Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
Damian schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:01:
[...]

Zijn er mensen die dat serieus helemaal af gaan lopen?
Met OCD misschien wel...

Dat je een rondje loopt, en kijkt of er geen krassen op het koetswerk of de velgen zitten vind ik normaal, panel gaps misschien ook nog, maar ik ga echt niet elke feature testen voor ik die auto in ontvangst neem...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Tommie12 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:04:
[...]

Met OCD misschien wel...

Dat je een rondje loopt, en kijkt of er geen krassen op het koetswerk of de velgen zitten vind ik normaal, panel gaps misschien ook nog, maar ik ga echt niet elke feature testen voor ik die auto in ontvangst neem...
Mja precies. En zelfs die panel gaps zijn volgens mij tegenwoordig verleden tijd.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 12:32
DeLyon schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:21:
[...]

Heb van mijn LM begrepen, die dit rechtstreeks van Tesla heeft, dat de kleur midnight silver pas in Q1 wordt geleverd aan Europa, en dan waarschijnlijk pas vanaf maart. Reden voor mij om een andere kleur te kiezen, maar dat zal per persoon verschillen.
Inmiddels ook van Tesla vernomen dat het januari word voor levering. Voor mij geen probleem, heb ik hem in 2023 op kenteken. Het is meer voor verkoop van mijn eigen auto wel lekker als ik een datum van levering heb. Verklaart ook waarom ik nog geen (hidden) VIN heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45
Heb ook een VIN nummer gekregen, levering waarschijnlijk voor kerst....
Dat zou nog eens een mooi cadeau zijn!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Is er een website waar je alle boten kan checken met je VIN nummer? Heb net Hoegh gecheckt en daar staat hij niet op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb vandaag de Y RWD opgehaald. Er zat alleen wat krassen op de motorkap, die zijn er in 5 minuten uitgepolijst ter plekke. Voor de rest is hij 100% in orde.

Nu ff dode bomen in m’n witte interieur klussen :P

En nog wat foto’s van de oude camera’s enzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEZ7OrM_KGxIrOjRwpZa3aaPR-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wd6rv0MjoD1x3Wi066Kakxl1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3MmyYeKjShLJiZNG2eSSBlQNiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jjNWuYoHbPgpdU4WqFrV6lgX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ykPgUqV2IYIhIx5TJwRyTpmiAbY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enC9d2c9aE6Y7L4SZfoWBtzI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIcNQidaj6J6NiXJs17vZIBBYUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WyJTiol6zZTVEhtEwFAScTi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IezSgcCy4_t4ofeuNX9TY_-FdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09YfZNSVgi1wBa2Rs5cNPPfM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_f-80uwPpm-kdZCN0rFEm3buucE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8EMxPnBnIFawf3atRgLkqOZ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDWY2HU22rC5P7cB60gPcrj8qSM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwPdTZe3Ta9my3AAvfJaLt3o.jpg?f=fotoalbum_tile

Hele parkeerplaats in Tilburg vol met Y. Allemaal wit/zwart een stuk of 10 blauw, een 1 rode op het hele terrein. Die van ons :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekir155
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
Stefanovic45 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:55:
Ik heb de knoop door gehakt en haal mijn Model Y RWD gewoon dit jaar op. Als particulier heb ik overwogen om te wachten tot januari 2023, maar aangezien mijn huidige auto dan naar iemand anders gaat moet ik wachten op de volgende boot.

En daar heb ik geen zin in. Het risico is me ook te groot; China hanteert nog altijd een zero Covid beleid en met mogelijk protesten / lockdowns in het achterhoofd wil ik niet het risico lopen dat ik pas aan het einde van Q1 mijn auto heb :)
Same here :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
_eLMo_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:26:
Ik heb vandaag de Y RWD opgehaald. Er zat alleen wat krassen op de motorkap, die zijn er in 5 minuten uitgepolijst ter plekke. Voor de rest is hij 100% in orde.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Hele parkeerplaats in Tilburg vol met Y. Allemaal wit/zwart een stuk of 10 blauw, een 1 rode op het hele terrein. Die van ons :)
Nice!
Ik hoop tussen 20 en 31 december ook mijn rode Y op te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 17:05
Veel activiteit weer, we blijven duimen. Snel leverbaar model hebben we vreemd genoeg 2 weken later niks van gehoord.

[ Voor 89% gewijzigd door Feroxxy op 06-12-2022 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
RoelJewel schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
[...]

Nice!
Ik hoop tussen 20 en 31 december ook mijn rode Y op te kunnen halen.
ik ook :)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Hoorde dat Tesla de M3's waarschijnlijk gaat uitleveren op 27 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
_eLMo_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:26:

[Afbeelding]

Heb je een CATL accu? Wat is je range indicatie / verbruik bij deze temperaturen?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Stefanovic45 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:44:
[...]

Heb je een CATL accu? Wat is je range indicatie / verbruik bij deze temperaturen?
Geen idee welke accu.

390km bij 92% accu. Dus zo’n 423km bij 100% als dat linear is. Terug van Tilburg (5 graden hele weg) had ik over 70km een verbruik van zo’n 15,3kWh / 100km met 105kmu op AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:11:
[...]

Geen idee welke accu.

390km bij 92% accu. Dus zo’n 423km bij 100% als dat linear is. Terug van Tilburg (5 graden hele weg) had ik over 70km een verbruik van zo’n 15,3kWh / 100km met 105kmu op AP.
Op RDW kun je kijken welke type je hebt. Obv type weet je of je CATL hebt of Byd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:33:
[...]

Op RDW kun je kijken welke type je hebt. Obv type weet je of je CATL hebt of Byd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyrhhyxYQH5JwznOYolkc4QdLVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5Qcdy0VO0t4ACb9vd3y0Ijl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is de CATL met iets meer capaciteit. Gelukje dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:33:
[...]

is het trouwens 100% accuraat bij de RDW? Ik heb wel eens meegemaakt dat de kleur nog niet eens klopte, laat staan de aanhanger die mijn vader ooit had. Die stond als een compleet verkeerd type bij de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:03:
[...]

is het trouwens 100% accuraat bij de RDW? Ik heb wel eens meegemaakt dat de kleur nog niet eens klopte, laat staan de aanhanger die mijn vader ooit had. Die stond als een compleet verkeerd type bij de RDW.
Vast geen 100% maar zal wel heel dicht in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:36:
[...]

Dat is de CATL met iets meer capaciteit. Gelukje dus. :)
BYD wordt toch nog helemaal niet geleverd?
Er waren een aantal geleverd uit Duitsland, echter lijkt het erop dat deze door Tesla zelf gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caelorum schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:25:
[...]

Als dit er 1 uit een ander continent is dan klopt dat. Ze staan zo lang op de boot stil dat de banden wat tijd nodig hebben om in de goede vorm te gaan staan.
Over boten uit een ander continent gesproken. Ik heb een VIN, hoe kom ik er achter op welke boot de auto staat? Heb al gegoogeld op de hoegh en daar stond die niet. Is er ergens een verzamelsite voor alle rederijen of is het ergens een overzicht zoeken van rederijen en hopen dat er een vincheck is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:16

TNJ

Frugalite

Oekol schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:55:
[...]

Over boten uit een ander continent gesproken. Ik heb een VIN, hoe kom ik er achter op welke boot de auto staat? Heb al gegoogeld op de hoegh en daar stond die niet. Is er ergens een verzamelsite voor alle rederijen of is het ergens een overzicht zoeken van rederijen en hopen dat er een vincheck is??
Dit zijn iig de boten waarop Tesla's op dit moment onderweg zijn:
https://tesla-updates.github.io/

Maar de volgende stap... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
TNJ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:47:
[...]

Dit zijn iig de boten waarop Tesla's op dit moment onderweg zijn:
https://tesla-updates.github.io/

Maar de volgende stap... ?
Hm als ik dit zo zie zou die op de 'G poseidon' of 'Tokyo car' staan. Aangezien ze zeggen dat ik hem waarschijnlijk voor kerst kan ophalen en ik in de topic start lees dat je 4 dagen nadat de boot is aangemeerd een SMS krijgt voor aflevering.

Eens zoeken of je bij die boten een vin check doen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Ben benieuwd naar daadwerkelijke leverdatum. Tesla geeft aan dat levering tussen 20 en 31 december zal plaatsvinden. Mijn Y RWD staat op basis van VIN op de Hoegh Shanghai die volgens de tracker op 22 december in Zeebrugge zou aankomen. Dan wordt het toch best krap, zou je denken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

In je Tesla account staat bij je voertuig een sectie Documenten met daaronder de 'Eindfactuur'. Daarin vind je zowel je VIN nummer als de afleverdatum. Die van mij (MY SR blauw/zwart, 19", trekhaak) staat ook op de Hoegh Shanghai die op de 22e aan komt, de afleverdatum in het document staat op de 28e. Heb verder nog geen SMS/mail van Tesla gehad over de aflevering.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:41:
In je Tesla account staat bij je voertuig een sectie Documenten met daaronder de 'Eindfactuur'. Daarin vind je zowel je VIN nummer als de afleverdatum. Die van mij (MY SR blauw/zwart, 19", trekhaak) staat ook op de Hoegh Shanghai die op de 22e aan komt, de afleverdatum in het document staat op de 28e. Heb verder nog geen SMS/mail van Tesla gehad over de aflevering.
Bij mij staat onder Documenten alleen nog maar de Aanbetalingsfactuur en de Bestelovereenkomst.
Deel heb ik via Findio gefinancierd en de aanbetaling moet ik nog doen. Wellicht daarom nog geen eindfactuur. Wacht ik mee totdat ik meer zekerheid heb dat levering inderdaad spoedig plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:56:
Bij mij staat onder Documenten alleen nog maar de Aanbetalingsfactuur en de Bestelovereenkomst.
Deel heb ik via Findio gefinancierd en de aanbetaling moet ik nog doen. Wellicht daarom nog geen eindfactuur. Wacht ik mee totdat ik meer zekerheid heb dat levering inderdaad spoedig plaatsvindt.
Ik heb de aanbetaling wel gedaan, daar zal het verschil wel in zitten dan. Ik vermoed dat, zolang je nog geen aanbetaling gedaan hebt, Tesla een matchende klant voor al hun auto's probeert te vinden en 'jouw' auto aan iemand toekent die wel de aanbetaling gedaan heeft. Als het zo werkt, dan zorgt het uitstellen van de aanbetaling dat je de auto juist (veel) later krijgt, namelijk eind 23Q1. Afhankelijk van wat Tesla nog niet verkocht heeft natuurlijk.
Edit: Hier een betere omschrijving

[ Voor 6% gewijzigd door styno op 08-12-2022 16:04 . Reden: Onjuistheid uitgeschakeld ]

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:05:
[...]

Ik heb de aanbetaling wel gedaan, daar zal het verschil wel in zitten dan. Ik vermoed dat, zolang je nog geen aanbetaling gedaan hebt, Tesla een matchende klant voor al hun auto's probeert te vinden en 'jouw' auto aan iemand toekent die wel de aanbetaling gedaan heeft. Als het zo werkt, dan zorgt het uitstellen van de aanbetaling dat je de auto juist (veel) later krijgt, namelijk eind 23Q1. Afhankelijk van wat Tesla nog niet verkocht heeft natuurlijk.
Dan zal ik de betaling wel doen en eens kijken wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:05:
[...]

Het klinkt mij raar in de oren dat het zo zou werken, je hebt toch een aanbetaling van 250 gedaan en op basis daarvan krijg je een auto, die je uiteraard wel voor levering moet betalen, maar niet zover van tevoren moet betalen dat er geen levering plaatsvindt volgens mij. Dan zou je een kip en ei verhaal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

maharens schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:25:
[...]

Het klinkt mij raar in de oren dat het zo zou werken, je hebt toch een aanbetaling van 250 gedaan en op basis daarvan krijg je een auto, die je uiteraard wel voor levering moet betalen, maar niet zover van tevoren moet betalen dat er geen levering plaatsvindt volgens mij. Dan zou je een kip en ei verhaal krijgen.
In het geval waar ik op reageerde was de aanbetaling juist niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:06:
[...]

In het geval waar ik op reageerde was de aanbetaling juist niet gedaan.
Die 250 euro had ik wel al betaald (moet je volgens mij ook meteen bij bestelling doen via creditcard). Deel wat ik nog niet had betaald, was het deel wat niet gefinancierd was. Inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed dat dat niet veel zou uitmaken. Er was al een VIN toegewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]

Die 250 euro had ik wel al betaald (moet je volgens mij ook meteen bij bestelling doen via creditcard). Deel wat ik nog niet had betaald, was het deel wat niet gefinancierd was. Inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed dat dat niet veel zou uitmaken. Er was al een VIN toegewezen.
Ik denk dat het ook niet uitmaakt, mij is verteld dat zelfs de dag voor levering de auto nog kan annuleren, dan ben je alleen je 250 kwijt. Daarom denk ik dat die restantbetaling niks uitmaakt voor je leverdatum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]

Ik heb dit ook voor de zekerheid nagevraagd bij Tesla, maar dit zou inderdaad geen verschil maken of de auto word weggegeven.
Pas als jij niet reageert op een ophaalafspraak, EN nog niet heb betaald voor de ophaaldatum gaan ze iemand anders zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelJewel
patatman12 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:47:
[...]

Ik heb dit ook voor de zekerheid nagevraagd bij Tesla, maar dit zou inderdaad geen verschil maken of de auto word weggegeven.
Pas als jij niet reageert op een ophaalafspraak, EN nog niet heb betaald voor de ophaaldatum gaan ze iemand anders zoeken.
Top.
Ik heb vanmorgen toch de betaling gedaan en zie dat dat ook al netjes in m'n account is verwerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 22:26
Hier net sms binnen om de auto 22-12 op te halen (MY RWD blauw/zwart 20” trekhaak). *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Ik verwacht meerdere sms'jes in de komende dagen! De boot naar Barcelona kwam gisteren of ere gisteren aan. De twee boten naar Zeebrugge gaat morgenvroeg 07 uur aankomen en morgenavond 22 uur. Spannend.

Ben vrij vandaag, maar aangezien @Niek_ zegt een sms te hebben gehad, toch even mijn zakelijke telefoon aan zetten haha..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravenyze
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-08 14:06
Ik ben net gebeld door Tesla met een update. De boot met mijn M3 komt rond 20 dec de haven van Rotterdam binnen en de auto zal vervolgens op 22 of 23 dec in TIlburg opgehaald kunnen worden.

M3 LR, Midnight Silver, zwarte bekleding, Aero velgen, trekhaak.

OD: 24-aug-2022
ED: Jan/Mrt 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:20
Ik heb zojuist via de mail bevestiging gehad dat ze inderdaad van plan zijn om ook in Utrecht uit te gaan leveren eind van dit jaar. Wel met een kleine slag om de arm qua logistieke uitdagingen, maar de intentie is er in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
De Hoegh Shanghai is bijna door het Suez kanaal, dan zijn hierna geen bottlenecks meer neem ik aan en kunnen ze nog beter plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tesla wil heel graag nog dit jaar uitleveren. Ik kreeg de mededeling dat je de afspraak opnieuw kunt plannen, mits binnen 7 dagen van het voorstel én nog in december.

Anders is het weer achteraan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb 22 okt een myp besteld; (Zwart/Zwart, TH). Tot op heden geen enkele melding vanuit Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
rednaxr schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:39:
Ik heb 22 okt een myp besteld; (Zwart/Zwart, TH). Tot op heden geen enkele melding vanuit Tesla.
Die zal wel uit Berlijk komen.
Ik gok dat die begin Januari komt. Nu ligt de druk op het afleveren van alle auto’s die op de boot toekomen en nog voor 31/12 moeten afgeleverd worden. Dat vraagt een hoop autotransport en die zijn schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:52
maharens schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:50:
De Hoegh Shanghai is bijna door het Suez kanaal, dan zijn hierna geen bottlenecks meer neem ik aan en kunnen ze nog beter plannen.
Maar op weg naar Le Havre... Of vaart hij daarna door naar Zeebrugge?

