Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:08

BCC

Gisteren opgehaald. Medewerker gaf aan dat ze er nog 16000 verwachten dit jaar en dat ze naar een hal ernaast gaan verkassen ivm de donkerte en kou. Het was idioot druk maar personeel was erg aardig. In Hoorn aan de supercharger probeerde iemand zijn model X in mijn 3 te parkeren 😬 de toeter doet het iig ook 😀

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 22:37
Aghanim schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:35:
[...]

Het is niet zo dat de M3 in 2020 ineens spectaculair duurder is tegenover 2019 dus volgens mij krijg je ook in 2020 nog prima waar voor je geld (dat beseffen en accepteren is voor velen hier overigens goed voor hun hart en nachtrust de komende weken lijkt me ;) ).

Wat ik wel om me heen hoor is dat het bijzondere er wel af is nu er zo enorm veel M3s rondrijden en dat collega's daarom verder kijken. Ook hoor ik dat mensen zich zorgen maken over de laadcapaciteit onderweg na deze explosieve groei.
Ik zou toch wel balen over 6000€ extra over 5 jaar. Natuurlijk vergeleken met een reguliere 22% auto blijft het gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ik heb indirect voor leaseplan gewerkt in juni waren de aanvragen al ontzettend hoog. Niet alle vragen zijn geconverteerd direct tot een order; maar de vraag was al enorm.

Tesla had in mijn optiek de piek kunnen verspreiden. Ze weten als geen ander dat europa een belangrijk gebied is en ze weten dar alle voorraad op gaat, dat gebeurt al sinds zij actief zijn.

Tesla Europe/NL had de levering beter moeten managen, zodat je hier ook een bepaalde kwaliteit in kan bieden.
bottom line schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:38:
[...]

De grote rush op Tesla's was er pas vanaf 17 september. Dan had er sowieso geen boot meer fatsoenlijk Nederland kunnen bereikt hebben in Oktober.

En een grote fout.. bwa.. als financieel experts wat minder gefocust zijn op Tesla dan kunnen ze wel wat meer auto's opsturen, maar tot dan niet gebeurt is het enige doel: maximaal uitleveren per kwartaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het forum lange tijd gevolgd, hierbij het verloop van mijn bestelling.
Bestelling: Model 3 Standard Range Plus / Solid Black/ 18” Aero velgen / Zwart interieur
Financiering via Findio

2/9 - Bestelling geplaatst, direct RN nummer
2/9 - Volgende stappen voor uw model 3 levering (e-mail)
12/9 - E-mail gestuurd naar Tesla m.b.t. verwerking financiering (geen reactie), in account bleef “credit application pending” staan
11/10 - Prepare for your delivery (e-mail)
16/10 - De stappen naar uw levering (e-mail)
16/10 - Findio aanbetaling (e-mail)
20/10 - VIN in source
30/10 - De levering van uw model 3 is verplaatst (15 november 2019, 15.00 uur) (e-mail)
30/10 - Uw verwachte leverdatum (9 – 16 november) (e-mail)
11/11 - Bevestiging van uw levering (inclusief kenteken en meldcode) (e-mail)
12/11 - Nog geen eindfactuur ontvangen of in account, telefonisch contact opgenomen. Na 20 minuten vriendelijk te woord gestaan.
14/11 - Eindfactuur in account
15/11 - Auto opgehaald bij Koopman Terminal in Amsterdam. Om 14.30 uur in een van de wachtrijen aangesloten, om 15.10 uur vriendelijk geholpen. Auto bleek nog niet tenaamgesteld bij het RDW (dit was bij tientallen mensen het geval). Ondertussen de auto geïnspecteerd, geen bijzonderheden geconstateerd. Na 2 uur wachten, om 17.15 uur, het tenaamstellingsbewijs ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-03-2021
EvaluationCopy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:35:
‘Grote aantallen’ lol. 30.000 stuks ID3 voor heel de wereld in 2020. Zijn al weg. Als je die in 2021 wil rijden zou ik maar snel gaan reserveren. Kona amper leverbaar, etc. Polestar2/XC40 in grote aantallen? Don’t think so... nee in 2020 is er nog geen lease alternatief voor de Model 3. 8% over 45k en 22% over 5k komt nog niet de in de buurt van de 22% over 40k. Los van de steeds dalende diesel restwaarde waardoor de diesel leaseprijzen rap stijgen....
Toch wel naief om niet in te zien dat wanneer de echt grote spelers gas gaan geven je praat over miljoenen auto's i.p.v. tienduizenden.
Realiseer je dat Tesla interne concurrentie ondervindt van model 3. Hierdoor neemt de verkoop van de duurdere modellen af waardoor de winstmarge ook afneemt. Electrisch rijden is met name in Noorwegen en Nederland hip. Ik heb van de zomer een rondreis gemaakt door de VS en de Teslas die ik daar tegenkwam waren op één hand te tellen.
In gebieden als Afrika, Oost Europa zal wellicht een omslag plaatsvinden als een VW of Renault een auto gaat aanbieden tussen de 10 en 25K. Japan ziet electrisch rijden sowieso als een tussenstap en wijst op de grote ecologische footprint om uberhaupt een electrische auto te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10-2023
vontrapp schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:26:
Een Iphone is via een abonnement o.h.a. te betalen en qua prijs gelijkwaardig aan de betere Androids.
Teslas worden met name gereden door leaserijders. Volkswagen heeft aangegeven een grote ommezwaai te maken naar het produceren van electrische autos (ID3). Wanneer volumemerken dit serieus gaan oppakken is de slagkracht en het modellenpakket van Tesla gewoon ontoereikend. Of ze worden overgenomen of kunnen het niet bolwerken.
Wat is o.h.a?

Tesla is ook op afbetaling te kopen en te leasen. Tesla heeft een voorsprong op de traditionele automakers en een efficiënter manier van werken. De traditionele automakers zullen blijven doen wat ze de afgelopen 100 jaar hebben gedaan. In ieder geval de komende 10 jaar denk ik. Meer pk en meer range? Wachten op het volgende model.

Verder lijkt de ID3 mij een kleinere auto dan de M3 dus op dat gebied geen echte concurrent. Kleine elektrische auto’s hebben we eerder gezien en dat was niet echt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
Peterkjeld schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:47:
[...]

Wat is o.h.a?

Tesla is ook op afbetaling te kopen en te leasen. Tesla heeft een voorsprong op de traditionele automakers en een efficiënter manier van werken. De traditionele automakers zullen blijven doen wat ze de afgelopen 100 jaar hebben gedaan. In ieder geval de komende 10 jaar denk ik. Meer pk en meer range? Wachten op het volgende model.

Verder lijkt de ID3 mij een kleinere auto dan de M3 dus op dat gebied geen echte concurrent. Kleine elektrische auto’s hebben we eerder gezien en dat was niet echt een succes.
Over het algemeen. Bij een Iphone heb je geen bak subside en een fiscale bijtelling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vontrapp
Was vrijdag in Bunnik. Daar stond een lange rij Teslas in file te wachten voor de supercharger. Wordt nog leuk als die grote aantallen m0del 3's erbij komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrannySmith92
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06 14:56
Houd het ff ontopic mensen.. Anders zit er straks weer een slotje op...

Telsa SR+/Pearl White/Black/Aero | iPhone 7 | #TeamRed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJPT
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-01-2024
...Ik lees als enige tijd mee en had gehoopt al in mijn tesla te rijden maar helaas. Bestelling geplaatst op 14-08, RN ontvangen en daarna muisstil.. Heb al meerdere malen contact gehad met de LM en deze geeft aan dat het mijn beurt nog niet is en nog even geduld moet hebben (!) Indien het allemaal uitloopt zijn er nog voldoende onverkochte LR/P te verkrijgen aldus de LM. Er circuleert een lijst met de beschikbare versies blijkbaar (LR & P versies). Al met al zenuwenslopend en niet meer te houden. Maandag maar even bellen of ik een blik mag werpen op de lijst :)

23-11-2019 OMGEZET direct beschikbaar TM3P White RN+VIN - GEANNULEERD Besteldatum 14-08-2019 | Long Range All-Wheel Drive | Deep Blue Metallic | 19'' Sportvelgen | Volledig zwart premium interieur | Trekhaak | Standaard Auto Pilot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had tot 2 maanden gelelden nog nooit een boot gevolgd via GPS, maar ik vind de Jasper Arrow wel heel dicht tegen de Franse kust aanvaren. Volgens mij gaat ie nog een haven in. Ik kan me niet voorstellen dat dit de kortste weg is. Iemand een idee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 11:19
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:18:
Ik had tot 2 maanden gelelden nog nooit een boot gevolgd via GPS, maar ik vind de Jasper Arrow wel heel dicht tegen de Franse kust aanvaren. Volgens mij gaat ie nog een haven in. Ik kan me niet voorstellen dat dit de kortste weg is. Iemand een idee?
Piloot oppikken voor kanaalpassage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
Dubbel*

[ Voor 97% gewijzigd door Zebesco030 op 16-11-2019 13:27 ]

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Boterham71 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:26:
[...]

Piloot oppikken voor kanaalpassage.
Loods. Het is al ingewikkeld genoeg zonder vliegtuigen in de mix ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
Alexbeun schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:37:
Via Alphabet? Daar zetten ze m standaard op 15-12. Ook bij mij, ik heb 6-11 besteld.

[...]
Ah, klopt inderdaad. We gaan het zien, had ook niet de illusie dat er een feitelijke datum aan zou hangen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk123.
  • Laatst online: 27-05 15:56
Hm nog steeds geen sms met 1-11 VIN.

Zijn er nog meer in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Timminator schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:42:
Ik zou toch wel balen over 6000€ extra over 5 jaar. Natuurlijk vergeleken met een reguliere 22% auto blijft het gunstiger.
Uiteraard is het zonde maar het is feitelijk wel de gok die je neemt/al genomen hebt. Al ga ik er van uit dat de op tijd bestelde M3s op tijd geleverd worden, maar toch blijft het een risico. Dat was met oude bijtelling knallers in het verleden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 22:37
Aghanim schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:05:
[...]

Uiteraard is het zonde maar het is feitelijk wel de gok die je neemt/al genomen hebt. Al ga ik er van uit dat de op tijd bestelde M3s op tijd geleverd worden, maar toch blijft het een risico. Dat was met oude bijtelling knallers in het verleden ook.
Het is voor mijn vrouw zuur als ze de M3 dit jaar toch niet (LeasePlan zegt nog steeds van wel) niet geleverd krijgt. Ze heeft pas op 30/10 kunnen bestellen omdat haar werkgever toen pas akkoord gaf dat ze een Tesla mocht. Tesla zou geen goede uitstraling (te duur) voor het bedrijf hebben. Mijn vrouw was al voor 15/10 eruit dat ze een M3 als nieuwe Lease auto wilde.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baltheros1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-12-2020
Gisteren mijn M3 LR Wit Zwart Aero Trekhaak opgehaald. Zoals al gezegd, behoorlijk druk en indrukwekkende logistieke operatie. Ik was wat vroeg en er stond een rij van een kwartiertje. Ondertussen zat ik op de app te kijken; precies 10 minuten voor mijn delivery kon ik mijn auto zien. Gelijk de temperatuur ingesteld en gekeken in welke rij mijn auto stond. Systemen van de RDW waren een beetje langzaam, dus ik kreeg te horen dat ik naar mijn auto kon en na een halfuurtje terug moest komen voor het RDW-formulier. Zo gezegd zo gedaan.

Met de checklist van dit forum (waarvoor dank aan iedereen) heb ik rustig alles nagelopen. een paar kleine plekjes in het dak en op de lak bleken gewoon lijmresten, trekhaak lag in de frunk, enige mankement was dat de achterbak niet goed sloot. Er lopen allemaal mannetjes van tesla rond, erg vriendelijk zijn ze. Ik vertelde van de kofferbak en hij zij dat ik al de 3e was die dag. Goed opletten dus ;-) Mijn auto werd apart genomen en ik kon terug naar de tent. Gelijk even mijn RDW-papiertje opgehaald. De vriendelijke jongen kwam mij 5 min later in de tent ophalen, kofferbak was opnieuw afgesteld. Nu sluit hij beter (maar soms toch nog wel een beetje je best voor doen).

Al met al een uurtje bezig geweest, maar geen moment gefrustreerd gevoeld. Denk dat dat toch komt door de klantgerichtheid van al het personeel dat rondloopt. Toen ik wegreed, stond er 184km range op de teller. Toch even geladen bij SuC badhoevedorp, komen en gaan van tesla's daar, mooi om te zien. Ook even wezen kijken bij het Tesla kantoor bij de ArenA, daar stond volgens mij de eerste Y al on display buiten.

Uiteraard met veel plezier rondgereden afgelopen 24u, en gespeeld met alle coole software dingetjes :-)

Nog een paar interessante dingen opgevangen:
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:32:
[...]

Nee slechts 120 op kenteken. Dit wordt steeds minder aangezien ze zo'n beetje door de auto's heen zijn die nog op kenteken gezet worden met wat er nu nog in Nederland staat. Hoeveel er afgeleverd zijn gisteren is niet bekend.
De man van Tesla die mijn gegevens checkte, gaf aan dat ze nu op 400-500 deliveries per dag zitten en in december richting de 800 per dag moeten! Snap dus ook wel dat ze extra ruimte nodig hebben, want met name de tenten die ze gebruiken zitten behoorlijk vol.
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:44:
[...]

Precies zie daar ook het verschil tussen leveringen en auto's op kenteken gezet. Ik denk dat het vandaag wel een behoorlijk drukke dag daar is, als je ook kijkt naar die rij op de foto onder het filmpje :o
Dus dit klopt wel ;-)
BCC schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:41:
Gisteren opgehaald. Medewerker gaf aan dat ze er nog 16000 verwachten dit jaar en dat ze naar een hal ernaast gaan verkassen ivm de donkerte en kou. Het was idioot druk maar personeel was erg aardig. In Hoorn aan de supercharger probeerde iemand zijn model X in mijn 3 te parkeren 😬 de toeter doet het iig ook 😀
Tegen mij werd gezegd dat er 25k tesla's in Nederland afgeleverd worden in Q4, en dat bijna een derde van hun productie op dit moment rechtstreeks naar NL gaat. Ik vind het bizar!
jzoin2 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:47:
De Glovis Sirius is woensdag met 5.000 Tesla's aan boord vertrokken richting Zeebrugge. Schijnt een breder schip te zijn dan de anders (normaal circa 3500 Tesla's aan boord). Er gaan nog heel wat mensen blij worden voor de jaarwisseling!
dus dit klopt ook wel.. en ik zou zeggen tegen iedereen: geduld! Het personeel van Tesla werkt echt keihard en ze zijn super goed bezig.
Het zou mij niet verbazen als dit schip ook naar Europa gaat, gezien de enorme vraag uit alleen al NL. er moeten ook nog wat auto's naar de rest van Europa, lijkt me. En GF3 gaat naar verluidt ook dit jaar al flink wat auto's produceren...

Anyway, heel gaaf om onderdeel te zijn van deze Tesla-movement. Ik ga nog een paar rondjes rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basb1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-02 08:49
RJPT schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:02:
...Ik lees als enige tijd mee en had gehoopt al in mijn tesla te rijden maar helaas. Bestelling geplaatst op 14-08, RN ontvangen en daarna muisstil.. Heb al meerdere malen contact gehad met de LM en deze geeft aan dat het mijn beurt nog niet is en nog even geduld moet hebben (!) Indien het allemaal uitloopt zijn er nog voldoende onverkochte LR/P te verkrijgen aldus de LM. Er circuleert een lijst met de beschikbare versies blijkbaar (LR & P versies). Al met al zenuwenslopend en niet meer te houden. Maandag maar even bellen of ik een blik mag werpen op de lijst :)
hier hetzelfde, al 12 juli besteld alleen de mannen bij Autoplanning hebben pas 23-10 leveringsristrictie er af gehaald |:( - dit heb ik pas sinds kort vernomen - zit nu dus nageltjes te bijten :'( - welk LM zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik heb 15-11 een 4% actieauto bij Leaseplan besteld (met vaste configuratie maar toch spannend of alles netjes geleverd gaat worden dit jaar (in ieder geval de tenaamstelling). Leaseplan is er niet zo bang voor en gaf vrijdag aan er nog 100 van verschillende configuraties te hebben. Ik kreeg na Officiële bestelling binnen een paar minuten mijn RN nummer. Zou leaseplan productieplaatsen hebben opgekocht zoals vorig jaar met de model S?
Mistergreen lijkt ook enkele basis configuraties ingekocht te hebben en zegt:
De laatste optie die je hebt, is gaan voor een voorraadmodel. Een voorraadmodel staat al klaar bij Tesla en is dus binnen no time bij jou op de oprit. Extra bijkomend voordeel: voor deze optie geldt niet de deadline van 1 november. Ook in december is deze optie te gebruiken, zo lang je er maar voor zorgt dat de auto voor december op jouw naam staat

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nauwelijks leveringen met trekhaak voor LR en P. Alleen witte of blauwe auto’s

Grmpff toch frustrerend dat wachten en de onzekerheid/ onduidelijkheid word ik gek van..

Hoop toch dat snel de levering volgen van alle trekhaak modellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer verwachten we de SMS-jes voor de 8 november VINS? Iemand een theorie?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:20:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Meneer Konijn
  • Laatst online: 27-11-2024

Meneer Konijn

Mijn naam is haas.

Wanneer verwachten we de SMS-jes voor de 8 november VINS?
Op 25 november om 15:40:38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 11:59
erikoss schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:27:
Ik heb 15-11 een 4% actieauto bij Leaseplan besteld (met vaste configuratie maar toch spannend of alles netjes geleverd gaat worden dit jaar (in ieder geval de tenaamstelling). Leaseplan is er niet zo bang voor en gaf vrijdag aan er nog 100 van verschillende configuraties te hebben. Ik kreeg na Officiële bestelling binnen een paar minuten mijn RN nummer. Zou leaseplan productieplaatsen hebben opgekocht zoals vorig jaar met de model S?
Mistergreen lijkt ook enkele basis configuraties ingekocht te hebben en zegt:
De laatste optie die je hebt, is gaan voor een voorraadmodel. Een voorraadmodel staat al klaar bij Tesla en is dus binnen no time bij jou op de oprit. Extra bijkomend voordeel: voor deze optie geldt niet de deadline van 1 november. Ook in december is deze optie te gebruiken, zo lang je er maar voor zorgt dat de auto voor december op jouw naam staat
Het is bekend dat de grote LM’en de M3 hebben ingekocht. Dit jaar verkocht LP nog tot mei/juni model s/x-en met 4%. Ze hebben vooral voor de deadline flink ingekocht. Helaas voor de kleinere LM want die kwamen al snel onder aan de grote stapel te liggen en zijn dus heel veel bestellingen pas laat verwerkt sommigen daardoor zelf na de 14 okt. grens. Wat belangrijk was voor de SR+ Ik denk ook dat een gedeelte wat nu nog gaat binnen komen deze en komende maand vooral ook voorraad is voor de grote LM’en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 11:59
De meeste theorieën die hier zijn voorbij gekomen lijken bij de laatste schepen niet van toepassing te zijn. Het is hopen dat er nieuwe VINS worden gekoppeld bij het uitladen van de JA. Ik denk zelf dat ze nu met 4 schepen onderweg nu kijken hoe ze alles zo goed mogelijk kunnen verdelen en dat ze ook goed kijken wanneer ze de volgende koppelacties doen om niet weer teveel mensen teleur te stellen met vertraging van uitlevering. Eén ding is zeker volgende maand is er minder ruimte voor vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:50
photovoltaic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:34:
[...]

De meeste theorieën die hier zijn voorbij gekomen lijken bij de laatste schepen niet van toepassing te zijn. Het is hopen dat er nieuwe VINS worden gekoppeld bij het uitladen van de JA. Ik denk zelf dat ze nu met 4 schepen onderweg nu kijken hoe ze alles zo goed mogelijk kunnen verdelen en dat ze ook goed kijken wanneer ze de volgende koppelacties doen om niet weer teveel mensen teleur te stellen met vertraging van uitlevering. Eén ding is zeker volgende maand is er minder ruimte voor vertraging.
Eerst moeten alle auto's aan wal, dan pas kunnen ze de missende trekhaken erop zetten, vervolgens is er weer overzicht, en gaan ze verder met VINs uitdelen. Westfalia is vast heel hard bezig met de tekorten aan te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Leuke theorie alleen hebben de modellen met trekhaak een ander chassis dan de modellen zonder trekhaak.. die is namelijk niet achteraf te monteren.
metstijl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:37:
[...]

Eerst moeten alle auto's aan wal, dan pas kunnen ze de missende trekhaken erop zetten, vervolgens is er weer overzicht, en gaan ze verder met VINs uitdelen. Westfalia is vast heel hard bezig met de tekorten aan te vullen.

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
@photovoltaic ik betwijfel of dat zo is gegaan. Ik zit bij een kleine LM en vlak voor de deadline (die later is verschoven) besteld en deze bestelling is sneller verwerkt dan die van de grotere die ik hier zie. Denk dus niet dat de grote voorrang hebben gekregen. Wel dar deze LMs zelf hebben gebundeld en er daardoor nog extra vertraging in is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

Klopt inderdaad. Tesla behandeld de btach-bestellingen van de LM`s per batch door 1 en de zelfde werknemer. Hierdoor duren de bestellingen van grote LMs juist veel langer dan die van de kleine LMs. Je verhaal klopt, alleen heb je het net verkeerdom @photovoltaic :)
Caelorum schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:50:
@photovoltaic ik betwijfel of dat zo is gegaan. Ik zit bij een kleine LM en vlak voor de deadline (die later is verschoven) besteld en deze bestelling is sneller verwerkt dan die van de grotere die ik hier zie. Denk dus niet dat de grote voorrang hebben gekregen. Wel dar deze LMs zelf hebben gebundeld en er daardoor nog extra vertraging in is gekomen.
photovoltaic schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:25:
[...]

Het is bekend dat de grote LM’en de M3 hebben ingekocht. Dit jaar verkocht LP nog tot mei/juni model s/x-en met 4%. Ze hebben vooral voor de deadline flink ingekocht. Helaas voor de kleinere LM want die kwamen al snel onder aan de grote stapel te liggen en zijn dus heel veel bestellingen pas laat verwerkt sommigen daardoor zelf na de 14 okt. grens. Wat belangrijk was voor de SR+ Ik denk ook dat een gedeelte wat nu nog gaat binnen komen deze en komende maand vooral ook voorraad is voor de grote LM’en.

[ Voor 31% gewijzigd door sknnr.nl op 16-11-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:00
Het RN is uit mijn account pagina verdwenen, hebben meer M3 mensen hier op dit moment last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriklucas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
ldvsamoht schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:10:
Het RN is uit mijn account pagina verdwenen, hebben meer M3 mensen hier op dit moment last van?
Yes rode s kan ik bestellen verder geen zicht op mn bestelde bolide

Happy climber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matn61
  • Laatst online: 15-09 14:35
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:24:
[...]

Ik zie in mijn acocunt (dus ook via alphabet) gewoon alles, RN en VIN tot nu toe. Ik kan trouwens ook niets aanpassen, dan krijg ik inderdaad ook de foutmelding van secundair account.

Heb je wel al met Tesla gesproken of je wel een RN hebt al? Ik zie hier verschillende berichten langs gaan waar het met de invoer niet goed is verlopen. RN nummer geeft je dan wel wat zekerheid.
Bij mij nagenoeg exact zoals Tammestein beschrijft... op 11-10 besteld en bevestigd door Alphabet met een verwachtte leverdatum 15-11. Op 25-11 een inlogmailtje van Tesla, maar geheel niets te zien in de account.
Alle RN's en VIN's ten spijt.... het zal het proces op geen enkele wijze bespoedigen... chatten, mailen, bellen waarschijnlijk ook niet...hoe aardig men ook door Tesla te woord gestaan wordt.

Na een hobbel met een Mondeo, die na 3 mnd plots niet meer leverbaar bleek met een <106 Co2 motor een Mini Cooper besteld... met 7 maand levertijd... totaal dus 10 maanden gewacht.

Tesla doet het best knap, ik ga er vanuit dat er begin december meer duidelijkheid zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
#metoo

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdw77
  • Laatst online: 23-10-2021
Bij mij ook alles weg????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-trooper
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 17:28

Storm-trooper

M3 LR AWD wit/zwart 18"

Hier ook. Weg is de RN en byebye VIN. Zijn er een paar auto's van de Jack Sparrow gekukeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:00
Meerdere gebruikers melden hetzelfde probleem, dan zal er vast iets aan de hand zijn in de database bij Tesla. Hoogstwaarschijnlijk hebben we straks allemaal weer netjes de RN zichtbaar.

EDIT: all back to normal. RN weer zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door ldvsamoht op 16-11-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
alweer gefixt

duh, electrons are life

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephanver
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2022
Ik heb toevallig ook een Vin van 8 November. Gisteren gebeld met Tesla. Zij vertelde mij dat de auto al in Zeebrugge staat en dat we waarschijnlijk komende week een sms krijgen en de auto wellicht nog dezelfde week uitgeleverd krijgen. Persoonlijk zelf vind ik dit apart als ik de verhalen zie op dit forum en de de dagen tel tussen een Vin, sms en uitleveren erg ongeloofwaardig. Maar dit kwam wel uit de mond van een Tesla medewerker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nonode
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-07-2021
Stephanver schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:46:
[...]

Ik heb toevallig ook een Vin van 8 November. Gisteren gebeld met Tesla. Zij vertelde mij dat de auto al in Zeebrugge staat en dat we waarschijnlijk komende week een sms krijgen en de auto wellicht nog dezelfde week uitgeleverd krijgen. Persoonlijk zelf vind ik dit apart als ik de verhalen zie op dit forum en de de dagen tel tussen een Vin, sms en uitleveren erg ongeloofwaardig. Maar dit kwam wel uit de mond van een Tesla medewerker
Zelfde verhaal gehoord en ook al een kenteken gekregen.
Zou best kunnen dat ze meer tempo gaan maken vanaf nu.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

2 weken geleden precies zelfde antwoord van Tesla medewerker. Vorige week sms binnen en nu ineens moet de auto nog aankomen met de boot.. zou lekker sms afwachten voor leverdatum. Ik mag de 27e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanver
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2022
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:48:
[...]

Zelfde verhaal gehoord en ook al een kenteken gekregen.
Zou best kunnen dat ze meer tempo gaan maken vanaf nu.
Heb je toevallig ook je kenteken ook in source gevonden. Ik heb namelijk gisteren niet om een kenteken gevraagd. Maar ben benieuwd of hij dan wel in de source staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
Misschien zijn ze gestopt met de stille VINs en moeten alle VINs vergeven worden zodra de schepen aangemeerd staan. Zou goed nieuws zijn voor alle wachtenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 20:08
Matn61 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:13:
[...]

Bij mij nagenoeg exact zoals Tammestein beschrijft... op 11-10 besteld en bevestigd door Alphabet met een verwachtte leverdatum 15-11. Op 25-11 een inlogmailtje van Tesla, maar geheel niets te zien in de account.
Alle RN's en VIN's ten spijt.... het zal het proces op geen enkele wijze bespoedigen... chatten, mailen, bellen waarschijnlijk ook niet...hoe aardig men ook door Tesla te woord gestaan wordt.

Na een hobbel met een Mondeo, die na 3 mnd plots niet meer leverbaar bleek met een <106 Co2 motor een Mini Cooper besteld... met 7 maand levertijd... totaal dus 10 maanden gewacht.

Tesla doet het best knap, ik ga er vanuit dat er begin december meer duidelijkheid zal zijn.
De mijne is op 5/9 door Alphabet besteld. 9/9 een RN nummer in mijn account... daarna stil... Levertijd stond op 25/11 maar die gaan ze nooit meer halen. Nog steeds geen VIN in broncode of iets dergelijks. Dus gewoon geduld hebben. Bellen / mailen / langs gaan bij Tesla heeft geen zin. Je krijgt een standaard verhaal te horen dat je rustig af moet wachten en hij dit jaar nog komt... Dus dat doen we nu maar.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppyhoesje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-08 11:32
[...]

Verhaal heb ik al meerdere keren gehoord :+
1 november vin, kenteken is ook doorgegeven, auto staat zeker in Amsterdam volgens Tesla.

Verwachte leverdatum afgelopen week was 2e/3e week december. 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markie-mark
  • Laatst online: 16-03-2024
42 _/-\o_

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
Dan ben je verder dan ik. 3/10 besteld door Mobility; als order zonder daar een berijder aan te koppelen. 1-11 keuze gemaakt uit deze door hun bestelde auto’s. RN nummer gekregen en alles zou door hun doorgegeven zijn aan tesla. Maar, in mijn Tesla account vind het nog helemaal niets. Daar staat ook mijn 06 nummer niet, dus hoe ze mij willen contacten. I don’t know... tesla gebeld, maar door de drukte wordt er niet opgenomen.

Ik ben benieuwd.. 😂
Louis schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:08:
[...]

De mijne is op 5/9 door Alphabet besteld. 9/9 een RN nummer in mijn account... daarna stil... Levertijd stond op 25/11 maar die gaan ze nooit meer halen. Nog steeds geen VIN in broncode of iets dergelijks. Dus gewoon geduld hebben. Bellen / mailen / langs gaan bij Tesla heeft geen zin. Je krijgt een standaard verhaal te horen dat je rustig af moet wachten en hij dit jaar nog komt... Dus dat doen we nu maar.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
Stephanver schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:00:
[...]

Heb je toevallig ook je kenteken ook in source gevonden. Ik heb namelijk gisteren niet om een kenteken gevraagd. Maar ben benieuwd of hij dan wel in de source staat.
nee niet in de source, had er gister naar gevraagd en hij kon mij hem direct geven.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 23:06
sknnr.nl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:41:
Leuke theorie alleen hebben de modellen met trekhaak een ander chassis dan de modellen zonder trekhaak.. die is namelijk niet achteraf te monteren.

Het kan wel, maar is bij de wet verboden.

Er zijn ook trekhaken te koop voor model 3.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Zo aan het aantal posts te zien is er nog geen VIN bom geweest.

Wordt het met 750 pagina's niet eens tijd voor een deeltje #2 ? Ergens gaat de server roken namelijk.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nonode
asing schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:
Zo aan het aantal posts te zien is er nog geen VIN bom geweest.

Wordt het met 750 pagina's niet eens tijd voor een deeltje #2 ? Ergens gaat de server roken namelijk.
OP zich is het nog een maandje oid. wellicht deel 2 starten vanaf 1 jan 2020, levering ziet er dan ook heel anders uit waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yak3upw
  • Laatst online: 08-08-2023
P besteld uit voorraad 12-11, deze staat nu in Tilburg en moet naar Adam toe worden getransporteerd, aflevering waarschijnlijk einde november. Zijn er meer M3’s die in Tilburg staan??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
vontrapp schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:47:
[...]

Toch wel naief om niet in te zien dat wanneer de echt grote spelers gas gaan geven je praat over miljoenen auto's i.p.v. tienduizenden.
Realiseer je dat Tesla interne concurrentie ondervindt van model 3. Hierdoor neemt de verkoop van de duurdere modellen af waardoor de winstmarge ook afneemt. Electrisch rijden is met name in Noorwegen en Nederland hip. Ik heb van de zomer een rondreis gemaakt door de VS en de Teslas die ik daar tegenkwam waren op één hand te tellen.
In gebieden als Afrika, Oost Europa zal wellicht een omslag plaatsvinden als een VW of Renault een auto gaat aanbieden tussen de 10 en 25K. Japan ziet electrisch rijden sowieso als een tussenstap en wijst op de grote ecologische footprint om uberhaupt een electrische auto te produceren.
Tuurlijk joh, ‘miljoenen’. Bel even naar Volkswagen dat je zsm een ID3 wil rijden en vraag wanneer dat is. Google anders wat rond, dan vind je het antwoord vanzelf. Ik zal je helpen: VW geeft zelf aan in 2021 max 100.000 EV’s te kunnen maken. Voor heel de wereld. En dat is dan nog happy flow, er wordt momenteel maar één fabrikant niet gebottleneckt door tekort aan batterijen, wil je raden...?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 23:06
EvaluationCopy schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:09:
[...]
Er wordt momenteel maar één fabrikant niet gebottleneckt door tekort aan batterijen, wil je raden...?
Duracell?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoootje
  • Laatst online: 04-05-2021
Timminator schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:43:
[...]

Er zal toch ook wel een max. aan zitten? Als ze 100k M3's deze kant opsturen zullen ze niet allemaal verkopen en zitten ze er mee in januari als bijna niemand ze meer wilt vanwege 8% 45k. Ik denk dat Tesla in overleg met de LM's wel een redelijke inschatting heeft gemaakt hoeveel M3's nog deze kant op moeten komen. 3 boten misschien nog een 4e is wellicht gewoon voldoende.
Als ze op kenteken zijn gezet voor 31/12 kunnen ze ook in 2019 nog onder de 4% regeling vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Oh man. Vanavond feestje in de straat, Gast daar was donderdag bij Koopman geweest. Gewoon mijn config opgehaald. Maar dan LR. Hij had de ervaring dat ie bij de auto aankwam en er al iemand in zat!! Die had dus exact hetzelfde kentelenbewijs.... uiteindelijk door chassis check (vin dus denk ik?) kunnen zien dat deze echt van hem was en die andere gast een andere auto moest.

Kortom: ik kwijlend naast zijn auto gestaan en geleerd dat je echt goed moet opletten daar in Amsterdam....

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38

Bever!

3

Miepz78 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:34:
Oh man. Vanavond feestje in de straat, Gast daar was donderdag bij Koopman geweest. Gewoon mijn config opgehaald. Maar dan LR. Hij had de ervaring dat ie bij de auto aankwam en er al iemand in zat!! Die had dus exact hetzelfde kentelenbewijs.... uiteindelijk door chassis check (vin dus denk ik?) kunnen zien dat deze echt van hem was en die andere gast een andere auto moest.

Kortom: ik kwijlend naast zijn auto gestaan en geleerd dat je echt goed moet opletten daar in Amsterdam....
Hetzelfde kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
[...]

Tuurlijk joh, ‘miljoenen’. Bel even naar Volkswagen dat je zsm een ID3 wil rijden en vraag wanneer dat is. Google anders wat rond, dan vind je het antwoord vanzelf. Ik zal je helpen: VW geeft zelf aan in 2021 max 100.000 EV’s te kunnen maken. Voor heel de wereld. En dat is dan nog happy flow, er wordt momenteel maar één fabrikant niet gebottleneckt door tekort aan batterijen, wil je raden...?
Allereerst zijn het accus en geen batterijen. En 2020 is slechts de opmaat van grote fabrikanten om hun produktie op te starten. Daarna gaat de machine pas echt op volle toeren draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:05
vontrapp schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:15:
[...]

Allereerst zijn het accus en geen batterijen. En 2020 is slechts de opmaat van grote fabrikanten om hun produktie op te starten. Daarna gaat de machine pas echt op volle toeren draaien.
Ik zou aandelen kopen als ik jou was.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sknnr.nl

sknnr.nl

Set Back & Relax

LoL _O-
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:45
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:33:
[...]

Ja maar dan gooien ze ze toch weer op een boot naar een ander land.. Denk trouwens dat ze de prijs wel kunnen verlagen naar 45Keur voor de SR+ of ze worden op laatste moment opgekocht en snel op kenteken gezet zodat men volgens jaar alsnog via derde partij in een 4% auto kan rijden.
Die verlaging naar 45k zie ik niet gebeuren. Tesla heeft niet alleen met Nederland te maken maar vooral met andere landen. Daarnaast zie ik de verkopen echt niet instorten volgend jaar. 8% is nog steeds veel goedkoper dan een diesel of benzine rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunri5e op 16-11-2019 20:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boterham71
[...]

Allereerst is het productie en niet produktie. En het is inmiddels wel duidelijk zo.

On topic: JA is over 6 uurtjes in Zeebrugge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
[...]

Zei je niet net dat het in 2020 gedaan was met Tesla door de gigantische aantallen van andere autofabrikanten? En hier vertel je net dat 2020 wordt gebruikt voor de productie op te starten.

Wel lief van jou dat je een dikke cheque nog geeft van minstens €70.000 voor een autofabrikant die daarna niet meer aan jou garantie kan voldoen, waardoor je auto mag wegsmijten bij het vuil.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 16-11-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
[...]

Ik moet eerst maar eens zien dat ze niet in de knel komen qua grondstoffen voor al die accu's. Zal toch eerst een echte breakthrough moeten komen willen ze voldoende accu's voor al die miljoenen auto's kunnen maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Laatst online: 28-08 11:36
Er is momenteel weinig nieuws, maar als jullie nog even doorgaan over accu's, batterijen en spelling kan de moderator maandag weer aan de slag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Ja beiden zelfde kenteken.... ander chassisnummer. Gewoon een ‘faudje’...

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Boterham71 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:48:
[...]

Allereerst is het productie en niet produktie. En het is inmiddels wel duidelijk zo.

On topic: JA is over 6 uurtjes in Zeebrugge!
Spannend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Peterkjeld schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:21:
[...]
Al is het met een verbrandingsmotor natuurlijk iets lastiger om het softwarematig efficiënter te maken.
Met diesel-sjoemelsoftware hadden ze dat toch prima voor mekaar 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Miepz78 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:06:
[...]

Dan moet je serieus bang worden voor flitsfotos. Het moet niet kunnen dat er 2 keer eenzelfde kenteken wordt uitgegeven op verschillende vins.

Laten we hopen dat er niet veel van dit soort foutjes worden gemaakt.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
Off-topic: het is weer wachten tot er weer een time-out aankomt. Kan deze discussie alsjeblieft ergens anders plaatsvinden?

Ontopic: iemand ervaring met het krijgen van een RN van je LM, maar nog niets zien in je tesla account?

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

SimD schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:35:
Off-topic: het is weer wachten tot er weer een time-out aankomt. Kan deze discussie alsjeblieft ergens anders plaatsvinden?
Het grote Tesla topic - deel 2
Ontopic: iemand ervaring met het krijgen van een RN van je LM, maar nog niets zien in je tesla account?
Dat lijkt vooral het geval bij grote leasemaatschappijen. Of, zoals bij mij het geval was, dat de LM een fout heeft gemaakt in het mailadres.

[ Voor 8% gewijzigd door Devster op 16-11-2019 21:42 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:05
SimD schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:35:

Ja, met de zoekfunctie vind je waarschijnlijk 10 ervaringen. Mogelijk dat zij je kunnen helpen!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majo03
  • Laatst online: 21-07 17:11
carpebios schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:43:
[...]

Ja, met de zoekfunctie vind je waarschijnlijk 10 ervaringen. Mogelijk dat zij je kunnen helpen! |:(
Zoeken op RN of LM??
Denk dat ie dan 700 pagina’s met zoekresultaten krijgt. Goeie tip !!!

Antw: Bij Lease heb je in veel gevallen een secundair account waarop je precies niets ziet, ook je RN niet. Waarschijnlijk is pas rond de datum fysieke levering hier iets meer info te zien.

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
Nog iemand VIN op 8 November en al een SMS of Afspraak gepland staan ? Hier VIN op 8 November en email met indicatie 22 - 29 November levering maar geen SMS nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Canster op 16-11-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrannySmith92
Canster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:
Nog iemand VIN op 8 November en al een SMS of Afspraak gepland staan ? Hier VIN op 8 November en email met indicatie 22 - 29 November levering maar geen SMS nog.
Wanneer kreeg jij die email? Hier nog niks vernomen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJPT
  • Laatst online: 07-01-2024
Basb1 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:23:
[...]

hier hetzelfde, al 12 juli besteld alleen de mannen bij Autoplanning hebben pas 23-10 leveringsristrictie er af gehaald |:( - dit heb ik pas sinds kort vernomen - zit nu dus nageltjes te bijten :'( - welk LM zit jij?
Ik had een leveringristrictie op begin september staan maar deze is er al af sinds de eerste week van sept.. LM = ALD |:(

23-11-2019 OMGEZET direct beschikbaar TM3P White RN+VIN - GEANNULEERD Besteldatum 14-08-2019 | Long Range All-Wheel Drive | Deep Blue Metallic | 19'' Sportvelgen | Volledig zwart premium interieur | Trekhaak | Standaard Auto Pilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
Canster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:51:
Dan heb je al meer dan ik. Ook 8-11 VIN, maar geen mail gehad :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canster
GrannySmith92 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:55:
[...]

Wanneer kreeg jij die email? Hier nog niks vernomen :|
Meteen de volgende ochtend 9 November mail van Tesla indicatie levering 22 - 29 November.. Daarna niets meer gehoord dus geen sms of afspraak concreet verder. Heb jij de mail niet gekregen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canster
dplr56 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:56:
[...]

Zie reactie net naar GrannySmith

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrannySmith92
Canster schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:58:
[...]

Meteen de volgende ochtend 9 November mail van Tesla indicatie levering 22 - 29 November.. Daarna niets meer gehoord dus geen sms of afspraak concreet verder. Heb jij de mail niet gekregen dan ?
Nope. Hoop a.s week :)!

Edit: zou wel mooi zijn als jou indicatie ook voor de andere 8 nov vin mensen is _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door GrannySmith92 op 16-11-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
[...]

ik heb ook een vin vanaf de 8ste, geen mail met levering.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesla
  • Laatst online: 10-04-2021
[...]

Ik heb ook op 8-11 VIN, maar verder niks meer. Geen mail, geen SMS.

M3 SR+ | Pearl White | Black | Aero 18'' | Besteld 30-9 | RN 4-10 | VIN 8-11| SMS 28-11 | Levering 6-12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
GrannySmith92 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:59:
[...]
Edit: zou wel mooi zijn als jou indicatie ook voor de andere 8 nov vin mensen is _/-\o_
Dat zou mooi zijn, maar ik zou er maar niet op rekenen. Dan kan het ook niet tegenvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roesla schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:03:
[...]

Ik heb ook op 8-11 VIN, maar verder niks meer. Geen mail, geen SMS.
Bestelt via LM of zakelijk? Geloof dat daar het onderscheid ligt tussen het al dan niet ontvangen van mail met verwachte leverdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBTL
  • Laatst online: 26-10-2024
javaboon schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:01:
[...]

ik heb ook een vin vanaf de 8ste, geen mail met levering.
Ik ook vin 8-11 + mail! Helaas nog geen SMS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een vin hebt van 8 november kun je de levering ongeveer 6 dec verwachten, gezien de vorige lichtingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DLodder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-04-2021
Iedereen die nog een keyfob wil bestellen; blijkbaar hoeft dit niet meer via de Amerikaanse Tesla shop. Kan gewoon lokaal nu:

https://shop.tesla.com/en_nl/product/model-3-key-fob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roesla
  • Laatst online: 10-04-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:04:
[...]

Bestelt via LM of zakelijk? Geloof dat daar het onderscheid ligt tussen het al dan niet ontvangen van mail met verwachte leverdatum.
Via Alphabet

M3 SR+ | Pearl White | Black | Aero 18'' | Besteld 30-9 | RN 4-10 | VIN 8-11| SMS 28-11 | Levering 6-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 nov vin in source gezien. Paar dagen later eindfactuur in account aanwezig waarop staat verwachte levering 21 nov. In account zelf geen datum te zien. Geen mail of sms gehad.

Lr zwart zwart aero. 26 sep besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey1978
  • Laatst online: 12-07-2020
Ik ook 8 nov VIN in source code, vrijwel zelfde dag eindfactuur. Nog gebeld met Tesla en ik had ook al een kenteken (ook gekregen), in de factuur stond verwachte leverdatum 21 november maar Tesla wist mij te vertellen dat de >>verwachtte<< leverdatum nu 27 november was.

Ook nog geen SMS gehad en/of iets te zien in de Tesla account (behalve dan die eindfactuur).
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:16:
8 nov vin in source gezien. Paar dagen later eindfactuur in account aanwezig waarop staat verwachte levering 21 nov. In account zelf geen datum te zien. Geen mail of sms gehad.

Lr zwart zwart aero. 26 sep besteld.

SR+ | Deep blue | Zwart | 18" Aero's - Besteld . RN: 05/10 - VIN: 08-11 | Kenteken bekend | SMS 29-11 17:34 | levering 9-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joey1978 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 23:26:
Ik ook 8 nov VIN in source code, vrijwel zelfde dag eindfactuur. Nog gebeld met Tesla en ik had ook al een kenteken (ook gekregen), in de factuur stond verwachte leverdatum 21 november maar Tesla wist mij te vertellen dat de >>verwachtte<< leverdatum nu 27 november was.

Ook nog geen SMS gehad en/of iets te zien in de Tesla account (behalve dan die eindfactuur).

[...]
Ik zal maandag maar eens naar tesla bellen voor kenteken en leverdatum. Thanks. Op welk forum vind ik waar ik de model 3 het beste kan verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VIN op 8 november = ophalen in de eerste (of begin tweede) week van december.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

JA zojuist aangekomen in Zeebrugge! 🎉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
Goedemorgen!
Afgelopen woensdag mijn auto opgehaald in Amsterdam. Nu pas tijd om afscheid van dit forum te nemen. Aflevering zoals meer gemeld hier. Van Sloterdijk per model X naar Koopman, melden in de tent, ca half uur te vroeg. Ruim een uur gewacht, want auto was nog niet klaar (gaat dat echt zo Just in Time? blijkbaar wel). Zat een man wiens auto klaar stond, echter de kentekenplaten lagen in Tilburg. Hij kon onverrichter zake huiswaarts. Na 2 koffie en pepernoten kreeg ik een geel post-it briefje met het vak waar de auto zou staan. Was nog behoorlijk zoeken, maar toch gevonden. App ook ineens actief. Alles zat er bij (2 laadkabels, trekhaak in de frunk, vloermatten). Ook haakjes in de frunk, modeljaar 2019 klopt dus. Laadpoort sloot niet mooi aan en opende ook niet soepel. Is ter plekke opnieuw gemonteerd (in de servicetent). Kras op de achterklep, is gemeld maar was ter plekke niet te herstellen. Hiervoor servicemelding gedaan. Verder zag auto er netjes uit. Lag wel allerlei losse rommel op het dashboard en de stoelen en de voorruit was vies aan de binnenkant, kon de plekken van de stickers nog zien. Acculading nog 285 km range, dus prima. Uitgezwaaid door 4 medewerkers. Deze dag (13-11) 400 uitleveringen, was rustig volgens medewerkers.
De auto bevalt prima, rijdt echt geweldig. Nu ruim 1000 km gereden en wat een plezier! Sterkte met wachten en bedankt voor het fijne tijdverdrijf op dit forum.
Config: LR, zwart, Aero, wit interieur (echt mooi vind ik!) En trekhaak
Besteld: 4-10, 19-10 RN, 1-11 VIN, 13-11 geleverd.
Kenteken en laadpas vooraf thuis gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het zal je verbazen, maar niet iedereen wil per se elektrisch. Toevallig dit weekend in een S60 T8 Polestar gereden en die is écht sneller dan mijn Model 3 AWD.

Wat denk je dat die kost?
63k, hetzelfde als mijn model 3...

Ik zou hem nooit gaan rijden vanwege 22% bijtelling. Maar nu de bijtelling op EV’s omhoog gaat naar uiteindelijk 22% zie ik echt geen reden om zo’n S60 niet te overwegen boven een Model 3 voor gelijke kosten.

Gelukkig heb ik nu 5 jaar 4%!
Over 5 jaar kijken we verder...
Miepz78 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:06:
[...]

Hoe kan dat dan?! Op het kentekenbewijs staat ook je laatste cijfers van het VIN. Dus rdw kan toch niet 2 keer een VIN koppelen?
Sunri5e schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:36:
[...]

Die verlaging naar 45k zie ik niet gebeuren. Tesla heeft niet alleen met Nederland te maken maar vooral met andere landen. Daarnaast zie ik de verkopen echt niet instorten volgend jaar. 8% is nog steeds veel goedkoper dan een diesel of benzine rijden.
Misschien niet direct volgend jaar, ze kunnen genoeg nieuwe markten aanboren. Maar het is allemaal zijwaarts en niet de diepte in.

Doen ze ook met modellen. In plaats van een volledig nieuwe S (is het wel een keer tijd voor na 7 jaar), is het nieuwe markten aanboren met de X, 3, Y en straks de pickup.
Een zijwaartse beweging,

Daarmee verlies je ook uiteindelijk kopers. Ik kan mij voorstellen dat mensen met een S uit 2013 wel zoiets hebben dat er niets meer voor hen bij zit. S heeft eigenlijk een nieuwe modelvorming nodig, de rest is kleiner...
dplr56 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:56:
[...]

Ik heb die mails ook nooit gehad, niet op letten dus! Sms is wat telt!
JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:55:
Goedemorgen!
Afgelopen woensdag mijn auto opgehaald in Amsterdam. Nu pas tijd om afscheid van dit forum te nemen. Aflevering zoals meer gemeld hier. Van Sloterdijk per model X naar Koopman, melden in de tent, ca half uur te vroeg. Ruim een uur gewacht, want auto was nog niet klaar (gaat dat echt zo Just in Time? blijkbaar wel). Zat een man wiens auto klaar stond, echter de kentekenplaten lagen in Tilburg. Hij kon onverrichter zake huiswaarts. Na 2 koffie en pepernoten kreeg ik een geel post-it briefje met het vak waar de auto zou staan. Was nog behoorlijk zoeken, maar toch gevonden. App ook ineens actief. Alles zat er bij (2 laadkabels, trekhaak in de frunk, vloermatten). Ook haakjes in de frunk, modeljaar 2019 klopt dus. Laadpoort sloot niet mooi aan en opende ook niet soepel. Is ter plekke opnieuw gemonteerd (in de servicetent). Kras op de achterklep, is gemeld maar was ter plekke niet te herstellen. Hiervoor servicemelding gedaan. Verder zag auto er netjes uit. Lag wel allerlei losse rommel op het dashboard en de stoelen en de voorruit was vies aan de binnenkant, kon de plekken van de stickers nog zien. Acculading nog 285 km range, dus prima. Uitgezwaaid door 4 medewerkers. Deze dag (13-11) 400 uitleveringen, was rustig volgens medewerkers.
De auto bevalt prima, rijdt echt geweldig. Nu ruim 1000 km gereden en wat een plezier! Sterkte met wachten en bedankt voor het fijne tijdverdrijf op dit forum.
Config: LR, zwart, Aero, wit interieur (echt mooi vind ik!) En trekhaak
Besteld: 4-10, 19-10 RN, 1-11 VIN, 13-11 geleverd.
Kenteken en laadpas vooraf thuis gestuurd.
👍
Mijn ruit is ook vies van binnen, hoe heb jij die schoongemaakt? Waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:04:
[...]

Het zal je verbazen, maar niet iedereen wil per se elektrisch. Toevallig dit weekend in een S60 T8 Polestar gereden en die is écht sneller dan mijn Model 3 AWD.

Ik zou hem nooit gaan rijden vanwege 22% bijtelling. Maar nu de bijtelling op EV’s omhoog gaat naar uiteindelijk 22% zie ik echt geen reden om zo’n S60 niet te overwegen boven een Model 3 voor gelijke kosten.

Gelukkig heb ik nu 5 jaar 4%!
Over 5 jaar kijken we verder...

[...]

Hoe kan dat dan?! Op het kentekenbewijs staat ook je laatste cijfers van het VIN. Dus rdw kan toch niet 2 keer een VIN koppelen?

[...]

Misschien niet direct volgend jaar, ze kunnen genoeg nieuwe markten aanboren. Maar het is allemaal zijwaarts en niet de diepte in.

Doen ze ook met modellen. In plaats van een volledig nieuwe S (is het wel een keer tijd voor na 7 jaar), is het nieuwe markten aanboren met de X, 3, Y en straks de pickup.
Een zijwaartse beweging,

Daarmee verlies je ook uiteindelijk kopers. Ik kan mij voorstellen dat mensen met een S uit 2013 wel zoiets hebben dat er niets meer voor hen bij zit. S heeft eigenlijk een nieuwe modelvorming nodig, de rest is kleiner...

[...]

Ik heb die mails ook nooit gehad, niet op letten dus! Sms is wat telt!

[...]

👍
Mijn ruit is ook vies van binnen, hoe heb jij die schoongemaakt? Waarmee?
Eerst met glassex in de weer. Nog niet helemaal tevreden. Ga nog even met Dasty ontvetter proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostvdB1974 schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:31:
[...]

Eerst met glassex in de weer. Nog niet helemaal tevreden. Ga nog even met Dasty ontvetter proberen.
Glassex juist niet doen! Laat een laagje achter waar nieuw vuil makkelijk op hecht!

Waarmee wel weet ik alleen niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 20:08
SimD schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:42:
Dan ben je verder dan ik. 3/10 besteld door Mobility; als order zonder daar een berijder aan te koppelen. 1-11 keuze gemaakt uit deze door hun bestelde auto’s. RN nummer gekregen en alles zou door hun doorgegeven zijn aan tesla. Maar, in mijn Tesla account vind het nog helemaal niets. Daar staat ook mijn 06 nummer niet, dus hoe ze mij willen contacten. I don’t know... tesla gebeld, maar door de drukte wordt er niet opgenomen.

Ik ben benieuwd.. 😂
[...]
In mijn account staat ook geen 06... alleen ben ik ff langs gegaan toen ik in de buurt was. Tesla had wel mijn 06.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:04:
[...]

De Volvo is vanaf €63k...klik een paar opties aan en hij is zo 10k duurder dan de Tesla.

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1 ... 188 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.