Op de dag zelf óf binnen 160km via de app melden. Dan wordt het nog gezien als waarschijnlijk geleverd met die schade. Ze kunnen overigens bij de aanvraag van een service afspraak de kilometerstand zien van moment van aanvraag.Tjenok schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:06:
[...]
- Toen ik net voor het eerst de frunk opende heb ik de eerste echt grote kras zien zitten, kan iemand mij vertellen waar ik dit het beste kan melden?[...]
Die had ik er al opgezet, je weet maar nooit, zit je bij een restaurant ofzo heb je stiekem bluetooth range naar de parkeerplaats. Toch wil ik de deuren dan ook graag gesloten houdenTaro schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:06:
[...]
Pincode instellen in de auto, dan kan niemand hem ondanks dat je verbinding hebt zomaar meenemen.
Ik had in de app ook al een optie gevonden om een meldingsgeluid in te stellen als er een bluetooth verbinding gemaakt of verbroken wordt, dan wordt je in ieder geval geattendeerd.
Jammer dat er geen frunkhaken in zitten maar was te verwachten. Wat voor bandjes zitten er onder, Michelin Pilot Sports of de eco banden? En een speaker?Tjenok schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:06:
Vandaag de 3 opgehaald. Ik was 1,5 uur te vroeg en stond binnen 5 minuten bij iemand aan de balie. Helaas waren de papieren van het RDW nog niet geprint, maar hebben ze fijne banken om op te zitten tijdens het wachten. Een half uurtje later waren de papieren geprint en konden we in de stromende regen op zoek naar de auto. Na een hele korte inspectie (met die regen zie je toch niet veel) maar de auto ingestapt en alles rustig ingesteld. Aan het einde van het terrein wordt de auto uitgescand en wordt het RDW papiertje nog een keer gecheckt. Dan kan het plezier beginnen. Ik heb de hele dag met een gigantische grijns op mijn gezicht achter het stuur gezeten. Wát een auto en wat een gigantisch verschil met de VW Polo die ik hiervoor reed. Enige nadeel is de lengte en de bijbehorende draaicirkel, daar moet ik hier in Amsterdam nog wel echt even aan wennen.
Wat mij is opgevallen:
- De ramen zijn verre van schoon, overal resten van stikkers en andere vetvlekken;
- Geen frunk mat en bagagehaken, ik dacht dat deze bij de LR nog wel geleverd werden?
- Toen ik net voor het eerst de frunk opende heb ik de eerste echt grote kras zien zitten, kan iemand mij vertellen waar ik dit het beste kan melden?
- De bijgeleverde laadkabel is 4 meter lang.
In de tweede foto is de Autopride op de achtergrond te zien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je toevallig nog meer blauwe LR RWD zien staan? Dat moet die van mij zijn dan ;-)
Geniet ervan, ik mag volgende week.
@pirke De auto gaat ook niet open als er Bluetooth verbinding is, maar je er niet naast staat. Daarnaast check ik ook regelmatig als ik ergens ben via de App -> Bediening -> Of er "Ontgrendelen" staat, zo ja, dan kan niemand hem openen.
Uiteraard goed om alert te zijn en je eigen keuzes hierin te maken. Ik heb hem nu een tijdje en vertrouw er op. Zo zal je de komende tijd nog wel meer tegenkomen, geniet er in ieder geval van
Uiteraard goed om alert te zijn en je eigen keuzes hierin te maken. Ik heb hem nu een tijdje en vertrouw er op. Zo zal je de komende tijd nog wel meer tegenkomen, geniet er in ieder geval van
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik heb een blauwe 4 meter kabel mee gekregen. Netjes in een tas. Nog nooit gebruikt overigens.Caelorum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:46:
[...]
Niet voor de mennekeskabel wel voor de adapters. De kabel zou ook onpraktisch zijn tenzij je alleen thuis oplaad aan een punt met een vaste kabel.
@Wirf 2.5m is nu zover ik kan bepalen standaard. Soms krijg je een 4m kabel mee, maar langer zeker niet.
Verwijderd
Verbinding is geen enkel probleem. Auto gaat niet open.
Heb het getest. Moet binnen een straal van ca 2mtr om de auto zijn om te openen.
Heb het getest. Moet binnen een straal van ca 2mtr om de auto zijn om te openen.
pirke schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:53:
Vandaag heb ik m in de stromende regen opgehaald. Mijn ervaring:
Bij Sloterdijk stond een mooie X klaar, die vrij snel vol zat. Warempel stapte er ook nog iemand in die een groot meubelpaneel meesleepte terwijl hij zijn auto ging ophalen
Bij de haven zo'n 5 a 10 minuten in de tent doorgebracht, daarna alweer naar buiten naar m'n auto toe. Vanwege de stromende regen eerst maar even instappen en telefoon koppelen enzo. Volgens buienradar had ik een kwartiertje tot de grote bui ging liggen, dus even rustig met de instellingen zitten spelen, SSD aangekoppeld etc.
Even later in de nog steeds regen een rondje gemaakt:
- verbandtrommel met gevaren driehoek in de frunk
- geen bagage haken in de frunk
- 4 meter laadkabel in de trunk (staat erop, heb t niet nagemeten)
- reislader in de trunk
- twee Aero doppen zaten niet goed vast, even aangedrukt
- verder in de regen is me niks opgevallen, alles zag er prima uit. Als het morgen droog is ga ik wel wat nauwkeuriger kijken, maar verwacht geen rare dingen
Het rijden is prima, ik ben elektrisch gewend maar deze heeft toch een flinke duit extra power (SR+).
De accu zat half vol bij vertrek wat net te weinig was om thuis te halen, bij Breukelen even afgetopt naar 80% en daarna verder naar huis. Wat was het druk daar, even later waren alle 28 stands bezet.
Nu staat ie lekker droog in de garage. Heb al wel gemerkt dat ik vanuit de keuken een bluetooth verbinding heb... Even kijken wat ik daar aan ga doen.
Op de regen na was het een prima ervaring, weer eens wat anders dan bij de dealer of voor het huis afgeleverd krijgen
Deze Ik had aan 2 mtr genoeg om de stoep te overbruggenVerwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:18:
Thanks voor de tip! Welke soort heb je besteld? Er staan er nogal wat
[...]
Producten Aantal Prijs
Rubber loper / rubbermat op rol - fijne ribbel - Dikte 3mm - Breedte 40 cm
SKU: MR65SX2.7-0.4
Verwachte levertijd: Direct leverbaar
2 € 16,53
Subtotaal € 16,53
Verzending & verwerking € 0,00
BTW € 3,47
Eindtotaal € 20,00
Verwijderd
Vandaag dan ook eindelijk mijn Tesla mogen ophalen. Rit er naar toe met de trein gedaan en nu weet ik ook meteen waarom ik zo graag met de auto ga. 
Bij Sloterdijk meteen naar de shuttle gelopen waar we direct konden instappen en gaan. Eenmaal bij Koopman aangekomen kwestie van aansluiten in de rij (gelukkig lekker rustig met één wachtende voor ons), daarna papierwerk even doornemen en tot slot een krabbel.
Op het terrein een kleine zoektocht (app werkte nog niet) naar de witte SR+ en met hulp van een vriendelijke medewerker snel gevonden.
Vervolgens een check gedaan, maar helaas begon het zo te regenen dat we eigenlijk al snel besloten na een snel rondje om in de auto te gaan zitten. Daar nog even de laatste puntjes nagelopen, maar niks noemenswaardigs kunnen vinden.
Aangezien er nog maar voor 80Km in zat, doorgereden naar Badhoevedorp en aan de SuC gezet. Binnen 25 minuten weer volle bak en gaan.....het wachten op de bediening en de koffie duurde zo'n beetje nog langer.
De rit naar huis maakte het lange wachten en de stress met de levering meer dan goed. Wat een genot om in te rijden. Voor degene die nog wachten, hou nog even vol het wachten wordt beloond!
Bij Sloterdijk meteen naar de shuttle gelopen waar we direct konden instappen en gaan. Eenmaal bij Koopman aangekomen kwestie van aansluiten in de rij (gelukkig lekker rustig met één wachtende voor ons), daarna papierwerk even doornemen en tot slot een krabbel.
Op het terrein een kleine zoektocht (app werkte nog niet) naar de witte SR+ en met hulp van een vriendelijke medewerker snel gevonden.
Vervolgens een check gedaan, maar helaas begon het zo te regenen dat we eigenlijk al snel besloten na een snel rondje om in de auto te gaan zitten. Daar nog even de laatste puntjes nagelopen, maar niks noemenswaardigs kunnen vinden.
Aangezien er nog maar voor 80Km in zat, doorgereden naar Badhoevedorp en aan de SuC gezet. Binnen 25 minuten weer volle bak en gaan.....het wachten op de bediening en de koffie duurde zo'n beetje nog langer.
De rit naar huis maakte het lange wachten en de stress met de levering meer dan goed. Wat een genot om in te rijden. Voor degene die nog wachten, hou nog even vol het wachten wordt beloond!
Hi,metstijl schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:44:
[...]
Gefeliciteerd, goede tips ook nog over die 'external control', ik rij pas weg als dat werkt tijdens het ophalen![]()
Jammer dat je tijdens de ophaaldag moet betalen voor de Super Charger.
Ik zie nu in mijn account dat het laden van vandaag (14/12) wel in rekening gebracht is, maar het laden van gisteren niet. Dus inderdaad het laden op de ophaaldag lijkt gratis.
SR+, Blue, Black,19", afgeleverd 13/12/2019
Klopt, het bedrag wordt op de dag van levering wel op het scherm getoond, maar niet in rekening gebracht.dacofiel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:55:
[...]
Hi,
Ik zie nu in mijn account dat het laden van vandaag (14/12) wel in rekening gebracht is, maar het laden van gisteren niet. Dus inderdaad het laden op de ophaaldag lijkt gratis.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Gisteren mijn M3 opgehaald. Zat zwarte 22kw kabel van 4 meter bij. Kennelijk varieert het aanbodCaelorum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:11:
[...]
2.5m is volgens mij nog steeds standaard, al krijgen er af en toe mensen ook 4m mee. De kabels zijn tegenwoordig wel zwart en niet meer blauw. Is een nieuw type, maar ook hier geld dat er ook nog sporadisch wat blauwe worden uitgeleverd.
Bovenstaande allemaal op basis van ervaringen van anderen, dus ja...
-verwijderd-
[ Voor 97% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:40 ]
En ook ik was vandaag! timeslot 14.00.
Was er met mijn zwager en twee van mijn zoons. Zwager werkt bij ander groot automerk en was impressed. Baalde dat zij niet zo veel en zo snel auto's konden leveren in dit segment.
Na geven VIN nummer bleken papieren niet op orde. Lang verhaal kort: mijn afspraak stond niet goed in het systeem. Ik had melding om op 14.00 hem op te halen via SMS maar kennelijk was dat niet naar die locatie doorgegeven. Sterker nog: om 14.15 werd ik gebeld door Tesla zelf: ja je had hem op kunnen halen vandaag maar bent niet gekomen. Ik: eh... ik sta er net voor
En wat een regen.. lak checken was geen optie. Donker, grauw en alles nat.
Wat me opviel was de chille sfeer. Alle medewerkers super vriendelijk en behulpzaam (blikjes appelsap van achter voor mijn kinderen) en in de stromende regen continu vriendelijke medewerkers op het platform die je willen helpen. Echt top! En ja het is mega massaal (vandaag 380 auto's), maar toch is de ambiance goed.
Had al een week een X te leen gehad en dat hielp bij adoptie. Blij met mijn M3SR+.

laden bij A2 Breukelen. Mijn buurman kwam er niet uit. Bleek hem ook net opgehaald te hebben. Ik gelukkig ervaring door die X.
zien jullie de foto's?
Was er met mijn zwager en twee van mijn zoons. Zwager werkt bij ander groot automerk en was impressed. Baalde dat zij niet zo veel en zo snel auto's konden leveren in dit segment.
Na geven VIN nummer bleken papieren niet op orde. Lang verhaal kort: mijn afspraak stond niet goed in het systeem. Ik had melding om op 14.00 hem op te halen via SMS maar kennelijk was dat niet naar die locatie doorgegeven. Sterker nog: om 14.15 werd ik gebeld door Tesla zelf: ja je had hem op kunnen halen vandaag maar bent niet gekomen. Ik: eh... ik sta er net voor
En wat een regen.. lak checken was geen optie. Donker, grauw en alles nat.
Wat me opviel was de chille sfeer. Alle medewerkers super vriendelijk en behulpzaam (blikjes appelsap van achter voor mijn kinderen) en in de stromende regen continu vriendelijke medewerkers op het platform die je willen helpen. Echt top! En ja het is mega massaal (vandaag 380 auto's), maar toch is de ambiance goed.
Had al een week een X te leen gehad en dat hielp bij adoptie. Blij met mijn M3SR+.

laden bij A2 Breukelen. Mijn buurman kwam er niet uit. Bleek hem ook net opgehaald te hebben. Ik gelukkig ervaring door die X.
zien jullie de foto's?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
@Jazzper We zien ze, mooi perspectief
(en een filtertje?) Gefeliciteerd!
nikon d750 + Sigma 12-24mm & nikon 50/1.8 + VSCO
thx!
thx!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Bussum info Gemeente hierondergeronim schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:00:
[...]
Kabel over stoep om van eigen huis naar publieke parkeerplek kabel te leggen, in Utrecht is dat (helaas nog) niet toegestaan (tsja gaan ze handhaven?) hoewel toch een nogal groene/electrisch rijden gemeente is.
Welke gemeente zit jij, het leest als iets dat daar is toegestaan mits je een mat erover legt? Beetje offtopic maar wilde toch ff reageren ivm interessant
Opladen op eigen terrein en parkeren op straat
Er zijn regels als u een oplaadpaal wilt op eigen terrein, maar niet op eigen terrein kunt parkeren.
Voor het plaatsen van oplaadapparatuur op eigen terrein heeft u geen vergunning of toestemming van de gemeente nodig
U mag de oplaadvoorziening alleen op eigen terrein plaatsen. Niet in de openbare ruimte
Een oplaadkabel over het trottoir mag. Een oplaadkabel over de rijbaan en het fietspad mag niet. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)
Voor de veiligheid moet u een speciale mat over de kabel leggen. De mat en kabels haalt u na het opladen weer weg
De parkeerplaats voor uw woning is en blijft een openbare parkeerplaats die iedereen mag gebruiken
U mag geen bord plaatsen waarmee u de parkeerplaats voor uw woning reserveert
U mag met uw buren afspraken maken over het vrij houden van de parkeerplaats voor uw woning
Mooie verhalen allemaal, gefeliciteerd!
Is er iemand laatst nog met de auto wezen ophalen? Ik ben dinsdagmiddag aan de beurt en ben van plan om met mijn vriendin in mijn huidige leaseauto heen te rijden, daar te parkeren en dan ieder in 1 auto terug te rijden naar huis (ik in de tesla, zij in de oude). Is dit nog mogelijk met de huidige aantallen die gestald staan of is het alleen met ov te bereiken?
Is er iemand laatst nog met de auto wezen ophalen? Ik ben dinsdagmiddag aan de beurt en ben van plan om met mijn vriendin in mijn huidige leaseauto heen te rijden, daar te parkeren en dan ieder in 1 auto terug te rijden naar huis (ik in de tesla, zij in de oude). Is dit nog mogelijk met de huidige aantallen die gestald staan of is het alleen met ov te bereiken?
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Leuk om te zien. Mooie configuratie en lekker verschil als je van een polo komt! Enjoy de km’s.Tjenok schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:06:
Vandaag de 3 opgehaald. Ik was 1,5 uur te vroeg en stond binnen 5 minuten bij iemand aan de balie. Helaas waren de papieren van het RDW nog niet geprint, maar hebben ze fijne banken om op te zitten tijdens het wachten. Een half uurtje later waren de papieren geprint en konden we in de stromende regen op zoek naar de auto. Na een hele korte inspectie (met die regen zie je toch niet veel) maar de auto ingestapt en alles rustig ingesteld. Aan het einde van het terrein wordt de auto uitgescand en wordt het RDW papiertje nog een keer gecheckt. Dan kan het plezier beginnen. Ik heb de hele dag met een gigantische grijns op mijn gezicht achter het stuur gezeten. Wát een auto en wat een gigantisch verschil met de VW Polo die ik hiervoor reed. Enige nadeel is de lengte en de bijbehorende draaicirkel, daar moet ik hier in Amsterdam nog wel echt even aan wennen.
Wat mij is opgevallen:
- De ramen zijn verre van schoon, overal resten van stikkers en andere vetvlekken;
- Geen frunk mat en bagagehaken, ik dacht dat deze bij de LR nog wel geleverd werden?
- Toen ik net voor het eerst de frunk opende heb ik de eerste echt grote kras zien zitten, kan iemand mij vertellen waar ik dit het beste kan melden?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat mij opvalt op de foto’s, er staan ook witte interieurs op de foto’s. Zowel bij de zwarte als de witte M3
-verwijderd-
[ Voor 98% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:40 ]
Banden heb ik niet naar gekeken, zal ik morgen even doen! Genoeg blauwe zien staan, maar LR RWD zijn moeilijk te onderscheiden haha. Succes alvast met het afhalen!arko89 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:34:
[...]
Jammer dat er geen frunkhaken in zitten maar was te verwachten. Wat voor bandjes zitten er onder, Michelin Pilot Sports of de eco banden? En een speaker?
Heb je toevallig nog meer blauwe LR RWD zien staan? Dat moet die van mij zijn dan ;-)
Dat heb je dan toch wel van je leasemij gehoord? Bij ALD ik niet in ieder geval. Waren wel wat parkeerplekken beschikbaar voor afzetters/meekijkers. Naast mij aan de balie werd iemand zijn auto achtergelaten en kreeg zelfs vrijwaringsbewijs. Weet de context niet.Markboss schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:20:
Verwijderd
Dankjewel!
jheerink14 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:47:
[...]
Deze Ik had aan 2 mtr genoeg om de stoep te overbruggen
Producten Aantal Prijs
Rubber loper / rubbermat op rol - fijne ribbel - Dikte 3mm - Breedte 40 cm
SKU: MR65SX2.7-0.4
Verwachte levertijd: Direct leverbaar
2 € 16,53
Subtotaal € 16,53
Verzending & verwerking € 0,00
BTW € 3,47
Eindtotaal € 20,00
Verwijderd
Ik woon in IJmuiden, gemeente Velsen. Hier gelukkig wel mogelijk 
geronim schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:00:
[...]
Kabel over stoep om van eigen huis naar publieke parkeerplek kabel te leggen, in Utrecht is dat (helaas nog) niet toegestaan (tsja gaan ze handhaven?) hoewel toch een nogal groene/electrisch rijden gemeente is.
Welke gemeente zit jij, het leest als iets dat daar is toegestaan mits je een mat erover legt? Beetje offtopic maar wilde toch ff reageren ivm interessant
Ja hopeloos. Mijn gok is dat ze een tijd geleden van de 4m blauwe naar de 2.5m blauwe zijn overgestapt (kostenbesparing/winstmaximalisatie). Ik kreeg bij het ophalen in de SC te horen dat de blauwe echter niet meer geleverd worden door Tesla en het nu allemaal 4m zwart is (nieuw type). Aangezien sommige van die auto's al weken zo niet maanden staan in Amsterdam (of ergens halverwege) is er geen touw meer aan vast te knopen.dacofiel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:00:
[...]
Gisteren mijn M3 opgehaald. Zat zwarte 22kw kabel van 4 meter bij. Kennelijk varieert het aanbod
Eigenlijk zoals alles met Tesla

Toen ik er vrijdag was, was er ruimte om te parkeren. Ik ben ook gebracht door iemand.Markboss schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:20:
Die parkeerplaats was redelijk vol dus kans dat er geen plek is.
Heb die van mij vorige week opgehaald (2020 model) en die heeft wel gewoon bagagehaken. Bij mij lagen er Hankook banden om de 19"arko89 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:34:
[...]
Jammer dat er geen frunkhaken in zitten maar was te verwachten. Wat voor bandjes zitten er onder, Michelin Pilot Sports of de eco banden? En een speaker?
die van mij vandaag een 32A 4 meter zwarte (phoenix contact)Caelorum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:46:
[...]
Ja hopeloos. Mijn gok is dat ze een tijd geleden van de 4m blauwe naar de 2.5m blauwe zijn overgestapt (kostenbesparing/winstmaximalisatie). Ik kreeg bij het ophalen in de SC te horen dat de blauwe echter niet meer geleverd worden door Tesla en het nu allemaal 4m zwart is (nieuw type). Aangezien sommige van die auto's al weken zo niet maanden staan in Amsterdam (of ergens halverwege) is er geen touw meer aan vast te knopen.
Eigenlijk zoals alles met Tesla
Vanmiddag mijn Tesla opgehaald. Ondanks de regen toch een geweldige ervaring gehad. Mijn dochter van 5 mocht mee, ik weet niet wie er zenuwachtiger was...
Bij aankomst was het even zoeken naar de juiste poort om binnen te rijden, omdat alle hekken dicht waren, maar die gaan dus open als je er voor rijdt.
Was een korte rij, werd binnen 10 minuten geholpen door een vriendelijke dame, met 5 minuten was alles geregeld.
App was al actief tijdens het wachten (was een kwartier te vroeg), dus kon de locatie al zien. Helaas helemaal aan het einde van de rij. Ondertussen bij elke witte auto werd mij gevraagd: "is dit hem papa?". Uiteindelijk konden we via de app de lampen en de toeter bedienen.
Helaas door het slechte weer en weinig licht geen uitgebreide controle kunnen doen. Maar alles leek in orde. Na even wat instellen weggereden.
Eerste rijervaring: snel, soepel, heerlijk. Hiervoor een Volvo V50 2.0D (D van diesel, niet dual motor) uit 2004, waar ik wel met een klein beetje pijn afscheid van neem na 8 jaar. Vond de Volvo iets lichter sturen dan de Tesla, die kon ik met 2 vingers bedienen, de Tesla is toch wat zwaarder, maar met autosteer is dat weinig een probleem. Kofferbak ruimte zal wennen worden, stoel van de Tesla bevalt niet slecht tov van wat ik gewend ben. Wat ik zeker niet ga missen is tanken, koppelen, schakelen bij elke rotonde.
Auto hangt nu thuis aan de laadpaal, weer een metric erbij in mijn home automation hobby
Ik heb helaas niet alle kentekens kunnen vastleggen voor degene die hun auto alvast willen spotten, maar iig fotos: https://imgur.com/a/LpNhPRH
Ik ga even de update naar V10 afwachten en morgen elk excuus aangrijpen om de auto te pakken.
Bij aankomst was het even zoeken naar de juiste poort om binnen te rijden, omdat alle hekken dicht waren, maar die gaan dus open als je er voor rijdt.
Was een korte rij, werd binnen 10 minuten geholpen door een vriendelijke dame, met 5 minuten was alles geregeld.
App was al actief tijdens het wachten (was een kwartier te vroeg), dus kon de locatie al zien. Helaas helemaal aan het einde van de rij. Ondertussen bij elke witte auto werd mij gevraagd: "is dit hem papa?". Uiteindelijk konden we via de app de lampen en de toeter bedienen.
Helaas door het slechte weer en weinig licht geen uitgebreide controle kunnen doen. Maar alles leek in orde. Na even wat instellen weggereden.
Eerste rijervaring: snel, soepel, heerlijk. Hiervoor een Volvo V50 2.0D (D van diesel, niet dual motor) uit 2004, waar ik wel met een klein beetje pijn afscheid van neem na 8 jaar. Vond de Volvo iets lichter sturen dan de Tesla, die kon ik met 2 vingers bedienen, de Tesla is toch wat zwaarder, maar met autosteer is dat weinig een probleem. Kofferbak ruimte zal wennen worden, stoel van de Tesla bevalt niet slecht tov van wat ik gewend ben. Wat ik zeker niet ga missen is tanken, koppelen, schakelen bij elke rotonde.
Auto hangt nu thuis aan de laadpaal, weer een metric erbij in mijn home automation hobby
Ik heb helaas niet alle kentekens kunnen vastleggen voor degene die hun auto alvast willen spotten, maar iig fotos: https://imgur.com/a/LpNhPRH
Ik ga even de update naar V10 afwachten en morgen elk excuus aangrijpen om de auto te pakken.
@aequitas je kan de stuurkracht instellen. Je hebt comfort, normaal en sport. Bij mij werd die geleverd op sport wat best zwaar is, vooral op lage snelheden.
Thanks voor de tip, maar hij stond bij mij al op comfort.Caelorum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:36:
@aequitas je kan de stuurkracht instellen. Je hebt comfort, normaal en sport. Bij mij werd die geleverd op sport wat best zwaar is, vooral op lage snelheden.
Tanken deed ik zelden (reed PHEV), koppelen en schakelen ook nooit. Wat ik nog wel deed en niet ga missen: het rempedaalaequitas schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 23:18:
[...]
Wat ik zeker niet ga missen is tanken, koppelen, schakelen bij elke rotonde.
Vragen/antwoorden over dit soort zaken zijn te vinden in dit topic, staat veel in over laadpalen en je kabel over gemeentegrond etc.geronim schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:00:
[...]
Voor diegene die vragen/antwoorden zoeken over instellingen/rijgedrag/accessoires etc met betrekking tot Tesla kunnen het beste in dit topic terecht.
Let wel lees je vooral eerst in en kijk/zoek of er niet al een antwoord is gegeven op je vraag!!
Op deze manier kunnen we het in dit topic 'hoofdzakelijk'over de levering/aflevering houden
Afgelopen Donderdag mijn afleveringsafspraak mogen ontvangen voor een long range, zwart, standaard velg.
19/12 net na de middag
Waar kan je de shuttles precies vinden op station sloterdijk?
19/12 net na de middag
Mensen deze vraag is ook meerdere keren gesteld, gebruik aub de zoekfunctie: zoeken op shuttle of Sloterdijk.aurrorax schreef op zondag 15 december 2019 @ 02:08:
Afgelopen Donderdag mijn afleveringsafspraak mogen ontvangen voor een long range, zwart, standaard velg.
19/12 net na de middag
Doen ze op zondag ook sms’jes versturen? Volgens een medewerker van Tesla komt LP de auto voor eind volgende week ophalen. Kan er echter nog niets van terug vinden
M3/SR+/PW/ZWART/19”/G-xxx-TR
Ik mag aanstaande vrijdag op audiëntie komen.. Acht, zo voelt het aan in ieder geval. Toch prachtig dat een bedrijf je 60k uit je zaak weet te kloppen en dat we allemaal al blij zijn met een VIN/SMS of een bericht. Denk wel dat deze bedrijfsfilosofie op de lange termijn geen stand gaat houden zodra de andere merken iets zinnigs wat betreft eclectische auto's gaan produceren. Al legt Tesla de lat wel absurd hoog. Oke, ga een beetje off topic hier.
Ik vroeg me af, wat krijg ik er allemaal bij als ik mijn auto ga ophalen? Kabel, Trekoog, gevarendriehoek, glashamertje misschien?
Wanneer kan ik mijn kenteken verwachten, iemand ervaring mee? Ik wil nog even shoppen voor een verzekering maar dan heb ik deze wel nodig.
Ik vroeg me af, wat krijg ik er allemaal bij als ik mijn auto ga ophalen? Kabel, Trekoog, gevarendriehoek, glashamertje misschien?
Wanneer kan ik mijn kenteken verwachten, iemand ervaring mee? Ik wil nog even shoppen voor een verzekering maar dan heb ik deze wel nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door Steve1983 op 15-12-2019 09:40 ]
LR AWD / Midnight Silver / Black int / 19'' Sportvelgen - Besteld: 13/10 - RN: 13/10 - VIN: 28/11 - SMS: 12/12 - Aflevering: 20/12
Mooie kleur. Past bij je parapluTjenok schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:06:
Wat mij is opgevallen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat de haakjes en de frunkmat missen is tegenwoordig normaal. Ik hoop dat je 2 kabels hebt gekregen. Een type 2 en eentje voor shuko stopcontacten.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Bellen met tesla. Ik had ruim een week voor de aflevering (op 21/12) al een kentekenSteve1983 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:35:
Ik mag aanstaande vrijdag op audiëntie komen.. Acht, zo voelt het aan in ieder geval. Toch prachtig dat een bedrijf je 60k uit je zaak weet te kloppen en dat we allemaal al blij zijn met een VIN/SMS of een bericht. Denk wel dat deze bedrijfsfilosofie op de lange termijn geen stand gaat houden zodra de andere merken iets zinnigs wat betreft eclectische auto's gaan produceren. Al legt Tesla de lat wel absurd hoog. Oke, ga een beetje off topic hier.
Tesla Model 3 performance
Er zijn signal enhancers waardoor de auto denk dat je ernaast staat:Taro schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:35:
@pirke De auto gaat ook niet open als er Bluetooth verbinding is, maar je er niet naast staat. Daarnaast check ik ook regelmatig als ik ergens ben via de App -> Bediening -> Of er "Ontgrendelen" staat, zo ja, dan kan niemand hem openen.
YouTube: Watch thieves steal car by hacking keyless tech
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Volgens mij is LP eerste contactpersoon en die moeten dan jou op de hoogte stellen van levering. Maar goed dat weten de anderen beter die ook LP als LM hebben.Tom0984 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:17:
Doen ze op zondag ook sms’jes versturen? Volgens een medewerker van Tesla komt LP de auto voor eind volgende week ophalen. Kan er echter nog niets van terug vinden
Dat werkt alleen bij traditionele keyfobs, niet bij bluetooth op je telefoon (voor zover ik weet).macedon schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:46:
[...]
Er zijn signal enhancers waardoor de auto denk dat je ernaast staat:
YouTube: Watch thieves steal car by hacking keyless tech
De NFC pasjes zijn hier denk ik ook niet geschikt voor: die krijgen stroom van het magnetisch veld vd lezer en gaan dan pas communiceren. Een relay is te ver weg om genoeg stroom te produceren, vandaar de naam "near field communication".
Wat dat betreft is de model 3 een stuk minder makkelijk te stelen.
Verwijderd
Ik heb de Tesla M3 SR pearl white 18” 1 september besteld via leaseplan. Afgelopen week te horen gekregen dat deze dit jaar niet meer geleverd wordt. Meerdere collega’s die dezelfde auto in oktober/november besteld hebben (als alternatief voor de kona die niet geleverd werd) hebben de tesla nog wel dit jaar?!?! Zowel Tesla als leaseplan geven niet thuis en wijzen naar elkaar. Wat een aanfluiting
Thanks! Balen van die frunk mat, dat zou je bij het premium interieur toch wel verwachten. Kabels gelukkig wel allebei gekregen.macedon schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:43:
[...]
Mooie kleur. Past bij je paraplu
Dat de haakjes en de frunkmat missen is tegenwoordig normaal. Ik hoop dat je 2 kabels hebt gekregen. Een type 2 en eentje voor shuko stopcontacten.
O, sorry ik had niet gemerkt dat je een LR had.Tjenok schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:35:
[...]
Thanks! Balen van die frunk mat, dat zou je bij het premium interieur toch wel verwachten. Kabels gelukkig wel allebei gekregen.
Had je een restrictiedatum? of misschien wit interieur?Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:32:
Ik heb de Tesla M3 SR pearl white 18” 1 september besteld via leaseplan. Afgelopen week te horen gekregen dat deze dit jaar niet meer geleverd wordt. Meerdere collega’s die dezelfde auto in oktober/november besteld hebben (als alternatief voor de kona die niet geleverd werd) hebben de tesla nog wel dit jaar?!?! Zowel Tesla als leaseplan geven niet thuis en wijzen naar elkaar. Wat een aanfluiting
Het is vrij helder dat zowel tesla als leasemaatschappijen een roulette spelen. Niks op volgorde van binnenkomst, maar meer obv kans dat iemand te upsellen valt en/of klantrelatie met grote partijen (lees wagenparken). Die houdt je het liefst tevreden. Dat collega’s van jou m wel krijgen en jij niet kan ook nog eens te maken hebben met een al dan niet terechte restrictie op de bestelling (omdat jouw leasecontract langer doorliep dan die van je collega’s).Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:32:
Ik heb als eenpitter begin oktober besteld en krijg ‘m ook niet. Algoritmes voorspelden dat ik wel voor de duurdere zou gaan en dat klopt. Nu hopen dat ik de komende vijf jaar aan het werk blijf 😜
Wat ik nog wel irritant vind is dat ik bij bestellen expliciet gevraagd heb of ik met een bepaalde config meer kans had op zekerheid. Dat maakte allemaal dus niet uit. Right. Had ik een niet-standaard genomen - trekhaak of 19”, was de kans aanzienlijk groter geweest dat ik nu had gereden.
Maar goed. Verder piep ik pas weer als ze met de long range ook niet over de brug komen. We gaan het zien..
#teameerstziendangeloven
[ Voor 15% gewijzigd door Miepz78 op 15-12-2019 10:45 ]
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Geen speaker en Michelin Pilot Sports 4! Helaas wel wat krassen ontdekt net in het zonlicht, voornamelijk op voor- en achterbumper. Zal wel door de spanbanden zijn veroorzaakt. Gelukkig nog even snel voor de 160 km een service afspraak kunnen inplannen.arko89 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:34:
[...]
En intussen zie ik het alternatief, een LR, óók nog niet in mijn account. Half december, zucht. Als ze dit verneuken ben ik wel echt klaar met het hele bedrijf en wordt het alsnog een BMW i3. Dan neem ik de nadelen met liefde op de koop toe.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Geen speaker, 2019 model dan neem ik aan in je VIN?Tjenok schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:49:
[...]
Geen speaker en Michelin Pilot Sports 4! Helaas wel wat krassen ontdekt net in het zonlicht, voornamelijk op voor- en achterbumper. Zal wel door de spanbanden zijn veroorzaakt. Gelukkig nog even snel voor de 160 km een service afspraak kunnen inplannen.
Verwijderd
Gister was het dan eindelijk zover: we mochten op 11 uur onze Mr SR+ ophalen. Op Sloterdijk aan de zijde van het Orlyplein naar buiten en daar zagen we de shuttle al staan. Een allervriendelijkste student bracht ons en nog een andere Tesla klant binnen 10 minuten naar de Terminal.
Het was druk in de tent maar het ging echt supersnel. Binnen 10 minuten aan de beurt en binnen 5 minuten alle paperassen op orde. Daarna begon de grote zoektocht naar onze witte M3. Met wat aanwijzingen van het rondlopend Tesla personeel ging dat best vlot. Het was op dat moment droog en zelfs zonnig en om in de auto te gaan zitten voelde een beetje onwerkelijk.
We hebben de wagen geïnspecteerd en hij zag er netjes en compleet uit. Bij de poort nog even uitchecken bij een paar vrolijke Tesla mannen en onze reis kon beginnen.
Er zat nog voor 35 km power in dus Badhoevedorp was de eerste stop. Superchargen ging vlot, binnen 35 minuten weer aardig vol en vervolgens heb ik zelf geen meter meer gereden.... mijn vriendin heeft de rest van de dag met een grote grijns achter het stuur gereden. En niet onterecht........wat een heerlijke wagen om te rijden. Alle stress tot het moment van afleveren zijn plotsklaps weg.
Wat me wel bevreemdt: ik heb een trekhaak en die zat er ook keurig bij....... maar what about de kentekenplaat??? Toch morgen maar eens checken bij ALD.
Hoe dan ook; voor de mensen die nog wachten op aflevering. Het is echt de moeite waard!!
Het was druk in de tent maar het ging echt supersnel. Binnen 10 minuten aan de beurt en binnen 5 minuten alle paperassen op orde. Daarna begon de grote zoektocht naar onze witte M3. Met wat aanwijzingen van het rondlopend Tesla personeel ging dat best vlot. Het was op dat moment droog en zelfs zonnig en om in de auto te gaan zitten voelde een beetje onwerkelijk.
We hebben de wagen geïnspecteerd en hij zag er netjes en compleet uit. Bij de poort nog even uitchecken bij een paar vrolijke Tesla mannen en onze reis kon beginnen.
Er zat nog voor 35 km power in dus Badhoevedorp was de eerste stop. Superchargen ging vlot, binnen 35 minuten weer aardig vol en vervolgens heb ik zelf geen meter meer gereden.... mijn vriendin heeft de rest van de dag met een grote grijns achter het stuur gereden. En niet onterecht........wat een heerlijke wagen om te rijden. Alle stress tot het moment van afleveren zijn plotsklaps weg.
Wat me wel bevreemdt: ik heb een trekhaak en die zat er ook keurig bij....... maar what about de kentekenplaat??? Toch morgen maar eens checken bij ALD.
Hoe dan ook; voor de mensen die nog wachten op aflevering. Het is echt de moeite waard!!
Verwijderd
Ik had idd een restrictiedatum van 01-12 maar wel het standaard interieur. Maar het blijft vreemd dat een collega van mij die half november exact dezelfde uitvoering heeft besteld, deze wel vorige week heeft op kunnen halen.macedon schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:38:
[...]
Had je een restrictiedatum? of misschien wit interieur?
Die plaat kost een tientje bij lokale automaterialenzaak. Klaar terwijl je wacht.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:42:
De restrictiedatum zorgt er letterlijk voor dat het is alsof je pas op 1/12 besteld hebt. Het is dat wij het hier allemaal weten, maar dit is wel iets wat je mag toerekenen aan je LM, zij hadden moeten weten dat er geen restrictie op zou moeten zitten.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:43:
[...]
Ik had idd een restrictiedatum van 01-12 maar wel het standaard interieur. Maar het blijft vreemd dat een collega van mij die half november exact dezelfde uitvoering heeft besteld, deze wel vorige week heeft op kunnen halen.
Heb je je app gebruikt op je gsm? Als die koppeling werkt om hem te openen zou dit al legitimatie genoeg kunnen zijn...qmaster schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:21:
[...]
Nee, dat verbaasde mij ook. Ik kon zelfs kiezen uit de RN-nummers die hij zelf opnoemde.
Wel een 2020 VIN. Als er een speaker in zit dan is die van binnen niet te horen.Novadecasa schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:21:
[...]
Geen speaker, 2019 model dan neem ik aan in je VIN?
Je gaf aan, geen speaker. Vandaar.Tjenok schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:26:
[...]
Wel een 2020 VIN. Als er een speaker in zit dan is die van binnen niet te horen.
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk wel een speaker maar die is niet actief.
Dat is wel wat anders
Mooizo die Pilot Sports 4 is een veel fijnere band. Heb het idee dat ze de SR+ met aero's uitleveren met Michelin Primacy eco bandjes en de LR allemaal met Pilot Sports 4.Tjenok schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:49:
[...]
Geen speaker en Michelin Pilot Sports 4! Helaas wel wat krassen ontdekt net in het zonlicht, voornamelijk op voor- en achterbumper. Zal wel door de spanbanden zijn veroorzaakt. Gelukkig nog even snel voor de 160 km een service afspraak kunnen inplannen.
Een poetsmachine er op doet ook wonderen als de krassen niet te diep zijn.
Dan klopt het toch dat Europese modellen nog geen speaker hebben of hij is softwarematig uitgeschakeld. Zat er al wel V10 software op bij aflevering?
Verwijderd
Bandjes snap ik.
Wat bedoelen we hier met speaker?
Tjenok schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:49:
[...]
Gaat om de PWS.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:32:
Bandjes snap ik.
[...]
Of er in de SR+ een basbox(speaker) heeft aanboord bij afleveren.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:32:
Bandjes snap ik.
[...]
Mogelijk is hij wel aanwezig maar softwarematig uitgeschakeld.
In de LR versies zit deze box er wel in omdat het premium interieur heeft
Nu zie ik de reactie van Novadecasa en idd zal het om die speaker gaan.
Die geluid maakt als je zacht rijd zodat mensen je aan horen komen
Maar wat ik aanhaalde zit die Bass speaker er wel in?
[ Voor 20% gewijzigd door jklaassen op 15-12-2019 12:40 ]
M3 SR+ White 18" donker interieur
Het klopt inderdaad dat de SR+ geen subwoofer heeft, ik bedoelde hier inderdaad de PWS, het waarschuwingsgeluid voor voetgangers wat tegenwoordig ingebouwd zit in MY2020 van de model 3 in de vorm van een speaker achter de bumper.jklaassen schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:36:
[...]
Of er in de SR+ een basbox(speaker) heeft aanboord bij afleveren.
Mogelijk is hij wel aanwezig maar softwarematig uitgeschakeld.
In de LR versies zit deze box er wel in omdat het premium interieur heeft
Afgelopen vrijdag mijn SR+ mogen ophalen.
Het afleverproces ging erg soepel en zoals al vaker gemeld is het personeel erg vriendelijk.
Op locatie een check gedaan en alles zag er goed uit op een paar kieren en losse rubbers na, maar daar is al een afspraak voor.
Helaas begon de auto zodra ik op de snelweg kwam een luid krakend en schrapend geluid te maken en begonnen mensen om mij heen te wijzen naar m'n auto.
De tesla telefoondienst kon niet echt helpen en het kwam er op neer dat ik naar een service center moest rijden.
Daar na een paar uur wachten stond hij weer buiten.
De bodemplaten waren niet goed bevestigd en moesten vervangen worden doordat deze tijdens het eerste ritje (van de haven naar het service punt) al te beschadigd waren..
Dat was wel even een domper op de euforie. Gelukkig rijdt hij nu weer perfect.
Zelden in een auto gezeten die zo lekker rijd (mits hij niet uit elkaar valt na 10 minuten).
Succes nog voor iedereen die nog wachten moet!
Het afleverproces ging erg soepel en zoals al vaker gemeld is het personeel erg vriendelijk.
Op locatie een check gedaan en alles zag er goed uit op een paar kieren en losse rubbers na, maar daar is al een afspraak voor.
Helaas begon de auto zodra ik op de snelweg kwam een luid krakend en schrapend geluid te maken en begonnen mensen om mij heen te wijzen naar m'n auto.
De tesla telefoondienst kon niet echt helpen en het kwam er op neer dat ik naar een service center moest rijden.
Daar na een paar uur wachten stond hij weer buiten.
De bodemplaten waren niet goed bevestigd en moesten vervangen worden doordat deze tijdens het eerste ritje (van de haven naar het service punt) al te beschadigd waren..
Dat was wel even een domper op de euforie. Gelukkig rijdt hij nu weer perfect.
Zelden in een auto gezeten die zo lekker rijd (mits hij niet uit elkaar valt na 10 minuten).
Succes nog voor iedereen die nog wachten moet!
Ik heb hetzelfde. Er is mij vrijdag aangegeven dat er komende week ‘nieuws’ is. Laten we het hopen ;-)EvaluationCopy schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:20:
En intussen zie ik het alternatief, een LR, óók nog niet in mijn account. Half december, zucht. Als ze dit verneuken ben ik wel echt klaar met het hele bedrijf en wordt het alsnog een BMW i3. Dan neem ik de nadelen met liefde op de koop toe.
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Er zijn dit jaar ongeveer 22k model 3's geleverd. Nog twee weken te gaan. Wat zal de eindstand 31/12 worden?
Mijn gok: 32.148
Verwijderd
No way dat ze dat gaan halen! Ze hebben in dec ‘slechts’ 4100 uitgeleverd. Dan zouden ze er in de komende 2 weken nog 10.000 uit moeten leveren...mission impossible in mijn optiekdijkmans93 schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:54:
Er zijn dit jaar ongeveer 22k model 3's geleverd. Nog twee weken te gaan. Wat zal de eindstand 31/12 worden?

Er staan er toch nog duizenden op de kade? Er er komen er nog bij. Op basis van de 'normale' eindpiek is dit mijn gokVerwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:59:
[...]
No way dat ze dat gaan halen! Ze hebben in dec ‘slechts’ 4100 uitgeleverd. Dan zouden ze er in de komende 2 weken nog 10.000 uit moeten leveren...mission impossible in mijn optiek
Verwijderd
Ik snap je beredenering en ik dacht er eerst ook zo over, maar heb inmiddels wel begrepen dat 600 leveringen per dag maximale is wat ze kunnen. Als je kijkt naar afgelopen weken blijft het per dag rond de 300 uitkomen gemiddeld. Je ziet dus niet echt dat ze structureel aan het opschalen zijn. Waarom zou dat dan nu ineens in de laatste 2 weken wel kunnen?dijkmans93 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:02:
[...]
Er staan er toch nog duizenden op de kade? Er er komen er nog bij. Op basis van de 'normale' eindpiek is dit mijn gok.
Juist misschien omdat ze de afgelopen weken bezig zijn om dat te regelenVerwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:05:
[...]
Ik snap je beredenering en ik dacht er eerst ook zo over, maar heb inmiddels wel begrepen dat 600 leveringen per dag maximale is wat ze kunnen. Als je kijkt naar afgelopen weken blijft het per dag rond de 300 uitkomen gemiddeld. Je ziet dus niet echt dat ze structureel aan het opschalen zijn. Waarom zou dat dan nu ineens in de laatste 2 weken wel kunnen?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Ik hoop van harte mee hoor, want ook ik moet m nog krijgen. Ik snap dan alleen niet waarom ze het dan zo op de laatste 2 weken uit gaan laten komen. Over 2 weekjes weten we het in ieder geval!DennusB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:07:
[...]
Juist misschien omdat ze de afgelopen weken bezig zijn om dat te regelen
Geen harde argumenten, maar dat is tot nu toe elk kwartaal geweest. Is denk de deadline van 31/12, dat is enige wat echt druk zet.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:05:
[...]
Ik snap je beredenering en ik dacht er eerst ook zo over, maar heb inmiddels wel begrepen dat 600 leveringen per dag maximale is wat ze kunnen. Als je kijkt naar afgelopen weken blijft het per dag rond de 300 uitkomen gemiddeld. Je ziet dus niet echt dat ze structureel aan het opschalen zijn. Waarom zou dat dan nu ineens in de laatste 2 weken wel kunnen?
Ik begrijp dat het erg vervelend is, ook als het alternatief nog mist dreigt te gaan. Maar als je voor een i3 gaat, wat wel een leuke auto is, dan heb je daar alleen zelf nadeel van toch?EvaluationCopy schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:20:
Ik snap dat de eerste gedachte is: jij benadeelt mij, dan pak ik je terug... hatsé!
Probeer echt alleen aan jezelf te blijven denken, vanuit welke overweging voor jou van toepassing is (financieel/milieu).
Zijn er hier trouwens meer mensen die wel de "Je Tesla wordt nog in 2019 afgeleverd" SMS hebben gehad maar nog geen datum hebben gespot in hun account/datum hebben gehad?
Nee je snapt niet waarom ze het zichzelf zo moeilijk maken. Maar op de een of andere manier wordt onder druk alle vloeibaar. Kijk naar de levergrafieken van de laatste jaren, geldt voor alle modellen.Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:09:
[...]
Ik hoop van harte mee hoor, want ook ik moet m nog krijgen. Ik snap dan alleen niet waarom ze het dan zo op de laatste 2 weken uit gaan laten komen. Over 2 weekjes weten we het in ieder geval!
Verwijderd
Hier niet eens de SMS maar een collega van mij wel, ook hij heeft nog geen aflevermoment gezien in zijn account.DennusB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:11:
Zijn er hier trouwens meer mensen die wel de "Je Tesla wordt nog in 2019 afgeleverd" SMS hebben gehad maar nog geen datum hebben gespot in hun account/datum hebben gehad?
Ik heb nog nooit een sms gehad en ga ik ook niet krijgen, want mijn mobiele nummer staat niet op de juiste plek ondanks herhaaldelijke meldingen vanuit mijn LM naar delivery (Enterprise) en mijzelf.
VIN staat nu overigens ook in mijn account onder beheren bij de afspraak.
VIN staat nu overigens ook in mijn account onder beheren bij de afspraak.
Die i3 is ook elektrisch he, en 200 euro per maand netto goedkoper dan een LR tesla (voor mij). Enige nadeel is mindere rangeDarth Eddy schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:10:
[...]
Ik begrijp dat het erg vervelend is, ook als het alternatief nog mist dreigt te gaan. Maar als je voor een i3 gaat, wat wel een leuke auto is, dan heb je daar alleen zelf nadeel van toch?
Ik snap dat de eerste gedachte is: jij benadeelt mij, dan pak ik je terug... hatsé!
Probeer echt alleen aan jezelf te blijven denken, vanuit welke overweging voor jou van toepassing is (financieel/milieu).
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Vanaf aankomende week gaan ze ook weer vanuit Tilburg uitleveren begreep ik. Zal de getallen wel iets omhoog moeten brengenVerwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:05:
[...]
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Volgens mijn LM mag ik mijn Tesla morgen ophalen in Amsterdam. Zelf heb ik géén RN / VIN / Kenteken / SMS / Mail.
Wat is jullie ervaring met het tijdstip waarop je de auto kunt ophalen? Ik heb tussen de bedrijven door kunnen regelen dat ik rond 14:00 uur in Amsterdam ben, zou dat problematisch kunnen zijn wanneer morgenvroeg mijn ophaaltijdstip bijv. 11:00 uur of 17:00 uur blijkt te zijn?
Wat is jullie ervaring met het tijdstip waarop je de auto kunt ophalen? Ik heb tussen de bedrijven door kunnen regelen dat ik rond 14:00 uur in Amsterdam ben, zou dat problematisch kunnen zijn wanneer morgenvroeg mijn ophaaltijdstip bijv. 11:00 uur of 17:00 uur blijkt te zijn?
En het uiterlijkEvaluationCopy schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:33:
[...]
Die i3 is ook elektrisch he, en 200 euro per maand netto goedkoper dan een LR tesla (voor mij). Enige nadeel is mindere range
Als je LM jou zegt dat je de auto zelf om mag halen. Kunnen ze toch ook gewoon het tijdstip wanneer je wordt verwacht doorgeven?Juhrat schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:35:
Volgens mijn LM mag ik mijn Tesla morgen ophalen in Amsterdam. Zelf heb ik géén RN / VIN / Kenteken / SMS / Mail.
-verwijderd-
[ Voor 101% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:40 ]
Lukt dat dan nog in 2019? Als het toch 2020 wordt, dan nemen de opties alleen maar toe.EvaluationCopy schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:33:
[...]
Die i3 is ook elektrisch he, en 200 euro per maand netto goedkoper dan een LR tesla (voor mij). Enige nadeel is mindere range
Interessant, en hoe kom je dan aan die leverdatum in je signature? Die tussen 25 - 31 Dec? Gehoord van Tesla?geronim schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:45:
[...]
Ja ik, wel die sms die je noemt, maar geen datum, niet in mail, niet in account ook niet in de HTML source
Poll: Ik heb de "Uw Tesla zal in 2019 geleverd worden" SMS gehad
• Ja
• Nee

Ook een poll maken? Klik hier
• Ja
• Nee
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 15-12-2019 13:53 ]
Zij hebben afgelopen dinsdag gezegd dat ik hem maandag op mag halen, tijdstip zou nog volgen via SMS - dit hebben zij donderdag nog bevestigd. Helaas is het rustig qua sms’jes dus we blijven nog maar duimen voor morgenNovadecasa schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:37:
[...]
Als je LM jou zegt dat je de auto zelf om mag halen. Kunnen ze toch ook gewoon het tijdstip wanneer je wordt verwacht doorgeven?
[Twitter: https://twitter.com/mortenlund89/status/1206201968332607489]
Gisteren weer 484 op kenteken gezet! Ze zijn lekker op dreef wel
Gisteren weer 484 op kenteken gezet! Ze zijn lekker op dreef wel
Precies dit!DennusB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:11:
Echter wel een geschatte datum gekregen van een Delivery medewerker, telefonisch. 27 december zou het worden, “als alles volgens plan verloopt”.
Ja idd, ik kreeg 26 December te horen! Ben benieuwd of t ze gaat lukken!JochemRebergen schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:20:
[...]
Precies dit!
Echter wel een geschatte datum gekregen van een Delivery medewerker, telefonisch. 27 december zou het worden, “als alles volgens plan verloopt”.
Hierbij mijn aflevering en 1e dag ervaring,
Ik heb gister als één van de gelukkige mijn Tesla model 3 SR+ mogen ophalen om 14.00. Ik was een uur te vroeg maar dat was geen probleem ik werd binnen 3 minuten geholpen, daarna de auto ff gecheckt en er zat een vlek in het interieur die werd er uitgehaald door medewerkers van Tesla. Vervolgens terug naar de tent en mijn auto papieren ontvangen. Al met al een uur bezig geweest. Met 50km range naar Badhoevedorp.
Op de auto stond nog een versie 9. Thuis aangekomen aan de oplader gezet en de update laten uitvoeren naar 10.1. Na de update werkte de rear view camera niet meer. ik kreeg alleen een zwart scherm. Vandaag een uur bezig geweest met de auto hard/soft resetten, terug naar factory settings gezet echt alles geprobeerd. Het leek erop dat niks werkte dus toen een afspraak ingepland via de app voor Service. Net ben ik de auto weer even gaan checken en toen werkte de rear view camera weer wel. Misschien heeft Tesla iets over the air gedaan of is het een bug. Ik hoop in ieder geval dat het maar tijdelijk was.
Nu is de auto perfect. Ik ben er blij mee
Ik heb gister als één van de gelukkige mijn Tesla model 3 SR+ mogen ophalen om 14.00. Ik was een uur te vroeg maar dat was geen probleem ik werd binnen 3 minuten geholpen, daarna de auto ff gecheckt en er zat een vlek in het interieur die werd er uitgehaald door medewerkers van Tesla. Vervolgens terug naar de tent en mijn auto papieren ontvangen. Al met al een uur bezig geweest. Met 50km range naar Badhoevedorp.
Op de auto stond nog een versie 9. Thuis aangekomen aan de oplader gezet en de update laten uitvoeren naar 10.1. Na de update werkte de rear view camera niet meer. ik kreeg alleen een zwart scherm. Vandaag een uur bezig geweest met de auto hard/soft resetten, terug naar factory settings gezet echt alles geprobeerd. Het leek erop dat niks werkte dus toen een afspraak ingepland via de app voor Service. Net ben ik de auto weer even gaan checken en toen werkte de rear view camera weer wel. Misschien heeft Tesla iets over the air gedaan of is het een bug. Ik hoop in ieder geval dat het maar tijdelijk was.
Nu is de auto perfect. Ik ben er blij mee
-verwijderd-
[ Voor 96% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:40 ]
Die had ik ook zo staan, daarna in de factuur geplande datum 17-12 Na betalen en finale facturen werd het 20-12 14:00 Op 12-12 eerst levering in 2019 gevolgd door de datum in account en daarna nog eerst mail met die datum en ,s avonds nog de sms met Ja optie Ik mis nog het kenteken voor verzekering maar dat komt vast nog en anders maar bellen ( heb ze tot nu toe nog nooit gebeld)geronim schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:26:
[...]
Mailtje van tesla op 28-11, tevens de dag dat de vin finder plug-in een vin vond.
Mail subject: Uw Verwachte Leverdatum
Verwachte Leverdatum & Locatie
15 december 2019 - 31 december 2019
Tesla Amsterdam Koopman Terminal
[ Voor 9% gewijzigd door jheerink14 op 15-12-2019 14:32 ]
Komt de 19e aan in Amsterdam, dus hij moet nog wel een stukje!Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:32:
Iemand een idee waar de RCC Europe is inmiddels??
-verwijderd-
[ Voor 104% gewijzigd door geronim op 05-06-2021 19:39 ]
Verwijderd
Dat snap ik, maar ligt ie nog op koers???DennusB schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:36:
[...]
Komt de 19e aan in Amsterdam, dus hij moet nog wel een stukje!
Verwijderd
Jazeker.
https://www.localizatodo.com/html5/
Check het elke dag :):)
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:40:
[...]
Dat snap ik, maar ligt ie nog op koers???
Whaha ik blijf dit leuk vinden. Ik voel me af en toe ook net een klein kind met kerst die de allergrootste doos technisch Lego krijgtVerwijderd schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:02:
Jazeker.
[...]

In de excel sheet staat niet of men al een kenteken heeft.
Ben benieuwd hoeveel mensen al een kenteken hebben maar nog geen afleversms
Ben benieuwd hoeveel mensen al een kenteken hebben maar nog geen afleversms
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Ik heb nog niet officieel een datum gekregen maar gezien dat de uitnodigingen meestal tot uiterlijk 9 dagen van tevoren worden verstuurd en ik een voorlopige datum van 28dec heb doorgekregen, verwacht ik vanaf de 19e een officiele datum te krijgenDennusB schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:11:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.