Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
Oekol schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:08:
[...]

Kijk zelf wel eens via:
https://www.kentekenradar.nl/

Je ziet in december dat tesla fier aan kop gaat.

[Afbeelding]

5 december is er veel op kenteken gezet. Weet iemand wat die variant soorten inhouden? LR RWD en performance gok ik maar er zijn er 4?

[Afbeelding]
Y6LR = SR CATL LFP battery (60kWh)
Y7CR = SR BYD Blade battery (55kWh)
Y5LD = LR/P LG NMCA battery (82kWh)
Y5CD = LR LG NMC battery (75kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n0pe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:31:
De eerste 12 dagen van december 570 Model Ys geleverd (tenaamgesteld). Benieuwd of de Model Y de top 3 nog gaat halen.

Tot aan 1 december zag de EV top 10 er als volgt uit voor NL

1 Skoda Enyaq iV 4.951
2 Peugeot e-208 3.423
3 Kia Niro Electric 3.059
4 Kia EV6 2.820
5 Volvo XC40 Recharge 2.470
6 Audi Q4 e-tron 2.224
7 Volkswagen ID4 2.112
8 Citroën ë-C4 2.036
9 Peugeot e-2008 1.871
10 BMW i4 1.825
....
14 Tesla Model Y 1.598
Obv die eerste 12 dagen zou de Model Y al de top-10 binnen komen. En het gros gaat waarschijnlijk nog komen in de laatste 10 dagen. Ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
Het zou me niet verbazen als die nog eerste wordt. In ieder geval tweede denk ik. Er staan er zoveel op de boot voor NL. Alleen hier op het forum al een beet groot aantal, en dan te bedenken dat lease maatschappijen ook direct groot hebben ingeslagen. Dat worden drukke dagen voor de Tesla medewerkers hier 😊

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Heb ik nu goed gezien dat de hoegh Shanghai een dag eerder in Le Havre aankomt dan in eerste instantie gepland? Er staat nu 19 december bij de tracker info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45
Basta3 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:34:
Heb ik nu goed gezien dat de hoegh Shanghai een dag eerder in Le Havre aankomt dan in eerste instantie gepland? Er staat nu 19 december bij de tracker info
Zeker? Ik zie 20e

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsLY1TLYucC9Ewnh38BONVaumdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/665sLoRuoAeZP2FAgyd3dd0e.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-03-2023
Basta3 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:34:
Je hebt het niet verkeerd gezien. Heeft een tijdje op 19 dec gestaan. Nou is het weer 20 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Fusuy_23 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:42:
[...]

Je hebt het niet verkeerd gezien. Heeft een tijdje op 19 dec gestaan. Nou is het weer 20 dec.
Ah balen 😩 een dag winst dacht ik

• Oekol
De Tokyo Car doet nog even Rotterdam aan, hij heeft wel geladen nog in Zeebrugge aan andere kant van de kade maar dat kunnen dan net zo goed andere auto's dan Tesla's zjin lijkt me?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Peunage schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:08:
[...]

Nieuwe SMS binnen. Ze verwachten te kunnen leveren tussen kerst en Nieuwjaar. Gaat lekker snel.
Na de SMS van 28 november heb ik geen bericht meer gehad. Leasemaatschappij heeft ook geen verdere informatie. Zou mooi zijn als er iets meer bekend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
Tesla gaf een paar weken geleden aan altijd via Tilburg te leveren maar ik heb net een bericht gekregen dat mijn bestelling volgende week in Utrecht is af te halen. Iemand al bekend met afleveringen op deze locatie?

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 16:33
Peunage schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:51:
[...]

Na de SMS van 28 november heb ik geen bericht meer gehad. Leasemaatschappij heeft ook geen verdere informatie. Zou mooi zijn als er iets meer bekend wordt.
Hier idem dito. Natuurlijk fijn als het dit jaar nou zou lukken, maar wel jammer dat je dan last minute pas iets hoort m.b.t. het ophalen, zeker als ik daar verlof voor moet inzetten.

Tesla mag mij ook niks prijs geven m.b.t. VIN of vrachtschip aangezien het via de leasemij gaat.

Betekent tussen kerst en oud op nieuw per definitie dat de wagen op de Hoegh Shanghai staat?

• desmoose
  • Laatst online: 08-04-2023
ZwartR schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:10:
[...]

Hier idem dito. Natuurlijk fijn als het dit jaar nou zou lukken, maar wel jammer dat je dan last minute pas iets hoort m.b.t. het ophalen, zeker als ik daar verlof voor moet inzetten.

Tesla mag mij ook niks prijs geven m.b.t. VIN of vrachtschip aangezien het via de leasemij gaat.

Betekent tussen kerst en oud op nieuw per definitie dat de wagen op de Hoegh Shanghai staat?
Als het goed is heb je na de bestelling ook een mailtje van Tesla gehad. Even dat nummer bellen en vragen of ze informatie over de planning hebben. Als je belt met het nummer waarop je ook de SMS-jes krijgt kunnen ze het gelijk zien.
desmoose schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:28:
[...]

Als het goed is heb je na de bestelling ook een mailtje van Tesla gehad. Even dat nummer bellen en vragen of ze informatie over de planning hebben. Als je belt met het nummer waarop je ook de SMS-jes krijgt kunnen ze het gelijk zien.
Bij Tesla Amsterdam krijg ik in elk geval niets te horen. Alleen de bevestiging dat het nog in 2022 gaat zijn.

Beetje irritant, want het is nu 12 dagen voor de opleverdatum die in mijn factuur staat. Daar zit ook nog Kerst tussen en als je nog iets moet regelen wordt het wel kort dag. En voor de verzekering heb je ook het kenteken nodig.

Ik zet wel alvast al het geld klaar, maar ben een beetje huiverig om geld over te boeken als er nog geen concrete afspraak staat ingepland.

Is dat nummer waar je het over hebt een algemeen nummer dat je hier kunt delen? Ik heb alleen een nummer van Tesla Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmoose
bilgy_no1 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:34:
[...]

Bij Tesla Amsterdam krijg ik in elk geval niets te horen. Alleen de bevestiging dat het nog in 2022 gaat zijn.

Beetje irritant, want het is nu 12 dagen voor de opleverdatum die in mijn factuur staat. Daar zit ook nog Kerst tussen en als je nog iets moet regelen wordt het wel kort dag. En voor de verzekering heb je ook het kenteken nodig.

Ik zet wel alvast al het geld klaar, maar ben een beetje huiverig om geld over te boeken als er nog geen concrete afspraak staat ingepland.

Is dat nummer waar je het over hebt een algemeen nummer dat je hier kunt delen? Ik heb alleen een nummer van Tesla Amsterdam.
Ik heb Tesla Duiven gebeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-07 17:05
motregen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:04:
Tesla gaf een paar weken geleden aan altijd via Tilburg te leveren maar ik heb net een bericht gekregen dat mijn bestelling volgende week in Utrecht is af te halen. Iemand al bekend met afleveringen op deze locatie?
Deze locatie is pas kort open en is wat centraler, zal vast Tilburg ook een beetje verlichten. Op mijn factuur staat ook dat de MY daar afgeleverd zal worden. Wel aanzienlijk kleiner, tenzij ze meer gebouwen / garages erbij getrokken hebben (en Maps dat nog niet laat zien, Maps denkt dat er nog een andere leverancier zit). Aan de telefoon klonken ze iig meedenkend en informatief, dus zal vast een goede nieuwe plek zijn!

Edit: moet toevallig naar de Coolblue daar niet ver vandaan zometeen, ik zal even gaan buurten :+

[ Voor 7% gewijzigd door Feroxxy op 15-12-2022 12:45 ]

• motregen
Feroxxy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:44:
[...]

Deze locatie is pas kort open en is wat centraler, zal vast Tilburg ook een beetje verlichten. Op mijn factuur staat ook dat de MY daar afgeleverd zal worden. Wel aanzienlijk kleiner, tenzij ze meer gebouwen / garages erbij getrokken hebben (en Maps dat nog niet laat zien, Maps denkt dat er nog een andere leverancier zit). Aan de telefoon klonken ze iig meedenkend en informatief, dus zal vast een goede nieuwe plek zijn!

Edit: moet toevallig naar de Coolblue daar niet ver vandaan zometeen, ik zal even gaan buurten :+
Leuk, ik ben benieuwd!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Feroxxy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:44:
[...]

Een afleverlocatie in Utrecht zou extreem relaxed zijn voor wanneer ik mijn X mag ophalen volgend jaar. Hoop ik alleen wel dat ze er ook personeel hebben zitten die weten wat ze doen; dat is wel een voordeel van Tilburg. Want itt de Y en 3 die in resp. Berlijn of Shanghai gemaakt worden, zijn de S en X uit Freemont en die zijn niet de beste als het aankomt op afstellen en netjes leveren van de auto :X

Maar goed; dat is voor de 3 en Y minder van belang; ik heb al tijden geen klachten meer gelezen over enorm panel gaps etc.

Xbox Live ID:Notna8310

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
Notna schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:12:
[...]

Een afleverlocatie in Utrecht zou extreem relaxed zijn voor wanneer ik mijn X mag ophalen volgend jaar. Hoop ik alleen wel dat ze er ook personeel hebben zitten die weten wat ze doen; dat is wel een voordeel van Tilburg. Want itt de Y en 3 die in resp. Berlijn of Shanghai gemaakt worden, zijn de S en X uit Freemont en die zijn niet de beste als het aankomt op afstellen en netjes leveren van de auto :X

Maar goed; dat is voor de 3 en Y minder van belang; ik heb al tijden geen klachten meer gelezen over enorm panel gaps etc.
Verwacht je nu dat het afleverpersoneel je panel gaps gaat bijwerken?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tommie12 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:24:
[...]

Verwacht je nu dat het afleverpersoneel je panel gaps gaat bijwerken?
Iirc, deden ze dat wel in Tilburg. Ook in het verleden en met de huidige 3 en Y. Maar wellicht dat ik dit verkeerd begrepen had van de Sales Rep

Xbox Live ID:Notna8310

• Feroxxy
Even gebabbeld met de Tesla rep die daar aanwezig was, vond het ook geen moeite om even te spieken hoe het met mijn MY stond (Tesla polonaise in Zeebrugge ivm tekort aan vrachtwagen chaffeurs helaas), maar al met al verwachte hij wel dat het een kerst tesla kan worden.

De Utrecht locatie heeft recent getest met uitleveren vanaf die locatie en dat ging goed, dus als je Utrecht op je factuur had staan als leveradres dan is het een grote kans dat je 'm daar ook zal afhalen! Alvast een tip: Je moet dan om het Sales gebouw heen en door de hekken het terrein op, niet in Sales wachten tot je een ons weegt :P

Ook handig om te weten: de hele straat rondom Tesla is vrij parkeren, naast dat je ook bij hen terecht kan natuurlijk. En als je gewoon even wilt bezoeken: Er staat een flinke MY 20inch in de nieuwe Berlijnse Quicksilver lak 8)

Wat betreft panel gaps en afhandeling, het lijkt me toch wel dat ze net zo goed je met je Tesla helpen als in Tilburg, zou raar zijn als dat anders was. Het is ook tevens een service center dus adequaat personeel genoeg.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Wanneer staat de eindfactuur in je account als je deels via findio hebt gefinancierd? Ik heb de 250 euro bij bestelling in augustus betaald en de rest van het niet gefinancierde bedrag eind vorige week. Of volgt er nu geen eindfactuur?

• motregen
Feroxxy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:15:
[...]

Even gebabbeld met de Tesla rep die daar aanwezig was, vond het ook geen moeite om even te spieken hoe het met mijn MY stond (Tesla polonaise in Zeebrugge ivm tekort aan vrachtwagen chaffeurs helaas), maar al met al verwachte hij wel dat het een kerst tesla kan worden.

De Utrecht locatie heeft recent getest met uitleveren vanaf die locatie en dat ging goed, dus als je Utrecht op je factuur had staan als leveradres dan is het een grote kans dat je 'm daar ook zal afhalen! Alvast een tip: Je moet dan om het Sales gebouw heen en door de hekken het terrein op, niet in Sales wachten tot je een ons weegt :P

Ook handig om te weten: de hele straat rondom Tesla is vrij parkeren, naast dat je ook bij hen terecht kan natuurlijk. En als je gewoon even wilt bezoeken: Er staat een flinke MY 20inch in de nieuwe Berlijnse Quicksilver lak 8)

Wat betreft panel gaps en afhandeling, het lijkt me toch wel dat ze net zo goed je met je Tesla helpen als in Tilburg, zou raar zijn als dat anders was. Het is ook tevens een service center dus adequaat personeel genoeg.
Super ja dat je even aangeklopt hebt daar! Bedankt voor het report :) Wanneer haal je jouw Tesla op? Die van mij is er volgende week.
RoelJewel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:24:
Wanneer staat de eindfactuur in je account als je deels via findio hebt gefinancierd? Ik heb de 250 euro bij bestelling in augustus betaald en de rest van het niet gefinancierde bedrag eind vorige week. Of volgt er nu geen eindfactuur?
Er staat bij mij al tijden een Definitieve Factuur in het account. Waaraan refereer je anders bij je betaling?

• RoelJewel
bilgy_no1 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:58:
[...]

Er staat bij mij al tijden een Definitieve Factuur in het account. Waaraan refereer je anders bij je betaling?
Er stond als "opdracht" in m'n account: doe de Eindbetaling vóór levering. Wel een bestelbevestiging en een aanbetalingsfactuur van 250 euro, maar geen Eindfactuur. RN-nummer was betalingsreferentie.

[ Voor 4% gewijzigd door RoelJewel op 15-12-2022 20:09 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
RoelJewel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:24:
Ja ik vroeg me dit ook al af. Ik kan betalen in de site (al een tijdje) maar ik heb nog geen afgesproken leverdatum dus heb dit om die reden niet gedaan. Of wacht mijn levering juist op mijn betaling? Ik heb geen idee. Levering is tussen 17 en 31 december maar heb nog geen datum o.i.d.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelJewel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:08:
[...]

Er stond als "opdracht" in m'n account: doe de Eindbetaling vóór levering. Wel een bestelbevestiging en een aanbetalingsfactuur van 250 euro, maar geen Eindfactuur. RN-nummer was betalingsreferentie.
Dan snap ik het ook niet helemaal. Ik had al een paar weken geleden een factuur, maar had ook begrepen dat je moet wachten op de Aflever-SMS en afspraak en dan pas moet betalen (uiteraard moet het wel op tijd op de rekening bij Tesla staan).

Misschien even navragen bij Tesla dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 22:26
Vannacht mailtje van Tesla: Als bedankje dat u dit jaar levering neemt ontvangt u 10,000 km gratis Superchargen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GRO0bKkaAPakBMXWHG58Lbq3X0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPZShMfILTYxkPEGclLs4baF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TkQiSc4FwgM0PW4IlE_peqDCKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TqGe9MFFfbXPu83syAvA7Ill.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 17:23
Update van mijn bestelling

Tijdje geleden bericht gehad over verwachte levering tussen 20-31 december. Later een SMS of ik het tussen kerst en oud en nieuw op kon halen, hier JA op geantwoord. (achteraf ook erg blij mee als die 10k km laden actie geldt)

MY LR wit / zwart / 19" / trekhaak
08/07/2022 besteld, privé
23/11/2022 bericht dat de auto onderweg is naar nederland
10/12/2022 betaald
12/12/2022 betaling verwerkt
auto staat op de Hoëgh Shanghai (zelf opgezocht)

VIN op mijn account officieel toegevoegd, heb een MiC en zag ook dat ik een 2023 model krijg (dat laatste ben ik nu aan het uitzoeken wat dit inhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24

Fab1Man

Live life to the fullest

Niek_ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 03:49:
Vannacht mailtje van Tesla: Als bedankje dat u dit jaar levering neemt ontvangt u 10,000 km gratis Superchargen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Twee jaar geldig dus, stukken beter dan wat ik kreeg via een referral code, dat was 6 maanden geloof ik. En compleet waardeloos in 2020 toen Corona de hoek om kwam, toen hebben ze het nog opgerekt naar één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor de fotos de delen. Deze naar de leasemij doorgestuurd, kijken of zij deze ook gehad hebben.
Werkgever in de CC, die willen vast ook wel wat gratis kilometers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Oekol schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:18:
[...]

Thanks voor de fotos de delen. Deze naar de leasemij doorgestuurd, kijken of zij deze ook gehad hebben.
Werkgever in de CC, die willen vast ook wel wat gratis kilometers ;)
Dat is eigenlijk wel een goed idee. Ga ik ook eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Hoeveel dagen voor de daadwerkelijke aflevering krijg je eigenlijk bericht met het voorstel voor de aflevering? Een paar weken geleden kreeg ik mondeling te horen dat het de 27e zou worden, maar heb nog niets officieels gehoord.

Daarnaast geeft de LM nog steeds aan dat het pas eind januari wordt. Ik hoop niet dat de LM opzettelijk vertraagd omdat zij geen auto's in december op kenteken willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08:52
desmoose schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:
Hoeveel dagen voor de daadwerkelijke aflevering krijg je eigenlijk bericht met het voorstel voor de aflevering? Een paar weken geleden kreeg ik mondeling te horen dat het de 27e zou worden, maar heb nog niets officieels gehoord.

Daarnaast geeft de LM nog steeds aan dat het pas eind januari wordt. Ik hoop niet dat de LM opzettelijk vertraagd omdat zij geen auto's in december op kenteken willen zetten.
Ik heb dit expliciet aan mijn LM gevraagd want in principe willen zij geen auto's op kenteken in november en december. Maar zij gaven aan dat een levering dit jaar wat hen betreft akkoord is. Je zou dit dus ook aan jouw LM kunnen vragen. Scheelt jou toch ook bijtelling... En nee heb je...

Al heb ik zelf ook alleen een mededeling van Tesla zelf dat er een auto gekoppeld is en dat ze er alles aan doen om de auto dit jaar te leveren. Verder nog niets gekregen, geen SMS, geen VIN, niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroen-Buren op 16-12-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:09
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel nice!!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08 06:07
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je de levering al aangenomen? Wanneer?
Ik heb de levering ontvangen op 8 december 2022. Kom ik dus in aanmerking voor deze promotie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmoose
Jeroen-Buren schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:33:
[...]

Ik heb dit expliciet aan mijn LM gevraagd want in principe willen zij geen auto's op kenteken in november en december. Maar zij gaven aan dat een levering dit jaar wat hen betreft akkoord is. Je zou dit dus ook aan jouw LM kunnen vragen. Scheelt jou toch ook bijtelling... En nee heb je...

Al heb ik zelf ook alleen een mededeling van Tesla zelf dat er een auto gekoppeld is en dat ze er alles aan doen om de auto dit jaar te leveren. Verder nog niets gekregen, geen SMS, geen VIN, niets.
Ik heb net ook even gebeld. Ze houden geen leveringen tegen om de kentekens op volgend jaar te krijgen en de planning van Tesla in leidend. Goed nieuws dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel hopen dat het om de amerikaanse duizendtal notatie gaat. Anders heb je maar liefst 10km gratis opladen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
desmoose schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:17:

In mijn geval heb ik afgelopen woensdag de 14e de SMS gehad dat ik mijn model Y RWD kan ophalen in Tilburg op de 23e. Dat zijn dan 9 dagen van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Kwam zojuist op de a27 richting Hilversum een trailer tegen met een stuk of 7 model Y RWD in het zwart. Ter hoogte van Hollandsche rading reedt hij. Begin steeds ongeduldige te worden voor het smsje haha. Maar ik wacht op een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

f1shhy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:26:
Update van mijn bestelling

Tijdje geleden bericht gehad over verwachte levering tussen 20-31 december. Later een SMS of ik het tussen kerst en oud en nieuw op kon halen, hier JA op geantwoord. (achteraf ook erg blij mee als die 10k km laden actie geldt)

MY LR wit / zwart / 19" / trekhaak
08/07/2022 besteld, privé
23/11/2022 bericht dat de auto onderweg is naar nederland
10/12/2022 betaald
12/12/2022 betaling verwerkt
auto staat op de Hoëgh Shanghai (zelf opgezocht)

VIN op mijn account officieel toegevoegd, heb een MiC en zag ook dat ik een 2023 model krijg (dat laatste ben ik nu aan het uitzoeken wat dit inhoudt)
Een LR uit China, ik dacht dat P's en LR's MiG waren?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
DaMightyWackO schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:34:
[...]

Een LR uit China, ik dacht dat P's en LR's MiG waren?
Berlijn kan alleen wit en zwart.... Andere kleurtjes moeten ze nog leren, dus die komen uit China.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Dat ging snel, net een sms dat ik mijn wit/zwarte MYP Berlin volgende week kan ophalen. Nog geen maand terug besteld.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V burgerking
  • Laatst online: 03-09-2024
Gisteren bericht gehad dat ik 21 december mijn MY LR (zwart/zwart/trekhaak) kan ophalen in Tilburg. Besteld op 22 okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
Volgende week kan ik mijn Tesla ophalen. Ik zie hele lange checklijsten op het internet, daar heb ik zelf niet veel zin in, lijkt mij ook iets overdreven. Wat zijn de meest belangrijke zaken om beter toch gelijk even naar te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-07 18:02

gtp

motregen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:42:
Volgende week kan ik mijn Tesla ophalen. Ik zie hele lange checklijsten op het internet, daar heb ik zelf niet veel zin in, lijkt mij ook iets overdreven. Wat zijn de meest belangrijke zaken om beter toch gelijk even naar te kijken?
Wij hadden ook een checklijst meegenomen maar eerlijkgezegd niks mee gedaan. Het zag er allemaal prima uit, niks op aan te merken.
Voordat je de snelweg oprijdt kijk even of de airco wel aanstaat… bij ons stond het blijkbaar uit en de ramen besloegen, was even zoeken hoe we dat tijdens het rijden konden oplossen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:16

TNJ

Frugalite

motregen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:42:
- Als ze van de boot komen, kan het zijn dat de bandendruk (die voor het transport op een hogere druk gezet waren) niet afgelaten is op de gewenste 2.9Bar. Even in het menu controleren.
- Optische check of je wat opvalt.
- Alle deuren een keer openen en dichtslaan. Klinkt alles goed? Achterklep open & dicht.
- Alles een keer aanzetten. Stoelverwarming, stuurverwarming, ventilatoren, camera's, glovebox, lichten.
- Trekhaak besteld? Dan ook in de auto aanwezig?
- Bij het wegrijden even stukje met de ramen open rijden, of er wat kraakt. (Zijn er op de parkeerplaats drempels? Goede plek om oren extra open te houden.) Op een recht stukje met ca. 25kmh in de neutraal zetten en rustig remmen, om de mechanische remmen te checken.

Als je dan natuurlijk je stoel, het stuur en de spiegels al op jouw zitpositie ingesteld hebt, heb je waarschijnlijk alles mechanische wel gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Hoop wel dat de shanghai er op tijd is zodat de kentekens nog dit jaar uitgegeven kunnen worden. Dan is de bijtelling nog van 2022😅. Had vrijdag geen reactie meer van de LM gekregen over de refferal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-06-2024
V burgerking schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:53:
Gisteren bericht gehad dat ik 21 december mijn MY LR (zwart/zwart/trekhaak) kan ophalen in Tilburg. Besteld op 22 okt.
Zelfde configuratie op 22 oktober besteld dus verwacht vandaag de sms -:). Heb jij ook de 10k km bonus gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hi, hier ook alles MY besteld in oktober. Ik heb een sms gehad met levering tussen kerst en oud n nieuw.

Volgende stap is volgens mij dat ik een mail krijg, krijg je ook een zelfde sms? Ik krijg alle mail communicatie via mijn werk mail, ik heb vakantie en hou liever mijn werk mailbox gesloten als dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
Super @TNJ, thanks!

Kan je met het Tesla pasje direct terecht bij de snelladers van Tesla? Of moet je die eerst nog activeren of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• motregen
woutertje6 schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:11:
Hi, hier ook alles MY besteld in oktober. Ik heb een sms gehad met levering tussen kerst en oud n nieuw.

Volgende stap is volgens mij dat ik een mail krijg, krijg je ook een zelfde sms? Ik krijg alle mail communicatie via mijn werk mail, ik heb vakantie en hou liever mijn werk mailbox gesloten als dat kan :)
Ik heb steeds smsen gekregen, geen mails.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:31
je hebt met een Tesla geen pas nodig bij de snelladers. Dat gaat via communicatie met je auto en je account, waarbij je een betaalmethode moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
_VoiD_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:36:
je hebt met een Tesla geen pas nodig bij de snelladers. Dat gaat via communicatie met je auto en je account, waarbij je een betaalmethode moet koppelen.
Ok nice, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
Ziet er naar uit dat de Shanghai vertraging heeft opgelopen. 21 dec verwachte aankomst bij Le Havre. Denk dat ze wat moeite hebben met het weer. Windkracht 8, ze varen ook wat trager.

[ Voor 29% gewijzigd door Fusuy_23 op 18-12-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Fusuy_23 schreef op zondag 18 december 2022 @ 19:55:
Ziet er naar uit dat de Shanghai vertraging heeft opgelopen. 21 dec verwachte aankomst bij Le Havre. Denk dat ze wat moeite hebben met het weer. Windkracht 8, ze varen ook wat trager.
Of er ligt nog een schip in de weg in Le Havre. De Shanghai heeft ook minder snelheid op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Mja hij staat nu gewoon weer op 20 december. Spannend of het allemaal nog gaat lukken dit jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
B_sHoRtY schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:39:
Mja hij staat nu gewoon weer op 20 december. Spannend of het allemaal nog gaat lukken dit jaar!
Ik zou meer bezorgd zijn of ze genoeg chauffeurs vinden om die autos daar weg te halen. Daar zit de bottleneck.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op de website van Hoegh staat aankomst Zeebrugge op 22 december. Dat was altijd al de verwachte aankomst, toch?

Anyway, mijn auto staat erop. Ik heb nog geen sms gekregen. Inmiddels wel betaald, ik neem aan dat dit komende dagen verwerkt wordt.

Ik vind die aflevertaferelen wel een beetje irritant. Middenin een vakantieperiode en dan maar afwachten wanneer je precies aan de beurt bent. Niet echt lekker plannen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
De tesla's die nu geleverd worden hebben geen radars meer en volgend jaar introduceren ze weer een radar. Zijn cameras toch niet voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Feroxxy
motregen schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:19:
De tesla's die nu geleverd worden hebben geen radars meer en volgend jaar introduceren ze weer een radar. Zijn cameras toch niet voldoende.
Mocht dit zo ver komen en moet de software in de toekomst toch weer afhankelijk zijn van radar dan moeten ze wettelijk gratis hardware upgrades gaan doen omdat de auto's promoted zijn als hardware capable self driving vehicles. Er is al een class action voorbeeld over voertuigen van voor 2017. Toch is dit een ongelofelijke onnodige hoofdpijn bron. Ik begin te merken dat een ID4 toch niet zo'n slechte keuze was geweest ipv een merk van een... excentriek persoon. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Feroxxy schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:53:
[...]

Mocht dit zo ver komen en moet de software in de toekomst toch weer afhankelijk zijn van radar dan moeten ze wettelijk gratis hardware upgrades gaan doen omdat de auto's promoted zijn als hardware capable self driving vehicles. Er is al een class action voorbeeld over voertuigen van voor 2017. Toch is dit een ongelofelijke onnodige hoofdpijn bron. Ik begin te merken dat een ID4 toch niet zo'n slechte keuze was geweest ipv een merk van een... excentriek persoon. :+
Hoor je ook weinig negatieven verhalen over 8)7 (slechte software, matige afwerking, slecht wekende knoppen op het stuur. Dit draait Volkswagen zelfs terug omdat het niet goed werkt)

Succes dan in de ID4.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
Deze week moet het gaan gebeuren... Het smsje... Mijn vader kwam afgelopen weekend twee volle trailers met witte model Y's tegen in Waalwijk. Hij heeft vertrouwen dat die daar op zat. We zijn beide een soort van klein kindje geworden en er de hele dag mee bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
Oekol schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:08:
Deze week moet het gaan gebeuren... Het smsje... Mijn vader kwam afgelopen weekend twee volle trailers met witte model Y's tegen in Waalwijk. Hij heeft vertrouwen dat die daar op zat. We zijn beide een soort van klein kindje geworden en er de hele dag mee bezig :+
Ik ken het gevoel maar al te goed. Als er in week 52 geleverd gaat worden, dan verwacht ik inderdaad wel een sms'je in de komende dagen. “Agenda management” is wel lastig zo 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
RJRP01 schreef op maandag 19 december 2022 @ 06:24:
[...]

Hoor je ook weinig negatieven verhalen over 8)7 (slechte software, matige afwerking, slecht wekende knoppen op het stuur. Dit draait Volkswagen zelfs terug omdat het niet goed werkt)

Succes dan in de ID4.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Het ergste vind ik “2 raam bediening knoppen voor 4 ramen”. Ik had er een proef gereden, infotainment liet heel veel te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
Iemand een idee hoe het zit met de betaling? Levering gepland voor einde jaar maar nog geen afspraak SMS. Wachten tot die bevestiging of toch al betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 07:35
Als Tesla een afspraak voor levering met je hebt gemaakt is er daarna nog tijd genoeg om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raka schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:02:
Als Tesla een afspraak voor levering met je hebt gemaakt is er daarna nog tijd genoeg om te betalen.
Dat is nog maar de vraag. Op de factuur staat betalen 7 dagen voor levering. Er zitten tussen nu en 31 december ook nog een weekend en Kerstdagen. Ook niet ondenkbaar dat een bank online-omgeving een dag niet werkt omdat ze een update uitrollen. Misschien moet je bijvoorbeeld nog wat heen en weer moet schuiven tussen rekeningen. Of als je binnen je bedrijf nog mensen hebt die akkoord moeten geven op een betaling wordt het allemaal wel heel erg last minute allemaal. Maar advies aan @n0pe dus om in elk geval je geld alvast klaar te zetten voor overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
bilgy_no1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:04:
[...]

Dat is nog maar de vraag. Op de factuur staat betalen 7 dagen voor levering. Er zitten tussen nu en 31 december ook nog een weekend en Kerstdagen. Ook niet ondenkbaar dat een bank online-omgeving een dag niet werkt omdat ze een update uitrollen. Misschien moet je bijvoorbeeld nog wat heen en weer moet schuiven tussen rekeningen. Of als je binnen je bedrijf nog mensen hebt die akkoord moeten geven op een betaling wordt het allemaal wel heel erg last minute allemaal. Maar advies aan @n0pe dus om in elk geval je geld alvast klaar te zetten voor overboeken.
Ik heb anderhalve week geleden het te betalen deel betaald en direct het betaalbewijs naar het vermelde mailadres gestuurd. Het was binnen een uur in m'n account verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Net even naar de positie van de Hoegh Shanghai gekeken maar die vaart een vreemde koers: 89 graden. Dat is zo'n beetje pal naar het oosten... Dat is niet echt richting Le Havre...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3pomDH7oieSEpU47UpYGAtejto=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BgbbN1yJQNhZrVJY1aPW42ya.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
motregen schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:19:
Voor wie meer info willen

Tesla appears to be turning back to radar for its vehicles https://consent.yahoo.com...b7-4856-a431-5fa64695325f

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen-Buren schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:43:
Net even naar de positie van de Hoegh Shanghai gekeken maar die vaart een vreemde koers: 89 graden. Dat is zo'n beetje pal naar het oosten... Dat is niet echt richting Le Havre...

[Afbeelding]
Misschien nog kade en truckers beschikbaar in La Rochelle...

Apart... Maar arrival date in Zeebrugge staat nog steeds op 22-11 op de website van Hoegh. Weet niet of daar ook vertragingen worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:16

TNJ

Frugalite

Ik ben benieuwd hoe de Hoegh Shanghai de koers gaat hervatten. Als je op haar klikt en de "forecast" kiest, moet zij idd een flinke koerswijziging maken : https://www.marinetraffic...:-2.9/centery:48.1/zoom:7
motregen schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:50:
[...]

Voor wie meer info willen

Tesla appears to be turning back to radar for its vehicles https://consent.yahoo.com...b7-4856-a431-5fa64695325f
Bah, een yahoo link. Je had ook meteen de TechCrunch link kunnen gebruiken?: https://techcrunch.com/20...o-radar-for-its-vehicles/

En voor de volledigheid, ze gaan niet terug naar hetzelfde type radar. Deze kon geen onderscheid maken in hoogte, dus had veel problemen met bruggen. Hopelijk lost deze nieuwe HD-radar 99% van de problemen op, waar de laatste 1% via software op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
TNJ schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:13:
Ik ben benieuwd hoe de Hoegh Shanghai de koers gaat hervatten. Als je op haar klikt en de "forecast" kiest, moet zij idd een flinke koerswijziging maken : https://www.marinetraffic...:-2.9/centery:48.1/zoom:7

[...]

Bah, een yahoo link. Je had ook meteen de TechCrunch link kunnen gebruiken?: https://techcrunch.com/20...o-radar-for-its-vehicles/

En voor de volledigheid, ze gaan niet terug naar hetzelfde type radar. Deze kon geen onderscheid maken in hoogte, dus had veel problemen met bruggen. Hopelijk lost deze nieuwe HD-radar 99% van de problemen op, waar de laatste 1% via software op te lossen is.
Niet bewust dat het een yahoo link was, wat maakt het precies uit? Leer graag van je. Had het ergens copy paste gedaan.

Het hele verhaal was toch dat Musk radars onzin vond en volledig op vision zou overgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 16:45
Een vraagje aan diegenen die recent een MY in ontvangst hebben genomen, zit daar standaard lakbeschermingsfolie op de achterportieren (achterspatbord) op ?

Zie: https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-y

of moet je die dus los erbij kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Chonn op 19-12-2022 17:21 ]

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:19
Chonn schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:20:
Een vraagje aan diegenen die recent een MY in ontvangst hebben genomen, zit daar standaard lakbeschermingsfolie op de achterportieren (achterspatbord) op ?

Zie: https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-y

of moet je die dus los erbij kopen?
Nee, niet standaard in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
Ik lees vrij weinig over waar mensen hun Tesla verzekeren. Bij Tesla adviseerden ze InsureMyTesla. Iemand advies of ervaring daarmee? Mogelijk wel handig om een verzekering te nemen die ze adviseren in het geval van schade zodat het dan (neem ik aan) bij de juiste garage terecht komt.

[ Voor 79% gewijzigd door motregen op 19-12-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
motregen schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:44:
Ik lees vrij weinig over waar mensen hun Tesla verzekeren. Bij Tesla adviseerden ze InsureMyTesla. Iemand advies of ervaring daarmee? Mogelijk wel handig om een verzekering te nemen die ze adviseren in het geval van schade zodat het dan (neem ik aan) bij de juiste garage terecht komt.
Als dat de verzekering van Tesla zelf is zou ik er nog eens over nadenken. Ik heb al berichten voorbij zien komen dat Tesla kijkt naar het gebruik van de auto om de polis vast te stellen. Zaken als afstand tot je voorganger, brute rem acties en rijden tijdens risicovolle tijdstippen bepalen dan de hoogte van het polisbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eens gekeken naar wat dat kost en ik vond het vooral heel erg duur voor relatief weinig verzekering. Tussen de €80 en €125 of zo Bij de ANWB kom ik op een veel lagere prijs uit (€57) en daar hoefde ik alleen maar inzittenden, rechtsbijstand en 3 jaar nieuwwaarde als optie aan te vinken voor €70 in totaal oid. En dan kijk ik naar de gewone verzekering, niet naar zo'n verzekering met een tracker erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
bilgy_no1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:09:
[...]

Ik heb eens gekeken naar wat dat kost en ik vond het vooral heel erg duur voor relatief weinig verzekering. Tussen de €80 en €125 of zo Bij de ANWB kom ik op een veel lagere prijs uit (€57) en daar hoefde ik alleen maar inzittenden, rechtsbijstand en 3 jaar nieuwwaarde als optie aan te vinken voor €70 in totaal oid. En dan kijk ik naar de gewone verzekering, niet naar zo'n verzekering met een tracker erin.
Lijkt mij ook dat ze prijziger zijn maar net vergeleken en kom rond het zelfde bedrag met ANWB. ASR is wel heel goedkoop, bijna de helft. Maar geen beste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
motregen schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:14:
[...]

Lijkt mij ook dat ze prijziger zijn maar net vergeleken en kom rond het zelfde bedrag met ANWB. ASR is wel heel goedkoop, bijna de helft. Maar geen beste reviews.
Ja, premie autoverzekering kan heel erg verschillen per persoon.

Maar let ook even op de verschillende dekking. Ik zag bij die Tesla verzekering in de basisvariant €1000 eigen risico, vs €350 bij ANWB. En maar 12 maanden nieuwwaarde, alleen hoger in duurdere pakketten. Bij ANWB was dat te verlengen voor een veel lager bedrag.

Dat gedoe over die batterij: lijkt me dat bij iedere andere schadeverzekering ook schade aan de batterij is inbegrepen en dat ze dan gaan repareren met een deugdelijke batterijen van Tesla.

Overtuigde mij niet echt.

[ Voor 41% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-12-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
bilgy_no1 schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:38:
[...]

Ja, premie autoverzekering kan heel erg verschillen per persoon.

Maar let ook even op de verschillende dekking. Ik zag bij die Tesla verzekering in de basisvariant €1000 eigen risico, vs €350 bij ANWB. En maar 12 maanden nieuwwaarde, alleen hoger in duurdere pakketten. Bij ANWB was dat te verlengen voor een veel lager bedrag.

Dat gedoe over die batterij: lijkt me dat bij iedere andere schadeverzekering ook schade aan de batterij is inbegrepen en dat ze dan gaan repareren met een deugdelijke batterijen van Tesla.

Overtuigde mij niet echt.
Ja goed punt wat betreft eigen risico. Batterij weet ik ook niet zo, lijkt mij ook gewoon verzekerd. Glaswerk is ook een Tesla ding, geen idee of elke andere verzekering dat ook volledig dekt. Ik kom bij ANWB op 220 uit bij de tesla verzekering ook, bij abn maar 150. Tesla verzekering eigen risico 500 en ABN maar 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 13:03

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Kijk eens bij Unive. Daar heb ik de verzekering. Voor zakelijke verzekering een van de goedkoopste.

Ps. Was het niet ANWB die een peilzender verplicht? Vergeet dan niet de inbouw en aanschaf kossten (+-1500) en vervolgens een jaarlijks abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
cellkuh schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:58:
Kijk eens bij Unive. Daar heb ik de verzekering. Voor zakelijke verzekering een van de goedkoopste.

Ps. Was het niet ANWB die een peilzender verplicht? Vergeet dan niet de inbouw en aanschaf kossten (+-1500) en vervolgens een jaarlijks abonnement
Ik koop hem prive maar zal ff checken, thanks.

Goeie van de peilzender, 6 verzekeringen gecheckt en bij niet een krijg je hier een melding over, die melding komt dan wel als je auto gestolen is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cellkuh schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:58:

Ik heb ze daar nog nooit over gehoord, ook niet voor de Ioniq 5 die ik hiervoor had (zelfs nog duurdere auto dan de MY RWD).

Goede tip Univé zakelijk. Inderdaad redelijk voordelig.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-12-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Laatst online: 21-09 21:56
Ik heb hem daar ruim 2 jaar in de verzekering gehad, geen schades dus ook geen ervaring verder mee. Nu bij
Promovendum, is nu ongeveer 30% goedkoper. En Insuremy Tesla is alleen de naam op de polis stond uiteindelijk Victor Insurance/Marsh.

De echte Tesla verzekering is er (helaas) nog niet, die kijken inderdaad naar je rijgedrag etc, dus afhankelijk darvan lage premie (of juist niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Nou de Hoegh Shanghai is weer onderweg maar ik denk dat er een stagiaire achter het roer heeft gestaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOM9oZKSiiw2xCr9tRj870VJ88k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XewOVml3A2r56sGzYjUFA7rS.png?f=user_large

En een dag vertraging opgelopen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 22:58
Ik heb voor de verzekering (in Belgie) uiteindelijk gekozen voor de Tesla verzekering van Van Dessel (is onderliggend Vivium, merk van P&V Verzekeringen).

Ondertussen nog steeds geen verder bericht na de keuze mail een aantal dagen geleden, spannend :S

[ Voor 17% gewijzigd door wowbagger42 op 20-12-2022 09:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:43:
Nou de Hoegh Shanghai is weer onderweg maar ik denk dat er een stagiaire achter het roer heeft gestaan...

[Afbeelding]

ZIjn er eigenlijk al mensen met en auto die op deze boot staat die al een aflever-afspraak hebben staan? Of wachten ze tot de boot in Zeebrugge is om dan pas in te plannen? Dan zou het 22-12 worden (of 23-12 met een dag vertraging) voordat we iets kunnen verwachten.

Of wordt er ondertussen gewoon ingepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:24

ThomasXCI

Mine!

bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:46:
[...]

ZIjn er eigenlijk al mensen met en auto die op deze boot staat die al een aflever-afspraak hebben staan? Of wachten ze tot de boot in Zeebrugge is om dan pas in te plannen? Dan zou het 22-12 worden (of 23-12 met een dag vertraging) voordat we iets kunnen verwachten.

Nog geen aflever afspraak hier, dus ik verwacht dat ze pas gaan plannen nadat de boot is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:46:
[...]

Heb net contact gehad met de chat op de Tesla website. Zij hebben geen informatie kunnen geven. Alleen dat er een SMS gestuurd gaat worden en dat de verwachte levertijd tussen nu en 31 december is. Dit was mij natuurlijk al bekend.
Wel zei hij dat de levering in Tilburg zal plaatsvinden. Wat een spanning allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
RJRP01 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:59:
[...]

Wel zei hij dat de levering in Tilburg zal plaatsvinden. Wat een spanning allemaal...
Alleen specifiek voor jou of algemeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
maharens schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:02:
[...]

Alleen specifiek voor jou of algemeen ?
Goede vraag. Zou ik niet weten, maar door zijn snelle antwoord ga ik ervan uit dat het voor iedereen geldt. Anders voor de zekerheid even zelf contact opnemen? Op dit moment is de chat actief op de website (dit gebeurt echt op random momenten)

Ik denk dat ze bij Tesla natuurlijk gek van ons worden....
Zij wisten natuurlijk al lang dat de boot een dag vertraging zou gaan hebben en zijn waarschijnlijk als een gek aan het plannen om alle auto's af te leveren voor het einde van het jaar.

Als dat niet lukt hebben ze en teleurgestelde klanten en natuurlijk het gezeur dat mensen de 10k km's mislopen. Door deze actie ga ik ervan uit dat Tesla alles zal doen om de auto's uit te leveren dit jaar.

Ik zou echter wel op tijd willen weten als ik naar een haven moet rijden om mijn auto op te halen en zou ook graag aangeven dat ik hiertoe bereid ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmoose
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:43:

[Afbeelding]

Volgens mij is de Golf van Biskaje een soort parkeerplaats voor schepen die even wat langzamer moeten. Dat kunnen ze niet op de drukbevaren vaarroute. Er zal nog geen plaats in Zeebrugge zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
desmoose schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:29:
[...]

Volgens mij is de Golf van Biskaje een soort parkeerplaats voor schepen die even wat langzamer moeten. Dat kunnen ze niet op de drukbevaren vaarroute. Er zal nog geen plaats in Zeebrugge zijn gok ik.
Of geen plek in Le Havre (eerste stop). Maar we kunnen de haven van Le Havre gewoon in de gaten houden... https://lehavre-etretat-t...ebcam-le-havre-muma-port/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 10:21
Je zou toch denken dat de boot dan beter de auto's in Amsterdam op de kade kan zetten. Scheelt een heleboel vrachtwagens vanaf Zeebrugge.

Ik heb ook nog niks gehoord (Model 3 RWD/LFP), geen mail en geen SMS, behalve de oorspronkelijke vraag of ik hem tussen Kerst en Oud&Nieuw kan ophalen. De datum staat nog op 20 dec - 31 dec in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJRP01 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat ze bij Tesla natuurlijk gek van ons worden....
Maar dat hebben ze dan vooral aan zichzelf te danken. Laat mensen alvast een afspraak inplannen en iedereen zal snappen dat dit onder voorbehoud is van onvoorziene omstandigheden.

Nu zitten al die klanten een paar dagen van tevoren nog in de onzekerheid en word je maar geacht op te draven ergens binnen een week. Het is ook nog eens vakantie, dus er zullen mensen zijn die in het buitenland zitten. Dan kun je iemand anders machtigen, maar die mensen hebben ook plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Thanks voor de tip om te chatten. Hij vertelde me dat er al iets was ingepland. Bleek naar m'n privé te zijn gesmst. Volgende week 27e mag ik 'm ophalen! Zin innnnnnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Oekol schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:05:
Thanks voor de tip om te chatten. Hij vertelde me dat er al iets was ingepland. Bleek naar m'n privé te zijn gesmst. Volgende week 27e mag ik 'm ophalen! Zin innnnnnn
Welke boot staat/stond jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
RJRP01 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:07:
[...]

Welke boot staat/stond jouw auto?
Niet bekend, in ieder geval niet de hoegh shanghai. De rest van de boten kan je niet checken.
Ik vermoed dat het de Poseidon of de tokyo was die nu bij de bremerhaven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Oekol schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:05:
Wanneer had je die SMS ontvangen? Origineel stond mijn auto ook op de 27e geplanned, maar heb nog niets gehoord.
Pagina: 1 ... 385 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.