RollieBollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
[...]
Die actie was geldig t/m eind 2019. Dus logisch dat je die niet kan vinden.
balen,
Ik hoorde die actie gister op de radio maar hoorde niet bij welke zaak
RollieBollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
[...]
Die actie was geldig t/m eind 2019. Dus logisch dat je die niet kan vinden.
Zitten leuke titels tussen.JackAvery schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
Nog een update voor de NES en SNES app:
[YouTube: NES & Super NES - December Game Updates - Nintendo Switch Online]
Donkey Kong Country 3 is het kerstgeschenk dus
De Japanse line-up is vrij verschillend met Kunio-kuns Dodge Ball, Smash Table Tennis en Sugoi Hebereke, naast DKC3 en The Ignition Factor.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Klopt. Er is ook een actie bij BCC, maar die actie van je link is een actie van vorig jaar. DIt is de huidige folder: https://www.reclamefolder.nl/folders/34710/p/12chimera2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:39:
[...]
balen,
Ik hoorde die actie gister op de radio maar hoorde niet bij welke zaak
[ Voor 27% gewijzigd door RollieBollie op 15-12-2020 15:26 ]
Op zich valt het wel mee hoe goed die actie is toch? Switch + AC:NH zijn samen €329 + 55 = €384 Dan heb je nog €35 over voor een travel case, wat volgens mij wel te doen is.RollieBollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]
Klopt. Er is ook een actie bij BCC, maar die actie van je link is een actie van vorig jaar. DIt is de huidige folder: https://www.reclamefolder.nl/folders/34710/p/12
Hmm, zo te zien is het een winkel only actie. Kan die nergens op de website vinden. Rottig dat er nu een lockdown is.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2020 18:47 ]
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2020 18:39 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik moet zeggen dat ik de huidige insteek wel prima vind. Ik had verwacht dat ze voor de zoveelste keer dezelfde klassiekers zouden releasen (die heb ik zo vaak gezien dat het geen nostalgie meer opwekt). Maar dit jaar brengen ze vooral obscure games uit die de meeste mensen waarschijnlijk nooit gespeeld hebben. Vind ik persoonlijk een stuk leuker dan weer Street Fighter II (en waarbij je dan ook nog eens de SNES versie speelt ipv arcade)Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:02:
[...]
Het blijft jammer dat Nintendo er niet meer uit weet te halen ondanks dat het concept met bijbehorende controllers hartstikke gaaf is. Het aanbod vind ik persoonlijk vrij karig. Ik snap dat er gedoe is met licenties maar volgens mij valt er als de portemonnee getrokken wordt toch wel eea te regelen met licentiehouders zoals bijvoorbeeld Capcom en Konami.
[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 15-12-2020 20:37 ]
Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time. Voor NES zijn eveneens pareltjes te vinden, bijvoorbeeld Megaman 1 t/m 3, Duck Tales, Castlevania 1 t/m3, Contra.BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:37:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de huidige insteek wel prima vind. Ik had verwacht dat ze voor de zoveelste keer dezelfde klassiekers zouden releasen (die heb ik zo vaak gezien dat het geen nostalgie meer opwekt). Maar dit jaar brengen ze vooral obscure games uit die de meeste mensen waarschijnlijk nooit gespeeld hebben. Vind ik persoonlijk een stuk leuker dan weer Street Fighter II (en waarbij je dan ook nog eens de SNES versie speelt ipv arcade)
[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 15-12-2020 21:48 ]
Die zijn ook allemaal beschikbaar, maar niet via Nintendo Online:Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:42:
[...]
Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time. Voor NES zijn eveneens pareltjes te vinden, bijvoorbeeld Megaman 1 t/m 3, Duck Tales, Castlevania 1 t/m3, Contra.
Het is niet dat de Switch zonder dit concept zou kunnen, alleen er zou meer uit te halen zijn zodat je echt de oude tijden laat herleven.
Het is met dat betreft ook een stukje nostalgie die ik zo nu en dan ook met mijn kids deel op een verloren zaterdagmiddag. Dan sluit ik mijn Rpi aan met Batocera om even te laten zien welke games papa vroeger speelde.
Omelette du fromage!
Dat schreef ik toch ookdxta schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:51:
[...]
Die zijn ook allemaal beschikbaar, maar niet via Nintendo Online:
https://www.nintendo.com/...legacy-collection-switch/
https://www.nintendo.nl/G...y-Collection-1559688.html
https://www.nintendo.com/...ersary-collection-switch/
Heeft gewoon met geld / licenties te maken
Maar dat zijn ook al de games die iedereen had, een miljoen keer voorbij zijn gekomen in de collections, remakes hebben gehad en die om de paar weken in een cliche 'best nes/snes' lijstje staan op een site of Youtube. Ik kan ze dromen.Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:42:
[...]
Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time. Voor NES zijn eveneens pareltjes te vinden, bijvoorbeeld Megaman 1 t/m 3, Duck Tales, Castlevania 1 t/m3, Contra.
Het is niet dat de Switch zonder dit concept zou kunnen, alleen er zou meer uit te halen zijn zodat je echt de oude tijden laat herleven.
Het is met dat betreft ook een stukje nostalgie die ik zo nu en dan ook met mijn kids deel op een verloren zaterdagmiddag. Dan sluit ik mijn Rpi aan met Batocera om even te laten zien welke games papa vroeger speelde.
Hoewel je aangeeft dat je lijst niet uitputtend is, stoort het me wel dat je lijst niet de beste SNES game ooit bevat...Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:42:
[...]
Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik zou ook nog wel Secret of Mana kunnen noemen en de Lufia serie waren ook een zeer fijne games om te spelen.RayNbow schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:18:
[...]
Hoewel je aangeeft dat je lijst niet uitputtend is, stoort het me wel dat je lijst niet de beste SNES game ooit bevat...
spoiler:Terranigma
Lufia 2 zit helaas in license limbo. Ik zou een port day 1 kopen. Secret of Mana daarentegen kan je gewoon kopen in de Collection of Mana verzameling. Verdient het een plekje op NSO? Ja. Gaat Square-enix dit doen? Nee, waarom zouden ze?Miki schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:02:
[...]
Ik zou ook nog wel Secret of Mana kunnen noemen en de Lufia serie waren ook een zeer fijne games om te spelen.
Kortom er zijn toen hele mooie games uitgebracht die een plekje verdienen in de SNES en NES online dienst.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2020 09:52 ]
Volgens mij schreef ik al eerder dat het een geld kwestie is tochJackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:17:
Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn
Grindstone heeft verder een launch korting van 25% tot 28 december, mooi! Een van de beste games die uit Apple Arcade is ontstaan.
[...]
Lufia 2 zit helaas in license limbo. Ik zou een port day 1 kopen. Secret of Mana daarentegen kan je gewoon kopen in de Collection of Mana verzameling. Verdient het een plekje op NSO? Ja. Gaat Square-enix dit doen? Nee, waarom zouden ze?
Gezien de vraagprijs vind ik juist dat Nintendo de portemonnee wel moet kunnen trekken. NSO biedt buiten het opslaan van savegames niets extra ten opzichte van wat het daarvoor bood. Online gaming gebeurt nog steeds peer to peer en de nieuwe virtual console zijn de kosten ook niet geweest.JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:
@Miki maar we hebben het vaak niet over sterk verbeterde en opgepoetste versies. Het gaat meestal over collecties van +- de originele games waar de licentiehouders veel hogere marges op kunnen verdienen. We kunnen de economische kant van het verhaal helaas niet gewoon even opzij zetten.
Gezien de vraagprijs van NSO, vind ik het verder onrealistisch om te hopen dat Nintendo voor het NES/SNES game gedeelte 'de portemonnee gaat trekken' voor dergelijke high-profile third-party games. Nintendo ziet deze NES/SNES games misschien niet eens als een main feature, maar als deel van een groter pakket dat mensen binnen hun abonnementsstructuur moet houden.
Daarom stelde ik je al eerder de vraag: zou je een prijsverhoging accepteren als er veel meer games op deze service stonden?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dicey Dungeons ziet er interessant uit, doet me een beetje denken aan Solitairica (niet voor Switch beschikbaar) maar dan met dobbelstenen ipv een kaartdeck.JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:17:
Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck dice builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn
[YouTube: Dicey Dungeons - Switch Trailer]
Grindstone heeft verder een launch korting van 25% tot 28 december, mooi! Een van de beste games die uit Apple Arcade is ontstaan.
[...]
Lufia 2 zit helaas in license limbo. Ik zou een port day 1 kopen. Secret of Mana daarentegen kan je gewoon kopen in de Collection of Mana verzameling. Verdient het een plekje op NSO? Ja. Gaat Square-enix dit doen? Nee, waarom zouden ze?
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Ik zou er zeker meer voor over hebben maar je maakt de vergelijking nu te simplistisch. Dan moet je naar het gehele concept van NSO kijken. De controllers die aangeboden worden ook bijvoorbeeld met een flinke marge verkocht naast alle andere hardware en inkomsten van first party games als ook licenties en dev boxen om voor de Switch content(games) te maken.JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:
@Miki maar we hebben het vaak niet over sterk verbeterde en opgepoetste versies. Het gaat meestal over collecties van +- de originele games waar de licentiehouders veel hogere marges op kunnen verdienen. We kunnen de economische kant van het verhaal helaas niet gewoon even opzij zetten.
Gezien de vraagprijs van NSO, vind ik het verder onrealistisch om te hopen dat Nintendo voor het NES/SNES game gedeelte 'de portemonnee gaat trekken' voor dergelijke high-profile third-party games. Nintendo ziet deze NES/SNES games misschien niet eens als een main feature, maar als deel van een groter pakket dat mensen binnen hun abonnementsstructuur moet houden.
Daarom stelde ik je al eerder de vraag: zou je een prijsverhoging accepteren als er veel meer games op deze service stonden?
Je betaalt 20 euro per jaar - 1.66 euro per maand - met een individueel abonnement aan de aanbevolen prijs. Als je wat mensen kent met een Switch, kan je met een familieabonnement er voor 4 euro per jaar - 33 cent per maand - vanaf zijn. Hier kan zelfs nog iets af omdat het vrij eenvoudig is korting te vinden op de familieabo's.Koldur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:03:
[...]
Gezien de vraagprijs vind ik juist dat Nintendo de portemonnee wel moet kunnen trekken. NSO biedt buiten het opslaan van savegames niets extra ten opzichte van wat het daarvoor bood. Online gaming gebeurt nog steeds peer to peer en de nieuwe virtual console zijn de kosten ook niet geweest.
Controllers zijn aparte producten, maar ik snap waarom je ze vermeldt. De hele omzet van Nintendo erbij gaan betrekken, vind ik ook misschien een beetje vergezocht. Ik had het over de online service als product in zijn eigen 'invloedssfeer'Miki schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]
Ik zou er zeker meer voor over hebben maar je maakt de vergelijking nu te simplistisch. Dan moet je naar het gehele concept van NSO kijken. De controllers die aangeboden worden ook bijvoorbeeld met een flinke marge verkocht naast alle andere hardware en inkomsten van first party games als ook licenties en dev boxen om voor de Switch content(games) te maken.
Akkoord dat het 'okay is', daar is de prijs ook naarAls je dan hebt over betalende leden wilt behouden dan zul je ook daar in moeten investeren zodat er een reden is om te blijven. 20 euro per jaar is niet veel en dat zie je dus nu ook terug hoe Nintendo het gehele online ervaring heeft georganiseerd, het is okay maar niet meer dan dat.
[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2020 10:37 ]
Je krijgt niets, je betaald iets voor wat je eerst gratis had. Het blijft ongelooflijk dat dit gewoon lekker geaccepteerd wordt. De meeste mensen geven niet zoveel om de classic games. Als het om online games spelen gaat, betaal je nu Nintendo voor jouw eigen peer to peer netwerk omgeving.JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]
Je betaalt 20 euro per jaar - 1.66 euro per maand - met een individueel abonnement aan de aanbevolen prijs. Als je wat mensen kent met een Switch, kan je met een familieabonnement er voor 4 euro per jaar - 33 cent per maand - vanaf zijn. Hier kan zelfs nog iets af omdat het vrij eenvoudig is korting te vinden op de familieabo's.
Die waardeperceptie is natuurlijk subjectief. Wat krijg je voor zo'n abonnement momenteel? Toegang tot een 70tal games, cloud saves met enkele beperkingen, toegang tot een kortingsprogramma voor digitale aankopen, en toegang tot online gamen. Persoonlijk vind ik dat ik heel veel krijg voor mijn <4 euro per jaar, maar tegelijk zou ik liever gewoon niet betalen voor online, en ik vind het ook niet ok dat de cloud saves de enige manier zijn om een back-up te hebben van je saves.
Je argument over peer-to-peer gaming vind ik eigenlijk niet zo relevant. Duizenden multiplayer games werken vlot met peer-to-peer connecties. Dat Nintendo hier niet in slaagt, ligt aan henzelf. Abonnementen om voor online gaming te betalen zijn gewoon een paywall om de eigen marges te verhogen, onafhankelijk of we het nu over Nintendo, Microsoft of Sony hebben.
--
[...]
Controllers zijn aparte producten, maar ik snap waarom je ze vermeldt. De hele omzet van Nintendo erbij gaan betrekken, vind ik ook misschien een beetje vergezocht. Ik had het over de online service als product in zijn eigen invloedssfeer
[...]
Akkoord dat het 'okay is', daar is de prijs ook naar
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Al voor de launch van de Switch was er aangekondigd dat online-functionaliteit niet gratis zou zijn. De periode dat het gratis was, was een proefperiode.Koldur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:
[...]
Je krijgt niets, je betaald iets voor wat je eerst gratis had.
Het is echter niet puur peer-to-peer. Er zijn centrale servercomponenten.Als het om online games spelen gaat, betaal je nu Nintendo voor jouw eigen peer to peer netwerk omgeving.
Dat is toch prima? Als je het niet waard vindt, dan betaal je het niet.Als jij dat voldoende vindt om voor te betalen, prima, maar de meeste mensen vinden dit niet de €20 per jaar waard.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ziet er niet verkeerd uit.L23 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:08:
[YouTube: Hoa - Announcement Trailer]
Hoa werd gisteren aan het einde van de Indie World getoond, maar bovenstaande trailer geeft een beter beeld van de game.
Smash Bros Ultimate, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Party om eens mee te beginnensmeerbartje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
Hey, stomme vraag, maar nu de lockdown er weer is vroeg ik me af: wat zijn nu ideale spelletjes die "samen spelen" ondersteunen voor kinderen in de leeftijd 6 tot 9 jaar? We hebben dus één Switch thuis, aangesloten op de TV. Daar zitten dus twee van die kleine controllertjes bij (die je ook aan elkaar kunt klikken).
Mario Odessy hebben we al; hier kun je als "tweede speler" inderdaad de primary speler helpen door "het petje" te besturen.
Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch? Hoe zoek ik daar op?
Rayman legends! Lekker uitdagend en ook leuke gelaagde humor voor de 'volwassen' spelers.smeerbartje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch?
Hier klikkenHoe zoek ik daar op?
[ Voor 22% gewijzigd door Rembock op 16-12-2020 16:13 . Reden: linkje toegevoegd ]
Mijn vrouw en ik spelen graag Overcooked (2), New Super Mario Bros U, Pikmin (Bingo is verrassend leuk), Luigi's Mansion. Snipperclips vind ik wel geinig, maar zij minder, moeten we nog weer eens uitproberen.smeerbartje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
Hey, stomme vraag, maar nu de lockdown er weer is vroeg ik me af: wat zijn nu ideale spelletjes die "samen spelen" ondersteunen voor kinderen in de leeftijd 6 tot 9 jaar? We hebben dus één Switch thuis, aangesloten op de TV. Daar zitten dus twee van die kleine controllertjes bij (die je ook aan elkaar kunt klikken).
Mario Odessy hebben we al; hier kun je als "tweede speler" inderdaad de primary speler helpen door "het petje" te besturen.
Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch? Hoe zoek ik daar op?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Is deze game wat? Iemand al ervaringen mee? Op zich hou ik wel van dice games maar dit ziet er wel kinderachtig uit.JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:17:
Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck dice builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn
[YouTube: Dicey Dungeons - Switch Trailer]
Something under the bed is drooling
Ik heb een paar jaar geleden een vroege alpha versie gespeeld en het spel was zelfs toen al vrij verslavend. Elke class (toen waren dat er 3, nu 5) speelt erg verschillend en het spel dwingt je vrij snel in situaties waarin je betekenisvolle keuzes moet maken. Die alpha was toen al erg leuk en engagerend om te spelen. Gezien de designer (de maker van o.a. Super Hexagon en VVVVV) heb ik er eigenlijk weinig twijfels over dat de final build gewoon een erg goede game zal zijn. Het is ook vrij kort, het blijft een roguelike en een run gaat je normaal maximaal 30-40 minuten kosten.Mauz1978 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 06:52:
[...]
Is deze game wat? Iemand al ervaringen mee? Op zich hou ik wel van dice games maar dit ziet er wel kinderachtig uit.
[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 10:34 . Reden: paar woorden ontbraken... ]
De demo,heeft een limiet van 5 uur spelen. Daarna moet je een nieuwe game starten.The #BravelyDefault II Final Demo is here to give you a taste of the vivid art, strategic battle system, and memorable music of the game's first main chapter. Download it
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 17 december 2020
before the game's launch and earn 100 My Nintendo Platinum Points!https://t.co/CsyF64sGDu pic.twitter.com/bzAQdm0eDm
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 08:04 ]
Thanks voor je review, toch maar eens een poging wagen danJackAvery schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:59:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden een vroege alpha versie gespeeld en het spel was zelfs toen al vrij verslavend. Elke class (toen waren dat er 3, nu ) speelt erg verschillend en het spel dwingt je vrij snel in situaties waarin je betekenisvolle keuzes moet maken. Die alpha erg leuk en engagerend om te spelen. Gezien de designer (de maker van o.a. Super Hexagon en VVVVV) heb ik er eigenlijk weinig twijfels over dat de final build gewoon een erg goede game zal zijn. Het is ook vrij kort, het blijft een roguelike en een run gaat je normaal maximaal 30-40 minuten kosten.
De grafische stijl leek me vrij tongue-in-cheek, en verder niet zo belangrijk. I.t.t. Hades (ook een dikke aanrader) speel je Dicey Dungeons niet voor het verhaal
Something under the bed is drooling
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Interessant -edit- of toch tenminste wanneer Bowser geen vragen ontwijkt. Misschien verdient Polygon dan ook een clickZeror schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:24:
Polygon had een interview met Doug Bowser:
[YouTube: Nintendo's Doug Bowser on Joy-Con Drift, 2020 Delays, Switch Pro, March 31st, New Horizons & More!]
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 18:48 ]
Nee, je kan de Switch niet zonder dock of adapter op een scherm aansluiten.Smartphonetips schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:45:
Kan ik de switch via usb (dus zonder dock) aan deze hangen? Ik wil kunnen spelen op verplaatsing zonder de dock mee te moeten verhuizen.
Dus dit is allemaal onzin?L23 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:25:
[...]
Nee, je kan de Switch niet zonder dock of adapter op een scherm aansluiten.
Misschien je eigen link even doorlezen, begint met:
Editor's note: All of the screens shown below support USB-C connectivity with the Switch to share both image and picture data, as well as power, and in many of the manufacturer-supplied images used below, the Switch is shown being used without the dock. However, due uncertainty regarding the power standard required to run the Switch safely, we used the original dock during our testing.
Technisch gezien zijn dat allemaal schermen die de dock “technologie” +- native ondersteunen
Dat had ik uiteraard ook gelezen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag of dit veilig is. Misschien dat er mensen zonder problemen gamen op een portable screen zonder dock?Sander schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:24:
[...]
Misschien je eigen link even doorlezen, begint met:
[...]
Verwijderd
Als je even naar reviews zoekt van het Asus scherm dat je aanhaalt, gebruikt iedereen daar een Switch met aparte dock.Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:44:
[...]
Dat had ik uiteraard ook gelezen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag of dit veilig is. Misschien dat er mensen zonder problemen gamen op een portable screen zonder dock?
Zelden klachten over gehoord dus zou ok moeten zijn. Idem voor de 8bitdo adapter.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:48:
iemand ervaring met de mayflash bluetooth adapter? Ik wil graag een xbox controller kunnen gebruiken. Maar geen zin in extreme lag!
Verwijderd
Zit er veel verschil tussen de 8bitdo en mayflash adapters?JackAvery schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:58:
[...]
Zelden klachten over gehoord dus zou ok moeten zijn. Idem voor de 8bitdo adapter.
Toch bizar dat je met een portable screen en een portable game console een veel minder portable dock én stopcontact nodig hebt. Fail van nintendo.JackAvery schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:58:
[...]
Als je even naar reviews zoekt van het Asus scherm dat je aanhaalt, gebruikt iedereen daar een Switch met aparte dock.
Verder geen ervaring mee
Ik heb van uit mijn werk een Lenovo ThinkVision M14; die heeft 2 USB-C-poorten, zodat je het apparaat waarvan je het beeld weer wil geven tegelijk nog op kan laden (Power Delivery Passthrough? Is dat de officiele term?).Smartphonetips schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:45:
Kan ik de switch via usb (dus zonder dock) veilig aan deze hangen? Ik wil kunnen spelen op verplaatsing zonder de dock mee te moeten verhuizen.
[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 18-12-2020 08:06 ]
Ja, die officiële dock is duur voor een lege huls. Vraag me af waarom nintendo een usb port naast de HDMI voorziet in de dock.Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:03:
Nouja, het meest portable is hij zonder extra scherm enzo, daarom zit er zo'n duf pootje achterop.
Maar een first-party-travel-dock zou fijn geweest zijn. Is waarschijnlijk lastig door de toegepaste techniek (USB-C zijn meestal stugge kabels; er zitten luchthappers op de achterkant van de Switch waardoor hij eigenlijk moet staan of in ieder geval van onder een stuk vrij moet hangen om niet oververhit te raken).
[...]
Ik heb van uit mijn werk een Lenovo ThinkVision M14; die heeft 2 USB-C-poorten, zodat je het apparaat waarvan je het beeld weer wil geven tegelijk nog op kan laden (Power Delivery Passthrough? Is dat de officiele term?).
Maar ik heb het vanwege bovenstaande verwijzingen naar de horrorverhalen over gebrickede switches door slechte 3rd party docks/power supplies (of de aansluiting daarvan) nog niet aangedurft.
Voor onderweg heb ik uiteindelijk op basis van goede reviews een klein verloopje van Foinnex (Tarin in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"), dat werkt goed; en omdat ik de laatste tijd nauwelijks voor m'n werk in hotels zit heb ik er een 'dock' bij geprint voor op de tweede tv in de entertainment-hoek van m'n thuiskantoortje:
[Afbeelding]
Wilde eigenlijk een 2e dock, maar ik had het verloopje en de extra PSU al en dan is 80-90 euro wel heel erg duur voor een stuk plastic met een paar aansluitingen.. heb bijna aan een tweede Switch gedacht, meer waar voor je geld.
Ethernet adapter. Tenminste, daar gebruik ik het voor.Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:13:
[...]
Ja, die officiële dock is duur voor een lege huls. Vraag me af waarom nintendo een usb port naast de HDMI voorziet in de dock.
Is dat niet voor geluid aan de achterkant? Lijkt me logischer dat het roostertje bovenaan voor de koeling is.
Want een extra portable scherm is de use case die Nintendo voor ogen had...Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:02:
[...]
Toch bizar dat je met een portable screen en een portable game console een veel minder portable dock én stopcontact nodig hebt. Fail van nintendo.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 18-12-2020 08:48 ]
Niet echt des tweakers maar vanwege risico op bricken heb ik van de week maar een 2e dock besteld bij Amazon (https://www.amazon.nl/Nin...45912&sr=8-1&tag=nlpep-21) had nog kortingscode APP10 waarmee er 10€ afging dus uiteindelijk 64,80 voor betaald.Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:03:
Wilde eigenlijk een 2e dock, maar ik had het verloopje en de extra PSU al en dan is 80-90 euro wel heel erg duur voor een stuk plastic met een paar aansluitingen.. heb bijna aan een tweede Switch gedacht, meer waar voor je geld.
Roostertje bovenaan is voor afvoer van warme lucht, de koele lucht moet ook ergens vandaan komen.. die roostertjes aan de achterkant lijken me daar de meest logische voor. Geluid naar achteren is voor een portable handheld vrij zinloos, er zitten al twee kleine gaatjes onder het scherm voor audio, en als ik handheld speel pak ik eigenlijk het liefst een fatsoenlijke hoofdtelefoon.Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:13:
[...]
Ja, die officiële dock is duur voor een lege huls. Vraag me af waarom nintendo een usb port naast de HDMI voorziet in de dock.
Is dat niet voor geluid aan de achterkant? Lijkt me logischer dat het roostertje bovenaan voor de koeling is.
Geen idee? Jij post het toch? Waarom moet ik het dan gaan lezen. In ieder geval vreemd artikel. Ik quote het volgende:
[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 18-12-2020 10:49 ]
Een adapter...Linksquest schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:52:
Lijkt me sterk dat het onzin is, maar ik weet niet even niet wat er eventueel in de monitor nog verwerkt zit.
Niet per se, vanwege de compatibiliteit met oudere systemen kan een USB-C-Monitor ook een eigen videokaart hebben - dan is zo'n extra laptop-scherm voor de PC een externe USB-GPU-met-ingebouwd-scherm. Die van mij ondersteunt via USB-C / Thunderbolt Displayport alt-mode, wat voor mij belangrijk is omdat ik voor m'n werk graag de deftige videokaart van m'n laptop (Quadro P3000) wil gebruiken, de performance van een gemiddelde USB-videokaart is vrij treurig in CAD-software. Zie (de reakties onder) dit artikel op de FP: reviews: Een extra scherm voor je laptop - Drie usb-monitors vergeleken
[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 18-12-2020 13:07 ]
Niet per se. Volgens de iFixit-teardown zit er in de dock een "Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMI Converter"; dus het lijkt er op dat de Switch Displayport Alt Mode uitstuurt via de USB-C-poort. Aangezien de Switch in docked mode meer stroom verbruikt vanwege de hogere resolutie heb je dan nog Power Delivery nodig, wat diverse beeldschermen prima regelen (mijn mobiele ThinkVision, maar bijvoorbeeld ook mijn Dell 25"-scherm.L23 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:
@Tarin Ik begrijp je reactie niet? Er moet toch iets speciaals toegevoegd worden om de communicatie tussen het scherm en de Switch te laten werken? Dan is er toch sprake van een adapter?
Switch houdt zich niet aan de powerdelivery standaard! En vraagt meer stroom dan nodig is en dat kan leiden tot onherstelbare schade. Google maar even naar de horror verhalen die her en der de ronde doenTarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:43:
[...]
Niet per se. Volgens de iFixit-teardown zit er in de dock een "Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMI Converter"; dus het lijkt er op dat de Switch Displayport Alt Mode uitstuurt via de USB-C-poort. Aangezien de Switch in docked mode meer stroom verbruikt vanwege de hogere resolutie heb je dan nog Power Delivery nodig, wat diverse beeldschermen prima regelen (mijn mobiele ThinkVision, maar bijvoorbeeld ook mijn Dell 25"-scherm.
In theorie kan je de Switch net als een Macbook of moderne Dell Precision met 1 kabel aan een USB-C-beeldscherm hangen, waarover beelddata (en misschien een USB-verbinding als het scherm een USB-hub heeft) richting scherm gaan en stroom van scherm naar apparaat. In theorie. Ik durf het niet te proberen omdat de Switch zich niet bijvoorbeeld aan de Thunderbolt-standaard houdt.
Displayport is echter niet wat je nodig hebt bij je TV (of oudere monitor), daar wil je HDMI hebben, vandaar het dock (met de Megachips-converter).
'Een adapter' zou natuurlijk van alles kunnen zijn, de PSU is een adapter, maar een verloopje DVI-naar-HDMI is in de volksmond ook een adapter, en zo'n Converter zou je ook als adapter kunnen zien. Het zet iets om van het ene in het andere, of dat nou respectievelijk 230V dc in 19V AC is, of een paar pinnetjes in vorm en volgorde A naar en paar pinnetjes in vorm en volgorde B, of een compleet digitaal signaal in een andere 'taal'.
En precies vanwege die horrorverhalen doe ik niks met mijn ThinkVision-schermpje aan de Switch, zie mijn eerdere berichtje. Heb nog maar een waarschuwing aan mijn post toegevoegd.Sander schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:49:
[...]
Switch houdt zich niet aan de powerdelivery standaard! En vraagt meer stroom dan nodig is en dat kan leiden tot onherstelbare schade. Google maar even naar de horror verhalen die her en der de ronde doen
Thanks, ik ging er vanuit dat jij het wel wist, maar je post liet wat ruimte voor interpreteren door koopjesjagersTarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:52:
[...]
En precies vanwege die horrorverhalen doe ik niks met mijn ThinkVision-schermpje aan de Switch, zie mijn eerdere berichtje. Heb nog maar een waarschuwing aan mijn post toegevoegd.
Ja. Daarnaast zijn alle Switch modellen die nieuw verkocht worden de 2019 editie.Justin2000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
Vraagje, is de Nintendo switch animal crossing versie bij de MM de 2019 editie? Ik kan dit nergens terug vinden namelijk.
2020 toch spel is dit jaar uitgekomen. Dus nieuwe model lijkt me zo.Justin2000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
Vraagje, is de Nintendo switch animal crossing versie bij de MM de 2019 editie? Ik kan dit nergens terug vinden namelijk.
Nintendo heeft in 2019 de switch een upgrade gegeven en de animal crossing versie is qua hardware een 2019 versie.Ruudox schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:32:
[...]
2020 toch spel is dit jaar uitgekomen. Dus nieuwe model lijkt me zo.
big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.
Je hebt het over de SNES app? Staan je twee joycons geconfigureerd als aparte joycons voor 2 spelers in de controllerinstellingen?Wobbit schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:23:
Weet iemand hier hoe je in Donkey Kong met zijn tweeen coop kan spelen? Ik snap er de ballen van...
Ik heb twee joy cons....
Hoe oud is de rechterjoycon?Sander schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:45:
Pfft helaas ook hier issues met 1 van de Joycons (Rode), verliest heel regelmatig de connectie terwijl de Blauwe binnen 10cm ervan het gewoon doet (en Pro controller geen enkel issue). Afstand tot console is een meter of 4 met een beetje speakerdoek/mesh ertussen. Ook met kortere afstand gebeurd het wel af en toe, maar minder frequent. Is dit normaliter iets dat Nintendo erkent en fixed? En wat zijn de ervaringen over hoe lang het duurt om de joycon dan weer terug te hebben? Dan weet ik of ik eerst maar een nieuw setje joycons moet bestellen.
6 weken, dus denk dat dat nog wel garantie is 😉. Heb nu een fix van Reddit geprobeerd: https://www.reddit.com/r/...ycon_connectivity_issues/JackAvery schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:55:
[...]
Hoe oud is de rechterjoycon?
Het is niet iets wat buiten garantie gratis gefixed zal worden denk ik, al kan je altijd proberen.
Gisteren nog gechecked voor updates, maar geen gevonden.Linksquest schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:56:
Heb je de Joycons toevallig voorzien van een update? Toevallig dat ik mijne begin deze week nog kon updaten.
[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 21-12-2020 13:03 ]
@kontroll hoe bevalt die alternatieve controller voor de Switch?kontroll schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:51:
[...]
Ikzelf heb enerzijds een Bluetooth ontvanger gekocht, zodat ik mijn Xbox/PC-controller kan gebruiken met de Switch.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0786JC6VW/
Werkt als een zonnetje binnen Mario Kart.
Daarnaast heb ik nog een alternatieve goedkope controller besteld (op basis van positieve reviews), zodat we met z'n vieren kunnen spelen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/
Deze komt morgen binnen, ik laat nog weten hoe deze bevalt.
Goed dat je me even helpt herinneren.yorroy schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:40:
[...]
@kontroll hoe bevalt die alternatieve controller voor de Switch?
Als de veer niet meer werkt dan zal je hem moeten openmaken, maar ik zou even met Nintendo Nederland contact opnemen en eventueel voor reparatie aanvragen, aangezien het een Europese reparatie centrum gaat, zou het geen probleem zijn dat je rechtstreeks met hun contact opneemt.Pos2007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:06:
Onze kinderen hebben twee dagen geleden een switch gekregen met animal crossing erbij. Nu zit van de linker controller de L-knop vast, veert niet echt meer terug. Gekocht via amazon.fr.
Is dit iets wat simpel te repareren is?
Heb je geen Pro controller? Deze zou ik je wel aanraden. Ook die imitatie van Hori zijn goed, heb voor mijn dochter deze toen gekocht.Pos2007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:03:
Heb een aanvraag ingediend via nintendo.nl, binnen een uur zou ik bericht krijgen hoe te doen. Maar op zoek naar een setje extra controllers.
En wij maar wachten en wachten ;-)Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:14:
[...]
Heb je geen Pro controller? Deze zou ik je wel aanraden. Ook die imitatie van Hori zijn goed, heb voor mijn dochter deze toen gekocht.
[Afbeelding]
Review ervan moet ik nog schrijven een keer.
Waarom zou je deze nemen ipv de originele Pro Controller? Prijsverschil bij amazon is een 10tje dus dat is normaliter voor mij geen reden om uit te wijken naar iets goedkopers, dat zou ik voor bijv https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/ wel doen. Maar heb zelf nu de Pro Controller erbij en dan is het voldoende.Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:14:
[...]
Heb je geen Pro controller? Deze zou ik je wel aanraden. Ook die imitatie van Hori zijn goed, heb voor mijn dochter deze toen gekocht.
[Afbeelding]
Review ervan moet ik nog schrijven een keer.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq