• Quinto_nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:50
Ik heb de eindfactuur ontvangen van de YLR w/w 20" trekhaak met de verwachte leveringsdatum van 30-1. Hij is besteld op 3 juli. Op de eindfactuur is de prijs aangepast naar de nieuwe prijs. Dus ik denk dat er boten met LR versies onderweg zijn.

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 13:39
Quinto_nl schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:16:
Ik heb de eindfactuur ontvangen van de YLR w/w 20" trekhaak met de verwachte leveringsdatum van 30-1. Hij is besteld op 3 juli. Op de eindfactuur is de prijs aangepast naar de nieuwe prijs. Dus ik denk dat er boten met LR versies onderweg zijn.
Kreeg je daar nog een mail over na de aankondigende mail (van afgelopen vrijdag) dat het binnen 48 uur zal worden aangepast ? Of heb je de wijziging zojuist in je account gezien? Ik zie in mijn account nog geen wijzigingen in de eindfactuur voor mijn YLR.

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:52
Beetje mierenneukerij van mijn kant maar mijn haren gaan altijd overeind staan als ik grammaticale fouten ontdek op websites van gerenommeerde bedrijven

• ASF86
assassin85 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Beetje mierenneukerij van mijn kant maar mijn haren gaan altijd overeind staan als ik grammaticale fouten ontdek op websites van gerenommeerde bedrijven
Dit zie je vaker bij Tesla. Wat ik heb begrepen is dat dit soort berichten vaak door een vertaalmachine worden gedaan vanuit het Engels. Kennelijk is er daarna geen controle of het wel correct in de betreffende taal staat beschreven?

• Quinto_nl
ASF86 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Kreeg je daar nog een mail over na de aankondigende mail (van afgelopen vrijdag) dat het binnen 48 uur zal worden aangepast ? Of heb je de wijziging zojuist in je account gezien? Ik zie in mijn account nog geen wijzigingen in de eindfactuur voor mijn YLR.
Hij is gekocht door ons bedrijf dus ik kan niet zelf in de app. Ik kan je dus helaas geen antwoord geven. Voor de duidelijkheid, het is geen lease maar reguliere koop.

• ASF86
Zojuist heb ik een mail van Tesla ontvangen met de aangepaste bestelovereenkomst en de actuele prijzen. Ook in mijn account is de eindfactuur inmiddels ook aangepast.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 13:55

mkrmr

Tesla Model S, BMW K1600

Quinto_nl schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:16:
Dus ik denk dat er boten met LR versies onderweg zijn.
LR Y komen uit Berlijn al een tijdje toch? Geen boot meer voor nodig...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:55
mkrmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Ze kunnen nog niet in het blauw verven, en ook donkergrijs lukt ze nog niet.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-02 13:55

mkrmr

Tesla Model S, BMW K1600

Tommie12 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Ze kunnen nog niet in het blauw verven, en ook donkergrijs lukt ze nog niet.
Ik heb een zilvergrijze in bestelling (quicksilver), die komt zeker uit Berlijn, de blauwe staan voor q2 gepland.

@ASF86 heb je al een VIN? De eerste drie karakters geeft de herkomst aan:

Digit 1 – 3: Manufacturer code
5YJ = Tesla Inc. Fremont, USA (Since Nov 1. 2021 only for Model S and Model 3 in use)
7SA = Tesla Inc. Fremont, USA (Since Nov 1. 2021 for Model X and Model Y)
LRW = Tesla Inc. Shanghai, China
XP7 = Tesla Inc. Berlin, Germany

bron: https://tesladriver.net/tesla-vehicle-vin-number-decoder/

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:07
Hier inmiddels goed nieuws. VIN toegewezen gekregen aan mn MY RWD, blauw, zwart met trekhaak (besteld 2-11 via Multilease) Verwacht laatste week januari in Tilbrug, leveren eerste week februari. Vin begint met *696XXX. Kan hem via de Hoegh website nog niet vinden.. Zal denk ik op het andere schip staan dat eind januari in Zeebrugge verwacht gaat worden.

• ASF86
mkrmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:30:
[...]

@ASF86 heb je al een VIN? De eerste drie karakters geeft de herkomst aan:
Ik heb al een tijdje een VIN en kenteken. Een paar pagina's terug staat mijn verhaal (weet niet hoe je dat gemakkelijk kan doorlinken) :?

Mijn auto zat bij de vorige lichting van eind december die met de Hoegh Shanghai werd vervoerd en staat, naar mijn weten, nog steeds in Zeebrugge...
Deze LR (zwart) komt nog uit China.

• wowbagger42
  • Laatst online: 15:25
Er is net (dus iets langer dan 48h) een tweede mail gekomen van Tesla met de prijsaanpassing.

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Ik overweeg mijn MY RWD bestelling om te zetten naar een MY LR in Quiksilver. Ik kan geen duidelijkheid krijgen hoe de levertijden zijn van Quicksilver. Men heeft over derde kwartaal van dit jaar. Iemand andere informatie?

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:25
Cagdas schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:54:
Ik overweeg mijn MY RWD bestelling om te zetten naar een MY LR in Quiksilver. Ik kan geen duidelijkheid krijgen hoe de levertijden zijn van Quicksilver. Men heeft over derde kwartaal van dit jaar. Iemand andere informatie?
Als je nu bestelt, met QS (Rest default) dan is het mei-juni afleveren, MCR zelfs juli-augustus. Wit of zwart is januari-maart, blauw feb-april aldus de Tesla website.....

• Cagdas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Xenir schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Als je nu bestelt, met QS (Rest default) dan is het mei-juni afleveren, MCR zelfs juli-augustus. Wit of zwart is januari-maart, blauw feb-april aldus de Tesla website.....
Ik kwam deze informatie ook tegen op de website. Lijkt erop dat er geen aanvullende informatie bekend is. Ik ga maar een afweging maken.

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:59
wowbagger42 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Er is net (dus iets langer dan 48h) een tweede mail gekomen van Tesla met de prijsaanpassing.
[Afbeelding]
Hier idem. Maar bij mij kloppen de prijzen in de bijlage niet:

In mijn account is de factuur inmiddels gecrediteerd, maar heb nog geen nieuwe ontvangen. Dus ik betaal nog maar niet... Hoewel de levering al over een paar dagen is. Tesla gebeld en die blijven zeggen dat je maar gewoon moet afwachten.

• ASF86
Roekeloos schreef op maandag 16 januari 2023 @ 23:49:
[...]

In mijn account is de factuur inmiddels gecrediteerd, maar heb nog geen nieuwe ontvangen. Dus ik betaal nog maar niet... Hoewel de levering al over een paar dagen is. Tesla gebeld en die blijven zeggen dat je maar gewoon moet afwachten.
Bij mij waren er vandaag 8 facturen (incl creditfacturen) aangemaakt voordat de correcte prijs er stond. Overigens heb ik daar geen contact over gehad; dit hebben ze zelf (handmatig) gedaan gedurende de dag. Daarna kreeg ik netjes een mail met de aangepaste bestelovereenkomst die wel klopte.

Als je morgen geen verdere wijzigingen en correcte prijs ziet, wellicht weer bellen?

Was je auto ook op de Hoegh Shanghai?

• Quinto_nl
mkrmr schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:22:
[...]

In mijn geval niet. Komt uit Shanghai, terwijl hij wel wit is. Wellicht dat er al wel een serie was ingepland.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier staat de leverdatum (net als bij veel anderen) op 30-1 op de factuur en in m’n account tussen 23-1 en 6-2. Wanneer kan je dan normaalgesproken een kenteken verwachten?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
Sander schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:21:
Hier staat de leverdatum (net als bij veel anderen) op 30-1 op de factuur en in m’n account tussen 23-1 en 6-2. Wanneer kan je dan normaalgesproken een kenteken verwachten?
1 dag voor levering in mijn geval.

• Sander
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:26:
[...]

1 dag voor levering in mijn geval.
Oké hoe heb je dat gedaan met verzekeren? Op die dag of op basis van VIN?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:44
Sander schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Oké hoe heb je dat gedaan met verzekeren? Op die dag of op basis van VIN?
Eén dezelfde auto met een ander kenteken opgezocht wat deze zou doen in de premie. Vervolgens de verzekering afgesloten per de afhaaldatum toen het kenteken bekend was.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:24
Als er een auto staat op de website met 'Snel Leverbaar' hoe snel is hij dan daadwerkelijk te leveren? Ik zit te twijfelen om m'n bestelling om te laten zetten bij de LM, mits de auto dan daadwerkelijk sneller te leveren is.

Edit: Tesla gebeld, dit is net zo snel.

[Voor 10% gewijzigd door pretpik op 17-01-2023 16:10]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Sander
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Eén dezelfde auto met een ander kenteken opgezocht wat deze zou doen in de premie. Vervolgens de verzekering afgesloten per de afhaaldatum toen het kenteken bekend was.
Ja dat kan idd, moet alleen even kijken want met schade vrije jaren die goedgekeurd moeten worden (combi van Roy data gevolgd door private lease).

Ik verwacht overigens wel dat voor de Y RWD nu geen voertuig volg systeem meer nodig zal zijn aangezien prijs onder 50k ligt.

• Hekvandam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:50
Als ik de M3 LR in het wit aanduid op de site staat er levering januari - maart 2023.

Weet iemand of dit klopt? Of kan het zijn dat er toch nog enkele maanden bijkomen?

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:48
Hekvandam schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:49:
Als ik de M3 LR in het wit aanduid op de site staat er levering januari - maart 2023.

Weet iemand of dit klopt? Of kan het zijn dat er toch nog enkele maanden bijkomen?
Ik twijfel ten zeerste dat dit klopt, aangezien ik al sinds September vorig jaar zit te wachten zonder enige bevestiging :)

• Xenir
Ik moet zeggen dat ik ook al even wacht (RWD, geen LR) maar het is al vanaf juni Q1. Je weet het echter nooit, maar mijn Tesla SA heeft aangegeven dat ze verwacht dat het rond eind maart zal zijn dat er geleverd gaat worden. Denk niet dat ik er enig recht aan ontlenen kan, maar goed :)

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:21
vandenabaele schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Ik twijfel ten zeerste dat dit klopt, aangezien ik al sinds September vorig jaar zit te wachten zonder enige bevestiging :)
Heb je direct bij Tesla besteld of bij een leasemaatschappij?

• vandenabaele
Alamo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:02:
[...]

Heb je direct bij Tesla besteld of bij een leasemaatschappij?
Via de LM

• Alamo
Ik heb afgelopen maandag de M3LR besteld, in het wit, zwart interieur, aero velgen. Bij Tesla zelf. Had logischerwijs meteen een reserveringsnummer. Maar zal hier even posten als ik weer wat hoor.

Ik schrik even van wat jij zegt omdat ik idd ook reken(de) op de voornoemde januari-maart… :X

• vandenabaele
Alamo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Ik heb afgelopen maandag de M3LR besteld, in het wit, zwart interieur, aero velgen. Bij Tesla zelf. Had logischerwijs meteen een reserveringsnummer. Maar zal hier even posten als ik weer wat hoor.

Ik schrik even van wat jij zegt omdat ik idd ook reken(de) op de voornoemde januari-maart… :X
Ja, ik had zelfs mijn originele bestelling laten omzetten van een LR naar een performance en de kleur naar zwart omdat ik hem dan vorig jaar nog zou hebben... Niet dus ;)

• wowbagger42
  • Laatst online: 15:25
Alamo schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:23:
[...]

Mijn bestelling loopt al van 16 mei 2022. Heb al 10 verschillende (erg uiteenlopende) data in de app gehad, tja.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07
wowbagger42 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Mijn bestelling loopt al van 16 mei 2022. Heb al 10 verschillende (erg uiteenlopende) data in de app gehad, tja.
ik vindt dat dus echt erg langggg duren.. het is notabene geen Ferrari wat je besteld hebt.
Het is massa productie, je kunt er weinig opties aan toevoegen. dus zal vrij 'standaard' te produceren zijn.

Ik heb er zelf echt geen geduld voor :9

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:15

ScreamGT

joejoe

Mensen ervaring met de levertijd van een Model Y Long Range black met Induction wheels bij een leasemaatschappij?

• pollepap1969
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-01 17:59
wowbagger42 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:31:
[...]

7

De mijn loopt al van februari 2022 en nog altijd niet. Maar als je vandaag er één besteld worden deze wel de komende 3 maanden geleverd.????

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:07
pollepap1969 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:58:
[...]

7

De mijn loopt al van februari 2022 en nog altijd niet. Maar als je vandaag er één besteld worden deze wel de komende 3 maanden geleverd.????
Daar lijkt het wel op ja

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
13 Jan heb ik mijn my rwd omgezet naar lr awd, 17e heb ik een vin toegekend gekregen volgende week dinsdag de 24e ga ik de auto ophalen.

Gaat om een lr, solid black met turbine velgen en trekhaak. Wordt particulier gekocht dus het gaat misschien allemaal wat sneller.

Tesla bood 21 200 om mijn huidige auto in te ruilen, bmw dealer 22 000. De garage om de hoek 23 000. Via marktplaats kan ik de auto binnen 2 dagen voor 26.5k kwijt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
whipcheck schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:35:
13 Jan heb ik mijn my rwd omgezet naar lr awd, 17e heb ik een vin toegekend gekregen volgende week dinsdag de 24e ga ik de auto ophalen.

Gaat om een lr, solid black met turbine velgen en trekhaak. Wordt particulier gekocht dus het gaat misschien allemaal wat sneller.
Wanneer heb je de RWD destijds besteld? Ik heb hem ook de 13e omgezet, exact dezelfde LR config en nog geen VIN of datum. Hier ook particuliere aanschaf.

Mogelijk heb je een ouder RN en sta je daarom vooraan.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Alamo
Taro schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:00:
[...]

Wanneer heb je de RWD destijds besteld? Ik heb hem ook de 13e omgezet, exact dezelfde LR config en nog geen VIN of datum. Hier ook particuliere aanschaf.

Als je je bestelling wijzigt, krijg je dan eigenlijk een nieuw RN? En sluit je dan achteraan opnieuw aan?

• Taro
  • Niet online

Taro

Alamo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:21:
[...]

Als je je bestelling wijzigt, krijg je dan eigenlijk een nieuw RN? En sluit je dan achteraan opnieuw aan?
Nee, RN blijft hetzelfde.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• whipcheck
Taro schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:00:
[...]

Ik heb mid-september de order geplaatst voor de rwd maar on hold gezet tm 1 januari. De prijsverlaging kwam op vrijdag terwijl ik maandag de auto zou ophalen. Heb toen meteen contact opgenomen en bestelling veranderd.

Ouder RN nummer inderdaad.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27
Hoppa MYLR besteld bij leaseplan, waar kan ik mijn bestelling van tesla tracken. Bij lp vragen naar een rn nummer?

Van het kastje naar de muur lopen...

• Xenir
DancePlaza schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:40:
Hoppa MYLR besteld bij leaseplan, waar kan ik mijn bestelling van tesla tracken. Bij lp vragen naar een rn nummer?
Lees de topicstart even door.

RN opvragen bij LM en dan kan het lange wachten beginnen. Omdat het lease is kan je niets zien. Je kan jouw config even samenstellen op de Tesla site en dan zie je de geschatte levertijd.

Op het TMC forum post mr Mserable elke dag een shipping update. Alle handige links hier: https://linktr.ee/teslaupdate

(Tenzij je Y uid Berlijn gaat komen...)

En heel veer plezier met je MY straks :-)

[Voor 0% gewijzigd door Xenir op 20-01-2023 07:30. Reden: typo]

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Xenir schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:29:
[...]

Lees de topicstart even door.

RN opvragen bij LM en dan kan het lange wachten beginnen.
Welcome to the club ;) Het is veel wachten. Bij ongeduld kan je Tesla bellen voor een update.

• MiaWallace
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-02 22:04
Weet iemand hier toevallig hoe ik de order van mijn Tesla auto kan annuleren? Volgens mij kan dit niet in mijn account. Dien ik ze hiervoor te bellen?

[Voor 86% gewijzigd door MiaWallace op 20-01-2023 09:56]

• MiaWallace
.

[Voor 99% gewijzigd door MiaWallace op 20-01-2023 09:57]

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:58
MiaWallace schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:17:
Weet iemand hier toevallig hoe ik de order van mijn Tesla auto kan annuleren? Volgens mij kan dit niet in mijn account. Dien ik ze hiervoor te bellen?
Yep even bellen me je tesla adviseur

MY LR QuickSilver 2023

• MiaWallace
Chonn schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Yep even bellen me je tesla adviseur
Ik heb helaas geen tesla adviseur. Heb de order gewoon zelf gedaan via de website. Moet ik gewoon het algemene nummer bellen dan hiervoor?

• Governor
  • Laatst online: 02-02 20:50
MiaWallace schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Ik heb helaas geen tesla adviseur. Heb de order gewoon zelf gedaan via de website. Moet ik gewoon het algemene nummer bellen dan hiervoor?
Ja, je dient te bellen met lokale Tesla showroom. of algemene nummer zal ook werken

• MiaWallace
038Robijno schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:32:
[...]

ik vindt dat dus echt erg langggg duren.. het is notabene geen Ferrari wat je besteld hebt.
Het is massa productie, je kunt er weinig opties aan toevoegen. dus zal vrij 'standaard' te produceren zijn.

Ik heb er zelf echt geen geduld voor :9
Ik ook niet. Ik heb mijn order maar geannuleerd en ga een occasion aanschaffen bij de dealer. Bij mij stond de “verwachte” levertijd februari - april, maar kan me niet voorstellen dat ik ‘m in die periode zou ontvangen gezien de topdrukte nu en het feit dat anderen al sinds 2022 wachten.

Ik heb daar het geduld gewoon echt niet voor. Dan maar een iets ouder model (wat ik eigenlijk niet zo erg vind aangezien de parkeersensoren er dan nog op zitten).

• MiaWallace
Governor schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Ja, je dient te bellen met lokale Tesla showroom. of algemene nummer zal ook werken
Top, bedankt!

• MiaWallace
Krijg nu net deze mail binnen van mijn sales adviseur (blijkbaar had ik er wel één):

“Beste …,

Wij krijgen nu dit kwartaal heel veel auto's binnen.

Levertijd is januari/maart dit jaar. Dit in tegenstelling tot andere merken met een levertijd van +- een jaar.

Hoor het graag of je daadwerkelijk de bestelling wilt annuleren.

Met vriendelijke groet,“

Ik vraag me af hoeveel recht ik hieraan kan ontlenen? Zit nu in dubio. 🥲

• Governor
MiaWallace schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:04:
Krijg nu net deze mail binnen van mijn sales adviseur (blijkbaar had ik er wel één):

“Beste …,

Wij krijgen nu dit kwartaal heel veel auto's binnen.

Levertijd is januari/maart dit jaar. Dit in tegenstelling tot andere merken met een levertijd van +- een jaar.

Hoor het graag of je daadwerkelijk de bestelling wilt annuleren.

Met vriendelijke groet,“

Ik vraag me af hoeveel recht ik hieraan kan ontlenen? Zit nu in dubio. 🥲
Sja ik wacht op een MYP vanaf aug vorig jaar, Toen kreeg ik Dec-Feb te horen. Het probleem is dat je niet weet wat er uit de fabriek stroomt en voor welke markt die auto's zijn. Als ze nu veel auto's binnen krijgen (Uit Berlijn!?) dan kan dat een goed teken zijn. Ik heb niet echt het idee dat ze werken op volgorde van RN.

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:01
Wellicht RN in combi met de kleur en optie trekhaak?
Ze zullen batches maken neem ik aan en niet per auto werken?

Deze week een MY LR besteld, levering staat voor jan-mrt dus ben benieuwd.

[Voor 25% gewijzigd door dirkmuis op 20-01-2023 12:37]

• ASF86
dirkmuis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:37:
Wellicht RN in combi met de kleur en optie trekhaak?
Ze zullen batches maken neem ik aan en niet per auto werken?

Deze week een MY LR besteld, levering staat voor jan-mrt dus ben benieuwd.
De kleur speelt zeker een rol: ik had al sinds juli 2022 een blauwe YLR besteld maar de verwachte levertijd werd steeds maar uitgesteld. Uiteindelijk overgestapt naar een zwarte uitvoering die wel snel leverbaar was.

De focus van afgelopen kwartaal lag overduidelijk op de RWD versies leveren (waar ook veel meer vraag naar was) maar met de nieuwe prijzen en ook het opschalen van alle fabrieken kan het dit kwartaal weer heel anders uitpakken. Wat dat betreft blijft het een beetje een black box :?

• dirkmuis
Zwart en wit komt toch ook uit Berlijn?
https://www.autoweek.nl/a...februari%20volgend%20jaar.

• ASF86
De zwarte Y LR die in december werden geleverd kwamen uit China. Dat kan nu wellicht weer anders verdeeld zijn :)

• whipcheck
De awd en performance wel ja, ik had een zwarte rwd in bestelling staan met vin uit Shanghai. Toen ik deze omwisselde naar zwart awd lr werd het een Duitse vin.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:40
ASF86 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:41:
[...]

De kleur speelt zeker een rol: ik had al sinds juli 2022 een blauwe YLR besteld maar de verwachte levertijd werd steeds maar uitgesteld. Uiteindelijk overgestapt naar een zwarte uitvoering die wel snel leverbaar was.
Op zich best wel typisch. In de meeste autofabrieken worden auto's in alle kleuren gespoten die worden aangeboden, in de volgorde van bestellingen. Maar misschien is het van Tesla wel een manier om de productie simpeler te maken (maar de logistiek moeilijker).

• dirkmuis
Aangezien het spuiten van een MY 45 seconde kost kan ik me voorstellen dat je niet iedere 45 sec de apparatuur wilt reinigen, dat kost weer een paar sec waar de rest van het proces op moet wachten.

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 16:55
dirkmuis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:53:
Aangezien het spuiten van een MY 45 seconde kost kan ik me voorstellen dat je niet iedere 45 sec de apparatuur wilt reinigen, dat kost weer een paar sec waar de rest van het proces op moet wachten.
Denk niet dat ze het productieproces (spuiten) binnen een paar seconden naar een andere kleur omgezet hebben. Daar gaat echt wel even tijd overheen. Snap dus goed dat ze qua maximale productie zoveel mogelijk dezelfde kleur achter elkaar willen doen.

[Voor 9% gewijzigd door Niek_ op 20-01-2023 15:47]

• Tommie12
dirkmuis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:53:
Dat moet toch kunnen hoor... die nieuwe kleuren rood en grijs zijn combinaties van verschillende lakken, dus die moet snel gewisseld kunnen worden.

• dirkmuis
Tommie12 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Dat moet toch kunnen hoor... die nieuwe kleuren rood en grijs zijn combinaties van verschillende lakken, dus die moet snel gewisseld kunnen worden.
Iedere 45 sec 5 sec verliezen is toch meer dan 10%

• Tommie12
dirkmuis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:14:
[...]

Iedere 45 sec 5 sec verliezen is toch meer dan 10%
Ja, maar de auto moet ook doorschuiven hé...

Dit is een probleem dat al jarenlang geleden opgelost is door autobouwers die veel meer kleuren aanbieden.

• dirkmuis
Geen idee, ik ben geen auto fabrikant, maar ze zullen redenen hebben. Ik weet ook niet eens of ze bij Tesla batches draaien, dat was een mogelijkheid die ik aannam.
Het zal in ieder geval een reden hebben dat wit en zwart i.c.m. long range en trekhaak sneller leverbaar is.

• Tommie12
dirkmuis schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:20:
Geen idee, ik ben geen auto fabrikant, maar ze zullen redenen hebben. Ik weet ook niet eens of ze bij Tesla batches draaien, dat was een mogelijkheid die ik aannam.
Het zal in ieder geval een reden hebben dat wit en zwart i.c.m. long range en trekhaak sneller leverbaar is.
Ja, omdat die zeker uit Berlijn komen. De andere configs zitten nu op de boot.

• dirkmuis
Ik wacht ook 'al' 2 dagen op een VIN uit Berlijn.
Tenminste, Model Y, wit, trekhaak, long range.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:27

ze komen eraan.. sfeer impressie rondom Gigafrabriek shanghai.

Van het kastje naar de muur lopen...

• LucLey
  • Registratie: September 2022
Dit klopt toch niet meer hoor. Ik dacht dit ook doch vandaag gebeld met Tesla voor bestelling van eind augustus voor MY LR wit/zwart zonder trekhaak. Aangezien ik van LM geen info kreeg naar afleverlocatie gebeld. Daar werd ik vriendelijk verder geholpen en deze wist me te vertellen dat hij onderweg was, ingepland rond 1/02 en wel van China kwam. Dus ook witte LR’s kunnen van China komen!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:52
Begin juli 2022 een model y longe range midnight silver besteld... (belgie)
Ik was het wat beu, de sales kon geen datum geven maar ze gingen zeker uitgeleverd worden....., ik ging er eigenlijk vanuit dat midnight silver niet meer geleverd zal worden, dus vorige week of twee weken geleden veranderd naar quicksilver. Dinsdag mag ik mijn auto quicksilver afhalen ....

Ik snap niets van hun leveringsstrategie ... maar eindelijk na 7 maand toch een tesla straks :)

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:09
Leuke video. Hier kun je ook heel gemakkelijk de percentages opmaken van welke kleuren er gekocht worden.

• Taro
  • Niet online

Taro

coase schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:27:
Begin juli 2022 een model y longe range midnight silver besteld... (belgie)
Ik was beu, de sales kon geen datum geven maar ze gingen zeker uitgeleverd worden....., ik ga er eigenlijk vanuit dat midnight silver niet meer geleverd zal worden, dus vorige week of twee weken geleden veranderd naar quicksilver. Dinsdag mag ik mijn auto quicksilver afhalen ....

