Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
Oekol schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Snel weer terug naar de zolderkamer? :+
Haha nou zo erg is het ook weer niet, maar ik merk wel dat ik weinig op heb met de gladjanussen van 'Sales'. Ik hou meer van "dit zijn de specs, dit is wat je krijgt, en je kan het hier allemaal nalezen, dit is wat het kost" dan van "oh laat mij je even vertellen welke auto het beste bij jou past". Blegh, ik weet wat ik heb gekocht, ik wil er gewoon in rijden. Ik hou gewoon van de Tesla manier :P

Twee jaar geleden een hypotheek afgesloten; je zou verwachten dat dit vol automatisch kan tegenwoordig, zeker aangezien het toch een rechttoe-rechtaan situatie was (twee verdiener, vaste contracten, eerste koophuis). Maar nee, je moet constant met je gladde hypotheekadviseur bellen, die dan ook nog eens doet alsof die wonderbaarlijke trucks uithaalt om jou van een hypotheek te voorzien :X Toen bedacht ik mij: oh ja dit is exact waarom ik Tesla zo'n top merk vind; je weet gewoon wat je krijgt, er zijn weinig haakjes/kleine lettertjes en er is geen onnodige overhead aan 'de klant een warm gevoel geven'. Ik wil gewoon de auto rijden want het is de beste auto voor mijn situatie :P

Maar goed, terug naar Leveringen! Ik zal mijn ervaring hier a.s. vrijdag delen (of na het weekend, aangezien ik om 11:00 ophaal, om 13:00 banden wissel doe en dan direct een weekend weg ga).

[ Voor 7% gewijzigd door Djerro123 op 01-03-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Djerro123 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Toen bedacht ik mij: oh ja dit is exact waarom ik Tesla zo'n top merk vind; je weet gewoon wat je krijgt, er zijn weinig haakjes/kleine lettertjes en er is geen onnodige overhead aan 'de klant een warm gevoel geven'. Ik wil gewoon de auto rijden want het is de beste auto voor mijn situatie :P
Helemaal mee eens. Alleen al om te voorkomen zo’n verplicht toneelstukje met de autoverkoper te moeten voeren is bijna reden genoeg om direct voor Tesla te kiezen :) . Dat dat soort schijnvertoningen in de sales wereld nog steeds bestaan is me een waar raadsel.

Ik vermoed overigens dat mijn afkeer vooral gestoeld is op het feit dat zo’n verkoper weinig bijdraagt aan het aankoopproces en dus alleen geld kost (wat uiteindelijk uit mijn portemonnee komt) . Ik ben, net als veel mensen hier op het forum, iemand die zijn vooronderzoek grondig doet en goed weet wat ik wel en niet wil. Als ik een winkel binnenloop weet ik dus meestal precies wat ik hebben wil en heb ik geen mooie praatjes van een verkoper nodig om mij over te halen; mocht ik vragen hebben dan roep ik wel.

En @Oekol : ja ik zit inderdaad de hele dag alleen in mijn werkkamer (dat verklaart een hoop schat ik in) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 13:08
Oekol schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:55:

Weet je zeker dat dit de juiste auto voor je is en je niet liever een Mercedes Benz of Jaguar rijdt met dito meer service? Als je van dit soort kleine dingen al je dag kan laten verpesten wens ik je alle goeds toe. Waarom heb je gekozen voor Tesla als je van te voren weet dat dit gebeurd?
Alles heeft plussen en minnen en ik hoop maar dat de auto het 2 ton blijft doen zonder al te grote problemen. En anders maar een dagje ergernis, het zijn maar luxeproblemen. Met andere merken kun je ook ellende hebben. Ik heb ook een hekel aan auto dealers ;) maar in ieder geval weet je dan wat je krijgt en doen ze een beetje je best voor je.
Ik denk dat je voor dit geld gewoon geen betere EV kan kopen (als die werkt dan).

En hopelijk vind ik buiten de garantie periode ergens een garage die wat met een Tesla kan.

Wat ik echter niet snap is dat mensen het service model van Tesla met alle gebreken gaan goedpraten. Het is gewoon heel slecht en ook vanuit het perspectief van Tesla ongelooflijk dom. Het zijn ook geen kinderziekten, een dergelijk bedrijf kan dit gewoon niet gezien de omvang en het doel van het bedrijf (betere kwartaalcijfers voorleggen dan die van 3 maanden geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
friketje1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Alles heeft plussen en minnen en ik hoop maar dat de auto het 2 ton blijft doen zonder al te grote problemen. En anders maar een dagje ergernis, het zijn maar luxeproblemen. Met andere merken kun je ook ellende hebben. Ik heb ook een hekel aan auto dealers ;) maar in ieder geval weet je dan wat je krijgt en doen ze een beetje je best voor je.
Ik denk dat je voor dit geld gewoon geen betere EV kan kopen (als die werkt dan).

En hopelijk vind ik buiten de garantie periode ergens een garage die wat met een Tesla kan.

Wat ik echter niet snap is dat mensen het service model van Tesla met alle gebreken gaan goedpraten. Het is gewoon heel slecht en ook vanuit het perspectief van Tesla ongelooflijk dom. Het zijn ook geen kinderziekten, een dergelijk bedrijf kan dit gewoon niet gezien de omvang en het doel van het bedrijf (betere kwartaalcijfers voorleggen dan die van 3 maanden geleden).
Ben wel benieuwd wat er zo veel beter is aan het servicemodel van andere merken ivm Tesla.
Ik heb mijn Tesla nog niet, maar wat ik al meegemaakt heb bij andere merken:
- afspraak gemaakt (2 keer) en bij aankomst weten ze van niks
- 3 keer terugkomen voor een defecte sleutel
- kofferruimte helemaal besmeurd met AdBlue... en dan ontkennen dat zij het gedaan hebben
- afspraak willen maken, en nog 6 weken moeten wachten voor een klein onderhoud
- dingen aanrekenen die niet gebeurd zijn
- auto 6 weken(!) vast houden omdat ze het probleem niet vinden
- vuile (helemaal onder de vogelpoep) auto terug krijgen
...