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen-Buren op 11-12-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Jeroen-Buren schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:46:
[...]

Dat staat er pas sinds vandaag als je op 'detailled' klikt idd, daar stond eerst Suez. Hmm bijzonder, ik had verwacht Zeebrugge. Wellicht moet ie daar op de 19e nog bijtanken ofzo? Want aankomst zou 22e zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door maharens op 11-12-2022 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
maharens schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:50:
Ik zag 't ook. Ik hield de aankomsten in zeebrugge in de gaten (Tokyo car & poseidon). Er is nu ook 1 vanuit Amerika onderweg (hoegh trove) naar zeebrugge. Vandaag vertrokken over 8 dagen, 21 december in zeebrugge. De Hoegh Shanghai gaat (eerst?) naar Le Havre trouwens.

Overigens is de Tokyo car een dag later aangekomen en direct begonnen met aanmeren en uitladen. De poseidon ligt al een dag voor anker(zeg je dat zo?) voor de kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Jeroen-Buren schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:46:
[...]

Het enige dat ik heb gelezen is dat mijn auto op de Shanghai staat. Dus ik ga er vanuit dat dit schip ook Zeebrugge aan doet?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Basta3 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:41:
[...]

Het enige dat ik heb gelezen is dat mijn auto op de Shanghai staat. Dus ik ga er vanuit dat dit schip ook Zeebrugge aan doet?!
Ja, zie https://teslamotorsclub.c...035/page-517#post-7235734 en https://tesla-updates.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Lees daar dat ze 't ook niet snappen waarom die poseidon niet in de haven ligt. Vaart volle snelheid door om daarna een dag of meerdere voor anker te liggen. Terwijl de Tokyo car gelost wordt en later aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxr
L.S,

Iemand een idee hoelang het na deze mail nog duurt vooor de actuele leverdatum bekend is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ejuDvG16vs2AUpSBk1i12lIod0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Bdc1O80YQIyAIcxo0ZhwGSXq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
rednaxr schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:07:
L.S,

Iemand een idee hoelang het na deze mail nog duurt vooor de actuele leverdatum bekend is?[Afbeelding]
Is dit de laatste mail die je ontvangen hebt of heb je wel gekozen? Wat is je bestelde samenstelling etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxr
Mail net gehad en natuurlijk ben ik er klaar voor!
MYP zwart zwart trekhaak.
Oekol schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:11:
[...]

Is dit de laatste mail die je ontvangen hebt of heb je wel gekozen? Wat is je bestelde samenstelling etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
Ik heb zonet dezelfde mail gekregen voor mijn MY grijs standard range, zwarte velgen en zwart interieur.
Zou het wat uitmaken of je klikt op "ben er klaar voor" of "volgend jaar"? Mogelijk nieuwer model ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Pap3rclip schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:28:
Ik heb zonet dezelfde mail gekregen voor mijn MY grijs standard range, zwarte velgen en zwart interieur.
Zou het wat uitmaken of je klikt op "ben er klaar voor" of "volgend jaar"? Mogelijk nieuwer model ofzo?
Zal wel meevallen. Als ze er 10 te vergeven hebt en er zijn er 6 geclaimd. Die andere 4 wordt volgend jaar als eerst mee begonnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 22:58
Zelfde mail voor mijn M3 in Belgie 🤞

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQ0PfGTvOfG4EOpFpG2qqrsnDZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mDsdp4MExeL1MXPwsXUbFe6N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 16:45
Zelfde mail vanmiddag ontvangen. Heb aangegeven 'volgend jaar'...

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Laatst online: 07-08-2024
Pap3rclip schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:28:
Mogelijk schuiven ze de auto dan door als er andere gegadigden zijn. Voor Tesla zijn de kwartaal- en jaarcijfers heilig. Zou daarom het risico niet nemen. Zelf een paar weken geleden een vergelijkbare vraag gehad per SMS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Hier ook dezelfde mail gehad voor mijn MY LR, blauw, zwart interieur, besteld in juli 2022. Uiteraard ben ik er ook klaar voor! Ik ben benieuwd wat er hierna zal gebeuren; december heeft maar nog enkele weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxr
Na de keuze “Ik ben er klaar voor” is de voorbeeld factuur verdwenen in je tesla omgeving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
De G poseidon is aan het bewegen. Lag twee dagen voor anker. Is nu aan het varen richting de haven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQcYnOWmFz_BcDYqFh-xK_nNW4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTb5jK82RZBr9CH82HiPc8ZW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:57:
De G poseidon is aan het bewegen. Lag twee dagen voor anker. Is nu aan het varen richting de haven

[Afbeelding]
Dan zal de kade terug vrij zijn.

Nu hopen dat ze genoeg vrachtwagens hebben om die auto's ter vervoeren naar de aflevercentra.
Paar weken geleden las ik nog in de krant dat ze geen chauffeurs vinden om auto's te transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:

Wat is voor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?

Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZos0HMk5U12VpnqFeHusZOKGag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPsGLPPNGmmDSIpVITRsZ2VH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04-2023
RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:

Wat is voor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?

Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.

[Afbeelding]
Hoop het niet. Mijn M3 staat op die schuit en volgens planning kan ik hem de 27e ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
desmoose schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:24:
[...]

Hoop het niet. Mijn M3 staat op die schuit en volgens planning kan ik hem de 27e ophalen.
Hoe weet jij dan al je leverdatum? Ik heb nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:38:
[...]

Gebeld met Tesla Duiven. Die konden me aan de hand van mijn mobiele nummer vertellen op welke boot de auto stond en wanneer hij qua planning zou worden afgeleverd.

Ik had eerste een sms gekregen van Tesla dat ze de auto tussen kerst en oud en nieuw gaan leveren en een dag later een mail van de LM dat volgens Tesla de levering vertraagd is en pas eind januari gaat plaatsvinden. Dus dan maar even bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door desmoose op 13-12-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:03:
[...]

Dan zal de kade terug vrij zijn.

Nu hopen dat ze genoeg vrachtwagens hebben om die auto's ter vervoeren naar de aflevercentra.
Paar weken geleden las ik nog in de krant dat ze geen chauffeurs vinden om auto's te transporteren.
Tokyo Car is op dit moment weg aan het varen, ze varen elkaar tegemoet in het zuidelijk dok.
Tokyo Car is 182 meter lang, die Poseidon is 232 meter lang. Wat een gevaartes :) Blijft het wel grappig vinden dat Tokyo pas dag na Poseidon aankwam en die moest voor de kust blijven wachten al die tijd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y7vJwJx.png

edit:

ze hebben stuivertje gewisseld, poseidon ligt nu op de plek van Tokyo Car. Laat het uitladen maar beginnen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 13-12-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:13
RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:38:
Staat vermeld bij ons vermeld op de eindfactuur. Nog geen definitieve bevestiging hiervan ontvangen via SMS.

De door ons bestelde Y staat ook op de Shanghai. Wel een strakke planning met de geplande aankomst van do 22 dec in Zeebrugge en een geplande leverdatum van di 27 dec (als ik de factuur mag geloven). Ik vraag me af of ze gaan doorwerken tijdens kerst of zal de levering toch nog later worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:35
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?

Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.

Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.

Wrong topic..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:27:
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?

Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.

Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.
Ik ben recent op en neer naar Berlijn gereden (met mijn YP) en verbaasde mij over het hoge verbruik. Deze lag rond de 24/25 kWh/100km. Ik heb over het algemeen 130 gereden en vaak langzamer (rond de 110/120). Het was max. 5 graden buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:52
VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:27:

Deze vraag is meer iets voor dit forum: Het grote Tesla Model 3 & Y topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:35
Ah jah excuses! Ik dacht dat ik daar zat..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 17:05
Snel leverbaar model die ik 24 november besteld had zal ik een dezer dagen mogen ophalen ^_^

Vorige model welke we geannuleerd hebben kon ik nog wel van zien dat die op het HÖEGH SHANGHAI schip staat. met een estimated date in de haven 22-12. Hier zullen vast nog veel meer Tesla's op staan dus mocht je nog in afwachting zijn, misschien is dit je kerstboot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Net nog even gebeld met Tesla wat de verwachte leverdatum is en op welke boot hij staat.
Dat laatste mogen ze niet vertellen zei hij en staar je niet blind op boten die aankomen etc. Wilde ook niet zeggen welke haven hij aankomt.

De daadwerkelijke leverdatum willen ze pas delen als de auto fysiek bij ze is, dus in Nederland. Dan zou het qua transport nog wel een dag of wat duren voordat (het in NL aankomt) ik iets kan ontvangen.

Hij zei 75% kans op levering voor kerst, maar vrijwel 100% (met slag om de arm) dat de levering dit jaar gaat plaatsvinden. We doen het er maar mee. Ik ga weer rustig afwachten op de SMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:53:
[...]

Tokyo Car is op dit moment weg aan het varen, ze varen elkaar tegemoet in het zuidelijk dok.
Tokyo Car is 182 meter lang, die Poseidon is 232 meter lang. Wat een gevaartes :) Blijft het wel grappig vinden dat Tokyo pas dag na Poseidon aankwam en die moest voor de kust blijven wachten al die tijd.

[Afbeelding]

edit:

ze hebben stuivertje gewisseld, poseidon ligt nu op de plek van Tokyo Car. Laat het uitladen maar beginnen :)
Je moet die haven eens bekijken in google maps in sattelite view. Dat gebied is gigantisch, en je kan zien dat ze daar bijzonder veel auto's kunnen parkeren.

Hoe veel auto's zitten er op zo'n boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:40:
[...]

Je moet die haven eens bekijken in google maps in sattelite view. Dat gebied is gigantisch, en je kan zien dat ze daar bijzonder veel auto's kunnen parkeren.

Hoe veel auto's zitten er op zo'n boot?
Internet leert dat bijvoorbeeld in de hoegh vloot tussen 4000 en 8000 auto's op zo'n boot zitten. Had de haben am bekeken idd. Lijkt me tof om keer heen te rijden en even te buurten bij knokke heist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:44:
[...]

Internet leert dat bijvoorbeeld in de hoegh vloot tussen 4000 en 8000 auto's op zo'n boot zitten. Had de haben am bekeken idd. Lijkt me tof om keer heen te rijden en even te buurten bij knokke heist
Je geraakt echt niet kort bij die kade hoor. Daar is echt weinig te zien. Knokke vind ik niet mooi omdat je tegen de havenpier en windmolens van Zeebrugge aan kijkt.
Ik hou meer van de buurt van Nieuwpoort, Oostduinkerke of Den Haan.
Tip: parkeer je Tesla in de buurt van een tramhalte buiten één van de centra. Ga dan wandelen langs de kust met de wind in je rug. Geniet van een biertje en wat lekker eten, en als je benen moe zijn, neem je de tram terug naar je auto. Mits wat zoeken kan je zorgen dat je gratis kan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:

[Afbeelding]
Ik denk dat ze die in Zeebrugge wel zullen afladen, en dat die in Amsterdam een terugvracht gaan ophalen.

Op 3 dagen krijgen ze geen 100den auto's aangemeld en afgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Ik lees in een Model Y NL/BE Facebook groep dat er schijnbaar Model Y RWD modellen nu worden uitgeleverd zonder parkeersensoren. Meerdere nieuwe eigenaren hebben hier melding van gemaakt, en dit zou ook niet gaan om een softwarematige update achteraf om alsnog sensoren te kunnen gebruiken.

Is er iemand hier die daar mee over weet?

[ Voor 40% gewijzigd door DeLyon op 13-12-2022 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DeLyon schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:31:
Ik lees in een Model Y NL/BE Facebook groep dat er schijbaar Model Y RWD modellen nu worden uitgeleverd zonder parkeersensoren. Is er iemand die dit kan bevestigen danwel ontkrachten?
Dat is toch al weken bekend dat dit het geval is? Het idee is dat er overgestapt gaat worden naar Vision.

nieuws: Tesla schrapt ultrasone sensors voor nieuwe auto's en valt terug op c...

Er zijn al meerdere mensen in dit topic geweest die er melding van gemaakt hebben

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 13-12-2022 16:34 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Notna schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:32:
[...]

Dat is toch al weken bekend dat dit het geval is? Het idee is dat er overgestapt gaat worden naar Vision.

nieuws: Tesla schrapt ultrasone sensors voor nieuwe auto's en valt terug op c...

Er zijn al meerdere mensen in dit topic geweest die er melding van gemaakt hebben
Ah ok thanks, gaat vooralsnog om een beperkte tijd dat je dan niet over parkeersensoren beschikt zie ik. Dank voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Je moet ook akkoord geven dat bepaalde functionaliteit tijdelijk niet beschikbaar is, voordat je de stappen kan doorlopen om de auto geleverd te krijgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:59:
[...]

Je geraakt echt niet kort bij die kade hoor. Daar is echt weinig te zien. Knokke vind ik niet mooi omdat je tegen de havenpier en windmolens van Zeebrugge aan kijkt.
Ik hou meer van de buurt van Nieuwpoort, Oostduinkerke of Den Haan.
Tip: parkeer je Tesla in de buurt van een tramhalte buiten één van de centra. Ga dan wandelen langs de kust met de wind in je rug. Geniet van een biertje en wat lekker eten, en als je benen moe zijn, neem je de tram terug naar je auto. Mits wat zoeken kan je zorgen dat je gratis kan parkeren.
Goed idee thanks! Aan de andere kant is er ook niet veel te zien. We waren ooit op vakantie met m'n oude vw golf in Italië en toen reden we door naar een havenstadje, livorno. Even neuzen en op de terugweg reden we op een rondweg/snelweg langs allemaal auto's. Niet honderden, maar duizenden. Echt gaaf om te zien. Dat was hier: Geplaatste speld
https://maps.app.goo.gl/jamjuwq8xyYNM9wd9

De weg volgen krijg je meerdere van dit soort autovelden. Maar dat is 't dan ook wel. Dus dat je 't niet zien kan in zeebrugge is niet zo erg. Heeeeel boeiend is 't natuurlijk ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Laatst online: 05-03-2023
Ben nieuw hier maar wil graag mijn ervaring ook delen. Heb vorige week donderdag een MY RWD, deep blue metallic, zwart int besteld bij de LM.

Hierna ook netjes vanuit tesla een bevestiging gehad met de vraag of ik een account wilde maken. Het viel mij op dat er geen product aan mijn account is gekoppeld. Na wat telefoontjes met de tesla verkoper heb ik een RN nummer toegereikt gekregen. Hij vertelde mij zelfs dat er ook al een VIN is gekoppeld en dat de levering waarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar verwacht wordt. Dit was zeker een leuke verassing.

Daarnaast werd er mij vertelt dat het VIN nummer direct naar de LM gestuurd wordt en ik deze niet krijg tot aan een paar dagen voor de levering. Vandaar dat de MY ook nog niet is gekoppeld aan mn account. Maar goed ik heb niks te klagen als het zo snel al geleverd wordt (fingers crossed).

Het is trouwens wel even gokken op welke boot mn auto zich nou bevind.

[ Voor 4% gewijzigd door Fusuy_23 op 13-12-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fusuy_23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:22:
Ben nieuw hier maar wil graag mijn ervaring ook delen. Heb vorige week donderdag een MY RWD, deep blue metallic, zwart int besteld bij de LM.

Hierna ook netjes vanuit tesla een bevestiging gehad met de vraag of ik een account wilde maken. Het viel mij op dat er geen product aan mijn account is gekoppeld. Na wat telefoontjes met de tesla verkoper heb ik een RN nummer toegereikt gekregen. Hij vertelde mij zelfs dat er ook al een VIN is gekoppeld en dat de levering waarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar verwacht wordt. Dit was zeker een leuke verassing.

Daarnaast werd er mij vertelt dat het VIN nummer direct naar de LM gestuurd wordt en ik deze niet krijg tot aan een paar dagen voor de levering. Vandaar dat de MY ook nog niet is gekoppeld aan mn account. Maar goed ik heb niks te klagen als het zo snel al geleverd wordt (fingers crossed).

Het is trouwens wel even gokken op welke boot mn auto zich nou bevind.
Dat zal vrijwel zeker de hoegh Shanghai zijn. Om zeker te weten de LM lief aankijken en de VIN opvragen. Bij hoegh kan je 'm inklappen om te checken of die op hun boot staat. Ook kan je aan de VIN zien of het een Chinese of Duitse is. Dat laatste zou heeeeel misschien ook kunnen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Laatst online: 05-03-2023
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:59:
[...]

Dat zal vrijwel zeker de hoegh Shanghai zijn. Om zeker te weten de LM lief aankijken en de VIN opvragen. Bij hoegh kan je 'm inklappen om te checken of die op hun boot staat. Ook kan je aan de VIN zien of het een Chinese of Duitse is. Dat laatste zou heeeeel misschien ook kunnen denk ik?
Ik heb het al bij de LM geprobeerd. Ze wisten niet zeker of ze hem hadden en dat het een lastig omgang is met Tesla, qua info uitwisseling. Ik wou het verder niet pushen. Weet wel dat die op een boot zit met zekerheid (info vanuit Tesla zelf). Enigste wat ik kan doen is geduld hebben. Toch bedankt voor het meedenken 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Fusuy_23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:12:
[...]

Ik heb het al bij de LM geprobeerd. Ze wisten niet zeker of ze hem hadden en dat het een lastig omgang is met Tesla, qua info uitwisseling. Ik wou het verder niet pushen. Weet wel dat die op een boot zit met zekerheid (info vanuit Tesla zelf). Enigste wat ik kan doen is geduld hebben. Toch bedankt voor het meedenken 😁.
Mijn ervaring met de LM is ook dat ook zij nog steeds opereren zoals de rest van de autofabrikanten. Totaal nog niet ingespeeld op hoe Tesla de leveringen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
Je moet ook akkoord geven dat bepaalde functionaliteit tijdelijk niet beschikbaar is, voordat je de stappen kan doorlopen om de auto geleverd te krijgen.
Toch benieuwd. Ik heb geen vragen en of te doorlopen stappen gekregen en kan de 22e de Model Y RWD ophalen. Zou impliceren dat deze nog wel USS heeft. Lijkt me toch sterk, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Niek_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:05:
[...]

Toch benieuwd. Ik heb geen vragen en of te doorlopen stappen gekregen en kan de 22e de Model Y RWD ophalen. Zou impliceren dat deze nog wel USS heeft. Lijkt me toch sterk, we gaan het meemaken.
Via leasemaatschappij besteld? Zij doorlopen die stappen. Ik heb ook nergens iets hoeven klikken aangezien je als leaserijder in de auto mag rijden, niet eigenaar bent en krijg je deze vragen dus niet.

Btw: wanneer sms gehad voor aflevering 22e?

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 13-12-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Laadvraagje….

Ik heb de auto nog niet, maar wil me wat orienteren.
De laadpaal werd door mijn werkgever voorzien (België, Alfen Pro line via Numobi/Last Mile Solutions).

Bij de installatie hebben ze de loadbalancing ingesteld op 11 kW.
Nu is mijn plan om zo veel mogelijk via de zon te laden, en ik begreep dat dat toch niet kon met de Alfen.
Kan de Mod Y ‘s avonds bij thuiskomst gewoon aan de paal hangen, en dan enkel laten bijladen tussen pakweg 12 en 17h aan 4 kW of 6 kW?

Kan je dat instellen, of moet ik mijn extreem rusty programmeerskills boven halen en via een of andere api gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:20:
[...]

Via leasemaatschappij besteld? Zij doorlopen die stappen. Ik heb ook nergens iets hoeven klikken aangezien je als leaserijder in de auto mag rijden, niet eigenaar bent en krijg je deze vragen dus niet.

Btw: wanneer sms gehad voor aflevering 22e?
Nee, privé vandaar m’n opmerking. Ben benieuwd.
9-12 sms levering 22-12 en 12-12 sms met kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:20:
Laadvraagje….

Ik heb de auto nog niet, maar wil me wat orienteren.
De laadpaal werd door mijn werkgever voorzien (België, Alfen Pro line via Numobi/Last Mile Solutions).

Bij de installatie hebben ze de loadbalancing ingesteld op 11 kW.
Nu is mijn plan om zo veel mogelijk via de zon te laden, en ik begreep dat dat toch niet kon met de Alfen.
Kan de Mod Y ‘s avonds bij thuiskomst gewoon aan de paal hangen, en dan enkel laten bijladen tussen pakweg 12 en 17h aan 4 kW of 6 kW?

Kan je dat instellen, of moet ik mijn extreem rusty programmeerskills boven halen en via een of andere api gaan werken?
Je kan in de Tesla app aangeven dat hij tijdens daluren moet laden. Tevens kan je een laadvermogen instellen die hij van de locatie onthoud. Je zou ook naar de Jedlix app kunnen kijken. Die kan voor zover mij bekend wel waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek_ schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:03:
[...]

Je kan in de Tesla app aangeven dat hij tijdens daluren moet laden. Tevens kan je een laadvermogen instellen die hij van de locatie onthoud. Je zou ook naar de Jedlix app kunnen kijken. Die kan voor zover mij bekend wel waar je naar op zoek bent.
Daluren zijn niet aan te passen toch? Dus dat is nutteloos voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:32:
[...]

Ah, verkeerd gelezen. Dacht tussen 00:00 en 05:00. Dan zou ik in zijn geval Jedlix gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:32:
[...]

Ik heb er even naar gekeken.
Daluren hebben bij mij geen zin, ik heb een flatrate. Maar, blijkbaar weet Jedlix wel wanneer de zon schijnt, en stuurt daar op. Dat ga ik in elk geval proberen als de auto er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:57:
[...]

Ik heb er even naar gekeken.
Daluren hebben bij mij geen zin, ik heb een flatrate. Maar, blijkbaar weet Jedlix wel wanneer de zon schijnt, en stuurt daar op. Dat ga ik in elk geval proberen als de auto er is.
Ja, dat kun je idd proberen. Weet even niet of dat inmiddels goed werkt. In het verleden wilde hij de Tesla wel eens wakker houden. Anders kun je zelf ook een simpel script maken mbv de Tesla API. Al zal die je auto dan ook wakker maken. Je kunt ook hem op 6A instellen thuis met gepland laden om 12 uur bv. Als je niet veel rijdt zal hij voor 17 uur ook wel weer klaar zijn met laden als je hem elke dag eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:02:
[...]

Ja, dat kun je idd proberen. Weet even niet of dat inmiddels goed werkt. In het verleden wilde hij de Tesla wel eens wakker houden. Anders kun je zelf ook een simpel script maken mbv de Tesla API. Al zal die je auto dan ook wakker maken. Je kunt ook hem op 6A instellen thuis met gepland laden om 12 uur bv. Als je niet veel rijdt zal hij voor 17 uur ook wel weer klaar zijn met laden als je hem elke dag eraan hangt.
Ik verwacht zo'n 25-30k per jaar te rijden, met laden op 4kW gedurende 5h per dag krijg ik ca 100km per dag binnen. Gemiddeld moet dat volstaan, en mogelijk is het ook haalbaar als ik kan blijven werken aan 2d op kantoor, 3d thuis. Ik ga het in elk geval proberen, levert het financieel niks op, dan wellicht wel voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatman12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 13:56
Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
Dit is alleen van toepassing als je FSD hebt besteld volgens mij.
Heb zelf deze melding niet gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:42:
[...]

Ik verwacht zo'n 25-30k per jaar te rijden, met laden op 4kW gedurende 5h per dag krijg ik ca 100km per dag binnen. Gemiddeld moet dat volstaan, en mogelijk is het ook haalbaar als ik kan blijven werken aan 2d op kantoor, 3d thuis. Ik ga het in elk geval proberen, levert het financieel niks op, dan wellicht wel voor het milieu.
Er is een heel topic toegewijd aan het opladen van EVs. Wellicht vind je daar makkelijker antwoord, suggesties en tips:

Thuisladen van je EV deel 2

Hier gaat het alleen over de levering van Model 3/Y.😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:40
De eerste 12 dagen van december 570 Model Ys geleverd (tenaamgesteld). Benieuwd of de Model Y de top 3 nog gaat halen.

Tot aan 1 december zag de EV top 10 er als volgt uit voor NL

1 Skoda Enyaq iV 4.951
2 Peugeot e-208 3.423
3 Kia Niro Electric 3.059
4 Kia EV6 2.820
5 Volvo XC40 Recharge 2.470
6 Audi Q4 e-tron 2.224
7 Volkswagen ID4 2.112
8 Citroën ë-C4 2.036
9 Peugeot e-2008 1.871
10 BMW i4 1.825
....
14 Tesla Model Y 1.598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
n0pe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:31:
De eerste 12 dagen van december 570 Model Ys geleverd (tenaamgesteld). Benieuwd of de Model Y de top 3 nog gaat halen.

Tot aan 1 december zag de EV top 10 er als volgt uit voor NL

1 Skoda Enyaq iV 4.951
2 Peugeot e-208 3.423
3 Kia Niro Electric 3.059
4 Kia EV6 2.820
5 Volvo XC40 Recharge 2.470
6 Audi Q4 e-tron 2.224
7 Volkswagen ID4 2.112
8 Citroën ë-C4 2.036
9 Peugeot e-2008 1.871
10 BMW i4 1.825
....
14 Tesla Model Y 1.598
Waar hou je dit bij? Lijkt me wel leuk om te neuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:40
Oekol schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:36:
[...]

Waar hou je dit bij? Lijkt me wel leuk om te neuzen.
Cijfers tot 1 december via autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...sche-autos-van-nederland/

1-12 december via RDW:
https://opendata.rdw.nl/V...ende_voertuigen/m9d7-ebf2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Kijk zelf wel eens via:
https://www.kentekenradar.nl/

Je ziet in december dat tesla fier aan kop gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDLJ9YSzj3YNkO-i3c25O2BWSKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cwod0cift49XMTyScfxV9PWl.jpg?f=fotoalbum_large

5 december is er veel op kenteken gezet. Weet iemand wat die variant soorten inhouden? LR RWD en performance gok ik maar er zijn er 4?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQq68mXyhsYyhXOWrFxp1h0XfPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlDRPlMp24DhPApHAamFUOks.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 14-12-2022 17:13 ]

Pagina: 1 ... 384 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.