Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:05
Blik1984 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:52:
Stomme vraag, is het mogelijk om al direct bij een nieuwe Switch drift in je joycon te hebben? Vandaag de Switch als cadeau gegeven aan mijn zoontjes, maar ik merk al direct dat er een flinke afwijking naar links inzit bij Mario Kart. Is niet de bedoeling lijkt mij, dat ik niet rechtuit kan rijden?
Ik denk dat dat te maken heeft met 'tilt steering'. Dat je gaat sturen als je de controller beweegt/scheef houdt. Vind ik overigens een super irritante 'feature' in die game.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Rossi46 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:04:
[...]

Ik denk dat dat te maken heeft met 'tilt steering'. Dat je gaat sturen als je de controller beweegt/scheef houdt. Vind ik overigens een super irritante 'feature' in die game.
Haha, meteen even de switch aangeslingerd om het te proberen en je hebt helemaal gelijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:17
Blik1984 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Haha, meteen even de switch aangeslingerd om het te proberen en je hebt helemaal gelijk :D
Kan je overigens ook uitzetten als je tijdens een race op pauze drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:36
Stomme vraag, is het mogelijk om al direct bij een nieuwe Switch drift in je joycon te hebben? Vandaag de Switch als cadeau gegeven aan mijn zoontjes, maar ik merk al direct dat er een flinke afwijking naar links inzit bij Mario Kart. Is niet de bedoeling lijkt mij, dat ik niet rechtuit kan rijden?
Herkenbaar! Duurde bij mij ook even voordat ik hem door had. ;)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was heel verbaasd toen ik in het begin merkte dat auto-steering in MK8 aanstond zonder dat ik het wist. Heel normale reactie dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
JackAvery schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Ik was heel verbaasd toen ik in het begin merkte dat auto-steering in MK8 aanstond zonder dat ik het wist. Heel normale reactie dus :P
Ja dat auto-steering stond bij mij ook een tijdje aan, vond het al raar dat MK zó casual geworden was dat je amper zelf hoefde te sturen. Totdat ik die setting vond dus ja....

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
JackAvery schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Het bleek dus dat, omdat ik schuin achter de TV zat, ik continue naar links overhelde met de controller, en dat ik daardoor een "afwijking" naar links waarnam.

Ook wel lekker dat je dat zo duidelijk in de opties tegenkomt... 8)7

Overigens denk ik dat het voor mijn zoontje van 5 een prima optie is om op die manier te sturen, en dat ik het weer uitzet als ik een keertje speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima die opties. Alleen irritant dat je bij multiplayer met vrienden elke keer weer die auto-steering moet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:18
Mijn joycon van mijn launch Switch vertoont drifting. Ding is dus meer dan 3 jaar oud, is er nog garantie? Normaal weet ik dat garantie maar 2 jaar is, maar dacht dat Nintendo een uitzondering had gemaakt voor de joycons. Ik kan er niets over terugvinden op de nintendo website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:12:
Mijn joycon van mijn launch Switch vertoont drifting. Ding is dus meer dan 3 jaar oud, is er nog garantie? Normaal weet ik dat garantie maar 2 jaar is, maar dacht dat Nintendo een uitzondering had gemaakt voor de joycons. Ik kan er niets over terugvinden op de nintendo website.
Voor de EU geldt dit: nieuws: Nintendo breidt garantie Joy-Con-controllers in Europa uit naar twee ...

Je kan het altijd eens lief vragen en hopen dat ze het gratis repareren. Er zijn verschillende Tweakers die hier succes mee hebben gehad, anderen weer niet. Als Nintendo niet coulant is kan je ook zelf aan de slag, meer info hier over je opties: JackAvery in "[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen"

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 15-06-2020 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
XCOM/tactische games en stealth fans opgelet:

Invisible Inc en zijn expansie hebben een shadowdrop gekregen op Switch! Te vinden op de eShop voor €19.99

Wat is Invisible Inc? Een turn-based tactische game door Klei Entertainment waarin je een team spionnen managet en missies uitvoert in een scifi wereld gedomineerd door corporatisme.

De eerste indrukken van de kwaliteit van de port zijn zeer positief. Iets minder recente topgame (2015) dus voor een mooi prijsje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Komt dus volgende week dinsdag uit. Heel raar, maar nog steeds geen gameplay, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:07

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

L23 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:52:
[Twitter]

Komt dus volgende week dinsdag uit. Heel raar, maar nog steeds geen gameplay, ben benieuwd.
Ik juich pas op het moment dat de download begint. De vorige keer werd het ook 1 dag van te voren nog afgeblazen :P
Maar het ontbreken van daadwerkelijke gameplay beelden is bizar inderdaad. Ik ga er vanuit dat het een straight up port is met N64 graphics, Dan kan het op dat gebied alleen maar meevallen. Maar ze hebben nergens aangegeven wat we qua gameplay en visuals kunnen verwachten geloof ik.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Spike_wolf Ik ga er ook gewoon vanuit dat ze het weer 1 dag van te voren afblazen :p
Ik vind N64 graphics opzicht geen probleem. Maar ik begrijp dat de N64 versie geen muziek heeft tijdens het podracen, dit hebben de Dreamcast en PC versie wel. Dus ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Ik speel zelf nog regelmatig de PC versie op mn Macbook, dus weet niet of ik hem wel voor de Switch ga halen. Maar het is een van mijn favoriete Star Wars games. En ik hoop dat Aspyr's volgende Star Wars port naar de Switch Knights of the Old Republic gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ook één van mij favo games van vroeger. Gekocht wordt hij zeker, het zou alleen wel fijn zijn om inderdaad iets te horen over wat we mogen verwachten.
Hopelijk hebben ze er van geleerd en hebben ze hem nu vandaag (ofzo) klaar en is die extra week voor promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier Burnout Paradise besteld, komt vrijdag uit.

Verklaar mezelf wel een beetje voor gek dat ik er de volle mep voor betaal, maar dat spel heb ik zo ontzettend veel gespeeld vroeger dat ik het er graag voor over heb. IMO de beste arcade racer ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
L23 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:04:
@Spike_wolf Ik ga er ook gewoon vanuit dat ze het weer 1 dag van te voren afblazen :p
Ik vind N64 graphics opzicht geen probleem. Maar ik begrijp dat de N64 versie geen muziek heeft tijdens het podracen, dit hebben de Dreamcast en PC versie wel. Dus ben benieuwd wat we kunnen verwachten.
Ik speel zelf nog regelmatig de PC versie op mn Macbook, dus weet niet of ik hem wel voor de Switch ga halen. Maar het is een van mijn favoriete Star Wars games. En ik hoop dat Aspyr's volgende Star Wars port naar de Switch Knights of the Old Republic gaat worden.
Ik zou stiekem graag een port/remaster van Republic Commando zien, zal er niet in zitten maar staat hoog op mijn lijst van favoriete Star Wars games. De MP vond ik toentertijd ook vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 20 jaar wachten werd New Pokémon Snap net aangekondigd :o Japanse trailer:

Nog geen release datum, maar het klinkt als een mogelijke 2020 titel ('coming soon')

@Thomas , hier nog een Republic Commando fan. Zie deze wel niet terugkeren. maar zeg nooit nooit.

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 18-06-2020 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Republic Commando is via backwards compatabilitiy te spelen op de Xbox One en wordt nog steeds verkocht. Dus lijkt me zeker niet onmogelijk voor de Nintendo Switch. Het is alleen de vraag of (en wanneer) Aspyr deze game gaat porten. Maar voorlopig verwacht ik nog wel een aantal games van Aspyr. Het porten van oude Star Wars games lijkt aardig lucratief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:03
Thomas schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:38:
Hier Burnout Paradise besteld, komt vrijdag uit.

Verklaar mezelf wel een beetje voor gek dat ik er de volle mep voor betaal, maar dat spel heb ik zo ontzettend veel gespeeld vroeger dat ik het er graag voor over heb. IMO de beste arcade racer ooit.
tering 50euro, als die 20euro was had ik ook niet nagedacht, maar 50 vind ik toch echt wel teveel voor zo'n remaster versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
Sj0eRdJuH schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:52:
[...]

tering 50euro, als die 20euro was had ik ook niet nagedacht, maar 50 vind ik toch echt wel teveel voor zo'n remaster versie
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had het spel 10 jaar geleden voor 5 euro op PC gekocht, en later voor 5 euro een upgrade gekocht naar de remastered versie via Origin (korting als je de orgineel had)

30 euro heb ik er nog voor over fysiek, 50 is te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:17:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik had het spel 10 jaar geleden voor 5 euro op PC gekocht, en later voor 5 euro een upgrade gekocht naar de remastered versie via Origin (korting als je de orgineel had)

30 euro heb ik er nog voor over fysiek, 50 is te veel van het goede.
Hier wel wat minder betaald i.c.m. een voucher bij Game Mania. 50 is inderdaad heel veel, en ik zou ook zeggen koop het vooral niet als je dat niet wil. Ik weet al dat ik er waarschijnlijk veel lol aan ga beleven dus ik heb het er wel een keertje voor over. 30 euro was een redelijke prijs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerucht: het lijkt erop dat EA een Switch port zal aankondigen van Apex Legends tijdens hun EA Play stream vannacht. Bronnen zijn VentureBeat en insider Direct-Feed Games (twitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Vind het een leuk spel op pc (al speel ik het heel weinig), dus ik ben voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09 09:09
Weet iemand wanneer Nintendo eindelijk weer eens met wat grote aankondigingen gaat komen? Snap helemaal dat vanwege Corona en het overlijden van Floyd respectievelijk de E3 en video aankondigingen zijn opgeschort. Maar nu weer veel game aankondigingen zijn gedaan hoop ik dat Nintendo ook iets van zich laat horen. Al voor corona leek concreet game nieuws van nintendo opgedroogd en het lijkt alleen maar erger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exo81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:31:
Weet iemand wanneer Nintendo eindelijk weer eens met wat grote aankondigingen gaat komen? Snap helemaal dat vanwege Corona en het overlijden van Floyd respectievelijk de E3 en video aankondigingen zijn opgeschort. Maar nu weer veel game aankondigingen zijn gedaan hoop ik dat Nintendo ook iets van zich laat horen. Al voor corona leek concreet game nieuws van nintendo opgedroogd en het lijkt alleen maar erger te worden.
We hebben natuurlijk geen glazen bol, maar... verwacht maar dat Nintendo de komende maanden nog kort op de bal gaat spelen. Gisteren is Pokémon Snap plots aangekondigd, volgende week heeft The Pokémon Company nog een grote onthulling, en normaal wordt deze maand nog het volgende karakter van de tweede expansion pass in Smash aangekondigd. Verder zijn er een hoop geruchten zoals de 3D Mario ports. We zouden kunnen gaan gokken wanneer er terug een 'echte' direct komt, maar dat zou gewoon gokken zijn.

Dit had VentureBeat vorige maand over jouw vraag te zeggen (link):
Earlier this month, I reported Nintendo isn’t planning a Direct for June. As an update to that, I’ll add that Nintendo isn’t planning a Direct at all for now. It’s telling development partners not to wait for a Direct even if they have a big announcement.

As for first-party games, expect Nintendo to repeat its Paper Mario: The Origami King strategy. Surprise trailer drops out of nowhere can still build a lot of excitement. The company also doesn’t have to worry about meeting expectations if you don’t know something is coming.

And what’s coming is Pikmin 3 Deluxe, 3D Mario remasters, and Super Mario 3D World Deluxe. It could have some surprises beyond that, but it may wait for those until it can start doing Directs again.
Ondertussen komen nog steeds elke dag veel games uit, en als je wat door de recente posts in het topic gaat zie je ook een hoop recente third-party aankondigingen - en die zullen ook blijven komen. Genoeg te spelen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:06
Maar we willen natuurlijk ook meer info over de nieuwe Zelda 8)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:01
Metroid Trilogy , Metroid 4 die wil zien. 😆
Een remastered van de golden sun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
MiAnVaSa schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:59:
Metroid Trilogy , Metroid 4 die wil zien. 😆
Een remastered van de golden sun
Golden sun :9~ :9~ :9~
Dat spel was geweldig!!!
Een remaster zou super zijn.
Metroid wil ik ook wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij Nintendo een port van XCX aankondigt ben ik voorlopig niet geinteresseerd in aankondigingen. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apex Legends voor Switch is confirmed, inclusief crossplay (zie ook het artikel op de frontpage). EA heeft verder beloofd dat er in de komende 12 maanden 7 van hun games naar Switch komen - dat is met Apex en Burnout Legends inbegrepen.

@Gynnad , natuurlijk wil ik Zelda nieuws :D Het is ook heel onwaarschijnlijk dat Nintendo niks gepland heeft voor het komende half jaar, maar dat nieuws komt wanneer het komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
JackAvery schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:38:
Apex Legends voor Switch is confirmed, inclusief crossplay (zie ook het artikel op de frontpage). EA heeft verder beloofd dat er in de komende 12 maanden 7 van hun games naar Switch komen - dat is met Apex en Burnout Legends inbegrepen.

@Gynnad , natuurlijk wil ik Zelda nieuws :D Het is ook heel onwaarschijnlijk dat Nintendo niks gepland heeft voor het komende half jaar, maar dat nieuws komt wanneer het komt...
Hoop wel dat de performance van Apex Legends wat beter is als die van Fortnite op de Switch. Is een stuk minder vloeiend als wanneer je het op de PS4 speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
JackAvery schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:38:
In het begin wou EA niets met de Switch te maken hebben, behalve de contractuele verplichtingen ( Fifa 19/20 anyone?). Nu ze zien dat Nintendo toch wel een grote markt is willen ze de boot niet missen.

Ik kan dat alleen maar toejuichen, want ik zie wel dat EA echt dat negatieve imago weg probeert te krijgen door geen micro-transacties in hun games toe te voegen. Maar we moeten inderdaad wel altijd alert zijn en niet geloven op hun blauwe ogen. Desalniettemin zijn het wel mooie tijden die we zullen meemaken op de Switch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simyager schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:14:
[...]

In het begin wou EA niets met de Switch te maken hebben, behalve de contractuele verplichtingen ( Fifa 19/20 anyone?). Nu ze zien dat Nintendo toch wel een grote markt is willen ze de boot niet missen.

Ik kan dat alleen maar toejuichen, want ik zie wel dat EA echt dat negatieve imago weg probeert te krijgen door geen micro-transacties in hun games toe te voegen. Maar we moeten inderdaad wel altijd alert zijn en niet geloven op hun blauwe ogen. Desalniettemin zijn het wel mooie tijden die we zullen meemaken op de Switch :) .
Ik ben ook een beetje sceptisch. De meest recente geruchten beweren bijvoorbeeld dat er een Need For Speed: Hot Pursuit remaster aankomt, maar dat EA Switch voorlopig overslaat (bron). We zullen wel zien welke games het worden, maar alles wat op Frostbite draait kunnen we voorlopig nog steeds uitsluiten.

Eén van die games wordt alvast Lost in Random dat gisteren werd aangekonigd door de developers van Flippin' Death als een EA Original:

En verder is er nog Fifa 21 Legacy edition...

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 19-06-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
@MiAnVaSa @RobbertDs1 Wist niet dat mensen hier Golden Sun kende... Mijn goed, daar zijn wat uurtjes in verslonden zeg:D wat zijn die games steengoed! toegeven dat me het 3e deel iet wat tegen viel...

Altijd al gehoopt dat Nintendo hier nog wat mee gaat doen zonder veel aanpassingen aan combat system etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:01
mfneed schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:51:
@MiAnVaSa @RobbertDs1 Wist niet dat mensen hier Golden Sun kende... Mijn goed, daar zijn wat uurtjes in verslonden zeg:D wat zijn die games steengoed! toegeven dat me het 3e deel iet wat tegen viel...

Altijd al gehoopt dat Nintendo hier nog wat mee gaat doen zonder veel aanpassingen aan combat system etc.
Sword of mana gespeeld?
Lucifia reeks mag ook terug komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
MiAnVaSa schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Sword of mana gespeeld?
Lucifia reeks mag ook terug komen
Nope helaas, heb ook het idee dat weinig kan tippen aan mijn Golden Sun herinneringen :D Heel af en toe slinger ik de GBA nog wel eens aan met deeltje 1 of 2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oe, een Nintendo aankondiging... :+
https://twitter.com/Ninte...tatus/1273978925949935619

Andere tweet met een handigere tijdzone:

[ Voor 37% gewijzigd door RayNbow op 19-06-2020 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

RayNbow schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:20:
Oe, een Nintendo aankondiging... :+
https://twitter.com/Ninte...tatus/1273978925949935619

Andere tweet met een handigere tijdzone:
[Twitter]
Gaaaaap :Z ... Hoe durven ze dat elke keer weer te doen, 35min. aan elkaar praten voor de onthulling van een Smash character. -O-

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Gaaaaap :Z ... Hoe durven ze dat elke keer weer te doen, 35min. aan elkaar praten voor de onthulling van een Smash character. -O-
Omdat de mensen die het nu nog spelen best heel erg fanatiek zijn.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:53:
[...]

Je hoeft het niet te kijken? ;)

Als ze maandag Min Min aankondigen, dan zal het me niet verbazen als Sakurai eerst begint met een 20 minuten durende geschiedenisles over ramen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft het inderdaad niet te kijken :p Ik ga het zelf ook niet kijken. Maar kan me voorstellen dat mensen ongeduldig worden. Qua third party games veel toffe aankondigingen de laatste tijd. Maar qua first party aankondigingen valt het tegen als je helemaal niks hebt met Animal Crossing, Pokemon en Smash Bros. Maar verwacht binnenkort wel iets tof. Nintendo is nog lang niet klaar dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 12:56

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Touchdomex schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:56:
[...]

Omdat de mensen die het nu nog spelen best heel erg fanatiek zijn.
Dat geloof ik best, maar 35min staat totaal niet in verhouding met de max. 10 minuten die andere volledige spellen krijgen. Daar draait het me om.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aryawn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04-2024
mfneed schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Nope helaas, heb ook het idee dat weinig kan tippen aan mijn Golden Sun herinneringen :D Heel af en toe slinger ik de GBA nog wel eens aan met deeltje 1 of 2!
Misschien is Dragon Quest 11 iets voor jou? Top-RPG waar ik me ruim 140 uur mee heb vermaakt.
Er is een best uitgebreide demo in de e-shop (duurt ongeveer 8-12 uur, afhankelijk van hoe snel je er doorheen gaat) die je kan proberen om een goede indruk te krijgen van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Ik heb ooit Super Mario Oddessey via de Japanse Amazon gekocht. Daarvoor heb ik een Japanse Nintendo account voor aangemaakt. Toch zou ik liever de hardcopy versie willen hebben. Stel ik kan deze ruilen.

Kan ik een account gewoon omzetten naar een ander e-mailadres? Komt de andere daar niet mee in de problemen ofzo?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:21
Gynnad schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 06:15:
Maar we willen natuurlijk ook meer info over de nieuwe Zelda 8)
Ik zit al een jaar te wachten op meer info over BOTW! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Ik ben wel zeer onder de indruk van Burnout Paradise. Uitstekende port. Jammer dat het een remaster is en geen remake, maar goed. Exact wat je van een port zou willen, super stabiele 60fps en ziet er verder goed uit. Reviews zeuren over dynamic reso maar zelfs in handheld is het eigenlijk altijd scherp.

Of het 50 euro waard is is een ander verhaal, maar zodra hij in prijs daalt is het natuurlijk een aanrader!

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 20-06-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Ik zit al een jaar te wachten op meer info over BOTW! :+
Pfft... wat is nou een jaar? Er zijn andere Switch titels waar we al langer niets van gehoord hebben. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Potver alweer zijn de SNES controllers niet leverbaar, of zijn ze nooit leverbaar geweest...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cobb schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:28:
Potver alweer zijn de SNES controllers niet leverbaar, of zijn ze nooit leverbaar geweest...
In maart waren ze op voorraad:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Dat geloof ik best, maar 35min staat totaal niet in verhouding met de max. 10 minuten die andere volledige spellen krijgen. Daar draait het me om.
Maakt dat nou echt uit gezien die video geen 'tijd afneemt' van andere games? :) Die video's zijn lang omdat Sakurai gepassioneerd is door zijn werk en wilt tonen wat de gedachtengang is achter de designs (historische context maar ook game-mechanisch) van die personages.

Smash krijgt buitenproportioneel veel aandacht, maar het verkoopsucces van de titels staat daar ook naar. Als het je stoort/niet interesseert, gewoon niet naar kijken ^^
Aryawn schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Misschien is Dragon Quest 11 iets voor jou? Top-RPG waar ik me ruim 140 uur mee heb vermaakt.
Er is een best uitgebreide demo in de e-shop (duurt ongeveer 8-12 uur, afhankelijk van hoe snel je er doorheen gaat) die je kan proberen om een goede indruk te krijgen van de game.
Ik ben zelf nu een 40tal uur aan het spelen en het is een pak beter dan ik had verwacht. Heeft eventjes geduurd om me over een aantal archaïsche trekjes van het spel te zetten, maar echt een top JRPG als je iets klassieks wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:21
RayNbow schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Pfft... wat is nou een jaar? Er zijn andere Switch titels waar we al langer niets van gehoord hebben. :p
Eigenlijk wel stuk langer, al sinds dat ik BOTW heb uitgespeeld. Ik dacht alleen dat er nooit een vervolg zou komen. Totdat vorig jaar Nintendo het vervolg heeft aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:28:
Ze zijn tweemaal leverbaar geweest. Vlak na de release en begin maart. In beide gevallen waren ze binnen een paar dagen uitverkocht. (Ik heb ze gelukkig in maart aan kunnen schaffen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Maakt dat nou echt uit gezien die video geen 'tijd afneemt' van andere games? :)
Maar dit is niet waar. Elke seconde die Sakurai aan Smash besteedt is een seconde niet besteed aan een Kid Icarus: Uprising sequel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RayNbow schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Maar dit is niet waar. Elke seconde die Sakurai aan Smash besteedt is een seconde niet besteed aan een Kid Icarus: Uprising sequel. :+
Mobile only pay 2 win game gaat het worden :+ Ze hebben er al een team op gezet :+

[ Voor 6% gewijzigd door Touchdomex op 21-06-2020 14:35 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zag ik laatst dat Bastion in de aanbieding was voor 2,50 wil ik de game kopen is net die aanbieding afgelopen en kost hij weer 12,50 |:(

Weeet iemand nog een leuke andere actionrpg of dungeon crawler?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Laatst online: 15-09 10:31
Chaoss schreef op zondag 21 juni 2020 @ 23:45:
Zag ik laatst dat Bastion in de aanbieding was voor 2,50 wil ik de game kopen is net die aanbieding afgelopen en kost hij weer 12,50 |:(

Weeet iemand nog een leuke andere actionrpg of dungeon crawler?
Torchlight II is een leuke dungeon crawler maar die is nu ok 20,- verwacht dat deze ook regelmatig goedkoper te krijgen zal zijn.

Hier een Joy-Con vraagje. Ik zie dat deze zo alles eigenlijk slecht leverbaar is.
Weet iemand wat de 'reguliere' prijs is voor deze joycons?
Ik zie dat ik dan ook nog 25 euro mag betalen voor een stuk plastic om er een controller van te kunnen maken |:(
Ik vind 100 euro toch wel erg veel voor een Joy-Con setje mijn inziens.

Overigens is Mario Party vrij goedkoop te krijgen bij amazon.de namelijk: €37,01 mits deze kortingscode bij je wekt "GESCHENK5E".
Leuke deal maar de prijs van de Joy-cons maken het wat minder leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Exo81 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:31:
Weet iemand wanneer Nintendo eindelijk weer eens met wat grote aankondigingen gaat komen?
Ik verwacht een grote aankondiging in Pokemon presentatie deze week. Althans daar werd naar gehint in de presentatie van vorige week.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deze week weer een aantal streams met mogelijk first/third-party nieuws:
  • Smash ARMS presentatie: vandaag om 1600 (Youtube)
  • Morgen de New Game Expo+, een livestream van 14 publishers met nieuwe games (o.a. ArkSystemWorks, Atlus, Sega, NIS, Koei Tecmo..). 17:00 op Twitch te bekijken
  • 24/06 inderdaad nog een Pokémon presentatie - al weten we niet of deze Switch gerelateerd is
  • 27+28 juni Bitsummit
Verder releasen deze week onder andere Ninjala, Pokémon Café Mix, de Spongebob remaster, Brigandine The Legend of Runersia,Urban Trial Tricky en de Duke Nukem 3D 20th Anniversary port.

----

@Zspirit - de 'normale' winkelprijs voor een set joycons is €79. Dat "stuk plastic" heb je trouwens helemaal niet nodig - zelf gebruik ik liever de joycons los :)

@Chaoss - Diablo 3, Victor Vran, Minecraft Dungeons, Titan Quest... Hangt er ook wat van af waar je exact naar op zoek bent.
Bastion staat trouwens regelmatig in de aanbieding, die prijs komt zeker nog terug.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 23-06-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:24
Yes, Duke Nukem! Is ook in de aanbieding in de eshop, voor €5 een nobrainer. Maar het is dan ook de eerste shooter die ik echt kapot heb gespeeld vroeger

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00
Zspirit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Torchlight II is een leuke dungeon crawler maar die is nu ok 20,- verwacht dat deze ook regelmatig goedkoper te krijgen zal zijn.

Hier een Joy-Con vraagje. Ik zie dat deze zo alles eigenlijk slecht leverbaar is.
Ik zie dat ik dan ook nog 25 euro mag betalen voor een stuk plastic om er een controller van te kunnen maken |:(

Overigens is Mario Party vrij goedkoop te krijgen bij amazon.de namelijk: €37,01 mits deze kortingscode bij je wekt "GESCHENK5E".
De retail prijs voor een set joy-cons is 90 euro maar de laatste tijd worden ze meestal verkocht voor 80. Als je geluk hebt zijn ze on sale te vinden voor 65-75.

Persoonlijk zou ik zeggen dat de charging grip niet nodig is omdat het net zo lekker speelt met twee losse controllers in de hand. Zeker aangezien je bij games als Mario Party 1 losse joy-con gebruikt in plaats van de set als controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Lecros schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:40:
[...]

De retail prijs voor een set joy-cons is 90 euro maar de laatste tijd worden ze meestal verkocht voor 80. Als je geluk hebt zijn ze on sale te vinden voor 65-75.

