Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:43
LoreWalker schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:37:
Wat een drama zeg, die prijzen voor de Switch op het moment... Echt spijt nu dat ik er geen gekocht heb toen ze in sept/okt op 309 stonden, de prijzen lijken alleen maar te stijgen. Misschien dat ze na Sinterklaas volgend weekend nog weer even inzakken? Mensen zat die natuurlijk last-minute nog even wat kadootjes namens de goedheiligman in moeten kopen, daar kun je als winkel natuurlijk een mooi stukje winst op maken.
Welke zoek je precies? Misschien dat we vandaag met de Cyber Monday nog een leuke voor je kunnen vinden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-08-2023
Linksquest schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:53:
[...]

Welke zoek je precies? Misschien dat we vandaag met de Cyber Monday nog een leuke voor je kunnen vinden.
De reguliere switch, grijs of rood/blauw vind ik allebei prima.
Fortnite heb ik niks mee en de blauw-gele controllers doen me aan de Ikea denken 8)7 Kan er natuurlijk altijd nog van die covers overheen doen in een andere kleur...

Trouwens ook geen idee hoe dat zit met kopen in buitenland (binnen de EU) vanuit NL, daar zal je in veel gevallen wel een creditcard voor nodig hebben zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:53
LoreWalker schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:58:
[...]

De reguliere switch, grijs of rood/blauw vind ik allebei prima.
Fortnite heb ik niks mee en de blauw-gele controllers doen me aan de Ikea denken 8)7 Kan er natuurlijk altijd nog van die covers overheen doen in een andere kleur...

Trouwens ook geen idee hoe dat zit met kopen in buitenland (binnen de EU) vanuit NL, daar zal je in veel gevallen wel een creditcard voor nodig hebben zeker?
Bij FNAC niet volgens mij, gewoon iDeal of Paypal. Je kan daar vandaag geloof ik voor € 260,- aan waardebonnen kopen die € 300,- waard zijn en daarmee een Switch aanschaffen. Weet alleen niet hoelang die levering gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
Geen 1020? Gemiste kans... :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagje wat is nou het verschil tussen deze:
https://www.amazon.nl/Nin...id=pla-475818932292&psc=1

en deze versie?
https://www.amazon.nl/Min...id=pla-466401876716&psc=1

Bij de ene zie je een USK6 symbool links op het plaatje maar voor de rest lijken de games exact hetzelde?

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Wii4all schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:35:

en deze versie?

Bij de ene zie je een USK6 symbool links op het plaatje maar voor de rest lijken de games exact hetzelde?
Voor zover ik weet, de taal van het hoesje. De goedkopere is in het Duits.
Volgens mij maakt het verder niet uit, tenminste met andere games niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

De één heeft Duitse instructies, Duitse ondertitels en Duitse taal beschikbaar. Dat staat bij de andere niet expliciet genoemd.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wii4all schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:35:

en deze versie?

Exact hetzelfde spel/cartridge, USK logo is een retailexemplaar voor Duitsland met Duitse taal op het hoesje. Alle talen die door het spel ondersteund worden, zijn gewoon op de cartridge beschikbaar.
Wat een drama zeg, die prijzen voor de Switch op het moment... Echt spijt nu dat ik er geen gekocht heb toen ze in sept/okt op 309 stonden, de prijzen lijken alleen maar te stijgen. Misschien dat ze na Sinterklaas volgend weekend nog weer even inzakken? Mensen zat die natuurlijk last-minute nog even wat kadootjes namens de goedheiligman in moeten kopen, daar kun je als winkel natuurlijk een mooi stukje winst op maken.
Hou [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic in de gaten zou ik zeggen :) In België zijn de prijzen normaal, misschien kijk je gewoon in de verkeerde winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Het is echt bizar idd. Blij dat ik de mijne voor 309 heb kunnen kopen vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Het is ook weer 'holiday season' he, zullen gerust weer genoeg mensen afgelopen vrijdag bij de MediaMarkt in hebben geslagen op alles weer op Tweakers/marktplaats te dumpen. Zoals de Krups Nespresso Vertuo Plus. Die stond voor 50 euro van 200, gingen als warme broodjes weg en staan nu voor 100ish op MP ;-)

Ik sprak 1 stelletje a 'Henk en Ingrid' aan op de 8 exemplaren die ze wilde aanschaffen, werd niet gewaardeerd :( Ze hadden ook 4 fortnite Switches.
"Zo, die gaan op Marktplaats" was reden genoeg blijkbaar :D

[ Voor 3% gewijzigd door sderooij op 30-11-2020 14:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Vandaag dan toch mijn Switch verkocht, ruim 2 jaar in bezit geweest (2e hands gekocht, was net nieuw) en Zelda (niet uitgespeeld), Super Mario Oddysey (uitgespeeld) en Mario Kart 8 Deluxe (vele, vele vermakelijke uurtjes mee gehad). Natuurlijk nog wel wat 'gratis' demo's en free-to play gedaan (totaal 1 jaar online gehad nog).

Zelf gebruikte ik hem minimaal (zie hieboven aan de spellen), maar vond het lekker om hem tijdens een weekendje weg of een vliegreis mee te nemen. Ik ga hem zeker missen.

Afgelopen zaterdag waren vrienden (met hun 2 kinderen) bij ons en die kids waren helemaal hooked aan Mario Kart. Pa en Ma gaven aan nog wel 'wat leuks' te zoeken voor Sinterklaas/Kerst. Zondag moest ik aan de kindertjes denken en heb ik de mijne aangeboden. Mooie prijs gemaakt en hij is verkocht.

Netjes alles in de orginele doos gedaan en netjes opgepoetst. Wil de gezichtjes wel zien als ze de doos open maken.

In ieder geval een goede bestemming gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Begrijpelijk, hoewel ik momenteel weer veel op de Switch speel, is het niet mijn favoriete Nintendo console, games genoeg dat wel, prima Pro controller, leuk dat 2 in 1, alleen maak ik van de 2 in 1 geen gebruik en speel ik alleen op de TV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En plots komt DOOM Eternal over een week uit:

Digital only, 18.8 GB download,gyro controls optioneel, 2v1 multiplayer mode, DLC "The Ancient Gods" komt later.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 30-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
JackAvery schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[Twitter]
Digital only, 18.8 GB download,gyro controls optioneel, 2v1 multiplayer mode, DLC "The Ancient Gods" komt later.

[YouTube: DOOM Eternal - Release Date Trailer - Nintendo Switch]
Ik heb 'm afgelopen weekend geprobeerd op de PC (was voor 2 tientjes), maar heb een refund gevraagd via Steam. Ik verveelde me redelijk snel, was erg herkenbaar allemaal.
Maar dat is mijn persoonlijke mening he #Opinionsontheinternet :P

Misschien moet ik het een keer proberen op de Switch, wellicht brengt dat een extra dimensie met zich mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43

NoTimeRemains

I know

JackAvery schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:05:
[Twitter]

[YouTube: DOOM Eternal - Release Date Trailer - Nintendo Switch]
Ik heb Doom (2016) helemaal kapot gespeeld. Fantastisch. Toen Doom Eternal uitkwam op de PC, deze nog even een upgrade gegeven maar ik vond em toch een stuk minder. Het verhaal is wel vet maar de gameplay vond ik tegenvallen.

Wel is het natuurlijk mooi dat ie nu uitkomt voor de Switch. Hoop dat jullie em leuker gaan vinden dan mij.

De ventilator van mn Switch uit 2017 is kapot. Heb een reparatie aangevraagd bij Nintendo. Vind hun instructie nog niet heel duidelijk, wat is voor mij nu belangrijk om mee te sturen? Alleen de Switch? Of is het beter ook de de Joy-Cons mee te sturen? De meeste backups zijn gemaakt en zitten in de cloud. Ik haal de SD er ook uit. En zal Animal Crossing ook backuppen.
Hebben jullie nog andere tips?

Daarnaast iemand een idee hoe lang een reparatie gaat duren?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
NoTimeRemains schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb Doom (2016) helemaal kapot gespeeld. Fantastisch. Toen Doom Eternal uitkwam op de PC, deze nog even een upgrade gegeven maar ik vond em toch een stuk minder. Het verhaal is wel vet maar de gameplay vond ik tegenvallen.

Wel is het natuurlijk mooi dat ie nu uitkomt voor de Switch. Hoop dat jullie em leuker gaan vinden dan mij.

De ventilator van mn Switch uit 2017 is kapot. Heb een reparatie aangevraagd bij Nintendo. Vind hun instructie nog niet heel duidelijk, wat is voor mij nu belangrijk om mee te sturen? Alleen de Switch? Of is het beter ook de de Joy-Cons mee te sturen? De meeste backups zijn gemaakt en zitten in de cloud. Ik haal de SD er ook uit. En zal Animal Crossing ook backuppen.
Hebben jullie nog andere tips?

Daarnaast iemand een idee hoe lang een reparatie gaat duren?
Kan je de reparatie niet zelf doen?
Ziet er naar uit dat het een redelijk toegankelijke reparatie is :)

Onderdeel:
https://nl.ifixit.com/Sto...-Switch-Fan/IF378-008?o=1

Instructies:
https://nl.ifixit.com/Gui...+van+de+ventilator/113058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

sderooij schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:13:
[...]

Kan je de reparatie niet zelf doen?
Ziet er naar uit dat het een redelijk toegankelijke reparatie is :)

Onderdeel:
https://nl.ifixit.com/Sto...-Switch-Fan/IF378-008?o=1

Instructies:
https://nl.ifixit.com/Gui...+van+de+ventilator/113058
als ik naar de guide kijken heb ik niet alle gereedschappen + het aanschaffen van de fan dan gaat alles volgens mij duurder worden dan de kosten van een reparatie bij Nintendo.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
NoTimeRemains schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:22:
[...]

als ik naar de guide kijken heb ik niet alle gereedschappen + het aanschaffen van de fan dan gaat alles volgens mij duurder worden dan de kosten van een reparatie bij Nintendo.
Ja daar heb je een goed punt, maar is Nintendo bereid dit gratis te repareren?

Mbt duratie, het kan even duren geloof ik. Ik lees zo nu en dan wel eens berichten van mensen die hun joy cons laten repareren en die of binnen 2 weken al iets hebben, en anderen moeten een maand wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

sderooij schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
[...]

Ja daar heb je een goed punt, maar is Nintendo bereid dit gratis te repareren?

Mbt duratie, het kan even duren geloof ik. Ik lees zo nu en dan wel eens berichten van mensen die hun joy cons laten repareren en die of binnen 2 weken al iets hebben, en anderen moeten een maand wachten.
Geen idee of Nintendo dit gratis gaat repareren. Zal wel niet omdat de Switch ouder is dan 2 jaar, maar we zullen zien.

Houdt jullie op de hoogte!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
Nu mijn Switch ergens begin volgende week binnen zou moeten gaan komen, vroeg ik mij af hoeveel GB extra geheugen jullie in je Switch hebben? (want daar heb ik natuurlijk niet aan gedacht bij het bestellen)

Dat het 't beste een UHS-I is had ik al wel begrepen (ik zal waarschijnlijk voor Sandisk of Samsung gaan), maar hoeveel geheugen heb je nou eigenlijk nodig? Ik ben wel van plan redelijk wat fysieke games aan te schaffen, maar veel indie games worden alleen digitaal aangeboden, en bij sommige games is het verschil toch wel flink tussen download en fysieke copy.

[ Voor 4% gewijzigd door LoreWalker op 30-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
LoreWalker schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:45:
Nu mijn Switch ergens begin volgende week binnen zou moeten gaan komen, vroeg ik mij af hoeveel GB extra geheugen jullie in je Switch hebben? (want daar heb ik natuurlijk niet aan gedacht bij het bestellen)

Dat het 't beste een UHS-I is had ik al wel begrepen (ik zal waarschijnlijk voor Sandisk of Samsung gaan), maar hoeveel geheugen heb je nou eigenlijk nodig? Ik ben wel van plan redelijk wat fysieke games aan te schaffen, maar veel indie games worden alleen digitaal aangeboden, en sommige games zijn toch wel flink goedkoper als download t.o.v. een fysieke copy.
Ik heb er niets extra's in gedaan,

Heb er deze games opstaan:

Mario Kart 8 Deluxe
Pokémon Shield
Super Smash Bros
Animal Crossing New horizons (Digitaal)

De eerste 3 zijn casettes. Maar staan er wel op geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hangt er idd vanaf wat voor games je koopt en of je deze games fysiek of digitaal koopt. Ik ben inmiddels 3 jaar verder, 19 games, en ik heb nog steeds genoeg aan het interne geheugen van de Nintendo Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat het 't beste een UHS-I is had ik al wel begrepen (ik zal waarschijnlijk voor Sandisk of Samsung gaan), maar hoeveel geheugen heb je nou eigenlijk nodig? Ik ben wel van plan redelijk wat fysieke games aan te schaffen, maar veel indie games worden alleen digitaal aangeboden, en bij sommige games is het verschil toch wel flink tussen download en fysieke copy.
Ik heb 128 GB die nog lang niet vol zit, maar ik ken ook mensen die 256-400GB volgestampt hebben... Het hangt er enorm van af wat voor games je van plan bent om digitaal te kopen.

Indie games zijn vaak wat kleiner, maar ook dit verschilt veel. Ik koop voornamelijk fysiek, mijn grootste digitale games zijn 5+GB (Hades, FF9, ...). Een digitale Witcher 3 of een Doom Eternal gaat al snel veel meer plek innemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

En kijk ook naar de prijzen. Soms is een grotere kaart weinig of niet veel duurder.

https://www.amazon.de/-/e...85-ba0d-6c4119696677&th=1

200gb ; 20,-
128gb; 17,-

Volgens mij heb ik er een 400 inzitten. 1/5e balkje vol en 274GB nog beschikbaar.

(al heb ik de Switch nog niet zo heel lang en wie weet wat er voor december sales aankomen, wat van die roguelikes van die top 15 of zo die toen langs kwam mag wel.)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben van 256 GB, naar 400 GB naar 1 TB gegaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
RayNbow schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:43:
[...]

Dat is nogal een overgang! Is dat geen geklooi geweest steeds met de data overzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:43:
[...]

Vertel er dan ook even bij hoeveel games je hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
RJL86 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:23:
[Afbeelding]

Mijn blackfriday deal. Ben nu bezig met Link's awakening en ben al aardig ver volgens mij(eagle's tower). Erg vermakelijk :)
Ik overweeg LA ook aan te schaffen nu hij afgeprijsd is in de eShop. Heb het origineel 20 jaar geleden op de Gameboy gespeeld, dus kan het me allemaal vaag herinneren. Is het de 40 euro waard? Ben vooral bang dat ik er snel doorheen ga, ik las in meerdere reviews dat de game niet heel lang duurt (wat op zich logisch is voor een Gameboy remake). En hoe storend zijn de vermeende framerate drops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
Aryawn schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:19:
[...]

Ik overweeg LA ook aan te schaffen nu hij afgeprijsd is in de eShop. Heb het origineel 20 jaar geleden op de Gameboy gespeeld, dus kan het me allemaal vaag herinneren. Is het de 40 euro waard? Ben vooral bang dat ik er snel doorheen ga, ik las in meerdere reviews dat de game niet heel lang duurt (wat op zich logisch is voor een Gameboy remake). En hoe storend zijn de vermeende framerate drops?
Ik vind de framedrops erg storend... Zodra je naar buiten loopt, vanuit een van de vele huisjes, is het elke keer weer raak. Las op Reddit de tip om hem op je interne geheugen te installeren, dus op het moment opnieuw aan het downloaden.

Dat ie kort zou zijn, maakt me zelf weinig uit. Entertainment waarde vind ik belangrijker dan de tijdsduur (tot bepaalde hoogte uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het zal vast al eerder gevraagd zijn, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Zoontje heeft een Switch. Nadat ie al vrij snel Odessey was kwijtgeraakt ben ik de games voor hem gaan downloaden. We hebben ook een switch online family account erbij (was handig ook voor ACNH).

Maar natuurlijk, nu wil dochterlief ook een switch. Op zich een goed idee, scheelt een hoop ruzie :P

Zijn er mogelijkheden om de online games te delen binnen bijv. 1 account? of een familyaccount? Of wordt het weer nieuwe spellen kopen, die we dan dubbe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:17
readytoflow schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 01:28:
Het zal vast al eerder gevraagd zijn, maar ik kan het zo snel niet vinden.
Zoontje heeft een Switch. Nadat ie al vrij snel Odessey was kwijtgeraakt ben ik de games voor hem gaan downloaden. We hebben ook een switch online family account erbij (was handig ook voor ACNH).

Maar natuurlijk, nu wil dochterlief ook een switch. Op zich een goed idee, scheelt een hoop ruzie :P

Zijn er mogelijkheden om de online games te delen binnen bijv. 1 account? of een familyaccount? Of wordt het weer nieuwe spellen kopen, die we dan dubbe hebben.
Volgens mij kan je lenen van elkaar als het account op beide switches staat. Ik weet het niet zeker maar ik dacht wel dat er maar 2 spel actief mocht zijn op het account.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoreWalker schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:50:
[...]

Dat is nogal een overgang! Is dat geen geklooi geweest steeds met de data overzetten?
Het is alleen wat tijdrovend. Ik steek de kaart in m'n pc, kopieer alles naar een interne schijf, stop de nieuwe kaart erin en kopieer alles terug.
L23 schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:13:
[...]

Vertel er dan ook even bij hoeveel games je hebt :P
Denk wel over de 100... :p
(de lijst telt ook DLC e.d., dus het is niet direct af te lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Aryawn schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:19:
[...]

Je gaat er inderdaad snel door heen, ben nu een week aan het spelen en heb het bijna uitgespeeld. Framedrops zijn er inderdaad, maar ik stoor me er niet heel erg aan. Gebeurt niet op belangrijke momenten, alleen in bijvoorbeeld een dorp waar veel gebeurd of als er veel gras is of iets dergelijks.

Heb het spel nooit op de gameboy gespeeld, dus ik vind het het geld wel waard. Maar als je het al gespeeld hebt, weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
rwbk schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:49:
[...]

Ik heb er niets extra's in gedaan,

Heb er deze games opstaan:

Mario Kart 8 Deluxe
Pokémon Shield
Super Smash Bros
Animal Crossing New horizons (Digitaal)

De eerste 3 zijn casettes. Maar staan er wel op geïnstalleerd
Ik heb zelfs sinds de release de switch en een 32GB kaartje erbij gepakt, deze heb ik nog niet vol, heb meen ik nog 40% vrij.

Heb de volgende fysieke games, allemaal geinstalleerd
  • Among the Sleep: Enhanced Edition
  • Animal Crossing New Horizons
  • Cadence of Hyrule – Crypt of the NecroDancer Featuring The Legend of Zelda
  • Child of Light (Ultimate Edition)
  • Fire Emblem Warriors
  • Gear.Club Unlimited
  • Harvest Moon: Mad Dash
  • Hyrule Warriors Definitve Edition
  • Hyrule Warriors: Age of Calamity
  • Just Dance 2018
  • Kirby: Star Allies
  • Luigi's Mansion 3
  • Lumo
  • Mario + Rabbids Kingdom Battle (Collector's Edition)
  • Mario Kart 8 Deluxe
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Octopath Traveler
  • Paper Mario: Origami King
  • Pilot Sports
  • Pokemon Sword
  • RiME
  • Ring Fit Adventures
  • Rocket League (Collector's Edition)
  • Shantae: ½ Genie Hero Ultimate Edtion (Day One Edition)
  • Super Bomberman R
  • Super Mario 3D All Stars
  • Super Mario Maker 2
  • Super Mario Odysee
  • Super Mario Party
  • Super Smash Bros. Ultimate
  • The Elder Scrols V: Skyrim
  • The Legend of Zeda: Breath of the Wild
  • The Legend of Zelda: Link's Awakening - Limited Edition
  • Valiant Hearts: The Great War
  • Xenoblade Chronicles 2 (Collector's Edition)
  • Yoshi's Craftred World
En de volgende games digitaal
  • Arcade Archives Double Dragon
  • BE-a-Walker!
  • Cadence of Hyrule – Crypt of the NecroDancer Featuring The Legend of Zelda
  • Castlevania Anniversary Collection
  • Contra Anniversary Collection
  • Fortnite
  • Island Saver
  • KIDS: Farm Colouring
  • Pokémon Quest
  • Scribblenauts Showdown
  • Snipperclips
  • Super Kirby Clash
  • Super Mario Bros. 35
  • Swap This!
  • Swords & Soldiers
  • Tetris 99
  • The Elder Scrolls: Blades
  • Toki Tori 1
  • Toki Tori 2+: Nintendo Switch Edition
  • Warplanes: WW2 Dogfight
  • Zen Pinball FX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52

ap3nr0ts

hoi

Dit is waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar ik kan geen alomvattend antwoord vinden: wat is de slimste optie voor een tweede dock? Via de Amerikaanse Nintendo Store kun je ze refurbished bestellen voor 40 dollar. Best prima. Maar ja, die leveren niet buiten dat continent ... Ik heb de Nederlandse tak van Nintendo gevraagd of ze iets vergelijkbaars bieden, nog geen antwoord gehad.

80 euro vind ik een beetje gortig. Is er al een definitief veilig alternatief dat minder kost? Er zijn zoveel exemplaren. Ik zie door de bomen het bos niet meer. De "beste" is volgens mij die Kickstarter-adapter, maar die kost dan ook weer 80 euro meteen. Dan liever official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:44
Mijn eerste 'game' had al niet genoeg aan het interne geheugen dus kan aardig verschillen blijkbaar :P
Dat was Borderlands 1, 2 & TPS.
Heb er nu een 400 GB SD kaartje in maar zo te horen ga ik die nooit vol krijgen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 19:26
En er is een nieuwe firmware update voor de Switch beschikbaar! Versie 11.0.

De grootste verandering zit in het de functie om foto's en video's over te zetten van je Switch naar je smart device. (Alle veranderingen vind je op de site).

https://en-americas-suppo...pdates-and-change-history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
ap3nr0ts schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:01:
Dit is waarschijnlijk al 100x gevraagd, maar ik kan geen alomvattend antwoord vinden: wat is de slimste optie voor een tweede dock? Via de Amerikaanse Nintendo Store kun je ze refurbished bestellen voor 40 dollar. Best prima. Maar ja, die leveren niet buiten dat continent ... Ik heb de Nederlandse tak van Nintendo gevraagd of ze iets vergelijkbaars bieden, nog geen antwoord gehad.

80 euro vind ik een beetje gortig. Is er al een definitief veilig alternatief dat minder kost? Er zijn zoveel exemplaren. Ik zie door de bomen het bos niet meer. De "beste" is volgens mij die Kickstarter-adapter, maar die kost dan ook weer 80 euro meteen. Dan liever official.
Dat was een dilemma waar ik ook mee gezeten heb, maar dan praat ik over 2 jaar geleden. Ik vond de extra dock ook prijzig, maar toch besloten die van Nintendo zelf de pakken, mede ook vanwege de garantie en gekke dingen die ik toen op internet las over imitatie docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Linksquest schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:18:
[...]

Dat was een dilemma waar ik ook mee gezeten heb, maar dan praat ik over 2 jaar geleden. Ik vond de extra dock ook prijzig, maar toch besloten die van Nintendo zelf de pakken, mede ook vanwege de garantie en gekke dingen die ik toen op internet las over imitatie docken.
Mja. Ik hoop dat Nintendo reageert, haha. Ik heb gewoon eerlijk gevraagd om een refurbished exemplaar dat ze misschien hebben liggen voor kapotte. Ik vind 80 euro voor een spiksplinternieuwe echt onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23
Ik heb zelf nog als accu dock de Pelda Pro. Volgens mij 1 keer gebruikt en werkte echt flut.
Heb denk ik ook maar 1 keer de koppeling naar de tv kunnen gebruiken. Vind het jammer, want het was een mooie kickstarter toen.
En dan ben ik één van de weinig die hem uberhaupt binnen heeft gekregen. :P
Binnenkort nog eens proberen. Als het werkt is het een handig ding.

Ondertussen met de Poke editie voor mijn vrouw een 2e dock. Voor vakantie gaat mijn dock mee in de Bigben case met alles erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24

Heb hem ook al een paar keer in de aanbieding gezien in Nederland, ik houd pepper daarvoor in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ja? Ik vond de Pricewatch er treurig uitzien, haha.

pricewatch: Nintendo Switch Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
ap3nr0ts schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:32:
[...]

Mja. Ik hoop dat Nintendo reageert, haha. Ik heb gewoon eerlijk gevraagd om een refurbished exemplaar dat ze misschien hebben liggen voor kapotte. Ik vind 80 euro voor een spiksplinternieuwe echt onzin.
Het is veel geld, ben ik met je eens, ik heb het ook meer gedaan op advies van de Game Mania, die er toen werkte waren ook vrienden van me dus geen verkoop praatjes :D, maar die gaven aan dat Nintendo moeilijk kon doen als er iets aan de Switch kwam en je een imitatie Dock zou hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Hier in NL is ie nog verkrijgbaar. In het VK volgens RGT85 niet meer. Wat weer voer is voor speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:00
Ik heb de Skull & Co jumpgate.
Werkt erg goed en ook makkelijk mee te nemen.
Ik ben voor het werk regelmatig onderweg en dan is het ook makkelijk om telefoon of tablet aan te sluiten op een tv in het hotel. (moet dan wel een usb c aansluiting zijn op je telefoon of tablet)

werkt ook als je een case er om hebt zitten

[ Voor 7% gewijzigd door Pjotter87 op 01-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09

Een veilig alternatieve dock is de Skull & Co. Jumpgate
https://skullnco.com/products/jumpgate-for-nintendo-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3-7 december, nieuw Tetris 99 event:

[ Voor 35% gewijzigd door RayNbow op 01-12-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Die is alleen al handig om je scherm niet te bekrassen, zo iets hadden ze bij Nintendo zelf moeten bedenken.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Er is een nieuwe systeemupdate beschikbaar:
Nintendo Switch en Nintendo Switch Lite-bezitters kunnen dankzij een nieuwe systeemupdate* nu gebruikmaken van een hoop nieuwe functies. Lees verder en ontdek wat er allemaal is toegevoegd!

Eenvoudig toegang tot info over Nintendo Switch Online

Het HOME-menu is voorzien van een nieuw 'Nintendo Switch Online'-pictogram! In deze nieuwe applicatie kun je direct bij alle functies van Nintendo Switch Online. Bovendien vind je daar de nieuwste info over je lidmaatschap. Je kunt bepaalde software zelfs direct opstarten vanuit dit menu als je de software al op je spelsysteem hebt geïnstalleerd.

Download opgeslagen gegevens automatisch op een ander spelsysteem

Als je games graag op meer dan één spelsysteem speelt, kun je de functie voor automatische downloads nu inschakelen op meerdere spelsystemen als onderdeel van de opslagcloud.** Dat betekent dat je opgeslagen gegevens automatisch naar je andere spelsysteem worden gedownload, zodat je op het tweede spelsysteem direct verder kunt met waar je op het eerste spelsysteem was gebleven.

Stuur screenshots en video's direct naar je smartapparaat of pc

Je kunt screenshots en video's van je favoriete gamemomenten nu draadloos naar je smartapparaat sturen via je Nintendo Switch-systeem. Ook kun je je Nintendo Switch-systeem met een USB-kabel aansluiten op een pc of laptop om je screenshots en video's daarnaartoe te kopiëren.

Geef prioriteit aan je downloads

Als je meerdere games, demo's, downloadbare content of software-updates tegelijkertijd downloadt, kun je nu kiezen welke software je als eerste wilt downloaden. Dat kan handig zijn als je een game hebt die je zo snel mogelijk wilt spelen terwijl er ook andere downloads in de wachtrij staan.

Laat je favoriete Super Mario-games zien met nieuwe gebruikerspictogrammen!

Ter ere van het 35-jarig jubileum van Super Mario Bros. zijn er nu diverse gebruikerspictogrammen in Mario-stijl beschikbaar.

En dat is nog niet alles! Je hebt nu namelijk ook de mogelijkheid om je knoppeninstellingen een naam te geven en je kunt zien welke games populair zijn bij je vrienden in de sectie 'Populair bij vrienden' op je gebruikerspagina.

De nieuwste Nintendo Switch-systeemupdate, die alle hierboven genoemde functies bevat, is nu beschikbaar om te downloaden! Als je niet precies weet hoe je je Nintendo Switch-systeem moet updaten, ga dan naar onze klantenservicepagina voor stapsgewijze instructies.
Bron: https://www.nintendo.nl/N...endo-Switch--1886319.html

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Gynnad schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:46:

Download opgeslagen gegevens automatisch op een ander spelsysteem

Als je games graag op meer dan één spelsysteem speelt, kun je de functie voor automatische downloads nu inschakelen op meerdere spelsystemen als onderdeel van de opslagcloud.** Dat betekent dat je opgeslagen gegevens automatisch naar je andere spelsysteem worden gedownload, zodat je op het tweede spelsysteem direct verder kunt met waar je op het eerste spelsysteem was gebleven.
Dit lijkt mij toch geweldig nieuws als je meerdere switches hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silk-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-01-2024

Covert dock van Genki?
https://www.genkithings.com/products/covert-dock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Bedankt voor het delen, wat ik zelf nog een leuke functie zou vinden, maar daar zal de Switch wel niet sterk genoeg voor zijn ben ik bang, is net als bij Playstation en Xbox via Twitch te kunnen streamen, als is het gameplay only, het zou mooi zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Linksquest op 01-12-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

B2 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:14:
Dit lijkt mij toch geweldig nieuws als je meerdere switches hebt?
Het werkt vrij goed maar af en toe moet je handmatig toch sync issues oplossen. Enkele games hebben ook flinke up/downloads zoals minecraft wat al snel 500MB+ is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

The Chosen One

Zie signature!

Woopdedooo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:33:
[...]

Die is alleen al handig om je scherm niet te bekrassen, zo iets hadden ze bij Nintendo zelf moeten bedenken.
Die heb ik ook. Sowieso had ik zoiets nodig want met mijn tvmeubel kan ik de Switch er helemaal niet vanaf boven insliden.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Ik heb de originele dock en 3 van deze:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Die doen het al meer dan een jaar prima? Wat is het gevaar erachter?
Gebruik wel originele nintendo opladers erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

readytoflow schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:25:
[...]

Ik heb de originele dock en 3 van deze:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Die doen het al meer dan een jaar prima? Wat is het gevaar erachter?
Gebruik wel originele nintendo opladers erbij.
Kennelijk gevaar voor bricken, maar alle adresjes die dat uitsluiten kosten wel meteen wat meer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

+1. Deze heb ik ook en is echt geweldig. Klein, draagzaam en prima afwerking :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Notna schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:41:
[...]

+1. Deze heb ik ook en is echt geweldig. Klein, draagzaam en prima afwerking :Y
Wat is precies de meerwaarde ervan? Ziet er leuk en compact uit. Maar is alleen handig als je de switch mee wil nemen ergens naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06

Notna

Where are you?®

Benn1e schreef op woensdag 2 december 2020 @ 00:08:
[...]

Wat is precies de meerwaarde ervan? Ziet er leuk en compact uit. Maar is alleen handig als je de switch mee wil nemen ergens naartoe?
En het is voor meer dan alleen de Switch te gebruiken: mobiele telefoons, laptops etc. Stroom en beeld in 1 :)

En standaard goedkoper dan de standaard dock.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18
Dat is handig!
Zo'n 'dock' scheelt enorm veel frustratie om de Switch te gaan gebruiken. Nu staat die namelijk, in de dock, in een tv-kastje waarin er net genoeg ruimte is om deze in/uit de originele dock te halen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Niet echt Switch gerelateerd, maar ik kon geen actief DS topic vinden en aangezien hier allemaal Nintendo fans zijn, post ik deze maar hier :)

Ik kwam net deze fantastische video tegen.. Ik heb echt met veel plezier, en zelfs spanning, van begin tot het einde gekeken!

Dus als je tijd en zin hebt, kijk deze werkelijk bizarre zoektocht naar een verloren DS game.. zonder te skippen haha.
Plottwist na plottwist na plottwist gegarandeerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit interview met verschillende producers van Panic Button over het ontwikkelproces van de Doom Eternal port is best interessant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Leuke video :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Vandaag de Ori games binnen gekregen. Ori and the Blind Forest staat compleet op cartridge. Ori and the Will of the Wisps heeft een optionele update met bugfixes van 1,4GB. Verder zitten er nog plaatjes bij en een download code voor de soundtrack. Ik keek al een tijdje uit naar deze games, ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzeHqb-03c3hGXJuTHBe9OmQc98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DLmow6r7udJMiFQNwWWVJci.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-AilwwoVq2-QnIrSve_aNWoR6o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ce0Ep74QusxHfg0vZOtnH9fm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXUmH5JdTtzF8Y_a0OEOqoSknvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GlvoVTJj3TLL0l29uS9SCuX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
L23 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:22:
Vandaag de Ori games binnen gekregen. Ori and the Blind Forest staat compleet op cartridge. Ori and the Will of the Wisps heeft een optionele update met bugfixes van 1,4GB. Verder zitten er nog plaatjes bij en een download code voor de soundtrack. Ik keek al een tijdje uit naar deze games, ben benieuwd!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ben tijdje geleden met Will of the wisps begonnen (mijn eerste ORI spel) en verdorie wat een mooi spel zeg. Zit al op 50 uur?

Blind forest wordt de volgende ;-)

Veel plezier er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sderooij schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:45:
[...]

Ben tijdje geleden met Will of the wisps begonnen (mijn eerste ORI spel) en verdorie wat een mooi spel zeg. Zit al op 50 uur?

Blind forest wordt de volgende ;-)

Veel plezier er mee!
Beetje de verkeerde volgorde he :P 50 uur klinkt goed. Van wat ik begreep is Blind Forest een goede game, maar doet Will of the Wisps daar nog een schep bovenop. Betere combat en het wordt ook wel vergeleken met Hollow Knight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:55
L23 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:57:
[...]

Beetje de verkeerde volgorde he :P 50 uur klinkt goed. Van wat ik begreep is Blind Forest een goede game, maar doet Will of the Wisps daar nog een schep bovenop. Betere combat en het wordt ook wel vergeleken met Hollow Knight.
Inderdaad betere combat, maar de vraag is of je daarop zit te wachten. Ik vond het uiteindelijk geweldig, maar het moet maar net je ding zijn.

Ik heb wel het idee dat Will of the Wisps makkelijker is, ervaren anderen dat ook? In elk geval 2x minder doodgegaan dan in Blind Forest :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:17
poor Leno schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:01:
Niet echt Switch gerelateerd, maar ik kon geen actief DS topic vinden en aangezien hier allemaal Nintendo fans zijn, post ik deze maar hier :)

Ik kwam net deze fantastische video tegen.. Ik heb echt met veel plezier, en zelfs spanning, van begin tot het einde gekeken!

Dus als je tijd en zin hebt, kijk deze werkelijk bizarre zoektocht naar een verloren DS game.. zonder te skippen haha.

[YouTube: The 10-Year Hunt for the Lost McDonald's DS Game]
Ik kwam hem toevallig vorige week ook tegen, was meteen hooked.
De storytelling is echt spot-on wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
BoardCrusher schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:38:
[...]

Inderdaad betere combat, maar de vraag is of je daarop zit te wachten. Ik vond het uiteindelijk geweldig, maar het moet maar net je ding zijn.

Ik heb wel het idee dat Will of the Wisps makkelijker is, ervaren anderen dat ook? In elk geval 2x minder doodgegaan dan in Blind Forest :X
Ik ging ook veel minder vaak dood in Will of the Wisps, maar ik denk dat het spelen van Blind Forest daar voor een groot deel wel aan meehelpt. Veel van de abilities in WOTW zijn immers hetzelfde, dus als je dat al in je vingers hebt scheelt dat al een hoop.
That being said, sommige dingen waren ook wel weer aardig taai - zeker sommige boss fights, en laat dat nou net de dingen zijn die de eerste game niet had.

Overall vind ik ze allebei ontzettend tof. Ben benieuwd of er nog meer gaan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 00:41
Sinds de DS het niet meer gespeeld maar Picross S5 vind ik erg leuk en verfrissend met de Mega en Color modes :Y)
Wel gaaf dat de Nintendo DS nu al deel uitmaakt van de moderne geschiedenis, wat gaat de tijd snel. Doet me denken aan mensen die postzegels verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:19
Ketho schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:40:
[...]
Wel gaaf dat de Nintendo DS nu al deel uitmaakt van de moderne geschiedenis, wat gaat de tijd snel. Doet me denken aan mensen die postzegels verzamelen
Ik heb mijn Switch even aan de kant gelegd en mijn 3DS weer gepakt. Wilde weer eens de oudere Zelda games spelen. En dan merk je weer dat de 3DS eigenlijk ook al is afgeschreven. Miiverse dat niet meer werkt. StreetPass dat nog wel werkt, maar tsja weinig andere gamers die nog een 3DS meenemen. Dat was voordat de Switch er was al een issue, maar had je gelukkig nog SpotPass en de onofficiele HomePass. Ach ja, daar heb ik toch minder last van als verzamelaar. Heb een stuk of 5 3DSen in de kast liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Switch is natuurlijk een heel gaaf concept, maar stiekem mis ik nog weleens mijn DS. Bij sommige games (onlangs nog Mario Galaxy en Sunshine) merk je toch dat ze beter zijn afgestemd op de tv dan op een handheld. De (3)DS games waren vanzelfsprekend volledig gemaakt voor handheld mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Borderlands 2 is gefixt op de Switch en dus weer speelbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Mauz1978

Console War Veteran

[YouTube: The 10-Year Hunt for the Lost McDonald's DS Game]
Net helemaal bekeken, leuk filmpje!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:30:
De Switch is natuurlijk een heel gaaf concept, maar stiekem mis ik nog weleens mijn DS. Bij sommige games (onlangs nog Mario Galaxy en Sunshine) merk je toch dat ze beter zijn afgestemd op de tv dan op een handheld. De (3)DS games waren vanzelfsprekend volledig gemaakt voor handheld mode.
Galaxy wel door de motion controls, die heb ik snel docked gespeeld. Ik heb Sunshine compleet uit kunnen spelen in handheld mode, dus die ging wel naar mijn idee. Wat ervaar jij dat het bij Sunshine niet zo lekker loopt op handheld mode?

Zo zijn er ook wel andere games die zich niet helemaal lenen voor handheld, maar ik vind het wel mooi dat het met de meeste games wel gewoon lukt ;)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:30:
Ja merk dat ook echt wel dat bepaalde games meer handheld zijn ontworpen en andersom sommige games niet goed in handheld willen dus je automatisch alleen op de TV gaat spelen.

Galaxy is er voor mij zo een. Die speel ik alleen op de TV. Handheld vind ik die kut.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bij mij maakt het weinig uit met Galaxy. Met je duim even snel over het scherm om shards te pakken e.d.

Verder wisselt het inderdaad wel wat je liever op groot scherm speelt dan handheld. Zelda Botw handheld gaat wel, maar bazen en nieuwe delen doe ik liever op de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
L23 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:22:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Deze wil ik ook nog halen, hoor veel goede dingen over deze games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atlus heeft per ongeluk de Persona 5 Strikers trailer te vroeg even online gehad. De Westerse release datum wordt 23 februari op Switch, PS4 en PC. Dit is een 'vervolg' op Persona 5 in een Warriors/Musou sausje - in Japan is ie al een klein jaar beschikbaar onder de naam Persona 5 Scramble. De trailer:

Vermoedelijk zal dit donderdag tijdens The Game Awards officieel aangekondigd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 04-12-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heb om eerlijk te zijn nog nooit een game uit deze serie gespeeld, is deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
Ben nog wachtende op mijn switch, maar man, man, wat is dat lastig als je weet dat dat ding onderweg zou moeten zijn intussen! :P
Ik vermaak me tot die tijd maar met het alvast uitzoeken van games die ik wil kopen. Untitled Goose Game en Mariokart komen er om te beginnen in ieder geval. De Ori games trekken me al maanden op Steam dus misschien die dan binnenkort ook maar bestellen voor de switch. En er zijn ook nog heel veel andere (indie) games die me super tof lijken. Ik hoop dat er ergens nog een goede sale komt zo tegen de kerst.

En even iets anders:
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een wired Xbox controller op de Swith? Ik heb alvast 1 extra controller gekocht (Faceoff Deluxe+ Audio), maar we hebben hier nog een Xbox controller liggen die verder anders niet gebruikt wordt. In theorie zou het moeten kunnen dacht ik, maar zijn er hier misschien mensen die het zelf geprobeerd hebben, en me kunnen vertellen hoe het beviel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

LoreWalker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:18:
Ben nog wachtende op mijn switch, maar man, man, wat is dat lastig als je weet dat dat ding onderweg zou moeten zijn intussen! :P
Ik vermaak me tot die tijd maar met het alvast uitzoeken van games die ik wil kopen. Untitled Goose Game en Mariokart komen er om te beginnen in ieder geval. De Ori games trekken me al maanden op Steam dus misschien die dan binnenkort ook maar bestellen voor de switch. En er zijn ook nog heel veel andere (indie) games die me super tof lijken. Ik hoop dat er ergens nog een goede sale komt zo tegen de kerst.

En even iets anders:
Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een wired Xbox controller op de Swith? Ik heb alvast 1 extra controller gekocht (Faceoff Deluxe+ Audio), maar we hebben hier nog een Xbox controller liggen die verder anders niet gebruikt wordt. In theorie zou het moeten kunnen dacht ik, maar zijn er hier misschien mensen die het zelf geprobeerd hebben, en me kunnen vertellen hoe het beviel?
Untitled goose game is echt leuk en grappig, helaas ook kort. Ik heb 'm zelf op de mac gespeeld.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:52:
Heb om eerlijk te zijn nog nooit een game uit deze serie gespeeld, is deze goed?
P5 Strikers is van wat ik een tijd terug gelezen heb een vervolg op Persona 5. Zonder P5 gespeeld te hebben weet ik niet of P5S een goede keus is om mee te beginnen. Qua gameplay verschillen P5 (turn based RPG) en P5S (elementen van de * Warriors games) ook.

Zou je Hyrule Warriors: Age of Calamity iemand aanraden als deze Breath of the Wild niet heeft gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoreWalker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:18:
En even iets anders:
Geen ervaring mee. Maar het werkt met een 8BitDo Wireless USB Adapter, daar kan je dan een Xbox controller met bluetooth ondersteuning mee verbinden. Een Xbox controller heeft geen motion controls. En de A, B, X en Y knoppen zijn anders gepositioneerd dan bij een Nintendo controller.

Ik zie dat je nu ook op Amazon de Brook X One Adapter kan kopen, die ondersteund wel motion controls. Maar een stuk duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 04-12-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoreWalker
@Arunia Ik had inderdaad wel wat op internet gevonden dat het zou kunnen, maar vroeg me vooral af of er mensen waren hier in 't topic die er ervaring mee hadden door t zelf geprobeerd te hebben.

@L23 Thanks. Ik heb alleen geen draadloze controller, maar eentje met kabel.
De aansluiting ziet er uit alsof het gewoon een USB-aansluiting is (net zoals bij de Faceoff Deluxe+ die specifiek voor de Switch is gemaakt), dus ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen als de Switch hier is. :) Toch bedankt voor t meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LoreWalker Ik dacht dat je het had over een officiële Xbox controller. Een willekeurige controller aansluiten op de Switch gaat niet werken. De controller moet geschikt zijn voor de Switch of je gebruikt een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
RayNbow schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:18:
[...]

P5 Strikers is van wat ik een tijd terug gelezen heb een vervolg op Persona 5. Zonder P5 gespeeld te hebben weet ik niet of P5S een goede keus is om mee te beginnen. Qua gameplay verschillen P5 (turn based RPG) en P5S (elementen van de * Warriors games) ook.

Zou je Hyrule Warriors: Age of Calamity iemand aanraden als deze Breath of the Wild niet heeft gespeeld?
Ik zou dan inderdaad eerst de andere Hyrule Warriors aanbevelen, maar ik snap je punt

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
RayNbow schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:18:
[...]

Ik zou Breath of the Wild aanraden aan iemand die Breath of the Wild niet heeft gespeeld. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
Woopdedooo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:29:
[...]

Untitled goose game is echt leuk en grappig, helaas ook kort. Ik heb 'm zelf op de mac gespeeld.
Veel te kort. Ik heb hem in de aanbieding gekocht en nog vond ik het een slechte prijs kwaliteit verhouding. Het spel is grappig, wel wat eentonig en soms frustrerend. In mijn mening is de hoeveelheid content in het spel max 10 euro waard. Ik vind de reviews dan ook te positief op het internet. Leuk spel maar zeker niet voor de volle mep die ze in de eshop vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

@martin_v_z prijs-duratie vind ik dan het probleem ;) zie inderdaad dat hij voor 20 dollar staat dat is inderdaad wel echt duur. Had ‘m een keer met korting op steam gekocht voor 5 euro ofzo. Opzich een 10tje zou ik nog wel doen, maar 20 is veel.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:53
Woopdedooo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:24:
@martin_v_z prijs-duratie vind ik dan het probleem ;) zie inderdaad dat hij voor 20 dollar staat dat is inderdaad wel echt duur. Had ‘m een keer met korting op steam gekocht voor 5 euro ofzo. Opzich een 10tje zou ik nog wel doen, maar 20 is veel.
Ja precies. Het is zeker een aanrader om een keer te spelen. Echt een spel die je op je wishlist moet zetten en dan wachten tot je een keer een notificatie krijgt dat hij in de aanbieding is. Dat doe ik overigens met alle digitale spellen. Ik heb zoveel in mijn wishlist staan dat er regelmatig wel wat met een flinke korting te koop is.

Voor de gene die immortals fenyx rising willen kopen. Misschien is het goed om nog even te wachten. Ik heb hem nu twee uurtjes gespeeld en al twee keer is het spel gecrasht. Niet verschrikkelijk ofzo maar wel een beetje irritant. Er zal vast binnenkort een nieuwe patch uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo een hoop games die gereleased zijn deze week. De Fire Emblem Shadow Dragon port, Fitness Boxing 2, Empire of Sin, Immortals Fenyx Rising... Eentje die zeker niet vergeten mag worden imho is de Switch release van Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate - een aanrader voor de Pokémon Mystery Dungeon fans en fans van klassieke, simultaneous turn-based roguelikes. Hoge leercurve, geen gemakkelijke game (vooral 'post-game' dat extreem uitgebreid is), maar zeker de moeite om te proberen. Voor de verzamelaars: er komt een fysieke editie via Limited Run Games maar de Japanse fysieke release ondersteunt ook Engels.

@martin_v_z , @Woopdedooo - is Untitled Goose Game 20 euro waard? Vrij subjectief denk ik. Het is wel een erg grappige en unieke ervaring en ik denk dat Goose game langer maken niet zozeer het spel beter zou maken. Lengte van het spel hoeft voor mij niet perse in functie van de prijs te staan. Respect voor HouseHouse dat ze een dergelijk risico durfden nemen met een atypische game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

@JackAvery ik denk dat het makkelijk is om te zeggen dat het te duur is aangezien het (heel) kort is, aan de andere kant is het een indie game, waarschijnlijk gemaakt door een klein team, en proberen ze wat speciaals neer te zetten, wat denk ik gelukt is.

Voor de game zelf zou ik het niet waard vinden, voor de moeite misschien wel.

Het is een team van 4 Aussies.

Nog een leuk spel dat ik op de estore zag dat ik al gespeeld heb: Human: Fall Flat

[ Voor 18% gewijzigd door Woopdedooo op 05-12-2020 16:00 ]

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nintendo 'kondigt' nu officieel aan dat deze twee bundels te koop zijn in december. Er lijken ook geen kortingen aan vast te zitten. Zou dit betekenen dat we geen kortingsbundel met Mario Kart in Europa krijgen dit jaar - i.t.t. de USA?

Afbeeldingslocatie: https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/10_share_images/news_9/2020/december_28/H2x1_NSwitch_HardwareBundleNews_NL_image950w.jpg

@Woopdedooo , je kan toch wel een vijftal uur kwijt aan Untitled Goose Game imo. Mensen betalen >12 euro voor een film in de bios. YMMV dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Die Animal Crossing is wel een hele mooie moet ik zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
martin_v_z schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:39:
[...]

Voor de gene die immortals fenyx rising willen kopen. Misschien is het goed om nog even te wachten. Ik heb hem nu twee uurtjes gespeeld en al twee keer is het spel gecrasht. Niet verschrikkelijk ofzo maar wel een beetje irritant. Er zal vast binnenkort een nieuwe patch uit komen.
Hoe vind je de game zelf op de Switch, en dan met name grafisch? Ik heb een Switch en PS4 en twijfel tussen de game voor beide platformen.

Op YouTube zie ik vergelijkingen en die lijken enorm mee te vallen, maar ik lees ook reviews die vernietigend zijn over de Switch versie. Veel fog, geen vergezichten en weinig details.

Wat is waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart1974
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 22:57
Eergisteren de Animal Crossing bundel binnengekregen. Mijn dochters zijn er niet vanaf te krijgen! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09 08:03
Iemand Hier ervaring met 'pro' controllers van aliexpress?
Pagina: 1 ... 82 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic