Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:54:
[...]

Nou zie ik je daar, zelfde dag zelfde tijd, zelfde reden...
Welke config heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:08
fatbenny schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:40:
Leaseplan email ook binnen. Maar hoe werkt dat met die checklist en eventuele onvolkomenheden (krasjes, panelen, scheve lampen etc). Ik gok dat er geen teslamonteur op de achterbank zit bij aflevering. Ik haal hem liever daar af.
Van de leaseplan site:

Levering

Als je de nieuwe Tesla in ontvangst neemt, hebben we hem al uitgebreid gecontroleerd voor je. De checklist ligt in de auto. Toch kan er eens iets niet kloppen. Kon dit niet direct verholpen worden? Er is hiervan door LeasePlan al een melding gemaakt bij Tesla. Maak met de Tesla app een Service-afspraak, dan wordt het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-05-2021

Frome

M3P | White | Black

snelis schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:17:
[...]

Pretty much mijn ervaring vandaar, behalve dat ik vroeg was, de 3e, dus totaal geen rij.
Maar tegen de tijd dat ik weg kon zag ik de rij tot aan de deur staan.

Netjes door een Model X opgehaald bij sloterdijk. Later op de dag reden er 3 op en neer.

Na het ophalen, 250km bereik ongeveer, toch even supercharger meegepakt (badhoevedorp).
Zelfde verhaal, kwam aan, ruimte zat, ging weg, zo een 4 a 5 tesla's in de rij.
En dat terwijl er 32 superchargers zijn _O-

Ik heb ook nog een paar foto's gemaakt.
https://imgur.com/a/laRsGVZ

Puntjes nog om te laten checken.
Achterlichten waren beetje beslagen toen ik thuis aankwam.
Dashboard kastje zit iets van een veer niet goed ofzo, zodra die open gaat hoor je iets van een veer schieten.
Morgen maar ff melden.

Wat een genot om mee te rijden, heerlijk.

Update:
Ohja, vriendelijke tesla meneer vertelde me dat ze gaan verhuizen naar een ander terrein waar meer tesla's terecht kunnen. Voor vandaag stonden er zo een 500 in de planning om geleverd te worden.
En er waren enkele nieuwe mensen die ook weer ingewerkt werden.
Nog zo een 17.000 komen er nog aldus tesla meneer.
Dit bericht doet me goed, ze gaan niet voor niets naar een grotere locatie, dit geeft vertrouwen voor de leveringen (lees mijn levering :+ ). Thanks voor je bericht en veel rijplezier :)

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Tomas_ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:54:
[...]

Van de leaseplan site:

Levering

Als je de nieuwe Tesla in ontvangst neemt, hebben we hem al uitgebreid gecontroleerd voor je. De checklist ligt in de auto. Toch kan er eens iets niet kloppen. Kon dit niet direct verholpen worden? Er is hiervan door LeasePlan al een melding gemaakt bij Tesla. Maak met de Tesla app een Service-afspraak, dan wordt het probleem opgelost.
Top. Dat had ik zelf wel even kunnen opzoeken/lezen |:(

Maar zo klinkt het wel weer heel goed eigenlijk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tomas_ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:54:
[...]

Van de leaseplan site:

Levering

Ben wel benieuwd naar die checklist ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe groot de kans is dat je bij het ophalen te horen krijgt dat LM de factuur nog niet heeft voldaan?

Tesla gaf aan dat zij dit drie dagen voor levering dienen gedaan te hebben, anders kan levering niet plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:13:
[...]
Met de actuele gegevens van kentekenradar.nl is de populariteit nog wat duidelijker

PositieModel 20192018
1. Tesla Model 316.2630
2. Volkswagen Polo 311.91012.463
3. Ford Focus9.9515.258
Dus eigenlijk kan je stellen dat de Model 3 in hetzelfde rijtje komt als de Mitsubishi Outlander PHEV, de Volvo V40 D4, de Renault Megane 1.5 dCi ecodiesel en elke ander bijtellingswonder van toentertijd :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net bericht van Alphabet dat de verwachte leverdatum is verplaatst naar 15-12..

VIN 7/11, denk toch echt dat het wat eerder wordt haha 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:54:
... Ik zelf een LR blauw/zwart aero en besteld op23-9 en nog geen eens een VIN. Niet via een LM maar beide via eigen BV...
Hier zelfde config en ook via eigen BV, 3/10 besteld en ook geen VIN. Zullen vast samen op een boot staan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:12:
[...]

Ik ben ook een leaseplanner.... maar merk dus vooralsnog niet zoveel van die ‘voorrang’...
Same here. Ik ga toch maar weer eens bellen. Tot op heden alleen nog een referall code te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

metstijl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:52:
[...]

Leaseplan heeft geregeld dat al haar klanten voorrang krijgt. Gewoon speciale deal met Tesla. Moet kunnen toch ?
Lol was het maar zo'n feest, LM gaan gewoon op de stapel bij Tesla en zijn ook gewoon een nummertje.

In dit geval heeft Leaseplan het afhalen bij Koopman ondervangen door dit zelf te gaan regelen (het is idd niet echt chique voor de gemiddelde leaserijder) zoals al meerdere in dit topic hebben mogen ervaren.
Daarnaast heeft Tesla de 'garantie voor levering 2019' afgegeven en ook daar zijn nog steeds gaten in te vinden, ik schat in dat LP in dit geval een geruststellende mail de deur uit heeft gedaan.

Hoe het ook zij verwacht ik nog steeds dat bijna iedereen die in de oktobermaand heeft besteld zijn/haar Tesla in 2019 mag ontvangen en anders een versie die bijna identiek is. Ik hoop tenminste dat ze zo snugger zijn bij Tesla om wat 'reserve exemplaren' te hebben die ze koppelen aan bijna identieke bestelde modellen. O-)

Maar ook hier weer een vinloos weekend in.... ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Vinslo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:58:
[...]
Met het tenaamstellingsverslag mag je volgens mij een tijdje rondrijden als je het kentekenbewijs nog niet hebt.
Volgens baliemedewerker van Tesla mag je 10 dagen rondrijden met papieren tenaamstellingsbewijs. Binnen die tijd krijg je pasje opgestuurd. Zo ging het bij mij ook. Gisteren auto opgehaald en tenaamstelling meegekregen, vandaag pasje van RDW in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen ze bij leaseplan je auto brengen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stoner1978
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 15:49

stoner1978

Sessy | Megane e-tech

Vandaag mijn M3 op mogen halen.

Op tijd vanuit Groningen met de bus om om 15:30 samen met een paar mede tweakers een Mx te delen vanaf Sloterdijk.

Aan gekomen bij de Terminal gelijk door naar de tent en in de rij, dit schoot lekker op en stond een half uurtje later weer buiten en mocht hem op gaan zoeken.

Vrij vlot de auto gevonden en snel begonnen aan de checklist voor dat het donker werd. Alles in orde op 1 aero wieldop na, deze leek wat los te zitten en na melding hiervan kwam er een vrolijke jongeman die nam de auto mee om na een paar minuten terug te komen met een nieuwe wieldop, keurig geregeld!

Toen de terugreis ingesteld en via de Suc in Emmeloord terug naar Groningen.
Laden ging snel, kreeg een melding dat hij klaar was toen ik net de koffie op had.

Auto rijdt heerlijk!

Succes nog met wachten allemaal!

Lr awd blauw, 18” aero, zwart interieur
Besteld 4-sep
Rn 4-sep
Vin 19-okt
Levering 15-nov

3440wp oost | 4320wp west | SE5K-RWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
De Glovis Sirius is woensdag met 5.000 Tesla's aan boord vertrokken richting Zeebrugge. Schijnt een breder schip te zijn dan de anders (normaal circa 3500 Tesla's aan boord). Er gaan nog heel wat mensen blij worden voor de jaarwisseling!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:41:
Komen ze bij leaseplan je auto brengen?
Geen idee, echt helemaal niets over gelezen in dit topic sinds een uur of 4 vanmiddag. Goeie vraag wel.

Zoef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:03:
[...]

Geen idee, echt helemaal niets over gelezen in dit topic sinds een uur of 4 vanmiddag. Goeie vraag wel.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricksen87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09-2024
Dong A Glaucos ligt al tijd bij pier 80 te wachten. Inmiddels zijn er tugboats te zien en wordt de boot (hopelijk) naar pier 80 gesleept. Boot is in vergelijking met de andere boten een stuk langer en kan dus veel meer auto’s meenemen. Via twitter kwamen al berichten voorbij dat pier 80 bomvol met tesla’s staan. Mocht deze naar Europa vertrekken dan is dit vermoedelijk een van de laatste boten van dit jaar....

SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcel.eshuis schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:03:
[...]

Koel toch iemand die een SR+ met trekhaak mag ophalen. Wanneer had je besteld?
Dag na Prinsjesdag (18 september). Dus net geen twee maanden gewacht op de M3 SR+, PW, black, aero's en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
ricksen87 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:06:
Dong A Glaucos ligt al tijd bij pier 80 te wachten. Inmiddels zijn er tugboats te zien en wordt de boot (hopelijk) naar pier 80 gesleept. Boot is in vergelijking met de andere boten een stuk langer en kan dus veel meer auto’s meenemen. Via twitter kwamen al berichten voorbij dat pier 80 bomvol met tesla’s staan. Mocht deze naar Europa vertrekken dan is dit vermoedelijk een van de laatste boten van dit jaar....
Zou wat zijn als deze ook naar EU zou komen _O-

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
LR trekhaak blauw met z/w interieur, gister besteld, vandaag bevestigd met verwachtte leverdatum 15-12 volgens de LM. Hoeveel waarde zullen we hier aan hechten?

1. Komt goed
2. Wie weet
3. De meeste dromen zijn bedrog :+

Enfin, we gaan het zien, vond het wel mooi hoe ze eerst geen idee hebben en dan in ene een levertijd van exact een maand afgeven.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

NiGeLaToR schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:55:
LR trekhaak blauw met z/w interieur, gister besteld, vandaag bevestigd met verwachtte leverdatum 15-12 volgens de LM. Hoeveel waarde zullen we hier aan hechten?

1. Komt goed
2. Wie weet

Enfin, we gaan het zien, vond het wel mooi hoe ze eerst geen idee hebben en dan in ene een levertijd van exact een maand afgeven.
Dan ga ik maar ff niet slapen nu, anders mis ik mijn afleverafspraak voor morgen nog die nu nog niet afgegeven is.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammestein
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-03-2023

1. Komt goed
2. Wie weet

3. 15-12 gaat hem niet worden, maar ik zou wel hopen dat ie nog in 2019 eerste toelating krijgt en je haar mag ophalen in jan 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikoss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Vandaag via Leaseplan een LR AWD besteld Pearl White zwart interieur met trekhaak en 18” aero
Er waren er vandaag nog 100 te bestellen voor 4% daarna op

MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

bartlauwers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:06:
Vandaag mijn auto opgehaald: wat een ding!! Kwam met ong. 110 km actieradius, verder alles helemaal in orde, niks geks kunnen vinden. (Trekhaak moet ik nog even bekijken trouwens :F )

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 | VIN:19-10 | Levering:15-11

Nu nog even m’n handtekening aanpassen
Bij mij exact hetzelfde verhaal: als ZZP'er heb ik op op 18-09 besteld en dan heb je direct je RN. Kreeg op 19-10 ook mijn VIN en vandaag was afleverdag. Gelukkig is het niet op het laatste moment verzet... Config: SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak!

Ik was een half uur te vroeg aanwezig. Op Sloterdijk na 5 minuten opgepikt door 2 MX'en. Stonden in totaal 10 mensen te wachten, dus iedereen ging in één keer mee. Ik vond het druk in de tent; vier balie's, vier rijen dik mensen en acht medewerkers achter de balie's. In schat op z'n 50 wachtende personen en er zaten in de tent nog een een stuk of 30. Volgens mij zijn dat meer familieleden die niet in de rij gaan staan.

