iamclose schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:00:
SMS ontvangen dat de levering van de 23e is verplaatst naar de 29e.
De Glovis Sun, waar ook mijn M3P op zou staan, is afgelopen vrijdag met een paar dagen vertraging in Zeebrugge aangekomen. Gister werd bekend dat deze komende nacht zal vertrekken naar Oslo.
Er staan geen schepen gepland de komende dagen van Zeebrugge naar Amsterdam, dus de enige optie om onze auto's op tijd in Amsterdam te krijgen lijkt mij via transport over de weg. Anders zal er opnieuw een SMS volgen met opnieuw uitstel vrees ik.
Op basis van de uitgegeven kentekens kon ik nog zien dat het bij 25 achtereen volgende om een performance gaat welke allemaal nog geen eerste toelating hebben. Dus wellicht hebben ze nog genoeg LR's in Amsterdam en worden alleen de 25 P's in Zeebrugge gelost en naar Amsterdam gereden.
Iemand daar wellicht nog iets over vernomen vanuit Tesla?
Ik denk dat je gelijk hebt. Uitstel zou ik niet bang voor zijn. Ik heb nooit verder gedacht dan dat Glovis Sun in Zeebrugge zou aankomen en het beperkte aantal M3Ps (2% sales) per trailer naar Koopmans zou brengen.
(Tesla medewerker zei per chat uw M3P staat op de Sun)
Reden is simpel op geen enkel forum had iemand het over vervolg seaports waar Glovis Sun zou kunnen aanmeren (dat is nu Oslo geloof ik) daar heb ik daarom ook maar niet over gespeculeerd.
De vertraging is in theorie goed te verklaren. De 23ste was haalbaar, als de Glovis Sun op de 15de aan was gekomen. Trailers worden besteld en gealloceerd for transport naar Koopmans.
Doordat Glovis Sun 3 dagen bleef ronddobberen (reden nog steeds onbekend, drukte Zeebrugge, brexit snel import/export goederen?) worden die trailers besteld en gealloceerd door andere auto maatschappijen.
Genoeg werk daar in Zeebrugge en die chauffeurs willen ook wel een ritjes bonus
Daarna werd het de 18de. M3Ps staan op de kade. Transport opnieuw besteld en gealloceerd, leidt tot vertraging. Dan de kerst en dan komt de week erop 28-29-30 goed uit voor alle leveringen.
- Tesla give zero-fucks about onze bijtelling
- Tesla gives 100-fucks om alles voor einde Q4 te leveren
- Ik durf te stellen dat de 23ste zelfs haalbaar is maar als je een externe variable hebt als een trailer
en kerst is het logisch dat ze voor de zekerheid zeggen 28-30.
Dit allemaal uiteraard als de Tesla medewerker 100% correct was met 'uw M3P staat op de Sun'. Zo niet dan
all bets are off en zijn alle scenarios mogelijk.