Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Hier zelfde situatie, wrs. even naar Duitsland op en neer na ophalen Tesla.nils7 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:30:
[...]
Je krijgt tijdelijke kenteken papieren.
En daarmee mag je niet naar het buitenland.
Het kan zijn dat de je definitieve kenteken papieren dezelfde middag al op de mat ploffen. Maar kan ook een week duren!
Dus als jij 2 juni naar Oostenrijk wil en ze zijn nog niet binnen is dat je eigen risico om te gaan.
Gewoon heel braaf rijden dus... (en zorgen dat je niet wordt aangehouden..)
Even wat onderbouwing:
De weg op zonder kentekencard
Heeft u het voertuig op naam gezet, maar het kentekenbewijs nog niet in huis? Dan mag u nu al wel de Nederlandse weg op. De Nederlandse politie kan direct in het kentekenregister kijken voor uw gegevens. U moet 14 dagen na de overschrijving van het voertuig uw kentekenbewijs kunnen tonen. Let op: Zonder kentekenbewijs mag u niet met uw voertuig in het buitenland de weg op.
https://www.rdw.nl/partic...n-op-naam-van-een-persoon
Dat was ook mijn gedachte, daarom vanuit beide nummers maar even JA teruggestuurd. Ik wacht deze week nog even een reactie af en anders ga ik er volgende week achteraan of het inderdaad goed is gegaan.Taro schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:46:
[...]
De reactie op de SMS kan enkele dagen duren en je moet uiteraard reageren dmv het aan je account gekoppelde nummer waar de auto ook aan wordt gekoppeld, anders krijgt Tesla in hun ogen een "JA" terug van een willekeurig nummer, of een nummer dat gekoppeld is aan een ander account.
Dank, als ik Google kan ik er niks op vinden._Richie_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 11:18:
[...]
Hier zelfde situatie, wrs. even naar Duitsland op en neer na ophalen Tesla.
Gewoon heel braaf rijden dus... (en zorgen dat je niet wordt aangehouden..)
Even wat onderbouwing:
De weg op zonder kentekencard
Heeft u het voertuig op naam gezet, maar het kentekenbewijs nog niet in huis? Dan mag u nu al wel de Nederlandse weg op. De Nederlandse politie kan direct in het kentekenregister kijken voor uw gegevens. U moet 14 dagen na de overschrijving van het voertuig uw kentekenbewijs kunnen tonen. Let op: Zonder kentekenbewijs mag u niet met uw voertuig in het buitenland de weg op.
https://www.rdw.nl/partic...n-op-naam-van-een-persoon
Maar weet wel dat het is.
Het staat ook op je tijdelijke kenteken papieren.
iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Update: Gebeld met iemand van Tesla, en hoewel er nog geen VIN in mijn account staat (ook niet volgens VIN finder), was er volgens hem al wel een auto aan ons toegewezen. Levering laatste week mei.jorgen83 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:24:
Op 11 april een witte M3 RWD besteld, gewoon helemaal standaard verder. Gister Tesla Vision in de app geaccepteerd en het window is gewijzigd naar 23 mei tot 6 juni. Nog geen VIN, ook niet met VIN finder extensie (dank voor de tip @Taro).
Edit, oh trouwens ik kreeg vandaag ook de update van de agreement met de aangepaste lagere prijs. Ik had 2 dagen voor de prijsverlaging besteld oid.
Ok, weer een sms ontvangen. Levering is naar voren gehaald van 22 mei naar 12 mei in Utrecht. Geloof het pas als ik de auto heb opgehaald. Misschien kunt u die ook op 12 mei ophalen aangezien u de auto ook rond 10-11 feb heeft besteld.rvleij schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 18:46:
[...]
Vandaag staat er ineens een VIN in de app en is de datum aangepast naar 2 Mei - 12 Mei. Moest op een knop drukken voor Tesla Vision. Verder nog niks. Iets over dat je op de leveringsdatum moet betalen omdat ze niet weten wat het gaat kosten haha.
Ik wacht af, maar er gebeurt iig wat nu.
En wij moeten 'm van Tesla aan de lader houden als we op vakantie gaan. Bullshit dus, zullen gezeur hebben gehad bij de laatste push toen ze met droge ogen mensen met 12% de hal lieten verlaten met hun auto van €48k+Gaat niet door schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:45:
Is dit iets nieuws? max 50% geladen?
[Afbeelding]
Ik heb gisteren de sms ontvangen voor de levering van mijn blauwe RWD, verder standaard. 20 maart besteld, levering gepland op 19 mei. Was er ook nog geen VIN gekoppeld volgens Tesla? Zou ik wel verwachten als hij op de GRAND CHAMPION staat die overmorgen in Zeebrugge aan komt. Dat zou de eerste reële optie zijn voor jouw auto lijkt mij.Gumball3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:33:
Zijn er nog mensen die nog steeds wachten op een blauwe model Y? (LR, Zwart, Trekhaak)
Sinds 22/2 RN nummer van Tesla ontvangen, sindsdien niets meer, ook de leasing of Tesla zelf wist het 2 weken geleden nog niet.
Gaat om een blauwe MY LR, zonder trekhaak.
Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro
Ja, hier.Gumball3000 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:33:
Zijn er nog mensen die nog steeds wachten op een blauwe model Y? (LR, Zwart, Trekhaak)
Sinds 22/2 RN nummer van Tesla ontvangen, sindsdien niets meer, ook de leasing of Tesla zelf wist het 2 weken geleden nog niet.
Blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH.
26/01 besteld bij LM.
14/02 volgens Tesla in behandeling genomen en RN.
Sindsdien radiostilte.
Hoop op de Grand Champion.
Collega heeft een grijze Y RWD met trekhaak besteld en heeft al SMS gehad van Tesla 'Dat de levering vertraagt is wegens verbouwing in het service center Drogenbos'. Het blijft bizarre communicatie waar hij verder ook niets mee is.
Die willekeur zouden ze toch eens mogen aanpakken zodat klanten steeds de correcte informatie krijgen.
Zojuist bericht van LeasePlan NL gekregen dat het VIN is gekoppeld (incl. het VIN zelf). 'verwachte levertijd mei-juni'. Dat lijkt mij nog steeds wat generiek..DRKHuizen schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:50:
[...]
Hier zelf in afwachting van een M3 Wit, 19 inch, zwart interieur, zonder trekhaak.
Op 7 april het RN nummer ontvangen. verder nog geen informatie.
Geloof me, die LM zeggen maar wat. Maar als de VIN gekoppeld is uit Berlijn, dan heb je je auto waarschijnlijk binnen de 2 weken. Is dat een auto uit Shanghai, en is die juist het Suez kanaal door, dan zal het mid tot eind Juni zijn.DRKHuizen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:34:
[...]
Zojuist bericht van LeasePlan NL gekregen dat het VIN is gekoppeld (incl. het VIN zelf). 'verwachte levertijd mei-juni'. Dat lijkt mij nog steeds wat generiek..
Ja eens hoor. Hij komt uit Shanghai, het is een M3 RWD Wit/Black int/19"/excl. trekhaak.Tommie12 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:39:
[...]
Geloof me, die LM zeggen maar wat. Maar als de VIN gekoppeld is uit Berlijn, dan heb je je auto waarschijnlijk binnen de 2 weken. Is dat een auto uit Shanghai, en is die juist het Suez kanaal door, dan zal het mid tot eind Juni zijn.
Er liggen nu twee boten op koers om morgen en overmorgen in Zeebrugge aan te komen. duimen dat ie daar tussen zit!
Dan is de kans groot omdat je niet echt een speciale configuratie hebt.DRKHuizen schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 13:44:
[...]
Ja eens hoor. Hij komt uit Shanghai, het is een M3 RWD Wit/Black int/19"/excl. trekhaak.
Er liggen nu twee boten op koers om morgen en overmorgen in Zeebrugge aan te komen. duimen dat ie daar tussen zit!
Nu maar hopen dat ze nog wat vervoerscapaciteit hebben tussen Zeebruggen en Tilburg... Vrachtwagens zijn schaars.
Update: nog steeds geen update, ondanks belofte mij uiterlijk vandaag terug te bellen.TwOkkie schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:50:
Totdat ik gisteren een belletje kreeg van delivery. We kunnen nog niet leveren op 8 mei, u hoort nog wanneer u hem wel kan ophalen..
Lekker dan. Heb ik volgende week een auto of niet? Hij is al verzekerd en betaald...
UPDATE: zojuist een sms’je gehad dat ik 11 mei kan ophalen! Wow!heliozje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:29:
[...]
Vanochtend nog niks in de app te zien, dus maar contact opgenomen met Tesla. Medewerker wist met het RN nummer te vertellen dat er vandaag een VIN is gekoppeld aan mij en dat de auto waarschijnlijk binnen 2 weken geleverd wordt.
WatzNjew!

