Het grote Tesla topic - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste
Acties:
  • 632.110 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Figaro9
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05 21:04
Ik heb gisteren mijn M3 opgehaald en vandaag de manual aan het doorlezen om zoveel mogelijk te leren over de auto en kwam net een antwoord tegen op jouw vraag:

"Over de batterij
Model 3 heeft een van de meest geavanceerde
batterijsystemen ter wereld. Belangrijk voor
een lange levensduur van de batterij is: LAAT
DE AUTO AANGESLOTEN OP HET
LAADSTATION als u de auto niet gebruikt. Dit
is vooral van belang als de Model 3 enkele
weken niet gebruikt zal worden. Als de Model
3 is aangesloten op een laadstation, zal deze
automatisch worden bijgeladen om ervoor te
zorgen dat de batterij altijd voldoende
geladen is voor een maximale levensduur."

Link naar volledige manual: https://www.tesla.com/sit...ners_manual_europe_nl.pdf
Anoniem: 1262840 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:11:
Ik vraag me nog het volgende af; bij mij thuis staat mijn auto op de oprit op mijn eigen laadpunt. Is het slecht voor de batterij als je deze bijvoorbeeld een paar dagen aangekoppeld laat wanneer je de auto dus niet nodig hebt? Ik merk dat hij continue dus bijlaadt wanneer de auto range verliest. Dus in feite wordt de accu steeds om de zoveel tijd met een percentage bijgeladen. Is het dan niet beter wellicht om de stekker te ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22

Fab1Man

Live life to the fullest

Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:24:
@DaCoTa en @Fab1Man Daarom heb ik een Flic 2 ‘besteld’ op indigogo.
Dat knopje wil ik bij de kapstok plakken en dan ofwel direct via de Tesla API linken of via m’n iPhone automatisch de Siri Shortcut die ik nu gebruik laten starten.
Dan hoop ik dat het automatisme wordt: knop drukken, tas en jas pakken, naar de auto lopen, kabel eruit, spullen in de auto, instappen en wegrijden maar :) !
Als ik tegen m'n Apple Watch roep "Unlock Charge Port" dan duurt het ca. 5 seconden en het komt al aan bij de auto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
me1299 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:41:
Hier een 80 weg met daarnaast een parallelweg waar je 60 mag. De Tesla denkt steevast elke dag tijdens het autosturen dat ik opeens op de parallelweg rij en vertraagd direct naar 60.

In de file is ACC een zegen, maar op sommige B wegen waar hij opeens in de rem schiet omdat er een tegenligger aankomt e.d. had ik liever gewoon een domme CC gehad.
Heb dat ook weleens op de snelweg. Van 120km naar 60km omdat de tesla denkt dat hij op de naast de sneweg gelegen weg rijdt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 18:15
Fab1Man schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:27:
[...]

Als ik tegen m'n Apple Watch roep "Unlock Charge Port" dan duurt het ca. 5 seconden en het komt al aan bij de auto ;).
Ha, ja dat doe ik ook wel eens, maar ik blijf dat praten tegen m’n horloge een beetje vreemd vinden.
Ook vind ik de reactiesnelheid van Siri op de eerste ‘hé Siri’ net wat te lang. Idealiter zou ik gewoon een knopje op m’n horloge kunnen zetten van de shortcut (een complicatie)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:22

Fab1Man

Live life to the fullest

Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:30:
[...]

Ha, ja dat doe ik ook wel eens, maar ik blijf dat praten tegen m’n horloge een beetje vreemd vinden.
Ook vind ik de reactiesnelheid van Siri op de eerste ‘hé Siri’ net wat te lang. Idealiter zou ik gewoon een knopje op m’n horloge kunnen zetten van de shortcut (een complicatie)!
Of je plakt een NFC sticker binnen in de laadklep en triggert daarmee die automation _O-... Mogelijkheden zijn eindeloos haha.

Voor de knutselaar die het "native" wil hebben, bestaat ook dit: https://www.evchargeking.com/en/tesla-connector-kit

[ Voor 12% gewijzigd door Fab1Man op 31-12-2019 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Fab1Man schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:31:
[...]

Of je plakt een NFC sticker binnen in de laadklep en triggert daarmee die automation _O-... Mogelijkheden zijn eindeloos haha.
Maar dan sta ik buiten toch een paar seconden te wachten tot hij daadwerkelijk ontgrendeld (de horror :o ).
Leuk om deze eerste wereldproblemen te hebben en op te lossen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
DLodder schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 01:08:
[...]

Via de webbrowser. Met een workaround kun je dat ook fullscreen doen: YouTube: Watch Plex in a Tesla Model 3 on V10!
Niet via de browser, dan stottert het beeld namelijk (Ik heb HW3.0), dus via de Youtube app inderdaad.
Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:30:
[...]

Je kunt op de apple watch de 'crown' ingedrukt houden en er tegen praten, dan is het hele "he siri" niet nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door Cyw00d op 31-12-2019 12:39 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
Malt007 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:39:
[...]

Volgens mij willen we hetzelfde alleen werkt het nog niet zo. Nu gaat hij aan op de snelheid die geldt op het betreffende traject, als je langzamer rijdt dan moet je snel naar beneden scrollen omdat hij al begint te accelereren. Daarnaast zit ik niet te wachten op een CC die ingrijpt als je een voorganger nadert, ik wil liever zelf bepalen wanneer de auto remt op sommige momenten (bijvoorbeeld als je wacht op degene die je net inhaalt).
Ok, Dan heb ik je in eerste instantie verkeerd begrepen. Ik wil inderdaad precies zoals jij het nu omschrijft. Hoe ik dit nu tijdelijk oplos is door mijn acceleratie pedaal ingedrukt te houden zodra ik CC inschakel. Daardoor houdt hij de snelheid vast die ik aangeef met mijn voet. Vervolgens scroll ik inderdaad met het rechterwiel naar de gewenste snelheid, maar dat hoeft dan niet meer zo panisch als wanneer je het pedaal niet vasthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09
Inspired schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:15:
[...]

Kun je in de Tesla instellen. Dan start de auto pas met laden op het ingestelde tijdstip.
Dat begrijp ik, maar hij geeft aan dat als hij dus instelt om te laden om 01:00 uurs nachts en de auto een hele dag niet gebruikt hij niet de nacht erna toch om 01:00 uur weer gaat bijladen tot 80%. (Dag stil staan geeft drainage dus hij zal zeker geen 80 meer zijn)
In mijn geval zal mijn Audi bij een daily schedule om 01:00 uurs nachts 80% de nacht erna gewoon weer bijladen tot 80%. (van wellicht 78 afkomstig ofzo)
Maar de Audi heeft geen Sentry en ik merk dat de drainage echt minimaal is, laatst 2 dagen stil gestaan en maar 1% gedaald. En dat zal dan vermoedelijk de app zijn die ik raadpleeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05 12:10
Heeft iemand ook de issues die ik heb om met mijn google account in te loggen in de model3 ? Als ik probeer in te loggen of via browser of in bijv. mijn youtube account geeft hij aan dat browser te oud is en hem moet upgraden. Op mijn telefoon krijg ik ook gelijk melding dat iemand mijn account probeert te openen en dat die poging geblokkeerd is. De omleiding via plex die elders beschreven staat en dan inloggen werkt ook niet Ik heb 2 factor authentication aan staan en daar hangt hij op (schat een popup blocker ofzo in tesla systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 21:23
Vanmorgen serviceafspraak gemaakt, met oa. software update. Zie hem nu al verschijnen. Ook meteen smsjes met vragen en toelichtig. Netjes. Even iets beter bereik inrichten wat betreft wifi alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29
GeeMoney schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:58:
Hoe doe je dat met gepland laden dan? Hij ziet dan toch als je hem niet gebruikt hebt dat hij 76% staat en gaat dan toch gewoon weer laden tot 80? (Ondanks een e-tron heb ik ook een TWC >:) )
Ik denk dat de auto niet meer gaat laden als die gestopt is met de laadsessie en de kabel er niet af is geweest.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-05 16:33
1. Werkt bij mij wel gewoon, als ik van tevoren de auto (niet de laadpoort) ontgrendel (met pas of handmatig met de app, telefoon als sleutel werkt bij mij niet), zonder een deur te hoeven openen. Daarna is afmelden bij laadpaal voldoende om de kabel, beginnende bij de laadpaalzijde, aan beide zijden los te halen.

Ik begrijp klacht 1 dus niet. Wijkt het bij mij af of is een andere volgorde voor jullie natuurlijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasntme2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2022
Mday schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:10:
[...]

@wasntme2 Ja, begrijp ik, maar dat zou betekenen dat de laadsessie ook onderbroken wordt elke keer als je de auto ontgrendelt. Ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd om de auto eerst te ontgrendelen zonder het portier te openen, en dan middels de laadpas te ontkoppelen. Denk wel dat dat werkt...
Bij mij niet. Dat zou logisch zijn. In ieder geval bij GTE het geval.
Auto is open (=ik ben in de buurt), druppel ertegenaan (=ik wil ontkoppelen aan 2 kanten) -> trek laadkabel aan openbare laadpaal eruit ->moet laadpoort nog steeds handmatig ontgrendelen bij Tesla 3
Ik zal kijken als ik een portier/achterklep open zet of dat uitmaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door wasntme2 op 31-12-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 23:39
wasntme2 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:27:
[...]

Bij mij niet. Dat zou logisch zijn. In ieder geval bij GTE het geval.
Auto is open (=ik ben in de buurt), druppel ertegenaan (=ik wil ontkoppelen aan 2 kanten) -> trek laadkabel aan openbare laadpaal eruit ->moet laadpoort nog steeds handmatig ontgrendelen bij Tesla 3
Ik zal kijken als ik een portier/achterklep open zet of dat uitmaakt.
Auto is niet open omdat je in de buurt bent; de auto is open als de BT van je telefoon in de buurt is (<20cm) en er een ontgrendel actie plaatsvindt (aan de deurklink trekken, de card, of via de app); in dit geval dus het portier (de achterklep gaat wel open, maar triggert geen 'ontgrendel achtie', dat weet ik zeker). Het bestuurdersportier openmaken en dan de kabel ontgrendelen middels de druppel werkt wel. Ik zet altijd de bestuurdersdeur open op een kier en ga dan met de druppel aan de slag.

[ Voor 11% gewijzigd door Mday op 31-12-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
net geupdate naar .5. Straks even proberen.

FSD was vanochtend geactiveerd, dus ik dacht slim voorrijden even te proberen, maar als ik op 10 meter sta dan zegt de app al dat de sleutel niet verbonden is, dus dat slim voorrijden weer stopt.

Vond ik niet zo slim eigenlijk. Het werkt alleen als ik ernaast sta :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FGroentje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:21
mcetweaker schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:02:
net geupdate naar .5. Straks even proberen.

FSD was vanochtend geactiveerd, dus ik dacht slim voorrijden even te proberen, maar als ik op 10 meter sta dan zegt de app al dat de sleutel niet verbonden is, dus dat slim voorrijden weer stopt.

Vond ik niet zo slim eigenlijk. Het werkt alleen als ik ernaast sta :')
Moet je deze truc gebruiken YouTube: how to bypass the EU/UN law & let the car self drive to you! | Tesla...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 15:46
12 minuten zinloze video om daarna in 30 seconden 1 simpel ding uit te leggen, zucht youtube marketing algoritmes.

TLDW:

- een extra telefoon koppelen en die in je auto laten liggen, bluetooth aan, LTE uit.
- met andere telefoon die je niet in de auto laat liggen kan je dan gewoon summonen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Het grote Tesla Model 3 topic is weer open, dus graag daar verder over Model 3 specifieke dingetjes.
Kunnen we het hier weer hebben over Tesla algemeen, de Model S, Model X, Model Y, Cybertruck, Powerwall, Solar Roof, het aandeel, de uitspraken van Musk etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
[b]Fab1Man in "Het grote Tesla topic - deel 2"

Voor de knutselaar die het "native" wil hebben, bestaat ook dit: https://www.evchargeking.com/en/tesla-connector-kit
Heb ik ondertussen aan mijn kabel zitten. Perfecte accessoire, iedere dag plezier van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA0FLY
  • Laatst online: 28-11-2022
jheerink14 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:55:
Heeft iemand ook de issues die ik heb om met mijn google account in te loggen in de model3 ? Als ik probeer in te loggen of via browser of in bijv. mijn youtube account geeft hij aan dat browser te oud is en hem moet upgraden. Op mijn telefoon krijg ik ook gelijk melding dat iemand mijn account probeert te openen en dat die poging geblokkeerd is. De omleiding via plex die elders beschreven staat en dan inloggen werkt ook niet Ik heb 2 factor authentication aan staan en daar hangt hij op (schat een popup blocker ofzo in tesla systeem)
Ik had dezelfde vraag en kreeg in dit forum de oplossing:

Ga in de browser naar deze pagina https://www.plex.tv/nl/
Log in met je google account.

Ga daarna weer terug naar de YouTube app en je bent ingelogd.

M3 | LR AWD | Midnight Silver | Zwart | 19" - Besteld: 23/10 (Athlon) - RN: 23/10 - VIN: 28-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJ2019
  • Laatst online: 20-04-2020
Top, heb gebeld. Mails van mij waren aangekomen.

Ze zei dat ze drie weken achterstand hebben.
Ookal is de auto van een LM ze wou dat ik de autopapieren op ging sturen en kopie rijbewijs.
Maakte niet uit dat ook de LM al mail had gezonden......

Ben pas vlgd woensdag op mijn werk, maar ff geduld dan maar :).
Intronic schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:20:
Nee joh, ze kunnen dit aan de telefoon fixen in de meeste gevallen. Bel naar ‭(013) 799 95 25‬ en kies optie 1. Ze belde zelfs terug. Binnen half uur gefixt.
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 13:28

Preaper

...

Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:24:
@DaCoTa en @Fab1Man Daarom heb ik een Flic 2 ‘besteld’ op indigogo.
Dat knopje wil ik bij de kapstok plakken en dan ofwel direct via de Tesla API linken of via m’n iPhone automatisch de Siri Shortcut die ik nu gebruik laten starten.
Dan hoop ik dat het automatisme wordt: knop drukken, tas en jas pakken, naar de auto lopen, kabel eruit, spullen in de auto, instappen en wegrijden maar :) !
Ik ben om die reden dit weekend aan het knutselen geweest met een ESP32

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TWh54lc.png

Werkt allemaal via Wifi, geen complexe MQTT zaken of domoticagruwels nodig in je huis en doet het na verwachting een jaar op de batterij maar dat laatste moet zich nog bewijzen.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 13:34
PJ2019 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:52:
Top, heb gebeld. Mails van mij waren aangekomen.

Ze zei dat ze drie weken achterstand hebben.
Ookal is de auto van een LM ze wou dat ik de autopapieren op ging sturen en kopie rijbewijs.
Maakte niet uit dat ook de LM al mail had gezonden......

Ben pas vlgd woensdag op mijn werk, maar ff geduld dan maar :).

[...]
Hier exact hetzelfde verhaal; ik had wel al de papieren en kopie rijbewijs meegestuurd maar moet ook nog 3 tot 4 weken wachten werd me verteld.
Ze kon precies zien wanneer ik de mail verstuurd had en dat mijn aanvraag ook compleet was.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:36
Joe Dancen schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:29:
[...]

Heb ik ondertussen aan mijn kabel zitten. Perfecte accessoire, iedere dag plezier van
Ik heb de Zappi thuis hangen, dus volgens mij heb ik alleen iets nodig wat die knop ook kan behuizen. Dit ziet er uit als een kit die daar juist voor gemaakt is, alleen ben ik niet zeker of dit echt uit elkaar halen is en weer in elkaar zetten met de nieuwe behuizing. Welke kit heb jij precies gebruikt?

(anders wordt het wat prijzig, ik heb/ken zelf niet iemand die een dergelijk professionele krimptang heeft om de connectors aan te knijpen.

https://www.evchargeking.com/en/tesla-mini-connector-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Preaper schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:57:
[...]

Ik ben om die reden dit weekend aan het knutselen geweest met een ESP32

[Afbeelding]

Werkt allemaal via Wifi, geen complexe MQTT zaken of domoticagruwels nodig in je huis en doet het na verwachting een jaar op de batterij maar dat laatste moet zich nog bewijzen.
Wat vet! Gewoon via WiFi? Kan je iets meer daar over uitleggen? (Of een linkje naar een uitleg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Sinds gisterenavond de nieuwe update gedaan.

Maar phantom braking is nogsteeds niet opgelost.
Klopt het dat ik nu eigenlijk niet fatsoenlijk op cruise control kan rijden met een auto van meer dan 50k? Of mis ik iets van een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Novadecasa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:30:
Sinds gisterenavond de nieuwe update gedaan.

Maar phantom braking is nogsteeds niet opgelost.
Klopt het dat ik nu eigenlijk niet fatsoenlijk op cruise control kan rijden met een auto van meer dan 50k? Of mis ik iets van een instelling?
Hoe vaak gebeurt het?

Ik heb het echt bijna nooit. Paar dagen terug nog Zlnd - Friesland gedaan met 75% autopilot zonder phantom brakes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Requiem19 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:34:
[...]

Hoe vaak gebeurt het?

Ik heb het echt bijna nooit. Paar dagen terug nog Zlnd - Friesland gedaan met 75% autopilot zonder phantom brakes...
Voor de duidelijkheid, Autopilot béta staat uit.

Het gebeurt vaak, heel vaak. Op elke 60, 80 of 100 weg waar geen middengeleider is.

Ik wil bijvoorbeeld op een willekeurige 60 weg zonder belijning op cruise control kunnen rijden. Maar dat lijkt een Tesla nog niet te kunnen.

Vanmiddag bij de SuC in Zwolle gestaan, de snelheid kwam niet boven de 29kWh. Andere model S rijders hadden hier ook last van, die hebben allemaal andere stalls geprobeerd maar helaas allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Figaro9 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:25:
"Over de batterij Model 3 heeft een van de meest geavanceerde batterijsystemen ter wereld. Belangrijk voor een lange levensduur van de batterij is: LAAT DE AUTO AANGESLOTEN OP HET LAADSTATION als u de auto niet gebruikt.
Het is niet goed om de auto lange tijd met meer dan 90% of minder dan 5% te laten staan. Boven de 90% treedt er extra degradatie op en een platte batterij is ook niet fijn. Met 'sentry' uit zal het verbruik over het algemeen erg laag zijn en bij 20% schakelt sentry uit, maar 20-80% is wel de sweet spot voor een batterij om te laten staan.

Elon Musk schreef ooit "a happy Tesla is a charging Tesla", maar zolang de batterij tussen de 20-80% zit is het helemaal prima. Grootste probleem is tot 100% volladen voor je vakantie en dan wegzetten, omdat je dan energie over hebt als je terug komt. Lange tijd wegzetten dan lekker tot 80-85% laden, sentry uitzetten en er verder niet meer naar omkijken.
jheerink14 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:55:
Heeft iemand ook de issues die ik heb om met mijn google account in te loggen in de model3 ? Als ik probeer in te loggen of via browser of in bijv. mijn youtube account geeft hij aan dat browser te oud is en hem moet upgraden.
Zit je op een recente firmware versie? Oude versie gebruikten oude browsers en werkten niet lekker met YouTube. Kun je makkelijk controleren, want de moderne versies hebben de "Theater" mode, waarin YouTube standaard beschikbaar is.
Novadecasa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:30:
Sinds gisterenavond de nieuwe update gedaan. Maar phantom braking is nogsteeds niet opgelost. Klopt het dat ik nu eigenlijk niet fatsoenlijk op cruise control kan rijden met een auto van meer dan 50k? Of mis ik iets van een instelling?
Phantom braking komt af en toe voor, maar normaal niet vaak. Mocht je er op verschillende plaatsen toch veel last van hebben, zorg dan dat je camera's schoon zijn. Als het dan toch niet heel vaak voorkomt, dan contact opnemen met het SeC.

Het kan overigens zijn dat je phantom brakes ervaart, maar dat dit komt door "fouten" in het kaartmateriaal. Op de N34 waren voorheen een aantal 60km zone's die al lang weg zijn, maar dat weet mijn Tesla nog niet. Die remt dan altijd af van 100 naar 60km/u en dat ervaar je wellicht als phantom brake. Dat gaat nog enigszins gelijkmatig. Een echte phantom brake voelt bijna als onverwachte noodstop. Fouten in het kaartmateriaal komen helaas veel voor. Het zou beter zijn als de wagen keek naar de belijning en borden, maar dat is helaas niet zo met de moderne S/X/3 (classic Model S met AP1 doet dit overigens wel goed).

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJ2019
  • Laatst online: 20-04-2020
Ze heeft mij om mijn mailadres gevraagd en kon, na het spellen op mijn beste Engels, mijn twee mailtjes zien. Ze werken op volgorde van de eerste mail die is binnen gekomen zo gaf ze aan....
Als ik volgende week papieren mail dan kon ik weer bellen om te horen dat het was binnen gekomen.

Ze zei ook dat voor mijn vrouw ik het beste een tweede account moest aanmaken zodat zij haar eigen app kan gebruiken. Van haar dan ook kopie rijbewijs mailen.
ArPi75 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:20:
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal; ik had wel al de papieren en kopie rijbewijs meegestuurd maar moet ook nog 3 tot 4 weken wachten werd me verteld.
Ze kon precies zien wanneer ik de mail verstuurd had en dat mijn aanvraag ook compleet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Novadecasa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:42:
Ik wil bijvoorbeeld op een willekeurige 60 weg zonder belijning op cruise control kunnen rijden. Maar dat lijkt een Tesla nog niet te kunnen.
Op ern 60km/u weg is auto-pilot of adaptive cruise control in de Tesla onbruikbaar. Bij vrijwel elke tegenligger zal die vol in de ankers gaan. Nu moet ik ook zeggen dat de belijning in Nederland voor 60km/u wegen erg lastig is. Je moet het "fietspad" vaak op, maar dat is voor de Tesla niet triviaal. Overigens heb ik op een 60km/u weg niet echt de behoefte aan AP/ACC, dus in de praktijk heb ik er geen last van. AP/ACC zijn eigenlijk alleen echt lekker bruikbaar op 100km/u+ wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
BugBoy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:48:
[...]

Het kan overigens zijn dat je phantom brakes ervaart, maar dat dit komt door "fouten" in het kaartmateriaal. Op de N34 waren voorheen een aantal 60km zone's die al lang weg zijn, maar dat weet mijn Tesla nog niet. Die remt dan altijd af van 100 naar 60km/u en dat ervaar je wellicht als phantom brake. Dat gaat nog enigszins gelijkmatig. Een echte phantom brake voelt bijna als onverwachte noodstop. Fouten in het kaartmateriaal komen helaas veel voor. Het zou beter zijn als de wagen keek naar de belijning en borden, maar dat is helaas niet zo met de moderne S/X/3 (classic Model S met AP1 doet dit overigens wel goed).
Als ik op cruise control opdraai naar de snelheid die ik wil rijden dan overrule ik daarmee de snelheid van het kaartmateriaal neem ik aan.
Ik kan mij voorstellen dat het op Autopilot béta anders werkt, maar die staat uit.

Overigens gebeurt het ook als de snelheid gelijk is aan de maximale snelheid die op het scherm wordt getoond.

Maar de meest eenvoudige vorm van cruise control alleen gaat helaas niet zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
BugBoy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:53:
[...]

Op ern 60km/u weg is auto-pilot of adaptive cruise control in de Tesla onbruikbaar. Bij vrijwel elke tegenligger zal die vol in de ankers gaan. Nu moet ik ook zeggen dat de belijning in Nederland voor 60km/u wegen erg lastig is. Je moet het "fietspad" vaak op, maar dat is voor de Tesla niet triviaal. Overigens heb ik op een 60km/u weg niet echt de behoefte aan AP/ACC, dus in de praktijk heb ik er geen last van. AP/ACC zijn eigenlijk alleen echt lekker bruikbaar op 100km/u+ wegen.
Je situatie begrijp ik. Maar ik heb het eigenlijk vooral over 60 wegen waarbij een parallel fietspad ligt, dus de wegen buiten de bebouwde kom vooral. Dat zijn wegen waar ik vaak en veel kom zodra ik niet op de snelweg rij.
Daarom heb ik er wel behoefte aan, gewoon eenvoudig de snelheid vastzetten. Dat is het enige wat ik verwacht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
Novadecasa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:03:
Je situatie begrijp ik. Maar ik heb het eigenlijk vooral over 60 wegen waarbij een parallel fietspad ligt, dus de wegen buiten de bebouwde kom vooral. Dat zijn wegen waar ik vaak en veel kom zodra ik niet op de snelweg rij. Daarom heb ik er wel behoefte aan, gewoon eenvoudig de snelheid vastzetten. Dat is het enige wat ik verwacht. ;)
Klinkt lullig, maar de Tesla is daar gewoon erg slecht in. Wegen zonder duidelijke scheiding tussen beide rijbanen zijn niet erg goed te doen met ACC/AP. Het is helaas niet anders. Als ik binnendoor terugrij vanuit Emmen naar Enschede kan ik ook amper ACC/AP gebruiken om die reden. Heb me er onderhand bij neergelegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:17
Mijn M3 heeft nog geen enkele keer gespook-remt :-P misschien toch wel een teken dat het hier in de US (bijna) niet gebeurd en de software de lijnen hier wat beter snapt.

Ik rij dagelijks van huis naar kantoor volledig op de AP (ook in 35 mp/h zones).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
BugBoy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:09:
[...]

Klinkt lullig, maar de Tesla is daar gewoon erg slecht in. Wegen zonder duidelijke scheiding tussen beide rijbanen zijn niet erg goed te doen met ACC/AP. Het is helaas niet anders. Als ik binnendoor terugrij vanuit Emmen naar Enschede kan ik ook amper ACC/AP gebruiken om die reden. Heb me er onderhand bij neergelegd...
Klinkt niet lullig, maar als een bevestiging van iets wat ondermaats is.
Ik begrijp dat het gewoon niet kan, ik vind dat een enorme achteruit gang in elk geval.

Thanks voor het meedenken en het delen van je ervaringen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 20:05
Novadecasa schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:12:
[...]

Klinkt niet lullig, maar als een bevestiging van iets wat ondermaats is.
Ik begrijp dat het gewoon niet kan, ik vind dat een enorme achteruit gang in elk geval.

Thanks voor het meedenken en het delen van je ervaringen hierover.
Mjah, een domme cruise control is gewoon niet aanwezig. Probleem is inderdaad ook (al eerder genoemd) de belijning in NL die gemaakt is om menselijke bestuurders langzaam te laten rijden en het voor fietsers veiliger te maken. AP snapt hier gewoon geen snars van. Hier in Heesch ook net een stuk weg opnieuw aangelegd (50km/h), lijnen zijn duidelijk genoeg maar er zitten zodanig veel slingers in om de snelheid te verlagen dat AP het met 50 niet red, met 40 gaat het prima maar met 50 kan ie de stoeprand niet ontwijken. Weer een mooi voorbeeld van wegen die voor mensen aangelegd zijn en daardoor slecht te behappen zijn voor onze voornamelijk US gerichte AP.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
NeoPhire schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:30:
[...]

Ik heb de Zappi thuis hangen, dus volgens mij heb ik alleen iets nodig wat die knop ook kan behuizen. Dit ziet er uit als een kit die daar juist voor gemaakt is, alleen ben ik niet zeker of dit echt uit elkaar halen is en weer in elkaar zetten met de nieuwe behuizing. Welke kit heb jij precies gebruikt?

(anders wordt het wat prijzig, ik heb/ken zelf niet iemand die een dergelijk professionele krimptang heeft om de connectors aan te knijpen.

https://www.evchargeking.com/en/tesla-mini-connector-kit
Weet niet waar je woont maar ik heb zo'n tang liggen. HBM gekocht. Ik heb een compleet nieuwe stekker gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Is er een bekend probleem dat een M3 niet met wifi kan verbinden om te updaten ? De laatste update staat klaar maar ik kan niet verbinden met wifi, internet delen via iPhone zegt de Tesla dat hij geen IP adres krijgt. Openbare wifi netwerken die een login pagina hebben accepteerd hij ook niet.

Thuis wifi heeft hij geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:22
x280 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:43:
Is er een bekend probleem dat een M3 niet met wifi kan verbinden om te updaten ? De laatste update staat klaar maar ik kan niet verbinden met wifi, internet delen via iPhone zegt de Tesla dat hij geen IP adres krijgt. Openbare wifi netwerken die een login pagina hebben accepteerd hij ook niet.

Thuis wifi heeft hij geen bereik.
Ik heb dit met de hotspot op mijn iPhone ook wel eens gehad. Netwerk vergeten in de auto en nog eens proberen werkte toen bij mij. Maar meestel zit ik thuis op WIFI voor updates. Wellicht een ander toestel proberen of kijken dat je bij iemand anders ff op WIFI kan?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

spoiler: Winnaar van best car volgens Doug
De Model 3 Performance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
BugBoy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 18:48:
[...]

Zit je op een recente firmware versie? Oude versie gebruikten oude browsers en werkten niet lekker met YouTube. Kun je makkelijk controleren, want de moderne versies hebben de "Theater" mode, waarin YouTube standaard beschikbaar is.

[...]
Ja de nieuwste software v 10. en de plex route had ik al geprobeerd maar werkt niet met 2step authenticatie, zal iets met pop-up blocker zijn waardoor ik geen scherm krijg voor 2factor auth.

Ik probeer het deze week nog wel en anders kort 2-factor eraf en via plex proberen maar blijft apart dat het met google gedoe is. Ook in de usa moeten vele google gebruikers met tesla.s rond rijden lijkt mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 13:28

Preaper

...

Smobbo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:52:
[...]

Wat vet! Gewoon via WiFi? Kan je iets meer daar over uitleggen? (Of een linkje naar een uitleg?)
Mijn doelstelling was om een draadloos kastje te hebben wat je kan plaatsen waar je maar wilt zonder je zorgen te hoeven maken over de batterijduur, en zonder afhankelijkheden van enige infrastructuur.

Ik heb dat bereikt door met een ESP32 Wrover board , i.c.m. slim energiebeheer (het apparaat gebruik nauwelijks stroom als hij niet in gebruik is, pas als je op een knop drukt wordt hij kortstondig wakker.) Het kastje communiceert direct met de Tesla API om je auto te bedienen, dus meer dan een internet verbinding is er niet nodig.

Er is een knop om je auto te voorverwarmen (en als je deze langer inhoudt zet hij de ontdooistand aan), en een knop om de laadkabel los te halen. Dit kost een paar seconden, afhankelijk hoe lang de Tesla er voor nodig heeft om wakker te worden.

Ik hoop binnenkort alles eens op github te kunnen zetten (ook al zijn mijn code een echte programmeur een hardverzakking geven). Mijn idee is altijd geweest om dit te delen zodat andere het ook kunnen maken. Ik denk dat je iets van 15 euro aan onderdelen nodig hebt.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 19:17
Nou de wallcharger is binnen! Nu nog een elektricien vinden in al deze drukte/gekte.. Gaat vanaf volgende week vast een stuk makkelijker.

Ik vind toch wel redelijk wat afleverpuntjes nu ik hem een week heb. Lijstje tot nu toe:

- Kras/streep in speaker voor portier
- Deukje in deurframe voor portier
- Kras op het harde plastic van de achterbank
- Krassen op beide achterlampen
- 2 krassen op het stuur
- Deukje in deur rechts achter
- Achter bumper verkeerd gemonteerd/sensor klem

Is het lijstje nu een beetje.. Ben benieuwd hoe Tesla hier maandag mee om gaat.

Hij rijd verder nog steeds top dus ik zou hem voor geen geld willen inruilen voor een andere auto haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 15:05
Al 2x het alarm afgegaan hier... hebben we dat ook weer eens meegemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

bove027 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:15:
Ja dat gebeurt af en toe. Bijvoorbeeld als je rustig in de passagiersstoel zit te werken.
Ach ja ... Kinderziektes

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 15:05
qadn schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:29:
[...]

Ja dat gebeurt af en toe. Bijvoorbeeld als je rustig in de passagiersstoel zit te werken.
Ach ja ... Kinderziektes
Nah, meer de stukjes vuurwerk ;)

Allemaal beste wensen!!

Veel veilige (Autopilot) kilometers in de Tesla gewenst! Wees lief voor elkaar en vergeet niet je autobij de publieke laadpalen weg te halen als die vol is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-04-2020
bove027 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 23:15:
Gelukkig nieuwjaar!

Hahaha hier bleef hij afgaan.
Ik heb hem uiteindelijk maar open gezet, na 7 keer alarm afgaan.

Toen we naar binnen gingen weer vergrendeld en direct weer 2 keer afgegaan...

Nu wordt het rustiger...

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 31-05 08:43

Malarky

Wils voor wat ieder

Oke met maar 1 meter zicht zojuist op A28 kan Tesla AP ook niets. “Alle cameras geblokkeerd” melding

Maar zojuist met 10 meter zicht op A2 sluipt die heerlijk door de mist heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Malarky schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 01:37:
Oke met maar 1 meter zicht zojuist op A28 kan Tesla AP ook niets. “Alle cameras geblokkeerd” melding

Maar zojuist met 10 meter zicht op A2 sluipt die heerlijk door de mist heen.
Hoe hard reed hij met zo veel mist ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

x280 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 07:57:
[...]

Hoe hard reed hij met zo veel mist ?
Gewoon 135 op AP door trajectcontrole A2. Alleen als zicht minder dan 2 meter werd, werd stuur rood met “besturing onmiddelijk overnemen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Malarky schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Gewoon 135 op AP door trajectcontrole A2. Alleen als zicht minder dan 2 meter werd, werd stuur rood met “besturing onmiddelijk overnemen”.
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Wel fijn dat de Politie achteraf precies kan inzien wat een bestuurder gedaan heeft. Zelfs een LM kan de data gewoon opvragen bij Tesla las ik.

Als je dan met 135 door dichte mist op iemand klapt heb je op zijn minst wat uit te leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 01-01-2020 09:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Ik hoop niet dat deze post het gemiddelde IQ weerspiegeld van een Tesla rijder |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
leekers schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Ik hoop niet dat deze post het gemiddelde IQ weerspiegeld van een Tesla rijder |:(
Was denk ik een poging om de nieuwjaarsconference te verbeteren........ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Ik hoop dat je een grap maakt over óf de snelheid óf het zicht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:52
Alarm maar afgezet xo tegen twaalf uur, dat bleef maar afgaan

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-04 11:43
Eergisteren de auto voorzien van een update. Nu staat er weer update klaar, maar in de states hebben een aantal mensen last van deze update. Hoe zijn hier de ervaringen Met

2019.40.50.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
jzoin2 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:49:
Eergisteren de auto voorzien van een update. Nu staat er weer update klaar, maar in de states hebben een aantal mensen last van deze update. Hoe zijn hier de ervaringen Met

2019.40.50.7
Welke problemen dan? Volgens mij zijn het alleen wat (FSD) bug fixes. Je hebt FSD? Dit soort minor updates krijg ik vaak niet eens aangeboden. (Geen FSD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
jzoin2 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 10:49:

2019.40.50.7
Gisteren update gehad naar 2019.40.50.5 had gehoopt dat voice control voor nav weer werkte zoals het werkte met paar versies hiervoor maar is echt niet beter. Ook commandos als open glovebox, handschoenvak etc geven onverwchte resulaten (de chargeport gaat dan steeds open) en nav bakt hij ook niet van via voice. Het heeft gewerkt zal vast veel beter worden. Geslinger op AP was wel gisteren veel beter dan in eerdere versies, niet echt meer en houdt ook niet zoveel links meer aan als hij in vorige versies deed is mijn ervaring .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Joe Dancen schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Was denk ik een poging om de nieuwjaarsconference te verbeteren........ O-)
Ik moest eigenlijk zeggen “gewoon 135 door de dichte mist” dan was die duidelijker :+

Nee lieve mensen, iedereen reed max 30 toen de mist echt dicht was.

[ Voor 10% gewijzigd door Malarky op 01-01-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Voice commands bij 50.7 nog steeds niet goed. Met name bij ingeven navigatie doel. het oude "rij naar...."doet niets. Ging het bij de oude versie altijd goed en makkelijk, zo lastig is het nu.
heb geprobeerd:

"navigeer naar"
"rij naar"
"navigatie rij naar"
"ga naar"
"rijdt naar"

Als je zegt rij naar huis.......zoekt die alle adressen in google met daarin de naam huis.

Smart summon geeft naar een paar minuten "maximale afstand bereikt" 20 meter rijden en 6 meter van de auto zijn de EU restricties

Nog veel te repareren, misschien weer overbelaste servers? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 01-01-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 17:10
Hier ook geen werkende navigatiecommando’s meer, wel jammer was er snel aan gewend toen het werkte

Las op verschillende fora dat rebooten zonder iets in de USB zou helpen, maar maakte hier niet uit

[ Voor 33% gewijzigd door Escrimador op 01-01-2020 11:49 ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
leekers schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Het is meer "ik heb autopilot en die regelt het wel". Ontzettend dom om dat te doen als er een code rood conditie is. Net als het bericht in de krant dat er bij een haakse bocht zonder belijning ineens 2 Tesla's de bocht uit waren geschoten. Het systeem is goed maar niet perfect. Erop vertrouwen dat het systeem je redt als je met 135 door de mist blaft is vragen om ongelukken.

Het gemiddelde IQ zal best goed zitten, je moet ook geld verdienen om die 50K te kunnen betalen. Er zijn er alleen een paar die denken dat ze niet in aanmerking kunnen komen voor de Darwin Award.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
asing schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Het is meer "ik heb autopilot en die regelt het wel". Ontzettend dom om dat te doen als er een code rood conditie is. Net als het bericht in de krant dat er bij een haakse bocht zonder belijning ineens 2 Tesla's de bocht uit waren geschoten. Het systeem is goed maar niet perfect. Erop vertrouwen dat het systeem je redt als je met 135 door de mist blaft is vragen om ongelukken.

Het gemiddelde IQ zal best goed zitten, je moet ook geld verdienen om die 50K te kunnen betalen. Er zijn er alleen een paar die denken dat ze niet in aanmerking kunnen komen voor de Darwin Award.
Hahah, volgens mij maakte hij gewoon een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 11:43
Heel irritant dit: wil ik een service-afspraak plannen in de app (eindelijk want dit was de afgelopen dagen niet mogelijk), knalt de app eruit.
En nu is de service-optie in de app weer verdwenen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-05 16:09
Nieuw jaar, nieuw topic! We gaan door naar nummer 3: Het grote Tesla topic - deel 3
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Of je wel of geen update hebt ontvangen hoeft niet meer hier in het topic. Dit verschijnsel zie je ook bij elke nieuwe iOS/Android/PS4/Xbox update.

Probleem hier is dat Tesla elke week wel een update uitbrengt, waardoor de vervuiling nog erger is. Als er een nieuwe update is, kan hij natuurlijk wel inhoudelijk besproken worden.