Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
RollieBollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:17:
[...]

Die actie was geldig t/m eind 2019. Dus logisch dat je die niet kan vinden.
:(
balen,

Ik hoorde die actie gister op de radio maar hoorde niet bij welke zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
JackAvery schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
Nog een update voor de NES en SNES app:

[YouTube: NES & Super NES - December Game Updates - Nintendo Switch Online]

Donkey Kong Country 3 is het kerstgeschenk dus ;)

De Japanse line-up is vrij verschillend met Kunio-kuns Dodge Ball, Smash Table Tennis en Sugoi Hebereke, naast DKC3 en The Ignition Factor.
Zitten leuke titels tussen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
chimera2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:39:
[...]

:(
balen,

Ik hoorde die actie gister op de radio maar hoorde niet bij welke zaak
Klopt. Er is ook een actie bij BCC, maar die actie van je link is een actie van vorig jaar. DIt is de huidige folder: https://www.reclamefolder.nl/folders/34710/p/12

Hmm, zo te zien is het een winkel only actie. Kan die nergens op de website vinden. Rottig dat er nu een lockdown is. :(

[ Voor 27% gewijzigd door RollieBollie op 15-12-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

RollieBollie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]

Klopt. Er is ook een actie bij BCC, maar die actie van je link is een actie van vorig jaar. DIt is de huidige folder: https://www.reclamefolder.nl/folders/34710/p/12

Hmm, zo te zien is het een winkel only actie. Kan die nergens op de website vinden. Rottig dat er nu een lockdown is. :(
Op zich valt het wel mee hoe goed die actie is toch? Switch + AC:NH zijn samen €329 + 55 = €384 Dan heb je nog €35 over voor een travel case, wat volgens mij wel te doen is.

Ik weet dat de Switch momenteel voor een hogere prijs te koop is. Al kwam ik hem vanochtend voor €329 tegen op bol.com (stond in de tweakers price watch onder de oude versie maar op de bol.com site wel als het nieuwe model) en meteen besteld, inmiddels ook al weer uitverkocht. Verkoop was door bol.com zelf, dus hopelijk morgen binnen!

De eerste console die ik koop sinds de ps3 op launch day :*) Ben erg benieuwd!

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indie World begint over tiental minuten: De Indie World video van vandaag:

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij geen interessante games. (Geen Hollow Knight Silksong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 16:03
Vond er deze keer ook niks boeiends tussen zitten. Ja Spelunky 2 over een half jaar. Die koop ik dan wel op de Xbox of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spelunky 2, Grindstone, Among Us, Cyber Shadow, Super Meat Boy Forever, Happy Game, Gnosia... erg degelijke Indie World :) Maar inderdaad geen Hollow Knight.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Mooie Indie World. Zitten leuke titels bij. Zeker Cyber Shadow, Spelunky 2 en Super Meat Boy Forever heb ik wel interesse in. :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:02:
[...]

Het blijft jammer dat Nintendo er niet meer uit weet te halen ondanks dat het concept met bijbehorende controllers hartstikke gaaf is. Het aanbod vind ik persoonlijk vrij karig. Ik snap dat er gedoe is met licenties maar volgens mij valt er als de portemonnee getrokken wordt toch wel eea te regelen met licentiehouders zoals bijvoorbeeld Capcom en Konami.
Ik moet zeggen dat ik de huidige insteek wel prima vind. Ik had verwacht dat ze voor de zoveelste keer dezelfde klassiekers zouden releasen (die heb ik zo vaak gezien dat het geen nostalgie meer opwekt). Maar dit jaar brengen ze vooral obscure games uit die de meeste mensen waarschijnlijk nooit gespeeld hebben. Vind ik persoonlijk een stuk leuker dan weer Street Fighter II (en waarbij je dan ook nog eens de SNES versie speelt ipv arcade)

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 15-12-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
BarôZZa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:37:
[...]

Ik moet zeggen dat ik de huidige insteek wel prima vind. Ik had verwacht dat ze voor de zoveelste keer dezelfde klassiekers zouden releasen (die heb ik zo vaak gezien dat het geen nostalgie meer opwekt). Maar dit jaar brengen ze vooral obscure games uit die de meeste mensen waarschijnlijk nooit gespeeld hebben. Vind ik persoonlijk een stuk leuker dan weer Street Fighter II (en waarbij je dan ook nog eens de SNES versie speelt ipv arcade)
Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time. Voor NES zijn eveneens pareltjes te vinden, bijvoorbeeld Megaman 1 t/m 3, Duck Tales, Castlevania 1 t/m3, Contra.
Het is niet dat de Switch zonder dit concept zou kunnen, alleen er zou meer uit te halen zijn zodat je echt de oude tijden laat herleven.
Het is met dat betreft ook een stukje nostalgie die ik zo nu en dan ook met mijn kids deel op een verloren zaterdagmiddag. Dan sluit ik mijn Rpi aan met Batocera om even te laten zien welke games papa vroeger speelde.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 15-12-2020 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:42:
[...]

Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time. Voor NES zijn eveneens pareltjes te vinden, bijvoorbeeld Megaman 1 t/m 3, Duck Tales, Castlevania 1 t/m3, Contra.
Het is niet dat de Switch zonder dit concept zou kunnen, alleen er zou meer uit te halen zijn zodat je echt de oude tijden laat herleven.
Het is met dat betreft ook een stukje nostalgie die ik zo nu en dan ook met mijn kids deel op een verloren zaterdagmiddag. Dan sluit ik mijn Rpi aan met Batocera om even te laten zien welke games papa vroeger speelde.
Die zijn ook allemaal beschikbaar, maar niet via Nintendo Online:
https://www.nintendo.com/...legacy-collection-switch/
https://www.nintendo.nl/G...y-Collection-1559688.html
https://www.nintendo.com/...ersary-collection-switch/

Heeft gewoon met geld / licenties te maken

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dat schreef ik toch ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
[...]

Maar dat zijn ook al de games die iedereen had, een miljoen keer voorbij zijn gekomen in de collections, remakes hebben gehad en die om de paar weken in een cliche 'best nes/snes' lijstje staan op een site of Youtube. Ik kan ze dromen.

Persoonlijk vind ik het leuker als ik een game voorbij zie komen waar ik nog nooit naar om heb gekeken. Dan voelt het als iets nieuws. Een deel daarvan is ook een stuk leuker met de rewind en save functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik zou inderdaad ook geen SF2 willen zien maar de SNES had echt pareltjes die niet alleen van Nintendo waren. In willekeurige volgorde en ter voorbeeld en niet uitputtend: Contra 3, Hagane, Castlevania 4, Chrono trigger, FF3, TMNT in time.
Hoewel je aangeeft dat je lijst niet uitputtend is, stoort het me wel dat je lijst niet de beste SNES game ooit bevat...

spoiler:
Terranigma

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RayNbow schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:18:
[...]

Hoewel je aangeeft dat je lijst niet uitputtend is, stoort het me wel dat je lijst niet de beste SNES game ooit bevat...

spoiler:
Terranigma
Ik zou ook nog wel Secret of Mana kunnen noemen en de Lufia serie waren ook een zeer fijne games om te spelen.
Kortom er zijn toen hele mooie games uitgebracht die een plekje verdienen in de SNES en NES online dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck dice builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn

Grindstone heeft verder een launch korting van 25% tot 28 december, mooi! Een van de beste games die uit Apple Arcade is ontstaan.
Miki schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:02:
[...]

Ik zou ook nog wel Secret of Mana kunnen noemen en de Lufia serie waren ook een zeer fijne games om te spelen.
Kortom er zijn toen hele mooie games uitgebracht die een plekje verdienen in de SNES en NES online dienst.
Lufia 2 zit helaas in license limbo. Ik zou een port day 1 kopen. Secret of Mana daarentegen kan je gewoon kopen in de Collection of Mana verzameling. Verdient het een plekje op NSO? Ja. Gaat Square-enix dit doen? Nee, waarom zouden ze?

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:17:
Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn

Grindstone heeft verder een launch korting van 25% tot 28 december, mooi! Een van de beste games die uit Apple Arcade is ontstaan.

[...]
Lufia 2 zit helaas in license limbo. Ik zou een port day 1 kopen. Secret of Mana daarentegen kan je gewoon kopen in de Collection of Mana verzameling. Verdient het een plekje op NSO? Ja. Gaat Square-enix dit doen? Nee, waarom zouden ze?
Volgens mij schreef ik al eerder dat het een geld kwestie is toch :?
Het gaat hier om oude roms van een kleine 30 jaar oud en niet om enhanced en opgepoetste versies die verkocht worden. Het kan dus prima naast elkaar blijven bestaan als Nintendo de portemonnee zou trekken. Daarbij zou je nog steeds bijvoorbeeld de enhanced versie in de store kunnen houden en de originele game op NSO. Maar goed volgens mij blijven we in cirkels discussiëren ondanks dat we allebei erkennen dat de potentie die NSO heeft niet volledig wordt benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Miki maar we hebben het vaak niet over sterk verbeterde en opgepoetste versies. Het gaat meestal over collecties van +- de originele games waar de licentiehouders veel hogere marges op kunnen verdienen. We kunnen de economische kant van het verhaal helaas niet gewoon even opzij zetten.

Gezien de vraagprijs van NSO, vind ik het verder onrealistisch om te hopen dat Nintendo voor het NES/SNES game gedeelte 'de portemonnee gaat trekken' voor dergelijke high-profile third-party games. Nintendo ziet deze NES/SNES games misschien niet eens als een main feature, maar als deel van een groter pakket dat mensen binnen hun abonnementsstructuur moet houden.

Daarom stelde ik je al eerder de vraag: zou je een prijsverhoging accepteren als er veel meer games op deze service stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:
@Miki maar we hebben het vaak niet over sterk verbeterde en opgepoetste versies. Het gaat meestal over collecties van +- de originele games waar de licentiehouders veel hogere marges op kunnen verdienen. We kunnen de economische kant van het verhaal helaas niet gewoon even opzij zetten.

Gezien de vraagprijs van NSO, vind ik het verder onrealistisch om te hopen dat Nintendo voor het NES/SNES game gedeelte 'de portemonnee gaat trekken' voor dergelijke high-profile third-party games. Nintendo ziet deze NES/SNES games misschien niet eens als een main feature, maar als deel van een groter pakket dat mensen binnen hun abonnementsstructuur moet houden.

Daarom stelde ik je al eerder de vraag: zou je een prijsverhoging accepteren als er veel meer games op deze service stonden?
Gezien de vraagprijs vind ik juist dat Nintendo de portemonnee wel moet kunnen trekken. NSO biedt buiten het opslaan van savegames niets extra ten opzichte van wat het daarvoor bood. Online gaming gebeurt nog steeds peer to peer en de nieuwe virtual console zijn de kosten ook niet geweest.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Niet getoond in de Indie World gisteren, maar Dicey Dungeons is nu live op de eShop! De aankondiging van developer Terry Cavanaugh vind je hier. Aanradertje voor fans van deck dice builder rogue lites. Voor de launch lijkt er 10% korting te zijn

[YouTube: Dicey Dungeons - Switch Trailer]

[...]
Dicey Dungeons ziet er interessant uit, doet me een beetje denken aan Solitairica (niet voor Switch beschikbaar) maar dan met dobbelstenen ipv een kaartdeck.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:49:

Ik zou er zeker meer voor over hebben maar je maakt de vergelijking nu te simplistisch. Dan moet je naar het gehele concept van NSO kijken. De controllers die aangeboden worden ook bijvoorbeeld met een flinke marge verkocht naast alle andere hardware en inkomsten van first party games als ook licenties en dev boxen om voor de Switch content(games) te maken.

Als je dan hebt over betalende leden wilt behouden dan zul je ook daar in moeten investeren zodat er een reden is om te blijven. 20 euro per jaar is niet veel en dat zie je dus nu ook terug hoe Nintendo het gehele online ervaring heeft georganiseerd, het is okay maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:03:
[...]

Gezien de vraagprijs vind ik juist dat Nintendo de portemonnee wel moet kunnen trekken. NSO biedt buiten het opslaan van savegames niets extra ten opzichte van wat het daarvoor bood. Online gaming gebeurt nog steeds peer to peer en de nieuwe virtual console zijn de kosten ook niet geweest.
Je betaalt 20 euro per jaar - 1.66 euro per maand - met een individueel abonnement aan de aanbevolen prijs. Als je wat mensen kent met een Switch, kan je met een familieabonnement er voor 4 euro per jaar - 33 cent per maand - vanaf zijn. Hier kan zelfs nog iets af omdat het vrij eenvoudig is korting te vinden op de familieabo's.

Die waardeperceptie is natuurlijk subjectief. Wat krijg je voor zo'n abonnement momenteel? Toegang tot een 70tal games, cloud saves met enkele beperkingen, toegang tot een kortingsprogramma voor digitale aankopen, en toegang tot online gamen. Persoonlijk vind ik dat ik heel veel krijg voor mijn <4 euro per jaar, maar tegelijk zou ik liever gewoon niet betalen voor online, en ik vind het ook niet ok dat de cloud saves de enige manier zijn om een back-up te hebben van je saves.

Je argument over peer-to-peer gaming vind ik eigenlijk niet zo relevant. Duizenden multiplayer games werken vlot met peer-to-peer connecties. Dat Nintendo hier niet in slaagt, ligt aan henzelf. Abonnementen om voor online gaming te betalen zijn gewoon een paywall om de eigen marges te verhogen, onafhankelijk of we het nu over Nintendo, Microsoft of Sony hebben.

--
Miki schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]

Ik zou er zeker meer voor over hebben maar je maakt de vergelijking nu te simplistisch. Dan moet je naar het gehele concept van NSO kijken. De controllers die aangeboden worden ook bijvoorbeeld met een flinke marge verkocht naast alle andere hardware en inkomsten van first party games als ook licenties en dev boxen om voor de Switch content(games) te maken.
Controllers zijn aparte producten, maar ik snap waarom je ze vermeldt. De hele omzet van Nintendo erbij gaan betrekken, vind ik ook misschien een beetje vergezocht. Ik had het over de online service als product in zijn eigen 'invloedssfeer' :)
Als je dan hebt over betalende leden wilt behouden dan zul je ook daar in moeten investeren zodat er een reden is om te blijven. 20 euro per jaar is niet veel en dat zie je dus nu ook terug hoe Nintendo het gehele online ervaring heeft georganiseerd, het is okay maar niet meer dan dat.
Akkoord dat het 'okay is', daar is de prijs ook naar :)

[ Voor 24% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Het abonnement laat zich wel doen voor €20,00 per jaar, en soms kun je hem ook met een bepaalde game samen kopen om het zo nog goedkoper te krijgen, ik heb dat met Super Mario Maker 2 gedaan, game met Nintendo Online voor €65,00 gekocht, terwijl Mario Maker 2 normaal voor €60,00 gaat zonder actie of korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
JackAvery schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:27:
[...]

Je betaalt 20 euro per jaar - 1.66 euro per maand - met een individueel abonnement aan de aanbevolen prijs. Als je wat mensen kent met een Switch, kan je met een familieabonnement er voor 4 euro per jaar - 33 cent per maand - vanaf zijn. Hier kan zelfs nog iets af omdat het vrij eenvoudig is korting te vinden op de familieabo's.

Die waardeperceptie is natuurlijk subjectief. Wat krijg je voor zo'n abonnement momenteel? Toegang tot een 70tal games, cloud saves met enkele beperkingen, toegang tot een kortingsprogramma voor digitale aankopen, en toegang tot online gamen. Persoonlijk vind ik dat ik heel veel krijg voor mijn <4 euro per jaar, maar tegelijk zou ik liever gewoon niet betalen voor online, en ik vind het ook niet ok dat de cloud saves de enige manier zijn om een back-up te hebben van je saves.

Je argument over peer-to-peer gaming vind ik eigenlijk niet zo relevant. Duizenden multiplayer games werken vlot met peer-to-peer connecties. Dat Nintendo hier niet in slaagt, ligt aan henzelf. Abonnementen om voor online gaming te betalen zijn gewoon een paywall om de eigen marges te verhogen, onafhankelijk of we het nu over Nintendo, Microsoft of Sony hebben.

--

[...]

Controllers zijn aparte producten, maar ik snap waarom je ze vermeldt. De hele omzet van Nintendo erbij gaan betrekken, vind ik ook misschien een beetje vergezocht. Ik had het over de online service als product in zijn eigen invloedssfeer :)

[...]

Akkoord dat het 'okay is', daar is de prijs ook naar :)
Je krijgt niets, je betaald iets voor wat je eerst gratis had. Het blijft ongelooflijk dat dit gewoon lekker geaccepteerd wordt. De meeste mensen geven niet zoveel om de classic games. Als het om online games spelen gaat, betaal je nu Nintendo voor jouw eigen peer to peer netwerk omgeving.
Als jij dat voldoende vindt om voor te betalen, prima, maar de meeste mensen vinden dit niet de €20 per jaar waard.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
En je savefile online opslaan, vind je dat ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:41:
[...]

Je krijgt niets, je betaald iets voor wat je eerst gratis had.
Al voor de launch van de Switch was er aangekondigd dat online-functionaliteit niet gratis zou zijn. De periode dat het gratis was, was een proefperiode.
Als het om online games spelen gaat, betaal je nu Nintendo voor jouw eigen peer to peer netwerk omgeving.
Het is echter niet puur peer-to-peer. Er zijn centrale servercomponenten.
Als jij dat voldoende vindt om voor te betalen, prima, maar de meeste mensen vinden dit niet de €20 per jaar waard.
Dat is toch prima? Als je het niet waard vindt, dan betaal je het niet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Koldur , lees je nu recht over het stuk waar ik zeg dat ik het onzin vind om voor Online te moeten betalen? :D Je hebt gewoon geen keuze als je online wilt spelen.

Die NES en SNES collectie is zeker meer waard dan 20 euro per jaar voor mij (=subjectief), maar dat betaal ik zelfs er niet voor. Ik betaalde dit jaar 3.5 euro voor NSO. Mijn plezier heb ik er zeker ook al uitgehaald, want die SNES games kan je nu in multiplayer online spelen.

Je betaalt met NSO niet voor de multiplayer infrastructuur van individuele games. Je betaalt voor het 'recht om online te spelen' op het Switch platform. Als je even in de eShop gaat browsen, vind je games met goede netcode, slechte netcode, P2P oplossingen, server-based oplossingen. Behalve de free-to-play games zijn die multiplayer modes allemaal gepaywalled door het abonnement.

Om maar een voorbeeld te geven: ook Nintendo heeft multiplayer games op basis van P2P die wel goed werken. Kijk maar naar Splatoon of Tetris 99.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hoa werd gisteren aan het einde van de Indie World getoond, maar bovenstaande trailer geeft een beter beeld van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:08:
[YouTube: Hoa - Announcement Trailer]

Hoa werd gisteren aan het einde van de Indie World getoond, maar bovenstaande trailer geeft een beter beeld van de game.
Ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Hey, stomme vraag, maar nu de lockdown er weer is vroeg ik me af: wat zijn nu ideale spelletjes die "samen spelen" ondersteunen voor kinderen in de leeftijd 6 tot 9 jaar? We hebben dus één Switch thuis, aangesloten op de TV. Daar zitten dus twee van die kleine controllertjes bij (die je ook aan elkaar kunt klikken).

Mario Odessy hebben we al; hier kun je als "tweede speler" inderdaad de primary speler helpen door "het petje" te besturen.

Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch? Hoe zoek ik daar op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
smeerbartje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:55:
Hey, stomme vraag, maar nu de lockdown er weer is vroeg ik me af: wat zijn nu ideale spelletjes die "samen spelen" ondersteunen voor kinderen in de leeftijd 6 tot 9 jaar? We hebben dus één Switch thuis, aangesloten op de TV. Daar zitten dus twee van die kleine controllertjes bij (die je ook aan elkaar kunt klikken).

Mario Odessy hebben we al; hier kun je als "tweede speler" inderdaad de primary speler helpen door "het petje" te besturen.

Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch? Hoe zoek ik daar op?
Smash Bros Ultimate, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Party om eens mee te beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
NSO gebruikt voor de meeste online diensten wel degelijk P2P verbindingen. Voor het eerste contact wordt er een relatief simpele broker server van Nintendo ingezet, maar die servers zijn niets vergeleken met wat echte niet P2P servers doen. Daarbij komt dat dit altijd gratis is geweest en er nu per sé een pakket aangeschaft moet worden. Het is gewoon een uitmelk tactiek. Leuk dat je er spellen bij moet kopen, maar had liever een keuze erin gehad. Dit is nog eens koppelverkoop ook, wat bij wet in Nederland verboden is.

Andere bedrijven maken zich hier ook schuldig aan, maar daar heb je het in ieder geval nog over volwaardige servers.

Als ze retro spellen apart zouden aanbieden zou het nog kunnen, maar dit is gewoon uitmelkerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
Maar wat zijn meer van dit soort "full cooperative" games voor de switch?
Rayman legends! Lekker uitdagend en ook leuke gelaagde humor voor de 'volwassen' spelers.
Hoe zoek ik daar op?
Hier klikken :P

[ Voor 22% gewijzigd door Rembock op 16-12-2020 16:13 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of iedereen plaats dezelfde suggesties die al eerder gepost zijn over co-op games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:32

Tarin

Just plain weird.

Mijn vrouw en ik spelen graag Overcooked (2), New Super Mario Bros U, Pikmin (Bingo is verrassend leuk), Luigi's Mansion. Snipperclips vind ik wel geinig, maar zij minder, moeten we nog weer eens uitproberen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:28

Mauz1978

Console War Veteran

[YouTube: Dicey Dungeons - Switch Trailer]

Is deze game wat? Iemand al ervaringen mee? Op zich hou ik wel van dice games maar dit ziet er wel kinderachtig uit.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 06:52:
[...]

Is deze game wat? Iemand al ervaringen mee? Op zich hou ik wel van dice games maar dit ziet er wel kinderachtig uit.
Ik heb een paar jaar geleden een vroege alpha versie gespeeld en het spel was zelfs toen al vrij verslavend. Elke class (toen waren dat er 3, nu 5) speelt erg verschillend en het spel dwingt je vrij snel in situaties waarin je betekenisvolle keuzes moet maken. Die alpha was toen al erg leuk en engagerend om te spelen. Gezien de designer (de maker van o.a. Super Hexagon en VVVVV) heb ik er eigenlijk weinig twijfels over dat de final build gewoon een erg goede game zal zijn. Het is ook vrij kort, het blijft een roguelike en een run gaat je normaal maximaal 30-40 minuten kosten.

De grafische stijl leek me vrij tongue-in-cheek, en verder niet zo belangrijk. I.t.t. Hades (ook een dikke aanrader) speel je Dicey Dungeons niet voor het verhaal :p

[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 10:34 . Reden: paar woorden ontbraken... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe Bravely Default II demo staat live:

De demo,heeft een limiet van 5 uur spelen. Daarna moet je een nieuwe game starten.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 08:04 ]

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:28

Mauz1978

Console War Veteran

JackAvery schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:59:
[...]

Ik heb een paar jaar geleden een vroege alpha versie gespeeld en het spel was zelfs toen al vrij verslavend. Elke class (toen waren dat er 3, nu ) speelt erg verschillend en het spel dwingt je vrij snel in situaties waarin je betekenisvolle keuzes moet maken. Die alpha erg leuk en engagerend om te spelen. Gezien de designer (de maker van o.a. Super Hexagon en VVVVV) heb ik er eigenlijk weinig twijfels over dat de final build gewoon een erg goede game zal zijn. Het is ook vrij kort, het blijft een roguelike en een run gaat je normaal maximaal 30-40 minuten kosten.

De grafische stijl leek me vrij tongue-in-cheek, en verder niet zo belangrijk. I.t.t. Hades (ook een dikke aanrader) speel je Dicey Dungeons niet voor het verhaal :p
Thanks voor je review, toch maar eens een poging wagen dan ;)

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
Ik heb de startpost van het pinball video games topic geupdate voor mensen die willen weten hoe het er voor staat en wat er gaat komen volgend jaar Pinball Video Games (FX3/TPA/SPA)

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Kreeg net een mail van Dekudeals. Zo’n beetje mijn halve wishlist is in de aanbieding. Heel veel spellen fikse korting, de meesten tot eind dit jaar. Ik zie betere deals dan de Black Friday sale eerlijk gezegd

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Zeror
Polygon had een interview met Doug Bowser:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Interessant -edit- of toch tenminste wanneer Bowser geen vragen ontwijkt. Misschien verdient Polygon dan ook een click :P

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 17-12-2020 18:48 ]

Is toch een waardeloos interview met een clickbait titel op de Polygon website? Krijg je de kans om interessante vragen te stellen, maar inplaats daarvan ga je vragen naar de Switch Pro waar Nintendo hoe dan ook nooit antwoord op gaat geven.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Kan ik de switch via usb (dus zonder dock) veilig aan deze hangen? Ik wil kunnen spelen op verplaatsing zonder de dock mee te moeten verhuizen.

• Linksquest
In theorie zou het moeten werken, er zijn manieren, zie deze video.

Smartphonetips schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:45:
Kan ik de switch via usb (dus zonder dock) aan deze hangen? Ik wil kunnen spelen op verplaatsing zonder de dock mee te moeten verhuizen.
Nee, je kan de Switch niet zonder dock of adapter op een scherm aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
L23 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:25:
[...]

Nee, je kan de Switch niet zonder dock of adapter op een scherm aansluiten.
Dus dit is allemaal onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien je eigen link even doorlezen, begint met:
Editor's note: All of the screens shown below support USB-C connectivity with the Switch to share both image and picture data, as well as power, and in many of the manufacturer-supplied images used below, the Switch is shown being used without the dock. However, due uncertainty regarding the power standard required to run the Switch safely, we used the original dock during our testing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sephiroth en vijf nieuwe Mii Fighters (Barret, Tifa, Aerith, Geno en de Chocobo hoed) releasen op 22 december als Smash DLC. De Sephiroth fighter DLC komt met een nieuw level en 9 FF7 songs (4 originele remixes!) voor Smash. Ook is er een limited time evenement tussen vandaag en de 22ste voor mensen die de DLC hebben: zij kunnen een boss battle tegen Sephiroth spelen en zo het karakter vroeger unlocken.

Technisch gezien zijn dat allemaal schermen die de dock “technologie” +- native ondersteunen :p je zou kunnen zeggen dat je dock in het scherm zit. En dan is er nog die caveat van NintendoLife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Sander schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:24:
[...]

Misschien je eigen link even doorlezen, begint met:

[...]
Dat had ik uiteraard ook gelezen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag of dit veilig is. Misschien dat er mensen zonder problemen gamen op een portable screen zonder dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met de mayflash bluetooth adapter? Ik wil graag een xbox controller kunnen gebruiken. Maar geen zin in extreme lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:44:
[...]

Dat had ik uiteraard ook gelezen, vandaar mijn oorspronkelijke vraag of dit veilig is. Misschien dat er mensen zonder problemen gamen op een portable screen zonder dock?
Als je even naar reviews zoekt van het Asus scherm dat je aanhaalt, gebruikt iedereen daar een Switch met aparte dock.

Verder geen ervaring mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:48:
iemand ervaring met de mayflash bluetooth adapter? Ik wil graag een xbox controller kunnen gebruiken. Maar geen zin in extreme lag!
Zelden klachten over gehoord dus zou ok moeten zijn. Idem voor de 8bitdo adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:58:
[...]

Zelden klachten over gehoord dus zou ok moeten zijn. Idem voor de 8bitdo adapter.
Zit er veel verschil tussen de 8bitdo en mayflash adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
JackAvery schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:58:
[...]

Als je even naar reviews zoekt van het Asus scherm dat je aanhaalt, gebruikt iedereen daar een Switch met aparte dock.

Verder geen ervaring mee :)
Toch bizar dat je met een portable screen en een portable game console een veel minder portable dock én stopcontact nodig hebt. Fail van nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Nouja, het meest portable is hij zonder extra scherm enzo, daarom zit er zo'n duf pootje achterop ;).

Maar een first-party-travel-dock zou fijn geweest zijn. Is waarschijnlijk lastig door de toegepaste techniek (USB-C zijn meestal stugge kabels; er zitten luchthappers op de achterkant van de Switch waardoor hij eigenlijk moet staan of in ieder geval van onder een stuk vrij moet hangen om niet oververhit te raken).
Smartphonetips schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:45:
Kan ik de switch via usb (dus zonder dock) veilig aan deze hangen? Ik wil kunnen spelen op verplaatsing zonder de dock mee te moeten verhuizen.
Ik heb van uit mijn werk een Lenovo ThinkVision M14; die heeft 2 USB-C-poorten, zodat je het apparaat waarvan je het beeld weer wil geven tegelijk nog op kan laden (Power Delivery Passthrough? Is dat de officiele term?).

Maar ik heb het vanwege bovenstaande verwijzingen naar de horrorverhalen over gebrickede switches door slechte 3rd party docks/power supplies (of de aansluiting daarvan) nog niet aangedurft.

Voor onderweg heb ik uiteindelijk op basis van goede reviews een klein verloopje van Foinnex (Tarin in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"), dat werkt goed; en omdat ik de laatste tijd nauwelijks voor m'n werk in hotels zit heb ik er een 'dock' bij geprint voor op de tweede tv in de entertainment-hoek van m'n thuiskantoortje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuLdEKJWc9tT9GBtQzcc-dKoLSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f66N7wFs1MsQUOjun9zQ6PgL.jpg?f=fotoalbum_large

Wilde eigenlijk een 2e dock, maar ik had het verloopje en de extra PSU al en dan is 80-90 euro wel heel erg duur voor een stuk plastic met een paar aansluitingen.. heb bijna aan een tweede Switch gedacht, meer waar voor je geld ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 18-12-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:03:
Nouja, het meest portable is hij zonder extra scherm enzo, daarom zit er zo'n duf pootje achterop ;).

Maar een first-party-travel-dock zou fijn geweest zijn. Is waarschijnlijk lastig door de toegepaste techniek (USB-C zijn meestal stugge kabels; er zitten luchthappers op de achterkant van de Switch waardoor hij eigenlijk moet staan of in ieder geval van onder een stuk vrij moet hangen om niet oververhit te raken).

[...]

Ik heb van uit mijn werk een Lenovo ThinkVision M14; die heeft 2 USB-C-poorten, zodat je het apparaat waarvan je het beeld weer wil geven tegelijk nog op kan laden (Power Delivery Passthrough? Is dat de officiele term?).

Maar ik heb het vanwege bovenstaande verwijzingen naar de horrorverhalen over gebrickede switches door slechte 3rd party docks/power supplies (of de aansluiting daarvan) nog niet aangedurft.

Voor onderweg heb ik uiteindelijk op basis van goede reviews een klein verloopje van Foinnex (Tarin in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4"), dat werkt goed; en omdat ik de laatste tijd nauwelijks voor m'n werk in hotels zit heb ik er een 'dock' bij geprint voor op de tweede tv in de entertainment-hoek van m'n thuiskantoortje:

[Afbeelding]

Wilde eigenlijk een 2e dock, maar ik had het verloopje en de extra PSU al en dan is 80-90 euro wel heel erg duur voor een stuk plastic met een paar aansluitingen.. heb bijna aan een tweede Switch gedacht, meer waar voor je geld ;).
Ja, die officiële dock is duur voor een lege huls. Vraag me af waarom nintendo een usb port naast de HDMI voorziet in de dock.

Is dat niet voor geluid aan de achterkant? Lijkt me logischer dat het roostertje bovenaan voor de koeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57

B2

wa' seggie?

Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:13:
[...]

Ja, die officiële dock is duur voor een lege huls. Vraag me af waarom nintendo een usb port naast de HDMI voorziet in de dock.

Is dat niet voor geluid aan de achterkant? Lijkt me logischer dat het roostertje bovenaan voor de koeling is.
Ethernet adapter. Tenminste, daar gebruik ik het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:02:
[...]

Toch bizar dat je met een portable screen en een portable game console een veel minder portable dock én stopcontact nodig hebt. Fail van nintendo.
Want een extra portable scherm is de use case die Nintendo voor ogen had... :+ De dock is groot en lomp omdat ie gedesigned werd om semi-permanent bij een TV te zetten en om zeker te zijn dat mensen de Switch juist en eenvoudig docken zonder de USB-C poort te beschadigen. Helaas heeft dat als gevolg dat ie minder ideaal is om overal mee naartoe te nemen.

Anyway, je hebt zelf al gezien dat er schermen zijn die wel directe USB-C aansluiting vanuit handheld accepteren. Zij hebben een interne chip die functioneert als dock en zorgt voor beeld en elektriciteit. Je hebt gelijk dat je je afvraagt of dit veilig is want Nintendo’s implementatie van USB-PD is niet helemaal standaard.
Edit: op iFixit zie je exact welke chips er in de dock zitten.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat iemand hier in het topic al ervaringen over gedeeld heeft, dus probeer het gerust en laat ons weten of het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 18-12-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:51
Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:03:
Niet echt des tweakers maar vanwege risico op bricken heb ik van de week maar een 2e dock besteld bij Amazon (https://www.amazon.nl/Nin...45912&sr=8-1&tag=nlpep-21) had nog kortingscode APP10 waarmee er 10€ afging dus uiteindelijk 64,80 voor betaald.

Nog steeds hoop geld voor stuk plastic maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Smartphonetips schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:13:
[...]

Roostertje bovenaan is voor afvoer van warme lucht, de koele lucht moet ook ergens vandaan komen.. die roostertjes aan de achterkant lijken me daar de meest logische voor. Geluid naar achteren is voor een portable handheld vrij zinloos, er zitten al twee kleine gaatjes onder het scherm voor audio, en als ik handheld speel pak ik eigenlijk het liefst een fatsoenlijke hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee? Jij post het toch? Waarom moet ik het dan gaan lezen. In ieder geval vreemd artikel. Ik quote het volgende:

“Editor's note: All of the screens shown below support USB-C connectivity with the Switch to share both image and picture data, as well as power, and in many of the manufacturer-supplied images used below, the Switch is shown being used without the dock. However, due uncertainty regarding the power standard required to run the Switch safely, we used the original dock during our testing.”

Er zullen overigen vast monitors zijn waarbij de adapter is ingebouwd en waardoor een aparte dock/adapter niet nodig is. Maar standaard is hier geen sprake van, je kan er niet vanuit gaan dat elke usb-c monitor standaard werkt met een Nintendo Switch.

Excuus, gelijk op een op mijn gerichte reactie geantwoord. Niet gezien dat het al beantwoord was...

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 18-12-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Lijkt me sterk dat het onzin is, maar ik weet niet even niet wat er eventueel in de monitor nog verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:52:
Lijkt me sterk dat het onzin is, maar ik weet niet even niet wat er eventueel in de monitor nog verwerkt zit.
Een adapter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Niet per se, vanwege de compatibiliteit met oudere systemen kan een USB-C-Monitor ook een eigen videokaart hebben - dan is zo'n extra laptop-scherm voor de PC een externe USB-GPU-met-ingebouwd-scherm. Die van mij ondersteunt via USB-C / Thunderbolt Displayport alt-mode, wat voor mij belangrijk is omdat ik voor m'n werk graag de deftige videokaart van m'n laptop (Quadro P3000) wil gebruiken, de performance van een gemiddelde USB-videokaart is vrij treurig in CAD-software. Zie (de reakties onder) dit artikel op de FP: reviews: Een extra scherm voor je laptop - Drie usb-monitors vergeleken

USB-C voor video-overdracht is helaas vrij ingewikkeld, er zijn verschillende signalen die al dan niet forward/backward compatible met elkaar zijn, en dat in combinatie met de spookverhalen over gebrickede switches maakt mij zeer terughoudend om maar gewoon een paar dingen op elkaar aan te sluiten 'want de stekkertjes zien er hetzelfde uit'. Met veel zoeken krijg je het theoretisch wel uitgepuzzeld, maar ik persoonlijk heb er niet zoveel zin in, en meerderen met mij. Dan maar een paar tientjes meer uitgeven voor een echt dock, of iets kopen waarvan die paar negatieve reviews in de lijn "m'n konijn heeft het kabeltje doorgeknaagd" of "ik had een maandagmorgenproduct ontvangen" liggen.
Het feit dat Nintendolife het voor een redactioneel artikel niet zonder officieel dock aandurfde zegt genoeg hoop ik. Ik voel me als amateur/hobbyist in ieder geval niet geroepen om hier meer tijd in te stoppen :P.

USB-C is sowieso een zooitje van verschillende standaarden en protocols over hetzelfde stekkertje. Verschillende laad-voltages en vermogens, verschillende bandbreedten, verschillende intern doorgeluste mogelijkheden (PCIe, HDMI/Displayport, ...). Aan de ene kant leuk dat we nu onze telefoon, switch, powerbank en laptop met dezelfde adapter op kunnen laden, maar verder is het een geklooi en een recept voor onduidelijkheden en in het ergste geval kapotte devices of zelfs brand door bijvoorbeeld een goedkoop prutskabeltje.

[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 18-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tarin Ik begrijp je reactie niet? Er moet toch iets speciaals toegevoegd worden om de communicatie tussen het scherm en de Switch te laten werken? Dan is er toch sprake van een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

L23 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:
@Tarin Ik begrijp je reactie niet? Er moet toch iets speciaals toegevoegd worden om de communicatie tussen het scherm en de Switch te laten werken? Dan is er toch sprake van een adapter?
Niet per se. Volgens de iFixit-teardown zit er in de dock een "Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMI Converter"; dus het lijkt er op dat de Switch Displayport Alt Mode uitstuurt via de USB-C-poort. Aangezien de Switch in docked mode meer stroom verbruikt vanwege de hogere resolutie heb je dan nog Power Delivery nodig, wat diverse beeldschermen prima regelen (mijn mobiele ThinkVision, maar bijvoorbeeld ook mijn Dell 25"-scherm.
In theorie (NIET ZOMAAR DOEN DUS) kan je de Switch net als een Macbook of moderne Dell Precision met 1 kabel aan een USB-C-beeldscherm hangen, waarover beelddata (en misschien een USB-verbinding als het scherm een USB-hub heeft) richting scherm gaan en stroom van scherm naar apparaat. In theorie (NIET ZOMAAR DOEN DUS). Ik durf het niet te proberen omdat de Switch zich niet bijvoorbeeld aan de Thunderbolt-standaard houdt.

Displayport is echter niet wat je nodig hebt bij je TV (of oudere monitor), daar wil je HDMI hebben, vandaar het dock (met de Megachips-converter).

'Een adapter' zou natuurlijk van alles kunnen zijn, de PSU is een adapter, maar een verloopje DVI-naar-HDMI is in de volksmond ook een adapter, en zo'n Converter zou je ook als adapter kunnen zien. Het zet iets om van het ene in het andere, of dat nou respectievelijk 230V dc in 19V AC is, of een paar pinnetjes in vorm en volgorde A naar en paar pinnetjes in vorm en volgorde B, of een compleet digitaal signaal in een andere 'taal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:43:
[...]

Niet per se. Volgens de iFixit-teardown zit er in de dock een "Megachips STDP2550 Mobility DisplayPort (MyDP) to HDMI Converter"; dus het lijkt er op dat de Switch Displayport Alt Mode uitstuurt via de USB-C-poort. Aangezien de Switch in docked mode meer stroom verbruikt vanwege de hogere resolutie heb je dan nog Power Delivery nodig, wat diverse beeldschermen prima regelen (mijn mobiele ThinkVision, maar bijvoorbeeld ook mijn Dell 25"-scherm.
In theorie kan je de Switch net als een Macbook of moderne Dell Precision met 1 kabel aan een USB-C-beeldscherm hangen, waarover beelddata (en misschien een USB-verbinding als het scherm een USB-hub heeft) richting scherm gaan en stroom van scherm naar apparaat. In theorie. Ik durf het niet te proberen omdat de Switch zich niet bijvoorbeeld aan de Thunderbolt-standaard houdt.

Displayport is echter niet wat je nodig hebt bij je TV (of oudere monitor), daar wil je HDMI hebben, vandaar het dock (met de Megachips-converter).

'Een adapter' zou natuurlijk van alles kunnen zijn, de PSU is een adapter, maar een verloopje DVI-naar-HDMI is in de volksmond ook een adapter, en zo'n Converter zou je ook als adapter kunnen zien. Het zet iets om van het ene in het andere, of dat nou respectievelijk 230V dc in 19V AC is, of een paar pinnetjes in vorm en volgorde A naar en paar pinnetjes in vorm en volgorde B, of een compleet digitaal signaal in een andere 'taal'.
Switch houdt zich niet aan de powerdelivery standaard! En vraagt meer stroom dan nodig is en dat kan leiden tot onherstelbare schade. Google maar even naar de horror verhalen die her en der de ronde doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een adapter kan van alles zijn, dat klopt. Bovenstaande zie ik gewoon als een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Sander schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:49:
[...]

Switch houdt zich niet aan de powerdelivery standaard! En vraagt meer stroom dan nodig is en dat kan leiden tot onherstelbare schade. Google maar even naar de horror verhalen die her en der de ronde doen
En precies vanwege die horrorverhalen doe ik niks met mijn ThinkVision-schermpje aan de Switch, zie mijn eerdere berichtje. Heb nog maar een waarschuwing aan mijn post toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Tarin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:52:
[...]

En precies vanwege die horrorverhalen doe ik niks met mijn ThinkVision-schermpje aan de Switch, zie mijn eerdere berichtje. Heb nog maar een waarschuwing aan mijn post toegevoegd.
Thanks, ik ging er vanuit dat jij het wel wist, maar je post liet wat ruimte voor interpreteren door koopjesjagers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 12:42
Vraagje, is de Nintendo switch animal crossing versie bij de MM de 2019 editie? Ik kan dit nergens terug vinden namelijk.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justin2000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
Vraagje, is de Nintendo switch animal crossing versie bij de MM de 2019 editie? Ik kan dit nergens terug vinden namelijk.
Ja. Daarnaast zijn alle Switch modellen die nieuw verkocht worden de 2019 editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:00
Justin2000 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:58:
2020 toch spel is dit jaar uitgekomen. Dus nieuwe model lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:52
Ruudox schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:32:
[...]

2020 toch spel is dit jaar uitgekomen. Dus nieuwe model lijkt me zo.
Nintendo heeft in 2019 de switch een upgrade gegeven en de animal crossing versie is qua hardware een 2019 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Iemand hier die toevallig Monster Sanctuary speelt. De nieuwe game van Team17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Weet iemand hier hoe je in Donkey Kong met zijn tweeen coop kan spelen? Ik snap er de ballen van...

Ik heb twee joy cons....

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 19:26
Op het moment dat je de game start wordt gevraagd of je single of dubbel player wilt spelen. (naast de controller instelling)

Ik heb zelf alleen maar single player gespeeld dus weet niet wat er gebeurt nadat je gekozen hebt voor de dubble player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wobbit schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:23:
Weet iemand hier hoe je in Donkey Kong met zijn tweeen coop kan spelen? Ik snap er de ballen van...

Ik heb twee joy cons....
Je hebt het over de SNES app? Staan je twee joycons geconfigureerd als aparte joycons voor 2 spelers in de controllerinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Pfft helaas ook hier issues met 1 van de Joycons (Rode), verliest heel regelmatig de connectie terwijl de Blauwe binnen 10cm ervan het gewoon doet (en Pro controller geen enkel issue). Afstand tot console is een meter of 4 met een beetje speakerdoek/mesh ertussen. Ook met kortere afstand gebeurd het wel af en toe, maar minder frequent. Is dit normaliter iets dat Nintendo erkent en fixed? En wat zijn de ervaringen over hoe lang het duurt om de joycon dan weer terug te hebben? Dan weet ik of ik eerst maar een nieuw setje joycons moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heb je de Joycons toevallig voorzien van een update? Toevallig dat ik mijne begin deze week nog kon updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Ben vandaag na 2 jaar weer is aan SMO begonnen, heb nog 300 manen te vinden :)
Maar man man man, wat blijft dat toch een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:45:
Pfft helaas ook hier issues met 1 van de Joycons (Rode), verliest heel regelmatig de connectie terwijl de Blauwe binnen 10cm ervan het gewoon doet (en Pro controller geen enkel issue). Afstand tot console is een meter of 4 met een beetje speakerdoek/mesh ertussen. Ook met kortere afstand gebeurd het wel af en toe, maar minder frequent. Is dit normaliter iets dat Nintendo erkent en fixed? En wat zijn de ervaringen over hoe lang het duurt om de joycon dan weer terug te hebben? Dan weet ik of ik eerst maar een nieuw setje joycons moet bestellen.
Hoe oud is de rechterjoycon?

Het is niet iets wat buiten garantie gratis gefixed zal worden denk ik, al kan je altijd proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
JackAvery schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:55:
[...]

Hoe oud is de rechterjoycon?

Het is niet iets wat buiten garantie gratis gefixed zal worden denk ik, al kan je altijd proberen.
6 weken, dus denk dat dat nog wel garantie is 😉. Heb nu een fix van Reddit geprobeerd: https://www.reddit.com/r/...ycon_connectivity_issues/

Eerste comment, met 2 uurtjes spelen nog geen problemen gehad, dus maar eens kijken
Linksquest schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:56:
Heb je de Joycons toevallig voorzien van een update? Toevallig dat ik mijne begin deze week nog kon updaten.
Gisteren nog gechecked voor updates, maar geen gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 21-12-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
kontroll schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:51:
[...]

Ikzelf heb enerzijds een Bluetooth ontvanger gekocht, zodat ik mijn Xbox/PC-controller kan gebruiken met de Switch.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0786JC6VW/
Werkt als een zonnetje binnen Mario Kart.

Daarnaast heb ik nog een alternatieve goedkope controller besteld (op basis van positieve reviews), zodat we met z'n vieren kunnen spelen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/

Deze komt morgen binnen, ik laat nog weten hoe deze bevalt.
@kontroll hoe bevalt die alternatieve controller voor de Switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:03
yorroy schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:40:
[...]

@kontroll hoe bevalt die alternatieve controller voor de Switch?
Goed dat je me even helpt herinneren.

Controller voldoet uitstekend.
Ligt goed in de hand. Absoluut geen probleem gehad met connecteren tot nu toe (hij wordt meestal een viertal meter van de Switch gebruikt).

Om op te laden past hij op het extra oplaadblokje dat ik bij de Switch heb aangeschaft (www.amazon.nl/Orzly-Charg...endo-Switch/dp/B071RNDK8H).
Ook handig dat de controller zichzelf automatisch afzet als je de Switch uitschakelt.

Dus erg tevreden hier. M'n zoon gebruikt hem zelfs liever dan de Xbox-controller.
Ik vind de Xbox-controller dan weer ietsje beter in de hand liggen.
Maar voor de prijs een uitstekende aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Onze kinderen hebben twee dagen geleden een switch gekregen met animal crossing erbij. Nu zit van de linker controller de L-knop vast, veert niet echt meer terug. Gekocht via amazon.fr.

Is dit iets wat simpel te repareren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Pos2007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:06:
Onze kinderen hebben twee dagen geleden een switch gekregen met animal crossing erbij. Nu zit van de linker controller de L-knop vast, veert niet echt meer terug. Gekocht via amazon.fr.

Is dit iets wat simpel te repareren is?
Als de veer niet meer werkt dan zal je hem moeten openmaken, maar ik zou even met Nintendo Nederland contact opnemen en eventueel voor reparatie aanvragen, aangezien het een Europese reparatie centrum gaat, zou het geen probleem zijn dat je rechtstreeks met hun contact opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ben je zoiets dan lang kwijt?

Ik had er al een schroevendraaierset bijgepakt maar het is een soort schroefje waar ik nog geen setje van heb.
Ze zijn 10 en 5 en zijn er normaal mee omgegaan, dingetje is ook niet gevallen volgens mij. Meer dan de helft van tijd als handheld gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
2 weken normaal gesproken, gaat naar Dusseldorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Heb een aanvraag ingediend via nintendo.nl, binnen een uur zou ik bericht krijgen hoe te doen. Maar op zoek naar een setje extra controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Pos2007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:03:
Heb een aanvraag ingediend via nintendo.nl, binnen een uur zou ik bericht krijgen hoe te doen. Maar op zoek naar een setje extra controllers.
Heb je geen Pro controller? Deze zou ik je wel aanraden. Ook die imitatie van Hori zijn goed, heb voor mijn dochter deze toen gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0bMGJzvXunzjfXn-4hx70aseno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84M6wPralxm32wchkvFUUd72.jpg?f=fotoalbum_large

Review ervan moet ik nog schrijven een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:14:
[...]

Heb je geen Pro controller? Deze zou ik je wel aanraden. Ook die imitatie van Hori zijn goed, heb voor mijn dochter deze toen gekocht.

[Afbeelding]

En wij maar wachten en wachten ;-)

Maar die controller heb ik ook voor mijn kids gekocht, die krijgen me toch een klappen zo nu en dan :D maar werkt nog steeds.
Goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:14:
[...]

[Afbeelding]

Waarom zou je deze nemen ipv de originele Pro Controller? Prijsverschil bij amazon is een 10tje dus dat is normaliter voor mij geen reden om uit te wijken naar iets goedkopers, dat zou ik voor bijv https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/ wel doen. Maar heb zelf nu de Pro Controller erbij en dan is het voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
Ik hou het ook liever origineel. Ik ga wel even op zoek. Ze kunnen ook eventueel verder met 1 joy con toch? Ik heb ook nog Just dance en mario kart 8 deluxe onderweg dus qua cadeaus vind ik het meer dan genoeg zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Ik zag dat Mario + Rabbids Kingdom in de aanbieding was, maar vroeg me af in hoeverre mensen die gespeeld hebben de Gold Edition zouden aanraden? Beiden zijn redelijk goedkoop nu:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Ik krijg het niet voor elkaar om het hoofdsysteem van mijn Swtich op de juiste gebruiker te krijgen. Ik heb verschillende procedures gevolgd (Nintendo support site, Reddit how-to’s), maar het lukt toch niet.

Situatie:
  • 1 Switch
  • Daar mijn user opgemaakt (en gekoppeld aan mijn Nintendo account) voor de eShop
  • Nooit nagedacht over hoofdsysteem of zo
  • In de loop der tijd users aangemaakt voor de rest van het gezin en alleen die van mijn zoon gekoppeld aan zijn Nintendo account. Vooral cartridge games gekocht/gespeeld
  • Ik heb nu een aantal digitale games op mijn account gekocht en nu de andere gebruikers de melding dat zij het spel niet kunnen spelen (geen probleem met cartridges).
  • Nou blijkt het zo te zijn dat mijn user/account niet de Switch als hoofdsysteem heeft.
  • Ik heb via de eShop van mijn zoon zijn hoofdsysteem ge-deregistreerd en dan zou als ik daarna als eerste weer aanlog aan de eShop het mijn hoofdsysteem moeten kunnen maken.
  • Echter hoe vaak ik ook de Swtich deregistreerd op mijn zoons account (via eShop, via accounts.nintendo.com) de Switch blijft zijn hoofdsysteem, dus ik krijg niet de mogelijkheid om de Switch “mijn” hoofdsysteem te maken zodat iedereen de spellen kan spelen die ik gekocht heb.
Komt iemand dit probleem bekend voor?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 ... 84 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic