'The truth is not afraid for Questions
Deze is geschikt voor opslag dashcam? Is 128 genoeg of adviseren jullie voor 256 te gaan?
De Lydden lijkt logisch, maar dat weet je bij Tesla nooit. En er is nog een window dat ze toch op de Glovis Sun staat via Zeebrugge maar dan zullen onze afleverafspraken verschuiven, dat probeer ik een beetje uit te vogelenChrisRobinson schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:00:
@M13z1 zitten die voor NL markt niet allemaal op de Lydden? Ikzelf, (21-12), heb nog niks ontvangen. Mocht ie op de Glovis zitten, dan halen zie die 21-12 natuurlijk nooit meer (nog wat nautical miles te gaan en via Zeebrugge etc).
Glovis Sun wordt nu 18 december in Zeebrugge verwacht. Als het 1 dag lossen is en 1 dag varen naar Amsterdam dan zouden de eerste auto’s 21 december op de kade kunnen staan. Desondanks ga ik er vanuit dat de geleverde auto’s voor kerst van de Lydden komen. Gezien de productie batches verwacht ik wel dat er op beide boten auto’s voor NL en andere markten staan.ChrisRobinson schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:00:
@M13z1 zitten die voor NL markt niet allemaal op de Lydden? Ikzelf, (21-12), heb nog niks ontvangen. Mocht ie op de Glovis zitten, dan halen zie die 21-12 natuurlijk nooit meer (nog wat nautical miles te gaan en via Zeebrugge etc).
In any case I hope we receive it before Christmas and if free supercharging is true, I don't mind a little delay
https://electrek.co/2020/...s-record-quarter-attempt/
Kou en rijstijl hebben 0,0 invloed op het aantal km in het batterijtje.adogterom schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
Hier ook vorige week een blauwe sr+ opgehaald.
Ophalen was een eitje, was te vroeg maar dat maakte niet uit. Binnen 15 min stond ik bij de auto. Hulp was overal aanwezig en 1 behulpzame man heeft even wat tips gegeven over navigeren naar plaatsen om te laden. Voor de rest geen mankementen gezien, maar moet ook eerlijk toegeven dat ik er niet al te veel op heb gelet 😀
Geen nieuwe koplampen trouwens.
Laden was niet nodig want ik kon nog 250 KM rijden (wat naar Breda meer dan genoeg was).
Super relaxed naar huis gereden op de cruise control (was vergeten de auto pilot te enablen in het menu). Maar dat was al een flinke vooruitgang ten opzichte van de cruise control van mijn vorige 308sw.
Thuis aangekomen nog 90km over in de batterij. Aan de thuislader gehangen en met een uur of 4 zou hij weer op 100% zitten. Dit zou bij mij 350km zijn op dit moment.
Afgelopen week een paar korte ritjes en omdat we gisteren een rit vanuit Breda via Rotterdam naar Den Haag moesten maken heb in hem weer volgeladen. Helemaal vol gaf hij nu 370km aan.
En bij terugkomst in Breda (150km gereden omennabij) geeft hij nu nog 133km range aan. De 130km/u op de terugweg zal niet meegeholpen hebben.
De kou zal ook vast niet meehelpen en heb eigenlijk ook nog geen moment geen puntjes in de balk gezien.
Al met al ontzettend tevreden over de auto, range gaan we vanzelf meemaken. Maar met een laadpaal voor de deur maak ik me geen zorgen.
Als iemand iets specifieks wilt weten, hoor ik het wel.
Het zegt iets over je accu en BMS. Het beschikbare aantal kWh wat het BMS denkt dat er in de accu zit op basis van de WLTP meer norm.
In je menu onder “energie” zie je wat je kunt rijden op basis van temperatuur en rijstijl.
Volgens mij worden vooral de nieuwe SR+ modellen met een BMS geleverd dat nog niet helemaal goede metingen heeft. Misschien ligt het aan het nieuwere type accu?
De vorige versies gaven bij aflevering altijd precies het aantal km van de WLTP norm aan en na gebruik zakte het in door degradatie van de accu en inaccurate metingen van het BMS.
Misschien heeft het laden tot 80% issue hier ook wel mee te maken, dat het BMS nog even wat moet leren over de staat van de accu?
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 13-12-2020 12:15 ]
Voor je bijtelling is alleen relevant wanneer de auto op kenteken is gezet. Als het goed is heb je al een SMS met je kenteken en VIN mogen ontvangen. Dus zou mij geen zorgen maken.whoopy_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:11:
Nou top, m’n vriendin is positief getest dus ik ben bang dat ik zaterdag niet de auto kan ophalen. Heb gemaild met de vraag of ik misschien aan het einde van het jaar kan langskomen. Zou dit een probleem kunnen zijn als dit niet kan? Ik heb al wel een VIM en kenteken ontvangen, betekent dit dat ik wel sowieso 8% bijtelling heb?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Zekerwhoopy_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:11:
Nou top, m’n vriendin is positief getest dus ik ben bang dat ik zaterdag niet de auto kan ophalen. Heb gemaild met de vraag of ik misschien aan het einde van het jaar kan langskomen. Zou dit een probleem kunnen zijn als dit niet kan? Ik heb al wel een VIM en kenteken ontvangen, betekent dit dat ik wel sowieso 8% bijtelling heb?
Koop/lease? Tesla wil sowieso de auto verkopen. Voorheen moest je de auto binnen twee weken wel ophalen. Langer uitstellen was geen optie. Dan verkochten ze hem wel aan iemand anders. Ophalen kan wel wachten als de auto overgeschreven is.whoopy_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:11:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ach als ze dicht moeten dan gaan ze ze waarschijnlijk iets slims verzinnen zoals bij de mensen thuis uit leveren. Hebben ze in het verleden ook aangeboden als service. Ze kunnen het zich vast niet veroorloven zoveel auto's stil te laten staan. Zelfde geld voor alle lease bedrijven. Auto's moeten eruit ivm looptijd etc etc. die hebben ook geen zin in extra kosten als APK, service beurt etc op auto's over hun looptijd. Dus heel veel mensen hebben er belang bij dat jij die auto afneemt.Dave acc schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:53:
Ik hoop dat de nieuwe maatregelen van dinsdag geen roet gaan gooien op mijn levering van de 18e
[ Voor 28% gewijzigd door The Druid op 13-12-2020 18:36 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Je kan iemand machtigen om de auto dan op te halen (machtigingsformulier van Tesla). Of de leasemaatschappij mits dit van toepassing iswhoopy_ schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:11:
S023 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:46:
Zou het mogelijk zijn om nu nog een Tesla 3 met 8% bijtelling te leasen? Heb te horen gekregen dat ik per heden recht heb op een lease auto. Zou toch netto wat schelen als het met die 8% nog zou kunnen. Anders morgen even een hoop leasefirma’s bellen of dat uberhaupt kan met voorraad die ze heel misschien hebben.
Bij leaseplan hebben ze nog voorraadauto's met 8%, vandaag nog gekeken.S023 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:46:
Zou het mogelijk zijn om nu nog een Tesla 3 met 8% bijtelling te leasen? Heb te horen gekregen dat ik per heden recht heb op een lease auto. Zou toch netto wat schelen als het met die 8% nog zou kunnen. Anders morgen even een hoop leasefirma’s bellen of dat uberhaupt kan met voorraad die ze heel misschien hebben.
Nog niet veel over te zeggen denk ik? Is afwachten. Maar het lijkt me dat ze er wel iets voor verzinnen.M13z1 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:41:
Zouden de maatregelen welke vanavond worden aangekondigd nog van invloed kunnen zijn op de leveringen van de auto's?
Je kan volgens mij 2 drivers toekennen aan een auto (dus 2 tesla-accounts)MH2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:09:
Morning! Morgen mag ik de M3SR+ ophalen, daarna zal de app worden geactiveerd. Hoeveel personen kunnen gebruik maken van het account/de app?
Dit kan je echter alleen als eigenaar doen.
In het geval van de lease is de LM de eigenaar.
Die moeten dan een extra driver toevoegen aan de tesla.
Ik heb dit toevallig ook aangevraagd voor mijn vriendin namelijk
Volgensmij waren er wel meer berichten dat eerst inderdaad de normale kosten te zien zijn in je account (en auto zelf als je onderaan kijkt op de Charging-pagina) maar wordt er uiteindelijk niks afgerekend voor alle sessies opladen op de afleverdag. Ik zie in mijn account alleen helemaal niks meer van de 3 laadsessies op mijn afhaaldag 3 maart, het begint pas bij 5 maart. Misschien wordt het achteraf weggehaald ook uit je account weggehaald?[MAUS] schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:05:
Geladen bij de supercharger in Gouda waar ik tussen de 27-35kW haalde dus dat viel flink tegen. Overigens is dit volgens mij niet gratis geweest. Er staat namelijk gewoon een factuur in mijn Tesla account open, ik weet niet of dit voor iedereen zo is en of het überhaupt gratis zou moeten zijn op de dag van levering? Voor mij verder geen issue want kan uiteindelijk alles declareren bij MTC natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 14-12-2020 12:01 ]
Bambu Lab P1S Combo
Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan bij Tesla.....
Ai.... ik vrees het ergste. Uitstel?gwielen70 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:17:
https://nos.nl/artikel/23...ot-en-met-19-januari.html
Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan bij Tesla.....
Bladiebla!
Hoezo? Dingen moeten buiten op een giga terrein opgehaald worden. Zou dat echt niet meer mogelijk zijn?
Valt dit niet echt onder, toch?
Aan de andere kant... is niet echt publiekelijk toegankelijk. Alleen op afspraak...etc.etc. Productiebedrijven stoppen ook niet met productie tijdens de eerste shutdown. ging gewoon door. Alleen de middenstand heeft er erg veel last van.
Ik denk dat de wijziging van de Lydden meer invloed heeft. Die gaat nu via Zeebrugge naar Amsterdam ipv rechtstreeks. Kan wel 2 a 3 dagen vertraging betekenen.
Ophalen aan de Koopman kade zou mogelijk moeten blijven, en anders mss bezorgen?
[ Voor 11% gewijzigd door Flatline____ op 14-12-2020 12:39 ]
Ah thanks, goed om te weten. Dan ga ik dit ook aanvragen voor mijn vriend!tmaniac schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:47:
[...]
Je kan volgens mij 2 drivers toekennen aan een auto (dus 2 tesla-accounts)
Dit kan je echter alleen als eigenaar doen.
In het geval van de lease is de LM de eigenaar.
Die moeten dan een extra driver toevoegen aan de tesla.
Ik heb dit toevallig ook aangevraagd voor mijn vriendin namelijk
De auto rijdt heerlijk. Wel wennen aan alle snufjes. Met name het parkeren (ik zette de auto in neutraal en rolde direct het supercharger vak uit). Pas na goed kijken zag ik dat parkeren een knop is 🥴
Opladen gaat (na rit van 25 minuten) met een snelheid van 180 km per uur (24 kW).
De man van Tesla zei dat de accu altijd tot 100 procent opgeladen moet worden, ook bij superchargers, maar dat lijkt me BS toch?
Ik had dat ook begrepen vanuit een medewerker via de telefoon. Schijnt beter te zijn voor de nieuwe accu's.X-GeaR schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:43:
Wel een bijzondere ervaring. Ik kreeg bij het ophalen van de auto verkeerde papieren. Wat bleek: de verkeerde persoon was gekoppeld aan de auto. Dit moest eerst rechtgezet worden, dus na 20 minuten kreeg ik alsnog de sleutel.
De auto rijdt heerlijk. Wel wennen aan alle snufjes. Met name het parkeren (ik zette de auto in neutraal en rolde direct het supercharger vak uit). Pas na goed kijken zag ik dat parkeren een knop is 🥴
Opladen gaat (na rit van 25 minuten) met een snelheid van 180 km per uur (24 kW).
De man van Tesla zei dat de accu altijd tot 100 procent opgeladen moet worden, ook bij superchargers, maar dat lijkt me BS toch?

Jou account / de app kunnen door iedereen gebruikt worden die je maar wilt - vertrouwt met jou gegevensMH2020 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:09:
Morning! Morgen mag ik de M3SR+ ophalen, daarna zal de app worden geactiveerd. Hoeveel personen kunnen gebruik maken van het account/de app?
Naar mijn mening eenvoudiger dan voor iedereen een apart account aan te maken op Tesla.com
Oh super. Dat lijkt me idd ook handiger. 1 account op verschillende devices. Fijn!bottom line schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:04:
[...]
Jou account / de app kunnen door iedereen gebruikt worden die je maar wilt - vertrouwt met jou gegevens
Naar mijn mening eenvoudiger dan voor iedereen een apart account aan te maken op Tesla.com
Bij SuC's moet je enkel laden hoeveel je nodig hebt om de volgende SuC / Bestemming te halen. 100% klopt inderdaad niet.X-GeaR schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:43:
Accu thuis, kies je zelf hoeveel je die telkens oplaad, maar bij jou model kan gerust geladen worden tot 100%, en moet je je daar niet al te veel zorgen over maken.
90% of 80% is ook best mogelijk, maar gewoon kiezen wat jou het beste uitkomt
[ Voor 31% gewijzigd door bottom line op 14-12-2020 16:14 ]
Heb even snel een chart (hou het op een mix tussen V2 en V3) erbij gezocht om het punt te maken dat een Supercharger super is voor het laden van laag t/m zo'n 60-70%, daarna zakt de snelheid heel erg in en kost het veel meer tijd dan nodig. Het begin is sowieso het snelst, je bent in een paar minuten van 5% naar 25% wat dan net zo lang duurt als 80 naar 85% ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door MacorgaZ op 14-12-2020 16:29 ]
Bambu Lab P1S Combo
Werd om deze bevestiging gevraagd nadat je al “JA” had geantwoord op hun SMS? Mij hebben ze namelijk nog niet gebeld... 😐Farr schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:32:
Werd net gebeld door een Tesla medewerker ter bevestiging of ik aanstaande zaterdagmorgen mijn M3 LR kon ophalen. Lijkt mij dat de maatregelen geen impact hebben op het ophalen?
Ik heb nooit een SMS gehad, alleen een e-mail met de bevestigde datum en tijdstip.RRRay schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:04:
[...]
Werd om deze bevestiging gevraagd nadat je al “JA” had geantwoord op hun SMS? Mij hebben ze namelijk nog niet gebeld... 😐
Wellicht dat ze daarom gebeld hebben om te bevestigen.
Verliep heel soepel, ter plaatse meteen de aero caps verwijderd (ziet er echt niet uit..), met een Tesla medewerker door een aantal handigheidjes heengelopen en vervolgens naar de SuC in Breukelen gereden (had zo'n 23% bij wegrijden). Aangekomen met 11%, laden begon net onder 50KwH en zakte daarna naar rond de 34/35 continu.
Daarna naar huis gereden en nu aan de laadpaal, lijkt naar volledig / 100% door te laden.
Auto is nog niet gekoppeld in mijn app (ook niet in browser op laptop), 'grappige' is wel dat de SuC-sessie van vanmiddag in mijn account zichtbaar is; koppeling moet dus al wel ergens gemaakt zijn..?
Ik ga woensdag, heb ook VIN 11.... dus goeie hoop op nieuwe lampen.-Buzz- schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:23:
Vandaag de SR+ opgehaald! Bolletje in de koplampen, dus lijkt de nieuwe serie (VIN 11****)
Verliep heel soepel, ter plaatse meteen de aero caps verwijderd (ziet er echt niet uit..), met een Tesla medewerker door een aantal handigheidjes heengelopen en vervolgens naar de SuC in Breukelen gereden (had zo'n 23% bij wegrijden). Aangekomen met 11%, laden begon net onder 50KwH en zakte daarna naar rond de 34/35 continu.
Daarna naar huis gereden en nu aan de laadpaal, lijkt naar volledig / 100% door te laden.
Auto is nog niet gekoppeld in mijn app (ook niet in browser op laptop), 'grappige' is wel dat de SuC-sessie van vanmiddag in mijn account zichtbaar is; koppeling moet dus al wel ergens gemaakt zijn..?
Vraagjes:
Draaien de lampen mee?
Weet je op welk schip je M3 stond?
Draaiende lampen weet ik (nog) niet, nog niet in het donker gereden ook; wellicht iemand anders die de M3 (MiC) al langer heeft?Obelixxx schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:58:
[...]
Ik ga woensdag, heb ook VIN 11.... dus goeie hoop op nieuwe lampen.
Vraagjes:
Draaien de lampen mee?
Weet je op welk schip je M3 stond?
Heb zelf een MiC (obv VIN), dus verwacht de Tannhauser (die heb ik twee maanden intensief gevolgd in ieder geval haha), maar dat heb ik niet van Tesla bevestigd gekregen/gevraagd.
Auto is inmiddels gekoppeld aan mijn app en is opgeladen tot 98%.-Buzz- schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:23:
Vandaag de SR+ opgehaald! Bolletje in de koplampen, dus lijkt de nieuwe serie (VIN 11****)
Verder nog geen gebreken kunnen ontdekken, anders dan dat de wielen niet goed zijn gebalanceerd.
Wordt dit door Tesla opgelost of kun je dan beter naar de plaatselijke bandenboer rijden? (in lockdown periode..?)
Op zich maakt het me niet zo heel veel uit wanneer ik de auto zelf kan gaan halen, als ie maar op tijd op kenteken staat zodat de 8% bijtelling nog van toepassing is.
De bestelling van mijn M3LR loopt via Arval en ik heb ook nog niks concreet gehoord over de afevering, behalve dat het waarschijnlijk volgende week is. Maar ik kreeg wel een laadpas waarbij een kenteken stond. Dat kenteken is aangevraagd, maar nog niet uitgegeven. Je kan navragen of dat ook al geregeld is.jsiegmund schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:25:
Pom pom pom... Ik zit in spanning te wachten op enig bericht vanuit Tesla. November een mailtje gehad waarin stond dat mijn auto (M3LR) in december geleverd zou gaan worden, daarna doodse stilte. Wat denken jullie, gewoon afwachten of toch maar even gaan bellen? Heb voor de zekerheid vandaag wel even een berichtje naar de LM (Pon) de deur uitgedaan of ik nog wat ga horen. Moet mijn huidige auto ook nog ergens inleveren en de komende weken zal er vast een hoop dicht zijn.
Op zich maakt het me niet zo heel veel uit wanneer ik de auto zelf kan gaan halen, als ie maar op tijd op kenteken staat zodat de 8% bijtelling nog van toepassing is.
Laden deed ie met 22kw. Maar dat was logisch vanwege een te koude batterij.
Oh ja de app en het internet gingen aan bij de SuC.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazkaloo op 14-12-2020 21:59 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ja, daar zit ik met smart op te wachten.MH2020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
Ik ga zo de M3SR+ ophalen, zal laten weten hoe het afloopt met de levering. Ben heel benieuwd!
Mijn lease auto is ook via de Arval besteld. Tesla heeft mij te kennen gegeven dat zij contact houden met Arval en niet met mij als toekomstige berijder.Wouter_S schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:53:
[...]
De bestelling van mijn M3LR loopt via Arval en ik heb ook nog niks concreet gehoord over de afevering, behalve dat het waarschijnlijk volgende week is. Maar ik kreeg wel een laadpas waarbij een kenteken stond. Dat kenteken is aangevraagd, maar nog niet uitgegeven. Je kan navragen of dat ook al geregeld is.
Van Arval vervolgens (drivers team) begrepen dat de Tesla ergens wordt bezorgd waar IK het wilde (i.p.v. dat ik naar de Koopmans Terminal moest gaan). Concreet hoop ik morgenmiddag de Tesla in ontvangst te mogen nemen
Ik was 30 minuten te vroeg, maar dat was geen probleem. Na alle papierwerk naar de auto toegelopen en voor de gein nog gekeken naar de koplampen van de tesla's, het lijkt een mengelmoes te zijn, sommige hadden de oude nog en andere de nieuwe. Vriendelijke medewerkers daar, maar de gene die mij hielp bij de auto wist zelf niet zo super veel van de model 3, omdat hij zelf een S rijdt.
Batterij stond op 110km range (ook al kreeg ik een mail dat ze zo vol mogelijk zouden laden), maar voldoende om de supercharger in Leiderdorp te halen. Na de inspectie die kant opgereden dus de hele weg de batterij laten voor verwarmen zodat het sneller wil laden bij de supercharger.
bij aankomst in Leiderdorp voor het eerst sta je dan naast zo'n SupeCharger. De auto in de achteruit gezet en de lader goed aanstaren hoe het werkt, bovenste kabel gepakt, maar de auto staat net iets te ver... kabels zijn blijkbaar vrij kort.
Dus nog een keer helemaal naar achteren tot de achterwielen de drempel raakt en laden maar, helaas laade het niet sneller dan 35kW, na 30min maar weer teruggereden naar huis, met als tussenstop in de navigatie wel de SuperCharger in RIjswijk aangeklikt, zonder er daadwerkelijk heen te rijden, dat om de batterij voor te verwarmen voor de SuperCharger daar.
Thuis ff de auto weer ingeladen en doorgereden naar de SuperCharger in Rijswijk (250kW laders), bij elkaar denk ik wel 1 uur laten voorverwarmen voor de SuperCharger, bij aankomst daar begonnen met 80kW en daarna snel teruggezakt naar 70 en langzaam steeds langzamer tot 9kw bij 80%, toen maar gestopt en naar huis gereden.
overall, geen problemen dus, enige dat tegenviel is dus de laadsnelheid.
Ik heb trouwens een trekhaak, dit zat in de trekhaak verpakking, mis ik nou iets, de lege stuk in de houder rechts boven, hoorde daar iets in te zitten?
:strip_exif()/f/image/6sd9hwJVq0sD00BQ3Po0vsfH.jpg?f=fotoalbum_large)
SR+ MiC
https://nl.aliexpress.com/item/1005001609153580.html
[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 15-12-2020 10:39 ]
Dat vakje wat leeg is kun je de dop instoppen die standaard in het gat zit waar de haak ingestoken moet worden. Dus je zult na het verwijderen van de bumper kap eerst nog een dop uit het gat moeten halen waar je daarna de haak in kunt klikken.Shiro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:27:
Gisteren mijn SR+ opgehaald met de Vin 11xxx... (wel nieuwe koplampen)
Ik was 30 minuten te vroeg, maar dat was geen probleem. Na alle papierwerk naar de auto toegelopen en voor de gein nog gekeken naar de koplampen van de tesla's, het lijkt een mengelmoes te zijn, sommige hadden de oude nog en andere de nieuwe. Vriendelijke medewerkers daar, maar de gene die mij hielp bij de auto wist zelf niet zo super veel van de model 3, omdat hij zelf een S rijdt.
Batterij stond op 110km range (ook al kreeg ik een mail dat ze zo vol mogelijk zouden laden), maar voldoende om de supercharger in Leiderdorp te halen. Na de inspectie die kant opgereden dus de hele weg de batterij laten voor verwarmen zodat het sneller wil laden bij de supercharger.
bij aankomst in Leiderdorp voor het eerst sta je dan naast zo'n SupeCharger. De auto in de achteruit gezet en de lader goed aanstaren hoe het werkt, bovenste kabel gepakt, maar de auto staat net iets te ver... kabels zijn blijkbaar vrij kort.
Dus nog een keer helemaal naar achteren tot de achterwielen de drempel raakt en laden maar, helaas laade het niet sneller dan 35kW, na 30min maar weer teruggereden naar huis, met als tussenstop in de navigatie wel de SuperCharger in RIjswijk aangeklikt, zonder er daadwerkelijk heen te rijden, dat om de batterij voor te verwarmen voor de SuperCharger daar.
Thuis ff de auto weer ingeladen en doorgereden naar de SuperCharger in Rijswijk (250kW laders), bij elkaar denk ik wel 1 uur laten voorverwarmen voor de SuperCharger, bij aankomst daar begonnen met 80kW en daarna snel teruggezakt naar 70 en langzaam steeds langzamer tot 9kw bij 80%, toen maar gestopt en naar huis gereden.
overall, geen problemen dus, enige dat tegenviel is dus de laadsnelheid.
Ik heb trouwens een trekhaak, dit zat in de trekhaak verpakking, mis ik nou iets, de lege stuk in de houder rechts boven, hoorde daar iets in te zitten?
[Afbeelding]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Nog iets kleins, op de kentekenplaat houder, aan de achterkant, staat bij mij All wheel drive(waar je normaal zeg maar de naam van een bedrijf ziet waar de auto verkocht is), ik weet zeker dat ze niet per ongeluk een AWD LR hebben meegegven, maar ben ik de enige waar ze de verkeerde kentekenplaat houder hebben ingeschroeft?
SR+ MiC
Is dat geen reclame voor DLC via de app?Shiro schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:40:
Bedankt voor het bevestigen dat het compleet is, de medewerker daar kon mij het namelijk ook niet vertellen.
Nog iets kleins, op de kentekenplaat houder, aan de achterkant, staat bij mij All wheel drive(waar je normaal zeg maar de naam van een bedrijf ziet waar de auto verkocht is), ik weet zeker dat ze niet per ongeluk een AWD LR hebben meegegven, maar ben ik de enige waar ze de verkeerde kentekenplaat houder hebben ingeschroeft?
[ Voor 99% gewijzigd door ChrisRobinson op 15-12-2020 11:52 ]
Toch begrijp ik dat niet helemaal. Mijn auto zou staan op de Glovis Sun, die komt aan in Zeebrugge op 18-12. Ik zou mijn auto kunnen ophalen op 19-12 in Amsterdam? Lijkt me niet realistisch. Of mis ik iets?M13z1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:50:
For the record; zojuist heeft mijn contactpersoon bij Tesla aangegeven dat alle geplande leveringen gewoon doorgaan in 2020. We krijgen hier nog formeel een bericht over van vanuit Tesla schreef hij.
Dan moet ie ff doorvarenDiscoNootje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:53:
[...]
Toch begrijp ik dat niet helemaal. Mijn auto zou staan op de Glovis Sun, die komt aan in Zeebrugge op 18-12. Ik zou mijn auto kunnen ophalen op 19-12 in Amsterdam? Lijkt me niet realistisch. Of mis ik iets?
En hoe weet je zeker dat je auto op de Glovins SUN staat? Ik vermoed dit ook van mijn auto, maar weet dit niet zeker. De tesla medewerker vertelde dat Tesla richtlijn had om niet te vertellen welke boot de auto staat. Dus blijft gissen. Toch? Mijne staat voor de 23e 15.00 uur gepland af te halen in Amsterdam, maar kenteken heb ik al welDiscoNootje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:53:
[...]
Toch begrijp ik dat niet helemaal. Mijn auto zou staan op de Glovis Sun, die komt aan in Zeebrugge op 18-12. Ik zou mijn auto kunnen ophalen op 19-12 in Amsterdam? Lijkt me niet realistisch. Of mis ik iets?
Dat heeft een medewerker mij verteld aan de telefoon toen ik daar naar vroeg, ik noemde daarbij ook gelijk de naam Glovis Sun. Kan best zijn dat die medewerker maar wat riep natuurlijk.Frankie1979 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:56:
[...]
En hoe weet je zeker dat je auto op de Glovins SUN staat? Ik vermoed dit ook van mijn auto, maar weet dit niet zeker. De tesla medewerker vertelde dat Tesla richtlijn had om niet te vertellen welke boot de auto staat. Dus blijft gissen. Toch? Mijne staat voor de 23e 15.00 uur gepland af te halen in Amsterdam, maar kenteken heb ik al wel
Hoe dan ook lijkt me de timeline, in mijn geval, niet haalbaar. Die van jou moet nog wel te doen zijn
Had je dan niet ook al een bericht moeten hebben met een ander afleverafspraak? Lijkt me toch wel... denk dat alle kaarten niet up to date zijn en dat de Glovis al in Zeebrugge isDiscoNootje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:57:
[...]
Dat heeft een medewerker mij verteld aan de telefoon toen ik daar naar vroeg, ik noemde daarbij ook gelijk de naam Glovis Sun. Kan best zijn dat die medewerker maar wat riep natuurlijk.
Hoe dan ook lijkt me de timeline, in mijn geval, niet haalbaar. Die van jou moet nog wel te doen zijn
Waarom niet? Vrachtwagens kunnen 80 kmpu. En de afstand is 267 kilometer.DiscoNootje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:53:
[...]
die komt aan in Zeebrugge op 18-12. Ik zou mijn auto kunnen ophalen op 19-12 in Amsterdam? Lijkt me niet realistisch. Of mis ik iets?
Per schip is het 230km. Bootje vaart 30 kmpu buitengaats Dus met 12 uur is hij wel voor de sluis
Hoe dan ook. Als hij 18-12 om 0000 binnenkomt en om 0600 weer onderweg kan dan is hij ruimt voor 19-12 0000 in Amsterdam
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Me happy
Ik sta ook op 23 december voor M3P, 11.30. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik zeker weet dat hij op de sun staat. Ik vroeg het via de tesla chat en zonder blikken of blozen zei hij sun. Geen idee hoe die dan doorgaat vanuit Zeebrugge. Ik hoor trein, boot, vrachtwagen. We zien het wel zolang die 23-12 op 11.30 maar blijft staan.Frankie1979 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:56:
[...]
En hoe weet je zeker dat je auto op de Glovins SUN staat? Ik vermoed dit ook van mijn auto, maar weet dit niet zeker. De tesla medewerker vertelde dat Tesla richtlijn had om niet te vertellen welke boot de auto staat. Dus blijft gissen. Toch? Mijne staat voor de 23e 15.00 uur gepland af te halen in Amsterdam, maar kenteken heb ik al wel
MH2020 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
Ik ga zo de M3SR+ ophalen, zal laten weten hoe het afloopt met de levering. Ben heel benieuwd!
:strip_exif()/f/image/rhSgifDvAoYdnxdK1tXrjfPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/08ZJrNM2rii8Iz7uP1GaZa9X.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanochtend 8 minuutjes te laat de auto opgehaald. Zeeer vriendelijke medewerkers en iedereen stond klaar om te helpen. Had bij wijze van in 10min weg kunnen zijn, maar wilde nog even van het moment genieten.
Had de handige checklist bij me, maar eerlijk gezegd nergens naar gekeken behalve de ramen en eventuele lakschade. Dat was prima in orde. Reed weg met een range van 136. Rit van 53km en kwam thuis met nog 57 op de teller. Redelijk.. Nu ongeveer 1.5u aan de lader en zit op 176km (230V).
Nieuwe koplampen! VIN: 9LC10XXX
Ook ik verplaats me naar het bekende volgende forum🥳
Daarmee gezegde hebbende dat geplande leveringen, al dan niet op de geïnitieerde datum, zullen worden afgeleverd in 2020.DiscoNootje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:53:
[...]
Overigens werd mij medegedeeld dat 'mijn' M3 op een boot stond die de 24e zou arriveren. Diezelfde middag een SMS met een bevestiging van aflevering op de 23e.

[ Voor 15% gewijzigd door M13z1 op 15-12-2020 13:25 ]
De LM haalt de auto de 23e op, zet de 24e 's morgens gelijk de winterbanden eronder waarna ik hem gelijk op kan halen of de LM en levert de auto waarschijnlijk thuis af (en neemt de volvo gelijk mee :-) )... anyway.... met kerst maar beetje toerenhanzipanzi schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:17:
[...]
Ik sta ook op 23 december voor M3P, 11.30. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik zeker weet dat hij op de sun staat. Ik vroeg het via de tesla chat en zonder blikken of blozen zei hij sun. Geen idee hoe die dan doorgaat vanuit Zeebrugge. Ik hoor trein, boot, vrachtwagen. We zien het wel zolang die 23-12 op 11.30 maar blijft staan.
Ben wel benieuwd naar fotos van de 2021 versie performance velgen trouwens. Zijn in echt denk ik stukken donkerder dan op de tesla site lijkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Frankie1979 op 15-12-2020 14:34 ]
Frankie1979 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:32:
[...]
Ben wel benieuwd naar fotos van de 2021 versie performance velgen trouwens. Zijn in echt denk ik stukken donkerder dan op de tesla site lijkt.
:strip_exif()/f/image/hMTEI9vqGm7CoP0DlK6prPM7.jpg?f=fotoalbum_large)
Vet! Benieuwd naar hoe deze velgen staan onder de witte performance.... op echte foto. Wel mooi donker volgens mij. Waarom vraag ik dit? De velgen van M3P 2020 model vond ik eigenlijk mooier.... donkerder. Maar op site lijkt alles misschien anders dan in het eggie.
U vraagt, wij draaien, bewegende beelden weliswaar;Frankie1979 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:45:
[...]
Vet! Benieuwd naar hoe deze velgen staan onder de witte performance.... op echte foto. Wel mooi donker volgens mij. Waarom vraag ik dit? De velgen van M3P 2020 model vond ik eigenlijk mooier.... donkerder. Maar op site lijkt alles misschien anders dan in het eggie.
YouTube: 2021 Tesla Model 3 Performance walk around
De banden hadden van mij iets hoger gemogen (of iets breder nog met de zelfde hoogte-index) dan vulde het de wielkast mooier op. Hij staat m.i. ook niet 10mm lager. De band lijkt hierdoor iets 'getrokken' en wat kleiner. Ik vind ze wel mooi, maar eerst maar is in het echt kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door M13z1 op 15-12-2020 14:52 ]
DIe zijn echt wel super! BAMMMMM13z1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:50:
[...]
U vraagt, wij draaien, bewegende beelden weliswaar;
YouTube: 2021 Tesla Model 3 Performance walk around
Krijg ook maandag M3LR thuis geleverd van Arval.WaSm schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:09:
[...]
Mijn lease auto is ook via de Arval besteld. Tesla heeft mij te kennen gegeven dat zij contact houden met Arval en niet met mij als toekomstige berijder.
Van Arval vervolgens (drivers team) begrepen dat de Tesla ergens wordt bezorgd waar IK het wilde (i.p.v. dat ik naar de Koopmans Terminal moest gaan). Concreet hoop ik morgenmiddag de Tesla in ontvangst te mogen nemen
"oude" 20 inch velgen 2020 ook heel mooi. Chroom delete 2021 vind ik ook veel mooier en strakker
Middenconsole niet meer in pianolak uitvoering ook dikke prima...Teslalrp schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:18:
op zich niet heel veel veranderd in 2021 model. Vind de optie m.b.t. automatisch sluiten van de achterklep wel erg handig. Deze mis ik nu wel.
"oude" 20 inch velgen 2020 ook heel mooi. Chroom delete 2021 vind ik ook veel mooier en strakker
Warmtepomp, velgen, accu's (China), middenconsole, dubbel glas, elektrische kofferbakopener, chrome delete, om er maar een paar te noemen. Toch aardig wat aanpassingen.Teslalrp schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:18:
op zich niet heel veel veranderd in 2021 model. Vind de optie m.b.t. automatisch sluiten van de achterklep wel erg handig. Deze mis ik nu wel.
Just my 2 cents.
Accu heeft helemaal geen betrekking op het 2021 model, want die komen allemaal uit de US. Daar wordt gewoon nog de Panasonic cel gebruikt.M13z1 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:03:
[...]
Warmtepomp, velgen, accu's (China), middenconsole, dubbel glas, elektrische kofferbakopener, chrome delete, om er maar een paar te noemen. Toch aardig wat aanpassingen.
Just my 2 cents.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak voor de levering van uw Model 3 met Reserveringsnummer: XXXXXZZ. Leer thuis al meer over uw auto door middel van de video-tutorials op https://www.tesla.com/nl_NL/support?redirect=no Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP.
This is the worst experience I had ordering a car
Same here. Ik stond de 23e ingepland maar krijg zojuist een SMS dat het de 29e wordtslevin063 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:48:
I had my delivery for 23rd 10am and just received a mail stating that the new appointment is for 30/12!
Sorry to hear that. Most likely because your car is on Glovis Sun which will (hopefully) arrive 3 days later than expected to Zeebrugge. My appointment is on 28th, no mails/text messages received yet.slevin063 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:48:
I had my delivery for 23rd 10am and just received a mail stating that the new appointment is for 30/12!
KahN
Congrats!frederikbove schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:12:
[Afbeelding]
Ik zo net hier in België mijn M3 LR gaan ophalen
Dat ziet er uit als mijn auto die ik op 28ste zou moeten ophalen. Hebben ze die per ongeluk aan jou gegeven?
Ziet er vet uit!
hier hetzelfde. Performance, uitstel van 23 --> 29. Ik heb ook al wel een kenteken, maar nog zonder datum eerste toelating (!) Er lijkt dus wel een kenteken gereserveerd, maar nog niet ingeschreven waarschijnlijk.lennon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:22:
Helaas zojuist ook SMS ontvangen dat ik mijn M3P niet meer kan ophalen de 23e, maar dat het de 29 wordt.... Als hij idd op de SUN staat kunnen ze blijkbaar al wel kentekens uitleveren want die heb ik al ontvangen. Belangrijkste is dat hij gelukkig nog in dec 2020 op kenteken staat.
Damn... dat staat er bij mij ook niet bij. Hopelijk gaat alles wel goed komen dan nog! Tesla weet het weer spannend te houden.sebastiaan3 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:03:
[...]
hier hetzelfde. Performance, uitstel van 23 --> 29. Ik heb ook al wel een kenteken, maar nog zonder datum eerste toelating (!) Er lijkt dus wel een kenteken gereserveerd, maar nog niet ingeschreven waarschijnlijk.
KahN
E = Model 3
1/3/5/6 = Batterij
R/D = achterwiel/all-wheel drive
Batterij 1 = SR batterij
Batterij 6 = SR batterij CATL (MIC)
Batterij 3 = LR/P batterij Panasonic
Batterij 5 = LR batterij LG
Als bovenstaande klopt dan rijst de vraag waarom de LG batterij niet voor P wordt gebruikt.
Benieuwd wat voor verschil we gaan zien in bereik en laden tussen de E3D en de E5D.
Wat zou het verschil moeten zijn tussen de Panasonic en LG, zou de LG beter moeten presteren?RRRay schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:53:
Net weer wat ontdekt in andere thread mbt de 3-cijferige code; E1R, E6R, E3D, E5D. Voor de geïnteresseerden:
E = Model 3
1/3/5/6 = Batterij
R/D = achterwiel/all-wheel drive
Batterij 1 = SR batterij
Batterij 6 = SR batterij CATL (MIC)
Batterij 3 = LR/P batterij Panasonic
Batterij 5 = LR batterij LG
Als bovenstaande klopt dan rijst de vraag waarom de LG batterij niet voor P wordt gebruikt.
Benieuwd wat voor verschil we gaan zien in bereik en laden tussen de E3D en de E5D.
Zal wel om de inkoopprijs gaan.willyfreak schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:52:
[...]
Wat zou het verschil moeten zijn tussen de Panasonic en LG, zou de LG beter moeten presteren?
Ik doel eigenlijk ook op dit bericht..adjego schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:28:
[...]
Accu heeft helemaal geen betrekking op het 2021 model, want die komen allemaal uit de US. Daar wordt gewoon nog de Panasonic cel gebruikt.
Het 2021 model heeft toch ook een langere range, zal niet alleen door die warmtepomp komen.
Ik dacht misschien is er dan ook een verband met het merk accu.
[ Voor 7% gewijzigd door willyfreak op 15-12-2020 21:59 ]
De eerdere opmerking is in ieder geval incorrect. Niet alle US modellen hebben enkel Panasonic. Tenzij er nu ook LR’s uit China komen. Volgens RDW gegevens kunnen zowel de Panasonic (E3D) als de LG (E5D) de 580km halen. Anders zou enkel de E5D de extra range hebben.willyfreak schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:58:
[...]
Ik doel eigenlijk ook op dit bericht..
Het 2021 model heeft toch ook een langere range, zal niet alleen door die warmtepomp komen.
Ik dacht misschien is er dan ook een verband met het merk accu.
Pas vorige week besteld op de website bij “snel leverbare auto’s”... ik heb ook al bevestigd gekregen dat het om het 2021 model gaat.... ben benieuwd welke koplampen erin zitten. Tot nu toe wat ik gelezen heb zijn alleen de SR+ met upgraded koplampen geleverd.
The LG pack was not as good as Panasonic. Hopefully this has been resolved.
eindelijk is het dan zo ver.
Alle vakjes op mijn kalender doorgekrast!
Vanmiddag 16:30u mijn SR+ (VIN 11.....) ophalen.
Iemand meer hier een SR+ via Hitachi Mobility geleased?
die van mij loopt ook via Hitachi.Obelixxx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:23:
Hehe,
eindelijk is het dan zo ver.
Alle vakjes op mijn kalender doorgekrast!
Vanmiddag 16:30u mijn SR+ (VIN 11.....) ophalen.
Iemand meer hier een SR+ via Hitachi Mobility geleased?
Heb je hem al opgehaald?
Er zijn me nml matten beloofd, maar ik vraag me af of ze verzorgen dat Tesla die vandaag in de auto legt, of dat ik ze per post krijg / had moeten krijgen?
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.