• MatthijsM
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21-06-2023

• Reiger
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-11 21:04
Vandaag VIN nummer ontvangen van onze MYLRQS zwart 20 inch.

24 maart besteld, levering staat nu op 21-4 / 1-5. privé aanschaf

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-12 17:18
Reiger schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:45:
Vandaag VIN nummer ontvangen van onze MYLRQS zwart 20 inch.

24 maart besteld, levering staat nu op 21-4 / 1-5. privé aanschaf
Nice! Zou het de 19" velgen zijn die het issue zijn ofzo? Ik heb ruim een maand eerder besteld, voor de rest hetzelfde en nog niks. Sterker nog, gisteren 9 dagen verder schoven tot half mei. Enige verschil zijn de velgen.

• The_Curly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12 17:46
Via LM Arval werd mijn bestelling voor MYLRQS zwart 20 inch op 24/03 geplaatst met voorlopige bevestiging van Arval op 23 april.

Vandaag met Tesla Aartselaar gebeld en zij geven mei - juni aan, waarschijnlijk eerder tegen het einde van dit kwartaal...

Het lijkt wel een totale willekeur, bijna een loterij, wanneer je je Tesla mag ontvangen

• Reiger
rvleij schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:01:
[...]

Nice! Zou het de 19" velgen zijn die het issue zijn ofzo? Ik heb ruim een maand eerder besteld, voor de rest hetzelfde en nog niks. Sterker nog, gisteren 9 dagen verder schoven tot half mei. Enige verschil zijn de velgen.
ik heb trouwens ook een trekhaak, jij ook?

• henkster72
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-06-2023
Tesla heeft mijn bestelling aan een auto gekoppeld. Benieuwd hoe langt het nog duurt voor ik mijn QSLR 20 zwart zonder trekhaak geleverd zal krijgen. Kan iemand iets voorspellen? Begin feb besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door henkster72 op 21-04-2023 17:53 ]

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-12 17:14
henkster72 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:53:
Tesla heeft mijn bestelling aan een auto gekoppeld. Benieuwd hoe langt het nog duurt voor ik mijn QSLR 20 zwart zonder trekhaak geleverd zal krijgen. Kan iemand iets voorspellen? Begin feb besteld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-12 15:25
Er staat een auto precies met de specs die ik besteld heb bij ‘snel leverbaar’ dat is toch wel een beetje raar.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier nu ook VIN bekend (Tesla Vision geaccepteerd, betaalverzoek), levering tussen 22-29 april.
MY QS 19 ZW TH
22 feb besteld.

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
Tommie12 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb na de aflevering gemerkt dat de voorste plaathouder gebroken is… geen drama natuurlijk, maar ik heb er een service request voor in geschoten. Pas na 3 dagen een reactie dat ze de ‘onderdelen’ gaan bestellen.
Zouden ze die plaathouders per pallet of halve vrachtwagen aan slepen?
De voorste plaathouder die gebroken was, was juist bij mij de reden dat ik langs Hasselt was gegaan. Ik ben zelfs mijn voorste nummerplaat verloren mogelijks hierdoor. Ze hebben deze vervangen. De achterste nummerplaathouder is eigenlijk niet geschikt voor de achterste officiële Belgische nummerplaat. Bij de opmerking dat deze niet past antwoorden ze gewoon “ja wij zijn hiervan op de hoogte”. Hoe kan dit nu: ze leveren honderden auto’s wekelijks uit met allemaal nummerplaten die niet in de houders passen…

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-10 19:56
Iemand een idee hoe het werkt bij lease, aangaande het accepteren van vision / geen USS? Moet de LM deze mail behandelen en accepteren?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
LucLey schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:54:
[...]
De achterste nummerplaathouder is eigenlijk niet geschikt voor de achterste officiële Belgische nummerplaat. Bij de opmerking dat deze niet past antwoorden ze gewoon “ja wij zijn hiervan op de hoogte”. Hoe kan dit nu: ze leveren honderden auto’s wekelijks uit met allemaal nummerplaten die niet in de houders passen…
Ach, in Nederland hebben ze ook tientallen duizenden auto's geleverd met een NL plaathouder met twee schroefjes op een US plaathouder geschroefd. Ik vermoed dat ze tegenwoordig wel een iets betere constructie hebben verzonnen, maar ik heb die plaathouder dus al twee keer opnieuw vast moeten schroeven met telkens een iets grotere schroef :D

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:41
Luc Beek schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:04:
Iemand een idee hoe het werkt bij lease, aangaande het accepteren van vision / geen USS? Moet de LM deze mail behandelen en accepteren?
Jep, en die doen dat automatisch denk ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• rvleij
Reiger schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:03:
[...]

ik heb trouwens ook een trekhaak, jij ook?
Nope MYLRQS, zwart, 19” geen trekhaak.

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 12:46
Relaxxxx1103 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:26:
[...]

Thanks voor de update. Ik was ook reeds eerder in contact met Tesla Hasselt (meerdere personen). Het ging allemaal goed qua respons tot ze door kregen dat de leasing te traag was om de auto nog geleverd te krijgen in Q1. Sindsdien pakt niemand mijn telefoon nog op of antwoordt niemand nog op de mails die ik verstuurd heb vanaf 31/03.

De leasingmij heeft nu de bestelling wel eindelijk bevestigd op 13/04, maar dan bij Tesla Antwerp merk ik. Mijn levering staat voorlopig gepland "eerste helft van mei" bij Arval.

Ben benieuwd wanneer jij iets hoort.
Zonet (ja op dit uur) een mail van een sales advisor van Hasselt gehad dat dit mogelijk is en levering staat gepland op 27/04 mits leaseplan op tijd is met inschrijving en nummerplaten. Ze hebben 10 dagen nodig gehad om op mijn mail te antwoorden, maar het is dus wel mooi geregeld geraakt dus kan zeker niet klagen ;)

• Relaxxxx1103
  • Laatst online: 10-12 23:42
Linus_BE schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:42:
[...]

Zonet (ja op dit uur) een mail van een sales advisor van Hasselt gehad dat dit mogelijk is en levering staat gepland op 27/04 mits leaseplan op tijd is met inschrijving en nummerplaten. Ze hebben 10 dagen nodig gehad om op mijn mail te antwoorden, maar het is dus wel mooi geregeld geraakt dus kan zeker niet klagen ;)
Ongelofelijk. Bij mij expliciet gezegd dat wanneer het RN nummer aan lease gekoppeld is, ze geen voorraadwagens kunnen toevoegen..

Alleszins goed om te weten dat het wel kan, pagina terug in het oog houden dus. Alleszins topnieuws voor jou, hopelijk is de leasingmij netjes op tijd met alles en kan je snel van jouw wagen genieten!

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

• X_chinese
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06-2023
rvleij schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:01:
[...]

Ja, heb ook de 19” MY LR QS. Besteld op 10 feb.
Vandaag Tesla gebeld voor meer info. Ze vertelden mij dat de auto op dit moment wordt gebouwd en dat het in de eerste week van mei wordt geleverd. Of als het tegen zit met het transport, dan de tweede week van mei.

Ik denk niet dat de 19” velgen het probleem is, want er waren genoeg witte MY met 19” geleverd de afgelopen weken. Ik heb de leveringvoorwaarden nog eens gelezen. Er staat:
‘De levertijd hangt af van de besteldatum, de indiening van het profiel, de afleverlocatie en de voertuigconfiguratie.’
Ik vraag me af wat ze bedoelen met het profiel.

Geen flauw idee waarom het bij mij langer duurt. Misschien heb ik iets verkeerd gezegd of zo? Of staat mijn sterrenbeeld niet in één lijn met de planeten?

• X_chinese
rvleij schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:18:
[...]

Heb ook geen trekhaak. Nu ik erover nadenk, de trekhaak stond standaard aangevinkt bij mij toen ik de auto bestelde. Ik moest de trekhaak vinkje wegklikken, nadat ik erachter kwam dat de prijs niet klopte. Misschien is dat de reden waarom het langer duurt?

• Reiger
rvleij schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:18:
[...]

Misschien maakt dat het verschil

• josse74
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-12 02:15
josse74 schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:41:
MYLR Quicksilver, black/white, 19", trekhaak (België)
- bestelling : 26/10 en aangepast op 22/11 ivm trekhaak.

- oorspronkelijke leverblok was 2 FEB - 8 MRT, vervolgens 12 FEB-28 FEB, en dan 6 MRT - 19 MRT en zo verder. Nu : 2-18 APRIL.
- telefonisch is verkooppunt telkens onbereikbaar, want 'grote interesse in onze Tesla's, probeert u het later nog eens'.
- Dus dan maar op 13 maart tot daar gereden om toch maar zeker te weten dat alles juist staat, want toch vreemd dat het telkens opschuift..... verkoper stelt me gerust : "ik zie in het systeem dat hij 7/4 in Berlijn van de band rolt en dan is die 8 april hier, maar je krijgt daar heel binnenkort bevestiging van."
- Vandaag nog maar eens langs gereden, andere verkoper : "sorry meneer, maar er is echt nog niets te zien hoor, mijn collega zal iets te enthousiast geweest zijn. Maar ik verwacht wel dat u hem dit kwartaal zeker hebt'

ik hoef echt geen speciale behandeling, maar een beetje respect en correcte informatie is toch echt wel een minimum hoor.

waardeloos gewoonweg
update :
- op 14/4 zag ik exact mijn configuratie staan bij 'voorraad-binnenkort leverbaar' in Hasselt en Drogenbos (BE).
- verontwaardigde mail gestuurd en kort erop telefoon van klantendienst of ik mijn bestelling wilde omzetten naar Hasselt of Drogenbos ? Levering in Aartselaar was niet mogelijk. Dan maar voor Hasselt gekozen.
- levering is nu voorzien voor 26/4, betaling en inschrijving/nr-platen etc ging erg vlot.

• rvleij
X_chinese schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 04:49:
[...]

Ja, heb ook de 19” MY LR QS. Besteld op 10 feb.
Vandaag Tesla gebeld voor meer info. Ze vertelden mij dat de auto op dit moment wordt gebouwd en dat het in de eerste week van mei wordt geleverd. Of als het tegen zit met het transport, dan de tweede week van mei.
Haha, als ik zo deze thread en die op TMC lees dan betekent dat niet zoveel dat soort uitspraken. Maar goed, hij staat op eerst helft mei nu.

Trekhaak zou wel eens een dingetje kunnen zijn, ik heb hem ook verwijderd. Ik ga nu niets meer veranderen, dan kom ik zeker weer achteraan in de rij, dus ik wacht maar gewoon af. Achteraf misschien die trekhaak maar laten staan, maar dan hadden ze dat aan moeten geven. Had mijn auto een maand eerder gekomen MET, had ik die 1300 euro wel besteed ondanks dat ik niet van plan ben om een trekhaak te gebruiken...

Alle info en profielen heb ik binnen 20 seconden aangemaakt en dat staat ook niet als 'todo' ergens, dus dat was het niet. Het duurder wel lang met de tesla finance (Findio?), dus misschien tel ik pas mee vanaf 23 feb ipv 11 feb.

• _Richie_
  • Niet online
_Richie_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:28:
Hier nu ook VIN bekend (Tesla Vision geaccepteerd, betaalverzoek), levering tussen 22-29 april.
MY QS 19 ZW TH
22 feb besteld.
Gebeld met Tesla Groningen (ook afleverpunt), auto staat al 12 dagen in Tilburg (daar gelost), moet nog op transport naar Groningen, kan hem begin volgende week ophalen.

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Ook ik ben in afwachting van mijn bestelde tesla M3 RWD (zwart/wit/trekhaak). De bestelling staat al sinds februari, maar door een restrictie op de levering tot 8 juni was er nog niks bekend.

Inmiddels is het gelukt om de restrictie er toch af te krijgen en het is met ook gelukt om de nieuwste prijs op mijn leasecontract te krijgen. Ik blijf hiermee (nog) ruimer binnen mijn leasebudget en dus voelt het als een koopje. Ik rijd nu nog in een E-niro, maar ik kan niet wachten om de overstap te maken.

De verwachte leverdatum staat nu ergens op dit kwartaal.

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Thanks, zelf geen trekhaak, wel de witte M3 RWD helemaal standaard besteld via DLM op 17 april. Wel een RN-nummer, maar nog geen VIN of verdere informatie. Ik kan ook niet wachten.

De vorige auto was een leaf 2018 in de Tekna uitvoering. Technologisch hopeloos verouderd, wel een zeer comfortabele auto. Ik verwacht er wel "iets" op vooruit te gaan ;)

• Linus_BE
Relaxxxx1103 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 01:11:
[...]

Ongelofelijk. Bij mij expliciet gezegd dat wanneer het RN nummer aan lease gekoppeld is, ze geen voorraadwagens kunnen toevoegen..

Alleszins goed om te weten dat het wel kan, pagina terug in het oog houden dus. Alleszins topnieuws voor jou, hopelijk is de leasingmij netjes op tijd met alles en kan je snel van jouw wagen genieten!
Net mail van Leaseplan ontvangen met VIN en bevestiging dat nummerplaten naar dealer zijn verstuurd. Lijkt dus mooi op tijd te zijn voor levering op 27/04. Hopelijk vind jij ook snel eentje in voorraad!

• Relaxxxx1103
  • Laatst online: 10-12 23:42
Linus_BE schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:00:
[...]

Net mail van Leaseplan ontvangen met VIN en bevestiging dat nummerplaten naar dealer zijn verstuurd. Lijkt dus mooi op tijd te zijn voor levering op 27/04. Hopelijk vind jij ook snel eentje in voorraad!
Netjes! Blij dat je kan gaan genieten van je nieuwe wagen eind deze week, hopelijk veel veilige km’s!

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

• henkster72
Net gebeld met Tesla Amsterdam. Die gaven aan levertijd in Tilburg aan van 24 April tot 1 Mei. Maar van 1 Mei tot 7 Mei wordt er verbouwd in Tilburg en zijn ze gesloten. Dus of morgen of vrijdag ophalen maar nog geen SMS gehad dus dat wordt denk ik ergens vanaf 8 Mei.

Besteld rond 1 feb MYLRQS20ZWzTrH ( Dat moeten de kenners hier kunnen ontrafelen)

• DRKHuizen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-11 17:13
mw303 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:16:
Thanks, zelf geen trekhaak, wel de witte M3 RWD helemaal standaard besteld via DLM op 17 april. Wel een RN-nummer, maar nog geen VIN of verdere informatie. Ik kan ook niet wachten.

De vorige auto was een leaf 2018 in de Tekna uitvoering. Technologisch hopeloos verouderd, wel een zeer comfortabele auto. Ik verwacht er wel "iets" op vooruit te gaan ;)
Ik begon mij al af te vragen of er nog mede Model 3 bestellers op dit forum zaten... Iedereen lijkt een Model Y te bestellen! :p

Hier zelf in afwachting van een M3 Wit, 19 inch, zwart interieur, zonder trekhaak.
Op 7 april het RN nummer ontvangen. verder nog geen informatie.

• mw303
  • Niet online
DRKHuizen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:50:
[...]
Hier zelf in afwachting van een M3 Wit, 19 inch, zwart interieur, zonder trekhaak.
Leuk! laten we elkaar via dit topic op de hoogte houden!

Wat mij wel een beetje verbaast is dat er in de tussentijd nog een standaard model 3 wit bij de voorraadmodellen heeft gestaan (binnenkort in Tilburg). Geen idee hoe Tesla werkt maar hoe kan er binnenkort een voorraad model zijn als je de bestellingen nog niet uitgeleverd hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door mw303 op 25-04-2023 16:52 ]

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

mw303 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:48:
[...]

Leuk! laten we elkaar via dit topic op de hoogte houden!

Wat mij wel een beetje verbaast is dat er in de tussentijd nog een standaard model 3 wit bij de voorraadmodellen heeft gestaan (binnenkort in Tilburg). Geen idee hoe Tesla werkt maar hoe kan er binnenkort een voorraad model zijn als je de bestellingen nog niet uitgeleverd hebt?
Het kan zijn dat je al wel een VIN hebt, maar dat deze nog niet zichtbaar is, daar gaat altijd een aantal dagen overheen.

Ze matchen de openstaande RN's met auto's op de boot. Vindt er geen match plaats, dan wordt het een voorraad model. Dat gaat niet altijd 100% goed en dan zie je dus een voorraadmodel met dezelfde specs als je bestelling waar nog geen VIN aan is gekoppeld, kwestie van Tesla bellen en de VIN naar je RN laten overzetten.

Je kunt evt. een Chrome plugin: VIN-finder installeren, die vindt hem dan in de broncode bij je bestelling.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:25
DRKHuizen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:50:
[...]

Ik begon mij al af te vragen of er nog mede Model 3 bestellers op dit forum zaten... Iedereen lijkt een Model Y te bestellen! :p

Nou dat zal de komende tijd wel meer worden sinds de lagere prijs van de M3. Dat gat was eerst te klein.

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-12 22:00
Ik heb 1,5 week geleden een M3 zwart besteld bij justlease (private lease), maar zal nog wel even duren voordat ik daadwerkelijk een leverdatum krijg

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vandaag bericht gehad dat ik Tesla Vision moest accepteren. Direct daarna werd de afleverdatum bijgewerkt naar 8-22 mei.
In het account stond ook de eindfactuur met het VIN en de leverdatum 15 mei 2023.

M3 RWD Solid Black zwart interieur. Privé besteld op 14/4. VIN nu ontvangen op 25/4.
Dat is wel heel erg snel. :) Ligt dat aan de standaard model of hebben ze een bestaande wagen aan mijn reservering geplakt?

Verder viel me op dat de kilometerstand op de eindfactuur op 30 km stond. Is dat normaal?

[ Voor 8% gewijzigd door TheBruce op 25-04-2023 22:07 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

TheBruce schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:55:
Vandaag bericht gehad dat ik Tesla Vision moest accepteren. Direct daarna werd de afleverdatum bijgewerkt naar 8-22 mei.
In het account stond ook de eindfactuur met het VIN en de leverdatum 15 mei 2023.

M3 RWD Solid Black zwart interieur. Privé besteld op 14/4. VIN nu ontvangen op 25/4.
Dat is wel heel erg snel. :) Ligt dat aan de standaard model of hebben ze een bestaande wagen aan mijn reservering geplakt?
Standaard model is vaak het beste leverbaar, mogelijk idd nog op voorraad. Volg de boten op dit moment niet echt meer, over 4 dagen lijkt de Morning Calypso in Antwerpen aan te komen, dus dat kan ook: https://tesla-updates.github.io/. Edit: Grand Champion ligt nu in het Suez kanaal, dus dat kan hem ook zijn en anders de Hoegh Manila, komt over 5 dagen in Rotterdam aan.
Verder viel me op dat de kilometerstand op de eindfactuur op 30 km stond. Is dat normaal?
Ja, is normaal. Is vaak bij het ophalen nog iets minder, bijv. 22 km.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 25-04-2023 22:32 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• X_chinese
henkster72 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:07:
Net gebeld met Tesla Amsterdam. Die gaven aan levertijd in Tilburg aan van 24 April tot 1 Mei. Maar van 1 Mei tot 7 Mei wordt er verbouwd in Tilburg en zijn ze gesloten. Dus of morgen of vrijdag ophalen maar nog geen SMS gehad dus dat wordt denk ik ergens vanaf 8 Mei.

