Het AD en De Telegraaf kan ik niet objectief noemen m.b.t. nieuws over Tesla. Het bevat vaak maar halve waarheden en vaak soms ronduit legens. Iemand
dit artikel (even lezen in incognito) nog in gedachten?
Er zullen best veel problemen geweest zijn met de Tesla's. Maar die 33x terug naar de garage zal echt een uitschieter geweest zijn. Maar wat hadden die taxibedrijven dan gedacht? Dat een auto met gloednieuwe technologie meteen 24/7 betrouwbaar zou zijn? Ja natuurlijk hoop je dat, maar een beetje ondernemer kiest voor bedrijfszekerheid. Die Tesla's hebben alle voordelen gehad (geen bijtelling, MIA, KIA, VAMIL, ...) en met gratis laden hebben die vrijwel voor niks gereden.
Tesla is dom geweest om die free-SuC zo aan te bieden i.p.v. op een fair-use policy. Daar hebben ze slim gebruik van gemaakt en daar heeft Tesla inderdaad bakzeil moeten halen. Maar gezien het gedrag van de meeste taxi chauffeurs in Amsterdam heeft deze groep bij mij niet zo'n hoge gunfactor.
Als ik mijn auto voorverwarm, dan zie ik echt dat de accu ook wordt verwarmd. Vreemd dat dit bij een Model 3 niet zo is. Weet eigenlijk niet of de accu ook actief wordt verwarmd tijdens het rijden.
Inspired schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:33:
Zijn er echt veel mensen die het hier gebruiken? Netflix etc? Als ik SuC is het vaak op vakantieritten. Dan is iedereen blij dat hij even uit de auto kan. Toilet/hapje/balletje trappen met de kids en dan is de tijd wel om.
Ik gebruik het eigenlijk ook niet, maar het klinkt natuurlijk wel erg cool dat je Netflix kunt kijken in de auto. Vanuit de PR-gedachte is het geniaal en het kost ze niet zo gek veel natuurlijk.
Navigatie ingeven vond ik prima werken, Spotify werkte ook goed en ook bellen deed ik vaak via voice. Verder inderdaad alles gewoon via de MCU. Het is gewoon wachten op een update tot het weer werkt. Als het NL-only is, dan kan het wel even duren voordat het gefikst is.
Bij koud weer hoef je niet te rekenen op regeneratief remmen. De auto rolt dan vrijwel zonder weerstand door en dat kan voelen alsof het gas blijft hangen. Moet je inderdaad op beducht zijn.
Bij de Taycan hebben ze geen one-pedal driving, maar bedien je met de rem ook het regeneratieve gedeelte. Als er geen regeneratie beschikbaar is, dan grijpt de rem gewoon eerder aan. Dan krijg je een veel meer voorspelbare reactie. Het nadeel is dat je geen one-pedal driving hebt. Helaas kan de Tesla dit niet. Gas los is regenereren en de rem is altijd de hydrolische rem.
Anoniem: 1262840 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:11:
Ik vraag me nog het volgende af; bij mij thuis staat mijn auto op de oprit op mijn eigen laadpunt. Is het slecht voor de batterij als je deze bijvoorbeeld een paar dagen aangekoppeld laat wanneer je de auto dus niet nodig hebt? Ik merk dat hij continue dus bijlaadt wanneer de auto range verliest. Dus in feite wordt de accu steeds om de zoveel tijd met een percentage bijgeladen. Is het dan niet beter wellicht om de stekker te ontkoppelen?
Ik gebruik gepland laden (begint om 01:00 's nachts) en laad bij tot 80%, want meer heb ik normaal gesproken niet nodig. Als ik de auto niet gebruik dan laadt die de volgende nacht niet weer meteen tot 80% als die een paar procent kwijt is. Ik gebruik een TWC met een Model S (2018).
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.