Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Qua verzekering ga ik voor InsureMyTesla (aangeboden door Victor Insurance Nederland en Marsh).
Thanks, zojuist ook form. van InsureMyTesla maar eens ingevuld. Voor mijn situatie zijn dit tot nu toe de voordeligste verzekeringen (all-risk, zonder extra's)
1. carmeleon +- €98
2. interpolis
3. insuremytesla
4. unive
5. (offerte via verzekeringsagent)
6. fbto
7. centraal beheer +- €145

Promovendum schijnt ook nog wel voordelig te zijn volgens het Het grote Tesla topic maar via het webform krijg ik geen offerte ("Het vermogen van de auto valt niet binnen de acceptatiecriteria."). Schijnt wel te kunnen als je ze belt, dat moet ik nog eens doen.

[ Voor 29% gewijzigd door lo3k op 24-10-2019 11:26 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:57:
[...]
Nee, dus niet pas zodra kenteken bekend is!! Vragen ze in het formulier ook niet om...
Okay thanks! Gisteren e-herkenning pas ontvangen dus nog niet naar gekeken. Van het weekend maar eens doen :-) #wachttherapie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 05:54
Novadecasa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Hebben we ook een beeld van aantallen die er op staan of hoeveel voor NL?
"All Euro-ship carry full shipments of ~4000"

https://twitter.com/mortenlund89/status/1185877621021777920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 05:54
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:02:
Net even gekeken bij de Jasper Arrow, ETA in Panama is 30/10, dus kunnen we rond die tijd ook weer VIN's gaan verwachten?
rreijnhoudt schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:38:

Jasper Arrow zal over drie weken aankomen in Zeebrugge (rond 15 nov), vast ook doorvaren naar Amsterdam en Southampton (heeft ook RHD aan boord nl). VINs koppelen rond de 8e 1e nov, levering rond 20 nov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 17:03
Dat wordt dan druk bij de Koopman terminal ;)

Stel de Grand Pioneer heeft 4000 auto's, die moeten neem ik aan wel binnen 10 werkdagen uitgeleverd worden, omdat daarna de Jasper al aankomt? Zou dus betekenen dat ze 500 auto's per dag moeten uitleveren.

"Heeft u vragen over uw auto? Sorry geen tijd voor" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Aeonis schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:51:
[...]

Dat wordt dan druk bij de Koopman terminal ;)

Stel de Grand Pioneer heeft 4000 auto's, die moeten neem ik aan wel binnen 10 werkdagen uitgeleverd worden, omdat daarna de Jasper al aankomt? Zou dus betekenen dat ze 500 auto's per dag moeten uitleveren.

"Heeft u vragen over uw auto? Sorry geen tijd voor" :+
Niet alle 4k zijn per se voor NL, maar het worden er inderdaad heel veel. Gelukkig hebben ze in september alvast kunnen oefenen met massaleveringen ;)

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 17:03
Markboss schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:53:
[...]

Niet alle 4k zijn per se voor NL, maar het worden er inderdaad heel veel. Gelukkig hebben ze in september alvast kunnen oefenen met massaleveringen ;)
Inderdaad haha, toen waren het er 2700 voor Nederland. Verwacht dat dat getal in november hoger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mkeespiet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:50:
[...]

Denk de zelfstandigen onder ons eraan dat de MIA-aanvraag binnen drie maanden na definitieve bestelovereenkomst binnen moet zijn bij RVO... De bestelovereenkomst kunnen zelfstandigen terugvinden onder documenten in hun beheerpagina.

Deze drie maanden gaan niet in na levering van de auto, maar bij definitieve bestelling.
ZZP hier:
Gisteren het geld naar Tesla overgemaakt.. MIA aanvraag vanochtend gedaan. Zoals wij deze hadden gelezen is het binnen 3 maanden na volledige betaling.. Desalniettemin sowieso zitten we binnen de 3 maanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik kan jullie alleen maar aanraden om vooral géén schade te rijden :+. De onderdelenvoorziening van Tesla schijnt ongeveer net zo rampzalig te zijn als het leveren van auto's, Daarnaast zit de auto vol elektronica en moet na schade volgens bepaalde regels af en opgebouwd worden. En uiteraard gekalibreerd.

Resultaat : een klein krasje op je bumper is al ontzettend duur en je kan lang wachten op het onderdeel :(

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
b_ridder schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:45:
Mijn analyse na het lezen van alle reacties, planning van de schepen, etc. is als volgt:

Er zijn drie schepen onderweg naar Zeebrugge/Europa: Grand Dahlia, Grand Pioneer en Jasper Arrow:
  • Grand Dahlia komt 25 okt aan, vaart dan door naar Amsterdam. Daar hebben de mensen die rond 19 okt een VIN kregen een afspraak (SMS) om 'm op te halen rond 31 okt. Dit strookt met de planning van de schepen, Pioneer is nog niet in Amsterdam rond 31 okt.
  • Grand Pioneer komt een week later, 2 nov aan, verwacht dat die ook door gaat naar Amsterdam en de VINs daarvan komend weekend (26 okt) gekoppeld worden. Levering dan rond 7 november. Ik heb volgens mij nog geen mensen voorbij zien komen met afspraak (SMS) rond die datum.
  • Jasper Arrow zal over drie weken aankomen in Zeebrugge (rond 15 nov), vast ook doorvaren naar Amsterdam en Southampton (heeft ook RHD aan boord nl). VINs koppelen rond de 8e nov, levering rond 20 nov.
[/quote]

Ik vind jouw analyse fijn. Dank O+
Mooie analyse, Volgens mij staan er ook op de Grand Dahlia veel LR AWD modellen. Persoonlijk hoop ik dat ze ook wat SR+ modellen hebben staan op de Grand Pioneer :)

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 10:05
Mar.tin schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Voor ons zakelijk minder dan de helft van het aanbod dat we van onze huisverzekeraar kregen.

