• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 12:40
Oekol schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Die hele lootbox is alleen zichtbaar via tesla.com bij mij maar wel volledig in 't Engels. Mijn account gegevens zijn wel NL maar factuur adres is US (alleen US verder niks) en heb 't idee dat ik 't daarom ook niet in de app zie.

Tenzij jullie beide geen leaserijders zijn, dan ligt 't daaraan.
Ik heb dit ook. Ik kan niks bestellen in de Tesla app en mijn premium is net paar dagen verlopen. Zodra ik het toevoeg aan het winkelwagentje vragen ze om mijn factuur adres en alles is aanpasbaar behalve Country. Dit staat vast op US en kan ik niet aanpassen. Provincies is een lijstje van alle staten en mijn NL postcode werkt natuurlijk ook niet.

Prijzen worden ook weergeven in US$

Ik heb maar een mailtje naar Tesla gestuurd..

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

Oekol

waka waka hey hey

DaanHetEendje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Ik heb dit ook. Ik kan niks bestellen in de Tesla app en mijn premium is net paar dagen verlopen. Zodra ik het toevoeg aan het winkelwagentje vragen ze om mijn factuur adres en alles is aanpasbaar behalve Country. Dit staat vast op US en kan ik niet aanpassen. Provincies is een lijstje van alle staten en mijn NL postcode werkt natuurlijk ook niet.

Prijzen worden ook weergeven in US$

Ik heb maar een mailtje naar Tesla gestuurd..
Dat is idd inmiddels via de telefoon verholpen. Kon die tesla medewerker zo veranderen. Echter verdween de Lootbox toen volledig. Aankopen kan ik wel zien en doorbladeren nog niks geprobeerd te kopen. Kon de trekhaak nog niet vinden namelijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 30-01 19:46
Ben eigenlijk wel benieuwd naar of meer mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Mijn MY is van athlon lease.

1. Tesla account op de website is nog steeds leeg en er staat geen loot box.
2. In de app zie ik wel lootbox, alleen is deze leeg.
3. Ik kan geen extra bestuurder toevoegen in de app. Wou de telefoon van mijn vrouw als 2de bestuurder instellen maar dat gaat dus niet. Krijg de optie niet te zien.

Komt dit allemaal omdat het een leaseauto is en ik niet de officiële eigenaar ben? Begreep wel van Tesla dat de auto gekoppeld moest worden aan account om de referral te kunnen gebruiken.

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:38
Fusuy_23 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:01:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar of meer mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Mijn MY is van athlon lease.

1. Tesla account op de website is nog steeds leeg en er staat geen loot box.
2. In de app zie ik wel lootbox, alleen is deze leeg.
3. Ik kan geen extra bestuurder toevoegen in de app. Wou de telefoon van mijn vrouw als 2de bestuurder instellen maar dat gaat dus niet. Krijg de optie niet te zien.

Komt dit allemaal omdat het een leaseauto is en ik niet de officiële eigenaar ben? Begreep wel van Tesla dat de auto gekoppeld moest worden aan account om de referral te kunnen gebruiken.
Ik weet niet of dit überhaupt wel problemen zijn... Mijn auto is ook eigendom van een LM en op de website zie ik geen auto en ook geen lootbox. In de app zie ik die wel inclusief de 10.000 SC kilometers.

Via de app kan je geen extra bestuurder toevoegen want je bent geen eigenaar. Maar dit is ook helemaal niet nodig:
  1. Installeer de app op de telefoon van de 2e bestuurder en log in met het bestaande account
  2. Koppel die telefoon aan een keycard.
  3. Koppel de extra telefoon via BT aan de auto
  4. Maak in de auto een extra profiel en koppel dat profiel aan de extra telefoon
Je kunt nu met de extra telefoon de auto openen en die is dan direct gekoppeld aan een eigen profiel.

• Fusuy_23
Jeroen-Buren schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet of dit überhaupt wel problemen zijn... Mijn auto is ook eigendom van een LM en op de website zie ik geen auto en ook geen lootbox. In de app zie ik die wel inclusief de 10.000 SC kilometers.

Via de app kan je geen extra bestuurder toevoegen want je bent geen eigenaar. Maar dit is ook helemaal niet nodig:
  1. Installeer de app op de telefoon van de 2e bestuurder en log in met het bestaande account
  2. Koppel die telefoon aan een keycard.
  3. Koppel de extra telefoon via BT aan de auto
  4. Maak in de auto een extra profiel en koppel dat profiel aan de extra telefoon
Je kunt nu met de extra telefoon de auto openen en die is dan direct gekoppeld aan een eigen profiel.
Dat laatste wist ik niet. Dank je voor de heldere uitleg.

Ik denk ook wat je zegt dat het niet veel uitmaakt of mijn auto zichtbaar is of niet op de website, zolang ik maar de 10.000 km SC krijg. Ik was in de veronderstelling dat het alleen maar toegekend wordt op moment dat er een auto gekoppeld is. Maar als ik je verhaal lees dan is dat inderdaad niet nodig.

• Jeroen-Buren
Fusuy_23 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Dat laatste wist ik niet. Dank je voor de heldere uitleg.

Ik denk ook wat je zegt dat het niet veel uitmaakt of mijn auto zichtbaar is of niet op de website, zolang ik maar de 10.000 km SC krijg. Ik was in de veronderstelling dat het alleen maar toegekend wordt op moment dat er een auto gekoppeld is. Maar als ik je verhaal lees dan is dat inderdaad niet nodig.
De 10.000 km SC zal denk ik aan de auto worden gekoppeld en als jouw account ook gekoppeld is zou je dat dus in de lootbox in de app moeten zien. Volgens mij zag @Oekol ze ook nog niet dus misschien dat de LM daarvoor nog iets zou moeten doen.

• Fusuy_23
Jeroen-Buren schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:16:
[...]

De 10.000 km SC zal denk ik aan de auto worden gekoppeld en als jouw account ook gekoppeld is zou je dat dus in de lootbox in de app moeten zien. Volgens mij zag @Oekol ze ook nog niet dus misschien dat de LM daarvoor nog iets zou moeten doen.
Ja precies, zal de LM even mailen.

Daarnaast een update over 2de tel. Ik had de LM gemaild of ze toegang konden verlenen aan account van mijn vrouw. Ze hebben haar toegevoegd als bestuurder. Kregen net een bevestiging op haar Tesla account. Toch wel makkelijk zo.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:32
Tommie12 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Nu dus…

Ik heb een mailtje gestuurd, en hoop iets te horen.
Meer dan leveren eind Q3 konden ze me niet zeggen. Hopelijk verandert dat nog.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:38
22-12 is mijn Model Y RWD besteld

Vandaag op kunnen halen in Tilburg. Ze hadden het over 500 per dag in december, nu was het een oase van rust met 30 per dag.

• Domotek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:36
jip_86 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:03:

Vandaag op kunnen halen in Tilburg. Ze hadden het over 500 per dag in december, nu was het een oase van rust met 30 per dag.
Heeft die matrix koplampen ?

• jip_86
Domotek schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:13:
[...]

Volgens mij wel. Is dat wat automatisch groot licht doet? Zie hem steeds tweaken ook aan de afstelling.

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:55
Domotek schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:13:
[...]

De hardware wel (hij kan "Tesla" projecteren tijdens de lichtshow), de software niet.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jip_86 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Volgens mij wel. Is dat wat automatisch groot licht doet? Zie hem steeds tweaken ook aan de afstelling.
Nee, een manier om te testen: als je de auto voor een muur zet of er bijv. een A4'tje voor houdt zie je vierkante blokjes aan de randen ipv een ronde lichtbundel.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 14:40

welke configuratie heb je?
Ik heb hem half november besteld, tot op heden nog niets/nada gehoord, wel een RN nummer gekregen.

• Tommie12
NL_Scratch schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Ik heb hem half november besteld, tot op heden nog niets/nada gehoord, wel een RN nummer gekregen.
Noob vraagje, maar wat betekent een RN nummer? Is dat een toewijzing?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Notna

Where are you?®

Tommie12 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Het staat volgens mij voor Reservation Number. Dus nee, het is niet echt een toewijzing, behalve een reserveringsnummer die je krijgt zodra er een order in het systeem staat :)

Xbox Live ID:Notna8310

• jip_86
Taro schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:52:
[...]

Nee, een manier om te testen: als je de auto voor een muur zet of er bijv. een A4'tje voor houdt zie je vierkante blokjes aan de randen ipv een ronde lichtbundel.
Zal het eens testen. Het lichtbeeld is wel hoekig, als in gaat met een trapje omhoog.
NL_Scratch schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Wit, standaard velgen, zwart interieur. Kale versie zeg maar :)

• Taro
  • Niet online

Taro

Tommie12 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:25:
[...]

RN = Reserveringnummer, VIN = Voertuignummer, die laatste is dus een toewijzing van een specifieke auto aan jou, het eerste is gewoon een oplopend nummer.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• NL_Scratch
jip_86 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Zal het eens testen. Het lichtbeeld is wel hoekig, als in gaat met een trapje omhoog.

[...]

Wit, standaard velgen, zwart interieur. Kale versie zeg maar :)
ah ja dat verklaard de snelheid ;)
hier zwart - zwart interieur - 20inch en trekhaak.
Nov. besteld, nog niets gehoord, MY RWD

• Gringo777
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-01 00:12
NL_Scratch schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:07:
[...]

ah ja dat verklaard de snelheid ;)
hier zwart - zwart interieur - 20inch en trekhaak.
Nov. besteld, nog niets gehoord, MY RWD
Hier ook zwart - zwart interieur - 20inch en trekhaak.
Gisteren SMS gehad voor levering volgende week.

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:20

Waarschijnlijk een domme vraag maar vanwaar komen die 30 auto's per dag nu eigenlijk? Of zijn dat nog "left overs" van de grote levering vorig jaar?

• kappeMYP
  • Laatst online: 24-01 15:43
Zijn er al mensen die een MYP geleverd hebben gekregen afgelopen tijd?

24/09/2022 een MYP besteld, zwart-zwart zonder trekhaak. Ben benieuwd hoe de leveringen hiervan gaan, en of ik 'm binnenkort kan verwachten..

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:53
kappeMYP schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:15:

24/09/2022 een MYP besteld, zwart-zwart zonder trekhaak. Ben benieuwd hoe de leveringen hiervan gaan, en of ik 'm binnenkort kan verwachten..
Zoek even in het topic want deze vraag is al eerder voorbij gekomen de afgelopen 1,5 week. O.a. Ik heb een MYP ontvangen.

• NL_Scratch
Gringo777 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Hier ook zwart - zwart interieur - 20inch en trekhaak.
Gisteren SMS gehad voor levering volgende week.
wanneer heb jij hem besteld?

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:58
IK heb op 3/1/23 een MYLR zwart/zwart zonder trekhaak besteld, en leverdatum is nu 31/1-12/2 . Heb ook de VIN in de source kunnen achterhalen, is een China model.

• Tommie12
vincentjanv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:21:
IK heb op 3/1/23 een MYLR zwart/zwart zonder trekhaak besteld, en leverdatum is nu 31/1-12/2 . Heb ook de VIN in de source kunnen achterhalen, is een China model.
Die moet dus ook al op een boot staan die onderweg is.

• vincentjanv
Tommie12 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:20:
[...]

Die moet dus ook al op een boot staan die onderweg is.
Ja ik vermoed de Sea Hellenis? https://www.marinetraffic...ome/shipid:418121/zoom:10

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07
Hoegh Asia of Grande California is denk ik waarschijnlijker gezien de leverdatum.

https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

• Tommie12
n0pe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Hoegh Asia of Grande California is denk ik waarschijnlijker gezien de leverdatum.

Daar dacht ik ook aan, ik gebruik deze tracker:

https://tesla-updates.github.io/
Een boot die nu nog niet door het Suez Kanaal is, geraakt niet in EU voor eind van deze maand.

• vincentjanv
Inderdaad, thanks voor de links. Ik vind deze ook interessant:https://teslamotorsclub.c...g-movements.289596/page-4

• robbertvisscher
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:30
Weet iemand of je een levering kan uitstellen mocht ik een datum krijgen? Ik heb mijn huidige auto ingeleverd en wil misschien een shortlease nemen voor minimaal een maand omdat het gewoon niet duidelijk is wanneer de auto komt. Maar als mijn tesla ineens volgende week komt wil ik hem uitstellen.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
vincentjanv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:21:
Nice! Hier op dezelfde datum een RWD besteld maar alleen nog maar een RN nummer. Vandaag gemaild of er toevallig al een VIN bekend is maar ze blijven aangeven februari-maart. Auto staat niet in account en ook niet in de app, want lease.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• TeslaRS
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:47
vandenabaele schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Waarschijnlijk een domme vraag maar vanwaar komen die 30 auto's per dag nu eigenlijk? Of zijn dat nog "left overs" van de grote levering vorig jaar?
Mijn MY RWD zou 31-12 geleverd worden maar door schade kon dat niet, reparatie zou ongeveer 2 weken duren. Gelukkig hadden ze nog een zelfde versie in een ander filiaal staan die nog niet verkocht was. Mijn gok zou dus zijn, auto’s die wat schade hebben gehad tijdens vervoer of aflevering en inmiddels weer verkocht kunnen worden.

• TeslaRS
robbertvisscher schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:49:
Weet iemand of je een levering kan uitstellen mocht ik een datum krijgen? Ik heb mijn huidige auto ingeleverd en wil misschien een shortlease nemen voor minimaal een maand omdat het gewoon niet duidelijk is wanneer de auto komt. Maar als mijn tesla ineens volgende week komt wil ik hem uitstellen.
Je krijgt een maand van te voren een SMS dat je auto op de boot naar NL staat. In mijn geval SMS op 23 november, levering zou op 31-12 zijn, werd uiteindelijk 4-1.

• Gringo777
NL_Scratch schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:32:
[...]

wanneer heb jij hem besteld?
8 dec besteld bij leaseplan
Gisteren sms en volgende week ophalen.

Wel jammer dat ie in 2023 op kenteken is gezet, kost weer wat extra bijtelling… helaas

• NL_Scratch
Gringo777 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 01:44:
[...]

8 dec besteld bij leaseplan
Gisteren sms en volgende week ophalen.

Wel jammer dat ie in 2023 op kenteken is gezet, kost weer wat extra bijtelling… helaas
Das gek, zelf ruim 2 weken eerder besteld in dezelfde configuratie maar nog niks vernomen. :(

• TeslaRS
NL_Scratch schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:20:
[...]

Das gek, zelf ruim 2 weken eerder besteld in dezelfde configuratie maar nog niks vernomen. :(
Ook bij leaseplan besteld?

• NL_Scratch
TeslaRS schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:35:
[...]

Ook bij leaseplan besteld?
Nope, lokale (kleinere) leasemaatschappij, wel netjes een RN nummer gekregen dus de order is daadwerkelijk wel geplaatst.

• robbertvisscher
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:30
TeslaRS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:52:
[...]

Je krijgt een maand van te voren een SMS dat je auto op de boot naar NL staat. In mijn geval SMS op 23 november, levering zou op 31-12 zijn, werd uiteindelijk 4-1.
Die van mij komt uit Berlijn. MYP en dan krijg je dus blijkbaar een paar dagen van te voren pas een SMS. Vandaar de vraag of uitstellen mogelijk is.

• Gringo777
NL_Scratch schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:20:
[...]

Ja vind het het ook best een mysterieuze stijl van leveren vinden… heb ook gehoord dat er mensen zijn die later besteld hebben nog voor einde jaar en geleverd hebben gekregen… zelfde uitvoering.

Succes met wachten nog ff.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:04
NL_Scratch schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:42:
[...]

Nope, lokale (kleinere) leasemaatschappij, wel netjes een RN nummer gekregen dus de order is daadwerkelijk wel geplaatst.
Leaseplan heeft de nodige auto's ingekocht.

• NL_Scratch
Inspired schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:12:
[...]

Leaseplan heeft de nodige auto's ingekocht.
mm ja dat is natuurlijk ook weer zo, al is black - black - 20" - trekhaak niet helemaal de meest veelvoorkomende uitvoering ;)

we wachten nog even rustig af, wachten duurt altijd lang :D

• Governor
  • Laatst online: 11:08
rickjehh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Zoek even in het topic want deze vraag is al eerder voorbij gekomen de afgelopen 1,5 week. O.a. Ik heb een MYP ontvangen.
Ik wacht ook op een MYP zwart-zwart besteld op 30-08. Nog niets gehoord nouja geen SMS. Tesla locatie gebeld en die geven aan dat ze hem in Maart heel misschien eind feb verwachten. Maar zij weten ook niet alles.

• jovian
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 13:05
Ik stond net voor niets in Utrecht,

Ik had een afspraakbevestiging, een factuur voor een betaalde auto, een mailbevestiging aan mijn LM van de "Delivery Operations Coordinator" van de VIN, het kenteken, het RN, de betaling, én de afleverafspraak.

En toch 'was er geen auto voor mij beschikbaar'. Ze hadden 'die afspraak niet in moeten plannen.'

Heel aardig waren ze ook niet zeg. Sta je daar voor niks. Werd snauwerig weggestuurd.

• jovian
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 13:05
jovian schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:05:
Ik stond net voor niets in Utrecht,

Ik had een afspraakbevestiging, een factuur voor een betaalde auto, een mailbevestiging aan mijn LM van de "Delivery Operations Coordinator" van de VIN, het kenteken, het RN, de betaling, én de afleverafspraak.

En toch 'was er geen auto voor mij beschikbaar'. Ze hadden 'die afspraak niet in moeten plannen.'

Heel aardig waren ze ook niet zeg. Sta je daar voor niks. Werd snauwerig weggestuurd.
Telefoon gehad. Excuus. Auto bleek beschadigd. Wordt een nieuwe thuisbezorgd. Nice.

• ASF86
  • Laatst online: 29-01 13:39
Ook ik stond vandaag voor niets bij Tesla Tilburg. Afspraak was bevestigd via SMS en ook alles geregeld, ben ik eenmaal in Tilburg voor het afgesproken tijdstip; blijkt de auto nog in Zeebrugge te staan. Iemand had mij hierover moeten bellen maar dat is kennelijk niet gebeurd. Aangezien ik geen vervoer heb, heb ik wel een leenauto meegekregen. Verdere garanties over de levering of de 10k km super charging konden niet worden gegeven. Niet bepaald een fijne Tesla experience...

Ik vraag mij af waarom er zoveel mis gaat? In het uur dat ik op de locatie in Tilburg was, was er verder ook geen enkele andere klant of aflevering van een auto...

• Jeroen-Buren
ASF86 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:39:
Ook ik stond vandaag voor niets bij Tesla Tilburg. Afspraak was bevestigd via SMS en ook alles geregeld, ben ik eenmaal in Tilburg voor het afgesproken tijdstip; blijkt de auto nog in Zeebrugge te staan. Iemand had mij hierover moeten bellen maar dat is kennelijk niet gebeurd. Aangezien ik geen vervoer heb, heb ik wel een leenauto meegekregen. Verdere garanties over de levering of de 10k km super charging konden niet worden gegeven. Niet bepaald een fijne Tesla experience...

Ik vraag mij af waarom er zoveel mis gaat? In het uur dat ik op de locatie in Tilburg was, was er verder ook geen enkele andere klant of aflevering van een auto...
Het is natuurlijk ontzettend balen als je ergens voor niets komt. Maar om nou te zeggen dat er zoveel mis gaat is in mijn optiek een beetje kort door de bocht. Er zijn in de laatste weken van vorig jaar heel veel auto's geleverd waarbij niets is mis gegaan. Maar eerlijk is eerlijk, dit is een risico van een just in time methodiek. Als er dan iets mis gaat heb je direct een issue. De old-school automerken maken pas een afleverafspraak als de auto al lang en breed gewassen in de showroom staat met een grote strik erom...

• ASF86
Jeroen-Buren schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Het is natuurlijk ontzettend balen als je ergens voor niets komt. Maar om nou te zeggen dat er zoveel mis gaat is in mijn optiek een beetje kort door de bocht. Er zijn in de laatste weken van vorig jaar heel veel auto's geleverd waarbij niets is mis gegaan. Maar eerlijk is eerlijk, dit is een risico van een just in time methodiek. Als er dan iets mis gaat heb je direct een issue. De old-school automerken maken pas een afleverafspraak als de auto al lang en breed gewassen in de showroom staat met een grote strik erom...
Ok het is wellicht te algemeen bewoord dat er zoveel mis gaat; het komt wellicht omdat er bij mijn bestelling sinds juli 2022 en inmiddels twee bestellingen en drie auto's/reserveringen verder al veel is gebeurd waardoor ik deze bewoording gebruik en er een beetje klaar mee begin te zijn.

Ik heb de auto via mijn eigen zaak bij Tesla zelf gekocht maar inmiddels krijg ik het gevoel aan het lijntje te worden gehouden; waar iedereen via een LM inmiddels al veel eerder auto's geleverd heeft gekregen. De huidige (derde) auto zou "snel leverbaar" zijn, was ook direct beschikbaar via hun website in december. Ik heb inmiddels al contact gehad met verschillende afdelingen en personen van Tesla: van de lokale sales afdelingen van verschillende vestigingen tot delivery, etc. Garanties over afspraken kunnen ook niet worden gemaakt; over zowel de levering of wat je verder als klant wel en niet krijgt (bijv 10k km superchargen als lokkertje om je bestelling om te zetten).
Alles is vanuit mijn kant volgens afspraken geregeld: van betalingen tot aan de verzekering (die nu inmiddels al loopt). Vandaar dat er in mijn optiek en beleving best wel veel mis gaat in mijn situatie, zeker voor een modern bedrijf waar je verwacht dat het goed gereld is als je een auto van 70k euro aanschaft...

• Taro
  • Niet online

Taro

@ASF86 Dat is echt balen. Hebben ze aangegeven waar de auto zich nu bevindt?

Ik mag die van mij maandag ophalen, heb nav jouw bericht en een aantal andere voorbeelden die ik langs zag komen dus maar even navraag bij Tesla gedaan. Inmiddels reactie dat die van mij al fysiek in Tilburg aanwezig is. Mijn vrouw neemt er een dag vrij voor om mij daarheen te brengen en het is 1 uur en 45 minuten rijden, de verzekering start dan, etc. het gaat mij niet gebeuren dat ik zonder auto huiswaarts keer. (Even afkloppen ;) )

• Jeroen-Buren
ASF86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Ok het is wellicht te algemeen bewoord dat er zoveel mis gaat; het komt wellicht omdat er bij mijn bestelling sinds juli 2022 en inmiddels twee bestellingen en drie auto's/reserveringen verder al veel is gebeurd waardoor ik deze bewoording gebruik en er een beetje klaar mee begin te zijn.

Ik heb de auto via mijn eigen zaak bij Tesla zelf gekocht maar inmiddels krijg ik het gevoel aan het lijntje te worden gehouden; waar iedereen via een LM inmiddels al veel eerder auto's geleverd heeft gekregen. De huidige (derde) auto zou "snel leverbaar" zijn, was ook direct beschikbaar via hun website in december. Ik heb inmiddels al contact gehad met verschillende afdelingen en personen van Tesla: van de lokale sales afdelingen van verschillende vestigingen tot delivery, etc. Garanties over afspraken kunnen ook niet worden gemaakt; over zowel de levering of wat je verder als klant wel en niet krijgt (bijv 10k km superchargen als lokkertje om je bestelling om te zetten).
Alles is vanuit mijn kant volgens afspraken geregeld: van betalingen tot aan de verzekering (die nu inmiddels al loopt). Vandaar dat er in mijn optiek en beleving best wel veel mis gaat in mijn situatie, zeker voor een modern bedrijf waar je verwacht dat het goed gereld is als je een auto van 70k euro aanschaft...
Ja, dan snap ik je frustratie! Dan heb je de pech om net die klant te zijn waar, dat wat mis kan gaan, ook mis gaat.

• ASF86
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:33:
@ASF86 Dat is echt balen. Hebben ze aangegeven waar de auto zich nu bevindt?

Ik mag die van mij maandag ophalen, heb nav jouw bericht en een aantal andere voorbeelden die ik langs zag komen dus maar even navraag bij Tesla gedaan. Inmiddels reactie dat die van mij al fysiek in Tilburg aanwezig is. Mijn vrouw neemt er een dag vrij voor om mij daarheen te brengen en het is 1 uur en 45 minuten rijden, de verzekering start dan, etc. het gaat mij niet gebeuren dat ik zonder auto huiswaarts keer. (Even afkloppen ;) )
Ik had op 5 januari een SMS ontvangen dat ik mijn auto in Tilburg op 11 januari op kon halen; hierop ja gereageerd en daarna een bevestiging per SMS gehad dat ik inderdaad op deze datum de auto kan ophalen. Daarna kreeg ik nogmaals een SMS met het kenteken en VIN nummer met meldcode. Ik heb uit eerder contact met verschillende personen bij Tesla begrepen dat zodra je een SMS voor een definitieve afleverafspraak krijgt de auto al in Tilburg is of op transport onderweg is naar Tilburg. Dat is ook het moment dat je het laatste bedrag over kunt maken zodat de volledige betaling in orde is. Dat heb ik ook meteen gedaan en voor de zekerheid hierover gemaild met een printscreen van de betaling; de dag daarna kreeg ik een mail ter bevestiging en stond de auto als volledig betaald in mijn account.

Toen ik dus gisteren in Tilburg voor de afleverafspraak was werd er gecontroleerd waar de auto stond en de locatie was in de haven van Zeebrugge...
Tot op dit moment staat de auto nog steeds in Zeebrugge, hij staat daar al sinds eind december.

In mijn geval had ik kennelijk de SMS nooit moeten krijgen en daarnaast ben ik niet op de hoogte gebracht dat de afleverafspraak op 11 januari verzet zou moeten worden of in ieder geval niet plaats had moeten vinden.

Goed dat je zelf hebt nagebeld waar je auto staat; het is inderdaad zonde om helemaal naar Tilburg te reizen en geen auto aan te treffen. Overigens heb ik de afgelopen maanden (nog ver voor de grote drukte) ervaren dat als je een auto zelf bij Tesla bestelt je achter alles aan moet gaan, niks gebeurt vanzelf en in mijn geval heb ik dus echt wel dikke pech. Ik hoop dat ze het recht kunnen zetten want ik was een groot Tesla fan (hier thuis hebben we al jaren ook nog een Model 3) maar met deze ervaring begint mijn beeld en waardering voor dit bedrijf wel schade op te lopen als op deze manier met klanten om wordt gegaan...

• Taro
  • Niet online

Taro

@ASF86 Ik heb zelf ook direct bij Tesla besteld. In 2019 werd ik netjes op de hoogte gehouden en was het erg druk rondom het grote 4% bijtellingsfeest, maar toen kreeg ik wel pro-actief een SMS, een mail, etc. Deze keer F5 ik de bestelpagina 2x per dag en onderneem ik direct actie als daarop iets verandert. Vanuit Tesla zelf nog niet pro-actief een mail of SMS ontvangen, alleen nadat ik zelf contact met ze zocht. Maar misschien was ik ook wel gewoon te snel en had ik ze even de tijd moeten geven, kan mij voorstellen dat ze nog wat papierwerk te verstouwen hebben na de drukte van eind december.

Heb er dus tot op zekere hoogte ook wel begrip voor als iets niet optimaal verloopt, mits mijn auto er dan maar wel is als ze aangeven dat ik hem op kan halen.

Hopelijk kan je hem alsnog snel ophalen!

• ASF86
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:58:
@ASF86 Ik heb zelf ook direct bij Tesla besteld. In 2019 werd ik netjes op de hoogte gehouden en was het erg druk rondom het grote 4% bijtellingsfeest, maar toen kreeg ik wel pro-actief een SMS, een mail, etc. Deze keer F5 ik de bestelpagina 2x per dag en onderneem ik direct actie als daarop iets verandert. Vanuit Tesla zelf nog niet pro-actief een mail of SMS ontvangen, alleen nadat ik zelf contact met ze zocht. Maar misschien was ik ook wel gewoon te snel en had ik ze even de tijd moeten geven, kan mij voorstellen dat ze nog wat papierwerk te verstouwen hebben na de drukte van eind december.

Heb er dus tot op zekere hoogte ook wel begrip voor als iets niet optimaal verloopt, mits mijn auto er dan maar wel is als ze aangeven dat ik hem op kan halen.

Hopelijk kan je hem alsnog snel ophalen!
Erg herkenbaar allemaal!

Ik hoop dat de auto die straks afgeleverd wordt dan ook 100% in orde is; om dan ook nog achter eventuele schade (wat ik ook regelmatig hier voorbij zie komen) te gaan lijkt mij niet fijn.

In mijn geval hebben ze nu wel kunnen regelen (maar ik wil eerst zien, dan geloven), dat ze de auto bij mij thuis afleveren en dan de leenauto ook meteen ophalen. Ik heb geen ervaring hoe dat verloopt en of je op dat moment ook genoeg de gelegenheid krijgt om de geleverde auto goed te controleren of alles in orde is. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit aan te raden of toch beter op een locatie van Tesla? Als het bijvoorbeeld regent (zoals nu), dan kun je niet goed zien of er eventuele lakschade/transportschade aan de auto is.

Zoals jullie merken ben ik intussen ook echt waakzaam voor alles wat mis zou kunnen gaan en misschien valt het straks allemaal mee maar met de huidige trackrecord voor mijn bestelling houd ik nog steeds mijn hart vast...

• Taro
  • Niet online

Taro

ASF86 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:10:
[...]
In mijn geval hebben ze nu wel kunnen regelen (maar ik wil eerst zien, dan geloven), dat ze de auto bij mij thuis afleveren en dan de leenauto ook meteen ophalen. Ik heb geen ervaring hoe dat verloopt en of je op dat moment ook genoeg de gelegenheid krijgt om de geleverde auto goed te controleren of alles in orde is. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit aan te raden of toch beter op een locatie van Tesla? Als het bijvoorbeeld regent (zoals nu), dan kun je niet goed zien of er eventuele lakschade/transportschade aan de auto is.
Ik heb ooit een Tesla voor een collega in ontvangst genomen, die werd door een student op het werk afgeleverd. Dat zijn doorgaans vriendelijke studenten die het prima vinden als je even goed de tijd neemt om de auto te controleren. Bied hem dus even een bakje koffie aan en kijk ondertussen goed.

Helpt natuurlijk ook als je aanbiedt ze daarna even weg te brengen naar trein- of busstation, maar in jouw geval zal hij wel met de leenauto terugrijden.

Zet het vooral naar je eigen hand, jij koopt iets duurs, als je dat goed wil controleren is dat jouw goed recht en hebben ze dat gewoon te accepteren.

Tesla doet overigens ook niet heel moeilijk als je later nog schade meldt. Maar het is daarbij op basis van mijn ervaring wel heel belangrijk hoe je de zaken brengt. Té aardig en twijfelend -> Mag je het zelf fixen. Vriendelijk, duidelijk en een vleugje dwingend -> Daar gaan ze wel in mee. Zo heb ik de vorige keer nog een gratis spoiler van ze gekregen en op de oprit laten monteren omdat ik tijdens het bestellen over het hoofd had gezien dat er op de betreffende Performance geen Performance pack zat ;)

[Voor 16% gewijzigd door Taro op 12-01-2023 13:32]

• ASF86
Taro schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Zet het vooral naar je eigen hand, jij koopt iets duurs, als je dat goed wil controleren is dat jouw goed recht en hebben ze dat gewoon te accepteren.

Tesla doet overigens ook niet heel moeilijk als je later nog schade meldt. Maar het is daarbij op basis van mijn ervaring wel heel belangrijk hoe je de zaken brengt. Té aardig en twijfelend -> Mag je het zelf fixen. Vriendelijk, duidelijk en een vleugje dwingend -> Daar gaan ze wel in mee. Zo heb ik de vorige keer nog een gratis spoiler van ze gekregen en op de oprit laten monteren omdat ik over het hoofd had gezien dat er op de betreffende Performance geen Performance pack zat ;)
Bedankt voor de tip wat betreft de aflevering aan huis, ik zal dat zeker doen!

Ok goed om te weten wat betreft de schade.
Wat het contact betreft heb ik het verder wel als vriendelijk ervaren; zelf ben ik vriendelijk maar ook zeker zakelijk. Gisteren wilde ze mij in eerste instantie laten gaan met niks vastgelegd; ik heb vriendelijk verzocht alles wat gisteren is afgesproken op de mail vast te leggen en dat is ook direct ter plekke gedaan en verstuurd. Wil niet zeggen dat ik 100% garantie heb, maar het is beter dan niks...

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12
Hier nu eindelijk een leverdatum van de grijze RWD 28 jan - 11 feb.

• rednaxr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 20:32
kappeMYP schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:15:

Okt 2022 myp zwart zwart met trekhaak besteld. Nog niets gehoord.

• rednaxr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02 20:32
Check de prijzen even. Ik bestel even opnieuw🤐

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22
rednaxr schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:35:
Check de prijzen even. Ik bestel even opnieuw🤐
Opnieuw bestellen kost wel die 250,-, misschien eerst vragen of de huidige bestelling niet voor de nieuwe prijs gaat?

• vincentjanv
Sanny1987 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:50:
[...]

Opnieuw bestellen kost wel die 250,-, misschien eerst vragen of de huidige bestelling niet voor de nieuwe prijs gaat?
Vrij zeker van niet, bij een auto is de prijs altijd bindend (niet omhoog of omlaag).
Maar binnen de 14 dagen mag je wel de verkoop op afstand ontbinden en krijg je de 250 eur terug normaal dacht ik. Ik zit op 10 dagen. vandaag, dus ga wel proberen voor die 250 eur. Heb meteen een nieuwe bestelling geplaatst, was zelfs 12.000 EUR minder!

• Roekeloos
Wow, stond op het punt om de eindafrekening te betalen. En nu? Gewoon nieuwe order inleggen en Tesla mailen dat die oude geannuleerd kan worden? Die 250 van de eerste order laat ik er graag voor schieten natuurlijk.

• vincentjanv
Ocharme de Tesla medewerkers in al die garages, die krijgen een bom vragen en annulaties vandaag... Vrijdag de 13e zal hun doen zwoegen :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bestellen jullie gelijk opnieuw + annuleren of eerst even bellen voor evt prijsaanpassing ind e order?

En Tesla website geeft aan dat de RWD nu voor SEPP in aanmerking komt, dat lijkt me niet correct aangezien er nog steeds 46k staat?

[Voor 39% gewijzigd door Sander op 13-01-2023 08:59]

• ASF86
Voor een LR 12.000 euro goedkoper...en wat als je al betaald hebt en nog geen auto ontvangen? Leuk voor de bijtelling ook...

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 17:12
vincentjanv schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:17:
Ocharme de Tesla medewerkers in al die garages, die krijgen een bom vragen en annulaties vandaag... Vrijdag de 13e zal hun doen zwoegen :)
Zelfde als in augustus vorig jaar toen de Y ineens goedkoper werd dan de 3....

• vincentjanv
RoelJewel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:08:
[...]

Zelfde als in augustus vorig jaar toen de Y ineens goedkoper werd dan de 3....
Ja, iemand op Teslarati reageerde op mijn comment daar, dat Tesla wel vroeger prijsverlaging heeft doorgevoerd toen de model3 goedkoper werd toen deze in China werd gemaakt. Klanten werden toen door Tesla op de hoogte gebracht.
Weet nu niet of dit effectief zo is..

• ElonDusk
  • Laatst online: 03-02 12:57
Ik denk persoonlijk dat ze de prijsverlagingen doorvoeren op alle wachtende bestellingen. Dat is minder hoofdpijn en volgens mij hebben ze dat eerder ook zo gedaan

Model 3

• ASF86
ElonDusk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:23:
Ik denk persoonlijk dat ze de prijsverlagingen doorvoeren op alle wachtende bestellingen. Dat is minder hoofdpijn en volgens mij hebben ze dat eerder ook zo gedaan
Wat nog onduidelijk is, als je al een auto met VIN nummer en kenteken toegewezen hebt gekregen. De cataloguswaarde staat al bij de RDW geregistreerd en dat scheelt ook veel in de bijtelling.
Ook ben ik erg benieuwd of Tesla wel geld terug gaat storten als je al hebt betaald.
Klinkt in mijn geval nog wel als hoofdpijn...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

Notna

Where are you?®

Sander schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:57:
Bestellen jullie gelijk opnieuw + annuleren of eerst even bellen voor evt prijsaanpassing ind e order?

En Tesla website geeft aan dat de RWD nu voor SEPP in aanmerking komt, dat lijkt me niet correct aangezien er nog steeds 46k staat?
Aldus Autoweek valt de Y net buiten de SEPP categorie. De Model 3 valt er nu wel netjes in.
De prijsverlaging is extra goed nieuws voor wie graag een Tesla met SEPP-aanschafsubsidie wil kopen of leasen. Dat is vanaf nu mogelijk. De fiscale prijs van de Tesla Model 3 ligt namelijk onder de €45.000. De Tesla Model Y komt ook na de prijsverlaging net niet in aanmerking voor de aanschafsubsidie.

Xbox Live ID:Notna8310

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 22:08
Roekeloos schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:13:
Wow, stond op het punt om de eindafrekening te betalen. En nu? Gewoon nieuwe order inleggen en Tesla mailen dat die oude geannuleerd kan worden? Die 250 van de eerste order laat ik er graag voor schieten natuurlijk.
Grappig dat we van alles tekenen en kruisjes zet voor akkoord, maar niet goed weten waarvoor, ik ook hoor. Gewoon even de voorwaarden goed lezen, staat er vast bij of je tot eindbetaling cq tekenen echte koopcontract nog de order kan cancellen. Of je belt Tesla voor advies, misschien mag je het nieuwe bedrag betalen.

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 22:08
ASF86 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Wat nog onduidelijk is, als je al een auto met VIN nummer en kenteken toegewezen hebt gekregen. De cataloguswaarde staat al bij de RDW geregistreerd en dat scheelt ook veel in de bijtelling.
Ook ben ik erg benieuwd of Tesla wel geld terug gaat storten als je al hebt betaald.
Klinkt in mijn geval nog wel als hoofdpijn...
Een VIN en kenteken horen bij een auto, niet bij een persoon. Pas als de auto is overgeschreven bij de RDW op jouw naam is de auto van jou. Toen ik destijds mijn auto ophaalde in haven, werd dat op het laatste moment pas gedaan na controle betaling. Geld terug storten zullen ze niet zo gauw doen, dus nu direct Tesla bellen...

[Voor 5% gewijzigd door metstijl op 13-01-2023 09:43]

• Sander
  • Niet online
metstijl schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:40:
[...]

Grappig dat we van alles tekenen en kruisjes zet voor akkoord, maar niet goed weten waarvoor, ik ook hoor. Gewoon even de voorwaarden goed lezen, staat er vast bij of je tot eindbetaling cq tekenen echte koopcontract nog de order kan cancellen. Of je belt Tesla voor advies, misschien mag je het nieuwe bedrag betalen.
We lezen wel en daar staat (en dat is ook breed bekend!) dat je gewoon kunt annuleren en zelfs op de dag zelf nog afzien van de auto die er voor je staat. Dat kost je alleen de aanbetaling. Tegelijkertijd heeft tesla in het verleden bij prijsverlagingen van bijv de kleur dat gewoon verwerkt in de bestaande orders van klanten.

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-02 21:02
LR nu 12k goedkoper… wat doet tesla als je net 2 weken geleden je auto in ontvangst hebt genomen? (Gratis software, nog meer SC km, of compensatie?)

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 17:12
FlorisK-Delft schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:45:
LR nu 12k goedkoper… wat doet tesla als je net 2 weken geleden je auto in ontvangst hebt genomen? (Gratis software, nog meer SC km, of compensatie?)
In principe niets want je hebt 'm tegen de voorwaarden van dat moment in ontvangst genomen.

• ASF86
metstijl schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Een VIN en kenteken horen bij een auto, niet bij een persoon. Pas als de auto is overgeschreven bij de RDW op jouw naam is de auto van jou. Toen ik destijds mijn auto ophaalde in haven, werd dat op het laatste moment pas gedaan na controle betaling. Geld terug storten zullen ze niet zo gauw doen, dus nu direct Tesla bellen...
Klopt en de auto is al aan mijn bestelling gekoppeld (die al is betaald): dus betaal je ook de bijbehorende bijtelling van de duurdere auto.

• vincentjanv
Tesla gaat open om 10h00 maar uiteraard steeds bezet:p Ben benieuwd.. Levering bij mij is 31/1-12/2 dus ik hoop dat ze de originele order verlagen in prijs. Anders cancel en ga ik verder met mijn order van deze ochtend...

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:32
Als je nog binnen de termijn van 14 dagen + 1 zit dan kun je evt herroepen. Zie voor voorwaarden de regio specifieke afspraken in het koopcontract.

• pretpik
  • Nu online
ASF86 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:02:
[...]

Klopt en de auto is al aan mijn bestelling gekoppeld (die al is betaald): dus betaal je ook de bijbehorende bijtelling van de duurdere auto.
De bijtelling is pas definitief op het moment dat de eerste tenaamstelling plaatsvindt. Dus op het moment van tenaamstellen wordt de catalogusprijs en de daaraan gekoppelde bijtelling vastgesteld.

• kappeMYP
  • Laatst online: 24-01 15:43
Net contact gehad met mijn contactpersoon binnen Tesla, wachten wordt in deze voor mij beloond! Prijs voor mijn MYP wordt gewoon aangepast naar beneden.

Hoef dus niet een nieuwe bestelling te plaatsen gelukkig :P

[Voor 17% gewijzigd door kappeMYP op 13-01-2023 10:22]

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik heb net ook contact gehad.
Levering stond gepland voor aanstaande dinsdag en is al volledig betaald.

ik krijg nu automatisch 3k teruggestort.

Gewoon sebastiaan

• Sander
  • Niet online
Smuggler schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:23:
Ik heb net ook contact gehad.
Levering stond gepland voor aanstaande dinsdag en is al volledig betaald.

ik krijg nu automatisch 3k teruggestort.
Gaan ze dat dus automatisch verwerken op bestaande orders of wel eerst bellen?

• ASF86
pretpik schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:21:
[...]

De bijtelling is pas definitief op het moment dat de eerste tenaamstelling plaatsvindt. Dus op het moment van tenaamstellen wordt de catalogusprijs en de daaraan gekoppelde bijtelling vastgesteld.
Als ik het kenteken in RDW opzoek staat de cataloguswaarde al vermeld, daar wordt immers de verzekering ook op gebaseerd (die ik inmiddels al had afgesloten). Kunnen ze dat dus nog aan laten passen voordat de eerste tenaamstelling plaatsvindt?

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:22

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Sander schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Gaan ze dat dus automatisch verwerken op bestaande orders of wel eerst bellen?
Op auto's die nog geleverd moeten worden (in elk geval dinsdag of later) wordt dit toegepast.

Maar denk dat een mail (dan heb je het op papier), of een belletje geen kwaad kan.

Gewoon sebastiaan

• pretpik
  • Nu online
ASF86 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Als ik het kenteken in RDW opzoek staat de cataloguswaarde al vermeld, daar wordt immers de verzekering ook op gebaseerd (die ik inmiddels al had afgesloten). Kunnen ze dat dus nog aan laten passen voordat de eerste tenaamstelling plaatsvindt?
Hmm... dan is het inderdaad lastiger want de cataloguswaarde is weer gekoppeld aan het VIN. Eerlijk gezegd geen idee of het dan nog mogelijk is. Bij een onverwachte prijsverhoging wordt deze ook toegepast op de bijtelling, bij een prijsverlaging zou je dit dus ook mogen verwachten.

Gemene deler in deze is dat voor zo ver ik weet Tesla als een van de weinige zo niet als enige fabrikant al VIN nummers koppelt en kentekens aanvraagt op het moment dat de auto's nog op de boot staan. Andere importeurs registreren de auto's pas op het moment dat ze gearriveerd zijn bij de dealers. Dan wordt ook de catalogusprijs van het op dat moment geldende prijspeil doorgegeven aan de RDW.

Ikzelf heb vorige week een RWD besteld bij de LM, echter nog geen SMS, VIN of kenteken ontvangen dus ik verwacht in ieder geval een lagere bijtelling.

• NL_Scratch
jeumig het prijsverschil tussen de MY RWD en LR wordt nu wel een stuk kleiner.
Heb zelf de MY RWD in bestelling staan bij Leasemaatschappij sinds november.
Wellicht och maar is bellen om deze te laten aanpassen naar de LR, immers het prijsverschil is niet veel meer en je krijgt er een snellere auto + meer range voor terug.

edit, toch wel groter dan ik zo snel zag, met zwart / zwart - 20inch gaat die nog naar de 60k

[Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 13-01-2023 10:52]

• Taro
  • Niet online

Taro

NL_Scratch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:49:
jeumig het prijsverschil tussen de MY RWD en LR wordt nu wel een stuk kleiner.
Heb zelf de MY RWD in bestelling staan bij Leasemaatschappij sinds november.
Wellicht och maar is bellen om deze te laten aanpassen naar de LR, immers het prijsverschil is niet veel meer en je krijgt er een snellere auto + meer range voor terug.
Same here. Ik had al betaald en kon maandag de MY RWD gaan ophalen. Heb Tesla exact om 10:00 gebeld, er werd direct opgenomen (zal de rest van de dag niet zo zijn vermoed ik ;) ) en de bestelling is nu aangepast naar een MY LR. De levering op maandag is geannuleerd, moet dus wel weer wat langer wachten, maar dat heb ik er graag voor over.

• Inspired
Binnen 14 dagen mag hij nog terug dacht ik. Daarna is het een kwestie van jammer maar helaas.

• tweakerreader
  • Laatst online: 29-01 11:09
Ik heb ook net contact gehad, er is nog geen levertijd of iets bekend van onze Tesla. Ik kreeg te horen dat, omdat we nog geen eindfactuur van Tesla hebben gekregen, we automatisch al binnen de nieuwe prijs vallen. Aangezien we de financiering via de externe partij regelen, zullen zij dus de nieuwe factuur binnen krijgen en zullen we met hun opnieuw om tafel. Grote opluchting in ieder geval :)

• Roekeloos
Ik heb even contact gehad en alle openstaande bestellingen worden aangepast. In mijn geval stond er al een eindfactuur in en deze zal binnen 24u (?) geautomatiseerd worden omgezet naar de nieuwe prijzen.

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12
Net mail van tesla

Uw Model Y Order Overeenkomst wordt binnen 48 uur aangepast naar onze laatste nieuwe prijzen waardoor uw Tesla betaalbaarder wordt. U kunt uw Order Overeenkomst ten alle tijden opvragen in uw Tesla Account onder ‘Documenten’.

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-02 15:25

• Leftblank
  • Laatst online: 10:46
Inspired schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Binnen 14 dagen mag hij nog terug dacht ik. Daarna is het een kwestie van jammer maar helaas.
Volgens de voorwaarden ook enkel wanneer je 'm als consument hebt aangeschaft, zakelijke rijders hebben gewoon pech waarschijnlijk.

• Inspired
Leftblank schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:52:
[...]

Volgens de voorwaarden ook enkel wanneer je 'm als consument hebt aangeschaft, zakelijke rijders hebben gewoon pech waarschijnlijk.
Klopt. Daar geld het herroepingsrecht niet.

• ASF86
pretpik schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Hmm... dan is het inderdaad lastiger want de cataloguswaarde is weer gekoppeld aan het VIN. Eerlijk gezegd geen idee of het dan nog mogelijk is. Bij een onverwachte prijsverhoging wordt deze ook toegepast op de bijtelling, bij een prijsverlaging zou je dit dus ook mogen verwachten.

Gemene deler in deze is dat voor zo ver ik weet Tesla als een van de weinige zo niet als enige fabrikant al VIN nummers koppelt en kentekens aanvraagt op het moment dat de auto's nog op de boot staan. Andere importeurs registreren de auto's pas op het moment dat ze gearriveerd zijn bij de dealers. Dan wordt ook de catalogusprijs van het op dat moment geldende prijspeil doorgegeven aan de RDW.
Intussen ben ik op het internet gaan speuren naar voorbeelden en ik kwam dit tegen:

https://www.raadvanstate.nl/@5818/201608186-1-a1/
"Bij besluit van 21 juli 2014 heeft de RDW [bedrijf] medegedeeld dat hij de catalogusprijs in het kentekenregister alleen mag aanpassen op aangeven van de importeur als het betreffende voertuig nog niet is tenaamgesteld en in alle andere gevallen de Belastingdienst de wijziging moet doorgeven aan de RDW."

Als ik dit goed begrijp is het aanpassen van de catalogusprijs bij de RDW nog mogelijk mits er nog geen tenaamstelling heeft plaatsgevonden? Ik ben benieuwd of Tesla dit ook gaat doen.
In mijn geval zou het gaan om een bijtellingsverschil van 12.000 euro in cataloguswaarde gaan wat neer komt op een bruto bijtelling van 2640 euro per jaar en over 5 jaar berekend is dat toch wel even 13.200 euro.

Overigens heb ik intussen wel de standaardmail gehad, omdat mijn auto nog niet is geleverd maar nog wel in Zeebrugge staat, dat mijn overeenkomst wordt aangepast naar de nieuwe prijzen. Alleen ben ik dus benieuwd of ze dan ook de al aangemelde cataloguswaarde gaan aanpassen. We gaan het zien en wordt vervolgd!

• vincentjanv
Knip belde me ook even n.a.v. mijn mailtje om mijn order van deze ochtend te annuleren, ging het meteen doen en krijg ook de 250 eur terug. Hij zei echt dat het crazy was vandaag, kan ik wel verstaan ;) Shoutout naar Knip Tesla Aartselaar!

[Voor 9% gewijzigd door Taro op 13-01-2023 21:48]

• TeslaRS
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

🤐

• vincentjanv
TeslaRS schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:11:
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

🤐
Een positief berichtje lijkt me OK, maar toch maar afgekort...

• Tommie12

Niet zeker of al die boten vol Tesla’s staan, maar als het zo is, dan is er heel veel onderweg.

• NL_Scratch
Zelf heb ik een MY RWD in bestelling staan, sinds eind november.
Ik heb wel een RN nummer, maar nog geen VIN nummer. Auto loopt via een leasemaatschappij.
Zijn er mensen in een gelijkwaardige situatie, en zo ja is bij jullie de leaseprijs naar benden gegaan?

Immers de leasemaatschappij schaft de auto ook 3k (of meer) goedkoper aan, derhalve zou het maandbedrag ook lager moeten uitvallen?

In mijn geval kwam ik net boven het budget uit --> dus eigen bijdrage. Nu met de prijsverlaging zou hij wellicht (als dit wordt doorgerekend) wel net in het budget vallen. Deze vraag staat voor mij nu uit bij de LM

[Voor 21% gewijzigd door NL_Scratch op 16-01-2023 10:33]

• Tommie12
NL_Scratch schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:32:
Zelf heb ik een MY RWD in bestelling staan, sinds eind november.
Ik heb wel een RN nummer, maar nog geen VIN nummer. Auto loopt via een leasemaatschappij.
Zijn er mensen in een gelijkwaardige situatie, en zo ja is bij jullie de leaseprijs naar benden gegaan?

Immers de leasemaatschappij schaft de auto ook 3k (of meer) goedkoper aan, derhalve zou het maandbedrag ook lager moeten uitvallen?

In mijn geval kwam ik net boven het budget uit --> dus eigen bijdrage. Nu met de prijsverlaging zou hij wellicht (als dit wordt doorgerekend) wel net in het budget vallen. Deze vraag staat voor mij nu uit bij de LM
Ben er ook mee bezig in Belgie met Arval, maar het gaat erg moeizaam.

Blijkbaar heeft de verhoging van de interestvoeten ook een negative impact op de maandprijs. Ik ben er met Arval nog niet uit, maar post hier wel iets als het lukt. Ik had een MY LR besteld in Maart 22 voor levering in Januari 23. Een leveringsdatum heb ik overigens ook niet.
Pagina: 1 ... 392 ... 397 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee