Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

MrBasta schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:52:
[...]

Ik kreeg gisteren een sms met vertraging van 15 naar 20 november. Dacht dat het ook met de accu te maken had (aangezien meet mensen dat meldden hier). Had ze dus gesmst met de vraag wat er mankeerde aan de auto en kreeg het volgende terug:

"Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak en nogmaals excuses voor het ongemak. Bij Tesla staat uw veiligheid voorop. Het feit dat we een extra inspectie doen wil niet gelijk zeggen dat er problemen met uw voertuig zijn. Dit is puur uit voorzorg. Uw Tesla Delivery Team"

Ergo: ze hebben de logistiek niet onder controle (imho)
Lijkt me ook sterk dat ze gaan melden dat er een probleem met je auto is, "sorry maar de remmen doen het niet we hopen dit over 5 dagen verholpen te hebben...", als ze lekker vaag blijven is het voor alle antwoorden toe te passen en zijn ze mooi ingedekt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-09 20:26
hulseman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:57:
Links of rechtsom, de RDW gaat de laatste anderhalve week van december weinig tot niets meer doen volgens mij..
RDW werkt gewoon door en het meeste gaat via geautomatiseerde systemen.

Ik deel jouw mening wel dat Tesla nog heel veel moet doen. Maar aan de andere kant, waarom halen ze nog steeds die leverings-'garantie' niet van de site af? Ik blijf goede hoop houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-08 11:36
claudior schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:06:
[...]

RDW werkt gewoon door en het meeste gaat via geautomatiseerde systemen.

Ik deel jouw mening wel dat Tesla nog heel veel moet doen. Maar aan de andere kant, waarom halen ze nog steeds die leverings-'garantie' niet van de site af? Ik blijf goede hoop houden :)
Wat ook vreemd is dat 14 oktober tot een soort heilige datum is verheven, terwijl volgens de site nog steeds alle P en LR modellen dit jaar geleverd zullen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eikrur
  • Laatst online: 26-09 10:38
hulseman schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:57:
Even doemdenken hoor...

Ik vrees, dat ze het gewoon niet gaan redden. Ben altijd vrij optimistisch geweest, maar daarvoor hadden ze wel moeten knallen in november. Het gaat ook niet alleen om de snelheid van het lossen van de auto's van de schepen (dat geloof ik nog wel), maar ook het hele gereutel er omheen. Links of rechtsom, de RDW gaat de laatste anderhalve week van december weinig tot niets meer doen volgens mij..

Dat er voldoende auto's alle lopende bestellingen zijn geloof ik wel..

Ik hoop dat ze een oplossing hebben om de auto's allemaal te registeren voor 1 januari 2020 om 00:00, ook als ze nog onderweg zijn op de schepen, anders kan het nog wel eens een fiasco worden..

Ach, ik tast nog steeds in het duister, niemand weet het en kan mij informeren... alleen en RN gekregen.
Ook hier geldt weer, er wordt veel geroepen maar niets gezegd want we hebben met zijn allen geen idee, ook in deze post, geen enkele factbase opmerking, btw, de RDW is gewoon geopend rondom de feestdagen en er wordt ook gewoon gewerkt, voor wat het waard is in deze 734 pagaina's durende discussie (die overigens verder zeer vermakelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
aqui schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:36:
[...]

Das wederzijds ;) Nice, geniet ervan!
Dank je... heb er lang genoeg over gedacht!
Dat we allemaal snel onze electro-gebakjes mogen ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_ridder
  • Laatst online: 21-10-2021
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:10:
[...]

Wat ook vreemd is dat 14 oktober tot een soort heilige datum is verheven, terwijl volgens de site nog steeds alle P en LR modellen dit jaar geleverd zullen worden.
Voor SR+ is 14 oktober heilig.

SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:10:
[...]

Ik wacht al meer dan ander halve maand op een performance VIN. Ik hoop dat ze een hele boot vol P's leveren soon.. het wachten is niet te houden man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
b_ridder schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:11:
[...]

Voor SR+ is 14 oktober heilig.
Ik heb een LR en kreeg gsteren dit terug:

Beste XXXXXXX,

uw bestelling is bij ons op 9/10 ontvangen en verwerkt. Er is geen restrictie te zien op uw bestelling. De bestelling loopt zoals het hoort. Auto's worden aan bestellingen gematched door onze computer. Uiteraard proberen wij zsm een auto te matchen aan uw bestelling, echter is er nu nog geen auto welke aan uw configuratie voldoet te matchen.

Uw bestelling is optijd ontvangen en wij gaan er alles aan doen om uw auto dit jaar te leveren. Mochten wij, om welke reden dan ook, uw configuratie niet kunnen leveren, dan gaan we met u contact opnemen om te zien wat we u kunnen aanbieden (denk aan kleur/interieur/velgen etc).

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Your Tesla Delivery Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aqui
  • Laatst online: 23-11-2023
carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:39:
Als er zo weinig zijn, waarom ben ik dan van de 12e naar de 20ste gezet, wegens logistieke problemen...
Misschien stonden die van jou en mij (en nog een paar anderen) op de planning om als eerste van het schip te worden gereden, maar zijn ze er door een of andere reden als laatste vanaf gereden. Zodat er heel wat rijtjes met M3s voor werden gezet die nu eerst weg moeten voor ze weer bij die van ons kunnen...
Of ze zijn per ongeluk in Zeebrugge gelost terwijl Amsterdam de bedoeling was. Lijkt me minder waarschijnlijk, maar bij Tesla geven ze blijkbaar ook aan dat er nu nog steeds auto's van Zeebrugge naar Amsterdam worden gereden.
Ik geloof iig wel dat het bij ons een logistiek dingetje was en geen defect aan de auto's, zoals bij de 12V serie.

SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_ridder
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:12:
[...]

Beste XXXXXXX,

uw bestelling is bij ons op 9/10 ontvangen en verwerkt. Er is geen restrictie te zien op uw bestelling. De bestelling loopt zoals het hoort. Auto's worden aan bestellingen gematched door onze computer. Uiteraard proberen wij zsm een auto te matchen aan uw bestelling, echter is er nu nog geen auto welke aan uw configuratie voldoet te matchen.

Uw bestelling is optijd ontvangen en wij gaan er alles aan doen om uw auto dit jaar te leveren. Mochten wij, om welke reden dan ook, uw configuratie niet kunnen leveren, dan gaan we met u contact opnemen om te zien wat we u kunnen aanbieden (denk aan kleur/interieur/velgen etc).

Your Tesla Delivery Team
Mooi toch? :)

SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11
Ik kreeg daarstraks telefoon uit 020, ik dacht shit, weer verzet. Maar het was LeasePlan (althans, auto reset?) met de vraag of ik van de datum afwist (de 20ste) en of ik een lease auto heb die ingeruild moet worden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSelfishGene
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb 11-11 een zwarte LR besteld via LM. Tot vandaag niets gehoord (geen account of RN oid). Nu zowel LM als Tesla gebeld. Kreeg uiteindelijk een RN van LM (ze zeiden dat ze die deze week hadden ontvangen). Tesla kon de RN vinden in het systeem, gegevens kloppen maar nog geen VIN. Tesla medewerker was overigens Engelstalig. Op de vraag of levering gegarandeerd is voor 2019 zei hij dat ze voorzichtig zijn om dat te zeggen (hmz) maar dat het een veelvoorkomende combi is, zou waarschijnlijk goed moeten komen. Over het account. LM moet deze vanuit een centraal account over zetten naar berijder, tot die tijd krijg ik dus geen toegang tot status in de portal. Afwachten maar....
NB Tesla gaf aan dat er duizenden Model 3's onderweg zijn en dat zij er ook groot belang bij hebben alles op tijd te leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door TheSelfishGene op 15-11-2019 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eikrur
[...]

Beste XXXXXXX,

Your Tesla Delivery Team
Kijk daar hebben we wat aan, en dan gaan we 738 pagina terug, daar staat te lezen, Tesla produceert in batches en koppelt daarna een van de geproduceerde auto's aan jouw bestelling. Als die bestelling dus voor de 14e is gedaan komt er vanzelf een auto van een boot gerold waar ze jouw bestelling aan kunnen koppelen (VIN), tot die tijd wachten (en zeker lekker blijven speculeren hier om de tijd te doden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:02
eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:17:
[...]

Kijk daar hebben we wat aan, en dan gaan we 738 pagina terug, daar staat te lezen, Tesla produceert in batches en koppelt daarna een van de geproduceerde auto's aan jouw bestelling. Als die bestelling dus voor de 14e is gedaan komt er vanzelf een auto van een boot gerold waar ze jouw bestelling aan kunnen koppelen (VIN), tot die tijd wachten (en zeker lekker blijven speculeren hier om de tijd te doden :) )
Eigenlijk lees ik hier:

Als we jou configuratie niet kunnen matchen in 2019, gaan we kijken of er een andere configuratie is die we jou in 2019 kunnen aanbieden. Dus een andere kleur oid.

Wat op zich past bij de manier waarop ze produceren. Je zou kunnen verwachten dat er wellicht een paar mensen zijn die naast de boot vissen (haha), maar dan nog wel voorzien kunnen worden met een andere configuratie van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Nou, na 12 dagen reactie op mijn mail.

Spijtig om te horen dat de levering van u auto vertraagd is.
Door het grote aantal leveringen kan het helaas voorkomen dat wij soms genoodzaakt zijn een levering uit te stellen.
Dit kan verschillende redenen hebben, maar ook wij vinden het nooit prettig een levering uit te moeten stellen
Ik kan u verzekeren dat wij er alles aan doen om uw auto zo snel mogelijk uit te kunnen leveren.
Echter is de indicatie die wij nu moeten geven 20/11.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Kind Regards

INDICATIE!!!!!! :( :9

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Het is ook zo dat veel, zeker de grotere LM's, ook veel auto's besteld hebben zonder dat daar een opdracht voor was omdat ze weten dat deze toch wel afgenomen word. Mijn baas bijvoorbeeld zei al:"Al bieden ze een pimpelpaarse aan dan neem ik hem en wrappen we hem wel zwart."
Dus ja dat kan ook nog.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 11:19
carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:27:
Nou, na 12 dagen reactie op mijn mail.

Spijtig om te horen dat de levering van u auto vertraagd is.
Door het grote aantal leveringen kan het helaas voorkomen dat wij soms genoodzaakt zijn een levering uit te stellen.
Dit kan verschillende redenen hebben, maar ook wij vinden het nooit prettig een levering uit te moeten stellen
Ik kan u verzekeren dat wij er alles aan doen om uw auto zo snel mogelijk uit te kunnen leveren.
Echter is de indicatie die wij nu moeten geven 20/11.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Kind Regards

INDICATIE!!!!!! :( :9
Ik snap dat wel. Ze hebben geen zin in claims omdat een medewerker iets wil garanderen voor een ongeduldige klant.

Wat maken die paar dagen nou uit man, je krijgt hem ruim voor 1 januari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 10:05
GN ligt aan de kade om zo de laatste sluis in te varen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:29:
[...]

Ik snap dat wel. Ze hebben geen zin in claims omdat een medewerker iets wil garanderen voor een ongeduldige klant.

Ik snap dat je bij autisme en dergelijke geen sarcasme en emoticons snapt, maar op een forum is dat wel handig.

:9 -> als iemand dat typt, heeft dat een betekenis.
Niet iedereen hier is man, niet iedereen hier is ongeduldig omdat ze iets posten.
Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:55:
[...]

Gefeliciteerd! Had je online al creditcard gegevens achtergelaten bij Tesla of heb je gewoon kunnen laden en kan je dat later regelen?
Eerste dag is gratis volgens alle berichten die ik lees, maar ik had wel een betalingsmethode gekoppeld. We zullen zien of het in rekening wordt gebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aqui
Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:29:
[...]

Zeker, maar ik herken Carpebios z'n ongeduld wel. Net als velen hier ben ik best ongeduldig om de M3 geleverd te krijgen. Dan is het niet tof als de afgesproken levering wordt verplaatst en de volgende afspraak vervolgens een indicatie wordt genoemd.

SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco2152
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Novadecasa schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:03:
[...]

Congrats!
Mooie km’s gewenst.

Heeft de overbuurman ook een M3? 8)7
Klopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Nee, dat is het in de kern niet eens, ik deel wat ter informatie en je bent meteen ongeduldig en je moet normaal doen en blablablabla, wie denkt die dat hij is, laat mensen lekker en zekers als ze andere informatie erover willen geven.j

En ik krijg hem ruim voor 01-01-2020 omdat ik hem ook ruim voor 01-01-2020 heb besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door carpebios op 15-11-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
aqui schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:35:
[...]

Zeker, maar ik herken Carpebios z'n ongeduld wel. Net als velen hier ben ik best ongeduldig om de M3 geleverd te krijgen. Dan is het niet tof als de afgesproken levering wordt verplaatst en de volgende afspraak vervolgens een indicatie wordt genoemd.
Blijkbaar was het een geintje en heb ik autisme. Maar goed, on topic:

We hebben nu 3 schepen die door Panama heen zijn (of nu gaan(GN)) het wordt wel weer eens tijd voor wat VINnetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:59:
Vertrek zo richting A'dam om mijn Model 3 SR+ pw, black, aero's, trekhaak op te halen... Nog meerdere Tweakers die vandaag toch nog hun aflevering hebben staan?
Das mijn auto ! Ik pm je mijn adres even oke !?

;w

Nou ja, ik mag de 28 ste....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
:+ Wat doet iedereen hier ongeduldig over VINnetjes!

Iemand deze al gepost? Blijkbaar 400 leveringen verwacht vandaag:
Expected deliveries today 400+ @mortenlund89 #tesla #tsla #model3 https://twitter.com/sjoer...95301981994311680/video/1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:36:
[...]

Blijkbaar was het een geintje en heb ik autisme. Maar goed, on topic:

We hebben nu 3 schepen die door Panama heen zijn (of nu gaan(GN)) het wordt wel weer eens tijd voor wat VINnetjes!
JA GEEEEF MIJ EEN F*&^%$#%%^& VIN O-)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
VIN,s worden pas uitgereikt aan de finisch, das dus in Zeebrugge of in Amsterdam, de GN ligt nu aan de kade lees ik een aantal posts terug, zal het nu wel langzaam weer VIN time gaan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boterham71
eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:40:
VIN,s worden pas uitgereikt aan de finisch, das dus in Zeebrugge of in Amsterdam, de GN ligt nu aan de kade lees ik een aantal posts terug, zal het nu wel langzaam weer VIN time gaan worden.
Hij ligt aan de kade voor de Gatun Locks. Midden in Panama kanaal dus.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat VINs worden uitgedeeld terwijl de schepen er nog niet zijn. Er zijn namelijk al meerdere keren VINs uitgedeeld terwijl er nog lang geen schip in zicht was in Zeebrugge. Ik denk dat de VIN-koppeling met je account (zichtbaar op de front-end) wel pas gebeurt als het in ZEE is.

Maar blijkbaar niet net na het Panamakanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/67N28ni.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 08:00
Krijg je een bevestiging op je "JA" SMS ?

Ik zie de afspraak wel in mijn account (28-11, counting days...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 11:59
carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:39:
:+ Wat doet iedereen hier ongeduldig over VINnetjes!

Iemand deze al gepost? Blijkbaar 400 leveringen verwacht vandaag:
Expected deliveries today 400+ @mortenlund89 #tesla #tsla #model3 https://twitter.com/sjoer...95301981994311680/video/1
Precies zie daar ook het verschil tussen leveringen en auto's op kenteken gezet. Ik denk dat het vandaag wel een behoorlijk drukke dag daar is, als je ook kijkt naar die rij op de foto onder het filmpje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
jjonkie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:44:
Krijg je een bevestiging op je "JA" SMS ?

Ik zie de afspraak wel in mijn account (28-11, counting days...)
Neen, vaak niet, althans ik heb nog niemand gehoord in die 300 pagina's die zei ik heb een reactie.
Voor de zekerheid kan je wel even bellen, want soms komt die JA dus niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:44:
[...]

Neen, vaak niet, althans ik heb nog niemand gehoord in die 300 pagina's die zei ik heb een reactie.
Voor de zekerheid kan je wel even bellen, want soms komt die JA dus niet aan.
Of probeer eens YES :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikrur
Dat kunnen ook wel VINs zijn geweest van auto's die hier al op de kade stonden, een aantal bladzijden terug stond dat een \tesla medewerker (voor wat het waard is) had aangegeven dat VINs pas worden gekoppeld als de wagen in Nederland is. Gezien de werkwijze van Tesla (lukraak produceren en er dan een order bijzoeken) lijkt mij dat ook het meest handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqui
Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:41:
[...]

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat VINs worden uitgedeeld terwijl de schepen er nog niet zijn. Er zijn namelijk al meerdere keren VINs uitgedeeld terwijl er nog lang geen schip in zicht was in Zeebrugge. Ik denk dat de VIN-koppeling met je account (zichtbaar op de front-end) wel pas gebeurt als het in ZEE is.

Eens. Ik heb al best lang een VIN in de source. Toen de leverafspraak werd bevestigd, verscheen de VIN ook op de account pagina. Toen de afspraak werd verzet verdween-ie weer van de pagina (nog wel in de source). Sinds de bevestiging van de nieuwe afspraak zie ik hem weer op de pagina. Nu maar hopen dat-ie blijft staan... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:46:
Dat kunnen ook wel VINs zijn geweest van auto's die hier al op de kade stonden, een aantal bladzijden terug stond dat een \tesla medewerker (voor wat het waard is) had aangegeven dat VINs pas worden gekoppeld als de wagen in Nederland is. Gezien de werkwijze van Tesla (lukraak produceren en er dan een order bijzoeken) lijkt mij dat ook het meest handig
Ik zit al even op het forum en tot nu toe lijkt de 'zachte' koppeling (broncode VIN) binnen een paar dagen na het panama kanaal plaats te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eikrur
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:47:
[...]

Ik zit al even op het forum en tot nu toe lijkt de 'zachte' koppeling (broncode VIN) binnen een paar dagen na het panama kanaal plaats te vinden.
je zegt het goed "lijkt", maar als er op dat moment ook ca 2000 auto's op de kade stonden kan het ook een koppeling met 1 van die auto's zijn geweest, ik val in herhaling maar niemand weet hier iets (heerlijk tijdverdrijf)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvdL75
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-12-2022
Het mooie van dit forum is ook dat ik me in het kader van de levering (on topic dus) ineens ook ben gaan verdiepen in vaarroutes, de werking en historie van het Panama Kanaal etc. Dus het is een verrijking mensen. Dank daarvoor! 8)7

SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.RMM
eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:49:
[...]

je zegt het goed "lijkt", maar als er op dat moment ook ca 2000 auto's op de kade stonden kan het ook een koppeling met 1 van die auto's zijn geweest, ik val in herhaling maar niemand weet hier iets (heerlijk tijdverdrijf)
Dat kan, maar dit is iig mijn theorie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:41:
[...]

True, ik hoop daar vandaag ook nog steeds op. Alleen het kan ook zijn dat ze het VIN koppel proces wat aangepast hebben toen er heel wat mensen ongeduldig werden na de 1-nov/8-nov koppel acties en dat toen de JA te maken had met vertragingen en uitstel van uitleveringen (er van uit gaande dat die VINS van de JA komen). En dat er nu straks alleen VINS gekoppeld worden wanneer de boot daadwerkelijk bijna aan de kade staat. Bij de GC door Panama was er ook geen grote VIN koppelactie... Let's hope not...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.RMM
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:50:
[...]

True, ik hoop daar vandaag ook nog steeds op. Alleen het kan ook zijn dat ze het VIN koppel proces wat aangepast hebben toen er heel wat mensen ongeduldig werden na de 1-nov/8-nov koppel acties en dat toen de JA te maken had met vertragingen en uitstel van uitleveringen (er van uit gaande dat die VINS van de JA komen). En dat er nu straks alleen VINS gekoppeld worden wanneer de boot daadwerkelijk bijna aan de kade staat. Bij de GC door Panama was er ook geen grote VIN koppelactie... Let's hope not...
Daar heb ik ook een theorie voor. Heel veel VINs zijn gekoppeld aan de grote bulk bestellingen van de LM en zijn dus weldegelijk van de GC. Die hebben deze ook begin oktober ingeschoten. Het moment, tot wanneer momenteel de meeste VINs zijn uitgegeven.

1 boot lijkt tot zo'n 2x een VIN koppeling te doen.

Maar als ik het fout heb ik en ik nog kans maak op een auto van de GC of zelfs de JA ipv de GN, graag hoor. Zolang het maar niet de GS word.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.RMM op 15-11-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:52:
[...]

Daar heb ik ook een theorie voor. Heel veel VINs zijn gekoppeld aan de grote bulk bestellingen van de LM. Die hebben deze ook begin oktober ingeschoten. Het moment tot wanneer momenteel de meeste VINs zijn utigegeven.
Oh ja daar zit inderdaad ook een vorm van waarheid in. Ik las dat ook vanochtend. Die LM's moet dan btw wel ineens heel veel studenten optrommelen om hun auto's te gaan halen.

En dan is er ook nog de 8/9 dagen vertrokken uit SF theorie dat valt tot nu toe ook altijd samen met een boot langs Panama en de vrijdag/zaterdag...

Anyway we zullen zien of er weer iets gekoppeld worden en ook dan hebben we de VIN koppeltheorie nog niet gekraakt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.RMM
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:59:
[...]

Oh ja daar zit inderdaad ook een vorm van waarheid in. Ik las dat ook vanochtend. Die LM's moet dan btw wel ineens heel veel studenten optrommelen om hun auto's te gaan halen.

En dan is er ook nog de 8/9 dagen vertrokken uit SF theorie dat valt tot nu toe ook altijd samen met een boot langs Panama en de vrijdag/zaterdag...

Anyway we zullen zien of er weer iets gekoppeld worden en ook dan hebben we de VIN koppeltheorie nog niet gekraakt :P
Volgens mijn huidige theorieen worden er vanavond/morgen weer VINs gekoppeld, nu van de GN. 8) B) :S /3 :9B

LM stuurt wellicht trailers ipv studenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.RMM op 15-11-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beste XXXXXXX,

Your Tesla Delivery Team
Zou ik ook prima vinden, keuze is gemaakt obv kosten dus alles wat buiten de standaard configuratie valt is meegenomen. Voorwaarde is wel dat het onderaan de streep wel hetzelfde uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist contact gehad via de chat: verwachte leverdatum 25-11-19. kenteken reeds bekend G-XXX-RN

hopen dat die 25e redelijk in de buurt zit van de daawerkelijke leveerdaum, zit me inmiddels wel op te vreten:)

M3 SR+ white/black 19'

besteld via LM 15/8
restrictie tot 1/11
VIN 8/11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/huZI0Hh.jpg

Daar issie weer :)

[ Voor 36% gewijzigd door pirke op 15-11-2019 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Een boot door een sluis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Jij gaat door voor de keuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen met een restrictie in december? ik heb een restrictie tot 1 December en nog geen vin? Zie in de excelsheet dat de boten eind November aankomen, maar als mijn RN en VIN koppeling pas plaats vindt vanaf 1 dec ivm restrictie dan mag ik flink duimen dat de auto nog op naam staat voor 1 jan 2020. Iemand ervaring met een restrictie en vin? Mijn auto is wel keurig voor 14 oktober besteld door LM. zenuwslopend dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d.forma
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb dezelfde kenteken reeks gekregen. Van tesla begreep ik dat hij dit weekend in amsterdam word afgeleverd via een vrachtwagen en volgende week nog niet uitgeleverd gaat worden door een ruimte tekort, ze hadden 1 extra boot niet verwacht...

Precieze leverdatum kon hij niet geven.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:12:
zojuist contact gehad via de chat: verwachte leverdatum 25-11-19. kenteken reeds bekend G-XXX-RN

hopen dat die 25e redelijk in de buurt zit van de daawerkelijke leveerdaum, zit me inmiddels wel op te vreten:)

M3 SR+ white/black 19'

besteld via LM 15/8
restrictie tot 1/11
VIN 8/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
d.forma schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:17:
Ik heb dezelfde kenteken reeks gekregen. Van tesla begreep ik dat hij dit weekend in amsterdam word afgeleverd via een vrachtwagen en volgende week nog niet uitgeleverd gaat worden door een ruimte tekort, ze hadden 1 extra boot niet verwacht...

Precieze leverdatum kon hij niet geven.

[...]
Maar ik dacht dat ze juist nog veel ruimte hebben om auto's te stallen, dan zou je verwachten dat ze toch ook een deel in Tilburg uitdelen als er zogenaamd tekort aan ruimte is. Die trailer zal toch ook ergens moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• claudior
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:16:
Zijn er nog meer mensen met een restrictie in december? ik heb een restrictie tot 1 December en nog geen vin? Zie in de excelsheet dat de boten eind November aankomen, maar als mijn RN en VIN koppeling pas plaats vindt vanaf 1 dec ivm restrictie dan mag ik flink duimen dat de auto nog op naam staat voor 1 jan 2020. Iemand ervaring met een restrictie en vin? Mijn auto is wel keurig voor 14 oktober besteld door LM. zenuwslopend dit!
Tot twee weken voor die restrictie gaan ze niets doen. Vanaf twee weken voor restrictie gaan ze proberen te koppelen aan een VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photovoltaic
carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:18:
[...]

Maar ik dacht dat ze juist nog veel ruimte hebben om auto's te stallen, dan zou je verwachten dat ze toch ook een deel in Tilburg uitdelen als er zogenaamd tekort aan ruimte is. Die trailer zal toch ook ergens moeten staan.
Wat er in ieder geval bekend is dat ze tussen 21-26 geen auto's gaan leveren op Koopman en gaan verhuizen naar de andere plek. Ik neem dan dan dat ze nog voor de 21ste te druk nog zijn met de auto's die ze nog hebben staan of dat ze nog wel wat auto's van de JA gaan leveren.

Maar inderdaad gek dat ze dan niet gaan uitwijken naar Tilburg.

[ Voor 0% gewijzigd door photovoltaic op 15-11-2019 15:25 . Reden: edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:23:
[...]

Wat er in ieder geval bekend is dat ze tussen 21-26 geen auto's gaan leveren op Koopman en gaan verhuizen naar de andere plek. Ik neem dan dan dat ze nog voor de 21ste te druk nog zijn met de auto's die ze nog hebben staan of dat ze nog wel wat auto's van de JA gaan leveren.

Hebben ze daar een haven waar ze 20k auto's kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reggydub76
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:38
photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:23:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:12:

M3 SR+ white/black 19'

besteld via LM 15/8
restrictie tot 1/11
VIN 8/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
Verwijder die restrictie. Voor Tesla geldt de moment dat ze 100% kunnen zoeken voor je auto te matchen. Dus jij zou geluk moeten hebben dat je auto op de laatste boot naar Europa staat.

Wat dacht je? Ik bestel voor 14 oktober en met bijvoorbeeld een restrictie van 28 december komt alles nog in orde? Dat is gewoon spelen met de verhoogde bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan de restrictie niet verwijderen, dus ik moet gewoon afwachten. hopelijk heb ik mazzel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Nu werd ik weer gebeld door Tesla, hij had intern een berichtje gestuurd en ze waren as we speak mijn tesla aan het controleren, echter de 16e (morgen dus) ging niet meer lukken. Ik zei, huh maar ik heb de 20ste een afspraak, o dan is het in orde! Oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:30:
ik kan de restrictie niet verwijderen, dus ik moet gewoon afwachten. hopelijk heb ik mazzel.
Hopelijk ben je dan ook blij met je Tesla bij 8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 24-09 13:05
Hoe zit het eigenlijk met Zeebrugge en Amsterdam? Ik lees (en zie in de Google Sheet) dat ze naar Zeebrugge gaan, maar de auto's moeten voor het grootste gedeelte naar Nederland, Amsterdam/Koopman terminal in Nederland.. Gaat de boot eerst naar Zeebrugge en daarna door naar Amsterdam ?
Of gaan de auto's op trucks naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Jij niet, je leasemaatschappij wel. Die snapt misschien niet wat dat voor effect heeft en laat het daarom lekker zo staan #inserteigenprocedures. Even contact opnemen met de leasemaatschappij en die datum laten aanpassen/verwijderen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:34:
[...]

Jij niet, je leasemaatschappij wel. Die snapt misschien niet wat dat voor effect heeft en laat het daarom lekker zo staan #inserteigenprocedures. Even contact opnemen met de leasemaatschappij en die datum laten aanpassen/verwijderen.
Ik denk dat het niet echt nut meer heeft om een restrictie te verwijderen. 2 weken voor de restrictie gaan ze kijken of ze kunnen koppelen en als je de restrictie er nu af haalt gaan ze vanaf nu kijken of ze kunnen koppelen. Echter is twee weken voor 1 december aankomende zondag dus om de restrictie te verwijderen voor de aankomende twee dagen heeft niet veel nut meer lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
Rixard schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:34:
Hoe zit het eigenlijk met Zeebrugge en Amsterdam? Ik lees (en zie in de Google Sheet) dat ze naar Zeebrugge gaan, maar de auto's moeten voor het grootste gedeelte naar Nederland, Amsterdam/Koopman terminal in Nederland.. Gaat de boot eerst naar Zeebrugge en daarna door naar Amsterdam ?
tot op heden eerstnaar ZEE dan naar AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat het niet echt nut meer heeft om een restrictie te verwijderen. 2 weken voor de restrictie gaan ze kijken of ze kunnen koppelen en als je de restrictie er nu af haalt gaan ze vanaf nu kijken of ze kunnen koppelen. Echter is twee weken voor 1 december aankomende zondag dus om de restrictie te verwijderen voor de aankomende twee dagen heeft niet veel nut meer lijkt mij.
Ze zeggen wel dat ze 2 weken op voorhand gaan kijken, maar volgens mij heeft hier niemand ooit een VIN gekregen voor zijn restrictie datum. Hoe kan dat als ze al 2 weken ervoor je proberen te matchen?
Of weet jij na al die honderden pagina's hier hoe Tesla exact werkt?
Verwijderen geeft je het meeste kans op 2019. Als het een SR+ is, hang je er sowieso aan voor 2020.

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 15-11-2019 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet in overleg met werkgever en/of LM? Zou het er persoonlijk niet op gokken dat er nog wat overblijft wat ze kunnen matchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nonode
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-07-2021
Kenteken was bekend, ik krijg G-xxx-RR reeks kennelijk.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Rixard schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:34:
Tesla heeft een contract met Zeebrugge, dus zal zo'n extra stop in Amsterdam e.d. alleen plaatsvinden als er dermate veel specifieke lading is dat het nog economisch zin heeft om door te varen. Men betaalt daar waarschijnlijk de volle mep voor alle diensten terwijl men in Zeebrugge natuurlijk een afgesproken tarief heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
bottom line schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:45:
[...]

Ze zeggen wel dat ze 2 weken op voorhand gaan kijken, maar volgens mij heeft hier niemand ooit een VIN gekregen voor zijn restrictie datum. Hoe kan dat als ze al 2 weken ervoor je proberen te matchen?
Verwijderen geeft je het meeste kans op 2019. Als het een SR+ is, hang je er sowieso aan voor 2020.
Sowieso? En jij weet dus wel hoe het werkt?

Zit hem niet zo op te fokken, tesla heeft 'garantie' gegeven voor bestellingen van voor 14 oktober, ze zeggen niets over restrictiedatum. Hoe het echt gaat lopen weten we inderdaad niet, maar ik denk dat hij net zo veilig zit als iedereen die op tijd een bestelling heeft staan en maandag nog geen VIN heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
VIN-Vrijdag gaat hem denk ik niet worden vandaag..

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:48:
[...]
Tesla heeft een contract met Zeebrugge, dus zal zo'n extra stop in Amsterdam e.d. alleen plaatsvinden als er dermate veel specifieke lading is dat het nog economisch zin heeft om door te varen. Men betaalt daar waarschijnlijk de volle mep voor alle diensten terwijl men in Zeebrugge natuurlijk een afgesproken tarief heeft.
Mooie quote in dat bericht
‘Musk is onvoorspelbaar’, was gisteren te horen in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde vraag, maar wat is een restrictie? Ik zelf kan deze nergens vinden. Zakelijk m3 aangeschaft op 14 oktober. Wel een RN nummer maar nog geen VIN

SR+ Rood/Zwart verwachte levertijd voor de kerst.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomas_
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:51:
Misschien een vreemde vraag, maar wat is een restrictie? Ik zelf kan deze nergens vinden. Zakelijk m3 aangeschaft op 14 oktober. Wel een RN nummer maar nog geen VIN

SR+ Rood/Zwart verwachte levertijd voor de kerst.nl
Het grote Tesla Levering topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:04
RvdL75 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:50:
Het mooie van dit forum is ook dat ik me in het kader van de levering (on topic dus) ineens ook ben gaan verdiepen in vaarroutes, de werking en historie van het Panama Kanaal etc. Dus het is een verrijking mensen. Dank daarvoor! 8)7
Ik was daar drie weken geleden met mijn rugzakje, jammer dat ik toen nog niet van het bestaan van dit topic wist. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

claudior schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:49:
[...]

Zit hem niet zo op te fokken, tesla heeft 'garantie' gegeven voor bestellingen van voor 14 oktober, ze zeggen niets over restrictiedatum. Hoe het echt gaat lopen weten we inderdaad niet, maar ik denk dat hij net zo veilig zit als iedereen die op tijd een bestelling heeft staan en maandag nog geen VIN heeft.
'Garantie' mooi woord maar als Tesla de bestellingen twee weken laat liggen en pas op de 16e invoert is het ineens geen levergarantie meer. En om er maar blind op te vertrouwen dat het goed komt? Tesla enterprise heeft ook al een week niet gereageerd op de mail van LM dus de communicatie is aan alle kanten ruk, en er worden meerdere verschillende verhalen verteld. Dus alles wat ook maar twijfelachtig is zoals restricties zal echt niet meehelpen aangezien het zonder al lastig genoeg is, misschien niks aan het handje maar persoonlijk zou ik liever minder risico willen lopen.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Net LM gesproken, officieel loopt mijn leasecontract nog tot eind dec. dus leveringsdatum is al naar voren gehaald. Ze gaan restrictie helaas niet verwijderen, maar LM gaf aan dat tesla er alles aan doet om in 2019 te leveren. afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Tesla geeft garanties voor iedereen die voor 14 oktober bestelt ja. Maar dit zijn gewone bestellingen, waaraan waarschijnlijk geen enkel voorwaarden aan vast hangen. Bestellingen via de website, waardoor je onmiddelijk een RN nummer krijgt en je bestelling gekoppelt is aan je account. Gelukkig volgt elke leasemaatschappij het traject dat Tesla voor ogen heeft he.

Dus jij gelooft dat een restrictie van 28 december perfect zou kunnen lukken? :F
Of een restrictie van 5 januari, besteld voor 14 oktober geeft je ook recht op een model geregistreerd in 2019? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:45:
[...]

Ik weet niet hoe ze werken maar ik zeg datgene wat Tesla zelf verteld in de mailtjes. In elke mail staat namelijk dat ze twee weken voor de restrictiedatum gaan kijken. Ik denk dat dit het enige feitje is over Tesla wat we zeker weten. Dus geen idee wat ik met jou opmerking moet over al deze honderd pagina's hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:56:
[...]

Ik weet niet hoe ze werken maar ik zeg datgene wat Tesla zelf verteld in de mailtjes. In elke mail staat namelijk dat ze twee weken voor de restrictiedatum gaan kijken. Ik denk dat dit het enige feitje is over Tesla wat we zeker weten. Dus geen idee wat ik met jou opmerking moet over al deze honderd pagina's hier?
We weten niks zeker en Tesla kan zoveel vertellen en gaan kijken is een heel ruim begrip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdink
  • Laatst online: 02-06-2023
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:48:
[...]
Tesla heeft ook een contract met Koopman Terminal. Ze betalen daar liggeld voor de boot en ze hebben ruim 20.000 plaatsen gereserveerd/betaald. Ook heeft Tesla de autowasserette in de Koopman terminal in gebruik.
Er wordt uitgeweken naar Amsterdam omdat Zeebrugge de logistiek niet aan kan, er komt teveel binnen.

LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net email van LeasePlan gekregen:
LeasePlan heeft iets extra’s voor u. LeasePlan bezorgt uw Tesla op een locatie van úw keuze. Hierdoor hoeft u niet naar Amsterdam te reizen en bespaart u tijd.

Tesla laat u weten wanneer de auto afgeleverd kan worden. Daarna plannen we met u een afspraak in voor een bezorglocatie. Bekijk de website voor alle details.
Lees meer over de aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Zojuist een mail van Leaseplan met onderwerp

"Spannend! Uw Tesla is onderweg"

gekregen. Ze gaan hem bezorgen, wat ik helemaal prima vind, scheelt een hoop gedoe!

Er staat ook:

Tesla heeft aangegeven uw voertuig in 2019 af te leveren. Een week voor aflevering neemt Tesla contact met u op om een afspraak in te plannen.

Toch fijn om te lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeolas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 22:23
Dezelfde email net gehad van Leaseplan.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:03:
LeasePlan heeft iets extra’s voor u. LeasePlan bezorgt uw Tesla op een locatie van úw keuze. Hierdoor hoeft u niet naar Amsterdam te reizen en bespaart u tijd.

Tesla laat u weten wanneer de auto afgeleverd kan worden. Daarna plannen we met u een afspraak in voor een bezorglocatie. Bekijk de website voor alle details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Mdink schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:02:
[...]

Tesla heeft ook een contract met Koopman Terminal. Ze betalen daar liggeld voor de boot en ze hebben ruim 20.000 plaatsen gereserveerd/betaald. Ook heeft Tesla de autowasserette in de Koopman terminal in gebruik.
Er wordt uitgeweken naar Amsterdam omdat Zeebrugge de logistiek niet aan kan, er komt teveel binnen.
Zeebrugge is DE autoterminal van Europa ;) daar kunnen ze dat echt wel aan.
Het is gewoon 10x efficienter en goedkoper om door te varen naar Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Krijg net een mail van Leaseplan dat Tesla zegt dat m'n LR met trekhaak nog dit jaar geleverd wordt.
Heb nog geen VIN, wel een RN sinds 25 oktober.

Leaseplan komt de auto brengen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdink
  • Laatst online: 02-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:03:

Goeie service van Leaseplan !

LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claudior
bottom line schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:55:
[...]

Tesla geeft garanties voor iedereen die voor 14 oktober bestelt ja. Maar dit zijn gewone bestellingen, waaraan waarschijnlijk geen enkel voorwaarden aan vast hangen. Bestellingen via de website, waardoor je onmiddelijk een RN nummer krijgt en je bestelling gekoppelt is aan je account. Gelukkig volgt elke leasemaatschappij het traject dat Tesla voor ogen heeft he.

Dus jij gelooft dat een restrictie van 28 december perfect zou kunnen lukken? :F
Of een restrictie van 5 januari, besteld voor 14 oktober geeft je ook recht op een model geregistreerd in 2019? 8)7
Ik zou dat zeker heel heel spannend vinden en absoluut niet vertrouwen :) Maar 1 december vind ik minder spannend. Ik mensen krijgen wel mailing (oa. Bereid u voor op de levering van uw Model 3
) twee weken voordat de restrictie er af ging, dus het lijkt er wel op dat de processen werken zoals gecommuniceerd.

Anyway, het blijft speculeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Geen VIN bom, maar een Leaseplan bom vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Krijg net bericht van Leaseplan dat Tesla bevestigd heeft dat de auto nog dit jaar geleverd wordt (SR+, PW, Zwart, Aero, TH) en dat ze hem op locatie komen bezorgen.

Geen leverdatum (want geen VIN) maar ze hebben er blijkbaar nog vertrouwen in.

Edit: spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 15-11-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
Mdink schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:02:
[...]

Het is niet aan te bevelen een nieuwe auto door een wasserette te halen omdat de lak nog niet volledig uitgehard is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvdl1987
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik krijg zojuist een mail van Leaseplan met de titel: "Spannend! Uw Tesla is onderweg".

In de mail staat het RN-nummer en de tekst:
"Tesla heeft aangegeven uw voertuig in 2019 af te leveren. Een week voor aflevering neemt Tesla contact met u op om een afspraak in te plannen."

Verder volgen de autokenmerken etc. Daarna wordt aangegeven dat Leaseplan iets extra's heeft: aflevering van de auto op locatie naar keuze.

Nu heb ik in het forum gelezen over het laten ophalen van de auto door (student)chauffeurs, maar iemand ook ervaring met Leaseplan? Ik vind het een mooie service, maar zelf ophalen in Amsterdam is ook weer iets speciaals (Dan kan ik later zeggen: ik was daarbij! 8)7 )

LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat helaas geen Vin krijgen als je een restrictie hebt van 1 dec. Ze gaan pas vanaf 1 december een Vin voor je zoeken. Ik had een restrictie vanaf 1 nov. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snarf70
  • Laatst online: 08-09 08:50
Stel, je krijgt je auto pas op naam in 2020. In 2019 kost een EV van 60 mille 350 euro bruto per maand (0,04*50000 + 0,22*10000). In 2020 komt dat dan neer op 575 euro bruto per maand (0,08*45000 + 0,22*15000). Een verschil van 225 bruto, dus 100+ netto per maand, 3,50 euro per dag. Kopje koffie met wat lekkers erbij minder te spenderen. Begrijp me niet verkeerd, ik houd het liever ook in mijn zak, en ik kan niet in ieders wallet kijken, maar als ik het zo relativeer voor mezelf.....misschien maar wat minder druk maken 8)7

WAAR BLIJFT MIJN VIN!!! ;)

M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
Mdink schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:04:
[...]

Goeie service van Leaseplan !
Ik wil helemaal niet ook nog afhankelijk zijn van Leaseplan...kan er nog meer fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• photovoltaic
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:05:
[...]

Het is niet aan te bevelen een nieuwe auto door een wasserette te halen omdat de lak nog niet volledig uitgehard is |:(
Dat is met name voor een auto die net van de band af rolt. Ze staan al weken op een boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBreda
Wat ik alleen een beetje vreemd vind met al die M3's die onderweg zijn (ik zag ergens 4k staan).
Maar ik zie alleen maar 473 namen in de Excel staan en meerdere hebben hun auto al in ontvangst mogen nemen.
Zou maar 10% het lijstje ingevuld hebben?

M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
BigBreda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:09:
Wat ik alleen een beetje vreemd vind met al die M3's die onderweg zijn (ik zag ergens 4k staan).
Maar ik zie alleen maar 473 namen in de Excel staan en meerdere hebben hun auto al in ontvangst mogen nemen.
Zou maar 10% het lijstje ingevuld hebben?
Niet alle mensen op deze planeet komen op tweakers hè..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas_
Nette informatie van leaseplan overigens

https://www.leaseplan.com/nl-nl/aflevering-tesla/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.RMM
Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:06:
[...]

Ik wil helemaal niet ook nog afhankelijk zijn van Leaseplan...kan er nog meer fout gaan.
En heb zojuist ook dezelfde Leaseplan mail ontvangen. Ben benieuwd of de LM dit bol kan werken, ik verwacht er alleen extra vertraging door.
Pagina: 1 ... 185 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.