Persoonlijk zou ik zeggen dat de charging grip niet nodig is omdat het net zo lekker speelt met twee losse controllers in de hand. Zeker aangezien je bij games als Mario Party 1 losse joy-con gebruikt in plaats van de set als controller.
Yes daar ben ik het wel mee eens maar dan moet je ze opladen aan de switch en dat kan onhandig zijn, daarnaast wil de setjes ook kunnen gebruiken als controller voor smash.
Maar dan voor je antwoord dan wacht ik tot ze rond de 70,- zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zspirit Opladen aan de Switch heb ik geen problemen mee. Ik wissel mijn twee setjes joy-cons regelmatig af en daarnaast houden ze vrij lang hun lading, dus plotseling met lege joy-cons zitten komt niet voor.
En waarom geen Pro Controller inplaats van een setje joy-cons met charing grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
L23 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:39:
@Zspirit Opladen aan de Switch heb ik geen problemen mee. Ik wissel mijn twee setjes joy-cons regelmatig af en daarnaast houden ze vrij lang hun lading, dus plotseling met lege joy-cons zitten komt niet voor.
En waarom geen Pro Controller inplaats van een setje joy-cons met charing grip?
Ah dan ga ik dat eerst proberen, de Joy-cons roteren.
Nou ik wilde eigenlijk gewoon 3 pro controllers halen maar blijkbaar zijn Joy-Cons nodig voor Mario Party, dus dan maar een extra setje. Dit setje wil ik dan wel ook als controller kunnen gebruiken omdat ik anders ook nog 3 pro controllers moet aanschaffen ipv 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Zspirit ik 'roteer' mijn twee paar joysticks al drie jaar en ik zit zelden in een situatie dat ik batterij te kort kom. Als je weet dat je later die dag een game zoals Mario Party gaat spelen, kan je altijd voor de zekerheid het minst opgeladen paar op je Switch aansluiten.

Wat die grip betreft - als je niet geeft om het "charging" gedeelte, is het eigenlijk gewoon een plastic mal waar je je joycons aan vasthaakt. Dit kan je ook gewoon 3D printen of een goedkopere third-party versie van kopen. Persoonlijk vind ik die grip heel onergonomisch en weiger ik m zelf te gebruiken. Mijn oplossing is dan een pro controller voor single player of de joycons los in de handen gebruiken, maar er zijn een hoop andere controller alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb zelf de joycons die niet aangesloten zijn op zo'n Charge Stand zitten. Werkt prima.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

-ET-

Phone Home

gkoers schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:42:
Yes, Duke Nukem! Is ook in de aanbieding in de eshop, voor €5 een nobrainer. Maar het is dan ook de eerste shooter die ik echt kapot heb gespeeld vroeger
en bedankt... weer een game voor de backlog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_1976
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03:19
Laatste tijd wat leuke local multiplayer games gekocht in de aanbieding

Conduct Together van 20 voor 1 euro op dit moment , leuke aanrader.
Astrobears (nu weer 7 euro helaas ,maar was even 1 euro onlangs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Nintendo heeft net een paar leuke nieuwe fighters aangekondigd voor Smash Bros Ultimate. :)

- Min Min uit Arms
- Callie en Marie (Splatoon)
- Vault Boy (Fall Out)

YouTube: Super Smash Bros. Ultimate – Mr. Sakurai Presents a Fighter from ARMS

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 22-06-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:41:
Nintendo heeft net een paar leuke nieuwe fighters aangekondigd voor Smash Bros Ultimate. :)

- Min Min uit Arms
- Callie en Marie (Splatoon)
- Vault Boy (Fall Out)

YouTube: Super Smash Bros. Ultimate – Mr. Sakurai Presents a Fighter from ARMS
Die laatste twee zijn kostuums. ;) Maar goed, als je die als fighters telt, dan mist je lijstje de volgende fighter:
[Video: EbH6v8uUcAAtNi1]
:p

Art van het ARMS account:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbH793bU4Ao-pXW?format=jpg&name=medium

[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 22-06-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:17
Zspirit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Linkje

66euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Thanks, had m al gezien inderdaad.
Ik ga het eerst proberen zonder de oplaad unit.

Zijn er Tweakers die hun Switch met dock horizontaal hebben liggen?
Hij past niet rechtop in mijn TV meubel, ik heb het de afgelopen dagen gecheckt en hij lijkt niet echt warm te worden. Animal Crossing is wellicht ook niet echt een zware fps qua requirements.
Heb wat gegoogeld maar op Reddit lees ik wel veel kritiek hierop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Zspirit schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Thanks, had m al gezien inderdaad.
Ik ga het eerst proberen zonder de oplaad unit.

Zijn er Tweakers die hun Switch met dock horizontaal hebben liggen?
Hij past niet rechtop in mijn TV meubel, ik heb het de afgelopen dagen gecheckt en hij lijkt niet echt warm te worden. Animal Crossing is wellicht ook niet echt een zware fps qua requirements.
Heb wat gegoogeld maar op Reddit lees ik wel veel kritiek hierop.
Ik weet niet wat ze op Reddit zeggen, maar ik zie niet in waarom dat negatief zou zijn qua koeling. De Switch wordt actief gekoeld en zolang je maar voorkomt dat de warme lucht weer wordt gebruikt om te koelen (door een afgesloten kastje te gebruiken) en voorkomt dat de invoer of uitvoer van lucht wordt afgesloten dan zal dat niks uit moeten maken.

Maar ik zou me wel zorgen maken over wat anders: de connector. De switch gebruikt zn eigen gewicht om de connector vast te houden in de dock, er zit dus geen mechanisme in wat het vastklemt zoals normale type-c aansluitingen. Slecht contact kan echt schadelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:49:
[...]

Die laatste twee zijn kostuums. ;) Maar goed, als je die als fighters telt, dan mist je lijstje de volgende fighter:
[Gfycat: EbH6v8uUcAAtNi1]
:p
AH ok. Heb er even vluchtig naar gekeken. Was eigenlijk aan het werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
BlackMage schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:34:
[...]

Ik weet niet wat ze op Reddit zeggen, maar ik zie niet in waarom dat negatief zou zijn qua koeling. De Switch wordt actief gekoeld en zolang je maar voorkomt dat de warme lucht weer wordt gebruikt om te koelen (door een afgesloten kastje te gebruiken) en voorkomt dat de invoer of uitvoer van lucht wordt afgesloten dan zal dat niks uit moeten maken.

