Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
dedominee schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:45:
[...]

Hoe vind je de game zelf op de Switch, en dan met name grafisch? Ik heb een Switch en PS4 en twijfel tussen de game voor beide platformen.

Op YouTube zie ik vergelijkingen en die lijken enorm mee te vallen, maar ik lees ook reviews die vernietigend zijn over de Switch versie. Veel fog, geen vergezichten en weinig details.

Wat is waarheid?
Tenzij echt portable wil spelen, als je de keuze hebt koop hem op een ander platform. Er is inderdaad erg veel fog en vooral belichting van de karakters vind ik niet mooi. Ik zie ook veel popup bij objecten en textures, en met name de schaduwen geven soms een raar effect als ze opeens aan gaan als je dichterbij een object komt.

Misschien fixen ze nog wat in toekomstige patches.

Zelf heb ik geen PS4 of XBox anders had ik hem liever daarop gekocht. Het is gewoon goed speelbaar op de Switch hoor, maar ik heb ook op Youtube de vergelijkingsbeelden gezien en hij ziet er mooier uit op de andere consoles. De framerate vind ik gelukkig wel goed (ik speel docked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Be
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57
Nieuwe bundel met Ring Fit Adventure heeft een downloadcode. Als je al de versie met cartridge hebt, zou je deze dan ook kunnen downloaden? (zodat je niet telkens moet wisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

To_Be schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:30:
Nieuwe bundel met Ring Fit Adventure heeft een downloadcode. Als je al de versie met cartridge hebt, zou je deze dan ook kunnen downloaden? (zodat je niet telkens moet wisselen)
Ja, een code is account gebonden. Dat is dus anders dan een cartridge die "fysiek" gebonden is aan de cartridge zelf. Ik zou wel tijdens registratie even de cartridge versie eruit werpen en een ander spel in de switch stoppen.
In principe kan je geloof ik ook op de pc in de nintendo store een spel "kopen", via code of via geld. Wederom is het dan aan je account gebonden en hier niet meer van los te maken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Capirex65 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:56:
Iemand Hier ervaring met 'pro' controllers van aliexpress?
Heb wel eentje van Wish voorbij zien komen bij Austin Evens, over de Pro controleller was hij positief

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dedominee schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:45:
[...]

Hoe vind je de game zelf op de Switch, en dan met name grafisch? Ik heb een Switch en PS4 en twijfel tussen de game voor beide platformen.

Op YouTube zie ik vergelijkingen en die lijken enorm mee te vallen, maar ik lees ook reviews die vernietigend zijn over de Switch versie. Veel fog, geen vergezichten en weinig details.

Wat is waarheid?
Heb hem zelf nog niet gespeeld, maar er is kennelijk een day 1 patch geweest die de boel behoorlijk opgekrikt heeft mbt performance en graphics. De prerelease reviews hebben die patch echter niet gehad.

Voor mij aangezien het een ubisoft game is, wacht ik wel een maandje of 2 en pak ik hem voor de helft van het geld :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
martin_v_z schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:47:
[...]

Tenzij echt portable wil spelen, als je de keuze hebt koop hem op een ander platform. Er is inderdaad erg veel fog en vooral belichting van de karakters vind ik niet mooi. Ik zie ook veel popup bij objecten en textures, en met name de schaduwen geven soms een raar effect als ze opeens aan gaan als je dichterbij een object komt.

Misschien fixen ze nog wat in toekomstige patches.

Zelf heb ik geen PS4 of XBox anders had ik hem liever daarop gekocht. Het is gewoon goed speelbaar op de Switch hoor, maar ik heb ook op Youtube de vergelijkingsbeelden gezien en hij ziet er mooier uit op de andere consoles. De framerate vind ik gelukkig wel goed (ik speel docked)
Thanks! Jij hebt die patch wel gedraaid neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Linksquest Die AC versie is toch een rerelease?
Die had ik de vorige keer bijna nog gekocht. Maar twijfel. Heb nog mijn launch versie die perfect werkt.
Als ik een echt leuk of pro versie kan kopen, dan krijgt mijn dochtertje de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
@Arunia zo ver ik weet zijn de Asssassin's Creed voor de Switch alleeen remakes, is nog geen exclusieve voor of een nieuw deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Linksquest schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:48:
@Arunia zo ver ik weet zijn de Asssassin's Creed voor de Switch alleeen remakes, is nog geen exclusieve voor of een nieuw deel.
Sorry, Animal Crossing versie van de Switch. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
dedominee schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:37:
[...]

Thanks! Jij hebt die patch wel gedraaid neem ik aan?
Jazeker, ik heb hem voordat ik begon met spelen geüpdate naar 1.0.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:49:
[...]

Sorry, Animal Crossing versie van de Switch. :+
Klopt nu je het zegt, maar die is bij release zo snel uitverkocht geweest ik heb niet opgeslagen heb in mijn interne hersens :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een drietal goede, nog niet beschikbare games hebben recent een prijs gekregen op de eShop:
  • Grindstone - een uitstekende match-3 puzzlegame die al een tijdje op Apple Arcade beschikbaar is - gaat € 16,79 kosten.
  • Dicey Dungeons - de strak gedesignde roguelite van indie developer Terry Cavanaugh waarin dobbelstenen centraal staan - zou 15 dollar gaan kosten volgens de US eShop (dixit deze ResetERA post).
  • Wingspan - een digitale adaptatie van de zeer populaire boardgame waarin je punten probeert te scoren door vogels in je natuurreservaat te krijgen - zal € 19,99 kosten en releast 29 december.
Voor Grindstone en Dicey Dungeons suggereert dit dus ook dat we hun launch relatief binnenkort mogen verwachten :)

Dicey Dungeons en Grindstone gaan hier zeker op de wishlist. Heel geschikt voor handheld gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Iets gaat er niet helemaal goed bij mijn bank en/of de My Nintendo Store. Had een trui gepre-ordered, maar ze hebben die betaling, via credit card, nu 3 keer afgeschreven. |:( Maar even een mailtje gestuurd hoe dat zit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Zeror schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:00:
Iets gaat er niet helemaal goed bij mijn bank en/of de My Nintendo Store. Had een trui gepre-ordered, maar ze hebben die betaling, via credit card, nu 3 keer afgeschreven. |:( Maar even een mailtje gestuurd hoe dat zit.
DLC he, die laatste 2 zijn voor de 2 mouwen ;)

Maar even serieus: heb het ook een keer gehad met Nintendo, toen had ik 4 x geprobeerd te betalen en 4 reserveringen op mijn CC, uiteindelijk vervielen er 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
sderooij schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:40:
[...]

DLC he, die laatste 2 zijn voor de 2 mouwen ;)

Maar even serieus: heb het ook een keer gehad met Nintendo, toen had ik 4 x geprobeerd te betalen en 4 reserveringen op mijn CC, uiteindelijk vervielen er 3.
Bij mij is het juist andersom. De eerste keer ging gewoon goed. En vervolgens precies 1 maand en 2 maanden later heeft Nintendo nog een keer afgeschreven.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:44:
[...]

Bij mij is het juist andersom. De eerste keer ging gewoon goed. En vervolgens precies 1 maand en 2 maanden later heeft Nintendo nog een keer afgeschreven.
Lease-trui!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoreWalker
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Edit: Iemand enig idee of je de eShop in t Engels kan zetten? De Switch zelf heb ik in t Engels ingesteld omdat ik dat vele malen prettiger vind, maar de eShop is nog steeds in het Nederlands.

@JackAvery Tof! Behalve Wingspan (als aankondiging) zie ik ze nog niet in de Nederlandse eshop staan. Maar wie weet moet t gewoon nog komen. Ik ga er zeker naar uitkijken!

Gister tijdens mijn luie dag Untitled Goose Game aan een stuk uitgespeeld. Ik snap wel dat mensen het een duur spel vinden voor hoe lang (kort) het duurt.
Zat daar zelf niet zo mee, ik heb geen pc die games aankan en hij stond al sinds de release op mijn wensenlijstje. Heb me er verder ook goed mee vermaakt en ga hem denk ik nog wel eens vaker spelen.

Vanavond komt als t goed is Mariokart ook binnen, kunnen we weer ff vooruit :P

[ Voor 14% gewijzigd door LoreWalker op 09-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
LoreWalker schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:00:
Edit: Iemand enig idee of je de eShop in t Engels kan zetten? De Switch zelf heb ik in t Engels ingesteld omdat ik dat vele malen prettiger vind, maar de eShop is nog steeds in het Nederlands.

@JackAvery Tof! Behalve Wingspan (als aankondiging) zie ik ze nog niet in de Nederlandse eshop staan. Maar wie weet moet t gewoon nog komen. Ik ga er zeker naar uitkijken!

Gister tijdens mijn luie dag Untitled Goose Game aan een stuk uitgespeeld. Ik snap wel dat mensen het een duur spel vinden voor hoe lang (kort) het duurt.
Zat daar zelf niet zo mee, ik heb geen pc die games aankan en hij stond al sinds de release op mijn wensenlijstje. Heb me er verder ook goed mee vermaakt en ga hem denk ik nog wel eens vaker spelen.

Vanavond komt als t goed is Mariokart ook binnen, kunnen we weer ff vooruit :P
De shop zou te maken kunnen hebben met de land instelling, heb je hem nog op Nederland staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
@Linksquest Hij staat inderdaad op Nederland! Eens ff testen vanavond of hij t wel doet als ik hem op Engeland zet. Daar had ik dus niet aan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Doom Eternal port lijkt technisch minstens even competent te zijn als die van Doom 2016. Zeer interessant voor wie het spel handheld wilt spelen.

En voor de verzamelaars releast er een special edition van Hyper Light Drifter (hier te koop)

Afbeeldingslocatie: https://abylight.com/wp-content/uploads/2020/11/HLD-SE-Full-Package-Mockup-noe_web.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 09:49
grote_oever schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:28:
[...]

Je hebt Limbo niet in één ruk uitgespeeld. :o Wat doe je? Spel heb ik volgens mij in 2 uur uitgespeeld.

Fijne aan fysiek game is dat je hem door kan verkopen. Heb persoonlijk liever 12 uur intensieve game waar ik blij op terug kan kijken dan een game waar je veel uren in kan steken en dat je er later nooit meer op terug kijkt.

Persoonlijk is Animal Crossing zn game voor mij wat juist door de traagheid en het rekken van gameplay totaal niet bij mij overkomt. Game zal vast niet voor mij weggelegd zijn, maar ik kom er ook gewoon niet in.

Limbo, samen met Inside, wel de best game ervaring die ik ooit uit een game zal hebben.
Ik heb Limbo eindelijk uitgespeeld :D
Al met al heb ik er vijf uur over gedaan, aldus de playtime tracker op de Switch.
Volgens HowLongToBeat is mijn tijd langer dan gemiddeld in zowel Main als Main + Extra’s.

Het spel was leuk, uniek en toch erg eng op bepaalde momenten. Ik vond het wel erg pittig en ik had Limbo zeker niet uit kunnen spelen als ik walkthrough video’s niet had gekeken. Dat is ook de reden dat ik anderhalf jaar over het spel deed. Uiteindelijk kwam ik beetje bij beetje verder door de puzzels.
Hopelijk speel ik Inside sneller uit dan Limbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Maakt het wat uit als je er wat langer over doet? Heb je wel waar voor je geld.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
VirinR schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:12:
[...]

Ik heb Limbo eindelijk uitgespeeld :D
Al met al heb ik er vijf uur over gedaan, aldus de playtime tracker op de Switch.
Volgens HowLongToBeat is mijn tijd langer dan gemiddeld in zowel Main als Main + Extra’s.

Het spel was leuk, uniek en toch erg eng op bepaalde momenten. Ik vond het wel erg pittig en ik had Limbo zeker niet uit kunnen spelen als ik walkthrough video’s niet had gekeken. Dat is ook de reden dat ik anderhalf jaar over het spel deed. Uiteindelijk kwam ik beetje bij beetje verder door de puzzels.
Hopelijk speel ik Inside sneller uit dan Limbo.
Telt die tracker niet de tijd als je een save opnieuw laadt of zo? 5 uur uitgesmeerd over 1,5 jaar lijkt me wel heel erg weinig.
Was zelf op de Xbox trouwens wel trots op mijn 100% achievements voor deze game, waaronder de game in één zitting uitspelen met maximaal 5 deaths :9
Snap dat niet iedereen er fan van is maar vind het toch jammer dat Nintendo niet aan achievements wil.

Gamertag: FinrazielNL

• Zeror
Zeror schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:44:
[...]

Jawel, het wordt steeds mooier. Nintendo heeft vandaag afschrijving nummer 4 gedaan. |:( :z
Gaat lekker daar. Nog maar eens een mail gestuurd naar ze.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 10-12-2020 10:12 ]

• Sander
  • Niet online
Ik heb bij de switch de Pro Controller en de standaard set joycons. Om Mariokart met 4 man te kunnen spelen en in toekomst ook Mario Party en SSB bijv, ben ik eigenlijk op zoek naar een 4e controller, maar dan niet 70/80e voor Joycons of 50/60 voor pro controller. Iemand tips?
Zeror schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]

Jawel, het wordt steeds mooier. Nintendo heeft vandaag afschrijving nummer 4 gedaan. |:( :z
Gaat lekker daar. Nog maar eens een mail gestuurd naar ze.
Ik zou via je CC Company laten storneren dat werkt vaak wat sneller en makkelijker en aangezien dat Nintendo tijd en geld kost (storneringen kosten merchants geld!) om op te volgen kom je vaak sneller tot een oplossing.

[ Voor 47% gewijzigd door Sander op 10-12-2020 13:35 ]

• Sander
  • Niet online
offtopic:
Dubbelpost :(

[ Voor 92% gewijzigd door Sander op 10-12-2020 13:35 ]

• Zeror
Sander schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:33:
Ik zou via je CC Company laten storneren dat werkt vaak wat sneller en makkelijker en aangezien dat Nintendo tijd en geld kost (storneringen kosten merchants geld!) om op te volgen kom je vaak sneller tot een oplossing.
Ik wilde Nintendo een de kans geven het op hun manier op te lossen. Als ze morgen niet gereageerd hebben, ga ik de klantenservice gewoon eens bellen. Als dat niks uithaalt, ga ik inderdaad naar m'n bank toe.

• zwjma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 22:02
Ik heb bij de switch de Pro Controller en de standaard set joycons. Om Mariokart met 4 man te kunnen spelen en in toekomst ook Mario Party en SSB bijv, ben ik eigenlijk op zoek naar een 4e controller, maar dan niet 70/80e voor Joycons of 50/60 voor pro controller. Iemand tips?
Ik geloof dat Mario Party enkel met Joy-cons (1 p.p.) gespeeld kan worden.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Je kunt ook een USB controller kopen: https://www.mediamarkt.nl...tendo-switch-1494081.html is 20euro.
Voordeel is dat de batterijen ook nooit leeg zijn ;) enige nadeel is dat deze persoon mogelijk iets dichter bij moet zitten vanwege de draad.

• Zeror
Wellicht dat je eens naar van die Hori of PDP controllers kunt kijken. Die lijken mij prima als een extra controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:03
Ikzelf heb enerzijds een Bluetooth ontvanger gekocht, zodat ik mijn Xbox/PC-controller kan gebruiken met de Switch.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0786JC6VW/
Werkt als een zonnetje binnen Mario Kart.

Daarnaast heb ik nog een alternatieve goedkope controller besteld (op basis van positieve reviews), zodat we met z'n vieren kunnen spelen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/

Deze komt morgen binnen, ik laat nog weten hoe deze bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Smash aankondiging vannacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 09:49
Finraziel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:12:
[...]

Telt die tracker niet de tijd als je een save opnieuw laadt of zo? 5 uur uitgesmeerd over 1,5 jaar lijkt me wel heel erg weinig.
Was zelf op de Xbox trouwens wel trots op mijn 100% achievements voor deze game, waaronder de game in één zitting uitspelen met maximaal 5 deaths :9
Snap dat niet iedereen er fan van is maar vind het toch jammer dat Nintendo niet aan achievements wil.
De timetracker op de Switch houdt bij hoelang een bepaald spel actief is op een bepaald profiel.
Die vijf uur over 1,5 jaar kan wel kloppen want ik heb het spel heel lang niet gespeeld en pas deze maand weer opgepakt.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
kontroll schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:51:
[...]

Ikzelf heb enerzijds een Bluetooth ontvanger gekocht, zodat ik mijn Xbox/PC-controller kan gebruiken met de Switch.
https://www.amazon.nl/gp/product/B0786JC6VW/
Werkt als een zonnetje binnen Mario Kart.

Daarnaast heb ik nog een alternatieve goedkope controller besteld (op basis van positieve reviews), zodat we met z'n vieren kunnen spelen:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07TRQH45S/

Deze komt morgen binnen, ik laat nog weten hoe deze bevalt.
Die controller heb ik bij Ali besteld voor €12 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aankondigingen en trailers van vannacht:

Monster Hunter Rise krijgt een demo in januari!

Capcom komt met een arcade game verzameling, Capcom Arcade Stadium. De gratis app komt met 1943 - The Battle of Midway, de rest van de content moet je kopen per bundel van tien games. Ghost ‘n Goblins kan je verder stand-alone aanschaffen.

En over Ghost ‘n Goblins gesproken....

Nieuwe trailer van die League of Legends RPG:

Puzzelgame Shady Part of Me met een focus op verhaal krijgt een shadow drop, nu verkrijgbaar:

Sea of Solitude komt naar Switch in deze Director’s cut

Nieuwe Super Mario 3D World commercial

Disco Elysium releast in de zomer!

En tenslotte het aangekondigde Super Smash Bros Ultimate character, die deze maand nog beschikbaar is. Meer info in een Sakurai Stream op 17 december!

[ Voor 68% gewijzigd door JackAvery op 11-12-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Zouden we eind 2020 niet medievil op de switch krijgen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:03
GilbertvH schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:28:
Die controller heb ik bij Ali besteld voor €12 😎
ik wist dat ie daar goedkoper was.
Toch gekozen voor Amazon, omwille van:
  • leveringstermijn. Ali kan tegenwoordig ettelijke weken duren, leren mijn recentere ervaringen. En wij willen snel eens met ons vieren kunnen gamen.
  • garantie: mogelijkse garantie claimen via Amazon lijkt me gemakkelijker dan via Ali
Maar uiteraard goed voor jou dat je hem goedkoper te pakken hebt.
Bevalt de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Wie heeft er ervaring met het zelf vervangen van de thumbsticks op de joycon controllers? Heb hier 2 setjes van joycons. Beide al eens opgestuurd naar Nintendo om de drift te laten repareren.

In eerste instantie probleem verholpen, maar binnen het jaar driften ze weer al net zo hard als voorheen. 😒

Misschien nu zelfs eens vervangen? ❓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Mauz1978

Console War Veteran

Nieuwe trailer van die League of Legends RPG:
Die ziet er wel goed uit. In de gaten houden!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:35:
Aankondigingen en trailers van vannacht:

Puzzelgame Shady Part of Me met een focus op verhaal krijgt een shadow drop, nu verkrijgbaar:

[YouTube: Shady Part of Me - Launch Trailer | The Game Awards 2020]

https://www.nintendo.nl/G...y-Part-of-Me-1890997.html
Nu tijdelijk in de aanbieding!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
@Linksquest Inderdaad bleek het aan de landsinstelling te liggen. Maar mijn tegoed op de Nederlandse eShop zetten ze niet over als ik een ander land kies, dat moet je eerst opmaken. Dus dat lijkt me dan ook te vervallen als ik het niet eerst opmaak? |:(

Maakt het verder eigenlijk veel verschil aan inhoud, of je op de US of UK versie van de eShop zit bijvoorbeeld?
Ik loop dit topic wel lekker vol te spammen met vragen steeds. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LoreWalker schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:37:
@Linksquest Inderdaad bleek het aan de landsinstelling te liggen. Maar mijn tegoed op de Nederlandse eShop zetten ze niet over als ik een ander land kies, dat moet je eerst opmaken. Dus dat lijkt me dan ook te vervallen als ik het niet eerst opmaak? |:(
Klopt wat tegoed betreft - dat is gekoppeld aan de gebruikte valuta. Daarom dat mensen die in verschillende regio's digitaal kopen dit soms spreiden over meerdere accounts. Gold coins transferren ook niet naar andere regio's. Dat de eShop in het Nederlands is bij een NL account ga je er helaas ff bij moeten nemen...
Maakt het verder eigenlijk veel verschil aan inhoud, of je op de US of UK versie van de eShop zit bijvoorbeeld?
Ik loop dit topic wel lekker vol te spammen met vragen steeds. 8)7
Er zijn zeker games die nog Japan of Asia only zijn, maar de overgrote meerderheid is hetzelfde ja. Dit ligt in de handen van de ontwikkelaar/uitgever.
sderooij schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:20:
Zouden we eind 2020 niet medievil op de switch krijgen ook?
Voor zover ik weet is dat gewoon een Playstation exclusive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JackAvery schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:32:
[...]
Klopt wat tegoed betreft - dat is gekoppeld aan de munt. Daarom dat mensen die in verschillende regio's digitaal kopen dit soms spreiden over meerdere accounts. Gold coins transferren ook niet naar andere regio's. Dat de eShop in het Nederlands is bij een NL account ga je er helaas ff bij moeten nemen...

[...]

Er zijn zeker games die nog Japan of Asia only zijn, maar de overgrote meerderheid is hetzelfde ja. Dit ligt in de handen van de ontwikkelaar/uitgever.

[...]

Voor zover ik weet is dat gewoon een Playstation exclusive :)
Aaaah too bad :(
Ach, ik vermaak me redelijk met Age of calamity en Cyberpoenk op de pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik ben ook nog lekker bezig met Age of Calamity, geweldige game, heb er momenteel 30 uur in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+1 wat Age of Calamity betreft :D Erg fun. Helaas nog niet zoveel tijd gehad, zit nog maar in Chapter 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik heb de game ook nog niet uitgespeeld, maar ook veel extra dingen het doen. Verhaal verrast me wel op bepaalde punten, op een positieve manier natuurlijk, wil niet te veel spoilen daarom dat ik even niet het moment noem.

Maar bepaalde dingen die ik minder vond in deel 1 hebben ze flink verbeterd, daar ben ik wel blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Kopen jullie ook games uit andere regio’s in de eshop vanwege prijsvoordeel? Zelda BOTW en Mario Odyssee is op dit moment 42$ Bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:16:
Kopen jullie ook games uit andere regio’s in de eshop vanwege prijsvoordeel? Zelda BOTW en Mario Odyssee is op dit moment 42$ Bijv
Als ik in een andere regio een spel koop, is dat voornamelijk vanwege de releasedate, niet dat het goedkoper is (zo had ik Kamiko en Ace Attorney Trilogy al ver voordat ze in de EU of US eShop beschikbaar waren).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:30:
[...]

Als ik in een andere regio een spel koop, is dat voornamelijk vanwege de releasedate, niet dat het goedkoper is (zo had ik Kamiko en Ace Attorney Trilogy al ver voordat ze in de EU of US eShop beschikbaar waren).
Oké maar in hoeverre zitten hier nog haken en ogen aan of trucs die je moet doen? Meerdere CC’s of eventueel prepaid cc is geen issue maar geen zin in meerdere eshop accounts etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Sander schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:16:
Hooguit Engeland, zoals bijvoorbeeld bij Shop4nl.com, maar soms krijg je gewoon uit een ander land de game, zoals dat bij een Xbox One game op Amazon.nl gebeurd is. Game kwam uit Spanje met een Franse cover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sander schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:26:
[...]

Oké maar in hoeverre zitten hier nog haken en ogen aan of trucs die je moet doen? Meerdere CC’s of eventueel prepaid cc is geen issue maar geen zin in meerdere eshop accounts etc
Ik heb meerdere eShop accounts omdat er dan minder haken en ogen aan zitten. Als je 1 account hebt, moet je telkens van land wisselen en er zijn (waren?) situaties waarbij je niet van land kan wisselen als je bijv. nog tegoed open hebt staan. En ja, sommige landen hebben restricties op betaalmogelijkheden. Voor Japan kun je alleen een Japanse creditcard koppelen. Je kunt in Japan ook niet met een PayPal.com account betalen, maar wel met een PayPal.co.jp account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Linksquest schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:41:
Ik ben ook nog lekker bezig met Age of Calamity, geweldige game, heb er momenteel 30 uur in zitten.
Gisteren aan begonnen, niet echt bekend met die Warriors games. Ben vooral aan het button bashen, Link heb ik aardig onder controle, maar van Impa heb ik geen idee wat ik aan het doen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:55:
[...]

Gisteren aan begonnen, niet echt bekend met die Warriors games. Ben vooral aan het button bashen, Link heb ik aardig onder controle, maar van Impa heb ik geen idee wat ik aan het doen ben.
In Chapter 2 kan je 'Meditative Training' unlocken, kan je op je gemak de movesets van elk personage uittesten en oefenen. Op hogere difficulties wil je vooral niet geraakt worden, dus leren juist dodgen/blocken/flurry rushen en goed van je runes gebruik maken is nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
TomBraamhaar schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:55:
[...]

Impa kun je door middel van ZR in te drukken wilt impa kracht aboserberen, bij goede item doe je dat met X, dit kun je in totaal 3x doen, als je dat hebt gedaan dan ben je even op volle kracht en vullen de gele power balkjes zich extra snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben een PC gamer. Heb de Switch voornamelijk gekocht voor platformers. Tijdje geleden toch een keer Doom op de Switch aangeschaft toen deze in de aanbieding was. Een uurtje proberen te spelen, maar vervolgens de handdoek in de ring gegooid. Conclusie: FPS met een gamepad spelen is niets voor mij.

Nu, een paar maanden later, ben ik via Gamepass (op PC) Doom Eternal aan het spelen met een Xbox Series X controller. Gaat nog lang niet zo lekker en snel als met KB+M, maar is best te doen en ik vind het een leuke uitdaging.

Dus ik dacht: "Ik begin die shooters een beetje onder de knie te krijgen (met controller)". Doom weer eens opgestart op de Switch en... niet te doen. Op de PC zijn mijn bewegingen redelijk vloeiend maar gewoon nog wat stroef. Op de Switch lijk ik wel een robot. Houterige bewegingen en ik schiet van hot naar her. Word er gewoon beroerd van. Heb allerlei instellingen geprobeerd qua 'sensitivity' etc, maar het maakt weinig uit. Het blijft belabberd.

Wat is mogelijk de reden van dit verschil? Controller, systeem (meer fps op de PC?), toch een instelling? Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik denk dat de aantal frames die je misschien gewend bent op de PC, Switch is een leuk systeem en cool dat ze games als Wolfenstein en Doom krijgen, maar ik denk dat je deze games moet pakken voor als je niks anders hebt.

Ik heb bijvoorbeeld Skyrim gehad op de PS3 en deze ingeruild met bijbetaling voor de Switch, game is geweldig op de Switch, maar als ik het nog eens zou doen, zou ik toch voor de PS4 gaan, alleen al voor de performance. Maar als je weer exclusieve games pakt, dus spelen gewoon heerlijk weg.

Maar goed, ik denk uit eindelijk ook een beetje een persoonlijke smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Dat inderdaad... Doom is ook wel een uitdagende game waarbij je al snel last hebt van lage fps. Borderlands speel ik met alle plezier in 30 fps op de switch. Doom heb ik niet, maar zou ik denk ik een stuk meer moeite mee hebben omdat de game zoveel sneller is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik merk soms bij Hyrule Warriors: Age of Calamity ook dat als het super druk op het scherm word dat hij even slow loopt, is wel maar een 1 a 2 seconden, maar het zit er wel in (TV Mode). Nu vind ik het niet heel storend, stiekem nog wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Bedankt voor jullie input.

Ik heb vanmorgen mijn PC eens via een 10m lange HMDI kabel verbonden met onze 55" 4K TV. (Ik had er weinig van verwacht aangezien er slechts een GTX 1660 ti in de PC zit en de kabel 8 jaar oud is, maar het werkt ontzettend goed. Mooi beeld en vloeiende gameplay.)

Als ik mijn 'controller-spel' op de PC een 7 geef en op de Switch een 2, dan is het op de PC/TV een 5. Blijkbaar spelen er meerdere factoren een rol. Op de 144Hz monitor haal ik ~120 fps, op de PC/TV 60 fps. Dit verschil in FPS/Hz lijkt voornamelijk van invloed. Ik 'voel' dat er een verschil zit tussen PC en PC/TV, maar het is minder groot dan tussen Switch en PC/TV. De Switch voelt echt traag in vergelijking tot PC/TV.

Daarnaast lijk het verschil in grootte tussen de 27" inch monitor en 55" TV ook nog een rol te spelen. De kleine monitor is overzichtelijker. Misschien dat mijn oog-hand coördinatie teveel op de monitor is afgestemd. Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen. Alsof mijn brein bij een grote TV denk dat er grotere bewegingen gemaakt moeten worden met de stick (wat natuurlijk niet klopt aangezien het relatief gezien dezelfde beweging moet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Cannoli schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:03:
Bedankt voor jullie input.

Ik heb vanmorgen mijn PC eens via een 10m lange HMDI kabel verbonden met onze 55" 4K TV. (Ik had er weinig van verwacht aangezien er slechts een GTX 1660 ti in de PC zit en de kabel 8 jaar oud is, maar het werkt ontzettend goed. Mooi beeld en vloeiende gameplay.)

Als ik mijn 'controller-spel' op de PC een 7 geef en op de Switch een 2, dan is het op de PC/TV een 5. Blijkbaar spelen er meerdere factoren een rol. Op de 144Hz monitor haal ik ~120 fps, op de PC/TV 60 fps. Dit verschil in FPS/Hz lijkt voornamelijk van invloed. Ik 'voel' dat er een verschil zit tussen PC en PC/TV, maar het is minder groot dan tussen Switch en PC/TV. De Switch voelt echt traag in vergelijking tot PC/TV.

Daarnaast lijk het verschil in grootte tussen de 27" inch monitor en 55" TV ook nog een rol te spelen. De kleine monitor is overzichtelijker. Misschien dat mijn oog-hand coördinatie teveel op de monitor is afgestemd. Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen. Alsof mijn brein bij een grote TV denk dat er grotere bewegingen gemaakt moeten worden met de stick (wat natuurlijk niet klopt aangezien het relatief gezien dezelfde beweging moet zijn).
Denk dat 4k vs 1080p wel een impact zal hebben op het aantal fps dat je 1660 ti kan produceren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
sderooij schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:04:
[...]

Denk dat 4k vs 1080p wel een impact zal hebben op het aantal fps dat je 1660 ti kan produceren? ;)
Ik had mijn 1440p monitor gedupliceerd naar de TV. Volgens mij gaat er een 1440p signaal naar de TV en wordt dit ge-upscaled naar 4K. Het zag er superstrak uit en de FPS overlay gaf 60fps aan. (Ongeveer de helft van wat ik op de monitor haal.) FPS lijkt dus de voornaamste reden van mijn 'probleem'.

PC/monitor: 120 fps (cijfer: 7)
PC/TV: 60 fps (cijfer: 5)
Switch: 30 fps (cijfer 2)

Uiteraard zouden deze cijfers hoger zijn als ik gewend zou zijn om met een controller te spelen, maar het geeft het onderlinge verschil aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Ik heb genoten van Doom op de Switch. Imo goed speelbaar. Speelde meestal op de TV, maar om Doom handheld op het vliegveld te spelen is ook wel vet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 21:39
Als je fire emblem hebt uitgespeeld. Welke game is het beste als opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Brammos155 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:08:
Als je fire emblem hebt uitgespeeld. Welke game is het beste als opvolger?
Welke van de 2? Warriors of Tree House?

In geval van Warriors zou ik Hyrule Warrios adviseren

In geval van Tree House zou ik Xenoblade adviseren.

In beide gevallen natuurlijk even aan de stijl gehouden, weet natuurlijk jouw smaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
Linksquest schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:43:
[...]

Welke van de 2? Warriors of Tree House?

In geval van Warriors zou ik Hyrule Warrios adviseren

In geval van Tree House zou ik Xenoblade adviseren.

In beide gevallen natuurlijk even aan de stijl gehouden, weet natuurlijk jouw smaak niet.
Three house. Voordeel is voor mij ook dat het turn based is. Zoals final fantasy in de eerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
A oke, dan zou ik je Dragon Age 11 adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Heb Hyrule Warrios gisteren uitgespeeld, 77% van alles behaald, toffe game :D

Nu nog verder om alles op 100% behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Linksquest schreef op maandag 14 december 2020 @ 04:08:
Heb Hyrule Warrios gisteren uitgespeeld, 77% van alles behaald, toffe game :D

Nu nog verder om alles op 100% behaald.
Hoeveel uur heb je er ongeveer in zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:56
toch maar besloten om een switch te kopen voor de kinders ( en papa en mama)
nu hoorde ik vanochtend een aanbieding op de radio
switch
game ??
en een transfer cage

iemand die heeft gehoord waar de aanbieding was/is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brammos155 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
[...]

Three house. Voordeel is voor mij ook dat het turn based is. Zoals final fantasy in de eerdere versies.
Er zijn hopen turn-based RPG's en strategy RPG's op Switch. Ik weet niet wat je verder leuk vond aan Three Houses, maar behalve al die oudere Final Fantasy en andere retro games beschikbaar op Switch heb je bijvoorbeeld Undertale, Octopath Traveler, Dragon Quest XI, Divinity: Original Sin 2, Slay the Spire, Cosmic Star Heroine, als het moeilijk mag zijn Darkest Dungeons, en binnenkort Bravely Default II en Shin Megami Tensei V.

Wat Strategy RPG's betreft kan je kijken naar Into The Breach, Mario + Rabbids Kingdom Battle, de Disgaea reeks, the Banner Saga reeks, Wargroove, Valkyria Chronicles, XCOM 2, Fell Seal: Arbiter's Mark, Wintermoor Tactics Club, de Super Robot Wars serie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Heeft er hier iemand ervaring met het vervangen van een sdkaart?
Ik heb nu een 32gb kaart erin maar is vol. Ik heb een 128 gb gekocht maar heb te weinig interne opslag om alles naar de switch te kopieren etc. Kan ik met een (windows) computer de data gewoon 1op 1 overzetten van de 32 gb naar de 128 gb kaart of moet ik dat door de switch laten doen. Dwz; content eraf gooien en opnieuw downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 09:31
wmeester schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:49:
Ik heb nu een 32gb kaart erin maar is vol. Ik heb een 128 gb gekocht maar heb te weinig interne opslag om alles naar de switch te kopieren etc. Kan ik met een (windows) computer de data gewoon 1op 1 overzetten van de 32 gb naar de 128 gb kaart of moet ik dat door de switch laten doen. Dwz; content eraf gooien en opnieuw downloaden?
Zou gewoon via een PC moeten werken (nog niet geprobeerd, maar wel een nieuwe SD kaart onderweg, dus heb me vast ingelezen ;)): https://en-americas-suppo...or-use-on-nintendo-switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:58
Als je een beetje snelle internetverbinding hebt kun je net zo goed alles opnieuw downloaden omdat de snelheid dan beperkt wordt door de sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Nu online
Plymp schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
[...]

Zou gewoon via een PC moeten werken (nog niet geprobeerd, maar wel een nieuwe SD kaart onderweg, dus heb me vast ingelezen ;)): https://en-americas-suppo...or-use-on-nintendo-switch
Ik ga het proberen!
hcQd schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:59:
[...]

Als je een beetje snelle internetverbinding hebt kun je net zo goed alles opnieuw downloaden omdat de snelheid dan beperkt wordt door de sd-kaart.
Ik heb heule snelle SD kaarten en niet zo'n snelle internetverbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Toevallig meer mensen met KPN Glasvezel verbinding, waarbij de Switch niet meer online komt?

Ik heb met een hotspot (KPN mobiel geprobeerd) en daar verbind ie wel goed mee, maar via de Wifi hier niet.

Wat ik gedaan heb:
1. Pi-Hole uitgeschakeld; geen verschil
2. Handmatig DNS ingevuld; 8.8.8.8 en 8.8.4.4; geen verschil
3. Handmatig IP én DNS ingevuld; geen verschil
4. Unifi APs omzeilt door tijdelijk Experiabox wifi in te schakelen; geen verschil
5. Punt 4 icm punt 2&3; geen verschil

Ik zie dat er connectie gemaakt wordt; als ik pihole niet uitschakel of omzeil dan zie ik een aantal DNS requests naar ctest.cdn.nintendo.net gaan, en daarna wordt de verbinding weer verbroken.
Dit is dus zowel via Unifi AP (AC-Pro) verbinding, als via Experiabox verbinding (2,4Ghz én 5Ghz), zonder Pi-hole het geval.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23

Lagune

Its time for warp

t-mobile glas gaat prima, moet wel de switch laten connecten op een (hidden) unsecure SSID want WPA2 snapt ie niet (AC-Pro ook) 8)7
Krypt schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:17:
Toevallig meer mensen met KPN Glasvezel verbinding, waarbij de Switch niet meer online komt?

Ik heb met een hotspot (KPN mobiel geprobeerd) en daar verbind ie wel goed mee, maar via de Wifi hier niet.

Wat ik gedaan heb:
1. Pi-Hole uitgeschakeld; geen verschil
2. Handmatig DNS ingevuld; 8.8.8.8 en 8.8.4.4; geen verschil
3. Handmatig IP én DNS ingevuld; geen verschil
4. Unifi APs omzeilt door tijdelijk Experiabox wifi in te schakelen; geen verschil
5. Punt 4 icm punt 2&3; geen verschil

Ik zie dat er connectie gemaakt wordt; als ik pihole niet uitschakel of omzeil dan zie ik een aantal DNS requests naar ctest.cdn.nintendo.net gaan, en daarna wordt de verbinding weer verbroken.
Dit is dus zowel via Unifi AP (AC-Pro) verbinding, als via Experiabox verbinding (2,4Ghz én 5Ghz), zonder Pi-hole het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
chimera2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:44:
toch maar besloten om een switch te kopen voor de kinders ( en papa en mama)
nu hoorde ik vanochtend een aanbieding op de radio
switch
game ??
en een transfer cage

iemand die heeft gehoord waar de aanbieding was/is?
Hoorde hem ook. Was bij BCC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
sderooij schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:58:
[...]

Hoeveel uur heb je er ongeveer in zitten? :)
Zit nu al op 36 uur, en dan 77% procent compleet. Verhaal wel gewoon uitgespeeld. Denk nog makkelijk een 10 uur nodig te hebben voor die 23%. Review van mij staat inmiddels hier op Tweakers.net.

productreview: Hyrule Warriors: Age of Calamity review door linksquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Zou moeten kunnen met een Windows PC.

https://en-americas-suppo...or-use-on-nintendo-switch

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Indie World presentatie morgenavond!

En het lijkt erop dat de PR vertegenwoordiger van het Hollow Knight team dit heeft geretweet... *O*

[ Voor 31% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
Brammos155 schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:01:
[...]

Dragon Quest XI is wat mij betreft een van de beste klassieke, turn-based RPGs van de afgelopen 10 jaar. Als fan van Final Fantasy (voornamelijk 7 t/m 12) heb ik er veel plezier mee gehad.
In de eshop is een 10 uur (!) durende demo, dus die kan je eventueel eerst proberen. Als het je bevalt, kan je je save file meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Lagune schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:56:
t-mobile glas gaat prima, moet wel de switch laten connecten op een (hidden) unsecure SSID want WPA2 snapt ie niet (AC-Pro ook) 8)7

[...]
Gezien je de Google DNS servers gebruikte, kan het wellicht te maken hebben gehad met de uitval van Google? Hier kan ik gewoon nog online met KPN op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
quelake schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:34:
[...]

Gezien je de Google DNS servers gebruikte, kan het wellicht te maken hebben gehad met de uitval van Google? Hier kan ik gewoon nog online met KPN op de switch.
Worst steeds vager. Eens goed op een rijtje zetten wat nu wel werkt en even rustig wachten totdat provisioning van de APs klaar is.

Want nu werkt fixed ip wel, zowel met Google DNS als pi hole DNS (en Google als secundaire). Op zowel onbeveiligd als wpa2 netwerk.

Maar zodra ik dhcp door de pi hole laat doen, gaat het mis. Ook als ik de DNS settings gelijk laat als bovenstaande (pihole DNS primair, Google secundair).

Straks eens kijken wat ie doet als ik primair en secundair op pi Hole laat draaien.

Vreemde is dat ik de dhcp offer en Acknowledge in de log voorbij zie komen, switch op ip te pingen is, DNS request doet maar toch niet online is. :X

Ligt tenminste niet aan de WiFi; dat is al uitgesloten. Nu de rest afpellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 14-12-2020 17:51 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos155
JackAvery schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:45:
[...]

Er zijn hopen turn-based RPG's en strategy RPG's op Switch. Ik weet niet wat je verder leuk vond aan Three Houses, maar behalve al die oudere Final Fantasy en andere retro games beschikbaar op Switch heb je bijvoorbeeld Undertale, Octopath Traveler, Dragon Quest XI, Divinity: Original Sin 2, Slay the Spire, Cosmic Star Heroine, als het moeilijk mag zijn Darkest Dungeons, en binnenkort Bravely Default II en Shin Megami Tensei V.

Wat Strategy RPG's betreft kan je kijken naar Into The Breach, Mario + Rabbids Kingdom Battle, de Disgaea reeks, the Banner Saga reeks, Wargroove, Valkyria Chronicles, XCOM 2, Fell Seal: Arbiter's Mark, Wintermoor Tactics Club, de Super Robot Wars serie ...
Ik heb het al door, ben de komende tijd wel zoet. ;-) Waarschijnlijk dragon quest een goede optie. Divinity al uitgespeeld via de pc en slay the spire ook. Maar de tips zijn welkom heel erg bedankt! En als je nog een pareltje weet, altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Oeh, een xbox link in het Nintendo topic. Jaja :P

https://news.xbox.com/en-...shared-safety-principles/

Microsoft, Sony en Nintendo gaan samenwerken voor veiliger online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Zeror schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:14:
Oeh, een xbox link in het Nintendo topic. Jaja :P

https://news.xbox.com/en-...shared-safety-principles/

Microsoft, Sony en Nintendo gaan samenwerken voor veiliger online gamen.
Had het inderdaad gelezen op gamer, geen verkeerd idee, eigenlijk iets dat Nintendo al jaren doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:01:
A oke, dan zou ik je Dragon Age 11 adviseren.
Dragon Age :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat hij dragon quest 11 bedoelt. Linkje gaat naar website met goedkoopste prijs op dit moment.

Leuke game inderdaad

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Bedoel inderdaad Dragon Quest 11 🤣, beetje door de war met de Game Awards, daar werd dragon age 4 aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Vandaag weer Fire Emblem Warriors gevonden en verder gegaan. Begint steeds duidelijker te worden wat de bedoeling is. Enige is alleen die rot kaart.
En heb een stuk gehad met 2 spelers dat het echt traag ging. Maar ach. Die ene keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik heb de game ooit in de sale gekocht maar nog niet gespeeld, maar lijkt me ook een erg leuke game, kun je niet in zoomen op de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Jammer dat die nergens te vinden op de site:

https://www.aanbiedingenf...witch-actie-bundel-138713

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog een update voor de NES en SNES app:

Donkey Kong Country 3 is het kerstgeschenk dus ;)

De Japanse line-up is vrij verschillend met Kunio-kuns Dodge Ball, Smash Table Tennis en Sugoi Hebereke, naast DKC3 en The Ignition Factor.

[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Nu je het zegt inderdaad. €349 is wél een hele mooi prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
JackAvery schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:25:
Nog een update voor de NES en SNES app:

[YouTube: NES & Super NES - December Game Updates - Nintendo Switch Online]

Donkey Kong Country 3 is het kerstgeschenk dus ;)

De Japanse line-up is vrij verschillend met Kunio-kuns Dodge Ball, Smash Table Tennis en Sugoi Hebereke, naast DKC3 en The Ignition Factor.
Het blijft jammer dat Nintendo er niet meer uit weet te halen ondanks dat het concept met bijbehorende controllers hartstikke gaaf is. Het aanbod vind ik persoonlijk vrij karig. Ik snap dat er gedoe is met licenties maar volgens mij valt er als de portemonnee getrokken wordt toch wel eea te regelen met licentiehouders zoals bijvoorbeeld Capcom en Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
GilbertvH schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:49:
[...]

Nu je het zegt inderdaad. €349 is wél een hele mooi prijs!
De BCC schijnt van niks te weten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
chimera2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:27:
[...]

De BCC schijnt van niks te weten :'(
Hij staat in hun actiefolder op pagina 12 voor €409,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:02:
[...]

Het blijft jammer dat Nintendo er niet meer uit weet te halen ondanks dat het concept met bijbehorende controllers hartstikke gaaf is. Het aanbod vind ik persoonlijk vrij karig. Ik snap dat er gedoe is met licenties maar volgens mij valt er als de portemonnee getrokken wordt toch wel eea te regelen met licentiehouders zoals bijvoorbeeld Capcom en Konami.
Capcom en Konami denken duidelijk dat ze meer kunnen verdienen met hun eigen verzamelingen vs een klein % op een Nintendo Switch Online omzet te krijgen. Nintendo Switch Online is verder vrij goedkoop, en er zitten nog andere kosten in die prijs dan enkel de retro games, dus het is moeilijk te schatten hoe ver dat budget zou reiken.

Ik vind het NES/SNES aanbod persoonlijk als extraatje 'acceptabel tot goed' - uiteindelijk gaat het hier nog steeds om een 70-80 tal games waarbij de kwaliteit gemiddeld best goed is. Meer zou natuurlijk leuk zijn. En ja, ze zouden er zeker meer uit kunnen halen, maar ik denk niet dat deze games een hoge prioriteit hebben. De aparte (en tijdelijke) release van Fire Emblem 1 in het Westen lijkt me deels ook gewoon een experiment om de koopbereidheid te testen van licht opgepoetste, individuele retrogames, en de cijfers daar kunnen mogelijk impact hebben op het toekomstige updateschema (FE1 zit in Japan inbegrepen in het abonnement namelijk).

Anyway, voor die 4 euro per jaar die ik betaal ga ik zeker niet klagen over de NES en SNES games :p

Mijn vraag dan: zou je meer willen betalen voor een uitgebreider aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:03:
(FE1 zit in Japan inbegrepen in het abonnement namelijk).
Die versie die Japan heeft is ook speelbaar met een Europees NSO account... moet je alleen wel Japans kunnen lezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 13:27
Die actie was geldig t/m eind 2019. Dus logisch dat je die niet kan vinden.
Pagina: 1 ... 83 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic