriendelijk. Wel is het hoe Tesla werkt dus bekend volgens velen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Redondo1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Jezus, bizar zeg. Wat een bedrijf |:(

Wel eerlijk hoe ze het vertellen, maar inderdaad niet klantvriendelijk. Wel is het hoe Tesla werkt dus bekend volgens velen.
Zo werkt Tesla inderdaad. Aan de andere kant kan je vaak ook nog wel iets met ze regelen en zijn ze echt niet te beroerd om de auto dan door bijv. een student op het werk of op je oprit te laten bezorgen. Mits er iemand is die hem gemachtigd in ontvangst kan nemen.

De datum is belangrijker dan of het ze moeite/geld kost, dat laatste speelt niet zo'n rol.

Heb in 2019 een Tesla op het werk voor een collega die op vakantie was in ontvangst genomen. De betreffende student is daarna ook nog bij ons in dienst getreden door het leuke contact, zo zie je maar weer ;)

Tesla denkt op zich graag mee, maar wel binnen de kaders van het kwartaal.

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:27
[...]

Had hetzelfde, ga de 20ste op vakantie en kon de 21ste ophalen….vandaag sms wegens logistieke reden naar 23-03.
Heb een machtiging ingevuld zodat een vriend hem op kan halen, staat ie voor de deur als ik thuis kom😍

• Redondo1982
Taro schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:14:
[...]

Zo werkt Tesla inderdaad. Aan de andere kant kan je vaak ook nog wel iets met ze regelen en zijn ze echt niet te beroerd om de auto dan door bijv. een student op het werk of op je oprit te laten bezorgen. Mits er iemand is die hem gemachtigd in ontvangst kan nemen.

De datum is belangrijker dan of het ze moeite/geld kost, dat laatste speelt niet zo'n rol.

Heb in 2019 een Tesla op het werk voor een collega die op vakantie was in ontvangst genomen. De betreffende student is daarna ook nog bij ons in dienst getreden door het leuke contact, zo zie je maar weer ;)

Tesla denkt op zich graag mee, maar wel binnen de kaders van het kwartaal.
Mooie regeling, maar dan moet alles wel vooraf geregeld zijn zoals betaling en op naam zetten. Hoe zit het met de eerste controle? Laat staan dat je hem laat afleveren of dat iemand hem ophaalt namens jou en hij mist een aantal beschadigingen of andere manco’s. Kan je daar dan nog wel redelijk een beroep op doen zonder te moeten dreigen oid?

• -MD-
  • Nu online
Bestelling online plaatsen. Een herroepingstermijn van 14 dagen. Het modelformulier voor herroeping kun je kopiëren uit de overeenkomst. Je hoeft geen reden in te vullen en een redelijke vergoeding voor meer dan 100 gereden kilometers... Zorg dat diegene die de wagen ophaalt/afneemt even rondom foto's maakt.

Waar zou je mee moeten dreigen? Dat je zelf het modelformulier moet invullen?

Ik ben geen fan van Tesla an sich, mag me toch gelukkig prijzen dat ik er eentje kan betalen en vrijdag mag ophalen. Deze Jan Modaal heeft genoeg ervaringen met 'gewone' dealers dat ik al weet dat ik daar helemaal niks aan ga missen. Tot aan de handtekening is alles koek en ei, maar elke vraag daarna (of het nou gaat om andere banden of een geconstateerd garantiegeval) voelt aan alsof je een moeilijke klant bent. Mijn ervaringen met Tesla in Den Haag zijn vooralsnog stukken beter, en heb na de bestelling inmiddels al een paar keer contact gezocht via mail en binnen een uur een telefoontje. Vooralsnog helemaal prima.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:44
Update:

17-2 is volgens leaseplan de auto besteld bij Tesla.
Gisteren 15-3 opeens een mailtje gekregen van Tesla in m’n werkmail om het instellen van m’n account te voltooien. Dit heb ik zojuist gedaan alleen is het account verder leeg en staat er geen auto ofzo in, is dat normaal?

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:40
Pahlawan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:56:
Update:

Gisteren 15-3 opeens een mailtje gekregen van Tesla in m’n werkmail om het instellen van m’n account te voltooien. Dit heb ik zojuist gedaan alleen is het account verder leeg en staat er geen auto ofzo in, is dat normaal?
Zie hier niets geks. Toen ik in 2019 de model 3 had besteld kreeg je die auto wel in je account te zien. Dit lijkt echter veranderd te zijn aangezien mijn Model Y bestelling nu ook niet meer in mijn account verschijnt. Zowel Tesla als LeasePlan zeggen nu dat ik dien te wachten op een smsje. Heb overigens wel mijn RN ontvangen.

