Iemand toevallig al foto's van locatie Utrecht?
motregen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:50:
Iemand toevallig al foto's van locatie Utrecht?
:strip_exif()/f/image/83DxJGiqsjNaoJQZbTJjkQXy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5YhY7OSGrEOWvxUIiZ4dmtnS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik krijg net de SMS binnen!!! Levering 27-12. :-)
De auto is begin november besteld (Y RWD wit/zwart)
Oh de levering is in Tilburg
[ Voor 13% gewijzigd door Jeroen-Buren op 20-12-2022 14:28 ]
Nice! Zie je daar wellicht. Ik heb zojuist op aanvraag van alphabet mijn kenteken gevraagd en gekregen via de chat.Jeroen-Buren schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:27:
Ik krijg net de SMS binnen!!! Levering 27-12. :-)
Zie in de Finnik app dat hij op 8 december op kenteken gezet is.
Samen met 89 anderen dus
[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 20-12-2022 14:43 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Letterlijk deze ochtend. Ik ging met ze chatten of ze wel mijn goede nummer hadden en toen zei de man van de chat dat er al een afspraak was ingepland... Andere mobiel dus (prive tel)desmoose schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:31:
[...]
Wanneer had je die SMS ontvangen? Origineel stond mijn auto ook op de 27e geplanned, maar heb nog niets gehoord.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nog steeds aan het wachten op een sms. Had net contact met Tesla en ze gaven niks vrij. Ook geen datum, alleen dat ze druk bezig zijn met het plannen van alles.
Ik heb voor komende donderdag (22e) een afspraak staan om de auto op te halen. Tot op heden geen melding gekregen dat ik ermee akkoord moest gaan dat er geen USS aanwezig zouden zijn. Erg benieuwd of ze er wel/niet op zitten.
Nieuwsgierig: iemand hier de auto al opgehaald zonder USS melding vooraf waarbij ze er niet op zaten bij levering?
Nieuwsgierig: iemand hier de auto al opgehaald zonder USS melding vooraf waarbij ze er niet op zaten bij levering?
Mijn EDD in de app is van 19-31 naar 23-31 gegaan...
Verder nog geen sms of kenteken te vinden...
zag ook in de RDW data dat er tot op heden (sinds 1 dec) maar 3 rode op kenteken zijn gezet...
Verder nog geen sms of kenteken te vinden...
zag ook in de RDW data dat er tot op heden (sinds 1 dec) maar 3 rode op kenteken zijn gezet...
[ Voor 33% gewijzigd door -Jaap-io op 20-12-2022 15:50 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik had 2 tesla's in bestelling staan en moest akkoord geven voor 1 van de 2, niet opgelet voor welke dat was. Ik ga er vanuit dat het er niet meer op zit in elk geval.Niek_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:44:
Ik heb voor komende donderdag (22e) een afspraak staan om de auto op te halen. Tot op heden geen melding gekregen dat ik ermee akkoord moest gaan dat er geen USS aanwezig zouden zijn. Erg benieuwd of ze er wel/niet op zitten.
Ben wel benieuwd wat het voor jou uitmaakt trouwens?
volgens mij kreeg je alleen een melding dat de USS er niet opzitten als je EAP of FSD als optie hebt, aangezien automatisch inparkeren nog niet werkt. Dus de beloofde functionaliteit is niet (nog niet) aanwezig.Niek_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:44:
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Vond de sensoren toch wel heel erg prettig werken. Als ik nu zie (online) hoe het met vision gaat dan sta ik nog niet te springen.motregen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:50:
[...]
Ik had 2 tesla's in bestelling staan en moest akkoord geven voor 1 van de 2, niet opgelet voor welke dat was. Ik ga er vanuit dat het er niet meer op zit in elk geval.
Ben wel benieuwd wat het voor jou uitmaakt trouwens?
Ik heb EAP of FSD er niet op en kreeg toch een bericht dat ik het moest accepteren.-Jaap-io schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:52:
[...]
volgens mij kreeg je alleen een melding dat de USS er niet opzitten als je EAP of FSD als optie hebt, aangezien automatisch inparkeren nog niet werkt. Dus de beloofde functionaliteit is niet (nog niet) aanwezig.
Je hebt op dit moment een Tesla met die sensoren? Wat verwacht je dat slechter werkt?Niek_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:53:
[...]
Vond de sensoren toch wel heel erg prettig werken. Als ik nu zie (online) hoe het met vision gaat dan sta ik nog niet te springen.
Ja, het zou nu echt een stuk minder goed werken. Vooral links- en rechtsvoor bij de auto, naast het voorwiel zeg maar ziet de camera niks en de sensoren wel.motregen schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:55:
[...]
Je hebt op dit moment een Tesla met die sensoren? Wat verwacht je dat slechter werkt?
Nu inderdaad een variant met sensoren en vind het echt ideaal, netjes het aantal cm erbij, perfect.
[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 20-12-2022 16:22 ]
Ok interessant, ben benieuwd hoe het uitpakt. Ik verwacht zelf ook dat het niet zo goed is als ze beweren, zeker nu er weer geruchten komen over een nieuw soort radar die volgend jaar geïntroduceerd zou moeten worden maar we gaan het zien.Niek_ schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:21:
[...]
Ja, het zou nu echt een stuk minder goed werken. Vooral links- en rechtsvoor bij de auto, naast het voorwiel zeg maar ziet de camera niks en de sensoren wel.
Nu inderdaad een variant met sensoren en vind het echt ideaal, netjes het aantal cm erbij, perfect.
De 30KM zal vast niet exact zijn, maar zoals op videos te zien worden ze regelmatig persoonlijk vervoerd van fabriek -> stalling, haven -> het schip op, etc. Een proefritje klinkt ook wel mogelijk.
28 december iig eindelijk ophalen in Utrecht!
Weet iemand wat voor "klasse beveiliging" de Model Y heeft? Ik zat het kenteken in te vullen op independer voor verzekeringen, en voor ik verder kan moet ik aangeven of het startonderbreker (klasse1), alarm, etc heeft.
28 december iig eindelijk ophalen in Utrecht!
Weet iemand wat voor "klasse beveiliging" de Model Y heeft? Ik zat het kenteken in te vullen op independer voor verzekeringen, en voor ik verder kan moet ik aangeven of het startonderbreker (klasse1), alarm, etc heeft.
Vandaag mijn bestelling voor een grijze Model 3 RDW laten annuleren en een witte LR besteld wegens de korting van €3000. Voor alsnog lijkt deze ook nog dit jaar geleverd te gaan worden (26-31 december).
Zit de 10k km erbij?Digi22 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:01:
Vandaag mijn bestelling voor een grijze Model 3 RDW laten annuleren en een witte LR besteld wegens de korting van €3000. Voor alsnog lijkt deze ook nog dit jaar geleverd te gaan worden (26-31 december).
Aanhakend op de referral. De LM vertelde dat ik deze wel kon verwachten als mn auto nog in week 52 geleverd zal worden. De LM heeft iig geen referral mail gehad, ook nog geen VIN. Ben benieuwd.
Ze staat er al een tijdje 😅. Waarschijnlijk haven vol.
Ben echt benieuwd of die auto’s van de Hoegh Shanghai dit jaar nog geleverd gaan worden, lijkt alweer vertraging op te lopen
Heb net van Tesla Duiven gehoord dat mijn M3 per containerschip onderweg is en de nu geplande datum voor aflevering op de 30e staat. Ze hebben dus niet alleen de car carriers ingeschakeld voor vervoer maar er zijn dus ook nog andere schepen onderweg met Tesla's aan boord.TeslaRS schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:41:
Ben echt benieuwd of die auto’s van de Hoegh Shanghai dit jaar nog geleverd gaan worden, lijkt alweer vertraging op te lopen
Staat die van jou ook op de Hoegh Shanghai?desmoose schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:46:
[...]
Heb net van Tesla Duiven gehoord dat mijn M3 per containerschip onderweg is en de nu geplande datum voor aflevering op de 30e staat. Ze hebben dus niet alleen de car carriers ingeschakeld voor vervoer maar er zijn dus ook nog andere schepen onderweg met Tesla's aan boord.
Wie is de LM? Alphabet vertelde mij dat ik het moest navragen bij de levering. Ben benieuwd, zijn wel mooie kilometers voor op vakantie. Dat netwerk is in EU vooral heel fijn.Fusuy_23 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:35:
Aanhakend op de referral. De LM vertelde dat ik deze wel kon verwachten als mn auto nog in week 52 geleverd zal worden. De LM heeft iig geen referral mail gehad, ook nog geen VIN. Ben benieuwd.
Athlon is de LM. Zou eigenlijk in eerste instantie Alphabet zijn maar is daarna toch omgezet naar Athlon. Vanuit Tesla kreeg ik ook te horen dat de updates mijn kant op zullen komen.Oekol schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:46:
[...]
Wie is de LM? Alphabet vertelde mij dat ik het moest navragen bij de levering. Ben benieuwd, zijn wel mooie kilometers voor op vakantie. Dat netwerk is in EU vooral heel fijn.
Jij rijd hem zelf even van de boot af??Jeroen-Buren schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:17:
Ze is eindelijk aangekomen in Le Havre...
[Afbeelding]
Hoe weet je overigens op welke boot een bestelde Tesla staat?
Ben benieuwd hoeveel auto's er nog op die boot passen.
Net even via een publiek RDW rapportje gekeken hoe het staat met de leveringen 2022. Tot nu toe staan ze nog 1000 stuks achter op 2021. Dat wordt dan hopelijk nog een eindsprint in de laatste dagen van het jaat.
Ook opvallend: waar in 2021 nog de 3 het meest populair was, is de Y in 2022 duidelijk koploper.
Over alle jaren heen wint de 3 het echter nog met twee vingers in de neus:
MODEL 3 42675
MODEL S 7085
MODEL Y 4036
MODEL X 4018
Net even via een publiek RDW rapportje gekeken hoe het staat met de leveringen 2022. Tot nu toe staan ze nog 1000 stuks achter op 2021. Dat wordt dan hopelijk nog een eindsprint in de laatste dagen van het jaat.
Ook opvallend: waar in 2021 nog de 3 het meest populair was, is de Y in 2022 duidelijk koploper.
MODEL 3 42675
MODEL S 7085
MODEL Y 4036
MODEL X 4018
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Als je een VIN nummer hebt kan je die hier: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo invullen. Zelfs overigens niet gebruikt want ik had geen VIN gekregen...motregen schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:14:
[...]
Jij rijd hem zelf even van de boot af??![]()
Hoe weet je overigens op welke boot een bestelde Tesla staat?
Bij gelijke bijtelling regels zou de Y winnen van de 3. Er zijn er alleen maar zoveel 3'en geleverd door de 4%. De Y is meer auto voor je geld.Jeroenneman schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:18:
Ben benieuwd hoeveel auto's er nog op die boot passen.
MODEL 3 42675
MODEL S 7085
MODEL Y 4036
MODEL X 4018
Met de 50K versie natuurlijk al helemaal. Snap niet dat Tesla de 3 op een hogere prijs houdt. De 3 SR+ zou eigenlijk rond de 45K moeten kosten. Kleiner dan de Y.Oekol schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:37:
[...]
Bij gelijke bijtelling regels zou de Y winnen van de 3. Er zijn er alleen maar zoveel 3'en geleverd door de 4%. De Y is meer auto voor je geld.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Eens. Hij is echt raar geprijsd maar ik ben er blij mee. Anders had die er wellicht buiten gevallen en nu gaan we 'm volgende week dinsdag ophalen in Tilburg.Jeroenneman schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:42:
[...]
Met de 50K versie natuurlijk al helemaal. Snap niet dat Tesla de 3 op een hogere prijs houdt. De 3 SR+ zou eigenlijk rond de 45K moeten kosten. Kleiner dan de Y.
Heb even door dit topic, het andere ervaringen topic en bij Tesla zelf gezocht, maar kan enkel de 10dk laden actie vinden. Waar kan ik meer details vinden over de €3000 korting?Digi22 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:01:
Heb zelf een MY RWD in bestelling staan met levering Q1'23 en zou graag weten of dit eventueel ook van toepassing is voor dit model, dan eventueel overwegen om hem (een bestaande waarschijnlijk i.v.m. kortdag) in december te laten leveren. Bvd.
Blijkbaar niet. De Shanghai is gewoon een autotransportschip en werkt niet met containersB_sHoRtY schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:25:
[...]
Staat die van jou ook op de Hoegh Shanghai?
Dat zijn korting auto’s die onder snel leverbaar staan. Vermoedelijk geannuleerd door mensen en toch al onderweg. Die 3k korting vertekend soms omdat er dan verplicht opties op zitten. Er staat dat de 10k kilometer actie niet op ocassions geldt en bij sommige nieuwe auto’s staat “demo, minder dan 50km”, dus of die actie dan nog geldt weet ik niet.t!n0 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:46:
[...]
Heb even door dit topic, het andere ervaringen topic en bij Tesla zelf gezocht, maar kan enkel de 10dk laden actie vinden. Waar kan ik meer details vinden over de €3000 korting?
Heb zelf een MY RWD in bestelling staan met levering Q1'23 en zou graag weten of dit eventueel ook van toepassing is voor dit model, dan eventueel overwegen om hem (een bestaande waarschijnlijk i.v.m. kortdag) in december te laten leveren. Bvd.
Ik ken dit documentje niet. Maar mijn MY staat wel op de shanghai en op 23-11 kreeg ik mijn VIN nummer door. Dat sluit daarop aan.Fusuy_23 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:57:
M
[Afbeelding]
Misschien is dit al eerder gedeeld, maar ik zie het nou pas. Staat ook bij “vin vrijgave 22.11”. Of bedoelen ze daar iets anders mee?
Hebben ze jou verteld wanneer de grijze rwd geleverd kan worden? Heb een grijze Y rwd in bestelling staan sinds september maar blijkbaar zijn er problemen met de grijze lak en gaan deze zeker niet dit jaar geleverd worden... Verwachte leverdatum in de app nog altijd "onbekend", geen VIN gekregen. Tesla shop geeft aan "oorspronkelijk vermelde leverdatum mag je aanhouden", dit was dec-feb.Digi22 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:01:
Toch wel zuur... Ik mocht evt switchen naar een witte of rode, dan krijg ik hem volgende week maar heb toch liefst de bestelde grijze. Nu loop ik ook de 10k gratis charge waarschijnlijk mis...
Het loopt niet soepel in Tilburg. Gisteren zou ik hem mogen ophalen, was het niet dat ik 24h van te voren een sms kreeg dat het een dag later werd wegens logistieke problemen. Dus morgen dan... Of nee toch niet. Werd ik net gebeld dat morgen toch niet gaat lukken wederom door logistieke issues (geen chauffeurs).
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Oef. Dat geeft geen goede hoop voor alle auto's die nog op de boot staan
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Wat wel raar is. Ze vertelde mij dat ze geen afspraken inplannen alvorens ze de auto fysiek gezien hebben. Het voorbeeld: "als er een duif door de voorruit is gevlogen moeten we dit eerst herstellen en dat levert vertraging op " passeerde de revue. Ik heb gisteren een afspraak gekregen voor dinsdag en de auto staat al sinds de 9e op kenteken. Die is dus echt al fysiek nagekeken.DaMightyWackO schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:33:
Het loopt niet soepel in Tilburg. Gisteren zou ik hem mogen ophalen, was het niet dat ik 24h van te voren een sms kreeg dat het een dag later werd wegens logistieke problemen. Dus morgen dan... Of nee toch niet. Werd ik net gebeld dat morgen toch niet gaat lukken wederom door logistieke issues (geen chauffeurs).
Als je naar de snel leverbaar-pagina kijkt zie je een header waar in staat dat al de auto's die nog in 2022 geleverd worden 10k km gratis kunnen superchargen.t!n0 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:46:
[...]
Heb even door dit topic, het andere ervaringen topic en bij Tesla zelf gezocht, maar kan enkel de 10dk laden actie vinden. Waar kan ik meer details vinden over de €3000 korting?
:strip_exif()/f/image/kpEUUOU6954ZjmIuBTItlKqO.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag levering kunnen inplannen voor 28/12. Auto staat op de Hoegh Shanghai
Welke locatie?vdvaxel schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:46:
Vandaag levering kunnen inplannen voor 28/12. Auto staat op de Hoegh Shanghai
Inmiddels vertrokken uit Le Havre...
Maar zou Brussel dan geleverd krijgen uit Le Havre in Frankrijk en Nederland vanuit Zeebrugge in België?
Kenteken heb ik ook, of dit betekent dat hij fysiek is nagekeken weet ik niet.Oekol schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:09:
[...]
Wat wel raar is. Ze vertelde mij dat ze geen afspraken inplannen alvorens ze de auto fysiek gezien hebben. Het voorbeeld: "als er een duif door de voorruit is gevlogen moeten we dit eerst herstellen en dat levert vertraging op " passeerde de revue. Ik heb gisteren een afspraak gekregen voor dinsdag en de auto staat al sinds de 9e op kenteken. Die is dus echt al fysiek nagekeken.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Weet iemand hoe vol de accu zit als je een nieuwe Model Y mag komen ophalen in Tilburg? Is dit 100%? Want ik zou direct door moeten naar een afspraak.
Het varieert. Soms is het wel 100%, soms ook maar 50. Geen peil op te trekken. (ik had bijv 80%)btienhoven schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:06:
Weet iemand hoe vol de accu zit als je een nieuwe Model Y mag komen ophalen in Tilburg? Is dit 100%? Want ik zou direct door moeten naar een afspraak.
Maar hoe ver moet je (in KM) vanaf Tilburg naar je afspraak? Anders onderweg even een aan SuC hangen; zo gepiept
Hoe heb je dat kenteken ontvangen? Ik heb een vin, verwachte levering 23-31 december.DaMightyWackO schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:04:
[...]
Kenteken heb ik ook, of dit betekent dat hij fysiek is nagekeken weet ik niet.
Kenteken en ook VIN (had ik nog niet) heb ik uiteindelijk via een SMS gekregen. Daarvoor had ik een SMS gekregen met daarin het aflevermoment.Basta3 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:11:
[...]
Hoe heb je dat kenteken ontvangen? Ik heb een vin, verwachte levering 23-31 december.
De auto is echter nog niet op naam gesteld, zo lijkt het tenminste. Heeft nog 0 eigenaren...
Tesla moet wat cijfers halen voor het einde van het jaar denk ik? 10.000km gratis superchargen, in de VS geven ze $7,5k korting als je dit jaar nog bestelt.
Als het nog steeds geldt als voorheen mag je sowieso direct na het afhalen gratis superchargen zonder betaalgegevens in te voeren e.d., dus het zou niet zoveel moeten uitmaken, zolang je nog een kwartiertje extra de tijd hebt.btienhoven schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:06:
Tesla heeft ook nog twee voorraadmodellen te koop waarop ook in Nederland € 3.000 korting wordt gegeven. Helaas wel alleen met een wit interieur. Daarnaast geldt natuurlijk ook nog steeds de gratis supercharging kilometers.
Die 7.5k korting is omdat je na 1-1 in USA ook 7.5k korting krijgt (via overheid) en dus veel mensen hun bestelling uitstelden.Divak schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:01:
Tesla moet wat cijfers halen voor het einde van het jaar denk ik? 10.000km gratis superchargen, in de VS geven ze $7,5k korting als je dit jaar nog bestelt.
[...]
Als het nog steeds geldt als voorheen mag je sowieso direct na het afhalen gratis superchargen zonder betaalgegevens in te voeren e.d., dus het zou niet zoveel moeten uitmaken, zolang je nog een kwartiertje extra de tijd hebt.
Het lijkt erop dat alle niet toegewezen auto's die nu onderweg zijn op die manier weggezet worden inderdaad.VeeGee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:19:
Tesla heeft ook nog twee voorraadmodellen te koop waarop ook in Nederland € 3.000 korting wordt gegeven. Helaas wel alleen met een wit interieur. Daarnaast geldt natuurlijk ook nog steeds de gratis supercharging kilometers.
[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 22-12-2022 09:20 ]
Is dat niet vreemd, waarom zou je die niet deze kopen en je huidige order annuleren? Dan blijven ze toch bezig, want dat worden dan weer voorraad modellen,.VeeGee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:19:
Je zou bijna annuleren om die €3000 korting te pakken. Zijn er mensen die dat al geprobeerd hebben?
Dat kan gewoon als je nog niet betaald hebt. dan ben je alleen 250 euro kwijt. Het wordt lastiger als je al betaald hebt.iAdema schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:47:
Je zou bijna annuleren om die €3000 korting te pakken. Zijn er mensen die dat al geprobeerd hebben?
Ik vind het een vreemde en ietwat onsympathieke actie als dit alleen geldt voor mensen die zo’n ‘voorraadmodel’ oppikken. Ze staan namelijk op dezelfde boot.
Heb m’n TA gebeld voor uitleg. Kon hij nog niet geven, want het overvalt hem ook.
Misschien zijn ze al weg, maar ik zie enkel twee auto's. De een met €2000 korting, de ander met €800 korting. In het geval van die eerste zou het nog enigszins de moeite zijn, maar met die tweede en achteraf inbouwen van de trekhaak loont het alweer minder.iAdema schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:47:
Mogelijk dat er na aankomst van de Shanghai weer extra bijkomen. Tot nu toe zijn ze wel steeds allemaal snel weer weg lijkt het.
EDIT:
En indien je je bestaande order cancelt ben je denk ik ook die €250 kwijt inderdaad, dus dan is het voordeel €1750 of €550.
EDIT 2:
De tweede heeft inderdaad wit interieur, optie kost €1200, dus ook daar is het voordeel €2000 - €250 = €1750.
Tevens is die goedkoopste inmiddels weg ;-)
[ Voor 20% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-12-2022 10:18 ]
Ik was even vergeten de trekhaak mee te rekenen, korting is inderdaad wat minder dan ik zei. @-bulletje- geen korting gekregen na bellen dus?
Ja, maar aan de andere kant: als je had gewacht wist je ook niet of het wel zou gaan lukken om dit jaar een auto te kunnen bemachtigen. Dus je (we-bulletje- schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:08:
[...]
Dat kan gewoon als je nog niet betaald hebt. dan ben je alleen 250 euro kwijt. Het wordt lastiger als je al betaald hebt.
Ik vind het een vreemde en ietwat onsympathieke actie als dit alleen geldt voor mensen die zo’n ‘voorraadmodel’ oppikken. Ze staan namelijk op dezelfde boot.
Heb m’n TA gebeld voor uitleg. Kon hij nog niet geven, want het overvalt hem ook.
Hij komt erop terug…. Als je het goed bekijkt is het wel echt 3000 euro trouwens. Soms is het bijvoorbeeld een wit interieur, etc.iAdema schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:11:
Ik was even vergeten de trekhaak mee te rekenen, korting is inderdaad wat minder dan ik zei. @-bulletje- geen korting gekregen na bellen dus?
Dan ga ik ook even bellen-bulletje- schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:14:
[...]
Hij komt erop terug…. Als je het goed bekijkt is het wel echt 3000 euro trouwens. Soms is het bijvoorbeeld een wit interieur, etc.
EDIT: Ik wordt ook teruggebeld vanmiddag
[ Voor 6% gewijzigd door iAdema op 22-12-2022 10:18 ]
Zijn er al mensen geweest die succes hebben gehad met de 'gratis' 10000 km Superchargen van leveringen net vóór 15 dec? Aangezien de voucher van toepassing is op leveringen tussen 15 en 31 dec.
Mijn levering was op de 12e, dus vraag me af of het zin heeft om hier energie in te stoppen qua telefoontjes naar Tesla

Mijn levering was op de 12e, dus vraag me af of het zin heeft om hier energie in te stoppen qua telefoontjes naar Tesla
[ Voor 14% gewijzigd door Dix0r op 22-12-2022 10:15 ]
Gewoon ook zelf bellen natuurlijk. Hoe meer ze hierover gebeld worden, hoe meer kans op succes je hebt.Dix0r schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:14:
Zijn er al mensen geweest die succes hebben gehad met de 'gratis' 10000 km Superchargen van leveringen net vóór 15 dec? Aangezien de voucher van toepassing is op leveringen tussen 15 en 31 dec.![]()
And.... it's gone. (De meest basale variant dan..)
[ Voor 47% gewijzigd door wouzer op 22-12-2022 10:37 ]
Ik ben net gebeld. Volgens TA betreft de korting een fout en halen ze de korting weer van de website af voor de bestaande voorraad. Als je één hebt weten te bemachtigen heb je geluk gehad.iAdema schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:14:
[...]
Dan ga ik ook even bellen
EDIT: Ik wordt ook teruggebeld vanmiddag
Doorzichtige flauwekul natuurlijk, maar zo komen ze wel mooi van hun auto’s af voor eind december
Ben overigens tevreden met mijn order, het waren allemaal afwijkende configuraties. Al zaten er wel een paar tussen waarvoor ik had willen switchen. Korting is namelijk altijd fijn…
Dat was ook ongeveer mijn antwoord, met een grote maar. Ik kreeg een interne link waar ik eenmalig nog bestellen met de 3k korting. Wel zonder trekhaak, maar die hebben ze op voorraad en kan ik binnen enkele weken laten monteren.-bulletje- schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:59:
[...]
Ik ben net gebeld. Volgens TA betreft de korting een fout en halen ze de korting weer van de website af voor de bestaande voorraad. Als je één hebt weten te bemachtigen heb je geluk gehad.
Doorzichtige flauwekul natuurlijk, maar zo komen ze wel mooi van hun auto’s af voor eind december![]()
Ben overigens tevreden met mijn order, het waren allemaal afwijkende configuraties. Al zaten er wel een paar tussen waarvoor ik had willen switchen. Korting is namelijk altijd fijn…
Ik heb nu besteld, en heb dus de laatste die er was nog gekregen
Persoon voor ons had 10% dus die was boos. Zelf hadden we 80%.Notna schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:08:
[...]
Het varieert. Soms is het wel 100%, soms ook maar 50. Geen peil op te trekken. (ik had bijv 80%)
Maar hoe ver moet je (in KM) vanaf Tilburg naar je afspraak? Anders onderweg even een aan SuC hangen; zo gepiept
Stond in een sms met meldcode er ook bij.Basta3 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:11:
[...]
Hoe heb je dat kenteken ontvangen? Ik heb een vin, verwachte levering 23-31 december.
Trekhaak op voorraad? Ik wil er een laten installeren, maar via de webshop staat ie al minstens twee weken niet op voorraad.iAdema schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:08:
[...]
Dat was ook ongeveer mijn antwoord, met een grote maar. Ik kreeg een interne link waar ik eenmalig nog bestellen met de 3k korting. Wel zonder trekhaak, maar die hebben ze op voorraad en kan ik binnen enkele weken laten monteren.
Ik heb nu besteld, en heb dus de laatste die er was nog gekregen
Dat is wat mijn adviseur via de telefoon aan gaf, ze hebben er daar nog een liggen.Dix0r schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:16:
[...]
Trekhaak op voorraad? Ik wil er een laten installeren, maar via de webshop staat ie al minstens twee weken niet op voorraad.
Thanks, helder.jeffrey-nl schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:55:
[...]
Dat zijn korting auto’s die onder snel leverbaar staan. Vermoedelijk geannuleerd door mensen en toch al onderweg. Die 3k korting vertekend soms omdat er dan verplicht opties op zitten. Er staat dat de 10k kilometer actie niet op ocassions geldt en bij sommige nieuwe auto’s staat “demo, minder dan 50km”, dus of die actie dan nog geldt weet ik niet.
Vond het benoemen van een 'losse' 3k korting al raar aangezien je dat dus niet zo kunt stellen, bevestigd door de vele reactie's na mij, enkel voor voorraad modellen met mogelijk afwijkende configuraties dan een eventuele eerder geplaatste bestelling.
Wel vreemd hoe ze bij Tesla daar nu weer op reageren, gezien sommige reactie's met informatie van forumleden.
Dat was me duidelijk, het ging me om de geclaimde '3k korting'. De reactie's van anderen hebben hier inmiddels meer duidelijkheid verschaft.Digi22 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:14:
[...]
Als je naar de snel leverbaar-pagina kijkt zie je een header waar in staat dat al de auto's die nog in 2022 geleverd worden 10k km gratis kunnen superchargen.
[Afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door t!n0 op 22-12-2022 12:39 ]
Vanochtend (vanuit bed 😅) een voorraad model met korting kunnen bestellen, gewoon wit zonder extra opties. Staat nog op de boot, dus geen demo model.
Zie bij de eindfactuur de 31ste als leverdatum.
De afgelopen tijd kwamen er regelmatig voorraad modellen bij (maar pas vanaf vandaag met korting?)
De afgelopen tijd kwamen er regelmatig voorraad modellen bij (maar pas vanaf vandaag met korting?)
Vanochtend opgehaald, ongeveer 40%.btienhoven schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:06:
Wellicht hebben ze die korting klaargezet om in de laatste dagen nog alles kwijt te kunnen... Ik vermoed dat er straks nog wel bijkomen. Nadat die boot is gelost gaan de aflever-sms-jes van start en zullen er mensen zijn die niet kunnen of willen accepteren in december. En ik denk dat ze van Musk een target hebben gekregen om alles kwijt te kunnen en dit jaar met een knallend kwartaal af te sluiten, dus vandaar de kortingen.-bulletje- schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:59:
[...]
Ik ben net gebeld. Volgens TA betreft de korting een fout en halen ze de korting weer van de website af voor de bestaande voorraad. Als je één hebt weten te bemachtigen heb je geluk gehad.
Doorzichtige flauwekul natuurlijk, maar zo komen ze wel mooi van hun auto’s af voor eind december![]()
Ha, ik was net te laat, met name omdat ik even telefonisch wilde checken of de losse trekhaak echt identiek is aan de 'mee-bestelde' variant. ik vind het hele 'foutje' verhaal echt een broodje aap. Ik heb het idee dat ze nog steeds druk zijn om iedere auto die nu op weg is naar NL weg willen zetten voor einde jaar. En dan is zo'n foutje handig om even te zorgen dat alle afzeggingen gelijk weer ingevuld zijn.Aerox.2000 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:50:
Vanochtend (vanuit bed 😅) een voorraad model met korting kunnen bestellen, gewoon wit zonder extra opties. Staat nog op de boot, dus geen demo model.
[ Voor 19% gewijzigd door Sander op 22-12-2022 14:06 ]
Ja het was geen foutje. De pagina staat nog steeds vol met M3’s met de korting en op de Belgische site is de MY bijvoorbeeld ook nog met de korting te krijgen.Sander schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:05:
[...]
Ha, ik was net te laat, met name omdat ik even telefonisch wilde checken of de losse trekhaak echt identiek is aan de 'mee-bestelde' variant. ik vind het hele 'foutje' verhaal echt een broodje aap. Ik heb het idee dat ze nog steeds druk zijn om iedere auto die nu op weg is naar NL weg willen zetten voor einde jaar. En dan is zo'n foutje handig om even te zorgen dat alle afzeggingen gelijk weer ingevuld zijn.
En, is de losse trekhaak inderdaad exact hetzelfde?Sander schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:05:
[...]
Ha, ik was net te laat, met name omdat ik even telefonisch wilde checken of de losse trekhaak echt identiek is aan de 'mee-bestelde' variant. ik vind het hele 'foutje' verhaal echt een broodje aap. Ik heb het idee dat ze nog steeds druk zijn om iedere auto die nu op weg is naar NL weg willen zetten voor einde jaar. En dan is zo'n foutje handig om even te zorgen dat alle afzeggingen gelijk weer ingevuld zijn.
Was bij ons begin december netjes 100%.btienhoven schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:06:
Had vooraf wel navraag gedaan, daarbij werd geantwoord dat ze altijd zo vol mogelijk worden geladen.
14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD
Hoegh Shanghai is wederom vertraagd en heeft nu als bestemming Antwerpen Anch, dit lijkt een hold area te zijn. Hopelijk vandaag/morgen vroeg aankomst in Zeebrugge.

[ Voor 28% gewijzigd door n0pe op 22-12-2022 16:32 ]
Normaal dit, ‘ligt’ in de wachtkamer tot hij naar binnen mag. Er moet ruimte zijn, sleepboten beschikbaar, etc. Hopelijk vandaag nog.
Gisteren mijn model Y RWD opgehaald (snel leverbaar model geselecteerd) en zonet direct de wieldoppen vervangen
:strip_exif()/f/image/em6Zcp60mB0pGOOFnwB3hGY6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Dennisbok op 22-12-2022 16:27 ]
Mooie wieldoppen! Welke zijn dat?Dennisbok schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:26:
Gisteren mijn model Y RWD opgehaald (snel leverbaar model geselecteerd) en zonet direct de wieldoppen vervangen
[Afbeelding]
Model 3 op Hoegh Shanghai. Zojuist ophaal afspraak ontvangen voor 29 dec om 11:00 in Tilburg.
Werd vanmiddag gebeld dat mijn levering van woensdag al aangekomen is in Utrecht en 'm morgen al kan ophalen!
Leuk met die X op de achtergrondDennisbok schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:26:
[Afbeelding]

Feli!
Zojuist sms ontvangen 30/12 ophalen! Y RWD wit/zwart besteld in september 😊happy newyear
Hier nog steeds 23 tot 31 december levering maar geen verdere updates… en dan moet ik nog 2 dagen voor levering betalen. Gaat dat wel goed?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Kreeg eerder vanavond de sms voor aflevering binnen. 31-12 in Tilburg. Jammer dat het laat in de week is (heb de hele week vrij) maar prima dat het vóór jaareinde lijkt te lukken.
Kenteken nog nèt in de R-reeks, zie ik.
Kenteken nog nèt in de R-reeks, zie ik.
Heel mooi! Zou ze zo kopen als er ook een tesla logo op stond in 't midden. Maar wellicht is dat niet eens zo erg.Dennisbok schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:26:
[Afbeelding]
Overigens uit je link:
' De wieldoppen geven de auto een groter bereik dan rijden zonder wieldoppen'
Dat zal, maar hoeveel minder dan de normale wieldoppen
Mijn betaling was binnen 24 uur verwerkt. Eerst bevestiging via mail en vlak daarna ook op de website.Makkelijk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:29:
Hier nog steeds 23 tot 31 december levering maar geen verdere updates… en dan moet ik nog 2 dagen voor levering betalen. Gaat dat wel goed?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik ook nog geen SMS. Ze zijn waarschijnlijk druk aan het plannen. Denk dat ze nog lang niet alle SMS’jes hebben gestuurd.Makkelijk schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:29:
Tenminste dat hoop ik dan maar
Ook ik kom mij hier melden. Na een bijzonder goed jaar te hebben gehad op m'n werk gaven ze aan het private lease contract over te willen nemen van de Lynk & Co die ik nu rijd. Toen ik ze vertelde dat deze per maand opzegbaar is en er wat beperkingen zijn qua kilometrage kwam het leasen van een Lynk & Co in beeld.
Vervolgens kwam ik er achter dat ik voor een kleine meerprijs ook een Tesla Model Y RWD kan leasen
. Graag wilde ik na het rijden van de Lynk & Co een volledig elektrisch model. Opzich vind ik de Lynk & Co een super fijne auto, alleen de software werkt soms buggy waardoor ik soms geen radio heb, het scherm bevriest, mijn CarPlay niet verbindt of ik de auto niet kan voorverwarmen op afstand.
Dinsdag ga ik met een Model Y proef rijden in Utrecht, zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten? Ik zag al dat Carplay niet beschikbaar is, hoe doen jullie dat met Flitsmeister bijvoorbeeld?
Vervolgens kwam ik er achter dat ik voor een kleine meerprijs ook een Tesla Model Y RWD kan leasen
Dinsdag ga ik met een Model Y proef rijden in Utrecht, zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten? Ik zag al dat Carplay niet beschikbaar is, hoe doen jullie dat met Flitsmeister bijvoorbeeld?
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.