Maar ik zou me wel zorgen maken over wat anders: de connector. De switch gebruikt zn eigen gewicht om de connector vast te houden in de dock, er zit dus geen mechanisme in wat het vastklemt zoals normale type-c aansluitingen. Slecht contact kan echt schadelijk zijn.
Ja het is gewoon niet helemaal hoe het hoort.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen als console dus ik haal hem zelden uit de dock, dan ben ik voorzichtig.
Dit lijkt niets te buigen of te forceren.
Dank voor je advies, ga er over denken toch een ander plek te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie het in de eshop staan voor €13,72. Ik wacht nog even de eerste ervaringen en reviews af. Eerste ervaringen die ik lees zeggen dat het soepel loopt en de controls goed werken.

Star Wars: Episode I Racer Cheats (Nintendo Switch)

[ Voor 70% gewijzigd door L23 op 23-06-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
L23 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:05:
[YouTube: Star Wars Episode 1: Racer - Launch Trailer - Nintendo Switch]

Ik zie het in de eshop staan voor €13,72. Ik wacht nog even de eerste ervaringen en reviews af. Eerste ervaringen die ik lees zeggen dat het soepel loopt en de controls goed werken.

Star Wars: Episode I Racer Cheats (Nintendo Switch)
Is dit een grap? Wat een slechte graphics. Ik had EA al niet hoog zitten maar dit? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kaasje123 Is dit een grap of had je onrealistische verwachtingen? Dit is gewoon een port van een game uit 1999. Meer was er niet te verwachten. Aspyr media brengt oude Star Wars games naar de Switch, is een porting studio. Van een nieuwe game was geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kaasje123 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Is dit een grap? Wat een slechte graphics. Ik had EA al niet hoog zitten maar dit? :X
Het is een remaster van een 20 jaar oud spel voor (oa) de N64 :P

En daar is de prijs ook naar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
L23 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:11:
@Kaasje123 Is dit een grap of had je onrealistische verwachtingen? Dit is gewoon een port van een game uit 1999. Meer was er niet te verwachten. Aspyr media brengt oude Star Wars games naar de Switch, is een porting studio. Van een nieuwe game was geen sprake.
Ja maar dan nog 13+ euro ervoor vragen? Sorry hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Kaasje123 Je hoeft het gelukkig niet te kopen. Verder nog wat te zeuren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf heeft net even snel tussendoor een paar rondjes geracet en zich als vanouds kostelijk vermaakt :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spike_wolf Bevalt goed dus? :D Waar heb je de game eerder op gespeeld? Ik ben toetsenbord gewend, speelt het fijn met de controllers?

Het valt me op dat de UI tijdens het racen bij de PS4 versie vernieuwd is. Bij de Switch versie is het als vanouds. Maakt opzicht niet veel uit, maar de snelheidsmeter etc ziet er op de PS4 wat strakker uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@L23 Ik heb heb zowel op N64 als PC gespeeld, merendeel op PC. Maar de besturing op Switch (handheld) is vrij intuïtief :)

[Edit]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjAwe7bwnjYfioal1rJg7LdB8zQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0uWDP44OPnjYv5QPn70vY5vt.jpg?f=user_large
Dit schijfje heeft heel wat omwentelingen gemaakt :)

[ Voor 53% gewijzigd door Spike_wolf op 23-06-2020 19:34 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ga ik het zometeen ook maar aanschaffen! Hopelijk volgt KotOR snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

KotOR heb ik al een tijd op m'n iPad staan, maar dat speelt niet heel fijn, daar heb ik niet meer dan een half uur in zitten denk ik. Ik zou hem ook graag naar Switch zien komen, grote kans dat ik hem dan wel weer helemaal doorloop :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spike_wolf KotOR draait goed op iOS, zelfs controller support. Maar het probleem is dat mijn iPad mini (2012) het niet meer soepel kan draaien en mijn iPhone SE schermpje is te klein. Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is tot deze ook uitgebracht word op de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

L23 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:39:
@Spike_wolf KotOR draait goed op iOS, zelfs controller support. Maar het probleem is dat mijn iPad mini (2012) het niet meer soepel kan draaien en mijn iPhone SE schermpje is te klein. Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is tot deze ook uitgebracht word op de Switch.
Hmm, controller support heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan, al speelt dat ook niet tof, dan moet die iPad weer ergens rechtop staan. Dan liever op de switch dat het gewoon één geheel is :)
Al kan ik hem misschien naar de Apple TV streamen en dan met een controller spelen. Dat ga ik eens checken :P

Maar met de Jedi Knight Spellen en nu Racer verwacht ik KotOR 1 en 2 eigenlijk ook wel vrij vlot inderdaad :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spike_wolf Speelt inderdaad prima met de controller. enige kritiek puntje is dat de nose up en nose down met de joystick bestuurt waar je ook mee naar links en rechts stuurt. Daardoor kan je een stuk minder snel boost activeren, want nose down en sturen te gelijk is lastig met een joystick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuw Tetris 99 evenement, 3-6 juli:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een hoop aankondigingen en nieuwe footage gisteren en eergisteren. Maandag toonde men onder andere Foregone (25 min gameplay), Spinch, Sea of Stars, Panzer Paladin en The Night is Grey tijdens de Summer Game Fest developer showcase.

Sea of Stars is een actie-RPG en tegelijkertijd een prequel voor The Messenger. Hoewel het pas in 2022 releast, vond ik het toch waard om deze trailer te delen:

Gisteren focuste de New Game Plus Expo dan weer op Japanse publishers. Behalve Ys IX en Castlevania: Curse of the Moon 2 viel mij ook de Samurai Showdown Collection op (met geïntegreerde rollback netcode). Voor de fans van JRPG's toonde men Trails of Cold Steel IV (2021) en Fallen Legion: Revenants (2021). Het was ook de eerste keer dat ik de port van dungeon crawler Shiren the Wanderer V zag. Verder waren er een aantal visual novels en otome games, een nieuwe Neptunia, een nieuwe Fairy Tail trailer...

Los van deze streams werd trouwens ook een Earth Defense Force spinoff aangekondigd. EDF: World Brothers releast in 2020 en is een voxel-based EDF game. Ik vond niet meteen een trailer, maar de Japanse website kan je hier bekijken en een Engelstalig overzicht vind je op Gematsu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28
MiAnVaSa schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:08:
Ik wacht om heel vele features en games:
  • achievements
  • gamepass systeem
  • meer retro console , denk hierbij aan de N64, GameCube, Wii en Wii U
  • Metroid trilogie
  • Enzo
Denk dat ik enkel zou van kunnen dromen.
cheevo's: denk dat dit nog best lastig is (kijk ook naar de epci store waar ze het nog steeds niet hebben)
ik zou het zelf ook heel tof vinden, ik denk dat ik echt meer switch zou spelen als ze er waren!
gamepass: zou cool zijn, maar als het al komt, dan zal het niet zo zijn dat net als bij ms de first party games er gelijk in komen.....dat is natuurlijk een giga cashcow voor nintendo.
meer retro: wederom i like you thinking! ook dol op retro, maar n64 is lastig vanwege rechten voor veel games, en cube wsl te veel werk? Daarom vermoeddelijk in the near future meer nes en snes spul, en dan verwacht ik eerder weer meer sega spul (en misschien pc engine etc zoals bij de wii vc) dan cube......maar als je kijkt, sega verkoopt zijn games liever zelfs (sega ages en compilaties) en dit geld ook voor de neo geo games, dus denk dat we pech hebben!
metroid die lijkt me nog wel redelijk waarschijnlijk, helemaal omdat ze als ze de wii versie wat pimpen al een aardig eind op weg zijn!

offtopic:
weet niet hoe 'accuraat' je retro wil spelen en of het voornamelijk thuis of onderweg is, maar als je kan leven met software emulatie dan heb je voor een paar tientjes... ok lees 55-65 euro denk ik... een china handheld die alles onder de ps1 goed kan emuleren en soms zelfs ook nog wat ps1/satrun en n64 op redelijk tot goed niveau.
Maar dan moet je onderweg wel 2 devices mee (of je kan afwisselen)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou met achievements juist een stuk minder op de Switch spelen. Ik vond het op de Xbox 360 in het begin erg tof. Maar het hangt heel erg van de game af of dit wat toevoegt. Je kan op mooie wijze zien hoever je een game hebt uitgespeeld, maar het kunnen ook hele vervelende achievements zijn die ronduit irritant zijn om te behalen. Ik heb liever dat het optioneel is en zo werkt het op de Switch ook al. Super Mario Odyssey heeft erg goede in-game achievements. Hollow Knight ook. Bij Super Mario Maker 2 vond ik de achievements in de vorm van kledingstukken ronduit slecht, zaten heel veel achievements bij die maar door een select aantal gamers behaald kon worden. Maar prima geregeld zo. Lekker per game bepalen of achievements iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik hecht zelf geen waarde aan achievements, maar ik zie niet in hoe het toevoegen ervan in het OS (ipv per game) iets afneemt van iemand. Vrijwel elke interactie die je ermee kan hebben is vrijwillig en die popups zullen ongetwijfeld uit te zetten zijn.

Maar het geeft de spelers die er wel waarde aan hechten veel voordelen zoals je achievements zichtbaar hebben in je profiel zodat ook anderen het kunnen zien of om het te vergelijken met vrienden.

Als een spel dat nu zelf wil toevoegen dan kost dat tijd van de developers om daar een UI omheen te maken. Die tijd kunnen ze ook ergens anders aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat juist andersom. Als het wordt toegevoegd in het OS dan moet elke game achievements ondersteunen en kost dat dus tijd van de developers, die tijd kunnen ze ook aan de gameplay besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
L23 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:41:
Ik zie dat juist andersom. Als het wordt toegevoegd in het OS dan moet elke game achievements ondersteunen en kost dat dus tijd van de developers, die tijd kunnen ze ook aan de gameplay besteden.
Ik ga er vanuit dat het implementeren van achievements in een game dan heel eenvoudig is. Een regel toevoegen (met een verzoek aan de API voor achievements) in de game code voor behalen van elk level kan al voldoende zijn.

Er zijn genoeg games die hun achievements op zo'n simpele manier doen. Achievement unlocked! Completed level 1 on easy difficulty! Herhaal voor 10 levels en 3 moeilijkheidsgraden en je bent klaar.

Natuurlijk is de benodigde inspanning wat hoger als je interessantere achievements wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:42:
Natuurlijk is de benodigde inspanning wat hoger als je interessantere achievements wil maken.
Dat is het hem nou juist. Al meerdere keren gezien dat die inspanning van interessantere achievements er niet altijd is. Daarom is in-game achievements per game ideaal. Als een ontwikkelaar er dan geen zin in heeft kan deze de achievements gewoon weg laten, dat scheelt een hoop irritante achievements.
Pagina: 1 ... 61 ... 277 Laatste

Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic