Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• adogterom
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:57
Obelixxx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:40:
[...]

Heb je hem al opgehaald?
Er zijn me nml matten beloofd, maar ik vraag me af of ze verzorgen dat Tesla die vandaag in de auto legt, of dat ik ze per post krijg / had moeten krijgen?
de 8e heb ik hem mogen ophalen.

bij mij geen matten, heb ze zelf bij Justcarpets besteld.

• Obelixxx
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 23:47
adogterom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:46:
[...]

Ook bij Hitachi geleased?

• adogterom
yep

• Obelixxx
Gelukkig heb ik een email waarin dit verteld wordt.
Ik zal ze er aan (proberen te ) houden.

• WaSm
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 16:52
Obelixxx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:40:
[...]

Heb je hem al opgehaald?
Er zijn me nml matten beloofd, maar ik vraag me af of ze verzorgen dat Tesla die vandaag in de auto legt, of dat ik ze per post krijg / had moeten krijgen?
Heb anders nog wel een mattenset liggen die voor een zachte prijs weg mag ;)

Mijn M3 krijgt aal weather matten vandaar dat de zachte warme matten de verkoop in gaan.

• minimal_sjoerdt
  • Laatst online: 18-01 08:54
adogterom schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:46:
[...]

Benieuwd welke matten bij Just Carpets je besteld hebt. De all-wheather matten toevallig?

• adogterom
minimal_sjoerdt schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:07:
[...]

Benieuwd welke matten bij Just Carpets je besteld hebt. De all-wheather matten toevallig?
ik heb de type 2 luxe velours (zwart) genomen. zien er echt super netjes uit, en passen perfect.

• M13z1
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 11-01 21:20
Vreemd is dat mijn afspraak niet verschoven is voor de 23e (M3P) !?

• Frankie1979
  • Laatst online: 15-01 13:53
M13z1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:01:
Vreemd is dat mijn afspraak niet verschoven is voor de 23e (M3P) !?
Die van mij ook (nog) niet.... nu maar hopen dat dit bericht ook niet komt :/

De Glovis Sun is wederom van de radar, dus hopelijk stuk dichterbij Zeebrugge.

• RRRay
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 04-01 09:36
Frankie1979 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:38:
[...]

• ChrisRobinson
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 12-01 16:29
[...]

Zie 'm nog op de radar, knalt met 17,6 knots richting Zeebrugge (ETA 18-12, 19u20)

• Frankie1979
ChrisRobinson schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:51:
[...]

Zie 'm nog op de radar, knalt met 17,6 knots richting Zeebrugge (ETA 18-12, 19u20)
Betaalde site/app?

• ChrisRobinson
Zeker. Ben een zeiler, dus gebruik het niet alleen om Tesla boten te volgen ;)

• factor15
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18:49
Gisterochtend mijn SR+ opgehaald in Amsterdam. Het was niet erg druk en, leuk om al die gelijkende kentekens bij elkaar te zien. Auto op het oog prima. Accu was voor 40% vol en we moesten een flinke omweg maken om een huurauto in te leveren dus meteen geladen in Breukelen.
Bij de eerste laadpaal lukte het niet en dacht al dat ik iets niet goed deed maar toen verhuisd naar een andere paal waar het wel lukte. In Breukelen ook meerdere net afgehaalde M3’s uit dezelfde kenteken reeks. Het rijdt in ieder geval geweldig en het infotainment en cruise control zijn een verademing na een maand in een Toyota.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

• Frankie1979
Weet iemand of de Model 3 (zonder de full driving service) ook verkeersborden met maximum snelheden herkent en weergeeft?

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:58
Frankie1979 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:12:
Weet iemand of de Model 3 (zonder de full driving service) ook verkeersborden met maximum snelheden herkent en weergeeft?
Ja. “Helaas” wel. Hij past ook de AP/TACC aan. Soms pakt hij borden van een parallelweg die dus niet kloppen voor de hoofdrijbaan.

[Voor 17% gewijzigd door Inspired op 16-12-2020 12:49]

• hdz200
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-01 16:42
Glovis sun
shipfix.com/ship/glovis-sun_IMO-9749568

Lydden
shipfix.com/ship/lydden_IMO-9782091

• M13z1
[...]

Ik vermoed dat wij op de Lydden staan (845xxx VIN)?

• Frankie1979
M13z1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:45:
[...]

Ik vermoed dat wij op de Lydden staan (845xxx VIN)?
Vin 843 ik

• Darkwings
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:03
Zojuist gebeld dat LR afhalen op de 18 verzet moest worden. Kon zelf kiezen wanneer, vanaf 22 (dus dat is 'm geworden natuurlijk).

Volgens de medewerker geen vertraging van de boot, maar duurt door "omstandigheden" alles wat langer in de haven.

• DiscoNootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 00:43
Darkwings schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:56:
Zojuist gebeld dat LR afhalen op de 18 verzet moest worden. Kon zelf kiezen wanneer, vanaf 22 (dus dat is 'm geworden natuurlijk).

Volgens de medewerker geen vertraging van de boot, maar duurt door "omstandigheden" alles wat langer in de haven.

Dan zal ik ook wel een telefoontje krijgen... Balen ik zat er echt op te wachten..

• WaSm
De Tesla is onderweg !!!

Arval levert de auto binnen nu en een half uur af bij mij thuis.

Leuk om de M3 te kunnen volgen. Hij is namelijk al gekoppeld ;)
(ik zal maar geen gekke toeren uithalen met de medai in de auto :))

Koplampen BIJNA in zicht !!!

• Flatline____
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16:02
Levering van mijn auto (M3LR) is uitgesteld van komende vrijdag naar volgende week woensdag. Was te verwachten, maar toch :/

En hij staat op zeker op de Lydden nu...

[Voor 19% gewijzigd door Flatline____ op 16-12-2020 17:39]

• Dave acc
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik hoop dat ik geen bericht krijg dan, ik mag vrijdag de 18e om 14:30. Nog geen belletje of sms/ mail gehad

• DiscoNootje
Dave acc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:17:
Ik hoop dat ik geen bericht krijg dan, ik mag vrijdag de 18e om 14:30. Nog geen belletje of sms/ mail gehad
Wacht jij ook op een M3LR?

• Dave acc
Shit, 20 minuten na mijn bericht alsnog gebeld. Te druk met de maatregelen. Nu de 22e om 10:00

• Dave acc
Het is een M3LR

• Jalapenos
  • Laatst online: 06-01 12:55
Op welke boot staan jullie LR’s? Ik zie dat Lydden pas morgenochtend vroeg aankomt in A’dam. Wellicht is dat de reden.

Ik heb nog geen bericht gehad voor
mijn aflevering (za einde middag), mijn LR staat op de Lydden.

• Dave acc
Geen idee op welke boot hij staat, zou ook niet weten hoe ik Dat zou moeten weten. Heb alleen mijn RN via sms, en mijn kenteken via de LM, ik heb geen VIN ontvangen

• tvanorsouw
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 08-01 15:56
Ik ben ook aan het wachten op een M3LR (levering staat gepland voor de 21ste) en tot op heden nog geen bericht gehad. Ik denk dat bij degene waarvan de levering wordt uitgesteld de auto's op de Glovis Sun staan. De Lydden is volgens mij wel op tijd en ik denk dat die leveringen niet uitgesteld worden.

Maar goed dit is wel denk en giswerk.

• Anudeeps
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08-01 20:13
Kan iemand die al een LR in ontvangst heeft wat de kWh aan accu heeft? Oorspronkelijk 75kwh. Maar hoor op verschillende fora 78 of zelfs 82kwh voor 2021 model uit USA.

• RRRay
tvanorsouw schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:20:
Ik ben ook aan het wachten op een M3LR (levering staat gepland voor de 21ste) en tot op heden nog geen bericht gehad. Ik denk dat bij degene waarvan de levering wordt uitgesteld de auto's op de Glovis Sun staan. De Lydden is volgens mij wel op tijd en ik denk dat die leveringen niet uitgesteld worden.

Maar goed dit is wel denk en giswerk.
De Lydden zou eerst rechtstreeks naar A’dam gaan en de 14e arriveren bij Koopman. Nu is ze via Zeebrugge gegaan en ligt ze voor anker 20nm buiten IJmuiden en mag ze blijkbaar ‘s ochtends de 18e pas komen lossen. De reden achter het verschuiven van de afspraken is dus de vertraagde binnenkomst van de Lydden.

• RRRay
Anudeeps schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:20:
Kan iemand die al een LR in ontvangst heeft wat de kWh aan accu heeft? Oorspronkelijk 75kwh. Maar hoor op verschillende fora 78 of zelfs 82kwh voor 2021 model uit USA.
Met name benieuwd naar de verschillen in ervaring tussen de E3D (Panasonic batterij) en de E5D (LG batterij) van de LR. Je kan deze code terugvinden op de RDW website door invullen van je kenteken. Beide versies hebben in het 2021 model in ieder geval een WLTP van 580km.

• RRRay
Van ander forum afgeplukt:

• Wouter_S
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-01 19:16
WaSm schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
De Tesla is onderweg !!!

Arval levert de auto binnen nu en een half uur af bij mij thuis.

Leuk om de M3 te kunnen volgen. Hij is namelijk al gekoppeld ;)
(ik zal maar geen gekke toeren uithalen met de medai in de auto :))

Koplampen BIJNA in zicht !!!
Vandaag een telefoontje van Arval gekregen dat mijn M3LR op 22 december afgeleverd gaat worden. Hoe bevalt het tot nu?

• ChrisRobinson
Ah boeiend. Ik heb volgens RDW de ED5, dus LG. Zodra ik dat ding heb zal ik mijn ervaringen delen

• WCM
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16-01 00:19
Vandaag mijn MiC SR+ opgehaald in Amsterdam. Ik ben blij met de nieuwe koplampen; ze geven een mooi lichtbeeld. De wagen zag er puik uit met keurige naden etc. Wel een krasje op het bijrijdersportier. Even naar de witte tent gereden en daar werd het streepje eruit gepoetst. Heel vriendelijke mensen.
Verleden jaar december heb ik ook een M3 gehad. Ik vind dat de MiC stiller is op de snelweg, zeker bij 120-130 km/h. Daarnaast slaan zowel de portieren als de achterklep meer solide en met een dof geluid dicht. Zelfs m'n vrouw viel het op. Dat wil wat zeggen ;)
Kleine opvallendheden: het tapijt in de kofferruimte is iets dikker en er zit nu een fatsoenlijk lusje voor de noodvergrendeling van de laadstekker.

En dan het rijden: bij vertrek was de SoC 132 km. Op het gemakje dus naar Breukelen, inclusief voorverwarmen van de accu. Het viel me op dat zowel links als rechts bij het streepje van regenereren/accellereren veel puntjes bleven staan. De accu was dus echt koud. Bij de SuC aangekomen met 12%, was de laadsnelheid maximaal 40KW. Volgens een hiervoor genoemd Duits forum heeft het te maken met de BMS kalibratie. Aanbevolen wordt om de auto tot onder 10% te rijden en dan volledig op te laden. Dat ga ik nu maar doen. Softwareversie is nu 2020.44.25. Er is al aangekondigd dat er ook bijgewerkte software voor het BMS komt. Zou mooi zijn. Potentieel is de LFP accu goed voor hogere laadsnelheden dan de Panasonic accu van de SR+. Dat belooft dus nog wat.
Morgen een ritje met kerstpakketten voor collega's door het land, dus dan kan ik mooi de auto uitproberen op de lange afstand. Superchargen is wel nodig. Hopelijk gaat dat sneller na de kalibratie van de accu.
Ik zal dit forum wel een beetje in de gaten blijven houden, maar zal me verplaatsen naar het reguliere Model 3 topic.
Veel en veilig rijplezier allemaal!

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

• Gijs22
  • Laatst online: 19-01 21:03
Tot op heden staat de aflevering van mijn M3LR nog gepland op vrijdag 18 december a.s. om 15:00 uur, maar als ik de berichtgeving zie, zou ik morgenochtend wel eens een telefoontje kunnen krijgen.. Fingers crossed!

• minimal_sjoerdt
Morgenochtend om 10.30 staat de levering van mijn M3LR gepland. Tot op heden toe nog niets gehoord. Ga ervan uit dat ik gewoon kan halen. Anders heb ik wel pech want moet morgenochtend eerst mijn voorloper droppen en dan een uur met trein naar Amsterdam. Fingers crossed idd.

• JohnBeer1
  • Laatst online: 17-12-2020
Gijs22 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:05:
Tot op heden staat de aflevering van mijn M3LR nog gepland op vrijdag 18 december a.s. om 15:00 uur, maar als ik de berichtgeving zie, zou ik morgenochtend wel eens een telefoontje kunnen krijgen.. Fingers crossed!
Spannend, afwachten pic.

• ChrisRobinson
minimal_sjoerdt schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:18:
Morgenochtend om 10.30 staat de levering van mijn M3LR gepland. Tot op heden toe nog niets gehoord. Ga ervan uit dat ik gewoon kan halen. Anders heb ik wel pech want moet morgenochtend eerst mijn voorloper droppen en dan een uur met trein naar Amsterdam. Fingers crossed idd.
Erg benieuwd (ook naar de looks), let us know!

• SXZ
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-01 19:26
Vandaag de SR+ opgehaald in Amsterdam. Was redelijk rustig en het terrein stond ook niet vol met auto's. Even om de witte auto gelopen, maar geen gekkigheid gezien, alleen bij de wielkasten wat modderspetters. Verder was een raam van het achterportier niet helemaal dicht. Ondanks het prachtige weer was de auto nat, dus beoordelen op krassen en lakschade ging even niet.
In de auto stond de radio al aan en was de vloerkleed bij de bestuurder vies. Er zat ook een krasje op de middenconsole waar de sleutelpasjes lagen. Van deze kleine puntjes heb ik geen melding gemaakt, want ik zag ook niet in een oranje hesje lopen. Maar goed, ik ben blij dat ik de auto kon ophalen.

Wat mij is opgevallen:
- Nieuwe type koplampen;
- Een frunk waar je inklapbare haakjes kan bevestigen;
- In de rubberen strip tussen achterruit en kofferklep zitten gaatjes, wat ook in de refresh modellen zijn toegepast;
- Bij het rijden, boven de 80km/uur, hoor ik een sissend geluid rechtsachter;
- Kilometerstand was 11 of 12 km bij het ophalen. Ik heb het teruggerekend, want ik wist eerst niet waar het stond;
- Er was nog een range van 110 km over;
- Laden in Badhoevedorp was tussen de 21-33 kW/h. Het begon bij 1 uur en 5 minuten om volledig op te laden, maar na 1 uur duurde het nog 45 min.

Succes voor degene die het nog op moeten halen!

[Voor 6% gewijzigd door SXZ op 16-12-2020 23:51]

• WaSm
Wouter_S schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:58:
[...]

Vandaag een telefoontje van Arval gekregen dat mijn M3LR op 22 december afgeleverd gaat worden. Hoe bevalt het tot nu?

Gisteren keurig door de LM afgeleverd aan huis. Geladen bij de SuC in Naarden door de chauffeursdienst, maar helaas niet helemaal vol ::( #achteraf

De eerste look van de auto is prima / ok. Alles eens uitgelegd gekregen (gekozen van plaatjes en nooit gereden :) net als mijn Seat Leon destijds).

CHECK : nieuwe koplampen (bolletje te zien) #tannhauserVoorDeGeinteresseerden

Heerlijk licht (zegt ook een ervaren Tesla gebruikster, die oude lampenn in haar vaders auto hebben).

Vannacht - na een paar ritjes met mijn zoons - aan de oplader gehangen hier in de straat :S
Waar de SuC zo’n 170-180 km/uur laadde - zag ik op de app - laadt de paal om de hoek slechts met 70 km/uur. Een nachtje zou voldoende moeten zijn voor de volledige lading ... maar vanmorgen nog niet vol. #logischMet1KM/UUR

Vandaag een ritje door de polder om een setje ChromeDelete op te halen. In het weekend de Tesla M3 verder pimpen naast de all weathermatten. Mat middenconsole en vervanging voor de Aero wielen (doppies) zijn bijna onderweg. Samsung T7 1TB is geformateerd en voorzien van de nodige muziek en geconfigureerd voor video beelden (alleen nog ff in de auto aansluiten ;-))

Tot nu toe veel lol van de auto en trotse Tesla rijder sinds gisteren. Het is echt anders dan de vorige (lease)autos die ik mocht rijden :D

• tmaniac
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:21
WaSm schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:06:
[...]
...
Vandaag een ritje door de polder om een setje ChromeDelete op te halen. In het weekend de Tesla M3 verder pimpen naast de all weathermatten. Mat middenconsole en vervanging voor de Aero wielen (doppies) zijn bijna onderweg. Samsung T7 1TB is geformateerd en voorzien van de nodige muziek en geconfigureerd voor video beelden (alleen nog ff in de auto aansluiten ;-))...
Het middenconsole ga ik ook wrappen denk ik.
Waar ga jij je wrap halen/bestellen?

• WaSm
tmaniac schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb nu Tesland in het vizier om het middenconsole mat te maken.
Heb echter niet het idee de wrap te kopen voor de middenconsole, maar de 3M plakvaraint (covers ???)

https://www.tesland.com/nl/center-console-cover-set/

[Voor 6% gewijzigd door WaSm op 17-12-2020 10:31]

• Wouter_S
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-01 19:16
WaSm schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:06:
[...]

[Afbeelding]

Gisteren keurig door de LM afgeleverd aan huis. Geladen bij de SuC in Naarden door de chauffeursdienst, maar helaas niet helemaal vol ::( #achteraf

De eerste look van de auto is prima / ok. Alles eens uitgelegd gekregen (gekozen van plaatjes en nooit gereden :) net als mijn Seat Leon destijds).

[Afbeelding]

CHECK : nieuwe koplampen (bolletje te zien) #tannhauserVoorDeGeinteresseerden

[Afbeelding]

Heerlijk licht (zegt ook een ervaren Tesla gebruikster, die oude lampenn in haar vaders auto hebben).

Vannacht - na een paar ritjes met mijn zoons - aan de oplader gehangen hier in de straat :S
Waar de SuC zo’n 170-180 km/uur laadde - zag ik op de app - laadt de paal om de hoek slechts met 70 km/uur. Een nachtje zou voldoende moeten zijn voor de volledige lading ... maar vanmorgen nog niet vol. #logischMet1KM/UUR

Vandaag een ritje door de polder om een setje ChromeDelete op te halen. In het weekend de Tesla M3 verder pimpen naast de all weathermatten. Mat middenconsole en vervanging voor de Aero wielen (doppies) zijn bijna onderweg. Samsung T7 1TB is geformateerd en voorzien van de nodige muziek en geconfigureerd voor video beelden (alleen nog ff in de auto aansluiten ;-))

Tot nu toe veel lol van de auto en trotse Tesla rijder sinds gisteren. Het is echt anders dan de vorige (lease)autos die ik mocht rijden :D
Leuk! Veel plezierige kilometers gewenst! Waar had je die instructies voor het formatteren van je Samsung T7 ook al weer vandaan gehaald?

• Tjenok
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:20
RRRay schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:39:
[...]

Met name benieuwd naar de verschillen in ervaring tussen de E3D (Panasonic batterij) en de E5D (LG batterij) van de LR. Je kan deze code terugvinden op de RDW website door invullen van je kenteken. Beide versies hebben in het 2021 model in ieder geval een WLTP van 580km.
Ah, dat is dus het verschil. Al meerdere malen gevraagd op dit forum maar nog geen antwoord gehad.

• Tjenok
Wow, wat zijn die LFP batterijen zwaar! Mijn LR RWD heeft een massa rijklaar van 1.801 kg en de MIC SR+ heeft een massa rijklaar van 1.825 kg.

• WaSm
Wouter_S schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:45:
[...]

Leuk! Veel plezierige kilometers gewenst! Waar had je die instructies voor het formatteren van je Samsung T7 ook al weer vandaan gehaald?
Ik heb wat informatie gevonden op :
https://www.autopilotrevi...-setup-sentry-mode-music/

https://teslamotorsclub.c...-music-and-sentry.158518/

https://teslamotorsclub.c...and-music-windows.132130/

Met name de laatste is belangrijk gebleken voor mij.

[Voor 4% gewijzigd door WaSm op 17-12-2020 13:48]

• arko89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-01 14:52
Tjenok schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:54:
Heeft iemand al een 2021 spec in ontvangst genomen? Zo ja, heb je dan ook de nieuwe koplampen? Mijn koplampen blijven zichzelf maar verstellen, dus ik heb de hoop dat ik de nieuwe lampen geïnstalleerd krijg wanneer ik hem naar het servicecenter breng.
Ik heb dit probleem ook, is het een hardware issue of zou het softwarematig zijn? Op internet lees ik van meer mensen die na een update hun lampafstelling kwijt zijn. Jouw lampen zijn vervangen?

• Farr
  • Laatst online: 18-01 18:58
tmaniac schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:24:
[...]

Ik had een wrap besteld die ik niet kan gebruiken omdat ik de refreshed model zal ontvangen.
Wellicht dat je deze wilt overnemen? Ik wil er geen winst op maken dus voor dezelfde prijs mag je hem hebben.

• Farr
  • Laatst online: 18-01 18:58
WaSm schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb nu Tesland in het vizier om het middenconsole mat te maken.
Heb echter niet het idee de wrap te kopen voor de middenconsole, maar de 3M plakvaraint (covers ???)

https://www.tesland.com/nl/center-console-cover-set/
Ik heb matzwarte covers gehaald die ik niet meer kan gebruiken omdat ik de refreshed model zal ontvangen. Zou je deze over willen nemen?

• Tjenok
arko89 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb dit probleem ook, is het een hardware issue of zou het softwarematig zijn? Op internet lees ik van meer mensen die na een update hun lampafstelling kwijt zijn. Jouw lampen zijn vervangen?
Ben wel langsgeweest, maar volgens hen is het een software issue en kan het niet worden opgelost door het vervangen van de koplampen. Ze gaven de tip dat ik een bug report kan invoeren als het weer gebeurt, dan kunnen ze bij Tesla kijken waar het fout gaat. Ook kan je via het servicemenu de lampen zichzelf laten afstellen, belangrijk is dan wel dat je op een vlak stuk weg staat.

• minimal_sjoerdt
Vandaag om 10.30 uur mij M3LR opgehaald. Alles liep perfect. Tijdens de check bleek er een deurpaneel “vuil” te zijn. Bij nader inspectie bleek dit een restant van de lijm te zijn van protectieplastic. Er werd direct actie ondernomen en geprobeerd schoon te maken maar dit hielp niet. Toen is er ter plekke een nieuwe deurpaneel ingezet. Zat 281km range op. Na wegrijden direct even laden getest bij de Suc in Breukelen. Hier haalde ik max 50kwh. Vervolgens door naar Uden (SuC V3) met voorbereide batterij. Hier Ik kon van 65% tot 80% met max 80kwh laden. Het restant tussen de 80% en 100 % nog met ongeveer 25kwh. Komende dagen even onder de 5% batterij scoren en dan dit weekend maar weer even de V3 SuC testen in Uden voor de SuC snelheid.
Door Tesla medewerkers werd gezegd dat de nieuwe koplampen erin zitten. Dit was voor alle 2021 modellen uit USA zo gaf hij aan.
Nu de 19” nog voorzien van een zwarte kleur coating en het is helemaal af. :-)

Al met al genot om in te rijden na 22 jaar diesel auto. Veel rijplezier voor iedereen.

• Thomason
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22:31
minimal_sjoerdt schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:43:
Vandaag om 10.30 uur mij M3LR opgehaald. Alles liep perfect. Tijdens de check bleek er een deurpaneel “vuil” te zijn. Bij nader inspectie bleek dit een restant van de lijm te zijn van protectieplastic. Er werd direct actie ondernomen en geprobeerd schoon te maken maar dit hielp niet. Toen is er ter plekke een nieuwe deurpaneel ingezet. Zat 281km range op. Na wegrijden direct even laden getest bij de Suc in Breukelen. Hier haalde ik max 50kwh. Vervolgens door naar Uden (SuC V3) met voorbereide batterij. Hier Ik kon van 65% tot 80% met max 80kwh laden. Het restant tussen de 80% en 100 % nog met ongeveer 25kwh. Komende dagen even onder de 5% batterij scoren en dan dit weekend maar weer even de V3 SuC testen in Uden voor de SuC snelheid.
Door Tesla medewerkers werd gezegd dat de nieuwe koplampen erin zitten. Dit was voor alle 2021 modellen uit USA zo gaf hij aan.

Al met al genot om in te rijden na 22 jaar diesel auto. Veel rijplezier voor iedereen.
Toevallig al uitgezocht waar je de 19" wil gaan coating en wat dit mag gaan kosten?

Morgen middag ook de LR op gaan halen in het wit. Wil ook graag gaan voor de wit-zwart combi.

• lennon
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

Heb je een foto van de koplampen?

KahN

• Teslalrp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:25
Wat bij mij altijd werkt voor een software update: deze staat standaard op geavanceerd. Dan even op standaard zetten (5 seconden) en daarna weer op geavanceerd. Dan zie ik direct de nieuwste update beschikbaar

• Tjenok
YouTube: Tesla Model 3 charging speed new 2021 LG vs old Panasonic 2019

Lijkt erop dat de LG accu's nu nog gelimiteerd zijn qua supercharge snelheden, dit was bij de Panasonic accu's ook zo. Eerst heeft Tesla alle data geanalyseerd en vervolgens steeds meer capaciteit en supercharge snelheid toegevoegd.

• Inspired
Tjenok schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:23:
YouTube: Tesla Model 3 charging speed new 2021 LG vs old Panasonic 2019

Lijkt erop dat de LG accu's nu nog gelimiteerd zijn qua supercharge snelheden, dit was bij de Panasonic accu's ook zo. Eerst heeft Tesla alle data geanalyseerd en vervolgens steeds meer capaciteit en supercharge snelheid toegevoegd.
Op zich al een prima snelheid. Maar hij zal op termijn wel richting de oude gaan. Bij de SR+ is dat minder zeker als je ziet hoe groot het gat is.

• Gijs22
  • Laatst online: 19-01 21:03

Gaaf! Gefeliciteerd met de M3LR! Wel bijzonder dat er op locatie direct een nieuw deurpaneel ingezet wordt.

De afleverafspraak van mijn M3LR morgenmiddag gaat gewoon door. Heb Tesla nog even gebeld en de medewerker gaf aan dat zij, i.v.m. de aangescherpte maatregelen, het aantal afleveringen per dag wel verminderd hebben en deze over een langere periode hebben uitgesmeerd. Dit verklaart wellicht dat er afspraken naar een latere datum zijn verzet.

• bokkow
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:33

bokkow

appleflap

Inspired schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:42:
[...]

Op zich al een prima snelheid. Maar hij zal op termijn wel richting de oude gaan. Bij de SR+ is dat minder zeker als je ziet hoe groot het gat is.
Heb één keer de 80kW aangetikt bij een 250kW lader dat is maximale wat ik tot nu heb gezien bij mijn LFP SR+.

Mijn ervaringen dusver:

15-25% 80-70kW
25-60% 60-40kW
60-85% 40-30kW

• The Druid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:28
Vandaag mijn LR opgehaald om 14:30. Was super rustig. Helaas wel kras op mijn bumper .... kon er gelukkig uit gepoetst worden. meteen door naar de supercharger in Leiderdorp. 92KW laden, dus lekker snel. Hoop jullie allemaal weer te zien in het grote Tesla Model 3 topic!

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• SXZ
Iemand opgevallen dat SuC eerste dag toch niet gratis is? Het gaat via automatische incasso van mijn rekening af die ik niet heb opgegeven :?

• Dave acc
Luxe probleem ☺️
Ik zou hem vandaag ophalen, wordt de 22e😅

• Obelixxx
SXZ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:47:
Iemand opgevallen dat SuC eerste dag toch niet gratis is? Het gaat via automatische incasso van mijn rekening af die ik niet heb opgegeven :?
Dat dacht ik ook te zien :(

• Obelixxx
Obelixxx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:23:
Hehe,
eindelijk is het dan zo ver.
Alle vakjes op mijn kalender doorgekrast!

Vanmiddag 16:30u mijn SR+ (VIN 11.....) ophalen.
Iemand meer hier een SR+ via Hitachi Mobility geleased?
Gisteren een mail gekregen dat Hitachi Mobility de automatten binnen 2 weken gaat opsturen.

• SXZ
Dan vraag ik mij af of iemand wel de eerste dag kosteloos heeft geladen bij de SuC. Gaat mij eigenlijk niet om het geld, maar het idee. Ik meek dat laden bij een SuC goedkoper is dan thuis, nl. 0,21 (SuC) vs 0,24 (thuis) €/kWh

• Inspired
SXZ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:36:
Dan vraag ik mij af of iemand wel de eerste dag kosteloos heeft geladen bij de SuC. Gaat mij eigenlijk niet om het geld, maar het idee. Ik meek dat laden bij een SuC goedkoper is dan thuis, nl. 0,21 (SuC) vs 0,24 (thuis) €/kWh
Wellicht doen ze dit ook niet meer om een paar EURs uit te sparen. Wel wat jammer aangezien sommige net de eerste SuC kunnen halen.

• pieterhi
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:03
Waar zie je dat je er voor betaald? In het display zie ik inderdaad een bedrag. In mijn Tesla account historie iets anders. Hier zie ik zelfs dat ik een tegoed heb gekregen van 372kwh en het verbruik van de twee keer suc op afleverdag zijn er af. Mijn resterend krediet is 310. Ik heb nog een keer geprobeerd, maar ga er wel vanuit dat dit zo blijft doorgaan tot ikmn tegoed heb opgemaakt

• Inspired
pieterhi schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:40:
[...]

Waar zie je dat je er voor betaald? In het display zie ik inderdaad een bedrag. In mijn Tesla account historie iets anders. Hier zie ik zelfs dat ik een tegoed heb gekregen van 372kwh en het verbruik van de twee keer suc op afleverdag zijn er af. Mijn resterend krediet is 310. Ik heb nog een keer geprobeerd, maar ga er wel vanuit dat dit zo blijft doorgaan tot ikmn tegoed heb opgemaakt
Als je tegoed hebt dan gaat het daar gewoon netjes vanaf. Totdat het op is, of verlopen is.

• ronjon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 14:35
Waar zie je dat je een tegoed hebt?
Ik kan dat niks van vinden in de app.

Ook niet waar ik heb geladen en de kosten daarvan

• Inspired
ronjon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:00:
Waar zie je dat je een tegoed hebt?
Ik kan dat niks van vinden in de app.

Ook niet waar ik heb geladen en de kosten daarvan
Leaseauto? Dan inloggen op de Tesla.com site. Ergens bij history.

https://www.tesla.com/teslaaccount/payment-history

[Voor 8% gewijzigd door Inspired op 19-12-2020 10:17]

• SXZ
Een tegoed kan te maken hebben met een het delen van je referral-link. Wat ik mij afvraag, is of het ergens door Tesla is aangegeven dat de eerste dag gratis is. Dat lijkt mij meer dan logisch omdat de auto's met verschillende ladingen worden geleverd, waarbij de meesten met nog maar een beetje om onderweg bij te moeten laden om thuis te kunnen komen.

• pieterhi
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15:03
SXZ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:22:
Een tegoed kan te maken hebben met een het delen van je referral-link.
Geen referral, staat ook niet in m'n account. Zou het komen dat ik hem zelf de reservering/aanbetaling gedaan heb en deze overgedragen heb aan de LM?
Er zijn veel onduidelijkheden merk ik 😂

• pbroek76
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 23-12-2020
Het is nu 1 week geleden dat ik mijn M3SR+ heb op gehaald. Ik heb een hele nette uitleg gehad van een medewerker. Er zat ongeveer 150 km range in de accu. Na eerst even opgeladen te hebben in Badhoevedorp ben ik direct door gereden om de 19 inch velgen te laten plaatsen. Er zijn 19 inch Borbet BY op gekomen, met direct winterbanden erom.

De eerste keer laden bij SuC Badhoevedorp als latere SuC laad sessies bij Rijswijk en Gouda levert niet meer op dan 26 kw dat snel terug zakt. Ook ben ik al 2 software updates verder, en heb nog niet tot 100% of rond de 400 km kunnen laden. Geen ramp lees ik zo overal aangezien het door de kou kan komen en dat de accu nog in de 'leer´ fase zit.

Al met al ben ik zeer tevreden met de kwaliteit, rijeigenschappen en alle type auto's die de M3 eigenlijk is. Van Sportauto, tot sedan, tot cruiser, tot pakezel, en uiteindelijk hele fijne strakke auto.

Volgende week worden de ramen nog getint en om het helemaal af te maken een mooie performance matt carbon spoiler erop :-)

SR+ | Peal White Exterieur | Zwart Interieur |19" Borbet BY | Tinted windows | Rear Carbon Spoiler | Leverdatum 11-Dec

• ChillBas
  • Laatst online: 20-01 12:47
pbroek76 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:59:
Het is nu 1 week geleden dat ik mijn M3SR+ heb op gehaald. Ik heb een hele nette uitleg gehad van een medewerker. Er zat ongeveer 150 km range in de accu. Na eerst even opgeladen te hebben in Badhoevedorp ben ik direct door gereden om de 19 inch velgen te laten plaatsen. Er zijn 19 inch Borbet BY op gekomen, met direct winterbanden erom.

De eerste keer laden bij SuC Badhoevedorp als latere SuC laad sessies bij Rijswijk en Gouda levert niet meer op dan 26 kw dat snel terug zakt. Ook ben ik al 2 software updates verder, en heb nog niet tot 100% of rond de 400 km kunnen laden. Geen ramp lees ik zo overal aangezien het door de kou kan komen en dat de accu nog in de 'leer´ fase zit.

Al met al ben ik zeer tevreden met de kwaliteit, rijeigenschappen en alle type auto's die de M3 eigenlijk is. Van Sportauto, tot sedan, tot cruiser, tot pakezel, en uiteindelijk hele fijne strakke auto.

Volgende week worden de ramen nog getint en om het helemaal af te maken een mooie performance matt carbon spoiler erop :-)

[Afbeelding]
Welke tint%('s) ga je toepassen?

• Mike101
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20:21
Bij ons is er de eerste dag niks afgegaan ze staan zelfs niet eens in me historie. En heb de eerste dag 2x bij een SuC gestaan kwam niet hoger dan 30kw en zakte gouw af naar 22kw maar dat is een ander verhaal🙈

• iamclose
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-01 16:55
SMS ontvangen dat de levering van de 23e is verplaatst naar de 29e.
De Glovis Sun, waar ook mijn M3P op zou staan, is afgelopen vrijdag met een paar dagen vertraging in Zeebrugge aangekomen. Gister werd bekend dat deze komende nacht zal vertrekken naar Oslo.

Er staan geen schepen gepland de komende dagen van Zeebrugge naar Amsterdam, dus de enige optie om onze auto's op tijd in Amsterdam te krijgen lijkt mij via transport over de weg. Anders zal er opnieuw een SMS volgen met opnieuw uitstel vrees ik.

Op basis van de uitgegeven kentekens kon ik nog zien dat het bij 25 achtereen volgende om een performance gaat welke allemaal nog geen eerste toelating hebben. Dus wellicht hebben ze nog genoeg LR's in Amsterdam en worden alleen de 25 P's in Zeebrugge gelost en naar Amsterdam gereden.

Iemand daar wellicht nog iets over vernomen vanuit Tesla?

• frederikbove
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:09
Hier ondertussen blij met mijn geleverde M3 LR . Paar kleine opmerkingen van de koffer en resten van verpakkingsmateriaal op de deur is alles inorde.

YouTube: Tesla Model 3 Long range Refresh 2021 Whats new and walk around

• M13z1
iamclose schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:00:
De Glovis Sun, waar ook mijn M3P op zou staan, is afgelopen vrijdag met een paar dagen vertraging in Zeebrugge aangekomen. Gister werd bekend dat deze komende nacht zal vertrekken naar Oslo.

Er staan geen schepen gepland de komende dagen van Zeebrugge naar Amsterdam, dus de enige optie om onze auto's op tijd in Amsterdam te krijgen lijkt mij via transport over de weg. Anders zal er opnieuw een SMS volgen met opnieuw uitstel vrees ik.

Op basis van de uitgegeven kentekens kon ik nog zien dat het bij 25 achtereen volgende om een performance gaat welke allemaal nog geen eerste toelating hebben. Dus wellicht hebben ze nog genoeg LR's in Amsterdam en worden alleen de 25 P's in Zeebrugge gelost en naar Amsterdam gereden.

Wij hebben er 2 besteld (Performance), deze blijken op verschillende schepen te hebben gestaan. Voor beide stond levering 23/12 gepland echter is er 1 een aantal dagen geleden naar 29/12 gegaan, de ander staat nog steeds op 23/12. Ik denk ook dat deze laatste op de Lydden stond. Via FB las ik een bezitter die veel Performances bij Koopman heeft zien staan afgelopen zaterdag. Geen eigen waarneming dus, keep that in mind.

• Frankie1979
Hier ook nog steeds wat angstig voor de sms die misschien gaat komen over een vertraging van de geplande levering van de 23e.... tot noch toe lijkt de levering van de 23e gewoon door te gaan. Fingers crossed

• ChrisRobinson
Ik ben ook benieuwd of het blijft staan, sta voor morgen (21-12, LR). Kenteken enige tijd geleden gecommuniceerd, nog geen tenaamstelling.

• Castus
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-01 09:39
Kenteken is als enige belangrijk voor de lage bijtelling toch? Ik heb een kenteken gehad (ook van leasebedrijf). Stel hij wordt eerste week januari geleverd, dan is het voor de bijtelling ok toch?

• hanzipanzi
  • Laatst online: 20-12-2020
iamclose schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:00:

Ik denk dat je gelijk hebt. Uitstel zou ik niet bang voor zijn. Ik heb nooit verder gedacht dan dat Glovis Sun in Zeebrugge zou aankomen en het beperkte aantal M3Ps (2% sales) per trailer naar Koopmans zou brengen.
(Tesla medewerker zei per chat uw M3P staat op de Sun)

Reden is simpel op geen enkel forum had iemand het over vervolg seaports waar Glovis Sun zou kunnen aanmeren (dat is nu Oslo geloof ik) daar heb ik daarom ook maar niet over gespeculeerd.

De vertraging is in theorie goed te verklaren. De 23ste was haalbaar, als de Glovis Sun op de 15de aan was gekomen. Trailers worden besteld en gealloceerd for transport naar Koopmans.

Doordat Glovis Sun 3 dagen bleef ronddobberen (reden nog steeds onbekend, drukte Zeebrugge, brexit snel import/export goederen?) worden die trailers besteld en gealloceerd door andere auto maatschappijen.
Genoeg werk daar in Zeebrugge en die chauffeurs willen ook wel een ritjes bonus ;)

Daarna werd het de 18de. M3Ps staan op de kade. Transport opnieuw besteld en gealloceerd, leidt tot vertraging. Dan de kerst en dan komt de week erop 28-29-30 goed uit voor alle leveringen.

- Tesla give zero-fucks about onze bijtelling
- Tesla gives 100-fucks om alles voor einde Q4 te leveren
- Ik durf te stellen dat de 23ste zelfs haalbaar is maar als je een externe variable hebt als een trailer
en kerst is het logisch dat ze voor de zekerheid zeggen 28-30.

Dit allemaal uiteraard als de Tesla medewerker 100% correct was met 'uw M3P staat op de Sun'. Zo niet dan
all bets are off en zijn alle scenarios mogelijk.

• M13z1
hanzipanzi schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt. Uitstel zou ik niet bang voor zijn. Ik heb nooit verder gedacht dan dat Glovis Sun in Zeebrugge zou aankomen en het beperkte aantal M3Ps (2% sales) per trailer naar Koopmans zou brengen.
(Tesla medewerker zei per chat uw M3P staat op de Sun)

Reden is simpel op geen enkel forum had iemand het over vervolg seaports waar Glovis Sun zou kunnen aanmeren (dat is nu Oslo geloof ik) daar heb ik daarom ook maar niet over gespeculeerd.

De vertraging is in theorie goed te verklaren. De 23ste was haalbaar, als de Glovis Sun op de 15de aan was gekomen. Trailers worden besteld en gealloceerd for transport naar Koopmans.

Doordat Glovis Sun 3 dagen bleef ronddobberen (reden nog steeds onbekend, drukte Zeebrugge, brexit snel import/export goederen?) worden die trailers besteld en gealloceerd door andere auto maatschappijen.
Genoeg werk daar in Zeebrugge en die chauffeurs willen ook wel een ritjes bonus ;)

Daarna werd het de 18de. M3Ps staan op de kade. Transport opnieuw besteld en gealloceerd, leidt tot vertraging. Dan de kerst en dan komt de week erop 28-29-30 goed uit voor alle leveringen.

- Tesla give zero-fucks about onze bijtelling
- Tesla gives 100-fucks om alles voor einde Q4 te leveren
- Ik durf te stellen dat de 23ste zelfs haalbaar is maar als je een externe variable hebt als een trailer
en kerst is het logisch dat ze voor de zekerheid zeggen 28-30.

Dit allemaal uiteraard als de Tesla medewerker 100% correct was met 'uw M3P staat op de Sun'. Zo niet dan
all bets are off en zijn alle scenarios mogelijk.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Echter denk ik ook dat de Lydden ‘vrije VIN’s bij zich had van diverse configuraties. Het was van oorsprong het laatste schip naar Europa en ik denk dat dit schip vol zat om probleemgevallen op te vangen en voor de uitlevering van ‘inventory bestellingen’ via de website (last minute).

• DiscoNootje
Deze zaterdag mijn M3LR opgehaald. Kwam met een redelijk volle batterij van 400km. Het regende, dus ik kon niet de volledig inspectie doen. Achteraf gezien maakte dat niet veel uit want de auto verkeerd in uitstekende staat. Geen noemenswaardige panel gaps, om maar iets te noemen. Al met al was ik binnen 20 minuten na aankomst alweer vertrokken. De 'Tesla sales ervaring' vond ik dan ook erg matig . Ik bedoel, ik kreeg een Tesla pen? Goed, zal wel aan mij liggen ;)

Zelf had ik al de nodige km's gemaakt in een SR+. Dus voor mij was het wow effect wat minder. De M3LR trekt wat sneller op, al vind ik het verschil verwaarloosbaar. De auto voelt wat soepeler aan dan de SR+, iets met suspensie? Het interieur is gelikter t.o.v. het 2019 model. En oh ja.. de koplampen zijn erg fraai.

Voor de SuC kreeg ik gelijk de rekening voor mijn kiezen. Niks gratis, helaas. Het opladen ging op 50% batterij met zo'n 90kw. Mhwah!

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:52
Zijn mensen nu nog echt teleurgesteld over de aflevering van hun model 3? Ik denk dat op elke pagina het proces wel meermaals word beschreven....

Persoonlijk vond ik het wel een leuke ervaring. In ieder geval wat anders als in de showroom je auto onder een doek vandaan trekken en dan nog verrast moeten doen wat eronder staat. (Je hebt hem zelf uitgekozen toch? ;) ) vervolgens met een natte bos bloemen op de achterbank nog een uur naar een verkoper moeten luisteren die probeert om alle features uit te leggen terwijl je dat zelf al in 200 youtube reviews hebt gezien? Neuh... ik vond het wel best zo. :)

SPECS

• jstraaij
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-01 19:23
DiscoNootje schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:49:
En oh ja.. de koplampen zijn erg fraai.
Hier afgelopen vrijdag een LR via Arval thuis afgeleverd gekregen. Hier zo te zien geen nieuwe koplampen?

• Selo2300
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-01 21:48
Paar dagen terug mijn M3LR opgehaald helemaal tevreden ermee. Ik had eerst de SR maar puur voor het bereik (vakantieplannen) en interieur toch maar upgrade gedaan. Bij ophalen kon ik nog 250km rijden, genoeg om terug naar rotterdam te rijden.

Wat ik me wel afvraag, ik heb even opgeladen met de mobile connector en kreeg ongebeer 18km per uur erbij. Naar mijn werk rij ik ongeveer 35km heen en terug. Ik kan makkelijk voor de deur parkeren en opladen via een stopcontact. Zijn daar nog haken of ogen aan of kan je het gewoon dagelijks/wekelijks doen?

Met 8uur werk dag zou ik dan iets van 140km er bij krijgen. Laadpaal kost 1500eur en enige voordeel is dat je 3x sneller laadt.

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:35
Selo2300 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:46:
Paar dagen terug mijn M3LR opgehaald helemaal tevreden ermee. Ik had eerst de SR maar puur voor het bereik (vakantieplannen) en interieur toch maar upgrade gedaan. Bij ophalen kon ik nog 250km rijden, genoeg om terug naar rotterdam te rijden.

Wat ik me wel afvraag, ik heb even opgeladen met de mobile connector en kreeg ongebeer 18km per uur erbij. Naar mijn werk rij ik ongeveer 35km heen en terug. Ik kan makkelijk voor de deur parkeren en opladen via een stopcontact. Zijn daar nog haken of ogen aan of kan je het gewoon dagelijks/wekelijks doen?

Met 8uur werk dag zou ik dan iets van 140km er bij krijgen. Laadpaal kost 1500eur en enige voordeel is dat je 3x sneller laadt.
Kan prima, en er zijn meerdere die dat doen. Zeker als je alleen maar korte ritjes doet. Maar als je langere ritten maakt en je komt met 10% thuis, kun je een tijd geen lange rit maken. Dit komt omdat het laden lang duurt. Wellicht heb je voor die gevallen een supercharger in de buurt, of een publieke lader. Een laadpaal thuis geeft dus meer vrijheid.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• Inspired
Selo2300 schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:46:

Kan prima. Liefst zonder verlengsnoer en als het even kan een CEE laten monteren. Kun je tot 1x32A laden. Als je een eigen oprit hebt zou je dat ook kunnen doen. CEE stekker monteren en dan kun je toch met 1x32A laden. Toch wel prettig. En als je wat handig bent ben je voor EUR 200/300 wel klaar. kWh metertje ertussen en gaan.

• willyfreak
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:44
jstraaij schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:35:
[...]

Hier afgelopen vrijdag een LR via Arval thuis afgeleverd gekregen. Hier zo te zien geen nieuwe koplampen?
Ik ga 'm woensdag ophalen (M3LR), ik laat het je weten. Het zou heel fijn zijn als deze de nieuwe koplampen heeft maar voor zover ik heb gelezen hier en daar zitten die niet op de M3LR.... Heb in vedergeval nog geen LR gezien met de nieuwe koplampen.

Correct me if I'm wrong _/-\o_

Edit: Van de andere kant, leuk om de allerlaatste koplampen te hebben, maar het is voor mij nou niet echt een dealbreaker. De vorige lampen waren ook extreem goed en het verschil is bijna niet te zien (alleen voor de echte kenner).

[Voor 19% gewijzigd door willyfreak op 21-12-2020 09:20]

• duiker1971
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 30-12-2020
willyfreak schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:13:
Edit: Van de andere kant, leuk om de allerlaatste koplampen te hebben, maar het is voor mij nou niet echt een dealbreaker. De vorige lampen waren ook extreem goed en het verschil is bijna niet te zien (alleen voor de echte kenner).
Daar lijkt het voor nu nog wel op ja. Het is wel zo dat deze nieuwe lampen de markering XCERTV hebben. Deze markering duidt op adaptieve verlichting. Wanneer dat met een update toegevoegd wordt, dan is het meer dan 'alleen voor de echte kenner' ;-) De tijd gaat het ons leren

https://www.teslarati.com...-adaptive-headlights/amp/

• slevin063
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-01 11:02
Tomas_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:07:
[...]

Kan prima, en er zijn meerdere die dat doen. Zeker als je alleen maar korte ritjes doet. Maar als je langere ritten maakt en je komt met 10% thuis, kun je een tijd geen lange rit maken. Dit komt omdat het laden lang duurt. Wellicht heb je voor die gevallen een supercharger in de buurt, of een publieke lader. Een laadpaal thuis geeft dus meer vrijheid.
Even for longer journeys you can depend on superchargers if you have low SoC. Another option, if possible, is to charge from a public charger overnight if you are going on a long trip. Given these options, I would not opt for installing a station for 1500eur.

• Jalapenos
  • Laatst online: 06-01 12:55
Zaterdag onze LR opgehaald. Afleverproces was erg efficient. Geen rij bij binnenkomst en na 2 minuten ‘intake’ met het nummer van het parkeervak naar de auto gelopen. Auto was in orde, geen bijzonderheden. Na een aantal checks en het instellen van de auto (bestuurdersprofiel, stoel, ...) reed ik naar de uitgang met zo’n kleine 400 km aan range op de teller. Daar werd de auto en het formulier met autogegevens nog
gescand, waarna de poort open ging en ik naar huis reed. Chapeau voor Tesla voor dit perfecte afleverproces!

• Selo2300
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-01 21:48
Inspired schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:13:
[...]

Kan prima. Liefst zonder verlengsnoer en als het even kan een CEE laten monteren. Kun je tot 1x32A laden. Als je een eigen oprit hebt zou je dat ook kunnen doen. CEE stekker monteren en dan kun je toch met 1x32A laden. Toch wel prettig. En als je wat handig bent ben je voor EUR 200/300 wel klaar. kWh metertje ertussen en gaan.
In ons bedrijfspand zelf heb ik wel een CEE stekker. Maar dat zit ongeveer 10 meter van de deur af. Sleutels krijg ik in januari dus wellicht is er al een buiten stekker. Maar kan je die CEE ook verlengen? Ik durf zelf niet te klussen electra, heb er geen ervaring mee.

In principe is 18km per uur al voldoende. Ik ben toch 5 dagen in de week daar en zal als het goed nauwelijks meemaken dat auto onder 50% komt. Mocht het nodig is er bij mijn thuis een publieke laadpaal. Wel een stuk duurder, goed voor nood dus. Ik heb daarom ook laadpas van eflux genomen je betaalt per gebruik 29cent en niet maandelijks

[Voor 26% gewijzigd door Selo2300 op 21-12-2020 14:45]

• Tomas_
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:35
Selo2300 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:43:
[...]

In ons bedrijfspand zelf heb ik wel een CEE stekker. Maar dat zit ongeveer 10 meter van de deur af. Sleutels krijg ik in januari dus wellicht is er al een buiten stekker. Maar kan je die CEE ook verlengen? Ik durf zelf niet te klussen electra, heb er geen ervaring mee.

In principe is 18km per uur al voldoende. Ik ben toch 5 dagen in de week daar en zal als het goed nauwelijks meemaken dat auto onder 50% komt. Mocht het nodig is er bij mijn thuis een publieke laadpaal. Wel een stuk duurder, goed voor nood dus. Ik heb daarom ook laadpas van eflux genomen je betaalt per gebruik 29cent en niet maandelijks
Die CEE kun je gewoon verlengen.

X-T20, XF16mm 1.4, XF35mm 1.4, XC 50-230, Samyang 12mm F2 NCS, Tesla M3 LR AWD TH

• TuLPMaN
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:02
Afgelopen donderdag rond 16.00 mijn SR+ opgehaald, Blauw / VIN11xxx / nieuwe koplampen. Proces verliep vlekkeloos, geen rijen, vriendelijk geholpen en snel op weg. Geen panelgaps en andere onvolkomenheden.

Ben tot nu toe heel erg onder de indruk van de auto (aandrijving/UI/exterieur/interieur). Heb geen eigen laadpaal maar wel een aantal laadpalen in de straat. Opladen gaat tot 100%. Verbruik lijkt wat tegen te vallen, maar ik zie wel hoe dat in de loop van de tijd zich verder ontwikkelt - hier zal ik wellicht alleen wat "ongemak" in ondervinden bij lange autoritten (vakantie).

[Voor 8% gewijzigd door TuLPMaN op 21-12-2020 16:46]

Bladiebla!

• Dave acc
Ik mag na een rescedule ivm Corona morgen mijn tesla ophalen. Heb alleen een RN ontvangen. En via de zaak mijn kenteken te horen gehad. Geen Vin gekregen. Niet dat dat uit zal maken, maar wel apart dat er zoveel verschil zit tussen personen

• Frankie1979
Dave acc schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:50:
Ik mag na een rescedule ivm Corona morgen mijn tesla ophalen. Heb alleen een RN ontvangen. En via de zaak mijn kenteken te horen gehad. Geen Vin gekregen. Niet dat dat uit zal maken, maar wel apart dat er zoveel verschil zit tussen personen
Wat was in eerste instantie de afleverdatum voor jou dan?
Pagina: 1 ... 357 358 359 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True