Acties:
  • +1 Henk 'm!
pretpik schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:49:
Ook ik kom mij hier melden. Na een bijzonder goed jaar te hebben gehad op m'n werk gaven ze aan het private lease contract over te willen nemen van de Lynk & Co die ik nu rijd. Toen ik ze vertelde dat deze per maand opzegbaar is en er wat beperkingen zijn qua kilometrage kwam het leasen van een Lynk & Co in beeld.

Vervolgens kwam ik er achter dat ik voor een kleine meerprijs ook een Tesla Model Y RWD kan leasen :) . Graag wilde ik na het rijden van de Lynk & Co een volledig elektrisch model. Opzich vind ik de Lynk & Co een super fijne auto, alleen de software werkt soms buggy waardoor ik soms geen radio heb, het scherm bevriest, mijn CarPlay niet verbindt of ik de auto niet kan voorverwarmen op afstand.

Dinsdag ga ik met een Model Y proef rijden in Utrecht, zijn er nog zaken waar ik extra op moet letten? Ik zag al dat Carplay niet beschikbaar is, hoe doen jullie dat met Flitsmeister bijvoorbeeld?
Deze vraag hoort eigenlijk in het Grote Tesla Model 3 en Y topic.

RoelJewel in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Hier gaat het over Leveringen en gerelateerde zaken. Veel plezier met de proefrit in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37
bilgy_no1 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:15:
[...]

Deze vraag hoort eigenlijk in het Grote Tesla Model 3 en Y topic.

RoelJewel in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"

Hier gaat het over Leveringen en gerelateerde zaken. Veel plezier met de proefrit in elk geval!
Sorry, in alle vreugde dat hij bijna besteld is hier niet bij stil gestaan :P .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 21:51
Ik lees ook aandachtig mee, ze zijn voor mij ook een Model Y rwd aan het bestellen. Zag vandaag een linkje dat hij al in Zeebrugge was. Gaat allemaal wel heel snel allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmoose
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-04-2023
Yes! Ook ik heb een SMS-je met het bericht dat de M3 de 30e geleverd gaat worden in Tilburg.

Hoe werkt dat? De auto is besteld vie de LM. Kan ik gewoon met mijn mijn paspoort/rijbewijs naar de afspraak?

• Bekir155
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-01-2023
En hier ook een!

30-12 mag ik ovb (ja ja, kan nog wijzigen staat er!) verschijnen in Tilburg voor mijn MY RWD. Besteld eind september en inmiddels is de eindfactuur met kenteken ook opgemaakt onder mijn account. Datum op kenteken 21-12 volgens RDW check.

Morgen maar eens de betaling afronden :*)

Hij staat trouwens op de Hoegh Shanghai volgens VIN.

Zou iemand misschien de linkjes/fotos van de handige checklistjes voor afname nog een keer kunnen doen delen? Ik kan ze niet zo snel meer vinden.. :D

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
desmoose schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:39:
Yes! Ook ik heb een SMS-je met het bericht dat de M3 de 30e geleverd gaat worden in Tilburg.

Hoe werkt dat? De auto is besteld vie de LM. Kan ik gewoon met mijn mijn paspoort/rijbewijs naar de afspraak?
Wanneer had u hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmoose
Half maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Lijkt erop dat de M3 een langere levertijd heeft dan de MY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01:30
Bekir155 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:09:
Zou iemand misschien de linkjes/fotos van de handige checklistjes voor afname nog een keer kunnen doen delen? Ik kan ze niet zo snel meer vinden.. :D
https://teslaprep.glideap...ce/r/JpuJnIg9RTJBFHZ80A1u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekir155
  • Laatst online: 13-01-2023
Onwijs bedankt! _/-\o_

Verdomd handig zeg d:)b ipv te moeten prutsen met wordjes, excelletjes, notes en noem maar op.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Laatst online: 05-03-2023
Ze laten de Shanghai wel lang wachten op de parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
Heb ook sms om mijn model 3 op 29-12 op te halen. Zal me benieuwen of dat nog gaat lukken gezien de Shanghai al enige tijd voor Zeebrugge stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Zo, lekker verwarrend allemaal. Volgens de LM kan ik de auto gewoon ophalen met mijn rijbewijs en Tesla zegt dat ik de tenaamstelling moet meenemen. De LM weet vervolgens van niets en zegt dat dit nieuw is en gaat het uitzoeken.

Hoe gaat dat normaal in zn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
desmoose schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:22:
Zo, lekker verwarrend allemaal. Volgens de LM kan ik de auto gewoon ophalen met mijn rijbewijs en Tesla zegt dat ik de tenaamstelling moet meenemen. De LM weet vervolgens van niets en zegt dat dit nieuw is en gaat het uitzoeken.

Hoe gaat dat normaal in zn werk?
Dit is mijn eerste Tesla, wat de LM aangaf als enigste was dat ik de auto 5 dagen van te voren moest aanmelden. Bij al mijn andere leaseauto's was mijn rijbewijs voldoende. Weet niet of Tesla afwijkende procedures heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
De processen met bestellingen via LM is niet heel goed over nagedacht.

Ik heb ook een bestelling voor een Model Y via de LM lopen. Gisteren SMS van Tesla ontvangen dat ik de auto volgende week op woensdag kan ophalen. Dat is op zich prima, maar ik heb de "oude" leaseauto ook nog. Die kan ik natuurlijk niet bij Tesla achterlaten.

Ik heb met de LM gebeld. Zij gaan de Tesla voor mij ophalen en ik kan de volgende dag bij ze langs om de oude auto in te leveren en de Tesla mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Peunage schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:00:

Ik heb ook een bestelling voor een Model Y via de LM lopen. Gisteren SMS van Tesla ontvangen dat ik de auto volgende week op woensdag kan ophalen. Dat is op zich prima, maar ik heb de "oude" leaseauto ook nog. Die kan ik natuurlijk niet bij Tesla achterlaten.

Ik heb met de LM gebeld. Zij gaan de Tesla voor mij ophalen en ik kan de volgende dag bij ze langs om de oude auto in te leveren en de Tesla mee te nemen.
De callcenter medewerkers van de LM hebben het ook steeds over de dealer.

Maar het lijkt opgelost. Normaal heeft tesla contact met de LM voordat het SMSje voor de levering verstuurd wordt. Dat waren ze nu blijkbaar vergeten. De dame bij de LM had al meerdere telefoontjes gehad vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 17:23
Gisteren SMS ontvangen om 31-12 mijn MY LR op te halen.

Ben benieuwd of dat doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
B_sHoRtY schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:55:
Heb ook sms om mijn model 3 op 29-12 op te halen. Zal me benieuwen of dat nog gaat lukken gezien de Shanghai al enige tijd voor Zeebrugge stil ligt.
Wanneer had jij hem besteld misschien? Probeer er een beetje achter te komen wanneer die van mij komt aandrijven :) .

Welke uitvoering was het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:29

Kju

Net met mijn gegevens ook na laten kijken. Mijn auto verwachten ze pas op 30 december in Tilburg. Over een planning kunnen ze dan nog helemaal niets zeggen. Oplevering gaat dan zeker niet dit jaar gebeuren. Ik zit vanaf zondag twee weken in Spanje dus heen en weer vliegen heeft zeker niet mijn voorkeur. Zijn er ervaringen met het uitstellen van leveringen als er geen kwartaalcijferdeadlines zijn? Ik wil de afspraak kunnen verplaatsen als ze me onverhoopt in de eerste week januari inplannen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Kju schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:56:
Net met mijn gegevens ook na laten kijken. Mijn auto verwachten ze pas op 30 december in Tilburg. Over een planning kunnen ze dan nog helemaal niets zeggen. Oplevering gaat dan zeker niet dit jaar gebeuren. Ik zit vanaf zondag twee weken in Spanje dus heen en weer vliegen heeft zeker niet mijn voorkeur. Zijn er ervaringen met het uitstellen van leveringen als er geen kwartaalcijferdeadlines zijn? Ik wil de afspraak kunnen verplaatsen als ze me onverhoopt in de eerste week januari inplannen.
Dat is een hele goede vraag! Bij mij staat de levering gepland tussen 23-12 en 31-12, nog steeds geen sms ontvangen met een definitieve leverdatum. Vandaag weer met Tesla gebeld en ik werd ervan verzekerd dat het dit jaar nog gaat lukken. Ik ben vanaf 1 januari met vakantie, dan gaat het hem de eerste twee weken van januari niet meer worden mocht er alsnog een vertraging zijn... Ik ben ook benieuwd of iemand weet hoe dit zit als ze 31-12 niet halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoefsmid
  • Laatst online: 07-01-2023
Zojuist sms ontvangen met kenteken (S) en VIN. LM gebeld over de 10k supercharge daar komen ze nog op terug. Ze gaven aan dat de auto vanzelf in het account van Tesla gekoppeld zou worden. Tijdelijke laadpaas wordt opgestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
Vandaag mijn Tesla opgehaald, alles verliep goed. Aardige lui ook allemaal. Al met al een bijzonder vlekkeloze ervaring. Telefoon was direct gekoppeld, wat instructies gehad en wegrijden maar.

Merk wel direct wat een enorm gemis park assist is voor mij. Er is ook nog niks bekend wanneer dit gaat komen. Ik had verwacht een front camera te hebben wat voldoende zou zijn maar dat heeft een Tesla helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
vandenabaele schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:28:
[...]

Wanneer had jij hem besteld misschien? Probeer er een beetje achter te komen wanneer die van mij komt aandrijven :) .

Welke uitvoering was het trouwens?
Ik heb hem via LM besteld op 11 juni 2022. Witte Model 3 RWD met zwart interieur en aero wielen. Daarstraks SMS gehad met het kenteken en kort daarop een SMS met daarin afspraak bevestiging voor de 29e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Levering tussen 23 en 31 van een MY RWD nagevraagd. Ze durven niet te zeggen dat het dit jaar lukt. Ik hoorde een beetje tussen de regels door dat dat lastig zal worden. Wat ze doen met die 10000KM weten ze nog niet…

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
Makkelijk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:44:
Levering tussen 23 en 31 van een MY RWD nagevraagd. Ze durven niet te zeggen dat het dit jaar lukt. Ik hoorde een beetje tussen de regels door dat dat lastig zal worden. Wat ze doen met die 10000KM weten ze nog niet…
Ik heb ook nog geen definitieve datum maar deel jouw interpretatie niet na telefonisch contact. Ze zijn heel druk aan het puzzelen. De intentie is om iedereen die in hetzelfde bootje zit uiterlijk 31 december aan een auto te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
-bulletje- schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:08:
[...]

Ik heb ook nog geen definitieve datum maar deel jouw interpretatie niet na telefonisch contact. Ze zijn heel druk aan het puzzelen. De intentie is om iedereen die in hetzelfde bootje zit uiterlijk 31 december aan een auto te helpen.
Het gebruik van "wellicht" bracht mij op het been "gaat niet lukken"
Ze zijn nog aan het kijken wat we gaan doen met leveringen die dit jaar gepland staan maar wellicht niet geleverd kunnen worden. En bestellingen die nog geen levering voor dit jaar hebben, of we daar wellicht toch niets mee kunnen wat betreft die gratis superchargen kilometers.

Wellicht dat we nog dit jaar kunnen leveren dan heb je beide sowieso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
Makkelijk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:10:
[...]

Het gebruik van "wellicht" bracht mij op het been "gaat niet lukken"

[...]
Wellicht z’n stopwoordje :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TeslaRS
  • Laatst online: 22-08-2024
En ook na de 80ste keer checken ligt de Shanghai nog steeds voor de kust te wachten op een plekje -_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fusuy_23
TeslaRS schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:37:
En ook na de 80ste keer checken ligt de Shanghai nog steeds voor de kust te wachten op een plekje -_-
Hier ook +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03

Had jij ook al een Tesla account? Hier ook M3 via LM maar het Tesla account blijft leeg, vraag mij ook af of ze mijn nummer een SMS sturen. Had wel een uitnodiging gekregen van Tesla, 7 dagen na de bestelling, om een Tesla account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Xenir schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:19:
[...]

Had jij ook al een Tesla account? Hier ook M3 via LM maar het Tesla account blijft leeg, vraag mij ook af of ze mijn nummer een SMS sturen. Had wel een uitnodiging gekregen van Tesla, 7 dagen na de bestelling, om een Tesla account te maken.
Hetzelfde hier, ook een uitnodiging gekregen maar er staat geen informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
[...]

Ik heb inderdaad hetzelfde. Had er onderzoek naar gedaan.

Tesla: LM moet het vrijgeven zij hebben VIN nr. Wij mogen het niet direct doorzetten.
LM: Tesla moet vrij geven zij hebben VIN nr. Wij hebben niks ontvangen. Je krijgt het direct van Tesla.
Le me: mmm ok….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peunage
[...]

Ja, ik heb al een account maar het is nog leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
Peunage schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:32:
[...]

Ligt geloof ik aan de manier waarop je de auto geleased hebt. Bij zakelijke lease staat de auto op naam van de LM en zullen zij toegang moeten geven. Bij private lease staat de auto op naam van de berijder. Ik begreep dat het op naam zetten gebeurd bij het afhalen van de auto. De Tesla medewerker gaat dan samen met jou de telefoon koppelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Laatst online: 01-03-2024
Peunage schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook via lease besteld. Na de bestelling door de leasemaatschappij heb ik het RN (bestelnummer) aan de medewerker van Tesla gegeven. Die heeft deze vervolgens aan mijn account gekoppeld. Ik heb geen bestelling in mijn account. De auto verschijnt pas in de app tijdens het ophalen. Ik heb wel alle sms’jes voor levering gehad.
Hoop dat dit helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XcrVhA1tCYZLd6K43VZCFxaoI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4R4gjCgfUs0wM0PLoQUtr35Q.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar wat probleempjes in zeebrugge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 09:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwn5BhVhCSDijyJUjNnDD2Bl4C8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BTIJ9apixg8RBWPjHWFCOQvt.png?f=fotoalbum_large

Zou de wind op zee nog een rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39

Ik lever mijn sleutels van de huidige auto in bij de receptie van tesla en dan rij ik met de tesla weg. De LM komt na 10u de auto ophalen in Tilburg. Heerlijk geregeld! Kan ik mooi zelf uitleg krijgen bij Tesla over de auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
Dat kan best zijn. Als de wind te hard is, dan mag de boot de haven niet in.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
Weet iemand toevallig meer over de levering van de grijze model Y RWD's?

Midden september besteld (Y RWD, zwart interieur, zwarte velgen).
Tesla (Hasselt, België) weet ook niets zinvol te vertellen buiten dat de "oorspronkelijke indicatie van levertermijn, dec-feb" aangehouden kan worden. Leverdatum in de app/site staat al maanden op "onbekend". Dus niets nuttig over te vertellen...

Blijkbaar is er een of ander probleem met de donkergrijze lakkleur en de nieuwe lichtgrijze kleur...

Vind het maar vreemd dat er zo vele weken 0 progressie of informatie, geen VIN, niks, gegeven kan worden terwijl de rest vrolijk uitgeleverd wordt.
Auto werd op aankoop volledig bedrag besteld, geen leasing of dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Pap3rclip schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:08:

Tesla (Hasselt, België) weet ook niets zinvol te vertellen buiten dat de "oorspronkelijke indicatie van levertermijn, dec-feb" aangehouden kan worden. Leverdatum in de app/site staat al maanden op "onbekend". Dus niets nuttig over te vertellen...

Blijkbaar is er een of ander probleem met de donkergrijze lakkleur en de nieuwe lichtgrijze kleur...

Vind het maar vreemd dat er zo vele weken 0 progressie of informatie, geen VIN, niks, gegeven kan worden terwijl de rest vrolijk uitgeleverd wordt.
Ja, in Hasselt zijn ze niet erg behulpzaam he. Al een paar keer wat info gevraagd maar krijg niets van feedback. Beetje vervelend soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
vandenabaele schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:41:
[...]

Ja, in Hasselt zijn ze niet erg behulpzaam he. Al een paar keer wat info gevraagd maar krijg niets van feedback. Beetje vervelend soms.
Idd, ze wisten me wel te vertellen dat ik evt. een rode of witte model Y dit jaar nog af kon halen zonder meerprijs (ja hallo, wit is €1600 goedkoper bij bestelling), maar dat was het dan ook. Voor de rest 0 informatie. Toch wel jammer en ondertussen weet ik nog helemaal niets, alles blijft op "onbekend" staan. Geen goede eerste ervaringen alleszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Pap3rclip schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 02:00:
[...]

Idd, ze wisten me wel te vertellen dat ik evt. een rode of witte model Y dit jaar nog af kon halen zonder meerprijs (ja hallo, wit is €1600 goedkoper bij bestelling), maar dat was het dan ook. Voor de rest 0 informatie. Toch wel jammer en ondertussen weet ik nog helemaal niets, alles blijft op "onbekend" staan. Geen goede eerste ervaringen alleszins.
Dat is wel grappig, toen ik mijn bestelde, zeiden ze net dat de rode kleur, sowieso een stuk later geleverd zou worden. Je kan er echt geen staat op maken, lijkt er enkel op dat ze snel nog wat euros willen verdienen.

Nee, mijn ervaringen zijn tot nog toe ook niet zo schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankcsapda
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 12:32
vandenabaele schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 03:16:
[...]

Dat is wel grappig, toen ik mijn bestelde, zeiden ze net dat de rode kleur, sowieso een stuk later geleverd zou worden. Je kan er echt geen staat op maken, lijkt er enkel op dat ze snel nog wat euros willen verdienen.

Nee, mijn ervaringen zijn tot nog toe ook niet zo schitterend.
Hier ook wachtend op grijs RWD maar stiekem kijkend en twijfelen naar en grijze in Duitsland op de tweedehands markt en dan toch een long range. Verschil met nieuwe RWD is dan niet zo groot meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Gisteren in Tilburg onze model Y opgehaald. Verliep ook voor ons heel soepel dankzij de behulpzame medewerkers.

Een van hen vertelde mij dat ze er meer dan 100 hadden uitgeleverd die dag en dat dit aantal aankomende week op de piek naar meer dan 200 per dag gaat. Flinke operatie dus. Hopelijk hebben degenen hier die nog wachten hem ook dit jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Heb hier gelezen dat de grijzen nog niet zijn geproduceerd, ze zitten dus sowieso niet op het huidige schip. Dat betekent dat je hem sowieso pas op zn vroegst in februari gaat krijgen, rekening houdende met de vaartijd van een maand.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:29

Kju

Van mij is eind september besteld (wel een LR) en werd vorige week door de LM gebeld dat ik het nieuwe grijs ging krijgen en dat het waarschijnlijk mei zou krijgen. Hij kon me nog een witte long range met gemini velgen aanbieden in plaats van grijs met induction. Dat heb ik dan maar genomen.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
DeLyon schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:06:
Gisteren in Tilburg onze model Y opgehaald. Verliep ook voor ons heel soepel dankzij de behulpzame medewerkers.

Een van hen vertelde mij dat ze er meer dan 100 hadden uitgeleverd die dag en dat dit aantal aankomende week op de piek naar meer dan 200 per dag gaat. Flinke operatie dus. Hopelijk hebben degenen hier die nog wachten hem ook dit jaar nog.
Vind ik nog niet zo veel.

Op zo’n boot kunnen 8000 auto’s. En er zijn er nu een 3 tal die afgeladen worden.
Als die in een. 5tal centra uitgeleverd worden, dan is 200 per dag niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Tommie12 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:05:
[...]

Vind ik nog niet zo veel.

Op zo’n boot kunnen 8000 auto’s. En er zijn er nu een 3 tal die afgeladen worden.
Als die in een. 5tal centra uitgeleverd worden, dan is 200 per dag niet gek.
Er passen maar zo'n 3500 op zo'n schip, geen 8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
tomas123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:10:
[...]

Hoegh Shangai’ 7850 is wat ik vind als ik google. De trove zou zelfs 8500 autos kunnen laden.

Maar het kan wel dat die op 3 plaatsen afgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
tomas123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:10:
[...]

Niet waar. Op de hoegh trove en Shanghai kunnen 7850 en 6500: https://www.hoeghautoliners.com/fleet?vesselcode=HTRN

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Oekol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:16:
[...]

Niet waar. Op de hoegh trove en Shanghai kunnen 7850 en 6500: https://www.hoeghautoliners.com/fleet?vesselcode=HTRN
Dat is gebaseerd op 7850 CEU, (Car Equivalent Unit). Een standaard van een tijdje terug, namelijk 1 CEU =
één Toyota Corona RT43. De afmetingen daarvan zijn; 4125 mm x 1,550 mm x 1,400 mm. In kubieke meters is een Model Y 65% groter ;). Vandaar dat er minder op passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
tomas123 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:24:
[...]

Dat is gebaseerd op 7850 CEU, (Car Equivalent Unit). Een standaard van een tijdje terug, namelijk 1 CEU =
één Toyota Corona RT43. De afmetingen daarvan zijn; 4125 mm x 1,550 mm x 1,400 mm. In kubieke meters is een Model Y 65% groter ;). Vandaar dat er minder op passen.
-O- mogen ze die standaard wel eens updaten. Thanks voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
Ik kreeg vorige week telefonisch te horen dat ze in de periode kerst/oud en nieuw ongeveer 2500 auto's gaan proberen af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Peunage schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:34:
Ik kreeg vorige week telefonisch te horen dat ze in de periode kerst/oud en nieuw ongeveer 2500 auto's gaan proberen af te leveren.
Dan mogen ze wel rap auto's op kenteken gaan zetten. Zit er nog niet bij in de buurt voor deze maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPkeyUG_teDLaeeUrHiJIjbc1GQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLaED53xDmwoyf4pt28fVL7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:01
Oekol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:42:
[...]

Dan mogen ze wel rap auto's op kenteken gaan zetten. Zit er nog niet bij in de buurt voor deze maand.

[Afbeelding]
Auto’s zonder eerste toelating datum staan er niet tussen. De voertuigen op de Hoegh Shanghai hebben allemaal een kenteken maar zijn niet terug te vinden in de database. R487ZS bijvoorbeeld staat wel op ovi.rdw.nl maar niet in de open data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
n0pe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:58:
[...]

Auto’s zonder eerste toelating datum staan er niet tussen. De voertuigen op de Hoegh Shanghai hebben allemaal een kenteken maar zijn niet terug te vinden in de database. R487ZS bijvoorbeeld staat wel op ovi.rdw.nl maar niet in de open data.
Oke, dus die kenteken zijn er al in China opgezet? Dacht dat dat nog gebeurde in Tilburg bijv. Maar nu je het zegt elke keer als ik auto's op vrachtwagens zie hebben ze wel kenteken volgens mij ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:01
Oekol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:00:
[...]

Oke, dus die kenteken zijn er al in China opgezet? Dacht dat dat nog gebeurde in Tilburg bijv. Maar nu je het zegt elke keer als ik auto's op vrachtwagens zie hebben ze wel kenteken volgens mij ja.
Bedoel niet fysiek maar wel al geregistreerd bij de RDW.

[ Voor 3% gewijzigd door n0pe op 24-12-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbos96
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-05-2023
De levering van mijn M3 staat de 29ste gepland en heb mijn kenteken ook al per SMS ontvangen. Dus denk dat hij dan inderdaad al geregistreerd staat bij de RDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg een bericht dat de tenaamstelling pas op dag van aflevering wordt gedaan. Ik heb weinig hoop op levering nog in December, maar hoop wel dat ze hem alvast op kenteken hebben ivm bijtelling

Baal hier wel van compliceert de hele vakantieperiode nogal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Laatst online: 01-03-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:13:
Ik kreeg een bericht dat de tenaamstelling pas op dag van aflevering wordt gedaan. Ik heb weinig hoop op levering nog in December, maar hoop wel dat ze hem alvast op kenteken hebben ivm bijtelling

Waarom? Je hebt toch een leveringsdatum. Gaat echt wel goedkomen. Ze hebben nog 4 dagen om de auto’s van Zeebrugge naar Tilburg te krijgen. Komt wel goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jspl
  • Laatst online: 21-10-2023
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:13:

Ben gisteren even bij Tesla geweest. Het is niet mogelijk om wanneer de auto dit jaar fysiek niet geleverd kan worden deze wel een tenaamstelling te geven i.v.m. de lagere bijtelling in 2022 of andere belasting specifieke reden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlorisK-Delft
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-08 21:54
Het schip lijkt onderweg te zijn! Spannend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGB_pDUqahMfEvu_r336_-546dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bypPsQMcrb8YgPbtF0fGyrL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASF86
Jspl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:11:
[...]

Ben gisteren even bij Tesla geweest. Het is niet mogelijk om wanneer de auto dit jaar fysiek niet geleverd kan worden deze wel een tenaamstelling te geven i.v.m. de lagere bijtelling in 2022 of andere belasting specifieke reden.
Dit klopt inderdaad, eerste tenaamstelling is hierbij van belang en via Google vond ik de volgende link:
https://fleetgo.nl/kb/bij...telling-elektrische-auto/
"Let op: Het bijtellingspercentage staat voor vijf jaar vast en gaat in op de eerste dag van de maand nadat de auto in gebruik wordt genomen. De dag van ingebruikname is de dag waarop het kenteken voor het eerst op naam is gesteld. Hier van bewust zijn kan veel netto-bijtelling besparen."

Nu ben ik dus benieuwd dat als de tenaamstelling bijv op 31 december wordt gedaan het bijtellingspercentage van 2022 geldt? Dan gaan de 60 maanden dus tellen vanaf 1 januari 2023?
Tesla maakt het wel heel spannend de komende week :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 21:16
FlorisK-Delft schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:09:
Het schip lijkt onderweg te zijn! Spannend
Spannend!!

Dinsdag een bestelbevestiging gehad van de LM. Verwachte leverdatum 28 December, ben ik net een dagje terug uit Spanje.
Ik kan alleen geen VIN achterhalen of zien of mijn MY er op staat.
LM weet ook nog niet zeker of ik de 10dkm actie krijg, ook al is wordt de MY opgehaald op de 28e.
Lijkt mij vreemd, valt binnen de actievoorwaarde.

UPDATE: krijg net van de leverpartij (zit tussen ons en de LM in…) dat mijn MY 9 januari bij hun binnenkomt, gereed wordt gemaakt en op kenteken wordt gezet. Mail teruggestuurd dat de Senior Account Manager van Tesla zelf aangeeft dat de MY er de 28e al is en het kenteken ook al bekend is… dus ga niet akoord met het feit dat dus in 2023 ga vallen met alles…

[ Voor 25% gewijzigd door JustinoFTW op 24-12-2022 17:57 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
JustinoFTW schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:31:
[...]

Spannend!!

Dinsdag een bestelbevestiging gehad van de LM. Verwachte leverdatum 28 December, ben ik net een dagje terug uit Spanje.
Ik kan alleen geen VIN achterhalen of zien of mijn MY er op staat.
LM weet ook nog niet zeker of ik de 10dkm actie krijg, ook al is wordt de MY opgehaald op de 28e.
Lijkt mij vreemd, valt binnen de actievoorwaarde.

UPDATE: krijg net van de leverpartij (zit tussen ons en de LM in…) dat mijn MY 9 januari bij hun binnenkomt, gereed wordt gemaakt en op kenteken wordt gezet. Mail teruggestuurd dat de Senior Account Manager van Tesla zelf aangeeft dat de MY er de 28e al is en het kenteken ook al bekend is… dus ga niet akoord met het feit dat dus in 2023 ga vallen met alles…
Haha ja die willen niet in 2022 leveren maar op 2023 kenteken hebben. Auto jaartje jonger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58

Mijn leasemaatschappij wist mij te vertellen dat grijs pas in Q1 geleverd gaat worden. Op z’n vroegst waarschijnlijk pas in maart. Daarom heb ik persoonlijk voor een andere kleur gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Oekol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:08:
[...]

Haha ja die willen niet in 2022 leveren maar op 2023 kenteken hebben. Auto jaartje jonger ;)
Heeft dat voor mij nog nadelen? Kenteken is bekend en zal er in Nederland toch gewoon op geplakt worden bij Tesla (dus 2022 bijtelling?)? Of hoe werkt dat precies.
Want het zit mij nu niet lekker dat ik naast beide ga vissen als ze het “uitstellen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JustinoFTW schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:59:
[...]

Heeft dat voor mij nog nadelen? Kenteken is bekend en zal er in Nederland toch gewoon op geplakt worden bij Tesla (dus 2022 bijtelling?)? Of hoe werkt dat precies.
Want het zit mij nu niet lekker dat ik naast beide ga vissen als ze het “uitstellen”.
2023 op naam is 2023 bijtelling (belasting wetgeving) en ook geen 10k gratis laden volgens huidige voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sander schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:10:
[...]

2023 op naam is 2023 bijtelling (belasting wetgeving) en ook geen 10k gratis laden volgens huidige voorwaarden
Bijtelling wordt bepaald door “datum eerste toelating”

In principe is dat de eerste tennaamstelling maar dat kan ook eerder dan levering zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 24-12-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Sander schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:10:
[...]

Dan ga ik ze voorstellen dat ik hem Dinsdag zelf ophaal. Want Tesla geeft zelf aan dat ie de 28e bij Tesla Tilburg zou moeten staan. Ik zou het echt een naaistreek vinden dat ik beide misloop omdat ze ophaal “personeelstekort” hebben
Makkelijk schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:14:
[...]

Bijtelling wordt bepaald door “datum eerste toelating”

In principe is dat de eerste tennaamstelling maar dat kan ook eerder dan levering zijn.
Kenteken is al bekend, dus dan zitten we goed toch? Of is dat dan pas wanneer de LM de auto ophaalt?
Zojuist begonnen met aanmeren!

[ Voor 48% gewijzigd door JustinoFTW op 24-12-2022 20:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelJewel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQ7hfmI9gCRX34iWZPkTeQ2zVlw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gCoVGis9dlLMR3EGQAYF3U6E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
JustinoFTW schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:59:
[...]

Je bijtelling wordt hoger. Onze LM doet het normaal ook niet maar maakt dit jaar uitzondering omdat het met leveringen qua auto's sowieso schering en inslag is. Anders was 't daar ook december een no go om te leveren. Bijtelling van de berijder wordt daardoor hoger. Dit jaar is dat het verschil van 35k of 30k waarna 22% geheven wordt. Verschil van een 25 euro dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJRP01 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:04:
[...]

Waarom? Je hebt toch een leveringsdatum. Gaat echt wel goedkomen. Ze hebben nog 4 dagen om de auto’s van Zeebrugge naar Tilburg te krijgen. Komt wel goed hoor
Ik heb nog geen sms/telefoontje gekregen. Komende 2 dagen is het Kerst. Ik heb 27 December op mijn contract staan, maar dat zegt dus kennelijk niet zoveel. Krijg ik dan op 27 december een voorstel voor een afspraak binnen 4 dagen?

Ik zit nu in Frankrijk met een shortlease die t/m 31-12 loopt. Die ophaal/inlever afspraak kan ik ook niet inplannen vooralsnog. Ik moet dus ergens op stel en sprong dat alles gaan regelen, inclusief een zakelijke verzekering waarvoor ik nog geen kenteken heb.

Ik vind Tesla Amsterdam echt weinig meewerkend. Hoor dat anderen al veel meer info krijgen, maar hier echt niets nuttigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Oekol schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:29:
[...]

Je bijtelling wordt hoger. Onze LM doet het normaal ook niet maar maakt dit jaar uitzondering omdat het met leveringen qua auto's sowieso schering en inslag is. Anders was 't daar ook december een no go om te leveren. Bijtelling van de berijder wordt daardoor hoger. Dit jaar is dat het verschil van 35k of 30k waarna 22% geheven wordt. Verschil van een 25 euro dacht ik
Gaat mij eigelijk meer om die 10dkm SuperCharge, voor de buitenlandse trips met vakantie. Die 20-25€ maakt mij idd niet heel veel uit.
De LM zegt leverdatuk 28-12. Maar ons geweldige tussenpartij (met ook nog hun eigen externe leverpartij) gooit roet ik mijn plan door 9 januari aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
JustinoFTW schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:34:
[...]

Gaat mij eigelijk meer om die 10dkm SuperCharge, voor de buitenlandse trips met vakantie. Die 20-25€ maakt mij idd niet heel veel uit.
De LM zegt leverdatuk 28-12. Maar ons geweldige tussenpartij (met ook nog hun eigen externe leverpartij) gooit roet ik mijn plan door 9 januari aan te geven
Dan sowieso niet die kilometers door die tussenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bij levering na 31/12 gaat het om beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
JustinoFTW schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:14:
[...]

Kenteken is al bekend, dus dan zitten we goed toch? Of is dat dan pas wanneer de LM de auto ophaalt?
[...]
Dat laatste, het is de eerste inschrijving bij rdw, bij mijn laatste auto was kenteken al ruim voor levering bekend met vin. Als hij op ovi.rdw.nl vindbaar is met datum toelating weet je het..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusuy_23
Ben benieuwd wanneer we meer te horen gaan krijgen over de levering. 10dkm zou wel echt goed uitkomen ivm vakanties. Daarnaast zou ik wel best onder de indruk zijn als ze nog binnen 5 dagen alles geregeld zullen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:24

ThomasXCI

Mine!

De boot ligt nog steeds aangemeerd, ben benieuwd of die al gelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
ThomasXCI schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:00:
[...]

De boot ligt nog steeds aangemeerd, ben benieuwd of die al gelost is.
Dat duurt zeker twee dagen. Beetje afhankelijk van hoeveel auto’s er in Le Havre van boord zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

-bulletje- schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:29:
[...]

Dat duurt zeker twee dagen. Beetje afhankelijk van hoeveel auto’s er in Le Havre van boord zijn gehaald.
Dan was ik erg ambitieus met een nacht. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
-bulletje- schreef op zondag 25 december 2022 @ 10:29:
[...]

En werknemers inzetten op kerstdag is duur! Kan best zijn dat ze vandaag even rust krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Toch had ik vandaag stiekem een beetje hoop op een smsje 😅.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fusuy_23 schreef op zondag 25 december 2022 @ 16:41:
Toch had ik vandaag stiekem een beetje hoop op een smsje 😅.
Zelfde schuitje hier... Ik dacht zelf pas na Kerst, maar aangezien alle winkels 2e Kerstdag ook weer open zijn vind ik wel dat die luiwammesen bij Tesla even aan de bak mogen. Musk was toch zo'n slavendrijver? Huppa! Aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
bilgy_no1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 20:59:
[...]

Zelfde schuitje hier... Ik dacht zelf pas na Kerst, maar aangezien alle winkels 2e Kerstdag ook weer open zijn vind ik wel dat die luiwammesen bij Tesla even aan de bak mogen. Musk was toch zo'n slavendrijver? Huppa! Aan de slag!
Ik weet wel dat er veel personeel opgetrommeld wordt door heel het land naar Tilburg voor alle leveringen. Ik denk echter wel dat er morgen wat sms'jes uitgestuurd zullen worden, mits ze een deel hebben uitgeladen vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fusuy_23 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:10:
[...]

Ik weet wel dat er veel personeel opgetrommeld wordt door heel het land naar Tilburg voor alle leveringen. Ik denk echter wel dat er morgen wat sms'jes uitgestuurd zullen worden, mits ze een deel hebben uitgeladen vandaag.
Op mijn factuur staat 27 december... Misschien dat ze morgen een sms sturen dat ik er overmorgen moet staan...

In mijn account staat nu wel 25-31 december. Was eerst 20-31 december, daarna 23-31 december. Blijft dus wel mikken op dit jaar nog uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

Fusuy_23 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:10:
[...]

Je zou wel verwachten dat het uitladen deze dagen doorgaat. Tesla wil zelf ook zoveel mogelijk auto’s uitleveren dit jaar nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ThomasXCI schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:18:
[...]

Je zou wel verwachten dat het uitladen deze dagen doorgaat. Tesla wil zelf ook zoveel mogelijk auto’s uitleveren dit jaar nog.
Ja, maar als je geen chauffeurs hebt voor de trucks die ze vanuit de haven naar Tilburg moeten brengen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:40:
[...]

Ja, maar als je geen chauffeurs hebt voor de trucks die ze vanuit de haven naar Tilburg moeten brengen….
Lijkt mij dat ze die al inboeken/reserveren wanneer de boten uit Shanghai vertrekken. Anders krijgen ze dat nooit voor elkaar en ze doen sal een paar jaar die aflever pieken aan het eind van een jaar/kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:41:
[...]

Lijkt mij dat ze die al inboeken/reserveren wanneer de boten uit Shanghai vertrekken. Anders krijgen ze dat nooit voor elkaar en ze doen sal een paar jaar die aflever pieken aan het eind van een jaar/kwartaal.
Dat lijkt mij ook, maar toch. Ze moeten iets anders doen dan andere merken, want die krijgen dat niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tesla is heer en meester in logistiek en YIT. Ze gaan die auto's gewoon allemaal afleveren voor 31/12. Dat is ook veel te belangrijk voor ze.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoefsmid
  • Laatst online: 07-01-2023
Hoegh Trove heeft Zeebrugge verlaten, geeft vertrouwen dat er inderdaad shifts gedraaid worden tijdens kerst en goede hoop voor Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:01:
Tesla is heer en meester in logistiek en YIT. Ze gaan die auto's gewoon allemaal afleveren voor 31/12. Dat is ook veel te belangrijk voor ze.
Ik ga dat niet bestrijden, maar het verwondert mij wel dat Tesla het beter voor elkaar krijgt. Ze moeten op een of andere maniet toch voorrang krijgen (of gekocht hebben).
Er zijn geen bedrijven die auto’s vervoeren die exclusief werken voor Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
[...]

Even uit nieuwsgierigheid. Waarom maakt die 25 euro per maand je niet uit, terwijl je wel geeft om de gratis supercharger kilometers?
Die 25 euro kost je over een looptijd van 4/5 jaar meer dan 10.000 kilometers die je binnen 2 jaar moet benutten?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Tommie12 schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:40:
[...]

Tesla EHV gaf afgelopen week aan dat ze met het uitsturen van sms hebben gewacht totdat ze vervoer voor de auto's hadden. Dus dat is dan in elk geval voor de auto's op de Shanghai geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

RoelJewel schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:54:
[...]

Tesla EHV gaf afgelopen week aan dat ze met het uitsturen van sms hebben gewacht totdat ze vervoer voor de auto's hadden. Dus dat is dan in elk geval voor de auto's op de Shanghai geregeld.
Niet voor alle auto’s op de Hoegh Shanghai dan. Mijn MY staat daar ook op, helaas nog geen sms ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fusuy_23
Ik heb ook nog geen sms. Ergste is, dat ik nou mijzelf een gewenning heb aangeleerd dat ik om de minuut kijk op mijn werk tel en shanghai tracking. Wordt nog afkicken dadelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 22:58
Fusuy_23 schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:15:
Ik heb ook nog geen sms. Ergste is, dat ik nou mijzelf een gewenning heb aangeleerd dat ik om de minuut kijk op mijn werk tel en shanghai tracking. Wordt nog afkicken dadelijk.
same, en telkens ik een sms krijg van iemand/iets anders ben ik lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASF86
wowbagger42 schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:17:
[...]

same, en telkens ik een sms krijg van iemand/iets anders ben ik lastig.
Allemaal erg herkenbaar, hier precies hetzelfde!

Of het Tesla account meerdere keren per dag in de gaten houden of daar iets wijzigt in de levertijd; het gekke is dat sinds vorige week vrijdag de begindatum van de verwachte levertijd steeds met de dag meeschuift: waar het bij 23 december - 31 december begon is het vandaag inmiddels 26 december - 31 december geworden. Het zal wel iets automatisch zijn bij Tesla...

Hier ook nog steeds geen SMS, hopelijk is er morgen wat meer duidelijkheid en anders wordt het weer bellen met Tesla...
Pagina: 1 ... 387 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.