Proficiat!Isniedood schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:18:
Net een blauwe model y LR besteld. Levertijd tussen 4 en 11 mei. Dat is snel... Dat wordt nog haasten met een laadpaal
De provider van mijn werkgever loopt inmiddels maanden achter met installatie van laadpalen….
Na even twijfelen toch maar geregistreerd op dit forum. Ik had graag jullie mening omtrent mijn situatie als volgt:
- MY LR in zwart met 20” velgen besteld op 20/10/2022 via ALD leasing.
- In februari krijg ik plots opnieuw een bestelbevestiging.
- Nog steeds geen info omtrent levering van de auto. Bij Tesla Hasselt verwijzen ze naar LM voor opvolging. Bij LM zeggen ze dat ze wachten op info van Tesla.
Kopt dit allemaal wel, want zie hier auto’s die eerder besteld zijn en al lang uitgeleverd zijn. Of gaat hier iets fout?
Komen inderdaad twee boten aan in de volgende dagen. Ik hoop echt dat het eindelijk zover is.
Vandaag eindelijk mijn MY QS opgehaald in Groningen!
Ophalen ging prima, batterij 90% vol, had de afspraak rond 1500, reed rond 1525 weg na alles gechecked en ingesteld te hebben.
Er stond ook een Midnight Cherry Red ….
Deze wordt schijnbaar zaterdag officieel gelanceerd en staat nu in de showroom onder een doekje..
[Voor 11% gewijzigd door _Richie_ op 04-05-2023 23:49]
Je zou op zijn minst aan een RN nummer moeten geraken.Steven4Truth schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:59:
Hi all
Na even twijfelen toch maar geregistreerd op dit forum. Ik had graag jullie mening omtrent mijn situatie als volgt:
- MY LR in zwart met 20” velgen besteld op 20/10/2022 via ALD leasing.
- In februari krijg ik plots opnieuw een bestelbevestiging.
- Nog steeds geen info omtrent levering van de auto. Bij Tesla Hasselt verwijzen ze naar LM voor opvolging. Bij LM zeggen ze dat ze wachten op info van Tesla.
Kopt dit allemaal wel, want zie hier auto’s die eerder besteld zijn en al lang uitgeleverd zijn. Of gaat hier iets fout?
Komen inderdaad twee boten aan in de volgende dagen. Ik hoop echt dat het eindelijk zover is.
En ja, die config is normaal snel leverbaar….
05/05 besteld bij LM
Ben benieuwd

Gisteren maar eens gebeld met Tesla om te vragen of er al wat gekoppeld was. Blijkbaar was mijn restrictie er nog niet af (communicatiefoutje), maar dit gebeurt nu wel op 8 mei. Dus hopelijk krijg ik ook snel de lang verwachte SMS.tescione schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:51:
Ook ik ben in afwachting van mijn bestelde tesla M3 RWD (zwart/wit/trekhaak). De bestelling staat al sinds februari, maar door een restrictie op de levering tot 8 juni was er nog niks bekend.
Inmiddels is het gelukt om de restrictie er toch af te krijgen en het is met ook gelukt om de nieuwste prijs op mijn leasecontract te krijgen. Ik blijf hiermee (nog) ruimer binnen mijn leasebudget en dus voelt het als een koopje. Ik rijd nu nog in een E-niro, maar ik kan niet wachten om de overstap te maken.
De verwachte leverdatum staat nu ergens op dit kwartaal.
Overigens gaf de medewerker aan dat de verwachting nog steeds Q2 is.
[Voor 3% gewijzigd door tescione op 05-05-2023 13:59]
En er was ineens een VIN vandaag. Maar eh, kan ik daar nog iets mee? Opzoeken op welk schip hij nu vaart of zo?jorgen83 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:19:
[...]
Update: Gebeld met iemand van Tesla, en hoewel er nog geen VIN in mijn account staat (ook niet volgens VIN finder), was er volgens hem al wel een auto aan ons toegewezen. Levering laatste week mei.
Niet zo gek veel.jorgen83 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:15:
[...]
En er was ineens een VIN vandaag. Maar eh, kan ik daar nog iets mee? Opzoeken op welk schip hij nu vaart of zo?
Je kunt de VIN hier invoeren en dan krijg je een duiding bij de verschillende codes:
https://teslatap.com/vin-decoder/
Volgens mij is er tot nu toe 1 rederij (HOEGH) waar je op de site de VIN kunt invoeren om te achterhalen of jouw tesla op een van hun schepen staat:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Zij varen voornamelijk tussen de VS en EU. En dan gaat het voor zover ik weet over het algemeen om een model S en X.
Als je eenmaal een afleverdatum hebt ontvangen, kun je beredeneren op welk schip jouw Tesla mogelijk staat. Hier kun je die schepen op een kaart volgen:
https://tesla-updates.github.io
Dat is overigens zeer arbitrair. Ik had een datum tussen 2 mei en 16 mei. De GRAND CHAMPION was gepland aan te komen op 4 mei en is inmiddels vandaag aangekomen in Zeebrugge. Voor mij was dat "dus" de boot waarop mijn Tesla MY stond.
Mijn datum is nu aangepast naar 24 mei. Dus ik denk niet dat de mijne op deze boot stond en denk ik nu eerder aan de GRANDE MIRAFIORI.
Er is dus echt geen peil op te trekken.....

Bedankt voor deze informatie. Dan heb ik in het verleden meerdere keren met tijdelijk kenteken, vakantie in het buitenland gevierd met mijn nieuwe autonils7 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:25:
[...]
Dank, als ik Google kan ik er niks op vinden.
Maar weet wel dat het is.
Het staat ook op je tijdelijke kenteken papieren.

Hebben er al mensen een Model 3 met VIN LRW opgehaald in april/mei en wat is jullie indruk van de auto? Zie op Youtube veel mensen die maar weinig aan te merken hebben op de kwaliteit en dat er enkel wat kleine dingen zijn. De auto's uit deze fabriek schijnen echt goed gebouwd te zijn.
De 3 komt al tijden alleen uit China. Kwaliteit is gewoon prima.NBe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:34:
Mijn VIN begint met LRW. Dat schijnt te betekenen dat de Model 3 in de Tesla Gigafactory 3 in Shanghai is gebouwd. Heb net de Checklist aflevering Tesla Model 3 in Word gezet zodat ik deze bij de aflevering kan gebruiken.
Hebben er al mensen een Model 3 met VIN LRW opgehaald in april/mei en wat is jullie indruk van de auto? Zie op Youtube veel mensen die maar weinig aan te merken hebben op de kwaliteit en dat er enkel wat kleine dingen zijn. De auto's uit deze fabriek schijnen echt goed gebouwd te zijn.
Hier ook een Chinese MY LR opgehaald op 15/4.NBe schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:26:
[...]
Bedankt voor deze informatie. Dan heb ik in het verleden meerdere keren met tijdelijk kenteken, vakantie in het buitenland gevierd met mijn nieuwe auto
Ik heb één foutje ontdekt, en dat is dat ze de nummerplaathouder vooraan gemold hadden. Maar dat is dus niet in China gebeurd…
Er zou een ranger komen volgende week om dit te vervangen.
De Rabo app herkende de naam van Tesla icm het rekeningnummer niet.
Wel 26x gecheckt maar toch knaagt het hahah.
Klopt iddnils7 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:06:
Daarstraks betaald.
De Rabo app herkende de naam van Tesla icm het rekeningnummer niet.
Wel 26x gecheckt maar toch knaagt het hahah.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven
Goed om te horen. Wat ik zie op YouTube is dat er continue verbeteringen zijn. Een model 3 uit April heeft weer kleinere verbeteringen t.o.v. een Maart model. Kan ik op mijn gemak de Tesla ophalen zonder in heel veel details de checklist te controleren.Inspired schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:44:
[...]
De 3 komt al tijden alleen uit China. Kwaliteit is gewoon prima.
Andere vraag, zijn er al Tesla rijders met ervaringen met de Tesla Verzekering? Of hoort die vraag elders thuis?
Kun je beter even in het algemene topic voor kijken/vragen.NBe schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:49:
[...]
Goed om te horen. Wat ik zie op YouTube is dat er continue verbeteringen zijn. Een model 3 uit April heeft weer kleinere verbeteringen t.o.v. een Maart model. Kan ik op mijn gemak de Tesla ophalen zonder in heel veel details de checklist te controleren.
Andere vraag, zijn er al Tesla rijders met ervaringen met de Tesla Verzekering? Of hoort die vraag elders thuis?
Heb deze inderdaad ook in Zwolle/Wezep zien staan afgelopen zaterdag._Richie_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:45:
[Afbeelding]
Er stond ook een Midnight Cherry Red ….
[Afbeelding]
Deze wordt schijnbaar zaterdag officieel gelanceerd en staat nu in de showroom onder een doekje..
Laatste 3 leverindicaties (oudere ben ik vergeten

- 2 weken geleden: 10 mei - 26 mei
- 1 week geleden: 6 mei - 22 mei
- Vandaag: 17 mei - 2 juni
Tesla doet dat helaas niet.Russel88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:50:
Ik was me er niet van bewust dat je de Tesla niet bij elke vestiging op kan halen. Ik woon iets boven Rotterdam en mag m’n Tesla eind juni ophalen in Rotterdam. Bijna 2,5 uur met de OV. Is het mogelijk om de Tesla te laten bezorgen?
2,5h van Rotterdam naar Rotterdam?Russel88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:50:
Ik was me er niet van bewust dat je de Tesla niet bij elke vestiging op kan halen. Ik woon iets boven Rotterdam en mag m’n Tesla eind juni ophalen in Rotterdam. Bijna 2,5 uur met de OV. Is het mogelijk om de Tesla te laten bezorgen?
Overdrijf je niet een klein beetje?Russel88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:45:
[...]
Lol. Ik bedoel Tilburg. Volgens de app is dat de enige ophaal plek voor mijn adres.
Voor de grap eens gekeken. Route van Blijdorp naar Tesla factory. (Geen idee waar je juist woont natuurlijk)
Met de auto 1h20
Met OV 1h46
Je hebt gelijk. Als ik tijdens de spits vertrek is het 15 minuten sneller.Tommie12 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:05:
[...]
Overdrijf je niet een klein beetje?
Voor de grap eens gekeken. Route van Blijdorp naar Tesla factory. (Geen idee waar je juist woont natuurlijk)
Met de auto 1h20
Met OV 1h46
Hasjtag zin in :-)
Nog eerst een meeting tot 9 uur en dan snel naar Tilburg.
Helaas niet met de bus omdat ik die meeting zo kort na m’n vakantie niet geannuleerd kreeg.
Hopen dat alles oké gaat.
Verzekering moeten we nog regelen aangezien we nog geen (definitief kenteken hebben).
[Voor 33% gewijzigd door nils7 op 08-05-2023 08:24]
Ik woon bij Rotterdam en kon alleen Tilburg kiezenRussel88 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:50:

Ach, ik vind het wel prima, gelijk lekker een stukje rijden met de nieuwe auto op de terugweg.
En de eerste swirls and microkrassen staan er op.nils7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:13:
Hij wordt gewassen as we speak :-)

Genieten man! Veel plezier er mee.
Ik heb een Model 3 standard range bestel op 25-04.
Mijn leveringstermijn staat op 8-mei-2023 tot 22-mei-2023, ik lees van iedereen dat ze redelijke periode voor het levertermijn op de hoogte worden gehouden wanneer de tesla geleverd wordt. Ik heb echter nog geen sms of informatie ontvangen.
Wel zie ik op mijn eindfactuur een leveringsdatum op 19-mei-2023 staan, is dit dan de leverdatum waar ik vanuit moet gaan?
Weten jullie hoe het is zijn werk gaat?
Dankjewel voor jullie hulp!
Als er een VIN staat in je Tesla-account wordt het serieus en dan kan je elk moment een SMS ontvangen. Staat er ergens een VIN in je account of op de factuur?dedmen7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:42:
Hoi allemaal
Mijn leveringstermijn staat op 8-mei-2023 tot 22-mei-2023, ik lees van iedereen dat ze redelijke periode voor het levertermijn op de hoogte worden gehouden wanneer de tesla geleverd wordt. Ik heb echter nog geen sms of informatie ontvangen.
Wel zie ik op mijn eindfactuur een leveringsdatum op 19-mei-2023 staan, is dit dan de leverdatum waar ik vanuit moet gaan?
Model 3 standard range white/black, zonder opties. Besteld op 17 april en daarna niets dan radiostilte.
Hoi, het VIN nummer heb ik dezelfde week van de bestelling nog gekregen maar eigenlijk alles zag er in orde uit. Ook heb ik al betaald dus ik zou zeggen dat er geen vertragende factoren meer zijn. Alleen kunnen ze mij niets zeggen dan dat hij snel komt._Richie_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:46:
[...]
Als er een VIN staat in je Tesla-account wordt het serieus en dan kan je elk moment een SMS ontvangen. Staat er ergens een VIN in je account of op de factuur?
Even VIN decoderen (m.n. plaats waar die gemaakt is, is handig). Mogelijk staat ie op een boot (zie verder eerdere posts hierover).dedmen7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:03:
[...]
Hoi, het VIN nummer heb ik dezelfde week van de bestelling nog gekregen maar eigenlijk alles zag er in orde uit. Ook heb ik al betaald dus ik zou zeggen dat er geen vertragende factoren meer zijn. Alleen kunnen ze mij niets zeggen dan dat hij snel komt.
Ik ben in de markt voor een Model Y. Op de website staan een aantal modellen die 'Binnenkort beschikbaar' zijn. Ik ben benieuwd hoe snel zo iets gaat en of het sneller gaat dan een Tesla samenstellen?
Dat zijn echt voorraad modellen, in ideale case kan je hem binnen een week rijden dan.MartijnMartijn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:35:
Wie heeft er ervaring met auto's die op 'Snel leverbaar' staan?
Ik ben in de markt voor een Model Y. Op de website staan een aantal modellen die 'Binnenkort beschikbaar' zijn. Ik ben benieuwd hoe snel zo iets gaat en of het sneller gaat dan een Tesla samenstellen?
Binnenkort beschikbaar wil normaal zeggen dat ze nog van de haven naar het aflevercentrum moeten.MartijnMartijn schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:35:
Wie heeft er ervaring met auto's die op 'Snel leverbaar' staan?
Als je dit privé koopt, en snel kan bevestigen en betalen, dan zou het in 1 week kunnen lukken, maximum 2 weken tenzij er iets tussen komt.
ik mag donderdag ophalen in Tilburg, VIN toegewezen en SMS bevestigd gekregen!heliozje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:41:
[...]
UPDATE: zojuist een sms’je gehad dat ik 11 mei kan ophalen! Wow!
WatzNjew!
Hoi,dedmen7 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:42:
Hoi allemaal
Ik stond uiteindelijk, na een paar aanpassingen, op 2 mei - 16 mei. Ik had al een VIN en de datum aflevering op de eindfactuur stond op 9 mei. Volgens mij gewoon een beetje in het midden van de periode.
Na 2 mei had ik nog niks gehoord, dus heb ik effe gebeld. Daar werd direct gezegd dat vóór 16 mei sowieso niet haalbaar was en het eerder 16 mei - 20 mei zou worden. Een uur later ontving ik de SMS met de datum en tijd: 24 mei. Daar staan overigens nog wel "kleine" lettertje bij dat de datum nog kan wijzigen.
En dat vind ik dan weer lastig. Maar gaat vast allemaal goed komen.
Voor zover je dat nog niet gedaan hebt, zou ik gewoon effe bellen..
Besteld, afleverdatum is tussen vandaag en de 15e van mei!DennusB schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:38:
[...]
Dat zijn echt voorraad modellen, in ideale case kan je hem binnen een week rijden dan.
Hangt toch af van je leasemaatschappij?r0bin089 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:50:
Iemand die een ex lease / huurauto in de buurt van het Tesla aflevercentrum heeft kunnen inlveren? Tips zijn welkom
Die zal iets in de buurt moeten hebben.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Neem aan dat het normale auto's zijn? Geen refurbished, retouren, 2 jaar oude voorraad, etc?Tommie12 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:12:
[...]
Binnenkort beschikbaar wil normaal zeggen dat ze nog van de haven naar het aflevercentrum moeten.
Als je dit privé koopt, en snel kan bevestigen en betalen, dan zou het in 1 week kunnen lukken, maximum 2 weken tenzij er iets tussen komt.
Gewoon auto's die "teveel"geleverd zijn in de afgelopen tijd?
Ja. Tesla ramt gewoon de boot vol en hoopt/verwacht dan nog bestellingen moeten komen te matchen. Als er nieuw bij staat zijn het gewoon nieuwe modellen die (nog) “over” zijn.Fly-guy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:28:
[...]
Neem aan dat het normale auto's zijn? Geen refurbished, retouren, 2 jaar oude voorraad, etc?
Een refurbished of retour kan er natuurlijk tussen zitten, maar dan zou je moeten zien dat de km stand wat hoger is, en dan is de korting ook wat hoger. Refurbished heb ik nog nooit in een omschrijving gezien, demo wel.Fly-guy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:28:
[...]
Neem aan dat het normale auto's zijn? Geen refurbished, retouren, 2 jaar oude voorraad, etc?
2 jaar oude voorraad… denk het niet.
Ik zou hem komende maandag kunnen ophalen, dat heb ik inmiddels zelf verzet naar woensdag 17 en is akkoord bevonden. Dat ging snel!Isniedood schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:18:
Net een blauwe model y LR besteld. Levertijd tussen 4 en 11 mei. Dat is snel... Dat wordt nog haasten met een laadpaal
Nu nog een checklist zoeken

Ik had een huurauto als voorloper, ik kon hem helaas nergens in de buurt van Tesla in Tilburg achterlaten. Alternatief had ik een ophaalafspraak kunnen plannen bij de dichtstbijzijnde McDonalds maar dat durfde ik niet aan. Uiteindelijk heeft een familielid me naar Tilburg gebracht en is de huurauto de dag erna op werk opgehaald.r0bin089 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:50:
Iemand die een ex lease / huurauto in de buurt van het Tesla aflevercentrum heeft kunnen inlveren? Tips zijn welkom

[Voor 97% gewijzigd door tthienpont op 09-05-2023 13:00. Reden: verkeerd topic]
https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/Isniedood schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
[...]
Ik zou hem komende maandag kunnen ophalen, dat heb ik inmiddels zelf verzet naar woensdag 17 en is akkoord bevonden. Dat ging snel!
Congrats! How does postponing works? Did you deny the planned date, or need to phone the customer service?Isniedood schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
Ik zou hem komende maandag kunnen ophalen, dat heb ik inmiddels zelf verzet naar woensdag 17 en is akkoord bevonden. Dat ging snel!
I want to release my order which is on hold now, and can only pick up the last week of May. Thus not sure how to postpone in case the planned date is ahead of when I could pick up. Thanks!

59 euro per maand is voor all risk? Promovendum was bij mij rond de 75 via de telefoon._Richie_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:01:
[...]
Even gebeld met Tesla Groningen en ophalen op 5-5!
(PS: verzekeringen bekeken, inshared is bij mij het goedkoopst (59E/mnd), promovendum wou me niet hebben, komt wrs omdat Kenteken aan MY Perf is gekoppeld).
Heb geen flauw idee op welke boot de M3 RWD SolidBlack, zwart, 18” staat maar we zien het wel.
Het zegt niets maar bij het vorige kwartaal begon het bij mij (en andere januari orders) ook enthousiast met levering 15 februari. Uiteindelijk is iedereen gewoon in de laatste 2 weken van het kwartaal gedrukt; 8 weken later. Elke week schoof het een week op.TheBruce schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:22:
Zojuist is het venster voor aflevering verschoven van 8-22 mei naar 15-26 mei.
Heb geen flauw idee op welke boot de M3 RWD SolidBlack, zwart, 18” staat maar we zien het wel.
First I had a delivery range of 1 week time. Eventually they set it to a fixed date in the sms.xmflsct schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:14:
[...]
Congrats! How does postponing works? Did you deny the planned date, or need to phone the customer service?
I want to release my order which is on hold now, and can only pick up the last week of May. Thus not sure how to postpone in case the planned date is ahead of when I could pick up. Thanks!
In the sms they asked whether I was okay with the date and I replied with NEE. There is no automatic reply so at first I thought nothing happened. A day later they asked me what day and time I would like to pick it up.
You do have to pick it up within 7 days
[Voor 11% gewijzigd door Isniedood op 09-05-2023 19:08]
Thanks a lot! So I still cannot reliably get away with the 7 days pickup limit. In this case I will wait a bit on releasing my order.Isniedood schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:06:
[...]
First I had a delivery range of 1 week time. Eventually they set it to a fixed date in the sms.
In the sms they asked whether I was okay with the date and I replied with NEE. There is no automatic reply so at first I thought nothing happened. A day later they asked me what day and time I would like to pick it up.
You do have to pick it up within 7 days
Het is ongeveer 56 eur/maand bij ABN trouwens. Maar heeft te maken met allerlei zaken natuurlijk; 18 schadevrije jaren; Groningen...40+Russel88 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:40:
[...]
59 euro per maand is voor all risk? Promovendum was bij mij rond de 75 via de telefoon.

Dat had ik ook, en de afleverlocatie verschoof van Tilburg naar Utrecht.. haha.TheBruce schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:22:
Zojuist is het venster voor aflevering verschoven van 8-22 mei naar 15-26 mei.
Update: Vrijdagmiddag mag ik hem dan toch ophalen in Tilburg!TwOkkie schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:11:
[...]Update: nog steeds geen update,

Drie treinen en een bus om er te komen en dan in een uurtje weer naar huis. Of zal ik een omweggetje maken?
[Voor 3% gewijzigd door TwOkkie op 09-05-2023 23:13]
Thanks for help! LM gebeld. Wisten eerst niet wat een RN nummer was. Na lang zoeken nummer gevonden. Tesla gebeld… blijkt dat die wagen al een tijdje in de depot in Sint Niklaas staat te wachten. Als alles goed gaat mag ik hem 20/5 afhalen. Niet in Hasselt, maar in Brugge. 😂Tommie12 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:23:
[...]
Je zou op zijn minst aan een RN nummer moeten geraken.
En ja, die config is normaal snel leverbaar….
We wachten af. Het VIN is bekend dus ergens dobbert er een M3 rond die mijn kant op komt 😊Maurice- schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Het zegt niets maar bij het vorige kwartaal begon het bij mij (en andere januari orders) ook enthousiast met levering 15 februari. Uiteindelijk is iedereen gewoon in de laatste 2 weken van het kwartaal gedrukt; 8 weken later. Elke week schoof het een week op.
Utrecht ipv Tilburg zou mij prima uitkomen. Kan alleen nergens de beoogde afleverlocatie vinden. Waar vond u die?Martijntj schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 19:37:
[...]
Dat had ik ook, en de afleverlocatie verschoof van Tilburg naar Utrecht.. haha.
Werd mij per e-mail medegedeeldTheBruce schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:07:
[...]
Utrecht ipv Tilburg zou mij prima uitkomen. Kan alleen nergens de beoogde afleverlocatie vinden. Waar vond u die?

Ja! Die ene mooiste is van mij.tescione schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:53:
Er worden straks weer wat mensen blij gemaakt!
[Afbeelding]

[Voor 3% gewijzigd door Ditiseendrill op 10-05-2023 11:56]
Nu heb ik, op voorstel vanuit hun, alvast een M3 besteld direct bij Tesla, maar loop ik vast bij het registratieproces achter af. Krijg ik pas een VIN nummer op het moment dat dat is ingevuld of hoef ik dat niet te doen, want op het eind van het invullen staat:
Daarnaast is de levering nu opeens in Tilburg (woon zelf in Groningen) en wil dus niet zelf daar naartoe om op te halen, maar laat LM nu bij mij thuis afleveren.Let op: wijzigingen van registratiegegevens kunnen na het verzenden niet in de Tesla-account worden doorgevoerd
Je krijgt direct een RN en pas een VIN als je een specifiek voertuig is toegewezen, dat kan dus wel even duren.hsb85 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:03:
Krijg ik pas een VIN nummer op het moment dat dat is ingevuld of hoef ik dat niet te doen, want op het eind van het invullen staat:
Tilburg is de standaard leverlocatie. Soms Utrecht, Rotterdam of Groningen. Dat zal je met de LM moeten afstemmen, niet met Tesla.Daarnaast is de levering nu opeens in Tilburg (woon zelf in Groningen) en wil dus niet zelf daar naartoe om op te halen, maar laat LM nu bij mij thuis afleveren.
"Er is een RN-nummer en staat op een vracht, dan is t kwestie van weken. Reden dat er nog niet meteen geleverd kan worden is vanwege voorraad beheer en afgifte volgorde". Het zou nog 1 tot maximaal 4 weken duren.
Ik ben benieuwd. Het is allemaal een beetje vaag. Ik kan nog vooruit met een tijdelijke dieselslurper.
De officiële bevestiging die de LM zou sturen binnen 10 werkdagen heb ik ook nooit gezien.
Heb zelf Tesla vorige week gebeld en toen te horen gekregen dat de levering waarschijnlijk tussen 11 en 25 mei plaats vindt, maar ik heb er een hard hoofd in op deze manier.
Iemand enig idee hoe ik toch aan de juiste info kom en de LM op dreef krijg?
Je LM moet helemaal niet aan de bak. De bal ligt helemaal bin Tesla als er al een VIN toegewezen is. Je zal trouwens de auto pas zien in de app op moment van afhalen.IvarKooij schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:58:
Ik word inmiddels ook een beetje gek van de LM. Heb 24 april mijn M3 wit ,black interieur, standaard in bestelling gedaan. Volgens Tesla is er al een VIN toegewezen, echter gebeurd er niks in de tesla app en zegt de LM ook van niks te weten.
De officiële bevestiging die de LM zou sturen binnen 10 werkdagen heb ik ook nooit gezien.
Heb zelf Tesla vorige week gebeld en toen te horen gekregen dat de levering waarschijnlijk tussen 11 en 25 mei plaats vindt, maar ik heb er een hard hoofd in op deze manier.
Iemand enig idee hoe ik toch aan de juiste info kom en de LM op dreef krijg?
Tesla moet nog wat documenten afhandelen, je auto op de juiste plaats krijgen en je dan verwittigen. Komt wel goed hoor.
Alright, dan wacht ik het voor nu gewoon afTommie12 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:45:
[...]
Je LM moet helemaal niet aan de bak. De bal ligt helemaal bin Tesla als er al een VIN toegewezen is. Je zal trouwens de auto pas zien in de app op moment van afhalen.
Tesla moet nog wat documenten afhandelen, je auto op de juiste plaats krijgen en je dan verwittigen. Komt wel goed hoor.

Yep, ik was er ook schuldig aan.IvarKooij schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Alright, dan wacht ik het voor nu gewoon af. Kan een beetje slecht tegen de vage/geen terugkoppeling, maar volgens mij is dat een welbekend probleem als ik dit forum een beetje in de gaten houd.
Alleen heeft bij mij de LM zowat alle fouten gemaakt die ze konden maken (bij ons moet de eigenaar de nummerplaat aanvragen en dan naar de garage versturen, en ze stuurden dat naar een fout adres...).
Maar de verkopers en de aflevercentra van Tesla zijn gewoon totaal overbelast, en nemen geen telefoons op. Dat zou anders mogen...
Haha begrijpelijk, ik sta ook echt te popelen om mijn auto in ontvangst te nemen! Ik kreeg gister uit het niets een mail binnen op mijn zakelijke e-mail of ik mijn Tesla account wilde voltooien. Ik heb dit maar gedaan, maar geen idee wat dit betekend?IvarKooij schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Alright, dan wacht ik het voor nu gewoon af. Kan een beetje slecht tegen de vage/geen terugkoppeling, maar volgens mij is dat een welbekend probleem als ik dit forum een beetje in de gaten houd.
Deze heb ik anderhalve week geleden ook ontvangen, maar tot op heden geen nieuwe updatesOmslachtig012 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Haha begrijpelijk, ik sta ook echt te popelen om mijn auto in ontvangst te nemen! Ik kreeg gister uit het niets een mail binnen op mijn zakelijke e-mail of ik mijn Tesla account wilde voltooien. Ik heb dit maar gedaan, maar geen idee wat dit betekend?
Ik heb zelf een zwarte Model 3 RWD met zwart interieur. Ik zal hier zeker updates geven, wellicht hebben wij dezelfde 'batch'.IvarKooij schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:40:
[...]
Deze heb ik anderhalve week geleden ook ontvangen, maar tot op heden geen nieuwe updates
[Voor 0% gewijzigd door Omslachtig012 op 11-05-2023 09:44. Reden: typo]
Dat zou zomaar eens kunnen. Fingers crossed 🤞Omslachtig012 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Ik heb zelf een zwarte Model 3 RWD met zwart interieur. Ik zal hier zeker updates geven, wellicht hebben wij dezelfde 'batch'.
Dat wil niet zo heel veel zeggen, buiten dat Tesla je bestelling goed ontvangen heeft.Omslachtig012 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Haha begrijpelijk, ik sta ook echt te popelen om mijn auto in ontvangst te nemen! Ik kreeg gister uit het niets een mail binnen op mijn zakelijke e-mail of ik mijn Tesla account wilde voltooien. Ik heb dit maar gedaan, maar geen idee wat dit betekend?
Zou ook het moment moeten zijn dat er een RN beschikbaar is (gaat meestal naar de leasing).
Bij mij was deze registratie op 22/2 en sindsdien niets meer, dus het kan even wachten zijn.. (Model Y LR Blauw met trekhaak)
Maar het is ook niets voor mij, wachten zonder richtdatum, als ik informeer blijft het vak een maand, dus heb je ook niets aan.
Je zou toch verwachten dat er aan de Tesla kant een planning achter zit, ook in de productie.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.