Mijn tijdslot was 16.00 uur, maar ik stond dus al wat eerder in de rij. Tijdens het wachten ontdekte ik dat mijn Tesla-app al geactiveerd was. Kan je alvast met je lichten knipperen :D Na ongeveer 20 minuten wachten was ik aan de beurt. Paar minuten later stond ik met mijn tenaamstellingsverslag mijn auto op te zoeken. Snel gevonden omdat ik mijn app al actief had... Bij openen van de deur staat het muziekje en verwarming al voor je aan...

Rustig op mijn gemakje alles bekeken a.d.h.v. een checklist. Een Tesla-medewerker heeft nog even een vlekje verwijderd die ik er niet meteen afkreeg; lijmresten van een sticker. Verder geen issues. Laadkabel van vier meter erbij. Geen vloermatten bij de SR+ en ook geen telefoonkabeltjes. Maar dat wist ik eigenlijk al wel... Ter plekke ook mijn telefoon gekoppeld (als sleutel en Bluetooth) en alles even getest.

En toch staan er veel mensen in de rij die zeker geen Tweakers zijn... 'Ze hebben mijn trekhaak vergeten...', 'Euhh, die ligt in je frunk; is demontabel...'. Sommigen ook verontwaardigd dat ze in de rij moeten staan om hun auto op te halen; waren ze zeker niet gewend toen ze hun BMW gingen ophalen :X

Bereik was bij vertrek nog 120 km. Even in Bathoevendorp getest of alles goed ging met SuperChargen. Bij 80% vol met smile naar huis gereden. Veel op de auto-pilot.

Zelf heb ik Aero's. De auto's met 19" velgen waren volgens mij allemaal nog zilver...

Ik blijf nog even hier hangen op dit forum voor eventuele vragen. Dat zal de komende dagen wel afnemen; even afkicken ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Jasper Arrow is weer in AIS bereik *O* https://www.marinetraffic...ome/shipid:376232/zoom:10

Nu nog de Engelse kust aan het naderen, duurt dus nog wel een dagje voordat hij in Zeebrugge aan de kade ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey1978
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07-2020
Zo jammer eigenlijk, minder als een uur van mij vandaan, trucks zullen letterlijk op 15km van mij vandaan voorbij rijden, nog geen SMS gehad (wel al kenteken) maar laatste bericht was in Tilburg ophalen 8)7
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:26:
Jasper Arrow is weer in AIS bereik *O* https://www.marinetraffic...ome/shipid:376232/zoom:10

Nu nog de Engelse kust aan het naderen, duurt dus nog wel een dagje voordat hij in Zeebrugge aan de kade ligt.

SR+ | Deep blue | Zwart | 18" Aero's - Besteld . RN: 05/10 - VIN: 08-11 | Kenteken bekend | SMS 29-11 17:34 | levering 9-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco208
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 22:09
Ik weet niet zeker of het al gemeld is maar de melding is van de model 3 site af. Er staat wel nog levering december als je performance aan klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 01:13
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:05:
Iemand die weet hoe groot de kans is dat je bij het ophalen te horen krijgt dat LM de factuur nog niet heeft voldaan?

Tesla gaf aan dat zij dit drie dagen voor levering dienen gedaan te hebben, anders kan levering niet plaatsvinden.
Wat is je leasemaatschappij? Ik heb dezelfde vraag bij Tesla neergelegd. Zij gaven aan dat de factuur nog niet verstuurd was (ik ga woensdag as ophalen), maar dat dat bij Alphabet geen probleem was voor mij omdat Tesla dit zelf vooraf/achteraf regelt met Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:03:
[...]

Wat is je leasemaatschappij? Ik heb dezelfde vraag bij Tesla neergelegd. Zij gaven aan dat de factuur nog niet verstuurd was (ik ga woensdag as ophalen), maar dat dat bij Alphabet geen probleem was voor mij omdat Tesla dit zelf vooraf/achteraf regelt met Alphabet.
Thanks man, same LM hier. Nogal vervelend dat elke medewerker wat anders zegt.. }:O Maargoed, dat zijn we inmiddels gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
Als ik een beetje op twitter kijk, kunnen we gerust zeggen dat de rest van onze EU vrienden ook nog geen vin’s hebben ontdekt in hen source...

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:49
Vandaag ook een mail van Leaseplan gehad gekregen. Even melden dat het dit jaar nog komt (dank u), melding van de mattenset (ook bedankt) en de mededeling dat ze komen brengen...

Eerste reactie: kak!! Leek me we mooi om op een tochtig terrein de auto op te halen

Maar eigenlijk wel relaxed. Ze komen hem maar brengen op kantoor. Geen vrij nemen, geen drama... ik vind het wel mooi eigenlijk

Nu alleen de afleverdatum nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:03:
[...]

Trouwens.. Besteld 04/11 en afspraak 20/11.. Heb je ze omgekocht?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Patr1k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:05:
23 %

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:06:
[...]

Trouwens.. Besteld 04/11 en afspraak 20/11.. Heb je ze omgekocht?
Via Snel Beschikbaar besteld, vandaar :-) voorlopig lijkt alles goed te gaan maar ik betwijfel het toch nog steeds. Ook dat van het betalen, heb het echt op alle mogelijke manieren gevraagd maar er werd mij met klem verteld dat alles in orde was en betaling via Alphabet geen issue moet zijn voor mij omdat zij dat onderling (later) regelen.

Jij verder nog niks gehoord over je leverdatum?

[ Voor 4% gewijzigd door Mesque op 16-11-2019 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albero67
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-01-2024
Via chat vandaag mijn kenteken (G-xxx-RD) gekregen met de toevoeging dat dit nog kan wijzigen en pas 24 uur voor aflevering definitief is. Geen afleverdatum gekregen, kon ze niet zien in haar systeem en kon volgens haar alleen het delivery team geven. Dus ze adviseerde me om een mail naar dat team te sturen. Gedaan, nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:25:
[...]

Via Snel Beschikbaar besteld, vandaar :-) voorlopig lijkt alles goed te gaan maar ik betwijfel het toch nog steeds. Ook dat van het betalen, heb het echt op alle mogelijke manieren gevraagd maar er werd mij met klem verteld dat alles in orde was en betaling via Alphabet geen issue moet zijn voor mij omdat zij dat onderling (later) regelen.

Jij verder nog niks gehoord over je leverdatum?
Heb je ook zelf de aanbetaling gedaan? Denk van wel dan..

Ik ben over twee weken aan de beurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexbeun
  • Laatst online: 28-02-2022
Via Alphabet? Daar zetten ze m standaard op 15-12. Ook bij mij, ik heb 6-11 besteld.

1. Komt goed
2. Wie weet

Tesla M3 LR AWD, Zwart, Zwart, 19”, trekhaak & MME, Iconic Silver, RWD, TP+, 19", trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:36:
[...]

Heb je ook zelf de aanbetaling gedaan? Denk van wel dan..

Ik ben over twee weken aan de beurt :)
Ja inderdaad, aanbetaling ook zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Alexbeun schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:37:
Via Alphabet? Daar zetten ze m standaard op 15-12. Ook bij mij, ik heb 6-11 besteld.

[...]
Klopt ja, mijn datum bij Alphabet staat ook op 15-12 terwijl ik woensdag as mijn ophaalafspraak heb. Ik had wel in een eerder stadium een SR+ besteld die toen net ‘te laat’ was, en toen stond de datum overigens wel op 28-02. Het feit dat hij nu bij de vraagsteller op 15-12 staat bied dus in elk geval wel iets van hoop.

Ik zou wel de LM wat pushen verder zodat je zsm een RN hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mesque op 16-11-2019 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:38:
[...]

Ja inderdaad, aanbetaling ook zelf gedaan.
Hoor ik dus ook vage verhalen over.. Ene x neemt LM wel je order over, andere x krijg je bij overname opeens een nieuwe RN van Tesla. Geen touw aan vast te knopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexbeun
  • Laatst online: 28-02-2022
Yes. Ik heb al een RN en ik heb een LR. Als ik de website mag geloven hoef ik me geen zorgen te maken...
Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:40:
[...]

Klopt ja, mijn datum bij Alphabet staat ook op 15-12 terwijl ik woensdag as mijn ophaalafspraak heb. Ik had wel in een eerder stadium een SR+ besteld die toen net ‘te laat’ was, en toen stond de datum overigens wel op 28-02. Het feit dat hij nu bij de vraagsteller op 15-12 staat bied dus in elk geval wel iets van hoop.

Ik zou wel de LM wat pushen verder zodat je zsm een RN hebt.

Tesla M3 LR AWD, Zwart, Zwart, 19”, trekhaak & MME, Iconic Silver, RWD, TP+, 19", trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:09
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:26:

Volgens info Zeebrugge komt hij morgen vroeg aan 17e 0600 en gaat 18e in de avond al weer weg, schat in dan door naar Amsterdaam, want in kleine 40 uur krijg je hem niet geheel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome

Frome

M3P | White | Black

Die VIN theorie van het Panamakanaal lijkt toch niet helemaal te kloppen (GC en GN). Als het dan klopt dat de meeste VINs pas in NL worden gekoppeld zou dat wel positief zijn met 4 boten onderweg.
Dat zou voor JA wel moeten betekenen dat er nog veel in Amsterdam en Zeebrugge staan gezien de gekoppelde VINs. Dan zouden ze na JA heeeeeel veeeel M3s straks in Amsterdam op voorraad hebben, wat wel in lijn is met de verhuizing.............

Al het gissen, geef me aub een VIN 😬

M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinhier
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 21:17
Frome schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:16:
Die VIN theorie van het Panamakanaal lijkt toch niet helemaal te kloppen (GC en GN). Als het dan klopt dat de meeste VINs pas in NL worden gekoppeld zou dat wel positief zijn met 4 boten onderweg.
Dat zou voor JA wel moeten betekenen dat er nog veel in Amsterdam en Zeebrugge staan gezien de gekoppelde VINs. Dan zouden ze na JA heeeeeel veeeel M3s straks in Amsterdam op voorraad hebben, wat wel in lijn is met de verhuizing.............

Volgens mij gaan ze gewoon zo veel mogelijk m3's op de wal zetten. Allemaal in bulk op kenteken en zo veel mogelijk uitleveren. Dat uitleveren zal vast in januari doorgaan met 2019 kentekens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

vhal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:09:
[...]

Dus eigenlijk kan je stellen dat de Model 3 in hetzelfde rijtje komt als de Mitsubishi Outlander PHEV, de Volvo V40 D4 D2, de Renault Megane 1.5 dCi ecodiesel en elke ander bijtellingswonder van toentertijd :+
Ja die had ik 4 jaar geleden besteld...
Prima auto en goed voor de Portemonnee ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frome schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:16:

Mijn vin kwam aantal dagen na Panama kanaal. Verwacht dat de boten na JA nog uitgedeeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:41:
[...]

Hoor ik dus ook vage verhalen over.. Ene x neemt LM wel je order over, andere x krijg je bij overname opeens een nieuwe RN van Tesla. Geen touw aan vast te knopen O-)
Klopt en snap dat opzich ook wel, bij mij was het echter Alphabet zelf die met die suggestie kwam waardoor ik de indruk krijg dat het bij Alphabet wel moet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
Alexbeun schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:37:

[...]
Ik ook LM Alphabet. En bij mij staat er 15-11 als afleverdatum.... dat was gisteren ;-( Maar sinds de bestelling op 11-10 is er geen contact meer geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Tammestein op 16-11-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
Mesque schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:07:
[...]

Klopt en snap dat opzich ook wel, bij mij was het echter Alphabet zelf die met die suggestie kwam waardoor ik de indruk krijg dat het bij Alphabet wel moet gaan lukken.
Zijn er overigens anderen hier die ook zelf hebben aanbetaald via een eigen account, en op een gegeven moment naast hun eigen account met RN + VIN + evt leverdatum een extra account kregen vanuit het werk e-mail adres? Ik heb dat sinds gister en in dat account staan geen RN nummer/VIN, waardoor het zou kunnen dat ik via dat account opeens een nieuwe RN ga krijgen.

Met Tesla gebeld en die zeggen dat mijn Initiële account en het RN nummer nog gewoon staan, maar vind het toch wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Laatst online: 10:38
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:50:
[...]

Dat kan, maar dit is iig mijn theorie :-)
heb je al je Panama VIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KermitNL
  • Registratie: November 2013
Het zou Tesla een hoop telefoontjes, chats en mails schelen als ze transparant zijn in hou het VIN process werkt. Aan de andere kant heeft het gissen en de spanning in dit topic ook wel wat:)

M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

KermitNL schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:26:
Het zou Tesla een hoop telefoontjes, chats en mails schelen als ze transparant zijn in hou het VIN process werkt. Aan de andere kant heeft het gissen en de spanning in dit topic ook wel wat:)
Mijn ervaring is dat Tesla transparanter is dan traditionele auto fabrikanten. Daar hoor je vaak helemaal niets tot een paar weken voor levering.

Desalniettemin eens dat ze nog stappen kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 16-11-2019 09:29 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:05
KermitNL schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:26:
Het zou Tesla een hoop telefoontjes, chats en mails schelen als iedereen elkaar niet zo zit op te hypen. Bij elke andere auto wacht je ook gewoon tot je een bericht krijgt dat je deze kan komen ophalen. Maar bij Tesla is het anders, daar willen de bestellers van het hele distributieproces op de hoogte worden gehouden en zijn. Ik heb nog nooit auto bestellers zich zo druk zien maken om het VIN nummer van de auto.

Zoals Tesla zelf al aangeeft: Je krijgt vanzelf bericht als je de auto op kan halen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:36
Iemand nog tips mbt het kiezen van een LM? Heb bestelling geplaatst en had gekozen voor ING Lease NL via Tesla. Echter blijk je een zakelijke rekening nodig bij ING nodig te hebben. Nou die heb ik dus niet. Moet ik waarschijnlijk even bellen met Tesla om andere LM te kunnen kiezen.

Of hebben jullie nog een LM aanrader?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

LordSinclair schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:31:
[...]

Het zou Tesla een hoop telefoontjes, chats en mails schelen als iedereen elkaar niet zo zit op te hypen. Bij elke andere auto wacht je ook gewoon tot je een bericht krijgt dat je deze op komt halen. Maar bij Tesla is het anders, daar willen de bestellers van het hele distributieproces op de hoogte worden gehouden en zijn. Ik heb nog nooit auto bestellers zich zo druk zien maken om het VIN nummer van de auto.
Ik kan me hier grotendeels helemaal in vinden. De algehele paniek snap ik ook vaker niet dan wel. Ik wil bij je opmerking wel een kanttekening plaatsen.

Tesla anders dan andere fabriekanten produceerd niet je wagen op bestelling, maar in batches waar ze zelf zin in hebben. Dat maakt het een stuk onduidelijker wanneer je wagen daadwerkelijk komt. Bij een normaal process kunnen ze je redelijk accuraat zeggen dan wordt hij gemaakt en dan nog 6 weken op de boot en is hij voor jou.

Om de azijnzeikers voor te zijn.. Ja ook hier gaat dit wel eens mis en zijn er situaties waarin dit niet zo liep en dat je langer moest wachten dan eerder aangeven etc etc..

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroizo85
  • Laatst online: 20-07 22:38
Weet iemand of de koppeling van de app met de auto kan delen door jouw account gegevens te geven?

Een maat van me gaat de Tesla ophalen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sknnr.nl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-03-2022

sknnr.nl

Set Back & Relax

Als jij met zijn gegevens inlogt op je app dan kan je zijn wagen zien.. lijkt me.. weet niet goed of dit je vraag was, want hij was wat onduidelijk.
mroizo85 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:37:
Weet iemand of de koppeling van de app met de auto kan delen door jouw account gegevens te geven?

LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Gemini
  • Laatst online: 29-09-2024
sknnr.nl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ik kan me hier grotendeels helemaal in vinden. De algehele paniek snap ik ook vaker niet dan wel. Ik wil bij je opmerking wel een kanttekening plaatsen.

Tesla anders dan andere fabriekanten produceerd niet je wagen op bestelling, maar in batches waar ze zelf zin in hebben. Dat maakt het een stuk onduidelijker wanneer je wagen daadwerkelijk komt. Bij een normaal process kunnen ze je redelijk accuraat zeggen dan wordt hij gemaakt en dan nog 6 weken op de boot en is hij voor jou.

Om de azijnzeikers voor te zijn.. Ja ook hier gaat dit wel eens mis en zijn er situaties waarin dit niet zo liep en dat je langer moest wachten dan eerder aangeven etc etc..
Klopt helemaal. En in tegenstelling tot andere autofabrikanten is er letterlijk 0,0 communicatie vanuit de Fabrikant of dealer zelf. En als ze de informatie niet komen brengen dan gaan mensen de informatie halen.

Daarbij komt nog dat het voor velen spannend is of de auto daadwerkelijk dit jaar nog wordt geleverd i.v.m. de bijtelling. Dus gaan ze en masse F5en en Tesla plat bellen om maar die duidelijkheid te krijgen. Afgelopen juni was het op dit forum vast wat rustiger ;)

P | zwart | zwart | 20 inch | Besteld 16-9 | RN 16-9 | VIN 1-11 | Kenteken 6-11 | Levering 5-12 | https://ts.la/hendri27752

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Gisteravond ruim 200 berichten terug gelezen en verrast over de actie van LP. Ook mijn LM.

Ik vermoed dat ze dit doen om te voorkomen dat iemand z’n auto niet op kan halen. Met als gevolg dat de auto wordt vergeven aan een ander.

Zelf heb ik nog niks gehoord van LP helaas. Deze e-mail is alleen gegaan naar mensen met een VIN?

[ Voor 8% gewijzigd door Novadecasa op 16-11-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

Produceren in batches heeft meer te marken met de thuismarkt dan wat anders, Ford en GM doen dit in Amerika ook. Het concept dealer - importeur - fabrikant dat we hier kennen is wezenlijk anders dan daar, waarbij zaken die wij bij de importeur leggen bij de dealer liggen.

Tegelijkertijd zijn we hier het normale europese productieproces aan het veromantiseren, Volvo had dezelfde onduidelijkheid toen de 0% plugin hybrid naar Nederland kwam, iets later nog met de T3/D2 die gunstig waren. Afgelopen jaar was het Jaguar die NUL communicatie deed naar leaserijders.
De vraag is gewoon ongekend, mede dankzij de beslissing om al een jaar eerder naar 8% te gaan dan beloofd in de Autobrief 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Laatst online: 28-08 11:36
Nee, maar ik hoop die dit weekend te krijgen :+

Mij theorie heeft een marge van panama +/- 2 dagen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markie-mark
  • Laatst online: 16-03-2024
mroizo85 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:37:

vraag ik mij ook af. Als je met meerdere mensen een auto rijdt, vrouw, kind, gebruik je dan allemaal de zelfde accountgegegvens in de app?

Overigens geen vin, geen auto, geen niks....

M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

markie-mark schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:56:
[...]

vraag ik mij ook af. Als je met meerdere mensen een auto rijdt, vrouw, kind, gebruik je dan allemaal de zelfde accountgegegvens in de app?

...
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom nog geen VINs?
Ik denk omdat men de (softe) koppeling van VINs nu verder en verder naar het laatste moment schuift. Eerder in het jaar toen niet zo veel auto's geleverd werden, was het geen probleem om ruim van tevoren VINs te koppelen en daarna de juiste auto op de juiste tijdstip voor een persoon klaarzetten.
Stel nu - met zoveel auto's met al gekoppelde VINs - moet je een auto die ergens helemaal achter door andere auto's geblokkeerd staat - naar voren rijden en klaarmaken.
Dan is die "containment" reden voor de levering-verschuiving best wel logisch.
Dus met zoveel auto's zal ruimte de beslissende rol spelen.
Ik hoop dat ze veel tetris geoefend hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2k85
  • Laatst online: 28-12-2020
Wanneer hebben jullie je Tesla Account gekregen? Ook pas bij oplevering (heb die namelijk nu nog niet)? Ik heb begin oktober via de leasemaatschappij het bericht van het RN nummer doorgestuurd gekregen (nadat ik na een maand niks gehoord had over mijn bestelling. Niet van Tesla en niet van LM). Ik wacht nog op bericht over oplevering.

[ Voor 11% gewijzigd door a2k85 op 16-11-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
  • Laatst online: 28-07-2021
a2k85 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:07:
Wanneer hebben jullie je Tesla Account gekregen? Ook pas pas oplevering (heb die namelijk nu nog steeds niet)? Ik heb begin oktober via de leasemaatschappij het bericht van het RN nummer doorgestuurd gekregen (nadat ik na een maand nog niks gehoord had over mijn bestelling. Niet van Tesla en niet van LM). Nu nog niks gehoord over oplevering.
Tesla account krijg je direct. Met je email adres dat in je bestelling staat wordt een account aangemaakt. Enkel even met dat email adres "paswoord vergeten"doen en je krijgt de mogelijkheid om hem te resetten.
Dan kan je zien of je RN al in het account staat of niet.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
markie-mark schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:56:
[...]

Overigens geen vin, geen auto, geen niks....
Ik begreep dat je mensen kan toevoegen op je account met hun eigen telefoon. Dit zou je doen door een email te sturen aan een bepaald adres van Tesla en die pakken het dan op.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2k85
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:11:
[...]

Tesla account krijg je direct. Met je email adres dat in je bestelling staat wordt een account aangemaakt. Enkel even met dat email adres "paswoord vergeten"doen en je krijgt de mogelijkheid om hem te resetten.
Al geprobeerd ' Sorry, xx@xx.com is geen geregistreerd e-mailadres.' En toen ik Tesla mailde kreeg ik de reactie dat er een account werd aangemaakt rondom levering. Vandaar de vraag wanneer jullie je account kregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frome

Frome

M3P | White | Black

Weet iemand al wat de bestemming van Dong A Glaucos wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
a2k85 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:15:
[...]

Al geprobeerd ' Sorry, xx@xx.com is geen geregistreerd e-mailadres.' En toen ik Tesla mailde kreeg ik de reactie dat er een account werd aangemaakt rondom levering. Vandaar de vraag wanneer jullie je account kregen :)
Ik had mijn account direct na bestellen, wellicht was het toen nog wat rustiger.
bestel je via LM en weet je zeker dat het email adres wat ze hebben doorgegeven juist is, anders kan je lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2k85
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:16:
[...]

Ik had mijn account direct na bestellen, wellicht was het toen nog wat rustiger.
bestel je via LM en weet je zeker dat het email adres wat ze hebben doorgegeven juist is, anders kan je lang wachten.
Dank voor je reactie. Eind augustus bestelling gedaan. Dus je zou zeggen dat het toen nog wat rustiger was. Ik zal er eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frome schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:16:
Weet iemand al wat de bestemming van Dong A Glaucos wordt?
Azië lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 09:46

mnk

netiul schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:34:
Iemand nog tips mbt het kiezen van een LM? Heb bestelling geplaatst en had gekozen voor ING Lease NL via Tesla. Echter blijk je een zakelijke rekening nodig bij ING nodig te hebben. Nou die heb ik dus niet. Moet ik waarschijnlijk even bellen met Tesla om andere LM te kunnen kiezen.

Of hebben jullie nog een LM aanrader?
Gewoon zelf een financial lease zoeken die een voor jou acceptabele rente heeft. Check bv even je eigen bank oid. Zijn ook een aantal bedrijfjes actief die dat voor je doen. Zelf via nationale autolease geregeld, tot nu toe prima verlopen. Maar ben nog in afwachtig van eindfactuur en dan verdere afwikkeling.
Daarna aan Tesla doorgeven welke partij je hebt gekozen, maakt voor hun niet uit zolang de factuur maar betaald wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Gisteren weer 320 op kenteken https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammestein
Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:11:
[...]

Bij mij is het anders. Ook LM Alphabet: na de bestelling op 11-10, ontving ik op 23-10 een ‘Welkom bij Tesla’-mail. Met daarin geen RN en geen config, alleen mijn naam en een e-mail adres in het account die ik zelf niet kan aanpassen. Het zogenaamde beruchte ‘Secundary Account’.

Liefst heb ik de auto (ivm het boekjaar van mijn bv) zo laat mogelijk dit jaar. Dus ik zit er nog niet zo achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:08
Novadecasa schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:46:
Gisteravond ruim 200 berichten terug gelezen en verrast over de actie van LP. Ook mijn LM.

Ik vermoed dat ze dit doen om te voorkomen dat iemand z’n auto niet op kan halen. Met als gevolg dat de auto wordt vergeven aan een ander.

Zelf heb ik nog niks gehoord van LP helaas. Deze e-mail is alleen gegaan naar mensen met een VIN?
Ik heb wel de mail gehad, maar geen VIN.
Maar ik weet niet of ik een VIN heb.
Een collega kreeg pas de VIN toen hij zijn auto ging ophalen.

Kortom geen pijl om op t..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
In oktober is het dus echt goed misgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
  • Laatst online: 10:38
Mr.RMM schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:56:
[...]

Nee, maar ik hoop die dit weekend te krijgen :+

Mij theorie heeft een marge van panama +/- 2 dagen B)
ik hoop dat je gelijk hebt/krijgt en dat die van mij dan op dezelfde boot staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
jzoin2 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:23:
[...]

Simpelweg geen boten deze kant op gestuurd. Naar mijn mening ook een grote fout, want alles wat hier aankomt wordt dit jaar nog makkelijk verkocht. Zal elders op de wereld wellicht niet anders zijn, maar NL is volgend jaar wel een iets minder interessante markt met verhoogde bijtelling (vooral voor LR/P, denk ik)

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
Markboss schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:29:
[...]

Simpelweg geen boten deze kant op gestuurd. Naar mijn mening ook een grote fout, want alles wat hier aankomt wordt dit jaar nog makkelijk verkocht. Zal elders op de wereld wellicht niet anders zijn, maar NL is volgend jaar wel een iets minder interessante markt met verhoogde bijtelling (vooral voor LR/P, denk ik)
De grote rush op Tesla's was er pas vanaf 17 september. Dan had er sowieso geen boot meer fatsoenlijk Nederland kunnen bereikt hebben in Oktober.

En een grote fout.. bwa.. als financieel experts wat minder gefocust zijn op Tesla dan kunnen ze wel wat meer auto's opsturen, maar tot dan niet gebeurt is het enige doel: maximaal uitleveren per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 22:37
[...]

Er zal toch ook wel een max. aan zitten? Als ze 100k M3's deze kant opsturen zullen ze niet allemaal verkopen en zitten ze er mee in januari als bijna niemand ze meer wilt vanwege 8% 45k. Ik denk dat Tesla in overleg met de LM's wel een redelijke inschatting heeft gemaakt hoeveel M3's nog deze kant op moeten komen. 3 boten misschien nog een 4e is wellicht gewoon voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastardi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 23:40
Bastardi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:58:
[...]

Same here.. vrijdag ophalen, nog geen eindfactuur gezien. Wel de bevestiging / herinnering dat de afspraak staat.
Ter geruststelling: Woensdagavond eindfactuur gevonden in mijn account, betaald en vrijdag zonder problemen auto opgehaald. :9 dus nu lekker scheuren. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
  • Laatst online: 08-03-2021
Die melding van manage your car is ook weer verdwenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

The Third Man

The Third Jellyfish

jzoin2 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:23:
[...]

Eh nee, Tesla plande altijd al de leveringen om te pieken voor het einde van een kwartaal, oktober is dus net als de andere maanden na een kwartaal- of jaareinde automatisch minder druk, en de piek in september heeft daar aan meegeholpen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VxkPj2F.png

Het contrast is nu dat ook november druk wordt door de grote vraag, het is dus niet dat het in oktober mis ging, het gaat juist beter dan normaal in november.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 16-11-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
Ik denk dat 2020 een moeilijk jaar gaat worden. De rek is uit de modellen S en X.
Model 3 is geen auto voor Jan met de Pet en door de flankerende fiscaliteit minder interessant voor de leaserijder.
Grote bedrijven als Volkswagen en Volvo komen op stoom om in zeer grote aantallen nieuwe modellen te lanceren. En merken als Renault, Kia en Hyundai pakken de volumes. Het zou zo maar kunnen zijn dat we de Saab van 2019 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
vontrapp schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:03:
Ik denk dat 2020 een moeilijk jaar gaat worden. De rek is uit de modellen S en X.
Model 3 is geen auto voor Jan met de Pet en door de flankerende fiscaliteit minder interessant voor de leaserijder.
Grote bedrijven als Volkswagen en Volvo komen op stoom om in zeer grote aantallen nieuwe modellen te lanceren. En merken als Renault, Kia en Hyundai pakken de volumes. Het zou zo maar kunnen zijn dat we de Saab van 2019 rijden.
Hahahahahaha.
Zeer grote aantallen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
Ha ha Tesla is een nichemerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterkjeld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10-2023
Ja de modellen X en voornamelijk S hebben een serieuze facelift nodig. Maar ik zie ook parallellen tussen iPhone en tesla. De iPhone is qua techniek of looks niet de beste of de mooiste telefoon, maar qua beleving is dat voor veel mensen wel. Gebruiksgemak van iOS en de regelmatige updates van oude telefoons maakt toch dat veel mensen kiezen voor iPhone ipv een goedkopere en misschien technisch betere telefoon.

Als tesla dat kan bereiken en ik denk dat ze aardig op weg zijn, dan kunnen ze het misschien wel overleven.

Mijn Volkswagen heeft bijvoorbeeld nooit een update gehad waardoor die zuiniger of krachtiger is geworden. Dat bewaren de traditionele automakers liever voor een nieuw model. Al is het met een verbrandingsmotor natuurlijk iets lastiger om het softwarematig efficiënter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
Tammestein schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:18:
[...]

Bij mij is het anders. Ook LM Alphabet: na de bestelling op 11-10, ontving ik op 23-10 een ‘Welkom bij Tesla’-mail. Met daarin geen RN en geen config, alleen mijn naam en een e-mail adres in het account die ik zelf niet kan aanpassen. Het zogenaamde beruchte ‘Secundary Account’.

Liefst heb ik de auto (ivm het boekjaar van mijn bv) zo laat mogelijk dit jaar. Dus ik zit er nog niet zo achteraan.
Ik zie in mijn acocunt (dus ook via alphabet) gewoon alles, RN en VIN tot nu toe. Ik kan trouwens ook niets aanpassen, dan krijg ik inderdaad ook de foutmelding van secundair account.

Heb je wel al met Tesla gesproken of je wel een RN hebt al? Ik zie hier verschillende berichten langs gaan waar het met de invoer niet goed is verlopen. RN nummer geeft je dan wel wat zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vontrapp
Een Iphone is via een abonnement o.h.a. te betalen en qua prijs gelijkwaardig aan de betere Androids.
Teslas worden met name gereden door leaserijders. Volkswagen heeft aangegeven een grote ommezwaai te maken naar het produceren van electrische autos (ID3). Wanneer volumemerken dit serieus gaan oppakken is de slagkracht en het modellenpakket van Tesla gewoon ontoereikend. Of ze worden overgenomen of kunnen het niet bolwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
Ik denk zelf dat het wel mee zal vallen. Tesla is continue bezig het productie proces te optimaliseren waardoor ze per auto steeds minder kosten maken. Tevens ook nieuwe giga factories die open gaan waaronder een in land met lage lonen. Dit zou er voor kunnen zorgen dat Tesla gewoon besluit de M3 volgend jaar voor die 45Keur aan te bieden in plaats van de bijna ?49Keur? nu. Dan wel met de 8% maar blijft dan toch nog steeds wel aantrekkelijk. :)

Moet wel wat gebeuren denk ik aan de superchargers, dat zullen er wel veel meer moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aqui
  • Laatst online: 23-11-2023
Tesla heeft een belangrijke troef: de capaciteit om batterijen te maken en leveren. Daar zijn VW ea jaloers op.

SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

[...]

Heeft alles te maken met het feit dat je een auto zeker een maand vast hebt zitten in je voorraad als je m op een boot zet, en dat Tesla aan einde kwartaal op nul voorraad wil staan.
Het gevolg is dus dat er overzees de eerste maand van een kwartaal niets beschikbaar is. Heeft verder geen gevolgen voor de gemiddelde verkoop per maand, maar houdt wel de beleggers zo blij mogelijk.

Absoluut geen fout dus maar weloverwogen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonode
Timminator schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:43:
[...]

Er zal toch ook wel een max. aan zitten? Als ze 100k M3's deze kant opsturen zullen ze niet allemaal verkopen en zitten ze er mee in januari als bijna niemand ze meer wilt vanwege 8% 45k. Ik denk dat Tesla in overleg met de LM's wel een redelijke inschatting heeft gemaakt hoeveel M3's nog deze kant op moeten komen. 3 boten misschien nog een 4e is wellicht gewoon voldoende.
Ja maar dan gooien ze ze toch weer op een boot naar een ander land.. Denk trouwens dat ze de prijs wel kunnen verlagen naar 45Keur voor de SR+ of ze worden op laatste moment opgekocht en snel op kenteken gezet zodat men volgens jaar alsnog via derde partij in een 4% auto kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Timminator schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:43:
[...]
Het is niet zo dat de M3 in 2020 ineens spectaculair duurder is tegenover 2019 dus volgens mij krijg je ook in 2020 nog prima waar voor je geld (dat beseffen en accepteren is voor velen hier overigens goed voor hun hart en nachtrust de komende weken lijkt me ;) ).

Wat ik wel om me heen hoor is dat het bijzondere er wel af is nu er zo enorm veel M3s rondrijden en dat collega's daarom verder kijken. Ook hoor ik dat mensen zich zorgen maken over de laadcapaciteit onderweg na deze explosieve groei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
‘Grote aantallen’ lol. 30.000 stuks ID3 voor heel de wereld in 2020. Zijn al weg. Als je die in 2021 wil rijden zou ik maar snel gaan reserveren. Kona amper leverbaar, etc. Polestar2/XC40 in grote aantallen? Don’t think so... nee in 2020 is er nog geen lease alternatief voor de Model 3. 8% over 45k en 22% over 5k komt nog niet de in de buurt van de 22% over 40k. Los van de steeds dalende diesel restwaarde waardoor de diesel leaseprijzen rap stijgen....

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:10
Ik denk dat het verstandig is dat we het ontopic houden... straks is dit forum weer een paar uur dicht!

Ik ga zo kijken of ik Tesla nog kan bellen. Heb een RN nummer van mijn LM. LR is besteld op 3 oktober, zou toch meer info beschikbaar moeten zijn ipv alleen een RN..

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nonode schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:33:
[...]

Ja maar dan gooien ze ze toch weer op een boot naar een ander land.. Denk trouwens dat ze de prijs wel kunnen verlagen naar 45Keur voor de SR+ of ze worden op laatste moment opgekocht en snel op kenteken gezet zodat men volgens jaar alsnog via derde partij in een 4% auto kan rijden.
In andere markten hebben ze om fiscale redenen een softwarematig geknepen SR- verkocht, die je tegen betaling kon unlocken naar de normale capaciteit. Zolang de BDienst dat accepteert (en genoeg klanten upgraden) is dat een prima manier om de factuur onder 45k te houden, en geen bijtelling te hebben over het laatste stuk batterij.

Zoef

Pagina: 1 ... 187 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.