Helder, het is volgens mij heel simpel (en dat past bij het merk Tesla): Ze leveren einde kwartaal enorm veel auto's uit en hebben keiharde targets. Een auto die niet wordt meegenomen zal mogelijk pas in april worden geleverd en dus niet meetellen in Q1. Daarom leveren ze liever een auto uit om die later te repareren, dan deze nu in een overvol SeC op te lappen, of mogelijk zijn er geen nieuwe velgen op voorraad. En 4 minuten nadat jij met je auto wegrijdt wordt de volgende op die plek neergezet omdat de volgende hem al af komt halen.
De betreffende verkoper was het er zelf mogelijk ook helemaal niet mee eens. Maar Tesla doet niet aan micromanagen (hoog over gezien uiteraard, niet vanuit het oogpunt van de consument), het betreft 2 miljoen auto's per jaar, de huidige voorraad moet einde kwartaal de deur uit zijn, ten koste van bijna alles. En als consument moet je dat natuurlijk niet accepteren, daar is iedereen het over eens.
Tesla wijzigt ook een auto wanneer ze dat nodig vinden, halen de ultrasone sensoren eruit als ze dat zelf ok vinden. Soms moet je dat als consument gewoon slikken (Pop-up ivm ontbreken USS accepteren, anders geen auto over 2 weken, is een keuze) en soms moet je een auto weigeren en dat had in dit geval iemand anders eerder blijkbaar ook al gedaan. Dat is echt heel slecht. Met dergelijke grote aantallen zal dat bijvoorbeeld 0,01% zijn, dat valt niet goed te praten en mag niet gebeuren, maar overal kan er iets mis gaan. Hopelijk was dit een incident en hopelijk was dit de laatste keer.
Tesla handelt anders dan de gevestigde orde, dat werkt vaak in je voordeel, maar regelmatig ook niet. Ik accepteer dat en kies daarom nu wederom voor Tesla. Anderen kunnen er niet mee leven en kunnen dan ook beter voor een ander merk kiezen. Maar ik geniet, mits de auto goed werkt

, iedere dag wanneer ik er in stap en een rit ga maken.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP