Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:29
Haha ;)

Ik ga de auto zakelijk verzekeren, weet iemand toevallig of Tesla de meldcode telefonisch kan verstrekken? Ik zie deze code nergens terug ook niet op de eindnota.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 22:29

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

sawtomyer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:01:
Haha ;)

Ik ga de auto zakelijk verzekeren, weet iemand toevallig of Tesla de meldcode telefonisch kan verstrekken? Ik zie deze code nergens terug ook niet op de eindnota.
Meldcode is de laatste 4 cijfers van je VIN.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

bilgy_no1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:58:
[...]

Moeten ze die auto's nog snel droog krijgen om nog voor 31/12 te leveren...
Flinke bak rijst voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
,

[ Voor 99% gewijzigd door sawtomyer op 28-12-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Dank! Ik ga m waarschijnlijk zakelijk verzekeren bij Allianz want zakelijk verzekeren kon niet bij Tesla zelf!

Rwd My; 0 schadevrije jaren 15000 km en full casco, kom ik bij Allianz uit op EUR 185,- incl assurantiebelasting. Iemand hier toevallig ook met een zakelijke verzekering met een goede tip?

[ Voor 15% gewijzigd door sawtomyer op 28-12-2022 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

sawtomyer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:23:
Dank! Ik ga m waarschijnlijk zakelijk verzekeren bij Allianz want zakelijk verzekeren kon niet bij Tesla zelf!

Rwd My; 0 schadevrije jaren 15000 km en full casco, kom ik bij Allianz uit op die EUR 185,- incl assurantiebelasting. Iemand hier toevallig ook met een zakelijke verzekering met een goede tip?
Zoek even in het algemene Model 3 & Y topic, ik geloof dat Unive voor zakelijke rijders vaak goed uit de bus komt plus dat zij geen Lojack eis stellen.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

TNJ schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:19:
[...]

Flinke bak rijst voor nodig.
Hoeveel bananendozen vol ook alweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:58:
[...]

Moeten ze die auto's nog snel droog krijgen om nog voor 31/12 te leveren...
Als je hem ophaalt ergens komende dagen dus even letten op natte plekken op het interieur en schimmelvorming 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
styno schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:26:
[...]

Zoek even in het algemene Model 3 & Y topic, ik geloof dat Unive voor zakelijke rijders vaak goed uit de bus komt plus dat zij geen Lojack eis stellen.
Super tip, Univé ziet er veelbelovend uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sawtomyer schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:05:
Ook hier in afwachting van levering MY rwd in de eerste week van oktober besteld.
Initieel als verwachte levering tussen 19 en 31 december echter verspringt de datum bijna dagelijks en is het nu tussen 28 en 31 december als verwachte levering, gisteren 27 en de dag er voor 26. Verder ook geen SMS ontvangen. Vandaar dat ik vandaag met telsa telefonisch contact heb genomen. De vestiging in Rotterdam gaf aan niet toe te kunnen zeggen of het dit jaar geleverd kon worden. Ik heb ook gebeld met de vestiging in Tilburg die gaf iets meer informatie namelijk dat de status "in transit" is hetgeen zou betekenen dat de auto bij de haven in Zeebrugge zou zijn in afwachting van een chauffeur.
Vraagje: heb je prive besteld of via leasemaatschappij?

Heb zelf begin september besteld (niet via lease), dus als ze nu al later bestelde auto's gaan leveren zal ik ze daar even mee om de oren slaan...

Qua verzekering kan ik Univé tot nu toe wel aanraden. Heb gebeld en alles staat klaar voor de levering. Ik hoef alleen een mail te sturen met de datum tenaamstelling en dan ben ik direct verzekerd. Contact was klantvriendelijk. Premie komt voor mij iets goedkoper uit dan Allianz met een iets betere dekking.

• sawtomyer
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:27:
[...]

Heb zelf begin september besteld (niet via lease), dus als ze nu al later bestelde auto's gaan leveren zal ik ze daar even mee om de oren slaan...

Qua verzekering kan ik Univé tot nu toe wel aanraden. Heb gebeld en alles staat klaar voor de levering. Ik hoef alleen een mail te sturen met de datum tenaamstelling en dan ben ik direct verzekerd. Contact was klantvriendelijk. Premie komt voor mij iets goedkoper uit dan Allianz met een iets betere dekking.
Ik heb het zelf zakelijk besteld op 4 oktober via de Tesla website. Het betreft een witte kleur. Welke kleur heb jij? Zover ik weet wordt wit en zwart sneller geleverd tov de andere kleuren.

Het is hier Univé geworden inderdaad, tov Allianz net even gunstigere voorwaarden en dat voor een lager maandbedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaRS
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-08-2024
[...]

Vreemd heb de verzekering ook bij Univé geregeld maar bij mij hebben ze in het systeem gekeken wanneer de auto op naam is gezet. Op de 22ste al en kan hem de 31ste ophalen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-04 22:20
Nog steeds het verlossende SMSje niet.
Spannend! Tesla nog maar eens vragen of die meer weet

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j0rdy030
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07-2024
j0rdy030 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:29:
Hier ook nog geen verlossend SMSje, wel op mijn verzoek alvast het kenteken ontvangen voor het inplannen van de bandenwissel.

Het gaat spannend worden.. Ik vermoed dat we zaterdag met zn allen in een lange rij staan voor een Tesla in plaats van voor de oliebollenkraam!
Gisterenavond rond 20u het verlossende SMSje ontvangen.. As vrijdagmiddag mijn Model Y ophalen in Tilburg! *O*

Ik had een Kia EV6 in bestelling sinds begin maart dit jaar maar had nog geen enkel uitzicht op levering en de auto werd maar duurder en duurder.. Nu 3 weken tussen bestellen (uit voorraad) en leveren! Wat een weelde.. oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-03-2023
JustinoFTW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:19:
Nog steeds het verlossende SMSje niet.
Spannend! Tesla nog maar eens vragen of die meer weet
Same here. Ik begin wel op een stalker te lijken bij Tesla op moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sawtomyer schreef op donderdag 29 december 2022 @ 01:14:
[...]

Ik heb het zelf zakelijk besteld op 4 oktober via de Tesla website. Het betreft een witte kleur. Welke kleur heb jij? Zover ik weet wordt wit en zwart sneller geleverd tov de andere kleuren.

Het is hier Univé geworden inderdaad, tov Allianz net even gunstigere voorwaarden en dat voor een lager maandbedrag.
Hier ook zakelijk besteld, vandaar ook wel belang bij tenaamstelling in 2022... Betreft een witte en hij stond op de Hoegh Shanghai, dus hij is in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TeslaRS schreef op donderdag 29 december 2022 @ 02:21:
[...]

Vreemd heb de verzekering ook bij Univé geregeld maar bij mij hebben ze in het systeem gekeken wanneer de auto op naam is gezet. Op de 22ste al en kan hem de 31ste ophalen
Stond nog niet op naam kennelijk; ik heb dus ook nog geen afspraak SMS gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-05 23:28
[...]

Dat is niet ongebruikelijk. Tesla levert niet op bestelling, maar maken auto's in batches. Op TMC (en hier) al eens voorbijgekomen. Ikzelf heb in April besteld en wacht nog op levering. Hier (en via TMC) meelezend weet ik dat er leveringen zijn geweest die later hadden besteld dan ikzelf. Wel Model 3 though.

• Fusuy_23
Xenir schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:48:
[...]

Dat is niet ongebruikelijk. Tesla levert niet op bestelling, maar maken auto's in batches. Op TMC (en hier) al eens voorbijgekomen. Ikzelf heb in April besteld en wacht nog op levering. Hier (en via TMC) meelezend weet ik dat er leveringen zijn geweest die later hadden besteld dan ikzelf. Wel Model 3 though.
Inderdaad ik had mijn MY (blauw/zwart/19”) zakelijk besteld op 8-12 en kreeg een uur later te horen dat deze al op een boot onderweg naar Zeebrugge was. Nou nog alleen ophalen in deze dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

Ongeveer om half twee vanmiddag ben ik bij Tesla Tilburg, kan ik daar nog naar iemand zwaaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:42
Vandaag drie trailers vol op de a28 gezien richting het noorden. Zaten 2/3 gevuld met model Y en wat blauwe + zwart model S'en. Qua kleuren mdoel Y was het gros wit, daarna blauw en wat zwarte.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JustinoFTW
Mijn collega heeft zijn MY zojuist opgehaald in Tilburg. Zo te zien staat er nog genoeg ok uitgeladen te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZ3Czi_kfHYwHwnSFOVqrpN1VLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z1zI75D2Jylfv4dbCV4GkwVN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

Zit er nu te wachten tot ze auto gevonden hebben. Lopend vanaf de bushalte twee trailers zie komen aanrijden met witte, rode, blauwe en een enkele zwarte MY.

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 21:15

Tead

nnb

styno schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:25:
Zit er nu te wachten tot ze auto gevonden hebben. Lopend vanaf de bushalte twee trailers zie komen aanrijden met witte, rode, blauwe en een enkele zwarte MY.
Heeft die rode 20" velgen en een trekhaak? Ik wacht ook op een SMS'je. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• styno

styno

Tead schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:27:
[...]

Heeft die rode 20" velgen en een trekhaak? Ik wacht ook op een SMS'je. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71GHKXY55654jOZpSpdBuMG27VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQywxgsN0nHURH2OGVUrvAT5.jpg?f=fotoalbum_large
Nee, helaas geen trekhaak 🥹

(Grapje natuurlijk, maar zo goed had ik die trailers niet bekeken in het voorbij rijden)

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04 15:20
Is er bij anderen inmiddels ook een statuswijziging of SMS verstuurd?

Bij mij is in het account de verwachte levertijd vanochtend aangepast naar 3 - 10 januari, het gaat hem dit jaar niet worden ben ik bang...
Wel heb ik al een kenteken maar vermoedelijk staat de auto nog in Zeebrugge...

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
ASF86 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:33:
Is er bij anderen inmiddels ook een statuswijziging of SMS verstuurd?

Bij mij is in het account de verwachte levertijd vanochtend aangepast naar 3 - 10 januari, het gaat hem dit jaar niet worden ben ik bang...
Wel heb ik al een kenteken maar vermoedelijk staat de auto nog in Zeebrugge...
Bij mij gisteren avond gewijzigd van levering voor vandaag om 14:00 naar morgen om 18:30…. Ik ben benieuwd of dit nog een keer gaat wijzigen. Tesla gebeld, werd mij verteld dat dit voor 90% zeker doorgaat. Ik moet het nog zien..
Xenir schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:48:
[...]

Dit is niet aan de orde. De auto is gemaakt en stond op de Shanghai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_sHoRtY
JustinoFTW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:22:
Mijn collega heeft zijn MY zojuist opgehaald in Tilburg. Zo te zien staat er nog genoeg ok uitgeladen te worden.
[Afbeelding]
En dit zijn alleen maar model Y’s?

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
[Afbeelding]
Staan er ook wat M3's bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

Nee hoor, ik zie ook genoeg M3’s en zelfs een paar MX-en staan.

• vandenabaele
[Afbeelding]
Wat mij opvalt, is dat ze allemaal witte deurlijsten hebben, dat zijn dan toch oudere modellen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B_sHoRtY
vandenabaele schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:05:
[...]

Wat mij opvalt, is dat ze allemaal witte deurlijsten hebben, dat zijn dan toch oudere modellen?
Beschermfolie voor transport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Hoor zojuist dat mijn MY nog in Zeebrugge staat en klaargemaakt wordt voor transport naar Tesla Utrecht.
Dus ik hoef niet naar Tilburg toe.
Verwachting is 30-31 December, maar zonder zekerheid

• vandenabaele
B_sHoRtY schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:12:
[...]

Beschermfolie voor transport
Weer wat bijgeleerd!

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Hier zojuist sms met afspraak om in Utrecht op te halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 23:19
Vandaag mijn Model 3 opgehaald. Ging allemaal heel soepel en ze namen uitgebreid de tijd voor uitleg en om alles na te lopen. Moest akkoord gaan met het feit dat er geen parkeersensoren op de auto zijn bij uitrijden en de software update zou in januari moeten komen is mij beloofd.

Er stonden daar minstens 20 vrachtwagens uit te laden en parkeerplaatsen vol met Tesla's. Er werd mij verteld dat leveringen vanaf Zeebrugge ook 's nachts door gaan.

Hopelijk krijgt iedereen die dat wil hem dit jaar en dat zou een wereld prestatie zijn maar het is niet onmogelijk als ik de efficiëntie zie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21

Bob

Hier doen alle partijen hun best om de levering zo spannend mogelijk te maken.

We beginnen op 2 december.

Testritten: Model Y RWD was stuk => 2 weken vertraging om dan uiteindelijk een RWD zonder werkende camera's te kunnen testen. Het ging me om het rijgedrag, de rest had ik al op andere modellen getest. Check.

Dan een week wachten ivm leasing, om dan te horen dat ik het niet zou kunnen terugbetalen -> dan maar zelf financiering geregeld, totaal geen probleem uiteindelijk, wel een dikke week verloren.
Check.

Nadat financiering duidelijk is, kreeg de verzekeraar papieren toegestuurd, om daar dan ook weer een week lang niets mee te doen ... Verzekeraar uiteindelijk gebeld, hup hup, ja meneer morgen is dat in orde en is de nummerplaat bij Tesla.
Oef, check.

We zijn ondertussen 28 december, nummerplaat zou bij Tesla moeten zijn. Telefoon van Tesla: uw nummerplaat is niet aangekomen, parallel belt verzekeraar me om te zeggen dat ze zijn begonnen met de aanvraag die ze meer dan een week geleden van Tesla hebben ontvangen. 8)7 Ik maak de verzekeraar duidelijk dat ze me al verzekerd hebben, Tesla verplaatst de afspraak met een dag.

Ondertussen vind ik dat je elke nummerplaat die onderweg is naar een garage/eindgebruiker kan tracken bij bpost. In de historiek zie ik dat er niemand aanwezig was bij Tesla op 28 december (??), en vandaag vermeldt de tracker hetzelfde (???). Ik bel Tesla: ja bpost lapt ons dat wel meer, ze bellen niet aan en nemen gewoon alles mee naar het postkantoor. Onze medewerkers zijn de nummerplaten aan het ophalen op het postkantoor.

Zucht. :)

TLDR, levering vandaag of morgen. Hangt af van hoeveel koffie ze bij bpost en Tesla hebben gedronken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
Morgen een afspraak om op te halen. Zie op de website van de RDW dat de auto vandaag op naam is gezet (leasemaatschappij). Dit kan niet meer mis gaan. Zin in!

• Bmwfan008
  • Laatst online: 30-01-2023
Bob schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:57:
Hier doen alle partijen hun best om de levering zo spannend mogelijk te maken.

We beginnen op 2 december.

Testritten: Model Y RWD was stuk => 2 weken vertraging om dan uiteindelijk een RWD zonder werkende camera's te kunnen testen. Het ging me om het rijgedrag, de rest had ik al op andere modellen getest. Check.

Dan een week wachten ivm leasing, om dan te horen dat ik het niet zou kunnen terugbetalen -> dan maar zelf financiering geregeld, totaal geen probleem uiteindelijk, wel een dikke week verloren.
Check.

Nadat financiering duidelijk is, kreeg de verzekeraar papieren toegestuurd, om daar dan ook weer een week lang niets mee te doen ... Verzekeraar uiteindelijk gebeld, hup hup, ja meneer morgen is dat in orde en is de nummerplaat bij Tesla.
Oef, check.

We zijn ondertussen 28 december, nummerplaat zou bij Tesla moeten zijn. Telefoon van Tesla: uw nummerplaat is niet aangekomen, parallel belt verzekeraar me om te zeggen dat ze zijn begonnen met de aanvraag die ze meer dan een week geleden van Tesla hebben ontvangen. 8)7 Ik maak de verzekeraar duidelijk dat ze me al verzekerd hebben, Tesla verplaatst de afspraak met een dag.

Ondertussen vind ik dat je elke nummerplaat die onderweg is naar een garage/eindgebruiker kan tracken bij bpost. In de historiek zie ik dat er niemand aanwezig was bij Tesla op 28 december (??), en vandaag vermeldt de tracker hetzelfde (???). Ik bel Tesla: ja bpost lapt ons dat wel meer, ze bellen niet aan en nemen gewoon alles mee naar het postkantoor. Onze medewerkers zijn de nummerplaten aan het ophalen op het postkantoor.

Zucht. :)

TLDR, levering vandaag of morgen. Hangt af van hoeveel koffie ze bij bpost en Tesla hebben gedronken.
Waarom zit Bpost hier tussen?? In nederland kan een dealer de auto zelf op kenteken zetten en dan een paar platen bestellen bij zijn leverancier(of zelf maken).

• vandenabaele
Bmwfan008 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:18:
[...]

Waarom zit Bpost hier tussen?? In nederland kan een dealer de auto zelf op kenteken zetten en dan een paar platen bestellen bij zijn leverancier(of zelf maken).
In België behoort de nummerplaat bij de eigenaar en niet bij de wagen, dus de procedure zal wel iet wat anders zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 13:23

Kju

Ik kreeg vanmiddag ook het sms’je. Morgen om 18.00 uur in Utrecht ophalen maar het kan nog wijzigen. Aangezien ik in Spanje ben heb ik naar mijn lokale Tesla SeC in Den Haag gebeld. Die heeft het voor me ingepland op 9 januari.

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Kju schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:40:
Ik kreeg vanmiddag ook het sms’je. Morgen om 18.00 uur in Utrecht ophalen maar het kan nog wijzigen. Aangezien ik in Spanje ben heb ik naar mijn lokale Tesla SeC in Den Haag gebeld. Die heeft het voor me ingepland op 9 januari.
Als jij em niet wil, wil ik hem wel gaan ophalen ;)

• -bulletje-
  • Laatst online: 07-08-2024
Hou er wel rekening mee dat je bij levering in januari de 10.000 km SC’en misloopt. Weet niet of dit belangrijk voor je is, maar anders kun je misschien iemand machtigen om de auto namens jou in ontvangst te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

Tip: als je in de wachtruimte bent en je moet langer dan een, zeg, drie kwartier wachten, neem dan initiatief en spreek Tesla mensen aan die in de hal net buiten de wachtruimte bij een tafel met laptops staan.

Namelijk, na een uur wachten, en ik inmiddels al geen gezichten van mensen die er voor mij al waren meer zag, ben ik gaan vragen bij de receptie en bleek de auto nog op de wasplaats te staan. Extra melding aangemaakt dat ik stond te wachten. Na een half uur nog maar eens bij iemand anders gevraagd: “ja, die staat nog op de wasplaats.” Ze zouden er achteraan gaan. Na nog eens 25 minuten nog eens wat minder vriendelijk gevraagd waar hij bleef. “Hmm, staat nog steeds op de wasplaats” en terwijl ik wat begin te mopperen zie ik ineens een blauwe MY met bekende nummerplaat aankomen. Hehe eindelijk, na twee uur wachten…

Auto goed rondom en van binnen bekeken en kan geen enkele issue vinden maar ik heb geen geen panel gap fetish dus ook niet gemeten (ook geen opvallende afwijkingen gezien).
Geen rammeltjes onderweg gehoord.
Wel meteen een rekening voor de supercharger sessie die nodig was om thuis te komen (bij levering 50% lading). Er stonden wel veel auto’s aan AC te laden, dus ze zullen niet allemaal half vol/leeg zijn bij oplevering.
Ruitenwisser deed een beetje gek in het begin maar werd snel beter en na een tiental kilometers geen onnodige wis momenten meer gehad ondanks het gebruik van autopilot.
Koplampen stonden niet gelijk afgesteld maar dat bij de supercharger in het donker -tegen een heg geprojecteerd- oplost met de automatische calibratie in het servicemenu (handig zeg!).
Valt me wel wat tegen dat je met een schroevendraaier een plastic paneel moet verwijderen om de trekhaak te kunnen monteren. Dat zou toch we wat gebruikersvriendelijker moeten kunnen lijkt me.

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 16:31
jeffrey-nl schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:39:
Vandaag mijn Model 3 opgehaald. Ging allemaal heel soepel en ze namen uitgebreid de tijd voor uitleg en om alles na te lopen. Moest akkoord gaan met het feit dat er geen parkeersensoren op de auto zijn bij uitrijden en de software update zou in januari moeten komen is mij beloofd.
Dit is wel goed om te horen. Ik heb gisteren mijn MY mogen ophalen, maar ik kreeg maar paar minuten uitleg en de (wel vriendelijke) man had normaal ook een andere functie. Bij het uitrijden werd nog snel mede gedeeld dat de parkeersensoren niet werkte (opzich wel handig, want door de camera en lijnen was ik anders onbewust vanuit gaan dat ze auto zou gaan piepen). Ik heb verder ook geen formeel akkoord hoeven te geven.

Edit: hij gaf aan dat uitgebreid nalopen (behalve buitenkant krassen etc) ook niet hoefde (overigens ook lastig om te zien bij een zwarte versie) en je altijd achteraf kan nalopen.

Overigens, deze checklist geeft aan welke punten wel handig/nodig zijn om diret te controleren:

https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/

[ Voor 17% gewijzigd door dez1983 op 29-12-2022 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustinoFTW
Die van mij gaat ook naar Utrecht, helaas nog geen SMS of iets. Dus wacht met spanning af!

• Fusuy_23
Wordt wel heel kort dag zo. Nog steeds geen sms. Ben er bang voor dat het alsnog 2023 gaat worden. Hopelijk kunnen ze het (voor de bijtelling) dit jaar nog op naam zetten. Morgen maar eens weer bellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JustinoFTW
JustinoFTW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:33:
[...]

Die van mij gaat ook naar Utrecht, helaas nog geen SMS of iets. Dus wacht met spanning af!
Zojuist de SMS ontvangen!!
31 December om 10:00 in Utrecht (wijzigingen voorgehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 13:23

Kju

-bulletje- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:46:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je bij levering in januari de 10.000 km SC’en misloopt. Weet niet of dit belangrijk voor je is, maar anders kun je misschien iemand machtigen om de auto namens jou in ontvangst te nemen.
Ik vind het wel jammer maar het moet maar zonder. Heb een weer vliegen kost me hetzelfde. Ik wil ook niemand machtigen, het zou zuur zijn om achteraf niet tevreden te zijn met de auto.

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Laatst online: 01-03-2024
Kju schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 01:24:
[...]

Ik vind het wel jammer maar het moet maar zonder. Heb een weer vliegen kost me hetzelfde. Ik wil ook niemand machtigen, het zou zuur zijn om achteraf niet tevreden te zijn met de auto.
Zie een paar Posts eerder. Imperfecties kan je binnen een week melden en dan wordt het gratis gerepareerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
JustinoFTW schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:45:
[...]

Zojuist de SMS ontvangen!!
31 December om 10:00 in Utrecht (wijzigingen voorgehouden)
Alvast heel veel plezier met het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-05 08:13
jeffrey-nl schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:39:
Hoezo, je "moest" akkoord gaan? Heb je dan iets moeten ondertekenen ofzo i.v.m. parkeersensoren?

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJRP01 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 06:48:
[...]

Zie een paar Posts eerder. Imperfecties kan je binnen een week melden en dan wordt het gratis gerepareerd
Zou dit wel ff nakijken. Als in, zwart op wit. Voorheen mocht je maar max xxx km rijden. Nofi, maar die studenten zeggen maar wat bij het afleveren.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:14
Inspired schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:59:
[...]

Zou dit wel ff nakijken. Als in, zwart op wit. Voorheen mocht je maar max xxx km rijden. Nofi, maar die studenten zeggen maar wat bij het afleveren.
Tegen mij werd gister idd 160 km als grens verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maharens schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:06:
[...]

Tegen mij werd gister idd 160 km als grens verteld.
Zoiets was het inderdaad voorheen ook. Dit is niet veel, voor mij was Tilburg bv 170km rijden. Dan mag je dus eigenlijk al niks meer melden. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:55
Ik mag mijn model Y vanavond om 19.30 uur ophalen. Ik had eerst een afspraak staan voor vanmiddag om 13.00 uur, maar kreeg gisteravond een sms dat de levering was vertraagd. Gelukkig echter nog wel op de 30ste 😊

Hopen dat die niet opnieuw vertraagd 🤞

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-05 23:19
braek schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:50:
[...]

Hoezo, je "moest" akkoord gaan? Heb je dan iets moeten ondertekenen ofzo i.v.m. parkeersensoren?
Ja mondeling werd om bevestiging gevraagd, maar hoe formeel dat is durf ik niet te zeggen. Ik heb niks getekend verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bekir155
  • Laatst online: 13-01-2023
Stefanovic45 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:35:
Ik mag mijn model Y vanavond om 19.30 uur ophalen. Ik had eerst een afspraak staan voor vanmiddag om 13.00 uur, maar kreeg gisteravond een sms dat de levering was vertraagd. Gelukkig echter nog wel op de 30ste 😊

Hopen dat die niet opnieuw vertraagd 🤞
Bij mij ook hetzelfde geval. Werd gisterenavond zelfs gebeld omstreeks 18:45 en zag Tesla Utrecht staan op mn telefoon. Ik dacht dat ik net verkeerd had gekeken naar de klok maar ff weer snel een blik geworpen, nee tis echt 18:45. Snel opgenomen en "Een hele goedemiddag!" klonk aan de andere kant. Ik :"Uuuh, goedenavond?!". "Oh, ja idd, tis al avond.." zei de Tesla meneer. Dat gaf mij al een gevoel van dat ze het retedruk hebben en gewoon doorakkeren om zoveel mogelijk te leveren dit jaar.

Maar goed, mij werd dus ook medegedeeld dat mijn MY nog op de trailer staat onderweg naar Tilburg en dat de chauffeur wat later aankomt en ik mijn auto niet om 17:00 maar om 19:30 kan ophalen. Of dat voor mij schikte. "Uuh, tot hoelaat zijn jullie dan nog open?!". "Nouu meneer, we zitten hier nog wel tot laat in de avond/nacht..".

7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusuy_23
Bij Tesla doen ze hun best inderdaad. In mijn geval gaat het niet meer lukken. Verwachte leverdatum van 2 JAN 2023 naar 5 JAN 2023. Jammer maar is niet veel aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovian
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik kreeg woensdagavond de SMS dat ik vandaag om 16.00 in Utrecht mijn MY mag komen ophalen. Overigens hoor je niets meer nadat je 'JA' antwoord op dat bericht. Ik ga er maar vanuit dat het daarmee inderdaad is bevestigd.

Ik wist verder van niets want de VIN van een Leasewagen koppelen aan je Tesla-account, lijkt niet te kunnen.

Die checklist op tesla360.nl is trouwens geweldig. Ik heb er een wat compactere two-pager van gemaakt om mee te nemen. Indien iemand die PDF wil, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
jovian schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:11:
Ik kreeg woensdagavond de SMS dat ik vandaag om 16.00 in Utrecht mijn MY mag komen ophalen. Overigens hoor je niets meer nadat je 'JA' antwoord op dat bericht. Ik ga er maar vanuit dat het daarmee inderdaad is bevestigd.

Ik wist verder van niets want de VIN van een Leasewagen koppelen aan je Tesla-account, lijkt niet te kunnen.

Die checklist op tesla360.nl is trouwens geweldig. Ik heb er een wat compactere two-pager van gemaakt om mee te nemen. Indien iemand die PDF wil, laat maar weten.
Je krijgt nadat je JA geantwoord hebt nog een sms waarin ze je bedanken voor het bevestigen van de afspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
B_sHoRtY schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:41:
[...]

Je krijgt nadat je JA geantwoord hebt nog een sms waarin ze je bedanken voor het bevestigen van de afspraak.
Ik niet, sta nu in de rij.
Wtf een enorme rij! Hopelijk niet voor niks..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Makkelijk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:51:
[...]

Ik niet, sta nu in de rij.
Wtf een enorme rij! Hopelijk niet voor niks..
Succes! Ik mag vanavond..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Zojuist onze auto ingeleverd bij de dealer. Morgen halen we onze Y op! Vandaag een snik van afscheid, morgen een snik van blijdschap (als het niet vertraagd raakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45

Ik heb hier idd ook geen bevestiging van gehad. Maar de status is in mijn app wel aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

De SMS methode is inderdaad bijzonder. Er is geen enkele garantie dat een SMS snel aankomt of überhaupt ontvangen wordt. Wij zagen in het verleden ook wel eens dat een storings-SMS pas na 3 dagen aan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

B_sHoRtY schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:41:
[...]

Niet in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 21:15

Tead

nnb

Eindelijk net ook de SMS gekregen. Morgen 15:30 mag ik hem ophalen in Tilburg! Direct JA geantwoord, nog geen reactie gehad daarop. Wel staat de afgesproken tijd nu in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door Tead op 30-12-2022 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustinoFTW
Zojuist alles even nagebelt omdat er LM nog niet alles rond had volgens Tesla.
Gelijk te horen gekregen dat mijn MY is zojuist aangekomen in Utrecht en wordt nu klaargemaakt + opgeladen.
Machtiging van LM ook voor elkaar dat ik de auto zelf mag ophalen.

Dus morgen 10:00 is een feit! Staat ook al tenaamgesteld, dus alles in de pocket!
Hopend voor de rest dat jullie morgen ook nog een mooie auto op mogen halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovian
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04-2024
Mijn ophaalafspraak van 16.00 in Utrecht vandaag gaat alsnog niet door. Door gebrek aan SMS-bevestiging toch nog maar even de leasemaatschappij gebeld. Die blijken de auto niet betaald te hebben (niet de eerste fail, ik ben veroordeeld tot een vrij slechte leasemaatschappij).

Wordt toch pas ergens volgende week. Tesla liet schijnbaar na mij af te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen__
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-05-2024
Yes! Ik krijg zojuist een SMS dat ik mijn M3 (RWD, Wit, Zwart) om 14:00 in Utrecht mag komen ophalen. Na antwoorden "JA" vrijwel direct een bevestiging. Op de valreep hoor! Zie ik daar nog iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
Omdat ik via mail en telefoon geen antwoord kreeg, ben ik vandaag naar de dealer in Hasselt gelopen om meer info te krijgen over de leverdatum. Na meer dan een half uur wachten werd ik daar gewoon weggestuurd met als antwoord: "Vandaag helpen we geen mensen, we leveren enkel wagens".
Ik begrijp absoluut dat ze het verschrikkelijk druk hebben maar zelfs nieuwe potentiële klanten werden niet geholpen. Toch een beetje teleurgesteld in de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb wel het sms-je en de bevestiging gekregen. Maar nooit een bericht met het kenteken. Gelukkig had ik dat telefonisch wel al achterhaald, maar ik vind het wel een beetje vreemd...

Anyway, nu onderweg naar de locatie. Ik lees hier "check je auto gewoon thuis, je kunt binnen een week en 160 km melden", maar ik moet direct door 300+ km rijden. Maar even vragen hoe dat dan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
bilgy_no1 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:42:
Heb wel het sms-je en de bevestiging gekregen. Maar nooit een bericht met het kenteken. Gelukkig had ik dat telefonisch wel al achterhaald, maar ik vind het wel een beetje vreemd...

Anyway, nu onderweg naar de locatie. Ik lees hier "check je auto gewoon thuis, je kunt binnen een week en 160 km melden", maar ik moet direct door 300+ km rijden. Maar even vragen hoe dat dan moet.
Dat heb ik vandaag bij Tesla gevraagd toen ik met ze aan 't bellen was en die zou het op de mail zetten hoe dat zit. Zit nu namelijk op 600km en heb wat kleine issues met de auto. Niet baanbrekend. Ze herkende die 160km in ieder geval niet maar ging het uitzoeken. De mail zal ik er later bijzoeken, is naar m'n zakelijke gemaild en heb vakantie.... >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styno

styno

bilgy_no1 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:42:

Ik kreeg het bericht met het kenteken twee keer. De eerste keer omdat ik er per email naar vroeg en de tweede keer een dag nadat ik bevestigd had dat ik de auto zou komen ophalen (bericht kwam tijdens de treinreis naar Tilburg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
Klinkt alsof tesla zijn jaar nog even goed wil maken met de uitleveringen deze dagen! Je zou bijna denken dat ze weer een heel haventerrein hadden kunnen vullen.... veel (rij)plezier iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:53:
[...]

Dat heb ik vandaag bij Tesla gevraagd toen ik met ze aan 't bellen was en die zou het op de mail zetten hoe dat zit. Zit nu namelijk op 600km en heb wat kleine issues met de auto. Niet baanbrekend. Ze herkende die 160km in ieder geval niet maar ging het uitzoeken. De mail zal ik er later bijzoeken, is naar m'n zakelijke gemaild en heb vakantie.... >:)
Je hebt natuurlijk gewoon garantie. Die 160km is meer voor (lak)schades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

stylezzz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:28:
Klinkt alsof tesla zijn jaar nog even goed wil maken met de uitleveringen deze dagen! Je zou bijna denken dat ze weer een heel haventerrein hadden kunnen vullen.... veel (rij)plezier iedereen!
De gekte van de afgelopen dagen komt voornamelijk door de verlate aankomst van de Hoeg Shanghai autoboot. Maar natuurlijk ook omdat Tesla nog steeds in kwartalen denkt en levert, als ze eindelijk wat minder batch-gewijs naar Europa zouden sturen zou het proces een stuk vloeiender verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusuy_23
Vind toch wel jammer dat de mijne niet voor 2023 geleverd kon worden. Tesla Amsterdam verzekerde mij vanmiddag dat het zou lukken. Helaas geen sms. Denk ook niet dat ze het nog voor morgen geregeld gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Fusuy_23 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:33:
Vind toch wel jammer dat de mijne niet voor 2023 geleverd kon worden. Tesla Amsterdam verzekerde mij vanmiddag dat het zou lukken. Helaas geen sms. Denk ook niet dat ze het nog voor morgen geregeld gaan krijgen.
Vooral jammer dat je alle voordelen kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54
Is die afleverpiek en race alleen aan het gebeuren in Nederland?

Zijn er ook belgen die nu een auto geleverd krijgen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
vandenabaele schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:38:
[...]

Vooral jammer dat je alle voordelen kwijt bent.
Die 10K ga je nog wel krijgen denk ik, zeker even bij de plaatselijke tesla center over klagen.

Ophalen vandaag ging soepel, snap alleen niet dat ze mensen buiten zo laten wachten. Knal even een paar partytenten neer voor die rij man, ongekend. Ik bevroor. Maar eenmaal binnen had ik auto met 5 minuten..

Nooit bevestiging gekregen na “ja” maar dat betekende niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 30-12-2022 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21

Bob

Tommie12 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:51:

Vandaag in Drogenbos (Brussel) hebben ze 170 auto's afgeleverd, waaronder de mijne :) Het was netjes georganiseerde chaos, indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B_sHoRtY
Vandaag mijn model 3 opgehaald in Tilburg. Super vriendelijke lui, kon zo doorlopen. Binnen stonden een stuk of 80 model Y’s en 3’s. Buiten een hele hoop en ook nog trailers die aan het uitladen waren. Een medewerker van tesla nam de tijd om eea toe te lichten. Hoefde geen toestemming te geven voor de model 3 zonder USS. Wél werd mij verteld dat er in januari een Vision update uitgerold wordt. Maar óók had hij gehoord dat je mogelijk je bumpers kunt laten vervangen voor bumpers mét USS… reuze benieuwd hoe zich dat ontvouwt! Succes voor diegene die morgen hun auto ophalen. Diegene die de auto hebben opgehaald, geniet ervan en veel veilige en plezierige kilometers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo, net aangekomen op de plaats van bestemming; na ophalen meteen een stuk van 350+ km gereden. Uiteraard even wennen in een nieuwe auto, maar dat gaat redelijk vlot.

Ik ben flink onder de indruk van Autopilot op Vision. Het was op een gegeven moment echt heel erg slecht met weinig contrast qua lijnen en veel regen, maar de AP reed zonder problemen. Ook op een paar onverlichte landweggetjes met amper nog lijnen reed de auto vol vertrouwen nog zelf. Daar hoefde ik het met de Ioniq 5 echt niet te proberen...

Ook indrukwekkend: de kwaliteit van de camerabeelden. Zelfs in het donker rijdend zag ik nog iets van doorrekening in de lucht, geen ruis en een super scherp beeld. Wel een erg warme kleurtemperatuur, morgen maar even in het licht kijken.

Stoelen zijn inderdaad wat kort (wat me bij de proefrit niet was opgevallen), maar dat werd een stuk beter nadat ik de ballon in de rugleuning wat had laten leeglopen. Heb redelijk snel een comfortabele stand gevonden.

Het comfort is overigens wel goed. Wel wat strakker dan de Ioniq 5, maar ook geen nadeinen. Ging goed om met de oneffenheden op de weg. Oh over banden: geen Michelin of Pirelli, maar Hankook Ventus ligt eronder. Schijnen ook goede banden te zijn, maar wel een stapje goedkoper dan Michelin.

Verbruik viel wat tegen, maar wel te verklaren door de sterke wind tegen. Heb ongeveer 360 km gereden op 124% batterij. Dat is een bereik van 290 km, maar dus wel meest snelweg tussen 105 en 124 km/h gereden met harde wind pal tegen. De batterij was ook maar tot 52% opgeladen door Tesla, dus hij moet waarschijnlijk ook nog even calibreren. Morgen maar even tot 100% laden.

Al met al, blij met de auto en dat het dit jaar nog is gelukt. Ik vond het niet heel druk toen ik in Utrecht was, maar na mijn aflevering gingen ze even dicht om te eten. Ze hadden dus al de hele dag hard gewerkt aan de deliveries en gingen daarna weer door. Parkeerplaats stond flink vol en er kwamen ondertussen nog allemaal trucks aan met auto's. Hoop voor degenen die nog zitten te wachten dat jullie ook snel een verlossende sms krijgen!

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 31-12-2022 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:53:
[...]

Ik heb uiteindelijk nog redelijk goed kunnen kijken, gelukkig was er verlichting onder hun parkeerdek (hoewel de druppels op de auto de inspectie niet makkelijker maakten...). Gaat echt om cosmetische issues zoals lakschade.

Ik denk ook dat we het begrip "panel gap" wel met pensioen kunnen sturen. Bij mijn auto zit alles mooi uitgelijnd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoefsmid
  • Laatst online: 07-01-2023
Vandaag 17:00 Y RWD,wit/zwart/19 afgehaald in Tilburg 15/9 besteld, 22/12SMS levering, auto in NL +/-14:00 op 30/12. Wat een geweldige delivery. Chapeau Tesla om einde jaar mogelijk te maken! Hoefden maar 5 min te wachten in de rij. Disclaimer sensoren en levering software Q1. Ontzettend goede intro gekregen door “medewerker” / Tesla owner NL. Volledige check kunnen doen, niets op aan te merken (duur 45 min). Nogal lang maar dit is mijn eerste EV 😜

Wat rijdt de auto heerlijk en het geluidssysteem is geweldig!!!

Tijdens terugreis wel een aantal dingen opgevallen 1. Geluiden wind 2. Banden trillingen 3. Telefoon laadt soms wel/niet 4. Calibratie lijnen weg valt soms weg/beweegt op scherm 5. Niet alle telefooncontacten worden met naam weergegeven (in telefoon staat het goed). Morgen weer verder aan de slag.

Voor iedereen die hem heeft opgehaald /snel aan de beurt is heel veel plezier en veilige KM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandenabaele
Tommie12 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:51:

In Hasselt werden er vandaag een een tiental model S-sen geleverd maar ook daar was het een rush.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bekir155
Gisteren net even over 20:00 aangekomen in Tilburg. Ik was de 432e volgens de zeer vriendelijke Tesla dame die mij te woord stond bij binnenkomst. Geen rij niks, had zo waar de hele crew tot mn beschikking als ene laatste klant, Stefanovic45 blijkt na mij nog geweest te zijn :) , van de dag oOo

Nou, meegenomen door een inkoper die vandaag te hulp schoot vanwege de drukte op de vloer. Rustig alle belangrijke zaken toegelicht gekregen en ik mocht nog even mn tijd nemen voor het inspecteren. Hoofdzaken die vetgedrukt zijn op de checklist doorlopen en geen enkel punt(je) kunnen vinden. Prima!

Hup de auto in om bij deur 0 nog even de tennaamstelling te laten controleren. Oh, staat niemand bij deur 0. Uitstappen, momentje voor een foto dan maar :*) Even later een zeer vriendelijke meneer die al gebarende zoiets had van, tis al goed, jullie kunnen door. "Oke, hoi ooooi."

En dan net de bocht linksom.. Oh, het hek is dicht. Trolololol, nog een gniffel moment _O- 1 minuut later kwam een dame toegesneld met een handzender en verexcuseerde zich. Niet dat ik daar als laatste aanwezige klant op zat te wachten :$

Kortom, lekker hands-on iedereen, een nette chaos _/-\o_

Wens iedereen hier heel veel plezier met de reeds geleverde en de nog te leveren Tesla's. En uiteraard iedereen een fijne jaarwisseling toegewenst!! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Bekir155 op 31-12-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gisteren model Y opgehaald in Tilburg. Aflevering verliep goed, alleen zet even wat partytentjes en heaters boven die rij bij de ingang ofzo!

Ik ben tevreden met de auto, geluidsysteem is belachelijk goed voor iets wat standaard is.

Software was 4 minor versies verouderd, geen apple music en de ruitenwissers waren druk naar mijn idee.

Wat wel minder is, trillingen boven de 95. Echt zoveel dat ik niet comfortabel kan rijden. Meteen naar tesla in den haag gereden en die zeiden me de bandendruk te checken als de banden weer koud waren en ook even te kijken of het zichzelf oplost. Ik weet het niet, nog niet bij andere auto’s gehad maar die hadden ook niet op een schip gestaan! Misschien nog even een lange rit aankijken en als het niet weg gaat service afspraak.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 31-12-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Makkelijk schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:50:
Gisteren model Y opgehaald in Tilburg. Aflevering verliep goed, alleen zet even wat partytentjes en heaters boven die rij bij de ingang ofzo!

Ik ben tevreden met de auto, geluidsysteem is belachelijk goed voor iets wat standaard is.

Software was 4 minor versies verouderd, geen apple music en de ruitenwissers waren druk naar mijn idee.

Wat wel minder is, trillingen boven de 95. Echt zoveel dat ik niet comfortabel kan rijden. Meteen naar tesla in den haag gereden en die zeiden me de bandendruk te checken als de banden weer koud waren en ook even te kijken of het zichzelf oplost. Ik weet het niet, nog niet bij andere auto’s gehad maar die hadden ook niet op een schip gestaan! Misschien nog even een lange rit aankijken en als het niet weg gaat service afspraak.
Geef het de tijd! Mijn banden waren ook hobbelig dat komt door die lange tijd op de boot las ik hier. Komende donderdag gaan de winterbanden er onder en dan is het sowieso opgelost. Zo niet gaan we idd naar de service center.

War betreft de updates die kreeg ik allemaal dag later en de laatste game update weer dag later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 23:08
dez1983 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:56:
[...]

Overigens, deze checklist geeft aan welke punten wel handig/nodig zijn om diret te controleren:

https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/
De checklist is zojuist iets aangepast. Nu staan de juiste kabels erbij en het gedeelte over de gratis supercharger-km's is weggehaald (niet meer relevant door stoppen referral-programma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Mooi dat velen de wagen nog voor de jaarwisseling kunnen ophalen.

Gisteren in Groningen wezen kijken voor een voorraad model MY/Wit/Wit/20" maar het lijkt er niet op dat ze ook maar een enkele korting geven (ik koop prive zonder inruil, meer een principe ding dan.. uiteraard is dan wachten tot 2023, op de 10dkm superchargen gratis na, beter)

Ik lees overigens veel over trillingen, lijnt Tesla de wielen/wagen standaard niet goed uit?
Ik breng zelf mijn auto's altijd meteen na aankoop naar de uitlijner/bandenboer en plan een detailing afspraak in voor lakbescherming, zo heb je jaren plezier van je wagen met het optimale weggedrag/verbruik en looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07-2023
Makkelijk schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:58:
[...]

Die 10K ga je nog wel krijgen denk ik, zeker even bij de plaatselijke tesla center over klagen.

Ophalen vandaag ging soepel, snap alleen niet dat ze mensen buiten zo laten wachten. Knal even een paar partytenten neer voor die rij man, ongekend. Ik bevroor. Maar eenmaal binnen had ik auto met 5 minuten..

Nooit bevestiging gekregen na “ja” maar dat betekende niks.
volgens de voorwaarden op hun webiste niet
Tesla kent gratis Supercharging credits toe ter waarde van ongeveer 10.000 km indien u een Tesla geleverd krijgt tussen 15 en 31 december 2022. De gratis Supercharger credits zullen in januari 2023 toegevoegd worden aan uw Tesla-account en zullen voor een periode van twee kalenderjaren, vanaf het moment van levering, geldig blijven. De gratis Supercharger credits kunnen niet overgezet worden naar een ander voertuig of persoon. De geldigheid van de credits vervalt in geval van wijziging van eigendom van uw voertuig. Tesla is niet verantwoordelijk in het geval dat uw voertuig, om wat voor reden dan ook, niet kan geleverd worden vóór 31 december 2022 en u dus geen gebruik kunt maken van deze promotie. Occasions maken geen onderdeel uit van deze promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
wowbagger42 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:23:
[...]

volgens de voorwaarden op hun webiste niet

[...]
Jammer voor wie gedupeerd is dan. Tesla Den Haag was toch erg suggestief in de manier waarop ze mijn vraag beantwoordde. “We kijken nog wat we kunnen doen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-03 19:45

TNJ

Frugalite

t!n0 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:48:

Ik lees overigens veel over trillingen, lijnt Tesla de wielen/wagen standaard niet goed uit?
Kan idd zijn dat de standaard uitlijning van tesla niet goed genoeg is. Zoals een uitlijning bij de ene garage alles "groen" goed genoeg is, waar bij een andere garage met trots op hun vak elke afstelling binnen 0.05° probeert te krijgen.

Bij het YouTube kanaal AT Zimmerman komen deze "maandag producten" wel eens langs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bekir155 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 02:52:
Gisteren net even over 20:00 aangekomen in Tilburg. Ik was de 432e volgens de zeer vriendelijke Tesla dame die mij te woord stond bij binnenkomst. Geen rij niks, had zo waar de hele crew over mn beschikking als laatste klant van de dag oOo
Haha ik kwam om 20.30 uur nog aan. De laatste was je dus niet 🤪 Ben rond half 10 weg gegaan en toen waren er verder ook geen klanten meer. Trein had flinke vertraging dus ik was behoorlijk te laat. Maar gelukkig waren er nog genoeg mensen.

Maar hij staat op de oprit 😎 Levering ging super. Erg tevreden over de bouwkwaliteit, vind de afwerking luxer en beter dan op mijn oude Ioniq 28kWh. Ben ook erg te spreken over de kleur, mooie witte kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bekir155
Stefanovic45 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:35:
[...]

Haha ik kwam om 20.30 uur nog aan. De laatste was je dus niet 🤪 Ben rond half 10 weg gegaan en toen waren er verder ook geen klanten meer. Trein had flinke vertraging dus ik was behoorlijk te laat. Maar gelukkig waren er nog genoeg mensen.

Maar hij staat op de oprit 😎 Levering ging super. Erg tevreden over de bouwkwaliteit, vind de afwerking luxer en beter dan op mijn oude Ioniq 28kWh. Ben ook erg te spreken over de kleur, mooie witte kleur.
Haha, leuk dit. _O-

Heel veel plezier toegewenst!! d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 03-05 19:25
TNJ schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:41:
[...]

Kan idd zijn dat de standaard uitlijning van tesla niet goed genoeg is. Zoals een uitlijning bij de ene garage alles "groen" goed genoeg is, waar bij een andere garage met trots op hun vak elke afstelling binnen 0.05° probeert te krijgen.

Bij het YouTube kanaal AT Zimmerman komen deze "maandag producten" wel eens langs.
Had mijn EV6 ook, die ook met een lange boottocht in EU is aangekomen. Het verhaal dat die lange tocht invloed heeft klopt wel, want na een paar duizend km was de trilling verdwenen..
Pagina: 1 ... 389 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.