Ik meld mij af in dit topic.

Hieronder een (veel te) gedetailleerd overzicht van het gehele bestelproces, van proefrit tot aan aflevering. Het gaat om een MY zonder extra opties besteld vanuit zakelijke lease. Cataloguswaarde dus € 46.990.
- 3 januari - Proefrit Tesla Model Y (Groningen)
- 4 januari - Intern binnen organisatie bestelling geplaatst
- 4 januari - Verzwaring aansluiting (1->3 fasen) aangevraagd bij Enexis
- 9 januari - Bestelbevestiging Athlon. Verwachte leverdatum volgens Athlon = 06-03-2023
- 10 januari - Via Tesla Groningen RN nummer gekregen op basis van bestelgegevens Athlon
- 11 januari - Uitnodiging bestellen laadpaal Eneco E-mobility
- 13 januari - Prijsverlaging Tesla! Gebeld met facilitair medewerker binnen bedrijf. Antwoord: Ja, dit wordt gecorrigeerd voor mijn bijtelling en leasebedrag. Nice!
- 14 januari - Voorbereiding meterkast (1->3 fasen hoofdschakelaar)
- 14 januari - Laadpaal besteld
- 25 januari - Laadpaal offerte binnen
- 26 januari - Mail gestuurd naar DeliveryNL@tesla.com met vraag of VIN nummer bekend is (op basis van RN). Antwoord was JA, VIN gekregen. MY staat op de Hoegh Trapper blijkt uit de Hoegh MyCargo tracker
- 30 januari - Laadpaal installatiedatum gepland (16 februari)
- 31 januari - SMS van Tesla met bericht dat levering eind februari plaats kan vinden
- 7 februari - Enexis verzwaring in meterkast uitgevoerd
- 16 februari - Laadpaal geinstalleerd door BAM (Eneco E-Mobility, Alfen Eve Single Pro-line)
- 21 februari - SMS van Tesla met bericht dat ik de MY kan ophalen op 03-03-2023 om 13.00
- 28 februari - SMS van Tesla met kenteken, meldcode, etc
- 2 maart - Athlon MTC laadpas met de post binnengekomen
- 3 maart - 10.30 oude leaseauto ingeleverd inleverpunt in Tilburg
- 3 maart - 11.30 aangekomen bij Tesla Tilburg.
Al met al een perfecte volgorde van zaken. Ik was bang dat de Enexis verzwaring op zich zou laten wachten, maar niets bleek minder waar.
Ik was wel anderhalf uur te vroeg bij het afhalen van de MY. Dit was gelukkig geen probleem, de auto stond al klaar in de hal, met 100% lading. Na een half uurtje pielen had ik nog wat kleine vragen, deze werden prima beantwoord. Dan nog even een laatste controle van de papieren en dan de weg op.
Wat ook al eerder was genoemd hier, is dat alle instellingen die je doet in de auto verdwijnen zodra je Tesla profiel echt goed gekoppeld zit.
Concreet had ik in de hal van Tesla allerlei zaken aangepast. Echter zolang de auto nog niet als "verkocht" staat gemarkeerd, is je persoonlijke Tesla profiel nog niet gekoppeld. Dit gebeurt pas zodra je het Tesla terrein verlaat. Die actie leek alle instellingen weer te overschrijven met de default instellingen.
Dus tip, besteed niet teveel tijd aan het doen van de configuratie van je Tesla terwijl je in de hal zit

Bij mij was het geval dat zodra de auto in de Tesla app verscheen, je dit profiel vervolgens kon kiezen in de auto. Dan is het allemaal goed gesynct.