Nee zeker niet, maar het ging om de auto's die ze nu niet kunnen leveren tussen 21-26 nov. Dat is heel wat minder en ze hebben eerder dit jaar in Tilburg de M3's afgeleverd.Tomas_ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:26:
[...]
Hebben ze daar een haven waar ze 20k auto's kunnen lossen?
Verwijderd
Zou mooi zijn als je, je handtekening even aanpast, zodat we kunnen zien welke configuratie je besteld hebt...mcetweaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:04:
Krijg net een mail van Leaseplan dat Tesla zegt dat m'n LR met trekhaak nog dit jaar geleverd wordt.
Heb nog geen VIN, wel een RN sinds 25 oktober.
Leaseplan komt de auto brengen blijkbaar.
Tuurlijk blijft het speculeren. Ik speculeer dat Tesla pas kijkt op de dag dat de restrictie wegvalt, want dan pas mogen ze leveren. Want voor Tesla telt enkel het aantal geleverde auto's, aangezien iedereen mag annuleren wanneer hij wilt. Voor de andere autofabrikanten maakt het niet veel uit, want annuleren is gewoon onmogelijk, dus 1 bestelling = 1 verkochte auto (of schadevergoedingen en dus ook extra opbrengsten).claudior schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:04:
[...]
Ik zou dat zeker heel heel spannend vinden en absoluut niet vertrouwenMaar 1 december vind ik minder spannend. Ik mensen krijgen wel mailing (oa. Bereid u voor op de levering van uw Model 3
) twee weken voordat de restrictie er af ging, dus het lijkt er wel op dat de processen werken zoals gecommuniceerd.
Anyway, het blijft speculeren.
Maar het nadeel van 1 december is dat de laatste boot naar Europa vertrekt in W48 / W49 (ten laatste 4 december). Als er op die boot geen exemplaar staat, van wat hij heeft besteld, dan hangt hij gewoon.
De grootste RoRo haven ter wereld 'kan de logistiek niet aan'? Lijkt wat sterk. Het lijkt me meer voor de hand liggen om in plaats van duizenden M3's per trailer te vervoeren de boot een extra stop te laten maken.Mdink schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:02:
[...]
Tesla heeft ook een contract met Koopman Terminal. Ze betalen daar liggeld voor de boot en ze hebben ruim 20.000 plaatsen gereserveerd/betaald. Ook heeft Tesla de autowasserette in de Koopman terminal in gebruik.
Er wordt uitgeweken naar Amsterdam omdat Zeebrugge de logistiek niet aan kan, er komt teveel binnen.
okVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:13:
[...]
Zou mooi zijn als je, je handtekening even aanpast, zodat we kunnen zien welke configuratie je besteld hebt...
Er passen ongeveer 6500 "units" op zo'n roro boot. Zoals iemand ergens in deze thread heeft uitgelegd zijn dat kleine Japanse auto's. De Model 3 is wat groter, dus laten er 4000 op een boot passen.BigBreda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:09:
Wat ik alleen een beetje vreemd vind met al die M3's die onderweg zijn (ik zag ergens 4k staan).
Maar ik zie alleen maar 473 namen in de Excel staan en meerdere hebben hun auto al in ontvangst mogen nemen.
Zou maar 10% het lijstje ingevuld hebben?
Dat is, als de boot vol geladen wordt en ze niks anders meenemen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
wel jammer dat ze niet meteen even winterbanden eronder zetten. Moet ik nog een keer, ook al m'n huidige auto voorzien van winterbanden..Tomas_ schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:11:
Nette informatie van leaseplan overigens
https://www.leaseplan.com/nl-nl/aflevering-tesla/?
100 euro netto per maand = 1200 euro netto per jaar = 6000 euro netto in 5 jaar. Prima als jij even 6k extra wilt betalen omdat je auto een weekje later geleverd wordt... ik nietSnarf70 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:06:
Stel, je krijgt je auto pas op naam in 2020. In 2019 kost een EV van 60 mille 350 euro bruto per maand (0,04*50000 + 0,22*10000). In 2020 komt dat dan neer op 575 euro bruto per maand (0,08*45000 + 0,22*15000). Een verschil van 225 bruto, dus 100+ netto per maand, 3,50 euro per dag. Kopje koffie met wat lekkers erbij minder te spenderen. Begrijp me niet verkeerd, ik houd het liever ook in mijn zak, en ik kan niet in ieders wallet kijken, maar als ik het zo relativeer voor mezelf.....misschien maar wat minder druk maken![]()
WAAR BLIJFT MIJN VIN!!!
SMS-je ontvangen: Levering was gepland voor 08-11, werd verplaatst naar 20-11 en nu weer naar 22-11.
Toch maar even gebeld. Hij staat helemaal achteraan op de Koopman terminal (sinds dat de GrandPioneer daar is gelost), in de uitlevervolgorde kunnen ze niet schuiven. Ze hebben wat meer tijd nodig voor een grondige inspectie. Dat verhaal heb ik al eerder voorbij zien komen.
Afijn, levering dit jaar zal nog wel moeten lukken - tenzij ze natuurlijk bij de grondige inspectie zien dat hij zo kaduuk is dat er een nieuwe moet komen...
-edit-
ter info: Mijn VIN is sinds deze SMS niet meer zichtbaar op account pagina, nog wel in source
Toch maar even gebeld. Hij staat helemaal achteraan op de Koopman terminal (sinds dat de GrandPioneer daar is gelost), in de uitlevervolgorde kunnen ze niet schuiven. Ze hebben wat meer tijd nodig voor een grondige inspectie. Dat verhaal heb ik al eerder voorbij zien komen.
Afijn, levering dit jaar zal nog wel moeten lukken - tenzij ze natuurlijk bij de grondige inspectie zien dat hij zo kaduuk is dat er een nieuwe moet komen...
-edit-
ter info: Mijn VIN is sinds deze SMS niet meer zichtbaar op account pagina, nog wel in source
[ Voor 10% gewijzigd door aqui op 15-11-2019 16:32 ]
SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11
Ligt het aan mijn mobiel of is het tekstblokje bovenin de configurator waarin stond “2019 levering voor LR/P” verdwenen? Verwachte leverdatum nog wel december..
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Klopt, was mij ook al opgevallen. De verwachte levertermijn als je hem samenstelt is nog wel december.Markboss schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:26:
Ligt het aan mijn mobiel of is het tekstblokje bovenin de configurator waarin stond “2019 levering voor LR/P” verdwenen? Verwachte leverdatum nog wel december..
Eens, hoop geld. Ik maakte in eerste instantie binnen enkele minuten de beslissing om het FSD systeem erbij te bestellen (a 6400 euro), die ik er uiteindelijk weer vanaf heb laten halen. En nu loop ik me dus "druk" te maken om hetzelfde bedrag over 5 jaar verspreidt. Vandaar dat ik voor mijzelf nu alles aan het relativeren ben, laat mij maar recht lullen wat krom is johpirke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:22:
[...]
100 euro netto per maand = 1200 euro netto per jaar = 6000 euro netto in 5 jaar. Prima als jij even 6k extra wilt betalen omdat je auto een weekje later geleverd wordt... ik niet
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Positie | Model | 2019 | 2018 |
1. | Tesla Model 3 | 13.916 | 0 |
2. | Volkswagen Polo 3 | 11.177 | 12.463 |
3. | Ford Focus | 9.519 | 5.258 |
Bron: autoweek
Logisch dat ze het druk hebben bij Tesla... tegenwoordig meest verkochte model
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Zijn er überhaupt tweakers die vandaag een VIN hebben ontvangen? Het blijft nog aardig stil.. Of is dat stilte voor de storm en zou het aankomend weekend los gaan? Who knows...
Zaterdag = VINdag!! (of was het nou vrijdag....)arko89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:33:
Zijn er überhaupt tweakers die vandaag een VIN hebben ontvangen? Het blijft nog aardig stil.. Of is dat stilte voor de storm en zou het aankomend weekend los gaan? Who knows...
Verwijderd
Hier een VIN én een mail van LeasePlan vandaag. Als dat geen mooi begin is van het weekend...mcetweaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:04:
Geen VIN bom, maar een Leaseplan bom vandaag

Mag ik vragen wat jij “extra” betaalt voor die winterbanden per maand?mcetweaker schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:21:
[...]
wel jammer dat ze niet meteen even winterbanden eronder zetten. Moet ik nog een keer, ook al m'n huidige auto voorzien van winterbanden..
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ook leaseplan klant, maar helaas geen mail..
weet ik eigenlijk niet, zit in de lease package die afgesproken is met Leaseplan door bedrijf waar ik werkcarpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:35:
[...]
Mag ik vragen wat jij “extra” betaalt voor die winterbanden per maand?
De key fob is nu ook in de NL shop!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja, die melding lijkt er sinds vanmiddag af. Ook op de "4% pagina" wordt niet meer verwezen naar specifieke configuraties leverbaar voor 2019. Dat nu bestellen voor levering 2019 lijkt nu dus echt afgelopen.arko89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:29:
[...]
Klopt, was mij ook al opgevallen. De verwachte levertermijn als je hem samenstelt is nog wel december.
Zie net dat de JA met vertraging aankomt in Zeebrugge.. Stond gepland voor 15-11 om 23:00 en wordt 18-11 om 22.00.. Als de berichten kloppen dat de VINs bij aankomst worden verdeeld.. dan komt er geen VIN Friday of Saturday!
[ Voor 4% gewijzigd door sknnr.nl op 15-11-2019 16:40 ]
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Ongeveer 100 (!) pagina's terug was het ook vrijdag en waren er al mensen die een VIN ontvangen hadden. Weet niet wanneer en hoe laat er toen een boot door het Panama kanaal was gevaren, al blijft die theorie sowieso een aanname natuurlijk..Snarf70 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:34:
[...]
Zaterdag = VINdag!! (of was het nou vrijdag....)
Vorige week bedoel je, toen was er geen boot door het Panama kanaal gevaren.arko89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:40:
[...]
Ongeveer 100 (!) pagina's terug was het ook vrijdag en waren er al mensen die een VIN ontvangen hadden. Weet niet wanneer en hoe laat er toen een boot door het Panama kanaal was gevaren, al blijft die theorie sowieso een aanname natuurlijk..
Ik hoef in ieder geval geen VIN check meer te doen, dit topic in de gaten houden is genoeg (nee niet allemaal zo gaan denken aub!)photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:41:
[...]
Vorige week bedoel je, toen was er geen boot door het Panama kanaal gevaren.
Verwijderd
Is er iemand die begin oktober via Hitachi Capital Mobility heeft besteld en al verder is gekomen dan een RN, mogelijk al een VIN of een levering? Of al wat info van HCM heeft ontvangen?
(los van wat er al in Excel staat uiteraard)
SR+/Black/Black/18"aero/Besteld 2-10/ Volgens Tesla besteld 16/10 + RN 1096613xx/ 25-10 prepare for your delivery mail
edit: mijn schoonouders hebben 3 september in Tesla showroom een SR+/Midnight silver/18"aero besteld en op 12-9 geleverd gekregen.
(los van wat er al in Excel staat uiteraard)
SR+/Black/Black/18"aero/Besteld 2-10/ Volgens Tesla besteld 16/10 + RN 1096613xx/ 25-10 prepare for your delivery mail
edit: mijn schoonouders hebben 3 september in Tesla showroom een SR+/Midnight silver/18"aero besteld en op 12-9 geleverd gekregen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 16:50 ]
Precies. De laatste keer dat er VIN's (z.g.n. zachte koppeling) werden uitgedeeld i.c.m. dat er een boot door het Panama kanaal vaarde was met de JA, die was toen al in de Caribische Zee aan het varen. Dat duurt nog wel even..dus als er mensen hoopte op vandaag i.c.m. 'boot door Panama theorie' dan is het beter om vanavond of morgen te checken. Maar ik geloof dat de meesten dat toch al doen.pirke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:41:
GN zit nog steeds in de laatste sluis, geef het tijd
Zucht, hier ook verplaatst. Van 20 naar 22 november. Gebeld, zit een 'Containment hold' op kennelijk. Wat ze daar ook mee bedoelen. Kennelijk iets tijdens inspectie gevonden (net zoals bij een aantal anderen).
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Begreep van Delivery jongen dat er alleen op 25 en 26 geen levering gaat plaatsvinden in tegenstelling tot eerdere berichten van 21-26.
Verzekering (en heleboel andere dingen) waren al geregeld. Geen idee of dat aangepast moet worden, later zal niet veel uitmaken verwacht ik.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Begreep van Delivery jongen dat er alleen op 25 en 26 geen levering gaat plaatsvinden in tegenstelling tot eerdere berichten van 21-26.
Verzekering (en heleboel andere dingen) waren al geregeld. Geen idee of dat aangepast moet worden, later zal niet veel uitmaken verwacht ik.
Joost de Vries
Van m'n lm ontvangen...
Geachte tom030,
De dealer informeerde ons dat de leverdatum van uw bestelde leaseauto gewijzigd is. Hieronder vindt
u de nieuwe voorlopige leverdatum.
...bla bla bla...
vorige leverdatum: 27 februari 2020
voorlopige leverdatum: 30 december 2019
Jeej!
Geachte tom030,
De dealer informeerde ons dat de leverdatum van uw bestelde leaseauto gewijzigd is. Hieronder vindt
...bla bla bla...
Jeej!

Maar als je zoekt (ivm voorpret) op Tesla Model 3 dan kun je Tweakers niet ontwijkenDennusB schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:10:
[...]
Niet alle mensen op deze planeet komen op tweakers hè..

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019
Ik denk dat we het zullen moeten doen met alles wat nu op de boot staat en onderweg is.. Wordt wel erg krap anders om dit jaar nog te leveren.Burn_and_Fire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:38:
[...]
Ja, die melding lijkt er sinds vanmiddag af. Ook op de "4% pagina" wordt niet meer verwezen naar specifieke configuraties leverbaar voor 2019. Dat nu bestellen voor levering 2019 lijkt nu dus echt afgelopen.
Jij hebt bijna dezelfde config als ik op de 19" na zie ik in de sheet, jouw LM geeft aan dat levering dit jaar nog lukt, recent nog bericht gehad van je LM over levering i.c.m. je bestelde trekhaak?
30 December, prachtig! Config/besteldatum?tom030 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:48:
Van m'n lm ontvangen...
Geachte tom030,
...bla bla bla...
Jeej!
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Je staat niet in de sheet volgens mij? Welke uitvoering? Aan je originele leverdatum te zien een SR+?tom030 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:48:
Van m'n lm ontvangen...
Geachte tom030,
...bla bla bla...
Jeej!
Is de Tesla website weer traag bij jullie?
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Verwijderd
Plat denk ik, account kan ik niet bij momenteel. Kreeg net al de bekende Model S en X te zien.Zebesco030 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:53:
Nee, verder geen berichten gehad van de LM. Al helemaal niet of de trekhaak wel/geen invloed heeft. Ik hoop wel echt dat dat mailbericht van Athlon van 31-10 wel echt waar is (uw auto wordt dit jaar nog geleverd...)arko89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:48:
[...]
Ik denk dat we het zullen moeten doen met alles wat nu op de boot staat en onderweg is.. Wordt wel erg krap anders om dit jaar nog te leveren.
Jij hebt bijna dezelfde config als ik op de 19" na zie ik in de sheet, jouw LM geeft aan dat levering dit jaar nog lukt, recent nog bericht gehad van je LM over levering i.c.m. je bestelde trekhaak?
Ik zie de beruchte Model3 in het blauw.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:55:
[...]
Plat denk ik, account kan ik niet bij momenteel. Kreeg net al de bekende Model S en X te zien.
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Verwijderd
Plat inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:55:
[...]
Plat denk ik, account kan ik niet bij momenteel. Kreeg net al de bekende Model S en X te zien.
Yup, RN is ook weg.. komt wel weer terug.. Hoop ik 
Zebesco030 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:53:
Nee, verder geen berichten gehad van de Athlon. Alleen na lang wachten een RN. Geen bericht of de trekhaak wel/geen invloed heeft op levering in 2019. Ik hoop wel echt dat dat mailbericht van Athlon van 31-10 wel echt waar is (uw auto wordt dit jaar nog geleverd...)arko89 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:48:
[...]
Ik denk dat we het zullen moeten doen met alles wat nu op de boot staat en onderweg is.. Wordt wel erg krap anders om dit jaar nog te leveren.
Komt mooi uit. Mijn bestelling is een blauwe. Hopelijk zijn er daar heel veel van!!Zebesco030 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:55:
[...]
Ik zie de beruchte Model3 in het blauw.

De Tesla website laat opeens een blue 19" tesla zien bij mijn beheer pagina ipv mijn bestelde grey 18", ziet er ook leuk uit
Informatie over SR+ i.c.m. trekhaak schijnt informatie uit de week van 4 november te zijn, kan zijn dat jouw LM die informatie nog niet had. Mijn LM wist afgelopen week ook nog van niets..Burn_and_Fire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:55:
[...]
Nee, verder geen berichten gehad van de LM. Al helemaal niet of de trekhaak wel/geen invloed heeft. Ik hoop wel echt dat dat mailbericht van Athlon van 31-10 wel echt waar is (uw auto wordt dit jaar nog geleverd...)
Ik hoop ook dat het allemaal meevalt.. januari ophalen vind ik ook geen probleem als hij maar op kenteken staat dit jaar.
Nog geen nieuwe P uitgeleverd met lelijke grijze wielen?
Ik wacht met smart op het aflever SMSje...

Ik wacht met smart op het aflever SMSje...
P | zwart | zwart | 20 inch | Besteld 16-9 | RN 16-9 | VIN 1-11 | Kenteken 6-11 | Levering 5-12 | https://ts.la/hendri27752
Oei, dat is wel een flinke opluchting.. Ik kreeg zojuist een e-mail van Tesla op mijn werk e-mail met welkom bij uw account. Vond ik wat vreemd, dus gelijk op mijn persoonlijke (e-mail adres) account bij Tesla gekeken en daar zag ik de auto ineens niet meer. Hopen dat dat dus hierheen komt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:55:
[...]
Zojuist ook met Tesla gebeld en daar stond alles nog goed, en verwezen ze ook naar de ophaalafspraak van woensdag a/s. Het zou heel vervelend zijn als ik wat voor reden dan ook opeens mijn RN/VIN ga kwijtraken..
Ik betaal rond de 1000 euro extra (was verplicht volgens de LM)carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:35:
[...]
Mag ik vragen wat jij “extra” betaalt voor die winterbanden per maand?
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Markboss schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:50:
[...]
30 December, prachtig! Config/besteldatum?

Heb even m'n handtekening gevuld met m'n configuratie; SR+ | Pearl White | zwart interieur | Aero | Besteld: 28-10-2019 | RN1: 28-10-2019 | RN2: 7-11-2019 | VIN: N.A.
Ik zie in portal van leasemaatschappij (Arval) nu opeens dat leveringsdatum verschoven is van week van 18 november tot week 27 december. Vermoed dat ze dit hebben gedaan omdat ze ook geen idee hebben wanneer Tesla uitlevert... Maandag maar bellen of dat vermoeden juist is. Is nog wel net op tijd :-)
Had ik ook (was eerst 4 nov) is nu de laatste week van het jaar geworden. Had direct onze accountmanager van Arval gemaild en die mailde inderdaad het volgende:ridmaur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:02:
Ik zie in portal van leasemaatschappij (Arval) nu opeens dat leveringsdatum verschoven is van week van 18 november tot week 27 december. Vermoed dat ze dit hebben gedaan omdat ze ook geen idee hebben wanneer Tesla uitlevert... Maandag maar bellen of dat vermoeden juist is. Is nog wel net op tijd :-)
Geen paniek nodig dusDat is extreem voorzichtig. We krijgen namelijk geen levertijd informatie van Tesla dus we zetten de levertijd vooruit op het moment dat de initiële levertijd is verlopen. Weet dat deze datum in principe nergens op is gebasseerd.
Ik ook maar lijkt meer op dat de RN weg is..Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:06:
Wow, ik heb een rode model S ineens! Nice!
Als ik naar beneden scrol dan staat er ook een grijze X en "Gesprek aanvragen met een Product Specialist, voor inruil- of leasemogelijkheden"
Geen paniek, RNs/VINs komen vanzelf weer terug
Zo, terug van een week vakantie waarin ik bewust niet op mijn Tesla account heb gekeken. Inmiddels heb ik blijkbaar een model S en nu is de site te druk. Ik blijf nog maar even in de vakantiestemming en ik log vannacht nog wel eens in
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/Athlon besteld: 3 Sep, RN: 12 Sep, Restrictie: 2 nov, VIN: 26 nov, SMS: 5 dec, kenteken:.... levering: 13 dec
Housenki schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:13:
Zo, terug van een week vakantie waarin ik bewust niet op mijn Tesla account heb gekeken. Inmiddels heb ik blijkbaar een model S en nu is de site te druk. Ik blijf nog maar even in de vakantiestemming en ik log vannacht nog wel eens in
zojuist de laatste 100 berichten doorgelezen om een idee te krijgen, maar...
heeft het nog zin om een model3 te bestellen om in 2019 op kenteken te zetten?
(LR, grijs, trekhaak, financial lease als zzp)
of is dat zeer waarschijnlijk niet meer realistisch? wat kan ik nog doen om het te bevorderen?
of is dat zeer waarschijnlijk niet meer realistisch? wat kan ik nog doen om het te bevorderen?
[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 15-11-2019 17:17 ]
Wachten op een snel beschikbaar model en die zelf kopen en dan overdragen aan LM.indexample schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:16:
of is dat zeer waarschijnlijk niet meer realistisch? wat kan ik nog doen om het te bevoorderen?
Ik zou deze vraag aan Tesla stellen niet ons hier..
indexample schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:16:
Mijn app opent niet meer. Waarschijnlijk worden er nu grijze velgen toegevoegd.
Waarschijnlijk wel, monteur zal nu even druk zijn denk ikvontrapp schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:19:
Mijn app opent niet meer. Waarschijnlijk worden er nu grijze velgen toegevoegd.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Ik zou elke dag de snel beschikbaar tab op de site in de gaten houden en als er een LR langs komt die je leuk vindt gelijk bestellen.indexample schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:16:
Gaaf ik heb nu ook een rode model S....
Ligt eraan, ik kreeg een bericht waarin stond dat lease auto's niet achtergelaten kunnen worden. Als je een auto inruilt, dan kan je die daar gewoon achterlaten. Dus voor mij geen probleem!Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:12:
[...]
Vroeg me net al af... hoe gaat dat met een inruil auto... moet je die wel in Amsterdam neerzetten?
Dat is vast om onze VIN's te koppelen in de broncode.Mesque schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:14:
[...]
Het helpt wel echt niet mee dat de Tesla site ook al moeilijk doet, meer stress, meer stres..
Webserver is ff naar de vrijmibo..
SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11
Laat dat het aub zijnBoterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:26:
[...]
Dat is vast om onze VIN's te koppelen in de broncode.

Ik denk dat ze de grote VIN wissel aan het doen zijn.. te veel telefoontjes van VIN houders.. die komen nu allemaal achteraan op de bestel lijst..

Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:26:
[...]
Dat is vast om onze VIN's te koppelen in de broncode.
En alles weer terug naar het begin. Zilveren velgen, geen VIN.
Hier een 503 setvice unavailablr melding
Happy climber
Verwijderd
Ik kreeg vanmiddag een sms van MR. Green. Zij hebben nog een paar M3's met lever garantie dit jaar. Dan zou ik daar voor gaan!indexample schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:16:
Waarom hebben al die Leaseplanners mail en ik niet ??? :˜( Ik had me nog zó voor genomen komende week een keer níet te bellen met Leaseplan. Ga het denk ik toch weer doen.... Te veel onzekerheden nu: andere leaseplanners krijgen allemaal mail met melding 'hij komt zeker nog in 2019' en ik niet én de verhalen dat niet de besteldatum maar de datum van RN verkrijgen leidend is en ik die pas ergens eind oktober heb gekregen.
Doet niet veel goeds voor mijn nagels..... Goed weekend allemaal!
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
En de website werkt weer (nog steeds geen VIN)...
[ Voor 28% gewijzigd door LiquidSmoke op 15-11-2019 17:40 ]
Hier is de site ook terug. Enkel de documenten rechtsonder zijn er nog niet.
LR AWD * SILVER * BLACK * AERO * TREKHAAK * RN109632xxx - 4-10-19 * VIN 28-11 * Levering Gent 19/12
Jeej ik zie de mijne inclusief VIN en ophaaldatum weer in mijn account staan. In mijn 'werk'account bij Tesla staat geen auto, vraag me af wat dan precies het nut van dat account is.LiquidSmoke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:40:
En de website werkt weer (nog steeds geen VIN)...
Kenteken overigens nog steeds niet bekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Mesque op 15-11-2019 17:45 ]
Verwijderd
He zo fijn...maandag alles afgelast om de wagen te halen. Krijg je dit..🤯
Ik heb al een aantal keer dergelijke meldingen gezien, wat is er aan de hand in Amsterdam? To much to handle?
Goedemiddag, we voeren momenteel een grondige inspectie van uw voertuig uit om te controleren of aan onze hoge kwaliteitsnormen wordt voldaan. Onze technici inspecteren momenteel uw voertuig en hebben wat meer tijd nodig om hun werkzaamheden af te ronden, daarom is uw levering gewijzigd naar 21 november om 1100 uur. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE om een nieuwe leverdatum te krijgen vanaf 27 november.
Ik heb al een aantal keer dergelijke meldingen gezien, wat is er aan de hand in Amsterdam? To much to handle?
Goedemiddag, we voeren momenteel een grondige inspectie van uw voertuig uit om te controleren of aan onze hoge kwaliteitsnormen wordt voldaan. Onze technici inspecteren momenteel uw voertuig en hebben wat meer tijd nodig om hun werkzaamheden af te ronden, daarom is uw levering gewijzigd naar 21 november om 1100 uur. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen, of met NEE om een nieuwe leverdatum te krijgen vanaf 27 november.
Leaseplan heeft geregeld dat al haar klanten voorrang krijgt. Gewoon speciale deal met Tesla. Moet kunnen toch ?Miepz78 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:39:
Waarom hebben al die Leaseplanners mail en ik niet ??? :˜( Ik had me nog zó voor genomen komende week een keer níet te bellen met Leaseplan. Ga het denk ik toch weer doen.... Te veel onzekerheden nu: andere leaseplanners krijgen allemaal mail met melding 'hij komt zeker nog in 2019' en ik niet én de verhalen dat niet de besteldatum maar de datum van RN verkrijgen leidend is en ik die pas ergens eind oktober heb gekregen.
Verwijderd
Nou zie ik je daar, zelfde dag zelfde tijd, zelfde reden...Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:50:
He zo fijn...maandag alles afgelast om de wagen te halen. Krijg je dit..🤯
Verwijderd
Zelfde tijd en dag? Nog vreemder...🙄Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:54:
[...]
Nou zie ik je daar, zelfde dag zelfde tijd, zelfde reden...
Grappig, vandaag na anderhalve maand eindelijk mn aanbetaling/reservering teruggekregen.
Gekkies van Tesla hadden mijn reservering in mindering gebracht op de factuur aan Leaseplan

[ Voor 3% gewijzigd door naii11 op 15-11-2019 17:59 ]
Verwijderd
Ja tot donderdag dan..blauwe jas en langer dan 2 meter, kan niet missen. En nee, ik heb geen tweakers petje. 😁Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:58:
[...]
Alleen stond ik gepland voor afgelopen woensdag, dus je hebt nog gelukt
Als zzp zou ik niet twijfelen en nu nog je bestelling LR buiten gooien. Maar zelf doen, dus ook zelf voorschieten.indexample schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:16:
En daarna nog de gewoon de snel beschikbare voorraad in het oog, zodat je eventueel nog kan schakelen en je vorige kan annuleren.
Kom wel erna overeen met je leasemaatschappij dat je later de bestelling / betaling aan hun doorgeeft.
hoe app je hunVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:12:
zojuist contact gehad via de chat: verwachte leverdatum 25-11-19. kenteken reeds bekend G-XXX-RN
hopen dat die 25e redelijk in de buurt zit van de daawerkelijke leveerdaum, zit me inmiddels wel op te vreten:)
M3 SR+ white/black 19'
besteld via LM 15/8
restrictie tot 1/11
VIN 8/11
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
Inloggen en bij support kijken
Ik ben ook een leaseplanner.... maar merk dus vooralsnog niet zoveel van die ‘voorrang’...metstijl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:52:
[...]
Leaseplan heeft geregeld dat al haar klanten voorrang krijgt. Gewoon speciale deal met Tesla. Moet kunnen toch ?
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Met de actuele gegevens van kentekenradar.nl is de populariteit nog wat duidelijkerappelsientje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:32:
Positie Model 2019 2018 1. Tesla Model 3 13.916 0 2. Volkswagen Polo 3 11.177 12.463 3. Ford Focus 9.519 5.258
Bron: autoweek
Logisch dat ze het druk hebben bij Tesla... tegenwoordig meest verkochte model
Positie | Model | 2019 | 2018 |
1. | Tesla Model 3 | 16.263 | 0 |
2. | Volkswagen Polo 3 | 11.910 | 12.463 |
3. | Ford Focus | 9.951 | 5.258 |
Tesla site is weer down :-) Ik wissel nu tussen blauwe M# en rode S terwijl ik een witte besteld heb :-)
ben toch echt wel benieuwd wie er allemaal een VIN gaat krijgen komende dagen.
ben toch echt wel benieuwd wie er allemaal een VIN gaat krijgen komende dagen.
[ Voor 27% gewijzigd door ehlen000 op 15-11-2019 18:47 ]
Verwijderd
Waar zit die stopknop om de Random Tesla Generator te stoppen en te kijken welke je gewonnen hebt?
Nu alles weer terug. Documenten en al. Geen model S meer te zien, maar ook geen VIN!
LR AWD * SILVER * BLACK * AERO * TREKHAAK * RN109632xxx - 4-10-19 * VIN 28-11 * Levering Gent 19/12
Vandaag mijn auto opgehaald: wat een ding!! Kwam met ong. 110 km actieradius, verder alles helemaal in orde, niks geks kunnen vinden. (Trekhaak moet ik nog even bekijken trouwens
)
SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 | VIN:19-10 | Levering:15-11
Nu nog even m’n handtekening aanpassen

SR+ | Wit | Zwart | Aero | Trekhaak | Besteld:18-09 | RN:18-09 | VIN:19-10 | Levering:15-11
Nu nog even m’n handtekening aanpassen
M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD
Hier ook niet hoor. 10 oktober besteld bij leaseplan, nog geen mail oid van Tesla ontvangen. Wel via de chat een RN.Miepz78 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:12:
[...]
Ik ben ook een leaseplanner.... maar merk dus vooralsnog niet zoveel van die ‘voorrang’...
Ook de recente mail over leaseplan die de auto’s afleverde niet ontvangen.
Leaseplan email ook binnen. Maar hoe werkt dat met die checklist en eventuele onvolkomenheden (krasjes, panelen, scheve lampen etc). Ik gok dat er geen teslamonteur op de achterbank zit bij aflevering. Ik haal hem liever daar af.
Hier ook leaseplan mail, ben benieuwd of je m ook gewoon zelf mag ophalen (niet dat ie gebracht word door Leaseplan)?
Dit lijkt er trouwens wel opmetstijl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:52:
[...]
Leaseplan heeft geregeld dat al haar klanten voorrang krijgt. Gewoon speciale deal met Tesla. Moet kunnen toch ?
Verwijderd
Vandaag even met een collega mee geweest. Die kon om 13.30 zijn LR zwart/zwart aero halen. Besteld 15-9/VIN 19 okt. Ik zelf een LR blauw/zwart aero en besteld op23-9 en nog geen eens een VIN. Niet via een LM maar beide via eigen BV. Maar goed...kon ik alvast het aflever proces ervaren. Ik kon parkeren achter de ontvangsttent op het terrein van Tesla zelf. Het leek wel of t gratis was....een grote rij wachtenden voor de balie. Nummertje trekken zou handig zijn :-). Maar het gaat verrassend snel binnen een kwartier geholpen. Even rijbewijs tonen en RDW brief in ontvangst nemen. Dan een uitleg waar de auto ongeveer zou moeten staan op het terrein en succes verder... De auto was netjes. Zat alleen wel een paar krasjes op het spatbord. Deze hebben we gemeld en hebben ze ter plekke weggepoetst. Even terug de tent in voor n kop koffie en het was al klaar. En toen kon ik in mn Volvo v40 achter hem aan rijden.... ;-(
Kortom afleveren verloopt soepel en genoeg mensen buiten om vragen aan te stellen als je wat opmerkt aan je auto. Nu wachten op mijn VIN en afleverdatum!!!!
Kortom afleveren verloopt soepel en genoeg mensen buiten om vragen aan te stellen als je wat opmerkt aan je auto. Nu wachten op mijn VIN en afleverdatum!!!!
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 19:55 . Reden: spelling ]
Met veel plezier volg ik dit forum. Ook ik wacht op de M3P.
Besteld: 30-10
RN: 30-10
VIN: Geen
Levering: ??
Besteld: 30-10
RN: 30-10
VIN: Geen
Levering: ??
M3P, Midnight Grey, 20" Grey, Zwart
Pretty much mijn ervaring vandaar, behalve dat ik vroeg was, de 3e, dus totaal geen rij.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:54:
Vandaag even met een collega mee geweest. Die kon om 13.30 zijn LR zwart/zwart aero halen. Besteld 15-9/VIN 19 okt. Ik zelf een LR blauw/zwart aero en besteld op23-9 en nog geen eens een VIN. Niet via een LM maar beide via eigen BV. Maar goed...kon ik alvast het aflever proces ervaren. Ik kon parkeren achter de ontvangsttent op het terrein van Tesla zelf. Het leek wel of t gratis was....een grote rij wachtenden voor de balie. Nummertje trekken zou handig zijn :-). Maar het gaat verrassend snel binnen een kwartier geholpen. Even rijbewijs tonen en RDW brief in ontvangst nemen. Dan een uitleg waar de auto ongeveer zou moeten staan op het terrein en succes verder... De auto was netjes. Zat alleen wel een paar krasjes op het spatbord. Deze hebben we gemeld en hebben ze ter plekke weggepoetst. Even terug de tent in voor n kop koffie en het was al klaar. En toen kon ik in mn Volvo v40 achter hem aan rijden.... ;-(
Maar tegen de tijd dat ik weg kon zag ik de rij tot aan de deur staan.
Netjes door een Model X opgehaald bij sloterdijk. Later op de dag reden er 3 op en neer.
Na het ophalen, 250km bereik ongeveer, toch even supercharger meegepakt (badhoevedorp).
Zelfde verhaal, kwam aan, ruimte zat, ging weg, zo een 4 a 5 tesla's in de rij.
En dat terwijl er 32 superchargers zijn

Ik heb ook nog een paar foto's gemaakt.
https://imgur.com/a/laRsGVZ
Puntjes nog om te laten checken.
Achterlichten waren beetje beslagen toen ik thuis aankwam.
Dashboard kastje zit iets van een veer niet goed ofzo, zodra die open gaat hoor je iets van een veer schieten.
Morgen maar ff melden.
Wat een genot om mee te rijden, heerlijk.
Update:
Ohja, vriendelijke tesla meneer vertelde me dat ze gaan verhuizen naar een ander terrein waar meer tesla's terecht kunnen. Voor vandaag stonden er zo een 500 in de planning om geleverd te worden.
En er waren enkele nieuwe mensen die ook weer ingewerkt werden.
Nog zo een 17.000 komen er nog aldus tesla meneer.
[ Voor 7% gewijzigd door snelis op 15-11-2019 20:22 ]
M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11
Verwijderd
Zag in de postst al wat reacties over de mogelijke problemen met de 12v accu en de uitstel van levering. Is er iemand die dit kan bevestigen of kan aangeven wat de reden is waarom technisch personeel interventies doet op een nieuwe wagen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.