Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Governor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij hebt besteld?
Ik wacht nog op mijn MY Perf. die is besteld begin September '21.
Geen verwachte leverdatum. Kreeg een mail op 12 dec '21 met de vraag of ik dit jaar geleverd wilde krijgen. Ik heb ja gezegd maar daarna radio stilte.
Aan de ene kant is het fijn om nu een auto te krijgen uit 2023 maar het begint wel een beetje te kriebelen.
September al. En toen al gevraagd om hem in 2023 te ontvangen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10-2024
Nomad schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:48:
[...]

September al. En toen al gevraagd om hem in 2023 te ontvangen.
OK zelfde maand als mijn bestelling, vreemd. Ik zal weer eens bellen wat de status is.
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 07:47
vandenabaele schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Nou, ik was van de week al bij de dealer langs geweest en die heeft het ook nog eens via mail bevestigd, die KM's kunnen we helaas vergeten. Ik heb mijn M3 begin september besteld, laten upgraden naar de performance opdat die zeker dit jaar nog geleverd zou worden. Uiteindelijk kreeg ik ook te horen dat het waarschijnlijk maart zal zijn dit jaar. Dat is bijna dubbel de max levertijd die ze voorop gesteld hadden.
Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje bedriegelijk, zeker wanneer je zoveel geld neertelt voor een wagen.
Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke ervaringen maar echt positief ben ik niet.
Ik heb een snel leverbare gekozen :-) maar zo snel als in "op een week" is het hen niet gelukt, ondanks dat de verkoper er vertrouwen in had dat dat wel ging.
Ach ja, het is jammer maar hey, we zien wel of ze iets kunnen doen voor die 10.000 km. Gevoel zei me al dat die quasi onmogelijk zou zijn en jouw antwoord bevestigd dat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
Gery schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb een snel leverbare gekozen :-) maar zo snel als in "op een week" is het hen niet gelukt, ondanks dat de verkoper er vertrouwen in had dat dat wel ging.
Ach ja, het is jammer maar hey, we zien wel of ze iets kunnen doen voor die 10.000 km. Gevoel zei me al dat die quasi onmogelijk zou zijn en jouw antwoord bevestigd dat helaas.
Aha, jij hebt vals gespeeld! ;)
Vrees het ook, ivm die km's, echt zonde, want dat was wel een mooi extraatje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-03-2023
Zijn er nog meer mensen die er morgen 1 gaan ophalen in Utrecht? Morgen om 11:30 is het zover voor mij 🥳 !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeslaRS
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
Tijdens het afhalen van de auto vandaag nog even navraag gedaan over de 10k km actie en deze actie hebben ze nu verlengd t/m 9 januari is wat ik te horen kreeg. Niet dat ik dit online terug kan vinden maar toch

En de update mbt parkeer sensoren verwachte de verkoper in Q1

[ Voor 13% gewijzigd door TeslaRS op 04-01-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Governor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:51:
[...]

OK zelfde maand als mijn bestelling, vreemd. Ik zal weer eens bellen wat de status is.
Thanks!
Vergeet niet, een Performance is een compleet ander model, met een andere levertijd dan de RWD. De model Y performance komt ook uit Berlijn en de RWD uit China, etc etc. En als je witte bekleding hebt uit Berlijn, is op dit moment ook de levertijd langer. Ook de lakkleur e.d. maakt uit.

Wij hebben begin mei besteld en we wachten ook voor een model Y performance, maar dan dus wel een met witte lak en witte bekleding. De app zegt nog "levertijd onbekend".

Wij kregen trouwens ook de mail of 2023 ok was, volgensmij kreeg iedereen die ongeacht de levertijd 😅

[ Voor 20% gewijzigd door Sanny1987 op 04-01-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:10
Vraagje voor diegene die de auto bij Alphabet hebben besteld. Ik zie bij de af fabriek opties niet de mogelijkheid staan om de trekhaak te bestellen. Nu kun je deze opgeven als accessoire, maar ik neem dan aan dat je deze dan later nog moet laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:08
Gaat niet door schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:28:
Vraagje voor diegene die de auto bij Alphabet hebben besteld. Ik zie bij de af fabriek opties niet de mogelijkheid staan om de trekhaak te bestellen. Nu kun je deze opgeven als accessoire, maar ik neem dan aan dat je deze dan later nog moet laten monteren?
Yes als de auto gekoppeld is in de app kun je daar een afspraak inschieten (ik moet 't nog doen. Nog geen haast mee).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:10
Oekol schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Yes als de auto gekoppeld is in de app kun je daar een afspraak inschieten (ik moet 't nog doen. Nog geen haast mee).
Ben je dan afhankelijk van de voorraad zoals deze op de webshop staat(niet op voorraad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gaat niet door schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Ben je dan afhankelijk van de voorraad zoals deze op de webshop staat(niet op voorraad)?
Volgens mij wel. Moet je voor zekerheid even navragen bij Tesla zelf.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
TeslaRS schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:14:
Tijdens het afhalen van de auto vandaag nog even navraag gedaan over de 10k km actie en deze actie hebben ze nu verlengd t/m 9 januari is wat ik te horen kreeg. Niet dat ik dit online terug kan vinden maar toch

En de update mbt parkeer sensoren verwachte de verkoper in Q1
Dat is in ieder geval een sprankje hoop. Ik zal het morgen ook eens vragen. Zou wel echt fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Fusuy_23 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Dat is in ieder geval een sprankje hoop. Ik zal het morgen ook eens vragen. Zou wel echt fijn zijn.
Laat zeker iets weten, misschien moet ik ze dan ook weer gaan stalken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
Sanny1987 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Vergeet niet, een Performance is een compleet ander model, met een andere levertijd dan de RWD. De model Y performance komt ook uit Berlijn en de RWD uit China, etc etc. En als je witte bekleding hebt uit Berlijn, is op dit moment ook de levertijd langer. Ook de lakkleur e.d. maakt uit.

Wij hebben begin mei besteld en we wachten ook voor een model Y performance, maar dan dus wel een met witte lak en witte bekleding. De app zegt nog "levertijd onbekend".

Wij kregen trouwens ook de mail of 2023 ok was, volgensmij kreeg iedereen die ongeacht de levertijd 😅
Ja, daar heb je een punt idd, Dan kan ik niet klagen met mijn September 8) maar het is wel krom. Toen ik bestelde was eerst levertijd oktober (in mijn account) Toen Dec-Feb en eind november helemaal geen lever data meer. Op de website stond heel lang dec-feb en nu weer jan-maart, beetje misleidend maarja dat is wel meer met Tesla's >:)
Ik heb een zwart op zwart besteld met Enhanced Autopilot (alleen dus Auto Lane Change). Misschien wachten ze wel op de nieuwe HD radar sensors O-)

Mei, dan zit je nu in je 9e maand dat is wel erg lang? Wat zegt de verkoper er over? Ik heb het idee dat er best wat auto's in Berlijn wekelijks worden geproduceerd, Allemaal LR en Perf dacht ik?

[ Voor 8% gewijzigd door Governor op 05-01-2023 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Governor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:
[...]
Ik heb het idee dat er best wat auto's in Berlijn wekelijks worden geproduceerd, Allemaal LR en Perf dacht ik?
Dat zou nog eens goed kunnen. De CATL fabriek waar de LFP batterijen worden gemaakt in Duitsland is volgens mij nog niet af. Dus lijkt me stug dat ze daar standaard range gaan maken.

Zodra die CATL fabriek in Duitsland volledig operationeel is gaat de Duitse Tesla fabriek waarschijnlijk heel veel SR Model Y uitpoepen.

Zijn wel leuke auto's met goede restwaarde. Die LFP batterijen kunnen met gemak meer dan 1 miljoen kilometers doen.. misschien wel 2 miljoen. Die NCA batterijen maar 500.000 km. Dus die moet je maar op tijd voor een goed bedrag verkopen haha.

[ Voor 17% gewijzigd door Immutable op 05-01-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
In search in dit topic op Perf of Performance levert niet echt wat op. Heeft iemand levering gekregen van een performance Model Y vorig jaar? Zo ja, wat was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Damian schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:28:
[...]

De auto of een VIN zal niet in je app verschijnen tot na levering.
Bij mij verscheen de auto in de app tijdens de treinreis naar Tilburg.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 16:35

Damian

Insane Obtrusion

Governor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:43:
In search in dit topic op Perf of Performance levert niet echt wat op. Heeft iemand levering gekregen van een performance Model Y vorig jaar? Zo ja, wat was de levertijd?
Probeer MYP eens ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yECpu_yFGr4jJ7aFh0Njnr1OwiE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oElXGK7dfPLNXXGcKy7cXYB6.png?f=fotoalbum_large

Onder Lootbox in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
PRO-TIP!! :*) Thanks, ik spit ze even door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Governor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Ja, daar heb je een punt idd, Dan kan ik niet klagen met mijn September 8) maar het is wel krom. Toen ik bestelde was eerst levertijd oktober (in mijn account) Toen Dec-Feb en eind november helemaal geen lever data meer. Op de website stond heel lang dec-feb en nu weer jan-maart, beetje misleidend maarja dat is wel meer met Tesla's >:)
Ik heb een zwart op zwart besteld met Enhanced Autopilot (alleen dus Auto Lane Change). Misschien wachten ze wel op de nieuwe HD radar sensors O-)

Mei, dan zit je nu in je 9e maand dat is wel erg lang? Wat zegt de verkoper er over? Ik heb het idee dat er best wat auto's in Berlijn wekelijks worden geproduceerd, Allemaal LR en Perf dacht ik?
Vooral het witte interieur heeft zo'n lange levertijd voor de performance, en die willen we wel graag. Volgensmij was de laatste schatting in het service center maart-mei, zegmaar dezelfde levertijd/batch als je hem nu zou bestellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Governor
Sanny1987 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Vooral het witte interieur heeft zo'n lange levertijd voor de performance, en die willen we wel graag. Volgensmij was de laatste schatting in het service center maart-mei, zegmaar dezelfde levertijd/batch als je hem nu zou bestellen :P
Ja, "dezelfde levertijd" volgens de website ;)
Ik heb dus zwart interieur maar niets gehoord.

Iedereen heeft nu ook deze leverdatum?
"Verwachte levering: nog niet bekend
De levertijd is binnenkort bekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ja, 3-4 weken levertijd in mijn geval. (Wit ext/zwart interieur)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
DaMightyWackO schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:58:
[...]

Ja, 3-4 weken levertijd in mijn geval. (Wit ext/zwart interieur)
:'( :'( :'( :'(

Ik ben blij voor jouw maar huil wel van binnen :/
Je hebt hem ook al opgehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Collega van mij heeft een Performance Y, ergens in het begin van het jaar besteld en toen in augustus geleverd. Uit berlijn. Maar goed die levertijden veranderen continu. Ik zou gewoon contact op nemen met Tesla zelf bij je lokale Tesla dealer en dan even vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Governor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:59:
[...]

:'( :'( :'( :'(

Ik ben blij voor jouw maar huil wel van binnen :/
Je hebt hem ook al opgehaald?
Ja hij is vorige week geleverd.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Ja, ik. Wel in de lease overigens. 22 november besteld door LM en 21 december bij mij thuis afgeleverd. Witte MYP met zwart interieur + trekhaak. Dus een krappe maand van bestellen tot leveren.

Volgens mij maakt ook de samengestelde configuratie heel erg uit voor de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
rickjehh schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:10:
[...]

Ja, ik. Wel in de lease overigens. 22 november besteld door LM en 21 december bij mij thuis afgeleverd. Witte MYP met zwart interieur + trekhaak. Dus een krappe maand van bestellen tot leveren.

Volgens mij maakt ook de samengestelde configuratie heel erg uit voor de levertijd.
Ja dat merk ik ook inderdaad. Lijkt dan dat Wit zijn uitgeleverd. De trekhaak is dan een leuke, die lijkt dan geen vertragende factor.
Ik vermoed omdat ik de "Enhanced Autopilot" heb gekozen dat ze misschien wachten op de nieuwe sensors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Die hele lootbox is alleen zichtbaar via tesla.com bij mij maar wel volledig in 't Engels. Mijn account gegevens zijn wel NL maar factuur adres is US (alleen US verder niks) en heb 't idee dat ik 't daarom ook niet in de app zie.

Tenzij jullie beide geen leaserijders zijn, dan ligt 't daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Oekol schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Die hele lootbox is alleen zichtbaar via tesla.com bij mij maar wel volledig in 't Engels. Mijn account gegevens zijn wel NL maar factuur adres is US (alleen US verder niks) en heb 't idee dat ik 't daarom ook niet in de app zie.

Hier ook leaserijder.

In de App is het een beetje zoeken. Open je App -> Rechtsboven op het hoofd icoontje drukken -> Dan zie je als het goed is Inbox, Loot Box, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
[...]

Geen leaserijder idd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fusuy_23
Goed. Net mijn MY blauw/zwart/ 19” opgehaald. Wat een geweldige auto ben helemaal verliefd.

Ik had het nagevraagd over 10dkm sc. ze konden met 100% zekerheid zeggen dat het is verlengd tot 9-1-2023. Ik ben er zeker blij mee. Ik zie hem nog niet in mijn tesla app maar verwacht hem binnenkort zeker!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:37
Fusuy_23 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:23:
Goed. Net mijn MY blauw/zwart/ 19” opgehaald. Wat een geweldige auto ben helemaal verliefd.

Ik had het nagevraagd over 10dkm sc. ze konden met 100% zekerheid zeggen dat het is verlengd tot 9-1-2023. Ik ben er zeker blij mee. Ik zie hem nog niet in mijn tesla app maar verwacht hem binnenkort zeker!!
Ik heb vandaag ook even gebeld met Tesla en moet dat wel nuanceren: mensen die in 2022 een auto hebben willen afnemen maar waarbij dat door toedoen van Tesla niet gelukt is, krijgen uit coulance alsnog de 10dkm als de auto nu geleverd wordt. Het is niet zo dat als je nu een (voorraad)auto bestelt en hem voor 9-1 ophaalt, je ook 10dkm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
[...]

Bij mij was het vanochtend nog niet zichtbaar in de Lootbox (in de Tesla app) maar inmiddels wel. :) Ook leaserijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemie
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-02-2023
Hier heb ik op 13/07 een M3 besteld via leaseplan.be met geschatte leverdatum 8/03/2023. In december kreeg ik echter de melding/vraag dat levering voorzien is in januari 2023 en of dit ok was voor me. Uiteraard geen probleem, ik veronderstel dat mijn M3 dan ook op de Hoegh Shanghai naar België werd gebracht. Maar ergens is het niet oké dat mensen die later besteld hebben de wagen enerzijds vroeger krijgen en anderzijds ook 10.000km SC opstrijken.

Ik kan weliswaar ook niet bewijzen dat de LM deze per se in 2023 wilde inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Roekeloos schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Ik heb vandaag ook even gebeld met Tesla en moet dat wel nuanceren: mensen die in 2022 een auto hebben willen afnemen maar waarbij dat door toedoen van Tesla niet gelukt is, krijgen uit coulance alsnog de 10dkm als de auto nu geleverd wordt. Het is niet zo dat als je nu een (voorraad)auto bestelt en hem voor 9-1 ophaalt, je ook 10dkm krijgt.
Kijken ze dan wel of niet naar 9-1 qua datum van ophaling?
Ik heb de mijne op 23/12 besteld en deze week eens gepolst hoe het zit qua ophalen.
Zou pas op 11-1 bij Tesla Hasselt zijn en dan nog nr plaat aanvragen enzo.
Hoop dat ik dan ook nog de 10.000km ga krijgen en niet uit de boot val omdat Tesla hem niet eerder hier krijgt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Goemie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:09:
Hier heb ik op 13/07 een M3 besteld via leaseplan.be met geschatte leverdatum 8/03/2023. In december kreeg ik echter de melding/vraag dat levering voorzien is in januari 2023 en of dit ok was voor me. Uiteraard geen probleem, ik veronderstel dat mijn M3 dan ook op de Hoegh Shanghai naar België werd gebracht. Maar ergens is het niet oké dat mensen die later besteld hebben de wagen enerzijds vroeger krijgen en anderzijds ook 10.000km SC opstrijken.

Ik kan weliswaar ook niet bewijzen dat de LM deze per se in 2023 wilde inschrijven.
Ik kan je zeggen dat Leaseplan zelf die leveringen naar achter duwt. Op die manier krijgen hebben ze grotere bestellingen en kortingen. (eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:37
Gery schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Kijken ze dan wel of niet naar 9-1 qua datum van ophaling?
Ik heb de mijne op 23/12 besteld en deze week eens gepolst hoe het zit qua ophalen.
Zou pas op 11-1 bij Tesla Hasselt zijn en dan nog nr plaat aanvragen enzo.
Hoop dat ik dan ook nog de 10.000km ga krijgen en niet uit de boot val omdat Tesla hem niet eerder hier krijgt....
De persoon die ik sprak noemde de datum 9-1 een "internet gerucht" en zei dat je nergens recht op hebt en het coulance betreft als je het toegewezen krijgt. Ik meen ook dat in de tekstbox bij die 10dkm in bepaalde bewoordingen stond dat ze er voor deze actie niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden dat de levering in 2022 niet gaat lukken.

Maar ik merkte wel dat het allemaal erg chaotisch is. Die recente batch grijze RWD's kwam voor Tesla NL bvb ook uit de lucht vallen. Dus kan me ook voorstellen dat niet alle medewerkers op één lijn zitten als het om deze regeling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Roekeloos schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:22:
[...]

De persoon die ik sprak noemde de datum 9-1 een "internet gerucht" en zei dat je nergens recht op hebt en het coulance betreft als je het toegewezen krijgt. Ik meen ook dat in de tekstbox bij die 10dkm in bepaalde bewoordingen stond dat ze er voor deze actie niet verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden dat de levering in 2022 niet gaat lukken.

Maar ik merkte wel dat het allemaal erg chaotisch is. Die recente batch grijze RWD's kwam voor Tesla NL bvb ook uit de lucht vallen. Dus kan me ook voorstellen dat niet alle medewerkers op één lijn zitten als het om deze regeling gaat.
Wanneer je zoveel voor een wagen betaalt, mag je toch iets meer service verwachten, of ben ik de enige die zo denkt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vandenabaele schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Wanneer je zoveel voor een wagen betaalt, mag je toch iets meer service verwachten, of ben ik de enige die zo denkt? :)
Nee hoor, ik denk alleen dat je overschat hoe anderen dit doen. VW, Mercedes, Hyundai, Kia, overal zeggen de verkopers hetzelfde: We weten het niet en we kunnen kijken maar eigenlijk niks concreet zien of zeggen anders dan: Het komt! Juist door de hype om Tesla en de grote focus op leveringen door allerlei nerds all over the world gaan mensen veel meer zelf uitzoeken en is elk gerucht direct een nieuwsbericht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:06
vandenabaele schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:48:
[...]

Jaren terug zo’n Renault GT line 14% besteld bij Renault. Die verkoper riep maar wat, kwam er een vrachtwagen met auto’s aanrijden zei hij: misschien staat hij er al op. Hij had geen enkel idee, maar ook totaal geen interesse of hij wel op tijd kwam. Werd toen op 18 dec geleverd. Wat een arrogante gasten. Geef mij maar Tesla, een veel fijner verkoop kanaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:15
Tomas_ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:15:
[...]

Jaren terug zo’n Renault GT line 14% besteld bij Renault. Die verkoper riep maar wat, kwam er een vrachtwagen met auto’s aanrijden zei hij: misschien staat hij er al op. Hij had geen enkel idee, maar ook totaal geen interesse of hij wel op tijd kwam. Werd toen op 18 dec geleverd. Wat een arrogante gasten. Geef mij maar Tesla, een veel fijner verkoop kanaal.
De job van autoverkoper is echt aan het uitsterven.

Meer en meer merken willen online verkopen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
.

[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 05-01-2023 17:44 . Reden: Sorry mod dit ging echt helemaal mis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
.

[ Voor 99% gewijzigd door Oekol op 05-01-2023 17:44 . Reden: Sorry mod dit ging echt helemaal mis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Peunage schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Hier ook leaserijder.

In de App is het een beetje zoeken. Open je App -> Rechtsboven op het hoofd icoontje drukken -> Dan zie je als het goed is Inbox, Loot Box, etc.
Hm daar gaat 't dan al mis bij mij.
Zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzHTdhWGlJRWgSHmB-bOZLsftl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tN63tdjab86y4loDaOVMUJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Tomas_ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:15:
[...]

Nou, dat is exact mijn gevoel een beetje bij Tesla nu. Ik kreeg van de week zelfs letterlijk te horen dat ze me niet gingen helpen. En pas op, ik begrijp dat het druk is hoor, wil niet weten hoeveel werk die mensen hebben moeten verzetten de laatste weken vorig jaar. Maar klanten gewoon zomaar wegsturen, dat vond ik heel ver gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• styno

styno

vandenabaele schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:05:
[...]

Nou, dat is exact mijn gevoel een beetje bij Tesla nu. Ik kreeg van de week zelfs letterlijk te horen dat ze me niet gingen helpen. En pas op, ik begrijp dat het druk is hoor, wil niet weten hoeveel werk die mensen hebben moeten verzetten de laatste weken vorig jaar. Maar klanten gewoon zomaar wegsturen, dat vond ik heel ver gaan.
Wat wil je dan? Dat ze je 'helpen' door je aan het lijntje te houden? Noem mij een Fries maar ik heb liever dat ze eerlijk zijn en tegen mij zeggen dat ze me (nu) niet kunnen helpen dan 'ja' zeggen en 'nee' doen.

Tesla werknemers zijn ook mensen met maar twee handen en een hoofd en 8 werkuren in een dag (hoewel ze de afgelopen weken misschien wel veel meer dan dat hebben gedraaid).

Het is hier wel eerder gezegd: als je aandacht van Tesla verwacht moet je niet tegen het einde van een kwartaal bij ze binnenstappen of een aflevering plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door styno op 05-01-2023 22:18 ]

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
styno schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Wat wil je dan? Dat ze je 'helpen' door je aan het lijntje te houden? Noem mij een Fries maar ik heb liever dat ze eerlijk zijn en tegen mij zeggen dat ze me (nu) niet kunnen helpen dan 'ja' zeggen en 'nee' doen.

Tesla werknemers zijn ook mensen met maar twee handen en een hoofd en 8 werkuren in een dag (hoewel ze de afgelopen weken misschien wel veel meer dan dat hebben gedraaid).

Het is hier wel eerder gezegd: als je aandacht van Tesla verwacht moet je niet tegen het einde van een kwartaal bij ze binnenstappen of een aflevering plannen.
Ik ben het helemaal eens, maar ik kreeg/krijg geen duidelijkheid. Of er kwam geen informatie of er kwamen beloftes die ze niet konden nakomen blijkbaar.
Zoals u zelf zegt, als ze het niet weten, dan weten ze het niet, maakt niet uit. Maar je kan niet iemand zijn bestelling laten aanpassen om zeker te zijn dat ie dit jaar nog geleverd gaat worden om dan vervolgens geen informatie meer te geven en mensen in de kou te laten staan wanneer ze vragen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Inmiddels ook geprobeerd, en het werkt.

Let op dat het laadscherm gewoon de prijs laat zien van je laadsessie, maar er wordt niks afgeschreven en op je factuur komt 0,00 euro te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

vandenabaele schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:21:
[...]

Ik ben het helemaal eens, maar ik kreeg/krijg geen duidelijkheid. Of er kwam geen informatie of er kwamen beloftes die ze niet konden nakomen blijkbaar.
Zoals u zelf zegt, als ze het niet weten, dan weten ze het niet, maakt niet uit. Maar je kan niet iemand zijn bestelling laten aanpassen om zeker te zijn dat ie dit jaar nog geleverd gaat worden om dan vervolgens geen informatie meer te geven en mensen in de kou te laten staan wanneer ze vragen hebben.
Ik heb je oudere reacties teruggelezen en begrijp je frustratie dat je je in september bestelde M3P niet dit jaar gekregen hebt en dat de levering zelfs uitgesteld is. Op 30 december 'in person' proberen info proberen te krijgen terwijl het personeel daar allemaal alleen maar bezig is met leveringen, is wel ongelukkige timing om daar eens rustig e.e.a. door te spreken.

Hoe is dat post-sales proces nu verlopen want de ene keer schrijf je dat je geen info krijgt en de volgende keer dat je wel info hebt gekregen. En hoe zijn die beloftes gemaakt? Heeft iemand aan de telefoon gezegd dat je hem zeker dit jaar zou krijgen of zei die persoon iets in de trand van 'waarschijnlijk' of 'grootste kans dat'? Heb je daar iets op papier? Hoe communiceer je met Tesla? Bel je of bezoek je ze of mail je je delivery team?

Ik vermoed dat de sales teams niet op de hoogte zijn van welke batches van optie-combinaties wanneer geproduceerd gaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
styno schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Ik heb je oudere reacties teruggelezen en begrijp je frustratie dat je je in september bestelde M3P niet dit jaar gekregen hebt en dat de levering zelfs uitgesteld is. Op 30 december 'in person' proberen info proberen te krijgen terwijl het personeel daar allemaal alleen maar bezig is met leveringen, is wel ongelukkige timing om daar eens rustig e.e.a. door te spreken.

Hoe is dat post-sales proces nu verlopen want de ene keer schrijf je dat je geen info krijgt en de volgende keer dat je wel info hebt gekregen. En hoe zijn die beloftes gemaakt? Heeft iemand aan de telefoon gezegd dat je hem zeker dit jaar zou krijgen of zei die persoon iets in de trand van 'waarschijnlijk' of 'grootste kans dat'? Heb je daar iets op papier? Hoe communiceer je met Tesla? Bel je of bezoek je ze of mail je je delivery team?

Ik vermoed dat de sales teams niet op de hoogte zijn van welke batches van optie-combinaties wanneer geproduceerd gaan worden?
Dat klopt helemaal, jammer genoeg een beetje frustratie. Ben me trouwens ook helemaal bewust dat het niet zo handig was om op 30 decemeber even langs te gaan maar na bijna twee weken bellen en mailen zonder antwoord (ze namen zelfs de telefoon niet meer op) ben ik dan maar langs gegaan.
Ik had natuurlijk kunnen wachten tot januari maar de hele rede dat ik contact opgenomen had, waren die gratis credits. Dusja, wachten was geen optie.

Wat betreft de bestelling, had ik oorspronkelijk bij Leaseplan een M3LR besteld. Vervolgens moeten we dan een akkoord van de dealer hebben die we dan naar Leaseplan sturen om de order definitief te bevestigen. Toen ik dus ginder was, om die papieren op te vragen, hebben ze me mondeling verteld dat ik dit jaar nog mijn wagen zou hebben, indien ik dus voor een zwarte performance zou gaan.
Dat heb ik dan ook dadelijk laten aanpassen bij Leaseplan en de bestelling was geplaatst.
Dus nee, niet op papier maar in goed vertrouwen. En pas op, begrijp me niet verkeerd. er kunnen altijd dingen mislopen he. Uiteindelijk hebben die mensen 0 impact op de levering, daar ben ik me allemaal heel bewust van.
Nog eens, het enige dat me zo bijzonder stoort, is dat er gewoon geen enkele vorm van communcatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollepap1969
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-12-2024
Goemie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:09:

Ik heb een M3LR besteld via LM Alphabet op 02/2022. 1ste levering was voorzien op 8/22, 2de leveringsdatum 9/22, dan 12/22 en nu 3/23.Komt nogal amateuristisch over. Destijds ook de keuze gehad tss BMW I4 of Audi Q4 sportback, maar wegens lange levertermijnen de Tesla genomen. De levertermijn van de Tesla gaat nu al langer zijn dan de BMW of Audi.
Bij Tesla Gent is het ook triestig gesteld al je info vraagt over de leveringen.

Nu al spijt van mijn keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
pollepap1969 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 06:14:
[...]

Ik heb een M3LR besteld via LM Alphabet op 02/2022. 1ste levering was voorzien op 8/22, 2de leveringsdatum 9/22, dan 12/22 en nu 3/23.Komt nogal amateuristisch over. Destijds ook de keuze gehad tss BMW I4 of Audi Q4 sportback, maar wegens lange levertermijnen de Tesla genomen. De levertermijn van de Tesla gaat nu al langer zijn dan de BMW of Audi.
Bij Tesla Gent is het ook triestig gesteld al je info vraagt over de leveringen.

Nu al spijt van mijn keuze
Sorry maar dit is koffiedik kijken. Ik wilde een octavia bestellen, maar was 14 maanden levertijd. Toen op aanraden van hun een seat leon besteld want 6 maanden levertijd. Die is 5 keer uitgesteld geweest en werd toen anderhalfjaar en met de garantie van niks dat die vast nog een keer werd uitgesteld. Toen geannuleerd en de tesla y besteld in november en geleverd in december. Je hebt pech absoluut. Maar die had je ook gehad bij audi en of BMW. Collega had een Q4 en die is ook 3 maal uitgesteld. Het gras is echt niet groener aan de overkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goemie
Oekol schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:24:
[...]

Sorry maar dit is koffiedik kijken. Ik wilde een octavia bestellen, maar was 14 maanden levertijd. Toen op aanraden van hun een seat leon besteld want 6 maanden levertijd. Die is 5 keer uitgesteld geweest en werd toen anderhalfjaar en met de garantie van niks dat die vast nog een keer werd uitgesteld. Toen geannuleerd en de tesla y besteld in november en geleverd in december. Je hebt pech absoluut. Maar die had je ook gehad bij audi en of BMW. Collega had een Q4 en die is ook 3 maal uitgesteld. Het gras is echt niet groener aan de overkant.
Die LM'en met hun loze beloftes, steken zich weer weg achter de fabrikant terwijl ze goed genoeg weten waar ze mee bezig zijn. Volumes orders opbouwen om dan één groot order te plaatsen bij de fabrikant. Goedkoper aankopen & klant aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:24
Hier een MY RWD zwart-zwart trekhaak 20inch besteld midden nov.
wel een RN nummer gehad, maar voor de rest nog niets.
Leasemaatschappij heeft (als het goed is) de bestelling wel aan mij gekoppeld.

Iemand al meer info qua levering voor dezelfde auto met ongeveer dezelfde order datum.

Heb gehoopt op 2022 levering, maar helaas niet dus iets meer bijtellen straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gery
Net een telefoontje gehad van Tesla:
Normaal gezien gaan ze die vandaag thuis leveren :-D
De platen worden dan maandag geleverd.

De verkoper vertelde me : als we die vandaag nog geleverd krijgen heb je wel nog recht op de 10.000km gratis supercharging. "Indien we volgende week pas leveren dan hebben we geen idee. Dan moet het terug via de reeds ingelegde case en dan weten we niet wat er beslist zal worden."
Alleen zal hij mogelijks niet gewassen kunnen worden voor de levering. (Dat is het enige jammere, niet zozeer voor dat wassen maar om goed te zien of de lak 100% ok is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Gery schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:46:

De verkoper vertelde me : als we die vandaag nog geleverd krijgen heb je wel nog recht op de 10.000km gratis supercharging. "Indien we volgende week pas leveren dan hebben we geen idee. Dan moet het terug via de reeds ingelegde case en dan weten we niet wat er beslist zal worden."
Alleen zal hij mogelijks niet gewassen kunnen worden voor de levering. (Dat is het enige jammere, niet zozeer voor dat wassen maar om goed te zien of de lak 100% ok is natuurlijk)
Thuis leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemie
Gery schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:46:

Hoe doen ze dat dan? :)

Ps: Ook een M3 ? Via een LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Het is maar een SR+ lol
Ze zullen dat met Z platen doen van de garage neem ik aan?

Ze vroegen of ik iets met de verzekering kon regelen en dat ik mijn huidige nr plaat even zou kunnen gebruiken. Maar dat kan niet. Het is een bedrijfswagen met nieuwe nr platen en mijn huidige is een huurwagen.

Dus de verkoper ging proberen de wagen tot thuis te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Governor
vandenabaele schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:02:
[...]

Dat klopt helemaal, jammer genoeg een beetje frustratie. Ben me trouwens ook helemaal bewust dat het niet zo handig was om op 30 decemeber even langs te gaan maar na bijna twee weken bellen en mailen zonder antwoord (ze namen zelfs de telefoon niet meer op) ben ik dan maar langs gegaan.
Ik had natuurlijk kunnen wachten tot januari maar de hele rede dat ik contact opgenomen had, waren die gratis credits. Dusja, wachten was geen optie.

Wat betreft de bestelling, had ik oorspronkelijk bij Leaseplan een M3LR besteld. Vervolgens moeten we dan een akkoord van de dealer hebben die we dan naar Leaseplan sturen om de order definitief te bevestigen. Toen ik dus ginder was, om die papieren op te vragen, hebben ze me mondeling verteld dat ik dit jaar nog mijn wagen zou hebben, indien ik dus voor een zwarte performance zou gaan.
Dat heb ik dan ook dadelijk laten aanpassen bij Leaseplan en de bestelling was geplaatst.
Dus nee, niet op papier maar in goed vertrouwen. En pas op, begrijp me niet verkeerd. er kunnen altijd dingen mislopen he. Uiteindelijk hebben die mensen 0 impact op de levering, daar ben ik me allemaal heel bewust van.
Nog eens, het enige dat me zo bijzonder stoort, is dat er gewoon geen enkele vorm van communicatie is.
Ik ben in September ook voor de MYP zwart/zwart gegaan i.v.m. snellere levertijd. Later kwam de MY standard erbij maar die nu wel leverbaar is, ik zit dan toch maar te denken om mijn MYP te ruilen voor een MY standard. Scheelt 20K en ja helaas ook range en snelheid. Lastige keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:43
Even voor de goede orde en een n00b vraag, betekent het omdat de LM de auto besteld heeft ik de auto niet in m'n app of account kan zien tot de auto geleverd is?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
pretpik schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:26:
Even voor de goede orde en een n00b vraag, betekent het omdat de LM de auto besteld heeft ik de auto niet in m'n app of account kan zien tot de auto geleverd is?
Klopt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-09 08:52
pretpik schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:26:
Idd. Pas na de levering zal je de auto in de app zien maar nooit in je account op de website omdat je niet de eigenaar van de auto bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Jeroen-Buren schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:00:
[...]

Idd. Pas na de levering zal je de auto in de app zien maar nooit in je account op de website omdat je niet de eigenaar van de auto bent.
Ah gelukkig, ik dacht al dat er was mis was met de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
pretpik schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:02:
[...]

[...]

Ah gelukkig, ik dacht al dat er was mis was met de bestelling.
Vraag zeker na of de bestelling reeds geplaatst is, lease maatschappijen hebben nogal de slechte gewoonte om deze bestellingen in bulk te plaatsen waardoor je langer moet wachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Mijn Y LR mag ik eindelijk op 11 januari in Tilburg ophalen.

Nu heb ik op verschillende plekken (fora en Facebook) gelezen en foto's gezien van een "VIP levering" in Tilburg.
Weet iemand hoe dit zit? Wanneer ben je VIP en wanneer niet? Ik zag dat het ook niet echt model gebonden is: zowel de S, X, Y en 3 in alle varianten (ook Y RWD) zag ik hierin voorbijkomen. Of is dit van toepassing als je de auto bij Tesla rechtstreeks bestelt en niet via een LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
vandenabaele schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Vraag zeker na of de bestelling reeds geplaatst is, lease maatschappijen hebben nogal de slechte gewoonte om deze bestellingen in bulk te plaatsen waardoor je langer moet wachen.
Direct na bestelling door de LM heb ik een e-mail gestuurd naar de verkoper die mij geholpen heeft met de testrit. Hij gaf mij toen een RN nummer. Is dat garantie dat de auto besteld is? De LM heeft trouwens wel een ander inkoopkanaal dan waar ik de testrit gedaan heb.

De LM geeft als leverdatum 31-03 voor wat het waard is.

[ Voor 11% gewijzigd door pretpik op 06-01-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
pretpik schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:11:
[...]

Direct na bestelling door de LM heb ik een e-mail gestuurd naar de verkoper die mij geholpen heeft met de testrit. Hij gaf mij toen een RN nummer. Is dat garantie dat de auto besteld is? De LM heeft trouwens wel een ander inkoopkanaal dan waar ik de testrit gedaan heb.

De LM geeft als leverdatum 31-03 voor wat het waard is.
Dan zit het helemaal goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
ASF86 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:45:
Mijn Y LR mag ik eindelijk op 11 januari in Tilburg ophalen.

Nu heb ik op verschillende plekken (fora en Facebook) gelezen en foto's gezien van een "VIP levering" in Tilburg.
Weet iemand hoe dit zit? Wanneer ben je VIP en wanneer niet? Ik zag dat het ook niet echt model gebonden is: zowel de S, X, Y en 3 in alle varianten (ook Y RWD) zag ik hierin voorbijkomen. Of is dit van toepassing als je de auto bij Tesla rechtstreeks bestelt en niet via een LM?
Wanneer had je hem besteld en welke Interieur/Ext. config?
Van de VIP levering weet ik niets af, interessant om te weten idd wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Governor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Van de VIP levering weet ik niets af, interessant om te weten idd wat dat is.
Vip levering, trekken ze dan een laken van je auto en krijg je een fles cava van 3€…
En dan maken ze een fotootje.
(Dat is wat ze bij Audi deden. De cava heb ik terplaatse gelaten. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:57
Er is voor zover mij bekend geen VIP levering. Soms starten ze de uitlevering van een nieuw model/type en dan zetten ze wat ballonnen neer. Zie foto’s van de eerste MY, MY RWD en de nieuwe S en X.
Dat je auto in Tilburg rechts op een van de vakken staat of links in de grote ruimte maakt geen enkel verschil.

[ Voor 22% gewijzigd door Niek_ op 06-01-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-09 08:52
Niek_ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:27:
Er is voor zover mij bekend geen VIP levering. Soms starten ze de uitlevering van een nieuw model/type en dan zetten ze wat ballonnen neer. Zie foto’s van de eerste MY, MY RWD en de nieuwe S en X.
In de afleverhal in Tilburg zijn bij binnenkomst rechts iets van tien aparte plekken voor aflevering naast de bulk plekken in de half zelf. Misschien dat die plekken worden gezien als VIP plek. Maar de aflevering zal hetzelfde zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:57
Jeroen-Buren schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:37:
[...]

In de afleverhal in Tilburg zijn bij binnenkomst rechts iets van tien aparte plekken voor aflevering naast de bulk plekken in de half zelf. Misschien dat die plekken worden gezien als VIP plek. Maar de aflevering zal hetzelfde zijn denk ik.
Die plekken zijn een overblijfsel van toen er nog assemblage plaatsvind in Tilburg, toen waren dat de plekken voor de af te leveren auto’s.

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 06-01-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
Niek_ schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:27:
Dat je auto in Tilburg rechts op een van de vakken staat of links in de grote ruimte maakt geen enkel verschil.
In deze video is het te zien:
YouTube: 'Ik heb een ACHTBAAN gekocht' | TESLA Model S PLAID | HUGE Car Guy r...
Er staan inderdaad ballonnen bij, je auto wordt afgedekt/onthuld en er staat een bordje met je naam erop. In deze video gaat het specifiek over de Plaid modellen maar heb ook foto's en berichten van andere auto's (geen speciale uitvoeringen) gezien die ook op deze manier waren afgeleverd.

Ik was gewoon benieuwd hoe en welke auto's ze hiervoor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
Governor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:52:
[...]

In juli 2022 een LR blauw met zwart interieur en trekhaak besteld. Deze zou in 2022 geleverd worden maar na regelmatig contact met Tesla te hebben gehad bleek dit niet meer haalbaar. De bestelling in december daarom omgezet naar een LR die op dat moment wel snel leverbaar was: in de kleur zwart van waarschijnlijk iemand die op dat moment had geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemie
Ik heb vandaag vernomen dat leveringen deze week en eventueel 1e helft volgende week ook nog van de 10.000km kunnen genieten. Let's hope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:37
Tommie12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Vip levering, trekken ze dan een laken van je auto en krijg je een fles cava van 3€…
En dan maken ze een fotootje.
(Dat is wat ze bij Audi deden. De cava heb ik terplaatse gelaten. )
VIP is ook gewoon voor VIP mensen. Dat moeten mensen nu eenmaal eens beseffen, alleen alles wordt tegenwoordig VIP en luxe genoemd om zo de woorden wat kracht bij te zetten.

Voor simpele auto's moeten ze ook helemaal geen VIP aanbieden. Dat moeten ze houden voor de extreem dure en exclusieve auto's, welke mensen kunnen kopen die ook echt VIP zijn en dan ook graag als VIP behandeld willen worden bijv. door bekendheid of omdat ze gewoon discreet willen blijven.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Goemie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:57:
Ik heb vandaag vernomen dat leveringen deze week en eventueel 1e helft volgende week ook nog van de 10.000km kunnen genieten. Let's hope
Zou wel erg netjes zijn voor de mensen die er net buiten zijn gevallen om welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Redondo1982 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:02:
[...]

VIP is ook gewoon voor VIP mensen. Dat moeten mensen nu eenmaal eens beseffen, alleen alles wordt tegenwoordig VIP en luxe genoemd om zo de woorden wat kracht bij te zetten.

Voor simpele auto's moeten ze ook helemaal geen VIP aanbieden. Dat moeten ze houden voor de extreem dure en exclusieve auto's, welke mensen kunnen kopen die ook echt VIP zijn en dan ook graag als VIP behandeld willen worden bijv. door bekendheid of omdat ze gewoon discreet willen blijven.
Idd, ik hoef het niet, maar ze moeten het ook geen VIP noemen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
Net gebeld met Tesla dealer. Zij weten ook niet alles en is koffiedik kijken maar MYP levering vanaf Maart. De "Voorraad" modellen zijn niet op voorraad en duren dus ook minimaal een maand om te leveren. Tot zover geen fijne ervaring met Tesla.

Edit: Bijgekomen van de schrik i.v.m. levertijd, had hem eerder verwacht omdat levertijd bij bestellen Dec-Feb was. Nouja, het is ook nog geen feb dus even afwachten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Governor op 11-01-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Goemie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Die LM'en met hun loze beloftes, steken zich weer weg achter de fabrikant terwijl ze goed genoeg weten waar ze mee bezig zijn. Volumes orders opbouwen om dan één groot order te plaatsen bij de fabrikant. Goedkoper aankopen & klant aan het lijntje houden.
Ja ik denk dat dat dikke onzin is in veel gevallen. Dat was vroeger misschien zo. Bij de SEAT dealer gaven ze vanaf het begin aan om mij op de hoogte te houden en dat hebben ze gedaan. Vanaf het moment dat wij bestelde is die daar besteld. Echter de PON lease krijgt simpelweg gewoon voorrang. Daardoor schuiven de orders van de LM steeds op. Niet omdat ze dan een grote order kunnen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Tommie12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:05:
[...]

Idd, ik hoef het niet, maar ze moeten het ook geen VIP noemen dan.
Nee, precies. En als mens moet je ook gewoon VIP al afwijzen als ze dat tegen je zeggen terwijl je een Audi of Tesla komt kopen. Je bent toch gekke Henkie niet, zo voelt het wel als ze dat tegen je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Goemie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:57:
Dat klopt inderdaad. Toen ze de auto kwamen afzetten hebben de verkopers me dat ook bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Oekol schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Ja ik denk dat dat dikke onzin is in veel gevallen. Dat was vroeger misschien zo. Bij de SEAT dealer gaven ze vanaf het begin aan om mij op de hoogte te houden en dat hebben ze gedaan. Vanaf het moment dat wij bestelde is die daar besteld. Echter de PON lease krijgt simpelweg gewoon voorrang. Daardoor schuiven de orders van de LM steeds op. Niet omdat ze dan een grote order kunnen plaatsen.
Ik kan natuurlijk enkel voor mijn LM spreken maar daar hadden ze wel degelijk alles naar achter geschoven. (Wat trouwens tegen de afspraken is met ons bedrijf) Leaseplan had origineel mijn wagen aangevraagd vanaf Q2 dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbertvisscher
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Governor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:16:
Net gebeld met Tesla dealer. Zij weten ook niet alles en is koffiedik kijken maar MYP levering vanaf Maart. De "Voorraad" modellen zijn niet op voorraad en duren dus ook minimaal een maand om te leveren. Tot zover geen fijne ervaring met Tesla.
Ik heb mijn MYP zwart/zwart trekhaak ook in september besteld. Bij bestellen stond er nov-jan. Maar jij zegt dat hij dus pas vanaf maart gaat komen? Ik verwacht hem toch wel deze maand (mag ik toch hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mijn Y LR is besteld in Maart 22, maar order geblokt tot 13/1 voor levering. ( België, Arval)

Vandaag een mailtje gestuurd naar Tesla om eens te informeren wanneer die zou komen.
In de app van Arval staat de bestelling aangeduid als ‘wachten op productie’ en leveringstermijn ca 15/3.
Ik hoop ook dat die snellet komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Governor
robbertvisscher schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb mijn MYP zwart/zwart trekhaak ook in september besteld. Bij bestellen stond er nov-jan. Maar jij zegt dat hij dus pas vanaf maart gaat komen? Ik verwacht hem toch wel deze maand (mag ik toch hopen)
Dat is wat ik vandaag te horen kreeg. Maar goed je weet maar nooit wat er gebeurd. De SMS is in ieder geval de verlossing, daarvoor blijft het ook voor hun dus gokken. Laat even weten als jouw MYP wordt geleverd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
Tommie12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:23:
Mijn Y LR is besteld in Maart 22, maar order geblokt tot 13/1 voor levering. ( België, Arval)

Vandaag een mailtje gestuurd naar Tesla om eens te informeren wanneer die zou komen.
In de app van Arval staat de bestelling aangeduid als ‘wachten op productie’ en leveringstermijn ca 15/3.
Dat klinkt goed! Hoe lang had je hem geblokt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Governor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Dat klinkt goed! Hoe lang had je hem geblokt staan?
Tja, staat nog altijd geblokt sinds maart 2022…

Toen was het: snel bestellen, want de leveringstermijnen voor alle auto’s zijn enorm lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoefsmid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01-2023
Keek net via de app, mijn profiel bij Loot Box en zie daar zowaar het volgende staan: resterende gratis supercharging-KM 10,000 vervaldatum 4/1/2025. Woohoo!!! Model Y RWD opgehaald op 30/12

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:23:

Je besteldatum zegt niet zoveel bij Tesla als je hem tot 13/1 op blok zet. Ze gaan pas twee weken voor je blok wat doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Je besteldatum zegt niet zoveel bij Tesla als je hem tot 13/1 op blok zet. Ze gaan pas twee weken voor je blok wat doen.
Twee weken? ik had tot 1/1 block en toen ik dat in Oktober deed werd aangegeven dat pas na blokkade gekeken wordt welke auto's geproduceerd en richting NL onderweg zijn en daar wordt wat toegekend. Waarschuwing was dus ook dat ik er niet op moest rekenen dat het in Januari of Februari zou gaan gebeuren maar waarschijnlijk maart of zelfs nog later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Twee weken? ik had tot 1/1 block en toen ik dat in Oktober deed werd aangegeven dat pas na blokkade gekeken wordt welke auto's geproduceerd en richting NL onderweg zijn en daar wordt wat toegekend. Waarschuwing was dus ook dat ik er niet op moest rekenen dat het in Januari of Februari zou gaan gebeuren maar waarschijnlijk maart of zelfs nog later
In het verleden keken ze idd twee weken voor de datum of er wat te matchen was. Ook omdat een auto er niet ineens is. Maar goed, de besteldatum van maart zegt iig niks.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:47:
[...]

Nu dus…

Ik heb een mailtje gestuurd, en hoop iets te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakotaLee
  • Laatst online: 12-03-2023
Iemand recent nog een M3 RWD besteld? Mijn bestelling is gisteren doorgezet door LeasePlan (blauw/zwart int/standaard velgen). Benieuwd of het januari - maart gaat worden zoals de website van Tesla aangeeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
DakotaLee schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:38:
Iemand recent nog een M3 RWD besteld? Mijn bestelling is gisteren doorgezet door LeasePlan (blauw/zwart int/standaard velgen). Benieuwd of het januari - maart gaat worden zoals de website van Tesla aangeeft..
Dezelfde als die van mij. Op 23/12 besteld. Die was op dat moment op de boot en kwam bijna aan. Dus heb em sinds gisteren.
Heb er nog geen meter mee gereden maar vandaag wel al even gewassen om te kunnen controleren of alles ok was.
Helaas kras gevonden op de voorste bumper en een soort vlekkerige streep op de achterbumper. Maar ook vooral heel veel krassen op de middenstijl tussen de voor- en achterdeur (waar je ontgrendeld met de tesla kaart) , aan beide kanten.
Dus onmiddellijk doorgegeven. Ze komen eind deze maand aan huis. Hopelijk krijgen ze alles mooi opgelost.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Gery schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Dezelfde als die van mij. Op 23/12 besteld. Die was op dat moment op de boot en kwam bijna aan. Dus heb em sinds gisteren.
...
_/-\o_ Zo zie je maar. Ik heb ook bijna dezelfde config, enkel nog een trekhaak erbij, en die is al in bestelling sinds april 2022. Tja, men werkt nu eenmaal niet op bestelling bij Tesla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gery
Een snel leverbaar model op het eind van een kwartaal heeft zo z’n voordelen 😀
Als nu de krassen nog opgelost geraken is het helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sanny1987 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:21:
[...]

Toevallig wij ook. Ook begin mei dezelfde auto besteld. Kreeg vd week nog een sms van de verkoper dat de levertijd nog onbekend is. Zal wel door de witte bekleding komen gok ik.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Pagina: 1 ... 391 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.