Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De Hoegh Oslo ligt inmiddels lekker dicht bij Tilburg, met hetzelfde aantal vrachtwagens kan je zo in dezelfde tijd natuurlijk veel meer auto's vervoeren tov Zeebrugge.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIUc1uN9DmlTJUqRMRq8ELmd9YE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTEW6U0bpKiWojXEhFMYALTI.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 09:55
Volgens mijn VIN krijg ik een Chinees ergens tussen 9 en 23 maart, maar ik vind hem niet bij de VIN checkers. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 09:29
Klopt het dat bij het overschrijven naar Tesla via Ing dat er geen controle kan plaatsvinden tussen iban en de tenaamstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

DanielAlm schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:11:
Klopt het dat bij het overschrijven naar Tesla via Ing dat er geen controle kan plaatsvinden tussen iban en de tenaamstelling?
Correct.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
Vanmiddag de SMS ontvangen, afhalen op zaterdag 25 maart. Tip om moeite te besparen: vraag bij Delivery niet om de status. Maandag kreeg ik een mail dat de auto gisteren zeker in Tilburg zou zijn. Nu is dat ineens naar verwachting 23 maart. Goed. Je krijgt je M3 dus sneller als je vandaag besteld ipv 2 maanden geleden.

Model 3 zwart subsidie
16-1: besteld
2-2: VIN ontvangen; leverdatum 15 februari - 28 februari
28-2: leverdatum 1 maart - 8 maart
3-3: leverdatum 7 maart - 14 maart
8-3: SMS levering op 25 maart

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 23:02
Vandaag mijn MY LR wit, zwarte bekleding, 20", trekhaak opgehaald in Utrecht. Auto is geproduceerd in Berlijn. Het was allemaal prima geregeld, was een uur eerder maar de auto stond buiten klaar en werd voor de aflevering naar binnen gereden. Accu was voor 86% vol. Er liepen twee medewerkers rond die ruim de tijd namen om al onze vragen te beantwoorden. Ze hadden vandaag 30 afleveringen vertelden ze, voor hun een vrij rustige dag. Na een uurtje waren we klaar voor vertrek. Auto werd afgemeld en wij op weg. Auto rijdt geweldig. Iedereen veel succes met de nieuwe voiture!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-04 12:15
tjeerdgiesbers schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:05:
Volgens mijn VIN krijg ik een Chinees ergens tussen 9 en 23 maart, maar ik vind hem niet bij de VIN checkers. Weet iemand hoe dat zit?
VIN check kan iig als je VIN vervoerd wordt door een Hoegh schip. Je auto zal wel op de Glovis Sunrise staan denk ik (de mijne ook), enndat geen schip van Hoegh.

[ Voor 3% gewijzigd door ronver op 09-03-2023 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josvandekoffie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 20:58
6 maart heb ik met mijn vrouw en ons jongste kind de MYRWD wit met sleurkogel in Utrecht opgehaald.
Het ging lekker vlotjes en ik ben even om de auto gelopen en binnen alles bekeken. Geen bijzonderheden. Klasse. Inmiddels een 200 km gereden en zeer tevreden. Flink door de menu’s heen gebladerd en mijn profiel ingesteld. En hij is echt snel genoeg! Meer vermogen vind ik voor mijzelf een beetje onzinnig behalve dat het leuk is. Vooral boven de 40 km/u krijg je een lekker duwtje in de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 09:29
Dus extra goed opletten. Heb 1 cent overgemaakt zodat ik straks het grote geld via copy paste kan overmaken. Je zal maar een getalletje verkeerd invullen….

3 rwd black black 28 februari besteld
Volgende dag verwachte levering april
Dag later tussen 8 en 22 maart met VIN
Zelfde dag vertelt aardige medewerker dat de auto op de Summit staat.
Vandaag levering op donderdag 16 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssson
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-06-2024
Heb 14 jan een m3 rwd wit besteld. Vandaag een sms met de levering op 28 maart. Het komt erop neer dat ik hem beter anderhalve maand later had kunnen bestellen, dan kon ik hem eerder ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05 14:16
DanielAlm schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Dus extra goed opletten. Heb 1 cent overgemaakt zodat ik straks het grote geld via copy paste kan overmaken. Je zal maar een getalletje verkeerd invullen….

3 rwd black black 28 februari besteld
Volgende dag verwachte levering april
Dag later tussen 8 en 22 maart met VIN
Zelfde dag vertelt aardige medewerker dat de auto op de Summit staat.
Vandaag levering op donderdag 16 maart.
Tesla heeft juist in het account alle betaal gegevens direct kopieerbaar gemaakt incl, knop.
Kan dan dus eigenlijk niet mis gaan toch?

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ik heb nog een vraag de betaling. Wanneer krijg je de eindfactuur?

Ik ga op 20-3 mijn M3 ophalen en wil hem deze week betalen maar heb nog geen eindfactuur ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

NMA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:42:

Ik ga op 20-3 mijn M3 ophalen en wil hem deze week betalen maar heb nog geen eindfactuur ontvangen.
Ik heb vandaag Final Invoice 5 (ja ja ;) ) ontvangen, dat is 8 dagen voordat ik de auto kan ophalen. Vandaag ook kenteken en meldcode ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb final invoice 11… heb ik nu de magnetron gewonnen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 00:51
Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:05:
Ik had een credit nota tussendoor... ik wil graag door voor de wasmachine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:05:
_/-\o_

Voelt echt als vroeger waarin je nog niet met versiebeheer kon werken...

Maar goed, administratief moet je natuurlijk ook de oude versies bewaren, maar geef die dan een datum ofzo mee.

Heb jij ook nog Eindfactuur erbij? Hier ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI68rU-uGSBinXueJSJVivLR6Y0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/85p16JxNqmNBs9NEOddZjd0T.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 09:55
ronver schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:36:
[...]

VIN check kan iig als je VIN vervoerd wordt door een Hoegh schip. Je auto zal wel op de Glovis Sunrise staan denk ik (de mijne ook)
En die is blijkbaar nog niet aangemeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

tjeerdgiesbers schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:01:
[...]

En die is blijkbaar nog niet aangemeerd?
Jawel, gisteren, zie ook https://tesla-updates.github.io en https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ -> Inzoomen op Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi, op mijn eindfactuur van mijn Model 3 zwart (subsidie) staat een kilometer stand van 30, is dit niet veel voor een gloednieuwe auto?

Hebben meerdere dit op hun eindfactuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Maurice- schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:23:
Vanmiddag de SMS ontvangen, afhalen op zaterdag 25 maart. Tip om moeite te besparen: vraag bij Delivery niet om de status. Maandag kreeg ik een mail dat de auto gisteren zeker in Tilburg zou zijn. Nu is dat ineens naar verwachting 23 maart. Goed. Je krijgt je M3 dus sneller als je vandaag besteld ipv 2 maanden geleden.

Model 3 zwart subsidie
16-1: besteld
2-2: VIN ontvangen; leverdatum 15 februari - 28 februari
28-2: leverdatum 1 maart - 8 maart
3-3: leverdatum 7 maart - 14 maart
8-3: SMS levering op 25 maart
Gek inderdaad, ik heb een Model 3 zwart / Zwart (standaard subsidie model) besteld op 10 februari en ik kan hem 18 maart ophalen, kenteken heb ik vandaag gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:50
Jesper.B schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:27:

Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Niet online
Jesper.B schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:27:
Hoi, op mijn eindfactuur van mijn Model 3 zwart (subsidie) staat een kilometer stand van 30, is dit niet veel voor een gloednieuwe auto?

Er stonden bij mij ook een paar km op de auto bij afhalen dacht ik. Hij moet ook van de fabriek naar een parkeerplaats - boot - trailer - suc. Niet te druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:50
@Freerk123 er staat er nu 1 met EAP, scheelt je toch weer 3700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word gek.

Arval zegt me: levering op 15/3, best contact opnemen met Tesla.
Na 5 keer bellen geraak ik binnen, en die zeggen met dat de auto nog niet in het land is (MY LRblauw uit China).
Dat laatste stoort me wel, omdat ik denk dat de laatste 2 schepen aangekomen zijn in Zeebrugge...

Of ze bedoelen dat de auto nog op de boot en niet op de kade staat....
Dus nog geen SMS met datum.
Ik vroeg naar een VIN, en de Tesla man sprak over een "softlock", geen vaste allocatie... Snap het niet meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
Gisteravond voor de eerste keer mijn nieuwe MY thuis geladen met de TWC. Ik dacht gelezen te hebben dat ik de stekker gewoon eruit kan halen als mijn telefoonkey in de buurt is, maar dat lukte dus niet. Ik moest eerst de laadsessie stoppen (via de app in dit geval), waarna het wel lukte de stekker te ontkoppelen. Is dit idd de juiste volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05 16:01
Kan geen recente antwoorden vinden hierop.

Worden de 2023 levering nou met of zonder mattenset gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 11:37
Ik heb een maand geleden een Model Y LR wit, 19", zwart/zwart besteld maar tot heden nog geen VIN gekregen.
Vandaag stond er bij Tesla Tilburg een nette Performance op met flinke korting op. Toch maar de keuze gemaakt om te "upgraden". Aangezien ik de auto privé koop was het een makkelijke keuze. Super zin in en kan niet wachten om binnen twee weken al in m'n nieuwe bolide te rijden!

In al mijn enthousiasme heb ik voor de LR een set zwarte siervelgen via AliExpress besteld. Deze zitten nog helemaal nieuw in de doos. Kan ik hier iemand mee blij maken? Doe mij dan even een dm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Eduardo M schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:30:
Gisteravond voor de eerste keer mijn nieuwe MY thuis geladen met de TWC. Ik dacht gelezen te hebben dat ik de stekker gewoon eruit kan halen als mijn telefoonkey in de buurt is, maar dat lukte dus niet. Ik moest eerst de laadsessie stoppen (via de app in dit geval), waarna het wel lukte de stekker te ontkoppelen. Is dit idd de juiste volgorde?
Moet je niet op t knopje drukken op de laadstekker en dat die dan het signaal geeft om 'los te laten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimgroen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-05-2024
Model Y besteld 25-1
RW kleur wit zwart interieur.
6 maart kwam tesla met een blauwe met wit interieur.
Fout van de LM ,LM een wijziging naar Tesla gestuurd.
Dus weer in wachtruimte plaats genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardo M
Ninjetsu NL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:00:
[...]

Moet je niet op t knopje drukken op de laadstekker en dat die dan het signaal geeft om 'los te laten'?
Heb ik geprobeerd, maar dat werkte dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Even een update van de bestelling.

MY/LR/QS/W/19"

04/03 besteld
08/03 overeenkomst ontvangen

Wachten op VIN nu zodat we kunnen betalen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
hypetrax schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:50:
Ik heb een maand geleden een Model Y LR wit, 19", zwart/zwart besteld maar tot heden nog geen VIN gekregen.
Vandaag stond er bij Tesla Tilburg een nette Performance op met flinke korting op. Toch maar de keuze gemaakt om te "upgraden". Aangezien ik de auto privé koop was het een makkelijke keuze. Super zin in en kan niet wachten om binnen twee weken al in m'n nieuwe bolide te rijden!

In al mijn enthousiasme heb ik voor de LR een set zwarte siervelgen via AliExpress besteld. Deze zitten nog helemaal nieuw in de doos. Kan ik hier iemand mee blij maken? Doe mij dan even een dm!
Hoe zit het dan met de cataloguswaarde? is die ook aangepast of is dat nog de oude waarde?
Begint hier ook te kriebelen om met deze prijzen mijn LR om te zetten naar een performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

NMA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:42:

Als je het over de duivel hebt trap je hem op zijn staart :) Zojuist ook de eindfactuur van Tesla ontvangen.

Tijdslijn:
3-2 M3 zwart/zwart 18" besteld + inruil auto aangeboden (direct bij Tesla) levertijd: 8 - 24 maart
3-2 Reserveringsnummer ontvangen
13-2 Leveringstermijn aangepast naar 8-20 maart
16-2 inruil aanbod gehad
18-2 inruil aanbod geaccepteerd, leveringstermijn aangepast naar 6-20 maart
20-2 VIN nummer ontvangen
6-3 datum voor levering ontvangen (20-3)
9-3 eindfactuur ontvangen en betaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:25:
[...]

_/-\o_

Voelt echt als vroeger waarin je nog niet met versiebeheer kon werken...

Maar goed, administratief moet je natuurlijk ook de oude versies bewaren, maar geef die dan een datum ofzo mee.

Heb jij ook nog Eindfactuur erbij? Hier ziet het er zo uit:

[Afbeelding]
ja, heb ik.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tP_HeXjcWKfBfho2k7ZIqB0z388=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HNVizFbpLdalViUSQ4eGD202.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier helaas radiostilte. Heb er vorige week en begin van deze week nog een mail aan gewaagd, maar geen reactie meer gekregen vanuit Tesla. Voorlopig moet ik het met alleen een RN doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
wimgroen schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:00:
Model Y besteld 25-1
RW kleur wit zwart interieur.
6 maart kwam tesla met een blauwe met wit interieur.
Fout van de LM ,LM een wijziging naar Tesla gestuurd.
Dus weer in wachtruimte plaats genomen.
Je krijgt dan ws die van mij - was 16 maart levering
Gisteren omgewisseld voor blauwe y met zwart-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
Nu al een update op mijn post van net:

MY/LR/QS/W/19"

04/03 besteld
09/03 Verwachte levering eind april - midden juni

Nog geen VIN

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
rvleij schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:43:
Lees al een tijdje mee, nu tijd om zelf te posten.

Heb mijn MY LR QuickSilver (zwart interieur) besteld op 11 feb.

Vervolgens:
11-Feb EDD 1: Feb-Mar
24-Feb EDD 2: May 11 - Jul 25
1-Mrt EDD 3: Mar - Apr
3-Mrt EDD 4: Apr 11 - Jun 5

Het model zelf staat nog steeds op de site als Maart-April, dus laten we hopen dat het ergens in April wordt dan. Het is allemaal een beetje random lijkt het, maargoed het is ook niet het einde van de wereld. :) Alleen een goede test met geduld voor mij haha.
Heb net ook de verwachte leverings datums gekregen en die zijn eind april / mid juni.
Voor mijn quicksilver (wel wit interieur) maar ga ik er vanuit dat die van mij in hetzelfde verfbadje gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Volgens mij moeten de resterende auto's op de glovis sunrise staan die nu in Zeebrugge is.
De Oslo en de Summit zijn daarna niet meer op de Tesla radar te vinden en doen dus vermoedelijk andere dingen. Er zijn verder geen boten onderweg die al voorbij Suez zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomgrange
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-04 14:17
Toen ik Tesla belde en ze zeiden dat mijn auto onderweg is naar de Rotterdam dan wordt hij overgezet naar Tilburg. Voor zover ik weet gaat geen van de schepen naar Rotterdam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:40
zoomgrange schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:21:
Toen ik Tesla belde en ze zeiden dat mijn auto onderweg is naar de Rotterdam dan wordt hij overgezet naar Tilburg. Voor zover ik weet gaat geen van de schepen naar Rotterdam.
Delivery zegt maar wat. Ze houden je zoet met onjuiste informatie en hebben eigenlijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimgroen
ronver schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Je krijgt dan ws die van mij - was 16 maart levering
Gisteren omgewisseld voor blauwe y met zwart-zwart
Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice- schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Delivery zegt maar wat. Ze houden je zoet met onjuiste informatie en hebben eigenlijk geen idee.
Dat is exact wat ik ook denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Eduardo M schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:30:
Gefeliciteerd. Kijk even in het grote model 3 en Y topic, daar past je vraag beter....

[ Voor 6% gewijzigd door Xenir op 09-03-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
M3 wit subsidie model is nu zelfs beschikbaar “klaar voor levering” dus op voorraad? Lokatie Ghent, aangezien deze op de NL site te zien zijn neem ik aan ook voor NL markt?
Iemand hier -of elders;-)- die z’n M3 subsidie zwart heeft weten te wijzigen naar M3 wit met -voorraad- korting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyguy76
Magicw00b schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Hoe zit het dan met de cataloguswaarde? is die ook aangepast of is dat nog de oude waarde?
Begint hier ook te kriebelen om met deze prijzen mijn LR om te zetten naar een performance.
Voor zover ik weet/heb gelezen blijft de oude/originele catalogus waarde van toepassing. Je kunt dus bv nog steeds geen voorraad model M3 met opties bestellen wil je SEPP subsidie ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 11:37
Magicw00b schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:28:
[...]

Ik heb zojuist een VIN nummer gekregen. Ik kan nu al zien dat de auto bijna een maand al in Nederland staat en het kenteken is ook bekend. Cataloguswaarde is € 63990 volgens rdw kentekencheck. Ik denk niet dat ze de cataloguswaarde aan kunnen passen, maar ik zal het eens vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Laatst online: 11:12
nils7 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:45:
Nu al een update op mijn post van net:

MY/LR/QS/W/19"

04/03 besteld
09/03 Verwachte levering eind april - midden juni

Nog geen VIN
Ik heb dezelfde besteldatum, maar dan MY/LR/QS/Z/19"/Trekhaak.
Verwachte levering 5 april - 30 mei nu.

@rvleij Bijzonder dat jouw EDD later is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 13:59
-MD- schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Ik heb dezelfde besteldatum, maar dan MY/LR/QS/Z/19"/Trekhaak.
Verwachte levering 5 april - 30 mei nu.

@rvleij Bijzonder dat jouw EDD later is?
Het lijkt wel een loterij, 22 feb besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJaI9G2HbWiAJYWa6NuIKtXZPkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0O6UiChjmBk80D2sVSrvsQhe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ook bij jouw configuratie staat op dit moment bij bestellen gewoon maart-april. Gratis extra spanning ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 09-03-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
-MD- schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:30:
Ook bij jouw configuratie staat op dit moment bij bestellen gewoon maart-april. Gratis extra spanning ;)
Ik ga er vanuit dat we nog voor einde kwartaal rijden :+ 8) maar wie ben ik 8)7

Vind het wel spannend want wij willen van half april tot begin mei op vakantie dus afhalen kan dan niet :(

[ Voor 15% gewijzigd door nils7 op 09-03-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@nils7 Één van de velen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
Xenir schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Gefeliciteerd. Kijk even in het grote model 3 en Y topic, daar past je vraag beter....
Dank voor de tip, heb hem daar gepost....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-05 22:26

ScreamGT

joejoe

LeasePlan heeft last van onderbezetting. Alles was afgelopen vrijdag ingediend, maar intern zijn alle documenten nog niet volledig verwerkt. Beetje jammer, maar dien nog even geduld te hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
ScreamGT schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:57:
LeasePlan heeft last van onderbezetting. Alles was afgelopen vrijdag ingediend, maar intern zijn alle documenten nog niet volledig verwerkt. Beetje jammer, maar dien nog even geduld te hebben helaas.
Bij mij is het omgekeerd, de wagen zou zijn aangekomen maar LeasePlan heeft de papieren nog niet op orde dus kan hem niet gaan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

vandenabaele schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Bij mij is het omgekeerd, de wagen zou zijn aangekomen maar LeasePlan heeft de papieren nog niet op orde dus kan hem niet gaan afhalen.
eh maar Leaseplan gaat toch niet een auto bestellen als de papieren nog niet op orde zijn?! Lijkt mij heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScreamGT schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:02:
[...]

eh maar Leaseplan gaat toch niet een auto bestellen als de papieren nog niet op orde zijn?! Lijkt mij heel bijzonder.
Ik vermoed dat het over BelgiË gaat.

Zodra de auto 'beschikbaar' is, moet de verzekering, en de inschrijving (met ketekenplaat) voorzien worden.
Bij ons hoort het kenteken bij de eigenaar en niet bij de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:47
ScreamGT schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:57:
Hier werd ik gisteren gebeld door leaseplan (besteld 24/2, alle documenten ingeleverd). Gisteren gebeld door leaseplan dat het vandaag in orde werd gemaakt, en hij zou besteld zijn. Gelijk Tesla aan de lijn (was nog voor een proefrit) en die ging het in de gaten houden, maar omdat er zoveel besteld zou zijn kon dit een paar dagen duren. Dus ergens volgende week mijn RN nummer!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
ScreamGT schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Nee, Leaseplan moet de boel op orde zetten met de nummerplaat etc (Belgie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 09:59
Vandaag aan het eind van de dag een bericht gekregen van Tesla dat mijn leverafspraak voor morgen is verzet naar overmorgen. Lekker is dat. Een dagje extra wachten maakt me niet uit, maar een halve dag van tevoren de afspraak verzetten is absoluut niet netjes. Ik had op zaterdag een vlucht gepland staan, maar die heb ik hierdoor moeten verzetten naar de avond. Daarnaast had ik netjes een lift geregeld naar Utrecht en mijn afspraken voor vrijdagmiddag afgezegd, maar dat is dus voor niks geweest.

Tesla heb ik hierover gebeld, maar ik werd buitengewoon onbeleefd te woord gestaan en verteld dat ik hem toch echt niet morgen kan ophalen: "Ja meneer, had u maar geen vlucht zo snel na de levering moeten plannen." Het feit dat ik met de oorspronkelijke leverafspraak ruim 24 uur van tevoren op Schiphol had kunnen zijn, interesseerde hem geen reet.

12-02 Bestelling geplaatst voor M3, LR, blauw (indicatie feb-mar)
12-02 RN nummer gekregen
15-02 Indicatie geüpdatet naar 30-31 maart
21-02 Inruil taxatie gecanceld ivm verkoop elders
22-02 VIN ontvangen en leverdatum 22-02 tot 07-03
......... VIN staat op de HÖEGH CHIBA met aankomstdatum 02-03
28-02 Leverdatum aangepast naar 28-02 tot 12-03
02-03 Leverafspraak gekregen voor 10-03 om 13:00 in Utrecht
09-03 Om 16:30 leverafspraak gewijzigd naar 11-03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
Deze grapjas van Tesla zou ik toch maar escaleren en rapporteren. Dat leveringgedoe is wat eenzijdig - kunt u dan en dan komen antwoordt met JA of NEE. Tesla moet gewoon meer rekening houden met de agenda van de kopers….

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Niet online
Sanny1987 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:35:
[...]
De model y performance wit/wit incl trekhaak hebben we begin mei 2022 besteld, maar zoals ik al zei, duurt vooral lang ivm het witte interieur. We kunnen hem bijna ophalen dus! 😁✌️
Daar is ie! Het lange wachten op het witte interieur is het wel waard vind ik 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NSUB-mZyz1LkqYFe37fVmI9ZKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdtwMUpPRIDfSiJN4cFh1L4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Nou, ik ben vandaag gebeld met de vraag wanneer ik de auto kon ophalen in Groningen, daarna de bevestiging per SMS gekregen.(Model 3, blauw/zwart std. velgen, trekhaak, EAP later)

Tijdspanne voor hen die het boeiend vinden:

12-3-2022: Proefrit in Zwolle
18-3-2022: Werkgever stuurt akkoord naar LM voor bestelling
22-4-2022: LM bestelt pas de 22e
29-4-2022: Ontvangst van RN door LM

Levering stond eerst voor november maar dit werd binnen een paar weken jan-mrt 2023

09-03-2022: Gebeld om levering te plannen. Staat voor 21/3. Tesla had tijd vanaf de 20e maar die was al vol :).

Nu echt gaan aftellen O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Xenir op 09-03-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
Tommie12 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:22:
Ik word gek.

Arval zegt me: levering op 15/3, best contact opnemen met Tesla.
Na 5 keer bellen geraak ik binnen, en die zeggen met dat de auto nog niet in het land is (MY LRblauw uit China).
Dat laatste stoort me wel, omdat ik denk dat de laatste 2 schepen aangekomen zijn in Zeebrugge...

Of ze bedoelen dat de auto nog op de boot en niet op de kade staat....
Dus nog geen SMS met datum.
Ik vroeg naar een VIN, en de Tesla man sprak over een "softlock", geen vaste allocatie... Snap het niet meer.
Hier ook wachten op (zoals eerder gepost) een MY LR Blauw/Zwart 19" en trekhaak.
Waarschijnlijk vanuit China.
LM Arval (NL).
Alleen nog een RN nummer.
Zie dat de Hoegh Osaka vanuit de US op 19 maart in Zeebrugge aankomt.
Zou dat nog een optie kunnen zijn voor een MY LR Blauw/Zwart/19/trekhaak?
Aflever schatting: tweede helft maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nzxtviper schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:37:
[...]

Hier ook wachten op (zoals eerder gepost) een MY LR Blauw/Zwart 19" en trekhaak.
Waarschijnlijk vanuit China.
LM Arval (NL).
Alleen nog een RN nummer.
Zie dat de Hoegh Osaka vanuit de US op 19 maart in Zeebrugge aankomt.
Zou dat nog een optie kunnen zijn voor een MY LR Blauw/Zwart/19/trekhaak?
Aflever schatting: tweede helft maart.
Nope, die komt uit China, en ofwel staat die al in Zeebrugge, ofwel zit die op de Dream Orchid. Die laatste gaat morgen door het Suez kanaal en na een stop in Southampton is die op 22/3 in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Zo, eindelijk de SMS, volgende week mag ik mijn wagen gaan ophalen!

15/09: Zwarte M3P besteld (lease)
15/03: Ophalen wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimgroen
vandenabaele schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:27:
Zo, eindelijk de SMS, volgende week mag ik mijn wagen gaan ophalen!

15/09: Zwarte M3P besteld (lease)
15/03: Ophalen wagen
Gefeliciteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik kan hem ook ophalen; M3 RWD, wit, zwart, std velgen

05/02: besteld (+aanbetaling)
12/02: VIN nummer ontvangen
06/03: SMS met uitnodiging afhalen op 16-03, antwoord "NEE" gestuurd met voorstel 15-03 afhalen.
08/03: SMS met kenteken en meldcode ontvangen
09/03: SMS met afhaalafspraak 15-03 :*)
09/03: betaald

[ Voor 9% gewijzigd door breekbrood op 09-03-2023 23:01 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
breekbrood schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:36:
Ik kan hem ook ophalen; M3 RWD, wit, zwart, std velgen

05/02: besteld (+aanbetaling)
12/02: VIN nummer ontvangen
06/03: SMS met uitnodiging afhalen op 16-03, antwoord "NEE" gestuurd met voorstel 15-03 afhalen.
08/03: SMS met kenteken en meldcode ontvangen
09/03: SMS met afhaalafspraak 15-03 :*)
09/03: betaald
Aangezien je schrijft betaald, neem ik aan privé aankoop. Dan mis ik de stap, “gezien dat ik hetzelfde model nieuw uit voorraad kan kopen met €2700 korting” tesla gebeld, bestelling omgezet en €2700 bespaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 16:32
flyguy76 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:14:
[...]

Aangezien je schrijft betaald, neem ik aan privé aankoop. Dan mis ik de stap, “gezien dat ik hetzelfde model nieuw uit voorraad kan kopen met €2700 korting” tesla gebeld, bestelling omgezet en €2700 bespaard?
Dan komt nog wel die 250 euro aan annuleringskosten eroverheen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-06 15:14
Gisteren mijn Y QS ZW 19” met trekhaak in ontvangst genomen in Hasselt.
Liep helemaal ok, geen mooie strik toestanden maar wel relax.
Wagen stond in de hangar, snokkevol en erbuiten ook elk plaatsje bezet door een af te leveren wagen.
Ze leverde gemiddeld 35 wagens per dag uit door de week met de uitschieter morgen van 47 wagens.
Enkele medewerkers lopen doorheen de hangar om je te begeleiden tot uw wagen en blijven even om vragen te beantwoorden.
Totaal geen druk, neem je tijd en noteren opmerkingen moesten die er zijn.
Ik had geen opmerkingen, alles compleet en in orde naar mijn mening.
Jammer dat wagen niet vol geladen was, 35% dus maar meteen naar de snellader gereden.
Calibratie liep vlot en nu maar testen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyguy76
Sunri5e schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:17:
[...]

Dan komt nog wel die 250 euro aan annuleringskosten eroverheen toch?
Dat probeer ik uit te vinden, ik heb hier volgens mij van 2 personen gelezen, waarvan 1 zeker al een leverdatum had, die hun order hebben omgezet van RWD wit subsidie naar RWD wit subsidie uit voorraad, zonder kosten. Zelf heb ik een zwarte besteld en mij werd verteld dat ik moest annuleren en opnieuw bestellen (dus -€250) als ik wilde wijzigen naar wit uit voorraad omdat ik al een VIN had. Lijkt af te hangen van de dealer…
Maar ja als je toch al witte had besteld dan ga je dus €2700 of als je pech hebt €2450 besparen….

[ Voor 8% gewijzigd door flyguy76 op 10-03-2023 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-06 14:43
flyguy76 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:36:
[...]

Dat probeer ik uit te vinden, ik heb hier volgens mij van 2 personen gelezen, waarvan 1 zeker al een leverdatum had, die hun order hebben omgezet van RWD wit subsidie naar RWD wit subsidie uit voorraad, zonder kosten. Zelf heb ik een zwarte besteld en mij werd verteld dat ik moest annuleren en opnieuw bestellen (dus -€250) als ik wilde wijzigen naar wit uit voorraad omdat ik al een VIN had. Lijkt af te hangen van de dealer…
Maar ja als je toch al witte had besteld dan ga je dus €2700 of als je pech hebt €2450 besparen….
Ik had inderdaad al een VIN en eindfactuur en kon zonder annuleren via Tesla Purmerend de 2700 korting krijgen. Ik heb wel een andere VIN gehad en leverdatum is veranderd volgens de verkoper, maar ik zie nog steeds dezelfde leverdatum in het account staan, dus we gaan het merken.

Voor de duidelijkheid, het is allemaal binnen dezelfde order gegaan en daardoor zijn niet de €250 annuleringskosten gerekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Timka100 op 10-03-2023 08:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Woehoe, het is zover vandaag. Voelt net zo leuk/raar als toen ik in 2019 mn M3 SR+ op ging halen. Ik ben erg benieuwd wat ik aan ga treffen vandaag, vooral nu mn VIN (LRWYGCF***) bijna nergens in dezelfde variant terug lijkt te komen... Om 16u mag ik me melden in Den Haag *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
roelst1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:14:
Vandaag aan het eind van de dag een bericht gekregen van Tesla dat mijn leverafspraak voor morgen is verzet naar overmorgen. Lekker is dat. Een dagje extra wachten maakt me niet uit, maar een halve dag van tevoren de afspraak verzetten is absoluut niet netjes. Ik had op zaterdag een vlucht gepland staan, maar die heb ik hierdoor moeten verzetten naar de avond. Daarnaast had ik netjes een lift geregeld naar Utrecht en mijn afspraken voor vrijdagmiddag afgezegd, maar dat is dus voor niks geweest.

Tesla heb ik hierover gebeld, maar ik werd buitengewoon onbeleefd te woord gestaan en verteld dat ik hem toch echt niet morgen kan ophalen: "Ja meneer, had u maar geen vlucht zo snel na de levering moeten plannen." Het feit dat ik met de oorspronkelijke leverafspraak ruim 24 uur van tevoren op Schiphol had kunnen zijn, interesseerde hem geen reet.

12-02 Bestelling geplaatst voor M3, LR, blauw (indicatie feb-mar)
12-02 RN nummer gekregen
15-02 Indicatie geüpdatet naar 30-31 maart
21-02 Inruil taxatie gecanceld ivm verkoop elders
22-02 VIN ontvangen en leverdatum 22-02 tot 07-03
......... VIN staat op de HÖEGH CHIBA met aankomstdatum 02-03
28-02 Leverdatum aangepast naar 28-02 tot 12-03
02-03 Leverafspraak gekregen voor 10-03 om 13:00 in Utrecht
09-03 Om 16:30 leverafspraak gewijzigd naar 11-03
Dit kan gewoon echt niet. Alsof je niets anders te doen hebt. Schaamteloze middelvinger in je gezicht service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Dit kan gewoon echt niet. Alsof je niets anders te doen hebt. Schaamteloze middelvinger in je gezicht service.
Voor de service moet je het niet doen, een Tesla kopen, althans dat is tot nog toe mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Nu online
Service is niet eens het juiste woord. Verwachten dat je op x tijdstip je auto op een willekeurige plek in Nederland tijdens kantooruren op komt halen en het dan minder 24 uur van te voren zonder opgaaf van reden de afspraak veranderen. Ik kan mij voorstellen dat je om minder kwaad wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
vandenabaele schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:43:
[...]

Voor de service moet je het niet doen, een Tesla kopen, althans dat is tot nog toe mijn gevoel.
Ik ben nog in bestel-/ aflever-fase, hadden eerst een subsidie 3 besteld, proefgereden met een Y, kosteloos omgezwaaid naar MY Wit met zwarte bekleding, en deze week weer kosteloos om naar een donkerblauwe. Steeds vriendelijk te woord gestaan in Tilburg. Bellen was af en toe moeizaam (veel mensen voor me, zonder dat er een wachtrij-met-muziek bestaat. Nu in afwachting van een donkerblauwe MU die volgende week geleverd gaat worden (volgens de lever-update) - ik wacht op een datum.

BTW je kunt ze ook laten brengen naar je werk- of thuis-locatie. LMs doen dat wel. Voor prive kan het wel extra kosten, maar het kan wel.

[ Voor 9% gewijzigd door ronver op 10-03-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 15:27
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:46:
Service is niet eens het juiste woord. Verwachten dat je op x tijdstip je auto op een willekeurige plek in Nederland tijdens kantooruren op komt halen en het dan minder 24 uur van te voren zonder opgaaf van reden de afspraak veranderen. Ik kan mij voorstellen dat je om minder kwaad wordt.
Maar draai het eens om, zonder opgaaf van reden je auto tot het laatste moment kunnen annuleren, probeer dat maar eens bij een ander merk. Zelfs maanden van tevoren annuleren kan grote problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
maharens schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Maar draai het eens om, zonder opgaaf van reden je auto tot het laatste moment kunnen annuleren, probeer dat maar eens bij een ander merk. Zelfs maanden van tevoren annuleren kan grote problemen opleveren.
Dit is inderdaad wel waar... ik kan nergens tot 2 weken na aanschaf zeggen, grapje, ik hoef hem toch niet... moet je alleen niet teveel kms maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Nu online
maharens schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken?
Afspraken moet je gewoon nakomen, zeker op korte termijn, tenzij overmacht. Dat laatste lijkt hier echt niet het geval.

Ik krijg bij Tesla een beetje het idee dat het autisme van Elon Musk door de hele organisatie heen stroomt. Soms grappig (biowapon defence mode ipv een icoontje met een pijltje dat een bochtje maakt in een autoom aan te geven dat je de ventilatie van buiten uit zet), soms tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimgroen
Ninjetsu NL schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:54:
Woehoe, het is zover vandaag. Voelt net zo leuk/raar als toen ik in 2019 mn M3 SR+ op ging halen. Ik ben erg benieuwd wat ik aan ga treffen vandaag, vooral nu mn VIN (LRWYGCF***) bijna nergens in dezelfde variant terug lijkt te komen... Om 16u mag ik me melden in Den Haag *O*
Mooi in de file naar huis,vriendelijke lui daar,heb je een voorraad auto?
Ik woon in Zoetermeer en moet naar Tilburg.
Veel succes met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 23:04
Ik heb gisteren de witte Model Y RWD op mogen halen in Utrecht. Zeer vriendelijk geholpen door de medewerkers en geen oneffenheden op de auto. Gelijk even het supercharges bij Tesla uitgeprobeerd, dat werkt erg fijn. Enige nadeel is dat ik bij de LM handmatig de declaratie moet doen, omdat er geen laadpas gekoppeld kan worden in de Tesla app.

Voor mij is deze auto een enorme vooruitgang, komende vanaf een benzine auto met een cataloguswaarden van 18K (lees: geen automaat, geen adaptive CC, geen up-to-date navigatie, geen hogere zit, geen stoel/stuurverwarming, geen climate control, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:04:
[...]

Dat heeft hier toch helemaal niets mee te maken?
Afspraken moet je gewoon nakomen, zeker op korte termijn, tenzij overmacht. Dat laatste lijkt hier echt niet het geval.

Ik krijg bij Tesla een beetje het idee dat het autisme van Elon Musk door de hele organisatie heen stroomt. Soms grappig (biowapon defence mode ipv een icoontje met een pijltje dat een bochtje maakt in een autoom aan te geven dat je de ventilatie van buiten uit zet), soms tenenkrommend.
Nou, dat heeft er toch wel iets mee te maken, want de planning wordt daardoor m.i. toch wel wat ingewikkelder.

Je bent nu wel heel negatief. Als jij je hier al druk om maakt dan is het merk Tesla wellicht niks voor jou, is ook prima natuurlijk. Bij Hyundai weet je precies waar je aan toe bent, modeljaar 2023 is al helemaal uitverkocht, heb je liever die soort zekerheid ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door maharens op 10-03-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hciemat
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik zie dat de boot Monza vanochtend in Rotterdam is aangekomen. Iemand al een sms ontvangen vandaag met leverdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Nu online
maharens schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:19:
[...]

Nou, dat heeft er toch wel iets mee te maken, want de planning wordt daardoor m.i. toch wel wat ingewikkelder.

Je bent nu wel heel negatief. Als jij je hier al druk om maakt dan is het merk Tesla wellicht niks voor jou, is ook prima natuurlijk. Bij Hyundai weet je precies waar je aan toe bent, modeljaar 2023 is al helemaal uitverkocht, heb je liever die soort zekerheid ? :)
Ik maak mij helemaal niet druk ;)

Ik begrijp de fanboys gewoon niet zo die alles maar goedpraten.

En wellicht leest er iemand van Tesla mee en kunnen ze het wat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:46:
Je weet ook niet wat er gebeurd is hé.
Mogelijk is die auto van de vrachtwagen "gevallen" en moet die hersteld worden.
Als dat bij een Audi gebeurt terwijl ze die in de "afleverruimte" zetten, dan kan dat ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
ronver schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Ik ben nog in bestel-/ aflever-fase, hadden eerst een subsidie 3 besteld, proefgereden met een Y, kosteloos omgezwaaid naar MY Wit met zwarte bekleding, en deze week weer kosteloos om naar een donkerblauwe. Steeds vriendelijk te woord gestaan in Tilburg. Bellen was af en toe moeizaam (veel mensen voor me, zonder dat er een wachtrij-met-muziek bestaat. Nu in afwachting van een donkerblauwe MU die volgende week geleverd gaat worden (volgens de lever-update) - ik wacht op een datum.

BTW je kunt ze ook laten brengen naar je werk- of thuis-locatie. LMs doen dat wel. Voor prive kan het wel extra kosten, maar het kan wel.
Thuis brengen stond bij ons niet als optie maar goed wij wonen een kwartier rijden van Tilburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Voor de mensen die hun Tesla's mogen ophalen, het was eerder (i.i.g. nog in maart 2020) dat je op de dag van levering de hele dag gratis kon Superchargen. Weet niet of dat nog zo is? Leuk als je dicht bij de Duitse grens woont of gewoon flink wil touren ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Ach dat is nog niks.
In de begin periode van de Model 3 zijn er mensen wel 3 a 4x keer naar Tilburg afgereisd voor jan doedel :+

Dus er zit zeker verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
MacorgaZ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:03:
Voor de mensen die hun Tesla's mogen ophalen, het was eerder (i.i.g. nog in maart 2020) dat je op de dag van levering de hele dag gratis kon Superchargen. Weet niet of dat nog zo is? Leuk als je dicht bij de Duitse grens woont of gewoon flink wil touren ;)
Als je je tijdelijke kenteken papieren nog hebt mag je niet er mee naar het buitenland dus hou daar wel rekening mee.
Plus als je in Tilburg gaat afhalen, een deel van de ring van Tilburg is traject controle!
En op populaire afleverdagen staan ze daar gewoon in de berm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammer12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-06 00:27
hciemat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:26:
Ik zie dat de boot Monza vanochtend in Rotterdam is aangekomen. Iemand al een sms ontvangen vandaag met leverdatum?
Monza staat nog te wachten voor de haven volgens mij. Volgens mijn Tesla dealer zou mijn auto ook op een boot staan die aankomt in Rotterdam. Ik heb wel een lever afspraak op 24 maart. Maar hij zei dat Rotterdam vrij nieuw is en dat de handlingstijden daar soms flink oplopen (2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
nils7 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Als je je tijdelijke kenteken papieren nog hebt mag je niet er mee naar het buitenland dus hou daar wel rekening mee.
Plus als je in Tilburg gaat afhalen, een deel van de ring van Tilburg is traject controle!
En op populaire afleverdagen staan ze daar gewoon in de berm ;)
Oeps, ja, ik weet ook niet zeker of ik op de dag van afleveren al naar Duitsland ben gereden, denk het ook niet eigenlijk. Wel in een paar dagen daarna, geen idee wanneer ik het kentekenpasje had :+
Voor mij was het afhalen toen nog in de haven i.p.v. Tilburg, daar stonden toen ook flitsers rond 29/30/31 december met de Q4-push.

Maar ook voor alle nieuwe eigenaars: Flitsmeister is je vriend! De acceleratie kan gevaarlijk zijn >:)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronver
nils7 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:57:
[...]

Thuis brengen stond bij ons niet als optie maar goed wij wonen een kwartier rijden van Tilburg :)
Bij sommige LMs is dat standaard dat ze afgeleverd worden (thuis of op werk). Je kan dat op aanvraag ook particulier krijgen, maar zoals je eigenlijk al zegt, is het veel moeite om hem zelf af te halen. Als je bijv moet gaan reizen voor je werk, belangrijke afspraak, vrij moeten nemen, is het een simpel rekensommetje: wat betaal je voor het laten brengen, tegenover je kosten/afbreukrisico oid.
Anyway…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Nu online
MacorgaZ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Oeps, ja, ik weet ook niet zeker of ik op de dag van afleveren al naar Duitsland ben gereden, denk het ook niet eigenlijk. Wel in een paar dagen daarna, geen idee wanneer ik het kentekenpasje had :+
Voor mij was het afhalen toen nog in de haven i.p.v. Tilburg, daar stonden toen ook flitsers rond 29/30/31 december met de Q4-push.

Maar ook voor alle nieuwe eigenaars: Flitsmeister is je vriend! De acceleratie kan gevaarlijk zijn >:)
Niet alleen gevaarlijk voor post van het CJIB maar je bent echt niet de eerste die bij Tilburg bij het stoplicht vol op het acceleratie pedaal stampt en direct ook een trip naar de Bodyshop mag regelen.
Je bent niet eens de enige op je afleverdag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronver
nils7 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Niet alleen gevaarlijk voor post van het CJIB maar je bent echt niet de eerste die bij Tilburg bij het stoplicht vol op het acceleratie pedaal stampt en direct ook een trip naar de Bodyshop mag regelen.
Je bent niet eens de enige op je afleverdag :+
Toen we gingen proefrijden was er net een MY stilgezet door een onherkenbare auto met politie
-wees gewaarschuwd inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 04-06 23:23
Vraagje over de banden. Ik mag mijn MY volgens de app in mei/juni ophalen (prive aankoop). Dan zitten er dus standaard zomerbanden onder (19"). Maar ik wil graag all-season banden.

Hoe regel je all-season banden zonder al te veel te hoeven bijbetalen? Bandenboer bellen? Heeft die wat over voor bijna nieuwe zomerbanden?

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:41
Update:

17-2 is volgens leaseplan de auto besteld bij Tesla.

Zojuist 10-3 contact gehad met leaseplan en zij geven aan nog steeds geen bevestiging van de bestelling te hebben gekregen. Of ik ze volgende week weer kan contacten of dan het RN nummer binnen is.

Duurt het altijd 3 weken voordat er een bevestiging binnen is? :’)

Gaat om een Model Y RWD Zwart/Zwart 20inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
friketje1 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Je hebt gelijk, ik wilde nooit een fanboy zijn en ben het toch geworden.

Als je alle plussen en minnen tegen elkaar gaat wegstrepen dan zul je zien dat Tesla veel dingen beter doet dan legacy automakers. Als jij dat goedpraten noemt, dan zij het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Pahlawan schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:31:
Update:

17-2 is volgens leaseplan de auto besteld bij Tesla.

Zojuist 10-3 contact gehad met leaseplan en zij geven aan nog steeds geen bevestiging van de bestelling te hebben gekregen. Of ik ze volgende week weer kan contacten of dan het RN nummer binnen is.

Duurt het altijd 3 weken voordat er een bevestiging binnen is? :’)

Gaat om een Model Y RWD Zwart/Zwart 20inch.
Van wat ik heb begrepen niet nee. Ligt in deze denk ik echt bij de LeaseMaatschappij.

Ik heb overigens precies dezelfde configuratie besteld. Deze is vanuit mijn werkgever op 3-3-2023 naar LeasePlan gestuurd. Tot op heden nog niets ontvangen, ook geen mail dat er een account voor mij is aangemaakt oid waar ik de voortgang in kan zien.
Pagina: 1 ... 409 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.