Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dave acc
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 22-12-2020
Oorspronkelijk de 18e om 14:30. Ik werd de 16e rond 17:45 gebeld dat het verzet moest worden

• Frankie1979
  • Laatst online: 21-05 08:16
Dave acc schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:14:
Oorspronkelijk de 18e om 14:30. Ik werd de 16e rond 17:45 gebeld dat het verzet moest worden
Nu wordt ie leuk: ik net bellen met tesla met de mededeling dat ik meer mensen hoor op dit forum dat levering van aanstaande woensdag de 23 uitgesteld is naar de 28e of 29e, en dat ik benieuwd was of mijn levering de 23e wel door zou gaan. Even wachten zegt die medewerker, ik kijk het voor u na... na 3 minuten wordt ik blijkbaar doorverbonden met iemand die aan mij vraagt: meneer u wilde weten waarom uw levering is uitgesteld naar de 29e? Ikke: huh, neeeee, ik wilde weten of mijn levering wel doorgaat de 23e omdat ANDEREN die ook die dag gepland stonden, een sms kregen met week uitstel... moment zegt de medewerker... ja het systeem heeft de legering verzet naar de 23e. Ik corrigeer het voor u naar de oorspronkelijke tijd, 23 december 15.00.... heel apart en nu maar hopen dat het idd doorgaat. De auto was overigens al in Amsterdam wist hij mij te vertellen. Maar ergens ben ik er nog niet gerust op 😬

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:08

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

De mijne is zelfs naar de 30e gegaan. Vreemd genoeg had ik op 8 december de SMS gehad moeten hebben voor de originele leverdatum, de 23e, en op 15 december dat 'ie is uitgesteld naar 30 december, maar om de één of andere reden zijn beide SMS'jes nooit aangekomen. De medewerker belde mij op het nummer dat in hun systeem stond, dus het nummer klopt blijkbaar wel. Ook heb ik geen blokkades ingesteld. Vreemd.

Maar in ieder geval weet ik nu waar ik aan toe ben. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-06 09:51
Vandaag mijn m3lr opgehaald. Alles zit er keurig uit. App werkt ook, echter ik zie nergens de optie voor upgrades staan op de site of de app. Duurt dit nog even? Weet iemand hiervan?

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16:50
OriginalFlyingdutchman schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:47:
Vandaag mijn m3lr opgehaald. Alles zit er keurig uit. App werkt ook, echter ik zie nergens de optie voor upgrades staan op de site of de app. Duurt dit nog even? Weet iemand hiervan?
Wel je eigen auto? Of leaseauto? In dat laatste geval kun je geen upgrades aanschaffen.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Selo2300 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:46:
Paar dagen terug mijn M3LR opgehaald helemaal tevreden ermee. Ik had eerst de SR maar puur voor het bereik (vakantieplannen) en interieur toch maar upgrade gedaan. Bij ophalen kon ik nog 250km rijden, genoeg om terug naar rotterdam te rijden.

Wat ik me wel afvraag, ik heb even opgeladen met de mobile connector en kreeg ongebeer 18km per uur erbij. Naar mijn werk rij ik ongeveer 35km heen en terug. Ik kan makkelijk voor de deur parkeren en opladen via een stopcontact. Zijn daar nog haken of ogen aan of kan je het gewoon dagelijks/wekelijks doen?

Met 8uur werk dag zou ik dan iets van 140km er bij krijgen. Laadpaal kost 1500eur en enige voordeel is dat je 3x sneller laadt.
Als ik mensen wel eens hoor had ik al lang stil moeten staan met lege accu, want ik heb een 1 fase laadpaal.

Ik heb de paal voor €160 tweedehands gekocht.
3 fase paal zou zeker 1200 kosten en dan nog meterkast aanpassingen.

Je zou denken dat ik dan iedere nacht aan de lader moet hangen, maar niets is minder waar, 3 keer per week gemiddeld, gok ik. Vaak bij 40% weer aan de lader en dan heb je de volgende ochtend gewoon weer 90%

Youtube: DashcamNL

• DiscoNootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 20:00
jstraaij schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:35:
[...]

Hier afgelopen vrijdag een LR via Arval thuis afgeleverd gekregen. Hier zo te zien geen nieuwe koplampen?
Ik weet niet of mijn koplampen nieuw zijn. Ze zijn iig duidelijk beter dan die van de SR+ 2019.

Er zit zo’n bolletje aan de zijkant, was dat geen indicatie van de nieuwe lampen?

• M13z1
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 09:52
[b]

Er zit zo’n bolletje aan de zijkant, was dat geen indicatie van de nieuwe lampen?
Yes sir!

• Selo2300
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 14:09
Tomas_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:53:
[...]

Die CEE kun je gewoon verlengen.
Hoe kan ik dat het beste doen?

Met zoiets: https://www.laadkabelwink...u9Z9cDFTMVphoCnvUQAvD_BwE

Er wordt toch geadviseerd geen verlengkabel te gebruiken, maakt dat bij CEE niet uit?

[Voor 41% gewijzigd door Selo2300 op 21-12-2020 21:44]

• Inspired
Selo2300 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:42:
[...]

Hoe kan ik dat het beste doen?

Met zoiets: https://www.laadkabelwink...u9Z9cDFTMVphoCnvUQAvD_BwE

Er wordt toch geadviseerd geen verlengkabel te gebruiken, maakt dat bij CEE niet uit?
Ja, daar kan het mee. Bij voorkeur geen verlengsnoer maar bij CEE zou ik het eerder doen dan bij Schuko. Dit omdat CEE veel robuuster is en de hogere stromen prima aan kan. Je moet dan alleen wel een aparte pig tail CEE kopen voor de Tesla UMC.

• OriginalFlyingdutchman
  • Laatst online: 01-06 09:51
Inspired schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:41:
[...]

Wel je eigen auto? Of leaseauto? In dat laatste geval kun je gewoon upgrades aanschaffen.
Lease, bij Broekhuis. Ik zie alleen mijn supercharger sessie terug in mijn account op de website. Nergens upgrade mogelijkheden, ook niet in de app.

• Selo2300
Inspired schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:07:
[...]

Ja, daar kan het mee. Bij voorkeur geen verlengsnoer maar bij CEE zou ik het eerder doen dan bij Schuko. Dit omdat CEE veel robuuster is en de hogere stromen prima aan kan. Je moet dan alleen wel een aparte pig tail CEE kopen voor de Tesla UMC.
Heb het gezocht kon het niet vinden. Heb je misschien een link voor me waar ik het kan kopen?

Is er ook een topic met technische vragen over tesla of kan dat hier? Ik heb het vermoeden dat lame assist en dode hoek detectie niet goed werken. Ene keer werkt het en na een tijdje rijden weer niet.

• Inspired
OriginalFlyingdutchman schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:24:
[...]

Lease, bij Broekhuis. Ik zie alleen mijn supercharger sessie terug in mijn account op de website. Nergens upgrade mogelijkheden, ook niet in de app.
Klopt. Je hebt bij lease een beperkt account. Je kunt oa geen upgrades kopen. Zal de LM moeten doen.

/edit

Zag dat in mijn eerste post gewoon stond maar dat moet dus geen zijn. :) Bij een beperkt account (leaseauto) kun je doorgaans dit soort dingen dus niet doen. Als het je eigen auto is wel.

[Voor 20% gewijzigd door Inspired op 22-12-2020 08:45]

• Inspired
Selo2300 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:32:
[...]

Heb het gezocht kon het niet vinden. Heb je misschien een link voor me waar ik het kan kopen?

Is er ook een topic met technische vragen over tesla of kan dat hier? Ik heb het vermoeden dat lame assist en dode hoek detectie niet goed werken. Ene keer werkt het en na een tijdje rijden weer niet.
Je kunt het best meer algemene vragen in Het grote Tesla Model 3 topic stellen.

Zit er tegenwoordig nog een blauwe CEE stekker bij de mobile charger? Of alleen nog maar Schuko? Als er een blauwe CEE bij zit kun je die ook gebruiken. Daarmee kun je 16A laden. Met Schuko 13A.

• Morgush
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-05 11:46
Deze week ook mijn Tesla SR+ gaan ophalen in Amsterdam.

Daar verliep alles vlotjes, alleen zat er jammer genoeg een kleine lakschade op de achterbumper. Dat werd door een Tesla medewerker aldaar ook netjes genoteerd.

Op terugweg bij Tesla Eindhoven all weather matten opgepikt (erg fijn) en direct een afspraak gemaakt voor schade. Er wordt een hele nieuwe bumper gemonteerd, blijkbaar gaat dat voor Tesla sneller dan e.e.a. te spuiten.

Vervolgens auto vanaf A-stijl van folie laten voorzien en de standaard 19 inch velgen in het zwart laten spuiten. Staat hem wel zo goed, vind ik. Ik twijfel nu alleen nog of ik chrome delete moet doen. Dat wilde ik eigenlijk altijd doen, maar op zich vind ik het chroom nu ook niet heel verkeerd.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:06
Morgush schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:41:

Daar verliep alles vlotjes, alleen zat er jammer genoeg een kleine lakschade op de achterbumper. Dat werd door een Tesla medewerker aldaar ook netjes genoteerd.

Op terugweg bij Tesla Eindhoven all weather matten opgepikt (erg fijn) en direct een afspraak gemaakt voor schade. Er wordt een hele nieuwe bumper gemonteerd, blijkbaar gaat dat voor Tesla sneller dan e.e.a. te spuiten.

Vervolgens auto vanaf A-stijl van folie laten voorzien en de standaard 19 inch velgen in het zwart laten spuiten. Staat hem wel zo goed, vind ik. Ik twijfel nu alleen nog of ik chrome delete moet doen. Dat wilde ik eigenlijk altijd doen, maar op zich vind ik het chroom nu ook niet heel verkeerd.

[Afbeelding]
Netjes, ik heb 'm precies zo maar dan met de 18" wielen. Ook de ramen getint en vind 't echt heel gaaf staan.

Give 2 Get

• Selo2300
Inspired schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:50:
[...]

Je kunt het best meer algemene vragen in Het grote Tesla Model 3 topic stellen.

Zit er tegenwoordig nog een blauwe CEE stekker bij de mobile charger? Of alleen nog maar Schuko? Als er een blauwe CEE bij zit kun je die ook gebruiken. Daarmee kun je 16A laden. Met Schuko 13A.
Ik heb alleen de schuko. Heb je veel verschil met 16a vs 13a? Op tesla website kan je niet de rode los kopen wel de blauw voor 50eur.

• Inspired
Selo2300 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb alleen de schuko. Heb je veel verschil met 16a vs 13a? Op tesla website kan je niet de rode los kopen wel de blauw voor 50eur.
Nou ja, dat is iets van 18km per uur vs 22km per uur. Dan zou je moeten kijken naar een CEE 32A verloopje. Maar is ook even afhankelijk of de CEE op het werk 3x32 is. Als je met 13A op Schuko uit de voeten kunt zou ik dat eerst proberen. Mocht het problemen geven zou je kunnen upgraden naar 32A als dat qua aansluiting mogelijk is.

• Coolwood
  • Laatst online: 23-01 05:33

[Afbeelding]
Vet hoor!!

Welke tint heb je? En hoe hebben ze bij jou de achterruit gedaan?

• jsiegmund
  • Laatst online: 13-06 16:52
jsiegmund schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:25:
Pom pom pom... Ik zit in spanning te wachten op enig bericht vanuit Tesla. November een mailtje gehad waarin stond dat mijn auto (M3LR) in december geleverd zou gaan worden, daarna doodse stilte. Wat denken jullie, gewoon afwachten of toch maar even gaan bellen? Heb voor de zekerheid vandaag wel even een berichtje naar de LM (Pon) de deur uitgedaan of ik nog wat ga horen. Moet mijn huidige auto ook nog ergens inleveren en de komende weken zal er vast een hoop dicht zijn.

Op zich maakt het me niet zo heel veel uit wanneer ik de auto zelf kan gaan halen, als ie maar op tijd op kenteken staat zodat de 8% bijtelling nog van toepassing is.
Nou... wat spannende dagen later. Eerst na lang wachten met Tesla in contact gekomen. Die wisten me te melden dat de leverdatum op Maart 2021 stond, dus dat de order 'on hold' stond. Het contract op mijn huidige auto liep oorspronkelijk af op die tijd, expres eerder afgekocht om nog van de 8% te kunnen profiteren de komende 5 jaar. What the... Contact opgenomen met de leasemaatschappij en na wat uitzoekwerk was de mededeling dat door een "systeemupdate" de verkeerde leverdatum was doorgegeven.

Lang verhaal kort, ze hebben 't weten te regelen dus komende donderdagochtend in Amsterdam M3LR ophalen! Nog een vraag: ik vermoed wegens deze problemen heb ik nog geen auto op mijn account / in de app staan, zou dat een probleem zijn of is dat ter plekke op te lossen? En is het noodzakelijk om op de terugweg te laden? Ik moet ongeveer een uurtje rijden terug naar huis (omgeving Breda).

Had vandaag trouwens een mailtje over een update van de M3 met o.a. automatische kofferbak. Dat zal wel gelden vanaf 2021 zeker? :-(

• Morgush
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-05 11:46
Coolwood schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:37:
[...]

Vet hoor!!

Welke tint heb je? En hoe hebben ze bij jou de achterruit gedaan?
20% Achterraam en dakraam
35% Achterportierruiten
70% Voorportierruiten

Het achterraam wilde ik sowieso alleen maar uit 1 stuk en dat is prima gedaan gelukkig.

• M13z1
[b]jsiegmund schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:35:

Lang verhaal kort, ze hebben 't weten te regelen dus komende donderdagochtend in Amsterdam M3LR ophalen! Nog een vraag: ik vermoed wegens deze problemen heb ik nog geen auto op mijn account / in de app staan, zou dat een probleem zijn of is dat ter plekke op te lossen? En is het noodzakelijk om op de terugweg te laden? Ik moet ongeveer een uurtje rijden terug naar huis (omgeving Breda).

Had vandaag trouwens een mailtje over een update van de M3 met o.a. automatische kofferbak. Dat zal wel gelden vanaf 2021 zeker? :-(
Heb je een VIN ? Dan kun je het modeljaar ontwaren en vaststellen of het om een MY2021 gaat, daar zitten de updates op.

Auto's zijn verschillend geladen dus mogelijk moet je langs een SuC op de terugweg.

• Inspired
@jsiegmund volgens mij zijn alle LRs die er nu staan MY21 modellen. Alleen SR+ is nog MY20.

• Selo2300
jsiegmund schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:35:
[...]

Nou... wat spannende dagen later. Eerst na lang wachten met Tesla in contact gekomen. Die wisten me te melden dat de leverdatum op Maart 2021 stond, dus dat de order 'on hold' stond. Het contract op mijn huidige auto liep oorspronkelijk af op die tijd, expres eerder afgekocht om nog van de 8% te kunnen profiteren de komende 5 jaar. What the... Contact opgenomen met de leasemaatschappij en na wat uitzoekwerk was de mededeling dat door een "systeemupdate" de verkeerde leverdatum was doorgegeven.

Volgens mij zijn alle Long Range modellen dat nu geleverd wordt het 2021 model. Ik had eerst het SR model maar heb bewust geupgrade naar LR ivm het nieuwe model (elektrische achterklep e.d.). Ik had wel specifiek om 2021 gevraagd nog voor bestelling 19de heb ik hem opgehaald en is inderdaad het 2021 model.

Als je via LM hebt, dan staat de auto pas na uitrijden op je account. Dit duurt max 48 gaven ze bij Tesla aan. Bij mij stond het 2 uur na uitrijden al erop.

Ik had 250km bereik bij ophalen. Of je kan opladen bij SuC zonder dat auto op je account staat dat weet ik wel. Je moet in ieder geval wel een betaalwijze toevoegen op je Tesla account. Dit zou ik alvast doen.

Veel plezier alvast!

• Dave acc
  • Laatst online: 22-12-2020
Vandaag mijn LR opgehaald, alles perfect geregeld. Ik was 15 minuten te vroeg, geen probleem. 20 minuten later stond ik al buiten, alles afgehandeld, de auto in perfecte staat met 296 km op de teller. Gereden naar Den Bosch, daar op de 150kw supercharger. Start met 146kw, vol binnen 32 minuten. Geen gaps, beschadigde delen oid. alle upgrades zitten erop. Alleen een update nog even thuis doen. Perfecte ervaring

• jsiegmund
Selo2300 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:08:
[...]

Volgens mij zijn alle Long Range modellen dat nu geleverd wordt het 2021 model. Ik had eerst het SR model maar heb bewust geupgrade naar LR ivm het nieuwe model (elektrische achterklep e.d.). Ik had wel specifiek om 2021 gevraagd nog voor bestelling 19de heb ik hem opgehaald en is inderdaad het 2021 model.

Als je via LM hebt, dan staat de auto pas na uitrijden op je account. Dit duurt max 48 gaven ze bij Tesla aan. Bij mij stond het 2 uur na uitrijden al erop.

Ik had 250km bereik bij ophalen. Of je kan opladen bij SuC zonder dat auto op je account staat dat weet ik wel. Je moet in ieder geval wel een betaalwijze toevoegen op je Tesla account. Dit zou ik alvast doen.

Veel plezier alvast!
Nice, dank voor de info! Ik heb nog geen VIN nummer gezien (waar had ik dat kunnen zien?) dus kan het niet checken. Ik hoop dan zeker op een 2021 model natuurlijk, zou balen zijn als ze nog een of ander oud voorraad model hebben gevonden om me mee op te zadelen. De spanning voor die levering neemt wel toe op deze manier :+

• Flatline____
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07-06 23:27
jsiegmund schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:29:
[...]

Nice, dank voor de info! Ik heb nog geen VIN nummer gezien (waar had ik dat kunnen zien?) dus kan het niet checken. Ik hoop dan zeker op een 2021 model natuurlijk, zou balen zijn als ze nog een of ander oud voorraad model hebben gevonden om me mee op te zadelen. De spanning voor die levering neemt wel toe op deze manier :+
Als je een LR krijgt is dat 99% waarschijnlijk MY21. Ik denk niet dat ze oude modellen op voorraad laten staan. Geldt voor zowel de leasemaatschappij als Tesla zelf. MIC SR+ is nog MY20 met chroom.

• ChillBas
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 11-04 14:50
Morgush schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:50:
[...]

35% Achterportierruiten
70% Voorportierruiten

Het achterraam wilde ik sowieso alleen maar uit 1 stuk en dat is prima gedaan gelukkig.
Ik denk deze %'s zo het mooiste zijn; heb het van de week ook zo laten doen.

• BV83
  • Laatst online: 11:12

[Afbeelding]
Misschien wat veel gevraagd maar heb je wellicht ook een foto van de achterkant? En mogelijk ook een foto van binnen naar achteren gefotografeerd? Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet _/-\o_

• Anudeeps
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 05-05 19:52
Vandaag de m3LR geleverd gekregen. Netjes opgeladen thuis afgeleverd door Arval. Nu nog alleen wachten op de oplaad pasjes. Oh ja.. sprak tesla vanochtend over andere berijders, je kan je echtgenoot /vriendin door de LM als bestuurder laten toevoegen en voila zij kan ook in de tesla app.
Verder ziet de auto netjes uit, alleen merk ik raar geluid/ratel wanneer de ventilatoren draaien (naast het ventilatie geluid) en ook sluit de klep van de oplaad punt op de auto niet netjes (blijft 2-3 mm hangen). Weet niet of het zo hoort (zie foto) Iemand anders ervaring?

Zal morgen tesla bellen. Verder erg blij mee, rijdt perfect. Volgens mij zijn het nieuwe koplampen (weet ik niet zeker omdat ik de oude koplampen niet ken). Verder lijkt het als of de binnen zowel de buitenspiegels dimmen.
Zal jullie op de hoogte houden wanneer ik tesla morgen heb gesproken.

• Creatinus
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-06 20:35
Anudeeps schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:44:
Verder ziet de auto netjes uit, alleen merk ik raar geluid/ratel wanneer de ventilatoren draaien (naast het ventilatie geluid)[Afbeelding]
Dit heb ik ook, net of er een papiertje zit of zo. Laat je me even weten hoe dit opgelost wordt?

• Runescom
Creatinus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:11:
[...]

Dit heb ik ook, net of er een papiertje zit of zo. Laat je me even weten hoe dit opgelost wordt?
Dit had ik ook, ging na 1,5 vanzelf weg en er kwam regelmatig wat witte pluisjes uit me dashboard

Give 2 Get

• M13z1
Creatinus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:11:
[...]

Ik heb dit bij 2 auto's gehad, onder aan het raam bij de A-stijl. Om knettergek van te worden.

• BV83
Afgelopen maandag mijn M3LR opgehaald. Op zich een positieve ervaring gezien de minder goede verhalen van vorig jaar. Je hebt ruim de tijd om zaken te checken en er zijn voldoende personen aanwezig om je te helpen.

Enige vervelende is dat ik bij de aansluiting van de achterklep naar de C-stijl aan 1 kant een paar mm verval heb (panel gap zo je wilt). Ik ben naar de monteurstent gegaan, daar stond een witte M3 met hetzelfde probleem. Heeft blijkbaar met de afstelling van de scharnieren te maken. De monteur gaf aan dat hij het liever niet ter plaatse wilde fixen i.v.m. beschadigingen die daardoor konden ontstaan. Daarnaast kon hij niet garanderen dat het er beter op zou worden. Ook als ik naar een SeC zou gaan verwachte hij ook dat het er niet netter op zou worden.

Wat mij eigenlijk het meest tegenstond is de manier waarop de monteurs zelf aangaven dat dit wel redelijk normaal was. Ik hoorde een monteur tegen een andere klant zeggen: "Het is idd geen Audi". Oftewel, je wist dat Tesla met dit soort problemen kampt, niet teveel over zeuren.

Binnenkort even een afspraak maken bij een SeC, dan zien we verder.

• M13z1
[b]BV83 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:07:Ik hoorde een monteur tegen een andere klant zeggen: "Het is idd geen Audi".
Een ronduit stuitende suggestie, valt bij mij onder het kopje 'kneus'. Lekker als je net je bijna 70K kostende auto komt ophalen (maar elk bedrag mag je hier m.i. invullen).

Ik ben onderweg naar AMS om mijn M3P op te halen, ik hoop vurig dat ik niet in die 'circustent' terecht kom. :+

• BV83
M13z1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:30:
[...]

Een ronduit stuitende suggestie, valt bij mij onder het kopje 'kneus'. Lekker als je net je bijna 70K kostende auto komt ophalen (maar elk bedrag mag je hier m.i. invullen).

Ik ben onderweg naar AMS om mijn M3P op te halen, ik hoop vurig dat ik niet in die 'circustent' terecht kom. :+
Haha, precies mijn gedachte.

Maar moet zeggen dat ik verder super tevreden ben met de auto. Door drukte op het werk heb ik weinig kunnen rijden maar ben nu al 2 keer om 22.00 uur in de auto gestapt om ff een stukje te rijden. Dat had ik bij andere auto's wat minder.

Veel plezier met je M3P, dat moet helemaal mindblowing zijn qua performance!

• willyfreak
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:02
M13z1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:30:
[...]

Totzo, ik ben er om 11:00 om mijn M3LR op te halen, dus als je iemand met zijn vriendin bij een rode Tesla ziet dan zeg maar even hoi ;-)

• Anudeeps
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 05-05 19:52
Anudeeps schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:44:
Vandaag de m3LR geleverd gekregen. Netjes opgeladen thuis afgeleverd door Arval. Nu nog alleen wachten op de oplaad pasjes. Oh ja.. sprak tesla vanochtend over andere berijders, je kan je echtgenoot /vriendin door de LM als bestuurder laten toevoegen en voila zij kan ook in de tesla app.
Verder ziet de auto netjes uit, alleen merk ik raar geluid/ratel wanneer de ventilatoren draaien (naast het ventilatie geluid) en ook sluit de klep van de oplaad punt op de auto niet netjes (blijft 2-3 mm hangen). Weet niet of het zo hoort (zie foto) Iemand anders ervaring?

Zal morgen tesla bellen. Verder erg blij mee, rijdt perfect. Volgens mij zijn het nieuwe koplampen (weet ik niet zeker omdat ik de oude koplampen niet ken). Verder lijkt het als of de binnen zowel de buitenspiegels dimmen.
Zal jullie op de hoogte houden wanneer ik tesla morgen heb gesproken.[Afbeelding]
Tesla gesproken, via de app afspraak gemaakt voor begin Jan. Let’s see...

• Coolwood
  • Laatst online: 23-01 05:33
Morgush schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:50:
[...]

35% Achterportierruiten
70% Voorportierruiten

Is het achterraam dus helemaal gedaan, ook over het dak gedeelte dat standaard al donkerder is?

Ben benieuwd hoe de overgang van het raam naar het dak er dan uitziet eigenlijk.
En zie je ook verschil in tint tussen het voorste en achterste dakraam omdat het achterste dan natuurlijk een extra laag folie heeft?

• Gomaarten018
  • Laatst online: 06-04 09:04
Vandaag mij M3LR gaan halen in Amsterdam. Ik was 40 min te vroeg, maar dat was geen probleem. Binnen 5 min stond ik naast mijn auto. Dik 350km bereik al in de accu dus was fijn. Ook fijn dat het een refresh model was, dat nieuwe interieur is erg mooi!

De auto leek dik in orde (maar het regende heel hard, dus de inspectie kort gehouden)

1 van de achterramen zat niet goed dicht, dus de auto was wat nat binnen. Hier en daar nog wat beschermende stickers moeten verwijderen. De lever-ervaring past niet zo bij een auto van €64k, maar dat wist ik al vooraf. Op zich ook wel lekker dat je zelf de auto kan ontdekken zonder verkoper die over je schouder meekijkt..

Aan de laadpaal op mn werk laadde de auto ongeveer 50km/h, en bij de snellader bijna 300km/h.

De eerste ervaringen zijn goed, al zal ik ook af en toe mijn Mercedes C350e wel gaan missen...

• Frankie1979
  • Laatst online: 21-05 08:16
Lol, LM heeft de auto denk ik eerder opgehaald dan de 15.00uur. Auto rijdt al bij Apeldoorn met 100 km/u naar Hengelooooo.... de app doet het namelijk :-) Morgen aflevering bij LM en rijden.....

• willyfreak
Vandaag ook mijn M3LR 2021 model opgehaald.

In mijn geval heeft mijn longrange ook de nieuwe koplampen, voor zover ik gezien had zag ik alleen mensen met de SR+ en de nieuwe koplampen, dus ben blij verrast.

Verder is de refresh echt stukken mooier (vind ik persoonlijk), zowel aan de binnen als buitenkant. Net iets verder afgewerkt lijkt het.

Wel lichte panel gaps voor mijn gevoel op 2 á 3 plekken. Kan ook zijn omdat iedereen het er hier over heeft dat ik er extra op aan het letten was en aan het mierenneuken ben. Bij het ophalen gaven ze aan dat ze er niets aan konden doen en binnen de marges viel... Mijn vriendin zij uiteindelijk ook dat ik aan het overdrijven was... Misschien als niemand het hier er over gehad had dat ik het niet eens gezien zou hebben.

Daarnaast moest ik ruim 160km rijden naar huis (van Amsterdam naar Brabant), gemiddeld verbruik was 143w/km, 80% waren dus snelweg km's, wel overal maar gemiddeld 100... viel me in ieder geval reuze mee en had verwacht (met dit weer) dat het verbruik een stuk hoger zou liggen.

[Voor 15% gewijzigd door willyfreak op 23-12-2020 17:41. Reden: info toegevoegd]

• M13z1
Een bijzondere ervaring vandaag. Vanmorgen een van onze bestelde M3P opgehaald.

De tweede, welke op een ander schip stond, konden wij de 30e ophalen 'wegens vertraging'. Bij de check-in toch maar even naar de tweede gevraagd en die stond ook op het terrein. In het kader van minder reisbewegingen heb ik gevraagd of we de tweede niet meteen ook mee konden nemen? Hetgeen direct werd geregeld. 100 Punten voor deze Teslamedewekers ! Doortastend, servicegericht en vriendelijk! Ondanks het weer hing er een prima sfeer, behulpzame mensen op het terrein. Bij beide auto's wat kleine dingetjes die na 15 minutes verholpen waren. Krikpunten heel, geen schades, geen panel gaps, 300km range in beide auto's en ook de nieuwe headlights, die smoelen echt goed !

[Voor 14% gewijzigd door M13z1 op 23-12-2020 17:53]

• Flatline____
Vanochtend mijn M3LR opgehaald. Rond 9:30 uur waren we er, en om 10:00 uur reed ik het terrein weer af.

Het was nog super rustig, en alles was goed geregeld. Het enige wat ik -in de regen- aan mijn auto kon vinden was een plekje op de voorbumper (zie foto). Maar vooraan bij de tent was dat in 10 seconden weggepoetst :)

Nieuwe koplampen inderdaad op mijn LR! Heel fijn. Verder natuurlijk fantastische auto. Ik woon op minder dan 6 km afstand, maar vandaag toch 165 km gereden. Inclusief test aan de laadpaal in de straat en een supercharge; 115kW bij 30% soc voorverwarmd. Niet slecht volgens mij.

Ben er wel achter dat upgrades via de app (FSD) voor mij niet mogelijk blijkt. Ik lease, en de LM moet nu bij Tesla om activatie (plus een factuur :)) vragen. Hopelijk lukt dit snel, voordat hier de prijs ook omhoog gaat....

• Selo2300
jsiegmund schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:29:
[...]

Geen idee over VIN. Als je RN nummer hebt kan je wellicht met Tesla om te vragen of je het nieuwe model krijgt. Ik weet wel vrij zeker dat je gewoon nieuwe model krijgt, zo niet dan gewoon aangeven dat je graag nieuwe model wilt. Volgens mij zijn niet alle voorraad modelen verkocht, zie: https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

Degene waar snelheid 4,6 staan, zijn oude modellen. Maar die hebben geen 0 KM. De andere zijn op voorraad, nog genoeg dus.

• dijkmans93
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 22-05 12:23
Interview met Koopman Logistics bij BNR.

De Nationale Autoshow https://www.bnr.nl/podcast/de-nationale-autoshow

Vanaf 23:50

• jsiegmund
Vandaag mijn LR opgehaald,inderdaad 2021 model (yay). Ging allemaal prima, moest wat lang wachten op een of andere code die ze van de lease maatschappij moesten ontvangen maar daarna was het snel geregeld. Auto even goed bekeken maar geen afwijkende dingen gevonden (was wel nat dus later nog maar eens checken) dus lekker naar huis gereden. Genoeg lading voor 250km. Helemaal top dus, aardige gasten ook daar!

• whoopy_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:43
Heeft iemand ervaring met OV bij de terminal komen? M’n vriendin moet werken dus wilde eigenlijk gewoon met OV gaan

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Heb je jouw oude auto al ingeleverd? Dan kun je nog met het openbaar vervoer naar de Maltaweg 3. De makkelijkste optie is om vanaf station Amsterdam Sloterdijk met de bus naar Amsterdam Hornhaven te gaan. Vanaf deze bushalte is het nog twee kilometer lopen naar Maltaweg 3. Van de bushalte tot de Koopman Car Terminal ligt een breed fietspad, dus je hoeft bang te zijn dat je aangereden wordt door andere Tesla-rijders in hun gloednieuwe bolides.
Dat is ook de manier die 9292ov aangeeft. Ik ga woensdag ook heen met het OV. Het is wel een aardig stukje wandelen, zo te zien.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• whoopy_
  • Laatst online: 16:43
Vrij kut geregeld zeg, moet je echt in een bus en een eind lopen voor je nieuwe auto? Een bloemetje en deken van je eigen auto trekken hoeft van mij niet, maar zou toch wel iets van een service van station naar die terminal verwachten.

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 17:38
Of je neemt een taxi...
Misschien staat er wel een taxi Tesla op het station....

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

Er hebben een tijdje shuttles gereden, maar daar zijn ze mee gestopt vanwege corona. Dus als je niet wil lopen, dan ben je inderdaad aangewezen op een taxi.

[Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-12-2020 22:05]

• sannisinas
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-02 08:45
Is er een manier om via een kenteken het RN nummer of Vin nummer te achterhalen? Ik heb alleen het kenteken gehad van mijn lease maatschappij maar meer ook niet. Krijg alleen te horen ergens in januari.

• MacorgaZ
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:36
Een Uber vanaf het station naar de voordeur (oké, hek) is minder dan 10 euro. Of je daar op moet letten voor een auto van 50.000 a 65.000 euro...? ;)

Tesla Model 3 SR+ 2020 | Midnight Silver / Black / 18" No-Aero

• Inspired
sannisinas schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:10:
Is er een manier om via een kenteken het RN nummer of Vin nummer te achterhalen? Ik heb alleen het kenteken gehad van mijn lease maatschappij maar meer ook niet. Krijg alleen te horen ergens in januari.
Geen toegang tot de Tesla.com site nog? Je zou daar een password reset kunnen doen op het e-mail adres dat de LM heeft. Maar als je al een kenteken hebt, waarom dan pas levering in 2021?

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:43
MacorgaZ schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 02:50:
Een Uber vanaf het station naar de voordeur (oké, hek) is minder dan 10 euro. Of je daar op moet letten voor een auto van 50.000 a 65.000 euro...? ;)
De meeste mensen rijden juist een Tesla om elke maand een paar tientjes uit te sparen......

Met gestrekt been.

• sannisinas
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13-02 08:45
Inspired schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:16:
[...]

Geen toegang tot de Tesla.com site nog? Je zou daar een password reset kunnen doen op het e-mail adres dat de LM heeft. Maar als je al een kenteken hebt, waarom dan pas levering in 2021?
Zal is kijken of dat werkt. Thanks.
Omdat alle voorraad al op was en om nog van 8% bijtelling te profiteren lossen ze het zo op. Dat is vrij normaal.

• somebody121
  • Laatst online: 29-12-2020
Hey guys - I was wondering if somebody could help me understand a minute what's the current situation when picking up the car. I see that only 1 person is allowed in (although from the pics from Flatline____ I see one person sitting in the car :D ). Can the person driving me to the terminal come in, or should he/she stay outside the gates? And from the gate I see on google maps, where am I supposed to walk?
And I'm guessing this is in the arrow is the entrance?

Sorry if this seems a bit weird, but I'm a bit of a control freak :D
Cheers!

• Iepstra
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13:51
somebody121 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:45:
Hey guys - I was wondering if somebody could help me understand a minute what's the current situation when picking up the car. I see that only 1 person is allowed in (although from the pics from Flatline____ I see one person sitting in the car :D ). Can the person driving me to the terminal come in, or should he/she stay outside the gates? And from the gate I see on google maps, where am I supposed to walk?
And I'm guessing this is in the arrow is the entrance?

Sorry if this seems a bit weird, but I'm a bit of a control freak :D
Cheers!
The actual entrance is just a bit further around the corner near where your arrow starts. The waving Tesla flags are giving the final directions.

You are allowed to park your car inside the gate. The person driving you can wait there. One person is allowed in the tent where you do the paperwork. You are given directions to your car on the terrain. From that point your driver can rejoin you so you can check the car with the two of you.

When everything is ok with the car you just drive to the gate, be nervous to hit it upon leaving, forget you are crossing an unguarded railway and than you can breathe more freely and it’s all yours.

• somebody121
  • Laatst online: 29-12-2020
Iepstra schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:42:
[...]

The actual entrance is just a bit further around the corner near where your arrow starts. The waving Tesla flags are giving the final directions.

You are allowed to park your car inside the gate. The person driving you can wait there. One person is allowed in the tent where you do the paperwork. You are given directions to your car on the terrain. From that point your driver can rejoin you so you can check the car with the two of you.

When everything is ok with the car you just drive to the gate, be nervous to hit it upon leaving, forget you are crossing an unguarded railway and than you can breathe more freely and it’s all yours.
Thank you so much! Very much appreciated. I may be with 4 people as from there we're gonna split off, but if they stay in their car, I should be fine to then grab the car with just my SO once I dealt with the paperwork.

• lennon
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 27-05 13:38
Gisteren om 14.00 uur eindelijk mijn M3P mogen ophalen. De auto is zeer goed afgewerkt. Geen puntjes kunnen vinden. Gelukkig ook de nieuwe koplampen :). Ben benieuwd wanneer daarvoor updates komen. Al met al zeer tevreden Tesla rijder geworden.

KahN

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-06 14:56

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

lennon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:48:
Gisteren om 14.00 uur eindelijk mijn M3P mogen ophalen. De auto is zeer goed afgewerkt. Geen puntjes kunnen vinden. Gelukkig ook de nieuwe koplampen :). Ben benieuwd wanneer daarvoor updates komen. Al met al zeer tevreden Tesla rijder geworden.
Opgelet!
@Elonmusk
All Tesla cars delivered in the final three days of the year will get three months of the Full Self-Driving option for free. Delivery & docs must be fully complete by midnight Dec 31st.
https://twitter.com/elonmusk/status/1344044584712728581?s=20

8555Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Mitsubishi SRK 35 ZS-WT | Gasloos

• lennon
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 27-05 13:38
Leuk, ben benieuwd! Zal wel in de V11 update zitten dan.

KahN

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-06 19:45
Is voornamelijk voor de Amerikaanse markt, FSD functies zijn hier nihiel

• SXZ
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23-04 07:27
Een paar weken terug heb ik voor het ophalen van mij SR+ de originele Tesla All Weather automatten gekocht bij Mattenloods. Ze zitten super goed. Zojuist een mailtje gehad kortingscode op deze matten: EINDEJAARSKNALLER. Voor mij is het net te laat, maar voor iemand anders die het kan profiteren.

• CJ143
  • Laatst online: 07-06 09:05
Nieuw in de Tesla wereld. 12-12-20 in Groningen een m3 besteld uit snel leverbaar. Een rode lr-awd met trekhaak. Werd de 28e geleverd in A.dam. Las na het bestellen op Tweakers dat er een nieuw model zou zijn. Tesla centrum Groningen de 15e gebeld om meer info. Zij hebben razendsnel gereageerd en ervoor gezorgd dat ik het nieuwe model kreeg met de warmtewisselaar, nieuwe koplampen en zwarte lijsten. Ook nog geregeld dat ze hem naar Groningen kregen en de 28e afgeleverd bij vdValk in Zuidbroek. Hulde voor deze geweldige service. En ik rij nu met een grote grijns in die rode Tesla! Verzekerd bij Univé en geen probleem met beveiliging. Thuis helemaal opgeladen en inmiddels 400km gereden. Batterij nog lang niet leeg maar nu staat hij weer aan de lader naar helemaal vol met 11 kWh per uur. Gewoon elke keer 100% laden volgens Tesla. Dat kan met het nieuwe type accu, schijnt zelfs beter te zijn dan steeds tot 80%.
En de Tesla zelf. Prachtig, geen afwijkende naden, glazen dak tiptop en ook mooi aansluitend. Slechts 1 klein lijm vlekje op de voorruit. Kortom, een blijde rijder. En inmiddels al 2 updates gehad,
Dank allen voor alle kennis en ervaringen die jullie hier gewisseld hebben!

• Kingpin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:37
CJ143 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:29:
Nieuw in de Tesla wereld. 12-12-20 in Groningen een m3 besteld uit snel leverbaar. Een rode lr-awd met trekhaak. Werd de 28e geleverd in A.dam. Las na het bestellen op Tweakers dat er een nieuw model zou zijn. Tesla centrum Groningen de 15e gebeld om meer info. Zij hebben razendsnel gereageerd en ervoor gezorgd dat ik het nieuwe model kreeg met de warmtewisselaar, nieuwe koplampen en zwarte lijsten. Ook nog geregeld dat ze hem naar Groningen kregen en de 28e afgeleverd bij vdValk in Zuidbroek. Hulde voor deze geweldige service. En ik rij nu met een grote grijns in die rode Tesla! Verzekerd bij Univé en geen probleem met beveiliging. Thuis helemaal opgeladen en inmiddels 400km gereden. Batterij nog lang niet leeg maar nu staat hij weer aan de lader naar helemaal vol met 11 kWh per uur. Gewoon elke keer 100% laden volgens Tesla. Dat kan met het nieuwe type accu, schijnt zelfs beter te zijn dan steeds tot 80%.
En de Tesla zelf. Prachtig, geen afwijkende naden, glazen dak tiptop en ook mooi aansluitend. Slechts 1 klein lijm vlekje op de voorruit. Kortom, een blijde rijder. En inmiddels al 2 updates gehad,
Dank allen voor alle kennis en ervaringen die jullie hier gewisseld hebben!
Dagelijks tot 100% opladen geldt alleen voor de LFP batterij (in de MIC SR+), niet voor de LR.

• CJ143
Volgens Tesla medewerker ook voor de M3lr. Heb het nog even nagetrokken. Schijnt zelfs een tweet van Elon over te zijn.

• CJ143
Ook in de app is het lijntje tot 80% verdwenen. Heb zelf een laadpaal tot 11kWh. Tesla staat nu op 538 km en nog 10 minuten te gaan

• iamclose
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-05 20:01
Heb de 29e mijn M3P mogen ophalen. Wat een fijne auto!
Iemand al iets gehoord over wanneer de 3 maanden FSD optie geactiveerd wordt?

• hutch
  • Laatst online: 13-06 08:59
Ook ik ben overgestapt naar elektrisch rijden. Gisteren bij de Koopman Terminal in Amsterdam mij Model 3 LR opgehaald (voorraadmodel MY21). De paar vlekjes en lijmrestjes die er op zaten zijn ter plaatse netjes verwijderd. Tot op heden erg onder de indruk!

• Magnat
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:27
iamclose schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:56:
Heb de 29e mijn M3P mogen ophalen. Wat een fijne auto!
Iemand al iets gehoord over wanneer de 3 maanden FSD optie geactiveerd wordt?
Ik heb mijn M3 LR gisteren opgehaald en FSD werkt. Je moet het wel aanzetten in de settings.

• slevin063
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 22-03 22:14
I also got mine without FSD on 30th December and FSD just got enabled in the app(visible under upgrades>Puchased)

• Inspired
CJ143 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:52:
Ook in de app is het lijntje tot 80% verdwenen. Heb zelf een laadpaal tot 11kWh. Tesla staat nu op 538 km en nog 10 minuten te gaan
Als je het lijntje verplaatst heb je geen daily/trip streepjes? Dat is wel gek. De LR heeft geen LFP accu. Tot 100% laden en lang laten staan is dan volgens mij niet goed. Er komen wel wat LRs met een chinese LG accu maar dit is geen LFP accu zoals in de SR+.

• CJ143
Net nog even gekeken, maar heb inderdaad wel die streepjes. Zal me er nog eens in verdiepen en zal de uitkomst hier plaatsen.

• DS7
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 19:03
CJ143 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:48:
Volgens Tesla medewerker ook voor de M3lr. Heb het nog even nagetrokken. Schijnt zelfs een tweet van Elon over te zijn.
Ik zou het toch niet zomaar doen. Waarschijnlijk heb je de LG accu en dat lijkt op papier geen voordeel te zijn. Type E5D? De accu van panasonic hebben ze moeten knijpen omdat anders iedereen met een LG zou gaan klagen.

Voor zover mij bekend is er niets veranderd aan het laadadvies met de LR.

• alionfire
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11:31

[Afbeelding]
Waar heb je de velgen laten spuiten? Ziet er mooi uit!

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Inspired
DS7 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Ik zou het toch niet zomaar doen. Waarschijnlijk heb je de LG accu en dat lijkt op papier geen voordeel te zijn. Type E5D? De accu van panasonic hebben ze moeten knijpen omdat anders iedereen met een LG zou gaan klagen.

Voor zover mij bekend is er niets veranderd aan het laadadvies met de LR.
Panasonic is vziw niet “geknepen”. Die heeft ook een iets hogere rated range @ 100% en kan sneller laden. De LRs met LG hebben ook gewoon een paar minder kWhs.

[Voor 4% gewijzigd door Inspired op 01-01-2021 21:22]

• willyfreak
Vooralsnog is er ontzettend veel speculatie omtrent de E3D en de E5D, de tijd zal het leren wat de exacte verschillen zijn...

Vooralsnog lijkt de E5D het nieuwe type van LG te zijn, we gaan kijken of deze ook op langer termijn juist beter, gelijk of minder presteert.

Een van de aannames die gemaakt wordt is dat deze momenteel langzamer laadt omdat Tesla hier ook eerst meer info over wil hebben en het met een software-update in de toekomst rechtgetrokken wordt.

Blijft lastig om goed te filteren wat er allemaal op forums gezegd wordt (met een goede onderbouwing) en de feiten van aannames te onderscheiden.

[Voor 6% gewijzigd door willyfreak op 01-01-2021 21:43]

• CJ143
Vincode : 5 yj3e7e8mf. Welke accu zou dat dan zijn?

• DS7
CJ143 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:11:
Vincode : 5 yj3e7e8mf. Welke accu zou dat dan zijn?
Kenteken invoeren op rdw.nl en dan bij variant kijken: E3D is pana, E5D is LG.

• CJ143
Ik heb dus de Panasonic accu. E3D. Vandaar dat tesla service centrum zegt gewoon volledig laden als je thuis staat en dus alle tijd heb?

• DS7
CJ143 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:09:
Ik heb dus de Panasonic accu. E3D. Vandaar dat tesla service centrum zegt gewoon volledig laden als je thuis staat en dus alle tijd heb?
Nee, want dat is dezelfde als voorheen. 90% aanhouden.

Als hij softlocked is, dan zou je 95% kunnen overwegen. Omdat dat feitelijk nog steeds ong 90% is.

• Inspired
@willyfreak op TMC staat redelijk wat info.

Veel mensen hadden geen keuze dus die kunnen er toch niks mee. Als je nu nog een 8% model zou gaan kopen zou ik sowieso de Panasonic versie pakken. Meer kWhs en snellere SuC speed. De LG is overigens niet nieuw. Zit al een tijd in de MIC LRs. De LG leveren ze ook niet in de US uit. Ze lijken de extra voorraad te dumpen in de EU.

Performance modellen krijgen allemaal wel de Panasonic. Geeft ook wel iets aan imho.

Bij beide is max 90% beter. Zelfs nog wat lager als je het toch niet nodig hebt. 70% zal nog minder degradatie opleveren. Bij lange ritten kun je prima hoger. Tesla heeft weinig extra bruto capaciteit dus 100% is ook bijna 100%. Andere merken houden meer bruto capaciteit aan waardoor tot 100% laden minder een issue is.

[Voor 25% gewijzigd door Inspired op 02-01-2021 07:59]

• Flatline____
Inspired schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 07:56:
@willyfreak op TMC staat redelijk wat info.

Veel mensen hadden geen keuze dus die kunnen er toch niks mee. Als je nu nog een 8% model zou gaan kopen zou ik sowieso de Panasonic versie pakken. Meer kWhs en snellere SuC speed. De LG is overigens niet nieuw. Zit al een tijd in de MIC LRs. De LG leveren ze ook niet in de US uit. Ze lijken de extra voorraad te dumpen in de EU.

Performance modellen krijgen allemaal wel de Panasonic. Geeft ook wel iets aan imho.

Bij beide is max 90% beter. Zelfs nog wat lager als je het toch niet nodig hebt. 70% zal nog minder degradatie opleveren. Bij lange ritten kun je prima hoger. Tesla heeft weinig extra bruto capaciteit dus 100% is ook bijna 100%. Andere merken houden meer bruto capaciteit aan waardoor tot 100% laden minder een issue is.
De E3D Panasonic is op papier misschien beter, en irl op sommige aspecten ook echt, zoals accu capaciteit. Maar check even deze vid voordat je conclusies trekt en de E3D zo stellig aanraadt.

In de praktijk blijkt de E5D namelijk een behoorlijk voordeel in de kou te hebben. Meer kw’s bij <50% soc (E5D LR is effectief sneller dan E3D P!) plus meer consistente suc snelheid, beide bij <15 graden C accu temp en ~1 graad C buitentemp. Regen tijdens rijden is ook beter.

-edit-
Dit zijn de beschikbare vermogens bij deze accu temp, afgezet tegen soc:

[Voor 15% gewijzigd door Flatline____ op 02-01-2021 10:41]

• DS7
Flatline____ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:30:
[...]

De E3D Panasonic is op papier misschien beter, en irl op sommige aspecten ook echt, zoals accu capaciteit. Maar check even deze vid voordat je conclusies trekt en de E3D zo stellig aanraadt.

In de praktijk blijkt de E5D namelijk een behoorlijk voordeel in de kou te hebben. Meer kw’s bij <50% soc (E5D LR is effectief sneller dan E3D P!) plus meer consistente suc snelheid, beide bij <15 graden C accu temp en ~1 graad C buitentemp. Regen tijdens rijden is ook beter.

[YouTube: 2021 Model 3 Performance cold weather issues]

-edit-
[Afbeelding]
Accu lekker opgewarmd houden dan. ;)

• Flatline____
DS7 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Accu lekker opgewarmd houden dan. ;)
Idd :)

Workaround is het selecteren van een suc locatie als je gaat rijden. Batterij warmt dan op, zodat je dit voorkomt.

• willyfreak
Flatline____ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:30:
[...]

[YouTube: 2021 Model 3 Performance cold weather issues]

-edit-
[Afbeelding]
Ik heb het filmpje nog niet kunnen kijken, maar ik ben benieuwd of de accu dan ook bij lagere temperaturen zijn range langer vasthoud, dat is in Nederland dan wel erg fijn. Dat je range niet zo zwaar dipt bij koud weer...

En om nou iedere keer een paar honderd kilo aan batterijen te verwarmen noem ik nou ook niet echt energiezuinig/ kosten efficient. vooral als je niet aan een laadpaal hangt.

Het blijven in iedergeval 2 verschillende accu’s met ieder zijn eigenschappen waar de èèn op het ene vlak beter presteert en de ander op een ander vlak, zoals dit bericht ook bevestigd.

Ik vind het in iedergeval nog niet eens zo erg om de E5D te hebben, is toch weer een nieuwere accu en vaak is nieuw ook weer beter omdat die verder door ontwikkeld is (ook weer een aanname, we gaan uiteindelijk de verschillen in de praktijk moeten meemaken)...

[Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 02-01-2021 19:28]

• willyfreak
Dubbelpost

[Voor 98% gewijzigd door willyfreak op 02-01-2021 19:26]

• DS7
willyfreak schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb het filmpje nog niet kunnen kijken, maar ik ben benieuwd of de accu dan ook bij lagere temperaturen zijn range langer vasthoud, dat is in Nederland dan wel erg fijn. Dat je range niet zo zwaar dipt bij koud weer...

En om nou iedere keer een paar honderd kilo aan batterijen te verwarmen noem ik nou ook niet echt energiezuinig/ kosten efficient. vooral als je niet aan een laadpaal hangt.

Het blijven in iedergeval 2 verschillende accu’s met ieder zijn eigenschappen waar de èèn op het ene vlak beter presteert en de ander op een ander vlak, zoals dit bericht ook bevestigd.

Ik vind het in iedergeval nog niet eens zo erg om de E5D te hebben, is toch weer een nieuwere accu en vaak is nieuw ook weer beter omdat die verder door ontwikkeld is (ook weer een aanname, we gaan uiteindelijk de verschillen in de praktijk moeten meemaken)...
De E3D Performance heeft een nog nieuwere accu.

Voor een deel is het denk ik ook gewoon software optimalisatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Runescom
Iedereen zijn M3 op tijd geleverd in 2020? :-)

Give 2 Get

• minimal_sjoerdt
  • Laatst online: 05-03 09:23
Afgelopen zaterdag mijn velgen laten dippen.

Omdat het een lease auto betrof wilde ik het tzt ook weer goed kunnen verwijderen. Plastidippen is daarbij een goede en goedkope oplossing las ik op verschillende plekken. Hoop dat het lang genoeg en mooi blijft zitten. Ik ben er in ieder geval content mee. Als ik je kan helpen aan adres stuur me dan maar een DM.
Thomason schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:46:
[...]

Toevallig al uitgezocht waar je de 19" wil gaan coating en wat dit mag gaan kosten?

Morgen middag ook de LR op gaan halen in het wit. Wil ook graag gaan voor de wit-zwart combi.

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Zal dit topic nu niet enorm gaan inkakken? Gezien de 12% bijtelling over € 40.000 en de 22% over de rest wordt het allemaal wel een stuk minder interessant voor de gemiddelde leaserijder verwacht ik.

• DS7
joblamie schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:58:
Zal dit topic nu niet enorm gaan inkakken? Gezien de 12% bijtelling over € 40.000 en de 22% over de rest wordt het allemaal wel een stuk minder interessant voor de gemiddelde leaserijder verwacht ik.
Een beetje leuke BEV wordt zo wel te duur in de bijtelling. Je zit zo al snel aan 16% bijtelling, terwijl de kostenstructuur van een BEV t.o.v. een ICE heel anders is en veel meer in de aanschafprijs zit.

Maar goed, de overheid geeft geen zak om het milieu als ze er niet aan kunnen verdienen.

• Inspired
Verkopen zullen zeker minder zijn. Maar er zullen nog genoeg kiezen voor een BEV denk ik. Alleen al als je wat vermogen wilt is een BEV nog steeds interessant.

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:14
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:15:
[...]
...
Maar goed, de overheid geeft geen zak om het milieu als ze er niet aan kunnen verdienen.
Andersom geschreven: als milieu jou als leaserijder aan het hart ging, had je maling aan de koers van de roverheid, stopte je met leasen en kocht je zelf een BEV...of ging dichterbij je werk wonen 🤔

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:10
Apart.... leasen is dus slecht voor het milieu? ;)

SPECS

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:14
stylezzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:55:
Apart.... leasen is dus slecht voor het milieu? ;)
Na 4 jaar de auto dumpen... gedreven door voordelen ten koste van de samenleving... weinig goeds aan toch?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-06 16:59
Ik heb de aanschaf een jaar uitgesteld ondanks de bijtelling. En ik hoop dat er een prijsdaling komt die er op inspeelt. Dat zou de hogere bijtelling weer wat compenseren. In principe zou de in waarde gedaalde dollar al een prijsdaling mogelijk maken voor Tesla. En heel misschien voor einde jaar nog een M3 geleverd uit Giga Berlin?

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:10
NielsTn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Na 4 jaar de auto dumpen... gedreven door voordelen ten koste van de samenleving... weinig goeds aan toch?
We doen niet allemaal 10 jaar met een auto denk ik dan, althans ook de auto van mijn vrouw ruilen we ook om de paar jaar in? En de samenleving kost het geen cent, ik betaal alleen minder belasting maar dat compenseert de BTW verliezen omdat de auto niet door een particulier gekocht is. (daarvoor is de bijtelling ooit bedacht)

SPECS

Pagina: 1 ... 358 ... 361 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True