motregen schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:42:
Volgende week kan ik mijn Tesla ophalen. Ik zie hele lange checklijsten op het internet, daar heb ik zelf niet veel zin in, lijkt mij ook iets overdreven. Wat zijn de meest belangrijke zaken om beter toch gelijk even naar te kijken?
- Als ze van de boot komen, kan het zijn dat de bandendruk (die voor het transport op een hogere druk gezet waren) niet afgelaten is op de gewenste 2.9Bar. Even in het menu controleren.
- Optische check of je wat opvalt.
- Alle deuren een keer openen en dichtslaan. Klinkt alles goed? Achterklep open & dicht.
- Alles een keer aanzetten. Stoelverwarming, stuurverwarming, ventilatoren, camera's, glovebox, lichten.
- Trekhaak besteld? Dan ook in de auto aanwezig?
- Bij het wegrijden even stukje met de ramen open rijden, of er wat kraakt. (Zijn er op de parkeerplaats drempels? Goede plek om oren extra open te houden.) Op een recht stukje met ca. 25kmh in de neutraal zetten en rustig remmen, om de mechanische remmen te checken.
Als je dan natuurlijk je stoel, het stuur en de spiegels al op jouw zitpositie ingesteld hebt, heb je waarschijnlijk alles mechanische wel gehad.