LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Blijkbaar vind jij het vreemd om een legitieme vraag te stellen aan degene die je een produkt verkoopt.TakeAway schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:17:
[...]
Ga je daar Tesla voor bellen? Sjees!
Als er een poepie scheef zit wie moet je dan bellen??![]()
vontrapp schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:19:
[...]
Blijkbaar vind jij het vreemd om een legitieme vraag te stellen aan degene die je een produkt verkoopt.
Guys, hou het gezellig en respectvol!!vontrapp schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:19:
[...]
Blijkbaar vind jij het vreemd om een legitieme vraag te stellen aan degene die je een produkt verkoopt.
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Wel als dit een vraag oproept met betrekking van een gekocht produkt van 70K wat nog moet worden afgeleverd.sknnr.nl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:20:
Hoe vaak heb je al naar een webwinkel gebeld om te vragen wat een nieuwe functie in je account precies doet of betekend? ik gok nog nooit..
[...]
Die supercharger is +- 5km rijden dus dat red je wel.Markboss schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:24:
[...]
11%, dat is niet veelgeen idee hoe ver Badhoevedorp vanaf daar is, maar zo te horen heb je het gewoon gehaald. Gefeliciteerd met de levering!
Mijn verwachte leverdatum is nu pas ergens 2e/3e week van december

1 november -> vin
4 november -> kenteken
4 november -> sms komt deze week met verwachte levering 14/11
11 november -> sms komt deze week
15 november -> sms komt ergens eerste week december
dusdat
Wordt dus nog later voor de mensen met vin van 8 novfloppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
Net even contact opgenomen met Tesla.
Mijn verwachte leverdatum is nu pas ergens 2e/3e week van december![]()
1 november -> vin
4 november -> kenteken
dusdat
Telsa SR+/Pearl White/Black/Aero | iPhone 7 | #TeamRed
Verwijderd
Dat is wel vervelend.. Hoop dat je geen vakanties hebt geboekt oid?floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
1 november -> vin
4 november -> kenteken
dusdat
Denk sowieso dat het gezellig druk gaat worden in december!
Klopt maar ik ben het er wel mee eens dat het helemaal doorslaat om voor iedere verandering op een internetsite te gaan bellen met als gevolg dat mensen die voor echt belangrijke zaken bellen lange tijd in de wacht staan.Als het dan al vragen oproept stuur dan een mail, met een beetje logisch nadenken kan je namelijk wel nagaan dat dit geen bloedspoed heeft lijkt mij, dit alles met alle respect overigens
Verwijderd
Vreemd, ik heb een vin van 08/11 en kreeg een paar dagen geleden te horen dat ie vanaf 22/11 'ready for delivery' is en dat ik enkele dagen later de auto zou kunnen ophalen.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:30:
En blijkbaar staat mijn auto dus ook niet op je JA want de medewerker gaf aan dat de boot pas begin december binnenkomt.
Of mensen zonder VIN...GrannySmith92 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:27:
[...]
Wordt dus nog later voor de mensen met vin van 8 nov
en wederom is de conclusie dat we met zijn allen na 733 pagina's "analyseren" geen "fucking clue" hebben over hoe het werkt bij TeslaVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:32:
[...]
Vreemd, ik heb een vin van 08/11 en kreeg een paar dagen geleden te horen dat ie vanaf 22/11 'ready for delivery' is en dat ik enkele dagen later de auto zou kunnen ophalen.
Zal ook wel een stukje verwachtingsmanagement zijn vanuit Tesla. Want dan zou ik een vin hebben gehad van de Neptune of de Sirius op 1 november.
hehe begint er wel op te lijken inderdaad.. communicatie vanuit Tesla is ook verre van consequent.. Had paar weken geleden mail gestuurd ivm winterbanden.. kreeg gister een reactie dat ze me niets konden vertellen en dat in tegenstelling tot eerdere aanames van ons hier, de VIN`s pas worden toegekend als de wagen in Europa is..eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:34:
[...]
en wederom is de conclusie dat we met zijn allen na 733 pagina's "analyseren" geen "fucking clue" hebben over hoe het werkt bij Tesla....... mooi man
RaRa Politie Pet, schiet mij maar lek..
Zit voor ons niets anders op dan gewoon wachten tot het fenomeen dat Tesla heet je vraagt om langs te komen voor een wagen
[ Voor 35% gewijzigd door sknnr.nl op 15-11-2019 10:38 ]
Bij dit soort berichten vanuit Tesla lijkt het dat eerder een indicatie is van aflevering dan wanneer de boot daadwerkelijk aankomt aan land.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:35:
[...]
Zal ook wel een stukje verwachtingsmanagement zijn vanuit Tesla. Want dan zou ik een vin hebben gehad van de Neptune of de Sirius op 1 november.
Maar volgens mij gaan er een hoop mensen buiten de boot vallen als er voor alle nieuwe VINs pas mid-december uitgeleverd gaan worden. Wat er qua planning nu sterk op begint te lijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.RMM op 15-11-2019 10:39 ]
Zoals ik.... En onze langstwachtende.... @ElonDusk
Maar met 4000 Model 3s per boot zijn er nu 16.000 onderweg
Van Fremont naar pier 80 is een klein stukje

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hier hetzelfde gehoordVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:32:
[...]
Vreemd, ik heb een vin van 08/11 en kreeg een paar dagen geleden te horen dat ie vanaf 22/11 'ready for delivery' is en dat ik enkele dagen later de auto zou kunnen ophalen.
Hoezo buiten de boot vallen? (goeie woordkeuze trouwens..Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:38:
[...]
Bij dit soort berichten vanuit Tesla lijkt het dat eerder een indicatie is van aflevering dan wanneer de boot daadwerkelijk aankomt aan land.
Maar volgens mij gaan er een hoop mensen buiten de boot vallen als er voor alle nieuwe VINs pas mid-december uitgeleverd gaan worden.

Het is gewoon een kwestie van wachten tot je een bericht krijgt tot afhalen, of verwacht je dat je geen auto geleverd gaat krijgen?
SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen
Ik denk dat hij bedoelt dat als ze 16000 auto’s willen gaan leveren in december ze dat wellicht niet gaan halen en dat er daardoor wat mensen de klos gaan zijn.RvdL75 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:40:
[...]
Hoezo buiten de boot vallen? (goeie woordkeuze trouwens..![]()
Het is gewoon een kwestie van wachten tot je een bericht krijgt tot afhalen, of verwacht je dat je geen auto geleverd gaat krijgen?
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Markboss schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat als ze 16000 auto’s willen gaan leveren in december ze dat wellicht niet gaan halen en dat er daardoor wat mensen de klos gaan zijn.
Dat is vanaf het begin niet anders geweest, disruptie brengt altijd mooi en verrassend nieuw gedrag in mensen naar boven, bijvoorbeeld dat ze gaan bellen over een verandering op een internetsite van de betreffende disruptorsknnr.nl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:38:
[...]
hehe begint er wel op te lijken inderdaad.. communicatie vanuit Tesla is ook verre van consequent.. Had paar weken geleden mail gestuurd ivm winterbanden.. kreeg gister een reactie dat ze me niets konden vertellen en dat in tegenstelling tot eerdere aanames van ons hier, de VIN`s pas worden toegekend als de wagen in Europa is..
RaRa Politie Pet, schiet mij maar lek..
Zit voor ons niets anders op dan gewoon wachten tot het fenomeen dat Tesla heet je vraagt om langs te komen voor een wagen
In welk opzicht dan de klos? Ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat de auto (in ieder geval fiscaal) op tijd is. Er zijn hier volgens mij maar weinig mensen die op tijd bestelden en concreet aangeven bericht gehad te hebben dat dit niet gaat lukken.Markboss schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat als ze 16000 auto’s willen gaan leveren in december ze dat wellicht niet gaan halen en dat er daardoor wat mensen de klos gaan zijn.
SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen
Inderdaad. Zeker de mensen met een RN na 14/10 ook al adverteert Tesla nu nog steeds met 4% voor alle LR en P modellen.Markboss schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:41:
[...]
Mijn gevoel zegt na al deze postings dat je een probleem hebt met een rode model 3, een wit interieur of een SR+ met trekhaak.RvdL75 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:44:
[...]
In welk opzicht dan de klos? Ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat de auto (in ieder geval fiscaal) op tijd is. Er zijn hier volgens mij maar weinig mensen die op tijd bestelden en concreet aangeven bericht gehad te hebben dat dit niet gaat lukken.
De rest zit wel safe denk ik. Denk ik want ik weet het ook niet zeker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Aii.. Ik zal wel in het zelfde schuitje (floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
1 november -> vin
4 november -> kenteken
dusdat

Ik heb overigens wel mijn kenteken al, jij?
Ik wil niet safe zitten, ik wil een VIN!!asing schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:47:
[...]
Mijn gevoel zegt na al deze postings dat je een probleem hebt met een rode model 3, een wit interieur of een SR+ met trekhaak.
De rest zit wel safe denk ik. Denk ik want ik weet het ook niet zeker.![]()
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Ja, ik heb G---PH. Kan mij niet voorstellen dat de auto pas net of nog niet langs panama is.Markovichi schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:47:
[...]
Aii.. Ik zal wel in het zelfde schuitje () zitten. Ook vanaf 1 nov een VIN. Model 3 van mijn collega is op hetzelfde moment besteld (alleen andere kleur - wit), die kreeg gisteren bericht met een afspraak op 28-11. LM verwacht dat er voor mijn bestelling ook snel een bericht binnen komt, maar tot nu toe nog niks gehoord.
Ik heb overigens wel mijn kenteken al, jij?
[ Voor 6% gewijzigd door floppyhoesje op 15-11-2019 10:51 ]
7 Oktober besteld
10 Oktober RN
7 November VIN
Geen SMS
Geen Kenteken bekend
De medewerker kon mij vertellen dat de M3 inmiddels op transport richting Amsterdam staat, hij zou onderweg zijn of gaan vanuit Zeebrugge, en vermoedelijk zondag in Amsterdam aankomen.
Hij gaf aan dat de levering eind November of begin December zou zijn.
Zegt dus blijkbaar ook nog niks, aangezien er mensen zijn met een VIN vanaf 1-11 die te horen hebben gekregen dat de levering in december is.Snarf70 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ik wil niet safe zitten, ik wil een VIN!!
Pas als je een VIN, kenteken en alles verder afgerond qua betalingen zit je het veiligst.
Inderdaad.. Ik heb G-***-PJ.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ja, ik heb G---PH. Kan mij niet voorstellen dat de auto pas net of nog niet langs panama is.
Haha wat blijft dit toch een "leuk" proces! Jezelf en andere gek maken en verwachtingen dagelijks aanpassen aan de hand van berichten die via via worden gedeeld.
Voorheen bij het bestellen van een nieuwe auto was het elke keer: "Levertijd is ongeveer 4-8 maanden". En daar deed je het maar mee, maar dat was helemaal prima. We krijgen nu gewoon te veel (en verschillende) informatie.
Zeker, ga van mid december uit. Ik denk dat ook het terugvaren van de JA uitlever vertraging heeft veroorzaakt voor de VINs van 1-11....photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:54:
[...]
Zegt dus blijkbaar ook nog niks, aangezien er mensen zijn met een VIN vanaf 1-11 die te horen hebben gekregen dat de levering in december is.
Pas als je een VIN, kenteken en alles verder afgerond qua betalingen zit je het veiligst.
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Eigenlijk wil je extra knopje in je account. Als je daarop klikt krijg je het beeld van de camera's van je eigen tesla vanaf het moment dat deze stroom hebben, samen met de actuele GPS positie.Snarf70 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ik wil niet safe zitten, ik wil een VIN!!
Verwijderd
Dat is balen zeg. Misschien verandert het nog.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
1 november -> vin
4 november -> kenteken
dusdat
Ik had 8 november vin maar onze auto staat al in amsterdam sinds een paar dagen. Dus nu wachten wachten wachten.
En daarna kun je hem eindelijk ophalen en dan kun je niks meer omdat de SoC op 0% staat of ze kunnen hem niet eens meer van het schip rijden...asing schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:58:
[...]
Eigenlijk wil je extra knopje in je account. Als je daarop klikt krijg je het beeld van de camera's van je eigen tesla vanaf het moment dat deze stroom hebben, samen met de actuele GPS positie.

Maar je geeft aan dat je wel een kenteken hebt. Dat betekend dat jouw auto niet meer op een boot staat. Heeft volgens mij meer te maken met het 12V probleem...floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:24:
1 november -> vin
4 november -> kenteken
dusdat
[ Voor 0% gewijzigd door photovoltaic op 15-11-2019 11:08 . Reden: edit ]
Verwijderd
Nogmaals de bevestiging gekregen dat niemand er een touw aan vast kan knopen.
De eerste medewerker wist me te vertellen dat hij niet veel kon zien maar verwachtte dat hij half december geleverd kon worden. De medewerker naast hem draaide zijn scherm naar hem toe en zei dat hij nagenoeg klaar stond en binnen twee weken geleverd kon worden. Dus... onduidelijk.
Overigens nogmaals mijn telefoonnummer laten aanpassen want die stond nog steeds niet goed.
Helaas ook bij newmotion het geval.
Heel vervelend maar we moeten allemaal geduld hebben🤪.
SR+ Pearl white, Zwart interieur.19 inch.
Bestelling van 14 september, VIN 1 Nov. Athlon.
Even regelen dat de functie het niet meer doet als de accu minder dan 30% heeft ofzophotovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:02:
[...]
En daarna kun je hem eindelijk ophalen en dan kun je niks meer omdat de SoC op 0% staat of ze kunnen hem niet eens meer van het schip rijden...
Ik heb ook G---PH. Die is al in NL want mag hem woensdag ophalen mits het niet verplaatst wordt :-D En dit is al 2 weken bekend.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
[...]
Ja, ik heb G---PH. Kan mij niet voorstellen dat de auto pas net of nog niet langs panama is.
Toen ik mijn Volvo bestelde in augustus 2015 (einde 14% tijdperk) was het ook zo'n choas. Maar toen konden ze mij wel vertellen in welk productieslot ik zou zitten en daarmee ook de week waarin de levering plaats zou vinden.. 15 december uiteindelijkMarkovichi schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:57:
[...]
Inderdaad.. Ik heb G-***-PJ.
Haha wat blijft dit toch een "leuk" proces! Jezelf en andere gek maken en verwachtingen dagelijks aanpassen aan de hand van berichten die via via worden gedeeld.
Voorheen bij het bestellen van een nieuwe auto was het elke keer: "Levertijd is ongeveer 4-8 maanden". En daar deed je het maar mee, maar dat was helemaal prima. We krijgen nu gewoon te veel (en verschillende) informatie.
Verwijderd
Zelfde config hier, bestelling binnen bij Tesla 9 okt. Net gebeld, geven aan dat M3 op boot 3 of 4 staat. Verwachten week 1 december sms met leveringsdatum.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:06:
Zojuist even op bezoek geweest bij Tesla in Tilburg. Het is toch maar 5 minuten rijden vanuit mijn huis.
Nogmaals de bevestiging gekregen dat niemand er een touw aan vast kan knopen.
De eerste medewerker wist me te vertellen dat hij niet veel kon zien maar verwachtte dat hij half december geleverd kon worden. De medewerker naast hem draaide zijn scherm naar hem toe en zei dat hij nagenoeg klaar stond en binnen twee weken geleverd kon worden. Dus... onduidelijk.
Overigens nogmaals mijn telefoonnummer laten aanpassen want die stond nog steeds niet goed.
Helaas ook bij newmotion het geval.
Heel vervelend maar we moeten allemaal geduld hebben🤪.
SR+ Pearl white, Zwart interieur.19 inch.
Bestelling van 14 september, VIN 1 Nov. Athlon.
Een normale fabrikant werkt ook met slots. Dan werkt dat systeem van leveren ook goed. Tesla doet dat niet dus je weet niet waar je aan toe bent tot er ineens een VIN is.floppyhoesje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:20:
[...]
Toen ik mijn Volvo bestelde in augustus 2015 (einde 14% tijdperk) was het ook zo'n choas. Maar toen konden ze mij wel vertellen in welk productieslot ik zou zitten en daarmee ook de week waarin de levering plaats zou vinden.. 15 december uiteindelijk
Mijn model X gaat richting het service center!
Duimen dat hij er snel is...
Deze is dus met een containerschip gegaan (old school) en niet zo overzichtelijk als bij jullie met de RoRo.
(ik ben stiekem jaloers
Specs:
Model X Long Range
Multi-Coat Red
22" Onyx Black Turbine velgen
Zwart en wit premium interieur met donker essenhout décor
7-zits configuratie
Autopilot
Gratis onbeperkt Supercharging
Historiek:
- 24/09/2019: Bestelling
- 30/10/2019: Leverdatum email ontvangen (verwacht tussen 25/11 en 2/12)
- 08/11/2019: VIN in brondcode
- 15/11/2019: melding dat hij naar service center komt
Gewoon in December op kenteken en in Januari afleverenRvdL75 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:40:
[...]
Hoezo buiten de boot vallen? (goeie woordkeuze trouwens..![]()
"Beautiful Clean Coal"
voor mij geld het zelfde... we wachten af... nog even wat langer geduldSteffzbl schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:54:
Vandaag ook maar eens een telefoontje richting Tesla gedaan.
7 Oktober besteld
10 Oktober RN
7 November VIN
Geen SMS
Geen Kenteken bekend
De medewerker kon mij vertellen dat de M3 inmiddels op transport richting Amsterdam staat, hij zou onderweg zijn of gaan vanuit Zeebrugge, en vermoedelijk zondag in Amsterdam aankomen.
Hij gaf aan dat de levering eind November of begin December zou zijn.

M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Dat komt overeen met mijn inschatting,voorlopig hoop ik boot 3 dan, de GN (gaat as we speak door Panama). Boot 4 zou wel erg tricky worden qua tijdslijnen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:22:
[...]
Zelfde config hier, bestelling binnen bij Tesla 9 okt. Net gebeld, geven aan dat M3 op boot 3 of 4 staat. Verwachten week 1 december sms met leveringsdatum.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.RMM op 15-11-2019 11:36 ]
Hier ook G---PH. Staat ingepland voor vandaag ophalen :-) Nog even spannend of het echt goed gaat, aangezien er zoveel mensen hebben gemeld dat afspraken van vandaag en gisteren verplaatst zijn.ZGaro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:18:
[...]
Ik heb ook G---PH. Die is al in NL want mag hem woensdag ophalen mits het niet verplaatst wordt :-D En dit is al 2 weken bekend.
LR | White | Aero | Trekhaak
Das wederzijdsGraficon schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:27:
Net van de telefoon met Tesla Aartselaar (België)
Mijn model X gaat richting het service center!![]()
Duimen dat hij er snel is...
Deze is dus met een containerschip gegaan (old school) en niet zo overzichtelijk als bij jullie met de RoRo.
(ik ben stiekem jaloers)
Specs:
Model X Long Range
Multi-Coat Red
22" Onyx Black Turbine velgen
Zwart en wit premium interieur met donker essenhout décor
7-zits configuratie
Autopilot
Gratis onbeperkt Supercharging
Historiek:
- 24/09/2019: Bestelling
- 30/10/2019: Leverdatum email ontvangen (verwacht tussen 25/11 en 2/12)
- 08/11/2019: VIN in brondcode
- 15/11/2019: melding dat hij naar service center komt
SR+ Midnight Grey, Black, Aero, Th, RN:26-09 VIN:19-10 SMS:30-10 LEV:08-11>20-11>22-11>28-11
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:38:
Verdomme Tesla schiet toch is op man, of een beetje wat extra communicatie! Man man man man
M3P/blauw/zwart besteld 20-9 RN 20-9 vin 27 nov
Besteld: 4 oktober
Welkom bij Tesla-mail: 8 oktober
RN: 11 oktober
LR AWD/Solid Black/Zwart/Aero
LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december
Wat was jou bestel/rn datum? Ik heb exact dezelfde config, dus wel benieuwd.Baltheros1 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:36:
[...]
Hier ook G---PH. Staat ingepland voor vandaag ophalen :-) Nog even spannend of het echt goed gaat, aangezien er zoveel mensen hebben gemeld dat afspraken van vandaag en gisteren verplaatst zijn.
LR | White | Aero | Trekhaak
"Op de boot" is wel een vaag begrip... er zijn 4 boten onderweg en van alle specs zullen er inderdaad wel een paar staan. Ik hoop dat je hem snel krijgtMartijnvdl1987 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
Zojuist even met Tesla gebeld omtrent wat vragen met de Lease. Keurig geholpen overigens. De beste man vertelde mij opeens dat mijn auto al op een boot staat onderweg naar Nederland. Dat verraste mij enigzins omdat ik nog geen VIN heb. Hij gaf echter aan dat mijn spec al op een boot zou staan en dat de VIN gekoppeld wordt bij aankomst........ voor wat het waard is![]()
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Oh, ik zie het. Ik heb hem 4okt besteld, wel direct bij Tesla zonder LM. Heb de indruk dat via de LM toch wel wat vertraging oplevert..Boterham71 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
[...]
Wat was jou bestel/rn datum? Ik heb exact dezelfde config, dus wel benieuwd.
Als die niet op 1 van de 4 boten zou staan dan ben je f%$4Nonode schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:47:
[...]
"Op de boot" is wel een vaag begrip... er zijn 4 boten onderweg en van alle specs zullen er inderdaad wel een paar staan. Ik hoop dat je hem snel krijgt
Dat heb ik ook, heb mensen met een bestelling na mij zonder LM al een VIN zien krijgen.Baltheros1 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:48:
[...]
Oh, ik zie het. Ik heb hem 4okt besteld, wel direct bij Tesla zonder LM. Heb de indruk dat via de LM toch wel wat vertraging oplevert..
Dat is gewoon een feit. Als ze zelf bestelt heb je direct een RN. Leasemaatschappijen (zeker de grotere) werken batchgewijs en dan komt de RN dus later.Baltheros1 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:48:
[...]
Oh, ik zie het. Ik heb hem 4okt besteld, wel direct bij Tesla zonder LM. Heb de indruk dat via de LM toch wel wat vertraging oplevert..
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Config: Model 3 AWD LR / WIT / WIT / Trekhaak / Aero velgen
23-10-2019 besteld (voorraad dus ook direct een VIN)
20-11-2019 afhalen
ZZP dus geen LM ertussen.
Dat heeft voor een groot gedeelte te maken dat de fleetsales vanaf okt. ongeveer de grote hoeveelheid orders van lease maatschappijen niet kon verwerken (waarschijnlijk ook doordat grote LM's voorraad er nog bij gingen bestellen). Daardoor zijn deze bestellingen via LM veel later verwerkt, ook die van mij. Een collega van mij had een paar dagen eerder besteld nog voor de drukke periode en die had de volgende dag een RN, 1-11 VIN en deze maand nog levering.Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:51:
[...]
Dat heb ik ook, heb mensen met een bestelling na mij zonder LM al een VIN zien krijgen.
ah dat is zuur!! ik hoop dat het vanmiddag goed gaat, erg spannend zo...Mr.RMM schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:51:
[...]
Dat heb ik ook, heb mensen met een bestelling na mij zonder LM al een VIN zien krijgen.
Model 3 Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
Volledig zwart premium interieur
Autopilot
LR AWD / Zwart / Aero / Zwart Int / Trekhaak / Besteld 16/10 / RN 16/10 / VIN 27/11/ Ref https://ts.la/tychon34563
Helaas nog geen update verder gehad. RN is ook nog niet gekoppeld. Ik ga er komende week weer achteraan.OMX2000 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:27:
[...]
Heb jij nog een update gehad. Leasemij geeft mij aan dat ze "druk bezig zijn achter de schermen". Whatever dat betekent. Wat mij wel opvalt dat er steeds meer "voorraad" MX-en staan.
Zodra ik meer weet laat ik het je weten
Exact mijn configtychonb schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:55:
Er staat weer een voorraadmodel op de site, dus mocht iemand een Rode zoeken
Model 3 Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
Volledig zwart premium interieur
Autopilot

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Ik heb het ook gezien met latere besteldatum en later RN nummer!Devster schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:52:
[...]
Dat is gewoon een feit. Als ze zelf bestelt heb je direct een RN. Leasemaatschappijen (zeker de grotere) werken batchgewijs en dan komt de RN dus later.
Heb hem ook direct bij tesla besteld op 4 okt. Bijna zelfde specs, heb alleen wel de grijze. Ook geen vin nog. Ik ga zo even bellen, misschien is de mijne ook al onderweg.Martijnvdl1987 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:43:
Zojuist even met Tesla gebeld omtrent wat vragen met de Lease. Keurig geholpen overigens. De beste man vertelde mij opeens dat mijn auto al op een boot staat onderweg naar Nederland. Dat verraste mij enigzins omdat ik nog geen VIN heb. Hij gaf echter aan dat mijn spec al op een boot zou staan en dat de VIN gekoppeld wordt bij aankomst........ voor wat het waard is![]()
Verwijderd
Vroeg me net al af... hoe gaat dat met een inruil auto... moet je die wel in Amsterdam neerzetten?ZGaro schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:52:
Ik ben net gebeld DOOR Tesla............ Ging over mijn inruil auto.. :-). Alles goed en wel en hij zei, dan zien we u woensdag 20-11-2019 om 11.00. Lijkt vooralsnog volgens plan te verlopen.
Config: Model 3 AWD LR / WIT / WIT / Trekhaak / Aero velgen
23-10-2019 besteld (voorraad dus ook direct een VIN)
20-11-2019 afhalen
ZZP dus geen LM ertussen.
Het is niet zo dat ze bij de helpdesk zonder VIN kunnen zien of jouw bestelling al op een boot staat.Peterkjeld schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:08:
[...]
Heb hem ook direct bij tesla besteld op 4 okt. Bijna zelfde specs, heb alleen wel de grijze. Ook geen vin nog. Ik ga zo even bellen, misschien is de mijne ook al onderweg.
Bij Martijn.. gaven ze ook alleen aan dat zijn spec op een boot staat, dat is een relatief veilige opmerking aangezien er dus 4 boten onderweg zijn met waarschijnlijk elke M3 configuratie mogelijk.
Afwachten blijft het magische antwoord overal.
Pfffff, er zijn vier boten onderweg, mag ik op voorhand gokken hoe jou telefoontje beantwoord gaat worden, ""ik kijk het even voor u na, uw auto staat al op de boot, de VIN wordt gekoppeld bij aankomst" Wil je even laten weten of ik gelijk hadPeterkjeld schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:08:
[...]
Heb hem ook direct bij tesla besteld op 4 okt. Bijna zelfde specs, heb alleen wel de grijze. Ook geen vin nog. Ik ga zo even bellen, misschien is de mijne ook al onderweg.
Hahaha dat is ook zo. Alle leveringen van 2019 zullen wel inmiddels op een boot staan. Ik ga ze niet lastigvallen met onnodige vragen. Zit niks anders op dan afwachten.eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:12:
[...]
Pfffff, er zijn vier boten onderweg, mag ik op voorhand gokken hoe jou telefoontje beantwoord gaat worden, ""ik kijk het even voor u na, uw auto staat al op de boot, de VIN wordt gekoppeld bij aankomst" Wil je even laten weten of ik gelijk had![]()
Klopt! Precies hetzelfde antwoord kreeg ik 2 dagen geleden ook van Tesla medewerker.eikrur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:12:
[...]
Pfffff, er zijn vier boten onderweg, mag ik op voorhand gokken hoe jou telefoontje beantwoord gaat worden, ""ik kijk het even voor u na, uw auto staat al op de boot, de VIN wordt gekoppeld bij aankomst" Wil je even laten weten of ik gelijk had![]()
M3 Performance AWD / Solid black / zwart - besteld 11-09 - RN 17-09 - VIN 26-11- indicatie levering 5-dec
Bestemming Zeebrugge voor 26 november staat er ook al

Verwijderd
Koel toch iemand die een SR+ met trekhaak mag ophalen. Wanneer had je besteld?Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:59:
Vertrek zo richting A'dam om mijn Model 3 SR+ pw, black, aero's, trekhaak op te halen... Nog meerdere Tweakers die vandaag toch nog hun aflevering hebben staan?
M3/SR+/Midnight Silver/Black/Aero/Trekhaak
Bah, LR 19" Rood Zwart hier.... nog steeds geen vinBurn_and_Fire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:44:
Al minstens 10 minuten een LR 18" Rood Zwart op voorraad.
The only limits we have are the limits we place on ourselves.
Die op de site heeft Aero'skevin.riemens schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:12:
[...]
Bah, LR 19" Rood Zwart hier.... nog steeds geen vinzucht...
Ik kan u vertellen dat hij onderweg is op een boot, u kan hem in december verwachten. Nog even geduld het is het wachten waard.Peterkjeld schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:08:
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.RMM op 15-11-2019 13:25 ]
Mijn config dus.. net Tesla gebeld en die kunnen dus niet koppelen. Ik moest echt de bestelling annuleren en opnieuw bestellen om die VIN te krijgen, wat mijn werkgever dus niet toelaat. Balen
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Tesla bankwupt
Nee slechts 120 op kenteken. Dit wordt steeds minder aangezien ze zo'n beetje door de auto's heen zijn die nog op kenteken gezet worden met wat er nu nog in Nederland staat. Hoeveel er afgeleverd zijn gisteren is niet bekend.Majo03 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:29:
14/11 slechts 120 M3’s afgeleverd
Mijn M3 is gisteren afgeleverd, maar de 13e om 16:04 al op kenteken gezetMajo03 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:29:
14/11 slechts 120 M3’s afgeleverd
Ok, Thanx voor de toelichting!photovoltaic schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:32:
[...]
Nee slechts 120 op kenteken. Dit wordt steeds minder aangezien ze zo'n beetje door de auto's heen zijn die nog op kenteken gezet worden met wat er nu nog in Nederland staat. Hoeveel er afgeleverd zijn gisteren is niet bekend.
Graag gedaan. Wanneer de JA weer gelost heeft dit aantal per dag weer toenemen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Of de 12 volts accu problemen wat al meerdere keren gemeld iscarpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:39:
Als er zo weinig zijn, waarom ben ik dan van de 12e naar de 20ste gezet, wegens logistieke problemen...
Zou dat niet het 12V probleem zijn? Of dat die van jou nog uit Zeebrugge moest komen?carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:39:
Als er zo weinig zijn, waarom ben ik dan van de 12e naar de 20ste gezet, wegens logistieke problemen...
... Inmiddels denk ik dat er een aardige documentaire te maken valt over het logistieke proces bij de vrienden van Tesla. Gelijk mooi communicatiemomentje naar al die ongeduldige wachters

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Happy climber
Nicht mein M3!eriklucas schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:45:
Reed net bij deventer op de a1 en kwam twee volle trailers tegen met m3’s. Die reden richting duitse grens. Kan me niet indenken dat die in nl blijven. Komen vast uit amsterdam

De gene zei 4 november aan de telefoon dat het om logistieke redenen was, niet dat er iets aan de Tesla was.NightHawk4 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:41:
[...]
Of de 12 volts accu problemen wat al meerdere keren gemeld is
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
De logistieke reden kan toch zijn dat de JA vertraagd was?carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:47:
[...]
De gene zei 4 november aan de telefoon dat het om logistieke redenen was, niet dat er iets aan de Tesla was.
De GD en GP samen hebben tot nu toe geleid tot +/- 2500 M3's op kenteken.
Als je ervan uit gaat dat die ook in deze periode zijn geleverd betekend dit: ongeveer 178 auto's geleverd per dag. Dat zijn er volgens mij heel wat gezien de ruimte daar wat ze nu hebben en het aantal mensen. Ze kunnen nu een maximale hoeveelheid auto's leveren met de ruimte en mensen die ze nu hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door photovoltaic op 15-11-2019 13:52 . Reden: edit ]
Zou ook kunnen maar dat kan natuurlijk van alles betekenen, en als ik kijk wat er elke keer geroepen wordt door Tesla medewerkers maar ook bij LM weet echt niemand hoe het zit.carpebios schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:47:
[...]
De gene zei 4 november aan de telefoon dat het om logistieke redenen was, niet dat er iets aan de Tesla was.
Ik vrees dat onderhand ook Elon en God het niet meer zeker weten.....

Ik kreeg gisteren een sms met vertraging van 15 naar 20 november. Dacht dat het ook met de accu te maken had (aangezien meet mensen dat meldden hier). Had ze dus gesmst met de vraag wat er mankeerde aan de auto en kreeg het volgende terug:NightHawk4 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:41:
[...]
Of de 12 volts accu problemen wat al meerdere keren gemeld is
"Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak en nogmaals excuses voor het ongemak. Bij Tesla staat uw veiligheid voorop. Het feit dat we een extra inspectie doen wil niet gelijk zeggen dat er problemen met uw voertuig zijn. Dit is puur uit voorzorg. Uw Tesla Delivery Team"
Ergo: ze hebben de logistiek niet onder controle (imho)
Op zich mooie tekst voor een tshirt. "only Elon and God know"NightHawk4 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:49:
[...]
Zou ook kunnen maar dat kan natuurlijk van alles betekenen, en als ik kijk wat er elke keer geroepen wordt door Tesla medewerkers maar ook bij LM weet echt niemand hoe het zit.
Ik vrees dat onderhand ook Elon en God het niet meer zeker weten.....
Ik vrees, dat ze het gewoon niet gaan redden. Ben altijd vrij optimistisch geweest, maar daarvoor hadden ze wel moeten knallen in november. Het gaat ook niet alleen om de snelheid van het lossen van de auto's van de schepen (dat geloof ik nog wel), maar ook het hele gereutel er omheen. Links of rechtsom, de RDW gaat de laatste anderhalve week van december weinig tot niets meer doen volgens mij..
Dat er voldoende auto's alle lopende bestellingen zijn geloof ik wel..
Ik hoop dat ze een oplossing hebben om de auto's allemaal te registeren voor 1 januari 2020 om 00:00, ook als ze nog onderweg zijn op de schepen, anders kan het nog wel eens een fiasco worden..
Ach, ik tast nog steeds in het duister, niemand weet het en kan mij informeren... alleen en RN gekregen.
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.