+- €100 t.o.v. een aanbod van €220 bij de huisverzekeraar per maand.

offtopic:
maakt ook dat we dus even wat andere polissen onder de loep gaan nemen :9, hoewel ze voor onze andere auto's een prima aanbod hadden, dat +- gelijk lag met de tesla
Bij de anwb krijg ik een 25% lagere premie dan bij insuremytesla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

asing schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:22:
Ik kan jullie alleen maar aanraden om vooral géén schade te rijden :+. De onderdelenvoorziening van Tesla schijnt ongeveer net zo rampzalig te zijn als het leveren van auto's, Daarnaast zit de auto vol elektronica en moet na schade volgens bepaalde regels af en opgebouwd worden. En uiteraard gekalibreerd.

Resultaat : een klein krasje op je bumper is al ontzettend duur en je kan lang wachten op het onderdeel :(
Ik herken dat niet vanuit mijn model S, schade aan voorbumper was binnen enkele dagen opgelost. Waarbij onderdelen besteld moesten worden (dit doen ze op basis van je VIN trouwens).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
asing schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:22:

De levering van Tesla's is toch niet zo rampzalig als we hier allemaal denken?! Bij elke andere nieuwe auto die ik ooit heb gereden moest ik sowieso altijd 3+ maanden wachten en totaal geen informatie. Tesla vertelt elke stap die ze voor je zetten (hierdoor wordt je eigenlijk alleen maar onrustiger ;) ).

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 14:25
pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:48:
[...]

Bij de anwb krijg ik een 25% lagere premie dan bij insuremytesla...
ANWB geeft wel een quote via de website, maar je kan hem niet in dekking brengen. Heb ze gebeld toen ik op zoek was naar een verzekeraar.

Ik heb goede premies gehad voor Centraal Beheer en Promovendum. Uiteindelijk ga ik hem straks bij de laatste onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
MrBasta schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:03:
[...]

ANWB geeft wel een quote via de website, maar je kan hem niet in dekking brengen. Heb ze gebeld toen ik op zoek was naar een verzekeraar.

Ik heb goede premies gehad voor Centraal Beheer en Promovendum. Uiteindelijk ga ik hem straks bij de laatste onderbrengen.
Zover ben ik nog niet, heb nog geen kenteken :) Was puur op de online quote afgegaan.

Waarom kun je hem niet verzekeren?? Heb je SR+ of meer vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
CEx schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Ik herken dat niet vanuit mijn model S, schade aan voorbumper was binnen enkele dagen opgelost. Waarbij onderdelen besteld moesten worden (dit doen ze op basis van je VIN trouwens).
Mijn Model S is drie keer gerepareerd. Twee keer schade en een keer de drivetrain gesloopt. Met name het vervangen bij dat laatste duurde het langste, maar ik kreeg wel een P90D Ludicrous te leen waar ik mee naar Italië ben geweest (was in de week voor de vakantie kapot gegaan).

Nu een rode Model 3 Performance besteld. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Zover ben ik nog niet, heb nog geen kenteken :) Was puur op de online quote afgegaan.

Waarom kun je hem niet verzekeren?? Heb je SR+ of meer vermogen?
SR+, ANWB Stelt allerlei aanvullende verzekeringseisen (tracker etc.) die Tesla niet toestaat om in te bouwen (zonder dat de garantie vervalt).

Bij Promovendum & CB is dat niet het geval. Bij Promovendum mag je SCM Klasse 3 gebruiken om de premie te berekenen. Ze pakken de cataloguswaarde ex. btw - voor mij als particulier heb ik dat aangepast naar met BTW in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
art1fex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Nu een rode Model 3 Performance besteld. :X
Ik ben wel benieuwd waarom je van de S naar de 3 gaat. Puur voor de financiën of om een andere reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Zojuist een antwoord op een mailtje van 8 oktober;

Hartelijk dank voor uw e-mail en onze excuses voor de late reactie. Momenteel is er een Model 3 aan uw reservering gekoppeld. Wij verwachten deze vanaf half november te kunnen leveren. Dit is echter een verwachting, geen garantie. Zodra wij een afspraak voor u kunnen plannen, zullen wij u hier (per SMS) over informeren.

VIN op 19/10 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
MrBasta schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

SR+, ANWB Stelt allerlei aanvullende verzekeringseisen (tracker etc.) die Tesla niet toestaat om in te bouwen (zonder dat de garantie vervalt).

Bij Promovendum & CB is dat niet het geval. Bij Promovendum mag je SCM Klasse 3 gebruiken om de premie te berekenen. Ze pakken de cataloguswaarde ex. btw - voor mij als particulier heb ik dat aangepast naar met BTW in de berekening.
Hmm dat is wel zuur. Ik vond de lage premie bij de ANWB wel lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art1fex
Crowbar schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je van de S naar de 3 gaat. Puur voor de financiën of om een andere reden?
De Model S wordt dit jaar 5 en krijgt op 1 jan 8+22% (over 86k). Was een normale/'trage' 85. Performance Model 3 rijdt wel leuker.

[ Voor 46% gewijzigd door art1fex op 24-10-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
MrBasta schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

In de polis voorwaarden kan ik dit nergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1990
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-09 08:27
Xplosivv schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:15:
Zojuist een antwoord op een mailtje van 8 oktober;

Hartelijk dank voor uw e-mail en onze excuses voor de late reactie. Momenteel is er een Model 3 aan uw reservering gekoppeld. Wij verwachten deze vanaf half november te kunnen leveren. Dit is echter een verwachting, geen garantie. Zodra wij een afspraak voor u kunnen plannen, zullen wij u hier (per SMS) over informeren.

VIN op 19/10 gekregen.
haha ik heb exact(!) hetzelfde antwoord gekregen op een vraag (overigens ook 8 oktober _O- ) of de verandering in leverrestrictie bij Tesla ook goed was doorgekomen.

Ook VIN op 19/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
j1990 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

haha ik heb exact(!) hetzelfde antwoord gekregen op een vraag (overigens ook 8 oktober _O- ) of de verandering in leverrestrictie bij Tesla ook goed was doorgekomen.

Ook VIN op 19/10
Identiek antwoord gekregen een paar weken geleden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:20:
[...]

In de polis voorwaarden kan ik dit nergens terug vinden?
ANWB of Promovendum?

Hoedanook, je moet ze even bellen - Tesla's zijn geen standaard auto's, dus zelfs al krijg je via de website een offerte dan wil dat niet zeggen dat je hem straks ook daadwerkelijk in dekking kan geven voor die premie (zoals bij de ANWB). Ik heb een offerte van Promovendum (na telefonisch contact) waarbij SCM Klasse 3 als klasse wordt aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnz0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-11-2020
Iemand op een ander forum zegt het volgende: "Net even Tesla gebeld en (snel) geholpen door vriendelijke dame. Er komen dit jaar blijkbaar nog 2 boten aan, 15-11 en 15-12."

Dat denkt de lading toch niet (bestellingen tm 14 oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

egy schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:17:
Performance 19 inch is toch geen configuratie?
Je hebt 'm door ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
Dnz0 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:48:
Iemand op een ander forum zegt het volgende: "Net even Tesla gebeld en (snel) geholpen door vriendelijke dame. Er komen dit jaar blijkbaar nog 2 boten aan, 15-11 en 15-12."

Waarom zou dat de lading niet dekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoorzender292
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:28

15-12 is ook de datum die ik teruggekoppeld heb gekregen via mijn LM, dus dat kan kloppen. dit is bij een vrij late bestelling van 23 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 11:19

Vraag me af of dit wel klopt. Lijkt me stug dat ze dit nu al weten. Daarnaast kunnen er ong. 4000 auto's op een boot, dus als er 2 boten nog komen dedicated voor NL + de JA, DP en GD, dan kom je wel al een heel end met alle bestellingen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnz0
Grand Dahlia is niet volledig voor NL, Grand Pioneer volgens mij wel, Jasper Arrow weer niet (is deels RHD), daarna zou er nog een schip komen op 15-11... reken maar uit.
Las dat er 17000 geleverd gaan worden in Q4 in NL (hopelijk is dit niet waar).

Heb btw op 4 oktober besteld. Indicatie van de levering is bij mij 22 november, twee keer laten na vragen door LM. Twee keer zelfde antwoord van Tesla beweren ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dnz0
Boterham71 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:51:
[...]

Vraag me af of dit wel klopt. Lijkt me stug dat ze dit nu al weten. Daarnaast kunnen er ong. 4000 auto's op een boot, dus als er 2 boten nog komen dedicated voor NL + de JA, DP en GD, dan kom je wel al een heel end met alle bestellingen hoor.
Aankomst van Jasper Arrow is 15 november. Daarna heb je op 25 oktober GD, en 4 nov GP.
En lees dus nog een schip op 15-12. Hopelijk is het niet waar en komt er nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wij zijn bijna het rijkste land ter wereld, natuurlijk komen al die Tesla's hierheen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

The Third Man

The Third Jellyfish

Het land waar je het goedkoopst een Tesla kan rijden bedoel je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Lekkere Kwal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:59:
Nee, bijtelling is echt iets Nederlands... als je geen bijtelling hebt, en de (absurd hoge) BPM op andere auto's zou niet bestaan, dan zouden er heel wat minder Tesla's gereden worden.

De Nederlandse overheid stimuleert het niet om Tesla te rijden, ze ontmoedigen het om andere auto's te rijden. Geen BPM en geen bijtelling zou de norm moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art1fex
Lekkere Kwal schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:59:
Lijkt me in de VS goedkoper.

[ Voor 77% gewijzigd door art1fex op 24-10-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Dnz0 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Aankomst van Jasper Arrow is 15 november. Daarna heb je op 25 oktober GD, en 4 nov GP.
En lees dus nog een schip op 15-12. Hopelijk is het niet waar en komt er nog meer :)
Dus dan moet je aan t eind nog geluk hebben dat je configuratie er tussen zit. Beter komen ze met mn auto want mn geduld raaaaaaaaaaakt op :X

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dnz0
ElonDusk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Dus dan moet je aan t eind nog geluk hebben dat je configuratie er tussen zit. Beter komen ze met mn auto want mn geduld raaaaaaaaaaakt op :X
Ja plus je zit met verschillende configuraties, en Tesla medewerkers die steeds alleen de telefoon zeggen komt wel goed. Hopelijk kunnen ze het waar maken :)
Gewoon alle schepen deze kant op z.s.m. en Tilburg ook tijdelijk gebruiken als aflever locatie >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 06:48
lo3k schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Same here. Ook 4 okt zakelijk zzp besteld. Nog geen VIN. Wel e-herkenning geregeld. MIA aanvraag moet ik nog doen, kan denk ik pas zodra kenteken bekend is? Nog niet gekeken naar wat ze precies vragen qua gegevens daarvoor. Maar we hebben nog de tijd (< 3 maanden) dus komt nog wel. Hebben jullie (@Verwijderd @jheerink14 @Verwijderd @snelis ) wel al gekeken voor verzekeringen? Voor al die LM leveringen is dat natuurlijk inclusief, maar wij moeten het zelf regelen (misschien offtopic :X)?
InsureMyTesla (loopt via Marsh Nederland) is een relatief voordelige, ook EAS insurance had voor mij een mooi bod. Uiteindelijk voor InsureMyTesla gegaan omdat ze daar 24 maanden nieuwwaarde vergoeden. Ik heb alleen deze twee bekeken, voor beide wordt genoegen genomen met de standaard beveiliging van de Model 3 (wel pincode instellen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:04
Dnz0 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:54:
Grand Dahlia is niet volledig voor NL, Grand Pioneer volgens mij wel, Jasper Arrow weer niet (is deels RHD), daarna zou er nog een schip komen op 15-11... reken maar uit.

Heb btw op 4 oktober besteld. Indicatie van de levering is bij mij 22 november, twee keer laten na vragen door LM. Twee keer zelfde antwoord van Tesla beweren ze.
Volgens mij was 17.000 het streven voor heel het jaar. Niet voor de laatste 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist reactie gekregen van LM op mijn mail aangezien ik nog steeds twijfel over de restrictie en de levering voor 2020. Dit kreeg ik te horen over de leveringen:

"De eerste boot komen aan volgende week, en dan 13-11,27-11 en 15-12."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56

The Third Man

The Third Jellyfish

pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Nee, bijtelling is echt iets Nederlands... als je geen bijtelling hebt, en de (absurd hoge) BPM op andere auto's zou niet bestaan, dan zouden er heel wat minder Tesla's gereden worden.

De Nederlandse overheid stimuleert het niet om Tesla te rijden, ze ontmoedigen het om andere auto's te rijden. Geen BPM en geen bijtelling zou de norm moeten zijn!
Alleen zeg ik niet wat de overheid stimuleert noch wat het zou moeten zijn, ik zeg alleen dat het goedkoop is om er een Tesla te rijden, want dat is de realiteit. Hoe het zou zijn met andere regelgeving doet niet terzake bij de constatering dat iets op dit moment goedkoop is. Hoe dat toch altijd weer als een hondenfluitje werkt ontgaat mij.
art1fex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Lijkt me in de VS goedkoper.
Ook voor de leaserijder?

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 24-10-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:09:
Zojuist reactie gekregen van LM op mijn mail aangezien ik nog steeds twijfel over de restrictie en de levering voor 2020. Dit kreeg ik te horen over de leveringen:

pff het lijkt erop dat ze dit dus bijna wel zeker weten. Ik kan het niet meer aan. Mijn auto moet toch een x mee deze kant op ;( . Afgelopen weken tot 2x toe het als voorraadmodel gezien. De maanden daarvoor niet 1x. Dus dat gaf me meer hoop. Maar nog steeds geen VIN. Als ze mij gewoon zeggen je krijgt hem op 10 januari. Dan ben ik tevreden.. maar dit is echt shit... :F

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Dnz0 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:54:

Ik hoop dat ze de SuC aantallen hier ook zsm op aanpassen. Als die voorzieningen achterblijven hebben we straks een ander probleem.
Is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:09:

13-11 is toch wel een vreemde datum, aangezien GP aankomt op 2-11. Zal deze dan niet naar Amsterdam gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp dat betekent een VIN op 19-10 dat de auto op de GD staat? Dus op 25-10 in NL is? Of is het ook heel goed mogelijk dat mijn M3 op een van de andere schepen staat?

Hebbehebbehebbe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Lekkere Kwal Goedkoop is altijd relatief ten opzichte van iets anders. Vergeleken bij fietsen is een Tesla duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 20:45
Novadecasa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Ik hoop dat ze de SuC aantallen hier ook zsm op aanpassen. Als die voorzieningen achterblijven hebben we straks een ander probleem.
Gaan jullie dan naar verwachting zo vaak bij een SuC laden? Ik volgens mij het merendeel gewoon thuis aan de wall-connector of op de zaak aan de laadpaal. SuC zal sporadisch zijn.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xplosivv
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:14:
Als ik het goed begrijp dat betekent een VIN op 19-10 dat de auto op de GD staat? Dus op 25-10 in NL is? Of is het ook heel goed mogelijk dat mijn M3 op een van de andere schepen staat?

Hebbehebbehebbe....
Hoogstwaarschijnlijk niet. 15/10 VIN staan op GD. 19/10 waarschijnlijk op GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Novadecasa schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Er worden continu SuC's bijgebouwd en uitgebreid, maar aangezien ik niet aanneem dat een groot deel van de rijders voor zijn dagelijkse lading in een Van der Valk wil gaan zitten denk ik dat het aantal thuis - en werklaadplekken nog veel harder gaat stijgen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Boterham71 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:51:
[...]

Op de GD passen er 6400

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

pff het lijkt erop dat ze dit dus bijna wel zeker weten. Ik kan het niet meer aan. Mijn auto moet toch een x mee deze kant op ;( . Afgelopen weken tot 2x toe het als voorraadmodel gezien. De maanden daarvoor niet 1x. Dus dat gaf me meer hoop. Maar nog steeds geen VIN. Als ze mij gewoon zeggen je krijgt hem op 10 januari. Dan ben ik tevreden.. maar dit is echt shit... :F
Troost je, zo zit ik er ook in, alleen dan wel graag in 2019 op kenteken. :9

Het meest frustrerende is gewoon dat we met alle informatie die we tot onze beschikking hebben het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om een datum teruggekoppeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 13:05
Mwoah.. 6400 kleine auto's ja.
De Model 3 is echter een stuk groter dan de standaard maat waarmee gerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:22:
[...]

Troost je, zo zit ik er ook in, alleen dan wel graag in 2019 op kenteken. :9

Het meest frustrerende is gewoon dat we met alle informatie die we tot onze beschikking hebben het nog niet voor elkaar kunnen krijgen om een datum teruggekoppeld te krijgen.
Precies dat. En nogmaals ik gun iedereen zijn auto maar het doet pijn als je al "zo lang" wacht en mensen die begin oktober besteld hebben hem al over een week ontvangen :'(

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Laatst online: 26-09 11:02
ElonDusk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Precies dat. En nogmaals ik gun iedereen zijn auto maar het doet pijn als je al "zo lang" wacht en mensen die begin oktober besteld hebben hem al over een week ontvangen :'(
Wanneer heb je het besteld/RN nummer gekregen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Silver Grey Performance op 4 september besteld, nog steeds geen Vin.

Medewerker van Tesla zei dat het wel begin december kon worden voordat hij geleverd wordt. Blijkbaar worden deze weinig besteld. Zijn er nog meer mensen lang aan het wachten op een Performance?

Het zal toch niet zo zijn dat er op een schip met 3500 Tesla's er maar een paar met Performance erop staan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Kemalism schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Wanneer heb je het besteld/RN nummer gekregen ?
Het proces begon voor mij rond 14 juli... op en neer mailen goedkeuren dit dat bij Athlon. Eindelijk op 1 aug was het naar Tesla gestuurd en pas 14 aug heb ik een RN ontvangen. Dus gevoelsmatig wacht ik nog langer dan die 14 aug.

Ik hoopte het nog voor 1 oktober te ontvangen en toen dacht ik oke het zal op de eerst volgende boot zitten van dit kwartaal. EHM NEE dus hopelijk op de 2e en ook nee. Nu wachten op de 3e en hopelijk staat ie daarop.. maar mn gevoel zegt waarschijnlijk niet 8)7

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:29:

Medewerker van Tesla zei dat het wel begin december kon worden voordat hij geleverd wordt. Blijkbaar worden deze weinig besteld. Zijn er nog meer mensen lang aan het wachten op een Performance?

Het zal toch niet zo zijn dat er op een schip met 3500 Tesla's er maar een paar met Performance erop staan ;-)
Ik heb op 4 oktober een Silver performance besteld. Ik vind het nu ook al lang wachten :). Ik heb mijn hoop gevestigd op de Jasper Arrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Laatst online: 26-09 11:02
ElonDusk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Het proces begon voor mij rond 14 juli... op en neer mailen goedkeuren dit dat bij Athlon. Eindelijk op 1 aug was het naar Tesla gestuurd en pas 14 aug heb ik een RN ontvangen. Dus gevoelsmatig wacht ik nog langer dan die 14 aug.

Ik hoopte het nog voor 1 oktober te ontvangen en toen dacht ik oke het zal op de eerst volgende boot zitten van dit kwartaal. EHM NEE dus hopelijk op de 2e en ook nee. Nu wachten op de 3e en hopelijk staat ie daarop.. maar mn gevoel zegt waarschijnlijk niet 8)7
Same here. Letterlijke data komen ook overeen. Ik zit bij LP dus daar ligt het niet aan.
Jij hebt zeker een witte met witte interrieur en 19 inch velgen ? LR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:11

Die boot van 15-11 zou met mijn VIN van de 19e daar op moeten staan volgens tesla. Vreemd

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Kemalism schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Same here. Letterlijke data komen ook overeen. Ik zit bij LP dus daar ligt het niet aan.
Jij hebt zeker een witte met witte interrieur en 19 inch velgen ? LR ?
Ja bijna.. Alleen SR+/

Maar jij had wel al een VIN toch?

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Net weer even contact gehad met Alphabet:

Bestelling:

Uitvoering: P
Kleur buiten: Pearl White
Kleur binnen: Zwart
Besteldatum: 24-09

Mijn vraag was of ze mij een RN kunnen doorgeven, aangezien hier mensen bij de LM droog een RN opvragen en die ook krijgen. Antwoord: Er is nog geen RN beschikbaar. Punt

Ik word er wel een beetje moe van, Tesla ziet niks onder mijn naam, geen RN, maar wel een bevestiging dat de auto is besteld. Dit kan in mijn optiek niet goed gaan.

Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 21:11
TGT2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:48:

Bestelling:

Mijn vraag was of ze mij een RN kunnen doorgeven, aangezien hier mensen bij de LM droog een RN opvragen en die ook krijgen. Antwoord: Er is nog geen RN beschikbaar. Punt

Ik word er wel een beetje moe van, Tesla ziet niks onder mijn naam, geen RN, maar wel een bevestiging dat de auto is besteld. Dit kan in mijn optiek niet goed gaan.
Heel treurig dit.... was net van plan ze te gaan bellen maar dat laat ik maar voor nu even dan.
Heeft allemaal weinig zin zo te zien 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
TGT2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:48:

Bestelling:

Zelfde ervaring.. Alphabet is zwaar K in dit proces. Er wordt gedaan alsof alles gladjes loopt maar de signalen zijn er niet en ze doen het meer af van: doe niet zo moeilijk, we hebben het opgestuurd dus ga maar naar Tesla (die vervolgens weer naar LM wijzen). Ik word met de dag sceptischer, want ik heb ook nog altijd geen RN.

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tesla zei het ook al dat de P niet veel wordt besteld. Daardoor zitten er ook niet veel op een boot. Balen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:51:
Tesla zei het ook al dat de P niet veel wordt besteld. Daardoor zitten er ook niet veel op een boot. Balen zeg...
Ze produceren onder algoritme. Dus indd, weinig bestellingen is weinig productie. Het zou in verhouding moeten zijn toch?

Wat is precies je config?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Markboss schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Zelfde ervaring.. Alphabet is zwaar K in dit proces. Er wordt gedaan alsof alles gladjes loopt maar de signalen zijn er niet en ze doen het meer af van: doe niet zo moeilijk, we hebben het opgestuurd dus ga maar naar Tesla (die vervolgens weer naar LM wijzen). Ik word met de dag sceptischer, want ik heb ook nog altijd geen RN.
Ik zit bij Alphabet en ik had direct een RN.

<oudezeurpietmodus>Probeer anders eens een volkswagen te bestellen (als je door de optielijsten heen komt) en probeer daar eens een nummer los te krijgen. Tesla regelt dit bijzonder goed als je het mij vraagt (en ik rij al een jaar of 20 lease auto's). Ik ga serieus liever op een kaal terrein mijn auto halen, dan dat ik genegeerd word in een showroom van een dealer omdat je een leaserijder bent.</oudezeurpietmodus> :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 08:05

Preaper

...

Scharnout schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:55: Ik ga serieus liever op een kaal terrein mijn auto halen, dan dat ik genegeerd word in een showroom van een dealer omdat je een leaserijder bent.</oudezeurpietmodus> :)
Ha, heel herkenbaar. Ooit zelfs een afspraak gemaakt, verteld dat ik ging leasen maar mocht kiezen waar de auto besteld werd. Toen ik bij de dealer op de afspraak kwam, was er alsnog geen verkoper voor mij beschikbaar. Want ja, ik was toch maar een lease rijder.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
Preaper schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Ha, heel herkenbaar. Ooit zelfs een afspraak gemaakt, verteld dat ik ging leasen maar mocht kiezen waar de auto besteld werd. Toen ik bij de dealer op de afspraak kwam, was er alsnog geen verkoper voor mij beschikbaar. Want ja, ik was toch maar een lease rijder.
Eerlijk is eerlijk, bij Tesla zelf ben ook ik tot nu toe heel aardig behandeld. Ze reageren ook super tof op mijn mails. Dus dat is super. En daarnaast heb ik begrip voor de drukte. Maar een maand wachten tot je bestelling er qua proces conform de standaard uit ziet vind ik wel heel erg lang. Oh well. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Laatst online: 21:11
Scharnout schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

<oudezeurpietmodus>Probeer anders eens een volkswagen te bestellen (als je door de optielijsten heen komt) en probeer daar eens een nummer los te krijgen. Tesla regelt dit bijzonder goed als je het mij vraagt (en ik rij al een jaar of 20 lease auto's). Ik ga serieus liever op een kaal terrein mijn auto halen, dan dat ik genegeerd word in een showroom van een dealer omdat je een leaserijder bent.</oudezeurpietmodus> :)
Maar daarom is het des te meer vreemd en vervelend voor andere die nog geen RN hebben.
Waarom zit er verschil in dit proces bij Alphabet en doen ze alsof er niks aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Laatst online: 15-04 21:36
Preaper schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Ergens wel begrijpelijk van zo'n VW dealer. Je auto gaat waarschijnlijk i.v.m. lease niet bij hen besteld worden.

Verkeerd gelezen 8)7
Raar verhaal dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Monstarr076 op 24-10-2019 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markboss
Scharnout schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar om hier te lezen dat iedereen (vrijwel) direct RN's / vooruitgang ziet en een aantal van ons helemaal niets hoort maakt me juist argwanend. Als ik de bestelling via een "old school" merk had gedaan, was ik denk ik minder betrokken en dus minder bezorgd. Tijdens mijn eerste belletje naar Tesla werd overigens gezegd dat Alphabet een verkeerde prijsopgave naar hen had gestuurd en daardoor mijn order niet was opgepikt. Dat zouden ze direct proberen te fixen en mij op de hoogte stellen, maar ik heb verder niets meer vernomen van Tesla dan wel Alphabet omdat ze naar elkaar wijzen. Voelt toch niet lekker.

Overigens is mijn enige ervaring tot dusver met andere merken Audi en daar kon ik de dealer bellen, de volgende dag mijn naam op kenteken van een voorraadmodel laten zetten en deze een week later ophalen. In die zin dus wellicht wat verwend de vorige keer (en de auto toevallig op voorraad stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
Markboss schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar om hier te lezen dat iedereen (vrijwel) direct RN's / vooruitgang ziet en een aantal van ons helemaal niets hoort maakt me juist argwanend. Als ik de bestelling via een "old school" merk had gedaan, was ik denk ik minder betrokken en dus minder bezorgd. Tijdens mijn eerste belletje naar Tesla werd overigens gezegd dat Alphabet een verkeerde prijsopgave naar hen had gestuurd en daardoor mijn order niet was opgepikt. Dat zouden ze direct proberen te fixen en mij op de hoogte stellen, maar ik heb verder niets meer vernomen van Tesla dan wel Alphabet omdat ze naar elkaar wijzen. Voelt toch niet lekker.

Overigens is mijn enige ervaring tot dusver met andere merken Audi en daar kon ik de dealer bellen, de volgende dag mijn naam op kenteken van een voorraadmodel laten zetten en deze een week later ophalen. In die zin dus wellicht wat verwend de vorige keer (en de auto toevallig op voorraad stond).
Ah, maar Tesla kon jouw order tenminste nog wel zien dus. Ze konden jouw bestelling wel matchen met jouw naam. Hoezo moet Alphabet een prijsopgave naar Tesla sturen? Dat moet toch andersom zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoootje
  • Laatst online: 04-05-2021
Heeft iemand hier een idee waar ik een testrit kan regelen voor een tesla model 3 in de regio Utrecht-Rotterdam? Bij Tesla is dit helaas niet meer mogelijk. Ik heb een bestelling gedaan voor een sr+ op 13-10, maar zou graag een proefrit willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
zoootje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:12:
Heeft iemand hier een idee waar ik een testrit kan regelen voor een tesla model 3 in de regio Utrecht-Rotterdam? Bij Tesla is dit helaas niet meer mogelijk. Ik heb een bestelling gedaan voor een sr+ op 13-10, maar zou graag een proefrit willen rijden.
Volgens mij is er een lijstje met mensen hier die dat aanbieden

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
TGT2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:12:
[...]

Ah, maar Tesla kon jouw order tenminste nog wel zien dus. Ze konden jouw bestelling wel matchen met jouw naam. Hoezo moet Alphabet een prijsopgave naar Tesla sturen? Dat moet toch andersom zijn? :?
Na mijn tweede belletje kwam ik erachter dat degene die ik bij mijn eerste belletje aan de lijn had (extreem toevallig) voor zowel Tesla Delivery als hun Enterprise afdeling werkte. Zij kon dus in beide mailboxen en kon mij dus niet vinden in de 'gewone' delivery orders, maar wel in die van Enterprise. Ze kon toen zien dat er geen RN was gekoppeld en wat daar de reden van was. Tweede belletje was met iemand die niet die toegang had en kon mij dus niet vinden en dus ook niet verder helpen (want ik heb geen RN...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TGT2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:53:
[...]

Ze produceren onder algoritme. Dus indd, weinig bestellingen is weinig productie. Het zou in verhouding moeten zijn toch?

Wat is precies je config?
Performance, Silver Grey, 20 inch velgen, zwart leder interieur,
radio cassette recorder _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
In het Grote Tesla Topic staat een google doc link met mensen die een Tesla hebben:

Het grote Tesla topic - deel 2

Proefrit maken
Het kan, gezien de drukte bij de Tesla SeC's, best lastig zijn om een proefrit te plannen. Daarnaast is er dan ook niet altijd veel tijd en ruimte om rustig over de auto's te babbelen.
Nu zijn er een aantal Tweakers zo aardig om je hun auto te laten zien en alle vragen die je hebt te beantwoorden.
Zie deze excel lijst met Tweakers die bij jou in de buurt wonen:
https://docs.google.com/s...7ulIKrDuBF6pds/edit#gid=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:33

cronixx

krieuw

Mijn oom is afgelopen weekend bij Tesla in Amsterdam geweest (Arena) en daar kon hij gewoon een proefrit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Markboss schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet hoe Alphabet dit doet, maar Arval was hier vrij duidelijk in. Tesla was standaard niet beschikbaar, ik moest eerst contact opnemen met de LM. Ik kreeg te horen dat ze geen invloed hebben op het bestel proces, omdat Tesla alles buiten hun om doet, pas na dit overleg werd deze beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 16:06

GB2

CRoNiXX schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Mijn oom is afgelopen weekend bij Tesla in Amsterdam geweest (Arena) en daar kon hij gewoon een proefrit doen.
Ik was daar begin september, kreeg toen te horen dat ik voor proefrit via de website aanvraag moest doen, vervolgens dezelfde dag (was een zaterdag) in de avond via formulier aanvraag gedaan en na 2 weken kreeg ik reactie dat ik daarvoor langst moest komen om afspraak te maken... 8)7
Terug gemaild dat ik juist op locatie in Amsterdam kreeg te horen dat men het online wilde hebben waarna ik na een week nog een reminder had gestuurd omdat ik nog niks had gehoord toen na 2 dagen of zoiets kreeg ik mail dat ik maar in mijn netwerk moest vragen want het was voorlopig niet meer mogelijk.

Men moet echt meer leren 1 verhaal naar buiten te brengen in plaats van allemaal eigen verhaaltjes en het is wel bizar dat je afhankelijk van de medewerker wel of niet goed wordt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tesla standard range besteld op 30/09 bleek een lever restrictie op te zitten 1/12/2019. Voor de zekerheid maar even deze restricite laten verwijderen. Binnen een paar uur een bevestiging van de Tesla medewerker ontvangen dat mijn restrictie was verwijderd.

Paar uur daarna de mail met daarin: Bereid u voor op de levering van uw Model 3 :)

Nog geen VIN dus hopelijk staat hij op de Jasper Arrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dany71
  • Laatst online: 11-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:29:

Solid Black Performance 20" black int.
Besteld op 11 september via LM
RN op 17 september nog geen VIN

Verwachte leverdatum volgens LM eind oktober begin november(dit was eerst volgens LM begin oktober). Volgens Tesla Delivery begin/half december. Hierbij ook de mededeling dat er minder P's deze kant op komen, maar zeker voor einde jaar zal levering plaatsvinden..
Probeer me hier maar bij neer te leggen. O-)

M3 Performance AWD / Solid black / zwart - besteld 11-09 - RN 17-09 - VIN 26-11- indicatie levering 5-dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
Dany71 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Solid Black Performance 20" black int.
Besteld op 11 september via LM
RN op 17 september nog geen VIN

Verwachte leverdatum volgens LM eind oktober begin november(dit was eerst volgens LM begin oktober). Volgens Tesla Delivery begin/half december. Hierbij ook de mededeling dat er minder P's deze kant op komen, maar zeker voor einde jaar zal levering plaatsvinden..
Probeer me hier maar bij neer te leggen. O-)
Ik blijf mezelf herhalen, maar verwachtte leverdata vanuit LMs zijn waardeloos. Gewoon negeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JurandyRonald
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik snap best als je ongeduldig bent en liever vandaag dan morgen de wagen kunt ophalen, maar het lijkt me erg onnodig om zo te stressen.

Punt 1: er is duidelijk door Tesla gecommuniceerd dat een bestelling vóór 14 oktober nog in 2019 wordt geleverd.

Punt 2: je hebt er geen invloed op.

Relax en wacht af is mijn advies. ;)

Tesla M3 | LR AWD | Midnight Silver | Premium Zwart Interieur | 18" Aero wielen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markboss
JurandyRonald schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:56:
Ik snap best als je ongeduldig bent en liever vandaag dan morgen de wagen kunt ophalen, maar het lijkt me erg onnodig om zo te stressen.

Punt 1: er is duidelijk door Tesla gecommuniceerd dat een bestelling vóór 14 oktober nog in 2019 wordt geleverd.

Hoe durf je zulke rationele gedachten op dit forum achter te laten!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Waarom zitten we dan massaal op F5 te duwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvaa
  • Laatst online: 21-09-2021
GB2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

Ik was daar begin september, kreeg toen te horen dat ik voor proefrit via de website aanvraag moest doen, vervolgens dezelfde dag (was een zaterdag) in de avond via formulier aanvraag gedaan en na 2 weken kreeg ik reactie dat ik daarvoor langst moest komen om afspraak te maken... 8)7
Terug gemaild dat ik juist op locatie in Amsterdam kreeg te horen dat men het online wilde hebben waarna ik na een week nog een reminder had gestuurd omdat ik nog niks had gehoord toen na 2 dagen of zoiets kreeg ik mail dat ik maar in mijn netwerk moest vragen want het was voorlopig niet meer mogelijk.

Men moet echt meer leren 1 verhaal naar buiten te brengen in plaats van allemaal eigen verhaaltjes en het is wel bizar dat je afhankelijk van de medewerker wel of niet goed wordt geholpen.
Dat was waarschijnlijk vanwege de deadlines van 7 en 14 oktober voor bestellen bij Tesla. Die is nu weg en het zal voor proefritten wat rustiger zijn nu gok ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

pirke schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:04:
Waarom zitten we dan massaal op F5 te duwen? :)
Bij mij staat er niks meer op het knopje, hij zit wel tussen F4 en F6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
CRoNiXX schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Ben er zelf afgelopen maandag geweest, proefrijden is niet meer mogelijk, te druk op het moment. Was landelijk beleid geworden.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Als je echt een testrit wilt, kan je hier je gegevens invullen (tenzij het ook beleid is geworden om dat niet meer te doen): https://www.tesla.com/nl_NL/drive. Je wordt dan teruggebeld met de vraag welk model, waar en wanneer je de testrit wilt. Zo werkte het in ieder geval een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05-2023
Toch nog maar even gebeld met Tesla omdat mijn account nog steeds open stond op de betalingsmethode.
Aardige man heeft me goed verder kunnen helpen. Tijdens het gesprek kunnen refreshen en was alles goed. Zag ook al een VIN, kan ik verwachten rond 14-11 ongeveer.

Besteld op 28-9 (RN op 28-9)
LR (rood / zwart) + trekhaak

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dany71
  • Laatst online: 11-10-2023
JurandyRonald schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:56:

Hahaha, dank voor jouw advies. Maar de zenuwen vallen best mee hoor, al kwam dat mss niet zo over. 8)7

M3 Performance AWD / Solid black / zwart - besteld 11-09 - RN 17-09 - VIN 26-11- indicatie levering 5-dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seacara
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 12:16
Zijn ze toevallig kentekens aan het aanvragen bij Tesla? G-630-LV / G-652-LV etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Seacara schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:52:
Zijn ze toevallig kentekens aan het aanvragen bij Tesla? G-630-LV / G-652-LV etc
Zou kunnen, laatste op RDW is ook model 3 (G-774-LV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:44
Seacara schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:52:
Waar zie je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
snelis schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:43:
Toch nog maar even gebeld met Tesla omdat mijn account nog steeds open stond op de betalingsmethode.
Aardige man heeft me goed verder kunnen helpen. Tijdens het gesprek kunnen refreshen en was alles goed. Zag ook al een VIN, kan ik verwachten rond 14-11 ongeveer.

Besteld op 28-9 (RN op 28-9)
LR (rood / zwart) + trekhaak
Wat bedoel je met betalingsmethode die open staat? (en lease je via LM of zelf betalen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:50
lo3k schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Same here. Ook 4 okt zakelijk zzp besteld. Nog geen VIN. Wel e-herkenning geregeld. MIA aanvraag moet ik nog doen, kan denk ik pas zodra kenteken bekend is? Nog niet gekeken naar wat ze precies vragen qua gegevens daarvoor. Maar we hebben nog de tijd (< 3 maanden) dus komt nog wel. Hebben jullie (@Verwijderd @jheerink14 @Verwijderd @snelis ) wel al gekeken voor verzekeringen? Voor al die LM leveringen is dat natuurlijk inclusief, maar wij moeten het zelf regelen (misschien offtopic :X)?
Ik ben nog aan kijken voor verzekering De Tesla verzekering kwam bij mij op rond de €1100 uit (Model3 AWD) en Centraalbeheer zat daar steivig onder bij mij (€700 voor een jaar) Deck (nieuw) nog goedkoper maar wel met hoog eigen risico, die moet ik nog even uitzoeken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Bijv. https://www.kenteken.tv/laatstekenteken.php

Alle tesla's worden nu op kenteken gezet denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Edit: niet goed gekeken...

[ Voor 103% gewijzigd door Zpottr op 24-10-2019 17:17 ]

Zoef

Pagina: 1 ... 110 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.