• turkeyhakan
Update:

"Opeens"? Lijkt mij toch logisch?

• Bango
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:05
Update:

Ik heb dat ook gehad. Bevestiging van Alphabet en een dag later een mail van Tesla met het RN en het instellen van m'n account. Voor de rest nog niets en dat was 22-2 en 23-2.

Prognose voor levering is/was medio t/m eind maart.

• Taro
  • Niet online

Taro

Redondo1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Mooie regeling, maar dan moet alles wel vooraf geregeld zijn zoals betaling en op naam zetten. Hoe zit het met de eerste controle? Laat staan dat je hem laat afleveren of dat iemand hem ophaalt namens jou en hij mist een aantal beschadigingen of andere manco’s. Kan je daar dan nog wel redelijk een beroep op doen zonder te moeten dreigen oid?
Tesla lijkt in de ogen van veel mensen onredelijk, maar ze zijn met dergelijke zaken heel redelijk. Soms ook wel een beetje afhankelijk van de persoon die je treft en natuurlijk hoe je het zelf aanpakt.

Strikt gezien moet je zaken direct melden. Maar als je later iets vindt, dan helpen ze je vaak echt nog wel.

In mijn geval had ik in september 2019 mijn auto in ontvangst genomen, mijn collega wist dus in oktober/november 2019 dat ik die controle prima voor hem kon uitvoeren. Maar je moet de ander uiteraard wel goed selecteren en informeren. Vind je later alsnog zelf iets, dan kan je gewoon bellen.

Tesla hanteert naar buiten toe strikte regels, logisch, je moet mensen dwingen om het direct te zeggen want in de weken daarna kan je discussie krijgen over of die kras er wel/niet op zat en daar wil iedereen natuurlijk wegblijven.

In 2019 heb ik een Model 3 Performance voorraadmodel besteld. Ik kwam er pas vlak na de bestelling achter dat dat een Performance versie is die eruit ziet als een Long Range (ook wel bekend als de Base / Stealth / Sleeper Performance), maar ik had de trekhaak nodig. Uiteindelijk besloten dat het prima was, want het had ook een aantal voordelen. Daarna Tesla gebeld, het voorgelegd en ze hebben op hun kosten een spoiler voor mij besteld en die gratis bij mij thuis op de oprit gemonteerd....

Als je gewoon netjes, redelijk en soms een vleugje dwingend bent krijg je bij Tesla echt wel heel veel voor elkaar hoor. Maar breng hun kwartaalleveringen niet in gevaar ;)

• Inspired
Ik dacht ook dat ze een beetje afwilde van dat kwartaal gepush. Op zich maakt het toch niet mega veel meer uit zou je zeggen. Einde jaar kan ik nog wel inkomen, maar elk kwartaal dit circus. Moet je toch eigenlijk niet willen. Je maakt je eigen mensen gek ermee, en ook voor de kopers is het allemaal niet echt positief. En of er nu nog 1k auto's in Q1 komen of Q2 maakt met de huidige cijfers van ze toch niet veel meer uit. Maar goed, het is wat het is. :)

• Pahlawan
Ashy schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Zie hier niets geks. Toen ik in 2019 de model 3 had besteld kreeg je die auto wel in je account te zien. Dit lijkt echter veranderd te zijn aangezien mijn Model Y bestelling nu ook niet meer in mijn account verschijnt. Zowel Tesla als LeasePlan zeggen nu dat ik dien te wachten op een smsje. Heb overigens wel mijn RN ontvangen.
Ja leaseplan zei gistermiddag nog dat er geen RN-nummer binnen is, dus vandaar dat ik verbaasd was opeens een mail kreeg on m’n account te voltooien van Tesla.
turkeyhakan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:25:
[...]

"Opeens"? Lijkt mij toch logisch?
Naja meer omdat leaseplan eind van de middag zegt we hebben geen RN-nummer binnen en in de avond om 11 uur ik dat mailtje krijg om m’n account te voltooien dat ik verbaasd was.
Bango schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Ik heb dat ook gehad. Bevestiging van Alphabet en een dag later een mail van Tesla met het RN en het instellen van m'n account. Voor de rest nog niets en dat was 22-2 en 23-2.

Prognose voor levering is/was medio t/m eind maart.
Heb nog geen RN-nummer dus ben benieuwd of die dan snel volgt nu.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:56

carpebios

-1 social credit

Update:

Goededag, ik heb alles gereed gemaakt op 24-2, LP heeft hem dan uiteindelijk besteld op 09-03.
Dan kan ik nog wel ff wachten op een RN, wat een achterstand zeg.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• Redondo1982
-MD- schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:02:
Bestelling online plaatsen. Een herroepingstermijn van 14 dagen. Het modelformulier voor herroeping kun je kopiëren uit de overeenkomst. Je hoeft geen reden in te vullen en een redelijke vergoeding voor meer dan 100 gereden kilometers... Zorg dat diegene die de wagen ophaalt/afneemt even rondom foto's maakt.

Waar zou je mee moeten dreigen? Dat je zelf het modelformulier moet invullen?

Ik ben geen fan van Tesla an sich, mag me toch gelukkig prijzen dat ik er eentje kan betalen en vrijdag mag ophalen. Deze Jan Modaal heeft genoeg ervaringen met 'gewone' dealers dat ik al weet dat ik daar helemaal niks aan ga missen. Tot aan de handtekening is alles koek en ei, maar elke vraag daarna (of het nou gaat om andere banden of een geconstateerd garantiegeval) voelt aan alsof je een moeilijke klant bent. Mijn ervaringen met Tesla in Den Haag zijn vooralsnog stukken beter, en heb na de bestelling inmiddels al een paar keer contact gezocht via mail en binnen een uur een telefoontje. Vooralsnog helemaal prima.
Geldt dit ook zakelijk? Ik ben een beetje nieuw in de Tesla scene dus ga niet alles qua opbouw nu eerst uitzoeken. Dat doe ik pas als ik echt besloten heb om een Tesla serieus mee te nemen in een eventuele aankoop. Normaliter als je na een aankoop bepaalde manco’s meldt dan kan er moeilijk gedaan worden en moet je helaas dreigen om je recht te halen Dat is niet alleen bij auto’s zo, dat lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. Mocht dit wel het geval zijn, mijn excuses dat ik je/het verkeerd ingeschat heb. Bovendien ga ik bij een auto niet uit van herroepingsrecht binnen 14 dagen.

En fijn dat je deze auto kan kopen! Geniet ervan zou ik zeggen, is toch altijd iets speciaals zo’n grote aankoop. Wie weet waar je eindigt in je leven, blijf dromen hebben. Ik kon vroeger niet eens een fiets kopen bij wijze van spreken.

• Inspired
Redondo1982 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:15:
[...]

Geldt dit ook zakelijk? Ik ben een beetje nieuw in de Tesla scene dus ga niet alles qua opbouw nu eerst uitzoeken. Dat doe ik pas als ik echt besloten heb om een Tesla serieus mee te nemen in een eventuele aankoop. Normaliter als je na een aankoop bepaalde manco’s meldt dan kan er moeilijk gedaan worden en moet je helaas dreigen om je recht te halen Dat is niet alleen bij auto’s zo, dat lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen. Mocht dit wel het geval zijn, mijn excuses dat ik je/het verkeerd ingeschat heb. Bovendien ga ik bij een auto niet uit van herroepingsrecht binnen 14 dagen.

En fijn dat je deze auto kan kopen! Geniet ervan zou ik zeggen, is toch altijd iets speciaals zo’n grote aankoop. Wie weet waar je eindigt in je leven, blijf dromen hebben. Ik kon vroeger niet eens een fiets kopen bij wijze van spreken.
In principe niet nee. Is consumentenrecht. Zo staat het ook in de algemene voorwaarden.

• -MD-
  • Nu online
@Redondo1982 Goed punt. Ik durf je niet te zeggen of dit ook zakelijk het geval is. De overeenkomst spreekt over een 'consument' dus ik denk dan van niet. Het relevante deel uit de overeenkomst (copy/paste vanuit pdf, zitten wat rare foutjes in de tekstherkenning):
Indien u een consument bent, en juridisch eigenaar van uw Voertuig, en deze Overeenkomst bent aangegaan uitsluitend met gebruik van een communicatiemiddel op afstand (bijvoorbeeld online of telefonisch) heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de Overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering van het Voertuig. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de Overeenkomst te herroepen, van ons terug. U dient het Voertuig onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de Overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons te retourneren. Wij zullen het Voertuig bij inlevering inspecteren en zullen op het aan u terug te betalen bedrag een zodanig bedrag in mindering brengen als nodig is om het Voertuig terug te
brengen in de staat waarin het zich bevond ten tijde van de levering, met inbegrip van, zonder beperking:

Een gebruiksvergoeding van EUR 0,55 per kilometer of het equivalent in uw plaatselijke valuta indien u meer dan 100 kilometer (60 mijl) met uw Voertuig heeft gereden;
Kosten voor herstel van enige schade aan het interieur en/of exterieur van het Voertuig;
Schoonmaakkosten in geval van vlekken, vuil, geuren of vervuiling die aan uw gebruik zijn toe te schrijven en die verder gaan dan wat redelijkerwijs kan worden verwacht op grond van uw inspectie van de aard, de kenmerken en de werking van het Voertuig;

Administratieekosten en/of juridische kosten die noodzakelijk zijn om de eigendom van het Voertuig aan ons over te doen gaan in het geval u het
Voertuig niet heeft geretourneerd met de benodigde documentatie.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het Voertuig die het gevolg is van het gebruik van het Voertuig, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het Voertuig vast te stellen, in overeenstemming met het recht dat deze Overeenkomst beheerst.
Modelformulier voor herroeping:
Aan: Tesla Motors Netherlands B.V., Burgemeester Stramanweg 122, 1101 EN Amsterdam, Nederland
Ik/Wij (*) deel/delen (1) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de koop van het volgende Voertuig herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):
Naam/Namen consument(en):
Adres consument(en):
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum
(*) Haal door wat niet van toepassing is.
Redondo1982 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:15:
[...]
Dankje. Altijd veel gewerkt en zelf geklust in huizen. Dat helpt :). Tesla is nieuw, Tesla is anders. Dat trekt me wel. Ook al vind ik het niet de mooiste auto, wij gaan er zeker een hoop plezier mee beleven. Maar zo'n overboeking, daar krijg ik toch wel een beetje koud zweet van ja. :o

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Inspired schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:44:
[...]

Ja. Die zit er ook op door de LM. Vraag is dus meer of Tesla nog steeds vanaf twee weken vooe blokkade gaat zoeken. Maar dat zal wel.
Daarom met de LM regelen, zolang er een blokkade opzit zal Tesla niets doen, dus probeer met de LM te regelen dat er geen blokkade op komt, of deze er eerder af kan/moet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tommie12
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:58:
Ik dacht ook dat ze een beetje afwilde van dat kwartaal gepush. Op zich maakt het toch niet mega veel meer uit zou je zeggen. Einde jaar kan ik nog wel inkomen, maar elk kwartaal dit circus. Moet je toch eigenlijk niet willen. Je maakt je eigen mensen gek ermee, en ook voor de kopers is het allemaal niet echt positief. En of er nu nog 1k auto's in Q1 komen of Q2 maakt met de huidige cijfers van ze toch niet veel meer uit. Maar goed, het is wat het is. :)
Eind december waren er wereldwijd ca 70.000 auto's in voorraad of in transit.
Doe dat x 60kUSD, en dit is een behoorlijke som geld.

Doe je als bedrijf niks om dat in de perken te houden, dan loopt dit enorm op.
Ze moeten dus wel iets doen om het aantal schepen dat "in transit" is beperkt te houden, en die boten "leeg" te verkopen.

• Inspired
Tommie12 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Eind december waren er wereldwijd ca 70.000 auto's in voorraad of in transit.
Doe dat x 60kUSD, en dit is een behoorlijke som geld.

Doe je als bedrijf niks om dat in de perken te houden, dan loopt dit enorm op.
Ze moeten dus wel iets doen om het aantal schepen dat "in transit" is beperkt te houden, en die boten "leeg" te verkopen.
Dat in transit komt juist omdat het nu allemaal per einde kwartaal gaat. Tenminste, veel wel. Je kunt ook de schepen wat beter verdelen over het kwartaal. Dat is wat ze ook een keer in de investors call zeiden. Maar volgens mij nog niet doen.

• Tommie12
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Dat in transit komt juist omdat het nu allemaal per einde kwartaal gaat. Tenminste, veel wel. Je kunt ook de schepen wat beter verdelen over het kwartaal. Dat is wat ze ook een keer in de investors call zeiden. Maar volgens mij nog niet doen.
De productie in het begin van het kwartaal gaat zo snel mogelijk de boot op, en dat stopt zowat als die boten niet meer op bestemming geraken voor het einde van dat kwartaal. Dan wordt er meer voor de lokale markt gebouwd.
Met Berlijn is die druk wat minder voor Europa. Dan kan je op 20 Maart nog een auto de fabriek buiten duwen die dan nog voor einde Maart bij de klant komt, zeker als dat in Duitsland is.
Maar aan een ritme van 4000 auto's per week betekent dat voor Berlijn op 2 weken ook al een pak auto's. En Shanghai duwt er makkelijk dubbel zo veel per dag buiten.
Tel daar nog wat restjes in elk land bij, en je komt snel aan grote bedragen...

• Mr.T1903
  • Laatst online: 16-03 10:57
Vrijdag 10/03 een M3 voorraadmodel besteld met mijn persoonlijke account. Om nadien dan over te zetten naar LM (ALD). Nu is mijn vraag wie ik het best kan contacteren om dit proces te versnellen. LM zegt dat het aangevraagd is via het bestelplatform. Tesla (BE) zegt dat het nog goedgekeurd moet worden door de Operation Team.

Gisteren een leverdatum gekregen 21/03 maar het wagen staat nog altijd op mijn naam.

Heeft iemand contactgegevens van de ‘Operation Team’?

Edit: Btw RN en VIN direct na het plaatsen van de bestelling gekregen

[Voor 7% gewijzigd door Mr.T1903 op 16-03-2023 10:23]

• Inspired
Mr.T1903 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:20:
Vrijdag 10/03 een M3 voorraadmodel besteld met mijn persoonlijke account. Om nadien dan over te zetten naar LM (ALD). Nu is mijn vraag wie ik het best kan contacteren om dit proces te versnellen. LM zegt dat het aangevraagd is via het bestelplatform. Tesla (BE) zegt dat het nog goedgekeurd moet worden door de Operation Team.

Gisteren een leverdatum gekregen 21/03 maar het wagen staat nog altijd op mijn naam.

Heeft iemand contactgegevens van de ‘Operation Team’?

Edit: Btw RN en VIN direct na het plaatsen van de bestelling gekregen
Operations team van wie? Tesla?

• Mr.T1903
Inspired schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Operations team van wie? Tesla?
Yep de Operation team van Tesla.

• Inspired
Mr.T1903 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Yep de Operation team van Tesla.
Denk dat je dan deze moet hebben; EnterpriseOperationsBE@tesla.com

Al weet ik niet of die verder met een eindklant communiceren.

• Mr.T1903
Inspired schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Denk dat je dan deze moet hebben; EnterpriseOperationsBE@tesla.com

Al weet ik niet of die verder met een eindklant communiceren.
Top thanks!! Ik zal eens proberen

• Pahlawan
Zojuist weer reactie van leaseplan, ze geven aan geen RN-nummer te hebben ontvangen. Raden me aan zelf contact op te nemen met Tesla omdat die vaak al wel beschikbaar is. Ff mailen naar Tesla dan.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:21

ScreamGT

joejoe

Update:

Hier is 3-3 de auto bij LeasePlan besteld door mijn werkgever. Afgelopen maandag 13-3 kreeg ik een mail van LeasePlan dat er een account aangemaakt is. Hier zie ik bij mijn bestelling de Model Y staan. Ook dat deze is besteld bij de fabriek…. heb alleen geen RN ontvangen. En leverweek is ook onbekend.

Ga vandaag denk ik even contact opnemen met LeasePlan en vragen naar een RN.

• Burakius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59
Besteld ergens in januari.MY RWD. Levering 21/03 --> omgezet naar 25/03. Wel een RN nummer. Alleen nog geen VIN nummer. Hoe lang duurt het tot je een VIN nummer krijgt?

Ik zie ook nog niets in de app?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Burakius schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:49:
Besteld ergens in januari.MY RWD. Levering 21/03 --> omgezet naar 25/03. Wel een RN nummer. Alleen nog geen VIN nummer. Hoe lang duurt het tot je een VIN nummer krijgt?

Ik zie ook nog niets in de app?
Ik wacht ook nog steeds op een VIN. Als ik de reacties hier mag geloven lijkt het vrij willekeurig.

Tesla geeft alleen een leverdatum van maart/april aan. Dat is dezelfde periode als wat er op de bestel pagina van Tesla staat en zegt dus vrij weinig.

MY wit, all black interior, 19” met trekhaak. 13-02 besteld door de LM. 21-02 een RN gekregen.

[Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-03-2023 12:20]

• Pahlawan
Update.
Bestelling gedaan 17-2 door leaseplan.

Zojuist gebeld naar de Tesla vestiging die het dichtstbij is en ze wisten me te vertellen dat er vandaag een auto is gekoppeld en ze konden me telefonisch het RN-nummer doorgeven!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:05
Ach ik dacht nee heb je, ja kan je krijgen om hem eerder te krijgen. Sta op de 23e voor ontvangst (M3 RWD black/ black). Aardige medewerker die het geprobeerd heeft en kon vertellen dat de auto nog in Barcelona staat. Was dus toch de Summit. Lijkt erop dat ze daar op de vrachtauto gaan richting Tilburg. Blijkbaar heeft het vervoer vertraging opgelopen.

[Voor 7% gewijzigd door DanielAlm op 16-03-2023 12:53]

• rbr1975
  • Laatst online: 17:14
17-11 via de LM een MY RWD Wit/Zwart/Standard/trekhaak besteld.
Helaas nog in afwachting van een VIN nummer (Tesla mag van de LM pas vanaf 21.03 leveren vanwege huidige leasecontract), dus verwacht pas volgende week op zijn vroegst een VIN nummer.

Weet iemand of de Hoegh Bangkok naar Zeebrugge komt en of hier MY opstaan. Zoniet wordt het erg lang wachten vrees ik, aangezien de Tesla Ship Tracker na de Hoegh Bangkok nog geen nieuwe schepen laat zijn.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-03 22:03

Thorne

Forrester

Afgelopen zaterdag een MY RDW besteld en vanmorgen opgehaald. Alles verliep vlekkeloos in Tilburg. Ze hebben het aardig voor elkaar daar.

>specs<

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:10
Thorne schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:38:
Afgelopen zaterdag een MY RDW besteld en vanmorgen opgehaald. Alles verliep vlekkeloos in Tilburg. Ze hebben het aardig voor elkaar daar.
Nog punten op/aan de auto bij aflevering? Mag zelf hier volgende week zaterdag naar het tilburgse dus errrrrg benieuwd oOo

3960wp SE

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-03 22:03

Thorne

Forrester

Xrypta schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Nog punten op/aan de auto bij aflevering? Mag zelf hier volgende week zaterdag naar het tilburgse dus errrrrg benieuwd oOo
Ik kon geen zaken vinden, auto was 100% geladen en ready to go.

>specs<

• Pahlawan
Begrijp van Tesla dat ik het VIN nummer niet uit de broncode van de website kan halen omdat dat gedeelte is afgeschermd in mijn account. Dit omdat ik een berijder account heb en de leasemaatschappij eigenaar is helaas.

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
Pahlawan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:12:
Begrijp van Tesla dat ik het VIN nummer niet uit de broncode van de website kan halen omdat dat gedeelte is afgeschermd in mijn account. Dit omdat ik een berijder account heb en de leasemaatschappij eigenaar is helaas.
Wat zijn eingelijk de limitaties van een berijders account i.p.v. een eigenaars account?

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:19
Beetje jammer dit, levering eerst gepland voor vandaag, dinsdag werd ik gebeld dat het vrijdag wordt ivm logistieke problemen, krijg ik net een telefoontje dat er schade is en er eerst een nieuwe bumper op de M3 moet. Die zou niet op voorraad zijn en nog gespoten moeten worden.
Ben benieuwd hoe lang de grap gaat duren!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:46
Update:

Vrij normaal voor lease, dan zie je niets, nada.

Ik heb ophaal afspraak op 21/3 en zie nog steeds niets, wordt na levering gefixt begreep ik.

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:46
rickiej556 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:42:
Beetje jammer dit, levering eerst gepland voor vandaag, dinsdag werd ik gebeld dat het vrijdag wordt ivm logistieke problemen, krijg ik net een telefoontje dat er schade is en er eerst een nieuwe bumper op de M3 moet. Die zou niet op voorraad zijn en nog gespoten moeten worden.
Ben benieuwd hoe lang de grap gaat duren!
Nieuwe/andere vragen? Ms een die op de site staat oid.
Ik denk dat he geen schadeauto hoeft te accepteren bij Tesla...

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:14
Vandaag m'n MYLR opgehaald in Tilburg. Goed geregeld daar, erg vriendelijke mensen!