Makkelijk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:02:
[...]
Waar verzeker je? Ik zie dat ASR voordelig is maar ik heb geen goeie manier gevonden om die verzekering af te sluiten. Koop je op de zaak of privé?
Momenteel heb ik een operational lease auto waarvan ik morgen vraag wanneer ik hem kan inleveren, maar zal echt niet voor de 30e bewijs van schadevrije jaren hebben daarvan. Daarnaast heb ik een privé-auto maar Allianz Direct en die doen geen no-claim voor 2e auto overnemen.
Dus ik vrees dat ik duur uit ga zijn...
Ik zit op de website van Univé te kijken. Die is wel voordelig, maar de premies kunnen per persoon en woonplaats erg verschillen.
Ik heb 14 schadevrije jaren volgens de polis van de ANWB op mijn vorige auto. Meestal checkt de verzekeringsmaatschappij zelf in de Roy-database waar je recht op hebt. Mocht het anders zijn dan wordt de premie aangepast, maar je rijdt dus niet onverzekerd rond in de tussentijd (althans, zo begrijp ik het).
Ik zal morgen toch met Univé moeten bellen, want je moet aangeven wanneer de auto op naam van de zaak is gezet en die datum weet ik nog niet... Maar eens aanhoren hoe ze dat op kunnen vangen.