Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Zbygniew P schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:08:
[...]

Staan daar nou beteuterde MG ZS EV's op de achtergrond mee te kijken?

[Afbeelding]
Heel goed, hoe meer hoe beter. China is de grootste markt voor EV's en daar zijn ook de meeste modellen te koop. Jammer dat het aanbod in de EU zo gering is.

Ik heb trouwens één keer een Lynk & Co gezien op de A10, met Spaanse platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankkieboyy
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04-2021
als ik even kijk in de excel sheet hoop ik dat deze week de leveringen zijn van de LR AWD Blue black 18'" :)

LR AWD - Deep Blue - Black - 18"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sapperdeflapp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 14:41
Ik ben benieuwd wanneer ik iets van Leaseplan hoor!! Volledige radio stilte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Sapperdeflapp schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:56:
Ik ben benieuwd wanneer ik iets van Leaseplan hoor!! Volledige radio stilte.
Van Leaseplan heb ik niets gehoord, als je informatie wilt dan zal je er zelf achteraan moeten.
Bij Leaseplan maar vooral zelf bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obelix998
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 09:49
Dydody schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:39:
Zojuist de bevestiging van mijn leveringsafspraak per mail ontvangen :-)

20 december om 10:30 - Koopman.
Een witte LR AWD / wit / wit & zwart interieur / trekhaak.

In eerste instantie had ik een SR+ wit/wit besteld, maar die kon niet meer op kenteken gezet worden in 2019. Afgelopen dinsdag 10 december dit 'alternatief' gekregen en direct geaccepteerd. Dit model stond een uur voordat het mijn alternatief werd nog op de website als 'snel leverbaar'.
Mag ik vragen of er bij jou als je inlogt op de site van Tesla een LR staat ?
Ik had nl, hetzelfde, heb ook de LR als alternatief geaccepteerd, maar als ik inlog op de site staat er een SR+. De VIN is ook van een single engine model. Ik kan hem dinsdag a.s. ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 01:27:
[...]

23 km rated range is echt heel weinig... 4% ofzo? Buiten dat die rated range totaal niet haalbaar is, is het ook slecht voor de accu. Tussen de 20-80% is het beste. Daarboven en daaronder kan voor even minder kwaad, maar lagere tijd is niet goed.
Voor een SR+ is 23km 5,6% (en in de winter geloof ik nog meer, want in de winter haal je die officiele 409km zeker niet).

De Range Extender van mijn i3 gaat pas op 6% aan en op de snelwegen duurt het een beetje voordat het hem lukt om de accu naar deze percentage te houden. Soms rijd ik voor enkele km's met 3% voordat de ReX goed warm is. Niks aan de hand.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnehoeve
  • Laatst online: 02-07-2022
Ik heb sinds begin september via leaseplan m3 standard range besteld zwart met trekhaak en heb alleen een rn nummer maar verder niets gehoord. Informatie van leaseplan zeer matig. Ik word er treurig van :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvoerman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-08-2020
Frome schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:16:
[...]

Verwacht ik ook, dit is het restant dat nog niet toegekend is. Ik heb ook die VIN check gedaan _O- wij zien elkaar tussen kerst en oud en nieuw in AMS 8)
Of ze staan op het schip wat gisteren in AMS is aangekomen. Volgens Tesla zou die van mij rond week 51 aankomen in AMS.

Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naii11
Zonnehoeve schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:09:
Ik heb sinds begin september via leaseplan m3 standard range besteld zwart met trekhaak en heb alleen een rn nummer maar verder niets gehoord. Informatie van leaseplan zeer matig. Ik word er treurig van :( :(
Je moet niet lijdzaam toekijken. Keihard Leaseplan en Tesla platbellen totdat ze je haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark-Hit schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:41:
[...]

Vorige week mijn LR opgehaald, inderdaad geen mat in de frunk.
Same here, gister mn P ontvangen, geen mat in de frunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvoerman schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:12:
[...]

Of ze staan op het schip wat gisteren in AMS is aangekomen. Volgens Tesla zou die van mij rond week 51 aankomen in AMS.
Waar eindigd je vin mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeDeeZet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:32
Het is gewoon een zooitje bij Tesla ;) .

Heb al op 23-9 de bestelling geplaatst via de leasemaatschappij, heb sinds 9-11 (via de chat) al een kenteken en meldnummer gehad en de auto staat nu al 1 1/2 maand op mij te wachten in Amsterdam. :P
Maar officieel via mail en sms nog altijd niets ontvangen.
Telefonisch contact gehad en al twee keer te horen gekregen dat er een voorlopige leverdatum was en die is iedere keer dus verlopen.

Enige logica in de volgorde van uitlevering kan ik niet herkennen. Gaat iig niet op bestellingsdatum of kenteken.

Maar kenteken, meldnummer dus al bekend en de auto staat allang in Amsterdam. Betekent dit ook dat de auto geregistreerd staat voor 2019, ook al haal ik de auto pas op in 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
GeeDeeZet schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:25:
Het is gewoon een zooitje bij Tesla ;) .

Heb al op 23-9 de bestelling geplaatst via de leasemaatschappij, heb sinds 9-11 (via de chat) al een kenteken en meldnummer gehad en de auto staat nu al 1 1/2 maand op mij te wachten in Amsterdam. :P
Maar officieel via mail en sms nog altijd niets ontvangen.
Telefonisch contact gehad en al twee keer te horen gekregen dat er een voorlopige leverdatum was en die is iedere keer dus verlopen.

Enige logica in de volgorde van uitlevering kan ik niet herkennen. Gaat iig niet op bestellingsdatum of kenteken.

Maar kenteken, meldnummer dus al bekend en de auto staat allang in Amsterdam. Betekent dit ook dat de auto geregistreerd staat voor 2019, ook al haal ik de auto pas op in 2020?
Check het kopje tenaamstellingen van je kenteken via ovi.rdw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeDeeZet
  • Laatst online: 10:32
Novadecasa schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:29:
[...]

Check het kopje tenaamstellingen van je kenteken via ovi.rdw.nl
Hmmmm daar staat dus nog niets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:23:
[...]

Same here, gister mn P ontvangen, geen mat in de frunk
In 2020 gaan ze leveren zonder achterbank |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afgelopen donderdag om 13.44 een SMS van Tesla dat een long range in 2019 geleverd gaat worden. Om 16.27 een SMS met een levertijdstip (19/12 om 12.30).

Ik hoop dat Leaseplan en Tesla het voor elkaar krijgt om al het papierwerk van de overname van m'n bestelling op tijd door te voeren. In onderstaande mail staat dat ik m'n rijbewijs etc moet uploaden, maar ik zie daar geen mogelijkheden voor. Ook is het kopje registratiedetails in de bevestigingsmail helemaal leeg. Heeft iemand enig idee of dit iets betekent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rFogK2qm5dyJkAYqdKZd0WqC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvoerman
  • Laatst online: 29-08-2020
1093

Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-05-2021
Oh toch wel. Laat de sms dit weekend dan maar komen:)
asing schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:08:
[...]

Jawel hoor, die lag er gisteren al :) . https://www.marinetraffic...ome/shipid:299717/zoom:14

De Autopride kan ongeveer 2000 auto's vervoeren en pendelt naar Zeebrugge heen en weer om ze op te halen.

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galgootje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 17:41
naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 01:06:
Staan opeens 100 model 3 performance voertuigen op de voorraad site van Tesla.. Jammer van het grote prijsverschil. Of is het een fout? Allemaal wit voor dezelfde prijs...
Staan er ook genoeg zwarte, rode en grijze tussen momenteel...

Maar... Ik wil m'n blauwe gewoon! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
  • Laatst online: 10-03-2023
Papa Roach schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:38:
Afgelopen donderdag om 13.44 een SMS van Tesla dat een long range in 2019 geleverd gaat worden. Om 16.27 een SMS met een levertijdstip (19/12 om 12.30).

Ik hoop dat Leaseplan en Tesla het voor elkaar krijgt om al het papierwerk van de overname van m'n bestelling op tijd door te voeren. In onderstaande mail staat dat ik m'n rijbewijs etc moet uploaden, maar ik zie daar geen mogelijkheden voor. Ook is het kopje registratiedetails in de bevestigingsmail helemaal leeg. Heeft iemand enig idee of dit iets betekent?

[Afbeelding]
Zelfde situatie hier. Alleen met Alphabet.

Alphabet zegt: Je hebt een leveringsafspraak, mag je blij mee zijn. Gewoon gaan, je hebt met ons een overeenkomst en wij staan garant voor de betaling. Komt goed.

Ok denk ik dan. En nu? Als ie maar niet op mijn eigen BV wordt geregistreerd en als ik bij Koopman ben ze gaan vragen naar het betalingsbewijs.

Ehhh, maar hij moet op naam van Alphabet.

Nou meneer, dat zien wij hier niet in het systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Tammestein op 14-12-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galgootje
  • Laatst online: 13-04 17:41
Afgelopen donderdag SMS gehad... Zo veel SMS krijg ik tegenwoordig niet meer dus sprong gelijk een gat in de lucht.

Gat zit er nog van teleurstelling, want het SMSje was niet het langverwachte SMSje.

"Uw Tesla zal in 2019 geleverd worden. Door drukte zijn we helaas lastiger te bereiken. Binnenkort zullen we u benaderen omtrent uw exacte leverdatum. Ondertussen willen we u vragen uw Tesla Account te voltooien. Alvast bedankt, Tesla Delivery. Wilt u zich afmelden voor SMS, antwoord dan STOP."

Lieve lieve Tesla, waarom staan er tig M3P's in de shop die direct beschikbaar zijn maar mijn blauwe is nog onderweg ofzo? Stuur die SMS nou pretty pretty pretty please?!?!?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Zbygniew P schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:08:
[...]

Staan daar nou beteuterde MG ZS EV's op de achtergrond mee te kijken?

[Afbeelding]
Waren er nog best wat

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DGdrMGR/12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lompsie83
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:57:
Ik heb net een paar keer met 2 telefoons tegelijk gebeld naar delivery, maar ik word op exact hetzelfde moment met beide telefoons eruit gegooid, ook na meerdere keren bellen (zit nu op 7x) . Ik denk dus niet dat ik er vandaag nog door heen ga komen :')
OMG!! :(:) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren positief bericht van Tesla, zelf gebeld want sec. account dus geen info. leveringsafspraak stond al klaar en kon ik telefonisch bevestigen voor 20-dec. direct na telefoongesprek bevestigingsmail.

LR AWD, Pearl White, Black, 19''
besteld : 2-10
RN : 14-10
VIN : 27-11
Levering bev : 14-12
ophalen : 20-12 ( hopelijk verzetten ze deze niet zoals ik eerder veel las op dit forum )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naii11 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:17:
[...]

Je moet niet lijdzaam toekijken. Keihard Leaseplan en Tesla platbellen totdat ze je haten.
Gisteren voor het eerst gekomen tot het punt dat ik iemand aan de lijn had die wat minder vriendelijk was vanuit Tesla. Valt denk ik wel een hork te noemen zo belachelijk als dat hij me behandelde.
Ineens is de Tesla ook uit mijn Tesla-App verdwenen.

Zal die op de grote deleteknop hebben gedrukt :') ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

Zo voorlopig voor mij ook genoeg stress gehad in dit topic. Zojuist de mijne opgehaald in Amsterdam.
Gisteren nog even stress want op werk 2 gemiste oproepen van Tesla en voor de zoveelste keer een mailtje of ik wilde bevestigen (pas 3x gedaan..) en daarna nog een sms of ik wilde bevestigen en dat anders afspraak verschoven zou worden. Dus nogmaals SMS beantwoord. Daarna toch even met Delivery gebeld (20min in de wacht) en persoon aan de lijn wist ook niet waarom ze gebeld hadden, heeft alles gecheckt met Finance en bleek iets met Financial Lease te zijn, was alweer opgelost.

Vanmorgen 10u melden bij de al eerder genoemde witte tent. Ging vrij vlot, na 5min mijn huidige auto ingeruild en met RDW papier opweg naar de auto.
Volgens checklist alles nagelopen. Enige wat ik kon ontdekken waren paar stikkers op de banden en tevens een minimale issue met bekleding, stukje vulling zat niet goed, wordt nog opgelost (melding gemaakt door medewerker).
Verder nog melding in scherm dat er een update nodig was en ik contact moest opnemen met service center. Volgens medewerker was dit normaal en gaat dat vanzelf. We zullen zien...

En dan rijden (142km in batterij). WOW, niets over gelogen. Fantastische bak. Wat een wegligging en tractie.

Al met al bijzonder ervaring deze bestelling en levering. Grote minpunten toch wel de communicatie met Delivery en verwarrende berichten van Tesla. En het ophalen op de haven kan eigenlijk echt niet. Dat je dan ook nog een vieze niet gepoetste auto krijgt is eigenlijk ook niet normaal voor dit segment. Maar andere kant heb ik ook wel begrip voor de situatie waar Tesla nu in zit met alle leveringen. Dit moet echter wel echt veranderen in de toekomst als er meer concurrentie op de markt is.

Ik ga genieten dit weekend. Succes iedereen die nog wacht. Is het zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:44:
[...]

Gisteren voor het eerst gekomen tot het punt dat ik iemand aan de lijn had die wat minder vriendelijk was vanuit Tesla. Valt denk ik wel een hork te noemen zo belachelijk als dat hij me behandelde.
Ineens is de Tesla ook uit mijn Tesla-App verdwenen.

Zal die op de grote deleteknop hebben gedrukt :') ?
Tja door hun gebrekkige informatievoorziening richting berijder en leasemaatschappij en inplannen van afspraken zonder verdere communicatie roepen ze over zich af dat je zelf periodiek gaat bellen. Ga ik vanaf nu ook doen (1x per week) tot ie binnen is. Als ze over mekkeren is het antwoord simpel, als je zelf je klanten informatie geeft blijven ze rustig en anders komen ze t halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Gistermiddag nog even geprobeerd om de afspraak naar voren te halen maar na een kwartier in de wacht was het toch half zes...."wij zijn gesloten tuut tuut tuut..." naja dan maandagmorgen maar even bellen.

Wordt ik net teruggebeld door delivery ivm navraag meldcode van woensdag,
"kan ik hem ook iets eerder halen want 's middags komt niet zo heel goed uit..." :?
Natuurlijk, 11 uur goed? :>
"Top thanks doegdoei massol' d:)b

Nu netjes afhalen met daglicht (toch fijner dan 16:30) en waarschijnlijk ook iets minder druk bij de SuC _/-\o_

*O* *O* *O* T-Day Maandag 16-12 11:00 uur *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eslat
  • Laatst online: 17:49
LR AWD, black, black, aero

Tesla Model 3 performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornbats
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-10-2021
bij mij gaat het om een model s.
ik heb de algemene sms gehad van tesla dat hij dit jaar nog geleverd wordt.
via een tesla medewerker weet ik dat de boot op woensdag unloaded wordt met mijn onderdelen.
mijn vraag is dan welke boot is dat dan ?
is dat een boot die van zeebrugge of amsterdam de onderdelen via het kanaal naar tilburg brengt ofzo ?

en wanneer mag ik dan een sms verwachten voor de levering. Na het unloaden op die woensdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Heeft iemand van de ongelukkigen, die dit jaar niet meer geleverd krijgen, al gehoord wanneer de M3's wel komen?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Gisteren 351 op kenteken, weer wat lager dan de 400-500 van de dagen daarvoor..

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Faddermakker schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:38:
Heeft iemand van de ongelukkigen, die dit jaar niet meer geleverd krijgen, al gehoord wanneer de M3's wel komen?
Nee maar reken maar op Maart.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Frome schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:16:
[...]

Verwacht ik ook, dit is het restant dat nog niet toegekend is. Ik heb ook die VIN check gedaan _O- wij zien elkaar tussen kerst en oud en nieuw in AMS 8)
Ik neem wel wat oliebollen mee :P

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Het is dat de SR+ nog steeds de beste optie... wat mij betreft een nieuwe dieptepunt in de al slechte klantgerichtheid van Tesla. Dubbele strop voor mij want m'n 14-procenter gaat ook naar 25% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDMSIM
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-11-2020
Als m'n SR+ niet meer komt, dan wordt het in 2020: 8% over 45k en 22% over 5k. €4700 bijtelling. Als ik nu een LR Performance neem van 65k dan wordt het 4% over 50k en 22% over 15k € 5300 bijtelling. Uiteraard ben je ook 15k meer kwijt maar dat is toch wel een klein verschil. Niet dat je nou meer snelheid wil, vind een SR+ prima, maar meer range kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
SDMSIM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:59:
Als m'n SR+ niet meer komt, dan wordt het in 2020: 8% over 45k en 22% over 5k. €4700 bijtelling. Als ik nu een LR Performance neem van 65k dan wordt het 4% over 50k en 22% over 15k € 5300 bijtelling. Uiteraard ben je ook 15k meer kwijt maar dat is toch wel een klein verschil. Niet dat je nou meer snelheid wil, vind een SR+ prima, maar meer range kan nooit kwaad.
Bij mij is het 3140 vs 5300 en daarom dus geen optie uit principe. Ik laat me niet op kosten jagen door dat kutbedrijf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Laatst online: 12:24
Faddermakker schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:03:
[...]

Bij mij is het 3140 vs 5300 en daarom dus geen optie uit principe. Ik laat me niet op kosten jagen door dat kutbedrijf.
Neem je de MG, bespaar je extra en sponsor je dat andere bedrijf ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Die Performance kwam bij mij op 1040 excl stroom, 1150 inclusief. Dat werd toch echt wel te gek voor de eigen bijdrage. Maar ja 20’’ banden, winterbanden etc. Maakt het allemaal nog duurder

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Nu online
Mr.RMM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:08:
[...]

Neem je de MG, bespaar je extra en sponsor je dat andere bedrijf ook niet!
Dankje voor de geweldige tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Faddermakker schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:03:
[...]

Snap je frustratie, maar ik denk dat veel meer mensen de Tesla M3 leveringsprestatie boven dan onder verwachting vinden. Tis ongehoord wat ze doen, ondanks de fouten en teleurstelling voor mensen die naast de 4% pot pissen. Tesla verzint die belastingregels niet.

Mensen die de e-Niro bestelde eind 2018 wisten toen niet eens of ze deze in 2019 nog geleverd zouden krijgen. Nu bestellen mensen sept-okt en een super populaire auto en kunnen de boot waar die op staat nota bene volgen. Wellicht is dat voor sommigen dan ook eerder een nadeel dan een voordeel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Beetje te simpel gerekend om eerlijk te zijn, het klopt wel dat is waar maar om er blind vanuit te gaan dat alles uit het leasebudget kan is te naïef.
Mijn SR+ zit al voor 960 in de lease incl brandstofkosten obv 37500/4jr en winterbandjes bij Alphabet. Die zit nu tov begin oktober op 980 dus al weer 30 euri duurder geworden. Hier is het leasebudget maar max €1016 dus het zou niet passen al zou ik willen, daaarnaast nog moet alles boven de €920 als eigen bijdrage worden beschouwd.

Als je dan een P zou kunnen leasen voor 1200 (wat ik me afvraag bij onze lease) dan ga je dus €240 per maand eigen bijdrage boven de SR+ zitten is dus al €120 netto in de maand meer.
Al met al is het niet zo heel makkelijk om te vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

claudior schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:50:
[...]

Wie gaat dan de plaatjes van de boten posten ;(
Er vaart er nu maar 1 op de pendel na :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de lease (afschrijving en gebruikskosten) komt er nog 250-300 euro per maand bij, ex btw...
NightHawk4 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:26:
[...]

Beetje te simpel gerekend om eerlijk te zijn, het klopt wel dat is waar maar om er blind vanuit te gaan dat alles uit het leasebudget kan is te naïef.
Mijn SR+ zit al voor 960 in de lease incl brandstofkosten obv 37500/4jr en winterbandjes bij Alphabet. Die zit nu tov begin oktober op 980 dus al weer 30 euri duurder geworden. Hier is het leasebudget maar max €1016 dus het zou niet passen al zou ik willen, daaarnaast nog moet alles boven de €920 als eigen bijdrage worden beschouwd.

Als je dan een P zou kunnen leasen voor 1200 (wat ik me afvraag bij onze lease) dan ga je dus €240 per maand eigen bijdrage boven de SR+ zitten is dus al €120 netto in de maand meer.
Bij ons kon een SR+ voor net boven 700.
Mijn LR met trekhaak en 19” zit op 936.
En de LR P zou op 1050 uitkomen.

Al met al groot verschil... En de prijzen stijgen alleen maar door de grote afzet = lagere restwaarde.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
NightHawk4 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:26:
[...]

Hmmmm ieder z'n keuze maar mijn leasebudget is ook 1000 incl. en ik rijd wel een P. Kosten: 1150 euro incl. brandstof excl. BTW voor 40.000km x 5 jaar. De bijtelling en eigen bijdrage zijn samen voor mij 289 euro netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:08

Fab1Man

Live life to the fullest

DLodder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:40:
[...]

Hmmmm ieder z'n keuze maar mijn leasebudget is ook 1000 incl. en ik rijd wel een P. Kosten: 1150 euro incl. brandstof excl. BTW voor 40.000km x 5 jaar. De bijtelling en eigen bijdrage zijn samen voor mij 289 euro netto.
Toch apart hoe ik een oor aangenaaid wordt door de LM, maar ze geven niet toe. Ik heb onder zelfde 40k/5 jaar een P voor 1289 excl. BTW. Het is nog altijd goedkoper dan de 3 serie die ik nu rijdt, maar ik heb er steevast op gehamerd dat ze gewoon minimaal 100 euro duurder zijn. Zit ook een stelpost voor de laadpaal in, voor 35 euro per maand, maar dan nog.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DLodder
Tip voor iedereen die z'n Tesla nog moet ophalen of net heeft opgehaald: als jouw Tesla ook niet schoon is afgeleverd, breng 'm dan even naar een carwash met interieurwasstraat.

Ik heb mijn witte Model 3 Performance gisteren naar Loogman in Amsterdam gebracht (20 min van Koopman Terminal) en dat gaat prima: voor 45 euro maken ze de auto helemaal van buiten en binnen schoon en zetten ze de auto ook handmatig in de wax.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sfIDheo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2hk2A0L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtSiIyW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:43:
[...]

Toch apart hoe ik een oor aangenaaid wordt door de LM, maar ze geven niet toe. Ik heb onder zelfde 40k/5 jaar een P voor 1289 excl. BTW. Het is nog altijd goedkoper dan de 3 serie die ik nu rijdt, maar ik heb er steevast op gehamerd dat ze gewoon minimaal 100 euro duurder zijn. Zit ook een stelpost voor de laadpaal in, voor 35 euro per maand, maar dan nog.
Is toch niet raar?
Banden gaan harder, afschrijving is hoger.
Het verschil tussen een P en een AWD krijg je tweedehands niet zo snel terug.

Daarnaast is het onzeker hoe hard de ontwikkelingen gaan. Als de Cybertruck echt voor 40k te koop is in 2022. Dan ga je aardig afschrijven op deze Model 3’s.

De Y is ook zo’n factor. Ruimer en niet echt duurder. Daarnaast is een SUV in NL veel hipper dan een sedan. Ik geef de LM geen ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Maak je nou gewoon reclame voor Loogman?
DLodder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:46:
Tip voor iedereen die z'n Tesla nog moet ophalen of net heeft opgehaald: als jouw Tesla ook niet schoon is afgeleverd, breng 'm dan even naar een carwash met interieurwasstraat.

Ik heb mijn witte Model 3 Performance gisteren naar Loogman in Amsterdam gebracht (20 min van Koopman Terminal) en dat gaat prima: voor 45 euro maken ze de auto helemaal van buiten en binnen schoon en zetten ze de auto ook handmatig in de wax.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En de kosten declareer je dan bij Tesla? :*)

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die wielen staan hem goed 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DLodder
Miepz78 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:47:
[...]

En de kosten declareer je dan bij Tesla? :*)
Nee bij de leasemaatschappij, die kunnen het dan lekker met Tesla uitzoeken.
En als ze niet willen betalen ook prima, mijn auto is in ieder geval lekker schoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:47:
[...]

Is toch niet raar?
Banden gaan harder, afschrijving is hoger.
Het verschil tussen een P en een AWD krijg je tweedehands niet zo snel terug.

Daarnaast is het onzeker hoe hard de ontwikkelingen gaan. Als de Cybertruck echt voor 40k te koop is in 2022. Dan ga je aardig afschrijven op deze Model 3’s.

De Y is ook zo’n factor. Ruimer en niet echt duurder. Daarnaast is een SUV in NL veel hipper dan een sedan. Ik geef de LM geen ongelijk.
Dat ie duurder is vind ik helemaal niet vreemd hoor, maar ik zie in dit topic steevast voorbijkomen dat mensen deze leasen voor max. 1150-1200 incl. brandstof. Ik heb door gedoe met de huidige auto een deal gesloten deze eerder in te leveren en dus een Tesla te bestellen. Hoe dan ook heb ik het idee dat ze bij onze werkgever gewoon meer doorrekenen. Collega heeft een LR AWD, 18", wit, zwart interieur + trekhaak + laadpaal en die komt op 1170 incl. brandstof. Gewoonweg duur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:15
Hoe vaak komt die pendel Model X? Sta nu in de regen te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLodder
Fab1Man schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:49:
[...]

Dat ie duurder is vind ik helemaal niet vreemd hoor, maar ik zie in dit topic steevast voorbijkomen dat mensen deze leasen voor max. 1150-1200 incl. brandstof. Ik heb door gedoe met de huidige auto een deal gesloten deze eerder in te leveren en dus een Tesla te bestellen. Hoe dan ook heb ik het idee dat ze bij onze werkgever gewoon meer doorrekenen. Collega heeft een LR AWD, 18", wit, zwart interieur + trekhaak + laadpaal en die komt op 1170 incl. brandstof. Gewoonweg duur.
Tja, ik weet niet of je voor een of ander mega bedrijf werkt maar anders kun je toch gewoon naar je baas gaan en vragen of je ergens anders mag leasen? Heb ik ook gedaan, mijn auto was 50 of 60 euro per maand goedkoper bij Hitachi dan bij Athlon. En Athlon was alweer goedkoper dan Leaseplan, terwijl Leaseplan volgens mij goedkoper is dan Alphabet.

Heeft er ook mee te maken dat mijn leasemaatschappij nog MIA subsidie kon gebruiken om de leaseprijs voor mij te verlagen, bij Athlon was dat MIA potje al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

DLodder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:52:
[...]

Tja, ik weet niet of je voor een of ander mega bedrijf werkt maar anders kun je toch gewoon naar je baas gaan en vragen of je ergens anders mag leasen? Heb ik ook gedaan, mijn auto was 50 of 60 euro per maand goedkoper bij Hitachi dan bij Athlon. En Athlon was alweer goedkoper dan Leaseplan, terwijl Leaseplan volgens mij goedkoper is dan Alphabet.

Heeft er ook mee te maken dat mijn leasemaatschappij nog MIA subsidie kon gebruiken om de leaseprijs voor mij te verlagen, bij Athlon was dat MIA potje al op.
Is mijn geval geen optie want de voorwaarde was dat ik de auto eerder kon inleveren mits ik bij hun een nieuwe zou bestellen. Ze zijn tevens goedkoper dan een vergelijkbare offerte van Alphabet werd mij meegedeeld. Ach ja, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLodder
Fab1Man schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:55:
[...]

Is mijn geval geen optie want de voorwaarde was dat ik de auto eerder kon inleveren mits ik bij hun een nieuwe zou bestellen. Ze zijn tevens goedkoper dan een vergelijkbare offerte van Alphabet werd mij meegedeeld. Ach ja, het zij zo.
Oh nou dat klinkt alsof ze de kosten voor het eerder inleveren gewoon verwerkt hebben in je leasetarief.
Ik moet volgens mij 300 euro ofzo betalen omdat ik mijn auto 6 weken te vroeg ingeleverd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
45 euro schoonmaken waar het binnen 1 of 2 dagen door de regen weer vies is.
Geld heeft tegenwoordig geen waarde meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:38:
[...]

In de lease (afschrijving en gebruikskosten) komt er nog 250-300 euro per maand bij, ex btw...
Hoe zo zou er 250 euro per maand bijkomen voor afschrijving en gebruikskosten als het van 4 naar 8% gaat?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marks69
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-02 18:47
Misschien vertel ik iets dat in de afgelopen 300+ berichten al gemeld is, maar ik begreep vandaag dat op 26/12 nog een boot aankomt in amsterdam, de laatste van het jaar.

Ik reed langs Duiven bij toeval, en ben even binnengestapt bij Tesla daar. adhv mijn RN nummer wist de man in kwestie mij te vertellen van deze boot, daar staat mijn LR"AWD/Black/Black/18TH namelijk op. Vermoedelijk 27/12 ophalen, anders zeker 30/12
14/11 besteld bij ALD, waren 65 eur pm goedkoper dan LP, en lager eigen risico

Toch wel weer wat gerustgesteld nu

[ Voor 8% gewijzigd door Marks69 op 14-12-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur die velgen :9
Alleen om de auto nou met dit weer te laten poetsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Ik zie een paar rode Tesla 3 met fiscale prijs onder de 50k (zelfs van gisteren). Hoe is dat mogelijk?

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SDMSIM
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-11-2020
jzoin2 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:47:
Maak je nou gewoon reclame voor Loogman?
Loogman is ook wel de beste.
lighting_ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:06:
[...]

Ik mag hopen dat in jouw auto het regen niet naar binnenkomt. Zoals hij aangeeft zit er namelijk ook interieur reinigen bij. Normale wasstraat kost natuurlijk nooit 45. Je onderbroek was je hoop ik ook vaak, ondanks dat hij na een dag weer vies is ;)

Bovendien als ie goed in de wax zit dan maakt regen het ook niet zo snel vies, maar daarvoor moet je eigenlijk handwassen :P

[ Voor 64% gewijzigd door SDMSIM op 14-12-2019 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
SDMSIM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:44:
[...]

[...]

Ik mag hopen dat in jouw auto het regen niet naar binnenkomt. Zoals hij aangeeft zit er namelijk ook interieur reinigen bij. Normale wasstraat kost natuurlijk nooit 45. Je onderbroek was je hoop ik ook vaak, ondanks dat hij na een dag weer vies is ;)

Bovendien als ie goed in de wax zit dan maakt regen het ook niet zo snel vies, maar daarvoor moet je eigenlijk handwassen :P
Zoals ik al zei. 45 euro is eenmaal veel. Dat komt omdat arbeid in zit. Dat doe je niet elke week. Ieder beslist hoe hij/zij de euros besteedt. En voor auto wassen doe ik wekelijks 15 minuten voor iets meer dan een euro.
Wat is schoner na 2 weken?

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 14-12-2019 16:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:31
macedon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:32:

Ik zie een paar rode Tesla 3 met fiscale prijs onder de 50k (zelfs van gisteren). Hoe is dat mogelijk?
Gewoon geluk. Er gaat bij de RDW wel meer fout. Een vriend van mij heeft ooit een mercedes ML gereden met een ledig gewicht van iets van 900kg op papier. Die lachte elke maand hard als de wegenbelasting werd afgeschreven :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyuken
  • Laatst online: 22-06 19:32

Kan een voorraad model zijn. Die worden vaak tegen gereduceerde prijzen aangeboden. Ik zag ook autos met autopilot voor slechts 1 a 1.5k extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De fiscale prijs blijft zoals die was. Of het nu een gebruikte auto betreft of niet, hier mag geen verschil in zitten tov de nieuwprijs
Reyuken schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:20:
[...]

Kan een voorraad model zijn. Die worden vaak tegen gereduceerde prijzen aangeboden. Ik zag ook autos met autopilot voor slechts 1 a 1.5k extra.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

sluiten dit forum. gaat alleen nog maar over autootje wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Faddermakker schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:38:
Voor zover ik weet zijn die bestellingen (iig via lm) gecanceld. Je kunt een nieuwe bestelling doen..

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag komt ie eindelijk! Iemand enig idee wat de lengte van de bijgevoegde laadkabel is?

Moet bij mij over de stoep namelijk met een kabelmat eroverheen... iemand nog tips waar ik deze kabelmat kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The D
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03 19:41
En daar gaat de Autopride. Maar niet richting Zeebrugge. Richting Southampton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:44:
Vrijdag komt ie eindelijk! Iemand enig idee wat de lengte van de bijgevoegde laadkabel is?

Moet bij mij over de stoep namelijk met een kabelmat eroverheen... iemand nog tips waar ik deze kabelmat kan kopen?
Gewoon ff bij n boer vragen als je er eentje kent. Die hebben vaak wel van die dikke rubberen flappen liggen die vroeger in de boxen van de koeien lagen. Kan vast wel een stukkie missen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
lighting_ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:06:
[...]

Doe het daarom met de hand en spuit er een sealer op, na een week door de regen en modder rijden loopt het er gewoon af. Heb zelf een witte auto (geen M3, die is voor m’n vrouw).

Tips? Check het auto was en detailing topic :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Ik ken er alleen geen ;) Waar kan je zoiets nog meer halen?
ybos schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:53:
[...]

Gewoon ff bij n boer vragen als je er eentje kent. Die hebben vaak wel van die dikke rubberen flappen liggen die vroeger in de boxen van de koeien lagen. Kan vast wel een stukkie missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
DLodder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:48:
[...]

Nee bij de leasemaatschappij, die kunnen het dan lekker met Tesla uitzoeken.
En als ze niet willen betalen ook prima, mijn auto is in ieder geval lekker schoon :9
Dat bedoelen ze met 'brutalen hebben de halve wereld'.

Wat heerlijk is het eigenlijk. Gewoon durven, doen en kijken wat de wederpartij doet. Heb ik echt geleerd sinds ik m'n huidige beroep uitoefen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Vrijdag komt ie eindelijk! Iemand enig idee wat de lengte van de bijgevoegde laadkabel is? [...] .
2.5m is volgens mij nog steeds standaard, al krijgen er af en toe mensen ook 4m mee. De kabels zijn tegenwoordig wel zwart en niet meer blauw. Is een nieuw type, maar ook hier geld dat er ook nog sporadisch wat blauwe worden uitgeleverd.
Bovenstaande allemaal op basis van ervaringen van anderen, dus ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit forum gelezen 2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11

Standard range plus had in de zomer en nazomer een fiscale prijs van 47.xxx. Rode kleur erop en je zit op rond de 49. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_huizinga
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 17:15
Graag weer even on-topic! Het grote Tesla Levering topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
SDMSIM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:44:
[...]

[...]

Euh, even auto's met onderbroeken vergelijken. Hopelijk wordt dat een nieuw spreekwoord 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:29

Ik heb mijne bij rubbermatten24.nl besteld gewoon van de rol bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige trim wit icm met de nieuwe performance velgen :9~

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pj_vr
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07-2023

als ik me niet vergis 4 meter (ergens hier of in andere topic gelezen).

wat betreft mat, ff googelen, zat verkrijgbaar. Ik heb deze besteld: https://www.cablesoolutio...ip-kabelmat-92765446.html

M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roberto-NL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 12:54
Zo, vandaag de auto opgehaald in Amsterdam!
Ik was 40 minuten te vroeg maar werd direct geholpen. Formuliertje tekenen, rdw formulier ontvangen.
Uw auto staat in rij C nummer xxx
Even zoeken en daar stond hij, na controle geen bijzonderheden aangetroffen.
Schoon is anders, wat stofjes op het dashboard maar meer niet.
Bij het uitrijden een controle van de auto + rdw formulier en gaan!

Er zat voor 220 km bereik in de auto, dus het viel me mee. Geladen in Leiderdorp ( gelukkig rustig )
De banden voelde wat blokkering, maar na op druk zetten was dit weg.
Software moet ik nog updaten, V10 was nog niet aanwezig helaas.

Iedereen die nog wacht, succes het is het waard!

SR+ pearl white / black / aero / trekhaak ; 5-10 besteld, 19-11 VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
pj_vr schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:30:
[...]

als ik me niet vergis 4 meter (ergens hier of in andere topic gelezen).
Oh, dat is wel top! Ik heb al een poosje een Model S, daar zat een 7 meter 32 A laadkabel bij, modelletje tuinslang zeg maar.
Die vind ik echt veel te lang en onhandig, meestal heb ik maar een meter of twee nodig.

Mijn model 3 mag ik maandag ophalen, was eigenlijk gepland voor vandaag (zaterdag) maar dat kwam me niet uit. Gelukkig konden ze het verzetten :)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Laatst online: 12:24
Zit er ook een tas bij om de kabel in op te bergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Roberto-NL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:50:
Zo, vandaag de auto opgehaald in Amsterdam!
Ik was 40 minuten te vroeg maar werd direct geholpen. Formuliertje tekenen, rdw formulier ontvangen.
Uw auto staat in rij C nummer xxx
Even zoeken en daar stond hij, na controle geen bijzonderheden aangetroffen.
Schoon is anders, wat stofjes op het dashboard maar meer niet.
Bij het uitrijden een controle van de auto + rdw formulier en gaan!

Er zat voor 220 km bereik in de auto, dus het viel me mee. Geladen in Leiderdorp ( gelukkig rustig )
De banden voelde wat blokkering, maar na op druk zetten was dit weg.
Software moet ik nog updaten, V10 was nog niet aanwezig helaas.

Iedereen die nog wacht, succes het is het waard!
Lekker veel bereik in je M3 bij ophalen, veilige km’s gewenst!

Iets van een indruk gekregen van de extra ondersteuning bij uitlevering door leden van de Tesla Owners Club? Of grote aantallen die afgeleverd zouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe t werkt als je al een VIN hebt maar je LM de order nog niet heeft overgenomen (wel ingeschoten bij Tesla, maar wacht nog op respons met t nieuwe RN). Auto is volgens Tesla in Amsterdam. Zouden ze hem dan al wel dit jaar een kenteken geven? Of wachten ze tot de LM order door Tesla is doorgevoerd?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
  • Laatst online: 28-08 14:57
Reyuken schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:20:
[...]

Autopilot zit er altijd op. Of bedoel je enhanced autopilot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:27
Mr.RMM schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:18:
Zit er ook een tas bij om de kabel in op te bergen?
Niet voor de mennekeskabel wel voor de adapters. De kabel zou ook onpraktisch zijn tenzij je alleen thuis oplaad aan een punt met een vaste kabel.

@Wirf 2.5m is nu zover ik kan bepalen standaard. Soms krijg je een 4m kabel mee, maar langer zeker niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 11:23
Vandaag heb ik m in de stromende regen opgehaald. Mijn ervaring:

Bij Sloterdijk stond een mooie X klaar, die vrij snel vol zat. Warempel stapte er ook nog iemand in die een groot meubelpaneel meesleepte terwijl hij zijn auto ging ophalen :)

Bij de haven zo'n 5 a 10 minuten in de tent doorgebracht, daarna alweer naar buiten naar m'n auto toe. Vanwege de stromende regen eerst maar even instappen en telefoon koppelen enzo. Volgens buienradar had ik een kwartiertje tot de grote bui ging liggen, dus even rustig met de instellingen zitten spelen, SSD aangekoppeld etc.

Even later in de nog steeds regen een rondje gemaakt:
- verbandtrommel met gevaren driehoek in de frunk
- geen bagage haken in de frunk
- 4 meter laadkabel in de trunk (staat erop, heb t niet nagemeten)
- reislader in de trunk
- twee Aero doppen zaten niet goed vast, even aangedrukt
- verder in de regen is me niks opgevallen, alles zag er prima uit. Als het morgen droog is ga ik wel wat nauwkeuriger kijken, maar verwacht geen rare dingen

Het rijden is prima, ik ben elektrisch gewend maar deze heeft toch een flinke duit extra power (SR+).

De accu zat half vol bij vertrek wat net te weinig was om thuis te halen, bij Breukelen even afgetopt naar 80% en daarna verder naar huis. Wat was het druk daar, even later waren alle 28 stands bezet.

Nu staat ie lekker droog in de garage. Heb al wel gemerkt dat ik vanuit de keuken een bluetooth verbinding heb... Even kijken wat ik daar aan ga doen.

Op de regen na was het een prima ervaring, weer eens wat anders dan bij de dealer of voor het huis afgeleverd krijgen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 08:59
Vandaag auto mogen ophalen en vanaf Amsterdam Sloterdijk was dit prima te doen met de Tesla shuttle die al klaar stond. Vanaf aankomst trein tot het tesla terrein kost dit ongeveer 15 minuutjes (wel geluk hebben dat 1 van de 3 shuttle's nog niet vol is).

Lekker rustig in de tent en ik was dan ook meteen aan de beurt. Hij vroeg mijn naam, maar aangezien ik een bijzonder veel voorkomende naam heb noemde hij een paar laatste cijfers van enkele RN nummers op. Een bevestiging van 'ja, dat is mijn nummer', was, naast mij niet blauwe ogen, blijkbaar voldoende.
Ik kreeg het formulier mee met een nummer waar ik de auto kon vinden. Verder dus geen enkele legitimatie van rijbewijs, paspoort of wat dan ook laten zien.

Na een korte uitleg van een 'blauw hesje' (oranje is volgens mij de technische dienst, blauw van de tesla-club?) bleek dat het beeld de achteruitrijcamera zwart bleef. Ik had dus een oranje hesje meneer nodig die de auto mee heeft genomen naar de 'werkplaats'. Een reset was voldoende om het probleem te verhelpen.

Er zat uiteindelijk maar 68 km stroom in. De supercharger in Naarden-vesting zou daarmee uitkomen op 4%.
Best spannend de eerste keer, maar dit was uiteindelijk prima te doen en kwam aan met nog 7% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
qmaster schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:04:
Vandaag auto mogen ophalen en vanaf Amsterdam Sloterdijk was dit prima te doen met de Tesla shuttle die al klaar stond. Vanaf aankomst trein tot het tesla terrein kost dit ongeveer 15 minuutjes (wel geluk hebben dat 1 van de 3 shuttle's nog niet vol is).

Lekker rustig in de tent en ik was dan ook meteen aan de beurt. Hij vroeg mijn naam, maar aangezien ik een bijzonder veel voorkomende naam heb noemde hij een paar laatste cijfers van enkele RN nummers op. Een bevestiging van 'ja, dat is mijn nummer', was, naast mij niet blauwe ogen, blijkbaar voldoende.
Ik kreeg het formulier mee met een nummer waar ik de auto kon vinden. Verder dus geen enkele legitimatie van rijbewijs, paspoort of wat dan ook laten zien.

Na een korte uitleg van een 'blauw hesje' (oranje is volgens mij de technische dienst, blauw van de tesla-club?) bleek dat het beeld de achteruitrijcamera zwart bleef. Ik had dus een oranje hesje meneer nodig die de auto mee heeft genomen naar de 'werkplaats'. Een reset was voldoende om het probleem te verhelpen.

Er zat uiteindelijk maar 68 km stroom in. De supercharger in Naarden-vesting zou daarmee uitkomen op 4%.
Best spannend de eerste keer, maar dit was uiteindelijk prima te doen en kwam aan met nog 7% over.
Geen legitimatie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qmaster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 08:59
Nee, dat verbaasde mij ook. Ik kon zelfs kiezen uit de RN-nummers die hij zelf opnoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
qmaster schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:21:
[...]

Nee, dat verbaasde mij ook. Ik kon zelfs kiezen uit de RN-nummers die hij zelf opnoemde.
Leasemaatschappij? Ik kan me niet voorstellen dat ze zo mijn auto zouden weggeven...

Ik heb simpelweg m'n rijbewijs op tafel gelegd, twee handtekeningen later stond ik weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
Kan iemand mij vertellen hoe ik foto's post, dan kan ik een verslagje van vandaag typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto-NL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 12:54
Novadecasa schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:19:
[...]

Lekker veel bereik in je M3 bij ophalen, veilige km’s gewenst!

Iets van een indruk gekregen van de extra ondersteuning bij uitlevering door leden van de Tesla Owners Club? Of grote aantallen die afgeleverd zouden worden?
Thanks!
Nee op het moment van ophalen liep er nog niemand op het terrein.
We spraken wel met een medewerker en die gaf aan dat ze vanaf 0930 a 0945 wel rond zouden lopen.
Wij waren zelf ook iets te vroeg ( 10 uur afspraak ) en ik reed denk ik 0940 de poort uit.

SR+ pearl white / black / aero / trekhaak ; 5-10 besteld, 19-11 VIN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
pirke schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:53:
Nu staat ie lekker droog in de garage. Heb al wel gemerkt dat ik vanuit de keuken een bluetooth verbinding heb... Even kijken wat ik daar aan ga doen.
Pincode instellen in de auto, dan kan niemand hem ondanks dat je verbinding hebt zomaar meenemen.
Tjenok schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:40:
Kan iemand mij vertellen hoe ik foto's post, dan kan ik een verslagje van vandaag typen.
Leuk :)

Bijv. https://imgur.com/ gebruiken en dan daarna hier op dat schilderij rechts naast de opsommingsopties en link icoontje drukken om de link van imgur.com in te voegen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tjenok
Vandaag de 3 opgehaald. Ik was 1,5 uur te vroeg en stond binnen 5 minuten bij iemand aan de balie. Helaas waren de papieren van het RDW nog niet geprint, maar hebben ze fijne banken om op te zitten tijdens het wachten. Een half uurtje later waren de papieren geprint en konden we in de stromende regen op zoek naar de auto. Na een hele korte inspectie (met die regen zie je toch niet veel) maar de auto ingestapt en alles rustig ingesteld. Aan het einde van het terrein wordt de auto uitgescand en wordt het RDW papiertje nog een keer gecheckt. Dan kan het plezier beginnen. Ik heb de hele dag met een gigantische grijns op mijn gezicht achter het stuur gezeten. Wát een auto en wat een gigantisch verschil met de VW Polo die ik hiervoor reed. Enige nadeel is de lengte en de bijbehorende draaicirkel, daar moet ik hier in Amsterdam nog wel echt even aan wennen.

Wat mij is opgevallen:
- De ramen zijn verre van schoon, overal resten van stikkers en andere vetvlekken;
- Geen frunk mat en bagagehaken, ik dacht dat deze bij de LR nog wel geleverd werden?
- Toen ik net voor het eerst de frunk opende heb ik de eerste echt grote kras zien zitten, kan iemand mij vertellen waar ik dit het beste kan melden?
- De bijgeleverde laadkabel is 4 meter lang.

In de tweede foto is de Autopride op de achtergrond te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yq15Bv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yJbwe5H.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/as0T2od.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tjenok op 14-12-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip! Welke soort heb je besteld? Er staan er nogal wat ;)
jheerink14 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:26:
[...]

Ik heb mijne bij rubbermatten24.nl besteld gewoon van de rol bestellen.
Pagina: 1 ... 283 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.