Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
Stel 'mijn' auto wordt begin januari besteld door de leasemaatschappij en er is geen Model Y RWD meer voorradig, wat is dan ongeveer de levertijd? Hoe vaak meert er een schip aan met Model Y's uit China?

Hopelijk gaat het proces van bestellen een beetje vlot door de LM :) .

[ Voor 15% gewijzigd door pretpik op 26-12-2022 13:55 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 21:16
Stefanovic45 schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:53:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid. Waarom maakt die 25 euro per maand je niet uit, terwijl je wel geeft om de gratis supercharger kilometers?
Die 25 euro kost je over een looptijd van 4/5 jaar meer dan 10.000 kilometers die je binnen 2 jaar moet benutten?
Misschien dat ik dan verkeerd zie. Dan maakt het wellicht minder uit dan dat ik het mij voorstel.
Ik ga morgen gewoon eens bellen, kijken wat ze van plan zijn bij de ophaal partij waardoor de Tesla pas 9 januari binnen komt

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
pretpik schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:50:
Stel 'mijn' auto wordt begin januari besteld door de leasemaatschappij en er is geen Model Y RWD meer voorradig, wat is dan ongeveer de levertijd? Hoe vaak meert er een schip aan met Model Y's uit China?
Op de website van Tesla kun je zien wat de levertijden ongeveer zijn op basis van een bepaalde configuratie:
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview

Wat ik heb begrepen is dat de volgende levering pas eind januari/begin februari zal zijn, maar dat zal waarschijnlijk voor bestellingen zijn die al reeds zijn geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:19
ASF86 schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:55:
[...]

Op de website van Tesla kun je zien wat de levertijden ongeveer zijn op basis van een bepaalde configuratie:
https://www.tesla.com/nl_nl/modely/design#overview

Wat ik heb begrepen is dat de volgende levering pas eind januari/begin februari zal zijn, maar dat zal waarschijnlijk voor bestellingen zijn die al reeds zijn geplaatst...
Had ik inderdaad gezien en ze zijn voorradig, echter heb ik geen idee of Directlease een eigen voorraad er op nahoud aangezien het een gewild model is. Bij Tesla Utrecht gaven ze zaterdag aan dat ik er direct een kon reserveren voor 250€ omdat het model voorradig is, het RN nummer aan Directlease kon doorgeven en later die 250€ weer kon terugkrijgen van Directlease. Echter wil ik het bestelproces van Directlease niet in de weg zitten omdat ik zo snel een Tesla wil rijden.

Ik heb nog nooit een lease auto gehad dus geen idee hoe snel ze reageren na akkoord van de werkgever.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
JustinoFTW schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:55:
[...]

Misschien dat ik dan verkeerd zie. Dan maakt het wellicht minder uit dan dat ik het mij voorstel.
Ik ga morgen gewoon eens bellen, kijken wat ze van plan zijn bij de ophaal partij waardoor de Tesla pas 9 januari binnen komt
Volgens mij is daar een relatief eenvoudig rekensommetje voor te maken:
Wat betreft de bijtelling scheelt het inderdaad 25 euro per maand maar over de volledige 60 maanden is dat toch 1500 euro.
De 10.000 km super charging zal waarschijnlijk rond de 1200 euro schelen: heeft iemand daar misschien een beter rekensommetje voor?

Beide bij elkaar opgeteld toch een aardig bedrag als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Uitgaand van een verbruik van 18 kWh/100 km (geen idee of het een reëel verbruik is, maar je moet ergens vanuit gaan) komt het overeen met 1800 kWh. Momenteel betaal je in NL €0,56 aan de SC, dus dat is dan 1008 euro. (18*100*0,56). Maar als de energieprijzen dalen (wat aannemelijk is), dan wordt de waarde minder. En hoe groot is de kans dat je echt die 10.000 kilometers op maakt? Dat is een behoorlijke road trip 😊

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
pretpik schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:01:
[...]

Had ik inderdaad gezien en ze zijn voorradig, echter heb ik geen idee of Directlease een eigen voorraad er op nahoud aangezien het een gewild model is. Bij Tesla Utrecht gaven ze zaterdag aan dat ik er direct een kon reserveren voor 250€ omdat het model voorradig is, het RN nummer aan Directlease kon doorgeven en later die 250€ weer kon terugkrijgen van Directlease. Echter wil ik het bestelproces van Directlease niet in de weg zitten omdat ik zo snel een Tesla wil rijden.

Ik heb nog nooit een lease auto gehad dus geen idee hoe snel ze reageren na akkoord van de werkgever.
De kans dat een leasemaatschappij nieuwe auto’s op voorraad gaat nemen…. Ik denk dat die bijzonder klein is.
Als je gewenste auto voorradig is, dan heb je op 1 -2 weken je auto, als die moet besteld worden, dan zal het ten vroegste midden- eind februari worden. In de hoop dat die geproduceerd en verscheept wordt voor chinees nieuwjaar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-03-2023
Na wat speurwerk heb ik het schema van shanghai gevonden op de site van Hoegh. Ziet er naar uit dat die morgen weer zal vertrekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DikYe4b2R0TLMo-NzSu3NQtGeCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDC7QvVa0G0rzMRkcs3XfC2G.jpg?f=fotoalbum_large

Update: zag net een trailer met paar zwarte, witte en 1 blauwe MY’s richting Eindhoven/Utrecht rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Fusuy_23 op 26-12-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is er eigenlijk iemand die al wel een SMS heeft voor een auto van de Hoegh Shanghai?

Tenenkrommend deze krappe planning. Maar goed, Tesla houdt vast aan EDD uiterlijk 31-12, dus ik sta nog op scherp. Hoop wel snel op duidelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:36:
Is er eigenlijk iemand die al wel een SMS heeft voor een auto van de Hoegh Shanghai?

Tenenkrommend deze krappe planning. Maar goed, Tesla houdt vast aan EDD uiterlijk 31-12, dus ik sta nog op scherp. Hoop wel snel op duidelijkheid...
Ja ik heb een afspraak op de 29e. Kenteken ook bekend en sms gehad met afspraak bevestiging. Mijn auto staat op de hoegh Shanghai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen76
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:05

Afgelopen donderdag een SMS ontvangen met een voorstel voor levering op de 31e en afgelopen vrijdag een SMS gekregen met het kenteken etc.

edit: onze auto staat ook op de Hoegh Shanghai en is een privé aanschaf.

[ Voor 7% gewijzigd door harmen76 op 26-12-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B_sHoRtY schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:53:
[...]

Ja ik heb een afspraak op de 29e. Kenteken ook bekend en sms gehad met afspraak bevestiging. Mijn auto staat op de hoegh Shanghai
OK wanneer kreeg je dan een sms? En wanneer heb je besteld (prive of lease?). Geeft misschien een indicatie voor anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
B_sHoRtY schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:53:
[...]

Idem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJRP01
Besteld op 22-10 door lm
23-11 sms met vin
28-11 sms met levering tussen k en o&n
22-12 leveringafspraak sms voor 30-12, Tilburg
23-12 sms met kenteken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RJRP01 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:02:
[...]

Besteld op 22-10 door lm
23-11 sms met vin
28-11 sms met levering tussen k en o&n
22-12 leveringafspraak sms voor 30-12, Tilburg
23-12 sms met kenteken
Thanks. Heb 6 september besteld (eigen zaak), maar staat al tijden op levering 20-31 december. Alleen de laatste dagen dus verschuift de eerste datum van dat window.

Ik weet niet of ik er nog op moet rekenen dit jaar. Zou klote zijn, want scheelt toch paar honderd piek per jaar en als ze dan ook nog de 10k km gratis laden niet geven scheelt het me samen een paar duizend piek.

Ik ga er dan wel op pushen dat ze iets gaan vergoeden. Wat een shitshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:08:
[...]

Thanks. Heb 6 september besteld (eigen zaak), maar staat al tijden op levering 20-31 december. Alleen de laatste dagen dus verschuift de eerste datum van dat window.

Ik weet niet of ik er nog op moet rekenen dit jaar. Zou klote zijn, want scheelt toch paar honderd piek per jaar en als ze dan ook nog de 10k km gratis laden niet geven scheelt het me samen een paar duizend piek.

Ik snap je frustratie. Ik begrijp ook niet hoe ze dan wel steeds die voorraadmodellen pushen terwijl ze niet eens alle bestellingen kunnen uitleveren. Laten we hopen dat het gewoon goed komt. Deze en andere fora volgend, merk je dat er vaak nog last minute sms’en worden verstuurd.

Denk ook niet dat zij zin hebben in al die boze klanten die de 10k km mislopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
RJRP01 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:15:
[...]

Ik snap je frustratie. Ik begrijp ook niet hoe ze dan wel steeds die voorraadmodellen pushen terwijl ze niet eens alle bestellingen kunnen uitleveren. Laten we hopen dat het gewoon goed komt. Deze en andere fora volgend, merk je dat er vaak nog last minute sms’en worden verstuurd.

Is dat een Nederlands dingetje, die 10k KM? Heb je daar ergens een verwijzing naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJRP01
vandenabaele schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:18:
[...]

Is dat een Nederlands dingetje, die 10k KM? Heb je daar ergens een verwijzing naar?
Het is Europees. Staat gewoon op de tesla website

https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/my?redirect=no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
vandenabaele schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:18:
[...]

Staat in het groot bovenaan op de Tesla website, zowat heel de wereld krijgt dit als de auto dit jaar nog uitgeleverd wordt.
Edit: nu zie ik het blijkbaar niet meer staan, er stond alleszins dat elke dit jaar nog uitegeleverde auto 10k km gratis superchargen kreeg...

[ Voor 17% gewijzigd door Pap3rclip op 26-12-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00
RJRP01 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:15:
[...]

Het zal vooral met de kleur te maken hebben, denk ik. Heb het idee dat de witte en zwarte vooraan in de boot stonden. De rode daarin tegen… 😒
Hier ook nog geen kenteken/afhaal sms maar mijn vin staat wel op de Shanghai, een rode dus…

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
Pap3rclip schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:21:
[...]

Staat in het groot bovenaan op de Tesla website, zowat heel de wereld krijgt dit als de auto dit jaar nog uitgeleverd wordt.
Edit: nu zie ik het blijkbaar niet meer staan, er stond alleszins dat elke dit jaar nog uitegeleverde auto 10k km gratis superchargen kreeg...
Thanks, was al even niet meer op de website gaan kijken.
Is wel bijzonder, had speciaal de M3P zwart besteld omdat die zeker dit jaar geleverd zou worden maar het lijkt erop dat het woord van Tesla niet zoveel waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Laatst online: 07-08-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:08:
[...]

Ik heb ook nog steeds geen datum. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden. Wees gewoon minimaal een week voor levering duidelijk, of je redt het wel in december of je redt het niet. Mensen worden aan het lijntje gehouden om een auto van ruim 50k te mogen kopen. De halve boot die 10k SC’en geven en de andere helft niet gaat er bij mij ook niet in. Hun probleem, ze lossen het maar op.

Nou frustratie modus uit ;) Hopelijk morgen eindelijk een keer die SMS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 21:58:
[...]

OK wanneer kreeg je dan een sms? En wanneer heb je besteld (prive of lease?). Geeft misschien een indicatie voor anderen...
Afgelopen donderdag sms gehad, planning 29/12. Daarop JA geantwoord. Vrijdag sms gehad met “kenteken en meldcode zijn bekend”. Diezelfde dag, niet veel later sms gehad met afspraak bevestiging. Besteld via lease op 11 juli. Witte model 3 rwd zwart intereur en aero wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Jaap-io schreef op maandag 26 december 2022 @ 22:22:
[...]

Het zal vooral met de kleur te maken hebben, denk ik. Heb het idee dat de witte en zwarte vooraan in de boot stonden. De rode daarin tegen… 😒
Hier ook nog geen kenteken/afhaal sms maar mijn vin staat wel op de Shanghai, een rode dus…
Ik heb een Witte besteld.

Snap best dat ze proberen op volgorde van bestelling te leveren en ook dat bij LM bestelde MY RWD's waarschijnlijk direct op 26 augustus door de Km zijn besteld. Maar ze geven zelf deze richtlijn (nog steeds) aan voor latere bestellingen en het wordt gewoon rete krap. Het is niet alsof mensen geen andere dingen doen in deze periode...

De vertragingen in de aankomst in Zeebrugge zullen wel wat roet in het eten hebben gegooid, maar dan nog: hij ligt er nu, is inmiddels (bijna?) uitgeladen en zo'n planning moet toch uit een computer kunnen rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaRS
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-08-2024

Jep kan hem de 31e om 14:00 halen.
22ste een sms gehad met leverdatum, 24ste sms gehad met kenteken

[ Voor 7% gewijzigd door TeslaRS op 27-12-2022 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 17:23
Ik heb de 22ste bericht gehad dat ik 31 december om 12:00 mijn MY kan ophalen.

MY LR wit / zwart / 19" / trekhaak
08/07/2022 besteld, privé
22/12/2022 bericht ophalen
24/12/2022 bericht kenteken/meldcode

Auto stond op Shanghai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
f1shhy schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 06:18:
Ik heb de 22ste bericht gehad dat ik 31 december om 12:00 mijn MY kan ophalen.

MY LR wit / zwart / 19" / trekhaak
08/07/2022 besteld, privé
22/12/2022 bericht ophalen
24/12/2022 bericht kenteken/meldcode

Auto stond op Shanghai
Ik zal vandaag eens bellen. Ben benieuwd of de LM al iets heeft

Veel plezier met je MY!

[ Voor 18% gewijzigd door JustinoFTW op 27-12-2022 08:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:39
Even snel oude auto aan het wassen en uitzuigen. Daarna volgas naar Tilburg! Heb er zin in. Heel benieuwd naar de auto

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 07:35
Veel plezier Oekol! Ik ben zaterdag aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 17:24
bilgy_no1 schreef op maandag 26 december 2022 @ 23:50:
[...]

Ik heb een Witte besteld.

Snap best dat ze proberen op volgorde van bestelling te leveren en ook dat bij LM bestelde MY RWD's waarschijnlijk direct op 26 augustus door de Km zijn besteld. Maar ze geven zelf deze richtlijn (nog steeds) aan voor latere bestellingen en het wordt gewoon rete krap. Het is niet alsof mensen geen andere dingen doen in deze periode...

De vertragingen in de aankomst in Zeebrugge zullen wel wat roet in het eten hebben gegooid, maar dan nog: hij ligt er nu, is inmiddels (bijna?) uitgeladen en zo'n planning moet toch uit een computer kunnen rollen...
Op volgorde van bestelling sowieso niet, afgelopen donderdag (22-12) een “voorraad” model (wit rwd) besteld. Deze stond op de H Shanghai. Die donderdag avond al een sms met levering voor 28 december (morgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:49
Oekol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:12:
Even snel oude auto aan het wassen en uitzuigen. Daarna volgas naar Tilburg! Heb er zin in. Heel benieuwd naar de auto
Dat doe je beter dan ik, ik lever hem gewoon een beetje smerig in zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
Ik ruil mijn huidige auto ook in (kreeg er via tesla meer voor dan particuliere verkoop), ben hier 2 weken geleden nog met de stofzuiger door geweest. Buitenkant doe ik niet.

Kreeg op 1 december wel een mail dat er nog ff nieuwe apk op mijn auto moest, mocht niet minder als 1 maand zijn bij inruil. Ach is gelukkig uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Alle direct leverbare auto's staan nu op Ghent als ophaal locatie. Ben benieuwd hoe dat dan gaat met NL kentekens, tenaamstelling etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:24

ThomasXCI

Mine!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMSLF7eeFTBbtADoZjh9a3b8E5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kcEaSuyZ0zywpUBJc0o0x86.jpg?f=fotoalbum_large

De Hoegh Shanghai is verplaatst naar een andere aanlegplaats.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
ThomasXCI schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:05:
[Afbeelding]

De Hoegh Shanghai is verplaatst naar een andere aanlegplaats.
Ze gaan hem vol laden met Toyota’s op waterstof om die terug te brengen naar Japan. 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Zojuist Tesla gebeld. Auto staat dus in Zeebrugge, alleen (zoals eerder gezegd) schaars transport. Dus auto staat nou “estimated” op 2 JAN 2023 😬. Er werd mij geadviseerd donderdag nog eens te bellen om
eventueel de auto alvast te laten registreren voor de bijtelling. Kanttekening daarbij is dat de auto binnen 5 dagen overhandigd moet worden na registratie. Dus kan pas laten registreren op moment dat er een afspraak vast staat. Het kan nog veranderen alleen is dit waar we nu mee te maken hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekol
Heb even voor jullie gevraagd maar het gaat goed komen! Vandaag 100 auto's leveren en de komende dagen 500 per dag. De auto's van de Hoegh Shanghai. Auto was mooi, alleen de kenteken plaat achter was door een halve hele opgeplakt zo scheef als wat. Dat zijn ze nu aan het fixen en heb gezegd dat ze achterdeuren ander geluid hebben bij dichtgaan. Daar leek ze niet echt heel gevoelig voor. Ze zei dat ze niet denkt dat dat een probleem is.

Ze zijn gisteren en vandaag 'allemaal' (zegt die man) op vrachtwagens gezet deze kant op.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 27-12-2022 10:42 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:41:
Heb even voor jullie gevraagd maar het gaat goed komen! Vandaag 100 auto's leveren en de komende dagen 500 per dag. De auto's van de Hoegh Shanghai. Auto was mooi, alleen de kenteken plaat achter was door een halve hele opgeplakt zo scheef als wat. Dat zijn ze nu aan het fixen en heb gezegd dat ze achterdeuren ander geluid hebben bij dichtgaan. Daar leek ze niet echt heel gevoelig voor. Ze zei dat ze niet denkt dat dat een probleem is.

Ze zijn gisteren en vandaag 'allemaal' (zegt die man) op vrachtwagens gezet deze kant op.
Heb ook even gebeld en als resultaat wel alvast een kenteken. Kan dus in elk geval verzekering gaan regelen. De medewerker benadrukte dat de intentie is om nog dit jaar te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 13:16

TNJ

Frugalite

[b]Oekol in "Het grote Tesla Levering topic"... en heb gezegd dat ze achterdeuren ander geluid hebben bij dichtgaan. Daar leek ze niet echt heel gevoelig voor.
Als het geen knarsen en kraken is, dan ligt het meestal aan de nieuwheid/stijfheid van de rubbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJRP01
Ik had net Tesla Rotterdam aan de lijn. Daar gaven ze wel aan dat het waarschijnlijk moeilijk ging worden. Weinig duidelijkheid dus. Ook gek dat er verschillende verhalen de ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
RJRP01 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:10:
Ik had net Tesla Rotterdam aan de lijn. Daar gaven ze wel aan dat het waarschijnlijk moeilijk ging worden. Weinig duidelijkheid dus. Ook gek dat er verschillende verhalen de ronde doen.
Hier hetzelfde met een account manager van Tesla. Hoopt alles te kunnen leveren maar denkt dat het jammer genoeg niet lukt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Digi22
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 19:30
Rond 11:00 een SMS gehad, levering op 30 december in Tilburg. Gaat om een M3 LR wit met aero velgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Communicatie gaat zelfs in deze hectische tijd best vlot. Gisteravond een mail naar DeliveryNL gestuurd voor kenteken, vanochtend al vroeg reactie. Vandaag rond de lunch een mail gestuurd om een update van de leveringstijd te krijgen en 10 minuten later al antwoord. Dat is top.

Maar ze melden dat ze geen leverdatum kunnen geven (Model Y die ook op de Hoeg Shanghai stond), terwijl er op de eindfactuur 28 december aangegeven stond. Dat ze vertraging dan niet even pro-actief melden is wel een minpunt.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:14
Fusuy_23 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:39:
Zojuist Tesla gebeld. Auto staat dus in Zeebrugge, alleen (zoals eerder gezegd) schaars transport. Dus auto staat nou “estimated” op 2 JAN 2023 😬. Er werd mij geadviseerd donderdag nog eens te bellen om
eventueel de auto alvast te laten registreren voor de bijtelling. Kanttekening daarbij is dat de auto binnen 5 dagen overhandigd moet worden na registratie. Dus kan pas laten registreren op moment dat er een afspraak vast staat. Het kan nog veranderen alleen is dit waar we nu mee te maken hebben.
Waar bel je dan naartoe? Dit zou voor mij ook veel oplossen

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
Makkelijk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:02:
[...]

Waar bel je dan naartoe? Dit zou voor mij ook veel oplossen
Ik heb een adviseur bij Tesla Eindhoven waar ik altijd naar kan bellen. Hij is vanaf proefrit al aangesloten bij mijn bestelling. Andere is Tesla Amsterdam (lease afdeling).

Beste is om te bellen naar waar je het besteld hebt. Over het algemeen kan je bij elke Tesla verkoper terecht met je RN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oeps, geen sms of contact gehad maar zie nu wel eindfactuur met levering, morgen… dan kan ik alleen niet, rest van de week wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Makkelijk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:07:
Oeps, geen sms of contact gehad maar zie nu wel eindfactuur met levering, morgen… dan kan ik alleen niet, rest van de week wel…
Letterlijk uit een mail van Tesla:
"De leverdatum op de factuur is een fictieve leverdatum (zodat de factuur gegeneerd kan worden)."

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
Nu ook sms! 30e

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-09 08:52
Vanochtend heb ik mijn MY RWD opgehaald. Ik was er rond kwart over tien (afspraak om half 11) maar ik kon eigenlijk direct doorlopen. Ik had niet het idee dat er ook maar iemand anders op dat moment geholpen werd. Die van mij stond direct rechts op een soort van VIP plaats en na het invullen van mijn huisadres in de navigatie vrijwel meteen vertrokken met 100% accu.

Toen ik aankwam waren er zeker 3 autotransportwagens aan het lossen. Toch weer 24 nieuwe auto's. En de logistiek kwam op mij professioneel over. Dus grote kans dat als de auto vóór 31-12-2022 in Tilburg staat deze ook nog dit jaar geleverd kan worden. Voor zover ik kon zien waren ze er klaar voor.

Voor iedereen die 'm nog dit jaar verwacht "fingers crossed" en happy new year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:23:
Vanochtend heb ik mijn MY RWD opgehaald. Ik was er rond kwart over tien (afspraak om half 11) maar ik kon eigenlijk direct doorlopen. Ik had niet het idee dat er ook maar iemand anders op dat moment geholpen werd. Die van mij stond direct rechts op een soort van VIP plaats en na het invullen van mijn huisadres in de navigatie vrijwel meteen vertrokken met 100% accu.

Toen ik aankwam waren er zeker 3 autotransportwagens aan het lossen. Toch weer 24 nieuwe auto's. En de logistiek kwam op mij professioneel over. Dus grote kans dat als de auto vóór 31-12-2022 in Tilburg staat deze ook nog dit jaar geleverd kan worden. Voor zover ik kon zien waren ze er klaar voor.

Proficiat!

Wordt de auto dan op voorhand toegevoegd in de app?
Je opent de auto dan met de kaart of met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik heb een jaar terug mijn Y ook vanaf die 'VIP' plek opgehaald (met de lopers en het TESLA logo erboven, toch?.)

Heb je de auto privé/particulier gekocht toevallig? Ik namelijk wel en vroeg mij af of ze soms particulier gekochte auto's daar neer zetten of dat het gewoon willekeur is.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Was je met je zoontje? Zo ja, dan heeft onze dochtertje van anderhalf nog even soort van gespeeld met 'm. Hij zat in de speelgoed Tesla's die er stonden. Nadat we de auto hadden bekeken gingen we weer even terug in die lounge om te wachten tot ze het kentekenplaat weer recht hadden gezet etc. Was inderdaad aardig rustig. Toen we naar buiten reden stonden er nog twee witte RWD voor me en dat was 't wel. Maar geparkeerd stonden er tientallen absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Oekol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:42:
[...]

Was je met je zoontje? Zo ja, dan heeft onze dochtertje van anderhalf nog even soort van gespeeld met 'm. Hij zat in de speelgoed Tesla's die er stonden. Nadat we de auto hadden bekeken gingen we weer even terug in die lounge om te wachten tot ze het kentekenplaat weer recht hadden gezet etc. Was inderdaad aardig rustig. Toen we naar buiten reden stonden er nog twee witte RWD voor me en dat was 't wel. Maar geparkeerd stonden er tientallen absoluut.
Ik was wel met mijn zoontje maar die is 14... Dus die past zeker niet in de speelgoed Tesla :-) Ander zoontje, hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Notna schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:36:
[...]

Ik heb een jaar terug mijn Y ook vanaf die 'VIP' plek opgehaald (met de lopers en het TESLA logo erboven, toch?.)

Heb je de auto privé/particulier gekocht toevallig? Ik namelijk wel en vroeg mij af of ze soms particulier gekochte auto's daar neer zetten of dat het gewoon willekeur is.
De auto is gekocht door de LM ergens rond begin november. Dus waarschijnlijk willekeur. Of toch niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Tommie12 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:30:
[...]

Proficiat!

Wordt de auto dan op voorhand toegevoegd in de app?
Je opent de auto dan met de kaart of met je telefoon?
Auto word ter plekke aan de app toegevoegd en de standaard sleutelkaart wordt ook geactiveerd. 1 minuutje werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jspl
  • Laatst online: 21-10-2023
Net gesproken met Tesla. Alle auto's zijn gelost en staan in Zeebrugge. Er zijn problemen met de logistiek, transporteurs zijn ziek, zwak, misselijk en hebben autopech. Hierdoor is Tesla niet in staat om de auto's naar Nederland te krijgen. Ik kon duidelijkheid krijgen door mijn bestelling te annuleren, het is dus niet duidelijk of er dit jaar wel of niet geleverd gaat worden. Je moet gewoon je afwachten op een smsje en dan er alles aan doen om naar Utrecht of Tilburg te komen. Wat een onmogelijke situatie, verder geen enkel zicht op compensatie of wat dan ook wanneer er dus niet geleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:03:
[...]

Auto word ter plekke aan de app toegevoegd en de standaard sleutelkaart wordt ook geactiveerd. 1 minuutje werk.
Bij mij niet? Je zegt dat je via LM hebt geleased toch? Ik ook, die man zei tegen mij dat ik moet wachten tot zij (LM) hem toevoegen, aangezien zij de eigenaar zijn en niet wij. Heb alphabet al gebeld en die zeggen dat het vandaag of morgen wel zichtbaar zal zijn. Afwachten dus..

Edit:

Voor diegene die nog wachten en zich afvragen of er matrix led op zit. Mijn Shanghai MY heeft 't wel. Heb even wat foto's op internet opgezocht wanneer je het wel of niet hebt. Volgens mij heb je het als je koplampen unit aan de buitenkant nog zo'n rond licht heeft. Dat heeft de mijne. Wellicht positief nieuws dan voor iedereen!

[ Voor 24% gewijzigd door Oekol op 27-12-2022 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusuy_23
Oekol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:51:
[...]
Voor diegene die nog wachten en zich afvragen of er matrix led op zit. Mijn Shanghai MY heeft 't wel. Heb even wat foto's op internet opgezocht wanneer je het wel of niet hebt. Volgens mij heb je het als je koplampen unit aan de buitenkant nog zo'n rond licht heeft. Dat heeft de mijne. Wellicht positief nieuws dan voor iedereen!
Wat ik van de Tesla adviseur te horen heb gekregen is dat alle MY’s geleverd worden met matrix led koplampen. Alleen dat het adaptieve gedeelte niet actief is/niet werkt maar voor de rest is het inderdaad matrix led.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

Ik werd vanmiddag heel vriendelijk te woord gestaan door tesla rotterdam. Zij vertelde mij dat op basis van het RN nummer dat mijn auto in zeebrugge was, maar dat uitlevering voor eind van het jaar haalbaar zou moeten zijn. De auto stond nu te wachten voor transport naar tilburg. Sms zou worden verzonden zodra de auto in tilburg zou aankomen. Verwachting was dat dat morgen zou zijn.

Krijg ik een kwartier na het telefoongesprek een sms dat de MY 30-12 opgehaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
ThomasXCI schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:29:
Ik werd vanmiddag heel vriendelijk te woord gestaan door tesla rotterdam. Zij vertelde mij dat op basis van het RN nummer dat mijn auto in zeebrugge was, maar dat uitlevering voor eind van het jaar haalbaar zou moeten zijn. De auto stond nu te wachten voor transport naar tilburg. Sms zou worden verzonden zodra de auto in tilburg zou aankomen. Verwachting was dat dat morgen zou zijn.

Krijg ik een kwartier na het telefoongesprek een sms dat de MY 30-12 opgehaald kan worden.
Dat is pas toeval. Ik heb nog steeds niks helaas. Hopelijk morgen wel.

Nog even een update over de matrix led. Ik zag ergens dat er zelfs een projectie kon worden weergeven van “tesla” met deze koplampen maar hoe of wat weet ik niet zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YRiBWpG3bARr8WhLDNvkQZoNCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ncx7YKUSZGyRFshaNlfokkfT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:14
Heeft er iemand weet als er ook donkergrijze tesla y's (long range - 19 inch) op welke boten staan te verkommeren voor de Belgische markt? Ik ben echt wat jaloers op die vroege leveringen van de andere kleuren. (bestelling gedaan begin Juli!!) (Maar ik gun het iedereen natuurlijk ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Laatst online: 07-08-2024
coase schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:39:
Heeft er iemand weet als er ook donkergrijze tesla y's (long range - 19 inch) op welke boten staan te verkommeren voor de Belgische markt? Ik ben echt wat jaloers op die vroege leveringen van de andere kleuren. (bestelling gedaan begin Juli!!) (Maar ik gun het iedereen natuurlijk ;-) )
Volgens mij zit er helemaal geen grijs bij, in ieder geval niet van de RWD. Zou er rekening mee houden dat het sowieso minimaal februari of maart wordt. Er zijn nu geen schepen onderweg en Shanghai is tot het nieuwe jaar gesloten. De transit tijd alleen al is ruim een maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
Fusuy_23 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:37:
[...]

Dat is pas toeval. Ik heb nog steeds niks helaas. Hopelijk morgen wel.

Nog even een update over de matrix led. Ik zag ergens dat er zelfs een projectie kon worden weergeven van “tesla” met deze koplampen maar hoe of wat weet ik niet zeker.

[Afbeelding]
Dit is onderdeel van die lichtshow dan zie je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Krijg net een SMS. Bedankt voor het bevestigen van je aflever afspraak morgen in Tilburg. Lees thuis meer over je Tesla met een Link naar hun meet your Tesla pagina.

Lijkt hier iig goed te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:22
Ik had een grijze model Y RWD besteld in september en gezien deze niet meer voor het einde van het jaar (en waarschijnlijk de komende maanden) geleverd kon worden, gisteren (maandag) mijn akkoord gegeven om deze om te zetten naar een witte kleur met gratis enhanced autopilot + de 10k km gratis superchargen.

Na wat op en neer communicatie vandaag bevestiging gekregen dat ik hem deze vrijdag op 30/12 op mag gaan halen in Drogenbos!

Nu nog snel de financiering via bank en de verzekering in orde zien te krijgen. Toch mooi geregeld, dank Tesla België :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-Buren
Oekol schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:51:
[...]

Bij mij niet? Je zegt dat je via LM hebt geleased toch? Ik ook, die man zei tegen mij dat ik moet wachten tot zij (LM) hem toevoegen, aangezien zij de eigenaar zijn en niet wij. Heb alphabet al gebeld en die zeggen dat het vandaag of morgen wel zichtbaar zal zijn. Afwachten dus..
Klopt, de auto is van FGD Lease. Toen ik samen met de Tesla medewerker in de auto zat heeft hij de keycards geactiveerd en ook mijn telefoon als key ingesteld. Daarna was de auto zichtbaar in de Tesla app op mijn telefoon. Hij is echter nog niet zichtbaar op de website onder mijn account. Daarvoor moet de LM de auto volgens mij voor mij zichtbaar maken.

Maar ik denk dat je het wellicht ook zelf kunt doen. De medewerker deed echt niets bijzonders... Kijk eens op blz 10 van de manual. Al buigen we nu wel richting het algemene Tesla topic ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
Jeroen-Buren schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:59:
[...]

Klopt, de auto is van FGD Lease. Toen ik samen met de Tesla medewerker in de auto zat heeft hij de keycards geactiveerd en ook mijn telefoon als key ingesteld. Daarna was de auto zichtbaar in de Tesla app op mijn telefoon. Hij is echter nog niet zichtbaar op de website onder mijn account. Daarvoor moet de LM de auto volgens mij voor mij zichtbaar maken.

Maar ik denk dat je het wellicht ook zelf kunt doen. De medewerker deed echt niets bijzonders... Kijk eens op blz 10 van de manual. Al buigen we nu wel richting het algemene Tesla topic ;-)
Ben hier heel benieuwd naar. Hoop namelijk wel dat de app direct beschikbaar is na levering. Misschien dat iemand ander hier ook ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 20:07
Newby hier. Ik mag een lease auto uitkiezen. Is er een kans dat ik nog een model Y of 3 kan hosselen voor 2023? Als ik nu verschillende lease maatschappijen benader en er eentje uit voorraad neem? En als het bedrijf waar ik werk meteen alle contracten ondertekent? Gewoon even benieuwd.

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_sHoRtY
RJRP01 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:17:
[...]

Ben hier heel benieuwd naar. Hoop namelijk wel dat de app direct beschikbaar is na levering. Misschien dat iemand ander hier ook ervaring mee heeft?
Je kunt je telefoon met behulp van de aanwezige keycard sleutels gewoon als “phone key” toevoegen volgens mij. Heb je de LM niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
B_sHoRtY schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:57:
[...]

Je kunt je telefoon met behulp van de aanwezige keycard sleutels gewoon als “phone key” toevoegen volgens mij. Heb je de LM niet voor nodig.
Ga ik morgen wel even proberen. Dat zou al schelen. Dan wachten we vanzelf wel tot de LM de 'levering' afrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pageUp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:51:
Newby hier. Ik mag een lease auto uitkiezen. Is er een kans dat ik nog een model Y of 3 kan hosselen voor 2023? Als ik nu verschillende lease maatschappijen benader en er eentje uit voorraad neem? En als het bedrijf waar ik werk meteen alle contracten ondertekent? Gewoon even benieuwd.
Leaseplan heeft nog wel wat Y RWDs met 2022 kenteken staan verwacht ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusuy_23 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:05:
[...]

Ik heb een adviseur bij Tesla Eindhoven waar ik altijd naar kan bellen. Hij is vanaf proefrit al aangesloten bij mijn bestelling. Andere is Tesla Amsterdam (lease afdeling).

Beste is om te bellen naar waar je het besteld hebt. Over het algemeen kan je bij elke Tesla verkoper terecht met je RN nummer.
Dat laatste is niet mijn ervaring met Amsterdam. Krijg daar werkelijk helemaal niets te horen. Vanochtend maar naar Tilburg gebeld en kreeg direct het kenteken door om de verzekering te kunnen gaan regelen.

Nog steeds geen sms helaas... Morgen weer kans denk ik dan zo. Wat een spanning zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
bilgy_no1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:48:
[...]

Dat laatste is niet mijn ervaring met Amsterdam. Krijg daar werkelijk helemaal niets te horen. Vanochtend maar naar Tilburg gebeld en kreeg direct het kenteken door om de verzekering te kunnen gaan regelen.

Nog steeds geen sms helaas... Morgen weer kans denk ik dan zo. Wat een spanning zeg...
Waar verzeker je? Ik zie dat ASR voordelig is maar ik heb geen goeie manier gevonden om die verzekering af te sluiten. Koop je op de zaak of privé?

Momenteel heb ik een operational lease auto waarvan ik morgen vraag wanneer ik hem kan inleveren, maar zal echt niet voor de 30e bewijs van schadevrije jaren hebben daarvan. Daarnaast heb ik een privé-auto maar Allianz Direct en die doen geen no-claim voor 2e auto overnemen.

Dus ik vrees dat ik duur uit ga zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
bilgy_no1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:48:
[...]

Denk ook dat je geluk moet hebben met wie je te woord staat. Tot nu toe altijd behulpzaam geweest. Maar zoals je zegt morgen weer een kans. Bij mij idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 22:02:
[...]

Waar verzeker je? Ik zie dat ASR voordelig is maar ik heb geen goeie manier gevonden om die verzekering af te sluiten. Koop je op de zaak of privé?

Momenteel heb ik een operational lease auto waarvan ik morgen vraag wanneer ik hem kan inleveren, maar zal echt niet voor de 30e bewijs van schadevrije jaren hebben daarvan. Daarnaast heb ik een privé-auto maar Allianz Direct en die doen geen no-claim voor 2e auto overnemen.

Dus ik vrees dat ik duur uit ga zijn...
Ik zit op de website van Univé te kijken. Die is wel voordelig, maar de premies kunnen per persoon en woonplaats erg verschillen.

Ik heb 14 schadevrije jaren volgens de polis van de ANWB op mijn vorige auto. Meestal checkt de verzekeringsmaatschappij zelf in de Roy-database waar je recht op hebt. Mocht het anders zijn dan wordt de premie aangepast, maar je rijdt dus niet onverzekerd rond in de tussentijd (althans, zo begrijp ik het).

Ik zal morgen toch met Univé moeten bellen, want je moet aangeven wanneer de auto op naam van de zaak is gezet en die datum weet ik nog niet... Maar eens aanhoren hoe ze dat op kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Zojuist de LM gebelt. Schijnt dat ik zelf de SMS ontvang aangezien ik de reservering heb gedaan die zij overgenomen hebben.
Indien de LM niemand heeft om op te halen op dat moment mag ik dat zelf doen.

Dus nu maar afwachten op die SMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI

ThomasXCI

Mine!

JustinoFTW schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:23:
Zojuist de LM gebelt. Schijnt dat ik zelf de SMS ontvang aangezien ik de reservering heb gedaan die zij overgenomen hebben.
Indien de LM niemand heeft om op te halen op dat moment mag ik dat zelf doen.

Dus nu maar afwachten op die SMS!
Komt overeen met mijn situatie. Zelf een bestelling geplaatst bij tesla en het RN nummer doorgegeven aan de leasemaatschappij. Klopt inderdaad dat je zelf de sms ontvangt. In mijn geval zegt de LM ook dat we de aflevering etc maar met tesla moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Gewoon lekker zelf ophalen bij Tesla in de baas z'n tijd! Leuke experience, had toevallig al vrij genomen maar anders ook lekker opgehaald hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• f1shhy
Heb net SMS gehad dat mijn tesla eerder aangekomen is en ik het vandaag al op kan halen (ipv de 31ste)
Nu druk bezig om de verzekering te regelen (heb 3 opties, Unive, Rabobank of via mijn financieel adviseur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefanovic45
ThomasXCI schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:29:

Ik heb dit ook net gedaan. Bij mij diezelfde bevestiging dat de auto in Zeebrugge was en dat ik mijn auto waarschijnlijk kan ophalen op 31-12. Niet mijn favoriete datum, maarja het moet maar. Ik zou later vandaag een smsje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Peunage schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:20:
Krijg net een SMS. Bedankt voor het bevestigen van je aflever afspraak morgen in Tilburg. Lees thuis meer over je Tesla met een Link naar hun meet your Tesla pagina.

Lijkt hier iig goed te gaan.
Vanochtend door Tesla gebeld. Afspraak gaat toch niet door. Ze hebben vertraging. Nu verschoven naar vrijdag 30-12...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Vandaag beetje een rustige dag met smsjes 😅.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik ben net gebeld door Tesla voor een afspraak op de 30ste of 31ste. Maar een afspraak gemaakt voor de 30 en kreeg direct de sms met kenteken en bevestiging 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 09:38
Hier ook nog geen verlossend SMSje, wel op mijn verzoek alvast het kenteken ontvangen voor het inplannen van de bandenwissel.

Het gaat spannend worden.. Ik vermoed dat we zaterdag met zn allen in een lange rij staan voor een Tesla in plaats van voor de oliebollenkraam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
j0rdy030 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:29:
Hier ook nog geen verlossend SMSje, wel op mijn verzoek alvast het kenteken ontvangen voor het inplannen van de bandenwissel.

Het gaat spannend worden.. Ik vermoed dat we zaterdag met zn allen in een lange rij staan voor een Tesla in plaats van voor de oliebollenkraam!
Lijkt er wel op. Alleen staat de mijne voorlopig nog wel op 2 jan 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Fusuy_23 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:37:
[...]

Lijkt er wel op. Alleen staat de mijne voorlopig nog wel op 2 jan 2023.
Balen zeg!
Ik hoop zelf eerder te kunnen, kan ik met de MY direct door op vakantie.
Heb jammer genoeg nog geen SMS ontvangen en ook Tesla weet mijn niks nieuws te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:54
Ook hier in afwachting van levering MY rwd in de eerste week van oktober besteld.
Initieel als verwachte levering tussen 19 en 31 december echter verspringt de datum bijna dagelijks en is het nu tussen 28 en 31 december als verwachte levering, gisteren 27 en de dag er voor 26. Verder ook geen SMS ontvangen. Vandaar dat ik vandaag met telsa telefonisch contact heb genomen. De vestiging in Rotterdam gaf aan niet toe te kunnen zeggen of het dit jaar geleverd kon worden. Ik heb ook gebeld met de vestiging in Tilburg die gaf iets meer informatie namelijk dat de status "in transit" is hetgeen zou betekenen dat de auto bij de haven in Zeebrugge zou zijn in afwachting van een chauffeur.

[ Voor 4% gewijzigd door sawtomyer op 28-12-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
sawtomyer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:05:
Ook hier in afwachting van levering MY rwd in de eerste week van oktober besteld.
Initieel als verwachte levering tussen 19 en 31 december echter verspringt de datum bijna dagelijks en is het nu tussen 28 en 31 december als verwachte levering, gisteren 27 en de dag er voor 26. Verder ook geen SMS ontvangen. Vandaar dat ik vandaag met telsa telefonisch contact heb genomen. De vestiging in Rotterdam gaf aan niet toe te kunnen zeggen of het dit jaar geleverd kon worden. Ik heb ook gebeld met de vestiging in Tilburg die gaf iets meer informatie namelijk dat de status "in transit" is hetgeen zou betekenen dat de auto bij de haven in Zeebrugge zou zijn in afwachting van een chauffeur.
Denk dat het verspringen automatisch gaat zolang er geen levering heeft plaatsgevonden. Ze weten het wel goed spannend te houden tot de last minute😅. Denk ook dat we te maken hebben met ongelukkige samenkomst van omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f1shhy
sinds 7 uur weer thuis.

De parkeerplaats staat behoorlijk vol met witte MY en een stuk of 10-15 vrachtwagens die aan het lossen waren. Ze hadden het erover dat er ongeveer 210 auto's per dag afgegeven worden en dat loopt op naar 300 op zaterdag. Hoop dat de rest de auto ook snel heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
f1shhy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:59:
sinds 7 uur weer thuis.

De parkeerplaats staat behoorlijk vol met witte MY en een stuk of 10-15 vrachtwagens die aan het lossen waren. Ze hadden het erover dat er ongeveer 210 auto's per dag afgegeven worden en dat loopt op naar 300 op zaterdag. Hoop dat de rest de auto ook snel heeft!
Ging het allemaal een beetje vlot? Welke verzekering is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1shhy
heeft voor mij 1 uur 45min geduurt, voornamelijk omdat het wachten op de controle op de inruil erg lang duurde. Verzekering loopt via NH1816 (75 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Nou. Ik heb vorige week donderdag een sms’je gehad met levering voor morgen om. 14;00 uur, welke mij ook bevestigd is. Ik krijg zojuist een sms’je dat de levering is opgeschoven naar de 30e om 18:30.. hoe bezopen is dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• styno

styno

Ze zijn bij Tesla nog laat aan het werk: krijg om 19:55 een SMS of ik de MY morgenmiddag kan ophalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Fusuy_23 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:17:
[...]

Denk dat het verspringen automatisch gaat zolang er geen levering heeft plaatsgevonden. Ze weten het wel goed spannend te houden tot de last minute😅. Denk ook dat we te maken hebben met ongelukkige samenkomst van omstandigheden.
Ook hier een late SMS! Ik kreeg 5 minuten geleden een SMS dat de MY 30 December opgehaald kan worden. Ik hoop niet dat het gaat verschuiven. Ik weet niet of mijn telefoontje van vandaag hier iets meer te maken heeft, maar mocht het kiele kiele zijn dan adviseer ik om te bellen morgen met Tesla!

RWD wit/zwart
Trekhaak
20 inch velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff hier nog geen sms. Wel goed om te weten dat er nog ge-smst wordt om deze tijd... Planning wordt wel echt ruk op deze manier. Zit met gezin in Frankrijk met een shortlease die ik voor 31/12 wil inleveren...

Verzekering staat wel klaar voor wanneer ik een datum tenaamstelling heb... Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoose
  • Laatst online: 08-04-2023
Voor degene wiens auto nog gemaakt moet worden.... Het duurt een week langer

https://www.autoweek.nl/a...-productie-helemaal-stil/

[ Voor 4% gewijzigd door desmoose op 28-12-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

bilgy_no1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:33:
Pff hier nog geen sms. Wel goed om te weten dat er nog ge-smst wordt om deze tijd... Planning wordt wel echt ruk op deze manier. Zit met gezin in Frankrijk met een shortlease die ik voor 31/12 wil inleveren...

Verzekering staat wel klaar voor wanneer ik een datum tenaamstelling heb... Pfff
Ik snap de spanning helemaal! Zo'n eindejaarsspurt is toch niet helemaal hoe 'we' het gewend zijn (Tesla wel maar wij als kopers niet). Er is weinig duidelijkheid over wat je kan verwachten en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
styno schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:40:
[...]

Ik snap de spanning helemaal! Zo'n eindejaarsspurt is toch niet helemaal hoe 'we' het gewend zijn (Tesla wel maar wij als kopers niet). Er is weinig duidelijkheid over wat je kan verwachten en wanneer.
Volgens tesla medewerker vanmiddag ligt de auto in de haven van Zeebrugge wanneer je al een VIN nummer toegewezen hebt gekregen en de status "in transit" is, betreft de RWD uit China!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• styno

styno

sawtomyer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:44:
[...]

Volgens tesla medewerker vanmiddag ligt de auto in de haven van Zeebrugge wanneer je al een VIN nummer toegewezen hebt gekregen en de status "in transit" is, betreft de RWD uit China!
Oh nee! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeten ze die auto's nog snel droog krijgen om nog voor 31/12 te leveren...
Pagina: 1 ... 388 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.