Hier ook een witte RWD besteld in oktober, had een leverdatum tussen vandaag en 6-feb. Net even gebeld omdat ik nog geen afspraak of kenteken heb, en te horen gekregen dat ze ook riching 2e/3e week feb gaan.pretpik schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:09:
Zojuist Tesla gebeld en hier ook een leverdatum 3e of 4e week februari doorgekregen! Helaas nog geen SMS of info van de LM. Een witte Y RWD besteld op 03-01.
damn hier een Y RWD besteld zwart / zwart / 20inch / trekhaak in november maar nog niks gehoord...WAvanBuren schreef op maandag 23 januari 2023 @ 07:47:
YES! witte RWD met trekhaak besteld op 19-1 en sinds vanochtend staat de leverdatum op 14-2 tot 28-2. Hoop echt dat dit klopt want heb de huidige auto sinds zaterdag verkocht...
Er staat er 1 precies zo direct leverbaar in TilburgNL_Scratch schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:26:
[...]
damn hier een Y RWD besteld zwart / zwart / 20inch / trekhaak in november maar nog niks gehoord...
jup heb de LM al gecontacteerd, moet die natuurlijk wel voor de nieuwe cataloguswaarde geregistreerd zijn voor bijtelling.BigB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:28:
[...]
Er staat er 1 precies zo direct leverbaar in Tilburg
nog liever zonder tekhaak en deze achteraf erop laten zette (minder bijtelling )
[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 23-01-2023 13:32 ]
Geen witte? Ik kan nog wisselen hoor, ik heb niks te doen met LM :-)BigB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:28:
[...]
Hou er rekening mee dat als het net zo gaat als eind december dat auto's op de boot die nog niet toegekend zijn aan orders als 'direct leverbaar' staan maar net zoals alle andere auto's nog onderweg naar NL en dus niet echt direct leverbaar.BigB schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:28:
[...]
@dirkmuis ik heb hetzelfde als jij; heb 15 januari besteld maar nog geen levertijd bekend (Witte LR, zwarte bekleding, trekhaak). Ik hoop wel dat hij na 6 feb pas komt eigenlijk, want daar had ik (financieel) iig rekening mee gehouden haha
Ach van mij mag ie morgen komen. Of in feb. Ik zie het wel.
13-01 MY RWD wit verder default besteld, 20 februari ophalen, vandaag eindfactuur in account en VIN
Hmm VIN zit op de HOEGH TRAPPER die de 22e pas aankomt in Zeebrugge, we gaan het zien
Hmm VIN zit op de HOEGH TRAPPER die de 22e pas aankomt in Zeebrugge, we gaan het zien
[ Voor 31% gewijzigd door BigB op 23-01-2023 16:23 ]
Komt ie eerder neem ik de jouwe, jij de mijne :-)Djerro123 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:07:
@dirkmuis ik heb hetzelfde als jij; heb 15 januari besteld maar nog geen levertijd bekend (Witte LR, zwarte bekleding, trekhaak). Ik hoop wel dat hij na 6 feb pas komt eigenlijk, want daar had ik (financieel) iig rekening mee gehouden haha
Ik vermoed van wel dus. Gisteren die taxatie geannuleerd en vandaag VIN toegewezen. Levering Jan 23-30CenturioBe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Houdt dit de toewijzing van VIN tegen?
Op 9/1 na de bestelling ook meteen aangevraagd maar staat nog steeds op "Inruiltaxatie wordt uitgevoerd". Ga er vanuit dat de offerte redelijk laag gaat zijn, dus het zou zonde zijn als ik hierdoor langer moet wachten op levering.
Quicksilver/zwart MYLR met trekhaak.
Hmmm zal ik wisselen.....CenturioBe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:12:
[...]
K
Ik vermoed van wel dus. Gisteren die taxatie geannuleerd en vandaag VIN toegewezen. Levering Jan 23-30
Vrijdag een order geplaatst voor een MY LR in de kleur quicksilver met 20 inch velgen en trekhaak.
Verwachte leverdatum gaven ze aan feb-mrt.
Vandaag de order omgezet naar een witte MY RWD, verder standaard.
Direct na aanpassing was de VIN al bekend en staat levering op 10-24 februari.
Ik vermoed dat de auto onderweg is of zelfs al in Tilburg staat. Zou me niets verbazen als deze eerder geleverd gaat worden.
Voor mijn redenen om de bestelling te wijzigen zie het andere draadje over de model y.
Ik vermoed dat de auto onderweg is of zelfs al in Tilburg staat. Zou me niets verbazen als deze eerder geleverd gaat worden.
Voor mijn redenen om de bestelling te wijzigen zie het andere draadje over de model y.
Voer je VIN hier eens inWillianv schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:04:
Vrijdag een order geplaatst voor een MY LR in de kleur quicksilver met 20 inch velgen en trekhaak.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Krijg een melding dat ze de zending niet kunnen traceren.
Ik heb een donker vermoeden dat de auto al in Tilburg is. De TA vroeg ook nadrukkelijk of het een probleem was als deze spoedig geleverd zou worden.
Ik heb een donker vermoeden dat de auto al in Tilburg is. De TA vroeg ook nadrukkelijk of het een probleem was als deze spoedig geleverd zou worden.
En de levertijd is vervroegd naar:zeeg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:16:
[...]
Zaterdag 14-1 besteld, net is de verwachte levertijd aangegeven: Februari 27 - Maart 14.
MY RWD wit.
"Estimated Delivery: February 13 - February 27
We will reach out to schedule your delivery soon."
De RWD's stonden als eerder in de productielijn denk ik.....
Mijn M3LR (wit, 18 inch, zwart interieur) heeft nu ook een verwachte levering, tussen 9 en 23 feb! Maandag de 16e besteld. Gaat hard nu.
Kun je aan de hand van het VIN zien welk schip die staat? Ik zelf heb geen VIN (want lease) maar hoorde wel dat hij nog op de boot staat en ze hem 20 februari verwachten uit te leveren mocht alles volgens plan verlopen. Ik denk dat wij in dezelfde batch zittenzeeg schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:09:
[...]
En de levertijd is vervroegd naar:
"Estimated Delivery: February 13 - February 27
We will reach out to schedule your delivery soon."
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Werkgever heeft vandaag mijn Tesla model Y besteld. De standard range, in het grijs, met trekhaak. Welke levertijd moet ik rekening mee houden? Website van Tesla gaf aan levering in januari/februari, maar dat klinkt heel vlot.
Ik heb leverdatum vandaag t/m 6 feb en kreeg vandaag te horen dat de auto nog op een boot staat die binnen nu en een week in Zeebrugge komt (niet op de VIN tracker van Hoegh) en dat kenteken binnenkort bekend wordt zodra ze de papieren terug hebben van RDW. In principe komen de auto's 'op kenteken' de boot af, dat was in December ook het geval, dus als er geen kenteken bekend is dan zal de auto hoogstwaarschijnlijk nog niet in de EU zijn.Willianv schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:57:
Krijg een melding dat ze de zending niet kunnen traceren.
Er zijn er nog een paar onderweg:Sander schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:03:
[...]
Ik heb leverdatum vandaag t/m 6 feb en kreeg vandaag te horen dat de auto nog op een boot staat die binnen nu en een week in Zeebrugge komt (niet op de VIN tracker van Hoegh) en dat kenteken binnenkort bekend wordt zodra ze de papieren terug hebben van RDW. In principe komen de auto's 'op kenteken' de boot af, dat was in December ook het geval, dus als er geen kenteken bekend is dan zal de auto hoogstwaarschijnlijk nog niet in de EU zijn.
HOEGH ASIA ETA Zeebrugge DELAYED by weather to 25 Jan . Currently alongside in Le Havre.
GOLD XING ETA Zeebrugge 29 Jan. Now in the Med and on schedule.
GRANDE CALIFORNIA ETA Zeebrugge 30 Jan. Barcelona on 25 Jan.
Maar daar maken ze de RWD niet, en voorlopig enkel wit, zwart en quicksilver.dirkmuis schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:38:
En dan nog de Berlijn leveringen
Blauw zou de volgende kleur worden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
En het scheelt weer een paar duizend euro. Welk draadje bedoel je precies?Willianv schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:04:
Scheelt een aftermarket trekhaak nu zoveel qua bijtelling?
Dat past beter in andere topics. En kan je natuurlijk prima heel erg snel zelf berekenen.dirkmuis schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:07:
Scheelt een aftermarket trekhaak nu zoveel qua bijtelling?
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Op 29 december een Zwarte MYP besteld. Jammer genoeg nog geen levertijdindicatie, behalve toen ik hem bestelde tussen januari en maart. Ook nog geen VIN toegewezen gekregen. Iemand die wel al een Performance in bestelling heeft staan met meer duidelijkheid?
Ik heb op 23 september en MYP zwart/zwart trekhaak besteld. Stond toen levertijd nov-jan. Nog geen duidelijkheid wanneer deze komt helaas.DaannO schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
Op 29 december een Zwarte MYP besteld. Jammer genoeg nog geen levertijdindicatie, behalve toen ik hem bestelde tussen januari en maart. Ook nog geen VIN toegewezen gekregen. Iemand die wel al een Performance in bestelling heeft staan met meer duidelijkheid?
Inmiddels levertijd met 1 week vervroegd naar Feb. 20 - Maart 6. Ook een VIN toegewezen gekregen en daaraan te zien dat hij op de Hoegh Trapper staat die onderweg is om gelost te worden in Zeebrugge op 22-02. Spannendt!n0 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:17:
Na initieel een blokkade op levering niet eerder dan 1 Jan. 2023, wegens prive aanschaf > jonger bouwjaar, dan nu ook hier een lever indicatie gekregen. Verwachte levertijd: Februari 26 - Maart 14
MY/RWD/W/20 besteld op 26-10-22 (eerst zwart, begin januari toch veranderd naar wit, na ze in het echt naast elkaar gezien te hebben)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rIsNcYTvojhRPzwNpau5AMWr.png?f=user_large)
Tip voor anderen wellicht die nog aan het wachten zijn, ik heb mijn hidden VIN niet kunnen vinden op de 'oude' manier van zoeken in de pagina source, namelijk via "5YJ", maar enkel via "VIN" zoekopdracht en dan de regels doorpluizen.
Na de prijsverlaging heb ik mijn order dus laten aanpassen. Dat heeft met onze HR en de leasemaatschappij nogal wat voeten in de aarde gehad. Maar ik heb mijn persoonlijke bijdrag kunnen verlagen en de EAP er in kunnen laten steken.
De situatie die Tesla "veroorzaakt" heeft met de prijsverlaging, daar is geen enkele leasemaatschappij op voorbereid. Het heeft echt een pak telefoontjes en mails geduurd...
En nu hopen dat er een blauwe LR met witte zeteltjes op één van die boten staat, of dat Berlijn zijn blauwe verf mag bovenhalen.
Als ik mijn config nu op de site probeer, dan staat daar wel Februari-Maart, dus we hopen dat het Februari wordt.
De situatie die Tesla "veroorzaakt" heeft met de prijsverlaging, daar is geen enkele leasemaatschappij op voorbereid. Het heeft echt een pak telefoontjes en mails geduurd...
En nu hopen dat er een blauwe LR met witte zeteltjes op één van die boten staat, of dat Berlijn zijn blauwe verf mag bovenhalen.
Als ik mijn config nu op de site probeer, dan staat daar wel Februari-Maart, dus we hopen dat het Februari wordt.
Zijn er hier ook mensen die de auto ‘private leasen’?
Ik zou wel verwachten dat dit precies hetgeen is waarbij een leasemaatschappij z'n waarde (niet) kan bewijzen. Tesla gaf zelf ook al redelijk snel aan dat auto's die binnen de herroepingstermijn waren besteld gewoon de lagere prijs zouden krijgen. Leasemij zou daarop gewoon voor iedere berijder dit netjes in orde moeten maken.Tommie12 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:49:
Na de prijsverlaging heb ik mijn order dus laten aanpassen. Dat heeft met onze HR en de leasemaatschappij nogal wat voeten in de aarde gehad. Maar ik heb mijn persoonlijke bijdrag kunnen verlagen en de EAP er in kunnen laten steken.
Maar goed, je zag ook al snel verschil in maatschappijen wat betreft competentie in het afrekenen van Supercharger kosten. Volgens mij zijn er nog steeds maatschappijen waarbij ze dan stukje gewoon niet geregeld krijgen op een goede manier waardoor de berijder niet met bonnetjes of facturen hoeft te hannesen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De mijne zonder trekhaak besteld op 30 aug 22, nog geen nieuws. Iemabd die in mei had besteld kreeg nu een lever range begin feb.DaannO schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
Je merkt heel duidelijk dat ze nog niet gewoon zijn om EV's te bestellen, en de werkwijze van Tesla te volgen.Jeroenneman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:07:
[...]
Ik zou wel verwachten dat dit precies hetgeen is waarbij een leasemaatschappij z'n waarde (niet) kan bewijzen. Tesla gaf zelf ook al redelijk snel aan dat auto's die binnen de herroepingstermijn waren besteld gewoon de lagere prijs zouden krijgen. Leasemij zou daarop gewoon voor iedere berijder dit netjes in orde moeten maken.
Maar goed, je zag ook al snel verschil in maatschappijen wat betreft competentie in het afrekenen van Supercharger kosten. Volgens mij zijn er nog steeds maatschappijen waarbij ze dan stukje gewoon niet geregeld krijgen op een goede manier waardoor de berijder niet met bonnetjes of facturen hoeft te hannesen.
Ik heb een laadkaart, maar of en hoe SUC sessies afgerekend worden... geen idee. Ik heb alvast een Tesla account en daar heb ik mijn CC aan gekoppeld.
Nu verwacht ik dat niet zo dikwijls nodig te hebben, maar ik denk wel dat ze zelf gaan snappen dat het eenvoudiger is om die laadsessie rechtstreeks met hen af te rekenen. Mogelijk moeten ze daarvoor nog een API of zo maken, we zien wel hoe dat gaat.
Ik prijs me gelukkig dat ALD dit al jaren snapt. Ik plug in, en de kosten komen automatisch bij ALD.Tommie12 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:22:
[...]
Je merkt heel duidelijk dat ze nog niet gewoon zijn om EV's te bestellen, en de werkwijze van Tesla te volgen.
Ik heb een laadkaart, maar of en hoe SUC sessies afgerekend worden... geen idee. Ik heb alvast een Tesla account en daar heb ik mijn CC aan gekoppeld.
Nu verwacht ik dat niet zo dikwijls nodig te hebben, maar ik denk wel dat ze zelf gaan snappen dat het eenvoudiger is om die laadsessie rechtstreeks met hen af te rekenen. Mogelijk moeten ze daarvoor nog een API of zo maken, we zien wel hoe dat gaat.
Geen gezeik.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Oei, ALD vind ik niet zo geweldig. Wagen besteld sinds eind augustus. Als je informeert weten ze van niets, kennen het RN-nr niet en geven totaal geen info terug. Niet zo’n positieve ervaring met ALD dus bij mij. Ik hoop dat de SUC-kosten vlot gaan lopen zoals je aangeeft.Jeroenneman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:32:
[...]
Ik prijs me gelukkig dat ALD dit al jaren snapt. Ik plug in, en de kosten komen automatisch bij ALD.
Geen gezeik.
Als ik zoek op VIN nummer vind ik het volgende:pretpik schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:28:
[...]
Kun je aan de hand van het VIN zien welk schip die staat? Ik zelf heb geen VIN (want lease) maar hoorde wel dat hij nog op de boot staat en ze hem 20 februari verwachten uit te leveren mocht alles volgens plan verlopen. Ik denk dat wij in dezelfde batch zitten.
HÖEGH TRAPPER (TRPR) M
Voyage 38
Load Port TAICANG
Planned Load 18.01.2023
Departure Date 18.01.2023
Discharge Port ZEEBRUGGE
Arrival Date 22.02.2023
Zaterdag 14-01 witte MY RWD besteld, leverdatum staat nu op 13-02 / 27-02. Onderwater ook al een VIN nummer gekoppeld. Waar kan ik de VIN nummers controleren met de schepen? Al gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door dejury op 24-01-2023 14:47 ]
Nounou, zou de AWD dan echt achteraan komen....
Ik zie in de broncode wel is_vin_assigned op true staan, maar kan geen vin ontdekken. Waar kan ik verder op zoeken?dejury schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:45:
Zaterdag 14-01 witte MY RWD besteld, leverdatum staat nu op 13-02 / 27-02. Onderwater ook al een VIN nummer gekoppeld. Waar kan ik de VIN nummers controleren met de schepen? Al gevonden.
LRWAlamo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:00:
[...]
Ik zie in de broncode wel is_vin_assigned op true staan, maar kan geen vin ontdekken. Waar kan ik verder op zoeken?
https://chrome.google.com...ohmlomkjgbgkcbknncblpfanfAlamo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:00:
[...]
Ik zie in de broncode wel is_vin_assigned op true staan, maar kan geen vin ontdekken. Waar kan ik verder op zoeken?
Mocht je Chrome gebruiken...Geen idee of het werkt, mijn account is lease dus dan kan je sowieso geen VIN zoeken
Net Tesla Tilburg aan de lijn gehad. Ze hebben zelf een AWD te koop staan, maar die is nog niet geleverd:
https://www.tesla.com/nl_...s=new&redirect=no#payment
Verwachting voor wit, awd, trekhaak, zwart interieur is eind feb, begin maart werd mij verteld zojuist.
https://www.tesla.com/nl_...s=new&redirect=no#payment
Verwachting voor wit, awd, trekhaak, zwart interieur is eind feb, begin maart werd mij verteld zojuist.
Hier net een sms gehad dat levering binnenkort plaats zal gaan vinden. VIN niet kunnen vinden op de Hoegh Asia (heb alleen laatste 6 nummers gekregen), maar gezien verwachte levering laatste week januari eerste week februari vermoed ik wel dat ie daarop staat. Ben benieuwd wanneer de concrete leverafspraak volgt! Iemand enig idee/ervaring?
Veel VIN's hier van Y-bestelling van vorige week. Hier ook Tweakers die vorige week een M3 RWD hebben besteld? Bij mij nog geen VIN of verwachte leverdatum.
Ik heb een Model 3 LR besteld op 16 januari maar nog geen VIN. Wel verwachte leverdatum 9-23 feb.Maurice- schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:38:
Veel VIN's hier van Y-bestelling van vorige week. Hier ook Tweakers die vorige week een M3 RWD hebben besteld? Bij mij nog geen VIN of verwachte leverdatum.
[ Voor 4% gewijzigd door Alamo op 24-01-2023 16:52 ]
Wat ik begreep worden VINs uitgedeeld als de boot even onderweg is. Vaak is Suez een graadmeter hiervoor. Zie https://tesla-updates.github.io/ voor locaties.
Ik had de grote broek aangetrokken en vorige week zaterdag de MY LR Wit, zwart interieur + trekhaak besteld (zelfde config als @dirkmuis volgens mij ). Na toch weer twijfelen en wat steekhoudende argumenten links en rechts vandaag besloten om toch voor de RWD te gaan. Gebeld, werd gevraagd of ik het op de mail wilde zetten. Gemaild, rond 13:00, en zojuist om 17:15 een aangepaste order bevestiging binnen.
Wat blijkt: levering 24 januari - 31 januari
Helaas zijn ze de trekhaak vergeten bij het omzetten, mijn totaal bedrag is dus nu een kale MY RWD zonder trekhaak. Ik heb ze maar weer even gemaild, zullen ze vast wel recht weten te zetten.
Toen ik del levertijd zag was ik heel blij, dus ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt
We gaan het zien de komende jaren, ik ga in ieder geval al heel veel plezier beleven van het weer hebben van mobiliteit (hebben nu geen auto).
Wat blijkt: levering 24 januari - 31 januari
Helaas zijn ze de trekhaak vergeten bij het omzetten, mijn totaal bedrag is dus nu een kale MY RWD zonder trekhaak. Ik heb ze maar weer even gemaild, zullen ze vast wel recht weten te zetten.
Toen ik del levertijd zag was ik heel blij, dus ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt
13/01 de LR QS met trekhaak besteld en vandaag verwachte levering 27/01-12/02
Dat zou wel erg leuk zijn 😁
Maakt het eigenlijk uit of je direct volledig betaalt?Peter_J_ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:23:
13/01 de LR QS met trekhaak besteld en vandaag verwachte levering 27/01-12/02
Of doe je dat nu vlak voor levering pas?
De levering van mijn leaseauto, M3 RWD (rood, zwart interieur, verder standaard) staat gepland op maandag 6 februari! Besteld op 23 mei 2022. Ik heb wel halverwege de kleur gewijzigd naar rood, wat iets invloed kan hebben gehad op de levertijd. Maar rood vind ik toch wel erg cool op de M3.
Verder lease, dus alles gaat net iets onhandiger met een leasemanager tussen Tesla en mij in. Ook zie je zelf online niks over je bestelling, dus moet je zowel je lease manager als Tesla een beetje stalken om info, en laten controleren of alles klopt 😅
Maar de afspraak staat, dus ik heb iets om naar uit te kijken!
Verder lease, dus alles gaat net iets onhandiger met een leasemanager tussen Tesla en mij in. Ook zie je zelf online niks over je bestelling, dus moet je zowel je lease manager als Tesla een beetje stalken om info, en laten controleren of alles klopt 😅
Maar de afspraak staat, dus ik heb iets om naar uit te kijken!
[ Voor 5% gewijzigd door Sanny1987 op 24-01-2023 19:00 ]
Enkel de 250€ reservering betaald tot dusverHidde schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:55:
[...]
Maakt het eigenlijk uit of je direct volledig betaalt?
Of doe je dat nu vlak voor levering pas?
Waar vind je het kenteken dan? ik zoek me suf maar kan niks vinden. VIN is wel al bekend (staat ook gewoon op de pagina zelf van mijn auto), maar zie geen kenteken.Maurice- schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:57:
[...]
Heb je de broncode van je Tesla pagina gecheckt? Daar staat naast je VIN ook een kenteken. (Bij mij "null" maar M3 uit China..)
Ik wacht inmiddels al bijna een week op het contract van de LM voor een MY LR QS + trekhaak. Dat ik begin te twijfelen om zelf de reservering a € 250,- te doen, zodat de auto hopelijk sneller geleverd kan worden zodra het contract getekend is (dat ik wel die reservering na het contract tekenen overdraag aan de LM.) De auto heb ik namelijk liever gisteren dan vandaag (voel mij net een klein kind die niet kan wachten, haha)
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
Herkenbaar maar ik zou in geval van Lease niet zelf aan de bak gaan. De kans is aannemelijk dat je jouw bestelling naar iemand anders ziet gaan dan de lease maatschappij, en zo heb jij 250 euro verspeeld en ben je alsnog niet sneller.Archiebald schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:16:
Ik wacht inmiddels al bijna een week op het contract van de LM voor een MY LR QS + trekhaak. Dat ik begin te twijfelen om zelf de reservering a € 250,- te doen, zodat de auto hopelijk sneller geleverd kan worden zodra het contract getekend is (dat ik wel die reservering na het contract tekenen overdraag aan de LM.) De auto heb ik namelijk liever gisteren dan vandaag (voel mij net een klein kind die niet kan wachten, haha)
Wat zouden jullie doen?
Welke argumenten, naast levering?Djerro123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:14:
Ik had de grote broek aangetrokken en vorige week zaterdag de MY LR Wit, zwart interieur + trekhaak besteld (zelfde config als @dirkmuis volgens mij ). Na toch weer twijfelen en wat steekhoudende argumenten links en rechts vandaag besloten om toch voor de RWD te gaan. Gebeld, werd gevraagd of ik het op de mail wilde zetten. Gemaild, rond 13:00, en zojuist om 17:15 een aangepaste order bevestiging binnen.
Wat blijkt: levering 24 januari - 31 januari![]()
Toen ik del levertijd zag was ik heel blij, dus ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaaktWe gaan het zien de komende jaren, ik ga in ieder geval al heel veel plezier beleven van het weer hebben van mobiliteit (hebben nu geen auto).
In mijn geval stond het op de factuur, rechts bovenaan.Djerro123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:08:
[...]
Waar vind je het kenteken dan? ik zoek me suf maar kan niks vinden. VIN is wel al bekend (staat ook gewoon op de pagina zelf van mijn auto), maar zie geen kenteken.
24 uur vantevoren kreeg ik het ook per sms binnen samen met de meldcode. Meldcode voor verzekering zijn de laatste 4 cijfers van het vin.
Wat een aflevering, 2 handtekeningen en vervolgens “auto staat bij d4, 4e rij, als er vragen zijn even horen we het wel”. Geen uitleg/niet even meelopen moest zelfs nog vragen of ze de deur even open wilden doen zodat ik naar buiten kon. Batterij op 56%, ik verwachtte niet veel maar dit vond ik wel slecht.
Aanvankelijk was de redenatie “oh ik dacht 53k uit te geven, maar voor 3k meer kan ik nu een LR nemen” ten tijden van de prijsverlagingen. Maar nu heb ik veel argumenten voor en tegen gelezen en om eerlijk te zijn; we hebben het gewoon niet nodig. Aanvankelijk dacht ik dat ik altijd spijt zou hebben als de LR zo dichtbij is, maar ik rij te weinig om het te verantwoorden. Vroeger was het 2u per dag, nu alleen weekenden waarschijnlijk. En ja, dan kan je een hoop leuke dingen doen voor 7k verschil
Hier nog sterk aan het twijfelen tussen rwd en lr. Probeer het ook aan mezelf te verkopen dat een auto die nu 7k meer kost over 5 jaar ook nog 3k meer waard is. Dan is het nog maar 4000 euro.Djerro123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:06:
[...]
Aanvankelijk was de redenatie “oh ik dacht 53k uit te geven, maar voor 3k meer kan ik nu een LR nemen” ten tijden van de prijsverlagingen. Maar nu heb ik veel argumenten voor en tegen gelezen en om eerlijk te zijn; we hebben het gewoon niet nodig. Aanvankelijk dacht ik dat ik altijd spijt zou hebben als de LR zo dichtbij is, maar ik rij te weinig om het te verantwoorden. Vroeger was het 2u per dag, nu alleen weekenden waarschijnlijk. En ja, dan kan je een hoop leuke dingen doen voor 7k verschil
Tja je kunt er ook 5 aygo's voor kopen......ofwel 5x zo lang mobiel zijn.
Enfin ik vind de range en awd wel prettig.
Er zit mogelijk wel wat speling tussen datum in de app en de werkelijke leverdatum. De app geeft bij mij aan leverdatum 23-1 / 6-2. Ik heb Tesla even gebeld omdat het wel praktisch is met werk om te weten wanneer precies. Ze gaven aan dat ik moet uitgaan van 2de of 3de week februari.
Wellicht dat ze zelf een slag om de arm houden, maar het kan ook zijn dat ze nog verwerkingstijd nodig hebben. Ik weet niet of anderen hier ervaring mee hebben?
Wellicht dat ze zelf een slag om de arm houden, maar het kan ook zijn dat ze nog verwerkingstijd nodig hebben. Ik weet niet of anderen hier ervaring mee hebben?
13-01 besteld MY RWD wit defaultQuinto_nl schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:20:
Er zit mogelijk wel wat speling tussen datum in de app en de werkelijke leverdatum. De app geeft bij mij aan leverdatum 23-1 / 6-2. Ik heb Tesla even gebeld omdat het wel praktisch is met werk om te weten wanneer precies. Ze gaven aan dat ik moet uitgaan van 2de of 3de week februari.
App zegt 13/27 feb
Eindfactuur zegt 20 feb
VIN zegt boot komt 22 feb aan in Zeebrugge dus zal eind feb pas worden denk ik
Wanneer hadden jullie besteld?BigB schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:23:
[...]
App zegt 13/27 feb
Eindfactuur zegt 20 feb
VIN zegt boot komt 22 feb aan in Zeebrugge dus zal eind feb pas worden denk ik
Staat letterlijk in z’n post, maar heb je uit zn quote gehaald?🤔
Zeker, het is voor ieder een eigen afweging. Ik rij gewoonweg te weinig om het extra plezier te kunnen verantwoorden. Als ik er elke dag in had gereden dan was ik bij de LR geblevendirkmuis schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:38:
Tja je kunt er ook 5 aygo's voor kopen......ofwel 5x zo lang mobiel zijn.
Ik wacht ook al bijna 2 weken op een witte MY LR + trekhaak. Dus denk niet dat je hem sneller hebt wanneer je nu zelf gaat reserveren. Er zijn gewoon nog geen VIN's uitgedeeld aan deze productie combinatie.Archiebald schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:16:
Wat zouden jullie doen?
Excuses, ik moet gewoon blind zijn of zo laat geen vragen meer posten!Djerro123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:01:
[...]
Staat letterlijk in z’n post, maar heb je uit zn quote gehaald?🤔
Voor de mensen die zitten te wachten...Alamo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik heb een Model 3 LR besteld op 16 januari maar nog geen VIN. Wel verwachte leverdatum 9-23 feb.
Ik open zojuist de app en zie nu direct een VIN staan, links bovenin onder het RN nummer.
Gek genoeg op de website nog niet. Ook de Chrome extension geeft nog geen VIN.
Er is net een bootje aangekomen in Zeebrugge, en er zijn er nog een paar onderweg...Alamo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:46:
[...]
Voor de mensen die zitten te wachten...
Ik open zojuist de app en zie nu direct een VIN staan, links bovenin onder het RN nummer.
Zaterdag 28/1 af te halen. Mooi verjaardagscadeau!CenturioBe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:12:
[...]
Ik vermoed van wel dus. Gisteren die taxatie geannuleerd en vandaag VIN toegewezen. Levering Jan 23-30
Besteld op 9/1 (in het zwart) en op 20/1 naar Quicksilver veranderd. Over de levertijd alvast niet te klagen.
Hmm, heb nog geen reactie gehad op mijn email mbt de trekhaak, maar ondertussen wel een SMS gehad om te leveren op 1 feb. Daar antwoord ik nog maar even niet op denk ik, ik zal eerst maar eens bellen.Djerro123 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:14:
Wat blijkt: levering 24 januari - 31 januari![]()
Toen ik del levertijd zag was ik heel blij, dus ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaaktWe gaan het zien de komende jaren, ik ga in ieder geval al heel veel plezier beleven van het weer hebben van mobiliteit (hebben nu geen auto).
Hier niet hoor.Alamo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:46:
[...]
Voor de mensen die zitten te wachten...
Maandagavond VIN toegewezen en deze middag werd ik opgebeld om de afspraak in te plannen. België trouwens, moest dat verschillend zijn per land.Willianv schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:19:
Ben je gebeld door Tesla of heb je zelf contact opgenomen voor levering?
[ Voor 9% gewijzigd door CenturioBe op 25-01-2023 13:46 ]
Dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door monica66 op 30-01-2023 20:21 ]
Ik heb een goed aanbod gekregen van Qover. zie: https://www.tesla.com/nl_nl/support/insuremyteslamonica66 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:53:
Wij zijn van plan deze week een nieuwe Tesla op te gaan halen. Ik heb een spoedvraag die vast al meerdere keren gesteld is, maar ik kom er niet zo goed uit.
Het betreft het afsluiten van een autoverzekering.
Ik loop tegen het volgende aan:
* Ik kan de Tesla verzekeren, maar de meeste verzekeraars maken gebruik van aangesloten schadeherstelbedrijven. Als je daar geen gebruik van kan maken omdat alles via Tesla loopt, dan loopt het eigen risico gigantisch op. Zijn er verzekeringsbedrijven waar dit goed of anders geregeld is?
* de alarmklasse wordt vaak niet erkend, dit maakt de premie hoger.
* het panoramodak valt niet bij alle verzekeraars onder de ruitschadedekking, zodat je no claim omlaag gaat bij schade
Bij wie hebben jullie je Tesla verzekerd en hoe gaat deze verzekeraar hiermee om?
Ik hoor graag van jullie!
Ik en goedkoper uit dan elk andere verzekeraar. Alle glazen delen van de auto verzekerd. Wel eigen risico van €500.
[ Voor 5% gewijzigd door Governor op 25-01-2023 14:03 . Reden: Uitgebreider antwoord ]
Ik heb er een op 30 Aug besteld, laatste keer toe ik belde verwachte ze eind feb begin maart.DaannO schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:56:
Had je toevallig al een afspraak gemaakt cq VIN gekregen of is het nog radiostilte?HekkeySE schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:27:
Mijn MYP wit/wit staat nu voor levering tussen 28-01 en 13-02. Besteld op 05-05-22. Lijkt er op dat het witte interieur uit Berlijn nu ook komt. Twijfel nog of ik toch nog voor QS ga aangezien nu iedereen massaal wit besteld. Maar toch ook weer 30 euro netto per maand aan bijtelling.
Ik volg de logica van Tesla niet helemaal. Mensen die in Januari bestellen en mensen die in augustus vorig jaar besteld hebben, kunnen hun wagen op hetzelfde moment die wagen afhalen.
Er is ook geen logica. Dus daar hoef je niet naar te zoeken. Ze hebben kort na mijn bestelling de RWD geintroduceerd in NL en zijn die volle bak gaan maken en uitleveren richting einde van het jaar. Hiervoor waren maar de helft van de motoren nodig, dus meer geld voor minder onderdelen.vandenabaele schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Ik volg de logica van Tesla niet helemaal. Mensen die in Januari bestellen en mensen die in augustus vorig jaar besteld hebben, kunnen hun wagen op hetzelfde moment die wagen afhalen.
Daarna is de productie van de LR pas weer opgepakt. Maar ik had hier wel rekening mee gehouden en voor veel M3 bestellers of P-bestellers is het echt nog veel extremer (geweest). Er is geen pijl op te trekken, dat is de logica. Dus rustig wachten, blijven ademhalen en alleen beetje YT filmpjes blijven kijken voor de good vibes.
[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:13 ]
Ik dacht eerst ook dat dat de goedkoopste was, maar kwam uiteindelijk goedkoper uit bij univéGovernor schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:59:
[...]
Ik heb een goed aanbod gekregen van Qover. zie: https://www.tesla.com/nl_nl/support/insuremytesla
Ik en goedkoper uit dan elk andere verzekeraar. Alle glazen delen van de auto verzekerd. Wel eigen risico van €500.
En die accepteren wel veiligheidsysteem en andere voorwaarden?Tankcsapda schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:33:
[...]
Ik dacht eerst ook dat dat de goedkoopste was, maar kwam uiteindelijk goedkoper uit bij univé
Nope. Nog stilte.Governor schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Had je toevallig al een afspraak gemaakt cq VIN gekregen of is het nog radiostilte?
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
zojuist bericht gehad van LM over mijn MY RWD zwart-zwart trekhaak 20 inch
besteld november
verwachte levering eind februari
Vin nummer inmiddels binnen
besteld november
verwachte levering eind februari
Vin nummer inmiddels binnen
Ik denk dat ik hem wel gespot al heb in BerlijnGovernor schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:15:
[...]
Had je toevallig al een afspraak gemaakt cq VIN gekregen of is het nog radiostilte?
:strip_exif()/f/image/E3W3UqbO3GGPUGWEgRaH98ED.jpg?f=fotoalbum_large)
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Ben benieuwd, gister een MY RWD wit met 20" velgen, zwart interieur en trekhaak besteld. Staan er 2 op voorraad, 1 in Tilburg, 1 in Groningen. Leasemaatschappij had gezegd dat ik er zelfs wel een kon reservern, €250 aanbetalen en reserveringsnummer opsturen, dan kopen ze die specifieke auto en storten ze de €250 terug. Heb er niet zo veel haast mee (moet privé auto nog verkopen), maar kan snel gaan denk ik!
HekkeySE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:
[...]
Ik denk dat ik hem wel gespot al heb in Berlijn![]()
[Afbeelding]
Auto is geunmatched na een belletje, kon daarna zelf aanpassen en trekhaak erbij doen.Djerro123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Hmm, heb nog geen reactie gehad op mijn email mbt de trekhaak, maar ondertussen wel een SMS gehad om te leveren op 1 feb. Daar antwoord ik nog maar even niet op denk ik, ik zal eerst maar eens bellen.
Staat nog steeds in m’n account op 25-1 tot 1-2 levering maar geen vin meer. Ben benieuwd hoe lang dit uitstapje in het standaard proces gaat kosten
Ik zie de trekhaken niet 😀HekkeySE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:
[...]
[Afbeelding]
Kan je eens kijken of je die van mij ergens ziet staan?HekkeySE schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:31:
[...]
[Afbeelding]
Nadat ik mijn bestelling had omgezet (Op vrijdag omgezet, die maandag daarop zou ik de auto ophalen) heb ik nog een week lang een nieuwe leverdatum zien staan vanaf 6 dagen in het verleden tot de dag zelf die er stond genoemd. Daarna werd het:Djerro123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:47:
[...]
Auto is geunmatched na een belletje, kon daarna zelf aanpassen en trekhaak erbij doen.
Staat nog steeds in m’n account op 25-1 tot 1-2 levering maar geen vin meer. Ben benieuwd hoe lang dit uitstapje in het standaard proces gaat kosten
Verwachte levering: nog niet bekend
De levertijd is binnenkort bekend
En dat staat er nog steeds
Zonder zichtbare VIN klopt de leverdatum dus niet.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Goed om te weten! Ik hoop dat hij zo snel mogelijk komt alsnog, maar we gaan het zienTaro schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:45:
[...]
Nadat ik mijn bestelling had omgezet (Op vrijdag omgezet, die maandag daarop zou ik de auto ophalen) heb ik nog een week lang een nieuwe leverdatum zien staan vanaf 6 dagen in het verleden tot de dag zelf die er stond genoemd. Daarna werd het:
Verwachte levering: nog niet bekend
De levertijd is binnenkort bekend
En dat staat er nog steeds
Zonder zichtbare VIN klopt de leverdatum dus niet.
Hier inmiddels te horen gekregen dat mijn Model Y op de Gold Xing staat, aankomst Zeebrugge om 30-1, levering in eerste 2 weken februari
Welk model en kleur?JeroenGans schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:48:
Hier inmiddels te horen gekregen dat mijn Model Y op de Gold Xing staat, aankomst Zeebrugge om 30-1, levering in eerste 2 weken februari
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.