Sony A7 iv en wat recycled glas
Mja precies. En zelfs die panel gaps zijn volgens mij tegenwoordig verleden tijd.Tommie12 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:04:
[...]
Met OCD misschien wel...
Dat je een rondje loopt, en kijkt of er geen krassen op het koetswerk of de velgen zitten vind ik normaal, panel gaps misschien ook nog, maar ik ga echt niet elke feature testen voor ik die auto in ontvangst neem...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Inmiddels ook van Tesla vernomen dat het januari word voor levering. Voor mij geen probleem, heb ik hem in 2023 op kenteken. Het is meer voor verkoop van mijn eigen auto wel lekker als ik een datum van levering heb. Verklaart ook waarom ik nog geen (hidden) VIN heb.DeLyon schreef op zondag 4 december 2022 @ 12:21:
[...]
Heb van mijn LM begrepen, die dit rechtstreeks van Tesla heeft, dat de kleur midnight silver pas in Q1 wordt geleverd aan Europa, en dan waarschijnlijk pas vanaf maart. Reden voor mij om een andere kleur te kiezen, maar dat zal per persoon verschillen.
Dat zou nog eens een mooi cadeau zijn!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nu ff dode bomen in m’n witte interieur klussen
En nog wat foto’s van de oude camera’s enzo.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Hele parkeerplaats in Tilburg vol met Y. Allemaal wit/zwart een stuk of 10 blauw, een 1 rode op het hele terrein. Die van ons
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Same hereStefanovic45 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:55:
Ik heb de knoop door gehakt en haal mijn Model Y RWD gewoon dit jaar op. Als particulier heb ik overwogen om te wachten tot januari 2023, maar aangezien mijn huidige auto dan naar iemand anders gaat moet ik wachten op de volgende boot.
En daar heb ik geen zin in. Het risico is me ook te groot; China hanteert nog altijd een zero Covid beleid en met mogelijk protesten / lockdowns in het achterhoofd wil ik niet het risico lopen dat ik pas aan het einde van Q1 mijn auto heb
Nice!_eLMo_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:26:
Ik heb vandaag de Y RWD opgehaald. Er zat alleen wat krassen op de motorkap, die zijn er in 5 minuten uitgepolijst ter plekke. Voor de rest is hij 100% in orde.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hele parkeerplaats in Tilburg vol met Y. Allemaal wit/zwart een stuk of 10 blauw, een 1 rode op het hele terrein. Die van ons
Ik hoop tussen 20 en 31 december ook mijn rode Y op te kunnen halen.
[ Voor 89% gewijzigd door Feroxxy op 06-12-2022 10:16 ]
ik ookRoelJewel schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
[...]
Nice!
Ik hoop tussen 20 en 31 december ook mijn rode Y op te kunnen halen.
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Heb je een CATL accu? Wat is je range indicatie / verbruik bij deze temperaturen?_eLMo_ schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:26:
Ik heb vandaag de Y RWD opgehaald. Er zat alleen wat krassen op de motorkap, die zijn er in 5 minuten uitgepolijst ter plekke. Voor de rest is hij 100% in orde.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Geen idee welke accu.Stefanovic45 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:44:
[...]
Heb je een CATL accu? Wat is je range indicatie / verbruik bij deze temperaturen?
390km bij 92% accu. Dus zo’n 423km bij 100% als dat linear is. Terug van Tilburg (5 graden hele weg) had ik over 70km een verbruik van zo’n 15,3kWh / 100km met 105kmu op AP.
Op RDW kun je kijken welke type je hebt. Obv type weet je of je CATL hebt of Byd._eLMo_ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:11:
[...]
Geen idee welke accu.
390km bij 92% accu. Dus zo’n 423km bij 100% als dat linear is. Terug van Tilburg (5 graden hele weg) had ik over 70km een verbruik van zo’n 15,3kWh / 100km met 105kmu op AP.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:33:
[...]
Op RDW kun je kijken welke type je hebt. Obv type weet je of je CATL hebt of Byd.
Dat is de CATL met iets meer capaciteit. Gelukje dus.
is het trouwens 100% accuraat bij de RDW? Ik heb wel eens meegemaakt dat de kleur nog niet eens klopte, laat staan de aanhanger die mijn vader ooit had. Die stond als een compleet verkeerd type bij de RDW.Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:33:
[...]
Op RDW kun je kijken welke type je hebt. Obv type weet je of je CATL hebt of Byd.
Vast geen 100% maar zal wel heel dicht in de buurt zitten.maharens schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:03:
[...]
is het trouwens 100% accuraat bij de RDW? Ik heb wel eens meegemaakt dat de kleur nog niet eens klopte, laat staan de aanhanger die mijn vader ooit had. Die stond als een compleet verkeerd type bij de RDW.
BYD wordt toch nog helemaal niet geleverd?Inspired schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:36:
[...]
Dat is de CATL met iets meer capaciteit. Gelukje dus.
Er waren een aantal geleverd uit Duitsland, echter lijkt het erop dat deze door Tesla zelf gebruikt worden.
Over boten uit een ander continent gesproken. Ik heb een VIN, hoe kom ik er achter op welke boot de auto staat? Heb al gegoogeld op de hoegh en daar stond die niet. Is er ergens een verzamelsite voor alle rederijen of is het ergens een overzicht zoeken van rederijen en hopen dat er een vincheck is??Caelorum schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:25:
[...]
Als dit er 1 uit een ander continent is dan klopt dat. Ze staan zo lang op de boot stil dat de banden wat tijd nodig hebben om in de goede vorm te gaan staan.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dit zijn iig de boten waarop Tesla's op dit moment onderweg zijn:Oekol schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:55:
[...]
Over boten uit een ander continent gesproken. Ik heb een VIN, hoe kom ik er achter op welke boot de auto staat? Heb al gegoogeld op de hoegh en daar stond die niet. Is er ergens een verzamelsite voor alle rederijen of is het ergens een overzicht zoeken van rederijen en hopen dat er een vincheck is??
https://tesla-updates.github.io/
Maar de volgende stap... ?
Hm als ik dit zo zie zou die op de 'G poseidon' of 'Tokyo car' staan. Aangezien ze zeggen dat ik hem waarschijnlijk voor kerst kan ophalen en ik in de topic start lees dat je 4 dagen nadat de boot is aangemeerd een SMS krijgt voor aflevering.TNJ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:47:
[...]
Dit zijn iig de boten waarop Tesla's op dit moment onderweg zijn:
https://tesla-updates.github.io/
Maar de volgende stap... ?
Eens zoeken of je bij die boten een vin check doen kan.
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
Bij mij staat onder Documenten alleen nog maar de Aanbetalingsfactuur en de Bestelovereenkomst.styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:41:
In je Tesla account staat bij je voertuig een sectie Documenten met daaronder de 'Eindfactuur'. Daarin vind je zowel je VIN nummer als de afleverdatum. Die van mij (MY SR blauw/zwart, 19", trekhaak) staat ook op de Hoegh Shanghai die op de 22e aan komt, de afleverdatum in het document staat op de 28e. Heb verder nog geen SMS/mail van Tesla gehad over de aflevering.
Deel heb ik via Findio gefinancierd en de aanbetaling moet ik nog doen. Wellicht daarom nog geen eindfactuur. Wacht ik mee totdat ik meer zekerheid heb dat levering inderdaad spoedig plaatsvindt.
Ik heb de aanbetaling wel gedaan, daar zal het verschil wel in zitten dan. Ik vermoed dat, zolang je nog geen aanbetaling gedaan hebt, Tesla een matchende klant voor al hun auto's probeert te vinden en 'jouw' auto aan iemand toekent die wel de aanbetaling gedaan heeft. Als het zo werkt, dan zorgt het uitstellen van de aanbetaling dat je de auto juist (veel) later krijgt, namelijk eind 23Q1. Afhankelijk van wat Tesla nog niet verkocht heeft natuurlijk.RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:56:
Bij mij staat onder Documenten alleen nog maar de Aanbetalingsfactuur en de Bestelovereenkomst.
Deel heb ik via Findio gefinancierd en de aanbetaling moet ik nog doen. Wellicht daarom nog geen eindfactuur. Wacht ik mee totdat ik meer zekerheid heb dat levering inderdaad spoedig plaatsvindt.
Edit: Hier een betere omschrijving
[ Voor 6% gewijzigd door styno op 08-12-2022 16:04 . Reden: Onjuistheid uitgeschakeld ]
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
Dan zal ik de betaling wel doen en eens kijken wat er dan gebeurt...styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb de aanbetaling wel gedaan, daar zal het verschil wel in zitten dan. Ik vermoed dat, zolang je nog geen aanbetaling gedaan hebt, Tesla een matchende klant voor al hun auto's probeert te vinden en 'jouw' auto aan iemand toekent die wel de aanbetaling gedaan heeft. Als het zo werkt, dan zorgt het uitstellen van de aanbetaling dat je de auto juist (veel) later krijgt, namelijk eind 23Q1. Afhankelijk van wat Tesla nog niet verkocht heeft natuurlijk.
Het klinkt mij raar in de oren dat het zo zou werken, je hebt toch een aanbetaling van 250 gedaan en op basis daarvan krijg je een auto, die je uiteraard wel voor levering moet betalen, maar niet zover van tevoren moet betalen dat er geen levering plaatsvindt volgens mij. Dan zou je een kip en ei verhaal krijgen.styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb de aanbetaling wel gedaan, daar zal het verschil wel in zitten dan. Ik vermoed dat, zolang je nog geen aanbetaling gedaan hebt, Tesla een matchende klant voor al hun auto's probeert te vinden en 'jouw' auto aan iemand toekent die wel de aanbetaling gedaan heeft. Als het zo werkt, dan zorgt het uitstellen van de aanbetaling dat je de auto juist (veel) later krijgt, namelijk eind 23Q1. Afhankelijk van wat Tesla nog niet verkocht heeft natuurlijk.
In het geval waar ik op reageerde was de aanbetaling juist niet gedaan.maharens schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:25:
[...]
Het klinkt mij raar in de oren dat het zo zou werken, je hebt toch een aanbetaling van 250 gedaan en op basis daarvan krijg je een auto, die je uiteraard wel voor levering moet betalen, maar niet zover van tevoren moet betalen dat er geen levering plaatsvindt volgens mij. Dan zou je een kip en ei verhaal krijgen.
Die 250 euro had ik wel al betaald (moet je volgens mij ook meteen bij bestelling doen via creditcard). Deel wat ik nog niet had betaald, was het deel wat niet gefinancierd was. Inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed dat dat niet veel zou uitmaken. Er was al een VIN toegewezen.styno schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:06:
[...]
In het geval waar ik op reageerde was de aanbetaling juist niet gedaan.
Ik denk dat het ook niet uitmaakt, mij is verteld dat zelfs de dag voor levering de auto nog kan annuleren, dan ben je alleen je 250 kwijt. Daarom denk ik dat die restantbetaling niks uitmaakt voor je leverdatum.RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]
Die 250 euro had ik wel al betaald (moet je volgens mij ook meteen bij bestelling doen via creditcard). Deel wat ik nog niet had betaald, was het deel wat niet gefinancierd was. Inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed dat dat niet veel zou uitmaken. Er was al een VIN toegewezen.
Ik heb dit ook voor de zekerheid nagevraagd bij Tesla, maar dit zou inderdaad geen verschil maken of de auto word weggegeven.RoelJewel schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]
Die 250 euro had ik wel al betaald (moet je volgens mij ook meteen bij bestelling doen via creditcard). Deel wat ik nog niet had betaald, was het deel wat niet gefinancierd was. Inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed dat dat niet veel zou uitmaken. Er was al een VIN toegewezen.
Pas als jij niet reageert op een ophaalafspraak, EN nog niet heb betaald voor de ophaaldatum gaan ze iemand anders zoeken.
Top.patatman12 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:47:
[...]
Ik heb dit ook voor de zekerheid nagevraagd bij Tesla, maar dit zou inderdaad geen verschil maken of de auto word weggegeven.
Pas als jij niet reageert op een ophaalafspraak, EN nog niet heb betaald voor de ophaaldatum gaan ze iemand anders zoeken.
Ik heb vanmorgen toch de betaling gedaan en zie dat dat ook al netjes in m'n account is verwerkt.
Ben vrij vandaag, maar aangezien @Niek_ zegt een sms te hebben gehad, toch even mijn zakelijke telefoon aan zetten haha..
M3 LR, Midnight Silver, zwarte bekleding, Aero velgen, trekhaak.
OD: 24-aug-2022
ED: Jan/Mrt 2023
Anders is het weer achteraan aansluiten.
Die zal wel uit Berlijk komen.rednaxr schreef op zondag 11 december 2022 @ 13:39:
Ik heb 22 okt een myp besteld; (Zwart/Zwart, TH). Tot op heden geen enkele melding vanuit Tesla.
Ik gok dat die begin Januari komt. Nu ligt de druk op het afleveren van alle auto’s die op de boot toekomen en nog voor 31/12 moeten afgeleverd worden. Dat vraagt een hoop autotransport en die zijn schaars.
Maar op weg naar Le Havre... Of vaart hij daarna door naar Zeebrugge?maharens schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:50:
De Hoegh Shanghai is bijna door het Suez kanaal, dan zijn hierna geen bottlenecks meer neem ik aan en kunnen ze nog beter plannen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen-Buren op 11-12-2022 15:47 ]
Dat staat er pas sinds vandaag als je op 'detailled' klikt idd, daar stond eerst Suez. Hmm bijzonder, ik had verwacht Zeebrugge. Wellicht moet ie daar op de 19e nog bijtanken ofzo? Want aankomst zou 22e zijn.Jeroen-Buren schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:46:
[...]
Maar op weg naar Le Havre... Of vaart hij daarna door naar Zeebrugge?
[ Voor 10% gewijzigd door maharens op 11-12-2022 15:56 ]
Ik zag 't ook. Ik hield de aankomsten in zeebrugge in de gaten (Tokyo car & poseidon). Er is nu ook 1 vanuit Amerika onderweg (hoegh trove) naar zeebrugge. Vandaag vertrokken over 8 dagen, 21 december in zeebrugge. De Hoegh Shanghai gaat (eerst?) naar Le Havre trouwens.maharens schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:50:
De Hoegh Shanghai is bijna door het Suez kanaal, dan zijn hierna geen bottlenecks meer neem ik aan en kunnen ze nog beter plannen.
Overigens is de Tokyo car een dag later aangekomen en direct begonnen met aanmeren en uitladen. De poseidon ligt al een dag voor anker(zeg je dat zo?) voor de kust.
Het enige dat ik heb gelezen is dat mijn auto op de Shanghai staat. Dus ik ga er vanuit dat dit schip ook Zeebrugge aan doet?!Jeroen-Buren schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:46:
[...]
Maar op weg naar Le Havre... Of vaart hij daarna door naar Zeebrugge?
Ja, zie https://teslamotorsclub.c...035/page-517#post-7235734 en https://tesla-updates.github.io/Basta3 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:41:
[...]
Het enige dat ik heb gelezen is dat mijn auto op de Shanghai staat. Dus ik ga er vanuit dat dit schip ook Zeebrugge aan doet?!
Lees daar dat ze 't ook niet snappen waarom die poseidon niet in de haven ligt. Vaart volle snelheid door om daarna een dag of meerdere voor anker te liggen. Terwijl de Tokyo car gelost wordt en later aan kwam.
Is dit de laatste mail die je ontvangen hebt of heb je wel gekozen? Wat is je bestelde samenstelling etc?rednaxr schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:07:
L.S,
Iemand een idee hoelang het na deze mail nog duurt vooor de actuele leverdatum bekend is?[Afbeelding]
MYP zwart zwart trekhaak.
Oekol schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:11:
[...]
Is dit de laatste mail die je ontvangen hebt of heb je wel gekozen? Wat is je bestelde samenstelling etc?
Zou het wat uitmaken of je klikt op "ben er klaar voor" of "volgend jaar"? Mogelijk nieuwer model ofzo?
Zal wel meevallen. Als ze er 10 te vergeven hebt en er zijn er 6 geclaimd. Die andere 4 wordt volgend jaar als eerst mee begonnen lijkt me.Pap3rclip schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:28:
Ik heb zonet dezelfde mail gekregen voor mijn MY grijs standard range, zwarte velgen en zwart interieur.
Zou het wat uitmaken of je klikt op "ben er klaar voor" of "volgend jaar"? Mogelijk nieuwer model ofzo?
Mogelijk schuiven ze de auto dan door als er andere gegadigden zijn. Voor Tesla zijn de kwartaal- en jaarcijfers heilig. Zou daarom het risico niet nemen. Zelf een paar weken geleden een vergelijkbare vraag gehad per SMS..Pap3rclip schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:28:
Ik heb zonet dezelfde mail gekregen voor mijn MY grijs standard range, zwarte velgen en zwart interieur.
Dan zal de kade terug vrij zijn.Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:57:
De G poseidon is aan het bewegen. Lag twee dagen voor anker. Is nu aan het varen richting de haven
[Afbeelding]
Nu hopen dat ze genoeg vrachtwagens hebben om die auto's ter vervoeren naar de aflevercentra.
Paar weken geleden las ik nog in de krant dat ze geen chauffeurs vinden om auto's te transporteren.
Hoop het niet. Mijn M3 staat op die schuit en volgens planning kan ik hem de 27e ophalen.RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:
Wat is voor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?
Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.
[Afbeelding]
Hoe weet jij dan al je leverdatum? Ik heb nog niets gehoord.desmoose schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:24:
[...]
Hoop het niet. Mijn M3 staat op die schuit en volgens planning kan ik hem de 27e ophalen.
Gebeld met Tesla Duiven. Die konden me aan de hand van mijn mobiele nummer vertellen op welke boot de auto stond en wanneer hij qua planning zou worden afgeleverd.RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:38:
[...]
Hoe weet jij dan al je leverdatum? Ik heb nog niets gehoord.
Ik had eerste een sms gekregen van Tesla dat ze de auto tussen kerst en oud en nieuw gaan leveren en een dag later een mail van de LM dat volgens Tesla de levering vertraagd is en pas eind januari gaat plaatsvinden. Dus dan maar even bellen.
[ Voor 26% gewijzigd door desmoose op 13-12-2022 12:50 ]
Tokyo Car is op dit moment weg aan het varen, ze varen elkaar tegemoet in het zuidelijk dok.Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:03:
[...]
Dan zal de kade terug vrij zijn.
Nu hopen dat ze genoeg vrachtwagens hebben om die auto's ter vervoeren naar de aflevercentra.
Paar weken geleden las ik nog in de krant dat ze geen chauffeurs vinden om auto's te transporteren.
Tokyo Car is 182 meter lang, die Poseidon is 232 meter lang. Wat een gevaartes

edit:
ze hebben stuivertje gewisseld, poseidon ligt nu op de plek van Tokyo Car. Laat het uitladen maar beginnen
[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 13-12-2022 13:26 ]
Staat vermeld bij ons vermeld op de eindfactuur. Nog geen definitieve bevestiging hiervan ontvangen via SMS.RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:38:
Hoe weet jij dan al je leverdatum? Ik heb nog niets gehoord.
De door ons bestelde Y staat ook op de Shanghai. Wel een strakke planning met de geplande aankomst van do 22 dec in Zeebrugge en een geplande leverdatum van di 27 dec (als ik de factuur mag geloven). Ik vraag me af of ze gaan doorwerken tijdens kerst of zal de levering toch nog later worden
Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.
Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.
Wrong topic..
Ik ben recent op en neer naar Berlijn gereden (met mijn YP) en verbaasde mij over het hoge verbruik. Deze lag rond de 24/25 kWh/100km. Ik heb over het algemeen 130 gereden en vaak langzamer (rond de 110/120). Het was max. 5 graden buiten.VidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:27:
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?
Mijn Polestar doet in het gunstigste geval zo’n 24kwh/100km bij 105km/u op de ACC, lager krijg ik hem niet.
Ik ben me aan het oriënteren op een privé EV en vind efficiëntie hierin wel fijn, maar wil wel graag flink vermogen.
Deze vraag is meer iets voor dit forum: Het grote Tesla Model 3 & Y topicVidaR-9 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:27:
Zijn er hier MYP rijders die iets zinnigs kunnen zeggen over het verbruik op dagen als vandaag waar de temperatuur rond het vriespunt ligt op langere snelweg ritten >80km?
Ah jah excuses! Ik dacht dat ik daar zat..Jeroen-Buren schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:38:
[...]
Deze vraag is meer iets voor dit forum: Het grote Tesla Model 3 & Y topic
Vorige model welke we geannuleerd hebben kon ik nog wel van zien dat die op het HÖEGH SHANGHAI schip staat. met een estimated date in de haven 22-12. Hier zullen vast nog veel meer Tesla's op staan dus mocht je nog in afwachting zijn, misschien is dit je kerstboot!
Dat laatste mogen ze niet vertellen zei hij en staar je niet blind op boten die aankomen etc. Wilde ook niet zeggen welke haven hij aankomt.
De daadwerkelijke leverdatum willen ze pas delen als de auto fysiek bij ze is, dus in Nederland. Dan zou het qua transport nog wel een dag of wat duren voordat (het in NL aankomt) ik iets kan ontvangen.
Hij zei 75% kans op levering voor kerst, maar vrijwel 100% (met slag om de arm) dat de levering dit jaar gaat plaatsvinden. We doen het er maar mee. Ik ga weer rustig afwachten op de SMS...
Je moet die haven eens bekijken in google maps in sattelite view. Dat gebied is gigantisch, en je kan zien dat ze daar bijzonder veel auto's kunnen parkeren.Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:53:
[...]
Tokyo Car is op dit moment weg aan het varen, ze varen elkaar tegemoet in het zuidelijk dok.
Tokyo Car is 182 meter lang, die Poseidon is 232 meter lang. Wat een gevaartesBlijft het wel grappig vinden dat Tokyo pas dag na Poseidon aankwam en die moest voor de kust blijven wachten al die tijd.
[Afbeelding]
edit:
ze hebben stuivertje gewisseld, poseidon ligt nu op de plek van Tokyo Car. Laat het uitladen maar beginnen
Hoe veel auto's zitten er op zo'n boot?
Internet leert dat bijvoorbeeld in de hoegh vloot tussen 4000 en 8000 auto's op zo'n boot zitten. Had de haben am bekeken idd. Lijkt me tof om keer heen te rijden en even te buurten bij knokke heistTommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:40:
[...]
Je moet die haven eens bekijken in google maps in sattelite view. Dat gebied is gigantisch, en je kan zien dat ze daar bijzonder veel auto's kunnen parkeren.
Hoe veel auto's zitten er op zo'n boot?
Je geraakt echt niet kort bij die kade hoor. Daar is echt weinig te zien. Knokke vind ik niet mooi omdat je tegen de havenpier en windmolens van Zeebrugge aan kijkt.Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:44:
[...]
Internet leert dat bijvoorbeeld in de hoegh vloot tussen 4000 en 8000 auto's op zo'n boot zitten. Had de haben am bekeken idd. Lijkt me tof om keer heen te rijden en even te buurten bij knokke heist
Ik hou meer van de buurt van Nieuwpoort, Oostduinkerke of Den Haan.
Tip: parkeer je Tesla in de buurt van een tramhalte buiten één van de centra. Ga dan wandelen langs de kust met de wind in je rug. Geniet van een biertje en wat lekker eten, en als je benen moe zijn, neem je de tram terug naar je auto. Mits wat zoeken kan je zorgen dat je gratis kan parkeren.
Ik denk dat ze die in Zeebrugge wel zullen afladen, en dat die in Amsterdam een terugvracht gaan ophalen.RJRP01 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:34:
Ik zat even naar het schema van de Hoegh Shanghai te kijken:
Wat is voor de Nederlandse kopers de kans dat wij de auto in de Amsterdamse haven moeten gaan ophalen, denken jullie?
Lijkt mij met alle logistieke problematiek toch voor Tesla de makkelijkste optie.
[Afbeelding]
Op 3 dagen krijgen ze geen 100den auto's aangemeld en afgeleverd...
Is er iemand hier die daar mee over weet?
[ Voor 40% gewijzigd door DeLyon op 13-12-2022 16:32 ]
Dat is toch al weken bekend dat dit het geval is? Het idee is dat er overgestapt gaat worden naar Vision.DeLyon schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:31:
Ik lees in een Model Y NL/BE Facebook groep dat er schijbaar Model Y RWD modellen nu worden uitgeleverd zonder parkeersensoren. Is er iemand die dit kan bevestigen danwel ontkrachten?
nieuws: Tesla schrapt ultrasone sensors voor nieuwe auto's en valt terug op c...
Er zijn al meerdere mensen in dit topic geweest die er melding van gemaakt hebben
[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 13-12-2022 16:34 ]
Ah ok thanks, gaat vooralsnog om een beperkte tijd dat je dan niet over parkeersensoren beschikt zie ik. Dank voor het delen.Notna schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:32:
[...]
Dat is toch al weken bekend dat dit het geval is? Het idee is dat er overgestapt gaat worden naar Vision.
nieuws: Tesla schrapt ultrasone sensors voor nieuwe auto's en valt terug op c...
Er zijn al meerdere mensen in dit topic geweest die er melding van gemaakt hebben
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Goed idee thanks! Aan de andere kant is er ook niet veel te zien. We waren ooit op vakantie met m'n oude vw golf in Italië en toen reden we door naar een havenstadje, livorno. Even neuzen en op de terugweg reden we op een rondweg/snelweg langs allemaal auto's. Niet honderden, maar duizenden. Echt gaaf om te zien. Dat was hier: Geplaatste speldTommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:59:
[...]
Je geraakt echt niet kort bij die kade hoor. Daar is echt weinig te zien. Knokke vind ik niet mooi omdat je tegen de havenpier en windmolens van Zeebrugge aan kijkt.
Ik hou meer van de buurt van Nieuwpoort, Oostduinkerke of Den Haan.
Tip: parkeer je Tesla in de buurt van een tramhalte buiten één van de centra. Ga dan wandelen langs de kust met de wind in je rug. Geniet van een biertje en wat lekker eten, en als je benen moe zijn, neem je de tram terug naar je auto. Mits wat zoeken kan je zorgen dat je gratis kan parkeren.
https://maps.app.goo.gl/jamjuwq8xyYNM9wd9
De weg volgen krijg je meerdere van dit soort autovelden. Maar dat is 't dan ook wel. Dus dat je 't niet zien kan in zeebrugge is niet zo erg. Heeeeel boeiend is 't natuurlijk ook niet
Hierna ook netjes vanuit tesla een bevestiging gehad met de vraag of ik een account wilde maken. Het viel mij op dat er geen product aan mijn account is gekoppeld. Na wat telefoontjes met de tesla verkoper heb ik een RN nummer toegereikt gekregen. Hij vertelde mij zelfs dat er ook al een VIN is gekoppeld en dat de levering waarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar verwacht wordt. Dit was zeker een leuke verassing.
Daarnaast werd er mij vertelt dat het VIN nummer direct naar de LM gestuurd wordt en ik deze niet krijg tot aan een paar dagen voor de levering. Vandaar dat de MY ook nog niet is gekoppeld aan mn account. Maar goed ik heb niks te klagen als het zo snel al geleverd wordt (fingers crossed).
Het is trouwens wel even gokken op welke boot mn auto zich nou bevind.
[ Voor 4% gewijzigd door Fusuy_23 op 13-12-2022 19:24 ]
Dat zal vrijwel zeker de hoegh Shanghai zijn. Om zeker te weten de LM lief aankijken en de VIN opvragen. Bij hoegh kan je 'm inklappen om te checken of die op hun boot staat. Ook kan je aan de VIN zien of het een Chinese of Duitse is. Dat laatste zou heeeeel misschien ook kunnen denk ik?Fusuy_23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:22:
Ben nieuw hier maar wil graag mijn ervaring ook delen. Heb vorige week donderdag een MY RWD, deep blue metallic, zwart int besteld bij de LM.
Hierna ook netjes vanuit tesla een bevestiging gehad met de vraag of ik een account wilde maken. Het viel mij op dat er geen product aan mijn account is gekoppeld. Na wat telefoontjes met de tesla verkoper heb ik een RN nummer toegereikt gekregen. Hij vertelde mij zelfs dat er ook al een VIN is gekoppeld en dat de levering waarschijnlijk tussen kerst en nieuwjaar verwacht wordt. Dit was zeker een leuke verassing.
Daarnaast werd er mij vertelt dat het VIN nummer direct naar de LM gestuurd wordt en ik deze niet krijg tot aan een paar dagen voor de levering. Vandaar dat de MY ook nog niet is gekoppeld aan mn account. Maar goed ik heb niks te klagen als het zo snel al geleverd wordt (fingers crossed).
Het is trouwens wel even gokken op welke boot mn auto zich nou bevind.
Ik heb het al bij de LM geprobeerd. Ze wisten niet zeker of ze hem hadden en dat het een lastig omgang is met Tesla, qua info uitwisseling. Ik wou het verder niet pushen. Weet wel dat die op een boot zit met zekerheid (info vanuit Tesla zelf). Enigste wat ik kan doen is geduld hebben. Toch bedankt voor het meedenken 😁.Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:59:
[...]
Dat zal vrijwel zeker de hoegh Shanghai zijn. Om zeker te weten de LM lief aankijken en de VIN opvragen. Bij hoegh kan je 'm inklappen om te checken of die op hun boot staat. Ook kan je aan de VIN zien of het een Chinese of Duitse is. Dat laatste zou heeeeel misschien ook kunnen denk ik?
Mijn ervaring met de LM is ook dat ook zij nog steeds opereren zoals de rest van de autofabrikanten. Totaal nog niet ingespeeld op hoe Tesla de leveringen doet.Fusuy_23 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:12:
[...]
Ik heb het al bij de LM geprobeerd. Ze wisten niet zeker of ze hem hadden en dat het een lastig omgang is met Tesla, qua info uitwisseling. Ik wou het verder niet pushen. Weet wel dat die op een boot zit met zekerheid (info vanuit Tesla zelf). Enigste wat ik kan doen is geduld hebben. Toch bedankt voor het meedenken 😁.
Toch benieuwd. Ik heb geen vragen en of te doorlopen stappen gekregen en kan de 22e de Model Y RWD ophalen. Zou impliceren dat deze nog wel USS heeft. Lijkt me toch sterk, we gaan het meemaken.Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
Je moet ook akkoord geven dat bepaalde functionaliteit tijdelijk niet beschikbaar is, voordat je de stappen kan doorlopen om de auto geleverd te krijgen.
Via leasemaatschappij besteld? Zij doorlopen die stappen. Ik heb ook nergens iets hoeven klikken aangezien je als leaserijder in de auto mag rijden, niet eigenaar bent en krijg je deze vragen dus niet.Niek_ schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:05:
[...]
Toch benieuwd. Ik heb geen vragen en of te doorlopen stappen gekregen en kan de 22e de Model Y RWD ophalen. Zou impliceren dat deze nog wel USS heeft. Lijkt me toch sterk, we gaan het meemaken.
Btw: wanneer sms gehad voor aflevering 22e?
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 13-12-2022 21:21 ]
Ik heb de auto nog niet, maar wil me wat orienteren.
De laadpaal werd door mijn werkgever voorzien (België, Alfen Pro line via Numobi/Last Mile Solutions).
Bij de installatie hebben ze de loadbalancing ingesteld op 11 kW.
Nu is mijn plan om zo veel mogelijk via de zon te laden, en ik begreep dat dat toch niet kon met de Alfen.
Kan de Mod Y ‘s avonds bij thuiskomst gewoon aan de paal hangen, en dan enkel laten bijladen tussen pakweg 12 en 17h aan 4 kW of 6 kW?
Kan je dat instellen, of moet ik mijn extreem rusty programmeerskills boven halen en via een of andere api gaan werken?
Nee, privé vandaar m’n opmerking. Ben benieuwd.Oekol schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:20:
[...]
Via leasemaatschappij besteld? Zij doorlopen die stappen. Ik heb ook nergens iets hoeven klikken aangezien je als leaserijder in de auto mag rijden, niet eigenaar bent en krijg je deze vragen dus niet.
Btw: wanneer sms gehad voor aflevering 22e?
9-12 sms levering 22-12 en 12-12 sms met kenteken.
Je kan in de Tesla app aangeven dat hij tijdens daluren moet laden. Tevens kan je een laadvermogen instellen die hij van de locatie onthoud. Je zou ook naar de Jedlix app kunnen kijken. Die kan voor zover mij bekend wel waar je naar op zoek bent.Tommie12 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:20:
Laadvraagje….
Ik heb de auto nog niet, maar wil me wat orienteren.
De laadpaal werd door mijn werkgever voorzien (België, Alfen Pro line via Numobi/Last Mile Solutions).
Bij de installatie hebben ze de loadbalancing ingesteld op 11 kW.
Nu is mijn plan om zo veel mogelijk via de zon te laden, en ik begreep dat dat toch niet kon met de Alfen.
Kan de Mod Y ‘s avonds bij thuiskomst gewoon aan de paal hangen, en dan enkel laten bijladen tussen pakweg 12 en 17h aan 4 kW of 6 kW?
Kan je dat instellen, of moet ik mijn extreem rusty programmeerskills boven halen en via een of andere api gaan werken?
Daluren zijn niet aan te passen toch? Dus dat is nutteloos voor hem.Niek_ schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:03:
[...]
Je kan in de Tesla app aangeven dat hij tijdens daluren moet laden. Tevens kan je een laadvermogen instellen die hij van de locatie onthoud. Je zou ook naar de Jedlix app kunnen kijken. Die kan voor zover mij bekend wel waar je naar op zoek bent.
Ah, verkeerd gelezen. Dacht tussen 00:00 en 05:00. Dan zou ik in zijn geval Jedlix gebruiken.Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:32:
[...]
Daluren zijn niet aan te passen toch? Dus dat is nutteloos voor hem.
Ik heb er even naar gekeken.Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:32:
[...]
Daluren zijn niet aan te passen toch? Dus dat is nutteloos voor hem.
Daluren hebben bij mij geen zin, ik heb een flatrate. Maar, blijkbaar weet Jedlix wel wanneer de zon schijnt, en stuurt daar op. Dat ga ik in elk geval proberen als de auto er is.
Ja, dat kun je idd proberen. Weet even niet of dat inmiddels goed werkt. In het verleden wilde hij de Tesla wel eens wakker houden. Anders kun je zelf ook een simpel script maken mbv de Tesla API. Al zal die je auto dan ook wakker maken. Je kunt ook hem op 6A instellen thuis met gepland laden om 12 uur bv. Als je niet veel rijdt zal hij voor 17 uur ook wel weer klaar zijn met laden als je hem elke dag eraan hangt.Tommie12 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:57:
[...]
Ik heb er even naar gekeken.
Daluren hebben bij mij geen zin, ik heb een flatrate. Maar, blijkbaar weet Jedlix wel wanneer de zon schijnt, en stuurt daar op. Dat ga ik in elk geval proberen als de auto er is.
Ik verwacht zo'n 25-30k per jaar te rijden, met laden op 4kW gedurende 5h per dag krijg ik ca 100km per dag binnen. Gemiddeld moet dat volstaan, en mogelijk is het ook haalbaar als ik kan blijven werken aan 2d op kantoor, 3d thuis. Ik ga het in elk geval proberen, levert het financieel niks op, dan wellicht wel voor het milieu.Inspired schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:02:
[...]
Ja, dat kun je idd proberen. Weet even niet of dat inmiddels goed werkt. In het verleden wilde hij de Tesla wel eens wakker houden. Anders kun je zelf ook een simpel script maken mbv de Tesla API. Al zal die je auto dan ook wakker maken. Je kunt ook hem op 6A instellen thuis met gepland laden om 12 uur bv. Als je niet veel rijdt zal hij voor 17 uur ook wel weer klaar zijn met laden als je hem elke dag eraan hangt.
Dit is alleen van toepassing als je FSD hebt besteld volgens mij.Hoedje schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:55:
Je moet ook akkoord geven dat bepaalde functionaliteit tijdelijk niet beschikbaar is, voordat je de stappen kan doorlopen om de auto geleverd te krijgen.
Heb zelf deze melding niet gehad namelijk.
Er is een heel topic toegewijd aan het opladen van EVs. Wellicht vind je daar makkelijker antwoord, suggesties en tips:Tommie12 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:42:
[...]
Ik verwacht zo'n 25-30k per jaar te rijden, met laden op 4kW gedurende 5h per dag krijg ik ca 100km per dag binnen. Gemiddeld moet dat volstaan, en mogelijk is het ook haalbaar als ik kan blijven werken aan 2d op kantoor, 3d thuis. Ik ga het in elk geval proberen, levert het financieel niks op, dan wellicht wel voor het milieu.
Thuisladen van je EV deel 2
Hier gaat het alleen over de levering van Model 3/Y.😉
Tot aan 1 december zag de EV top 10 er als volgt uit voor NL
1 Skoda Enyaq iV 4.951
2 Peugeot e-208 3.423
3 Kia Niro Electric 3.059
4 Kia EV6 2.820
5 Volvo XC40 Recharge 2.470
6 Audi Q4 e-tron 2.224
7 Volkswagen ID4 2.112
8 Citroën ë-C4 2.036
9 Peugeot e-2008 1.871
10 BMW i4 1.825
....
14 Tesla Model Y 1.598
Waar hou je dit bij? Lijkt me wel leuk om te neuzen.n0pe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:31:
De eerste 12 dagen van december 570 Model Ys geleverd (tenaamgesteld). Benieuwd of de Model Y de top 3 nog gaat halen.
Tot aan 1 december zag de EV top 10 er als volgt uit voor NL
1 Skoda Enyaq iV 4.951
2 Peugeot e-208 3.423
3 Kia Niro Electric 3.059
4 Kia EV6 2.820
5 Volvo XC40 Recharge 2.470
6 Audi Q4 e-tron 2.224
7 Volkswagen ID4 2.112
8 Citroën ë-C4 2.036
9 Peugeot e-2008 1.871
10 BMW i4 1.825
....
14 Tesla Model Y 1.598
Cijfers tot 1 december via autoweek:Oekol schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:36:
[...]
Waar hou je dit bij? Lijkt me wel leuk om te neuzen.
https://www.autoweek.nl/a...sche-autos-van-nederland/
1-12 december via RDW:
https://opendata.rdw.nl/V...ende_voertuigen/m9d7-ebf2
Kijk zelf wel eens via:n0pe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:39:
[...]
Cijfers tot 1 december via autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...sche-autos-van-nederland/
1-12 december via RDW:
https://opendata.rdw.nl/V...ende_voertuigen/m9d7-ebf2
https://www.kentekenradar.nl/
Je ziet in december dat tesla fier aan kop gaat.
:strip_exif()/f/image/Cwod0cift49XMTyScfxV9PWl.jpg?f=fotoalbum_large)
5 december is er veel op kenteken gezet. Weet iemand wat die variant soorten inhouden? LR RWD en performance gok ik maar er zijn er 4?
[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 14-12-2022 17:13 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
:strip_exif()/f/image/Wd6rv0MjoD1x3Wi066Kakxl1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jjNWuYoHbPgpdU4WqFrV6lgX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/enC9d2c9aE6Y7L4SZfoWBtzI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4WyJTiol6zZTVEhtEwFAScTi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/09YfZNSVgi1wBa2Rs5cNPPfM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/w8EMxPnBnIFawf3atRgLkqOZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GwPdTZe3Ta9my3AAvfJaLt3o.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Bdc1O80YQIyAIcxo0ZhwGSXq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mDsdp4MExeL1MXPwsXUbFe6N.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OTb5jK82RZBr9CH82HiPc8ZW.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qPsGLPPNGmmDSIpVITRsZ2VH.png?f=fotoalbum_large)