Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 13:08
Volgens mij hebben de medewerkers van Tesla ook geen idee waar die auto's uithangen en roepen ze maar wat en de data op de app zeggen ook niet zo heel veel. Besteld 28-1-23 (M3 rwd). Ik had volgens mij 30-1-23 al een Vin met levering 14-28 feb. Die datum wordt netjes elke week verlengd zodat de auto altijd over +/- 2 weken komt. Vorige week mailtje gestuurd: auto zou vorige week in Tilburg aankomen antwoord in de mail. En deze week levering aangepast naar 4-18 maart. Dan zou de auto nu op de Glovis Sunrise moeten zitten??
We wachten rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
LucLey schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:30:
Morgen is het D-day. Hopelijk loopt alles nu vlotjes want het is een moeilijke bevalling geweest. MY LR wit/zwart 19”, besteld eind augustus met bedoeling begin februari te leveren gezien einde lease vorige wagen. Wagen staat al sinds 11 januari bij Tesla leveringsklaar en door de nodige perikelen tussen bedrijf, LM en Tesla is er nu uiteindelijk een uitlevermoment gepland.
Even update: vandaag wagen opgehaald in Drogenbos. Alles is zeer vlot verlopen, enige minpuntje is dat de wagen maar 52% was geladen en de laders volhingen met andere wagens. Alles stond daar bomvol, op elkaar gepakt, veelal MY’s, zeker meer dan honderd! Er zijn er dus nog enkele die daar hun wagen kunnen afhalen! Nu genieten de komende dagen van de wagen en het verkennen ervan. In het weekend de S3XY buttons installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk1970
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Bij mij ook verschoven van 1-15 maart naar 9-23 maart. Ik heb het sterke vermoeden dat de auto's met voorheen leverperiode 1-15 maart, die nu verschoven zijn, op de Glovis Sunrise staan. Die arriveert op 7 maart in Zeebrugge

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• liamlinden
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
liamlinden schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:07:
Vandaag eindelijk een VIN ontvangen. 🎉
Verwachte levering 24feb-6maart

MYP QS zwart interieur.

Besteldatum 22/8.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0ORsQX-8YmElxzb2UoKHf3Td3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPtYNIWe3bCODs5UPrIryxNk.jpg?f=fotoalbum_large

Leverdatum en kenteken bevestigd. A.s. Maandag ophalen bij Tesla Utrecht 💪

MYP | QuickSilver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 04:59
elninja schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:41:
29-1 orginele bestelling: MYLR QS -trekhaak
14-2 aangepast naar: MYP QS standaard

Status per 1-3 volgens Tilburg:
- Levering feb-mrt
- Geen VIN
- Nieuwe afleverlocatie: Utrecht

Betreft een particuliere aankoop. Ik zag meerdere mensen met deze bestelling. Hoe verloopt het voor jullie?
Zojuist mijn VIN gekregen. Levering 2-9 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 21:03
liamlinden schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]

Leverdatum en kenteken bevestigd. A.s. Maandag ophalen bij Tesla Utrecht 💪
Ik heb het idee dat alle auto’s uit Berlijn momenteel in Utrecht worden afgeleverd, iemand een andere ervaring?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Pff zoveel zin in de auto ophalen vandaag dat ik al om 0400 wakker ben, lijkt wel Sinterklaas 30 jaar geleden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Djerro123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 04:42:
Pff zoveel zin in de auto ophalen vandaag dat ik al om 0400 wakker ben, lijkt wel Sinterklaas 30 jaar geleden :D
Veel plezier!! Herkenbaar hoor, ik heb op delivery-day helemaal niet geslapen...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeC3TH4v4yiHjAruEDQUizhgIcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JR5zXjYoPukGKS3sqH2MEUBa.jpg?f=fotoalbum_large. Gisteren opgehaald, heerijk weer om te rijden. Ik was ruim op tijd (lees veel te vroeg) maar dit was geen probleem, kon instappen en wegrijden. Accu 100% even rijden en kalibreren, na 1/2 uur ook te zien in de app.

Voor iedereen die nog wacht; sterkte en succes! Het is het wachten waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
Een update van mijn kant: de levertijd van mijn MYPQS is sind de bestelling op 11 februari nu voor het eerst veranderd: van feb-mrt naar 10-26 maart. Geen vin. Er zit schot in de zaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camstar01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-09 07:44
Beekje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:44:
Een update van mijn kant: de levertijd van mijn MYPQS is sind de bestelling op 11 februari nu voor het eerst veranderd: van feb-mrt naar 10-26 maart. Geen vin. Er zit schot in de zaak :)
Bij mij hetzelfde MY LR BL BL. Ook vanochtend veranderd naar 15 - 31 maart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekje
  • Laatst online: 23-06-2023
Op de zaken vooruitlopend.... Ik heb er voor gekozen om de Tesla gewoon in 1 keer af te rekenen, dus moet ik bij de eindfactuur een fors bedrag overmaken. Dit bedrag gaat over de hoogste (gedocumenteerde) limieten van mijn bank. Is de eindfactuur in delen te betalen? Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Beekje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:30:
Op de zaken vooruitlopend.... Ik heb er voor gekozen om de Tesla gewoon in 1 keer af te rekenen, dus moet ik bij de eindfactuur een fors bedrag overmaken. Dit bedrag gaat over de hoogste (gedocumenteerde) limieten van mijn bank. Is de eindfactuur in delen te betalen? Iemand die daar ervaring mee heeft?
Even bellen met de bank, standaard proces voor grote overboekingen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camstar01
Limiet is idd 50K. Maar als je partner ook een pas heeft kan het (limiet is per pas). Misschien kan je het ook ter plekke overmaken. Ik heb de auto ook prive, betaal gewoon de factuur per overboeking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
Bij mijn bank (KNAB) was het zo simpel als even chatten, zelf de betaalopdracht klaar zetten met een bedrag van €1 en zij pasten het binnen 2 minuten aan naar het goede bedrag. Was echt een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MY QS LR 19" / Zwart / Trekhaak besteld op 22/2 en vandaag ineens in de app afleverdatum 29-31 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
Oeh, MY MCR LR 19’’ / zwart-wit / trekhaak opeens naar April 21 - July 5 :o

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Beekje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 07:44:
Yes, bij mij ook! Zo te zien zijn ze de MYP productie gestart 🥳 Levering tussen 12 en 28 maart van mijn zwarte MYP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 18:27
DaannO schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:11:
[...]

Yes, bij mij ook! Zo te zien zijn ze de MYP productie gestart 🥳 Levering tussen 12 en 28 maart van mijn zwarte MYP!
Bij mij helaas slechter nieuws. MY LR QS, besteld op 8-2. Levering zou plaatsvinden iIn feb/ mrt. Daarna door de bekende bug mei/ juli. Afgelopen week aangepast naar mrt/ april en sinds vandaag 10 april/ 4 juni. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om gewoon vanaf het begin een enigszins reële planning te geven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
sjors123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Bij mij helaas slechter nieuws. MY LR QS, besteld op 8-2. Levering zou plaatsvinden iIn feb/ mrt. Daarna door de bekende bug mei/ juli. Afgelopen week aangepast naar mrt/ april en sinds vandaag 10 april/ 4 juni. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om gewoon vanaf het begin een enigszins reële planning te geven….
Tesla fabriceert per type, dus na 3 maanden is opeens de MYP aan de beurt en zijn andere varianten weer hierna. Geen pijl op te trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
DaannO schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Tesla fabriceert per type, dus na 3 maanden is opeens de MYP aan de beurt en zijn andere varianten weer hierna. Geen pijl op te trekken..
Dat begrijp ik en is ook prima, maar communiceer dan wel vanaf het begin een reële levertijd. Ik kan me niet voorstellen dat ze iedere maandagochtend in een kantoortje overleg hebben over welk model ze die week weer eens gaan bouwen.

Aanvullend: wanneer ik nu dezelfde configuratie bestel, staat er nog steeds mrt/ april. Het klopt dus gewoon niet en je wekt valse verwachtingen.

[ Voor 13% gewijzigd door sjors123 op 03-03-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Hallo allemaal! 4 jaar geleden al in dit topic mee kunnen doen met destijds een Model 3 via de LM. Helaas ben ik die al bijna 2 jaar kwijt vanwege vertrek bij de werkgever...

De vrijdag voor carnaval 17-02 een tweedehands Model Y RWD MSM gevonden op de Tesla website met 1500km op de teller, EAP en een jaar extra garantie voor €47990. Auto is een maand oud :*)

Zou eigenlijk vandaag op mogen halen maar kreeg gisteren een SMS dat die met een week verplaatst is. 10-03 it is! Kreeg overigens van de Tesla dame te horen dat maart qua leveringen gekkenwerk gaat worden... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chonn
  • Laatst online: 26-09 15:16
Ik heb het via de Rabobank in 2 delen overgemaakt (eerste deel 50K en daarna de rest) en dit ook in het commentaarveld bij elke overboeking gemeld (deel 1 van 2 etc.) met uiteraard het RN nummer. Daarna 'bewijs' / afschrift van de 2 betalingen gemaild naar het Tesla e-mail adres (deliverynl@...). Kreeg daarna vrij vlot bevestiging dat alles in goede orde was ontvangen en verwerkt.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
sjors123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Dat begrijp ik en is ook prima, maar communiceer dan wel vanaf het begin een reële levertijd. Ik kan me niet voorstellen dat ze iedere maandagochtend in een kantoortje overleg hebben over welk model ze die week weer eens gaan bouwen.

Aanvullend: wanneer ik nu dezelfde configuratie bestel, staat er nog steeds mrt/ april. Het klopt dus gewoon niet en je wekt valse verwachtingen.
Jij onderschat hoe moeilijk de supply chain is bij een voertuig met zoveel verschillende onderdelen. Het is niet voor niets dat er zo'n lange levertijd bij de concurrentie zit. Die wachten allemaal op een bepaald onderdeel. Als een boot vertraging heeft met bepaalde onderdelen voor een bepaald model, kunnen ze ineens een ander model gaan maken die wel de onderdelen voorradig heeft.

Er zit een grote onzekerheid in en daarbij willen ze natuurlijk wel dat je besteld dus zullen ze vaak op de verkooppagina de meest optimistische planning presenteren met daarbij het voorbehoud dat het een inschatting is. Je leest hier ook regelmatig bestellingen die naar voren zijn gehaald, dus het is niet alsof het nooit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
Magicw00b schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:39:
[...]

En vandaag weer naar Maart-April.. we wachten (on)geduldig af :*)
Blijkbaar een tombola model besteld 8)7
Nieuwe indicatie...
Juni 16 - Augustus 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:52
Zojuist ook de eerste aanpassing in het account gehad, van februari - maart naar 5 - 21 maart.
7-2 MY LR wit / zwart 19" trekhaak.

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Denyo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
Zojuist ook de eerste aanpassing in het account gehad, van februari - maart naar 5 - 21 maart.
7-2 MY LR wit / zwart 19" trekhaak.
Dezelfde config als ik, dan sta jij iets verder vooraan op de boot :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Kluutmaran schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:31:
[...]

Jij onderschat hoe moeilijk de supply chain is bij een voertuig met zoveel verschillende onderdelen. Het is niet voor niets dat er zo'n lange levertijd bij de concurrentie zit. Die wachten allemaal op een bepaald onderdeel. Als een boot vertraging heeft met bepaalde onderdelen voor een bepaald model, kunnen ze ineens een ander model gaan maken die wel de onderdelen voorradig heeft.

Er zit een grote onzekerheid in en daarbij willen ze natuurlijk wel dat je besteld dus zullen ze vaak op de verkooppagina de meest optimistische planning presenteren met daarbij het voorbehoud dat het een inschatting is. Je leest hier ook regelmatig bestellingen die naar voren zijn gehaald, dus het is niet alsof het nooit gehaald wordt.
Zo gaat het idd.. ik ben zelf teamleader in een grote vrachtwagen fabriek, en als de leverancier de onderdelen niet heeft geleverd, worden de chassisnummers waarvan de onderdelen niet zijn binnengekomen verplaatst naar een andere dag. Wel plannen ze de chassis die verplaatst zijn weer zo snel mogelijk in voor de productie zodra ze binnen zijn.
Kan een dag zijn maar ook wat later.
Sinds de crisis van 2008, hebben ze short-delivery voor de onderdelen. Dus dat houdt in dat er geen grote voorraden zijn van de onderdelen, maar vlak voor de productie is gepland worden geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Het word druk in Zeebrugge, op 6 maart komen zowel de HOEG OSLO als de GLOVIS SUNRISE aan.
Denk dan inderdaad dat de rust in Tilburg daarna even over is.

HOEGH OSLO ETA Zeebrugge 06 Mar. Model S/X onboard from Baltimore and 3/Y loaded in Barcelona for Zeebrugge. (Mr Miserable)

[ Voor 29% gewijzigd door Denyo op 03-03-2023 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiiSK01
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06-2023
28-02 Ingelogd en zag de bekende USS melding, deze geaccepteerd en zag dat er een VIN gekoppeld was en ik de betaling kon doen. Meteen gedaan en was de volgende dag verwerkt.

29-03 SMS gekregen met leverdatum 09-03 in Utrecht.

Vandaag nog een SMS met het kenteken en meldcode

MYP zwart/zwart met trekhaak en EAP besteld op 23-12.
Levertijd was toen januari-maart
In februari de order gewijzigd en FSD toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 13:08
GiiSK01 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:18:
28-02 Ingelogd en zag de bekende USS melding, deze geaccepteerd en zag dat er een VIN gekoppeld was en ik de betaling kon doen. Meteen gedaan en was de volgende dag verwerkt.

29-03 SMS gekregen met leverdatum 09-03 in Utrecht.

Vandaag nog een SMS met het kenteken en meldcode

MYP zwart/zwart met trekhaak en EAP besteld op 23-12.
Levertijd was toen januari-maart
In februari de order gewijzigd en FSD toegevoegd
Ik zou je nog even verdiepen in FSD en de toekomstige hardware updates van Tesla (hw4) waarbij de huidige Tesla's gewoon een inferieure autopilot zullen blijven houden, hardwarematig.
FSD gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gedurende de levensduur van je auto werken. Knelpunt is dat dit nu voor de VS ontwikkeld wordt en Europa gewoon een ander soort autopilot vraagt, dat wordt nog niet eens ontwikkeld. En dan heb je nog EU regelgeving die je waarschijnlijk verplicht om toch de aandacht te behouden zodat je bijvoorbeeld je stuur moet vasthouden zoals dat nu is. Als het al werkt zul je dus je aandacht er bij moeten houden en dan nog, autopilot rijd gewoon als een oud wijf. Laatst een filmpje van Waymo robottaxi's gezien (staan op youtube, tip): dan valt ten eerste op dat die auto's compleet andere hardware hebben dan Tesla en dat de rijstijl echt tenenkrommend is, ze laten bijvoorbeeld alles van links voorgaan.
Op dit moment werkt zelfs het automatisch inparkeren van Tesla niet dus ze moeten van ver komen.

Je kan er nog onder uit. Zou ik doen, tenzij geld echt geen rol speelt in huize GiiSK01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

sjors123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Ja vervelend. Gezien de kleur komt die van jouw uit Duitsland, daar beginnen ze nu op stoom te komen, echter met de prijsverlaging in januari is het natuurlijk gekkenhuis geworden.

Voordeel: mocht er nog een prijsverlaging komen, dan pak je die mee. Verhoging uiteraard niet: 'ik heb een contract hè'.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-09 14:06

Fab1Man

Live life to the fullest

friketje1 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:34:
[...]

Ik zou je nog even verdiepen in FSD en de toekomstige hardware updates van Tesla (hw4) waarbij de huidige Tesla's gewoon een inferieure autopilot zullen blijven houden, hardwarematig.
FSD gaat naar alle waarschijnlijkheid niet gedurende de levensduur van je auto werken. Knelpunt is dat dit nu voor de VS ontwikkeld wordt en Europa gewoon een ander soort autopilot vraagt, dat wordt nog niet eens ontwikkeld. En dan heb je nog EU regelgeving die je waarschijnlijk verplicht om toch de aandacht te behouden zodat je bijvoorbeeld je stuur moet vasthouden zoals dat nu is. Als het al werkt zul je dus je aandacht er bij moeten rijden en autopilot rijd gewoon als een oud wijf. Laatst een filmpje van Waymo robottaxi's gezien (staan op youtube, tip): dan valt ten eerste op dat die auto's compleet andere hardware hebben dan Tesla en dat de rijstijl echt tenenkrommend is, ze laten bijvoorbeeld alles van links voorgaan.
Op dit moment werkt zelfs het automatisch inparkeren van Tesla niet dus ze moeten van ver komen.

Je kan er nog onder uit. Zou ik doen, tenzij geld echt geen rol speelt in huize GiiSK01.
Sluit ik me bij aan, FSD is echt zonde geld. Je zou ook nog kunnen kiezen voor EAP, maar FSD gaat zeker in Europa dit jaar nog niet eens ontwikkeld worden als je de pace ziet in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
De status van mijn Modey Y LR MCR + trekhaak is van jun / jul naar 13 mei tot 27 juli gegaan :) Ruime range maar ook ruimte voor een vroegere levering dan de indicatie. Ben benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Gisteren beloofde leaseplan hem die dag te bestellen. Daarnet gebeld, weer niet besteld, omdat het zo druk is. Maar hij ging vragen of ze hem vandaag bestellen. Of te wel, het weekend er weer over heen, en volgende week hopen dat hij nu eens besteld gaat worden. Alles is akkoord zie ik hier staan....ja bestel hem dan ook meteen!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
Djerro123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 04:42:
En hoe ging de levering? :) Maandag ben ik aan de beurt :9

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Denyo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:31:
Het word druk in Zeebrugge, op 6 maart komen zowel de HOEG OSLO als de GLOVIS SUNRISE aan.
Denk dan inderdaad dat de rust in Tilburg daarna even over is.

HOEGH OSLO ETA Zeebrugge 06 Mar. Model S/X onboard from Baltimore and 3/Y loaded in Barcelona for Zeebrugge. (Mr Miserable)
Inderdaad.

Ik heb de indruk dat de leveringen deze week vooral uit Berlijn kwamen, terwijl er toch ook een boot in Zeebrugge aan kwam.
De vraag is dan of ze genoeg vrachtwagens vast krijgen om al die auto's uit Zeebrugge weg te krijgen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12
Ik heb vandaag mijn VIN ontvangen! Leuk om zo weer een stapje dichter bij de aflevering te zijn. Ik heb een witte Model Y RWD besteld halverwege januari, en de verwachtte levertijd is rond 15 maart.

Ik zie verschillende mensen hier op het topic de naam van het schip noemen waar hun Tesla op staat. Ik heb al gegoogeld, maar kan niet vinden waar je dit kan achterhalen. Waar doen jullie dit?

Ik zag al wel dat die van mij uit China komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
levering sms ontvangen.
Aanstaande donderdag 09/03 mag ik hem halen.
13/01 besteld, geen leasing.
MY LR QS ZW 19" trekhaak

Wel nog geen eindfactuur :?

[ Voor 11% gewijzigd door Peter_J_ op 03-03-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
@Tompouce
Alleen de Hoegh schepen ondersteunen dat, zoek maar eens op Hoegh Tesla VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 23:12
Denyo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:01:
@Tompouce
Alleen de Hoegh schepen ondersteunen dat, zoek maar eens op Hoegh Tesla VIN.
Dank je! Hij staat blijkbaar op de Hoegh Chiba :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
Die is al een paar dagen in Zeebrugge, dan komt ie wel erg dichtbij. Leuk vooruitzicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
pretpik schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:26:
[...]

En hoe ging de levering? :) Maandag ben ik aan de beurt :9
Levering ging prima! Moest met het OV ophalen, had bijna de bus gemist maar er gaat om het kwartier een bus richting Tesla (vanaf daar zo'n 7 minuten lopen ofzo). Was geen rij, ik was een half uur te vroeg en dat was geen enkel probleem. Er stonden tientallen autos binnen en denk zo'n 200 buiten wat ik kon zien. Binnen staan ze aan de laadpaal, die van mij was 100% geladen. Bij aankomst meld je je bij de balie, wordt de RDW geregeld en krijg je te horen waar je auto staat (letterlijk; welke parkeerplek). Als er vragen zijn, kon je je melden bij een balie in het midden.

Ik had geen vragen, heb de auto geïnspecteerd en ingesteld en heb mij gemeld bij die balie, waarna ze mij soort van afmelden en nog een laatste check deed of ik wel de juiste auto meenam. Daarna rij je naar buiten en naar huis.

Heerlijke ervaring wat mij betreft, echt precies zoals ik had gehoopt haha. Lekker naar huis gecruised, weer direct aan de AP gewend geraakt (love it, geen enkele keer rariteiten of phantombrakes) en nu net de all seasons eronder (Pirelli Scorpio SF2). Nu snel skiën haha, heb er echt zin in!

Succes allen met nog even wachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffiewriters
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik refresh al een paar dagen meerdere keren per dag dit forum, dus leek het mij leuk om ook mijn configuratie en tijdslijnen te delen.
  • Besteld: 12 februari 2023
  • Model: 3 Long Range, Rood, 19", Trekhaak
  • VIN-nummer: bekend, maar weet niet meer precies wanneer deze is toegekend. Volgens mij wel al een paar weken inmiddels...
  • Betaling: voldaan op 20 februari
  • Levering: March 04 - March 18
De levering staat al sinds het begin op dezelfde datum. Maar ik heb nog geen SMS of iets ontvangen dat er een concrete leverdatum afgesproken kan worden. Ook heb ik nog geen (eind)factuur in m'n account staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tompouce schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Dank je! Hij staat blijkbaar op de Hoegh Chiba :)
Zijn er eigenlijk al wachtenden die een auto van de Hoegh Chiba in ontvangst konden nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nu zegt LeasePlan dat de levertijd vanuit Tesla voor een model Y 12 weken is vanaf bestelling.
Dat gaat dus nog wel ff duren hier voor ik hem heb.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
carpebios schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:26:
Nu zegt LeasePlan dat de levertijd vanuit Tesla voor een model Y 12 weken is vanaf bestelling.
Dat gaat dus nog wel ff duren hier voor ik hem heb.
Dat is toch onzin.
Een RWD heb je misschien deze maand nog, en als je een rode bestelt kan het Augustus worden....

Maar zelfs 12 weken is beter dan gelijk welke andere auto denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dejury
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 07:36
Vanmorgen onze MY RWD White/Black opgehaald in Utrecht, waar het aardig druk was met mensen die hun auto kwamen halen. Alleen maar Model Y. Inmiddels de eerste 200 kilometer er op, niks aan te merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
Koffiewriters schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:37:
Ik refresh al een paar dagen meerdere keren per dag dit forum, dus leek het mij leuk om ook mijn configuratie en tijdslijnen te delen.
  • Besteld: 12 februari 2023
  • Model: 3 Long Range, Rood, 19", Trekhaak
  • VIN-nummer: bekend, maar weet niet meer precies wanneer deze is toegekend. Volgens mij wel al een paar weken inmiddels...
  • Betaling: voldaan op 20 februari
  • Levering: March 04 - March 18
De levering staat al sinds het begin op dezelfde datum. Maar ik heb nog geen SMS of iets ontvangen dat er een concrete leverdatum afgesproken kan worden. Ook heb ik nog geen (eind)factuur in m'n account staan.
De M3 leveringen van januari t/m zijn nog niet gedaan, alles draait om de Y in Tilburg en Utrecht lijkt wel, Tesla kan geen concrete informatie afgeven over de leveringen of waar ze zitten. Ik heb adhv een VIN en RN nummer nu al 3 verschillende dingen gehoord.. dan die boot, dan die boot, onee toch op een vrachtwagen. 1 maart komt hij hier aan. Oh nee toch niet misschien volgende week.

Zou je adviseren die indicatie 30 dagen vooruit te zetten om teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Tommie12 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Dat is toch onzin.
Een RWD heb je misschien deze maand nog, en als je een rode bestelt kan het Augustus worden....

Maar zelfs 12 weken is beter dan gelijk welke andere auto denk ik.
Misschien bedoelde die dat het hun 2 maanden duurt om te bestellen en dan een maand levertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
038Robijno schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Zo gaat het idd.. ik ben zelf teamleader in een grote vrachtwagen fabriek, en als de leverancier de onderdelen niet heeft geleverd, worden de chassisnummers waarvan de onderdelen niet zijn binnengekomen verplaatst naar een andere dag. Wel plannen ze de chassis die verplaatst zijn weer zo snel mogelijk in voor de productie zodra ze binnen zijn.
Kan een dag zijn maar ook wat later.
Sinds de crisis van 2008, hebben ze short-delivery voor de onderdelen. Dus dat houdt in dat er geen grote voorraden zijn van de onderdelen, maar vlak voor de productie is gepland worden geproduceerd.
Ik begrijp helemaal hoe complex dit is, maak het bij meerdere opdrachtgevers mee. Maar geef dan iig aan dat het een voorzichtige schatting is. Of dat je het ook niet weet en dat je maar rustig moet wachten. Nu wek je de indruk dat je binnen zes weken een auto kunt leveren. Prima en begrijpelijk wanneer dat niet lukt, maar schep dan geen valse verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
sjors123 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:55:
[...]

Ik begrijp helemaal hoe complex dit is, maak het bij meerdere opdrachtgevers mee. Maar geef dan iig aan dat het een voorzichtige schatting is. Of dat je het ook niet weet en dat je maar rustig moet wachten. Nu wek je de indruk dat je binnen zes weken een auto kunt leveren. Prima en begrijpelijk wanneer dat niet lukt, maar schep dan geen valse verwachtingen.
Tja, en dan is het bij Tesla al een pak eenvoudiger.
Er zijn maar een beperkt aantal varianten. En ikkan me moeilijk voorstellen dat op een dag de witte verf op is…
Als er bij Tesla echt een tekort is, dan vrees ik dat de band stil ligt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Laatst online: 26-09 21:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDQeAcH0GoIeAnvcL2TKrBj-FvE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKoCJSCKcQSf3vP2d7ArSrWe.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag het doek van mij MY LR midnight silver af mogen trekken. Begin september een RWD besteld, na prijswijziging omgeboekt naar een zwarte LR. Daarna toch een voorraadmodel midnight silver gevonden en deze vandaag opgehaald. Moet nu wel achteraf trekhaak laten inbouwen.

Fijne aflevering in Groningen👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

R2L

Mijn bestelling stond on-hold tot 22 februari. Op 23 februari zag ik een verwachte levering van 2 - 4 weken. Keek vandaag voor de gein in de Tesla App en zag dat dit nu is veranderd in verwachte levering van 6 april - 31 mei. Da's nogal een verschil! App op hol, of is de kleur grijs op?

Betreft een MY RWD zwart interieur / Midnight Silver Metallic / 19" met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-09 20:47
Vandaag weer een update in mijn tijdlijn:

MY - RWD - Grijs - Zwart interieur - Trekhaak - 19 inch

06-02 - Bestelling geplaatst. Direct RN gekregen. App gaf aan levering februari - maart.
25-02 - Update levering in de app: 28 april - 22 juni.
01-03 - Update levering in de app: 2 - 4 weken.
03-03 - Update levering in de app: 24 april - 8 juli <<<<<<<

Nog geen VIN ontvangen. Het is een prive bestelling.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 14:42

R2L

gast777 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:41:
Vandaag weer een update in mijn tijdlijn:

MY - RWD - Grijs - Zwart interieur - Trekhaak - 19 inch

06-02 - Bestelling geplaatst. Direct RN gekregen. App gaf aan levering februari - maart.
25-02 - Update levering in de app: 28 april - 22 juni.
01-03 - Update levering in de app: 2 - 4 weken.
03-03 - Update levering in de app: 24 april - 8 juli <<<<<<<

Nog geen VIN ontvangen. Het is een prive bestelling.
Precies dezelfde config als ik. Als ik op de Tesla site opnieuw de door mij bestelde configuratie kies dan staat er bij de bestelknop 2 - 4 weken. Geen pijl op te trekken dus. Betreft hier overigens ook een privé aankoop.

[ Voor 14% gewijzigd door R2L op 03-03-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Vandaag mijn 13 januari M3RWD zwart subsidie model van hold gehaald. ETA is nu 29 april - 13 juli. Komt denk ik omdat de originele datum dat ie van hold zou komen 27 april is. Zal vast snel geüpdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Is de auto op moment van levering al geregistreerd op het rijbewijs die geüpload is in je Tesla account of doen ze dit ter plekke?

De reden is dat iemand anders de auto gaat ophalen (met het toestemmingsformulier van Tesla)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De Glovis Sunrise vaart sneller dan de Hoegh Oslo, benieuwd of die hem inderdaad gaat inhalen en eerder gaat aankomen. Volgens de ETA wel.

Leverdatum nog steeds: 6-20 maart. Tesla gaf al aan de auto in de week van de 13e in Tilburg te verwachten, dus vermoed dat het 15-22 maart zal worden dat ik hem op kan halen.

Inmiddels met mijn nieuwe job gestart, kan gelukkig gratis om en om 2 auto's van familieleden lenen, anders had dat nog een flink bedrag voor huur/shortlease gekost. Kan echt niet wachten totdat ik in mijn eigen auto de dagelijkse rit kan maken ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
Taro schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:15:
De Glovis Sunrise vaart sneller dan de Hoegh Oslo, benieuwd of die hem inderdaad gaat inhalen en eerder gaat aankomen. Volgens de ETA wel.

Leverdatum nog steeds: 6-20 maart. Tesla gaf al aan de auto in de week van de 13e in Tilburg te verwachten, dus vermoed dat het 15-22 maart zal worden dat ik hem op kan halen.

Inmiddels met mijn nieuwe job gestart, kan gelukkig gratis om en om 2 auto's van familieleden lenen, anders had dat nog een flink bedrag voor huur/shortlease gekost. Kan echt niet wachten totdat ik in mijn eigen auto de dagelijkse rit kan maken ;)
De Sunrise vaart ongeveer 2 kilometer per uur sneller Dus denk niet dat dat gaat gebeuren. Volgens de vaarroute van beide boten (op papier zonder vertraging) zou de Sunrise om 16.00 aankomen en de Oslo om 20.00

Ondanks dat de Oslo voor op vaart ga ik er wel vanuit dat de Sunrise voorrang krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Jesper.B schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:25:
[...]

De Sunrise vaart ongeveer 2 kilometer per uur sneller Dus denk niet dat dat gaat gebeuren. Volgens de vaarroute van beide boten (op papier zonder vertraging) zou de Sunrise om 16.00 aankomen en de Oslo om 20.00

Ondanks dat de Oslo voor op vaart ga ik er wel vanuit dat de Sunrise voorrang krijgt
Gaat het nu wel of niet gebeuren? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesper.B
Taro schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:08:
[...]

Gaat het nu wel of niet gebeuren? :)
Gezien mijn auto op de Sunrise staat hoop ik het wel hahaha

Inhalen lijkt me onwaarschijnlijk maar zag wel uit eerdere Posts dat die boten bij Zeebrugge in een soort holding pattern komen voordat ze de haven in gaan. Het lijkt me dan wel logisch dat de Sunrise eerst mag doordat die op papier eerder zou zijn : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Mag volgende week vanuit Limburg naar Den Haag om hem op te halen... Tilburg was een foutje in t systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Vanochtend een VIN gekregen (Berlijn) met een aflevering 3 tot 14 maart. Besteld op 21/2.
MYLR zwart/zwart/19”/trekhaak.

Dan zou het binnen een maand geregeld kunnen zijn :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:20
Ik meld mij af in dit topic. 8) Hieronder een (veel te) gedetailleerd overzicht van het gehele bestelproces, van proefrit tot aan aflevering. Het gaat om een MY zonder extra opties besteld vanuit zakelijke lease. Cataloguswaarde dus € 46.990.
  • 3 januari - Proefrit Tesla Model Y (Groningen)
  • 4 januari - Intern binnen organisatie bestelling geplaatst
  • 4 januari - Verzwaring aansluiting (1->3 fasen) aangevraagd bij Enexis
  • 9 januari - Bestelbevestiging Athlon. Verwachte leverdatum volgens Athlon = 06-03-2023
  • 10 januari - Via Tesla Groningen RN nummer gekregen op basis van bestelgegevens Athlon
  • 11 januari - Uitnodiging bestellen laadpaal Eneco E-mobility
  • 13 januari - Prijsverlaging Tesla! Gebeld met facilitair medewerker binnen bedrijf. Antwoord: Ja, dit wordt gecorrigeerd voor mijn bijtelling en leasebedrag. Nice!
  • 14 januari - Voorbereiding meterkast (1->3 fasen hoofdschakelaar)
  • 14 januari - Laadpaal besteld
  • 25 januari - Laadpaal offerte binnen
  • 26 januari - Mail gestuurd naar DeliveryNL@tesla.com met vraag of VIN nummer bekend is (op basis van RN). Antwoord was JA, VIN gekregen. MY staat op de Hoegh Trapper blijkt uit de Hoegh MyCargo tracker
  • 30 januari - Laadpaal installatiedatum gepland (16 februari)
  • 31 januari - SMS van Tesla met bericht dat levering eind februari plaats kan vinden
  • 7 februari - Enexis verzwaring in meterkast uitgevoerd
  • 16 februari - Laadpaal geinstalleerd door BAM (Eneco E-Mobility, Alfen Eve Single Pro-line)
  • 21 februari - SMS van Tesla met bericht dat ik de MY kan ophalen op 03-03-2023 om 13.00
  • 28 februari - SMS van Tesla met kenteken, meldcode, etc
  • 2 maart - Athlon MTC laadpas met de post binnengekomen
  • 3 maart - 10.30 oude leaseauto ingeleverd inleverpunt in Tilburg
  • 3 maart - 11.30 aangekomen bij Tesla Tilburg.
Al met al een perfecte volgorde van zaken. Ik was bang dat de Enexis verzwaring op zich zou laten wachten, maar niets bleek minder waar.

Ik was wel anderhalf uur te vroeg bij het afhalen van de MY. Dit was gelukkig geen probleem, de auto stond al klaar in de hal, met 100% lading. Na een half uurtje pielen had ik nog wat kleine vragen, deze werden prima beantwoord. Dan nog even een laatste controle van de papieren en dan de weg op.

Wat ook al eerder was genoemd hier, is dat alle instellingen die je doet in de auto verdwijnen zodra je Tesla profiel echt goed gekoppeld zit.

Concreet had ik in de hal van Tesla allerlei zaken aangepast. Echter zolang de auto nog niet als "verkocht" staat gemarkeerd, is je persoonlijke Tesla profiel nog niet gekoppeld. Dit gebeurt pas zodra je het Tesla terrein verlaat. Die actie leek alle instellingen weer te overschrijven met de default instellingen.

Dus tip, besteed niet teveel tijd aan het doen van de configuratie van je Tesla terwijl je in de hal zit :) Bij mij was het geval dat zodra de auto in de Tesla app verscheen, je dit profiel vervolgens kon kiezen in de auto. Dan is het allemaal goed gesynct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYUpY-yRLdONVHjB89Cm1wLAniY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7fOpjSOyTKjzAjMMjIRG3Rfw.jpg?f=user_large

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Wasp schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:40:
Ik meld mij af in dit topic. 8) Hieronder een (veel te) gedetailleerd overzicht van het gehele bestelproces, van proefrit tot aan aflevering. Het gaat om een MY zonder extra opties besteld vanuit zakelijke lease. Cataloguswaarde dus € 46.990.
  • 3 januari - Proefrit Tesla Model Y (Groningen)
  • 4 januari - Intern binnen organisatie bestelling geplaatst
  • 4 januari - Verzwaring aansluiting (1->3 fasen) aangevraagd bij Enexis
  • 9 januari - Bestelbevestiging Athlon. Verwachte leverdatum volgens Athlon = 06-03-2023
  • 10 januari - Via Tesla Groningen RN nummer gekregen op basis van bestelgegevens Athlon
  • 11 januari - Uitnodiging bestellen laadpaal Eneco E-mobility
  • 13 januari - Prijsverlaging Tesla! Gebeld met facilitair medewerker binnen bedrijf. Antwoord: Ja, dit wordt gecorrigeerd voor mijn bijtelling en leasebedrag. Nice!
  • 14 januari - Voorbereiding meterkast (1->3 fasen hoofdschakelaar)
  • 14 januari - Laadpaal besteld
  • 25 januari - Laadpaal offerte binnen
  • 26 januari - Mail gestuurd naar DeliveryNL@tesla.com met vraag of VIN nummer bekend is (op basis van RN). Antwoord was JA, VIN gekregen. MY staat op de Hoegh Trapper blijkt uit de Hoegh MyCargo tracker
  • 30 januari - Laadpaal installatiedatum gepland (16 februari)
  • 31 januari - SMS van Tesla met bericht dat levering eind februari plaats kan vinden
  • 7 februari - Enexis verzwaring in meterkast uitgevoerd
  • 16 februari - Laadpaal geinstalleerd door BAM (Eneco E-Mobility, Alfen Eve Single Pro-line)
  • 21 februari - SMS van Tesla met bericht dat ik de MY kan ophalen op 03-03-2023 om 13.00
  • 28 februari - SMS van Tesla met kenteken, meldcode, etc
  • 2 maart - Athlon MTC laadpas met de post binnengekomen
  • 3 maart - 10.30 oude leaseauto ingeleverd inleverpunt in Tilburg
  • 3 maart - 11.30 aangekomen bij Tesla Tilburg.
Al met al een perfecte volgorde van zaken. Ik was bang dat de Enexis verzwaring op zich zou laten wachten, maar niets bleek minder waar.

Ik was wel anderhalf uur te vroeg bij het afhalen van de MY. Dit was gelukkig geen probleem, de auto stond al klaar in de hal, met 100% lading. Na een half uurtje pielen had ik nog wat kleine vragen, deze werden prima beantwoord. Dan nog even een laatste controle van de papieren en dan de weg op.

Wat ook al eerder was genoemd hier, is dat alle instellingen die je doet in de auto verdwijnen zodra je Tesla profiel echt goed gekoppeld zit.

Concreet had ik in de hal van Tesla allerlei zaken aangepast. Echter zolang de auto nog niet als "verkocht" staat gemarkeerd, is je persoonlijke Tesla profiel nog niet gekoppeld. Dit gebeurt pas zodra je het Tesla terrein verlaat. Die actie leek alle instellingen weer te overschrijven met de default instellingen.

Dus tip, besteed niet teveel tijd aan het doen van de configuratie van je Tesla terwijl je in de hal zit :) Bij mij was het geval dat zodra de auto in de Tesla app verscheen, je dit profiel vervolgens kon kiezen in de auto. Dan is het allemaal goed gesynct.

[Afbeelding]
Compleet verslag
Mooi kenteken 😏

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dejury
  • Laatst online: 28-09 07:36
Jesper.B schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:48:
Is de auto op moment van levering al geregistreerd op het rijbewijs die geüpload is in je Tesla account of doen ze dit ter plekke?

De reden is dat iemand anders de auto gaat ophalen (met het toestemmingsformulier van Tesla)
Bij mij stond hij de avond voor ophalen al op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titaniumbase
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-05-2024
Besteld 25-02 MYLR quicksilver/zwart/20"/geen trekhaak. De hele week indicatie maart-april, en nu opeens "Verwachte levertijd: April 26 - Juli 10". Wel een erg grote vertraging 🤨.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Wat ik her en der lees is dat er een tekort is aan RoRo schepen en dat dat voor vertragingen zorgt. Alle RoRo's die Tesla kan vinden worden nu ingezet maar blijkbaar is dat niet voldoende om alle bestellingen met in China gebouwde auto's naar Europa te verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
titaniumbase schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:22:
Besteld 25-02 MYLR quicksilver/zwart/20"/geen trekhaak. De hele week indicatie maart-april, en nu opeens "Verwachte levertijd: April 26 - Juli 10". Wel een erg grote vertraging 🤨.
Dat is eerder dan die van mij, eerder besteld en levering nu vanaf 16 juni. Exact zelfde config.
Verkoper in Eindhoven is er overigens van overtuigd dat het nog deze maand rijden is. We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsM
  • Laatst online: 21-06-2023
Op 4 feb een MYLR QS/zwart/19/geen trekhaak besteld. Leveringstermijn ging als volgt:
*Feb - maart
*Maart - april
*12 april - 30 juni
*Maart - april
*16 juni - 30 augustus

Leuk dit, zoveel verandering in leverdatum...
Ik ben dan maar eens bij Tesla Aartselaar gaan horen omdat er via de telefoon geen doorkomen aan was. Medewerker verzekerde mij dat dit een bug is en dat ik moest kijken naar de leveringstermijn op de website voor mijn configuratie (maart - april). We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
dejury schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:50:
Vanmorgen onze MY RWD White/Black opgehaald in Utrecht, waar het aardig druk was met mensen die hun auto kwamen halen. Alleen maar Model Y. Inmiddels de eerste 200 kilometer er op, niks aan te merken!
Fijn dat hij goed bevalt! Ik ben maandag aan de beurt in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
MatthijsM schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:46:
Op 13/2 een MYLR QS/zwart/19/geen trekhaak besteld. Leveringstermijn ging als volgt:
*Feb - maart
*Maart - april
*12 april - 30 juni
*Maart - april
*16 juni - 30 augustus

Leuk dit, zoveel verandering in leverdatum...
Ik ben dan maar eens bij Tesla Aartselaar gaan horen omdat er via de telefoon geen doorkomen aan was. Medewerker verzekerde mij dat dit een bug is en dat ik moest kijken naar de leveringstermijn op de website voor mijn configuratie (maart - april). We zullen zien...
Zelfde configuratie en heb gisteren weer eens flink gebaald van die verschuivende levertijden. Nu maar geaccepteerd dat het is wat het is. En dat we maar moeten leven van de onvoorspelbaarheid van Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Levertijden op de Tesla website voor MY RWD van 2-4 weken nu naar april-juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 23:15
LucLey schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:51:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td_Ir5XNe2-eLWYxNT4Qkukpvcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VW9fwHkcubMIve5aD5W7EhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
LucLey schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:51:
Ja dat viel me ook al op. Dat is wel even een ander tijdsbestek, maakt nogal verschil of t april of juni is :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Via een post in het algemene Model Y topic erachter gekomen dat een paar voorraadmodellen afgeprijsd waren. Waaronder de volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mzd0w-jAvsDNLQ3fNvw5t8vD9oM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6wa1S4t6Q0zsPCbTtdbxsiT.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hebben we dus onze reservering voor een Y rwd wit, zwart interieur, geen trekhaak ingeruild voor een blauwe Y, wit interieur mét trekhaak voor maar ongeveer €1000 extra! Waarschijnlijk hebben we deze nog eerder ook, want hij staat al in Tilburg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
tkskater schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:22:
Via een post in het algemene Model Y topic erachter gekomen dat een paar voorraadmodellen afgeprijsd waren. Waaronder de volgende:

[Afbeelding]

Nu hebben we dus onze reservering voor een Y rwd wit, zwart interieur, geen trekhaak ingeruild voor een blauwe Y, wit interieur mét trekhaak voor maar ongeveer €1000 extra! Waarschijnlijk hebben we deze nog eerder ook, want hij staat al in Tilburg d:)b
Wel netjes dat je dan ook niet die 1000 euro leveringskosten niet betaald :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tkskater
Ninjetsu NL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Wel netjes dat je dan ook niet die 1000 euro leveringskosten niet betaald :*)
Gelukkig voor ons worden de voorraadmodellen geadverteerd inclusief afleveringskosten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 22:11
tkskater schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:22:
…ingeruild voor een blauwe Y, wit interieur…
Mooie deal! Blauw staat de Y erg goed vind ik en dan ook nog wit interieur :9

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
tkskater schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Gelukkig voor ons worden de voorraadmodellen geadverteerd inclusief afleveringskosten :*)
De occasions gelukkig ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Radiodurans schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Mooie deal! Blauw staat de Y erg goed vind ik en dan ook nog wit interieur :9
Mee eens! Vond het blauw ook erg mooi, alleen tijdens het bestellen toch niet de €1600 waard. Perfect geregeld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Ik vraag me af waar die batch vandaan kwam of stond die al de hele tijd er op? Tesla doet er in ieder geval alles aan om het de komende tijd NOG drukker te krijgen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 23:15
Ninjetsu NL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:00:
Ik vraag me af waar die batch vandaan kwam of stond die al de hele tijd er op? Tesla doet er in ieder geval alles aan om het de komende tijd NOG drukker te krijgen :Y)
"Snel leverbaar" staan toch nog op de boot? Waarschijnlijk niet bestelde exemplaren in ongewone configuraties en ze willen niet meer voorraad eindigen.

Een nieuwe M3P begint zo prive ook wel erg verleidelijk te worden.. Begin januari 65.992 totaal, nu 57.393, 8.600 euro minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Maurice- op 04-03-2023 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tkskater
Maurice- schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 18:24:
[...]

"Snel leverbaar" staan toch nog op de boot? Waarschijnlijk niet bestelde exemplaren in ongewone configuraties en ze willen niet meer voorraad eindigen.

Een nieuwe M3P begint zo prive ook wel erg verleidelijk te worden.. Begin januari 65.992 totaal, nu 57.393, 8.600 euro minder.
Die van ons staat al te wachten in Tilburg. Kan hem volgende week ophalen. Waarschijnlijk iemand die heeft geannuleerd en zien zij dit inderdaad als een ongewone configuratie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DakotaLee
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-03-2023
Maandag mijn M3 RWD blauw/19” ophalen in Tilburg! Besteld op 30-01 via LeasePlan. Liep in het begin stroef om duidelijk te krijgen waar de bestelling in het proces zat.

Zie wel dat het kenteken wat ik heb doorgekregen een ‘oude’ fiscale waarde heeft.. maar zal goed komen, spannend! :-)

[ Voor 10% gewijzigd door DakotaLee op 04-03-2023 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
DakotaLee schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:32:
Maandag mijn M3 RWD blauw/19” ophalen in Tilburg! Besteld op 30-01 via LeasePlan. Liep in het begin stroef om duidelijk te krijgen waar de bestelling in het proces zat.

Zie wel dat het kenteken wat ik heb doorgekregen een ‘oude’ fiscale waarde heeft.. maar zal goed komen, spannend! :-)
Ook op de RDW site? Ik ga maandag namelijk ook, de leasemaatschappij heeft de oude waarde doorgegeven maar gelukkig staat de catalogusprijs op het kenteken wel juist. Zelfs de kentekencard al in huis ontvangen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakotaLee
pretpik schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Ook op de RDW site? Ik ga maandag namelijk ook, de leasemaatschappij heeft de oude waarde doorgegeven maar gelukkig staat de catalogusprijs op het kenteken wel juist. Zelfs de kentekencard al in huis ontvangen vandaag.
Ja.. op rdw site staat 55.290.. dat is de fiscale waarde voor de prijsverlaging voor een Model 3 rwd + metallic + 19”. Hij heeft afgelopen vrijdag datum deel 1 gekregen zie ik net, fiscale waarde ongewijzigd.

Bij LeasePlan staat de ‘nieuwe’ fiscale waarde (wel met opmerking indicatief).

Zal toch niet zo zijn dat het verkeerd gaat 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
DakotaLee schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Ja.. op rdw site staat 55.290.. dat is de fiscale waarde voor de prijsverlaging voor een Model 3 rwd + metallic + 19”. Hij heeft afgelopen vrijdag datum deel 1 gekregen zie ik net, fiscale waarde ongewijzigd.

Bij LeasePlan staat de ‘nieuwe’ fiscale waarde (wel met opmerking indicatief).

Zal toch niet zo zijn dat het verkeerd gaat 😀
Ik zou even aan de bel trekken maandag, wat er bij de RDW opgegeven wordt is wat je aan bijtelling gaat betalen. Kijk eens voor de grap wat kentekens voor en na jou voor catalogusprijs hebben, in het ergste geval is er een serie verkeerd opgegeven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakotaLee
Ja ga ik gelijk maandag doen anders ga ik hem niet aannemen voor deze fiscale waarde.. knijp hem wel een beetje nu 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:40
Fiscale waarde laat Tesla aanpassen bij de RDW. Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Het was binnen een paar dagen na ophalen van de auto aangepast. Ik heb eventueel de gegevens van degene bij Tesla die dit doet voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DakotaLee
monica66 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:36:
Fiscale waarde laat Tesla aanpassen bij de RDW. Dat hebben ze bij ons ook gedaan. Het was binnen een paar dagen na ophalen van de auto aangepast. Ik heb eventueel de gegevens van degene bij Tesla die dit doet voor je.
Ah wat goed. Ik zag jouw opmerking van een paar weken terug al ergens voorbijkomen dat je in een gelijke situatie zat.

Als je die gegevens hebt graag! Ik contact Tesla maandagochtend gelijk even voordat ik hem op haal, just to be sure :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 23:47
Update over leverdatum:

Besteldatum: 19-01-2023
Model: M3 RWD Wit
VIN: LRW3E7FS1PC........
Bezorgdatum was 22 Feb - 8 Maart, maar is nu aangepast naar Maart 07 - Maart 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-09 11:04
Timka100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:59:
Update over leverdatum:

M3 RWD zwart, eind januari besteld. Zelfde indicatie leverdatum, zelfde update in leverdatum (7-14 maart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Timka100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:59:
Update over leverdatum:

Dat is ook wel logisch. De auto’s die op de vorige boot stonden zijn inmiddels allemaal wel zo’n beetje geleverd, de modellen uit die batch waarvan de koper afgezien heeft van aankoop zijn gisteren afgeprijsd zodat die ook snel weggaan. Op die manier is er weer ruimte voor de batch die maandag met 2 boten in Zeebrugge aankomt. Die Tesla’s die daarop staan staan niet meteen in Tilburg vandaar 7 - 14 maart.

Als ik lees hoeveel mensen er de komende weken hun auto kunnen ophalen dan gaan ze het daar wel druk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
NMA schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Dat is ook wel logisch. De auto’s die op de vorige boot stonden zijn inmiddels allemaal wel zo’n beetje geleverd, de modellen uit die batch waarvan de koper afgezien heeft van aankoop zijn gisteren afgeprijsd zodat die ook snel weggaan. Op die manier is er weer ruimte voor de batch die maandag met 2 boten in Zeebrugge aankomt. Die Tesla’s die daarop staan staan niet meteen in Tilburg vandaar 7 - 14 maart.

Als ik lees hoeveel mensen er de komende weken hun auto kunnen ophalen dan gaan ze het daar wel druk krijgen.
Damn... nog maar 3 M3 over en 1 MY... dat was twee dagen geleden toch wel anders... genoeg mensen die zich toch over laten halen blijkbaar of mensen die er een van de volgende boten verwachten en nu hun kans hebben gepakt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 28-09 14:23

ScreamGT

joejoe

Ninjetsu NL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:23:
[...]

Damn... nog maar 3 M3 over en 1 MY... dat was twee dagen geleden toch wel anders... genoeg mensen die zich toch over laten halen blijkbaar of mensen die er een van de volgende boten verwachten en nu hun kans hebben gepakt! >:)
Kan je realtime het aantal niet toegewezen auto's zien op zo'n schip? :|

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesper.B
De Hoegh Oslo en de Glovis Sunrise komen nu echt dichtbij!! Opvallend is dat de Hoegh Oslo wel erg langzaam gaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhroDnaAzYJUti5YYryOWodAVBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9E19VjntsgTGTy4T9tP79v0k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Jesper.B schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:57:
De Hoegh Oslo en de Glovis Sunrise komen nu echt dichtbij!! Opvallend is dat de Hoegh Oslo wel erg langzaam gaat

[Afbeelding]
Zo lang ze maar niet op elkaar botsen vind ik het allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camstar01
Is het nu zo dat wanneer je een tesla besteld hebt maar nog geen VIN ontvangen hebt dat de auto niet op een van deze boten staat? Mijn MY LR BL/BL is op 14-2 besteld (privé) en staat oplevering 15 - 31 maart. Wel RN, geen VIN.
Pagina: 1 ... 406 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.