Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:06
Vandread schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:56:
[...]

Dit pand?
https://goo.gl/maps/9NX8epCHaS6mscbS8
Als vervanging van het oude aan de Neckar 16, 2491 BD Den Haag?

Als nieuwe supercharger locatie niet heel nuttig aangezien aan de andere kant van de snelweg al een zit bij Savarin.
Als service locatie niveautje hoger wat wel mag, de oude zat wel weggestopt al heb ik hem nog nooit nodig gehad.

Edit: volgens de kaart alleen een supercharger locatie, al is de tijdslijn dan nogal anders: "Target opening in Q1 2024"
Leuk pand, goed bereikbaar met OV, zelfs met de staking nog :P Afgelopen vrijdag daar mijn MY RWD opgehaald!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

carpebios

-1 social credit

Zo, meer dan een maand tussen bestellen bij LP en een RN krijgen van Tesla? Dan kan ik nog lang wachten ben ik bang. De leertijden zijn wel weer terug van juni naar maart/april op de site.

[Voor 23% gewijzigd door carpebios op 13-03-2023 16:57]

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
nils7 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:53:
[...]

Oh lol wist niet eens dat het een hotel was :')
Tis ook geen van der valk. maar goed... inderdaad wel op loopafstand :)

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Vandaag sms gekregen voor afleveren. Kan 21 maart de auto ophalen. Betreft Tesla Model Y RWD wit met zwart interieur en standaard velgen (privéaanschaf).

23/02 Besteld en meteen RN nummer toegewezen
24/02 VIN toegekend
13/03 SMS ontvangen voor plannen ophaalafspraak

Ben heel benieuwd of de rest ook soepel gaat.

[Voor 7% gewijzigd door captain007 op 13-03-2023 17:08]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Redondo1982 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:36:
[...]

De voordelen die jij noemt is karakteristiek voor het type auto, te weten elektrisch.
+ waarbij Tesla een aantal daarvan beter doet dan andere merken die ook EV's leveren.
Ik hoopte echt enorme voordelen van je te krijgen tov de discussie die is ontstaan wegens slechte kwaliteit bij aflevering.
Ok, ik weet niet waar die hoop is ontstaan.
Doek van een auto halen en/of champagne is wel leuk, maar hoeft van mij ook niet perse. Maar je kunt wel op z'n minst doen alsof een klant geen nummer is. Ik zie dus het voordeel niet tov de gevestigde orde, als ik jouw woorden gebruik. Op mij kom je over als een fan van Tesla en dat is helemaal niet erg.
Het is ook lastig aan anderen over te brengen. En als ik geen Tesla fan was, dan had ik er nu niet opnieuw één gekocht toch? Ik ben echter geen fanboy die alles als zoete koek slikt. Ze moeten mij donderdag als ik de auto ga ophalen ook niet proberen af te schepen met een slechte auto die niet door de QC hoort te komen.

Ik bekijk Tesla echter niet alleen als consument. Maar vind het een interessant bedrijf, heb Tesla aandelen, etc. Dus ik neem misschien meer dan anderen die kant van het verhaal mee in de manier waarop ik naar zaken kijk.
Dat heb ik met MB (auto) en met andere merken zoals Apple en Dell, maar daar kijk ik nog steeds kritisch naar en verdedigen doe ik ze niet. Ze kloppen uiteindelijk allemaal mijn geld uit mijn zak, dus dan ben ik echt scherp. Is het goed, dan kunnen ze ook veel bij me krijgen.
Eens. Maar ik verdedig Tesla ook niet, ik licht alleen toe waarom ze het vanuit de bedrijfsstrategie zo doen, ik zeg niet dat dat richting een consument OK is. Blijkbaar is het niet voor iedereen helder dat uitleggen hoe een bedrijf werkt niet hetzelfde is als een bedrijf verdedigen. Niemand hoort mij zeggen dat het OK is, ik leg alleen uit waarom ze het doen en als consument is dat dus iets waar je tegenaan kunt/zult lopen. Daar heb je dan mee te dealen. Bij Tesla kan je je daar over opwinden, maar daarom denk ik dat je in hun profiel moet passen wil je daar op de langere termijn niet gefrustreerd door raken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:14
yassiro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:04:
Ik word wel een beetje ongeduldig :|.
  • MY LR zwart-zwart zonder trekhaak:
  • Besteld op 19 januari direct bij Tesla, zakelijk.
  • Eindfactuur sinds 7 februari met VIN.
  • Verwachte levertijd 13-23 mrt.
Hoop dat ik snel weet waar ik aan toe ben. Nog andere met vergelijkbare configuratie en besteldatum?
MY LR zwart-zwart met trekhaak:
- 21/2 besteld direct bij Tesla, privé
- 21/2 RN gekregen
- 6/3 VIN gekregen (Berlijn)
- 9/3 1e levering verplaatst
- 16/3 2e levering
oOo

Acties:
  • +6Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-03 15:10
Afgelopen vrijdag in de sneeuwstorm (lichtelijk overdreven) onze blauwe Model Y rwd 19” met trekhaak opgehaald in Tilburg. Ik zal hier onze ervaring beschrijven.

Een paar minuten na half 4 liepen wij naar binnen en meldden ons bij de balie. We waren iets te laat, maar dit was geen probleem en we konden zo doorlopen naar onze auto na een korte uitleg en het zetten van 2 handtekeningen.

Eerste indruk: wauw! Deze machtige koets is van ons! (Privé gekocht, nog niet eerder een nieuwe auto gekocht). Achteraf heel blij dat we onze witte bestelling om hebben geruild naar het blauwe voorraadmodel met wit interieur. Het blauw vinden wij erg mooi en het was ook nog eens de enige blauwe Y die er stond, op een blauwe 3 na.

De panel gaps waren voor zover ik heb kunnen ontdekken perfect. Ook in het interieur zag niks er scheef uit, alles was top. De lak daarentegen niet. Rechts voor, niet ver van de koplamp, zat er een flinke schaaf(?) kras achtig in de verf. Die had ik gemist, gelukkig is mijn vriendin scherp. Dit hebben we aangegeven, waarna de auto meteen is meegenomen om te polijsten. 5 minuten later hadden we een puntgave auto.

Verder merkte ik op dat het links voor het raam niet dicht wilde blijven. Als ik hem helemaal omhoog deed, kwam deze meteen weer een paar centimeter naar beneden. Ook dit aangegeven en de oplossing was het motortje resetten door meerdere keren, snel achter elkaar het raam omhoog proberen te doen. Volgens de medewerker kwam dit omdat het rubber nog wat stug is en uit voorzorg kan de auto dit dan doen om het raam heel te houden. Verder heb ik hier geen last meer van gehad, hoop dat dit zo blijft.

Dat waren de enige 2 punten. Mobiels gekoppeld, wat instellingen aangepast (die ik achteraf weer opnieuw mocht doen ondanks dat ik dit hier al ergens had gelezen :+ ) en gaan met die banaan! De rit terug was heerlijk. Na ongeveer 10 minuten was het systeem gekalibreerd (tijdens het kalibreren staat er een melding op het scherm) werkte de Autopilot. We hebben de basis, maar ik merk nu al dat dit meer dan voldoende is.

Over het rijgedrag zit ik nog met 1 puntje. Op snelheden vanaf ongeveer 100 km/h trilt de auto wat. Dit voel je in de zitting en in het stuur. Ook niet continu, maar wel een groot deel van de tijd. Het is niet verschrikkelijk, maar wel vervelend op een lange rit. Ik vraag me af of dit door de te harde banden komt (koud 3.1/3.2 bar terwijl 2.9 voorgeschreven staat) of dat deze niet goed afgesteld zijn. Ik ga er nog wat lucht uithalen om te kijken of dit de oplossing is, anders schiet ik er een afspraak voor in.

Kortom, een goede ervaring met afleveren en we zijn super blij met de auto! Ons voorraadmodel was dus ook helemaal nieuw, 6 km op de teller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SjoerdV nl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:28

SjoerdV nl

Be the change.

Ook hier vandaag een sms binnengekomen om 21/3 naar Tilburg te komen.

Leaseauto, medio januari besteld.

MY rwd, white.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Vraagje: hoe groot schatten jullie de kans in dat je bij voorraadmodel RWD dat nu op de website (nl) staat niet de nieuwste verbeteringen krijgt (betere ophanging, geluidswerend glas, hoedenplank, etc.)?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

tkskater schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:25:
Over het rijgedrag zit ik nog met 1 puntje. Op snelheden vanaf ongeveer 100 km/h trilt de auto wat. Dit voel je in de zitting en in het stuur. Ook niet continu, maar wel een groot deel van de tijd. Het is niet verschrikkelijk, maar wel vervelend op een lange rit. Ik vraag me af of dit door de te harde banden komt (koud 3.1/3.2 bar terwijl 2.9 voorgeschreven staat) of dat deze niet goed afgesteld zijn. Ik ga er nog wat lucht uithalen om te kijken of dit de oplossing is, anders schiet ik er een afspraak voor in.
Kan ook komen door vierkante banden ivm het lang stilstaan op de boot, zou dan vanzelf moeten verdwijnen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

TCMR schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:33:
Vraagje: hoe groot schatten jullie de kans in dat je bij voorraadmodel RWD dat nu op de website (nl) staat niet de nieuwste verbeteringen krijgt (betere ophanging, geluidswerend glas, hoedenplank, etc.)?
Die kans acht ik nihil, omdat deze zeer waarschijnlijk allemaal op de boot van vorige week uit Shanghai stonden, met allemaal 2023 modellen. Ook de boot ervoor betrof al 2023 modellen. Je kunt Tesla altijd even bellen. Daarnaast stonden voorheen de VIN's bij voorraadmodellen, met een VIN-checker zou je dan kunnen zien welk modeljaar het betreft.

• tkskater
Ik kan over ons voorraadmodel in elk geval zeggen dat het dubbel glas voor en achter en de hoedenplank gewoon aanwezig zijn.

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-03 23:14
CptnBamboo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:55:
Bestelling M3P

16/01 - Booking Invoice en 26/01 Order Agreement gekregen
21/02 - Estimated Delivery: March 11 - March 27
13/02 - Estimated Delivery: March 14 - March 26 & VIN bekend
08/03 - Estimated Delivery: March 13 - March 19
13/03 - Nog steeds niets vernomen van Tesla zelf. Gebeld en te horen gekregen dat auto nog op boot staat en 16-17 Maart in Zeebrugge verwacht wordt. Gek dat ze dan vorige week nog de levertermijn op deze week gelegd hebben.
Grappig, die van mij zou eind deze maand aankomen en nu mag ik hem zomaar overmorgen gaan ophalen... Zouden ze hem omgewisseld hebben? (ook een M3P)

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:42
Tommie12 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:00:
Vandaag toch nog maar eens gebeld... en nog steeds is er geen VIN gelinkt aan mijn order.
Ik begin het stevig te betwijfelen of ik deze maand nog mijn blauwe Y LR ga krijgen...
Ik hoop dat die op de Dream Orchid staat die op 22/3 in Zeebrugge aan komt.
Hier hetzelfde: nog steeds geen VIN of SMS.
MY LR Blauw/zwart/19”/trekhaak
Besteld 27-01-23 via LM.

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
@dirkmuis Vandaag kenteken ontvangen voor ophalen komende donderdag. Vorige week de afhaal afspraak gemaakt. Zou hem bij Unive verzekeren maar dat is tov vorige week behoorlijk duurder geworden. Nu waarschijnlijk Inshared.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.

• vaduga
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-03 22:11
7-2 order geplaatst bij LM
16-2 order bevestigd door Tesla
13-3 sms voor ophalen op 21-3

Y - Wit/Zwart/19”

Afgelopen weken vrij intensief dit forum gevolgd en eigenlijk met veel plezier gelezen hoe iedereen toeleeft naar de komst van zijn/haar tesla. Auto is overigens “van de zaak”, maar dat maakt de voorpret er niet minder om voor mij.

Contact met Tesla tot nu toe als prettig ervaren.
Ik zal na volgende week dinsdag nog beschrijven hoe de aflevering gegaan is.

• Ninjetsu NL
tkskater schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:50:
[...]

Ik kan over ons voorraadmodel in elk geval zeggen dat het dubbel glas voor en achter en de hoedenplank gewoon aanwezig zijn.
Ik zou eens moeten kijken of ik dubbel glas heb maar ga er van uit van wel, de hoedenplank is er in ieder geval :)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
nzxtviper schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Hier hetzelfde: nog steeds geen VIN of SMS.
MY LR Blauw/zwart/19”/trekhaak
Besteld 27-01-23 via LM.
Welke LM? Arval in België?

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:42
Tommie12 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:31:
[...]

Welke LM? Arval in België?
Arval NL….

• Tommie12
  • Nu online
Ik heb een vermoeden….

De laatste boot die dit kwartaal in Zeebrugge aan komt is de Dream Orchid. Die zou er zijn op 22 Maart na een stop in Southampton op 19/3.
Ik denk dat de auto’s die dan aankomen vrijwel allemaal in België, zuiden van NL, noorden van Frankrijk uitgeleverd worden, en niet nog verder het continent op gaan omdat anders het risico te groot is dat ze onvoldoende vrachtwagens vast krijgen om die voor kwartaaleinde nog aan de klant te bezorgen.

Kan best onzin zijn, ik troost me met de gedachte dat dat nog de laatste kans is dat ik mijn auto deze maand nog krijg. April zal sowieso niks worden voor alles wat uit China komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 16:02
yassiro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:04:
Ik word wel een beetje ongeduldig :|.
  • MY LR zwart-zwart zonder trekhaak:
  • Besteld op 19 januari direct bij Tesla, zakelijk.
  • Eindfactuur sinds 7 februari met VIN.
  • Verwachte levertijd 13-23 mrt.
Hoop dat ik snel weet waar ik aan toe ben. Nog andere met vergelijkbare configuratie en besteldatum?
Afspraak gepland. Maandagochtend haal ik hem op 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
tkskater schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:25:

Heeft die van mij ook, komt door het lange stilstaan. Ik las juist dat 3.3 bar aanbevolen werd door iemand hier. Gewoon rijden en geduld hebben, als het goed is gaat het vanzelf over.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JerCre
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 08:17
Hier ook vandaag de langverwachte sms binnen.

Gaat om een witte MY RWD 19” met trekhaak. Besteld via LM met besteldatum 6/2.

Ophalen op 21/3 in Tilburg.

Weet iemand trouwens of je nog een bevestigingsmail/sms krijgt nadat je met ‘ja’ op de leverings-sms antwoordt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:01
Tommie12 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:45:
Ik heb een vermoeden….

De laatste boot die dit kwartaal in Zeebrugge aan komt is de Dream Orchid. Die zou er zijn op 22 Maart na een stop in Southampton op 19/3.
Ik denk dat de auto’s die dan aankomen vrijwel allemaal in België, zuiden van NL, noorden van Frankrijk uitgeleverd worden, en niet nog verder het continent op gaan omdat anders het risico te groot is dat ze onvoldoende vrachtwagens vast krijgen om die voor kwartaaleinde nog aan de klant te bezorgen.

Kan best onzin zijn, ik troost me met de gedachte dat dat nog de laatste kans is dat ik mijn auto deze maand nog krijg. April zal sowieso niks worden voor alles wat uit China komt.
Strooien ze dan ook nog met korting? Het is nu wel wat karig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JerCre schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:08:
Weet iemand trouwens of je nog een bevestigingsmail/sms krijgt nadat je met ‘ja’ op de leverings-sms antwoordt?
Ja, er volgt nog een "Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak ..." SMS. Duurde hier wel 3 dagen.

[Voor 3% gewijzigd door Taro op 13-03-2023 19:12]

• JerCre
  • Laatst online: 22-03 08:17
Taro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Ja, er volgt nog een "Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak ..." SMS. Duurde hier wel 3 dagen.
Thanks!

• tkskater
pretpik schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:04:
[...]

Heeft die van mij ook, komt door het lange stilstaan. Ik las juist dat 3.3 bar aanbevolen werd door iemand hier. Gewoon rijden en geduld hebben, als het goed is gaat het vanzelf over.
Heb jij ze nu ook op 3.3 bar dan? Want dan hoor ik het graag als je er uiteindelijk geen last meer van hebt :9

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Taro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Die heb ik nooit ontvangen.
tkskater schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Heb jij ze nu ook op 3.3 bar dan? Want dan hoor ik het graag als je er uiteindelijk geen last meer van hebt :9
Ja, niks aan gedaan. Er staat nu 600 km op de teller en voor m'n gevoel is het wel iets minder geworden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• vandenabaele
  • Laatst online: 27-03 23:14
[quote]pretpik schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:37:
[...]

Die heb ik nooit ontvangen.
[...]

Hier ook niet ontvangen, hopelijk mag ik woensdag alsnog gaan...

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:30
Niet zo heel groot denk ik. Heb zelf vandaag omgeboekt naar een snel leverbare Y RWD en die was zo begreep ik afgelopen zaterdag in de haven aangekomen en moet nog op transport naar NL. Ik hoop op Utrecht, maar zal waarschijnlijk wel Tilburg worden...

[Voor 6% gewijzigd door R2L op 13-03-2023 19:43]

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:34
Denyo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:13:
@dirkmuis Vandaag kenteken ontvangen voor ophalen komende donderdag. Vorige week de afhaal afspraak gemaakt. Zou hem bij Unive verzekeren maar dat is tov vorige week behoorlijk duurder geworden. Nu waarschijnlijk Inshared.
Promovendum niks?

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:34
JerCre schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:08:
Hier ook vandaag de langverwachte sms binnen.

Gaat om een witte MY RWD 19” met trekhaak. Besteld via LM met besteldatum 6/2.

Ophalen op 21/3 in Tilburg.

Met ja antwoorden?
Ik moest een leverdag en tijd kiezen. In de sms stond een link.

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:05
dirkmuis schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Met ja antwoorden?
Ik moest een leverdag en tijd kiezen. In de sms stond een link.
Ik ook - 22 maart geworden voor MY blauw. En dat het een touchless delivery ervaring zou zijn….

Eerdere afspraak van witte was met JA of NEE, terwijl nu keuze mogelijk was. Mooi Tesla !

[Voor 7% gewijzigd door ronver op 13-03-2023 19:53]

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:27
Vandaag ook de sms gekregen voor 21-3, met nee beantwoord omdat ik de 20ste op vakantie ga.
Hoop dat ze me nog ergens ervoor in kunnen plannen.

MY RWD midnight silver, zwart int. 20inch induction en trekhaak

31-01 door LM besteld
15-02 vin nummer ontvangen
13-03 sms ontvangen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pk1970
  • Laatst online: 26-03 10:41
MY RWD wit 19" met trekhaak besteld op 31-1
VIN bekend sinds 10 februari
leverperiode werd toen aangegeven met 1 - 15 maart, en op de factuur staat leverdatum 8 maart. Maar zoals ik al begrepen heb betekent dat weinig.
Check op de Hoegh site gaf geen match, dus de auto staat op een andere boot.
Ik gok op de Glovis Sunrise
op 2 maart is de leverperiode aangepast naar 9-23 maart.
op 11 maart zag ik een MY RWD wit/zwart, maar zonder trekhaak, met 2820,- korting bij snel leverbare modellen staan. (en omdat er geen trekhaak van 1350,- bij zit in totaal dus 2820 + 1350 = 4170,- goedkoper) de trekhaak laat ik er naderhand nog wel onder zetten. (is bedoeld om sporadisch een aanhanger te kunnen trekken)
die dag nog gemaild en reactie gekregen van Tesla Eindhoven: mijn bestelling is omgezet naar dit model met korting! (netjes Tesla)
leverperiode is nu 9-27 maart.
hopelijk inderdaad nog uitlevering in deze maand..... elke dag wachten op de SMS....

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Zou snel moeten kunnen. Staan gewoon op voorraad nu. :)
Ik kreeg het volgende terug: “U bent nog niet gekoppeld aan een auto zie ik in ons systeem, de verwachte leverperiode is Mar - Apr 2023”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TCMR
Taro schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:40:
[...]Die kans acht ik nihil, omdat deze zeer waarschijnlijk allemaal op de boot van vorige week uit Shanghai stonden, met allemaal 2023 modellen.
Top, bedankt, besteld! VIN-digit 10 is "P" dus helemaal oké! (y)

@monica66 Oh, jij ook hier? ;)

• TCMR
R2L schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:41:
[...]Ik hoop op Utrecht, maar zal waarschijnlijk wel Tilburg worden...
Heb ook Tilburg al doorgekregen (stond er trouwens al op de website bij, bedenk ik me nu). We hebben zaterdag een feestje in de buurt, misschien ervoor even de auto ophalen? ;)

• R2L
TCMR schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:36:
[...]

Heb ook Tilburg al doorgekregen (stond er trouwens al op de website bij, bedenk ik me nu). We hebben zaterdag een feestje in de buurt, misschien ervoor even de auto ophalen? ;)
Bij mij staan RN en VIN in mijn account en ik heb ook gelijk al betaald (en is ook al verwerkt in account). Staat nu nog verwachte levertijd 22 - 31 maart en dat ze zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. Heb nog geen locatie staan.

[Voor 3% gewijzigd door R2L op 13-03-2023 21:46]

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Aankomende zaterdag mag ik mijn Model 3 RWD ophalen (privéaanschaf, tijdlijn zal ik morgen sturen)

Nu keek ik een beetje door het forum en zie ik bepaalde (gigantische) lijsten met punten die je moet controleren bij afhalen. Dit is voor mijn gevoel echt heel erg veel.

Is er iemand die een (verkorte) lijst heeft met belangrijke punten om te controleren?

Alvast bedankt : )

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Yes. Vanaf half januari al. Enne.. jij nu ook? ;)

• Grimm1
  • Laatst online: 26-03 21:11
Balen dit... 8/3 SMS ontvangen om mijn M3 RWD komende zaterdag (18/3) op te halen, vanochtend ook kenteken en VIN gekregen. Krijg ik vanmiddag een SMS dat mijn levering vertraagd is vanwege logistieke redenen. Nu moet ik nog tot volgende week vrijdag (24/3) wachten voor ik hem op mag halen 🥲

[Voor 3% gewijzigd door Grimm1 op 13-03-2023 22:34]

• R2L
Grimm1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:33:
Balen dit... 8/3 SMS ontvangen om mijn M3 RWD komende zaterdag (18/3) op te halen, vanochtend ook kenteken en VIN gekregen. Krijg ik vanmiddag een SMS dat mijn levering vertraagd is vanwege logistieke redenen. Nu moet ik nog tot volgende week vrijdag (24/3) wachten voor ik hem op mag halen 🥲
Ja transport schijnt een dingetje te zijn. Dit vertelde de Tesla sales persoon me vanmorgen ook dat de auto in de haven (Zeebrugge?) stond en dat ze gingen kijken om 'm zo snel mogelijk naar NL te krijgen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:14
Jesper.B schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:50:
[…]
Is er iemand die een (verkorte) lijst heeft met belangrijke punten om te controleren?
Er is al vaker over gepraat in deze thread idd. Zelf was ik er ook mee bezig en kwam deze lijst tegen: https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/
Staan een aantal musts in die de lijst wat korter maken.

Daarnaast vond ik deze via Reddit: https://github.com/polymorphic/tesla-model-y-checklist

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
rutger7435 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:49:
[...]

Er is al vaker over gepraat in deze thread idd. Zelf was ik er ook mee bezig en kwam deze lijst tegen: https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/
Staan een aantal musts in die de lijst wat korter maken.

Daarnaast vond ik deze via Reddit: https://github.com/polymorphic/tesla-model-y-checklist
Dit zocht ik, dankjewel!

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:27
Grimm1 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:33:
Misschien kan ik jou plekje claimen😇

• hciemat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03 23:26
Gisteren ook een sms ontvangen. Helaas met nee beantwoord want kan de 21e niet in Tilburg zijn. Heb contact opgenomen met Sales en binnen drie minuten je datum gewijzigd naar de 22e. Ophalen alsnog in Tilburg.

20 feb MY RDW MG besteld en RN ontvangen. 13 maart sms met leverdata ontvangen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TCMR
monica66 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:32:
[...]
Yes. Vanaf half januari al. Enne.. jij nu ook? ;)
Ja, gisteravond de knoop maar doorgehakt. Maar vanmiddag nog proefrit, dus als m'n meisje, voor wie deze auto is, het niks vindt, annuleer ik de bestelling (kosten vind ik fair).

Ik had jouw berichtje dat je je Niro EV bestelling geannuleerd had in het "andere topic" (Niro EV levertijdentopic) wel gelezen, maar eigenlijk niet goed gerealiseerd dat een Tesla MY RWD momenteel een veel betere optie is, voor beduidend minder geld van de Niro ExecutiveLine die we in (eindeloze) bestelling hadden staan.

Wat we gaan missen:
  • Leuke(re) kleur (maar of oranje Niro's ooit nog in NL geleverd gaan worden is maar de vraag, we zaten inmiddels echt te wachten op het telefoontje "sorry, in deze lakkleur wordt niet meer geproduceerd"...)
  • Schuif/kanteldak (ben geen fan van panoramadak, in de zomer)
  • Geventileerde voorstoelen
  • HUD
  • 200 kg minder gewicht
  • Beschaafdere afmetingen
  • Harman Kardon audio (al betwijfel ik of de Harman Kardon installatie in de Niro EV beter is dan de audio in de MY)
Tja, en dan de looks. De Niro EV gaat geen schoonheidsprijs winnen, maar die Model Y, dat is toch wel echt een SUPERLELIJKE auto ("shitting dog with duckface", haha, so true!). Maar m'n meisje heeft een Grote-Auto-Fetisj, dus die gaat het helemaal leuk vinden, vrees ik.

Verder krijg je er veel mooie opties, de beste (en nieuwste) technologie, en een kobaltvrij accupakket voor terug. En van het kostenverschil kunnen we 'm in een leuk kleurtje laten wrappen.

En ja, dan nog die directeur van Tesla, hoe moet ik dat op feestjes uitleggen? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
TCMR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Tja, en dan de looks. De Niro EV gaat geen schoonheidsprijs winnen, maar die Model Y, dat is toch wel echt een SUPERLELIJKE auto ("shitting dog with duckface", haha, so true!). Maar m'n meisje heeft een Grote-Auto-Fetisj, dus die gaat het helemaal leuk vinden, vrees ik.

Verder krijg je er veel mooie opties, de beste (en nieuwste) technologie, en een kobaltvrij accupakket voor terug. En van het kostenverschil kunnen we 'm in een leuk kleurtje laten wrappen.

En ja, dan nog die directeur van Tesla, hoe moet ik dat op feestjes uitleggen? :P
Dat laatste bij een Renault/Nissan rijder gewoon counteren met een vraag over Ghosn :P :+

• Timka100
  • Laatst online: 14:27
Timka100 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:07:
[...]

Hier ook hetzelfde via de lokale dealer (Purmerend) gedaan, ze gaven aan dat het lastig was, maar na 2e keer bellen hebben ze een nieuwe factuur aangemaakt en is er ook een ander VIN toegewezen. Ze vonden zelf ook dat nog niet geleverde modellen er recht op zouden moeten hebben.

Ze zeiden zelfs dat het voor hen meer werk zou zijn om de auto te cancelen en opnieuw te bestellen en gaven aan het heel druk te hebben. Leverdatum is 25 Maart, maar dan kan ik helaas niet :|
Update:
Leverdatum laten aanpassen naar 20 maart (5 dagen eerder :*) ) onder voorbehoud van wijzigingen omdat ze aangeven dat ze wat achterlopen in het vervoeren van de autos naar Tilburg. Hopelijk vallen de stakingen die dag mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:43

ScreamGT

joejoe

Vandaag mijn bestelling in de LeasePlan app verschenen. Heeft een weekje geduurd na het plaatsen bij de LM. Nu wachten op een RN nummer. Ik heb overigens al een tesla account aangemaakt :+ Kijken of deze daar automatisch in verschijnt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 21:28
ScreamGT schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:18:
[Afbeelding]

Vandaag mijn bestelling in de LeasePlan app verschenen. Heeft een weekje geduurd na het plaatsen bij de LM. Nu wachten op een RN nummer. Ik heb overigens al een tesla account aangemaakt :+ Kijken of deze daar automatisch in verschijnt.
Je hebt niets aan Leaseplan of leaseplan app. Gewoon wachten op de RN nummer vanuit leaseplan (lees actief benaderen) en dan via de delivery mail van tesla vragen of er een VIN gekoppeld is aan je RN nummer

success!

Van het kastje naar de muur lopen...

• Tommie12
  • Nu online
Ik krijg net de melding dat de kans klein wordt dat de auto nog deze maand geleverd wordt...
Misschien doen ze het om wat minder telefoontjes en mails te krijgen.

Underpromise and overdeliver ?

Besteld in 2022 met blok tot 15/1/23.
Indicatie was 1ste helft Maart.

Besteld MY LR Blauw/Wit/19'/trekhaak/EAP

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03 20:46
DaannO schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:41:
Vandaag ging ik mijn zwarte Model Y P in Utrecht ophalen. Inmiddels een gigantische desillusie rijker, spijtig genoeg. Ongeveer alles wat mis kan gaan bij een levering van een nieuwe auto, ging ook daadwerkelijk mis.

Het begon al bij het overhandigen van de RDW-papieren; die stonden op een totaal andere naam. De auto bleek nog gekoppeld te zijn aan een ander persoon. Lang verhaal kort; ik zou hem sowieso niet mee krijgen vandaag.

Vervolgens ging ik de auto maar alvast inspecteren. De score was 1 grote kras op het zijpaneel van de passagiersdeur, 1 buts in de zwarte velg die diep genoeg was om het metaal te zien en daarnaast een tal van kleinere krassen op eigenlijk elk paneel wel.

Het meest pijnlijke is dat de medewerkers zero fucks geven. De dingen komen aan de lopende aan, worden als een gek schoon gemaakt en net zo snel uitgeleverd. Het is simpelweg lopende band werk en je kunt dus op 0 sympathie rekenen. Er werd oa gezegd dat de kwaliteit van de zwarte lak minder was dan de zilveren en dat je daardoor alles er op ziet. Drie auto's verder op stond ook zwarte Y, die amper micro-krasjes had.

Lang verhaal kort; ik krijg nu een andere P die ze maandag komen brengen. Pfff, weer een illusie armer..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wohoo! Zojuist mijn nieuwe Model Y P in ontvangst mogen nemen. Ze zijn hem komen brengen én deze keer zonder krassen en beschadigingen _/-\o_ Erg blij mij; je ziet gewoon dat hij net gespoten is, in tegenstelling tot de eerste die overal micro krasjes heeft! Pfff, wat een opluchting :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CorvusGS
  • Laatst online: 20-03 08:40
Model Y Long Range, wit, zwart interieur, 19”, op 22/02 besteld, 7/03 mail van de account manager dat de wagen zeker in maart wordt geleverd. Vandaag een berichtje van onze fleet manager dat ik op 16/03 de wagen mag gaan halen in Aartselaar. Onder voorbehoud want volgens hem loopt er door de grote drukte wel een en ander in de mist bij Tesla.

Het is een bedrijfswagen maar aangekocht door mijn werkgever, geen leasing.

EDIT: net telefoon gekregen van Tesla Aartselaar, of ik de wagen vandaag of morgen al kan komen halen. Zal dus morgen worden :)

[Voor 13% gewijzigd door CorvusGS op 14-03-2023 15:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:35
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Dat laatste bij een Renault/Nissan rijder gewoon counteren met een vraag over Ghosn :P :+
Of even vragen hoe lang hun levertijd ook al weer was :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 22:53
MY RWD wit, zwart int, 19” “kaal deluxe”
24-2 besteld en direct VIN en RN leverdatum 27-2
27-2 leverdatum aangepast naar 9-3/23-3
9-3 leverdatum aangepast naar 13-3/23-3
Inmiddels zag ik op de site voorraad modellen voorbijkomen met forse kortingen, ook de “kaal deluxe” uitvoering,
11-3 overleg met Tesla Eindhoven met de vraag wat de reden voor die kortingen is. Antwoord; we hebben veel auto’s binnen en zo proberen we wat extra te verkopen. Als je snel bent kun je hem wellicht omzetten. Helaas was daar op zaterdag geen mogelijkheid voor.
13-3 weer contact met Tesla Eindhoven; helaas de kortingsauto van zaterdag is al weg maar hou vooral de website in de gaten want er volgen er wellicht nog meer. Zeker zolang er nog geen exacte leverdatum is kan dit probleemloos.
13-3 een uur later….. ik ververs de pagina en ik zie weer een aanbieding staan, zelfde uitvoering waar ik eerder €47992,50 voor moest betalen nu voor €45172,50 🥳
Direct gebeld met mijn contact in Eindhoven en hij had hem ook gezien en al gekoppeld 👍🏻
14-3 eindfactuur binnen en wat schetst mijn verbazing….. VIN nummer gewoon hetzelfde. 🤪
Nu afspraak ingepland om 20-3 de auto op te halen. Ik kan niet wachten. 😎

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2L
tjeerdgiesbers schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:22:
Inmiddels zag ik op de site voorraad modellen voorbijkomen met forse kortingen, ook de “kaal deluxe” uitvoering,
11-3 overleg met Tesla Eindhoven met de vraag wat de reden voor die kortingen is. Antwoord; we hebben veel auto’s binnen en zo proberen we wat extra te verkopen. Als je snel bent kun je hem wellicht omzetten. Helaas was daar op zaterdag geen mogelijkheid voor.
13-3 weer contact met Tesla Eindhoven; helaas de kortingsauto van zaterdag is al weg maar hou vooral de website in de gaten want er volgen er wellicht nog meer. Zeker zolang er nog geen exacte leverdatum is kan dit probleemloos.
13-3 een uur later….. ik ververs de pagina en ik zie weer een aanbieding staan, zelfde uitvoering waar ik eerder €47992,50 voor moest betalen nu voor €45172,50 🥳
Direct gebeld met mijn contact in Eindhoven en hij had hem ook gezien en al gekoppeld 👍🏻
14-3 eindfactuur binnen en wat schetst mijn verbazing….. VIN nummer gewoon hetzelfde. 🤪
Mooi man! gefeliciteerd! Kan je 'm nog eerder ophalen dan ik, want hier staat nog tussen 22 & 31-maart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 27-03 19:58
tjeerdgiesbers schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:22:
Van harte! Toch is dit ook wel weer bijzonder, mocht je het geluk hebben dat er een voorraadauto in precies jouw samenstelling in prijs verlaagd is, gaat Tesla jouw huidige bestelling omzetten naar dezelfde kortingsprijs. (Mits je daar zelf achteraan gaat, wat nog te begrijpen valt). Dat voelt wel wat wrang voor de mensen die net een andere samenstelling hebben.

Mijn samenstelling is zowat de enige die ik niet voorbij heb zien komen met korting, Y RWD zwart, 19”. Ook met geen mogelijkheid korting kunnen bedingen.

Ik misgun het niemand hoor, maar gewoon even mijn gedachtengang. Vrijdag mag ik de auto ophalen, kenteken en meldcode op 13-03 ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
MarcelF1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Van harte! Toch is dit ook wel weer bijzonder, mocht je het geluk hebben dat er een voorraadauto in precies jouw samenstelling in prijs verlaagd is, gaat Tesla jouw huidige bestelling omzetten naar dezelfde kortingsprijs. (Mits je daar zelf achteraan gaat, wat nog te begrijpen valt). Dat voelt wel wat wrang voor de mensen die net een andere samenstelling hebben.

Mijn samenstelling is zowat de enige die ik niet voorbij heb zien komen met korting, Y RWD zwart, 19”. Ook met geen mogelijkheid korting kunnen bedingen.

Ik misgun het niemand hoor, maar gewoon even mijn gedachtengang. Vrijdag mag ik de auto ophalen, kenteken en meldcode op 13-03 ontvangen.
Met dikkere velgen eronder heb ik die wel gezien...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelF1
Ninjetsu NL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:23:
[...]

Met dikkere velgen eronder heb ik die wel gezien...
Klopt, heb ik nog wel even aan getwijfeld. Alleen bij de RWD is iedere kilometer range die je inlevert wel krap, plus dat ik de Y op 19” al niet heel comfortabel vond.

Durfde ik dus al met al niet aan.

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:15
Voor mijn gevoel hoor ik weinig meer over leveringen van de MY LR QS. Ik hoor/ lees ook niets meer van mensen die hun auto in deze configuratie kunnen afhalen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 22:43
@sjors123 Ik had een MY/LR/QS/Z/19"/Trekhaak in bestelling staan, met verwachte levering 5 april - 30 mei. Afgelopen weekend een voorraadmodel, zelfde configuratie maar dan in het wit, 6300 euro goedkoper. Dat verschil was dat kleurtje mij niet waard dus direct gebeld en omgezet.

Wel bijzonder, ik kreeg telefonisch te horen dat ik de wagen dan wel binnen vier dagen moest ophalen. Vooralsnog geen smsje/belletje en de leverdatum begon met 11-17 maart en is nu 14-21 maart. Het zal mij benieuwen. Wel staat er al een VIN op de 'final invoice'. Maar heb ook al een plaatje gezien, dacht van @Taro , met 'final invoice 1' t/m 'final invoice 7' ofzo.

Edit: je kan natuurlijk gewoon zoeken naar plaatjes in het topic:
Taro in "Het grote Tesla Levering topic"
en
Willianv in "Het grote Tesla Levering topic"
:D

[Voor 14% gewijzigd door -MD- op 14-03-2023 19:21]

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

-MD- schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:19:
Wel staat er al een VIN op de 'final invoice'. Maar heb ook al een plaatje gezien, dacht van @Taro , met 'final invoice 1' t/m 'final invoice 7' ofzo.
In mijn geval t/m 5, maar komt vooral omdat ik eerst een RWD had besteld en die vlak voor levering naar LR heb laten omzetten. Anders had ik minder invoices ontvangen :)

• Tommie12
  • Nu online
Als je nu kijkt naar de voorraadmodellen van Y in België, dan zijn er enkel witte en zwarte beschikbaar.

Maar de grote afleverrush zie ik niet in België….

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:39
Na de ‘bestelovereenkomst’ nog 0 documenten gekregen

Levering over 9 dagen

Gaat wat worden; kan niet eens een verzekering regelen zo

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
MarcelF1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:18:
[...]

Toch blijft het wel een carrousel met die kortingen, want persoon A bestelt configuratie A en die is nu ineens goedkoper als voorraadmodel, dan zijn eigenlijk alle bestelde/nog niet geleverde configuraties in de aanbieding lijkt het.

Jij kan je configuratie ook laten vallen en voor een (wellicht luxer uitgerust) voorraadmodel kunnen kiezen voor minder geld, blijft bijzonder allemaal.

Ik ben wel benieuwd wie dit bepaald, zouden ze continue de markt aan het testen zijn? Kijken wat populair is etc?

• MarcelF1
maharens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:17:
[...]

Toch blijft het wel een carrousel met die kortingen, want persoon A bestelt configuratie A en die is nu ineens goedkoper als voorraadmodel, dan zijn eigenlijk alle bestelde/nog niet geleverde configuraties in de aanbieding lijkt het.

Jij kan je configuratie ook laten vallen en voor een (wellicht luxer uitgerust) voorraadmodel kunnen kiezen voor minder geld, blijft bijzonder allemaal.

Ik ben wel benieuwd wie dit bepaald, zouden ze continue de markt aan het testen zijn? Kijken wat populair is etc?
Ik denk dat wij het compleet met elkaar eens zijn.

Nu ook weer allerlei kortingen, maar net niet mijn configuratie. Blijkbaar moeten we er nu op hopen dat dit alsnog komt, dan kunnen ze blijkbaar wel de bestelling omzetten met de kortingen die op voorraadmodellen van toepassing zijn.

• maharens
  • Nu online
MarcelF1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat wij het compleet met elkaar eens zijn.

Nu ook weer allerlei kortingen, maar net niet mijn configuratie. Blijkbaar moeten we er nu op hopen dat dit alsnog komt, dan kunnen ze blijkbaar wel de bestelling omzetten met de kortingen die op voorraadmodellen van toepassing zijn.
Kan omzetten niet sowieso ? Ik zag bijvoorbeeld M3 wit/zwart met de sportvelgen die goedkoper waren dan de M3 wit/zwart met de aero doppen. Dus het gekke is dat je dan een luxere auto hebt voor minder geld. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcelF1
maharens schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Kan omzetten niet sowieso ? Ik zag bijvoorbeeld M3 wit/zwart met de sportvelgen die goedkoper waren dan de M3 wit/zwart met de aero doppen. Dus het gekke is dat je dan een luxere auto hebt voor minder geld. _/-\o_
Klopt is bij de MY zwart ook, 20” is nu goedkoper dan de door mij gekozen 19”. Alleen ik heb deze keuze bewust gemaakt, range, comfort en de uit stekende rand van de 20” velgen schreeuwt om schade.

Ook de zwart/wit interieur is nu goedkoper, maar ik wil geen witte stoelen. Ik accepteer dan ook wel dat het zo is, maar helemaal zuiver voelt het niet.

• carpebios
  • Nu online

carpebios

-1 social credit

LeasePlan vandaag nog eens gebeld om te vragen of ze al een RN hadden vanuit Tesla. Dit was nog niet het geval, ik was ook niet de 1ste die dag die dat vroeg. Blijkbaar had Tesla nogal moeite met hun te voorzien van RN's, wat mij dan weer sterk lijk, maar goed, blijkbaar duurt dat een eeuwigheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
carpebios schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:58:
LeasePlan vandaag nog eens gebeld om te vragen of ze al een RN hadden vanuit Tesla. Dit was nog niet het geval, ik was ook niet de 1ste die dag die dat vroeg. Blijkbaar had Tesla nogal moeite met hun te voorzien van RN's, wat mij dan weer sterk lijk, maar goed, blijkbaar duurt dat een eeuwigheid.
Geloof het niet, ik betwijfel of LP de bestelling al heeft doorgezet….

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
TCMR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:36:
[...]

Ja, gisteravond de knoop maar doorgehakt. Maar vanmiddag nog proefrit, dus als m'n meisje, voor wie deze auto is, het niks vindt, annuleer ik de bestelling (kosten vind ik fair).
En, hoe is de proefrit jullie bevallen?

• carpebios
  • Nu online

carpebios

-1 social credit

Tommie12 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:02:
[...]

Geloof het niet, ik betwijfel of LP de bestelling al heeft doorgezet….
Ik begin toch ook te twijfelen ja. Bestelling op 24-2 geplaatst met alle gegevens compleet bij LeasePlan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freerk123
  • Laatst online: 27-03 21:05
sjors123 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:05:
Voor mijn gevoel hoor ik weinig meer over leveringen van de MY LR QS. Ik hoor/ lees ook niets meer van mensen die hun auto in deze configuratie kunnen afhalen
Nee, allemaal in de wachtstand tot ze in Berlijn weer een serie grijs spuiten 😂. Hier momenteel 1 apr-20 mei.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimm1
  • Laatst online: 26-03 21:11
carpebios schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Ik begin toch ook te twijfelen ja. Bestelling op 24-2 geplaatst met alle gegevens compleet bij LeasePlan.
Kan prima hoor, bij mij duurde het ook 3 weken voor ik door Tesla werd gebeld en een RN kreeg. Heb hier ergens gelezen dat bestellingen door leasemaatschappijen verwerkt worden door Tesla Fleet Support o.i.d. en dat die afdeling het druk heeft en flink achterloopt. Tot die tijd weet Leaseplan niks en ziet Tesla Delivery de bestelling ook niet in hun systeem dus zweeft hij ergens tussen die partijen in.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Klopt… 20 april 14 juni hier nu….
Verf zal wel op zijn in Berlijn.

• Tommie12
  • Nu online
Magicw00b schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Klopt… 20 april 14 juni hier nu….
Verf zal wel op zijn in Berlijn.
Wel bizar… als je nu een MY LR QS bestelt nieus, dan staat er levering in Maart-April.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Tommie12 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:10:
[...]

Wel bizar… als je nu een MY LR QS bestelt nieus, dan staat er levering in Maart-April.
Iets zegt me dat dat dan niet helemaal klopt... :/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• TCMR
monica66 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:03:
[...]
En, hoe is de proefrit jullie bevallen?
Leuk dat je 't vraagt! :) Meisje was wel snel verkocht, alleen al vanwege de fijne zachte stoelen van Tesla, hoge zit en grootte van het hele gevaarte. Dus de bestelling voor de MY RWD gaat door. We zijn voor de leut erna nog even naar de Kia-boer daar in de buurt (niet onze eigen dealer) geweest om voor het eerst een testrit te maken in de Niro EV waar we al 10+ maanden op wachten (we hadden alleen in de e-Niro een testrit gedaan, er waren gewoonweg geen demo's in mei 2022).

Tja... what can I say? Die Niro EV is wel een hele andere auto. Wel veel directer/responsiever, veeeeel kleiner, en veeeeel meer knoppen. Na die Model Y was het net een speelgoedauto. We kregen 'm ook met geen mogelijkheid in i-Pedal-stand, die gewoon zo ingesteld was in de Model Y. Meer knoppen is zeker niet altijd beter. Dat bijna totale gebrek aan knoppen in een Tesla is wel heel rustgevend, eerlijk gezegd. Tesla's staan bekend als de auto's voor nerds, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Juist voor noobs is het een fijne auto zonder onnodige 'ruis'.

Ik hoef er niet (vaak) in te rijden, dus mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar om eerlijk te zijn, vond ik beide auto's behoorlijk hard geveerd. Zal wel gewoon inherent zijn aan EV's, vermoed ik, die voor hun extra gewicht dat toch in de ophanging moeten opvangen om "deinen" te voorkomen.

Tesla+medewerkers maakten wel indruk met hun relaxte allesbehalve-autodealer-sfeertje/mentaliteit. Man, man, dat was daarna toch weer even flink tenenkrommend bij zo'n "echte" autodealer. Maar je had het gezicht van die Kia-verkoper moeten zien, toen ik na de proefrit zei "sorry, ze kiest toch de Tesla" ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
TCMR schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:13:
[...]

Leuk dat je 't vraagt! :) Meisje was wel snel verkocht, alleen al vanwege de fijne zachte stoelen van Tesla, hoge zit en grootte van het hele gevaarte. Dus de bestelling voor de MY RWD gaat door. We zijn voor de leut erna nog even naar de Kia-boer daar in de buurt (niet onze eigen dealer) geweest om voor het eerst een testrit te maken in de Niro EV waar we al 10+ maanden op wachten (we hadden alleen in de e-Niro een testrit gedaan, er waren gewoonweg geen demo's in mei 2022).

Tja... what can I say? Die Niro EV is wel een hele andere auto. Wel veel directer/responsiever, veeeeel kleiner, en veeeeel meer knoppen. Na die Model Y was het net een speelgoedauto. We kregen 'm ook met geen mogelijkheid in i-Pedal-stand, die gewoon zo ingesteld was in de Model Y. Meer knoppen is zeker niet altijd beter. Dat bijna totale gebrek aan knoppen in een Tesla is wel heel rustgevend, eerlijk gezegd. Tesla's staan bekend als de auto's voor nerds, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Juist voor noobs is het een fijne auto zonder onnodige 'ruis'.

Ik hoef er niet (vaak) in te rijden, dus mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar om eerlijk te zijn, vond ik beide auto's behoorlijk hard geveerd. Zal wel gewoon inherent zijn aan EV's, vermoed ik, die voor hun extra gewicht dat toch in de ophanging moeten opvangen om "deinen" te voorkomen.

Tesla+medewerkers maakten wel indruk met hun relaxte allesbehalve-autodealer-sfeertje/mentaliteit. Man, man, dat was daarna toch weer even flink tenenkrommend bij zo'n "echte" autodealer. Maar je had het gezicht van die Kia-verkoper moeten zien, toen ik na de proefrit zei "sorry, ze kiest toch de Tesla" ;)
Proficiat.

Gelijkaardige ervaring had ik bij een Volvo dealer. Ik had een uurtje een testrit met een XC40 gedaan, en kwam terug.
Ik zei hem heel eerlijk, tja, geen slechte auto, maar in vergelijking met Tesla is er toch nog wat werk.

Hij: maar dan moet je je auto online kopen, zou jij dat zomaar doen zonder een verkoper. Ik: Jazeker, waarom niet?
En toen werd het even stil…..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:50
MarcelF1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Klopt is bij de MY zwart ook, 20” is nu goedkoper dan de door mij gekozen 19”. Alleen ik heb deze keuze bewust gemaakt, range, comfort en de uit stekende rand van de 20” velgen schreeuwt om schade.

Ook de zwart/wit interieur is nu goedkoper, maar ik wil geen witte stoelen. Ik accepteer dan ook wel dat het zo is, maar helemaal zuiver voelt het niet.
Dat mensen hun bestelling van een M3 RWD wit of zwart (kaal) niet omzetten in een goedkoper voorraad model bv grotere velgen (of premium interieur) is heel logisch want dan loop je €3k SEPP mis, dan zijn die velgen toch ineens heel duur (SEPP gaat op catalogus prijs, niet prijs na korting).
Trouwens snap ik niet dat tesla NL niet gewoon die velgen van verder kale zwart/witte M3 RWD afhaalt om ze dan te verkopen als basis model waar je dan wel SEPP op kunt krijgen. Die velgen kunnen ze dan wisselen met de voorraad modellen die niet zwart of wit zijn maar wel de basis velgen hebben. Voor beide kan tesla dan meer geld vragen.

Wat ik niet snap is als je MY zelfde model maar met optionele grotere velgen kunt kopen voor minder je dat dat niet doet. Zelfs als je liever de standaard velgen hebt, dan verkoop je die toch gewoon, kun je waarschijnlijk zo voor >€2000 verkopen, of ruilen met iemand die std velgen heeft met bijbetaling…
Ik wil wel velgen met je ruilen;-)

Zag zelf ook afgelopen weekend een MY RWD wit met mooie korting, om korting niet mis te lopen (buiten kantooruren) maar een aanbetaling gedaan en op afgelopen maandag contact gehad met tesla om de origineel bestelde M3 RWD zwart om te zetten in de MY. Account ziet er een beetje vreemd uit nu (beide auto’s staan er nog;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 22:53
flyguy76 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Wat ik niet snap is als je MY zelfde model maar met optionele grotere velgen kunt kopen voor minder je dat dat niet doet. Zelfs als je liever de standaard velgen hebt, dan verkoop je die toch gewoon, kun je waarschijnlijk zo voor >€2000 verkopen, of ruilen met iemand die std velgen heeft met bijbetaling…
Ik wil wel velgen met je ruilen;-)
Zelfde als jouw SEP verhaal, die duurdere velgen heb je ook gewoon weer zoveel jaar extra 22% bijtelling van. Dan is je korting weer weg.

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:50
tjeerdgiesbers schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:07:
[...]

Zelfde als jouw SEP verhaal, die duurdere velgen heb je ook gewoon weer zoveel jaar extra 22% bijtelling van. Dan is je korting weer weg.
Ah, dat is duidelijk, ik ging uit van privé/cash aankoop…

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:14
[...]

Helemaal mee eens. Ik ging, in de verwachting weer een gelikt verkooppraatje te krijgen, met lichte tegenzin naar Tesla voor mijn proefrit maar het was uiteindelijk gewoon een hele relaxte ervaring zonder mooie praatjes en onzin.

Jouw ervaring met doe Kia verkoper had ik later bij een Toyota dealer. Ik belde ze op met de vraag of ze wellicht interesse hadden in mijn huidige Toyota. Uiteraard wilde hij weten of ik niet toevallig interesse had in een nieuwe. Ik gaf aan dat dat niet het geval was aangezien ik al een M3 besteld had. ‘Maar waarom geen BZ4X? En wat was de levertijd dan wel niet? Nou mijnheer de verkoper; dat is goed dat je dat vraagt… _O-

Ja, het gesprek was daarna snel afgelopen.

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 18:23
Gisteren afgehaald in Tilburg, besteld 29/1

Een grijze m3 RWD. Financieel vrij ongunstig natuurlijk maar ik vind de my gewoon echt te lelijk, wit geen optie en zwart heeft geen metallic lak. Auto is emotie tenslotte. Ik wou eigenlijk voor een long range gaan maar mij laten ompraten door de verkoper.

Aflevering: Ik blijf er bij dat ik het bespottelijk vind dat je bij een groot merk als Tesla het halve land moet afrijden om een semi luxe middenklasser af te halen. Receptie was vriendelijk. Daarna mag je het uitzoeken en zijn er mensen voor vragen. Die laatste zijn vrij onverschillig. Met wat gepuzzel kom je er wel uit (als je al een testrit hebt gemaakt), wat ik niet wist is dat je de mobiele sleutel op de telefoon zelf moet instellen. Ik vroeg dit nog even bij wegrijden waarom ik nu steeds de key card moest gebruiken "daar vraagt de auto soms om meneer". Uiteindelijk hier half uur later (duurt even voordat je een afrit vindt in die omgeving) na wat youtube filmpjes gezien te hebben de sleutel alsnog ingesteld en telefoon als hotspot ingesteld omdat de premium connectivity het ook gelijk niet meer deed bij wegrijden, dat werd pas later weer geactiveerd.
Geen stress, maar niet de manier hoe je een auto verkoopt. Zelfs al hebben die mensen het druk (zag er niet zo uit), zet er dan gewoon een werkstudent neer die even een kwartiertje naast de klant zit om de auto even in te stellen. En loop even langs om te vragen of alles goed gaat.

De auto:
Ik had dus nog niet in een RWD gereden. Achterbank is nog steeds te krap en de koffer onhandig, dat wist ik van te voren.
Acceleratie, rijgedrag is gewoon prima. In Nederland kun je niet meer vermogen op het asfalt kwijt, hier mis ik geen long range of performance. De 170km gereden met 50% batterij. Hopelijk hoef ik voor dagtripjes dus vrijwel nooit publiek te laden (de auto is niet voor vakantie bedoeld, daarvoor heb ik een ice), maar wellicht zal ik toch een keertje balen van de RWD qua range.
Cruise controle is super. Het heeft eigenlijk niets met autorijden te maken zo makkelijk rijdt deze auto.

Minpunten:
Geluid: echt een auto van deze prijs onwaardig. Het klinkt alsof ze de normale "premium" installatie hebben genomen en dat er dan een manager met de rode viltstift willekeurig wat speakers heeft geschrapt. Geluid komt ook van voren (omdat ze de subwoofer achter hebben geschrapt), geen volume. Klinkt als een autoradio van een auto van 20 jaar oud. Past ook echt niet bij het uitgebreide multimedia systeem en het is mij een raadsel waarom het premium geluid niet standaard is net zoals in de my. Voor mij geen reden om de auto terug te doen, maar eeuwig zonde dat ik net 5 minuten te laat was voor een long range voorraad met korting vorige week.
Basic autopilot: ik weet nog steeds niet wat je nu eigenlijk moet doen met het stuur om je aanwezigheid te tonen, een beetje druk uitoefenen doet het in ieder geval niet, ik ben uiteindelijk maar als een kind het stuur een beetje van links naar rechts gaan bewegen. Wellicht went het, ik begrijp wel waarom er accessoires te koop zijn om dit te verhelpen, denk dat ik dat ook ga overwegen. Ik vind het ook erg betuttelend, je blijft alleen op de baan met basic autopilot, je blijft toch wel opletten (ik wel te minste). Van baan verwisselen met basic autopilot is erg onhandig en gaat vaak met slingeren gepaard, het voelt bijna bewust knullig om mensen over te halen om een upgrade te doen.

Verder tevreden over de aankoop. Hopelijk blijft die het doen na de garantie en hoef ik niet te veel contact met Tesla te hebben met problemen, ben er een beetje bang voor wat een gedoe dat allemaal geeft.

• nils7
  • Laatst online: 13:50
[...]

Lol onze zoektocht begon bij de lokale KIA dealer.
Voor een Picanto... niet eens serieus genomen, worden we nooit bij een auto dealer :'(
Als ze toen serieus waren geweest hadden we misschien zelfs een xCeed genomen ofzo.

Maar helaas het is bij ons ook een Tesla geworden 8)

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• Redondo1982
  • Laatst online: 11:14
Ligt dan echt aan je dealer hoor haha. Ik kan je zo een paar dealers geven waar je als koning wordt behandeld, zoals het hoort. Bovendien laat ik mezelf geen type of merk uit mijn hoofd praten door een dealer, want die dealers zijn allemaal leverancier van een bepaald merk maar zijn geen eigenaar van het merk. Als ze de targets niet halen kunnen ze de licentie verliezen.

Ik zie hier echt een hoop onwetenden. Vraag gewoon eens in je omgeving om een goed vergelijk te maken. Er zal toch wel iemand zijn die precies hetzelfde zegt als mij. En met zo’n iemand bedoel ik: die al vele nieuwe auto’s heeft gekocht van allerlei merken.

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
  • Laatst online: 11:14
[...]

Bij aankoop zijn ze bij Tesla dus wel relaxed, maar bij ophaal en aftersales schijnt het juist weleens mis te gaan. De achterkant na je aankoop is ook belangrijk, niet alleen de voorkant. Dat heeft mij juist weerhouden om de interesse concreet te maken.

I don't have dreams, I have goals!!

• adjego
  • Laatst online: 14:18
friketje1 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:59:

Van baan verwisselen met basic autopilot is erg onhandig en gaat vaak met slingeren gepaard, het voelt bijna bewust knullig om mensen over te halen om een upgrade te doen.

Verder tevreden over de aankoop. Hopelijk blijft die het doen na de garantie en hoef ik niet te veel contact met Tesla te hebben met problemen, ben er een beetje bang voor wat een gedoe dat allemaal geeft.
Vraag me af hoe je dit doet wil dit slingerend gaan? Bij richting aangeven moet je heel makkelijk de lane assist kunnen stoppen en daarna de baanwissel kunnen doen. Helaas moet je lane assist daarna wel weer activeren.

Domoticz | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 SR+

• Camstar01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:46
Vandaag de auto halen.... Tenminste dat was het plan een MY LR ZW/.ZW met trekhaak.

Had op 14-2 een MY zonder trekhaak besteld (prive), al snel een SN en een leverdatum van 15 - 31 maart. Toen belde 10 maart de sales rep. Er was nog steeds geen VIN toegekend, en ze hadden nu een MY in mijn configuratie maar met trekhaak in Tilburg of Utrecht. Kon snel geleverd worden. Wilde liever een Duitse versie, dus voor Utrecht gekozen. Vandaag ophalen.
Net gebeld door Tesla, bij de controle defect onderdeel aangetroffen. Is niet op voorraad, moet besteld worden. Levering gaat niet door. Op zich wel goed dat ze alles testen voor de levering (had ik nog niet van gehoord). Weet ook nog niet wanneer wel. Heb mijn andere auto net verkocht, komen ze zaterdag halen. Spannend dus!

• Tommie12
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:10:
Ligt dan echt aan je dealer hoor haha. Ik kan je zo een paar dealers geven waar je als koning wordt behandeld, zoals het hoort. Bovendien laat ik mezelf geen type of merk uit mijn hoofd praten door een dealer, want die dealers zijn allemaal leverancier van een bepaald merk maar zijn geen eigenaar van het merk. Als ze de targets niet halen kunnen ze de licentie verliezen.

Ik zie hier echt een hoop onwetenden. Vraag gewoon eens in je omgeving om een goed vergelijk te maken. Er zal toch wel iemand zijn die precies hetzelfde zegt als mij. En met zo’n iemand bedoel ik: die al vele nieuwe auto’s heeft gekocht van allerlei merken.
Ik heb als bedrijfsauto wel al een paar auto's "gekocht" bij diverse merken (Audi, VW, Volvo, Ford).
Ik heb me nog nooit echt als een "koning" gevoeld.
Zelfs als je een A6 wil gaan (laten) bestellen kreeg ik zowat het gevoel dat het maar een basis versie was omdat het geen 6-cilinder was. Wel zijn ze nogal actief om je 'budget' zo vol mogelijk te krijgen. Ook bij Volvo ging het om "opties" verkopen. Bij BMW (waar ik niet gekocht heb) ging het over een interieur en velgen die pasten bij mijn "persoonlijkheid". BS dus.

Bij Tesla was het een pak relaxer. Je doet een proefrit, ze vragen naar wat feedback en bieden aan om rustig nog een paar details te bekijken in de showroom, maar op geen moment proberen ze je te pushen, in te schatten of geven ze de indruk dat je ipv een Y toch maar eens moet kijken of je geen performance, X of S in het budget krijgt.
En de info die ze verstrekken lijkt me ook correct. Ik vroeg hoe realistisch die 530km range was die op de papiertjes staat. Ik kreeg direct als antwoord, dat is enkel haalbaar in de zomer bij rijden aan 70-90 km/h. Realistisch voor gemengd gebruik vanaf een volle batterij is eerder 400km en doorduwen op autostrade ca 300-350km.

• wimgroen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:16
Vandread schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:56:
[...]
Goed gezien

Dit pand?
https://goo.gl/maps/9NX8epCHaS6mscbS8
Als vervanging van het oude aan de Neckar 16, 2491 BD Den Haag?

Als nieuwe supercharger locatie niet heel nuttig aangezien aan de andere kant van de snelweg al een zit bij Savarin.
Als service locatie niveautje hoger wat wel mag, de oude zat wel weggestopt al heb ik hem nog nooit nodig gehad.

Edit: volgens de kaart alleen een supercharger locatie, al is de tijdslijn dan nogal anders: "Target opening in Q1 2024"

• maharens
  • Nu online
Tommie12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:58:
[...]

Bij Tesla was het een pak relaxer. Je doet een proefrit, ze vragen naar wat feedback en bieden aan om rustig nog een paar details te bekijken in de showroom, maar op geen moment proberen ze je te pushen, in te schatten of geven ze de indruk dat je ipv een Y toch maar eens moet kijken of je geen performance, X of S in het budget krijgt.
En de info die ze verstrekken lijkt me ook correct. Ik vroeg hoe realistisch die 530km range was die op de papiertjes staat. Ik kreeg direct als antwoord, dat is enkel haalbaar in de zomer bij rijden aan 70-90 km/h. Realistisch voor gemengd gebruik vanaf een volle batterij is eerder 400km en doorduwen op autostrade ca 300-350km.
En dat komt volgens mij 100% omdat ze geen provisie krijgen. Ook met inruil hoeven ze niet te goochelen, gewoon transparant en eerlijke informatie. Het maakt ze niks uit of je een MS of M3 koopt en het maakt ze ook niet uit hoe je hem koopt.

• CptnBamboo
  • Laatst online: 27-03 10:26
CptnBamboo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:55:
Bestelling M3P

16/01 - Booking Invoice en 26/01 Order Agreement gekregen
21/02 - Estimated Delivery: March 11 - March 27
13/02 - Estimated Delivery: March 14 - March 26 & VIN bekend
08/03 - Estimated Delivery: March 13 - March 19
13/03 - Nog steeds niets vernomen van Tesla zelf. Gebeld en te horen gekregen dat auto nog op boot staat en 16-17 Maart in Zeebrugge verwacht wordt. Gek dat ze dan vorige week nog de levertermijn op deze week gelegd hebben.
Update:

14/03 - Estimated Delivery: March 15 - March 22
15/03 - Bevestiging van uw Levering --> 22/03

• MatthijsM
  • Laatst online: 10:08
Hier nog altijd 16 juni - 30 augustus. Besteld op 4/2. MY LR QS/ZW/19/geen trekhaak.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@friketje1 Ik ben vast niet de eerste die het je vraagt... Maar waarom heb je in godsnaam een Tesla besteld?

Dit is in jouw geval toch bij voorbaat gedoemd te mislukken? Waarom doe je je dit zelf aan?

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-03 18:23
Willianv schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:11:
@friketje1 Ik ben vast niet de eerste die het je vraagt... Maar waarom heb je in godsnaam een Tesla besteld?

Dit is in jouw geval toch bij voorbaat gedoemd te mislukken? Waarom doe je je dit zelf aan?
Gewoon leuke auto toch met goede prijs/kwaliteit op dit moment. Tesla polariseert kennelijk. Of je moet het kritiekloos geweldig vinden, of helemaal niets. Ik ben gewoon niet erg enthousiast over het service model maar ik vind de auto verder prima. Ik zie Tesla overigens geen 20 miljoen auto's verkopen voor 2030 op deze manier zoals Elon Musk fantaseert. Al was het alleen al dat het niet ieder zijn smaak is.

@slingeren baan verwisselen: ik deed dit gisteren gewoon een beetje slordig, halverwege de baan al de auto pilot aan. Dat de auto dan gaat slingeren vind ik dan wel bijzonder voor een auto die praktisch autonoom kan rijden. Kleinigheid en even aanpassen.

• nils7
  • Laatst online: 13:50
MatthijsM schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Hier nog altijd 16 juni - 30 augustus. Besteld op 4/2. MY LR QS/ZW/19/geen trekhaak.
Hier nog steeds 26 april - 20 juni.

iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• titaniumbase
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42
nils7 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Hier nog steeds 26 april - 20 juni.
Hier ook 26 april - 20 juni, maar dan met 20". Ik heb ook EAP, zou dat nog uitmaken voor de prioriteitsstelling?
Pagina: 1 ... 411 ... 415 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee