ASF86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:10:
[...]
In mijn geval hebben ze nu wel kunnen regelen (maar ik wil eerst zien, dan geloven), dat ze de auto bij mij thuis afleveren en dan de leenauto ook meteen ophalen. Ik heb geen ervaring hoe dat verloopt en of je op dat moment ook genoeg de gelegenheid krijgt om de geleverde auto goed te controleren of alles in orde is. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit aan te raden of toch beter op een locatie van Tesla? Als het bijvoorbeeld regent (zoals nu), dan kun je niet goed zien of er eventuele lakschade/transportschade aan de auto is.
Ik heb ooit een Tesla voor een collega in ontvangst genomen, die werd door een student op het werk afgeleverd. Dat zijn doorgaans vriendelijke studenten die het prima vinden als je even goed de tijd neemt om de auto te controleren. Bied hem dus even een bakje koffie aan en kijk ondertussen goed.
Helpt natuurlijk ook als je aanbiedt ze daarna even weg te brengen naar trein- of busstation, maar in jouw geval zal hij wel met de leenauto terugrijden.
Zet het vooral naar je eigen hand, jij koopt iets duurs, als je dat goed wil controleren is dat jouw goed recht en hebben ze dat gewoon te accepteren.
Tesla doet overigens ook niet heel moeilijk als je later nog schade meldt. Maar het is daarbij op basis van mijn ervaring wel heel belangrijk hoe je de zaken brengt. Té aardig en twijfelend -> Mag je het zelf fixen. Vriendelijk, duidelijk en een vleugje dwingend -> Daar gaan ze wel in mee. Zo heb ik de vorige keer nog een gratis spoiler van ze gekregen en op de oprit laten monteren omdat ik tijdens het bestellen over het hoofd had gezien dat er op de betreffende Performance geen Performance pack zat

[Voor 16% gewijzigd door Taro op 12-01-2023 13:32]
Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR