• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Seroczynski schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Gezien het feit dat er jaren is gewerkt aan Sword en Shield, denk ik dat je wel héél erg optimistisch bent als je verwacht dat er nu al nieuws over een nieuwe Pokémon game komt. Ik verwacht eerder nog wat DLC.
Vind dit zelf een groot nadeel aan de dlcs :P

Voor jaren werk vind ik hem meer tegenvallen dan Pokemon Let's go of eerdere titels op de DS, daar was het verhaal langer / leuker / moeilijker en meer uitgewerkt. Hoop stiekem op een remaster van Pokemon Crystal of een soort gelijke titel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Ja, ik las alleen dat die PS4/PC exclusive is.
Op dezelfde Guatamalese website stond een Switch editie, anders zou ik dit niet posten :) Opnieuw, kan een fout zijn van de winkel. We zien wel.
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Vind dit zelf een groot nadeel aan de dlcs :P
Zelf geen grote X/Y en Sun/Moon fan. Sword/Shield deed een aantal dingen toch beter voor me, maar ik ben een heel casual Pokémon speler.

Dat men DLC's ontwikkelt ipv een derde editie vind ik ook alleen maar positief eigenlijk, ik kocht die derde edities namelijk nooit (of ik wachtte altijd op een derde editie en bedacht me toen uiteindelijk :P). Het is goedkoper dan twee games kopen, het geeft (in theorie..) extra motivatie voor GameFreak om het originele spel te blijven ondersteunen, en het zorgt er misschien dat men wat meer tijd neemt per nieuwe generatie.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
JackAvery schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Op dezelfde Guatamalese website stond een Switch editie, anders zou ik dit niet posten :) Opnieuw, kan een fout zijn van de winkel. We zien wel.

[...]
Zelf geen grote X/Y en Sun/Moon fan. Sword/Shield deed een aantal dingen toch beter voor me, maar ik ben een heel casual Pokémon speler.

Dat men DLC's ontwikkelt ipv een derde editie vind ik ook alleen maar positief eigenlijk, ik kocht die derde edities namelijk nooit (of ik wachtte altijd op een derde editie en bedacht me toen uiteindelijk :P). Het is goedkoper dan twee games kopen, het geeft (in theorie..) extra motivatie voor GameFreak om het originele spel te blijven ondersteunen, en het zorgt er misschien dat men wat meer tijd neemt per nieuwe generatie.
Ook prima uiteraard. Als het grafisch een fraaie game wordt, haal ik 'm alleen liever op de PS4/PS5, denk ik.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

JackAvery schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

[...]

Ik ben zelf ook een casual Pokemon speler maar toch kan ik me niet vinden in Sword and Shield, het verhaal is kort en ontzettend makkelijk in tegenstelling van let's go of de oude generatie. Ik blijf het gevoel hebben dat de focus op Multiplayer lag bij de ontwikkeling.

Prima dat ze geen 3e editie uitbrengen, daar ben ik het zelf met u eens.
Dan is deze manier een stuk goedkoper voor beide partijen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
JackAvery schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:19:
Het lijkt erop dat het bestaan van een Prince of Persia remake geleaked is via een retailer uit Guatemala (bron). Nu gebeurt het wel vaker dat retailers dingen toevoegen die niet echt kloppen... maar even later heeft Jason Schreier gehint dat deze game geen fabeltje is. Schreier heeft enorm veel contacten binnen Ubisoft, dus vermoedelijk heeft hij gelijk.

Krijgen we deze game te zien in de mysterieuze Nintendo Direct waar iedereen het over heeft? Next time on Rumour Mill Z...
Dat zou erg mooi zijn als dit klopt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe eShop sale met kortingen op >100 titels met een multiplayer focus. O.a. first-party titels zoals Splatoon, Luigi's Mansion en Yoshi, maar ook een hoop andere titels - ik zie bvb dat Android Assault Cactus nog nooit zo goedkoop is geweest :) Meer op de site van Nintendo en op de usual suspects zoals Dekudeals.

Tip: ook Fitness Boxing staat eindelijk nog eens in de discount.
G_Dragon schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Ik ben zelf ook een casual Pokemon speler maar toch kan ik me niet vinden in Sword and Shield, het verhaal is kort en ontzettend makkelijk in tegenstelling van let's go of de oude generatie. Ik blijf het gevoel hebben dat de focus op Multiplayer lag bij de ontwikkeling.
Grappig genoeg vind ik 'kort en ontzettend makkelijk' van bijna elke Pokémon game :P En net die multiplayer vond ik positief (ondanks de soms slechte netcode), de raids hebben een cooperatief sausje toegevoegd dat ik zelf wel graag in mijn games zie.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 20-08-2020 16:18 ]

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
JackAvery schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:50:
Nieuwe eShop sale met kortingen op >100 titels met een multiplayer focus. O.a. first-party titels zoals Splatoon, Luigi's Mansion en Yoshi, maar ook een hoop andere titels - ik zie bvb dat Android Assault Cactus nog nooit zo goedkoop is geweest :) Meer op de site van Nintendo en op de usual suspects zoals Dekudeals.
Crap, heb Mario Tennis Aces nog op m'n lijstje staan. Staat er helaas net niet tussen ;w Luigi's Mansion maar even videos van bekijken. Zijn ontzettend veel mensen enthousiast over, maar heb er zelf nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:55

nielsvv

100% Afol

Stel ik verwijder/archiveer een spel die ik gekocht heb in de e-shop. Dit spel word morgen door Nintendo uit de shop verwijderd. Kan ik dit dan nog steeds opnieuw downloaden?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nielsvv schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:51:
Stel ik verwijder/archiveer een spel die ik gekocht heb in de e-shop. Dit spel word morgen door Nintendo uit de shop verwijderd. Kan ik dit dan nog steeds opnieuw downloaden?
Yep, je kan deze gewoon nog steeds downloaden onder het redownload kopje voor zover ik weet.

Hier bezig met A Short Hike. Geweldig zeg. Doet me denken aan een soort mix van BotW en AC, maar dan in het klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@nielsvv Volgens mij is er nog geen voorbeeld op de Switch eshop van de mogelijke gevolgen als een game uit de eshop word verwijderd. Ik zie in ieder geval dat er een paar demo's uit de eshop zijn verdwenen en kan deze ook niet opnieuw downloaden vanuit mijn account.
Normale gang van zaken is in ieder geval dat als een game niet meer te koop is in de eshop dat deze nog wel opnieuw te downloaden is vanuit je account als je deze eerder hebt aangeschaft. Zie bijvoorbeeld Pikmin 3 voor de Wii U. Maar games die vanwege plagiaat etc uit de eshop verwijderd worden kan je denk ik niet meer opnieuw downloaden als je deze game had aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
L23 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:06:
@nielsvv Volgens mij is er nog geen voorbeeld op de Switch eshop van de mogelijke gevolgen als een game uit de eshop word verwijderd. Ik zie in ieder geval dat er een paar demo's uit de eshop zijn verdwenen en kan deze ook niet opnieuw downloaden vanuit mijn account.
Normale gang van zaken is in ieder geval dat als een game niet meer te koop is in de eshop dat deze nog wel opnieuw te downloaden is vanuit je account als je deze eerder hebt aangeschaft. Zie bijvoorbeeld Pikmin 3 voor de Wii U. Maar games die vanwege plagiaat etc uit de eshop verwijderd worden kan je denk ik niet meer opnieuw downloaden als je deze game had aangeschaft.
Ik heb bijv. de 'playtest' van Splatoon 2 gespeeld, die kan ik wel opnieuw downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-09 00:11
Vorig jaar heb ik Doom 2016 aangeschaft voor PC en kostelijk mee geamuseerd. Doom Eternal wil ik ook ooit spelen, maar ik wil eerst nog mijn PC upgraden ergens volgend jaar ongeveer.

Ongeveer een half jaar geleden een Switch Lite gekocht en vrij snel Doom en Doom 2 aangeschaft (met korting in de eShop). Was een leuke revisit van beide klassiekers. :-) Heb verschillende episodes meermaals opnieuw uitgespeeld. Later in het jaar nog Doom 64 aangeschaft en ook vele uren aan versleten.

Een week of 2 geleden stond Doom 3 BFG in promotie op de eShop. En hoewel ik dat altijd het "zwarte schaap" van de reeks vond, heb ik hem toch aangeschaft. Maar ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk niet zo slecht vind dan ik mij dácht te herinneren. :-) Lost Missions al uitgespeeld en ik zit halverwege de gewone campaign. Vind hem eigenlijk echt fantastisch op de Switch! Maar natuurlijk bij de BFG edition moet je niet constant switchen tussen de zaklamp en een wapen, dat verbetert de gameplay al een pak.

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thomas Klopt, speciale demo's van Splatoon 2 en Mario Tennis Aces kan ik opnieuw downloaden. Bij Nintendo games zit dat sowieso wel goed. Daarnaast kan er algemeen van uitgegaan worden dat digitale games nog jaren nadat de Switch opgevolgd word te downloaden zijn ook als de eshop voor het platform dicht gaat. Op de Wii (uitgebracht in 2006) is de eshop gesloten, maar het is nog wel mogelijk om games en content opnieuw te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over Splatoon 2 gesproken, deze zaterdag en zondag:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Efm4eBEXsAAFoHe?format=jpg&name=large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
Staan inderdaad best leuke deals in de eShop nu. Heb zelf golf story op de kop getikt (EUR 7,49). Golf is sowieso mijn Corona hobby geworden. Dat in combinatie met de humor en stijl moet er wel voor zorgen dat deze game in mijn straatje past.

[ Voor 2% gewijzigd door Yptisem op 22-08-2020 13:44 . Reden: Prijs toegevoegd voor geïnteresseerden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat nieuws:
  • Uit de geruchtenmolen: VentureBeat's Jeff Grub claimt in een recente podcast dat meerdere bronnen hem vertellen dat zeer waarschijnlijk een Direct plaatsvindt op de 27ste/28ste. Dit ligt in de lijn van wat ook een paar andere relatief betrouwbare insiders al een week beweren.
  • De Final Fantasy: Crystal Chronicles remaster krijgt 13 extra post-game dungeons volgens een artikel van het Japanse magazine Famitsu. Ook komt er DLC waarin extra karakters worden toegevoegd die in latere FF:CC games meespeelden.
  • De PS1 cult classic Moon is nu preorderbaar op de eShop. Release is op de 27ste.
  • Lair of the Clockwork krijgt een consoleport :) Het spel is een aparte combinatie van point-and-click adventures en platforming games. Trailer:
  • Sinds gisteren is Inmost released! Lijkt een heel sfeervolle en grimmige puzzle/platformer te zijn. Gezien het spel al een tijdje op mobile beschikbaar is, zijn er genoeg reviews op het internet te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
Nintendo heeft nu een indie sale, https://www.nintendo.nl/N...4fF55yFQk%7C1440347%7Cw34, en ook enkele titels die in de showcase waren van de week hebben een lichte korting.

Zelf heb ik Moonlighter gekocht. Ik ben erg benieuwd, want ik was in bijvoorbeeld Ni No Kuni 2 erg gecharmeerd van het zelf opbouwen van je stadje. Animal Crossing vind ik dan weer niks, omdat dat geen doel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 22:48
Ik word echt ontzettend moe van al die spookverhalen over Mario 35th anniversary. Al maandenlang gonst het van de geruchten, maar het is al eind augustus. Ik ben ervan overtuigt dat er helemaal geen remakes komen dit jaar. Het is inmiddels eind augustus en hun oktober game gaat Pikmin 3 worden. Dat snap ik dus echt niet, een remake van Mario games gaat toch veel meer voor je doen dan een remake van Pikmin 3? Ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog een aankondiging gaan doen omtrent een Mario bundel en dan dit jaar uitbrengen.

Dit is voor mij, met afstand, het slapste Nintendo jaar sinds de Switch. Als het gaat om grote nieuwe games in elk geval. Animal Crossing heeft ze natuurlijk goud gebracht maar die game is ondertussen een “half uurtje per dag” game geworden. Paper Mario was leuk, maar heeft bij mij geen blijvende indruk achtergelaten.

Het is een beetje een droogte voor mij op de Switch momenteel en de vooruitzichten zijn nu niet echt rooskleurig als het om dit jaar gaat. Jammer, want ze hadden echt het momentum. Misschien toch wat angstig voor de nieuwe consoles waardoor ze denken onder te sneeuwen met remakes van Mario games?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Het is tot nu toe nog niet geweldig dit jaar inderdaad. Hopen dat er woensdag/donderdag een Nintendo Direct is met wat mooie aankondigingen voor Q4.

2020 (https://www.metacritic.co...switch/filtered?sort=desc)
Animal Crossing is eigenlijk de enige echte hit vanuit Nintendo:
Paper Mario

2019 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
Super Mario Maker 2
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Luigi's Mansion 3
Ring Fit Adventure
Pokemon Sword / Shield
New Super Mario Bros. U Deluxe
Yoshi's Crafted World

2018 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
Super Smash Bros. Ultimate
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Captain Toad: Treasure Tracker
Pokemon: Let's Go, Eevee!

2017 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario Odyssey
Mario Kart 8 Deluxe
Mario + Rabbids: Kingdom Battle
Splatoon 2

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Gynnad schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:12:
Het is tot nu toe nog niet geweldig dit jaar inderdaad. Hopen dat er woensdag/donderdag een Nintendo Direct is met wat mooie aankondigingen voor Q4.

2020 (https://www.metacritic.co...switch/filtered?sort=desc)
Animal Crossing is eigenlijk de enige echte hit vanuit Nintendo:
Paper Mario

2019 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
Super Mario Maker 2
The Legend of Zelda: Link's Awakening
Luigi's Mansion 3
Ring Fit Adventure
Pokemon Sword / Shield
New Super Mario Bros. U Deluxe
Yoshi's Crafted World

2018 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
Super Smash Bros. Ultimate
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Captain Toad: Treasure Tracker
Pokemon: Let's Go, Eevee!

2017 (https://www.metacritic.co...=&sort=desc&view=detailed)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario Odyssey
Mario Kart 8 Deluxe
Mario + Rabbids: Kingdom Battle
Splatoon 2
Ik hoop ook op een leuke aankondiging voor Q4, maar ik heb het bange vermoeden dat er niets "groots" gaat komen, afgezien van Pikmin 3 waar ik zelf niet veel mee heb.

We gaan het zien, maar na alle bombarie over Mario en remakes ben ik toch ietwat teleurgesteld :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cyrax0508 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Ik hoop ook op een leuke aankondiging voor Q4, maar ik heb het bange vermoeden dat er niets "groots" gaat komen, afgezien van Pikmin 3 waar ik zelf niet veel mee heb.

We gaan het zien, maar na alle bombarie over Mario en remakes ben ik toch ietwat teleurgesteld :+
Ha bam Breath of the Wild 2 aankondiging in September en dan hype tot thanksgiving en kerst.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Touchdomex schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:28:
[...]

Ha bam Breath of the Wild 2 aankondiging in September en dan hype tot thanksgiving en kerst.
:+ Dat zou wel een vette hype zijn, maar ik verwacht er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gynnad , ik vind dat eigenlijk helemaal geen representatieve lijst. Precies alsof 'kleinere' games niks toevoegen aan een line-up. Iedereens smaak is natuurlijk verschillend enzo, maar je kan nooit voor iedereen tegelijk goed doen.

Niet relevant voor de first-party situatie, maar er zijn zoveel andere leuke games gereleased op Switch in de laatste 8 maanden :) Niet alsof er niks te spelen is.
Cyrax0508 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Nog een klein beetje geduld, vermoed ik :p 2020 is op geen enkele manier een normaal jaar. Nintendo is nu eenmaal conservatief en traag om zich aan te passen.

Wat wil je eigenlijk aangekondigd zien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cyrax0508 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

:+ Dat zou wel een vette hype zijn, maar ik verwacht er niets van.
Ja mensen hypen nu al op een nieuwe Nintendo Direct :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:46

Lagune

Its time for warp

Mario 3D world deluxe? please? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Lang wist ik zowat zeker dat ze dat zouden doen, dit jaar nog. Het zou nog kunnen, maar dan met kerst ofzo. Niet meer in sept-okt in elk geval.

Ik vind het echt jammer dat Pikmin 3 nu komt en niet 3D World

@JackAvery :

Ik zou graag een nieuwe Mario willen zien, een Donkey Kong en de remake van een aantal Mario titels.

Die lijst betreft overigens firs-party titels. Er is genoeg te spelen op de Switch, ook dit jaar. Het is een raar jaar, I know en Nintendo is gewoon Nintendo. Alles gaat op hun tempo, as always. Maar er is gewoon geen echte killer game, afgezien van AC NH, dit jaar uitgebracht.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyrax0508 op 24-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
JackAvery schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:43:
@Gynnad , ik vind dat eigenlijk helemaal geen representatieve lijst. Precies alsof 'kleinere' games niks toevoegen aan een line-up. Iedereens smaak is natuurlijk verschillend enzo, maar je kan nooit voor iedereen tegelijk goed doen.

Niet relevant voor de first-party situatie, maar er zijn zoveel andere leuke games gereleased op Switch in de laatste 8 maanden :) Niet alsof er niks te spelen is.
Absoluut mee eens, maar dit is vooral naar First Party gekeken. Er zijn nog genoeg andere partijen die wat leuks hebben uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Cyrax0508 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:52:
Ik word echt ontzettend moe van al die spookverhalen over Mario 35th anniversary. Al maandenlang gonst het van de geruchten, maar het is al eind augustus. Ik ben ervan overtuigt dat er helemaal geen remakes komen dit jaar. Het is inmiddels eind augustus en hun oktober game gaat Pikmin 3 worden. Dat snap ik dus echt niet, een remake van Mario games gaat toch veel meer voor je doen dan een remake van Pikmin 3? Ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog een aankondiging gaan doen omtrent een Mario bundel en dan dit jaar uitbrengen.

Dit is voor mij, met afstand, het slapste Nintendo jaar sinds de Switch. Als het gaat om grote nieuwe games in elk geval. Animal Crossing heeft ze natuurlijk goud gebracht maar die game is ondertussen een “half uurtje per dag” game geworden. Paper Mario was leuk, maar heeft bij mij geen blijvende indruk achtergelaten.

Het is een beetje een droogte voor mij op de Switch momenteel en de vooruitzichten zijn nu niet echt rooskleurig als het om dit jaar gaat. Jammer, want ze hadden echt het momentum. Misschien toch wat angstig voor de nieuwe consoles waardoor ze denken onder te sneeuwen met remakes van Mario games?
Ik las net op gamer.nl dat er waarschijnlijk eind deze week een nieuwe direct of direct mini gaat plaatsvinden, misschien word daar eens wat nieuws bekend gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
En waarschijnlijk 19 september;

'In september zal het Japanse tijdschrift Nintendo Dream blijkbaar een Switch-game onthullen “waar iedereen van zal genieten”'.

https://www.dailynintendo...we-switch-game-onthullen/

Geduld is een schone zaak..hoe cliché dat ook klinkt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door rudyman85 op 24-08-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

Absoluut mee eens, maar dit is vooral naar First Party gekeken. Er zijn nog genoeg andere partijen die wat leuks hebben uitgegeven.
Nintendo heeft dit jaar zelf ook al 9 titels (+Jump Rope Challenge :P) gepubliceerd, daar doelde ik eerder op met 'kleinere titels' :)
----
@Cyrax0508 , zelf zou ik graag iets anders dan platformers zien. Nieuwe IP, Metroid V, een nieuwe Kid Icarus... meer Zelda mag ook altijd natuurlijk.
----

Er is een enorm grote kans dat deze week donderdag of vrijdag iets door Nintendo zal aangekondigd worden. Dit wordt geclaimd door Jeff Grub (VentureBeat) en door NateDrake en een andere insider op ResetERA - drie bronnen die gewoonlijk zeer goed geïnformeerd zijn. Ik ben misschien te optimistisch, maar ik denk dat een game zoals de ondertussen beruchte Mario Collection met een late september release dus nog steeds een mogelijkheid is.

Natuurlijk hebben die mensen altijd maar een beperkt beeld van wat er gaande is, dus waarschijnlijk is het nog sltijd beter om enige verwachtingen laag te houden tot het zover is :+

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 24-08-2020 14:11 . Reden: antwoord op Cyrax toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
JackAvery schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Nintendo heeft dit jaar zelf ook al 9 titels (+Jump Rope Challenge :P) gepubliceerd, daar doelde ik eerder op met 'kleinere titels' :)
----
@Cyrax0508 , zelf zou ik graag iets anders dan platformers zien. Nieuwe IP, Metroid V, een nieuwe Kid Icarus... meer Zelda mag ook altijd natuurlijk.
----

Er is een enorm grote kans dat deze week donderdag of vrijdag iets door Nintendo zal aangekondigd worden. Dit wordt geclaimd door Jeff Grub (VentureBeat) en door NateDrake en een andere insider op ResetERA - drie bronnen die gewoonlijk zeer goed geïnformeerd zijn. Ik ben misschien te optimistisch, maar ik denk dat een game zoals de ondertussen beruchte Mario Collection met een late september release dus nog steeds een mogelijkheid is.

Natuurlijk hebben die mensen altijd maar een beperkt beeld van wat er gaande is, dus waarschijnlijk is het nog sltijd beter om enige verwachtingen laag te houden tot het zover is :+
Een nieuwe IP lijkt me sowieso fantastisch, een nieuwe Zelda komt er toch al aan? Of doel je op een remake oid? Want ik zou dolgraag The Wind Waker en wat 3DS games willen toevoegen op mijn Switch. The Twilight Princes is overigens de enige Zelda game die mij eigenlijk nooit echt heeft aangesproken. Ik miste de magie ofzo..

Begrijp me niet verkeerd, de Switch is een fantastische console en ik heb nog genoeg te spelen. Ik durf zelfs te stellen dat de Switch mijn all-time favoriete console gaat worden. En ik heb denk ik iedere console wel in mijn bezit gehad van Nintendo/Sega/Sony/MS/Atari enz.enz...

Ik heb gewoon zin in een grote nieuwe Nintendo game. Pikmin 3 was nou echt een van de weinige games/remakes waar ik niet op zat te wachten. En juist daar kwamen ze mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Een nieuwe IP lijkt me sowieso fantastisch, een nieuwe Zelda komt er toch al aan? Of doel je op een remake oid? Want ik zou dolgraag The Wind Waker en wat 3DS games willen toevoegen op mijn Switch. The Twilight Princes is overigens de enige Zelda game die mij eigenlijk nooit echt heeft aangesproken. Ik miste de magie ofzo..
Dat was een heel algemene 'gimme more please' opmerking :P Ik zou al blij zijn met WW HD port, maar eigenlijk zie ik Nintendo graag wat meer experimenteren met spin-offs. Initiatieven zoals Cadence of Hyrule juich ik ook toe, geef mij bijvoorbeeld een Zelda X Dead Cells game en ik koop dat meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik zelf hoop eens een update van Bayonetta 3 te zien :D Game is al enige tijd aangekondigd en hebben buiten een teaser er niks meer van vernomen.

[ Voor 45% gewijzigd door Linksquest op 24-08-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
@JackAvery WindWaker heb ik ondertussen zowel op de GC als WiiU. Wat mij betreft mag Skyward Sword wel opnieuw uitgebracht worden. De textures hebben ze met een emulator al uitgevonden dat die hoger waren dan wat de Wii zou aangeven.

Maar aan de andere kant voelde skyward sword wel meer als werken dan relaxed een spel spelen. :D
Moet die echt nog eens op gaan starten en uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Arunia schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:00:
@JackAvery WindWaker heb ik ondertussen zowel op de GC als WiiU. Wat mij betreft mag Skyward Sword wel opnieuw uitgebracht worden.
Inderdaad, Skyward Sword en dan graag met de Pro controller, heb deze game juist minder gespeeld juist vanwege de besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:00:
@JackAvery WindWaker heb ik ondertussen zowel op de GC als WiiU. Wat mij betreft mag Skyward Sword wel opnieuw uitgebracht worden. De textures hebben ze met een emulator al uitgevonden dat die hoger waren dan wat de Wii zou aangeven.

Maar aan de andere kant voelde skyward sword wel meer als werken dan relaxed een spel spelen. :D
Moet die echt nog eens op gaan starten en uitspelen.
Ik heb geen WiiU, dus de HD port zou een leuk excuus voor mij zijn om het spel nog eens boven te halen. Een van mijn favoriete Zelda's qua sfeer :)

Wat Skyward Sword betreft: hoewel ik dit een fijn (maar te lineair) spel vond, hoef ik het niet perse opnieuw te spelen. De motion controls doen werken met de joycons lijkt me niet vanzelfsprekend maar mogelijk, de motion controls eruit slopen zie ik al helemaal niet gebeuren gezien dan ook de vijanden herdesigned moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24
Als we het dan toch over remakes hebben, Super Mario Galaxy. Naar mijn mening toch wel een van de betere Mario games. Nu acht ik die kans minimaal dat we die gaan zien aangezien we al Odyssey hebben voor de Switch, maar wat was dat een fijne game op de Wii en ook uitermate geschikt voor de Wii Controller + Nunchuck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Luuk84 - Galaxy zou onderdeel zijn van de 3D Mario Collection waar nu al een tijdje geruchten over zijn. Binnenkort weten we hopelijk meer, topgame :)

En om de geruchtenmolen nog wat meer op te stoken... (m.a.w. negeer dit bericht gerust):

Economic Daily News, een grote Taiwanese zakenkrant, meldt vandaag dat het van verschillende anonieme bronnen uit de supply chain heeft vernomen dat zij "early next year" een nieuw Switch model verwachten. De krant claimt dat dit model een kwalitatiever scherm en betere interactie zal hebben (quote in mouse-over mocht er iemand hier toevallig traditioneel Chinees kunnen).

De rest van het artikel bespreekt onder andere de financiële verwachtingen van bedrijven waarvan verwacht wordt dat hun resultaten door het succes van dit nieuwe Switch model beïnvloedt wordt: Macronix (zij produceren het geheugen in de Switch cartridges), Pixart (verwacht wordt dat zij onderdelen voor nieuwe joycons leveren), en Weltrend (produceren o.a. power delivery chips).

[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 24-08-2020 20:47 . Reden: "chips voor joycons" -> "onderdelen" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

JackAvery schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:11:
En om de geruchtenmolen nog wat meer op te stoken... (m.a.w. negeer dit bericht gerust):

Economic Daily News, een grote Taiwanese zakenkrant, meldt vandaag dat het van verschillende anonieme bronnen uit de supply chain heeft vernomen dat zij "early next year" een nieuw Switch model verwachten. De krant claimt dat dit model een kwalitatiever scherm en betere interactie zal hebben (quote in mouse-over mocht er iemand hier toevallig traditioneel Chinees kunnen).

De rest van het artikel bespreekt onder andere de financiële verwachtingen van bedrijven waarvan verwacht wordt dat hun resultaten door het succes van dit nieuwe Switch model beïnvloedt wordt: Macronix (zij produceren het geheugen in de Switch cartridges), Pixart (verwacht wordt dat zij chips voor nieuwe joycons leveren), en Weltrend (produceren o.a. power delivery chips).
Auto translate van de website:
https://translate.google....%2Fstory%2F5710%2F4804253
Niet alle zinnen kloppen, maar het leest wat makkelijker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bas170 op 24-08-2020 16:20 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd, maar dat Switch Pro gerucht begon eigenlijk al in 2017 en nu zijn we 3 jaar verder. Ik geloof er dus persoonlijk niks van. Maar een revisie of een geheel ander apparaat (nx-abcd) zie ik wel voor mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Vraag me af wat ze bedoelen met betere interactie. Betere joycons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
Dit weekend net eentje cadeau gegeven aan zoontje. Nouja, nu jarig dus nu cadeautje O-)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Benieuwd of Nintendo met een nieuw model komt. Zit er zelf wel een soort van op te wachten, mag mijn vriendin mijn huidige Switch hebben (had er al lang één voor haar willen kopen maar dat vindt ze dan zonde...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RJL86 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:07:
Vraag me af wat ze bedoelen met betere interactie. Betere joycons?
Een autostereoscopisch scherm! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu springt ook Bloomberg's Mochizuki op de kar van een nieuw model in 2021 (artikel):
Nintendo Co. plans to debut an upgraded model of its Switch console next year along with a lineup of new games, people familiar with the matter said, ceding 2020’s holiday spotlight to rival devices from Sony Corp. and Microsoft Corp.

The specifications of the new machine have yet to be finalized, though the Kyoto-based company has looked into including more computing power and 4K high-definition graphics, people briefed on the strategy told Bloomberg News, asking not to be identified because it’s private. [...]

The release of the upgraded Switch would be coupled with, or followed by, a slew of games from Nintendo itself and related outside studios, the people said. Those games would address a wide range of players, from casual gamers seeking small doses of escapism to more devoted fans putting in marathon gaming sessions. The focus on next year’s pipeline explains Nintendo’s relatively quiet software release schedule so far this year, the people said.
Vrij vaag artikel, en voor Mochizuki's normale doen staan er ook erg weinig hints naar zijn bronnen, maar hij heeft zeker de connecties om hem het voordeel van de twijfel te geven. Ik zou zelf niet te veel waarde hechten aan de attributen die hier en in het vorige gerucht aan een nieuw model toegeschreven worden, maar waar rook is...

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 25-08-2020 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik denk dat we het een beetje moeten zien als bijvoorbeeld met de DS naar DSi of 3DS naar New 3DS, hoewel ik geen spijt heb van mijn New 3DS aankoop, kijk ik bij de Switch even de kat uit de boom. En als, dan is het alleen om mijn dochtertje blij te maken met de normale Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:54:
Ben benieuwd, maar dat Switch Pro gerucht begon eigenlijk al in 2017 en nu zijn we 3 jaar verder. Ik geloof er dus persoonlijk niks van. Maar een revisie of een geheel ander apparaat (nx-abcd) zie ik wel voor mogelijk.

De reporter lijkt akkoord te gaan ;)

Romance of the Three Kingdoms 14 incl. expansies komt naar het westen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Linksquest schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:41:
Ik denk dat we het een beetje moeten zien als bijvoorbeeld met de DS naar DSi of 3DS naar New 3DS, hoewel ik geen spijt heb van mijn New 3DS aankoop, kijk ik bij de Switch even de kat uit de boom. En als, dan is het alleen om mijn dochtertje blij te maken met de normale Switch.
Nou ja die stap was eigenlijk groot genoeg voor mij om de aankoop destijds wel goed te praten :+ In ieder geval voor de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik geloof er helemaal niets van. Welke meerwaarde heeft dat voor Nintendo? De Switch verkoopt nog altijd absurd goed en zal dat nog wel blijven doen. Welke markt willen ze aanboren met een pro-versie? Een hoger contrast en iets mooier beeld in handheld is voor de consument niet interessant en voor Nintendo dus ook niet.

Als ze echt met een dikke upgrade komen dan spreek je waarschijnlijk wel een markt aan, maar is die relevant genoeg voor Nintendo om kosten te maken voor een upgrade van je huidige model?

Ze hebben amper tijd om software te maken om aan de vraag te voldoen (kijk al die geruchten en wensen van de consument), dus ik kan het me echt niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Als er een wat verbeterde versie komt upgrade ik mijn launch switch wel. Die gaat dan naar mijn dochtertje.
Maar zou dan wel een special edition willen.
Botw2 versie oid. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Linksquest schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:41:
Hangt ervan af wat zo'n eventuele hardware-upgrade precies toevoegt. In tegenstelling tot de 3DS zou een nieuwe Switch bijvoorbeeld een 1080p-scherm kunnen hebben en alle games die die resolutie ondersteunen zouden met vrijwel geen extra werk ook met die resolutie werken op de nieuwe Switch. Als er echt een Pro aankomt zou Nintendo er dom aan doen om meer te doen dan in-place vervangingen doen. Een beter scherm, meer onboard storage, een betere CPU zodat er weer meer batterijleven uit de batterij gehaald kan worden, eventueel dingen als native 4K-upscaling of bluetooth audio support. Als ze meer doen dan dat, bijvoorbeeld door een Pro-model meer grafische power te geven dan zie je vervolgens dat geen enkele developer het gebruikt omdat te weinig mensen een Pro-model hebben. Dat zagen we bij de DSi en New 3DS.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Arunia schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:33:
Als er een wat verbeterde versie komt upgrade ik mijn launch switch wel. Die gaat dan naar mijn dochtertje.
Maar zou dan wel een special edition willen.
Botw2 versie oid. :p
Ik heb de AC NH editie, die zouden mijn dochters wel willen :+ Ik ga echt pas upgraden als er echt een groot verschil in de consoles zit. Maar ik kan me niet bedenken wat dat dan zou moeten zijn. Persoonlijk vermoed ik dat er geen upgrade aankomt dit jaar of zelfs volgend jaar. Maar als die wel komt, dan laat ik hem hoogstwaarschijnlijk voorlopig links liggen, tenzij het echt een grote upgrade zou zijn, maar dat geloof ik niet. Een beetje hoger contrast doet me niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik verwacht ook geen echte segmentatie door New Switch. Bij de New 3DS werden de meeste games alsnog voor de oude modellen gemaakt om de user experience niet onder druk te zetten. En zoals hierboven gezegd: waarom zouden ze? Er is een revisie met iets betere accuduur en een minder hackbare chipset, die verkoopt nog als een malle, dus laat maar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Zoals ik aangaf heb ik net afgelopen weekend eentje aan mijn zoontje gegeven op zijn verjaardag (ik game natuurlijk in de avond weer O-) ).

Het is/was voor mij te ver om op te wachten want gisteren jarig en grote wens. Wat ik wel belangrijk vind en bij Nintendo minder verstand van heb is de support de komende jaren met leuke actuele nieuwe spellen. Zo lang dat goed zit zal hij (ik misschien iets minder) gewoon lekker blij zijn met zijn nieuwe Switch.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bundin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:42:
Ik verwacht ook geen echte segmentatie door New Switch. Bij de New 3DS werden de meeste games alsnog voor de oude modellen gemaakt om de user experience niet onder druk te zetten. En zoals hierboven gezegd: waarom zouden ze? Er is een revisie met iets betere accuduur en een minder hackbare chipset, die verkoopt nog als een malle, dus laat maar zijn.
Ze hebben best veel redenen om een nieuwe revisie te maken. Er zijn genoeg mensen die een Switch kochten in de eerste twee jaar, voor de eerste revisie. Die zitten met een model met een lage batterijduur waarvan de garantie bovendien al een tijdje voorbij zal zijn. Ik denk dat er in die groep early adopters best veel mensen zijn die zouden upgraden als er een nieuw model uitkomt dat meer toevoegt dan een wat langere batterijduur.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyrax0508 - even los van wat dit nieuwe model wel of niet zal zijn, want dat weten we simpelweg niet en met de huidige info vind ik speculeren niet echt nuttig:

De waarde van een Pro-stijl model ("dikke upgrade") is reeds bewezen denk ik door de PS4 Pro en de Xbox One X. De totale 'sales curve' van PS4/X1 tijdens de latere jaren van de console is zonder twijfel aangedikt dankzij deze mid-generation upgrades. Dit heeft mogelijk ook langere support voor deze twee consoles betekend.

Er is een deel van de markt dat graag het beste van het beste heeft, en daarvoor ook wilt betalen. Volgens cijfers uit 2017 is ~20% van de verkochte PS4 consoles een Pro model.

Het belangrijke is dat je het nut van deze upgrade ook zichtbaar wordt. Dit is een van de redenen dat de DSi of New 3DS eigenlijk weinig impact hebben gehad, ondanks dat vooral de New 3DS best een significante hardware upgrade was. Niemand die begreep dat die een sterkere processor had. Een buzzword zoals 4K of 60 FPS daarentegen maakt dat snel wel duidelijk...

Een hypothetisch Pro model hoeft verder niet voor marktsegmentatie te zorgen, getuige opnieuw de PS4 Pro en X1X. Voor Switch spelers kan een Pro model gewoon betere performance of hogere grafische instellingen voor bestaande en nieuwe games bieden (zie bijvoorbeeld de Digital Foundry video's die Switch games op een overclockte console testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:48:
@Cyrax0508 - even los van wat dit nieuwe model wel of niet zal zijn, want dat weten we simpelweg niet en met de huidige info vind ik speculeren niet echt nuttig:

De waarde van een Pro-stijl model ("dikke upgrade") is reeds bewezen denk ik door de PS4 Pro en de Xbox One X. De totale 'sales curve' van PS4/X1 tijdens de latere jaren van de console is zonder twijfel aangedikt dankzij deze mid-generation upgrades. Dit heeft mogelijk ook langere support voor deze twee consoles betekend.

Er is een deel van de markt dat graag het beste van het beste heeft, en daarvoor ook wilt betalen. Volgens cijfers uit 2017 is ~20% van de verkochte PS4 consoles een Pro model.

Het belangrijke is dat je het nut van deze upgrade ook zichtbaar wordt. Dit is een van de redenen dat de DSi of New 3DS eigenlijk weinig impact hebben gehad, ondanks dat vooral de New 3DS best een significante hardware upgrade was. Niemand die begreep dat die een sterkere processor had. Een buzzword zoals 4K of 60 FPS daarentegen maakt dat snel wel duidelijk...

Een hypothetisch Pro model hoeft verder niet voor marktsegmentatie te zorgen, getuige opnieuw de PS4 Pro en X1X. Voor Switch spelers kan een Pro model gewoon betere performance of hogere grafische instellingen voor bestaande en nieuwe games bieden (zie bijvoorbeeld de Digital Foundry video's die Switch games op een overclockte console testen).
Allemaal waar, maar de vraag is of Nintendo daar het nut van inziet. Ze hebben immers jaren geroepen dat gameplay zo veel belangrijker is dan grafische kracht/pracht. Een nieuw model met duidelijk hogere specs loopt tegen een aantal issues aan, met name koeling en accuduur. Dan kan de form factor natuurlijk worden aangepakt, maar veel groter/zwaarder en de portabiliteit komt in het gedrang. Hetzelfde wanneer de accuduur fors afneemt door verbruik van chip/scherm. En die portabiliteit is waar volle bak op is gemarket, dat gaan ze niet zomaar op het spel zetten, denk ik.

Blijft een 'docked only' versie over, in essentie een reguliere console. Dan is het verschil met Sony/MS ineens minimaal en loopt Nintendo kans dat er wél kritisch naar de gfx wordt gekeken omdat de vergelijkingen een stuk makkelijker te maken zijn. Om dan in de buurt te komen van wat de huidige generatie levert, wordt het verschil dusdanig groot (groter dan PS4>Pro bijv) dat de 'achtergebleven' generatie zich miskend gaat voelen en dat developers echt moeten gaan kiezen tussen twee fors uiteenlopende systemen.

En als laatste: waarom kosten van een aparte productielijn maken wanneer versie 1.1 nog prima verkoopt? Dan liever over een jaar of anderhalf, twee, wanneer de nieuwe generatie consoles is gesettled, een compleet nieuwe lijn aankondigen, zonder de beperkingen die een refresh mogelijk wel heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even voor de duidelijkheid: ik zou zelf momenteel mijn geld niet op een Pro model (met bvb. 50% meer performance) inzetten. We hebben geen flauw idee wat dit product moet worden (een "upgrade"). Ik zie Nintendo nog best een iets groter scherm in de huidige Switch steken, nieuwe joycons releasen, en dat een nieuw model noemen.

Maar gezien ik graag advocaat van de duivel speel en ik wel een business case zie in een Pro model... :+
Bundin schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:39:
[...]

Allemaal waar, maar de vraag is of Nintendo daar het nut van inziet. Ze hebben immers jaren geroepen dat gameplay zo veel belangrijker is dan grafische kracht/pracht. Een nieuw model met duidelijk hogere specs loopt tegen een aantal issues aan, met name koeling en accuduur. Dan kan de form factor natuurlijk worden aangepakt, maar veel groter/zwaarder en de portabiliteit komt in het gedrang. Hetzelfde wanneer de accuduur fors afneemt door verbruik van chip/scherm. En die portabiliteit is waar volle bak op is gemarket, dat gaan ze niet zomaar op het spel zetten, denk ik.
Wat specs vs batterijduur betreft, Tegra X1 is een SoC uit 2015. Vrij oud. Koeling en accuduur zijn vooral gerelateerd aan het TDP van de gebruikte SoC, dus men wilt dan docked/handheld nog steeds respectievelijk 13W / 8W verbruiken (tenzij de koeling ook verbetert). Om betere prestaties te krijgen, zou men een tweede dieshrink kunnen doen (e.g. de 2019 revisie van de X1 was een dieshrink naar het 16nm proces), maar voor een grotere stap in performance heb je een nieuwe chipset nodig. Op zich is dat technologisch zeker haalbaar, maar de economische kost is een onbekende factor.

Gameplay eerst zetten, betekent trouwens niet dat Nintendo geen nut kan zien in betere performance. De New 3DS was bvb een enorm grote upgrade qua CPU en verdubbelde het RAM geheugen. Alle 'New' modellen samen vertegenwoordigen toch 20% van het totaal verkochte aantal 3DS handhelds, wat me ook significant lijkt.
Blijft een 'docked only' versie over, in essentie een reguliere console. Dan is het verschil met Sony/MS ineens minimaal en loopt Nintendo kans dat er wél kritisch naar de gfx wordt gekeken omdat de vergelijkingen een stuk makkelijker te maken zijn. Om dan in de buurt te komen van wat de huidige generatie levert, wordt het verschil dusdanig groot (groter dan PS4>Pro bijv) dat de 'achtergebleven' generatie zich miskend gaat voelen en dat developers echt moeten gaan kiezen tussen twee fors uiteenlopende systemen.
Ik geloof niet in een docked only SKU tenzij deze erg goedkoop wordt. Maar vond de Switch Lite ook geen enorm goed idee, dus wat weet ik *shrug*
En als laatste: waarom kosten van een aparte productielijn maken wanneer versie 1.1 nog prima verkoopt? Dan liever over een jaar of anderhalf, twee, wanneer de nieuwe generatie consoles is gesettled, een compleet nieuwe lijn aankondigen, zonder de beperkingen die een refresh mogelijk wel heeft.
  • Een Pro product kan aanvullend werken en de levensduur van je generatie verlengen. Dit is positief voor niet-hardware gerelateerd inkomen (ROI op ontwikkelde software), wat helpt als halve softwarestrategie gebaseerd is op software die lang na release blijft verkopen. De meeste winst in deze business komt niet van de hardwareverkopen. Maar ja, het is wel een goede vraag om te stellen hoeveel je moet verkopen om de kosten van een nieuwe semi-custom SoC te verantwoorden, want ik denk niet dat Nvidia een nieuwere, bestaande Tegra heeft klaarliggen die erg geschikt is voor Switch.
    Overigens is de 2019 revisie er vermoedelijk uit noodzaak gekomen: het 20nm procédé was al vrij oud en vermoedelijk te duur om aan te houden.
  • 'X verkoopt prima dus waarom zouden we Y ontwikkelen' lijkt me een drogreden :) Als je een nieuw model pas gaat ontwikkelen wanneer je huidige product aan het afzwakken is, ben je vaak te laat. Mindshare is een ding, dat wilt men behouden. Daar bestaan natuurlijk meerdere manieren voor.
  • Ik verwacht een Switch 2 ook pas in 2023-24. Nintendo heeft al meerdere keren gezegd dat ze dit een lange generatie willen maken. Meerdere revisies passen in zo'n plan (zie ook de DS, 3DS, Gameboy, GBA en zelfs de Wii :P), een hypothetisch pro model doet ongeveer hetzelfde (cfr. New3DS, DSi).
  • Met een pro model zit je inderdaad vast aan games die ook op de 2017/19 modellen moeten werken. Dit was toch ook geen probleem voor andere mid-gen upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Is een geheugenkaart écht nodig om de Switch te gebruiken? Moet je die vanaf dag één mee aanschaffen met de console? Gaat vooral los van de tv gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hurtebise schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:16:
Is een geheugenkaart écht nodig om de Switch te gebruiken? Moet je die vanaf dag één mee aanschaffen met de console? Gaat vooral los van de tv gebruikt worden.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe je hem gaat gebruiken. Speel je enkel spellen van cartridges, of vooral gedownload, en speel je er steeds maar 1 of 2 per keer, of wil je er 50 tot je beschikking hebben?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
Nee. Het is voornamelijk handig als je veel download. Of in het geval van sommige fysieke games waarbij een groot deel van de game gedownload moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar oude games zoals BOTW werken toch ook niet automatisch beter op een mogelijke "Switch pro"? Ik begrijp namelijk dat games met bepaalde profielen werken voor handheld, docked etc. Wellicht games zoals The Witcher 3 wel als de resolutie dynamisch werkt. Ik zie Nintendo en developers in ieder geval niet alle oude games een software update geven voor betere performance. Natuurlijk kunnen toekomstige games wel voor verschillende hardware ontwikkeld worden, maar als je het mij vraagt is daar te weinig vraag naar. De best verkochte games op de Nintendo Switch zoal Pokemon en Animal Crossing worden niet gekocht vanwege hun grafische kwaliteit en ik zie ook niet wat een "Pro" model daar nog aan kan toevoegen. Maar revisies zijn onvermijdelijk omdat het aanbod in componenten veranderd. Mogelijk resulteert dit in een Switch V3 die mogelijk een snellere/zuinige chip heeft, maar net als de Switch V2 enkel meer accu duur krijgt. Of er komt iets nieuws wat precies dezelfde games draait maar een nieuwe groep aanspreekt en/of goedkoper op de markt gezet kan worden. Vorig jaar was dat de Switch Lite, volgend jaar een nieuw Switch model "nx-abcd"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar oude games zoals BOTW werken toch ook niet automatisch beter op een mogelijke "Switch pro"?
Waarom niet? BotW draait op de Switch nu max 900p en 30FPS en heeft op bepaalde plekken wel lag of gestotter. Daar zit dus nog best ruimte voor verbetering, dat is iets wat je kunt oplossen met puur CPU/GPU/RAM. (op een dikke game PC runt BotW namelijk 60FPS 4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Breath of the wild 2 komt eraan. Denk eerder dat ze die game gaan gebruiken om de power te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

Waarom niet? BotW draait op de Switch nu max 900p en 30FPS en heeft op bepaalde plekken wel lag of gestotter. Daar zit dus nog best ruimte voor verbetering, dat is iets wat je kunt oplossen met puur CPU/GPU/RAM. (op een dikke game PC runt BotW namelijk 60FPS 4K)
Ik begrijp je reactie niet? Het gaat er niet om wat jij en ik willen maar of de software ook automatisch in hogere settings draait bij snellere hardware. Volgens mij niet, volgens mij is daar een software update/aanpassing voor de game voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik begrijp je reactie niet? Het gaat er niet om wat jij en ik willen maar of de software ook automatisch in hogere settings draait bij snellere hardware. Volgens mij niet, volgens mij is daar een software update/aanpassing voor de game voor nodig.
Met een nieuwe Switch kunnen ze dat natuurlijk gewoon bewerkstelligen in de software. Zo werkt dat ook de voor de PS4 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:45:
[...]

Met een nieuwe Switch kunnen ze dat natuurlijk gewoon bewerkstelligen in de software. Zo werkt dat ook de voor de PS4 Pro.
Natuurlijk doen ze dat gewoon even. Alle oude games worden gratis en zonder enige moeite van een software update voorzien zodat het beter draait op een "Switch Pro".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Natuurlijk doen ze dat gewoon even. Alle oude games worden gratis en zonder enige moeite van een software update voorzien zodat het beter draait op een "Switch Pro".
Je bedoelt, net zoals ze dat voor de New Nintendo 3DS met extra co-processor hebben gedaan toentertijd. Dat verwacht ik wel ja. Als geen bestaande games er profijt van hebben, gaat je pro-console ook niet verkopen.

YouTube: Pokémon Sun & Moon New 3DS / Original 3DS Performance Comparison

YouTube: Monster Hunter 4 Ultimate New 3DS/3DS Frame-Rate Test + Analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:26:
[...]

Je bedoelt, net zoals ze dat voor de New Nintendo 3DS met extra co-processor hebben gedaan toentertijd. Dat verwacht ik wel ja. Als geen bestaande games er profijt van hebben, gaat je pro-console ook niet verkopen.

YouTube: Pokémon Sun & Moon New 3DS / Original 3DS Performance Comparison

YouTube: Monster Hunter 4 Ultimate New 3DS/3DS Frame-Rate Test + Analysis
Ik ben bekend hoe dat bij de 3DS is gedaan. Ik bekijk het alleen andersom. Ik ben van mening dat er te weinig interesse is voor een pro model, dat het qua kosten en baten niet de moeite waard is om bestaande software aan te passen. Er komt meer bij kijken dan enkel een snellere chip in een Nintendo Switch. Het maakt de software kant ook complexer. Maar het zou zeker kunnen. Afwachten.

Ik bekijk het echt vanuit de kosten en baten voor Nintendo. Ik ben mij er van bewust dat een snelere chip ervoor kan zorgen dat games zoals Pokemon vloeiender draaien. Maar verwacht niet dat het resulteert in meer Pokemon sales.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 25-08-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk was het vernieuwde 3DS-model toch goed voor 1/6e van de totale 3DS-aankopen in de 2 jaar dat deze werd geproduceerd en is uiteindelijk de standaard geworden. De Switch heeft al een revisie gehad met betere hardware, dus de allereerste generatie is al niet meer te koop. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het origineel eruit gedrukt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het de standaard word dan is er op een gegeven moment ook niet de keus om het vorige model te kopen. Dat zegt verder niks over de software kant. Komt er een revisie van de Switch en dat is vrij aannemelijk dan zal deze inderdaad de Switch V2 vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@L23 , specifiek BOTW gebruikt al dynamische resolutie en zou waarschijnlijk op plekken waar de framerate inzakt wel profiteren van wat extra juice. Maar het verhaal is natuurlijk vaak complexer dan er meer CPU/GPU power tegen smijten, geheugenbandbreedte en softwareoptimalisaties zijn ook van belang. Digital Foundry heeft hier ook een aantal features over gemaakt.

Nu zou ik bij een game waarvan 18 miljoen exemplaren verkocht zijn wel een patch verwachten :+ Als men Labo VR wel kan integreren in BOTW...

Wat kosten en baten betreft: als je je installed base met 20% kan vergroten door een extra model uit te brengen, komt dat momenteel toch al op 12 miljoen extra consoles. Best interessant zou ik zeggen, want dollar spent/console liggen ook een pak hoger op Switch dan tijdens vorige generaties. Die 20% baseer ik even op de N3DS en de PS4 Pro cijfers. De Switch Lite vertegenwoordigt ~15% van alle Switch sales tot nu toe.

Anyway, we zien wel zeker. Leuk dat er iets aankomt in ieder geval. Het vroegste dat we iets officieels zullen horen lijkt me januari (maart launch), maar het kan net zo goed pas juni~juli zijn (september launch zoals in 2019)

@Verwijderd , 1/5de zelfs :) Laatste bekende cijfers zijn 16.39 miljoen verkocht van de 'New 2DS/3DS' reeks.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 25-08-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Qua performance komt die Switch Pro er natuurlijk vanzelf. Als componenten veranderen en/of er zijn goedkopere opties dan zal er vanzelf een snellere/zuinigere chip in een revisie komen. Het zou ook zonde zijn als Nintendo daar dan niks mee doet en enkel nogmaals een zuinigere versie van de Switch uit brengt. Bij de V2 was de langere accu duur zeer welkom. Maar bij een V3 is een nog langere accu duur niet nodig. Ben zeker benieuwd wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:45:

@Verwijderd , 1/5de zelfs :) Laatste bekende cijfers zijn 16.39 miljoen verkocht van de 'New 2DS/3DS' reeks.
Ah, mooi om te weten, rekenfoutje gemaakt met de cijfers van de verschillende wikis en sites.

Ik verwacht inderdaad dat games met locked frame rates en dynamische resoluties vrij eenvoudig geüpdatet kunnen worden. Gelukkig zijn dat zo'n beetje alle games die op de Switch uitkomen. Vooral de flagship games (MK8, Odyssey, BotW, Smash) gaan gegarandeerd door betere hardware al betere performance krijgen. Als de dynamische resolutie dan ook nog naar 1080p/1440p/4K kan, dan zijn we al een heel eind, zonder specifieke software-aanpassingen. Uiteindelijk is The Witcher 3 via een config file ook te upgraden naar nieuwe frames/resoluties als de Switch gemod is, niet door de hele game opnieuw te compileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@L23 akkoord.

Ik zou zelf graag een Pro editie zien... maar de pessimist in me vermoedt dat we zelfs geen SoC update krijgen. Ik denk dat het zal gaan om upgrades zoals een ander scherm, upgradede joycons, of eventueel betere koeling (alumium behuizing?) zodat we een kleine overclock krijgen op de huidige iteratie van Tegra - dit profiel bestaat al. Dit zou de sprong naar Switch 2 in 2023~24 een stuk significanter maken, en kan nog steeds gemarket worden als een 'luxe' Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
avec_style schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:19:
Nee. Het is voornamelijk handig als je veel download. Of in het geval van sommige fysieke games waarbij een groot deel van de game gedownload moet worden.
Ook voor het downloaden van updates is dat wel handig, soms ook best wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:05:
@L23 akkoord.

Ik zou zelf graag een Pro editie zien... maar de pessimist in me vermoedt dat we zelfs geen SoC update krijgen. Ik denk dat het zal gaan om upgrades zoals een ander scherm, upgradede joycons, of eventueel betere koeling (alumium behuizing?) zodat we een kleine overclock krijgen op de huidige iteratie van Tegra - dit profiel bestaat al. Dit zou de sprong naar Switch 2 in 2023~24 een stuk significanter maken, en kan nog steeds gemarket worden als een 'luxe' Switch.
Het is ieder geval niet terug te zien in de code van de software dat er een Switch Pro in ontwikkeling is zoals dat bij de Switch V2 en Switch Lite wel het geval was? Maar enkel verbeteringen in het scherm en joy-cons lijkt mij persoonlijk ook al heel interessant al denk ik niet dat ik even ga upgraden zoals ik bij de V1 naar de V2 wel gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik denk persoonlijk dat er volgend jaar geen 'Pro' versie zal komen, wellicht een v2 met een 1080p scherm voor handheld, en dan zelfde soc etc?

Als ze nu komen met een Pro versie, en nieuwe soc, zal dat dan niet een nachtmerrie zijn voor ontwikkelaars om te zorgen dat het spel allemaal blijft werken voor ook de launch editie switch en v2 (ie. grootste doelgroep tot dat moment)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
sderooij schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:07:
Ik denk persoonlijk dat er volgend jaar geen 'Pro' versie zal komen, wellicht een v2 met een 1080p scherm voor handheld, en dan zelfde soc etc?

Als ze nu komen met een Pro versie, en nieuwe soc, zal dat dan niet een nachtmerrie zijn voor ontwikkelaars om te zorgen dat het spel allemaal blijft werken voor ook de launch editie switch en v2 (ie. grootste doelgroep tot dat moment)?
Goed punt, maar bij Sony en Microsoft heb ik ook niemand gehoord toen de Pro en X uit kwamen, het is even afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

@sderooij Ik zie niet in waarom je bij een v2 een andere software implementatie zou moeten hebben. Als het voornamelijk 4k is kan je natuurlijk ook gewoon 1080p blijven weergeven. Ook up-scaling is een optie en als de bron vector gebaseerd is kan het zelfs native in 4k worden weergegeven. Vergeet niet dat er nu ook al verschillende (zelfs dynamische) resoluties gebruikt worden (handheld mode/docking mode).

Nee, software maak ik mij niet zo druk om, backwards compatibility heeft Nintendo hoe dan ook altijd goed voor elkaar gehad. Ik vraag mij nog het meest af hoe het zit met afmetingen en hardware. Blijven de joycons gelijk en past de v2 straks ook nog in de labo sets e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Om het vanuit de technische kant te benaderen, er zijn eigenlijk niet zoveel (bekende) opties voor een SoC upgrade. Hier is een lijst van de Jetson producten waar Nvidia over beschikt. Er zijn drie criteria waar we al zeker rekening moeten houden:
  1. Switch gebruikt docked ~13W (6~8W in de 2019 revisie, bron), dus alle onderdelen die >15W verbruiken, kunnen we al schrappen.
  2. Nintendo heeft een bepaald productiebudget, dus te dure onderdelen kunnen we schrappen. Ik heb schattingen rond $50-60 gezien die de prijs zouden zijn die Nintendo aan Nvidia betaalt voor een X1. De totale bill of materials voor SoC en andere chips, scherm + dock werd in 2017 geschat op 167 dollar.
  3. De Tegra X1 heeft een grootte van ~118m2, 2019 versie is zelfs nog iets kleiner. Een toekomstige SoC die veel groter is, lijkt me onwaarschijnlijk.
Welke producten blijven er dan nog over?
  • Tegra X2? Hierbij zijn de Denver cores een onbekende factor - zijn deze wel geschikt voor gaming toepassingen? Ook is dit product mogelijk nog te duur (consumentenprijzen rond $249-299 voor 4GB), maar misschien niet onoverkomelijk aan de prijzen die Nintendo betaalt. Een aangepaste versie zonder Denver cores zou verder bijna niet meer de moeite zijn, op de verdubbelde geheugenbandbreedte na is deze namelijk bijna identiek aan de 2019 versie van X1.
  • Jetson Xavier NX? In theorie een grote upgrade, maar... de Carmel cores hier zijn opnieuw een vraagteken - al zijn ze wel compatibel met ARM instructies. Ook de prijs is te hoog (een devkit bord kost $399), en de volledige Xavier SoC is groot: 350m2. Verder zou de Volta GPU niet ideaal zijn voor gaming. Onwaarschijnlijk dus zonder grote aanpassingen.
  • Op de roadmap van Jetson producten staat een nieuwe Jetson Nano Next gepland voor 2021. De huidige Jetson Nano is ongeveer een Tegra X1 met het halve aantal Cuda cores. Een nieuwe iteratie zou eventueel het product kunnen zijn dat overeen stemt met een X1 Switch SoC upgrade. Wat zou dit dan kunnen zijn? Bijvoorbeeld een X1 op een 7nm fabricatieproces.
Mijn opinie: ik zie geen 'eenvoudig' upgradepad voor een Pro model, waarbij een tweede dieshrink misschien nog de simpelste oplossing is, maar de voordelen beperkt (bvb: RAM toevoegen en de CPU wat hoger kunnen clocken). 7nm is geen goedkoop proces.

Een Switch 2 zal het moeten hebben van een nog onaangekondigde (semi-)custom SoC. Voor een hypothetische Pro kan dat natuurlijk ook het geval zijn, maar ik ben sceptisch. 4K rendering mogen we wel uit ons hoofd zetten, 4K output kan een X1 al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 13:37
Ik ben nieuw in dit forum na aanschaf van een Switch voor mijn jongste zoon (8 jaar).

Ik sta op het punt een Nintendo-account aan te maken en vroeg me af of ik rekening moet gaan houden met ouderlijk toezicht / Kinderaccount of dat ik alleen een account moet maken voor hem en 'liegen' over zijn leeftijd ivm restricties in de game-play.
We hebben hier ook een PS4 staan en ik heb een heleboel gezeur gehad met leeftijd en mogelijkheden van het spelen van spellen ondanks dat ik als ouder de leeftijdsgrens omhoog heb gezet in het account van de kinderen.
Dit wil ik met de Nintendo proberen te voorkomen en ben benieuwd naar de ervaringen met Kinderaccount vs account voor 13+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
mbuurman schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:26:
Ik ben nieuw in dit forum na aanschaf van een Switch voor mijn jongste zoon (8 jaar).

Ik sta op het punt een Nintendo-account aan te maken en vroeg me af of ik rekening moet gaan houden met ouderlijk toezicht / Kinderaccount of dat ik alleen een account moet maken voor hem en 'liegen' over zijn leeftijd ivm restricties in de game-play.
We hebben hier ook een PS4 staan en ik heb een heleboel gezeur gehad met leeftijd en mogelijkheden van het spelen van spellen ondanks dat ik als ouder de leeftijdsgrens omhoog heb gezet in het account van de kinderen.
Dit wil ik met de Nintendo proberen te voorkomen en ben benieuwd naar de ervaringen met Kinderaccount vs account voor 13+
Goede vraag - ik zit met de zelfde vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
Ouderlijk toezicht op de Switch werkt via een app op je smartphone:
https://www.nintendo.nl/N...tendo-Switch-1183145.html

Sommige van die instellingen kun je ook op de Switch zelf vastleggen en er een pincode op zetten. Op geen enkel punt hoef je de leeftijd van je kinderen in te voeren, want je kunt gewoon aangeven welke PEGI-ratings toegestaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:12
De nieuwe nintendo direct mini is zojuist vrijgekomen op youtube:

YouTube: Nintendo Direct Mini: Partner Showcase | August 2020

Spoiler: geen aankondiging van een nieuwe switch pro of mario/zelda game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Niet heel veel boeiends wat mij betreft.

Hoogtepunten waren:
- World of Tanks Blitz
- Puyo Puyo Tetris 2
- Jump Force Deluxe edition
- Final Fantasy Crystal Chronicles (remastered)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Wat mij betreft geen hoogtepunten. Ik heb niet iets gezien waarvan ik denk dat ik het uberhaupt ooit zal overwegen te kopen, en dat terwijl de switch mijn primaire console is.
Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat ze zoiets de wereld in helpen als er al bijna een jaar geen 'normale' direct is geweest, en er eigenlijk niks nieuws in het vooruitzicht is van nintendo zelf (en nee, ik vind dat Pikmin niet telt, want dat is geen nieuwe game). Hoe kan dat sales technisch ooit tactisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Deze partner mini direct zorgt er denk ik ook voor dat er deze week geen normale Nintendo Direct meer gaat komen, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Wat een slechte Direct weer. Letterlijk geen een game gezien waar ik blij van werd.

Die voetbal game zag er nog wel een beetje leuk uit, maar alleen als ie in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Zeror schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:55:
Niet heel veel boeiends wat mij betreft.

Hoogtepunten waren:
- World of Tanks Blitz
- Puyo Puyo Tetris 2
- Jump Force Deluxe edition
- Final Fantasy Crystal Chronicles (remastered)
Bedankt voor het melden, dan hoef ik al niet te kijken :+ Had gehoopt op iets van Mario of Bayonetta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52
Naar aanleiding van de nogal belabberde Direct even een, en misschien wel vergezocht, theorietje:

Stel dat Nintendo nu eens besloten heeft om geen grote games meer uit te laten komen op de Switch. Dat zij inmiddels ook wel het idee hebben technisch gezien achter te lopen op de concurrentie. Ze zullen het natuurlijk openbaar nooit toegeven, maar intern zijn ze er misschien wel over uit. Er moet een nieuwe console komen. Corona heeft ook Nintendo best geraakt en dat heeft hen, denk ik wel, goed gedaan en misschien is daardoor het idee voor een nieuwe console in een stroomversnelling geraakt. Zie ook het gerucht weer dat onlangs de wereld in geholpen is over een mogelijke Switch Pro volgend jaar. Daarnaast ook het feit dat Nintendo moeite heeft om aan de vraag naar Switch consoles te voldoen, denk ik dat Nintendo de voorbereiding al in volle gang heeft gezet. De huidige Switch nu 3,5 jaar op de markt. Al zou er dus inderdaad een nieuwe console komen, zal dat inderdaad pas op z'n vroegst halverwege of eind volgend jaar zijn. De Switch is dan 4,5 jaar oud. Dat zou betekenen dat dit een vroege console wissel gaat worden voor Nintendo, maar eentje die ik wel voor mogelijk houd.

Wat denken jullie? Gaan de hoge heren in Japan een keer verstandig zijn en een nextgen 4K Nintendo console op de markt brengen? En zullen ze weer hybrid home/handheld console maken of gaan ze splitsen en focussen op Switch Lite als handheld en de nieuwe console als home console?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 09:09
Emmavdv schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:02:
Wat mij betreft geen hoogtepunten. Ik heb niet iets gezien waarvan ik denk dat ik het uberhaupt ooit zal overwegen te kopen, en dat terwijl de switch mijn primaire console is.
Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat ze zoiets de wereld in helpen als er al bijna een jaar geen 'normale' direct is geweest, en er eigenlijk niks nieuws in het vooruitzicht is van nintendo zelf (en nee, ik vind dat Pikmin niet telt, want dat is geen nieuwe game). Hoe kan dat sales technisch ooit tactisch zijn?
Ik vind het ook een hele vreemde ontwikkeling. Vorig jaar rond deze tijd was er voor mij genoeg te spelen, fire emblem was net uit,
de witcher 3 zat er aan te komen, luigi mansion, zelda, etc.. en dan opeens deze droogte. Wat ook opvalt is dat je dit soort dingen eigenlijk niet in dit forum mag zeggen; ik werd al eerder als zuur bestempeld toen ik deze droogte benoemde. Want volgens de fanboys zijn er afgelopen tijd talloze toppers uitgekomen en doet nintendo het in hun ogen perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Dit is (zo uit mijn hoofd) de meest succesvolle console ooit van Nintendo, het zou ergens vreemd zijn om deze zo vlug aan de kant te schuiven, aan de andere kant ga je er nu nog veel meer verkopen?

Stel ze zouden het doen, de enige reden dat ik er blij mee zou zijn is als de nieuwe console aan de specs van de PS5 of nieuwe Xbox Series X zou voldoen, waarmee third party developers de games die ze maken voor PS5 en Xbox ook gewoon uit kunnen brengen op de Switch, wat in mijn ogen momenteel nog een mankement is van Nintendo.

Het zou wel fijn zijn dan als de games van de Switch backwards compatible zijn, zodat je deze ook op de nieuwe console zou kunnen spelen.

Maar eerlijk gezegd heeft Nintendo de laatste jaren altijd achter gelopen qua specs op de andere consoles en hebben ze nooit super veel om de Third Party developers gegeven, dus het lijkt mij eigenlijk sterk dat ze die richting op gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Wanneer je het afgelopen jaar zoveel switches extra hebt verkocht wil je toch juist nieuwe spellen uitbrengen, nieuw model of niet?

Er zijn miljoenen nieuwe eigenaren en die willen / gaan games er bij kopen, dus een nieuw model zou niet de reden moeten zijn van het stoppen van uitbrengen nieuwe spellen want je hebt een gigantische nieuwe klanten groep er bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Kees_frl op 26-08-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:36:
Stel ze zouden het doen, de enige reden dat ik er blij mee zou zijn is als de nieuwe console aan de specs van de PS5 of nieuwe Xbox Series X zou voldoen, waarmee third party developers de games die ze maken voor PS5 en Xbox ook gewoon uit kunnen brengen op de Switch, wat in mijn ogen momenteel nog een mankement is van Nintendo.

Het zou wel fijn zijn dan als de games van de Switch backwards compatible zijn, zodat je deze ook op de nieuwe console zou kunnen spelen.
Zo'n high specs console sluit dan wel een handheld en een hybride form-factor uit. Hoe groot is de groep die een high specs Nintendo console wil aanschaffen? Welk deel van de huidige Switch-eigenaren wil migreren naar een nieuwe console en het draagbare aspect opofferen?

Ikzelf zit niet te wachten op een high-end console die ik op slechts 1 plek kan spelen.

Over het gebrek van nieuwe games: heeft iedereen dan al alle oude, reeds uitgebrachte games uitgespeeld dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Veel mensen willen toch het nieuwe, maar ik zie de Switch meer als aanvulling op mijn XBO en straks XSX, al is het maar omdat de online van Nintendo zo brak is. Neemt niet weg dat ik best een krachtigere Switch zou willen, maar zie dan meer iets in een New Switch á la Xbox One X / PS4 Pro. Gewoon wat meer performance, hogere FPS of resolutie.

Denk dat er alsnog veel 3rd party games zullen uitkomen. Met zo'n enorme playerbase is de Switch echt niet te negeren. Voor de nieuwe CoD/GTA zul je met de Switch wel de verkeerde console hebben, maar dat neemt niet weg dat er mooie games op uitkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomas op 26-08-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Thomas schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:10:
Veel mensen willen toch het nieuwe, maar ik zie de Switch meer als aanvulling op mijn XBO en straks XSX, al is het maar omdat de online van Nintendo zo brak is. Neemt niet weg dat ik best een krachtigere Switch zou willen, maar zie dan meer iets in een New Switch á la Xbox One X / PS4 Pro. Gewoon wat meer performance, hogere FPS of resolutie.

Denk dat er alsnog veel 3rd party games zullen uitkomen. Met zo'n enorme playerbase is de Switch echt niet te negeren. Voor de nieuwe CoD/GTA zul je met de Switch wel de verkeerde console hebben, maar dat neemt niet weg dat er mooie games op uitkomen.
Helemaal eens. Maar wat ik zie, zelf en om me heen, is dat voor heel veel mensen dit jaar de Nintendo switch nieuw is. Zelf net gekocht en zo hoor ik dat bij iedere collega en vrienden.

Dat moet Nintendo toch zien en weten. Dan zou ik juist games uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb hier al eens de vraag gesteld over de controller die blijft hangen.
De tip was gegeven om te kalibreren. Echter de controller, met name de joystick van de blauwe blijft hangen.
Nu wil ik voor mijn zoon een nieuwe set kopen.
Ik zag deze op bol.com.
https://www.bol.com/nl/p/...on-geel/9200000117541999/
Is deze set ter vervanging van de originele controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Artwido schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:27:
Ik heb hier al eens de vraag gesteld over de controller die blijft hangen.
De tip was gegeven om te kalibreren. Echter de controller, met name de joystick van de blauwe blijft hangen.
Nu wil ik voor mijn zoon een nieuwe set kopen.
Ik zag deze op bol.com.
https://www.bol.com/nl/p/...on-geel/9200000117541999/
Is deze set ter vervanging van de originele controller?
Ja, dat kan prima.
Pagina: 1 ... 67 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic