Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Na ruim 3 jaar een tweede Pro controller gekocht. Oude bleef de linker stick soms een beetje van 'kleven' en dat vond ik zo irritant voelen dat ik dacht nou dan maar een nieuwe. Valt me nu pas op hoe ontzettend versleten de oude is, ook qua uiterlijk :'). Achja, mag ook wel na zoveel uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDF World Brothers trailer (Japans), die voxel stijl past wel bij het soort game dat het is vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
Vraagje... Ninjala zou vandaag uitgekomen moeten zijn, maar ik kan er werkelijk niets over vinden in de eShop? Komt dit spel niet in Nederland beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:08
Er!k schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:39:
Vraagje... Ninjala zou vandaag uitgekomen moeten zijn, maar ik kan er werkelijk niets over vinden in de eShop? Komt dit spel niet in Nederland beschikbaar?
Volgens mij komt deze niet beschikbaar in Nederland en België vanwege de aanwezigheid van lootboxes. In plaats van delen van de game hierop aan te passen is het makkelijker om de game hier niet te lanceren.

Je zou eventueel een account kunnen aanmaken in een land waar deze wel te spelen is (VK, Duitsland) en hem uit die eShop downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 14:20
Dufniall schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Volgens mij komt deze niet beschikbaar in Nederland en België vanwege de aanwezigheid van lootboxes. In plaats van delen van de game hierop aan te passen is het makkelijker om de game hier niet te lanceren.

Je zou eventueel een account kunnen aanmaken in een land waar deze wel te spelen is (VK, Duitsland) en hem uit die eShop downloaden.
O, dat is wel jammer inderdaad... Is ook niets over gemeld door de diverse game sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Holy s*** Duke Nukem 3D op de Switch! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-06-2020 17:00 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat deze hier al gepost is... nieuwe trailer voor Deadly Premonition 2.

Er is gisteren ook gameplay geuploaded van het spel door IGN. In de traditie van het eerste spel valt meteen op dat de framerate in buitenomgevingen niet... stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
jasjenl schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:18:
[...]

En Ys IX voor de switch wordt ‘Made in Holland’ ;)
Oh nice ik heb aan Ys VIII zoveel meer plezier gehad dan ik van te voren had verwacht. En terwijl iedereen het over de soundtrack van Xenoblade Chronicles heeft krijg ik maar geen genoeg van de soundtrack van YS VIII. Een ondergewaardeerde game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik weet niet zeker of het mag in dit topic, haal anders maar weg, maar ik zou toch een klein YouTube kanaal willen tippen dat wekelijks alle (!) nieuwe indie games voor de Switch kort bespreekt: Nindie Nation.

Ze bespreken de nieuwe games voor elke week, de gemiste games van de week daarvoor en geven een paar tips van indie games die in de aanbieding zijn. Sales in de US en EU lopen niet altijd synchroon, maar ik volg dat kanaal sinds een maand of twee en heb via hun al een stuk of 20 interessante games aan mn wishlist kunnen toevoegen en ook al een paar aangeschaft. Indie games zijn vaak net iets goedkoper dan premium games, dus ook nog eens erg vriendelijk voor de portemonnee.

De host geeft over alles een kort oordeel of verwachting, heeft een duidelijke mening, en brengt het enthousiast met de nodige droge humor en hier en daar een running gags. Is ook in podcast vorm te luisteren maar ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je er geen beeld bij wil hebben, aangezien grapics ook relevant zijn.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gunvolt 3? O_O

(Niet zo lang geleden Gunvolt 1 uitgespeeld, maar 2 nog niet... :X)

Tweede trailer Bloodstained CotM 2:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RayNbow vergeet deze niet ;) Picross S: Mega Drive & Mark III Edition wordt op het einde van deze Picross S4 commercial aangekondigd.

Mooi dat Curse of the Moon 2 zo snel releast.

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 27-06-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:36:
@RayNbow vergeet deze niet ;) Picross S: Mega Drive & Mark III Edition wordt op het ei,de van deze Picross S4 commercial aangekondigd.

[YouTube: 【BitSummit外伝】ピクロスS4+新作発表 CM動画]
Ah, fuck... ben nog niet klaar met S4 (normal, mega en clip voltooid; bezig met color; nog niet begonnen aan de extra grote). #FirstWorldProblems

En weer een game op m'n backlog (VA-11 Hall-A heb ik al uitgespeeld):
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbgIocjWkAAC82G?format=jpg&name=medium

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 27-06-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FF Crystal Chronicles Remastered krijgt een demo waarmee je gaat kunnen samenspelen met mensen die het volledige spel hebben:
Play through the first three dungeons with the free-to-download demo version, FANTASY CRYSTAL CHRONICLES Remastered Edition Lite**!

Coming to PlayStation®4 , Nintendo Switch™, iOS, and Android mobile devices***, this trial version will allow players to enjoy the first three dungeons of the game, take part in online cross-play in those dungeons, or join in with a player who has purchased the full game to play together in up to 13 dungeons - all for free.
Trailer met meer nieuwe features -

Oh en Star Wars Episode 1 Racer is gepatched. Blijkbaar best wat verschillen: UI update zodat ie gelijk is aan de PS4 port, motion controls fix, ... Iemand die dit al getest heeft? Van wat ik op YouTube kan zien, lijk dit me gelijk aan de oude PC versie.

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 28-06-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JackAvery Ja, speel al een aantal dagen Episode 1 Racer. Al voor de patch draaide de game al best goed. Ik was dus sceptisch over de controls. Maar moet zeggen dat dit net zo goed werkt als op de PC. Verder draait de game vloeiend, rond de 60 fps. Ze hebben de filmpjes voor de races wat opgepoetst, dus die zien er beter uit dan op de PC versie. Dus een perfecte port, al hadden sommige mensen misschien liever een remaster of een remake gezien.

Met de patch hebben ze inderdaad de UI opgeknapt. motion controls toegevoegd (zelfde idee als bij Mario Kart, ik vind het niet zo bijzonder), D-Pad werkt eindelijk (eerst kon je alleen met de joystick door de menu's heen bladeren), de twee manen van Tatooine zijn terug en ook andere lichtobjecten. En er zijn nog wat dingen gefixt.

Heb alleen nog last van een bug waarbij je vast kan komen te zitten in de tunnel in de level Vengeance of Oovo IV. Niet een deal breaker op zich, maar wel irritant als je daardoor de race helemaal overnieuw moet doen.

In een toekomstige patch gaan ze nog LAN support toevoegen. Dat was beloofd, maar zit er momenteel nog niet in, enkel 2 player splitscreen.

Ik hoop zelf dat het nog mogelijk gaat worden om de controls te wijzigen. Ja dit kan in de systeeminstellingen van de Switch zelf, maar enkel knoppen, niet de joystick. In Episode 1 Racer moet je met dezelfde joystick sturen en naar voren duwen voor nose down. Nose down is nodig voor het activeren van boost. Dit werkt onhandig. Zou nose down en nose up graag aan andere knoppen toewijzen.

Wat het spel nog een stuk beter zou kunnen maken is online racen. Maar Aspyr heeft al meerdere keren aangegeven dit niet van plan te zijn toe te voegen. Online leaderboards zou ook erg tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Dufniall schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Ik heb sowieso altijd een USA en Japans account op m'n Switch vanwege het verschil in de stores.

Ninjala is trouwens een leuke game, genoeg anders dan Splatoon, al lijken m'n skills wel deels toepasbaar. Won vanaf het begin al snel potjes.

Zonde dat we in zo'n betuttelend land leven. En gamers hebben hun eigen ruiten ingegooid met dat stennis trappen om lootboxen. Die dachten dat developers hun games gingen aanpassen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
BarôZZa schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:16:
[...]

Ik heb sowieso altijd een USA en Japans account op m'n Switch vanwege het verschil in de stores.

Ninjala is trouwens een leuke game, genoeg anders dan Splatoon, al lijken m'n skills wel deels toepasbaar. Won vanaf het begin al snel potjes.

Zonde dat we in zo'n betuttelend land leven. En gamers hebben hun eigen ruiten ingegooid met dat stennis trappen om lootboxen. Die dachten dat developers hun games gingen aanpassen :')
Developers gaan echt wel aanpassen, maar dan moet er wel een significant nadeel zijn om het niet te doen. Als het alleen Nederland is dat dwars ligt, daar verliezen ze niets aan. Als het heel Europa is, dan wordt de klap al harder, laat staan als het bijvoorbeeld Amerika is die lootboxes verbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Ring Fit Adventure is eindelijk weer leverbaar (Duitsland). Gisteren besteld. Ben benieuwd aangezien ik momenteel bezig ben met afvallen lijkt mij dit een leuke toevoeging.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Hendro op 29-06-2020 10:18 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:32
Seal64 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Developers gaan echt wel aanpassen, maar dan moet er wel een significant nadeel zijn om het niet te doen. Als het alleen Nederland is dat dwars ligt, daar verliezen ze niets aan. Als het heel Europa is, dan wordt de klap al harder, laat staan als het bijvoorbeeld Amerika is die lootboxes verbiedt.
Als als als, daarom moet je afwachten in plaats van de kamikazepiloot uithangen.

Die regels hebben helemaal niks opgeleverd behalve dat games of delen uit games hier geblokkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We leven zeker in een betuttelend land. Ik vind ook dat men zelf moet kunnen bepalen of ze aan dat soort games geld besteden. Ze verbieden wel de games die ik persoonlijk ook nooit zou spelen en het is ook geen trend die ik toejuich. Ik vind lootboxes echt een belachelijk iets. Maar nogmaals, dat kan iedereen zelf bepalen. Maar op deze schaal worden de games niet leuker of beter, maar enkel niet uitgebracht in Nederland en België. Als ze het Europees gaan verbieden dan lijkt het me op de lange termijn wel een positief iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Sir_Hendro schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:14:
Ring Fit Adventure is eindelijk weer leverbaar (Duitsland). Gisteren besteld. Ben benieuwd aangezien ik momenteel bezig ben met afvallen lijkt mij dit een leuke toevoeging.
Zeker een aanrader.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de eerste keer na de warming-up al bekaf was :')

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
L23 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:35:
We leven zeker in een betuttelend land. Ik vind ook dat men zelf moet kunnen bepalen of ze aan dat soort games geld besteden. Ze verbieden wel de games die ik persoonlijk ook nooit zou spelen en het is ook geen trend die ik toejuich. Ik vind lootboxes echt een belachelijk iets. Maar nogmaals, dat kan iedereen zelf bepalen. Maar op deze schaal worden de games niet leuker of beter, maar enkel niet uitgebracht in Nederland en België. Als ze het Europees gaan verbieden dan lijkt het me op de lange termijn wel een positief iets.
Ik vind dat Lootboxes wereldwijd verboden zouden moeten worden. Jij kan het betuttelend vinden en dat mensen het dan maar niet moeten kopen maar het probleem is dat er teveel mensen zijn die zich niet in kunnen houden of simpelweg geld teveel hebben.
Het levert de makers zoveel meer op voor weinig moeite dat elke game die het niet heeft ofwel een lager budget krijgt of helemaal niet gemaakt word, wat dus voor degene die dit niet willen er voor zorgt dat er geen games voor hun overblijven. Daarnaast is het ook gewoon daadwerkelijk gokken en zou het dus gewoon onder de gokwetgevingen moeten vallen, wat mij betreft zelfs als je de random items niet voor echt geld kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@protoss warrior Ik bedoelde betuttelend land meer in het algemeen :P En toch blijf ik er bij dat iedereen zelf moet weten hoe ze hun geld uitgeven. Je kan mensen bijvoorbeeld ook beter informeren door bijvoorbeeld de rating aan te passen etc.

Maar wat games betreft zie ik lootboxes ook graag wereldwijd verboden worden. Het voegt namelijk helemaal niks toe. Het heeft niks met gamen te maken. En iedereen zou graag dezelfde of betere game ervaring hebben zonder lootboxes. Maar ja, je hoeft de betreffende game niet te spelen. En vooralsnog zie ik persoonlijk genoeg leuke games die wel in mijn "lootbox vrije" straatje passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19
L23 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:59:
@protoss warrior Ik bedoelde betuttelend land meer in het algemeen :P En toch blijf ik er bij dat iedereen zelf moet weten hoe ze hun geld uitgeven. Je kan mensen bijvoorbeeld ook beter informeren door bijvoorbeeld de rating aan te passen etc.

Maar wat games betreft zie ik lootboxes ook graag wereldwijd verboden worden. Het voegt namelijk helemaal niks toe. Het heeft niks met gamen te maken. En iedereen zou graag dezelfde of betere game ervaring hebben zonder lootboxes. Maar ja, je hoeft de betreffende game niet te spelen. En vooralsnog zie ik persoonlijk genoeg leuke games die wel in mijn "lootbox vrije" straatje passen.
Ok ja NL is in het algemeen wel redelijk betuttelend, ik zie echter grote paralellen hoe lootboxes werden geintroduceerd en normaal gemaakt worden in vergelijking met betaalde DLC, Van betaalde DLC werd ook jarenlang gezegd dat er genoeg games zijn die het niet hebben en dat als je het niet wilt dat je het niet moet kopen. Ondertussen doet zelfs Nintendo er aan mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@protoss warrior Ik zie daar inderdaad verschuivingen in. En Nintendo doet er inderdaad tegenwoordig ook aan mee, al vind ik de betaalde DLC van hun redelijk. Ik ben zelf ook niet zo fan van DLC en heb bij Breath of the Wild en Luigi's Mansion 3 de DLC ook niet gekocht. Maar ik zie EA nu games uitbrengen zoals Jedi Fallen Order zonder DLC/lootboxes. En ik zie misdadig goedkope games zoals Hollow Knight die elke uitbreiding gratis weg gaven. Dus gelukkig niet het idee dat gamen de verkeerde kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Wat mij betreft hoeven lootboxes niet expliciet verboden gemaakt te worden. Maar er mogen wel wat drempels neergelegd worden zodat het niet meer automatisch een geldprinter wordt. Dit zijn dingen die bij andere gok-dingen ook verplicht zijn:
1. 18+... mogelijk zelfs met verplicht leeftijdsverificatie met digiD ofzo.
2. Kansspelbelasting.
3. Beperkingen op het maken van reclame (zoals andere 18+ dingen)
4. Iets van sociale hygiene toepassen

Dit is praktisch het zelfde als verbieden :p maar wel eerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gezien er hier Star Wars Racer fans zitten: Limited Run Games komt binnenkort met een fysieke editie. Pre-orders openen op 10 juli (meer info op Twitter). Er is ook een "Classic" editie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbsXffnWoAA7TP8?format=jpg&name=4096x4096

PC fans krijgen trouwens nog een aparte limited edition met andere goodies

[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 29-06-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackAvery Dat zag ik al aankomen :P Daarom ook gelijk digitaal gekocht zodat ik mogelijk niet in de verleiding raak om dik 40 euro uit te gaan geven aan een game uit 1999. Hopelijk houd ik me daar aan. Ik ben voor fysieke games, maar in dit geval wordt het me een beetje te gek. Mocht Aspyr KotOR gaan porten en Limited Run Games gaat deze dan fysiek uitbrengen dan ben ik wel gek genoeg.

Dat plaatje is trouwens de Classic Edition. Tegenwoordig heeft Limited Run Games 3 varianten. Een gewone editie, dus enkel de game, voor rond de 40 dollar schat ik. Een Classic Edition voor $59,99 en een Collector's Edition voor $89,99. De Collector's Edition heeft er nog een Anakin flag pin en een steelbook bij. Best gek eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 29-06-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:17
Ik heb nu een tweede switch systeem gekocht, zodat zowel ik als m'n vriendin tegelijk kunnen spelen. We gebruiken voornamelijk cartridges dus dan heb je natuurlijk geen enkel probleem met hoofd of sub systeem.

Nou kwam ik op de nintendo website tegen dat op het sub systeem, als het spel dan op mijn account gekocht is, dit alleen door mij gespeeld kan worden en niet door andere gebruikers. Iemand die dit kan bevestigen?

Er staat letterlijk:
Op een ander systeem dan het hoofdsysteem kan downloadsoftware alleen worden opgestart door de gebruiker die de software heeft gekocht.
Ik vraag dit omdat op mijn naam just dance 2019 gekocht is. Maar deze wil mijn vriendin dan natuurlijk spelen op haar systeem (wat mijn sub systeem dan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
tekken4111 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:11:
Ik heb nu een tweede switch systeem gekocht, zodat zowel ik als m'n vriendin tegelijk kunnen spelen. We gebruiken voornamelijk cartridges dus dan heb je natuurlijk geen enkel probleem met hoofd of sub systeem.

Nou kwam ik op de nintendo website tegen dat op het sub systeem, als het spel dan op mijn account gekocht is, dit alleen door mij gespeeld kan worden en niet door andere gebruikers. Iemand die dit kan bevestigen?

Er staat letterlijk:

[...]

Ik vraag dit omdat op mijn naam just dance 2019 gekocht is. Maar deze wil mijn vriendin dan natuurlijk spelen op haar systeem (wat mijn sub systeem dan is)
Dat kan ik bevestigen ja.

Je kan haar systeem primair maken, dan kan ze wel op haar eigen account dat spel spelen, maar dat heeft weer andere nadelen voor jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
BlackMage schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Dat kan ik bevestigen ja.

Je kan haar systeem primair maken, dan kan ze wel op haar eigen account dat spel spelen, maar dat heeft weer andere nadelen voor jouw systeem.
Duidelijk, thanks! Zat ik inderdaad ook al over te denken maar dan moet ik natuurlijk altijd internet hebben. Niet erg voor thuis maar dan zou ik het weer om moeten zetten voor reizen/vakantie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
tekken4111 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Duidelijk, thanks! Zat ik inderdaad ook al over te denken maar dan moet ik natuurlijk altijd internet hebben. Niet erg voor thuis maar dan zou ik het weer om moeten zetten voor reizen/vakantie. :?
Ik weet niet of je (veel) DLC voor Just Dance 2019 hebt gekocht, maar het basis spel is fysiek niet zo heel duur. Wellicht kan je heel wat geklooi besparen door het gewoon nog een keer te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik ben opzoek naar wat leuke local multiplayer games.
Heb Mario party en smash maar wil er graag nog wat meer bij.
Mario kart 8 heb ik al kapot gespeeld op de Wiiu dus die sla ik over.

Vandaag Super Monkey Ball Banana Blitz HD besteld, 25 euro bij bol.com maar ik kom er net achter dat 40 van de 50 minigames verwijderd zijn, jammer! Twijfel eigenlijk nu of het wel het geld waard is.

Zijn er nog Tweakers hier die aanraders hebben voor local multiplayer games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-04-2024
Kun je met 2x de switch lite lokaal tegen elkaar spelen als je maar 1x het spel hebt?
En kan dit dan ook zonder internetverbinding? We willen de kinderen beide een lite geven maar de spellen die je samen kunt spelen wil ik dus niet 2x aan hoeven schaffen. Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
trappertjes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:01:
Kun je met 2x de switch lite lokaal tegen elkaar spelen als je maar 1x het spel hebt?
En kan dit dan ook zonder internetverbinding? We willen de kinderen beide een lite geven maar de spellen die je samen kunt spelen wil ik dus niet 2x aan hoeven schaffen. Alvast bedankt voor de reacties
Niet met fysieke games, digitaal zo te zien wel: https://www.google.com/am...consoles-same-time/%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
Zoals ik het met mijn beste Engels lees kan het dus wel met een omweg maar moet er 1 switch met internet verbonden blijven. Kan dus niet op een normale manier en je word dan eigenlijk gedwongen om een spel 2x aan te schaffen als je een spel gelijktijdig wil spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@trappertjes Het is eigenlijk heel normaal om een game per Switch console te kopen als je beide te gelijk wil spelen. Dus van dwingen is geen sprake. Het wordt ook nergens officieel ondersteund, ook niet bij Xbox en PS4. Je kan met wat handigheid inderdaad digitale games op beide consoles te gelijk spelen. En dit bedoel ik niet flauw, maar als je niet de kunde hebt om uit te zoeken hoe dat werkt dan geeft dat enkel ergernis. Voor een fijne probleemloze ervaring raad ik aan de multiplayer games twee keer te kopen. Of koop een gewone Switch en speel multiplayer games zoals Mario Kart splitscreen op de grote tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zspirit Snipperclips, Overcooked, Tricky Towers, Diablo 3... Trouwens kan je eens in dit thread of het vorige zoeken op coop games en dergelijke, het staat vol met aanraders :)

---

Nintendo's president Furukawa bood recent excuses aan voor de joycon malaise tijdens een investeerdersmeeting. Transcript van de meeting in het Japans vind je hier (Q6). Een officiële vertaling mankeert, maar dit is +- wat er staat:
Furukawa:

Wat de joycons betreft wil ik mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat onze klanten ondervonden hebben. We werken voortdurend er hard aan om onze producten te verbeteren, maar omdat de Joy-Con het onderwerp van een class-action rechtzaak zijn en deze zaak nog steeds gaande is, kan ik momenteel geen antwoord geven over concrete maatregelen.
Hij beantwoordde ook een vraag over de staat van Nintendo's aankondigingen nu dat er geen E3 show was en geen recente Direct. Helaas was het antwoord heel diplomatisch ontwijkend.

[ Voor 70% gewijzigd door JackAvery op 30-06-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trappertjes
@L23 bedankt voor je reactie. Moet dan inderdaad een keuze maken tussen de 2x de lite of 1x de gewone switch. Klopt het dat je met een gewone switch wel met z’n tweeen kunt spelen op de handheld modus? Is dat een beetje te doen op zo’n klein schermpje? Ik wil graag de optie hebben dat ze zonder internet samen een spel kunnen doen in de auto, maar het moet dan wel een beetje te doen zijn anders toch maar 2x de lite. Maar om dan sommige spellen 2x aan te schaffen vind ik dan weer best prijzig😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trappertjes schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:12:
@L23 bedankt voor je reactie. Moet dan inderdaad een keuze maken tussen de 2x de lite of 1x de gewone switch. Klopt het dat je met een gewone switch wel met z’n tweeen kunt spelen op de handheld modus? Is dat een beetje te doen op zo’n klein schermpje? Ik wil graag de optie hebben dat ze zonder internet samen een spel kunnen doen in de auto, maar het moet dan wel een beetje te doen zijn anders toch maar 2x de lite. Maar om dan sommige spellen 2x aan te schaffen vind ik dan weer best prijzig😄.
Ja je kan met twee op één gewone Switch handheld spelen - moet je wel even kijken of het spel dit ondersteunt. Of dit te doen is, is vrij subjectief :P Voor in de auto of op het vliegtuig lijkt het me een gevalletje "goed genoeg" ? Als wij vroeger op een Gameboy met een vergrootglas in de auto konden spelen, dan zal dit ook wel lukken ... :+

Twee Switch Lites krijg je dan meer scherm voor, maar daar hangt inderdaad een kost aan vast :)

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 30-06-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@trappertjes Lastig hoor. De beste ervaring voor de laagste prijs zie ik eigenlijk niet. Het klopt dat je games zoals Mario Kart ook met zijn tweeën splitscreen kan spelen in handheld mode. Het is als je mij vraagt vooral leuk dat het kan. Een leuke manier om je Switch console aan anderen te laten zien en spontaan een potje Mario Kart te gaan spelen. Maar voor de lange termijn lijkt mij het geen goede ervaring.

Wat je je wel moet afvragen. Hoe vaak zitten ze samen in de auto op de Switch te spelen? Je bent de vakantie aan het regelen en zit te kijken waar je de kinderen onderweg mee kan vermaken? Als ze verder in het jaar vooral thuis zitten te gamen dan vind ik de gewone Switch zo gek nog niet.

[ Voor 25% gewijzigd door L23 op 30-06-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:47
vandaag constructor plus maar gekocht ( bij de action of all places voor slechts € 7,98)
maar zit nu al vast in de tutorial. Moet namelijk een World Map icon selecteren en die is nergens te vinden. Kan wel alle werkers en voormannen verplaatsen en 1 stap terug in de tutorial maar al het andere kan ik niet...... bug of zie ik iets over het hoofd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hi3huHVTc7nxf4yra6h3OvEjY9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2029gJk8upHzhQWaRid715v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door harley op 30-06-2020 18:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
Gisteren met mijn dochter Mario kart gespeeld. Ze doet het goed. ;p

Echter viel me op met de pro controller dat met het ingedrukt houden van de L of R toets deze soms toch los laat. Ofwel, je slide of je item wordt alsnog afgebroken of los gelaten.
Twijfel of het aan mij ligt of aan de controller. Kan me niet herinneren dat ik dat met de launch versie ook had.
Wellicht vergis ik me gewoon en zijn het mijn vingers. Binnenkort eens proberen met de andere twee pro controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@harley Een leuke goede game of een impuls aankoop toen je door de Action liep? Zo had ik daar laatst spontaan Starlink gekocht voor €7,95. In de basis ok, maar nogal repetitief. In een paar dagen uitgespeeld en was uiteindelijk blij dat ik het nog weer voor 5 euro verkocht kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:47
ben wel van simcity, anno serie achtige spellen en dit lijkt het dichtsbij te komen. voor 8 euro wilde ik het wel proberen. maar na 10 minuten al dit probleem :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@harley Impuls aankopen moet je echt mee oppassen heb ik geleerd :P Een Anno game zou wel vet zijn op de Switch. Of RollerCoaster Tycoon Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Arunia schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:57:
Gisteren met mijn dochter Mario kart gespeeld. Ze doet het goed. ;p

Echter viel me op met de pro controller dat met het ingedrukt houden van de L of R toets deze soms toch los laat. Ofwel, je slide of je item wordt alsnog afgebroken of los gelaten.
Twijfel of het aan mij ligt of aan de controller. Kan me niet herinneren dat ik dat met de launch versie ook had.
Wellicht vergis ik me gewoon en zijn het mijn vingers. Binnenkort eens proberen met de andere twee pro controllers.
Ik speelde laatst MK8 met mijn nichtje van 6. Ze heeft 50cc goed onder de knie (tenzij ik volgas geef :+), maar ik merk dat ze 'hardstuck' is en in 100cc geen enkele kans maakt. En dat is omdat ze het 'slippen' niet onder de knie krijgt en bij 100cc dus continu uit de bocht vliegt.

Eigenlijk wel jammer dat MK8 niet de 'auto' functie van MK Wii heeft overgenomen. De assistentiefuncties die er nu in zitten zijn leuker voor mn nichtje van 3 die voor spek en bonen mee mag doen nu, maar voor haar is het wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GameInformer heeft in een interview met de producer van Paper Mario: The Origami King dat het spel een open-world structuur heeft :o
One of the biggest departures with The Origami King is that the story isn’t chapter-focused as past games have been. Instead, players can travel from region to region seamlessly in an open-world setup.

“One major feature that makes the world where this adventure takes place special is that there are huge maps to explore at every turn,” says Masahiko Magaya, director at Intelligent Systems. “Because the game is laid out this way, we were careful during the design phase to make sure there is always something in the player’s field of vision to catch their attention.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:54:
vandaag constructor plus maar gekocht ( bij de action of all places voor slechts € 7,98)
maar zit nu al vast in de tutorial. Moet namelijk een World Map icon selecteren en die is nergens te vinden. Kan wel alle werkers en voormannen verplaatsen en 1 stap terug in de tutorial maar al het andere kan ik niet...... bug of zie ik iets over het hoofd ?

[Afbeelding]
Is deze video of een andere video niets? Je hebt er genoeg die van in het begin de game spelen en zo kan je zelf zien hoe anderen verder geraken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:10:
@harley Impuls aankopen moet je echt mee oppassen heb ik geleerd :P Een Anno game zou wel vet zijn op de Switch. Of RollerCoaster Tycoon Classic.
In hetzelfde genre: ik vermaak me nu al uren met Townsmen: A Kingdom Rebuilt.
Misschien de DLC maar een keer kopen, maar ben eerst nog wel even een zoet met alle missions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:15
dragon2 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 00:30:
[...]

In hetzelfde genre: ik vermaak me nu al uren met Townsmen: A Kingdom Rebuilt.
Misschien de DLC maar een keer kopen, maar ben eerst nog wel even een zoet met alle missions.
Deze game ziet er echt leuk uit misschien ook maar even halen als die in de aanbieding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Eergisteren met mijn dochtertje Just Dance gedaan. Ze wilde een specifiek nummer (High Hopes), echter deze is alleen via de online gebeuren vrij te spelen. Nu is het zo dat ze alleen een lokaal account heeft.
Dit eigenlijk omdat ik ze zelf tzt een online footprint wil laten maken.

Nu heb ik even zitten kijken en lijkt het wel mogelijk om email adres en accountnaam aan te passen. Dus zouden we nu zeg maar haar account kunnen creëren en later haar eigen informatie om kunnen zetten. Dan kan ze in ieder geval op haar eigen account aan de slag met savegames en dingen vrij spelen.

Klopt het wat ik hierboven zeg? Want dan maak ik vandaag of morgen een account aan.

De andere reden dat ik terughoudend ben is dat we bij Apple een iCloud account hebben laten verwijderen omdat bij een kind account bijvoorbeeld een creditcard gekoppeld verplicht is. Toen uren aan de telefoon gehangen om het weer recht te zetten. Dat account is niet meer te gebruiken nu. Echt heel suf.
Sony heeft met PSN heel lang gehad dat een kind account niet om gezet kan worden. We hadden toen mijn vrouw d'r account achter mijn account gezet en daar heeft ze jaren lang de "lol" van gehad dat ze er weinig mee kon qua social dingen. Echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Hebben er mensen hier ervaring met controllers van bijvoorbeeld aliexpress? Ze kosten een fractie van de prijs en ben wel benieuwd of de kwaliteit nou ook goed is of dat je beter voor een originele ken gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Ferio Als je even zoekt in het topic, dan kom je zeker wel ervaringen tegen.
Ikzelf zou echt weg blijven van Ali e.d. qua controllers. Geloof dat BigBen wel prima licensed controllers heeft.
Zelf heb ik ondertussen 3 pro controllers waarbij de laatste een special edition is en ik daar 110 euro voor betaald heb (weet nog steeds niet waarom :P).
Ik zweer er bij. Maar ieder zijn ding. Als hoofd controllers zou ik ze zeker nooit kopen.
Voor erbij voor zo nu en dan om mensen mee te laten spelen kan het zeker wel. Alleen welke dan goed zijn is de vraag.
Je hebt ook opties als een module van 8bitdo en dan andere controllers aansluiten, maar ook dat ligt dan weer aan wat je er precies mee zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:10
Ferio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:22:
Hebben er mensen hier ervaring met controllers van bijvoorbeeld aliexpress? Ze kosten een fractie van de prijs en ben wel benieuwd of de kwaliteit nou ook goed is of dat je beter voor een originele ken gaan?
Ik weet niet hoe lang je kan wachten, maar er zijn de laatste maanden veel problemen met levertijden bij AliExpress. Zie de laatste pagina's in dit topic: China-shopping levertijdentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Als je nog controllers hebt liggen van een PS4, Xbox One of bijv. Wii U dan is zo'n adapter van 8bitdo of mayflash ongetwijfeld de goedkoopste manier om een degelijke controller erbij te krijgen.

Maar het is niet perfect en daarom ben ik het ook met Arunia eens dat het geen vervanger is voor een echte als je er veel mee speelt. Als je een paar keer per jaar met wat vrienden Mario Kart wil spelen ofzo dan is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Kun je niet beter gewoon een extra setje joy-cons nemen?
Daar ben ik nu mee begonnen, het is niet ideaal maar dan heb je in ieder geval gelijk vier controllers.
Niet voor smash maar Mario Kart gaat bijvoorbeeld prima.

Ik heb nu een extra set joy cons en 4 game cube controllers daar kom ik volgens mij al een heel eind mee.
Pro controllers ga ik ook aanschaffen maar later, is gelijk weer 120/150 euro.

Chinese namaak zou ik niet aan beginnen ik heb ooit 3 Wii remotes uit china gehaald en die gingen een voor een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik wil een keer Mario Party gaan kopen, maar daar staat op de e-store pagina bij dat Pro-controllers niet ondersteund worden. Nu speel ik meestal met mijn vrouw en zoontje de Wii versie (met o.a. brakke Chinese controllers), maar ik heb voor de Switch alleen de Joy-cons die erbij zaten, een Pro-controller, 8Bitdo SN30+ en XBOX360 wireless controller via adapter. Het is wel een flinke investering om dan extra Joy-cons te halen puur voor Mario Party..... Weet iemand of die andere controllers echt niet werken, of dat Nintendo dat er meer bij zet als "we ondersteunen het niet, maar eigenlijk werken ze wel gewoon"?. In de Pro Controller zit toch ook een gyroscoop, dus ik zou verwachten dat die het wel doet. De andere twee hebben die niet, dus ik zou nog begrijpen als die het niet doen bij dingen waarbij beweging van de controller nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@gwystyl Mario Party support enkel het spelen met een losse joy-con, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een eerste Switch trailer van Crysis: Remastered staat op de eShop.

Het spel is helaas vandaag ook wel enkele weken uitgesteld (aankondiging op Twitter).

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 01-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-05 08:24
Help! Ik zit met een probleem.

Ik had een Switch met Animal Crossing (digitale download). Ik heb een account (zonder Nintendo Online) en mijn vriendin heeft een account (met Nintendo Online). Mijn vriendin speelde op de Switch Animal Crossing en toen ging de Switch stuk. Helaas is PostNL hem 'kwijtgeraakt' en nu heb ik een nieuwe Switch toegstuurd gekregen. Echter als ik Animal Crossing opnieuw download (in mijn account) dan kan zij hem niet meer opstarten. Ik kan hem wel opstarten. Maar ik wil dat zij hem kan opstarten en verder kan met haar eiland.. Wat doe ik fout? En hoe kan ik ervoor zorgen dat zij gaat straks verder kan met haar eiland? Ik neem aan dat daar een cloudsave van is aangezien we Nintendo Online hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@afterhourpower1 Even uitzoeken wat een primaire en secundaire console is. Dat eiland is ze kwijt, Animal Crossing ondersteund geen cloudsave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
afterhourpower1 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:51:
Echter als ik Animal Crossing opnieuw download (in mijn account) dan kan zij hem niet meer opstarten.
Zie ook @L23 hierboven, maar dit lijkt erop dat jouw account het spel gekocht heeft. Als alleen jouw gebruikersprofiel het spel kan starten op de nieuwe Switch, dan betekent dat deze nieuwe Switch als secundaire Switch wordt gezien. Je zou dus op de oude Switch moeten inloggen en onder Account Settings in de eShop de console moeten deactiveren als primaire Switch...

...maar gezien dus je oude Switch pleite is, kan Nintendo dit alleen voor je doen. Je moet contact opnemen met Nintendo en aangeven dat je de oude Switch kwijt bent en dat je je Nintendo Account wilt ontkoppelen van die Switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03:19
Zspirit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:59:
Ik ben opzoek naar wat leuke local multiplayer games.
Heb Mario party en smash maar wil er graag nog wat meer bij.
Mario kart 8 heb ik al kapot gespeeld op de Wiiu dus die sla ik over.

Vandaag Super Monkey Ball Banana Blitz HD besteld, 25 euro bij bol.com maar ik kom er net achter dat 40 van de 50 minigames verwijderd zijn, jammer! Twijfel eigenlijk nu of het wel het geld waard is.

Zijn er nog Tweakers hier die aanraders hebben voor local multiplayer games?
- Conduct Together (treinen en wissels bedienen in co-op. Lijkt simpel maar wordt gaandeweg leuker/moeilijker en je moet met elkaar afspreken wie welke acties doet) -
- Astrobears - een soort 3D snake , wederom hilarisch in local multiplayer. -
- Skyforce Reloaded - Shoot em up. CO-op (2 spelers maximaal)

Allemaal wel eens in de aanbieding zo af en toe.

Success.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:39
Jeroen_1976 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:32:
[...]

- Conduct Together (treinen en wissels bedienen in co-op. Lijkt simpel maar wordt gaandeweg leuker/moeilijker en je moet met elkaar afspreken wie welke acties doet) -
- Astrobears - een soort 3D snake , wederom hilarisch in local multiplayer. -
- Skyforce Reloaded - Shoot em up. CO-op (2 spelers maximaal)

Allemaal wel eens in de aanbieding zo af en toe.

Success.
Conduct Together is echt een aanrader!
Tricky Towers en Overcooked zijn ook leuk om samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Gister een probleem gehad met de linker joycon. Ik startte de Switch op in handheld modus en hij scrollde automatisch naar rechts door de game tegels. Heb de joycon losgekoppeld en een paar keer de stick naar links gedrukt, toen was het over.
Zijn dit de eerste tekenen van drifting en kan ik het beste nu al contact opnemen met Nintendo? (Switch is 9 maanden oud). Of heeft iemand dit ook wel eens gehad waarna het daarna nooit meer terug is gekomen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Raem schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:39:
Gister een probleem gehad met de linker joycon. Ik startte de Switch op in handheld modus en hij scrollde automatisch naar rechts door de game tegels. Heb de joycon losgekoppeld en een paar keer de stick naar links gedrukt, toen was het over.
Zijn dit de eerste tekenen van drifting en kan ik het beste nu al contact opnemen met Nintendo? (Switch is 9 maanden oud). Of heeft iemand dit ook wel eens gehad waarna het daarna nooit meer terug is gekomen?
Stel maar vast en email/brief/ op richting Nintendo. Helaas maar waar. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Met een beetje geluk is je JC zo weer terug van de reparatie, maar inderdaad even Nintendo bellen/mailen en een reparatie verzoek aanvragen. Gelukkig repareren ze die gewoon hier in Nederland dus lang duurt het in mijn ervaring nooit.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 03-07-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb er ook wel eens last van gehad met opstarten van de Switch, en ook met controllers bij andere systemen. Ze kalibreren hun neutrale positie bij het aanzetten en soms gaat dat niet helemaal goed.

Als je na uit/aanzetten er geen last meer van hebt dan zou ik me echt geen zorgen maken over de beruchte "drift". Want een defect in de hardware los je daar niet mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:39:
Ik volg BlackMage hier. Heb ook al eens iets gelijkaardigs meegemaakt en dat was een simpel kalibratieprobleem. Geen driftproblemen hier voor zover ik gemerkt heb, en mijn joycons zijn uit 2017. Zo vaak gebruik ze niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43
Bedankt voor de antwoorden! Ik hou het gewoon even in de gaten. Gister geen last van gehad, dus wellicht was het inderdaad een kalibratieprobleem.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen is het juli: wat mogen we deze maand verwachten?

Nieuwe releases zijn o.a. CrossCode (9/7), Bloodstained: Curse of the Moon 2 (10/7), Deadly Premonition 2 (10/7), Paper Mario: The Origami King (17/7), Creaks (Trailer), Subliminal (7/7, trailer), de nieuwe Story of Seasons (14/7), Fairy Tail (31/7)... en ik mis vast nog veel. Per maand verschijnen er momenteel gemiddeld meer dan 120 games op de eShop.

Dan zijn er een aantal momenten waarop we mogelijk nieuwe aankondigingen krijgen:
  • 11 juli: de Devolver Direct. Verwacht een aantal indie games hier
  • 12 juli: Ubisoft's Forward stream
  • 22 juli: Bandai Namco's "Play Anime Live" stream
...en dan zijn er nog recente geruchten dat er een Nintendo Direct zou zijn deze maand. Er zijn logische redenen om hierin te willen geloven - meestal heeft Nintendo wel een medium/major release in september en we kennen niks over het release schema na deze maand - maar we zullen wel zien zeker? Zelf dacht ik dat die mogelijke 3D Mario remasters een september release zouden kunnen zijn.

Nieuwe Japanse Paper Mario commercial _/-\o_

[YouTube: ペーパーマリオ オリガミキング TVCM オリガミにならない?篇]
Spel ziet er echt degelijk uit, zeer benieuwd naar. Lijkt een pareltje te worden, zelfs al is het weeral geen directe opvolger van de eerste twee games.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-07-2020 11:51 . Reden: zin niet afgemaakt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik hoop vooral dat Paper Mario een beetje lang duurt :P Dat soort RPG achtige games zijn echt fijn voor Mario :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Touchdomex schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:16:
Ik hoop vooral dat Paper Mario een beetje lang duurt :P Dat soort RPG achtige games zijn echt fijn voor Mario :P
Het is voor mij lang geleden dat ik het heb gespeeld, maar elke vijand die je tegenkomt, heb je dan zo'n irritante battle mode? Met andere woorden je kunt er niet gewoon even op springen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Het is voor mij lang geleden dat ik het heb gespeeld, maar elke vijand die je tegenkomt, heb je dan zo'n irritante battle mode? Met andere woorden je kunt er niet gewoon even op springen?
Dat is zo een beetje het hele punt van de combat in de Paper Mario reeks ja :P Maar technisch gezien spring je wel op vijanden I guess. In The Origami King is het een beetje een mix van een puzzel en een RPG battle (simplistisch voorbeeld in deze video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 21-09 05:52
Ferio schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:22:
Ik heb er twee: deze en deze.

Je ziet beide ook op Amazon en Bol langskomen. De eerste is troep, laadt vaak niet op en verliest de verbinding.De tweede kent die kuren niet en speelt (m.i.) fijner dan twee joy-cons. Echter ik heb ze gekocht voor de kids (Mario Kart 8, Asphalt 9, Mario Party, Grid) en soms staat het apparaat een week niet aan.
Voor de die-hard gamer is het wellicht niks, maar voor hier thuis is het voldoende.

Kopen op ali blijft altijd een beetje een gok waarbij je bereid moet zijn om je verlies te nemen, en momenteel is de levertijd inderdaad lang (al is de standard shipping prima, cainiao duurt veel langer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Paper Mario Origamo King lijkt een openwereld te gaan hebben

https://www.gamespot.com/...re-a-seamle/1100-6479184/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ziet er toch wel erg tof uit. Eigenlijk gek dat je er toch relatief weinig over hoort, terwijl hij binnenkort al uitkomt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery in "[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4" :+

Benieuwd naar Paper Mario, en deze ziet er erg leuk uit, maar ik wacht toch even de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Een paar vraagjes over het hebben van een tweede switch.

Huidige situatie. Ik heb een "gewone" switch met een online family account. Op mijn hoofdaccount koop ik digitale versies van de games en mijn kinderen spelen die spellen op hun eigen account. (en ik speel zelf natuurlijk ook).

Dat ging prima, totdat Animal crossing kwam :)

Kind 1 heeft Animal crossing gekregen en heeft het eiland aangemaakt etcetra. Kind 2 speelt daar via het eigen account ook af en toe op, maar kan dus zelf geen eigen eiland hebben. Ik wil er dus een Switch Lite bijkopen.

Vragen:

1) Ik weet dat ik naast de Switch Lite dus ook nog een extra versie van Animal Crossing moet kopen. Klopt het dat ik nu het beste een fysiek exemplaar daarvan moet kopen om problemen te voorkomen? Ik heb immers al een digitale versie via mijn eigen (hoofd)account gekocht.

2) Kunnen mijn kinderen daarna elkaars eiland bezoeken?

3) Kan kind 2 ook op de 2e switch (switch lite) gewoon digitale spellen op het eigen account hebben die ik onder mijn account heb gekocht (via online family).

4) Klopt het dat er geen 2 digitale spellen tegelijk gespeeld kunnen worden? Bijvoorbeeld Animal crossing op de "gewone'' switch en BOTW op de switch Lite?

5) Nog meer zaken om op te letten om 2 switches in één gezin goed te managen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kadoendra: Digitale games zijn gekoppeld aan een Nintendo Account. Nintendo Accounts zijn gekoppeld aan gebruikersprofielen op de Switch.

Een gebruikersprofiel dat met het bijbehorende account een spel gekocht heeft kan dat spel op elke Switch spelen. Op secundaire Switch-systemen moet de gebruiker van dat account wel online zijn. Op de Switch die als primair staat aangewezen voor het account kunnen alle gebruikers alle digitale spellen spelen.

Zie ook: https://www.nintendo.nl/S...temen-spelen-1647413.html
4) Klopt het dat er geen 2 digitale spellen tegelijk gespeeld kunnen worden? Bijvoorbeeld Animal crossing op de "gewone'' switch en BOTW op de switch Lite?
Correct, tenzij de primaire Switch offline is.

[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 05-07-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
RayNbow schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:29:
@kadoendra:
Een gebruikersprofiel dat met het bijbehorende account een spel gekocht heeft kan dat spel op elke Switch spelen. Op secundaire Switch-systemen moet de gebruiker van dat account wel online zijn. Op de Switch die als primair staat aangewezen voor het account kunnen alle gebruikers alle digitale spellen spelen.
Dank. Maar even kijken of ik het goed begrijp.

Mijn eigen account is het hoofdaccount dat alle games heeft gekocht. Mijn kinderen kunnen die games nu spelen op de "normale" switch. (en online via het family online abonnement).

Dochter A doet daarop (op haar eigen account) vooral Animal Crossing.

Dochter B doet vooral (op haar eigen account) BOTW (net als ikzelf op mijn account). Ik heb dus zowel Animal Crossing als BOTW op mijn eigen account gekocht.

Dochter B wil ook graag Animal Crossing doen met haar eigen eiland. De enige oplossing daarvoor is dus een extra switch en een extra exemplaar van Animal Crossing. Dat gaat met AC dus prima werken. Maar betekent dit nu dat zij op die extra Switch geen BOTW kan doen? Ondanks het online family account? Ik zal mijn account ook gewoon koppelen aan de nieuwe Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kadoendra Het Nintendo Online familie abonnement heeft er niks mee te maken. Nintendo Online draait alleen om online games te kunnen spelen, het familie abonnement is een voordelige manier om met meerdere accounts online te kunnen gamen, dit is goedkoper dan een abo voor elk account apart te kopen.

De uitleg die @RayNbow geeft over Animal Crossing geldt ook voor BOTW en andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:17:
Maar betekent dit nu dat zij op die extra Switch geen BOTW kan doen? Ondanks het online family account? Ik zal mijn account ook gewoon koppelen aan de nieuwe Switch.
Zij kan op die secundaire Switch BotW spelen, maar alleen met jouw profiel/account. Nintendo Switch Online heeft alleen betrekking op online-functionaliteit als online multiplayer en cloud saves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Dochter B wil ook graag Animal Crossing doen met haar eigen eiland. De enige oplossing daarvoor is dus een extra switch en een extra exemplaar van Animal Crossing. Dat gaat met AC dus prima werken. Maar betekent dit nu dat zij op die extra Switch geen BOTW kan doen? Ondanks het online family account? Ik zal mijn account ook gewoon koppelen aan de nieuwe Switch.
Verbeter me gerust want ik heb geen persoonlijke ervaring met het gebruik van meer dan één Switch tegelijk, maar zoals ik het begrijp:

- Gezien de tweede Switch de secundaire Switch is, zal je dochter enkel BOTW kunnen spelen op die Switch als ze jouw account gebruikt. Ik denk niet dat haar savegames toegankelijk zullen zijn op de tweede Switch via de cloudsaves (dit expliciet omdat het spel op een secundaire switch met jouw account gespeeld moet worden) maar ik ben hier eigenlijk niet zeker van.
- Wat wel kan: iemand die BOTW op jouw account speelt op de tweede Switch, terwijl iemand anders BOTW op de primaire Switch speelt op gelijk welke account. Let op, dit is niet de intentie van Nintendo :p

Dit artikel van VentureBeat legt wat praktische situaties uit, geschreven door iemand die het effectief geprobeerd heeft.

Game sharing is vrij complex eenmaal je met meerdere accounts begint, maar dit is vooral omdat de functie daar eigenlijk nooit voor ontworpen is. Deze feature is gemaakt voor één person met twee devices, niet om games te delen met je hele familie :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 05-07-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Hmm, ik vind dat slecht nieuws eigenlijk. Ik heb BOTW namelijk al uitgespeeld, dus dat zij op mijn account gaat spelen is niet echt een oplossing.

Zo'n unieke uitzonderlijke situatie zoals ik nu schets, zal dit toch niet zijn? Hier lopen dus waarschijnlijk wel meer gezinnen tegenaan.

Dank voor de reacties in elk geval. Ik ga maar eens verzinnen of er handigere opties zijn. Meest simpele zou dan nog zijn om ook een fysiek exemplaar van BOTW te kopen, schat ik in. Alleen wordt dat eigenlijk wel een beetje te gek vind ik, voor een spel dat ik al eens aangeschaft heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kadoendra een oplossing voor de toekomst zou kunnen zijn om games fysiek te kopen. Jij hebt BOTW uitgespeeld, je dochter doet de cartridge in haar eigen Switch en kan het gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Tsja, daar zit dan niks anders op. Welkom in 2020 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kadoendra Volgens mij verder geen uitzonderlijke situatie. De discussie komt hier vaker voorbij. Het is alleen geen probleem. Maar meer denken het recht te hebben om met 1 game aankoop op meerdere Switch apparaten te gelijk te kunnen spelen.
Dit was met fysieke games ook nooit mogelijk. Met digitale games is dit ook niet mogelijk bij Xbox/Playstation/Steam.
Digitaal lijkt het wat beperkter, maar je zou in theorie de primaire en secundaire Switch kunnen afwisselen. Maar de licentie uitwisselen via cartridge werkt simpeler.

Volgens mij was het in dit opzicht vroeger niet beter :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
L23 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:18:
@kadoendra Volgens mij verder geen uitzonderlijke situatie. De discussie komt hier vaker voorbij. Het is alleen geen probleem. Maar meer denken het recht te hebben om met 1 game aankoop op meerdere Switch apparaten te gelijk te kunnen spelen.
Dit was met fysieke games ook nooit mogelijk. Met digitale games is dit ook niet mogelijk bij Xbox/Playstation/Steam.
Digitaal lijkt het wat beperkter, maar je zou in theorie de primaire en secundaire Switch kunnen afwisselen. Maar de licentie uitwisselen via cartridge werkt simpeler.

Volgens mij was het in dit opzicht vroeger niet beter :-p
Deels mee eens, maar ik vind het op de secundaire switch alleen onder je eigen account kunnen spelen toch wel gek. Op de primaire switch mag mijn vriendin wel mijn spel spelen, maar op de secundaire mag alleen ik het. Ze hadden daar toch ook prima een locking mechanisme kunnen bouwen?

Steam doet dat overigens ook. Als ik familie (zoals mijn broertje) in mijn groep heb, dan kan die gewoon spelen. Ook op zijn eigen pc. Ik moet 'm alleen machtigen. (Oftw net als primaire switch zelf 1x op zijn pc inloggen). Als hij een spel van mij speelt op zn eigen pc dan kan ik niet tegelijkertijd spelen op mn eigen pc. Doe ik dat wel, dan wordt het bij hem afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tekken4111 Ik zie niet hoe het “beter” kan. Steam doet het inderdaad iets anders, maar bij Steam moeten dan beide computers online zijn? In ieder geval werkt het bij de Xbox en Playstation hetzelfde als op de Switch. En wil je graag op het primaire account offline kunnen spelen dan is er volgens mij geen betere oplossing dan hoe het nu werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadoendra
L23 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:18:
@kadoendra Maar meer denken het recht te hebben om met 1 game aankoop op meerdere Switch apparaten te gelijk te kunnen spelen.
Dit was met fysieke games ook nooit mogelijk.
Ik wil niet het recht hebben om 1 spel tegelijk te spelen op 2 apparaten. Ik zou het prima vinden als mijn dochter op de 2e switch een melding krijgt dat ze geen BOTW kan spelen, omdat ik het al aan het doen ben op de 1e switch. Waar het om gaat is dat het dus sowieso niet kan, terwijl als ik het fysiek had gekocht het wel had gekund. Dat is gewoon raar en niet nodig. Ook niet vanuit piracy-oogpunt.

De eigen-spellen van Nintendo zijn digitaal net zo duur als fysiek. Het "nadeel" dat ik hem niet kan doorverkopen als ik hem uitgespeeld neem ik graag voor lief. Daar staat immers het gemak van geen cartridges te hoeven wisselen tegenover. Maar dit 2e extra nadeel krijg ik er nog eens bij. Dat vind ik niet chique. Ik vind dat ik dat recht toch wel zou moeten hebben. Ik koop NB al een extra switch (en extra Animal Crossing) vanwege de beperking van 1 eiland per console.

Slimme marketing, dat wel. Ik heb echter echt niet het idee dat ik overvraag of meer recht denk te hebben dan waar ik voor heb betaald, als ik meen hetzelfde te moeten kunnen op een 2e switch als op de eerste switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@tekken4111 aan de andere kant zou je op jouw manier te veel mensen jouw spellen zouden kunnen spelen. Nu is voor jou in je gezin het onhandig en onlogisch, maar voor een bedrijf wil je toch zoveel mogelijk beperken.
Wij hebben 2 Switches en mijn dochter (6j) speelt AC NH op mijn Switch mee.
Mocht ik ooit upgraden (lees: speciale editie welke ik gaaf vind), dan krijgt ze die van mij. Grote kans dat we dan nog een keer AC aanschaffen. Ongeacht of ze met een omweg mijn spel zou kunnen starten. Samen spelen kan met minder ook niet. Ook de reden dat we er 2 hebben.

Alhoewel mijn dochter dan wel de cart versie van mijn vrouw zou kunnen spelen.

Ik vind zelf niet gesyncte saves irritant. Anders had mijn dochter een lite gekregen en voor op tv op de mijn verder kunnen gaan.

Jouw account als hoofd op je dochters switch en op jouw switch secundair. Dan kan het wel.

Jij start toch wel je eigen account om te spelen op jouw switch.
Zal vast een nadeel aan zitten zoals altijd online moeten zijn. Geen idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 05-07-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kadoendra schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Ik wil niet het recht hebben om 1 spel tegelijk te spelen op 2 apparaten. Ik zou het prima vinden als mijn dochter op de 2e switch een melding krijgt dat ze geen BOTW kan spelen, omdat ik het al aan het doen ben op de 1e switch. Waar het om gaat is dat het dus sowieso niet kan, terwijl als ik het fysiek had gekocht het wel had gekund. Dat is gewoon raar en niet nodig. Ook niet vanuit piracy-oogpunt.
Nintendo had het ook zo kunnen implementeren dat je op de 2e switch een melding krijgt dat je geen BOTW kan spelen, omdat het al gespeeld word op de 1e switch. Om dit mogelijk te maken moeten beide Switch systemen altijd online zijn. Onderweg in de auto offline een game op je handheld is dan niet meer mogelijk. Werk maar eens een oplossing voor het “probleem” uit wat ook echt beter werkt dan hoe het nu functioneert.

Animal Crossing begin ik niet over. Het eiland delen is niet het grootste probleem. Laatst hier iemand haar eiland kwijt omdat de game simpel weg geen backup mogelijkheden heeft.

Prima dat je nog een Switch erbij koopt, maar geeft je wat games betreft niet meer rechten.

[ Voor 4% gewijzigd door L23 op 05-07-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadoendra
L23 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Prima dat je nog een Switch erbij koopt, maar geeft je wat games betreft niet meer rechten.
Mijn punt is juist dat ik kennelijk minder rechten heb dan wanneer ik het spel fysiek had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kadoendra heeft zijn voor en nadelen. Maar de keuze is er gewoon. Dus vind niet dat Nintendo je tegemoet moet komen omdat jij digitaal koopt. Ik koop zelf fysiek omdat het voor mij meer voordelen heeft. Die keuze heb jij ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
L23 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:28:
@kadoendra heeft zijn voor en nadelen. Maar de keuze is er gewoon. Dus vind niet dat Nintendo je tegemoet moet komen omdat jij digitaal koopt. Ik koop zelf fysiek omdat het voor mij meer voordelen heeft. Die keuze heb jij ook gewoon.
Bovendien, als je van plan bent games te delen op meerdere Switches, kijk dan ook wat de mogelijkheden zijn. In veel gevallen zijn fysieke games dan gewoon makkelijker. Zou natuurlijk prachtig zijn als je makkelijk(er) games kunt delen maar Nintendo (of welk ander bedrijf dan ook) zou gek zijn, dan zou ik ook lekker alles kopen samen met mijn broer of een stel vrienden.

Ik koop hier veel fysiek en soms het e.e.a. digitaal als het goedkoper is, puur zodat ik eventueel kan delen of doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Arunia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:59:
@tekken4111 aan de andere kant zou je op jouw manier te veel mensen jouw spellen zouden kunnen spelen. Nu is voor jou in je gezin het onhandig en onlogisch, maar voor een bedrijf wil je toch zoveel mogelijk beperken.
Nee want als nintendo gewoon net als bij mijn eigen account, al checked of het spel al is opgestart, en dus internet vereist, dan had het prima gekund.

Maargoed, het is niet anders :) ik koop iig een hoop fysiek dus dat scheelt veel problemen en nadenken over primair/secundair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
Mijn zoon heeft een Nintendo switch maar nu lijkt het dat de controller kuren heeft.
Dit euvel zie je vooral in het menu.
Wanneer je naar links of rechts wilt, dan gaat dat niet in één stap maar lijkt het of een contactje blijft hangen en schiet hij door.
Nu valt dat bij sommige spellen direct op. Maar bij sommige spellen lijkt er geen last te zijn.
Voordat we voor een nieuwe controller gaan kijken ben ik benieuwd of iemand hier ook last van heeft gehad en het misschien makkelijk opgelost kan worden.
Is het een kalibratieprobleem of misschien vuil dat verwijderd kan worden?
Tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadoendra
@Artwido dit is het zogeheten “drift” probleem. Google erop en je komt heel veel berichten tegen. Ik had het ook met al onze joy-cons. Met griffin contact cleaner was het probleem opgelost. Het schijnt geen definitieve oplossing te zijn, maar het is zo simpel dat het me geen probleem lijkt om dit eens in de zoveel tijd te doen.
Pagina: 1 ... 62 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic