Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pieterhi
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20-01 15:03
stylezzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:44:
[...]

We doen niet allemaal 10 jaar met een auto denk ik dan, althans ook de auto van mijn vrouw ruilen we ook om de paar jaar in? En de samenleving kost het geen cent, ik betaal alleen minder belasting maar dat compenseert de BTW verliezen omdat de auto niet door een particulier gekocht is. (daarvoor is de bijtelling ooit bedacht)
De bijtelling is toch niet bedacht ivm 'btw verliezen'? Het gaat er toch om dat je betaald voor het voordeel dat je privé hebt?

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:52
Bij mijn weten voor de btw verliezen, maar goed wellicht dat den haag er prive voordeel van heeft gemaakt om publieke redenen. Anyhows... ik zie niet in waarom dat een auto die met spaargeld gekocht is ineens milieuvriendelijker is. Sowieso heb ik een beetje een hekel aan co2 afkoopsommen en dat soort dingen.... net of je daadwerkelijk het milieu verbeterd met extra geld te spenderen. 8)7

SPECS

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:13
Hertog_Martin schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Ik heb de aanschaf een jaar uitgesteld ondanks de bijtelling. En ik hoop dat er een prijsdaling komt die er op inspeelt. Dat zou de hogere bijtelling weer wat compenseren. In principe zou de in waarde gedaalde dollar al een prijsdaling mogelijk maken voor Tesla. En heel misschien voor einde jaar nog een M3 geleverd uit Giga Berlin?
Ze komen eerst met de MY uit Giga Berlin. M3 is pas voor volgend jaar.

• Van LL
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-01 06:01
Weet iemand of de model 3 die dit kwartaal wordt geleverd uit de VS of China komt?

• RickM3
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 15:11
Van LL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:36:
Weet iemand of de model 3 die dit kwartaal wordt geleverd uit de VS of China komt?
Ik heb vorige maand van Tesla begrepen dat de SR+ in ieder geval uit China komt.
O.a. vanwege de LFP accu die daar geleverd wordt (meer marge en grondstoffen beter voorhanden etc).

Tesla heeft nog tijd nodig om evt. de lage laadsnelheid van de Chinese LFP accu op te krikken (koude-probleem?) en om BMS problemen op te lossen. De kwaliteit van de afwerking van de MIC modellen lijkt goed te zijn.

• Van LL
RickM3 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Ik heb vorige maand van Tesla begrepen dat de SR+ in ieder geval uit China komt.
O.a. vanwege de LFP accu die daar geleverd wordt...
Vorige maand kwamen ze inderdaad uit China. Het gaat mij met name om de auto’s die dit kwartaal geleverd worden. Op de site zie je daar weer een lagere range voor de SR+ (430 tov 440 MIC).
Ik zal komende week eens met tesla gaan bellen.

• RickM3
Van LL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Vorige maand kwamen ze inderdaad uit China. Het gaat mij met name om de auto’s die dit kwartaal geleverd worden. Op de site zie je daar weer een lagere range voor de SR+ (430 tov 440 MIC).
Ik zal komende week eens met tesla gaan bellen.
Dat is scherp gezien van je.
De vraag die ik stelde aan Tesla begin december ging over Q1 2021.
Het antwoord was toen China.
Dat leek me ook logisch vanwege de lagere totale productiekosten van de nieuwe MIC LFP accu.

Misschien ben je iets op het spoor t.a.v. de LFP accu 8-)
(puur speculatie: bijstelling range? eerst willen oplossen van de MIC BMS/laadproblemen?).
Ik ben uiteraard erg benieuwd naar wat ze jou gaan vertellen; kun je dat hier nog even laten weten?

[Voor 0% gewijzigd door RickM3 op 09-01-2021 19:03. Reden: aanvulling]

• Van LL
Yes! Zal het hier posten.

• Van LL
Vandaag contact gehad met Tesla en prima geholpen. Het volgende werd mij verteld:
  • De SR+ wordt ook in 2021 in China gebouwd (met LFP accu)
  • Verwachting is dat de auto's eind feb/begin mrt geleverd worden. Met name afhankelijk van Covid-invloeden.
  • Er komt deze maand (waarschijnlijk volgende week) een software update voor de LFP accu, waarbij ook de laadsnelheid bij SuC op normaal niveau komt.
Ik ben met name benieuwd naar de invloed van de update op de accu's. Als de laadsnelheid bij SuCs op normaal niveau zit, dan lijkt me de MiC een betere optie qua accu en bouwkwaliteit, dan een auto uit Fremont.

• DS7
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 23:26
NielsTn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Andersom geschreven: als milieu jou als leaserijder aan het hart ging, had je maling aan de koers van de roverheid, stopte je met leasen en kocht je zelf een BEV...of ging dichterbij je werk wonen 🤔
Mijn Tesla’s (en de overige auto’s) zijn gewoon mijn eigendom.

Ik rij elektrisch omdat het voor de openbare weg naar mijn mening vrij ideaal is.

• notf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:36
Van LL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:04:
Vandaag contact gehad met Tesla en prima geholpen. Het volgende werd mij verteld:
  • De SR+ wordt ook in 2021 in China gebouwd (met LFP accu)
Ik ben eens benieuwd wat we dan mogen verwachten. Daar zijn ze nu pas met de refresh modellen begonnen en er zitten al veranderingen in t.o.v. de US modellen, onder andere nieuwe deurpanelen. Heb mijn bestelling in september geplaatst, maar heb deze laten uitstellen tot dit jaar om een refresh model te krijgen (lease in België, dus de bijtelling maakt voor mij niet uit).

• DS7
notf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik ben eens benieuwd wat we dan mogen verwachten. Daar zijn ze nu pas met de refresh modellen begonnen en er zitten al veranderingen in t.o.v. de US modellen, onder andere nieuwe deurpanelen. Heb mijn bestelling in september geplaatst, maar heb deze laten uitstellen tot dit jaar om een refresh model te krijgen (lease in België, dus de bijtelling maakt voor mij niet uit).
In de VS gaan ze nu in ieder geval ook over op het verwarmde stuurwiel. Niet duidelijk of de lelijke deurpanelen ook naar de VS gaan komen.

• Van LL
notf schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Op de Chinese Tesla-site zag je de model 3 in de design studio al met die 'houten' deurpanelen en in de NL-site nog niet. De aanname is dus dat het in de EU-modellen niet zit. Al druist dat volledig in tegen het Tesla-beleid om alles zo standaard mogelijk te houden. Kortom, je weet het niet. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of die panelen er wel- of niet in zitten. Ook verwarmd stuurwiel is wat mij betreft leuk als het er in zit, maar lig er niet wakker van als het niet zo is.

• frederikbove
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:09
Vanavond nog eens moeten laden aan een SuC. Hij bleef in het begin op 134kw hangen en vanaf een 18% begon hij stilletjes te dalen maar al bij al best tevreden over de snelheid. M3lr y2021 met LG pack

• da_mgink
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:17
DS7 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Een beetje leuke BEV wordt zo wel te duur in de bijtelling. Je zit zo al snel aan 16% bijtelling, terwijl de kostenstructuur van een BEV t.o.v. een ICE heel anders is en veel meer in de aanschafprijs zit.

Maar goed, de overheid geeft geen zak om het milieu als ze er niet aan kunnen verdienen.
In ieder geval in 2021 rij je nog steeds relatief goedkoop qua bijtelling in een model 3. En SR+ is qua netto bijtelling dan vergelijkbaar met een inmiddels redelijk kale c-segmenter van zo'n 30000 euro met 22% en dus nog altijd veel goedkoper dan een ICE D-segmenter.

• DS7
da_mgink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:15:
[...]

In ieder geval in 2021 rij je nog steeds relatief goedkoop qua bijtelling in een model 3. En SR+ is qua netto bijtelling dan vergelijkbaar met een inmiddels redelijk kale c-segmenter van zo'n 30000 euro met 22% en dus nog altijd veel goedkoper dan een ICE D-segmenter.
Maar heb je een MS Plaid, dan betaal je gewoon teveel.

• da_mgink
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:17
DS7 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Maar heb je een MS Plaid, dan betaal je gewoon teveel.
Een BMW M5 is nog eens 30k duurder in aanschaf en heeft niet het bijtelling voordeel van die eerste 40k over de catalogus waarde.

Waar ik meer bedenkingen bij heb is het moment dat een BEV in dezelfde wegenbelasting categorie gaat vallen als een benzine auto vanaf 2025. Op korte termijn nog niet aan de orde maar wellicht wel al van invloed op de restwaarde tegen de tijd dat alle EV's die nu worden aangeschaft of geleased worden ingeruild aangezien de vaste kosten om een EV "voor de deur te hebben staan" dan hoger zullen zijn in vergelijking met een benzine auto uit hetzelfde segment vanwege het hogere gewicht (+/- 400kg in het voordeel van de BMW M5 VS Model S)

• DS7
da_mgink schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:39:
[...]

Een BMW M5 is nog eens 30k duurder in aanschaf en heeft niet het bijtelling voordeel van die eerste 40k over de catalogus waarde.

Waar ik meer bedenkingen bij heb is het moment dat een BEV in dezelfde wegenbelasting categorie gaat vallen als een benzine auto vanaf 2025. Op korte termijn nog niet aan de orde maar wellicht wel al van invloed op de restwaarde tegen de tijd dat alle EV's die nu worden aangeschaft of geleased worden ingeruild aangezien de vaste kosten om een EV "voor de deur te hebben staan" dan hoger zullen zijn in vergelijking met een benzine auto uit hetzelfde segment vanwege het hogere gewicht (+/- 400kg in het voordeel van de BMW M5 VS Model S)
BMW M5 heeft ook een veel hogere cost of ownership. Dat is echt niet vergelijkbaar.

• Tjenok
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:20
Zijn er mensen die een SR+ hebben besteld? De website is gisteren geüpdatet en laat nu 448 WLTP zien. Zal de Chinese 2021 versie zijn, dus inclusief warmtepomp. Ik vraag me overigens af of het de Chinese versie is, want de configurator in China laat een geüpdatet interieur zien inclusief het hout doorgetrokken op de deuren.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:58
Tjenok schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:15:
Zijn er mensen die een SR+ hebben besteld? De website is gisteren geüpdatet en laat nu 448 WLTP zien. Zal de Chinese 2021 versie zijn, dus inclusief warmtepomp. Ik vraag me overigens af of het de Chinese versie is, want de configurator in China laat een geüpdatet interieur zien inclusief het hout doorgetrokken op de deuren.
Tesla heeft anderen laten weten dat de SR+ uit China blijft komen voor Europa ja.

• notf
De Glovis Captain is momenteel onderweg naar Europa vanuit Fremont. In Duitsland zijn er al meldingen van gekoppelde VINs voor LR en SR+. Het lijkt dus een mengeling te worden.

• [MAUS]
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:53
stylezzz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:01:
Bij mijn weten voor de btw verliezen, maar goed wellicht dat den haag er prive voordeel van heeft gemaakt om publieke redenen. Anyhows... ik zie niet in waarom dat een auto die met spaargeld gekocht is ineens milieuvriendelijker is. Sowieso heb ik een beetje een hekel aan co2 afkoopsommen en dat soort dingen.... net of je daadwerkelijk het milieu verbeterd met extra geld te spenderen. 8)7
De bijtelling is niet bedoeld voor BTW-verliezen, het gaat namelijk om inkomstenbelasting. Bijtelling bestaat om het voordeel wat je als medewerker geniet van het privé gebruik van een zakelijke auto uit te drukken in een 'salaris' waarover je inkomstenbelasting moet betalen. Daarom wordt dit op je brutosalaris voor belasting 'bijgeteld' waarna de inkomstenbelasting wordt berekend over het brutosalaris+bijtelling. De bijtelling zelf is fictief en betaal je niet, alleen de netto belasting over dit bedrag. Het privé gebruik van de zakelijke auto is dan natuurlijk ook een secundaire arbeidsvoorwaarde die je kan vergelijken met 'loon in natura'. Dit is natuurlijk voor de eerlijkheid en vergelijkbaarheid tussen arbeidsvoorwaarden. Natuurlijk is het percentage wat daadwerkelijk bijgeteld word wel redelijk arbitrair ;).

[Voor 9% gewijzigd door [MAUS] op 18-01-2021 12:24]

Ryzen 7 5800X | Asus ROG Strix B-550F | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200 mhz | Asus ROG Strix RX 5700 XT | Kingston A2000 1 TB | be quiet! Dark Rock 4 | be quiet! Pure Base 500 | be quiet! Straight Power 11 650W | Asus TUF Gaming VG35VQ

• RickM3
Hebben jullie het al gezien? Een nieuwe model 3 SR+ kost nu: € 46.980...

Ik ben benieuwd wat dit betekend voor iedereen die besteld heeft tegen de oude prijs, maar waarbij levering februari/maart a.s. wordt...

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:58
RickM3 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:29:
Hebben jullie het al gezien? Een nieuwe model 3 SR+ kost nu: € 46.980...

Ik ben benieuwd wat dit betekend voor iedereen die besteld heeft tegen de oude prijs, maar waarbij levering februari/maart a.s. wordt...
Doorgaans krijg je dan de nieuwe prijs. Tenminste, dit was in het verleden bij prijsverlagingen wel zo.

LR is ook 2k voordeliger en P EUR 1400,-.

• notf
In november is de prijs nog met ongeveer 2000 euro omhoog gegaan. Dus prijsverschil met ervoor is eigenlijk redelijk klein. Heb het wat bijgehouden voor mijn bestelling: SR+ Silver met trekhaak en standaard 18" velgen.
- September: 51910 euro
- November: 53600 euro
- Januari: 51100 euro

• CalaglinV
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:00
Ik heb afgelopen maandag mijn SR+ MIC mogen ontvangen, ik had begrepen dat deze wel tot 100% geladen mocht worden dus ik heb deze nu 2 keer gesupercharged en bij de 2e keer viel mij op dat rond de 78% het kwh naar 0 zakte dus ben toen maar naar huis gegaan. Gister nacht heb ik de auto de hele nacht aan een laadpaal gehangen en ben ook dit keer maar tot 78% opgeladen. Is dit normaal? Ik heb het limiet gewoon op 100%.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:04
CalaglinV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:35:
Ik heb afgelopen maandag mijn SR+ MIC mogen ontvangen, ik had begrepen dat deze wel tot 100% geladen mocht worden dus ik heb deze nu 2 keer gesupercharged en bij de 2e keer viel mij op dat rond de 78% het kwh naar 0 zakte dus ben toen maar naar huis gegaan. Gister nacht heb ik de auto de hele nacht aan een laadpaal gehangen en ben ook dit keer maar tot 78% opgeladen. Is dit normaal? Ik heb het limiet gewoon op 100%.
Is een bekend probleem, komt binnenkort een update voor. Een tip, laat de auto eens een uur of 3 slapen. (sentry mode uit) en mogelijk dat je range dan langzaam aan terug komt.

Give 2 Get

Pagina: 1 ... 357 358 359 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True