Zo fantastisch moet Tesla niet zijn om beter te doen hoor.

Dat lakentje elegant van je nieuwe auto af halen, dat kunnen ze, dat moet ik toegeven. Maar de wijn was niet te zuipen en kostte 3,29€. Die mogen ze echt houden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 12:52
Wat natuurlijk wel een ding is dat een lokaal autobedrijf onderdelen besteld bij een groothandel en die dan meestal nog dezelfde dag geleverd krijgt. Hier werkt Tesla voorlopig niet aan mee, onderdelen zijn alleen bij Tesla zelf te krijgen en vaak dan ook alleen als hun de reparatie uitvoeren.
In Amerika lopen hierover diverse rechtszaken vaak ook samen met Apple i.v.m. het recht om te repareren.

Gelukkig zijn er al wel een aantal bedrijven die accu pakketten kunnen refurbishen.
Het is allemaal ook relatief nieuw, maar hopelijk wordt het delen van reparatie informatie vanuit Tesla meer open naar de markt.

We gaan wel een beetje offtopic zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Denyo op 01-03-2023 10:33 ]

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

Tommie12 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Dat lakentje elegant van je nieuwe auto af halen, dat kunnen ze, dat moet ik toegeven. Maar de wijn was niet te zuipen en kostte 3,29€. Die mogen ze echt houden.
Het ergste is dat jij diegene bent die voor dat elegant het lakentje van je auto af halen en die goedkope fles wijn betaalt en je daar niet voor kan kiezen. Datzelfde geld voor dat toneelstukje met de verkoper. Zijn salaris wordt betaald met jouw geld.

Ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Sterker nog, ik vind het ongeveer het vervelendste deel in het aankoopproces.

Wat mij betreft mogen ze een optie maken voor een ‘aflever experience’ om maar in de sales-speak te blijven. Kies je daarvoor dan wordt je met alle egards in het brand experience center ontvangen door een in een Oger gestoken brand ambassador die je met de nodige hoempa welkom heet in de brand family, etc. En voor iedereen die daar niet voor kiest staat de auto gewoon op het parkeerterrein en krijg je de sleutel bij de receptie :)

[ Voor 6% gewijzigd door NMA op 01-03-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
NMA schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Het ergste is dat jij diegene bent die voor dat elegant het lakentje van je auto af halen en die goedkope fles wijn betaalt en je daar niet voor kan kiezen. Datzelfde geld voor dat toneelstukje met de verkoper. Zijn salaris wordt betaald met jouw geld.

Ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Sterker nog, ik vind het ongeveer het vervelendste deel in het aankoopproces.

Wat mij betreft mogen ze een optie maken voor een ‘aflever experience’ om maar in de sales-speak te blijven. Kies je daarvoor dan wordt je met alle egards in het brand experience center ontvangen door een in een Oger gestoken brand ambassador die je met de nodige hoempa welkom heet in de brand family, etc. ;)
En dan wil die man elke knop en elke functie uitleggen. Ik heb die dame (Volvo) gezegd dat zij mocht zorgen dat de app draait op mijn telefoon, dat de telefoon gekoppeld geraakt met de auto, en klaar.
Even samen nagelopen of er geen schade was, en dan was het goed.
Ik hed echt geen zin om daar een uur te blijven emmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik hoef geen gladde verkoper en een slechte fles wijn, maar het halve land door moeten rijden om je nieuwe (vieze) auto op te halen van een industrie parkeerplaats is weer het andere uiterste. Daar kan je prima tussenin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
NMA schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Wat mij betreft mogen ze een optie maken voor een ‘aflever experience’ om maar in de sales-speak te blijven. Kies je daarvoor dan wordt je met alle egards in het brand experience center ontvangen door een in een Oger gestoken brand ambassador die je met de nodige hoempa welkom heet in de brand family, etc.
Dat gaan ze dus nooit doen haha. Compleet anti-Tesla. Musk wil juist zo min mogelijk variatie om het proces zo efficiënt en gestroomlijnd mogelijk te maken. Vandaar ook het summiere aanbod aan opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
LCHero schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:07:
[...]

Mijn configuratie heb ik aangepast naar 19’ ivm fietsendrager en volle auto. Volgens mij zijn er wel anderen in dit topic met 20’.

Heb een vin in account en verwachte leverdatum tussen 1-15 maart. Sta niet op een Hoegh dus denk dat het wachten is op de Glovis Sunrise. Die komt rond 8 maart aan in Zeebrugge.
Configuratie weer aangepast naar 20’ velgen. verkoopmedewerker had navraag gedaan naar de handleiding. Ook met 20’ velgen kan je 72 kg op de trekhaak zetten.

Stond er 1 op voorraad en gelijk aangepast op de mail en in de app. Nu een Berlijn auto en alsnog binnen nu en 14 dagen leveren.

Config is nu MY LR zwart/zwart, 20’ en een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
Gisteren heb ik navraag gedaan bij Tesla op welke boot onze model Y rwd staat (31-01 besteld, VIN bekend, indicatie 1-15 maart). Hij zou op de Monza staan? Die is vertrokken uit Masan en komt 10 maart pas aan in Rotterdam? Heel vreemd, geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:57
tkskater schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Dat gaan ze dus nooit doen haha. Compleet anti-Tesla. Musk wil juist zo min mogelijk variatie om het proces zo efficiënt en gestroomlijnd mogelijk te maken. Vandaar ook het summiere aanbod aan opties.
Dat weet ik zo net nog niet, ik kan me voorstellen dat een afleverexperience waarbij de auto met alle egards afgehaald kan worden bij de fabriek in Duitsland na een overnachting in een hotel en een rondleiding door de fabriek voor een aantal mensen best wel een meerprijs waard is. Het zou voor Tesla best wel eens zowel winstgevend als klantenbindend en een marketing instrument kunnen zijn.

Heel stiekem zou ik daar, voor de juiste prijs, best voor te porren zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
NuEffeNiet schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Dat weet ik zo net nog niet, ik kan me voorstellen dat een afleverexperience waarbij de auto met alle egards afgehaald kan worden bij de fabriek in Duitsland na een overnachting in een hotel en een rondleiding door de fabriek voor een aantal mensen best wel een meerprijs waard is. Het zou voor Tesla best wel eens zowel winstgevend als klantenbindend en een marketing instrument kunnen zijn.

Een bezoek aan de fabriek interesseert me ook wel, maar hangt los van de aflevering van een auto voor mij.

Die "egards" mogen ze houden, of dacht je dat de general manager je de sleutels komt geven "on behalf of Elon"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rini1973
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:03
tkskater schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:31:
Gisteren heb ik navraag gedaan bij Tesla op welke boot onze model Y rwd staat (31-01 besteld, VIN bekend, indicatie 1-15 maart). Hij zou op de Monza staan? Die is vertrokken uit Masan en komt 10 maart pas aan in Rotterdam? Heel vreemd, geen touw aan vast te knopen.
Bij mij precies dezelfde data. Had gister aan mijn contactpersoon bij Tesla gevraagd of er al meer bekend is en kreeg deze reactie :

Uw auto is inmiddels al in Nederland en we verwachten dat hij zo snel mogelijk rij klaar is.

Mijn collega’s van het delivery team zullen contact met u opnemen zodra zij de auto aan u kunnen leveren. Zij zullen u per SMS benaderen en een leverdatum met u afspreken.

Voor nu moet ik u vragen om nog heel even geduld te hebben, uw leverdatum nadert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Nou. Ik had even gebeld. De auto moet nog steeds besteld worden omdat de documenten niet zijn verwerkt aan hun kant. Nu zou het 3 maanden duren ipv 4 weken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

NuEffeNiet schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Dat geldt dus ook voor aflevering aan huis / kantoor.

Als ik dit forum zo lees dan kan Tesla aan deze optionele ‘service’ best wat verdienen. Ik denk in de trant van die reclame van die 2e hands autoverkoper die met een vrachtwagen met transparante bak de auto komt afleveren. Voor Tesla ook gelijk een leuke rijdende reclame op de Nederlandse wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
rini1973 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:57:
[...]

Bij mij precies dezelfde data. Had gister aan mijn contactpersoon bij Tesla gevraagd of er al meer bekend is en kreeg deze reactie :

Uw auto is inmiddels al in Nederland en we verwachten dat hij zo snel mogelijk rij klaar is.

Mijn collega’s van het delivery team zullen contact met u opnemen zodra zij de auto aan u kunnen leveren. Zij zullen u per SMS benaderen en een leverdatum met u afspreken.

Voor nu moet ik u vragen om nog heel even geduld te hebben, uw leverdatum nadert.
Heel ander verhaal dus! Ik vind het vreemd dat er zo veel verschil tussen zit. Zit helaas nog steeds niks anders op dan geduldig af te wachten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
NMA schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:05:
[...]

Dat geldt dus ook voor aflevering aan huis / kantoor.

Als ik dit forum zo lees dan kan Tesla aan deze optionele ‘service’ best wat verdienen. Ik denk in de trant van die reclame van die 2e hands autoverkoper die met een vrachtwagen met transparante bak de auto komt afleveren. Voor Tesla ook gelijk een leuke rijdende reclame op de Nederlandse wegen.
Klinkt leuk, maar is moeilijk schaalbaar.
En begin van het kwartaal weinig werk, en de laatste weken van het kwartaal moeten ze de auto's op je oprit droppen en de sleutels in de bus duwen om rond te raken...

Dit is inderdaad leuk, tot je er voor moet betalen. En dan heb je mensen die niet betalen en dat toch verwachten want ... "het is een dure auto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Tommie12 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:16:
[...]

Ben wel benieuwd wat er zo veel beter is aan het servicemodel van andere merken ivm Tesla.
Ik heb mijn Tesla nog niet, maar wat ik al meegemaakt heb bij andere merken:
- afspraak gemaakt (2 keer) en bij aankomst weten ze van niks
- 3 keer terugkomen voor een defecte sleutel
- kofferruimte helemaal besmeurd met AdBlue... en dan ontkennen dat zij het gedaan hebben
- afspraak willen maken, en nog 6 weken moeten wachten voor een klein onderhoud
- dingen aanrekenen die niet gebeurd zijn
- auto 6 weken(!) vast houden omdat ze het probleem niet vinden
- vuile (helemaal onder de vogelpoep) auto terug krijgen
...
En het mooie is dan dat je nooit meer naar die zaak hoeft te gaan en je auto ergens anders kan gaan onderhouden.Tesla daarentegen...

Wordt inderdaad wel offtopic. Ook nog steeds geen sms, wordt tijd -O- Ik begon bij afleverdatum 21 feb (met VIN). Levering wordt per dag opgeschoven in de app, nu 28feb-6maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 09:39
Van Tesla Delivery kreeg ik zojuist mail dat het half maart pas wordt......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
dirkmuis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:42:
Van Tesla Delivery kreeg ik zojuist mail dat het half maart pas wordt......
Had je het zelfde afleverwindow en een m3?
Vorige week namelijk mailtje gestuurd dat de auto vorige week in Tilburg zou aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
friketje1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:39:
[...]

En het mooie is dan dat je nooit meer naar die zaak hoeft te gaan en je auto ergens anders kan gaan onderhouden.Tesla daarentegen...
De helft van de dealers zijn nu in handen van een paar groepen. Denk maar aan Van Mossel en Pon. Dan helpt van merk veranderen zelfs niet.

Maar je beantwoordt de vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
friketje1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Had je het zelfde afleverwindow en een m3?
Vorige week namelijk mailtje gestuurd dat de auto vorige week in Tilburg zou aankomen.
Nee 1-15 maart MY, wit, zwart, trekhaak, 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
dirkmuis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Toch wat extra info:
Uw voertuig verwachten wij te ontvangen rond 16 Maart momenteel maar dit kan enkele dagen afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:43
dirkmuis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:11:
[...]

Toch wat extra info:
Uw voertuig verwachten wij te ontvangen rond 16 Maart momenteel maar dit kan enkele dagen afwijken.
Bij mij is de afleverdatum één week na ontvangen auto gepland, dus met die tijdspanne kun je ongeveer rekening houden.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
dirkmuis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:54:
[...]

Ik heb ook een leverdatum van 1-15 maart. Navraag bij Tesla delivery leverde bij mij geen nieuwe inzichten op.

Ga er dan maar van uit dat ik in hetzelfde leverwindow als jij zit.

Wel jammer, mensen die dezelfde config na mij besteld hebben, hebben deze al ontvangen (Berlijn auto). Ik heb het vermoeden dat de mijne op de Glovis Sunrise staat, dat lijkt me in ieder geval het meest voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Willianv schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:
[...]
..
Ik heb het vermoeden dat de mijne op de Glovis Sunrise staat, dat lijkt me in ieder geval het meest voor de hand liggend.
Hoegh Oslo zou ook nog kunnen, misschien zelfs Chiba mits het leveren ook nog 10 dagen telt tot het aanmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
Magicw00b schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:03:
[...]

En vandaag verschuift de levering naar 18 mei- augustus 1 :'(
En inderdaad als ik nu een LR/QS, 20" zou bestellen staat er Maart/April op de site.
En vandaag weer naar Maart-April.. we wachten (on)geduldig af :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Xenir schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:30:
[...]

Hoegh Oslo zou ook nog kunnen, misschien zelfs Chiba mits het leveren ook nog 10 dagen telt tot het aanmeren.
Op de Hoegh site kan ik mijn vin niet vinden. Ik weet dat er ook wat geruchten zijn dat er nog MY’s in Barcelona worden bijgeladen op de Chiba.

We gaan gewoon afwachten, hebben er toch geen invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Weer een week uitgesteld. Sinds 1 feb komt de auto altijd over 2 weken (met vin):
14-28 feb
21-6maart
28feb-6 maart (aangepast na mailtje, auto zou vorige week aankomen)
Vorige week opeens nieuwe final invoices (nr 10 en 11), dus ik dacht er gebeurd wat.

En nu 4 maart-18 maart.

Begint toch wel irritant te worden. Ik heb nog met spoed een laadpaal laten plaatsen en moet gewoon moeite doen om ergens in te plannen om het ding af te halen. Als het langer duurt vindt ik het ook niet erg, als het maar duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
friketje1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:10:

Begint toch wel irritant te worden. Ik heb nog met spoed een laadpaal laten plaatsen en moet gewoon moeite doen om ergens in te plannen om het ding af te halen. Als het langer duurt vindt ik het ook niet erg, als het maar duidelijk is.
Precies dit heb ik ook aangegeven, elke keer toen ik contact zocht om duidelijkheid te hebben over de levertijd. Ik heb nog een Lynk & Co waarvan ik het contract een maand van tevoren dien op te zeggen. Ik wil niet onnodig één maand voor twee auto's betalen natuurlijk. Uiteindelijk heb ik er op gegokt en zit ik nu maar een week zonder auto. Ik kan er mee leven, maar het is inderdaad fijn om gewoon een vaste datum te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door pretpik op 01-03-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
friketje1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:10:
Weer een week uitgesteld. Sinds 1 feb komt de auto altijd over 2 weken (met vin):
14-28 feb
21-6maart
28feb-6 maart (aangepast na mailtje, auto zou vorige week aankomen)
Vorige week opeens nieuwe final invoices (nr 10 en 11), dus ik dacht er gebeurd wat.

En nu 4 maart-18 maart.

Wat was je configuratie ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Ik zie op de Tesla Ship Tracker dat de Hoegh Oslo inmiddels uit Barcelona vertrokken is en inderdaad naar Zeebrugge gaat.

Volgens de geruchten dus met een lading Model X en Model S-en uit de VS en wellicht wat Model 3 en Model Y’s uit China. Verwachte aankomst 6 maart.

Als jouw auto er op staat zou hij dus nu met de VIN tracker op de Hoegh site te vinden moeten zijn lijkt mij.

Mijn M3 met leverperiode 8 - 20 maart wordt niet gevonden op de Hoegh pagina.

[ Voor 9% gewijzigd door NMA op 01-03-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
sammy777 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:37:
[...]

Wat was je configuratie ook alweer?
m3 standard range grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Dan is er nog hoop voor mij; ik sta nog op 3/8 - 8/8 voor M3 Zwart standaard. Maar grote kans dat ik ook zo aan de beurt ben, is al de 3e keer ofzo dat het opschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Ligt het aan mijn of verschuift de aankomstdatum van de Glovis Sunrise iedere dag?

Ik kan me heugen dat de boot eerst op 4 maart zou aankomen in Zeebrugge en is nu verplaatst naar 10 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-09 20:47
Grappig... mijn leverdatum is vandaag aangepast naar 2 - 4 weken.

--
MY - RWD - Midnight Silver Metallic - Zwart interieur - Trekhaak - 19 inch

06-02 - Bestelling geplaatst. Direct RN gekregen. App gaf aan levering februari - maart.
25-02 - Update levering in de app: 28 april - 22 juni.
01-03 - Update levering in de app: 2 - 4 weken
--

Ben benieuwd wanneer ik een VIN, eindfaktuur en echte afleverdatum krijg dan.

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Jesper.B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:56:
Ligt het aan mijn of verschuift de aankomstdatum van de Glovis Sunrise iedere dag?

Ik kan me heugen dat de boot eerst op 4 maart zou aankomen in Zeebrugge en is nu verplaatst naar 10 maart.
En inmiddels 9 maart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Jesper.B schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:56:

Dat kan, die tijden worden soms aangepast afhankelijk van de snelheid, en soms ook het weer.

Ik heb nog eens een mailtje terug gestuurd naar Tesla Brussel met de vraag wanneer er levering voorzien is.

Het antwoord is nogal duidelijk:
- we zijn overbelast, als je op een auto wacht, wees gerust, zodra die er is gaan we je verwittigen.
- wil je bestellen of een offerte hebben: ga naar de website :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Tommie12 op 01-03-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
sammy777 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:42:
[...]

Dan is er nog hoop voor mij; ik sta nog op 3/8 - 8/8 voor M3 Zwart standaard. Maar grote kans dat ik ook zo aan de beurt ben, is al de 3e keer ofzo dat het opschuift.
Of de auto komt natuurlijk 7 of 8 maart d:)b , ik neem aan dat die van jouw bij dezelfde levering hoort.

Beetje wishfull thinking natuurlijk, ik ga zelf uit van de 3e week in maart, of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk1970
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
pk1970 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:04:
Ook ik probeer er achter te komen op welk schip "mijn" MY RWD wit 19" met trekhaak staat.
besteld op 31-1
VIN bekend sinds 10 februari
leverperiode 1 - 15 maart, en op de factuur staat leverdatum 8 maart. Maar zoals ik al begrepen heb betekent dat weinig.
Check op de Hoegh site geeft geen match, dus de auto staat op een andere boot.
Ik gok op de Glovis Sunrise, maar die arriveert pas op 6 maart in Zeebrugge. Vervolgens schat ik nog 1 week voordat deze in Tilburg staat > 13 maart. Met andere woorden, 8 maart klopt dan in elk geval niet OF de auto staat toch op een andere boot, maar welke dan?
ik hou jullie op de hoogte!
ik heb nog eens nagevraagd via DeliveryNL@tesla.com of mijn Tesla nog in de periode 1-15 maart geleverd wordt en wanneer het schip arriveert. Het antwoord is dat de levering inderdaad nog zal plaatsvinden in die periode maar misschien enkele dagen kan vertragen. Wanneer het schip arriveert wordt niet vermeldt, dus ik weet nog steeds niet op welk schip de auto staat. Ik verwacht echter nog altijd de Glovis Sunrise, omdat de Hoegh Oslo, die nu vanuit Barcelona vertrokken is, geen "hit' geeft op hun VIN checker. De Glovis Sunrise is nu ook iets vertraagd, namelijk 9 maart. Ik ga daarom uit van levering in de week van 20-24 maart.... geduld hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Morgen is het D-day. Hopelijk loopt alles nu vlotjes want het is een moeilijke bevalling geweest. MY LR wit/zwart 19”, besteld eind augustus met bedoeling begin februari te leveren gezien einde lease vorige wagen. Wagen staat al sinds 11 januari bij Tesla leveringsklaar en door de nodige perikelen tussen bedrijf, LM en Tesla is er nu uiteindelijk een uitlevermoment gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Zijn er nog meer mensen waarbij de levering nog netjes op februari - maart in het account staat en niet is aangepast naar maart - april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
Denyo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:06:
Zijn er nog meer mensen waarbij de levering nog netjes op februari - maart in het account staat en niet is aangepast naar maart - april?
Yes, toevallig bij iemand die ik ken is dat ook het geval.
Y LR, zwart, 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jr-
  • Laatst online: 31-03-2023

jr-

MYLR/wit ex/zwart in/19"/trekhaak

22/02 bestelling geplaatst en direct RN, levering maart/april
23/02 leverdatum verplaatst 10 juli - 23 september (lichte paniek want duurt lang)
25/02 VIN (Berlijn), melding USS -> leverdatum verplaatst 25 februari - 6 maart (ook lichte paniek want nu moet de oude auto nog weg :) )
update:
01/03 SMS voor afspraak, afhalen op 08/03 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
@jr- Is dat prive, zakelijk of lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camstar01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-09 07:44
Heb hetzelfde MY LR zwart/zwart 19" 14/2 besteld (privé) en sindsdien staat de levering op februari/maart. Nog geen VIN, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
jr- schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:22:
[...]

update:
Ik ben echt te snel geweest met bestellen..... Ach, het is wat het is.

(ook MY LR wit/zwart, 19" en trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Dan kunnen we elkaar een hand geven.
Ook MY LR wit / zwart, 19" en trekhaak.
7-2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jr-
  • Laatst online: 31-03-2023

jr-

Denyo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:31:
@jr- Is dat prive, zakelijk of lease?
privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

TeslaMYLR schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:42:
Speciaal hier een account voor gemaakt:

Besteld via LM ALD op 8-2-2023
RN nummer ontvangen door LM op 17-2-2023
SMS ontvangen dat ik hem in Utrecht kan ophalen op 6-3-2023 (Tesla gaf aan dat levering uit Berlijn komt)

Config: MYLR/Zwart/Zwart/Gemini 19 inch/trekhaak achteraf vanwege bijtelling (nu is achteraf trekhaak montage fout gegaan en zal deze er al opzitten, in afwachting op LM hoe dit op te lossen)

Al met al zéér snelle levering, kan niet wachten om hem maandag op te halen. :-)

P.s. 8-3 wordt laadpaal thuis geïnstalleerd
Hoe is dit opgelost met RDW (hogere cat waarde) en je leasemaatschappij?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
Willianv schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb ook een leverdatum van 1-15 maart. Navraag bij Tesla delivery leverde bij mij geen nieuwe inzichten op.

Ga er dan maar van uit dat ik in hetzelfde leverwindow als jij zit.

Wel jammer, mensen die dezelfde config na mij besteld hebben, hebben deze al ontvangen (Berlijn auto). Ik heb het vermoeden dat de mijne op de Glovis Sunrise staat, dat lijkt me in ieder geval het meest voor de hand liggend.
Vooral jammer omdat ik voorgesteld had een voorraad model te nemen. Ik schaf hem namelijk zelf aan. Toen toch niet gedaan omdat de mijne er 'bijna' was. Nu had ik toch met een voorraad model sneller gereden denk ik.

(los van het feit dat een voorraad model volgens Tesla net zo goed op een boot kan staan en niet klaar staat voor levering........waarom is het dan een voorraad model....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
NMA schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:38:
Ik zie op de Tesla Ship Tracker dat de Hoegh Oslo inmiddels uit Barcelona vertrokken is en inderdaad naar Zeebrugge gaat.

Volgens de geruchten dus met een lading Model X en Model S-en uit de VS en wellicht wat Model 3 en Model Y’s uit China. Verwachte aankomst 6 maart.

Als jouw auto er op staat zou hij dus nu met de VIN tracker op de Hoegh site te vinden moeten zijn lijkt mij.

Mijn M3 met leverperiode 8 - 20 maart wordt niet gevonden op de Hoegh pagina.
MY LR met leverdatum 6-20 maart wordt niet gevonden:
Sorry, we are unable to locate your shipment. Please check the numbers and try again, or contact your local Höegh Autoliners' office.

De Glovis Summit of Glovis Sunrise is dan toch nog steeds de verdachte...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Summit gaan toch enkel naar Barcelona? De Oslo neemt nog wat Tesla's mee uit Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Had eigenlijk geen idee dat er gewoon iets van 4 a 5 duizend auto's mee kunnen met die dingen.
Best indrukwekkend.

GLOVIS SUNRISE ETA Zeebrugge 06 Mar. No Southampton call.
GLOVIS SUMMIT ETA Barcelona 08 Mar.
Volgens Mr Miserable

[ Voor 35% gewijzigd door Denyo op 01-03-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucci
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 16:30
jr- schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:22:
[...]

update:
Hier ook sms, ophalen 8 mrt in Tilburg. MY RWD Wit/Zwart 20' Trekhaak. Besteld via LM op 6 feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCre
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:46
Trucci schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Hier ook sms, ophalen 8 mrt in Tilburg. MY RWD Wit/Zwart 20' Trekhaak. Besteld via LM op 6 feb.
Welk tijdvak had je als indicatie van Tesla gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

21 januari besteld, 3 weken later een leverdatum gekregen: 17 - 31 maart. Een blauwe MY LR 19” trekhaak zwart interieur.

Later is de VIN toegevoegd en de leverdatum naar 8 - 20 mrt gegaan. Op de factuur staat 13 mrt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucci
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 16:30
JerCre schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:28:
[...]

Welk tijdvak had je als indicatie van Tesla gekregen?
1-15 maart. RN-nummer overigens 16-2 ontvangen. VIN vrij snel daarna bekend (exacte datum weet ik niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

Op de RCC Sunrise heeft de machinist de turbo charger weer aan de praat gekregen; de aankomstdatum is 3 dagen naar voren gehaald. Hij komt dus gelijk met de Hoegh Oslo in Zeebruggen aan.

Dat zijn een hoop Tesla’s. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerCre
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:46
Trucci schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:47:
[...]

1-15 maart. RN-nummer overigens 16-2 ontvangen. VIN vrij snel daarna bekend (exacte datum weet ik niet).
Dat geeft mij goede hoop voor een SMS op korte termijn. Mijn levering staat op 26/2 tot 11-03 (MY RWD wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10
LCHero schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Configuratie weer aangepast naar 20’ velgen. verkoopmedewerker had navraag gedaan naar de handleiding. Ook met 20’ velgen kan je 72 kg op de trekhaak zetten.

Stond er 1 op voorraad en gelijk aangepast op de mail en in de app. Nu een Berlijn auto en alsnog binnen nu en 14 dagen leveren.

Config is nu MY LR zwart/zwart, 20’ en een trekhaak.
Snel gegaan ineens. Dinsdagmiddag 7 maart ophalen in Utrecht. Daar stond de auto ook. Scheelt weer ten opzichte van Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Magicw00b schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:39:
[...]

En vandaag weer naar Maart-April.. we wachten (on)geduldig af :*)
Hier hetzelfde verhaal. Vorige week juni-augustus, nu weer maart-april 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
Ja hier: 11 februari MYPQS besteld, geen last gehad van de "levertijden bug". Had destijds meteen een RN nummer en levertijd staat sindsdien stabiel op feb-mrt. Tesla Arnhem geeft ook aan dat ze echt niets meer kunnen vertellen omdat er in mijn geval ook nog geen VIN is gekoppeld. Direct bij Tesla besteld zonder leasemaatschappij. Ik wacht maar rustig af. Best spannend omdat ik verder helemaal geen info heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Ja, voorraad model gevonden die ineens erbij kwam.

Die gepakt; kon al direct afhalen op 9 maart, kunnen verzetten naar week erop zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hciemat
  • Laatst online: 22-03-2023
MY RWD grijs/zwart 20 inch op 7 Februari 2023 via ALD besteld bij Tesla. 20 feb update ontvangen met RN en geschatte levering tussen 26feb en 11 maart. Daarna niets meer gehoord en ook geen levering. Zo te lezen is de kans klein dat ik het voor 11 maart ontvang aangezien ik nog geen sms heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Laatst online: 22-10-2023
Van de LM eindelijk een berichtje gekregen dat ik mijn wagen op 8 maart zou mogen ophalen. Nog steeds geen SMS/Telefoon van Tesla dus toch maar even gebeld. Daar wisten ze weer van niets. In het beste geval einde maart...

M3P Zwart - Besteld 09-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
vandenabaele schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:12:
Van de LM eindelijk een berichtje gekregen dat ik mijn wagen op 8 maart zou mogen ophalen. Nog steeds geen SMS/Telefoon van Tesla dus toch maar even gebeld. Daar wisten ze weer van niets. In het beste geval einde maart...

M3P Zwart - Besteld 09-2022
B of NL?
Welke leasemaatschappij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Beekje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:32:
[...]

Ja hier: 11 februari MYPQS besteld, geen last gehad van de "levertijden bug". Had destijds meteen een RN nummer en levertijd staat sindsdien stabiel op feb-mrt. Tesla Arnhem geeft ook aan dat ze echt niets meer kunnen vertellen omdat er in mijn geval ook nog geen VIN is gekoppeld. Direct bij Tesla besteld zonder leasemaatschappij. Ik wacht maar rustig af. Best spannend omdat ik verder helemaal geen info heb.
Hier het zelfde; eind december MYP Black besteld en nog geen VIN. Levertijd staat nog steeds op Februari/Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Tommie12 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:23:
[...]

B of NL?
Welke leasemaatschappij?
BE en bij LeasePlan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Bij mij geeft de app van Arval aan: eerste helft van Maart.
Tesla heeft me ook geantwoord dat het "voor einde van de maand" zal zijn, met meer duidelijkheid in de komende dagen.
Stiekem hoop ik toch op een levering voor 15/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
hciemat schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:59:
MY RWD grijs/zwart 20 inch op 7 Februari 2023 via ALD besteld bij Tesla. 20 feb update ontvangen met RN en geschatte levering tussen 26feb en 11 maart. Daarna niets meer gehoord en ook geen levering. Zo te lezen is de kans klein dat ik het voor 11 maart ontvang aangezien ik nog geen sms heb ontvangen.
Precies hetzelfde verhaal als hierboven, alleen nog een trekhaak extra.
Ga de 20ste op vakantie, benieuwd met welke auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
hciemat schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:59:
Mijn aflevering staat vandaag gepland en deze is ook besteld via ALD. Tot op heden ook geen sms of iets in mijn Tesla account gezien. Wel telefonisch bevestigd na contactname met Tesla want de wagen staat al sinds 11 januari bij Tesla. Contact met ALD liep zeer moeizaam. Niet wanhopen dus, wel contact nemen ahv je RN-nr lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Tommie12 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:55:
[...]

Bij mij geeft de app van Arval aan: eerste helft van Maart.
Tesla heeft me ook geantwoord dat het "voor einde van de maand" zal zijn, met meer duidelijkheid in de komende dagen.
Stiekem hoop ik toch op een levering voor 15/3.
Wanneer had u besteld? (sorry als ik het ergens gemist heb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
vandenabaele schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Wanneer had u besteld? (sorry als ik het ergens gemist heb)
Lang verhaal.
Bestelling al van 15/3/2022, maar met een blokkering tot 15/1/2023 wegens nog lopend leasecontract.

En dan heeft het wat voeten in de aarde gehad om Arval de prijs te laten herberekenen (en een optie er bij) na de grote prijsverlaging van de Y LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
Ondertussen toch een VIN ontvangen
MY LR QS Zwart 19" trekhaak
Verwachte levertijd tussen 1/03 en 8/03
Besteld 13/01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2023
Toevallig nog meer mensen momenteel in trein naar Tilburg? En zin om zo een uber te delen? Ivm stakingen… aaargh irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hier heeft leaseplan na bijna een week nog steeds geen order gedaan. Nog steeds is sales bezig met alle automatisch getekende documenten te verwerken. Dat moet daar een drukte van jewelste zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
carpebios schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:37:
Hier heeft leaseplan na bijna een week nog steeds geen order gedaan. Nog steeds is sales bezig met alle automatisch getekende documenten te verwerken. Dat moet daar een drukte van jewelste zijn.
Dit heeft bij mij maanden geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hciemat
  • Laatst online: 22-03-2023
Is er een manier om erachter te komen hoeveel boten er vanuit Shanghay onderweg zijn naar Nederland met MY’s??

Is het alleen de sunrise die 10 maart wordt verwacht of nog meerderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hciemat schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:54:
Is er een manier om erachter te komen hoeveel boten er vanuit Shanghay onderweg zijn naar Nederland met MY’s??

Is het alleen de sunrise die 10 maart wordt verwacht of nog meerderen?
https://tesla-updates.github.io/

Hier staan ze bij elkaar, maar die brengen ook M3's uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ik zie zojuist dat mijn leverdatum van 1-15 maart versprongen is naar 9-23 maart (MY LR Wit, 19", trekhaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejeune10
  • Laatst online: 29-03-2023
6/Feb rechtstreeks bij Tesla besteld.
Levering stond in de app op 9mrt-21mrt en heb vandaag de VIN gekregen.
Dat gebeurt volgens Tesla nadat het voertuig gebouwd is dus lijkt me sterk dat die volgende week al in BE zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rini1973
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:03
Willianv schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:18:
Ik zie zojuist dat mijn leverdatum van 1-15 maart versprongen is naar 9-23 maart (MY LR Wit, 19", trekhaak).
bij mij van 1 - 15 maart naar 6 - 20 maart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkskater
rini1973 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Bij mij ook inderdaad, maar dan naar 7 tot 21 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
vandenabaele schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:20:
[...]

Dit heeft bij mij maanden geduurd...
Gebeld, ze bestellen hem vandaag..... ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkmuis
rini1973 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Hier van 1-15 maart naar 09 - 23 Maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelF1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:48
Hier nog altijd van 06-20 maart. Wel een eindfactuur met leverdatum 13 maart, aflevering in Tilburg.

Zegt nog niet veel totdat ik een sms heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 04:59
29-1 orginele bestelling: MYLR QS -trekhaak
14-2 aangepast naar: MYP QS standaard

Status per 1-3 volgens Tilburg:
- Levering feb-mrt
- Geen VIN
- Nieuwe afleverlocatie: Utrecht

Betreft een particuliere aankoop. Ik zag meerdere mensen met deze bestelling. Hoe verloopt het voor jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door elninja op 02-03-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordb
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-07 09:52
Na even meegelezen te hebben zal ik mijn status ook even delen:

05-02 privé een m3 subsidie editie besteld (zwart/zwart etc
12-02 eindfactuur ontvangen. Ook hier staat daar dan datum 13 maart in Tilburg op. Dat betekent dus niet zo veel.

Levering staat volgens mijn account tussen 6 en 20 maart gepland. Gisteren Tesla Utrecht nog gebeld maar die konden niet meer zeggen dan dat. We wachten af.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Auto vandaag opgehaald! Was binnen 10min weg uit het uitgifte centrum in Tilburg vanochtend. Ik ga dit topic verlaten! Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Jordb schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:50:

05-02 privé een m3 subsidie editie besteld (zwart/zwart etc
12-02 eindfactuur ontvangen. Ook hier staat dan datum 13 maart in Tilburg op. Dat betekent dus niet zo veel.

Levering staat volgens mijn account tussen 6 en 20 maart gepland. Gisteren Tesla Utrecht nog gebeld maar die konden niet meer zeggen dan dat. We wachten af.
Bizar. Privé dezelfde config -3 weken- eerder besteld en heb nog geen eens een eindfactuur. In de app staat nog 3-8 Maart overigens.

Als het zo doorgaat mogen ze die M3 in hun reet steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Wederom na belofte leaseplan dat hij vandaag besteld zou worden, geen mail of status wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

sammy777 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:10:
[...]

Bizar. Privé dezelfde config -3 weken- eerder besteld en heb nog geen eens een eindfactuur. In de app staat nog 3-8 Maart overigens.

Als het zo doorgaat mogen ze die M3 in hun reet steken.
Ik zou me hier niet te veel zorgen over maken hoor.

Ik heb 3-2 een M3 SR helemaal standaard besteld en heb ook nog geen eindfactuur ontvangen.

Leveringsperiode staat eveneens voor 6 en 20 maart. Ik heb wel al een VIN, nog geen SMS ontvangen.

Ik ruil mijn huidige auto bij Tesla in. Dat is nu wel helemaal rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

MarcelF1 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:31:
Hier nog altijd van 06-20 maart. Wel een eindfactuur met leverdatum 13 maart, aflevering in Tilburg.

Zegt nog niet veel totdat ik een sms heb ontvangen.
Same here.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Zag net nog aantal blije mensen met hun nieuwe Model Y’s rijden op de A27 in het zwart. Iemand van hier toevallig? Kentekens waren allemaal S-###-LH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
NMA schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Ik zou me hier niet te veel zorgen over maken hoor.

Ik heb 3-2 een M3 SR helemaal standaard besteld en heb ook nog geen eindfactuur ontvangen.

Leveringsperiode staat eveneens voor 6 en 20 maart. Ik heb wel al een VIN, nog geen SMS ontvangen.

Ik ruil mijn huidige auto bij Tesla in. Dat is nu wel helemaal rond.
Ik heb inderdaad precies de zelfde auto besteld maar dan op 10-02 heb een leverdatum van 04-03 - 18-03 maar heb nog geen SMS en geen eindfactuur. Tesla Zwolle kon me vertellen dat hij op de Glovis Sunrise staat die 6 maart in Zeebrugge komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Laatst online: 27-09 11:18

29-01 Tesla M3 RWD Deep Blue besteld
12-02 Factuur toegevoegd en Chassisnr bekend

De verwachte levering staat sinds dat het chassisnummer bekend is al tussen 6 en 20 maart.
Leveringsdatum op factuur is 13 maart.

Benieuwd wat de uiteindelijke leverdatum zal zijn. Tot op heden nog geen sms gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 17:21
Heeft iemand tips rondom OTT code problematiek?

Ik mag morgen mijn MY ophalen om 12:00. Toen ik de SMS hierover kreeg had ik mijn lease maatschappij dit doorgestuurd en die schoten een beetje in de stress:
"De levering is nog niet formeel bij ons gemeld. We kunnen de verzekering nog niet regelen."
"als deze niet tijdig wordt aangemeld, dan kan deze niet geleverd worden en wil ook voorkomen dat pageUp bij levering van de auto moet wachten."
Een later mailtje aan Tesla:
"Hierdoor hebben wij de verzekering nog niet kunnen aanmelden en jullie kunnen voorzien van de OTT codes. Wij willen voorkomen dat de berijder morgen voor niets bij jullie staat om de auto op te halen."

De ernst van de mailtjes is dus nu gegaan van: moeten wachten, naar: voor niets naar Tilburg gaan.

Iemand tips? Of ervaringen met OTT gekloot? Of met welk kantoor ik contact moet opnemen om gedoe te voorkomen?

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Jesper.B schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:06:
[...]

Ik heb inderdaad precies de zelfde auto besteld maar dan op 10-02 heb een leverdatum van 04-03 - 18-03 maar heb nog geen SMS en geen eindfactuur. Tesla Zwolle kon me vertellen dat hij op de Glovis Sunrise staat die 6 maart in Zeebrugge komt.
Al die M3 en MY’s waarvan de levering tussen 6 en 20 maart staat staan volgens mij op de Glovis Sunrise. De exacte datum waarop de auto geleverd wordt hang waarschijnlijk af van waar op het schip hij staat. De auto’s die als eerste van het schip komen gaan denk ik ook als eerste op transport naar Tilburg en worden ook als eerste op kenteken gezet. De toekomstige eigenaren krijgen dan ook als eerste een sms. Het is geen hogere wiskunde schat ik zo in.

De datum die op de factuur genoemd wordt is slechts indicatief en vandaar precies tussen 6 en 20 maart.

Ik heb ook niet echt het idee dat mensen die eerder besteld hebben per definitie ook eerder de auto krijgen. Dat is echt afhankelijk van de positie van de auto op het schip.
Pagina: 1 ... 405 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.