Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Camstar01 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:22:
Is het nu zo dat wanneer je een tesla besteld hebt maar nog geen VIN ontvangen hebt dat de auto niet op een van deze boten staat? Mijn MY LR BL/BL is op 14-2 besteld (privé) en staat oplevering 15 - 31 maart. Wel RN, geen VIN.
Nee zover ik weet niet. Ik heb zelf een model 3 zwart/zwart besteld een kreeg circa 1 week geleden mijn VIN nummer. De boot waar die op stond ( na aanvraag) was al in Europa op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

Ik heb wel een VIN maar deze is niet zichbaar op één van de schepen. Wat zou dat betekenen?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bert pit schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:34:
Ik heb wel een VIN maar deze is niet zichbaar op één van de schepen. Wat zou dat betekenen?
Dan staat die waarschijnlijk op de Glovis Sunrise, want van dat schip kan je niet checken welke VIN's erop staan.

Edit: Of je krijgt een auto uit Berlijn, maar dat kan je ook uit de VIN aflezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 05-03-2023 13:37 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Taro schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Dan staat die waarschijnlijk op de Glovis Sunrise, want van dat schip kan je niet checken welke VIN's erop staan.

Edit: Of je krijgt een auto uit Berlijn, maar dat kan je ook uit de VIN aflezen.
Maarrr.. er is hier ook niemand waarvan de Tesla op Hoegh Oslo staat toch? Misschien zijn die niet te tracken doordat ze pas in Barcelona zijn geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
ScreamGT schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Kan je realtime het aantal niet toegewezen auto's zien op zo'n schip? :|
Als dat al kan dan weet ik niet of het kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Als ik zo de laatste dag kijk naar de Hoegh Oslo en Glovis Sunrise, dan lijkt het er wel op dat de Glovis Sunrise eerder in Zeebrugge ‘moet’ zijn.
Met het verschil in snelheid zal de Glovis Sunsise de Hoegh Oslo inhalen voor men in Zeebrugge is.

Zal dit misschien iets te maken kunnen hebben dat de Hoegh Oslo vroeger is dan verwacht en dat er voorrang wordt gegevens aan de Glovis Sunrise?
Of is dit een vreemde gedachten en is het gewoon wie het eerst komt, wie het eerst maalt?

Anyway, de komende weken zullen er veel Tesla’s uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
Timka100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:59:
Update over leverdatum:

Besteldatum: 19-01-2023
Model: M3 RWD Wit
VIN: LRW3E7FS1PC........
Bezorgdatum was 22 Feb - 8 Maart, maar is nu aangepast naar Maart 07 - Maart 14
Welkom bij de M3 club waar de levertijd elke week 2 weken verschuift naar de volgende twee. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdgiesbers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03 09:55
Taro schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Heb ik ook maar vin geeft China aan….nu maar hopen dat die sunrise niet zinkt 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
sammy777 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Welkom bij de M3 club waar de levertijd elke week 2 weken verschuift naar de volgende twee. d:)b
Same, M3 RWD zwart/zwart leverdatum aangepast van 04-18 maart naar 09-23 maart. Valt opzich wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiewriters
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-04-2023
Mijn verwachte leverdatum is aangepast van 04 - 18 maart naar 07 - 21 maart. Ik houd dus goede hoop dat ik binnen twee weken ‘m kan komen ophalen 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ninjetsu NL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:23:
[...]

Damn... nog maar 3 M3 over en 1 MY... dat was twee dagen geleden toch wel anders... genoeg mensen die zich toch over laten halen blijkbaar of mensen die er een van de volgende boten verwachten en nu hun kans hebben gepakt! >:)
Het kunnen natuurlijk ook modellen zijn geweest die niet verkocht zijn omdat niemand die specifieke configuratie wilde.

Zoals al eerder in dit forum opgemerkt is is het niet zo dat Tesla de auto pas gaat maken nadat er een bestelling is gemaakt. Ze zetten er gewoon een hele hoop in verschillende samenstellingen op de boot en hopen dat die verkocht zijn als de boot zijn bestemming bereikt. De kans bestaat dus dat er een paar overblijven, met name onder de minder verkochte configuraties.

Ik las hier bijvoorbeeld al dat iemand opmerkte dat de modellen die afgeprijsd waren veelal modellen waren met witte bekleding. Die zijn, als ik hier zo op het forum kijk wat er besteld wordt, wat minder populair dan de zwarte interieurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Heeft er hier iemand ervaring met het inruilen van hun bestaande auto bij het afhalen van hun Tesla?

Ik ruil die van mij bij hen in en vraag me af in hoeverre de auto nog gecontroleerd wordt. Ik zie net dat mijn achterlicht niet werkt en vraag me af of ik die nog even moet vervangen voordat ik hem inlever. Lijkt mij een kleinigheidje maar heb ook geen zin in discussie bij het inruilen/afhalen (een van de redenen om hem bij Tesla in te ruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet iemand eigenlijk welke laadkabels je standaard bij een Tesla krijgt (model Y)? Mobiele lader, gewone type 2 kabel, allebei? Ik kan het niet echt vinden :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:52
tkskater schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:08:
Weet iemand eigenlijk welke laadkabels je standaard bij een Tesla krijgt (model Y)? Mobiele lader, gewone type 2 kabel, allebei? Ik kan het niet echt vinden :?
Volgens mij nog steeds beide.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
tkskater schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:08:
Donderdag mijn MY afgehaald in Drogenbos en beide kabels waren nog aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 13:08
sammy777 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Ik verwacht nu toch wel de komende 3 weken een auto. Mijn vin is van 31-1. De Glovis Sunrise is begin februari vertrokken uit Shanghai. Dan moet die van mij er toch wel een keertje bijzitten, toch -O-

[ Voor 3% gewijzigd door friketje1 op 05-03-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Notna

Where are you?®

NMA schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:37:
Heeft er hier iemand ervaring met het inruilen van hun bestaande auto bij het afhalen van hun Tesla?

Ik ruil die van mij bij hen in en vraag me af in hoeverre de auto nog gecontroleerd wordt. Ik zie net dat mijn achterlicht niet werkt en vraag me af of ik die nog even moet vervangen voordat ik hem inlever. Lijkt mij een kleinigheidje maar heb ook geen zin in discussie bij het inruilen/afhalen (een van de redenen om hem bij Tesla in te ruilen).
Ze lopen de auto na terwijl jij de boel met Tesla regelt wat betreft de RDW. Volgens mij is dat met name een visuele inspectie mbt schade; niet zozeer de technische staat van de auto.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
friketje1 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:19:
[...]

Ik verwacht nu toch wel de komende 3 weken een auto. Mijn vin is van 31-1. De Glovis Sunrise is begin februari vertrokken uit Shanghai. Dan moet die van mij er toch wel een keertje bijzitten, toch -O-
Denk dat het bij Tesla eerder een kwestie is van Geen model Y = Geen Levering. Tesla gaf in midden Februari al aan dat mijn RN fysiek in Nederland was op weg naar Tilburg. Wanneer ze zin hebben in M3 leveringen zal het vast in bulk gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Zowel marinetraffic als vesselfinder geeft nu inderdaad aan dat de ETA of de Glovis Sunrise eerder is dan de ETA van de Hoegh Oslo.

Vermoedelijk staat 'mijn' auto op de Glovis Sunrise... Of ik moet alsnog besluiten de order te laten aanpassen naar de LR wit met wit interieur, trekhaak en 20" velden. Deze staat nu als voorraadmodel opgenomen.

Qua levering zou er dan een paar dagen verschil in kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Willianv schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:28:
Zowel marinetraffic als vesselfinder geeft nu inderdaad aan dat de ETA of de Glovis Sunrise eerder is dan de ETA van de Hoegh Oslo.
En het kan ook nog dat ze even moeten wachten om de haven binnen te varen.
De GLovis zit rond de 28km/h, de Olso rond de 20 km/h.
Veel verschil zal er niet in zitten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

Ik ben ook wel benieuwd wanneer de SMS komt. Ik las hier dat Tesla meestal SMS-en begint te versturen op het moment dat het schip door het Suez Kanaal is. Het lijkt er op dat dat bij de Glovis Sunrise niet gebeurd is.

Waarschijnlijk is het druk bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaduga
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05 21:36
"Op 7-2 een MYRWD wit/zwart/19" besteld via LM ALD, bestelling bij Tesla was op 16-2 binnen.
Na contact met de Tesla store in Eindhoven de VIN binnen, maar verder nog geen info binnengekregen.

Had al de hoop dat hij snel geleverd zou kunnen worden ivm redelijk standaard trim, en dat blijkt vooralsnog wel waar te zijn. Contact met Tesla tot nu toe als erg prettig ervaren."

Update; Tesla gaf vorige week aan nog steeds te verwachten tussen 1-15 maart te leveren, maar heb nog geen SMS gehad. VIN al wel gehad maar nog niet zichtbaar in de app. Afwachten maar, auto staat iig niet op een Hoegh schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Luqq schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:19:
Vandaag mijn 13 januari M3RWD zwart subsidie model van hold gehaald. ETA is nu 29 april - 13 juli. Komt denk ik omdat de originele datum dat ie van hold zou komen 27 april is. Zal vast snel geüpdate worden.
En we hebben een VIN!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMA

NMA

Ik krijg zojuist een e-mail (en een paar minuten later een SMS) van Tesla met de leverdatum: 20-3 in Tilburg *O*

Tijdslijn:
3-2 M3 zwart/zwart 18" besteld + inruil auto aangeboden (direct bij Tesla) levertijd: 8 - 24 maart
3-2 Reserveringsnummer ontvangen
13-2 Leveringstermijn aangepast naar 8-20 maart
16-2 inruil aanbod gehad
18-2 inruil aanbod geaccepteerd, leveringstermijn aangepast naar 6-20 maart
20-2 VIN nummer ontvangen
6-3 datum voor levering ontvangen (20-3)

Ik heb nog geen eindfactuur ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door NMA op 06-03-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 17:01
tim.w schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Kleine aanpassing vandaag. Voorlopige levertijd: 6 - 20 maart.

Gaat om een Tesla Model 3 zwart/zwart RWD uitvoering.

Edit: heb inmiddels ook een VIN nummer volgens de Tesla VIN Finder :)
Zojuist SMS ontvangen dat ik hem 20 maart in Tilburg kan ophalen.

Order geplaatst op 29-1

[ Voor 3% gewijzigd door tim.w op 06-03-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

Hier ook de SMS binnen. Levering plandatum 16 maart te Tilburg.

21 januari besteld, toen een leverdatum gekregen: 17 - 31 maart. Een blauwe MY LR 19” trekhaak zwart interieur. Later werd die bijgesteld naar 6 tot 20 maart.

Als ze de plandatum van 16 maart halen zit dus alles binnen de eerder afgegeven planning.

Spannend.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiewriters
Ik heb ook een SMS ontvangen dat ik 'm kan ophalen. Voor de volledigheid zijn dit mijn tijdslijnen geweest:
  • Besteld: 12 februari 2023
  • Model: 3 Long Range, Rood, 19", Trekhaak
  • VIN-nummer: bekend, maar weet niet meer precies wanneer deze is toegekend. Volgens mij wel al een paar weken inmiddels...
  • Betaling: voldaan op 20 februari
  • Levering: March 04 - March 18
  • SMS: Maandag 6 maart
  • Afspraak: Zaterdag 18 maart om 11:00 uur in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn_87
  • Laatst online: 26-04 05:49
Nog geen SMS helaas :(

Besteld: 13 januari 2023
Model: 3 Standaard Range, Wit, 18",
VIN-nummer: Al een paar weken bekend
Betaling: 2 weken terug gedaan
Levering staat nog tussen 7 en 14 maart.

Hoop snel wat te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Bjorn_87 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:09:
Nog geen SMS helaas :(

Besteld: 13 januari 2023
Model: 3 Standaard Range, Wit, 18",
VIN-nummer: Al een paar weken bekend
Betaling: 2 weken terug gedaan
Levering staat nog tussen 7 en 14 maart.

Hoop snel wat te horen :)
Zelfde range, frappant dat latere besteldata eerder SMS krijgt :), maar wellicht krijgen we later de SMS voor periode 7-14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 21:03
Koffiewriters schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:54:
Ik heb ook een SMS ontvangen dat ik 'm kan ophalen. Voor de volledigheid zijn dit mijn tijdslijnen geweest:
  • Besteld: 12 februari 2023
  • Model: 3 Long Range, Rood, 19", Trekhaak
  • VIN-nummer: bekend, maar weet niet meer precies wanneer deze is toegekend. Volgens mij wel al een paar weken inmiddels...
  • Betaling: voldaan op 20 februari
  • Levering: March 04 - March 18
  • SMS: Maandag 6 maart
  • Afspraak: Zaterdag 18 maart om 11:00 uur in Tilburg
Huh, levering op een zaterdag, dan zijn ze toch dicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 23:47
sammy777 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:13:
[...]

Zelfde range, frappant dat latere besteldata eerder SMS krijgt :), maar wellicht krijgen we later de SMS voor periode 7-14.
Het lijkt wel alsof ze alle kleuren behalve wit een SMS sturen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Timka100 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Het lijkt wel alsof ze alle kleuren behalve wit een SMS sturen :|
Ik heb M3 Zwart, zelfde als die hierboven die wel SMS gehad heeft. Ga er vanuit dat we ook snel de SMS krijgen. Dit proces zal per batches o.i.d. worden toegekend en niet perse FIFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rermis
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb ook een SMS ontvangen:
  • LM: van Mossel
  • Besteld: 31-01
  • Model: 3 Long Range, Wit
  • VIN-nummer: 25-02 - LRW3E7EK9PC******
  • Levering: FEB-MAR
  • SMS: 06-03
  • Afspraak: 17-03 om 16:00 Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiewriters
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Huh, levering op een zaterdag, dan zijn ze toch dicht?
Ik heb even gebeld met Tesla, en het service center is gesloten. Het afleveren/ophalen van auto's is wel geopend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
Ik ga jullie verlaten, vanmorgen de Model Y in ontvangst mogen nemen!

Ik was te vroeg (09h45 maar had 11h00 de afspraak) en ik was volgens mij ook de eerste en werd direct geholpen. M'n collega kwam bijna langs Tilburg en kon mij voor zijn afspraak even afzetten. Na het ontvangstformulier getekend te hebben kreeg ik een tenaamstellingsbewijs en kon ik naar de auto lopen.

Aangekomen bij de auto was deze 100% geladen en stond er een software update reeds klaar. Na een korte inspectieronde gedaan te hebben en wat lijmresten op het bestuurdersportier en een kleine imperfectie in de lak ben ik vertrokken. Helaas gaan ze aan die imperfectie niets doen, het valt binnen de toleranties.

Hierna werd het tenaamstellingsdocument nog eenmaal gecontroleerd en gaat de deur open!

Verder zag de auto er tip top uit! Enhanced Autopilot moet ik echt eens proberen, inhalen lukt nu wel maar het nemen wat de afslag gaat niet goed. Daar ga ik verder mee in het andere topic.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TkFxjfm/IMG-0013-bewerkt.jpg

Voor alle mensen die nog moeten wachten, het is het waard en geduld wordt zeker beloond :) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 09:52
Jordb schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:50:
Na even meegelezen te hebben zal ik mijn status ook even delen:

05-02 privé een m3 subsidie editie besteld (zwart/zwart etc
12-02 eindfactuur ontvangen. Ook hier staat daar dan datum 13 maart in Tilburg op. Dat betekent dus niet zo veel.

Levering staat volgens mijn account tussen 6 en 20 maart gepland. Gisteren Tesla Utrecht nog gebeld maar die konden niet meer zeggen dan dat. We wachten af.
Hier geen sms gehad, maar in mijn account staat nu ook levering op 20 maart in Tilburg gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Zojuist mijn order laten omboeken naar een voorraad model (incl mooie korting van zo'n 3500 euro);
Y LR wit, wit interieur, trekhaak, 20 inch velgen.

Nieuwe vin staat al in mijn account, nu in afwachting van een leverafspraak.
In principe worden voorraadauto's binnen 1 week afgeleverd wist de tesla adviseur te vertellen.

Auto is overigens geproduceerd in Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hciemat
  • Laatst online: 22-03-2023
Zojuist van Tesla te horen gekregen dat mijn bestelde MY RWD Grijs/zwart op de boot Monza staat. Deze komt aan op 11 maart 2023. Alleen kan ik die online nergens terugvinden in de trackers. Weet iemand hier misschien meer over?

De MY RDW heb ik op 20 februari besteld en geschatte leverdatum is nu veranderd naar 06-03 / 21-03.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damocles85
  • Laatst online: 31-03-2023
hciemat schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:56:
Zojuist van Tesla te horen gekregen dat mijn bestelde MY RWD Grijs/zwart op de boot Monza staat. Deze komt aan op 11 maart 2023. Alleen kan ik die online nergens terugvinden in de trackers. Weet iemand hier misschien meer over?

De MY RDW heb ik op 20 februari besteld en geschatte leverdatum is nu veranderd naar 06-03 / 21-03.
Op vesselfinder.com zie je dat die momenteel de straat van gibraltar passeert. Hij gaat richting rotterdam. Waar die op 10 maart wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
pretpik schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:36:
Ik ga jullie verlaten, vanmorgen de Model Y in ontvangst mogen nemen!

Ik was te vroeg (09h45 maar had 11h00 de afspraak) en ik was volgens mij ook de eerste en werd direct geholpen. M'n collega kwam bijna langs Tilburg en kon mij voor zijn afspraak even afzetten. Na het ontvangstformulier getekend te hebben kreeg ik een tenaamstellingsbewijs en kon ik naar de auto lopen.

Aangekomen bij de auto was deze 100% geladen en stond er een software update reeds klaar. Na een korte inspectieronde gedaan te hebben en wat lijmresten op het bestuurdersportier en een kleine imperfectie in de lak ben ik vertrokken. Helaas gaan ze aan die imperfectie niets doen, het valt binnen de toleranties.

Hierna werd het tenaamstellingsdocument nog eenmaal gecontroleerd en gaat de deur open!

Verder zag de auto er tip top uit! Enhanced Autopilot moet ik echt eens proberen, inhalen lukt nu wel maar het nemen wat de afslag gaat niet goed. Daar ga ik verder mee in het andere topic.

[Afbeelding]

Voor alle mensen die nog moeten wachten, het is het waard en geduld wordt zeker beloond :) .
Mooie auto, made in Berlin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Denyo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
Zojuist ook de eerste aanpassing in het account gehad, van februari - maart naar 5 - 21 maart.
7-2 MY LR wit / zwart 19" trekhaak.
En zojuist de Vision melding en levering aangepast naar 6 - 13 maart in het account, inclusief VIN.
Komt dus uit Duitsland.

[ Voor 5% gewijzigd door Denyo op 06-03-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
damocles85 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:59:
[...]

Op vesselfinder.com zie je dat die momenteel de straat van gibraltar passeert. Hij gaat richting rotterdam. Waar die op 10 maart wordt verwacht.
Tegen mij zei Tesla dat ze die informatie niet mochten delen, op welke boot hij stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Zojuist een leverafspraak gemaakt voor a.s. vrijdag ophalen. Order vanochtend aangepast naar een voorraadmodel.

Zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Mooie auto, made in Berlin?
Shanghai it is :)

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Willianv schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:27:
Zojuist een leverafspraak gemaakt voor a.s. vrijdag ophalen. Order vanochtend aangepast naar een voorraadmodel.

Zin in!!
Dat wordt dan gezellig! (mits jij ook naar Tilburg moet) Wij hadden hem ook laten aanpassen naar een voorraadmodel en zojuist ook afspraak gemaakt om hem vrijdag op te halen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:48
Vandaag ook de sms ontvangen. 17-03 ophalen in Tilburg.

Betreft een MY RWD Solid Black en is besteld op 31-01.

Andere levertijden dan de BMW ix1 die we eerste wilden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Willianv schreef op maandag 6 maart 2023 @ 13:33:
Zojuist mijn order laten omboeken naar een voorraad model (incl mooie korting van zo'n 3500 euro);
Y LR wit, wit interieur, trekhaak, 20 inch velgen.

Nieuwe vin staat al in mijn account, nu in afwachting van een leverafspraak.
In principe worden voorraadauto's binnen 1 week afgeleverd wist de tesla adviseur te vertellen.

Auto is overigens geproduceerd in Berlijn.
Dit is een showroom model, dus iedereen heeft eraan en erin gezeten. Tesla Tilburg vertelde mij dat na mijn telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
dirkmuis schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Dit is een showroom model, dus iedereen heeft eraan en erin gezeten. Tesla Tilburg vertelde mij dat na mijn telefoontje.
Oh, meen je niet… Mij werd verteld dat het gewoon een nieuwe auto betrof, die al wel op voorraad stond.

Beetje nare smaak geeft dit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
Willianv schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:37:
[...]

Oh, meen je niet… Mij werd verteld dat het gewoon een nieuwe auto betrof, die al wel op voorraad stond.

Beetje nare smaak geeft dit nu.
In Tilburg hebben ze alleen een rode model s in de "showroom" staan. Een nieuwe auto met een mooie korting lijkt me een prima deal, ik zou er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Sterker nog, ik had exact die gereserveerd. Maar na het showroom verhaal gecancelled. Verder is er geen voorraad, de modellen op de site staan op dezelfde boot werd mij vanmorgen verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
dirkmuis schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:08:
Sterker nog, ik had exact die gereserveerd. Maar na het showroom verhaal gecancelled. Verder is er geen voorraad, de modellen op de site staan op dezelfde boot werd mij vanmorgen verteld.
Dus volgens jou was het eerst een showroom model waar iedereen aan gezeten had en nu staat ie op een boot, apart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-09 07:13
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Dus volgens jou was het eerst een showroom model waar iedereen aan gezeten had en nu staat ie op een boot, apart…
Wie zegt dat hij in Europa als showroom model gestaan heeft.. Misschien stond hij Pyongyang of ander continent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Eduardo M schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Hier lees je iets niet goed.. auto is reeds aanwezig in Tilburg en komt uit Berlijn.
(Tenminste, degene die ik nu heb..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardo M
Willianv schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Hier lees je iets niet goed.. auto is reeds aanwezig in Tilburg en komt uit Berlijn.
(Tenminste, degene die ik nu heb..)
Natuurlijk had ik gelezen dat je auto al in Tilburg staat, vond het alleen een beetje flauw dat jouw lol vergald werd door de opmerking dat het een showroom model betreft waar iedereen in en aan gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ho even,

Dit zijn 2 aparte zaken
1, Showroom auto's, dit zijn degene die op de website afgeprijsd zijn. Tesla adviseur vertelde mij zelf dat dit is omdat iedereen er al in- en aangezeten heeft.
2. Modellen die ze 'voorraad' noemen en tegen de reguliere prijs gaan. Deze staan niet op het terrein te wachten op een gegadigde maar komen gewoon via dezelfde boot binnen.

Trouwens, neemt de glovis sunrise een ommetje?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2PLyvch/2023-03-06-19-13-00-Tesla-Carriers-Map.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
@dirkmuis Die staat daar geparkeerd tot ie aan de beurt is. Zijn daar best een aantal plaatsen voor gereserveerd. Niet exact op die plek denk ik nu, is wel iets meer dan een paar kilometer van de haven.

[ Voor 27% gewijzigd door Denyo op 06-03-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Prima dat jij dat zegt. De adviseur van Tesla vertelde mij exact het verhaal wat ik hierboven zeg.
Er zal vast, als er een boot aankomt, e.e.a. niet gereserveerd zijn maar op dit moment werd mij dat verteld. Dus voor degene die het niet geloven of in discussie willen, bel naar Tesla Tilburg en haal je verhaal.
Ik probeer alleen te voorkomen dat een forumlid een nieuwe auto denkt te kopen die al een tijdje (en hoe lang dat is weet ik ook niet) in de showroom gestaan heeft. Of deze persoon het de korting waard vind is een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen . Gisteren of eergisteren waren er nog 3 M3 en 1 MY over op de website. Nu staan er ineens wederom 8 MY kortingmodellen op de website waarvan 1 aangeduid als 'demomodel' en 22 M3 kortingmodellen waarvan 4 'demomodel'. De laatste keer dat ik in een Tesla showroom was (Eindhoven) hadden ze zeer weinig voorraad staan, lees 1. Dat dit dan ineens kortingmodellen zouden zijn die uit showrooms komen lijkt me ietwat vreemd... zo had ik in eerste instantie een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat ik een demomodel zou krijgen maar nadat ze het kenteken aan mij doorgaf liet de website van de RDW snel genoeg zien dat het moest gaan om een klant die de auto had teruggegeven vanwege de prijsdaling... Soms weten ze het niet helemaal.

Wel chapeau dat je een mede-Tweaker in ieder geval wil waarschuwen voor een mogelijk vervelende situatie d:)b

[ Voor 21% gewijzigd door Ninjetsu NL op 06-03-2023 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Tja, ze geven niet voor niets korting neem ik aan, ze gaan als warme broodjes, dus het is om iets in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
dirkmuis schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:46:
Tja, ze geven niet voor niets korting neem ik aan, ze gaan als warme broodjes, dus het is om iets in te dekken.
Ja wat mij in eerste instantie op viel is dat de wit interieur modellen veel afgeprijsd waren... nu lijkt dat voor de M3 wat diverser te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Ja wat mij in eerste instantie op viel is dat de wit interieur modellen veel afgeprijsd waren... nu lijkt dat voor de M3 wat diverser te zijn...
Dat viel mij ook op. Misschien zijn het wat minder geliefde opties tezamen die de auto minder geliefd maken?
20 inch, wit interieur, trekhaak….

Hoop er morgen meer over te weten te komen.

Aan de VIN te zien is de auto onlangs in Berlijn geproduceerd. Lijkt me niet dat deze 1 of 2 weken ergens in een showroom staat en dan alsnog met korting verkocht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Ik vind het moeilijk te geloven dat er, met zoveel gegadigden, niet 20 man te vinden zijn die de volledige prijs voor wit/wit betalen. Dus ik zou zeker benieuwd zijn naar de echte reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
dirkmuis schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:07:
Ik vind het moeilijk te geloven dat er, met zoveel gegadigden, niet 20 man te vinden zijn die de volledige prijs voor wit/wit betalen. Dus ik zou zeker benieuwd zijn naar de echte reden.
Ik heb deze kortingen ook nog nooit eerder gezien, ook niet in de eind-kwartaal pushes die ze doen...?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

14-12-2022: MY RWD/grijs/zwart/20" besteld
10-1-2023: Leverdatum: 16-1-2023
13-1-2023: Prijsverlagingen, bestelling aangepast naar MY LR/zwart/zwart/20"/trekhaak
12-2-2023: VIN
6-3-2023: Leverdatum 16-3-2023 *O*

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Laatst online: 27-09 21:27
12 december 2022: MY RWD/zwart/zwart/20'' besteld via LM.
19 januari 2023: geswitcht naar MY LR/zwart/zwart/20''.
13 februari 2023; VIN en tijdvak levering (6-20 maart) ontvangen. Auto staat op Glovis Sunrise.
6 maart 2023; leverdatum ontvangen 16 maart 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
De Glovis Summit zou ook deze kant op komen want daar staat mijn M3 LR als het goed is op. Verwachte levering is op dit moment 8-22 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkmuis
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Ik heb deze kortingen ook nog nooit eerder gezien, ook niet in de eind-kwartaal pushes die ze doen...?
Hmm
https://www.autoreview.nl...3-of-model-y-uit-voorraad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tmy
  • Laatst online: 30-03-2023

Tmy

Tmy schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Vandaag, 28 febr sms ontvangen met kenteken. 6 maart mag ik de auto ophalen.
Vandaag de auto mogen ophalen. Zeer tevreden! Rijdt erg comfortabel.

Op de TACC en AP:
Geen Phantom brakes.
Rijdt niet stug (vering).

Was er wel bang voor na het lezen van de ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
dirkmuis schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:07:
Van mijn lokale service center begrepen dat de auto's al geregistreerd zijn en op kenteken staan (navraag ivm de cataloguswaarde). Dus dan staan ze in ieder geval niet op de boot maar al op locatie.

Voor de M3 RWD met 19 inch velgen of witte bekleding is vanzelfsprekend geen particulier te vinden die de subsidie mis wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb mijn auto ook uit voorraad gereserveerd, dit was feitelijk een auto die in Tilburg stond, er was echter niemand die de bewuste configuratie had. Dus gloednieuw; 9 km op teller. Demo zal idd demo zijn, anders is het een niet geliefde configuratie zoals wit interieur bv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:22
Taro schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:46:
14-12-2022: MY RWD/grijs/zwart/20" besteld
10-1-2023: Leverdatum: 16-1-2023
13-1-2023: Prijsverlagingen, bestelling aangepast naar MY LR/zwart/zwart/20"/trekhaak
12-2-2023: VIN
6-3-2023: Leverdatum 16-3-2023 *O*
Cagdas schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:52:
12 december 2022: MY RWD/zwart/zwart/20'' besteld via LM.
19 januari 2023: geswitcht naar MY LR/zwart/zwart/20''.
13 februari 2023; VIN en tijdvak levering (6-20 maart) ontvangen. Auto staat op Glovis Sunrise.
6 maart 2023; leverdatum ontvangen 16 maart 2023.
3-2 bestelbevestiging van een Y RWD (midnight grey/zwart/20") ontvangen van LM
17-2 van Tesla bericht dat daar bestelling binnen was gekomen
27-2 antwoord op levertijd blijft "week 12" (vanaf 20-3 dus)
1-3 SMS met afhalen 8-3.

Zoek de logica, 'balen' dat jullie nog zo relatief lang moeten wachten. En dan te bedenken dat er al tientallen collega's van mij met dezelfde besteldatum in nagenoeg dezelfde configuraties (wel of geen 20", dat is enige verschil) al sinds 20-2 rondrijden..... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door dimi_v op 07-03-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Op 22 februari een Model Y Long Range laten bestellen, wit, zwart interieur, 19”. Vandaag een mail gekregen van de account manager dat de wagen deze maand nog geleverd wordt.

Mijn werkgever heeft de wagen besteld, het is een firma wagen maar geen leasing. Belgisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
  • Laatst online: 27-09 21:27
dimi_v schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:00:
[...]

[...]

3-2 bestelbevestiging van een Y RWD (midnight grey/zwart/20") ontvangen van LM
17-2 van Tesla bericht dat daar bestelling binnen was gekomen
27-2 antwoord op levertijd blijft "week 12" (vanaf 20-3 dus)
1-3 SMS met afhalen 8-3.

Zoek de logica, 'balen' dat jullie nog zo relatief lang moeten wachten. En dan te bedenken dat er al tientallen collega's van mij met dezelfde besteldatum in nagenoeg dezelfde configuraties (wel of geen 20", dat is enige verschil) al sinds 20-2 rondrijden..... 8)7
Voor zover ik de berichten hier heb kunnen volgen is in mijn geval de 20'' velgen de boosdoener. Ik heb in de afgelopen weken meerdere keren vrachtwagens gespot op de A50 met MY's. Deze komen allen uit Berlijn. Ik kwam geen LR met 20'' tegen (m.u.v. Quick Silver). Gisteren kwam ik toevallig een vrachtwagen vol MY LR in Pearl White tegen. Allen met 19'' velgen. Bovendien kan ik me herinneren dat Tesla-medewerker eerder op mijn vraag of mijn MY wellicht uit Berlijn kan komen als volgt reageerde: 'Ik ben nog geen MY LR, Solid Black, 20'' velgen uit Berlijn tegengekomen. Dus ik denk Shanghai.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Ninjetsu NL schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk dit ja; + als ze een backlog hebben voor honderden standaard Y's / M3's dan willen ze daar ruimte voor maken. Rode die niet verkopen (zonder korting) beperken alleen maar de doorstroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
LeasePlan heeft de auto nog steeds niet besteld, terwijl alles al anderhalve week klaar ligt en ze steeds beloven hem te bestellen. Intussen zijn de levertijden al flink opgelopen op de site van Tesla naar 3 maanden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

DancePlaza schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:57:
[...]

Nog geen Update hier, denk zelf dat het uit Berlijn gaat komen. Anders had ik wel eerder een VIN gekregen..

28-2 - nog geen vin, tesla zeg dat half maart - eind maart verwacht wordt.
16-2 - nog geen VIN gekoppeld
8-2 - tesla RN nummer ontvangen
3-2 - leaseplan plan ordernummer
16-1 besteld bij leaseplan

Bestelling: MY LR Wit / zwart / 19 inch, trekhaak achteraf laten monteren ivm bijtelling
07-03 - nog geen vin.

Mag ik verwachten dat de auto uit Berlijn gaat komen, zoja. Hoelang zit daar tussen levering - voordat je de sms krijgt. Ik verwacht nu dat de auto eind maart geleverd gaat worden. Spannend allemaal.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
Cagdas schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Voor zover ik de berichten hier heb kunnen volgen is in mijn geval de 20'' velgen de boosdoener. Ik heb in de afgelopen weken meerdere keren vrachtwagens gespot op de A50 met MY's. Deze komen allen uit Berlijn. Ik kwam geen LR met 20'' tegen (m.u.v. Quick Silver). Gisteren kwam ik toevallig een vrachtwagen vol MY LR in Pearl White tegen. Allen met 19'' velgen. Bovendien kan ik me herinneren dat Tesla-medewerker eerder op mijn vraag of mijn MY wellicht uit Berlijn kan komen als volgt reageerde: 'Ik ben nog geen MY LR, Solid Black, 20'' velgen uit Berlijn tegengekomen. Dus ik denk Shanghai.''
Dan heb ik nieuws voor je, ik heb de afgelopen dagen vrachtwagens vol MY LR, Solid Black 20” over de a67 zien rijden, allemaal vanuit 🇩🇪 komende. Dus ze maken ze daar wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Michiel 3 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:21:
Ik heb mijn auto ook uit voorraad gereserveerd, dit was feitelijk een auto die in Tilburg stond, er was echter niemand die de bewuste configuratie had. Dus gloednieuw; 9 km op teller. Demo zal idd demo zijn, anders is het een niet geliefde configuratie zoals wit interieur bv..
Ik heb vandaag gebeld (vanaf een ander mobiel nummer)met Tesla Tilburg mede naar aanleiding van de post van @dirkmuis over de voorraadmodellen.

De modellen met korting zijn gewoon nieuwe auto's. Deze hebben niet in de showroom gestaan. Kenteken voor deze auto's moet ook nog gewoon aangevraagd worden.

De medewerker gaf aan dat showroom auto's altijd als demo auto worden geclassificeerd.

Waarom er korting op bepaalde modellen zit kon hij gaan verklaring voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
De Glovis Sunrise staat al sinds gister middag stil op de wachtplaats om de haven in de gaan. Had verwacht dat de Sunrise voor de Hoegh Oslo de haven in zou gaan maar dit lijkt dus niet het geval. Ik hoop dat de geplande leveringen geen vertraging gaan oplopen doordat de boot nog niet aan het uitladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Willianv schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Ik heb vandaag gebeld (vanaf een ander mobiel nummer)met Tesla Tilburg mede naar aanleiding van de post van @dirkmuis over de voorraadmodellen.

De modellen met korting zijn gewoon nieuwe auto's. Deze hebben niet in de showroom gestaan. Kenteken voor deze auto's moet ook nog gewoon aangevraagd worden.

De medewerker gaf aan dat showroom auto's altijd als demo auto worden geclassificeerd.

Dat klinkt positief. Gekke is alleen wel dat ik op mijn nieuwe factuur wel al een kenteken terug vind. Heb jij dat er niet staan?

En uit de leveringsdatum maak ik op dat ie al een maandje in Nederland staat, maar de sales medewerker verzekerde mij dat de auto gisteren pas in Tilburg is aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3uPkGFhmUET7k1hd6f15bESiko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMhrHRLu4imuyaeXiaWi88Q0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
@tkskater Nee, bij mij geen kenteken op de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
[...]

Vreemd, dan had ik dus goedkoper dezelfde configuratie kunnen hebben (en wellicht eerder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013

ScreamGT

joejoe

carpebios schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:48:
LeasePlan heeft de auto nog steeds niet besteld, terwijl alles al anderhalve week klaar ligt en ze steeds beloven hem te bestellen. Intussen zijn de levertijden al flink opgelopen op de site van Tesla naar 3 maanden.
Ik zie nu ook dat de levertijd op de tesla website gewijzigd is naar April-Juni. Vrij logisch aangezien maart bestellen en maart geleverd krijgen nu wel een uitdaging wordt.

Hier is de auto overigens op 3-3 in bestelling gezet bij LeasePlan. Heb verder nog geen mail oid voorbij zien komen van ze.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
ScreamGT schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Ik zie nu ook dat de levertijd op de tesla website gewijzigd is naar April-Juni. Vrij logisch aangezien maart bestellen en maart geleverd krijgen nu wel een uitdaging wordt.

Hier is de auto overigens op 3-3 in bestelling gezet bij LeasePlan. Heb verder nog geen mail oid voorbij zien komen van ze.
Volgens Wu Wa is de volgende export serie vanuit Shanghai in april. Tot die tijd alleen mainland distributie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronver
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-08 08:55
carpebios schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:48:
Bijzonder - ik kom wel eens bij een depot van LeasePlan waar ze nieuwe auto's stallen, en die hadden 130 MYs gekregen - vorige week. Allemaal met kenteken.

Mijn eigen auto Wit/Zwart Model y RWD

- besteld op 14 feb 2023
- betaald en VIN per 22 feb 2023
- op de 6e maart een leveringsdatum gekregen van 16 maart 2023

Update 8 maart toch maar een donkerblauwe MY.
Datum nu tussen 8 en 21 maart

[ Voor 5% gewijzigd door ronver op 08-03-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bango
  • Laatst online: 03-08-2023
Long time lurker..

22-2 via LM besteld:Tesla Model Y AWD Dual Motor Long Range zwart/zwart
24-2: Bevestiging van Tesla zonder specifieke leverdatum.

Wel via LM begrepen dat zij op hun beurt van Tesla weer door hebben gekregen dat levering "medio" maart is. Gezien de andere reacties lijkt me dat optimistisch maar heb goede hoop.

[ Voor 22% gewijzigd door Bango op 20-03-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Update:
16/1 Besteld.
M3 Zwart/Zwart subsidie editie.

RN/VIN was iets van 2-3 weken daarna beschikbaar.

Vandaag reactie van DeliveryNL:

Uw Tesla is zojuist gearriveerd in de haven van Rotterdam. Zodra uw auto in Tilburg is zullen wij contact met u opnemen voor het plannen van een levering.

Dit is nu al de zoveelste keer dat het een compleet andere situatie is. Eerst op transport in Europa, toen een schip, toen een vrachtwagen, vandaag zou die echt in Tilburg aankomen. Maar hij is plots net per boot aangekomen in de haven van Rotterdam.

Zelden zon amateuristische supply chain gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Laatst online: 27-09 11:18
tkskater schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Dat klinkt positief. Gekke is alleen wel dat ik op mijn nieuwe factuur wel al een kenteken terug vind. Heb jij dat er niet staan?

En uit de leveringsdatum maak ik op dat ie al een maandje in Nederland staat, maar de sales medewerker verzekerde mij dat de auto gisteren pas in Tilburg is aangekomen.

[Afbeelding]
Ik had van de week ook gebeld naar Tesla Tilburg voor een M3 met korting. Deze auto was op voorraad en was al een kenteken op aangevraagd. Vermoedelijk heeft de koper de koop geannuleerd of gewijzigd voor een ander exemplaar. Kenteken was van 16 januari maar nog niet tenaam gesteld. Dus 1e toelating komt als de auto op naam wordt gezet. Hierdoor is bij jou het kenteken al bekend.
Tesla gaf wel aan dat een kenteken pas wordt aangevraagd als de auto betaald zou zijn. Dus vond het best vreemd. De tesla medewerker eigenlijk ook. Heb nu dezelfde auto met korting uit Amsterdam maar staat op factuur nog geen kenteken. Die was voor die auto nog niet aangevraagd schijnt. Hierdoor zal ik als het goed is een kenteken uit maart hebben ipv januari (niet dat dat uit zou maken voor mij maar toch)
Er wordt wel aangegeven dat dit nieuwe auto’s betreft en geen showroom auto’s. Waardoor ze de kortingen gegeven hebben kan ik niet zeggen maar het kan zijn dat de voorraad te hoog werd en ze daarom de auto’s kwijt willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
ScreamGT schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Hier 24-2, maar LP heeft hem nog niet besteld, terwijl op 24-2 de kredietcheck oke was, en alle formulieren binnen waren. Maar elke dag zeggen ze, ja het is druk met bestellen, morgen wordt die besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 07-03-2023 14:28 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
Vanmiddag een MY LR Zwart/zwart met 20' velgen en trekhaak opgehaald in Utrecht. Ging heel soepel allemaal en met de verhalen van hier wist ik dat er weinig begeleiding is. Was ook niet nodig en we kregen alle tijd om de auto te bekijken en in te stellen.

Na het wegrijden kreeg ik meldingen dat ik geen premium connectivity had of upgrades kon kopen. Was kwestie van auto op uitgeleverd zetten in het systeem en alles werkte als een zonnetje. Auto gelijk weg gebracht voor een coating dus het echte testen en instellen is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
LCHero schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:26:
Vanmiddag een MY LR Zwart/zwart met 20' velgen en trekhaak opgehaald in Utrecht.
Gefeliciteerd! _/-\o_
Auto gelijk weg gebracht voor een coating
Wat voor coating heb je voor gekozen?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkmuis
Ben ik ook wel benieuwd naar. Je zou ook een wrap kunnen overwegen :)

https://electrek.co/wp-co....jpg?quality=82&strip=all

[ Voor 45% gewijzigd door dirkmuis op 07-03-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-09 14:49
Lees al een tijdje mee, nu tijd om zelf te posten.

Heb mijn MY LR QuickSilver (zwart interieur) besteld op 11 feb.

Vervolgens:
11-Feb EDD 1: Feb-Mar
24-Feb EDD 2: May 11 - Jul 25
1-Mrt EDD 3: Mar - Apr
3-Mrt EDD 4: Apr 11 - Jun 5

Het model zelf staat nog steeds op de site als Maart-April, dus laten we hopen dat het ergens in April wordt dan. Het is allemaal een beetje random lijkt het, maargoed het is ook niet het einde van de wereld. :) Alleen een goede test met geduld voor mij haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
Net een eindfactuur gekregen, zonder kenteken nog. Gister een VIN gekregen en betaald, nog geen SMS though. EDD is 9/3 - 14/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damocles85
  • Laatst online: 31-03-2023
31/1 MY bestelt bij LM (belgië)
15/2 bevestigd door Tesla => RN nummer. => indicatie levertermijn Mrt / Mei
7/3 telefoon om afhaling in te plannen.
14/3 => afhaling gepland

MY LR / Zw / Zw / 19 / Trekhaak.

(ken de VIN nog niet, want zit nog niet in de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik heb net mailtje gekregen van Arval België dat mijn auto geleverd kan worden op 15/3.
Maar, ik moet contact opnemen met Tesla Brussel (Zaventem).

Alleen... ik geraak daar telefonisch niet binnen.

Wie heeft daar al een auto opgehaald? Hoe loopt het daar?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 11:19
Hier mag ik inmiddels ook posten.

Model Y QuickSilver, wit interieur, standaard velgen, EAP.

Bestel datum 4 maart’23
- particuliere aankoop dus niet via een LM of iets dergelijks. Dus meteen een RN gekregen.
Zondag wel e-mailtje gemist met info die miste maar gisteren ingevuld.
- toen we bestelden stond levering op Maart/April

[ Voor 8% gewijzigd door nils7 op 07-03-2023 17:23 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
Radiodurans schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Wat voor coating heb je voor gekozen?
Goede vraag, dat weet ik niet precies. Is via via iemand die er veel meer verstand van heeft O-) Vier jaar garantie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nou, vandaag kreeg ik van de meneer van sales te horen dat ik deze dag nog een mail zou ontvangen met het ordernummer. Natuurlijk tegen 17:15 nog niets ontvangen. Ik bel weer, u word binnen een kwartier gemaild!

Nu de mail:
Ik heb zojuist van mijn collega vernomen dat u graag de bevestiging wilt ontvangen van de aangevraagd auto.
Deze wilde ik voor u in orde maken, alleen zijn er in het verleden service afspraken gemaakt, die nu niet meer van toepassing zijn.
Hierdoor dien ik een nieuw account nummer voor u aan te maken, zodat de regelingen gelijk zijn als die op de website worden aangeboden.
Met daarbij ook de desbetreffende tarieven.

De getekende documenten hebben wij van u ontvangen, alleen is de verwerking van het nieuwe account nummer nog niet gereed.
Ik verwacht dat dit uiterlijk vrijdag 10-3 rond is.
Geen idee welke serviceafspraken dat zijn, maar goed.....het wordt weer uitgesteld tot vrijdag, en dan natuurlijk het werkend er weer over heen.

Ik ga voorstellen om hem zelf te bestellen, en het RN aan hun door te geven. Wat een puinhoop en valse beloftes zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 13:08
[...]

Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom die voorraadmodellen niet gewoon als reguliere bestelling worden verkocht, ik denk dat niemand daar over gaat klagen als ze plots eerder een auto krijgen.
Helaas net achter het net gevist voor een m3 long range met korting, was mij wel 4600 e meerprijs waard.

Dus dan maar week 5 in dat de auto over 2 weken komt. Geduld, is een schone zaak O-) .

Voor alle nieuwkomers: het heeft dus totaal geen zin om je af te vragen op welke boot je auto staat of aan medewerkers van Tesla te vragen wanneer de auto komt en alle info die je krijgt zijn indicaties, het klopt toch allemaal niet. De enige zekerheid is een VIN, dan weet je dat er ergens een auto bestaat die aan je account is gekoppeld.
Pagina: 1 ... 407 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.