Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-07 18:32
stylezzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:44:
[...]

We doen niet allemaal 10 jaar met een auto denk ik dan, althans ook de auto van mijn vrouw ruilen we ook om de paar jaar in? En de samenleving kost het geen cent, ik betaal alleen minder belasting maar dat compenseert de BTW verliezen omdat de auto niet door een particulier gekocht is. (daarvoor is de bijtelling ooit bedacht)
De bijtelling is toch niet bedacht ivm 'btw verliezen'? Het gaat er toch om dat je betaald voor het voordeel dat je privé hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59
Bij mijn weten voor de btw verliezen, maar goed wellicht dat den haag er prive voordeel van heeft gemaakt om publieke redenen. Anyhows... ik zie niet in waarom dat een auto die met spaargeld gekocht is ineens milieuvriendelijker is. Sowieso heb ik een beetje een hekel aan co2 afkoopsommen en dat soort dingen.... net of je daadwerkelijk het milieu verbeterd met extra geld te spenderen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-07 17:15
Hertog_Martin schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb de aanschaf een jaar uitgesteld ondanks de bijtelling. En ik hoop dat er een prijsdaling komt die er op inspeelt. Dat zou de hogere bijtelling weer wat compenseren. In principe zou de in waarde gedaalde dollar al een prijsdaling mogelijk maken voor Tesla. En heel misschien voor einde jaar nog een M3 geleverd uit Giga Berlin?
Ze komen eerst met de MY uit Giga Berlin. M3 is pas voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van LL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-06-2022
Weet iemand of de model 3 die dit kwartaal wordt geleverd uit de VS of China komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Van LL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:36:
Weet iemand of de model 3 die dit kwartaal wordt geleverd uit de VS of China komt?
Ik heb vorige maand van Tesla begrepen dat de SR+ in ieder geval uit China komt.
O.a. vanwege de LFP accu die daar geleverd wordt (meer marge en grondstoffen beter voorhanden etc).

Tesla heeft nog tijd nodig om evt. de lage laadsnelheid van de Chinese LFP accu op te krikken (koude-probleem?) en om BMS problemen op te lossen. De kwaliteit van de afwerking van de MIC modellen lijkt goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van LL
RickM3 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb vorige maand van Tesla begrepen dat de SR+ in ieder geval uit China komt.
O.a. vanwege de LFP accu die daar geleverd wordt...
Vorige maand kwamen ze inderdaad uit China. Het gaat mij met name om de auto’s die dit kwartaal geleverd worden. Op de site zie je daar weer een lagere range voor de SR+ (430 tov 440 MIC).
Ik zal komende week eens met tesla gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
Van LL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Vorige maand kwamen ze inderdaad uit China. Het gaat mij met name om de auto’s die dit kwartaal geleverd worden. Op de site zie je daar weer een lagere range voor de SR+ (430 tov 440 MIC).
Ik zal komende week eens met tesla gaan bellen.
Dat is scherp gezien van je.
De vraag die ik stelde aan Tesla begin december ging over Q1 2021.
Het antwoord was toen China.
Dat leek me ook logisch vanwege de lagere totale productiekosten van de nieuwe MIC LFP accu.

Misschien ben je iets op het spoor t.a.v. de LFP accu 8-)
(puur speculatie: bijstelling range? eerst willen oplossen van de MIC BMS/laadproblemen?).
Ik ben uiteraard erg benieuwd naar wat ze jou gaan vertellen; kun je dat hier nog even laten weten?

[ Voor 0% gewijzigd door RickM3 op 09-01-2021 19:03 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van LL
Yes! Zal het hier posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van LL
Vandaag contact gehad met Tesla en prima geholpen. Het volgende werd mij verteld:
  • De SR+ wordt ook in 2021 in China gebouwd (met LFP accu)
  • Verwachting is dat de auto's eind feb/begin mrt geleverd worden. Met name afhankelijk van Covid-invloeden.
  • Er komt deze maand (waarschijnlijk volgende week) een software update voor de LFP accu, waarbij ook de laadsnelheid bij SuC op normaal niveau komt.
Ik ben met name benieuwd naar de invloed van de update op de accu's. Als de laadsnelheid bij SuCs op normaal niveau zit, dan lijkt me de MiC een betere optie qua accu en bouwkwaliteit, dan een auto uit Fremont.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-07 23:58

DS7

NielsTn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Andersom geschreven: als milieu jou als leaserijder aan het hart ging, had je maling aan de koers van de roverheid, stopte je met leasen en kocht je zelf een BEV...of ging dichterbij je werk wonen 🤔
Mijn Tesla’s (en de overige auto’s) zijn gewoon mijn eigendom.

Ik rij elektrisch omdat het voor de openbare weg naar mijn mening vrij ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-06 07:45
Van LL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:04:
Vandaag contact gehad met Tesla en prima geholpen. Het volgende werd mij verteld:
  • De SR+ wordt ook in 2021 in China gebouwd (met LFP accu)
Ik ben eens benieuwd wat we dan mogen verwachten. Daar zijn ze nu pas met de refresh modellen begonnen en er zitten al veranderingen in t.o.v. de US modellen, onder andere nieuwe deurpanelen. Heb mijn bestelling in september geplaatst, maar heb deze laten uitstellen tot dit jaar om een refresh model te krijgen (lease in België, dus de bijtelling maakt voor mij niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

notf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik ben eens benieuwd wat we dan mogen verwachten. Daar zijn ze nu pas met de refresh modellen begonnen en er zitten al veranderingen in t.o.v. de US modellen, onder andere nieuwe deurpanelen. Heb mijn bestelling in september geplaatst, maar heb deze laten uitstellen tot dit jaar om een refresh model te krijgen (lease in België, dus de bijtelling maakt voor mij niet uit).
In de VS gaan ze nu in ieder geval ook over op het verwarmde stuurwiel. Niet duidelijk of de lelijke deurpanelen ook naar de VS gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van LL
notf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Op de Chinese Tesla-site zag je de model 3 in de design studio al met die 'houten' deurpanelen en in de NL-site nog niet. De aanname is dus dat het in de EU-modellen niet zit. Al druist dat volledig in tegen het Tesla-beleid om alles zo standaard mogelijk te houden. Kortom, je weet het niet. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of die panelen er wel- of niet in zitten. Ook verwarmd stuurwiel is wat mij betreft leuk als het er in zit, maar lig er niet wakker van als het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-12-2023
Vanavond nog eens moeten laden aan een SuC. Hij bleef in het begin op 134kw hangen en vanaf een 18% begon hij stilletjes te dalen maar al bij al best tevreden over de snelheid. M3lr y2021 met LG packAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ4fKvpgub_j6-rq0TrA1fLk5G8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qmYbEOC2wLOx3R3BjwAeyL2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 16:20
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Een beetje leuke BEV wordt zo wel te duur in de bijtelling. Je zit zo al snel aan 16% bijtelling, terwijl de kostenstructuur van een BEV t.o.v. een ICE heel anders is en veel meer in de aanschafprijs zit.

Maar goed, de overheid geeft geen zak om het milieu als ze er niet aan kunnen verdienen.
In ieder geval in 2021 rij je nog steeds relatief goedkoop qua bijtelling in een model 3. En SR+ is qua netto bijtelling dan vergelijkbaar met een inmiddels redelijk kale c-segmenter van zo'n 30000 euro met 22% en dus nog altijd veel goedkoper dan een ICE D-segmenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

da_mgink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:15:
[...]

In ieder geval in 2021 rij je nog steeds relatief goedkoop qua bijtelling in een model 3. En SR+ is qua netto bijtelling dan vergelijkbaar met een inmiddels redelijk kale c-segmenter van zo'n 30000 euro met 22% en dus nog altijd veel goedkoper dan een ICE D-segmenter.
Maar heb je een MS Plaid, dan betaal je gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 16:20
DS7 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Maar heb je een MS Plaid, dan betaal je gewoon teveel.
Een BMW M5 is nog eens 30k duurder in aanschaf en heeft niet het bijtelling voordeel van die eerste 40k over de catalogus waarde.

Waar ik meer bedenkingen bij heb is het moment dat een BEV in dezelfde wegenbelasting categorie gaat vallen als een benzine auto vanaf 2025. Op korte termijn nog niet aan de orde maar wellicht wel al van invloed op de restwaarde tegen de tijd dat alle EV's die nu worden aangeschaft of geleased worden ingeruild aangezien de vaste kosten om een EV "voor de deur te hebben staan" dan hoger zullen zijn in vergelijking met een benzine auto uit hetzelfde segment vanwege het hogere gewicht (+/- 400kg in het voordeel van de BMW M5 VS Model S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

da_mgink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Een BMW M5 is nog eens 30k duurder in aanschaf en heeft niet het bijtelling voordeel van die eerste 40k over de catalogus waarde.

Waar ik meer bedenkingen bij heb is het moment dat een BEV in dezelfde wegenbelasting categorie gaat vallen als een benzine auto vanaf 2025. Op korte termijn nog niet aan de orde maar wellicht wel al van invloed op de restwaarde tegen de tijd dat alle EV's die nu worden aangeschaft of geleased worden ingeruild aangezien de vaste kosten om een EV "voor de deur te hebben staan" dan hoger zullen zijn in vergelijking met een benzine auto uit hetzelfde segment vanwege het hogere gewicht (+/- 400kg in het voordeel van de BMW M5 VS Model S)
BMW M5 heeft ook een veel hogere cost of ownership. Dat is echt niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:04
Zijn er mensen die een SR+ hebben besteld? De website is gisteren geüpdatet en laat nu 448 WLTP zien. Zal de Chinese 2021 versie zijn, dus inclusief warmtepomp. Ik vraag me overigens af of het de Chinese versie is, want de configurator in China laat een geüpdatet interieur zien inclusief het hout doorgetrokken op de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjenok schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:15:
Zijn er mensen die een SR+ hebben besteld? De website is gisteren geüpdatet en laat nu 448 WLTP zien. Zal de Chinese 2021 versie zijn, dus inclusief warmtepomp. Ik vraag me overigens af of het de Chinese versie is, want de configurator in China laat een geüpdatet interieur zien inclusief het hout doorgetrokken op de deuren.
Tesla heeft anderen laten weten dat de SR+ uit China blijft komen voor Europa ja.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notf
De Glovis Captain is momenteel onderweg naar Europa vanuit Fremont. In Duitsland zijn er al meldingen van gekoppelde VINs voor LR en SR+. Het lijkt dus een mengeling te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 15:35
stylezzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:
Bij mijn weten voor de btw verliezen, maar goed wellicht dat den haag er prive voordeel van heeft gemaakt om publieke redenen. Anyhows... ik zie niet in waarom dat een auto die met spaargeld gekocht is ineens milieuvriendelijker is. Sowieso heb ik een beetje een hekel aan co2 afkoopsommen en dat soort dingen.... net of je daadwerkelijk het milieu verbeterd met extra geld te spenderen. 8)7
De bijtelling is niet bedoeld voor BTW-verliezen, het gaat namelijk om inkomstenbelasting. Bijtelling bestaat om het voordeel wat je als medewerker geniet van het privé gebruik van een zakelijke auto uit te drukken in een 'salaris' waarover je inkomstenbelasting moet betalen. Daarom wordt dit op je brutosalaris voor belasting 'bijgeteld' waarna de inkomstenbelasting wordt berekend over het brutosalaris+bijtelling. De bijtelling zelf is fictief en betaal je niet, alleen de netto belasting over dit bedrag. Het privé gebruik van de zakelijke auto is dan natuurlijk ook een secundaire arbeidsvoorwaarde die je kan vergelijken met 'loon in natura'. Dit is natuurlijk voor de eerlijkheid en vergelijkbaarheid tussen arbeidsvoorwaarden. Natuurlijk is het percentage wat daadwerkelijk bijgeteld word wel redelijk arbitrair ;).

[ Voor 9% gewijzigd door [MAUS] op 18-01-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
Hebben jullie het al gezien? Een nieuwe model 3 SR+ kost nu: € 46.980...

Ik ben benieuwd wat dit betekend voor iedereen die besteld heeft tegen de oude prijs, maar waarbij levering februari/maart a.s. wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RickM3 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:29:
Hebben jullie het al gezien? Een nieuwe model 3 SR+ kost nu: € 46.980...

Ik ben benieuwd wat dit betekend voor iedereen die besteld heeft tegen de oude prijs, maar waarbij levering februari/maart a.s. wordt...
Doorgaans krijg je dan de nieuwe prijs. Tenminste, dit was in het verleden bij prijsverlagingen wel zo.

LR is ook 2k voordeliger en P EUR 1400,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notf
In november is de prijs nog met ongeveer 2000 euro omhoog gegaan. Dus prijsverschil met ervoor is eigenlijk redelijk klein. Heb het wat bijgehouden voor mijn bestelling: SR+ Silver met trekhaak en standaard 18" velgen.
- September: 51910 euro
- November: 53600 euro
- Januari: 51100 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalaglinV
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 19:39
Ik heb afgelopen maandag mijn SR+ MIC mogen ontvangen, ik had begrepen dat deze wel tot 100% geladen mocht worden dus ik heb deze nu 2 keer gesupercharged en bij de 2e keer viel mij op dat rond de 78% het kwh naar 0 zakte dus ben toen maar naar huis gegaan. Gister nacht heb ik de auto de hele nacht aan een laadpaal gehangen en ben ook dit keer maar tot 78% opgeladen. Is dit normaal? Ik heb het limiet gewoon op 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:09
CalaglinV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:35:
Ik heb afgelopen maandag mijn SR+ MIC mogen ontvangen, ik had begrepen dat deze wel tot 100% geladen mocht worden dus ik heb deze nu 2 keer gesupercharged en bij de 2e keer viel mij op dat rond de 78% het kwh naar 0 zakte dus ben toen maar naar huis gegaan. Gister nacht heb ik de auto de hele nacht aan een laadpaal gehangen en ben ook dit keer maar tot 78% opgeladen. Is dit normaal? Ik heb het limiet gewoon op 100%.
Is een bekend probleem, komt binnenkort een update voor. Een tip, laat de auto eens een uur of 3 slapen. (sentry mode uit) en mogelijk dat je range dan langzaam aan terug komt.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-07 18:32
Runescom schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Is een bekend probleem, komt binnenkort een update voor. Een tip, laat de auto eens een uur of 3 slapen. (sentry mode uit) en mogelijk dat je range dan langzaam aan terug komt.
Let ook op met apps.... die kunnen de auto er van weerhouden om te gaan slapen. Niet alleen de Tesla app zelf, maar ook bijvoorbeeld wanneer je abetterrouteplanner aan je auto gekoppeld hebt. Even de app starten of inloggen op de website en de auto is weer ontwaakt. ;-)
Op die manier krijgt het BMS geen mogelijkheid om metingen aan de gestabiliseerde accu te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghyselinckr
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-03-2021
Iemand die al een VIN heeft gekregen voor een levering die dit kwartaal komt? In Duitsland zijn er al reserveringen gematched.

Ik bestelde mijn SR+ op 17/10, maar nog geen VIN...

Het lijkt er verder op dat de SR+ varianten dit keer niet uit China zullen komen. Op de site staan een aantal 'snel leverbaar' modellen, waarbij in de URL 5Yxxx gezien kan worden, wat wil zeggen dat ze uit Fremont komen.

De RHD versies voor de UK komen wel uit China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 16:05
Jaja, mijn bestelling is er ook uit. Model 3, White on white met standaard velgen.
Ben benieuwd wanneer ik naar Tilburg mag!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jmderonde schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:22:
Jaja, mijn bestelling is er ook uit. Model 3, White on white met standaard velgen.
Ben benieuwd wanneer ik naar Tilburg mag!!
Wat wil je in Tilburg doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Inspired schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Wat wil je in Tilburg doen? :)
Ergens heb ik in het bestelproces voorbij zien komen dat de auto daar afgehaald moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jmderonde schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Ergens heb ik in het bestelproces voorbij zien komen dat de auto daar afgehaald moet worden...
Oh? Doen ze dat weer. Leuk. Beter dan op de kade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatjeW
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-02-2021
Hallo allen.
Ik ben nieuw in het Tesla gebeuren.
Als ik nu een M3 bestel, heeft deze dan zeker de warmtepomp en het verwarmde stuur, of is dit nog afwachten? Is dit ook afhankelijk van SR+ of LR?
Heeft het zin om de FSD aan te kopen in België? Of de EAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gino.martens
  • Laatst online: 29-11-2023
De warmtepomp wel, verwarmd stuur volgens mij nog niet. Of staat dat al op de site van Tesla?

FSD lijkt vooralsnog het geld niet waard, dan zou ik eerder voor EAP gaan. Maar die keuze is persoonlijk. Zelf heb ik geen van beiden, vond de standaard autopilot prima werken (en EAP was niet beschikbaar als optie).

2020 M3 SR+ MiC

• MatjeW
Staat er nog niet op, of toch niet op de Belgische of Duitse. Naar't schijnt wel op de Chinese.
EAP of FSD kunnen achteraf nog gekocht worden, toch?

• RickM3
MatjeW schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:53:
Staat er nog niet op, of toch niet op de Belgische of Duitse. Naar't schijnt wel op de Chinese.
EAP of FSD kunnen achteraf nog gekocht worden, toch?
Klopt, deze kunnen achteraf worden gekocht.

• MatjeW
Ik zie ook dat de optie trekhaak plots een 270 euro duurder geworden is... Enig idee waar dit vandaan komt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxNF1kDTZCUMFiJL48cdy2YfXfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78PDLXckDMjoXRkKmvKa2hGd.png?f=fotoalbum_large
(weet niet of dit het juiste topic is hiervoor?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickM3
MatjeW schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:17:
Ik zie ook dat de optie trekhaak plots een 270 euro duurder geworden is... Enig idee waar dit vandaan komt?[Afbeelding]
(weet niet of dit het juiste topic is hiervoor?)
Om wat bitcoins te financieren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ143
  • Laatst online: 03-10-2023
Het zou mooi zijn als die prijsverhoging is voor een beter trekhaak systeem. Het huidige is vreselijk. Eerst op je knieën om het bodemplaatje te verwijderen, dan de trekhaak zelf er in frotten, aanhangwagen achter de Tesla zetten en dan moet je haast op de grond gaan liggen om de stekker er in te duwen. En die zit verticaal, dus dat valt niet mee. Bij nat weer of sneeuw moet je een kleed of id meenemen, anders wordt je nog nat ook. Slechtste systeem wat ik tot nu toe heb gezien. En laat je de trekhaak zitten heb je een behoorlijk gat onderin je bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van LL
CJ143 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:06:
Het zou mooi zijn als die prijsverhoging is voor een beter trekhaak systeem. Het huidige is vreselijk. Eerst op je knieën om het bodemplaatje te verwijderen, dan de trekhaak zelf er in frotten, aanhangwagen achter de Tesla zetten en dan moet je haast op de grond gaan liggen om de stekker er in te duwen. En die zit verticaal, dus dat valt niet mee. Bij nat weer of sneeuw moet je een kleed of id meenemen, anders wordt je nog nat ook. Slechtste systeem wat ik tot nu toe heb gezien. En laat je de trekhaak zitten heb je een behoorlijk gat onderin je bumper.
En dat allemaal voor 1350 euro. Koopje 😬

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-07 16:14
Is het iemand gelukt om enige korting/opties te bedingen? Lees overal dat het onmogelijk is, maar wie weet heeft iemand goede ervaringen.

• JoannaDark
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-02-2022
Tesla heeft aan mij korting aangeboden, maar alleen omdat ze mijn zwarte SR+ met 18 inch wielen aan iemand anders hadden gegeven. Ik had die uit de inventory gekocht en opeens was deze uit mijn profiel verdwenen.

Ik heb toen, na een week lang bellen, drammen en dreigen, een grijze SR+ gekregen met 19 inch wielen en de extra kosten voor de kleur en de grotere banden niet hoeven betalen.

De korting boden ze uit eigen beweging aan, al moest ik zelf bellen toen ik de grijze in de inventory zag staan.

Er staan er nu een paar al wel redelijk lang in de inventory, dus wie weet!

Korting heeft overigens alleen gevolgen voor de prijs, niet voor de bijtelling.

• --Christiaan--
JoannaDark schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:01:
Tesla heeft aan mij korting aangeboden, maar alleen omdat ze mijn zwarte SR+ met 18 inch wielen aan iemand anders hadden gegeven. Ik had die uit de inventory gekocht en opeens was deze uit mijn profiel verdwenen.

Ik heb toen, na een week lang bellen, drammen en dreigen, een grijze SR+ gekregen met 19 inch wielen en de extra kosten voor de kleur en de grotere banden niet hoeven betalen.

De korting boden ze uit eigen beweging aan, al moest ik zelf bellen toen ik de grijze in de inventory zag staan.

Er staan er nu een paar al wel redelijk lang in de inventory, dus wie weet!

Korting heeft overigens alleen gevolgen voor de prijs, niet voor de bijtelling.
Dank,

Van de bijtelling was ik inderdaad op de hoogte. Er zijn geen LR meer met 8% bijtelling in inventory, en alles wat in inventory staat is even duur als zelf configureren, dus weinig voordeel behalve sneller rijden.

Heeft elk 2021 model nieuwe center console, heat pump en verwarmd stuur, of is dat gradueel ingevoerd? Dat zou nog een risico zijn bij inventory denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatjeW
Center console, heat pump en nieuwe koplampen zou wel moeten normaal; verwarm stuur blijft een vraagteken. Volgens recente berichten op TMC zou het toch zo moeten zijn dat ze het waarschijnlijk hebben maar nog niet geactiveerd is in sommige gevallen.

• Knikmops
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 16:02
Heeft er iemand een idee welke VIN's momenteel geleverd worden?
Als ik een nieuwe configuratie doe staat er levering verwacht medio maart. Ik ga er vanuit dat hij dan al gemaakt is en gewoon momenteel op de boot staat?
Kan er ook gevraagd worden bij bestelling welke VIN's er beschikbaar zijn etc?
Knikmops schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:51:
Heeft er iemand een idee welke VIN's momenteel geleverd worden?
Als ik een nieuwe configuratie doe staat er levering verwacht medio maart. Ik ga er vanuit dat hij dan al gemaakt is en gewoon momenteel op de boot staat?
Kan er ook gevraagd worden bij bestelling welke VIN's er beschikbaar zijn etc?
Je kunt ook gewoon Tesla bellen. Weet niet precies wat je wilt met het VIN? Levering maart zal inderdaad onderweg zijn nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 25-02-2021 15:55 ]

• Knikmops
Inspired schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Je kunt ook gewoon Tesla bellen. Weet niet precies wat je wilt met het VIN? Levering maart zal inderdaad onderweg zijn nu.
Stuurverwarming. Of toch meer zekerheid er op. ;)
Knikmops schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Stuurverwarming. Of toch meer zekerheid er op. ;)
Daar is sowieso geen zekerheid over toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knikmops
Inspired schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:17:
[...]

Daar is sowieso geen zekerheid over toch?
Neen, maar er zijn nu toch al een aantal mensen met vin 9xx xxx+ die het bij levering al hebben.

• DS7

DS7

Knikmops schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:18:
[...]

Neen, maar er zijn nu toch al een aantal mensen met vin 9xx xxx+ die het bij levering al hebben.
Zodra VIN bekend is, wordt het toch gewoon gekoppeld aan je Tesla account en kun je het zelf inzien?

Zo was dat in ieder geval altijd. Ooit was dat het moment dat je wist dat de productie van jouw auto was begonnen... Nu worden ze pas gekoppeld op de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Mijn witte Tesla 3 heb ik 3 februari besteld.
Gisteren een update gekregen van de leveringsinformatie: Tussen 16-30 maart. Nog geen VIN nummer kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

jmderonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:48:
Gisteren een update gekregen van de leveringsinformatie: Tussen 16-30 maart. Nog geen VIN nummer kunnen ontdekken.
Dat koppelen doen ze steeds later. Maar het lijkt mij sterk dat als je belt met delivery dat ze het dan weten als het niet in jouw account staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het altijd proberen bij delivery. Zo te zien zijn de schepen al wel onderweg dus denk dat delivery wel iets kan zien. Voorheen kwam het VIN nummer vrij snel in de source code te staan maar weet even niet of dit nog steeds het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
DS7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Dat koppelen doen ze steeds later. Maar het lijkt mij sterk dat als je belt met delivery dat ze het dan weten als het niet in jouw account staat.
ik laat me verrassen... Komt vast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
jmderonde schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:48:
Idem hier Model 3 P, iets later besteld (18 feb). maar zelfde leverdatum, geen VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Cim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:16
2 januari besteld en leverdatum blijft achteruit gaan. Initieel februari, dan 5-28 februari, dan 5-10 maart, nu al 10-20 maart.

Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
Ik heb mijn SR+ vorig jaar besteld, die wordt rond 16-3 geleverd. Er is nog geen VIN gekoppeld maar ik heb wel gehoord dat het een MIUS wordt.

[ Voor 2% gewijzigd door RickM3 op 26-02-2021 12:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ybox
Ik zie net trouwens dat in mijn factuur een VIN & leverdatum + km aantal staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmink
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-07 08:26
Ik heb mijn model 3 sr+ (blauw) op 1 feb besteld via onze lease (ALD). Totaal geen indicatie van levering, Tesla account wel ontvangen, geen VIN of iets.

Kreeg donderdag wel een mailtje van Tesla zelf dat mijn bestelling in goede orde is ontvangen, geen actie van mij is vereist en delivery tzt contact opneemt.

Ben benieuwd, de site geeft nog steeds aan nu besteld maart geleverd ....

[ Voor 23% gewijzigd door ksmink op 26-02-2021 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

ksmink schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:52:
Ik heb mijn model 3 sr+ (blauw) op 1 feb besteld via onze lease (ALD). Totaal geen indicatie van levering, Tesla account wel ontvangen, geen VIN of iets.

Kreeg donderdag wel een mailtje van Tesla zelf dat mijn bestelling in goede orde is ontvangen, geen actie van mij is vereist en delivery tzt contact opneemt.

Ben benieuwd, de site geeft nog steeds aan nu besteld maart geleverd ....
Tesla wil alles eind kwartaal uitgeleverd hebben. Kans dat je hem niet voor eind maart op mag halen is dan ook astronomisch klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmink
DS7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Tesla wil alles eind kwartaal uitgeleverd hebben. Kans dat je hem niet voor eind maart op mag halen is dan ook astronomisch klein.
Goed om te lezen! Dat zal mooi in lijn zijn met het einde contract van huidige lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Voor wie geen LFP wil in zijn SR+, dit is waarschijnlijk de laatste kans: alle SR+ gaan over op LFP en ook de kleine Tesla gaat LFP krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knikmops
DS7 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:32:
[...]

Zodra VIN bekend is, wordt het toch gewoon gekoppeld aan je Tesla account en kun je het zelf inzien?

Zo was dat in ieder geval altijd. Ooit was dat het moment dat je wist dat de productie van jouw auto was begonnen... Nu worden ze pas gekoppeld op de boot.
Klopt, maar ik heb nog niet besteld. Daarom de vraag naar VIN nummers die nog onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Knikmops schreef op zondag 28 februari 2021 @ 18:39:
[...]

Klopt, maar ik heb nog niet besteld. Daarom de vraag naar VIN nummers die nog onderweg zijn.
Op die manier?

Dan zou ik even met verkoop bellen en kijken wat ze voor jou kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Cim
Bestelling op 2 januari - levering zal gebeuren op 16 maart. Nog geen VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Besteld op 18 feb levering 29 maart. Ik kan niet wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ik heb ook mail gehad: 29 maart, 10u in tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
20 feb besteld, helaas nog geen VIN of mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickM3
Goede berichten!
Ik krijg hem op 30 maart in Tilburg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Laatst online: 06:58
Eind januari besteld, VIN is al gekoppeld, levering staat nu op 30 maart in Tilburg maar gezien het schip waarschijnlijk rond de 17e aankomt in Zeebrugge zal het mij niet verbazen dat die leverdatum iets naar voren geschoven gaat worden. Op het Duitse TFF forum waren er ook al leverdatums die naar voren gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Eigenlijk kun je een Tesla het beste einde kwartaal bestellen. Hoef je niet zo lang te wachten. Met de model 3 is mijn recordwachttijd 6 dagen en die was nota bene besteld op kerstavond (dus 2 werkdagen later al geleverd).

Of ze moeten een voorraadauto hebben staan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 20:59
Dan zijn het er waarschijnlijk niet veel dit kwartaal, als ze het haventerrein in amsterdam niet gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

stylezzz schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:50:
Dan zijn het er waarschijnlijk niet veel dit kwartaal, als ze het haventerrein in amsterdam niet gebruiken. :/
Het eerste kwartaal is altijd rustig voor BEV's vanwege de bijtellingsregels. En het vierde kwartaal is het vervolgens weer druk. Ze kunnen overigens ook best productie draaien in Tilburg. Maart 2019 zijn ook ruim 100 Tesla's afgeleverd in Tilburg per dag en dat was kwa dagvolume vergelijkbaar met december 2020, wat ze dan weer wel in de haven deden. Al verwacht ik dat ze tegenwoordig bij dat soort volumes Tilburg niet meer gebruiken. Het was ook wel een chaos in Tilburg destijds. Ik kon bijvoorbeeld gewoon de Tesla in ontvangst nemen terwijl er alleen aanbetaald was. Er is nog wel een kop koffie over het toetsenbord gegaan denk ik toen ik daarover belde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
DS7 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:47:
Eigenlijk kun je een Tesla het beste einde kwartaal bestellen. Hoef je niet zo lang te wachten. Met de model 3 is mijn recordwachttijd 6 dagen en die was nota bene besteld op kerstavond (dus 2 werkdagen later al geleverd).
Het wachten duurt natuurlijk net zo lang want als je in januari een Tesla wilt en wacht tot eind maart met bestellen moet je nog steeds 3 maanden wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
jmderonde schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:55:
Ik heb ook mail gehad: 29 maart, 10u in tilburg
Weet iemand of hier nog over te onderhandelen is? Of is deze mail een vaststaand feit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:38:
Eind januari besteld, VIN is al gekoppeld, levering staat nu op 30 maart in Tilburg maar gezien het schip waarschijnlijk rond de 17e aankomt in Zeebrugge zal het mij niet verbazen dat die leverdatum iets naar voren geschoven gaat worden. Op het Duitse TFF forum waren er ook al leverdatums die naar voren gezet zijn.
Wat is de naam van het schip ? Lake Geneva komt al aan op de 7de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knikmops
Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:38:
Welk VIN heb je? 9xx xxx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Ybox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:06:
[...]
Wat is de naam van het schip ? Lake Geneva komt al aan op de 7de
Die hebben ze niet doorgegeven maar mijn vermoeden is Glovis Sirius gezien die rond de 17e aankomt. Het zou ook nog Viking Bravery kunnen zijn maar die is nog niet vertrokken en mogelijk zijn daar dus nog geen VINs uitgedeeld.
Knikmops schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:23:
[...]
Welk VIN heb je? 9xx xxx?
Helaas heb ik die niet gekregen. Is lease dus misschien dat ze daar wat anders mee omgaan. Ik weet alleen dat het VIN gekoppeld is.

[ Voor 27% gewijzigd door Myrdhin op 03-03-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:24:
[...]

Die hebben ze niet doorgegeven maar mijn vermoeden is Glovis Sirius gezien die rond de 17e aankomt. Het zou ook nog Viking Bravery kunnen zijn maar die is nog niet vertrokken en mogelijk zijn daar dus nog geen VINs uitgedeeld.
https://teslamotorsclub.c...-movements.217602/page-34

GLOVIS SIRIUS ETA 15 maart,
VIKING BRAVERY ETA 17 maart, (maar nog niet geladen)
Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:24:
[...]

[...]

Helaas heb ik die niet gekregen. Is lease dus misschien dat ze daar wat anders mee omgaan. Ik weet alleen dat het VIN gekoppeld is.
Ik heb een VIN 5YJ *** 909

[ Voor 8% gewijzigd door Ybox op 03-03-2021 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Ybox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:30:
[...]
Vanaf wanneer was die zichtbaar? Aan de hand daarvan kan je een inschatting maken op welke boot die staat. Glovis Sirius is rond de 23e februari vertrokken en meestal worden VINs gekoppeld als de boot net onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Vanaf wanneer was die zichtbaar? Aan de hand daarvan kan je een inschatting maken op welke boot die staat. Glovis Sirius is rond de 23e februari vertrokken en meestal worden VINs gekoppeld als de boot net onderweg is.
De VIN stond in de Final invoice ~26 feb dus wrs staat de auto op die boot. (website spreekt nog over het RN nummer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knikmops
Ybox schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:30:
[...]

https://teslamotorsclub.c...-movements.217602/page-34

GLOVIS SIRIUS ETA 15 maart,
VIKING BRAVERY ETA 17 maart, (maar nog niet geladen)

[...]

Vanavond bestelling plaatsen dan! :*) vriendin moest nog wat formaliteiten in orde brengen wat betreft haar onderneming, dus moesten sowieso nog wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Net even gebeld, ze schatten dat hij 23 maart in NL is, dus levering rond 29. Er is nog geen VIN toegekend en dat zou volgens hem nog wel een week kunnen duren. Grijze LR AWD Aero Black int. Lijkt me dus die Viking Bravery?

[ Voor 10% gewijzigd door --Christiaan-- op 03-03-2021 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Myrdhin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Het wachten duurt natuurlijk net zo lang want als je in januari een Tesla wilt en wacht tot eind maart met bestellen moet je nog steeds 3 maanden wachten ;)
Feitelijk waar, maar gevoelsmatig toch anders. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Glovis Sirius heeft de turbo aangezet en heeft nu een ETA van 15 maart 22:00, hij is net uit het Panama Kanaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Hoe werkt het eigenlijk met de auto afhalen ? Je moet een verzekeringsbewijs overleggen maar je heb nog geen kenteken, moet je de auto verzekeren zonder kenteken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Ybox Je hebt waarschijnlijk wel al de meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer) en daarmee kun je hem altijd wel verzekerd krijgen. Als je dan gauw genoeg je kenteken doorgeeft moet dat geen probleem zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knikmops
Net besteld, volgens SA werd het deze week toch heel nipt om hem dit kwartaal nog te hebben.
Hij vertelde me dat chassisnummers die nog vrij waren rond de 905xxx-910xxx waren. Verwarmd stuurwiel heeft hij nee op gezegd, maar gewoon omdat hij het nog niet zelf gezien had. Had de verhalen van Amerika wel gehoord.
Levering 25-27 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Knikmops schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:17:
Net besteld, volgens SA werd het deze week toch heel nipt om hem dit kwartaal nog te hebben.
Hij vertelde me dat chassisnummers die nog vrij waren rond de 905xxx-910xxx waren. Verwarmd stuurwiel heeft hij nee op gezegd, maar gewoon omdat hij het nog niet zelf gezien had. Had de verhalen van Amerika wel gehoord.
Levering 25-27 maart.
Dat is snel voor een auto die net besteld is! Had je een snel leverbaar auto gekozen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Ybox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Dat is snel voor een auto die net besteld is! Had je een snel leverbaar auto gekozen ?
Mijn eerste Model 3 is geleverd twee dagen na bestelling en de tweede 6 dagen, maar nog steeds twee werkdagen.

Beiden gewoon via de design studio besteld. Beiden aan het einde van het kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
DS7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Mijn eerste Model 3 is geleverd twee dagen na bestelling en de tweede 6 dagen, maar nog steeds twee werkdagen.

Beiden gewoon via de design studio besteld. Beiden aan het einde van het kwartaal.
Het is meer dat ik langer moet wachten op mijn vroeger bestelde tesla :) vind ik wat vreemd (niet dat ik het hem niet gun maar ik graag in mijn eigen tesla rijden )

[ Voor 13% gewijzigd door Ybox op 10-03-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knikmops
Ybox schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:10:
[...]

Het is meer dat ik langer moet wachten op mijn vroeger bestelde tesla :) vind ik wat vreemd (niet dat ik het hem niet gun maar ik graag in mijn eigen tesla rijden )
Ik woon in België, dus aan de bron voor Europa. Heb besteld via snel beschikbaar, maar dat had geen verschil mogen maken me dunkt.

Ondertussen bevestiging van VIN 909xxx

[ Voor 4% gewijzigd door Knikmops op 11-03-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmink
Inmiddels ben ik ook netjes op de hoogte gebracht, 29/03 16:00 mag ik hem in Tilburg ophalen! Dat gaat prima lukken, de boot is vanmorgen aangekomen zie ik!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VdQGrgG3YyVsp5xRjbob3PTZD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2YbAOASjw3S0U9BRcDE0gwX.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om afscheid te nemen van mijn Jaguar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
ksmink schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:10:
Inmiddels ben ik ook netjes op de hoogte gebracht, 29/03 16:00 mag ik hem in Tilburg ophalen! Dat gaat prima lukken, de boot is vanmorgen aangekomen zie ik!

[Afbeelding]

Het kan ook zijn dat de auto staat op de VIKING BRAVERY , die komt vrijdag aan in zeebrugge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ybox schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:16:
[...]

Het kan ook zijn dat de auto staat op de VIKING BRAVERY , die komt vrijdag aan in zeebrugge
Oke, beide schepen komen uit de US toch? Dus het is aannemelijk dat de mensen die eind deze maand een leveringsafspraak hebben allemaal een MiUS krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
jmderonde schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Oke, beide schepen komen uit de US toch? Dus het is aannemelijk dat de mensen die eind deze maand een leveringsafspraak hebben allemaal een MiUS krijgen?
Je kan het aan je VIN nummer zien :) (en wrs wel, de boot uit china gaat naar Engeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmink
VIN heb ik helaas nog niet volledig (lease), zal dus indd op 1 van de 2 staan. Al moet de VIKING nog wel een stukje ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ksmink op 16-03-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Cim
Op 16 maart is bestelling van 2 januari geleverd.

Wel wat quality control issues (meer dan enkel de fotos). Ergste is dat de vlekken onmiddellijk zichtbaar waren als je auto instapt. Toch wel zeer spijtig dat ze zoiets niet aanpakken wanneer ze wagen klaarzetten voor levering...

Alleszins top wagen voor de rest!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYWi20sg0Tu0vMCMtCG2U7N_Loc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQzgQNtIm1uzsmoy1XP9hd4G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlW02KPes6I8c05wGpa4gz8ylIA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0phqAR4pAA68SIEcAcPU8jV2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlPCyne05pY32dpYlIhBht887Kg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7abeaQFnLCSDbJecHdTViUV.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 95% gewijzigd door H-Cim op 17-03-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
ksmink schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:10:

[Afbeelding]

Ik mag 'm een uurtje eerder komen ophalen. Wellicht wordt het nog iets naar voren geschoven als de controle en vervoer naar Tilburg een beetje meezit.
jmderonde schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:26:
[...]

Alle LHD modellen komen dit kwartaal uit de US.

[ Voor 18% gewijzigd door Myrdhin op 17-03-2021 14:06 ]

Pagina: 1 ... 359 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.