Zo, net aangekomen op de plaats van bestemming; na ophalen meteen een stuk van 350+ km gereden. Uiteraard even wennen in een nieuwe auto, maar dat gaat redelijk vlot.
Ik ben flink onder de indruk van Autopilot op Vision. Het was op een gegeven moment echt heel erg slecht met weinig contrast qua lijnen en veel regen, maar de AP reed zonder problemen. Ook op een paar onverlichte landweggetjes met amper nog lijnen reed de auto vol vertrouwen nog zelf. Daar hoefde ik het met de Ioniq 5 echt niet te proberen...
Ook indrukwekkend: de kwaliteit van de camerabeelden. Zelfs in het donker rijdend zag ik nog iets van doorrekening in de lucht, geen ruis en een super scherp beeld. Wel een erg warme kleurtemperatuur, morgen maar even in het licht kijken.
Stoelen zijn inderdaad wat kort (wat me bij de proefrit niet was opgevallen), maar dat werd een stuk beter nadat ik de ballon in de rugleuning wat had laten leeglopen. Heb redelijk snel een comfortabele stand gevonden.
Het comfort is overigens wel goed. Wel wat strakker dan de Ioniq 5, maar ook geen nadeinen. Ging goed om met de oneffenheden op de weg. Oh over banden: geen Michelin of Pirelli, maar Hankook Ventus ligt eronder. Schijnen ook goede banden te zijn, maar wel een stapje goedkoper dan Michelin.
Verbruik viel wat tegen, maar wel te verklaren door de sterke wind tegen. Heb ongeveer 360 km gereden op 124% batterij. Dat is een bereik van 290 km, maar dus wel meest snelweg tussen 105 en 124 km/h gereden met harde wind pal tegen. De batterij was ook maar tot 52% opgeladen door Tesla, dus hij moet waarschijnlijk ook nog even calibreren. Morgen maar even tot 100% laden.
Al met al, blij met de auto en dat het dit jaar nog is gelukt. Ik vond het niet heel druk toen ik in Utrecht was, maar na mijn aflevering gingen ze even dicht om te eten. Ze hadden dus al de hele dag hard gewerkt aan de deliveries en gingen daarna weer door. Parkeerplaats stond flink vol en er kwamen ondertussen nog allemaal trucks aan met auto's. Hoop voor degenen die nog zitten te wachten dat jullie ook snel een verlossende sms krijgen!
[
Voor 7% gewijzigd door
bilgy_no1 op 31-12-2022 00:42
]