Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-04 09:15
Het lijkt er op dat de Glovis Sunrise met volle snelheid naar Zeebrugge vaart. Hopelijk gaan ze niet nog eens voor de kust aanleggen, maar meteen naar de kade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-04 21:49
Tommie12 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:20:
Ik heb net mailtje gekregen van Arval België dat mijn auto geleverd kan worden op 15/3.
Maar, ik moet contact opnemen met Tesla Brussel (Zaventem).

Alleen... ik geraak daar telefonisch niet binnen.

Wie heeft daar al een auto opgehaald? Hoe loopt het daar?
Gewoon ter info: ik heb vorige week mijn wagen bij Tesla Drogenbos (vlakbij Brussel) opgehaald. Ik heb echter de afspraak voor afhaling gewoon gemaakt via Tesla Hasselt op te bellen en die hebben me verdergeholpen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik in Hasselt ging ophalen maar ten tijde van mijn levering stond Hasselt vol en hebben ze de wagen in Drogenbos afgezet. Daar stonden volgens mij honderden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
CosmicTX schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:13:
[...]
Tesla gaf wel aan dat een kenteken pas wordt aangevraagd als de auto betaald zou zijn. Dus vond het best vreemd. De tesla medewerker eigenlijk ook.
Ik had de Y RWD die ik in eerste instantie had besteld ook al betaald om daarna alsnog de bestelling te wijzigen. 16-1 is namelijk rondom de datum van de prijsverlaging, dus grote kans dat de originele koper uiteindelijk voor een duurder model heeft gekozen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LucLey schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Gewoon ter info: ik heb vorige week mijn wagen bij Tesla Drogenbos (vlakbij Brussel) opgehaald. Ik heb echter de afspraak voor afhaling gewoon gemaakt via Tesla Hasselt op te bellen en die hebben me verdergeholpen. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik in Hasselt ging ophalen maar ten tijde van mijn levering stond Hasselt vol en hebben ze de wagen in Drogenbos afgezet. Daar stonden volgens mij honderden te wachten.
Tja, ik ga Hasselt niet bellen als alles via Zaventem gegaan is.

Als ik vrijdag nog niks gehoord heb of een SMS gekregen heb, dan bel ik de vestigingen af tot ik iemand aan de lijn krijg.

Moest jij ook een auto inleveren? Waar heb je dat gedaan?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCre
  • Laatst online: 09-03 13:00
Timka100 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:10:
Het lijkt er op dat de Glovis Sunrise met volle snelheid naar Zeebrugge vaart. Hopelijk gaan ze niet nog eens voor de kust aanleggen, maar meteen naar de kade :)
Ik vermoed dat mijn MY op de Glovis Sunrise staat. Leverdatum was vorige week nog 26-2 tot 11-3 en tot op heden nog geen SMS gezien. (Via LM dus kan niet direct iets in de Tesla app zien).

Stel dat de Glovis Sunrise vanavond aanmeert in Zeebrugge en mijn MY staat op die boot, binnen welk tijdsbestek zou je dan een SMS kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
JerCre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Ik vermoed dat mijn MY op de Glovis Sunrise staat. Leverdatum was vorige week nog 26-2 tot 11-3 en tot op heden nog geen SMS gezien. (Via LM dus kan niet direct iets in de Tesla app zien).

Stel dat de Glovis Sunrise vanavond aanmeert in Zeebrugge en mijn MY staat op die boot, binnen welk tijdsbestek zou je dan een SMS kunnen verwachten?
Het gekke is dat ik weet dat mijn auto op de Sunrise staat (navraag bij Tesla Zwolle) en ik al een SMS met datum voor volgende week zaterdag heb gekregen. Ik heb een M3 alles zwart besteld

Ik heb de auto op 10 februari besteld (particulier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCre
Jesper.B schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:05:
[...]

Het gekke is dat ik weet dat mijn auto op de Sunrise staat (navraag bij Tesla Zwolle) en ik al een SMS met datum voor volgende week zaterdag heb gekregen. Ik heb een M3 alles zwart besteld

Hmm, dat stemt me dan weer wat minder hoopvol. Ik zal ze eens mailen met de vraag of het tijdsvak nog klopt en op welke boot de auto staat. Mijn bestelling is gedaan op 6/2 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-04 21:49
Tommie12 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Tja, ik ga Hasselt niet bellen als alles via Zaventem gegaan is.

Als ik vrijdag nog niks gehoord heb of een SMS gekregen heb, dan bel ik de vestigingen af tot ik iemand aan de lijn krijg.

Moest jij ook een auto inleveren? Waar heb je dat gedaan?
Ja ik moest ook een auto laten staan die de LM nadien kwam oppikken. Deze is ter plaatse geïnspecteerd door een derde partij en dan heb ik de sleutels gewoon daar in Drogenbos bij Tesla moeten achterlaten. Tesla houdt dus die sleutels maar bij tot ze deze wagen komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JerCre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 19:48:
[...]

Ik vermoed niet dat jouw auto er op staat, want dan had je al een SMS ontvangen. Tenzij het een lease auto betreft en de LM je SMS heeft ontvangen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Is dat zo, er is verder niets onderweg op korte termijn. Mijn komt ook binnen nu en 2 weken en heb nog geen sms.
Ik neem aan dat je de sms krijgt als de boot uitgeladen is ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerCre
Taro schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Ik vermoed niet dat jouw auto er op staat, want dan had je al een SMS ontvangen. Tenzij het een lease auto betreft en de LM je SMS heeft ontvangen.
Gaat idd om lease.

Zou de LM de sms dan krijgen? Ik ging er vanuit dat ze mijn nummer als bestuurder wel zouden opgeven en dat ik dan de SMS zelf krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 16:51
dirkmuis schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:07:
Is dat zo, er is verder niets onderweg op korte termijn. Mijn komt ook binnen nu en 2 weken en heb nog geen sms.
Ik begreep van Tesla Zwolle dat de Glovis Summit deze kant nog op komt. Althans, daar zou “mijn” M3 op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

dirkmuis schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:07:
Ik heb de SMS gisteren ontvangen, vandaar mijn vermoeden dat die er dus niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCre
rickiej556 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Ik begreep van Tesla Zwolle dat de Glovis Summit deze kant nog op komt. Althans, daar zou “mijn” M3 op staan.
Welk tijdvak voor de leverdatum heb jij? En weet iemand wanneer de Glovis Summit zou aanmeren in Zeebrugge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
JerCre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:15:
[...]

Welk tijdvak voor de leverdatum heb jij? En weet iemand wanneer de Glovis Summit zou aanmeren in Zeebrugge?
Tijdsvak is 8-22 maart. Heb nog geen SMS gehad of iets van de LM gehoord qua levering verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Taro schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Ik heb de SMS gisteren ontvangen, vandaar mijn vermoeden dat die er dus niet op staat.
Geen idee of iedereen van 1 boot de SMS krijgt op t zelfde moment. Gisteren is ook de Hough Oslo aangemeerd. De Summit gaat tot nu toe naar Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
JerCre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Gaat idd om lease.

Zou de LM de sms dan krijgen? Ik ging er vanuit dat ze mijn nummer als bestuurder wel zouden opgeven en dat ik dan de SMS zelf krijg.
Nee, de SMS komt normaal bij jou aan. Mijn collega heeft zijn vandaag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:04
SMS komt altijd tijdens kantooruren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JerCre schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:09:
[...]
Ik verwacht dat je de SMS krijgt, mits jouw account als berijdersaccount is gekoppeld én je je telefoonnummer in het profiel hebt gezet. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar mijn eerste Tesla betrof een leaseauto, daar kreeg ik de SMS van en deze nieuwe betreft een privé aanschaf en heb ik dus logischerwijs ook de SMS van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

edelf schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:28:
SMS komt altijd tijdens kantooruren ?
Hier 3x tijdens kantooruren ontvangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Niemand weet natuurlijk hoe het echt werkt. Ik zou me kunnen voorstellen dat een deel uitgeladen wordt, gecontroleerd wordt en op transport staat en dat je dan de SMS krijgt.
Of op moment dat een boot aanmeert, maar dan weten ze de transport nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wwq-MX0wmyObfgVAcfulm21wfg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IM3zggmv87845nyi9qCbILsp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
De Glovis Sunrise vaart nu definitief de haven in!🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:52
Lurker sinds 27 januari....

Besteld op 27 januari via LM: MY AWD LR Blauw/Zwart 19" trekhaak
Wel RN nummer.
Nog geen VIN.
Volgens Tesla DeliveryNL (06-03): "We wachten tot de juiste configuratie auto voor u binnen komt"
Verwachte levering LM app: Tweede helft van maart 2023.

Hopelijk staat mijn (niet heel spannende) config op de Hoegh Oslo of de Glovis Sunrise...
Geduld is (schijnbaar) een schone zaak...
Tot die tijd lees ik rustig alle voorgaande berichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Jesper.B schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:49:
De Glovis Sunrise vaart nu definitief de haven in!🎉
Model Y 31-01 besteld via LM…..midnight grey RWD 20inch en trekhaak
Twee weken geleden een VIN gekregen van tesla met levering tussen 25-02 en 11-03
Nog geen sms ontvangen.
Hoop toch dat ie op de Glovis sunrise staat😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 14:09

DancePlaza

ninja

Hoegh Oslo vaart door naar Antwerpen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zN5DMzbbax312AyOCPc8mWYTMCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EORdEou3fiZrwlT0mVGndIb4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door DancePlaza op 07-03-2023 22:06 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tompouce
  • Laatst online: 23:01
Tommie12 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Zijn er eigenlijk al wachtenden die een auto van de Hoegh Chiba in ontvangst konden nemen?
Ik kan donderdag a.s. mijn Model Y ophalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
Tompouce schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:25:
[...]

Ik kan donderdag a.s. mijn Model Y ophalen *O*
En de SMS daarvan kwam vandaag pas? Goed te weten dat het ook ineens snel kan gaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tompouce
flyguy76 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:42:
[...]

En de SMS daarvan kwam vandaag pas? Goed te weten dat het ook ineens snel kan gaan…
Ja, rond de lunch. Dus ongeveer 48 uur voor aflevering pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Heeft dus niks te maken met arriveren van de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-04 11:11
flyguy76 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:42:
[...]

Ook vandaag sms gekregen voor MYP. Zaterdag ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

dirkmuis schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:47:
Heeft dus niks te maken met arriveren van de boot
Of wel, zijn auto kan ook uit Berlijn komen en dus los staan van de locatie/status van een boot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkmuis
Taro schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:50:
[...]

Of wel, zijn auto kan ook uit Berlijn komen en dus los staan van de locatie/status van een boot.
Hij reageert toch op de vraag of er al mensen een sms hebben waarvan de auto op de hoegh chiba stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 14:09

DancePlaza

ninja

Taro schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:50:
[...]

Hij heeft een rwd besteld

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

dirkmuis schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:57:
[...]

Hij reageert toch op de vraag of er al mensen een sms hebben waarvan de auto op de hoegh chiba stond.
Klopt, helemaal gelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
Ik heb 2 vraagjes over de app:
  1. Hoe/wanneer komt de auto in de app zichtbaar? Is dat bij aflevering? Het is lease, dus ik ben geen eigenaar.
  2. Als mijn partner er ook regelmatig in wil rijden, neem ik aan dat zij ook een eigen Tesla account aan moet maken om gebruik te maken van de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Laatst online: 08:35
Tompouce schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 06:57:
  1. Hoe/wanneer komt de auto in de app zichtbaar? Is dat bij aflevering? Het is lease, dus ik ben geen eigenaar.
  2. Als mijn partner er ook regelmatig in wil rijden, neem ik aan dat zij ook een eigen Tesla account aan moet maken om gebruik te maken van de app?
1: ja, na aflevering
2: hetzelfde account gebruiken om in te loggen. Daar is de auto aan gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffiewriters
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-04-2023
Of de reservesleutel (pas) aan haar geven. Ik weet niet hoe de auto erop reageert als er twee devices met toegang in dezelfde auto gaan zitten 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jr-
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-03-2023

jr-

Het is ook mogelijk om een eigen account aan te maken, zie:

https://www.tesla.com/nl_...how-add-or-remove-drivers

Edit:
Oh ik lees nu dat je voor het toevoegen van bestuurders bij leasen contact op moet nemen met de leasemaatschappij

[ Voor 9% gewijzigd door jr- op 08-03-2023 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Wij gaan voor twee losse accounts en dan de auto sharen (prive aankoop), want dan hebben beide accounts ook cloud synced profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
Jesper.B schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 20:05:
[...]

M3 RWD, met subsidie? Dan ben je de 1e hier met een datum denk ik. Ook wel een aantal personen voor je besteld die nog geen datum hebben. Wat was de verwachte datum voor je de exacte datum ontving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurmochi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:15
Long time lurker: ervaring vanuit een leaserijder.

13-01 - bestelling bij LM - MY RWD black/black
23-01 - LM plaatst bestelling bij Tesla (zucht, traag)
26-01 - contact LM over status, LM weet niets
15-02 - contact LM over status, LM weet niets
17-02 - direct contact Tesla RN nummer ontvangen
06-03 - direct contact Tesla VIN nummer ontvangen
07-03 - Tesla mail 20-03 ophalen, SMS nog niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Luqq schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:55:
Wij gaan voor twee losse accounts en dan de auto sharen (prive aankoop), want dan hebben beide accounts ook cloud synced profielen.
Dat klinkt handig! Zou je dat willen toelichten? Hoe werkt dat precies? Ik heb namelijk de reservering en VIN nummer en dergelijke in mijn account staan, maar zou het graag zo gelijk mogelijk trekken tussen mij en m’n vriendin wanneer we de auto hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luqq
tkskater schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Dat klinkt handig! Zou je dat willen toelichten? Hoe werkt dat precies? Ik heb namelijk de reservering en VIN nummer en dergelijke in mijn account staan, maar zou het graag zo gelijk mogelijk trekken tussen mij en m’n vriendin wanneer we de auto hebben.
Wij hebben allebei ons eigen account, ik heb de auto besteld in mijn account en mijn vrouw kan nog niks zien. Zodra we de auto opgehaald hebben kan je de auto sharen als je de eigenaar bent met iemand anders, en die ziet de auto dan in zijn/haar app net zoals alle leaserijders hier doen :) Dan worden de profielen die je in de auto hebt voor de stoelen en de spiegels ook in de cloud opgeslagen zodat als je ooit in een andere auto stapt dat je daar ook je profiel kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

flyguy76 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:00:
[...]

M3 RWD, met subsidie? Dan ben je de 1e hier met een datum denk ik. Ook wel een aantal personen voor je besteld die nog geen datum hebben. Wat was de verwachte datum voor je de exacte datum ontving?
Nee hoor. Ik heb maandag mijn afhaaldatum voor mijn M3 subsidie edition (besteld 3-2) gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 10:43
Korte update:
Lease bestelling van MY LR Black/black 20" met trekhaak achteraf

26/1 -> bestelling doorgegeven aan Tesla door LP
28/2 -> RN nummer doorgekregen met verwachte levering maart/april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
NMA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Nee hoor. Ik heb maandag mijn afhaaldatum voor mijn M3 subsidie edition (besteld 3-2) gehad.
Sorry dat had ik gemist, wanneer mag je ‘m ophalen?
Ik zie dat een M3 RWD wit subsidie nu beschikbaar is met €2700 korting op tesla site!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:13
NMA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn_87
  • Laatst online: 26-04 05:49
flyguy76 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Ik zie dat een M3 RWD wit subsidie nu beschikbaar is met €2700 korting op tesla site!!!
Heb zelf een M3 wit subsidie in bestelling staan, staat waarschijnlijk op dezelfde boot. Heb een VIN nummer en betaald levering tussen 7 en 14 maart. Het model wat nu op de site staat met 2700 euro korting doet wat pijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
Bjorn_87 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Heb zelf een M3 wit subsidie in bestelling staan, staat waarschijnlijk op dezelfde boot. Heb een VIN nummer en betaald levering tussen 7 en 14 maart. Het model wat nu op de site staat met 2700 euro korting doet wat pijn.. :(
Gewoon bellen naar je lokale service center, dan zetten ze de bestelling om. Kan hooguit wat langer duren maar dat is het verschil wel waard :)
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kzVdYgLYwGgBFF9GJjMwE__VVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asbzpJjCGCP1Uil1OCwzidxd.jpg?f=fotoalbum_large
Inmiddels alweer een paar pagina's terug maar worden zinnige dingen besproken tav de subsidie op M3 met grotere velgen die nu ook onder 45k staan maar niet binnen de SEPP voorwaarden vallen.

[ Voor 46% gewijzigd door Maurice- op 08-03-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomgrange
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-04 14:17
[quote]Maurice- schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:06:
[...]

Gewoon bellen naar je lokale service center, dan zetten ze de bestelling om. Kan hooguit wat langer duren maar dat is het verschil wel waard :)

[...]

Krijg je 250 terug als je je bestelling wijzigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 13:21
Ik vraag mij toch wel af of er bij die kortingsmodellen niet een stikseltje los zit of iets dergelijks. Oftewel, ze zijn geweigerd door een klant ivm de staat van de auto, maar Tesla vind dat het nog wel als nieuw model verkocht kan worden, maar dan met korting omdat de inschatting is dat een volgende klant over hetzelfde euvel valt.
Ik kan anders echt geen logische verklaring vinden waarom een witte m3 standaard range met korting verkocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:00
zoomgrange schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:16:
[...]

[...]

Kost niets extra zolang je je order niet in het geheel canceled en een nieuwe aanmaakt.
friketje1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:17:
Ik vraag mij toch wel af of er bij die kortingsmodellen niet een stikseltje los zit of iets dergelijks. Oftewel, ze zijn geweigerd door een klant ivm de staat van de auto, maar Tesla vind dat het nog wel als nieuw model verkocht kan worden, maar dan met korting omdat de inschatting is dat een volgende klant over hetzelfde euvel valt.
Ik kan anders echt geen logische verklaring vinden waarom een witte m3 standaard range met korting verkocht wordt.
Hele hoge productie en tegenvallende verkoop is toch een plausibele reden? Op een gemiddeld schip staan 5000 autos en als je dan ziet hoeveel er onderweg zijn..

[ Voor 41% gewijzigd door Maurice- op 08-03-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Maurice- schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:21:

Hele hoge productie en tegenvallende verkoop is toch een plausibele reden? Op een gemiddeld schip staan 5000 autos en als je dan ziet hoeveel er onderweg zijn..
Precies, er worden duizenden auto's per maand afgeleverd. Waarom gaan ze er dan een paar met korting aanbieden? De meeste voorraadmodellen hebben geen korting. Dit gaat echt niet het probleem van overproductie oplossen. Daarbij, Tesla geeft aan dat er juist meer besteld wordt dan er wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:42
Ik had afgelopen zondag besteld en kreeg ophaaldatum van van 20 maart! Zojuist gebeld, bestelling omgezet naar een model met extra 2700 korting. Medewerker aan de lijn kon mij de exacte reden niet vertellen maar ze waren onderweg en mogelijk al in Zeebrugge. Tesla app is aangepast en levertijd is nu in begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

[...]

Ik ga hem 20-3 ophalen.

Ik blijf bij wat ik besteld heb; all black. Ik wilde in eerste instantie een donker grijze met 19" wielen maar helaas viel hij dan niet binnen de subsidiegrens van €45.000. Daarmee werd het verschil ruim €6.000 en dat had/heb ik er niet voor over. Die 19" wielen kan ik er altijd nog op zetten.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik hem in helemaal zwart wel mooi vind. Zeker nu al het chroom (lijsten en deurhendels) ook zwart zijn. Dat vind ik bij donkergrijs toch iets minder mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Bjorn_87 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Ik maak me daar niet meer druk om. Het bedraagt uiteindelijk maar iets van 0,5% van de totale uitgave.

Mijn vader kon zich daar ook altijd druk om maken. Als hij iets duurs gekocht had dan liep hij nog zeker een half jaar te balen als hetgeen hij gekocht had goedkoper geworden was. Als je zo denkt dan:

1) kun je blijven wachten
2) geniet je nooit helemaal van wat je gekocht hebt

Wat mij betreft zonde. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 09:36
NMA schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Ik maak me daar niet meer druk om. Het bedraagt uiteindelijk maar iets van 0,5% van de totale uitgave.

Mijn vader kon zich daar ook altijd druk om maken. Als hij iets duurs gekocht had dan liep hij nog zeker een half jaar te balen als hetgeen hij gekocht had goedkoper geworden was. Als je zo denkt dan:

1) kun je blijven wachten
2) geniet je nooit helemaal van wat je gekocht hebt

Wat mij betreft zonde. Maar goed, dat is ook maar mijn mening.
Mjah ik had besteld en zag de dag er na een Wit/Zwart_Int peformance voor dezelfde prijs als mijn Normale LR/Quicksilver online.
Toch ook even zuur.

Maar je weet bij Tesla dat het ineens, zeker einde kwartaal een ander plaatje kan zijn.

Ik was blij met de prijs toen we hem bestelden en zo moet je het denk ik ook zien.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
zoomgrange schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:16:
[...]

[...]

Overwogen om M3 RWD (subsidie) van zwart naar wit te wijzigen, maar werd me door tesla aan te telefoon verteld dat ik dan mijn order moet annuleren (-€250) en opnieuw moet bestellen (omdat ik al een VIN/auto heb toegewezen gekregen, helaas nog geen ophaal datum).
Dan bespaar je dus nog €2450, het zou me ook niet verbazen dat als de subsidie pot leeg zwart gewoon weer +€1200 optie wordt op de M3.
Lastige keuze maar denk dat we de M3 RWD black/black niet gaan annuleren.

Oh ja idd oppassen met de andere afgeprijsde M3, je kunt nog steeds alleen een kale M3 wit of zwart bestellen als je subsidie wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door flyguy76 op 08-03-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-05 07:08
Rido schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:29:
Zijn er hier Tweakers die toevallig ook een M3 RWD via JustLease hebben besteld als private lease?

Heb op 16 januari een M3 RWD (wit/zwart) bij hun besteld. Blijkbaar wachten hun eerst nog 2 weken met bestellen vanwege het wettelijke bedenktermijn. Maar de auto is nu, als het goed is rond 3 februari daadwerkelijk besteld bij Tesla.
Op 10 februari heb ik een mailtje gekregen van Tesla om een account aan te maken, maar helaas valt er verder nog weinig te zien in het account.

Van JustLease zelf word ik nog niet heel veel wijzer, die geven april/mei aan en een RN-nummer is blijkbaar allemaal lastig.

Dus dat wordt de komende periode echt even in "spanning" afwachten en hopelijk krijg ik toch eerder een SMS om de auto op te gaan halen :P
Deze week eindelijk een update gekregen vanuit DeliveryNL:

Gisteren is er een VIN gekoppeld aan mijn RN en ze verwachten de auto eind volgende week in Tilburg.
Zodra de auto in Tilburg is nemen ze contact op om de levering te gaan inplannen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rido op 08-03-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05
friketje1 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:17:
Ik zat ook aan hetzelfde euvel te denken. Economisch gezien kan ik hier ook geen verklaring voor vinden, aangezien ze toch wel verkocht worden. En bovenal, er waren recent nog een paar Quiksilver Performance Y's te koop. Op het TMC forum heb ik gelezen dat er mensen waren die hun wagen hadden geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:04
Zeer vervelend dat een korting niet meetelt voor de rdw... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Waarschijnlijk toch een demand issue wat betreft de kortingen:

https://insideevs.com/new...model3y-inventory-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 22:31
Vlak voor 12 uur de afhaal SMS gehad, 16-3 in Utrecht.

Complete tijdlijn:
7-2 MY LR wit / zwart 19" trekhaak privé besteld indicatie bij bestellen februari - maart.
en gelijk na bestellen een RN nummer.
3-3 Eerste aanpassing in account, leverindicatie naar 6 - 13 maart.
6-3 Vision melding en na akkoord een VIN toegekend, auto uit Berlijn.
8-3 leverings SMS voor afhalen in Utrecht 16-3

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 09:36
turkeyhakan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Ik zat ook aan hetzelfde euvel te denken. Economisch gezien kan ik hier ook geen verklaring voor vinden, aangezien ze toch wel verkocht worden. En bovenal, er waren recent nog een paar Quiksilver Performance Y's te koop. Op het TMC forum heb ik gelezen dat er mensen waren die hun wagen hadden geweigerd.
Er is niks mis met de auto's.
Er worden gewoon een x aantal deze kant op gestuurd.
En alles wat niet direct verkocht wordt blijft "over" en wil Tesla einde kwartaal gewoon vanaf.
Aantallen draaien ze einde kwartaal al jaren op!

En als je er dus 1 besteld die op voorraad staat wordt je gewoon heel snel gematcht en betaal je stiekem denk ik te veel want als je op voorraad modellen had gezocht had je m kunnen zien staan voor minder dan de bestel prijs.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 15:30

Sjo

Zojuist een afhaalafspraak voor 14 maart binnengekregen in Tilburg.

Gaat om een witte Model 3 rwd (subsidie model zonder extras), besteld op 13 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05
nils7 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Er is niks mis met de auto's.
Er worden gewoon een x aantal deze kant op gestuurd.
En alles wat niet direct verkocht wordt blijft "over" en wil Tesla einde kwartaal gewoon vanaf.
Aantallen draaien ze einde kwartaal al jaren op!

En als je er dus 1 besteld die op voorraad staat wordt je gewoon heel snel gematcht en betaal je stiekem denk ik te veel want als je op voorraad modellen had gezocht had je m kunnen zien staan voor minder dan de bestel prijs.
Is dit een gedachte die je hebt of weet je het zeker? Waarom worden niet alle voorraadmodellen dan met korting verkocht? Er zal echt wel een bepaalde denkwijze achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Luqq schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:44:
[...]

Net een eindfactuur gekregen, zonder kenteken nog. Gister een VIN gekregen en betaald, nog geen SMS though. EDD is 9/3 - 14/3.
En de SMS binnen. Afspraak voor 20 maart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:13
turkeyhakan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:28:
[...]

Is dit een gedachte die je hebt of weet je het zeker? Waarom worden niet alle voorraadmodellen dan met korting verkocht? Er zal echt wel een bepaalde denkwijze achter zitten.
Als je naar een dealer gaat en een voorraadmodel koopt dan krijg je toch ook gewoon korting? Waarom zou dat hier anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
Hier ook de SMS voor levering gehad voor de M3 LR Rood/Zwart 18".

Hier ook even mijn tijdslijn:
  • 02-02 bestelling gedaan bij LM
  • 17-02 RN nummer gekregen, verwachte levering 16-31 maart
  • 06-03 verwachte levering 8-22 maart
  • 08-03 SMS voor levering op 16 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsM
  • Laatst online: 21-06-2023
MatthijsM schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:46:
Op 4 feb een MYLR QS/zwart/19/geen trekhaak besteld. Leveringstermijn ging als volgt:
*Feb - maart
*Maart - april
*12 april - 30 juni
*Maart - april
*16 juni - 30 augustus

Leuk dit, zoveel verandering in leverdatum...
Ik ben dan maar eens bij Tesla Aartselaar gaan horen omdat er via de telefoon geen doorkomen aan was. Medewerker verzekerde mij dat dit een bug is en dat ik moest kijken naar de leveringstermijn op de website voor mijn configuratie (maart - april). We zullen zien...
Iemand ondertussen al een VIN gekregen voor dezelfde configuratie en ongeveer dezelfde besteldatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:08
MatthijsM schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Iemand ondertussen al een VIN gekregen voor dezelfde configuratie en ongeveer dezelfde besteldatum?
Helaas niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McNoob
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
rickiej556 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:48:
Hier ook de SMS voor levering gehad voor de M3 LR Rood/Zwart 18".

Hier ook even mijn tijdslijn:
  • 02-02 bestelling gedaan bij LM
  • 17-02 RN nummer gekregen, verwachte levering 16-31 maart
  • 06-03 verwachte levering 8-22 maart
  • 08-03 SMS voor levering op 16 maart.
Nagenoeg hetzelfde voor mijn M3/RWD/wit/zwart/18/trekhaak.
Levering op 18 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
xminator schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Als je naar een dealer gaat en een voorraadmodel koopt dan krijg je toch ook gewoon korting? Waarom zou dat hier anders zijn?
Ja denk ik ook.

Maar aan de andere kant: imago boeit Musk niet, dus kan best iets aan mankeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn_87
  • Laatst online: 26-04 05:49
Hier inmiddels ook de SMS binnen, afhalen op 20 maart om 12 uur in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
xminator schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Korting bij traditionele merken is anders. Daarbij is de werkelijke prijs gewoon lager dan de catalogus waarde. Daar wordt de dealer blij van want veel mensen hebben dat niet door, de korting wordt verrekend met de inruilwaarde en dat is dan winst voor de dealer.

Tesla geeft een vaste prijs. Nu zijn ze natuurlijk vrij om kortingen te geven, maar op deze manier is moeilijk te volgen hoe ze er wijzer van worden. Klanten zitten nog met bestaande orders, daar kan die voorraad ook naartoe. En de meeste voorraadmodellen zijn zonder korting. Het aantal met korting is een dusdanig beperkt aantal dat het vrijwel geen invloed kan hebben op de q1 verkopen. Bovendien: kopers kunnen juist een aankoop gaan aanschaffen omdat ze een betere prijs in de toekomst verwachten. Aan de andere kant, goede kans dat volgende week gewoon de hele voorraad korting heeft. Dan is het allemaal wat beter te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
thafusion schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:37:
Ik had afgelopen zondag besteld en kreeg ophaaldatum van van 20 maart! Zojuist gebeld, bestelling omgezet naar een model met extra 2700 korting. Medewerker aan de lijn kon mij de exacte reden niet vertellen maar ze waren onderweg en mogelijk al in Zeebrugge. Tesla app is aangepast en levertijd is nu in begin april.
Sorry maar je had dus een RWD wit besteld en veranderd naar hetzelfde maar dan “voorraad” model? Zonder annuleren/aanbetaling kwijt?
Was dat gewoon via je lokale tesla dealer of een ander nummer? Tesla Amsterdam vertelde me dat ze de order niet kunnen omzetten omdat ik al een VIN had. In mijn geval zou het van zwart naar wit zijn.
Inmiddels ook sms, ook 20 maart (M3 RWD, black, als ik niet van gedachte verander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 11:42
flyguy76 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Sorry maar je had dus een RWD wit besteld en veranderd naar hetzelfde maar dan “voorraad” model? Zonder annuleren/aanbetaling kwijt?
Was dat gewoon via je lokale tesla dealer of een ander nummer? Tesla Amsterdam vertelde me dat ze de order niet kunnen omzetten omdat ik al een VIN had. In mijn geval zou het van zwart naar wit zijn.
Inmiddels ook sms, ook 20 maart (M3 RWD, black, als ik niet van gedachte verander)
Klopt de bestelling bleef gewoon staan, van WIT naar WIT, gebeld via de lokale dealer :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freerk123
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
[...]

Neen. Twee weken vóór jou een MYLR QS/zwart/20 besteld. Ging hier van feb/mrt naar april-juni en terug naar mrt-april en inmiddels 4 april - 29 mei.

Er staat nu een mooie P QS in voorraad direct leverbaar. Het is dat ie FSD heeft, anders had ik niet voor mezelf ingestaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
thafusion schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Klopt de bestelling bleef gewoon stan, van WIT naar WIT, gebeld via de lokale dealer :*)
Mag ik vragen welke dealer dat is? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Wanneer ontvang je het kenteken van Tesla?

Auto ga ik vrijdag ophalen, betaling is reeds verwerkt bij Tesla.

Update: Ik heb zojuist het kenteken ontvangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Willianv op 08-03-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timka100
  • Laatst online: 07-04 09:15
thafusion schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:02:
[...]

Klopt de bestelling bleef gewoon staan, van WIT naar WIT, gebeld via de lokale dealer :*)
Hier ook hetzelfde via de lokale dealer (Purmerend) gedaan, ze gaven aan dat het lastig was, maar na 2e keer bellen hebben ze een nieuwe factuur aangemaakt en is er ook een ander VIN toegewezen. Ze vonden zelf ook dat nog niet geleverde modellen er recht op zouden moeten hebben.

Ze zeiden zelfs dat het voor hen meer werk zou zijn om de auto te cancelen en opnieuw te bestellen en gaven aan het heel druk te hebben. Leverdatum is 25 Maart, maar dan kan ik helaas niet :|

[ Voor 8% gewijzigd door Timka100 op 08-03-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:53:
Wanneer ontvang je het kenteken van Tesla?

Auto ga ik vrijdag ophalen, betaling is reeds verwerkt bij Tesla.
Normaal gesproken in de sms die je krijgt met de leverdatum. Jij had hem ook omgeruild voor eentje uit voorraad toch?

Net nu ik dit typ krijg ik overigens het sms’je met het kenteken. Dus ik zou zeggen dat jij hem ook vandaag wel zal krijgen (ik ga hem ook vrijdag ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Yep… en kenteken net ontvangen per sms.

Kenteken is aangevraagd op 6 maart zie ik bij de rdw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

bert pit

asdasd

Tijdens het lurken hier ontving ik mijn kenteken per SMS. Dit is dus een week voor levering.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Wil ik voor levering van vrijdag een verzekering afsluiten, is Unive in prijs gestegen van 78 naar 108 euro per maand…. Dus helaas net een dag te laat met afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01 15:14
[...]

MY LR QS 19" met trekhaak
Besteld 13/01 en morgen afhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 18:16
Peter_J_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:58:
[...]

MY LR QS 19" met trekhaak
Besteld 13/01 en morgen afhalen :P
Goed om te lezen dat er LR QS uitgeleverd wordt. Hier staat de app nog op juni... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Freerk123 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:03:
[...]
Er staat nu een mooie P QS in voorraad direct leverbaar. Het is dat ie FSD heeft, anders had ik niet voor mezelf ingestaan :*)
Je kunt ze bellen met het verzoek FSD te verwijderen, kan niet altijd, maar soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik heb zojuist meldcode en kenteken ontvangen. Als ik dit echter bij Univé doorgeef, dan geven ze aan dat het een RWD ipv LR betreft, ook op Finnik melden ze dat het een RWD betreft. Hierdoor valt de premie lager uit, maar verzeker je een onjuist type voertuig.

Op RDW.nl zie ik dat zowel as 1 als as 2 zijn aangedreven en dat het type Y5LD betreft. Ergens anders vind ik dan weer dat dat bij de volgende accu hoort: Y5LD: 82 kWh NCMA batterij van LG (MIC Model Y Performance en waarschijnlijk later ook LR)

Uitvoering betreft BZB3S5T3.

Loopt iemand anders hier ook tegenaan of ervaring mee? Heb Tesla Delivery al even een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
@Taro Ja, de mijne geven ze bij de verzekering ook aan als RWD.

Ik heb dit ook gemeld bij Tesla Delivery en die geven aan dat dit een bekend issue is. Verzekeringen werken met een tussenpersoon geven ze aan, en deze kan niet zien welke variant het is.

Vind het maar een vaag antwoord.

Overigens is Unive voor mij afgevallen, gisteren kwam ik tot 78 euro p.mnd en als ik nu kijk komt het op 103 per maand.
Twijfel nu tussen inshared, anwb en ing, even kijken wat de verschillen in voorwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:51
Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:49:
Wil ik voor levering van vrijdag een verzekering afsluiten, is Unive in prijs gestegen van 78 naar 108 euro per maand…. Dus helaas net een dag te laat met afsluiten.
Wow... dat is vaag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:36:
@Taro Ja, de mijne geven ze bij de verzekering ook aan als RWD.

Ik heb dit ook gemeld bij Tesla Delivery en die geven aan dat dit een bekend issue is. Verzekeringen werken met een tussenpersoon geven ze aan, en deze kan niet zien welke variant het is.

Vind het maar een vaag antwoord.
Ok, zal morgen even kijken of ik er meer helderheid over kan krijgen. Ten eerste dat het in ieder geval de juiste auto is (daar lijkt het wel op ;) ). En daarna of ze dan iets kunnen doorvoeren, want een verkeerd model verzekeren en later voor verrassingen komen te staan is natuurlijk niet wenselijk.
Willianv schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:36:
Overigens is Unive voor mij afgevallen, gisteren kwam ik tot 78 euro p.mnd en als ik nu kijk komt het op 103 per maand.
Hier is de verzekering bij Univé 6 Euro duurder voor een Y LR vs toen ik er exact 2 maanden geleden een Y RWD heb verzekerd, dus ik vermoed dat je het aantal schadevrije jaren of een andere variabele anders hebt ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Laatst online: 12-05 12:49
Sms’je gekregen voor aflevering van de auto. Nu is mijn vraag of je ook de betaling volledig kan pinnen in Tilburg bij aflevering? Uiteraard de limiet tijdig verhogen bij de bank. Iemand een idee of ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Nog steeds niemand met een MY zwart/wit 19" trekhaak een SMS gehad? Mijn levertijd staat nog steeds op 9-23 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk1970
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
dirkmuis schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:21:
Nog steeds niemand met een MY zwart/wit 19" trekhaak een SMS gehad? Mijn levertijd staat nog steeds op 9-23 maart
nee, ik check ook continu mijn telefoon.... je bedoelt een RWD? Ik ga er vanuit dat die op de Glovis Sunrise staat die momenteel in Zeebrugge uitgeladen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
nee een long range

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freerk123 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Neen. Twee weken vóór jou een MYLR QS/zwart/20 besteld. Ging hier van feb/mrt naar april-juni en terug naar mrt-april en inmiddels 4 april - 29 mei.

Ik zou eens bellen, met wat geluk kunnen ze die FSD er nog af halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:43:
[...]
Hier is de verzekering bij Univé 6 Euro duurder voor een Y LR vs toen ik er exact 2 maanden geleden een Y RWD heb verzekerd, dus ik vermoed dat je het aantal schadevrije jaren of een andere variabele anders hebt ingevuld?
Nee, excact dezelfde gegevens…Premie’s wisselen wel vaker, ook afhankelijk van je postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ik zie er meerdere staan die klaar staan voor levering. Exact mijn configuratie....
Pagina: 1 ... 408 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.