Besteld rond 1 feb MYLRQS20ZWzTrH ( Dat moeten de kenners hier kunnen ontrafelen)
Vorig week zeiden ze nog tegen mij dat de MY LRQS19ZWZTRH in de eerste week van mei wordt geleverd. Moet het in Tilburg ophalen, dus dat wordt dus na 7 mei dan. Tenzij ze de ophaallocatie veranderen.

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12 16:44
Gisteren (25/4) Tesla M3 SR Red besteld en blijkt snel leverbaar: 8-22 mei in Tilburg. VIN is al gekoppeld. Is er ervaring of ze vaak aan het begin of einde van zo’n datumslot leveren?
Martijntj schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:25:
Gisteren (25/4) Tesla M3 SR Red besteld en blijkt snel leverbaar: 8-22 mei in Tilburg. VIN is al gekoppeld. Is er ervaring of ze vaak aan het begin of einde van zo’n datumslot leveren?
In mei is het gewoon wanneer hij klaar is kun je hem ophalen. De laatste dagen van het Q is er een flink push maar deze "rustige" maanden gaat het niet zozeer per bepaalde dag/datum.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• henkster72
X_chinese schreef op woensdag 26 april 2023 @ 02:20:
[...]

Vorig week zeiden ze nog tegen mij dat de MY LRQS19ZWZTRH in de eerste week van mei wordt geleverd. Moet het in Tilburg ophalen, dus dat wordt dus na 7 mei dan. Tenzij ze de ophaallocatie veranderen.
Anders moet je de Tesla dealer waar je besteld hebt eens bellen, kijken wat zij zeggen. Ik ben benieuwd.....

• Reiger
Aanstaande vrijdag kan ik mijn MYLRQS 20 zwart met trekhaak ophalen in Tilburg 8) .

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-12 20:06
Volgende week donderdag mag ik mijn Model Y RWD wit ophalen in Utrecht.

• X_chinese
Update.
10 feb besteld. MYLRQS ZW ZTRHK.
Net een Vin gekregen. Levertijd 26 april-8 mei.
Nog geen SMS gekregen.

Vreemd, want ik heb begrepen dat de ophaallocatie in Tilburg gesloten is volgende week.

• henkster72
X_chinese schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:00:
Update.
Nog geen SMS gekregen.

Vreemd, want ik heb begrepen dat de ophaallocatie in Tilburg gesloten is volgende week.
Dus zelfde situatie als ik......

Maar stel dat we vandaag de sms krijgen....zou je dan vrijdag al je auto kunnen ophalen?

• Gaat niet door
Update.
Nog geen SMS gekregen.

Ik haal 04-05 de auto op in Utrecht ik neem aan omdat Tilburg dan dicht is.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-12 15:25
Op 11 april een witte M3 RWD besteld, gewoon helemaal standaard verder. Gister Tesla Vision in de app geaccepteerd en het window is gewijzigd naar 23 mei tot 6 juni. Nog geen VIN, ook niet met VIN finder extensie (dank voor de tip @Taro).

Edit, oh trouwens ik kreeg vandaag ook de update van de agreement met de aangepaste lagere prijs. Ik had 2 dagen voor de prijsverlaging besteld oid.

[ Voor 24% gewijzigd door jorgen83 op 26-04-2023 20:27 ]

• X_chinese
henkster72 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:02:
[...]

Dus zelfde situatie als ik......

Maar stel dat we vandaag de sms krijgen....zou je dan vrijdag al je auto kunnen ophalen?
Toen ik vandaag rond 15:30 belde zeiden ze dat ze toen net bezig waren om de sms-jes te sturen voor de week van 8 mei. Deze week zou het niet meer lukken omdat de kentekens niet meer op tijd geregeld kon worden. Heb vandaag zowiezo nog geen sms ontvangen.

• X_chinese
Gaat niet door schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:44:
[...]

Ik haal 04-05 de auto op in Utrecht ik neem aan omdat Tilburg dan dicht is.
Klopt, Tilburg is voor een week dicht. Kan ophaallocatie ook niet veranderen. Balen!

• ooojeee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12 15:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omJkas0Ovpmp7ukwKLGGB3epBSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fNM1pES0Qllf2tplqM8GhPek.jpg?f=user_large

De GRAND CHAMPION met Model Y’s RWD uit Shanghai lijkt helaas later in Zeebrugge aan te komen dan eerder verwacht. 16 mei in plaats van 6 of 7 mei. Maar wel eindelijk de bevestiging dat hij naar Zeebrugge gaat.

Live tracking: https://tesla-updates.github.io/

Mijn blauwe RWD staat daar vermoedelijk op.
20 maart besteld via LM Alphabet en VIN gekoppeld.

• Tommie12
ooojeee schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:52:
[Afbeelding]

De GRAND CHAMPION met Model Y’s RWD uit Shanghai lijkt helaas later in Zeebrugge aan te komen dan eerder verwacht. 16 mei in plaats van 6 of 7 mei. Maar wel eindelijk de bevestiging dat hij naar Zeebrugge gaat.

Live tracking: https://tesla-updates.github.io/

Die datum is gebaseerd op de recente snelheden, en die liggen laag in het Suez kanaal.
Kijk morgen nog eens, het zal weer anders zijn.
(Geloof me, ik zat een dikke maand geleden ook continu naar die boten te kijken. )

• ooojeee
Tommie12 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:00:
[...]

Die datum is gebaseerd op de recente snelheden, en die liggen laag in het Suez kanaal.
Kijk morgen nog eens, het zal weer anders zijn.
(Geloof me, ik zat een dikke maand geleden ook continu naar die boten te kijken. )
Aha! Bedankt voor de relativering! Volgens mij ligt hij aangemeerd, want gisteren is hij al aangekomen en is nog steeds het kanaal niet ingevaren. Ik houd maar rekening met eind mei ophalen of zo.

• PeterinDen Haag
  • Laatst online: 20-10 22:10
ooojeee schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:14:
[...]

Aha! Bedankt voor de relativering! Volgens mij ligt hij aangemeerd, want gisteren is hij al aangekomen en is nog steeds het kanaal niet ingevaren. Ik houd maar rekening met eind mei ophalen of zo.
Bedankt @Tommie12 Ik schrok ook even toen ik de aankomstdatum in Zeebrugge in rap tempo naar achter zag schuiven. De Grand Champion is inmiddels het Suez kanaal ingevaren en de datum loopt alweer terug.
Ik hoop nog steeds op de week van 8 mei, maar nog geen SMS ontvangen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jR6cWoKmjRJIGbSO-WY4J8unZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G6QzHzUYspy5jsR90lTBHQIO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door PeterinDen Haag op 27-04-2023 08:23 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
Hoop niet alleen MY RWD’s… wachten is hier op een blauwe AWD/LR.

• nils7
Update.
Nog geen SMS gekregen.

Tilburg delivery wordt verbouwd dus onze gewenste ophaal dag (4 mei) kan niet en wordt 8 mei in de ochtend.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• ooojeee
nzxtviper schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:02:
[...]

Hoop niet alleen MY RWD’s… wachten is hier op een blauwe AWD/LR.
Hoop ik ook voor je dan. :) Had inderdaad gelezen dat blauwe LR’s nog niet uit Berlijn komen, maar niet over nagedacht toen ik dit schreef.

Verwachte aankomst van de GRAND CHAMPION staat inmiddels op 5 mei. d:)b @Tommie12 je had gelukkig gelijk!

• Linus_BE
Zoals gepland vandaag mijn M3 LR opgepikt. 12 april besteld door leaseplan bij Tesla en via RN nummer een snel leverbaar model laten toewijzen. Alles is via mail met Tesla Hasselt verlopen, inclusief afspraak maken. Alles is zeer vlot verlopen en wagen rijdt top!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:09
Leveringsupdate voor mijn Tesla model Y long range midnight cherry red (voor de afkortingsliefhebbers’s: MY LR MCR)

Besteld op 14 januari

Was: 16 mei - 30 juni
Is nu: 10 mei - 26 mei

Komt nu echt dichtbij. Ik ben benieuwd

• Jurii1311
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik heb een M3 RWD Solid Black - Zwart interieur besteld. Ben benieuwd 8)

- 15/04 Besteld (privé)
- 25/04 VIN toegewezen gekregen
- Indicatie levertijd is Mei 08 - Mei 22 (Tilburg)

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12 02:35
NuEffeNiet schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:30:
Leveringsupdate voor mijn Tesla model Y long range midnight cherry red (voor de afkortingsliefhebbers’s: MY LR MCR)

Besteld op 14 januari

Was: 16 mei - 30 juni
Is nu: 10 mei - 26 mei

Komt nu echt dichtbij. Ik ben benieuwd
Ik heb ook de MY LR MCR op 14 januari besteld en bij mij staat de levering tussen 11-mei en 27 mei.
Ben wel benieuwd naar de kleur "in het echt".

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Jurii1311 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:34:
Ik heb een M3 RWD Solid Black - Zwart interieur besteld. Ben benieuwd 8)

- 15/04 Besteld (privé)
- 25/04 VIN toegewezen gekregen
- Indicatie levertijd is Mei 08 - Mei 22 (Tilburg)
Exact dezelfde configuratie + 18” en precies dezelfde data.
Wellicht tot in Tilburg. ;w

• rvleij
Voor mijn MYLRQS (zwart, 19", zonder trekhaak) weer een delivery update nu:

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-10 19:35
Kan je op MYP de trekhaak ook achteraf monteren? Of bijvb bij “snel leverbaar” een exemplaar zonder trekhaak uitbreiden met trekhaak?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Resusaap schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:45:
Kan je op MYP de trekhaak ook achteraf monteren? Of bijvb bij “snel leverbaar” een exemplaar zonder trekhaak uitbreiden met trekhaak?
Ja, maar dat is 150 Euro duurder en je moet een paar uurtjes wachten in een SeC, omdat ze o.a. de bumper eraf moeten halen en een aantal zaken moeten vervangen.

• PeterinDen Haag
Wie, net als ik, het vermoeden heeft dat jouw Tesla op de Grand Champion staat, is dit wel een heel leuk YouTube filmpje.
Dit is het aanmeren van de Grand Champion, een kleine drie weken geleden in de haven van Shanghai.
Op de kade staan al een behoorlijk aantal Tesla's klaar om aan boord geladen te worden.
Zou zo maar kunnen dat jouw Tesla hier dus tussen staat...

YouTube: 【TESLA】 International Ro-Ro ship arrives, Tesla exports busy in Sh...

• mw303
  • Niet online
Daar staan iig een hoop witte m3’s op ;)

• henkster72
SMS Gehad! 4 Mei ophalen....

Eindelijk

• _Richie_
  • Niet online
_Richie_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:28:
MY LR QS 19 ZW TH
22 feb besteld.
Even gebeld met Tesla Groningen en ophalen op 5-5!

(PS: verzekeringen bekeken, inshared is bij mij het goedkoopst (59E/mnd), promovendum wou me niet hebben, komt wrs omdat Kenteken aan MY Perf is gekoppeld).

[ Voor 7% gewijzigd door _Richie_ op 01-05-2023 14:02 ]

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12 21:32
Ik kan hier nu ook actief mee lezen/doen; LM heeft mijn keuze voor een blauwe MY RWD op 21 april ontvangen. Zojuist een uitnodiging gehad om een Tesla-account aan te maken, gok dat de LM op dat account het benodigde gaat koppelen?

• mw303
  • Niet online
Ja, echter daar zijn heel wisselende verhalen over. Bij de een wordt het direct gekoppeld, bij de ander pas op de dag van oplevering, bij anderen duurde het een paar weken.

Zelf via DLM een witte M3 besteld op 17 april, wel een RN-nummer, geen VIN. Zou een paar dagen duren, maar tot op heden is er in de app niets zichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mw303 op 01-05-2023 14:06 ]

• Jurii1311
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-05-2024
TheBruce schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:05:
[...]

Exact dezelfde configuratie + 18” en precies dezelfde data.
Wellicht tot in Tilburg. ;w
Gezellig!! We houden contact ;)

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-12 10:29

NBe

Wij hebben 24 april besteld. Model 3 rwd, wit, wit interieur en 19" velgen en dus subsidie proof!
Op 26 april Vision melding ontvangen in de app.
Met de VIN Finder nog geen VIN.

EDD - april - juni
EDD - 17 - 31 mei
EDD - 26 mei - 30 juni

Wij duimen dat de Tesla op tijd is om mee op vakantie te gaan. Zou mooie vuurdoop zijn...

Update 02-05-2023
Heb mijn VIN ontvangen en de EDD is aangepast naar 11 - 25 mei!

Update 12-05-2023
EDD aangepast naar 18 - 29 mei.

Update 19-05-2023
EDD aangepast naar 25 - 30 mei.

Update 26-05-2023
EDD aangepast naar 29 mei - 12 juni.

[ Voor 31% gewijzigd door NBe op 26-05-2023 17:10 ]

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

• nils7
Ik zit nu op een cruise en naast ons lijkt een Ro-Ro te varen vlakbij de kust van Bretagne. Kan helaas niet vinden welke het is :-(

• nils7
NBe schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:26:
Wij hebben 24 april besteld. Model 3, wit, wit interieur en 19" velgen.
Op 26 april Vision melding ontvangen in de app.
Met de VIN Finder nog geen VIN.

EDD - april - juni
EDD - 17 - 31 mei
EDD - 26 mei - 30 juni

Wij duimen dat de Tesla op tijd is om mee op vakantie te gaan. Zou mooie vuurdoop zijn...
Houd er rekening mee dat je met de tijdelijke kentekenpapieren niet de grens over mag.

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 10:52
Zojuist heb ik de befaamde SMS ontvangen dat ik mijn auto mag op komen halen. Afspraak staat nu voor 23 mei, ophalen in Tilburg. Betreft een Model Y RWD, MSM, zwart interieur, alles standaard.

Al met al valt me de levertijd alles mee. Ik heb eind maart schade gereden aan mijn huidige auto, dat wordt pas deze week gemaakt. Een Tesla bestellen is bijna sneller...

• r0bin089
  • Laatst online: 10-02 14:55
Weet iemand op welk telefoonnummer kan ik contact opnemen met Tesla Tilburg voor de aflevering? Het zal met een reden niet makkelijk te vinden zijn, maar ik wil ze toch een vraag stellen

• ^LuKKie^
  • Laatst online: 17-12 22:10
Nou ik ben ook lid van de club hoor :-)
Na 5 jaar trouwe dienst moet de oer IONIQ eruit en de keuze is op de Model Y gevallen, kleur Pearl White, standaard interieur, trekhaak en enhanced autopilot.

03-04 Tussenpartij heeft offerte verzoeken uit staan bij leasemaatschappijen.
04-04 Offertes zijn terug, gedeeld met mij en ik heb een keuze gemaakt diezelfde dag. Athlon was de goedkoopste dus hop.
11-04 Tussenpartij vraagt het contract op Athlon, krijgt deze direct retour en stuurt deze naar mn werkgever.

En net op dat moment zijn de 2 directeuren die tekenbevoegd zijn op vakantie. Zal je net zien.

21-04 Leasecontract getekend retour naar Athlon.
01-05 Bevestiging van Athlon gekregen dat de auto besteld is en verwacht wordt op 26-06. Gelijk terug gemaild of ze toevallig een RN nummer hadden voor me, en die kreeg ik daarna direct.

Die 26-06 is wel heel erg het "mei - juni" tijdframe wat nu op de website staat waarbij Athlon gewoon naar de laatste week van dat window rekent.

Afwachten dus :-)

• Tommie12
r0bin089 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:49:
Weet iemand op welk telefoonnummer kan ik contact opnemen met Tesla Tilburg voor de aflevering? Het zal met een reden niet makkelijk te vinden zijn, maar ik wil ze toch een vraag stellen
Bellen naar het nummer van Sales.

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-12 10:29

NBe

nils7 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:15:
[...]

Houd er rekening mee dat je met de tijdelijke kentekenpapieren niet de grens over mag.
Hoi Nils, wat bedoel je precies met "tijdelijke kentekenpapieren"? Stel ik haal mijn Tesla op 1 juni 2023 op, dan kan ik toch gewoon 2 juni naar Oostenrijk?

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

• njiwedu0b
  • Laatst online: 17-12 21:32
njiwedu0b schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:02:
Ik kan hier nu ook actief mee lezen/doen; LM heeft mijn keuze voor een blauwe MY RWD op 21 april ontvangen. Zojuist een uitnodiging gehad om een Tesla-account aan te maken, gok dat de LM op dat account het benodigde gaat koppelen?
RN toegewezen en welkoms mail van Tesla ontvangen; ik zal wel geen eigenaarsaccount hebben want in de Tesla App staat (nog) niets gekoppeld.

• sanchez92
  • Laatst online: 15-12 22:46
Vanmiddag bericht ontvangen dat ik woensdag 10 mei om 10:30 uur de bestelde Model Y Pearl White Multi-Coat RWD. Bestelling stond op 1 juli, maar op verzoek heeft de leasemaatschappij de levering vorige week versneld 😀

[ Voor 3% gewijzigd door sanchez92 op 02-05-2023 15:54 ]

• X_chinese
rvleij schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:33:
Voor mijn MYLRQS (zwart, 19", zonder trekhaak) weer een delivery update nu:

OD: 11-Feb-2023

EDD 1 (11-Feb): Feb-Mar
EDD 2 (24-Feb): 11 Mei - 25 Jul
EDD 3 (1-Mrt): Mar - Apr
EDD 4 (3-Mrt): 11 Apr - 5 Jun
EDD 5 (27-Mrt): 13 Apr - 20 Mei
EDD 6 (9-Apr): 18 Apr - 5 Mei
EDD 7 (20-Apr): 27 Apr - 13 Mei
EDD8 (28-Apr): 4 Mei - 20 Mei
Bij mij is het ook zo. Precies dezelfde configuratie als die van u. Besteld op 10 feb 2023. Kreeg eergisteren een VIN en net een SMS dat ik op 22 mei in Utrecht op kan halen. Terwijl mij toen werd verteld dat het in feb/ mrt in Tilburg opgehaald kon worden. Op de app stond wekenlang 24 apr- 8 mei, maar toch is het weer met bijna 2 weken uitgesteld.
Volgens mij is er iets met die QS kleur. De andere kleuren zijn zo snel leverbaar.
Hier wordt ik niet vrolijk van!

• TheToots
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-07 12:24
Vandaag na radiostilte vanuit de leasemaatschappij zelf maar eens op onderzoek gegaan.
Gelukkig de juiste persoon aan de lijn gekregen en op basis van RN nummer gebeld met Tesla.
Vriendelijke medewerker wist naast de VIN te melden dat de auto reeds op de boot staat en dat de aflevering in Utrecht zal plaatsvinden.
Datum van aflevering krijg ik nog te horen, er is nog niks gekoppeld in mijn Tesla account.
Kan ik iets doen om dat proces een zetje te geven of kan ik beter rustig afwachten?

M3 RWD / black / black interior.
Besteld door leasemaatschappij: 13 april

• jasper538
  • Laatst online: 10-05-2023
X_chinese schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Bij mij is het ook zo. Precies dezelfde configuratie als die van u. Besteld op 10 feb 2023. Kreeg eergisteren een VIN en net een SMS dat ik op 22 mei in Utrecht op kan halen. Terwijl mij toen werd verteld dat het in feb/ mrt in Tilburg opgehaald kon worden. Op de app stond wekenlang 24 apr- 8 mei, maar toch is het weer met bijna 2 weken uitgesteld.
Volgens mij is er iets met die QS kleur. De andere kleuren zijn zo snel leverbaar.
Hier nog iemand, zelfde configuratie, 13 feb besteld.. ik word gek van het uitstellen en wachten.. weet nog niet wanneer ik hem kan ophalen, tussen 5 en 21 mei geeft de website aan... maar ja die gaf eerst nog feb-maart aan..

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-12 17:02

TwOkkie

Tweakin' Okkie

* TwOkkie meldt zich ook

Lang verhaal kort: Midnight Cherry Red geannuleerd en toch maar een pikzwarte berlijnse (XP7*) Long Range 19" uit voorraad besteld. De kleur is vast prachtig, maar we besloten dat het toch wel mooi zou zijn als we in juni al met de Tesla op vakantie konden in plaats van met de Ioniq. Een LR tegenover 28 kWh heeft toch zijn voordelen, maar de levertijd van de MCR was ineens ook weer naar achteren geschoven, van mei-juli weer terug naar juli-september. Dus van "met een beetje geluk" was het "vrijwel zeker niet" met de Tesla naar Zwitserland.

Alles rond. Ioniq verkocht. Een weekje zonder auto en dan op 8 mei de LR ophalen in Tilburg.

Totdat ik gisteren een belletje kreeg van delivery. We kunnen nog niet leveren op 8 mei, u hoort nog wanneer u hem wel kan ophalen..

Reden zou zijn dat er werkzaamheden zijn in de hal waar de deliveries voorbereid worden, waardoor de auto niet op tijd klaar kan zijn. Of het later in de week zou lukken, kon hij niet beloven.

Meer mensen die dit te horen hebben gekregen?

[J|O|R] <- .signature.gz

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12 02:35
Net in de app gezien dat de leveringstermijn van de Model Y LR Midnight Cherry Red die ik 14 januari besteld heb van 11 mei - 27mei naar 6 mei - 22 mei is gegaan. Ben benieuwd , komt nu echt dichterbij. Nog steeds geen echt goede foto's gezien in deze kleur.

• Gaat niet door
A.s. Donderdag mag ik mijn Model Y AWD ophalen echter zie ik dat de fiscale waarde van de auto hoger is dan verwacht. Ik heb de auto bij Alphabet besteld met de trekhaak als accessoires en juist niet af-fabriek om de bijtelling wat lager te krijgen. LM is nog aan het uitzoeken wat het mis is gegaan en hoe we dit eventueel kunnen oplossen. Ik heb niet veel zin om vlak voor de levering de order te moeten laten annuleren.

• nils7
NBe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Hoi Nils, wat bedoel je precies met "tijdelijke kentekenpapieren"? Stel ik haal mijn Tesla op 1 juni 2023 op, dan kan ik toch gewoon 2 juni naar Oostenrijk?
Je krijgt tijdelijke kenteken papieren.
En daarmee mag je niet naar het buitenland.
Het kan zijn dat de je definitieve kenteken papieren dezelfde middag al op de mat ploffen. Maar kan ook een week duren!
Dus als jij 2 juni naar Oostenrijk wil en ze zijn nog niet binnen is dat je eigen risico om te gaan.

• PeterinDen Haag
PeterinDen Haag schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:00:
[...]

Even een update:
Ik zag vandaag in de app dat ik een aanpassing in mijn bestelling moest accepteren door in te loggen op mijn account. Het betrof het akkoord dat van mij nodig was op de Tesla Vision ipv de Ultrasoonsensoren. Na het akkoord direct een nieuwe datum ontvangen. Staat nu op 2 mei - 16 mei.
Denk dat hij dus op de Grand Champion staat die rond 6 mei in Zeebrugge aankomt.

En nog een update:
Zie nu net in mijn account/documenten dat de eindfactuur ook is toegevoegd. Hierop is nu mijn VIN vermeld en de afleverdatum van 9 mei.... _/-\o_
Nieuwe update:
Vanmorgen toch maar eens met Tesla gebeld. Afleverdatum stond nog steeds op 2 mei - 16 mei en wilde graag weten waar ik aan toe was. Ik zou voor de levering volgende week een paar dagen vrij nemen. Hij gaf direct aan dat die datum zeker niet gehaald wordt en het eerder 16 - 20 mei zou worden. Een uur later(!) ontvang ik de inmiddels beruchte SMS: Levering is nu gesteld (onder voorbehoud) op 24 mei in Tilburg.

• rvleij
X_chinese schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Vandaag staat er ineens een VIN in de app en is de datum aangepast naar 2 Mei - 12 Mei. Moest op een knop drukken voor Tesla Vision. Verder nog niks. Iets over dat je op de leveringsdatum moet betalen omdat ze niet weten wat het gaat kosten haha.

Ik wacht af, maar er gebeurt iig wat nu.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

TheToots schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:41:
Kan ik iets doen om dat proces een zetje te geven of kan ik beter rustig afwachten?
Nee, helaas, kwestie van wachten.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Gaat niet door schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:26:
A.s. Donderdag mag ik mijn Model Y AWD ophalen echter zie ik dat de fiscale waarde van de auto hoger is dan verwacht. Ik heb de auto bij Alphabet besteld met de trekhaak als accessoires en juist niet af-fabriek om de bijtelling wat lager te krijgen. LM is nog aan het uitzoeken wat het mis is gegaan en hoe we dit eventueel kunnen oplossen. Ik heb niet veel zin om vlak voor de levering de order te moeten laten annuleren.
Hoeveel hoger? Trekhaak hoger of groter verschil?

Ps. "Model Y AWD" kan in NL zowel de LR als P betreffen en in de VS tegenwoordig ook de Y AWD. Daarom beter om: LR AWD of P te hanteren ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
Taro schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:00:
[...]
Ps. "Model Y AWD" kan in NL zowel de LR als P betreffen en in de VS tegenwoordig ook de RWD. Daarom beter om: LR AWD of P te hanteren ;)
ftfy. Een AWD/RWD wil ik nog wel eens zien gebeuren ^^

AWD kan in Nederland zo ongeveer alleen maar een LR AWD betekenen, want geen P eigenaar gaat het als AWD aanduiden en de P achterwegen laten :P

(en ja er is een standard range AWD in de VS tegenwoordig)

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 02-05-2023 22:29 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Caelorum schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:28:
[...]

ftfy. Een AWD/RWD wil ik nog wel eens zien gebeuren ^^
Oeps, maar je weet wel wat ik bedoel ;) Zo dan:
  • Y RWD
  • Y AWD
  • Y LR RWD
  • Y LR AWD
  • Y P AWD

• heliozje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-12 19:44
19 april een M3P / pearle white / black interior besteld.

Vandaag het RN nummer eindelijk gehad! Mail gehad om m’n Tesla account te maken, maar auto is nog niet in de app verschenen.

WatzNjew!

• RemmesB
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 23:57
RemmesB schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:10:
[...]

Update: Inmiddels een SMS ontvangen met het verzoek aanvullende gegevens aan te leveren. Tijdens het aanleveren uiteraard op de Vision Only disclaimer moeten klikken. VIN is inmiddels ook bekend.

Levering zal gaan plaats vinden tussen 21 april en 5 mei.

Mijn bestelling:

Tesla Model X
Midnight Silver Metallic
Cyberstream-velgen
Cream premium interieur met Walnut decor
7-zits configuratie
Stuurwiel
Autopilot

Nu wachten op de ophaaldatum.
Inmiddels heb ik na bijna twee jaar wachten een afhaaldatum voor mijn Model X oOo

Nadat de datum in de app iets was verschoven naar 5 - 19 mei, kreeg ik vanochtend een SMS met de melding dat de levering gepland staat op 11 mei en of ik deze met 'JA' wilde bevestigen.

Op een eerdere vraag aan het TSC in Amsterdam of mijn MX ook met de nieuwe HW4 en Phoenix Radar geleverd wordt, kreeg ik twee dagen later een mail terug met de mededeling dat dit inderdaad het geval is.

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Taro schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Oeps, maar je weet wel wat ik bedoel ;) Zo dan:
  • Y RWD
  • Y AWD
  • Y LR RWD
  • Y LR AWD
  • Y P AWD
Dan heb ik iets gemist, maar waar kun je een Y LR RWD kopen?

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

maharens schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Dan heb ik iets gemist, maar waar kun je een Y LR RWD kopen?
Nergens, is ooit wel aangekondigd, nog niet te koop geweest ;) Een 3 LR RWD wel.

• r0bin089
  • Laatst online: 10-02 14:55
Inmiddels contact gehad over de aflevering van mijn Y RWD wit, black interior, 20” welke door Alphabet op 27-03 besteld is.
Aflevering gepland 19 mei in Tilburg.

Op dit moment is er in mijn app nog niks zichtbaar. Geen RN, geen VIN etc. (Die ik wel weet door gewoon de vraag te stellen)
De sms is met bevestiging is binnen dus zal vast goed komen maar blijft apart.

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 10:52
r0bin089 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:05:
Inmiddels contact gehad over de aflevering van mijn Y RWD wit, black interior, 20” welke door Alphabet op 27-03 besteld is.
Aflevering gepland 19 mei in Tilburg.

Op dit moment is er in mijn app nog niks zichtbaar. Geen RN, geen VIN etc. (Die ik wel weet door gewoon de vraag te stellen)
De sms is met bevestiging is binnen dus zal vast goed komen maar blijft apart.
Ik vind dit proces ook een beetje vaag. Ik heb gisteren een SMS gehad. Ik heb maar met beide nummers (dual sim) JA terug gestuurd. Geen idee of het uitmaakt met welk nummer je terug SMS't. Geen reactie op het bericht gehad, geen mail gehad, geen veranderingen in de app. Inderdaad maar hopen dat het allemaal goed gaat.

Overigens heb ik twee accounts, één met een zakelijk email adres en één met een privé email adres. Ik zie dat ik op het account met mijn zakelijke adres een lootbox icoontje heb en bij mijn privé adres niet. Iemand enig idee of dit iets te maken heeft met een auto die gekoppeld wordt aan je account?

• heliozje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-12 19:44
heliozje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 23:09:
19 april een M3P / pearle white / black interior besteld.

Vandaag het RN nummer eindelijk gehad! Mail gehad om m’n Tesla account te maken, maar auto is nog niet in de app verschenen.
Vanochtend nog niks in de app te zien, dus maar contact opgenomen met Tesla. Medewerker wist met het RN nummer te vertellen dat er vandaag een VIN is gekoppeld aan mij en dat de auto waarschijnlijk binnen 2 weken geleverd wordt.

WatzNjew!

• Gumball3000
  • Laatst online: 08-10 19:52
Zijn er nog mensen die nog steeds wachten op een blauwe model Y? (LR, Zwart, Trekhaak)
Sinds 22/2 RN nummer van Tesla ontvangen, sindsdien niets meer, ook de leasing of Tesla zelf wist het 2 weken geleden nog niet.

• Tommie12
Gumball3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:33:
Zijn er nog mensen die nog steeds wachten op een blauwe model Y? (LR, Zwart, Trekhaak)
Sinds 22/2 RN nummer van Tesla ontvangen, sindsdien niets meer, ook de leasing of Tesla zelf wist het 2 weken geleden nog niet.
Ik heb de mijne (zelfde config, behalve wit interieur) ontvangen op 14/4.
Er zijn weer 2 boten bijna in Zeebrugge, dus die komt wel.

Pagina: 1 ... 419 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.