Ik snap niets van hun leveringsstrategie ... maar eindelijk na 7 maand toch een tesla straks :)
Gefeliciteerd :)

LR QuickSilver stond tot een paar dagen geleden op maart-mei en nu ineens op feb-maart.... Mhm, interessant.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013

ScreamGT

joejoe

Taro schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Gefeliciteerd :)

LR QuickSilver stond tot een paar dagen geleden op maart-mei en nu ineens op feb-maart.... Mhm, interessant.
Waar kan je deze informatie zien als ik vragen mag?

• Taro
  • Niet online

Taro

ScreamGT schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Waar kan je deze informatie zien als ik vragen mag?
Onder "Model Y" bovenin op : https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview.

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02 20:44
Goedemorgen! Ook ik ben nu lid van de Teslacult. M3rwd besteld afgelopen woensdag, in het wit. Lever-window staat sinds gisteren aangegeven op 7 - 23 maart. Bij bestellen was dat januari - maart. Let's see....

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:50
Ook de MYLR MCR (mag deze afkorting al? 8) ) staat nu op juni/juli i.p.v. juli/augustus. :D

• dirkmuis
Elmonogrande schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:59:
Goedemorgen! Ook ik ben nu lid van de Teslacult. M3rwd besteld afgelopen woensdag, in het wit. Lever-window staat sinds gisteren aangegeven op 7 - 23 maart. Bij bestellen was dat januari - maart. Let's see....
Netjes, wellicht volgt de mijne dan ook snel.
MY wit, woensdag besteld.

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
dirkmuis schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:53:
[...]

Netjes, wellicht volgt de mijne dan ook snel.
MY wit, woensdag besteld.
Zaterdag 14-1 besteld, net is de verwachte levertijd aangegeven: Februari 27 - Maart 14.
MY RWD wit.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier vrijdag 13e besteld MY RWD wit en verder default, staat nu op 4/20 maart

• pretpik
BigB schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:47:
Hier vrijdag 13e besteld MY RWD wit en verder default, staat nu op 4/20 maart
Ah mooi! Heb je al een VIN? Ik heb die van mij in dezelfde configuratie besteld via de LM en na de bestelling volgt een radiostilte. Dus ik hoop dat die van mij rond dezelfde tijd geleverd zal worden :) . Besteld 4-1.

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pretpik schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:34:
[...]

Ah mooi! Heb je al een VIN? Ik heb die van mij in dezelfde configuratie besteld via de LM en na de bestelling volgt een radiostilte. Dus ik hoop dat die van mij rond dezelfde tijd geleverd zal worden :) . Besteld 4-1.
Geen VIN nog, heb hem zelf via de website besteld.
Had gehoopt op een wat eerdere datum maarja wie weet

• Governor
Iedereen die een leverdatum datum range heeft, ik ben jaloers! Staat bij mij al sind december op "Verwachte levering: nog niet bekend"

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02 20:44
Governor schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:27:
Iedereen die een leverdatum datum range heeft, ik ben jaloers! Staat bij mij al sind december op "Verwachte levering: nog niet bekend"
Heb je al een keer gebeld? Ik vond 2 dagen wachten al irritant haha....

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• Governor
Elmonogrande schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Heb je al een keer gebeld? Ik vond 2 dagen wachten al irritant haha....
Yep, 2x gebeld, beide keren zeiden ze "klopt, u moet gewoon nogveven wachten". Dus mensen die een Berlijn auto in de bestelling hebben staan hebben wel een datum indicatie??

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn MYP wit/wit staat nu voor levering tussen 28-01 en 13-02. Besteld op 05-05-22. Lijkt er op dat het witte interieur uit Berlijn nu ook komt. Twijfel nog of ik toch nog voor QS ga aangezien nu iedereen massaal wit besteld. Maar toch ook weer 30 euro netto per maand aan bijtelling.

[Voor 32% gewijzigd door HekkeySE op 22-01-2023 11:30]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

• Sander
  • Niet online
Hier een lever indicatie tussen 23 Jan (morgen dus) en 6 Feb maar nog geen concrete afspraak. Toen ik afgelopen week belde over of er al kenteken bekend was (voor verzekeren) werd aangegeven dat dat er afgelopen week zou zijn. Morgen maar weer eens achteraan...

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:38
Sander schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:45:
Hier een lever indicatie tussen 23 Jan (morgen dus) en 6 Feb maar nog geen concrete afspraak. Toen ik afgelopen week belde over of er al kenteken bekend was (voor verzekeren) werd aangegeven dat dat er afgelopen week zou zijn. Morgen maar weer eens achteraan...
Heb je de broncode van je Tesla pagina gecheckt? Daar staat naast je VIN ook een kenteken. (Bij mij "null" maar M3 uit China..)

• Sander
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Heb je de broncode van je Tesla pagina gecheckt? Daar staat naast je VIN ook een kenteken. (Bij mij "null" maar M3 uit China..)
Zie hier niks staan nog, tenminste nergens in de buurt van VIN

• robbertvisscher
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:27
Governor schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Yep, 2x gebeld, beide keren zeiden ze "klopt, u moet gewoon nogveven wachten". Dus mensen die een Berlijn auto in de bestelling hebben staan hebben wel een datum indicatie??
Bij mij exact hetzelfde. MYP zwart/zwart trekhaak besteld in september en nog niks geen levertijd.

• Governor
robbertvisscher schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. MYP zwart/zwart trekhaak besteld in september en nog niks geen levertijd.
Als Hekkey hem inderdaad begin volgende maand krijgt dan hoop ik op Maart. Ik heb eind aug besteld. Even duimen.

• dirkmuis
Hmm,

Wanneer je een inruil offerte hebt aangevraagd dien je deze actief te accepteren (logisch) of weigeren (niet logisch). Mijn profiel stond dus nog te wachten tot ik op weigeren geklikt had en is nu pas volledig :-D

• CenturioBe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:27
dirkmuis schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:33:
Hmm,

Wanneer je een inruil offerte hebt aangevraagd dien je deze actief te accepteren (logisch) of weigeren (niet logisch). Mijn profiel stond dus nog te wachten tot ik op weigeren geklikt had en is nu pas volledig :-D
Houdt dit de toewijzing van VIN tegen?

Op 9/1 na de bestelling ook meteen aangevraagd maar staat nog steeds op "Inruiltaxatie wordt uitgevoerd". Ga er vanuit dat de offerte redelijk laag gaat zijn, dus het zou zonde zijn als ik hierdoor langer moet wachten op levering.

• dirkmuis
Dat weet ik niet maar toen ik hem weigerde stond er ineens gegevens compleet.
Mijn inruil offerte was 6000 lager dan de lokale dealer.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:38
Sander schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Zie hier niks staan nog, tenminste nergens in de buurt van VIN
"RegistrationLicensePlateNumberCustom":null en daar staan nog een stuk of 10 varianten van. Wellicht daar?

[Voor 12% gewijzigd door Maurice- op 22-01-2023 18:03]

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Na initieel een blokkade op levering niet eerder dan 1 Jan. 2023, wegens prive aanschaf > jonger bouwjaar, dan nu ook hier een lever indicatie gekregen. Verwachte levertijd: Februari 26 - Maart 14

MY/RWD/W/20 besteld op 26-10-22 (eerst zwart, begin januari toch veranderd naar wit, na ze in het echt naast elkaar gezien te hebben)

[Voor 6% gewijzigd door t!n0 op 22-01-2023 21:53]

• rednaxr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:56
robbertvisscher schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Precies dezelfde bestelling gedaan in oktober!
Nog niets. Trekhaak zou vertragend werken hoorde ik. Maar goed ook achteraf gezien.

• WAvanBuren
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-02 18:55
YES! witte RWD met trekhaak besteld op 19-1 en sinds vanochtend staat de leverdatum op 14-2 tot 28-2. Hoop echt dat dit klopt want heb de huidige auto sinds zaterdag verkocht...

• dirkmuis
De MY wit AWD long range met trekhaak nog niet. Ook 19e 18e besteld.

[Voor 7% gewijzigd door dirkmuis op 23-01-2023 09:59]

• pretpik
Zojuist Tesla zelf gebeld en hier ook een leverdatum 3e of 4e week februari doorgekregen! Helaas nog geen SMS of info van de LM. Een witte Y RWD zwart interieur besteld op 03-01.

[Voor 5% gewijzigd door pretpik op 23-01-2023 13:26]

• dirkmuis
Bij LR met trekhaak zit niet in dezelfde productielijn blijkbaar ....
Pagina: 1 ... 393 ... 397 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee